Jurist, 1.00 fte
Vacature Jurist bij Juridische Zaken van het Maastricht University Office (1,00 fte)
Ben je klaar voor een nieuwe stap in je juridische carrière? Wil jij werken in een grote, internationale organisatie? Zijn aanbestedingsrecht, algemeen verbintenissenrecht en contractenrecht bekend terrrein? Dan zijn wij op zoek naar jou.
Functieomschrijving
Je belangrijkste werkzaamheden bestaan uit het adviseren inzake juridische (beleids)vraagstukken, alsmede het opstellen en toetsen van documenten en (internationale) contracten, binnen de gebieden aanbestedingsrecht, algemeen verbintenissenrecht en contractenrecht.
De functie is ingebed bij de afdeling Juridische Zaken van het Maastricht University Office. Voor het deel van de functie dat aanbestedingen en inkoopcontracten betreft, zul je vanuit Juridische Zaken worden ingezet bij, en intensief samenwerken met, de afdeling Inkoop binnen de Servicedienst Facility Services.
Functie-eisen
Wij zoeken iemand met een afgeronde universitaire masteropleiding Nederlands Recht en met kennis en ervaring op het gebied van aanbestedingsrecht en privaatrecht algemeen, met de nadruk op verbintenissenrecht en contractenrecht. Kennis van vastgoedrecht is een pré.
Je bent in staat om de belangen van de verschillende stakeholders te begrijpen, bent oplossingsgericht en beschikt daarnaast over voldoende politiek-bestuurlijke sensitiviteit.
Je bent een stevige sparringpartner en adviseur en hebt minimaal 3 tot 5 jaar relevante ervaring, bijvoorbeeld opgedaan in de advocatuur, het bedrijfsleven of een overheidsinstelling.
Je hebt een sterk conceptueel vermogen en kunt je goed inleven in de dynamiek van verschillende soorten leveringen en diensten. Dit weet je vervolgens moeiteloos te vertalen naar contractuele afspraken. Je kunt schakelen tussen strategisch-tactisch en operationeel niveau waarbij je de wens van de klant/opdrachtgever als vanzelfsprekend uitgangspunt neemt.
Daarnaast zoeken we competenties als integriteit, pragmatisme, oplossingsgerichtheid, stressbestendigheid en flexibiliteit.
Voor deze functie geldt een taalvereiste:
-Nederlands: B1
-Engels: C1
Bij indiensttreding heeft u drie jaar de tijd om aan deze taalvereisten te voldoen. Maastricht University biedt u hiervoor de nodige faciliteiten aan.
Arbeidsvoorwaarden
Dienstverband voor bepaalde tijd: 1 jaar, met uitzicht op vast bij gebleken geschiktheid.
De arbeidsvoorwaarden van de Universiteit Maastricht zijn grotendeels vastgelegd in de CAO Nederlandse Universiteiten. Daarnaast gelden lokale bepalingen, specifiek voor de UM. Voor meer informatie raadpleeg de website http://www.maastrichtuniversity.nl > Support > UM-medewerkers.
Wij bieden een dienstverband van 1 jaar met uitzicht op vast na gebleken geschiktheid en een arbeidsduur van 1.0 fte. Afhankelijk van je kennis en werkervaring wordt je ingedeeld in salarisschaal 11 of 12 van de CAO Nederlandse Universiteiten, UFO profiel Jurist, niveau 2 of niveau 1, minimaal € 3.637,00 en maximaal € 5.656,00 bruto per maand bij een fulltime dienstverband en exclusief vakantiegeld en eindejaarsuitkering.
Werkgever
Universiteit Maastricht
De Universiteit Maastricht (UM) staat bekend om haar unieke innovatieve en probleemgestuurde onderwijssysteem (PGO), dat wordt gekarakteriseerd door een kleinschalige en studentgeoriënteerde benadering. Het onderzoek aan de UM is multidisciplinair en thematisch van aard, en vindt geconcentreerd plaats in onderzoeksinstituten en schools. De UM heeft op dit moment 18.000 studenten en 4.400 medewerkers. Ten gevolge van het sterk internationale karakter is een groot deel van zowel studenten als medewerkers afkomstig uit het buitenland. De UM heeft zes faculteiten: Faculty of Health, Medicine and Life Sciences, Faculty of Law, School of Business and Economics, Faculty of Science and Engineering, Faculty of Arts and Social Sciences en de Faculty of Psychology and Neuroscience.
Additionele informatie
Voor nadere informatie kun je contact opnemen mr. Cenay Akin, cenay.akin@maastrichtuniversity.nl
Wil je reageren op deze vacature, stuur dan je motivatiebrief voorzien van Curriculum Vitae vóór 20 juli 2020 naar povacatures@maastrichtuniversity.nl onder vermelding van het vacaturenummer.
