Jurist met accent op arbeids- en privacyrecht
30-40 uur per week
Vacaturenummer AT.UD/LS/2019-05
Universiteitsdienst – Legal Services
Wist je dat de TU Delft hoog scoort als het gaat om medewerkerstevredenheid? Er hangt bij ons dan ook een positieve en toekomstgerichte sfeer. En we groeien stevig: zowel als het gaat om baanbrekend onderzoek als om studentenaantallen. Jij werkt met ongeveer twaalf andere juristen op de afdeling Legal Affairs. We hebben allemaal onze eigen specialisatie – bijvoorbeeld onderwijsrecht, bestuursrecht, privaatrecht of ondernemingsrecht – maar zijn tegelijkertijd van alle markten thuis om elkaar te kunnen ondersteunen en adviseren. Zijn er bepaalde zaken waar jij je graag in wilt vastbijten? Of wil je jezelf verder ontwikkelen? Dan krijg je daar volop ruimte voor.
Functie omschrijving
Ontslagzaken, langdurig zieke medewerkers, een reorganisatie: de HR-afdeling van de TU Delft krijgt met uiteenlopende zaken te maken. Bij complexe kwesties, of wanneer onverhoopt een conflict ontstaat tussen de TU Delft en een medewerker, kom jij als jurist in beeld. Je duikt in de zaak en werkt je advies uit. Komt het tot een procedure bij het UWV of de kantonrechter? Dan ben jij degene die namens de TU Delft procedeert. Naast het arbeidsrecht heb je ook het privacyrecht onder je hoede.
Dit ga je doen
Jij bent binnen de TU Delft één van de experts op het gebied van arbeidsrecht, en hebt twee of drie (van de acht) faculteiten in je account. Dit betekent dat jij voor de HR-adviseurs van deze faculteiten het vaste aanspreekpunt bent als er dossiers zijn waar zij zonder jouw expertise niet uitkomen. Je ondersteunt en adviseert hen vooral bij cases rondom ontslag en arbeidsongeschiktheid. Dit houdt in dat je bijvoorbeeld brieven en processtukken opstelt, voorlichting geeft en regelgeving opstelt. En staat er een reorganisatie op stapel? Dan begeleid jij deze van a tot en met z, zowel juridisch als procesmatig. Komt het ergens toch tot een procedure, dan procedeer jij namens de universiteit.
Ook op het gebied van privacy is een rol voor jou weggelegd. Passen we de regels voor het gebruik van de persoonsgegevens van medewerkers op de juiste manier toe? En voldoen we aan de beveiligingseisen? Heeft iemand binnen de universiteit hier vragen over, dan kan hij of zij bij jou terecht.
Dit heb jij in huis
Dit bieden wij
Informeren en solliciteren
Mail je motivatie en cv uiterlijk 18 augustus 2019 naar Gert ter Meulen, hoofd Legal Affairs, via po.ud@tudelft.nl of via het online sollicitatieformulier. Wil je eerst meer informatie over de functie? Neem dan contact op met Gert ter Meulen via telefoonnummer 015 – 278 73 86.
Voor meer informatie over de sollicitatieprocedure kun je terecht bij Ruth Vidal via po.ud@tudelft.nl.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Jurist/secretaris bij Legal Affairs
Delft, 30-40 uur
Hier ga je werken
Wist je dat de TU Delft hoog scoort als het gaat om medewerkerstevredenheid? Er hangt bij ons dan ook een positieve en toekomstgerichte sfeer. En we groeien stevig: zowel als het gaat om baanbrekend onderzoek als om studentenaantallen. Jij werkt met ongeveer twintig andere juristen op de afdeling Legal Affairs. We hebben allemaal onze eigen specialisatie – bijvoorbeeld arbeidsrecht, onderwijsrecht, bestuursrecht, privaatrecht of ondernemingsrecht – maar zijn tegelijkertijd van alle markten thuis om elkaar te kunnen ondersteunen en adviseren. Zijn er bepaalde zaken waar jij je graag in wilt vastbijten? Of wil je jezelf verder ontwikkelen? Dan krijg je daar volop ruimte voor.
Functie-omschrijving
Wist je dat de TU Delft bijna 25.000 studenten heeft? Dit betekent ook: veel vragen over bijvoorbeeld werkstukcijfers, de hoogte van het collegegeld of bindende studieadviezen. Niet elke student is het met een besluit van de universiteit eens. Tekent hij of zij bezwaar of beroep aan? Dan kom jij in actie. Als jurist/secretaris bereid je hoorzittingen tot in de puntjes voor.
