Nieuwsbrief

Top vacatures

Traineeship Compliance

Wat je gaat doen

Wanneer je bij DPA Compliance & Risk in dienst komt als trainee, ga je deel uitmaken van een toonaangevende en dynamische onderneming. Wij bieden een open en informele cultuur en met onze persoonlijke benadering streven wij ernaar het beste uit onze mensen te halen. Je wordt daarbij ondersteund door training en coaching van topkwaliteit.

We geven jou de kans om binnen de financiële sector aan de slag te gaan. Dit betekent dat je bij een van onze klanten wordt gepresenteerd en de kans krijgt om ervaring op te doen binnen het compliance & risk werkveld. Na een succesvol doorlopen traineeship bieden wij jou de kans om in dienst te komen als Compliance Professional, waarbij je je nog verder in de praktijk kan ontwikkelen om jezelf te ontplooien als volwaardig compliance professional bij DPA Compliance & Risk.

Jouw Profiel

Ben jij de nieuwe Compliance trainee die wij zoeken en herken jij jezelf in het onderstaande?

  • Je beschikt over een HBO of WO opleiding, bij voorkeur in de richting Rechten, Bedrijfskunde, Criminologie of Economie;
  • Je bent communicatief zeer sterk en je bent goed in het aangaan van duurzame relaties;
  • Je bent flexibel en hands on;
  • Het leveren van kwaliteit staat voorop in je handelen;
  • Je bent in staat het belang van de opdrachtgever voorop te zetten en de opdrachtgever, waar nodig, van adviezen te voorzien of als sparringpartner op te treden;
  • Je vindt het leuk om mee te denken met DPA Compliance & Risk door middel van het signaleren van leads voor jezelf of je collega’s, waarin het belang van je opdracht en opdrachtgever natuurlijk voorop staan.

Wat je van ons kunt verwachten

  • Een marktconform salaris;
  • Een jaarlijks opleidingsbudget, te besteden aan relevante opleidingen bij gerenommeerde instituten;
  • Interne competentiegerichte cursussen en trainingen binnen DPA Academy;
  • Persoonlijke begeleiding met een focus op professionele en persoonlijke groei en ontwikkeling;
  • Een fulltime functie van 40 uur per week.

Je werkomgeving

Een gedreven Compliance & Risk professional is voor bedrijven in de financiële sector van essentieel belang. Het voldoen aan opgelegde regelgeving kan namelijk een behoorlijke last zijn. Nieuwe wetgeving heeft grote impact op het financiële beleid en kan ook de financiële resultaten van ondernemingen beïnvloeden. Het is daardoor belangrijk tijdig te anticiperen op veranderingen in wet- en regelgeving, waardoor onnodige kosten voorkomen kunnen worden.

DPA Compliance & Risk is dé organisatie in het bemiddelen van ervaren professionals in compliance & risk. Door de snel groeiende markt en toenemende vraag vanuit onze opdrachtgevers is er een nieuw traineeship ontwikkeld om talenten aan te trekken die graag de uitdaging aangaan. Wij zorgen voor een perfecte match tussen jou en onze opdrachtgevers!

Corporate bedrijfsjurist (32 uur)

Contract type:Vast contract, onbepaalde tijd

Sluitingsdata:11-04-2018

Ben jij de juridische spin in het web die flexibel kan meedenken?
Houd je van afwisseling? Vind je het leuk om te werken voor een
grotere corporatie die in meerdere regio’s actief is en veel
nieuwbouwprojecten ontwikkelt? Spreekt jou het maatschappelijk
belang van de Alliantie aan? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Wat doet de afdeling Juridische Zaken

De afdeling Juridische Zaken bestaat uit vier bedrijfsjuristen
die voor alle organisatieonderdelen van de Alliantie werken.
De afdeling valt direct onder de bestuurssecretaris.

Als jurist adviseer je directie, management en medewerkers van
zowel de Stichting als onze verbindingen over algemene en complexe
(juridische) vraagstukken. Bij voorkeur denk je mee aan ‘de voorkant’
van een vraagstuk zodat juridische problemen worden voorkomen.

Iedere bedrijfsjurist heeft een aantal specifieke accounts en
expertise. De afdeling adviseert onder andere op de volgende
terreinen: verhuur, verkoop, VvE’s, projectontwikkeling &
bouw, contracten met diverse leveranciers, afspraken met stakeholders,
ondernemingsrecht, governance & toezicht, IT & privacy.

Wat doe jij precies?

Je belangrijkste werkzaamheden zijn het leveren van juridisch
adviezen over ‘corporate’ vraagstukken. Dat wil zeggen vraagstukken
die gaan over de inrichting en besturing van van Stichting de
Alliantie, dus onderwerpen die ondernemingsrechtelijk van aard
zijn. Omdat de Alliantie een zogenaamde toegelaten instelling
is gaat het regelmatig over governancevraagstukken in het licht
van de Woningwet.