Een assessment en/of het uitwerken van een praktijkcase kan onderdeel uitmaken van de selectieprocedure.
Ben je klaar voor een nieuwe stap in je juridische carrière? Wil jij werken in een grote, internationale organisatie? Vind je het leuk om betrokken te zijn bij maatschappelijk relevante dossiers? Dan zijn wij mogelijk op zoek naar jou.
Wij zoeken voor de afdeling Juridische Zaken/ Legal Affairs (LA) van het Maastricht University Office een fulltime (Junior) JURIST PRIVAATRECHT
De afdeling LA maakt onderdeel uit van het Maastricht University Office en is belast met de behartiging van de juridische aangelegenheden van de Universiteit Maastricht. De werkzaamheden van de afdeling zijn zowel privaatrechtelijk als bestuursrechtelijk van aard. De afdeling wordt gevormd door een leuk en divers team met een informele werksfeer in een bevlogen organisatie die er maatschappelijk toe doet.
Wat zoeken we?
Wij zoeken iemand met gedegen juridische kennis op het gebied van (internationaal) contractenrecht en algemeen verbintenissenrecht die in staat is om de vragen van de klanten te doorgronden, de belangen van de verschillende stakeholders te begrijpen, oplossingsgericht is en daarnaast politiek-bestuurlijk sensitivitief is. Kennis van rechtspersonenrecht/ondernemingsrecht is een pré. Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal (C1 niveau) gecombineerd met sterke communicatieve vaardigheden in woord en geschrift zijn noodzakelijk. Daarnaast zoeken we naar competenties zoals, pragmatisme, stressbestendigheid en flexibiliteit.
Wat ga je doen?
Je belangrijkste werkzaamheden bestaan uit het opstellen, beoordelen en uitonderhandelen van diverse juridische documenten, waaronder samenwerkingsovereenkomsten, consortium agreements, material transfer agreements, geheimhoudingsovereenkomsten, overeenkomsten van opdracht en intentieovereenkomsten. Je zult een groot deel van deze werkzaamheden voor de Faculty of Health, Medicine and Life Sciences verrichten en deze werkzaamheden zullen grotendeels betrekking hebben op wetenschappelijke onderzoeken. Affiniteit hiermee is dan ook een pré. Daarnaast bestaan je taken uit het adviseren van verschillende eenheden binnen de Universiteit Maastricht over diverse privaatrechtelijke kwesties waarbij het bepalen en mitigeren van risico’s van groot belang is.
Wat bieden we?
Wij bieden een dienstverband van 2 jaar met uitzicht op vast na gebleken geschiktheid en een arbeidsduur van 1,0 fte. De functie is in het kader van de universitaire functieordening ondergebracht in salarisschaal 11, van de CAO Nederlandse Universiteiten, UFO profiel Jurist, niveau 2, minimaal € 3.746,000 en maximaal € 5.127,00 bruto per maand bij een fulltime dienstverband en exclusief vakantiegeld en eindejaarsuitkering (8,33%).
De arbeidsvoorwaarden van de Universiteit Maastricht zijn grotendeels vastgelegd in de CAO Nederlandse Universiteiten. Daarnaast gelden lokale bepalingen, specifiek voor de UM. Voor meer informatie raadpleeg de website http://www.maastrichtuniversity.nl > Support > UM-medewerkers.
De Universiteit Maastricht koestert haar inclusieve cultuur en open sfeer. Dankzij deze strategie heeft de UM een zeer diverse staf- en studentenpopulatie met veel verschillende nationaliteiten en culturen. Wij zijn ervan overtuigd dat diversiteit (in een bredere definitie dan alleen nationaliteit, leeftijd en geslacht) de kwaliteit van onderwijs en onderzoek bevordert. Een universiteit met aandacht voor diversiteit en inclusiviteit groeit uit tot een academische gemeenschap waar individueel talent tot bloei komt. Daarom nodigen we alle gekwalificeerde kandidaten nadrukkelijk uit om op deze functie te solliciteren.
Solliciteren?
Voor nadere informatie kun je contact opnemen met mw. mr. Cenay Akin via Cenay.Akin@maastrichtuniversity.nl.
Wil je reageren op deze vacature, stuur dan vóór 1 juli 2020 je sollicitatiebrief en CV naar povacatures@maastrichtuniversity.nl onder vermelding van het vacaturenummer AT2020.149.