Dit ga je doen
Jij ondersteunt de verschillende commissies – zoals de Bezwaarschriftencommissies, het College van Beroep voor de Examens en de Klachtencommissie Ongewenst Gedrag – voorafgaand en tijdens de hoorzittingen op de campus. Je agendeert de hoorzittingen en bereidt ze zo goed mogelijk voor. Dit betekent dat je input levert, jouw advies opstelt en de (concept)beslissing uitwerkt. Het gaat erom dat jij goed onderbouwt waarom een besluit wel of niet rechtmatig is. Je woont de hoorzittingen ook bij om vast te leggen wat er wordt gezegd en besloten.
Wordt een student niet in het gelijk gesteld en gaat hij of zij in hoger beroep? Dan verdedig jij als jurist/secretaris deze zaak namens de TU Delft bij het College van Beroep voor het Hoger Onderwijs. Hoe mooi is het om jouw eigen advies en motivatie te kunnen verdedigen? Jaarlijks spelen er ongeveer 150 bezwaarzaken. Een aantal wordt geschikt, maar dan nog blijven er veel en vooral uiteenlopende zaken over om je in vast te bijten. En de diversiteit daarin is enorm: van ongewenst gedrag tot fraudezaken, en van een wel of niet terecht toegekende schadevergoeding tot plagiaat bij wetenschappelijk onderzoek.
In deze functie weet je één ding zeker: geen dag is hetzelfde. Want naast de hoorzittingen en het verdedigen van hoger beroepszaken, heb je ook een belangrijke adviserende rol. Studenten en medewerkers van de TU Delft kunnen bijvoorbeeld contact met jou opnemen als zij een juridische vraag hebben. Wat doe je als student als je het niet eens bent met een cijfer? En hoe kun je hier als docent het beste mee omgaan? Jij geeft beide partijen advies. Ook ben je een belangrijke sparringpartner voor je collega’s van de afdeling Legal Affairs. En – hoe afwisselend wil je het hebben? – jij bent ook degene die de jaarlijkse verkiezingen voor de studentenraad organiseert.
Dit heb jij in huis
Dit bieden wij
Reageer direct
Mail je motivatie en cv uiterlijk 18 augustus 2019 naar Gert ter Meulen, hoofd Legal Affairs, via po.ud@tudelft.nl onder vermelding van het vacaturenummer: AT/UD/LS/2019-04.
Wil je eerst meer informatie over de functie? Neem dan contact op met Gert ter Meulen via 015 – 278 73 86. Voor meer informatie over de sollicitatieprocedure kun je terecht bij Ruth Vidal- via po.ud@tudelft.nl.
Als je meer wil weten over het werken bij TU Delft, kijk dan op www.tudelft.nl/over-tu-delft/werken-bij-tu-delft.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Taakomschrijving klachtadviescommissie
De klachtadviescommissie is belast met de behandeling van klachten van cliënten jegens medewerkers van de Raad voor de Kinderbescherming en adviseert de directeur daaromtrent.
De klachtadviescommissie bestaat uit een voorzitter en twee leden, en wordt ondersteund door een secretaris, die in dienst is bij de Raad voor de Kinderbescherming.
Vanwege het grote belang dat de Raad voor de Kinderbescherming hecht aan onpartijdigheid en onafhankelijkheid bij de behandeling van klachten zijn de voorzitter en de leden van de klachtadviescommissie niet in dienst van de Raad voor de Kinderbescherming; zij worden door de Minister van Rechtsbescherming benoemd voor een periode van zes jaren. Die benoeming kan ten hoogste eenmaal worden verlengd voor eenzelfde periode.
Voor een benoeming zijn vanwege het belang aan onpartijdigheid en onafhankelijkheid uitgesloten:
• Medewerkers van de Raad voor de Kinderbescherming
• Oud-medewerkers van de Raad voor de Kinderbescherming van wie het dienstverband minder dan drie jaar geleden is beëindigd
Behandeling van de klacht betekent in dit kader het onderzoeken ervan aan de hand van de door de secretaris aangeleverde stukken inclusief het horen van de klager en de beklaagde, in principe in aanwezigheid van elkaar. De hoorzitting onder leiding van de voorzitter heeft een besloten karakter. De commissie behandelt de klacht zorgvuldig, onpartijdig en oplossingsgericht én met respect naar klager en beklaagde.