Daarnaast ben je flexibel inzetbaar voor andere bedrijfsonderdelen
van Stichting de Alliantie. Bijvoorbeeld voor een van de regiobedrijven
waarbij je betrokken kunt worden bij huurrechtzaken of bij het
opstellen en beoordelen van diverse (verbintenisrechtelijke)
overeenkomsten.

Je houdt de voor je vakgebied belangrijkste ontwikkelingen bij,
deelt deze kennis met de andere bedrijfsjuristen en hebt regelmatig
overleg met hen .

Over de functie zegt collega bedrijfsjurist Karlijn: “ik ben
betrokken bij veel verschillende juridische vraagstukken, ik
ontmoet daardoor veel verschillende collega’s en stakeholders
en heb veel zelfstandigheid en verantwoordelijkheid. Dat maakt
elke werkdag anders!”

Wat neem je mee als succesvolle corporate bedrijfsjurist?

  • een afgeronde WO-opleiding Nederlands recht;
  • enige jaren kennis van en ervaring met het brede ondernemingsrecht,
    verder ben je goed thuis in het algemene vermogensrecht en het
    verbintenissenrecht;
  • Je hebt kennis en ervaring met een of meerdere gerelateerde
    onderwerpen, zoals: Woningwet (vereist), Omgevingsrecht (gewenst)
    en aanbestedingsrecht (mogelijk). Mocht je niet over die kennis
    beschikken dan heb je tenminste de bereidheid om die op te bouwen;
  • Oplossingsgerichte en flexibele instelling;
  • Gedreven, zelfstandig en proactief;
  • Verantwoordelijk en betrokken;
  • Sterk ontwikkelde communicatieve- en adviesvaardigheden.

Wat krijg je ervoor terug?

Naast een veelzijdige en afwisselende functie binnen een ambitieuze
organisatie en een enthousiast team van professionals, bieden
wij jou graag:

  • een jaarcontract met aansluitend vast dienstverband bij voldoende
    functioneren; 
  • een goed salaris, waarbij de functie is ingedeeld in CATS-schaal
    K conform de CAO Woondiensten; (salaris tussen € 3926 en € 5034
    o.b.v. 36 uur per week). 
  • uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden; b.v. een laptop en
    telefoon van de zaak; 
  • een nieuw betrokken modern kantoorpand op steenworp afstand
    van station Hilversum C.S.; 
  • veel ruimte voor initiatief, opleiding en persoonlijke ontwikkeling; 
  • een informele sfeer in een dynamische organisatie 
  • mogelijkheden tot flexibel werken, waardoor een goede balans
    tussen werk en privé mogelijk is.

Ben jij de corporate bedrijfsjurist die het verschil maakt?

Laat van je horen, wij gaan graag met je in gesprek!! Solliciteren
kan tot en met 11 april 2018 via de
‘Solliciteer’button.

Contactpersoon voor deze vacature is Lieke Franssen, bestuurssecretaris
(06 41012607)

De procedure

Een pre-employment screening is onderdeel van de sollicitatieprocedure.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op
prijs gesteld.

Trefwoorden: Vacature, parttime, Hilversum, Corporate bedrijfsjurist,
adviseur, consultant, advies, recht.

Business Manager

Wat je gaat doen

Als Business Manager ben je verantwoordelijk voor de commerciële marktbewerking en het binden en verbinden van professionals aan opdrachtgevers. Het huidige team bestaat uit 100 professionals en zij worden ingezet voor verschillende projecten en interimopdrachten. Zelfstandig onderhoud je de contacten met bestaande relaties en werk je aan het opbouwen van relaties met nieuwe opdrachtgevers.Je acteert als gesprekspartner om de klantwensen en -uitdaging scherp te krijgen en blijft op de hoogte van ontwikkelingen in de markt ter vergroting van de Business Unit. In deze rol word je outputgericht aangestuurd en je krijgt daardoor veel ruimte om ondernemerschap en initiatieven uit te dragen. In deze rol rapporteer je direct aan de Business Unit Manager. Je bent onderdeel van een team van 10 business managers en recruiters.Tot je taken en verantwoordelijkheden horen onder andere:• Verantwoordelijk voor de commerciële marktbewerking;• Onderhouden van contacten met bestaande opdrachtgevers en verder uitbouwen van relaties;• Verbinden van kandidaten bij opdrachtgevers;• Klantwensen en –uitdagingen helder krijgen;• Actief inspelen op marktontwikkelingen gericht op verdere groei van de Business Unit.