Zorg jij dat de Mondriaan van morgen goed voorbereid wordt op werk of een vervolgopleiding? ROC Mondriaan is dé huisopleider van Haaglanden als het gaat om middelbaar beroepsonderwijs. Ook voor een taal- of rekencursus, bijscholing of een ander traject kun je bij ROC Mondriaan terecht. Dagelijks zijn ruim 2.000 vakkundige, innovatieve en betrokken medewerkers actief binnen 28 herkenbare scholen en diensten.
Een van deze diensten is het Bestuursbureau: een klein, hecht team met een open collegiale sfeer. Het Bestuursbureau ondersteunt, onder verantwoordelijkheid van de bestuurssecretaris, het College van Bestuur en de Raad van Toezicht bij de uitvoering van hun respectievelijk bestuurlijke en toezichthoudende taak.
De bedrijfsjuristen maken onderdeel uit van het Bestuursbureau.
Als bedrijfsjurist binnen Mondriaan adviseer je over de juridische kant van diverse onderwijs gerelateerde vraagstukken. Denk daarbij aan vraagstukken in het kader van examinering, bekostiging, bijzondere en maatwerk trajecten. Je houdt ook de wetgeving op dat gebied in de gaten en signaleert en anticipeert op de juridische gevolgen daarvan voor de organisatie. Je onderhoudt samen met collega’s de diverse interne reglementen, zoals het studentenstatuut, het klachtenreglement en de archiefregeling. Verder heb je een adviserende rol bij de overige juridische vraagstukken (zoals klachten, schadeclaims, contracten en privacy) en bestuurlijke aangelegenheden. Je treedt (incidenteel) op als gemachtigde namens Mondriaan in voornamelijk interne bezwaar- en beroepsprocedures en het kantongerecht en functioneert als coördinator voor externe juridische specialisten. Het werk binnen het juridisch team van het Bestuursbureau is dynamisch en veelzijdig. Je hebt daarom een brede interesse waardoor je op verschillende juridische gebieden inzetbaar bent. Je bent in staat jezelf te blijven ontwikkelen en ingewikkelde materie op een begrijpelijke manier voor iedereen te verwoorden.
In verband met de pensionering van een van de bedrijfsjuristen zoekt het Bestuursbureau van ROC Mondriaan met ingang van uiterlijk 1 juli 2020 een
voor 0,8 – 1 fte
Taken:
In samenwerking met de collega-bedrijfsjurist en juridisch medewerker draag je actief bij aan de volgende taken:
Wat wij van jou vragen:
We zoeken een collega:
Wat wij je bieden:
Deze functie is structureel. De aanstelling zal in een tijdelijk dienstverband aanvangen.
Wij bieden je een prettige werkomgeving bij een dynamische en op ontwikkeling gerichte organisatie. Het betreft een functie op functieniveau 12. Het salaris bedraagt minimaal € 3687,00 en maximaal € 5414,00 bruto bij een volledige betrekking (1 fte is 37 uur per week). Daarnaast bieden wij gunstige secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een eindejaarsuitkering van 8,33% in december, reiskostenvergoeding, een tegemoetkoming in de kosten van de zorgverzekering en 30 vakantiedagen. Bovendien kent ROC Mondriaan goede scholings- en opleidingsmogelijkheden.
Informatie:
Voor alle aanstellingen geldt dat men in beginsel op elke plek binnen ROC Mondriaan ingezet kan worden. Voor benoeming is een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) vereist. Het opvragen van referenties maakt onderdeel uit van de procedure. Alleen kandidaten die aan de functie-eisen voldoen, kunnen worden uitgenodigd voor een gesprek.
Deze vacature is zowel intern als extern uitgezet. Bij gelijke geschiktheid hebben interne kandidaten voorrang.
Voor meer informatie over de vacature kan je contact opnemen met Clazinus van de Rotte, bestuurssecretaris, te bereiken op telefoonnummer 088-6664518.
Heb je belangstelling voor deze functie en voldoe je aan het gewenste profiel, dan kun je solliciteren via onze sollicitatiepagina, door te klikken op de solliciteerbutton.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Trefwoorden: Jurist, Bedrijfsjurist, Juridisch Adviseur, Beleidsadviseur, Juridisch Medewerker, vacature Den Haag, ROC Mondriaan
Wij zoeken
Een enthousiaste bedrijfsjurist die juridische kwaliteit met praktisch oplossend vermogen weet te combineren. En die verantwoordelijk is voor een uiteenlopende portefeuille die zowel Wageningen University als Wageningen Research omvat. Uit de activiteiten van de WUR komen uiteenlopende vragen op juridisch gebied voort, met name op het gebied van onderzoeksprojecten waarbij diverse partijen zoals (inter)nationale overheden, kennisinstellingen en bedrijven zijn betrokken.