De bevindingen die het onderzoek heeft opgeleverd, worden door de secretaris vastgelegd in een verslag met een advies, dat door de commissie in gezamenlijkheid is genomen. De voorzitter draagt de eindverantwoordelijkheid voor dit advies.
Het advies bevat eventuele gevolgen die de directeur volgens de commissie aan de bevindingen zou kunnen verbinden. Daartoe kunnen ook aanbevelingen worden gedaan.
In beginsel volgt de directeur het advies van de commissie. Alleen gemotiveerd kan worden afgeweken van het advies. Het definitieve oordeel over de klacht blijft daarmee voorbehouden aan de directeur van de Raad voor de Kinderbescherming.
Tijdsbesteding
De te verwachten tijdsbesteding voor de voorzitter en de leden is minimaal een dagdeel per maand.
Vergoeding
Voor uw werkzaamheden ontvangt u een vergoeding conform de Wet vergoedingen adviescolleges en commissies jo art 2 en 3 van het Besluit vergoedingen adviescolleges en commissies. Daarin is bepaald dat aan de voorzitter van de commissie een vergoeding per zitting wordt toegekend van 130% van de vergoeding van de overige leden van de commissie . Aan de overige leden wordt een vergoeding per zitting toegekend van 3% van het maximum van salarisschaal 16 van bijlage B van het Bezoldigingsbesluit Burgerlijke Rijksambtenaren 1984 (thans €7813,14).
Daarnaast ontvangt u een vergoeding van reis- en verblijfkosten.
Profiel
Er wordt gestreefd naar een evenwichtige en diverse samenstelling van de commissie.
Vanuit hun maatschappelijke achtergrond brengen de leden specifieke kennis, deskundigheid en ervaring in. Achtergronden die wij zoeken, zijn onder andere openbaar bestuur, juridisch, jeugdzorg en/of jeugdbescherming, (geestelijke) gezondheidszorg of sociaal maatschappelijke hulpverlening. Alle kandidaten hebben minimaal een afgeronde HBO-opleiding, beschikken over goede mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden, zijn als persoon analytisch, doortastend en flexibel, en bezitten vaardigheden op het gebied van bemiddeling of zijn anderszins oplossingsgericht.
Bij de keuze van de voorzitter zoeken wij naar kandidaten met een afgeronde academisch opleiding, bij voorkeur Nederlands recht, met ervaring in het functioneren in een klacht(advies)commissie dan wel een vergelijkbare commissie. Afkomstig uit de rechterlijke macht is een pré. Van de voorzitter wordt verwacht dat hij/zij beschikt over het vermogen om klagers en beklaagen op hun gemak te stellen, is staat is om de hoorzitting in goede banen te leiden, in staat is om in gesprek met klager en beklaagde tot de essentie van de klacht te komen en beiden zich gehoord te laten voelen.
Van alle kandidaten wordt verwacht dat zij de context van de jeugdbescherming kennen en bekend zijn met het kader waarin de professionals van de Raad voor de Kinderbescherming werken, dat zij in staat zijn tot een onpartijdige klachtbehandeling, uitmondend in een weloverwogen en helder advies. Kennis van complexe echtscheidingssituaties wordt gezien als een pré.
Inlichtingen
Voor inhoudelijke informatie kunt u zich wenden tot mevrouw mr. M.Muskens (per mail of telefonisch: 0625690274).
Sollicitatiewijze
Uw sollicitatie kunt u, voorzien van een cv, richten aan de directeur Raad voor de Kinderbescherming, mevrouw S.Ruster via vacatures@rvdk.nl.
U wordt verzocht vóór 5 juni a.s. te reageren en tevens aan te geven voor welke functie u opteert en in welk cluster (Zwolle, Amsterdam, Rotterdam of Eindhoven).
De selectiegesprekken voor de functie van voorzitter zullen plaatsvinden in week 25. Die voor de functie van lid van de commissie in week 26.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Hoogleraar Rechtsgeschiedenis
Bent u een gedreven rechtshistoricus die uitblinkt op het gebied van onderwijs en onderzoek? Solliciteer dan bij de Vrije Universiteit Amsterdam (VU).
Locatie: Amsterdam
FTE: 0,6
Functieomschrijving
Van de leerstoelhouder wordt verwacht dat zij/hij het belang van het historisch perspectief op recht en rechtswetenschap op aansprekende wijze kan overbrengen op studenten, en kan uitdragen binnen de faculteit als geheel. Zij/hij is in staat bruggen te slaan naar een of meer andere rechtsgebieden, zoals privaatrecht, internationaal recht, strafrecht of staatsrecht.