Jouw Profiel

Voor deze rol is het belangrijk om als volwaardig gesprekspartner te kunnen fungeren op vakinhoudelijk niveau op het gebied van Compliance & Risk. Ervaring met dit vakgebied en/of binnen de financiele sector en verzekeraars is een grote pré, geen vereiste. Een sterke persoonlijkheid en een afgeronde HBO/WO opleiding verwachten we wel van je.Bij voorkeur ben je woonachtig in regio Noord Holland en bekend met de regio.• Afgeronde bachelor- of masteropleiding (juridische achtergrond is een pré);• Tenminste 3 jaar relevante commerciële werkervaring of ervaring met detachering/toegepaste consultancy;• Affiniteit met de Compliance and Risk sector;• Je bent gedreven, proactief, hands-on en stressbestendig;• Communicatief sterk met een positieve en overtuigende instelling.

Wat je van ons kunt verwachten

• Competitieve primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden;• Aantrekkelijke bonusregeling;• Lease-auto, telefoon en laptop;• 25 vakantiedagen en de mogelijkheid om 5 dagen bij te kopen of te verkopen;• Een jaarlijks opleidingsbudget, te besteden aan relevante opleidingen bij gerenommeerde instituten;• Interne competentiegerichte trainingen binnen de DPA Academy;• Dynamische rol met volop ontwikkelingsmogelijkheden en ruimte voor ondernemersgeest;• Zelfstandige functie met veel ruimte voor eigen initiatief binnen een ambitieuze en succesvolle organisatie.

Je werkomgeving

DPA Compliance & Riskis een business unit van DPA Group N.V. DPA Compliance & Risk is koploperen specialist in de arbeidsmarkt voor Compliance professionals. Wij bemiddelenCompliance professionals op tijdelijke posities binnen financiële instellingen,bedrijven en non-profit instellingen door heel Nederland.Wij brengen goed in kaart waar opdrachtgevers en professionals behoefte aanhebben. Door onze specifieke focus kennen wij de markt en volgen wij deontwikkelingen op de voet. Op deze manier bemiddelen wij op elk niveau dejuiste Compliance professional (van junior tot senior) en ontzorgen opdrachtgeversmiddels detachering en interim. Daarin streven wij naar een duurzame relatiemet onze opdrachtgevers en professionals.

Business Manager

Wat je gaat doen

Als Business Manager ben je verantwoordelijk voor de commerciële marktbewerking en het binden en verbinden van professionals aan opdrachtgevers. Het huidige team bestaat uit 100 professionals en zij worden ingezet voor verschillende projecten en interimopdrachten. Zelfstandig onderhoud je de contacten met bestaande relaties en werk je aan het opbouwen van relaties met nieuwe opdrachtgevers.

Je acteert als gesprekspartner om de klantwensen en -uitdaging scherp te krijgen en blijft op de hoogte van ontwikkelingen in de markt ter vergroting van de Business Unit. In deze rol word je outputgericht aangestuurd en je krijgt daardoor veel ruimte om ondernemerschap en initiatieven uit te dragen. In deze rol rapporteer je direct aan de Business Unit Manager. Je bent onderdeel van een team van 10 business managers en recruiters.

Tot je taken en verantwoordelijkheden horen onder andere:

• Verantwoordelijk voor de commerciële marktbewerking;

• Onderhouden van contacten met bestaande opdrachtgevers en verder uitbouwen van relaties;

• Verbinden van kandidaten bij opdrachtgevers;

• Klantwensen en –uitdagingen helder krijgen;

• Actief inspelen op marktontwikkelingen gericht op verdere groei van de Business Unit.

Jouw Profiel

Voor deze rol is het belangrijk om als volwaardig gesprekspartner te kunnen fungeren op vakinhoudelijk niveau op het gebied van Compliance & Risk. Ervaring met dit vakgebied en/of binnen de financiele sector en verzekeraars is een grote pré, geen vereiste. Een sterke persoonlijkheid en een afgeronde HBO/WO opleiding verwachten we wel van je.Bij voorkeur ben je woonachtig in regio Noord Holland en bekend met de regio.

• Afgeronde bachelor- of masteropleiding (juridische achtergrond is een pré);

• Tenminste 3 jaar relevante commerciële werkervaring of ervaring met detachering/toegepaste consultancy;

• Affiniteit met de Compliance and Risk sector;

• Je bent gedreven, proactief, hands-on en stressbestendig;

• Communicatief sterk met een positieve en overtuigende instelling.

Wat je van ons kunt verwachten

• Competitieve primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden;

• Aantrekkelijke bonusregeling;

• Lease-auto, telefoon en laptop;

• 25 vakantiedagen en de mogelijkheid om 5 dagen bij te kopen of te verkopen;

• Een jaarlijks opleidingsbudget, te besteden aan relevante opleidingen bij gerenommeerde instituten;

• Interne competentiegerichte trainingen binnen de DPA Academy;

• Dynamische rol met volop ontwikkelingsmogelijkheden en ruimte voor ondernemersgeest;

• Zelfstandige functie met veel ruimte voor eigen initiatief binnen een ambitieuze en succesvolle organisatie.

Je werkomgeving

DPA Compliance & Riskis een business unit van DPA Group N.V. DPA Compliance & Risk is koploperen specialist in de arbeidsmarkt voor Compliance professionals. Wij bemiddelenCompliance professionals op tijdelijke posities binnen financiële instellingen,bedrijven en non-profit instellingen door heel Nederland.