Als bedrijfsjurist ben je daarbij een spin in het web en actief betrokken bij het tot stand brengen van financieringen voor baanbrekend onderzoek naar bijvoorbeeld klimaatverandering, stikstof of de eikenprocessierups. Je maakt onderdeel uit van een klein team met collegiale afstemming en veel eigen initiatief. Het team Juridische Zaken van de Environmental Sciences Group bestaat uit 2 juristen en een contractmanager. Zelfstandigheid en verantwoordelijkheid kenmerken onze organisatiecultuur.
Taken in deze interessante en afwisselende functie zijn onder meer:
Wij vragen
Voor deze rol verwachten wij dat jouw profiel voldoet aan de volgende criteria:
Wij bieden
Wij bieden een dienstverband met een gemiddelde werkweek van 32-36 uur, salaris tot maximaal €5057.- bruto per maand bij een volledige werkweek (schaal 11 CAO Stichting Wageningen Research). Eventueel is een parttime dienstverband ook bespreekbaar. De duur van het dienstverband is in eerste instantie voor de periode van een jaar, met uitzicht op een vast contract.
Daarnaast bieden wij;
Er zijn ruime mogelijkheden voor eigen initiatief in een omgeving die continu op zoek is naar verdere ontwikkeling.
Meer informatie
Wil je meer weten over deze vacature? Wij informeren je graag verder. Neem voor inhoudelijke vragen contact op met Joke Hoogendoorn, telefoonnummer: 0317-481712, e-mail: joke.hoogendoorn@wur.nl.
Vragen over de wervingsprocedure kun je stellen aan Centa Grutters HR-adviseur, e-mail: centa.grutters@wur.nl.
Solliciteren kan tot en met 1 maart 2020 via de sollicitatiebutton op deze pagina.
Wij zijn
De missie van Wageningen University & Research is ‘To explore the potential of nature to improve the quality of life’. Binnen Wageningen University & Research bundelen Wageningen University en gespecialiseerde onderzoeksinstituten van Stichting Wageningen Research hun krachten om bij te dragen aan de oplossing van belangrijke vragen in het domein van gezonde voeding en leefomgeving. Met ongeveer 30 vestigingen, 6500 medewerkers en 12.000 studenten behoort Wageningen University & Research (WUR) wereldwijd tot de aansprekende kennisinstellingen binnen haar domein.
De Environmental Sciences Group is een van de vijf kenniseenheden van Wageningen University & Research. Naast uitstekend academisch onderwijs wordt hier dagelijks baanbrekend fundamenteel en toegepast onderzoek gedaan naar bijvoorbeeld klimaatverandering, biodiversiteit, leefbaarheid in steden en duurzaam gebruik van bodem en water. Dit leidt tot vele innovaties die wereldwijd worden ingezet. Van de stikstofproblematiek in Nederland, levende golfbrekers in Bangladesh, herstel van het door erosie bedreigde Loess Plateau in China, tot bosbeheer in Bolivia waarmee tegelijk inkomsten voor medische voorzieningen worden gerealiseerd.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Dialogue in Bussum is een snel groeiende en ambitieuze organisatie. Wij zijn daarom altijd op zoek naar nieuwe collega’s die een goede aanvulling zijn op ons team. Op dit moment zoeken we naar programmamanagers / traine
Wie zijn wij?
Dialogue is dé opleider voor juristen, notarissen en bedrijfsjuristen op het gebied van soft skills, leiderschap en samenwerken. Met een gedreven team zetten wij ons dagelijks in om het beste uit professionals naar boven te halen. Zo dragen we bij aan de ontwikkeling van een duurzame en ethische juridische sector. Dat doen we op onze kenmerkende manier: praktisch, inspirerend én uitdagend.
Door onze jarenlange kennis van de branche zijn wij in staat om ons in te leven in de uitdagingen van juridische organisaties. Wij bieden een inspirerend aanbod voor professionals in iedere fase van hun loopbaan. Zo verzorgen we (samen met CPO) de Beroepsopleiding Advocaten, en hebben wij trainingen en opleidingen die passen bij elke volgende stap op het juridische carrièrepad.
Wie ben jij?
Wij zijn zowel voor Dialogue als voor de Beroepsopleiding Advocaten op zoek naar talentvolle en ervaren juristen die echt impact willen maken. Ben jij toe aan een carrièreswitch maar wil je wel betrokken blijven bij de juridische sector? Wil je je ervaring inzetten voor het ontwikkelen van de vaardigheden van je vakgenoten? Dan gaan we graag met je in dialoog.
Hoe ziet je nieuwe carrière eruit?