Uw taken
Gelet op de omvang van de aanstelling zal er prioritering van bovenstaande taken en verantwoordelijkheden plaatsvinden.
Functie-eisen
De kandidaat voldoet aan de volgende kwalificaties:
Wat bieden wij
Een uitdagende functie bij een maatschappelijk betrokken organisatie. Het salaris bedraagt afhankelijk van opleiding en ervaring op voltijdse basis minimaal €5.582 (H2) en maximaal €8.127 (H2) bruto per maand. De functie is ingedeeld volgens UFO-profiel: Hoogleraar 2 en staat open voor ten minste 0,6 fte.
De arbeidsovereenkomst wordt in eerste instantie aangegaan voor een periode van 5 jaar, daarna bestaat de mogelijkheid van een vast dienstverband.
Daarnaast beschikt de VU over aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden en regelingen die een goede combinatie van werk en privé mogelijk maken, zoals: maximaal 41 vakantiedagen bij een voltijds dienstverband, 8% vakantietoeslag en 8,3% eindejaarsuitkering, bijdrage aan reiskosten voor woon-werkverkeer, keuzemodel voor fiscale uitruil van bepaalde arbeidsvoorwaarden, goede en voordelige sportfaciliteiten.
Over de VU
Bijdragen aan een betere wereld door onderscheidend onderwijs en grensverleggend onderzoek, dat is de ambitie van de VU. Een universiteit waar persoonlijke vorming én maatschappelijke betrokkenheid centraal staan. Waar we vanuit verschillende disciplines en achtergronden samenwerken aan innovaties en nieuwe inzichten. Ons onderzoek beslaat het hele spectrum: van alfa, gamma en bèta tot leven en medische wetenschappen.
Aan de VU studeren ruim 23.000 studenten en werken ruim 4.500 medewerkers. De uitstekend bereikbare VU-campus is gevestigd in het hart van de Amsterdamse Zuidas, een inspirerende omgeving voor onderwijs en onderzoek.
Diversiteit
Diversiteit is een kernwaarde van de VU. Wij staan voor een inclusieve gemeenschap en geloven dat diversiteit en internationalisering bijdragen aan de kwaliteit van onderwijs en onderzoek. We zijn dan ook voortdurend op zoek naar mensen die door hun achtergrond en ervaring bijdragen aan de diversiteit van onze campus.
Faculteit der Rechtsgeleerdheid
De faculteit der Rechtsgeleerdheid verzorgt bacheloropleidingen op drie gebieden: Rechtsgeleerdheid, Notarieel recht en Criminologie. Daarnaast hebben we een uitgebreid aanbod aan masteropleidingen en contractonderwijs. Ons onderwijs en onderzoek richten zich op de maatschappelijke functie en relevantie van het recht: van verbintenissen in de platformeconomie tot het nieuwe werken, van koloniaal onrecht tot medische aansprakelijkheid, van gezinshereniging tot burgerinspraak, van zedendelicten tot gijzelsoftware. Ons onderzoek heeft vaak een internationaal en multidisciplinair karakter.
Werken bij de faculteit Rechtsgeleerdheid is werken in een actieve en inspirerende academische omgeving. Samen met uw collega’s draagt u in een goede onderlinge werksfeer bij aan de kwaliteit van onderwijs en onderzoek. De faculteit telt ruim 300 medewerkers en 3.000 studenten.
Over de afdeling Rechtstheorie en Rechtsgeschiedenis
De afdeling Rechtstheorie en Rechtsgeschiedenis telt momenteel de volgende gewone leerstoelen: Encyclopedie der Rechtswetenschap en Rechtsfilosofie; Methoden en Technieken van Recht en Rechtswetenschap en Rechtsgeschiedenis.
De leerstoelhouder werkt samen met de andere twee leerstoelhouders en geeft functioneel leiding aan degenen die in de afdeling binnen het rechtshistorisch onderwijs en onderzoek actief zijn.
Op het gebied van onderwijs wordt verwacht dat de leerstoelhouder zich inspant voor het versterken van het rechtshistorisch onderwijs binnen minor- en masterprogramma’s van de faculteit en universiteit, en binnen de Engelstalige bachelor Law in Society die binnenkort van start gaat. Op onderzoeksgebied participeert de leerstoelhouder in het Kooijmans Institute for Law and Governance.
