Vacature fulltime paralegal corporate notariaat
Hogan Lovells behoort tot de grootste en meest vooraanstaande
internationale advocatenkantoren ter wereld en heeft meer dan
45 kantoren in Afrika, Azië, Australië, Europa, Latijns Amerika,
het Midden Oosten en de Verenigde Staten. Wereldwijd werken ongeveer
2500 juristen bij Hogan Lovells. Hogan Lovells Amsterdam telt
circa 100 medewerkers.
In Amsterdam wordt nauw samengewerkt vanuit de praktijkgebieden:
Corporate M&A, Banking & Finance, Employment, Tax, Intellectual
Property, Media & Technology, Government Regulatory en Litigation.
Paralegal corporate notariaat
Als paralegal bij het corporate notariaat werk je nauw samen
met één of meer (kandidaat-) notarissen. Je bereidt zelfstandig
juridische documenten zoals concept akten en onderhandse stukken
voor. Je onderhoudt zowel schriftelijk als telefonisch contact
met cliënten en instanties zoals de Kamer van Koophandel en de
rechtbank. Je bewaakt de voortgang van dossiers en handelt eenvoudigere
zaken (zoals legalisaties) zelf af. Tevens verzorg je vrij zelfstandig
de corporate housekeeping van een aantal belangrijke cliënten.
Daarnaast zoek je juridische vraagstukken zelfstandig uit. Je
wordt ondersteund door de corporate secretaresses van het notariële
team, voor wie je ook een vraagbaak bent.
Het is belangrijk dat je probleemoplossend denkt en een proactieve
instelling hebt. Daarnaast ben je stressbestendig en collegiaal.
Het is essentieel dat je geen 9 tot 5 mentaliteit hebt en nauwkeurig
bent. Uiteraard heb je een uitstekende beheersing van de Nederlandse
en Engelse taal in woord en geschrift. De juiste kandidaat heeft
naast bovengenoemde eigenschappen en vaardigheden ook al relevante
werkervaring in het ondernemingsrecht, (enige) ervaring met vastgoed
is een pre. Je bent bij voorkeur beschikbaar voor 5 dagen per
week.
Wij bieden een afwisselende baan in een leuk, dynamisch team
met een marktconform salaris. Het kantoor ligt in het centrum
van Amsterdam en is goed bereikbaar met het openbaar vervoer.
Contact
Geïnteresseerd? Neem dan contact op met Janneke van Rij, Manager
Human Resources, telefoonnummer 020-5533 677 of e-mail je CV,
cijferlijst, motivatie en eventuele (stage)beoordelingen direct
naar
amsterdam.recruitment@hoganlovells.com. Zie ook
www.werkenbijhoganlovells.nl.
Info
Baker & McKenzie is één van ’s werelds grootste en meest
toonaangevende advocatenkantoren, met 77 kantoren in 47 landen.
Het kantoor in Amsterdam heeft daardoor een zeer internationaal
cliëntenbestand. In Amsterdam werken circa 200 advocaten, notarissen
en fiscalisten voor internationale en Nederlandse topcliënten.
De vastgoedsectie richt zich op de transactie- en adviespraktijk
rondom vastgoed en bestaat uit advocaten en (kandidaat-)notarissen.
De sectie is sterk groeiende en zal op de korte termijn verder
worden uitgebreid. De sectie werkt nauw samen met andere secties
binnen Amsterdam, zoals de sectie ondernemingsrecht en de fiscale
sectie, en maakt daarnaast deel uit van diverse internationale
Baker & McKenzie praktijkgroepen. Door een hechte internationale
samenwerking met de Baker & McKenzie kantoren in de rest
van de wereld, worden op ongeëvenaarde wijze zowel grensoverschrijdende
als puur lokale transacties begeleid.
De sfeer binnen de vastgoedsectie is informeel en transparant.
Voor deze sectie zijn wij op zoek naar een kandidaat-notaris.
Functie
Als kandidaat-notaris word je breed ingezet en ook werk je veel
samen met advocaten en fiscalisten. Je bent betrokken bij grote
transacties betreffende commercieel vastgoed zoals kantoorgebouwen,
winkelcentra, hotels, distributiecentra en industriële gebouwen.