Als programmamanager bij Dialogue ontwikkel je inspirerende, uitdagende programma’s voor de juridische wereld. Dat doe je natuurlijk op basis van jouw eigen ervaring en die van collega-advocaten, notarissen en bedrijfsjuristen uit je netwerk, met wie je regelmatig contact onderhoudt. Je volgt de ontwikkeling van het vak op de voet en bent altijd met mensen uit het veld in gesprek. Zo weet je wat er speelt, signaleer je kansen, en zet je onze programma’s op ondernemende wijze uit in de markt. En vanzelfsprekend zet je jouw thought leadership ook in als trainer voor de groep.
Wat vragen we van jou?
Wat kun je van ons verwachten?
Herken jij je in dit profiel en wil je solliciteren?
Stuur je CV en uitgebreide motivatie naar onze HR Manager:
Mary Blaauw
Dialogue Lindelaan 10
1405 AK Bussum
Je kunt Mary ook bereiken via 035 541 18 44, of bekijk voor meer informatie onze website www.dialoguebv.nl.
Sollicitatieprocedure
Na de eerste gespreksronde met de senior opleidingsmanager Academy en de HR manager, vindt een tweede gesprek plaats met de directie en andere directe collega’s. Daarna volgt de beslissing en het arbeidsvoorwaardengesprek.
B Corp voor duurzaamheid
Bij Dialogue vinden we de impact die ons bedrijf heeft op de maatschappij, het milieu en mensen heel belangrijk; niet alles draait om financiële resultaten. Bij alles wat we doen willen we rekening houden met duurzaamheid. Daarom hebben wij ons aangesloten bij de wereldwijde B Corporations community en zijn wij sinds april van dit jaar een B Corp-gecertificeerde onderneming. Dialogue staat voor inclusief werkgeverschap en streeft ernaar een afspiegeling van de samenleving te zijn.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Binnen Visio is een groeiende behoefte aan juridische ondersteuning. We zoeken dan ook een bedrijfsjurist die voor 32 – 36 uur per week het team Bestuursondersteuning komt versterken. Als bedrijfsjurist ondersteun je de Raad van Bestuur, directie en management bij verschillende juridische vraagstukken, voornamelijk op het gebied van gezondheidsrecht, onderwijsrecht, privacyrecht en ondernemingsrecht.
Werken bij Visio is speciaal. Je werkt voor een unieke doelgroep en we hebben als expertisecentrum veel specialistische kennis in huis.
Dit krijg je
Dit ga je doen
Dit ben jij
Enthousiast?
Is dit de baan waarin jij al je kennis, ervaring en ambitie kwijt kunt? Waarvan je blij wordt en waarvan je zeker weet dat ‘ie jou op het lijf geschreven is? Reageer dan snel. Heb je vragen neem dan contact op met Janneke van der Kruijs, telefoon: 06-42981029
Wij ontvangen je sollicitatie met cv graag voor 22 februari 2020 via onze website www.werkenbijvisio.org.
In het kader van ons beleid van sociale veiligheid wordt een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) gevraagd.
Zorg jij dat de Mondriaan van morgen goed voorbereid wordt op werk of een vervolgopleiding? ROC Mondriaan is dé huisopleider van Haaglanden als het gaat om middelbaar beroepsonderwijs. Ook voor een taal- of rekencursus, bijscholing of een ander traject kun je bij ROC Mondriaan terecht. Dagelijks zijn ruim 2.000 vakkundige, innovatieve en betrokken medewerkers actief binnen 28 herkenbare scholen en diensten.
Het Bestuursbureau ondersteunt het College van Bestuur en de Raad van Toezicht bij de uitvoering van hun respectievelijk bestuurlijke en toezichthoudende taak. Het Bestuursbureau is een klein team waarbinnen twee bedrijfsjuristen, een juridisch medewerker, twee beleidsadviseurs en drie bestuurssecretaresses onder aansturing van de Bestuurssecretaris, tevens secretaris van de Raad van Toezicht, werken.
In verband met de pensionering van een van de bedrijfsjuristen zoekt het Bestuursbureau van ROC Mondriaan met ingang van 1 juni 2020 een
(Beleidsadviseur)
voor 0,8 – 1 fte
Taken:
In samenwerking met de collega-bedrijfsjurist en juridisch medewerker verricht u de volgende taken:
Wat wij van jou vragen:
We zoeken een collega met:
Wat wij je bieden:
Deze functie is structureel. De aanstelling zal in een tijdelijk dienstverband aanvangen.
Wij bieden je een prettige werkomgeving bij een dynamische en op ontwikkeling gerichte organisatie. Het betreft een functie op functieniveau 12. Het salaris bedraagt minimaal € 3687,00 en maximaal € 5414,00 bruto bij een volledige betrekking (1 fte is 37 uur per week). Daarnaast bieden wij gunstige secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een eindejaarsuitkering van 8,33% in december, reiskostenvergoeding, een tegemoetkoming in de kosten van de zorgverzekering en 30 vakantiedagen. Bovendien kent ROC Mondriaan goede scholings- en opleidingsmogelijkheden.