Wij brengen goed in kaart waar opdrachtgevers en professionals behoefte aanhebben. Door onze specifieke focus kennen wij de markt en volgen wij deontwikkelingen op de voet. Op deze manier bemiddelen wij op elk niveau dejuiste Compliance professional (van junior tot senior) en ontzorgen opdrachtgeversmiddels detachering en interim. Daarin streven wij naar een duurzame relatiemet onze opdrachtgevers en professionals.

Manager Indirect Tax

Jouw verantwoordelijkheden:



  • Leidinggeven aan het internationale indirect tax team, bestaande uit 12 medewerkers

  • Strategisch partner bij verandertrajecten die impact hebben op fiscaal gebied

  • Managen van het tax control framework

  • Intern adviseur op het gebied van btw, accijns en douaneverplichtingen

  • Het optimaliseren van tax data analytics en het verbeteren van de kwaliteit van data

  • Verantwoordelijk voor het onderhouden van een goede relatie met tax- en douaneautoriteiten en toezicht houden op tax audits

Onze opdrachtgever is een jong internationaal bedrijf met meer dan 1.200 medewerkers actief binnen de energiemarkt. Met een uitstekende financiële basis en innovatief businessmodel is deze organisatie in staat om de gevestigde orde binnen deze markt flink op te schudden. Het doel van onze opdrachtgever is nauw samenwerken met klanten, partners en investeerders om te zorgen dat er efficiënter en duurzamer met energiebronnen wordt omgegaan.

Ben jij een inspirerende people manager met veel ervaring op het gebied van indirect tax? Bekijk dan snel deze uitdaging bij onze opdrachtgever, een prachtige internationale organisatie met een zeer innovatief businessmodel.

Ervaring:



  • HBO/WO werk- en denkniveau, opleiding richting fiscaal recht, fiscale economie of een gelijkwaardige

  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring in een adviserende rol met betrekking tot Indirect Tax (bij een adviesbureau of multinational) en dan in het bijzonder met accijns- en douaneverplichtingen (customs & excise)

  • Ervaring als contactpersoon van belasting- en douaneautoriteiten

  • Bekend met het aansturen van teams

Kennis en competenties:



  • Uitstekende kennis van douane- en accijnsrechten

  • Bekend met de btw-wetgeving

  • Uitstekende kennis van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift

  • Affiniteit met IT/diverse ERP-systemen

  • Uitstekende communicatieve vaardigheden

Senior Legal Counsel Regulatory bij APG Asset Management via DPA Legal

Wat je gaat doen

Als Senior Legal Counsel Regulatory word je onderdeel van het Regulatory team dat op haar beurt weer deel uit maakt van het ambitieuze legal team van APG Asset Management aan de Zuidas in Amsterdam. Binnen je dagelijkse werkzaamheden zul je je samen met je collega’s bezighouden met de impact van toezichtregelgeving op APG Asset Management als organisatie. Je helpt APG Asset Management op tijd voorbereid te zijn op de toezichtregelgeving die voor een groot deel vanuit Europa komt. Hierbij kun je denken aan regelgeving als MiFID II, EMIR, MAR, SFTR, AIFMD en de Benchmark Regulation. Je ondersteunt de verschillende bedrijfsonderdelen van APG Asset Management door relevante ontwikkelingen in de toezichtregelgeving te signaleren, waar nodig te beïnvloeden en daarover te adviseren binnen APG Asset Management. Samen met je collega’s ben je dan ook nauw betrokken bij belangrijke lobbytrajecten en consultaties in binnen- en buitenland. Als Senior Legal Counsel Regulatory ben je een belangrijke schakel binnen de organisatie. Je werkt dan ook nauw samen met andere afdelingen zoals Compliance, schakelt op directieniveau en hobt bovendien veelvuldig contact met externe partijen zoals de AFM. Je rapporteert direct aan de Head of Regulatory Strategy.

Jouw Profiel

Je bent een ambitieuze jurist met een sterk analytisch vermogen. Je bent collegiaal, op samenwerking gericht en hebt bovendien:

  • Een afgeronde universitaire opleiding Nederlands Recht;
  • Tussen de 4 en 8 jaar relevante werkervaring bij een toezichthouder, een advocatenkantoor of een financiële instelling;
  • Aantoonbare kennis van en interesse in financiële regelgeving
  • Affiniteit met fondsen en investment management in de breedste zin van het woord;
  • Een afgeronde Grotius specialisatieopleiding Effectenrecht is een pré;
  • Vloeiend in Nederlands en Engels in woord en geschrift.