De functie bestaat uit het (assisteren bij het) opstellen van
juridisch complexe overeenkomsten en akten in transacties, het
coördineren van de werkzaamheden en het onderhouden van contact
met de veelal internationale cliënten.
Cynthia de Witt Wijnen, toegevoegd notaris Real Estate:“Als
kandidaat-notaris in de vastgoedpraktijk doe je juridisch uitdagend
werk in een dynamische werkomgeving, heb je veel contact met
cliënten en met collega’s wereldwijd. Je helpt daarnaast mee
met het verder op- en uitbouwen van onze sectie!”
Eisen
Je beschikt over minimaal 3 jaar werkervaring in de vastgoedpraktijk.
Je bent een uitstekend jurist, analytisch, pragmatisch, sociaal
vaardig en je hebt een uitstekende beheersing van de Engelse
taal. Verder ben je een teamplayer en werk je graag nauw samen
met advocaten en fiscalisten in een dynamische omgeving.
Interesse
Herken je je zelf in dit profiel en heb je interesse of wil
je meer informatie, neem dan contact op met Melle Tuik, Recruitment
Manager, via 020-5517132 of via melle.tuik@bakermckenzie.com.
Info
De sectie Corporate richt zich op de ondernemingsrechtelijke
transactie- en adviespraktijk en bestaat uit 3 notarissen, ongeveer
25 kandidaat-notarissen en paralegals en daarnaast advocaten.
De leden van de sectie werken nauw samen met andere secties,
waaronder Banking & Finance, Employment en Tax en maken deel
uit van diverse internationale Baker & McKenzie practice
groups. Door een hechte internationale samenwerking met de andere
76 Baker & McKenzie kantoren in de rest van de wereld, worden
op ongeëvenaarde wijze, zowel grensoverschrijdende als puur lokale
transacties begeleid.
Functie
In hechte multidisciplinaire teams timmeren we aan de weg. We
dagen je uit om je van je beste kant te laten zien. Als kandidaat-notaris
profileer je jezelf als specialist op het gebied van vennootschapsrecht
binnen de sectie Corporate. Je bent betrokken bij het structureren
van vennootschappen in het kader van diverse transacties, zoals
fusies en overnames, joint ventures en private equity investeringen.
De functie is afwisselend, want je werkt in diverse projectteams
samen met allerlei andere specialisten van Baker & McKenzie
voor interessante cliënten. Je wordt intensief begeleid en je
neemt deel aan het opleidingsprogramma van de Baker Academy.
Eisen
Baker & McKenzie is altijd op zoek naar ambitieuze Kandidaat-notarissen.
Je kiest bewust voor een carrière bij een groot, internationaal
kantoor en kunt dit goed motiveren. Vanzelfsprekend heb je (bijna)
een academische studie in notarieel recht afgerond, kennis van
het ondernemingsrecht in ruime zin, stage(s) gelopen en een goed
CV evenals cijferlijst. Daarnaast heb je een uitstekende beheersing
van de Nederlandse- en Engelse taal en wil je in teamverband
werken in een internationale omgeving aan grensoverschrijdende
zaken.
Interesse
Ben jij klaar voor deze uitdaging en herken jij jezelf in bovengenoemde
functieomschrijving? Solliciteer dan middels het sollicitatieformulier.
Heb je vragen over de functie? Neem dan contact op met Charlaine
van Schendel (Recruiter) op telefoonnummer 020-5517153.
Het Notariaat is met name actief op het gebied van Ondernemingsrecht,
met zaken als fusies, (her)structureringen, overnames, certificeringen,
corporate governance vraagstukken, aandelenemissies en statutenwijzigingen.
Ook zijn wij werkzaam in de onroerend goed praktijk, en behandelen
we bijvoorbeeld leveringen en hypotheken voor nutsbedrijven en
oliemaatschappijen.
Wij werken voor ondernemers. Wat betreft sectoren, kent onze
sectie Notariaat een vergaande specialisatie op een aantal specifieke
gebieden. Al deze branches hebben hun eigen regelgeving en vereisen
specifieke kennis, waarover wij beschikken.