Informatie:
Voor alle aanstellingen geldt dat men in beginsel op elke plek binnen ROC Mondriaan ingezet kan worden. Voor benoeming is een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) vereist. Het opvragen van referenties maakt onderdeel uit van de procedure. Alleen kandidaten die aan de functie-eisen voldoen, kunnen worden uitgenodigd voor een gesprek.
Deze vacature is zowel intern als extern uitgezet. Bij gelijke geschiktheid hebben interne kandidaten voorrang.
Voor meer informatie over de vacature kan je contact opnemen met Clazinus van de Rotte, bestuurssecretaris, te bereiken op telefoonnummer 088-6664518.
Heb je belangstelling voor deze functie en voldoe je aan het gewenste profiel, dan kun je solliciteren via onze sollicitatiepagina, door te klikken op de solliciteerbutton.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Trefwoorden: Jurist, Bedrijfsjurist, Juridisch Adviseur, Beleidsadviseur, Juridisch Medewerker, vacature Den Haag, ROC Mondriaan
CAOP heeft voor haar locatie in Den Haag een vacature voor een
32-38 uur
Het CAOP is het kennis- en dienstencentrum op het gebied van arbeidszaken in het publieke en private domein. Het CAOP draagt bij aan een samenleving waarin mensen betekenisvol kunnen werken. Waarin ze werk kunnen doen dat er in hun ogen toe doet, dat het verschil maakt voor een ander of voor de samenleving als een geheel. Dat doet het CAOP onder meer door juridisch inhoudelijk advies te geven op het gebied van arbeidszaken. Wil jij werken aan betekenisvol werk? Ken jij de uitdagingen van het werken in de publieke sectoren? Solliciteer dan op de functie Juridisch adviseur.
De werkzaamheden
De activiteiten van het team concentreren zich op de ondersteuning van opdrachtgevers bij het creëren van een veilige werkomgeving, inrichten van een effectieve medezeggenschap, advies bij arbeidsjuridische vraagstukken en ondersteuning bij de afwikkeling van geschillen. Dit doen we voornamelijk bij overheden en non-profitorganisaties. Wij leveren expertise en ondersteunen onze opdrachtgevers. Het team bestaat uit enthousiaste en betrokken professionals. Zij leveren onder andere inhoudelijke expertise op het terrein van arbeidsrecht, formatiezaken en functiewaardering, cao’s, medezeggenschap en integriteit.
Als juridisch adviseur werk je volop samen met de interne en externe opdrachtgevers van het CAOP. Je taken zijn vooral gericht op het geven van inhoudelijk juridisch advies rond arbeidszaken. Je fungeert als aanspreekpunt voor opdrachtgevers. In deze functie ondersteun je tevens diverse juridische commissies, zoals geschillen- en klachtencommissies in de rol van secretaris. Verder lever je een actieve bijdrage aan de interne kennisontwikkeling op het vakgebied. Als juridisch adviseur bij het CAOP begeef je je doorgaans op het neutrale middenveld tussen partijen. Procederen behoort niet tot de werkzaamheden.
De functie-eisen
Wij bieden
Een zelfstandige, uitdagende baan in een interessant en complex werkveld en een inspirerende werkomgeving met professionele collega’s. De functie is gewaardeerd in schaal 11, maximaal bruto € 5.405,- (CAO-CAOP). De indeling is afhankelijk van kennis en ervaring en op basis van een 38-urige werkweek, exclusief 8% vakantietoelage en 9,56% individueel keuze budget.
Informatie
Meer informatie over deze functie kun je verkrijgen bij Sandra van ’t Westende, teamverantwoordelijke bij de sector Overheid, telefoonnummer 06-10612052. Voor vragen over de procedure kun je terecht bij Frank Korendijk, HRM-adviseur, tel 070-3765959.
Solliciteren
Stuur ons een motivatie en je CV via onze sollicitatiepagina, door te klikken op de solliciteerbutton.
De eerste gespreksronde vindt plaats 10 februari 2020.
De tweede gespreksronde is op 17 februari 2020.
Een capaciteiten- en talententest en een integriteitscan maken deel uit van de sollicitatieprocedure. Deze staat gepland voor 24 februari 2020.