Wat je van ons kunt verwachten

Als Senior Legal Counsel Regulatory krijg je de kans om het juridische vak op hoog niveau uit te oefenen en samen te werken met ambitieuze, professionele collega’s. APG mag zichzelf reeds sinds 2008 Top Employer noemenen je krijgt dan ook:

  • Een uitstekend salaris;
  • Een dertiende maand;
  • Een goed pensioen; en
  • Uitgebreide opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden.

Je werkomgeving

APG verzorgt bestuursadvisering, asset management, pensioenadministratie, -communicatie en werkgeverdiensten voor pensioenfondsen in de collectieve pensioenmarkt. APG regelt, namens zijn opdrachtgevers, het pensioen voor circa 4,5 miljoen mensen. De organisatie opereert wereldwijd met kantoren in Heerlen, Amsterdam, Brussel, New York en Hong Kong.

Het vermogensbeheer van APG wordt verzorgd door APG Asset Management. Met circa 451 miljard euro pensioenvermogen is APG Asset Management één van de grootste fiduciaire beheerders van pensioenvermogen ter wereld. Bij de asset management organisatie werken ongeveer 700 hoog gekwalificeerde medewerkers aan een stabiel investeringsbeleid gericht op de lange termijn. Doel: een goed en betaalbaar pensioen voor huidige en toekomstige generaties.

Senior Legal Counsel Financial Markets

Wat je gaat doen

Voor een vooraanstaande speler binnen de financiële dienstverlening is DPA Legal op zoek naar een Senior Legal Counsel Financial Markets. Binnen deze rol ben je samen met je professionele en ambitieuze collega’s verantwoordelijk voor het geven van juridisch advies op het gebied van het effectenrecht in de breedste zin van het woord. Binnen je dagelijkse werkzaamheden houd je je bezig met advisering op het gebied van asset management, in het bijzonder met betrekking tot otc-derivaten, EMIR, kapitaalmarkttransacties en structured finance. Je wordt onderdeel van het Team Effectenrecht binnen de afdeling Juridische Zaken. Binnen deze rol fungeer je als een spin in het web en werk je intensief samen met andere afdelingen, zoals finance, risk en product management.

Jouw Profiel

Je bent een enthousiaste jurist met overtuigingskracht. Daarnaast ben je nieuwsgierig, heb je de wil om voortdurend te blijven leren en geef je heldere en vernieuwende adviezen. Bovendien heb jij:

  • Een afgeronde WO opleiding Nederlands recht;
  • Tussen de 5 en 10 jaar relevante werkervaring binnen de advocatuur en/of bij een financiële instelling;
  • Gedegen ervaring met otc-derivaten, structured finance en andere complexe transacties tussen financiële partijen;
  • Aantoonbare kennis van het effectenrecht en financiële toezichtwetgeving, waaronder EMIR;
  • Een afgeronde Grotius specialisatie opleiding Effectenrecht en/of Financiering & Zekerheden is een pré;
  • Vloeiende beheersing van het Nederlands en Engels in woord en geschrift;

Wat je van ons kunt verwachten

Als Senior Legal Counsel Financial Markets bij onze opdrachtgever krijg je de kans om met veel eigen verantwoordelijkheid binnen een dynamische werkomgeving aan de slag te gaan. Je krijgt de mogelijkheid om met professionele collega’s samen te werken binnen een organisatie met een informele werkcultuur. Bovendien krijg je:

  • Een marktconform salaris;
  • Een 13e maand;
  • Een goede work/life balance;
  • Uitgebreide opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden.

Je werkomgeving

Onze opdrachtgever is een vooraanstaande speler binnen de financiële dienstverlening in Amsterdam. Binnen de organisatie ligt een sterke focus op vernieuwing, groei en innovatie.

De afdeling Juridische Zaken van onze opdrachtgever bestaat in totaal uit ca. 40 juristen, hiervan maken 10 juristen onderdeel uit van het Effectenrecht team.

Legal Counsel

Legal Counsel

Rijswijk, Churchilllaan

COMPANY DESCRIPTION

Shell Nederland BV is a platform for international collaboration,
with Shell offering direct employment to around ten thousand
people in the Netherlands alone, including roughly 2,800 non-Dutch
employees from around 80 countries. Diversity is a key at Shell
Nederland, and our employees reflect the innovation that stems
from a diverse workforce. By joining Shell Nederland, you will
benefit from an unrivalled industry-leading development programme
that will see you tap into a pool of expert knowledge that will
help propel your career. Shell Nederland is the holding company
of most Shell companies operating in the Netherlands. Shell Nederland
also has an advisory and coordinating role in numerous areas.

ABOUT THE ROLE

Shell is looking to hire a legal counsel to work in our Dutch
Shell Pension organization in The Hague. Shell Pensioenbureau
Nederland B.V. (SPN) is a wholly owned subsidiary of Shell Petroleum
N.V. It provides pension fund management services and advice
to Stichting Shell Pensioenfonds (SSPF) and Shell Nederland Pensioenfonds
Stichting (SNPS), the pension funds for Shell employees in the
Netherlands working under local employment terms and conditions
and for Dutch expatriates, and where relevant Group companies.