Als junior kandidaat-notaris werk je zelfstandig aan dossiers
en stel je schriftelijke adviezen en documenten op. Je neemt
actief deel aan jurisprudentiebesprekingen en houdt literatuur
bij. Voor de permanente educatie hebben wij zelf aanvullende
cursussen ontwikkeld die je op de hoogte brengen van recente
ontwikkelingen binnen het vak. Op termijn wordt er een gezamenlijke
keuze gemaakt voor een verdere vakinhoudelijke specialisatie.
Je krijgt de ruimte om jezelf te ontwikkelen en je zult steeds
meer je eigen praktijk opbouwen. Je werkt in multidisciplinaire
teams bijvoorbeeld op gebied van zorg of energie of in een cliëntenteam.
Er zijn korte lijnen en je kunt snel schakelen met je collega’s
en met externe adviseurs.Wij zijn nieuwsgierig naar gedreven
en talentvolle kandidaten die de uitdaging aandurven plaats te
nemen in ons team.
Mocht je vragen hebben, dan kun je contact opnemen met Stan
Commissaris en/of Jolande van Loon.
Functie-eisen
Competentie-eisen
Dit is de sollicitatieprocedure
Direct
Na een bevestiging ontvang je binnen 2 weken een inhoudelijke
reactie of je wordt uitgenodigd voor een kennismakingsgesprek.
Je eerste kennismakingsgesprek is met de sectiecoördinator en
een medewerker van de sectie waar de vacature is. Dit gesprek
vindt binnen twee weken na sluitingsdatum plaats. Als dit gesprek
positief is, volgt er een tweede gesprek met een andere partner
en de HR-manager. Daarna volgt een selectie-assessment. Wanneer
het assessment positief is, volgt eventueel een referentieonderzoek.
Wanneer dit eveneens positief is, sluiten we de procedure af
met een arbeidsvoorwaardengesprek. Wij streven er naar de sollicitatieprocedure
binnen een maand af te ronden.
Via een bureau
Wanneer we van een werving- en selectiebureau gebruik maken,
heb je het eerste kennismakingsgesprek met de recruiter van het
bureau. Daarna verloopt de procedure op dezelfde wijze. Wij streven
ernaar de sollicitatieprocedure via een bureau binnen zes weken
af te ronden.
Meer informatie
Heb je naar aanleiding van een vacature of een sollicitatie
nog vragen? Neem dan contact op met de afdeling HR via hrm@ploum.nl.
Vanaf 1 januari 2015 vormen de ambtelijke organisaties van gemeente
Hoogeveen en gemeente De Wolden één organisatie:
Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen. We adviseren
en ondersteunen de twee gemeentebesturen op professionele wijze
bij de uitoefening van alle gemeentelijke taken en we verlenen
diensten aan circa 80.000 inwoners van de twee gemeenten. De
Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen heeft bijna zevenhonderd
medewerkers in dienst.
Binnen de eenheid Advies en Services, Informatiemanagement en
Archief, team Basisregistraties is een vacature ontstaan.
Daarvoor zoeken wij op dit moment een:
Juridisch Medewerker
(voor gemiddeld 28 uur per week)
De juridisch medewerker is in hoofdzaak belast met het afhandelen
van bezwaarschriften op het terrein van de Wet WOZ en de OZB
(onroerende-zaakbelasting) en het onderhouden van de WOZ-administratie.
Werkzaamheden
Speelruimte
Kennis en vaardigheden
Contacten
Salaris
Wij bieden een prettige werksfeer in een team van enthousiaste
professionals, waarbij kwaliteit voorop staat. De functie is
ingedeeld in schaal 8 (max. bruto € 3.184,– per maand bij een
fulltime dienstverband, salarispeil april 2015).
Solliciteren:
Ben je geïnteresseerd? Laat dan je cv en motivatiebrief achter
op onze
sollicitatiepagina
.
Overige informatie
Nadere informatie over de functie kan worden ingewonnen bij
Karin Pastoor via telefoonnummer 140528. Informatie over de procedure
kun je krijgen van Susanne Berg via telefoonnummer 140528.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs
gesteld.
Bedrijfsinformatie
Baker & McKenzie is één van ‘s werelds grootste en meest
toonaangevende advocatenkantoren, met 77 kantoren in 47 landen.
Het kantoor in Amsterdam heeft daardoor een zeer internationaal
cliëntenbestand. In Amsterdam werken circa 200 advocaten, notarissen
en fiscalisten voor internationale en Nederlandse topcliënten.