Voor een referentie check wordt vooraf toestemming gevraagd. Voor deze functie wordt gelijktijdig in- en extern geworven.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Trefwoorden: Adviseur, Juridisch Adviseur, Juridisch Advisering, Arbeidsrecht
Contractmanager
Delft, 32-38 uur
QuTech
Binnen QuTech werken onderzoekers van TNO en van de TU Delft faculteiten EWI (Elektrotechniek, Wiskunde en Informatica) en TNW (Technische Natuur Wetenschappen) in een internationale, inspirerende en vernieuwende werkomgeving met veel ruimte voor ambitie, ondernemerschap en innovatie. QuTech is georganiseerd in zogeheten Roadmaps: Fault-Tolerant Quantum Computing, Topological Quantum Computing, Quantum Internet and Computing, Shared Development en de QuTech Academy. Binnen deze missiegedreven Roadmaps wordt nauw samengewerkt met internationale partners, zowel in academia als in het bedrijfsleven. Zo zijn er langjarige onderzoeksprogramma’s met Intel en met Microsoft. De verwachting is dat de organisatie de komende 5 jaar verder gaat groeien van ruim 200 naar +/-340 fte. QuTech staat onder leiding van een driekoppige directie, te weten een directeur Research, een directeur Business Development en een directeur Operations.
Legal Services TU Delft
Je wordt vanuit de directie Legal Services van de TUD naar QuTech gedetacheerd. Deze directie speelt een belangrijke rol in het borgen van de juridische accountability van de TU Delft. Zo leveren zij strategisch advies en operationele ondersteuning op juridisch gebied aan het College van Bestuur, de faculteit en de Universiteitsdienst. Naast het team Contractmanagement bestaat de directie uit Legal Affairs, Intellectueel Eigendom/Octrooien, Projectmanagement en Integrale Veiligheid.
Functieomschrijving
QuTech is het missiegedreven onderzoeksinstituut van TNO en TU Delft gericht op het ontwikkelen van quantumtechnologie, zoals inherent veilige quantum-netwerkverbindingen en quantumcomputers. Bij QuTech werken internationaal toonaangevende wetenschappers en ingenieurs samen met internationale bedrijven, partneruniversiteiten en overheden aan de nieuwe generatie ICT-technologie. In deze jonge organisatie werken mensen uit verschillende organisatieculturen, vanuit verschillende disciplines en werelddelen, samen aan een gemeenschappelijk doel. Hoe bijzonder is het om daar een rol in te spelen. QuTech zoekt een gedreven en ervaren contractmanager, aanspreekpunt voor alle contractuele zaken
Dit ga je doen
Als contractmanager bij QuTech ben jij het aanspreekpunt voor alle contractuele zaken bij QuTech. De diversiteit aan contracten – van intentieverklaringen tot langlopende samenwerkingscontracten met internationale partijen – is een uitdaging voor jou. Het mag duidelijk zijn: jij bent de contractspecialist waar wetenschappers op vertrouwen.
Wetenschappelijk onderzoek kost geld. Veel geld. Onze wetenschappers zijn afhankelijk van subsidies van bijvoorbeeld het rijk en de EU, en financiering van onderzoekspartners en het bedrijfsleven. De complexe contracten die jij hiervoor opstelt, zitten juridisch stevig in elkaar en voldoen aan alle (subsidie)voorwaarden. Hiervoor overleg je intern (in teamverband) met programmamanagers, projectbureaumedewerkers, finance-specialisten, (IP)juristen en valorisatiemedewerkers en schakel en onderhandel jij extern met de geldverstrekkers, en partners bij bedrijven en andere universiteiten.
Je werkzaamheden zijn divers en betreffen met name:Het voorbereiden, beoordelen en opstellen van verschillende typen contracten, inclusief internationale contractvormen.
Het adviseren van programmamanagers en het directieteam en met het interne team voeren van onderhandelingen met externe partijen.
Advisering inzake intellectueel eigendom, in afstemming met IP juristen van het Valorisatiecentrum van de universiteit.
Adviseren over overige bedrijfsjuridische aangelegenheden.
Contractbeheer, waaronder een transparante en zorgvuldige registratie en digitale archivering.
Dit ben jij
Je bent in staat om als stand-alone contractmanager te opereren, maar verliest daarbij niet uit het oog dat je goed samenwerkt met de contractmanagers en (IP) juristen van onze samenwerkingspartner TNO.
Dit bieden wij
Interesse?
Wil je nog meer informatie over de functie? Neem dan contact op met Mildred Nepveu-Kalberg, coördinator contractmanagement, via M.L.E.Nepveu-Kalberg@tudelft.nl of 015 – 2786451 of met Marion Ooms, Manager Operations QuTech via 015 – 278 74 76 of M.Ooms@tudelft.nl.
Of kijk voor meer informatie over de organisatie op www.tudelft.nl/over-tu-delft/werken-bij-tu-delft.