The prime objective of the position is to provide high quality
legal and regulatory advice and services to the two Dutch Shell
pension funds (hereinafter referred to as ‘Clients’) and SPN
in a professional, pro-active, timely and cost-effective manner.

POSITION ACCOUNTABILITIES

Leadership

• Keep abreast of legislative and regulatory developments in
and outside the Netherlands, proposals by various (industry)
organizations and relevant HR, Finance and business developments
in the Shell Group, which may impact, directly or indirectly,
the (pension schemes of) Clients, sponsor or SPN

• Deputize for the Senior Legal Counsel and Compliance Officer
in his absence

• Act as Secretary of the Supervisory Board of SSPF

Policy and Governance

• Responsible for (advice on) the legal aspects of e.g. (i)
initiating, drafting, reviewing and contributing to Clients and/or
SPN policy proposals, including the actuarial operating memorandum,
(ii) initiating, drafting, reviewing and contributing to changes
to the Clients’ and SPN constitutions and regulations, (iii)
funding issues

• On behalf of SPN, liaison for Shell Nederland HR

• Responsible for development of Clients’ knowledge management
plans

External Focus

• Represent Clients and SPN with relevant external organizations,
e.g. Dutch Pension Federation , Pensions Europe

• Represent Clients in advocacy activities in The Netherlands
and support the SPN General Manager and/or Senior Legal Counsel
and Compliance Officer in preparing and organizing advocacy activities
in Europe

Assurance

• Responsible for maintaining regulatory and lobby matrix, as
well as overview of external representation of Clients by SPN
and SAMCo staff

• Support risk assessment of various Clients’ non-financial
risks (Legal, Integrity and External environment) as incorporated
in periodic risk review and reporting (RCSA)

Operational Excellence

• Act as Secretary to the SNPS Board and in consultation with
the Plan Manager draft the Board agenda.

• Managing the process of Board and Accountability Council appointments
vis-a-vis the nominating parties and the regulator

Act as Dean of the SPN Academy, responsible for capability enhancement
within SPN, SSPF and SNPS; coordinating knowledge and competence
development

WHAT WE NEED FROM YOU

• Given the applicable legal and regulatory framework, a Dutch
law degree is necessary

• Expert knowledge of Dutch pension law is essential, while
knowledge of financial services legislation (e.g. Act on the
Financial Supervision) would be considered an advantage

• Working experience within a pensions environment required;
exposure to institutional investor environment advantageous

• Ability to clearly explain legal risks, develop sound mitigation
strategies and find fit-for-purpose solutions

• Competency to influence decision-making and show leadership
in a complex environment

• Ability to inspire trust and confidence in colleagues, regulators
and other stakeholders at all levels with diverse backgrounds;
judgement, clarity of thought

• Energetic personality with drive, high degree of motivation
and commitment, comfortable with parallel projects time constraints

• Excellent communicator; fluent in Dutch and (business) English,
both in speaking and writing

Our values

Shell is a company with shared values. Honesty, integrity, and
respect aren’t simply a strapline: they are a part of everything
we do. What’s more, Shell is an equal opportunities company,
and we place the highest possible value on the diversity of our
people and our inclusive approach. Join us and you’ll belong
to a world where you can feel pride in your achievements and
propel your career with global opportunities

Women’s perspective

We care deeply about fostering a truly diverse workplace. We
believe in doing everything we can to make Shell as flexible,
appealing and supportive a place for women to work as possible.
And we’ve retained our title as a top employer for women in the
Times again in 2016.

We help with things like our formal (and informal) flexible
working. Like our global and transparent pay policies backed
by leadership team fully supportive of our diversity ambitions.
And we’ll help foster your career through our Women’s Career
Development programme and our extensive Women’s Network.

People with an impairment

At Shell, we’re all about top talent. End of story. We want
to encourage those of you who may face an impairment to regard
Shell as a place where you’ll be fully supported to grow and
develop your career. It’s as simple as that.

If you’d like to apply, just let us know about your circumstances.
We can support you throughout the process. From application,
to interview, to your first day of a rewarding career with us.

You can apply by using the
‘Apply’button.

Salary:Competitive Market Rate

Closing date for applications:14th April 2018

Disclaimer

Before applying, you are advised to read our data protection
policy. This policy describes the processing that may be associated
with your personal data and informs you that your personal data
may be transferred to Royal Dutch/Shell Group companies around
the world.

The Shell Group and its approved recruitment consultants will
never ask you for a fee to process or consider your application
for a career with Shell. Anyone who demands such a fee is not
an authorised Shell representative and you are strongly advised
to refuse any such demand.

Shell is an Equal Opportunity Employer.

Agency calls are not appreciated.



Keywords: Vacancy, Full-time, Rijswijk, Legal Officer,
Pension Fund Management.