De vastgoedsectie richt zich op de transactie- en adviespraktijk
rondom vastgoed en bestaat uit advocaten en (kandidaat-)notarissen.
De sectie is sterk groeiende en zal op de korte termijn verder
worden uitgebreid. De sectie werkt nauw samen met andere secties
binnen Amsterdam, zoals de sectie ondernemingsrecht en de fiscale
sectie, en maakt daarnaast deel uit van diverse internationale
Baker & McKenzie praktijkgroepen. Door een hechte internationale
samenwerking met de Baker & McKenzie kantoren in de rest
van de wereld, worden op ongeëvenaarde wijze zowel grensoverschrijdende
als puur lokale transacties begeleid.
Functieomschrijving
Als kandidaat-notaris word je breed ingezet en ook werk je veel
samen met advocaten en fiscalisten. Je bent betrokken bij grote
transacties betreffende commercieel vastgoed zoals kantoorgebouwen,
winkelcentra, hotels, distributiecentra en industriële gebouwen.
De functie bestaat uit het (assisteren bij het) opstellen van
juridisch complexe overeenkomsten en akten in transacties, het
coördineren van de werkzaamheden en het onderhouden van contact
met de veelal internationale cliënten.
Cynthia de Witt Wijnen, toegevoegd notaris Real Estate: “Als
kandidaat-notaris in de vastgoedpraktijk doe je juridisch uitdagend
werk in een dynamische werkomgeving, heb je veel contact met
cliënten en met collega’s wereldwijd. Je helpt daarnaast mee
met het verder op- en uitbouwen van onze sectie!”
Functie-eisen
Je beschikt over minimaal 3 jaar werkervaring in de vastgoedpraktijk.
Je bent een uitstekend jurist, analytisch, pragmatisch, sociaal
vaardig en je hebt een uitstekende beheersing van de Engelse
taal. Verder ben je een teamplayer en werk je graag nauw samen
met advocaten en fiscalisten in een dynamische omgeving.
Je adviseert over civiel- en aanbestedingsrechtelijke kwesties aan de directie, de bedrijfsonderdelen van de dienst Stadsbeheer en in sommige gevallen ook aan de wethouder(s). In voorkomende gevallen voer je zelfstandig juridische procedures over het gebruik van de openbare ruimte. Je stelt zo nodig (complexe) contracten en besluiten op, voert onderhandelingen en toetst bestuurlijke stukken en regelgeving. Het werk is zeer gevarieerd: het werkveld van Stadsbeheer heeft betrekking op alle aspecten in de Haagse openbare ruimte.
Bovendien neem je deel aan de Tenderboard en vervul je bij (grote) projecten met politieke gevoeligheid een belangrijke rol, bijvoorbeeld bij de ontwikkeling van Scheveningen Boulevard, de RotterdamseBaan, de ontwikkeling van de Grote Markstraat en de Haagse Markt.
Je werkt in een klein overzichtelijk team van zes juristen. Er is ruimte om vraagstukken met elkaar te delen om zo tot een optimaal resultaat te komen. Advisering vindt deels op declaratiebasis plaats richting opdrachtgevers.
Je hebt een academische juridische opleiding voltooid, bij voorkeur op privaatrechtelijk gebied. Je bent een jurist met meerdere jaren relevante, aantoonbare en recente werkervaring met privaat- een aanbestedingsrechtelijke vraagstukken. Het hebben van bovengemiddelde kennis op het gebied van bouw- en met name aanbestedingsrecht is een absolute pre. Daarbij heb je aantoonbare belangstelling voor de gemeentelijke overheid en het werkgebied van dienst Stadsbeheer.
Voor signalen in de werkomgeving heb je een goede antenne. Hiernaast beschik je over gevoel voor bestuurlijke verhoudingen en vind je het plezierig om klanten van Stadsbeheer van dienst te kunnen zijn.
In de dienstverlening ben je creatief, flexibel en oplossingsgericht. Ook onder lastige omstandigheden weet je het hoofd koel te houden en tot resultaten te komen. Je kunt zowel goed zelfstandig als in teamverband (samen)werken en jouw communicatieve en schriftelijke vaardigheden zijn uitstekend.