Mail je motivatie en cv uiterlijk 30 januari 2020 aan Mr. Mildred Nepveu-Kalberg via po.ud@tudelft.nl. Je kunt ook solliciteren via het online sollicitatieformulier. Vermeld hierbij het vacaturenummer AT/UD/LS/2020-03.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
De Hoge Raad der Nederlanden is de hoogste rechter op het gebied van civiel recht, strafrecht en belastingrecht. De Hoge Raad is geen derde instantie maar cassatierechter. Dat betekent dat de Hoge Raad beoordeelt of de feitenrechter het recht goed heeft uitgelegd en toegepast. Als cassatierechter beantwoordt de Hoge Raad rechtsvragen en draagt zo bij aan de ontwikkeling van het recht en de rechtsbescherming. Ook zorgt de Hoge Raad voor rechtseenheid. Zo vervult de Hoge Raad een belangrijke maatschappelijke taak. Om dat zo goed mogelijk te doen, stelt de Hoge Raad zich dienstbaar aan de samenleving op. Aan de Hoge Raad is het parket verbonden. Het parket is onafhankelijk en geeft onder leiding van de procureur-generaal rechtsgeleerde adviezen aan de Hoge Raad.
Functie-inhoud
Het betreft een hoogwaardige juridische functie. U verleent bijstand bij het opstellen door de advocaat-generaal van conclusies ten behoeve van de civiele kamer van de Hoge Raad, door onder meer het verzamelen van wetenschappelijke documentatie, het verrichten van literatuur-, jurisprudentie-, wetsgeschiedenis- en dossieronderzoek en het schrijven van concepten voor conclusies. U bespreekt de door u opgestelde stukken met de advocaat-generaal voor wie u werkt.
Functie-eisen
U heeft rechten gestudeerd (master/doctoraal) aan een Nederlandse universiteit en beschikt over een grondige kennis van en inzicht in het burgerlijk recht. Publicaties, bij voorkeur op het gebied van civiel recht, strekken tot aanbeveling. Juridische ervaring na de studie is vereist. De Hoge Raad is geïnteresseerd in sollicitanten met een algemene, brede ervaring, maar ook in meer gespecialiseerde juristen.
Bijzonderheden
Het betreft een functie voor een periode van 5 à 6 jaar. Daarna wordt u geacht uw loopbaan elders voort te zetten. Leden van het wetenschappelijk bureau gingen over naar de rechterlijke macht, universiteiten, departementen, de advocatuur of het bedrijfsleven.
Er is binnen het wetenschappelijk bureau voldoende gelegenheid om cursussen te volgen.
Salaris
Salariëring vindt plaats aan de hand van het Bezoldigingsbesluit Burgerlijke Rijksambtenaren 1984. Afhankelijk van het aantal jaar werkervaring, kennis en opleiding zal inschaling plaatsvinden in schaal 11 met een maximumsalaris van € 4.905,85 bruto per maand bij een volledige werkweek, exclusief 8% vakantiegeld en eindejaarsuitkering. Bij 6 jaar relevante juridische werkervaring (waarvan ten minste één jaar bij de Hoge Raad) en bij goed functioneren kan een bevordering als ambtenaar naar schaal 12 met een maximum salaris van € 5559,90 bruto per maand of een benoeming tot gerechtsauditeur met een overgang naar salariscategorie 11 rechterlijke macht (= ± ambtelijke schaal 12) volgen. Tevens biedt de Hoge Raad der Nederlanden goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals betaald ouderschapsverlof, vervoersplan en de mogelijkheid om een deel van uw arbeidsvoorwaarden zelf samen te stellen (IKAP).
Informatie
Inlichtingen kunnen worden ingewonnen bij mevrouw T. (Tess) Thuijs, tel. 070-3611159, mevrouw D.H. (Dorith) Dongelmans, tel. 070-3611463 (wetenschappelijk medewerkers bij de sectie civiel) en bij mevrouw L.C. Willemse, tel. 070-3611393 (medewerker P&O). Voor informatie over de Hoge Raad, het parket en het wetenschappelijk bureau kunt u ook terecht op de website www.hogeraad.nl.
Sollicitatie
Belangstellenden kunnen hun schriftelijke sollicitaties inclusief C.V. en cijferlijst onder vermelding van sectie civiel, tot en met 10 oktober 2019 sturen naar de Hoge Raad der Nederlanden, t.a.v. stafunit P&O, Postbus 20303, 2500 EH Den Haag. U kunt uw sollicitatiebrief inclusief curriculum vitae en cijferlijst ook digitaal versturen naar vacature@hogeraad.nl
De sollicitatiegesprekken zullen in beginsel plaatsvinden op 28 oktober 2019.
Acquisitie n.a.v. deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.