Advocaat

Land

Nederland

Plaats

Utrecht

Groepsonderdeel

Centrale Eenheden Rabobank

Referentienummer

180000FU

Publicatiedatum

Mar 2, 2018

Advocaat

Utrecht, 36 uur

De functie

Als advocaat binnen het team Special Projects behartig je de
belangen van Rabobank in omvangrijke, complexe en vaak internationale
zaken. Het team procedeert zelfstandig, maar werkt, waar nodig,
ook samen met nationale en internationale advocatenkantoren.
Als advocaat binnen het team hou je je bezig met diepgravend
onderzoek naar de feiten en het toepasselijke recht en het schrijven
van (delen van) processtukken, maar ook met het adviseren over-
en bewaken van de (proces)strategie. Daarbij hou je voortdurend
oog voor de bredere belangen van de bank. Je bekijkt de zaken
niet alleen met een civielrechtelijke bril, maar ook vanuit een
toezichtrechtelijke, commerciële en reputationele invalshoek.
Al deze belangen neem je mee in je processtukken en adviezen,
waarbij je deze ongelijke grootheden soms tegen elkaar zult moeten
afwegen. Het vinden van een passende oplossing, daar gaat het
uiteindelijk om.

Het team

Het team Special Projects maakt onderdeel uit van Rabobank Advocaten,
waar op dit moment in totaal 17 advocaten werkzaam zijn. De advocaten
zijn in dienst van Rabobank en er wordt uitsluitend opgetreden
voor entiteiten binnen de Rabobank groep. Rabobank Advocaten
voert een brede civiele procespraktijk, waarbij de nadruk ligt
op het bancair aansprakelijkheidsrecht, insolventierecht, goederenrecht
en internationaal handelsrecht.

Wij vragen

  • Minimaal een afgeronde advocaat stage
  • Minimaal anderhalf jaar werkervaring in de civiele procespraktijk
  • Uitstekende beheersing van het civiel procesrecht
  • Uitstekende beheersing van de Engelse taal
  • Kennis van banken, economie en bedrijfskunde zijn een pré, evenals
    kennis van Amerikaans of Engels civiel recht

Naast de twee Rabobank kerncompetenties Samenwerken en Klantbelang
centraal stellenherken je in jezelf de volgende competenties:

  • Leergierigheid
  • Flexibiliteit
  • Overtuigingskracht

Wij bieden

Wij bieden je de kans om met een sterk team de belangen van
Rabobank te behartigen in zaken met een grote impact op de organisatie.
Daarbij krijg je de ruimte om zowel de feitelijke als de juridische
problematiek tot op de bodem uit te zoeken. Je zult hierdoor
niet alleen het toepasselijk recht, maar ook het bankbedrijf
zelf steeds beter leren kennen. Door de mogelijkheid om (samen)
te werken aan internationale zaken kun je je juridische horizon
bovendien steeds verder verbreden.

Verder bieden wij je een marktconform salaris en goede secundaire
arbeidsvoorwaarden. De hoogte van het salaris is afhankelijk
van opleiding, kennis en ervaring.

Aanvullende informatie

Neem voor vragen over de sollicitatieprocedure contact op met
Marielle Jenneskens, Recruiter, 0610528552.

Deze vacature staat open tot en met 29 april 2018.

Solliciteren

Ben je geïnteresseerd? Reageer dan via de

“Solliciteer”
button onderaan deze pagina. Je motivatiebrief en CV kun je
richten aan Marielle Jenneskens, Recruiter. Vermeld altijd het
vacaturenummer.

Een individueel assessment kan onderdeel uitmaken van de sollicitatieprocedure.

Screening is onderdeel van de sollicitatieprocedure. We toetsen
op basis van de screening procedures die binnen de Rabobank gelden
of nieuwe medewerkers voldoende betrouwbaar zijn om werkzaamheden
bij de Rabobank te verrichten.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs
gesteld.

Trefwoorden: Vacature, fulltime, Utrecht, advocaat, jurist,
recht.

Medewerker Public Affairs New Energy

Medewerker Public Affairs New Energy

Vacatureformulier-id 810 

Als medewerker public affairs bevind je je aan het front van
de veranderende energiemarkt en beleidskader dat in hoge mate
nog in ontwikkeling is. Je draagt direct bij aan het verwezenlijken
van de ambities die Gasunie heeft in het kader van het versnellen
van de energietransitie, waaronder het benutten van het potentieel
van hernieuwbaar gas en nieuwe vormen van het verwarmen van huishoudens.
Je kijkt hierbij vooral naar Nederland en legt daarnaast verbanden
met relevante Europese ontwikkelingen.

Waar ga je werken?

Gasunie kantoor in Den Haag. Je hebt met regelmaat afspraken
op het hoofdkantoor in Groningen.

Wat ga je doen als medewerker Public Affairs?

  • Je opereert op het raakvlak van government affairs en stakeholder
    management. Belangrijk hierbij is dat je ontwikkelingen vanuit
    politiek en bestuur op nationaal niveau en het maatschappelijk
    middenveld op juiste waarde weet te schatten en kan vertalen
    naar implicaties voor de bedrijfsbelangen van Gasunie en vice
    versa.
  • Vanuit het government affairs team werk je ook mee aan het analyseren
    van belangrijke ontwikkelingen in beleidsstukken en het formuleren
    van posities en standpunten voor projecten van Gasunie New Energy.
  • Je ondersteunt het senior management bij overleggen met beleidsmakers,
    marktpartijen en maatschappelijke organisaties gerelateerd aan
    de energietransitie-activiteiten.

Ken je Gasunie al?

Je kent ons wellicht al als één van de grootste gasinfrastructuur
bedrijven in Europa. We verzorgen het transport van aardgas en
groen gas in Nederland en Noord-Duitsland. Jaarlijks stroomt
ruim 125 miljard kubieke meter aardgas door ons netwerk.

Als Medewerker Public Affairs werk je voor de afdeling Regulatory
& Government Affairs. We zorgen voor de representatie van
Gasunie richting externe (institutionele) partijen en belangenbehartiging
op het gebied van beleid, wetgeving en omgevingsmanagement. Onze
collega’s van de afdeling werken in Groningen, Den Haag, Berlijn
en Brussel.

Als corporate serviceprovider zijn we gericht op de ondersteuning
van de Gasunie strategie en optimalisatie van het ondernemingsklimaat
waarbinnen Gasunie opereert. Daarbij wordt een zorgvuldige afweging
gemaakt van de soms uiteenlopende belangen in de organisatie
om te komen tot een externe positionering van Gasunie als geheel.

Wat vragen we?

Om in deze functie succesvol te zijn:

  • heb je een
    wo-studie afgerond, bij voorkeur in een
    juridische richting. Je hebt in ieder geval bewezen
    en actuele
    kennis van het
    beleid- en wetgevingsproces;
  • heb je
    5 à 10 jaar relevante werkervaring. Je hebt bijvoorbeeld
    gewerkt in een gereguleerde sector of op het beleidsterrein energie
    bij de overheid of een NGO;
  • ben je geïnteresseerd in beleidsmatige processen;
  • ben je goed in het bij elkaar brengen van diverse stakeholders
    en kan je uiteenlopende belangen samenbrengen;
  • vind je het leuk om bij te dragen aan het realiseren van projecten
    en ben je hierin succesvol gebleken;
  • ben je flexibel in werklocatie en werkzaamheden. De functie
    vraagt in de basis om fulltime invulling;
  • beheers je de
    Nederlandse en
    Engelse taal goed in
    woord en
    geschrift;
  • heb je laten zien resultaatgericht te zijn en dat je goed
    kunt samenwerken;
  • beschik je uiteraard over het benodigde vermogen om relaties
    goed te managen en je te verplaatsen in standpunten van andere
    partijen;
  • ben je sterk in het snel terugbrengen van ingewikkelde materie
    naar de essentie. Dat je over voldoende
    overtuigingskracht beschikt mag je ons in een
    gesprek laten zien.

Wat bieden we je?

Je werkt aan voor Gasunie belangrijke vraagstukken in het dynamische
speelveld van de energietransitie. Daarmee draag je direct bij
aan het creëren van nieuwe kansen voor Gasunie. Zo leer jij het
vak en de organisatie beter kennen en leg je de basis voor een
verdere succesvolle carrière.

Naast een inhoudelijk uitdagende functie bieden we je:

  • een jaarcontract met de intentie om daarna een vast dienstverband
    aan te gaan;
  • een salaris dat past bij de kennis en kunde die jij meebrengt.
    Het minimum van de bijbehorende schaal is circa € 63.000,- per
    jaar (12 maanden);
  • een goede pensioenregeling en vaste 13e maand;
  • een jaarlijks bedrag om flexibel te besteden aan bijvoorbeeld
    meer vrije tijd;
  • mogelijkheden om cursussen/opleidingen te volgen;
  • een eigen budget om te besteden aan jouw Duurzame Inzetbaarheid.

Wil je solliciteren naar de vacature van medewerker Public Affairs?

Stuur ons dan
voor 30 maart je cv en beknopte motivatie via
het

online sollicitatieformulier
. Rond 4 april laten we je weten of je bent uitgenodigd voor
de sollicitatiegesprekken op dinsdagmiddag 10 april in Groningen.
Na maximaal 3 dagen krijg je terugkoppeling op dit sollicitatiegesprek.
Het gesprek over je arbeidsvoorwaarden voeren we op 17 april
in Groningen.

Wil je eerst meer weten over de vacature? Neem contact op met
Pieter van Aartsen (

p.van.aartsen@gasunie.nl
). Meer informatie vind je ook op de

website
of op

LinkedIn
.

We werven onze collega’s graag zelf. Aanbiedingen op deze vacature
waarderen we daarom niet.