Solliciteren
Bent u geïnteresseerd in deze functie? Solliciteer dan door middel van onderstaande solliciteer button uiterlijk 05 mei 2019. Denk hierbij aan het uploaden van uw curriculum vitae en motivatiebrief. De sollicitatiegesprekken vinden plaats op maandag 27 mei.
Vragen
Naam: Prof. mr. W.J. Veraart
Functie: Afdelingshoofd
Telefoonnummer: 020 598 6325
E-mail: w.j.veraart@vu.nl
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.
Contractmanager
38 uur, Delft
Een wezenlijke bijdrage leveren aan een duurzame samenleving door middel van hoogstaand onderzoek en onderwijs. Dat is TU Delft! Het onderzoek van de wetenschappers kan leiden tot baanbrekende innovaties en nieuwe fundamentele inzichten. Hoe bijzonder is het om daar een rol in te spelen. Als contractmanager ben jij verantwoordelijk voor alle contractuele zaken die bij onderzoek komen kijken. Langlopende contracten waar vaak internationale partijen en grote bedragen mee zijn gemoeid? Geen punt voor jou: jij zorgt dat alles contractueel goed geregeld is.
Dit ga je doen
Als contractmanager bij de faculteit Werktuigbouwkunde, Maritieme Techniek & Technische Materiaalwetenschappen (3mE) ben jij samen met een collega-contractmanager en hoofd contractbureau verantwoordelijk voor alle contractuele zaken die bij onderzoek komen kijken. De diversiteit aan contracten – van intentieverklaringen tot langlopende samenwerkingscontracten met internationale partijen – is een uitdaging voor jou. Het mag duidelijk zijn: jij bent de contract specialist waar wetenschappers op vertrouwen.
Wetenschappelijk onderzoek kost geld. Veel geld. Onze wetenschappers zijn afhankelijk van subsidies van bijvoorbeeld het rijk en de EU, en financieringen van onderzoekspartners en jij bent hun informatiebron over subsidievoorwaarden. De complexe contracten die jij hiervoor opstelt, zitten juridisch stevig in elkaar en voldoen aan alle (subsidie)voorwaarden. Hiervoor overleg je intern (in teamverband) met projectenbureaus, finance-specialisten, collega-contractmanagers, juristen en valorisatiemedewerkers en schakel en onderhandel jij extern met de geldverstrekkers, partners en andere universiteiten.
Van enkele partners en een paar ton, tot tientallen internationale partijen en miljoenen euro’s. Jij onderhoudt meerdere contracten tegelijkertijd en controleert projectbegrotingen. Een heel gepuzzel soms. Gelukkig weet jij slim structuur aan te brengen. Jij bent voor de wetenschappers van de faculteit 3mE een belangrijke adviseur die hen ondersteunt bij de onderhandelingen, en het juridisch beperken van risico’s. Hierover houd je nauw contact met de onderzoeksleiders. Zijn de contracten rond? Dan zorg jij voor een transparante en zorgvuldige registratie en digitale archivering.
Dit ben jij
Dit bieden wij
De functie heeft een omvang van 38 uur (1,0 FTE) per week. Het gaat om een tijdelijk dienstverband voor de duur van 1 of 2 jaar, met bij goed functioneren uitzicht op een vast dienstverband. Het salaris is gebaseerd op schaal 10 of 11 uit de cao Nederlandse Universiteiten met een minimum van € 2.709,- en een maximum van € 4.978, – bruto per maand bij een fulltime aanstelling. Je wordt ingeschaald op basis van kennis en ervaring. Je bouwt pensioen op via het pensioenfonds ABP.
Naast uiteraard het vakantiegeld in mei, ontvang je in december een eindejaarsuitkering ter hoogte van 8,3%. Ook kun je jaarlijks een deel van je arbeidsvoorwaardenpakket zelf samenstellen met behulp van het Individueel Keuzepakket Arbeidsvoorwaarden, waaronder het kopen en verkopen van verlofuren.
Een goede balans tussen werk en privé is belangrijk. Daarom kun je afspraken maken over flexibele werktijden, thuiswerken, heb je veel vakantiedagen en wordt ouderschapsverlof gedeeltelijk doorbetaald.
We vinden het belangrijk dat jij je zo goed mogelijk kunt ontwikkelen en dat je fit je werkzaamheden kunt uitvoeren. Dit ondersteunen we op verschillende manieren, onder andere met een uitgebreid aanbod aan cursussen, loopbaancoaches of sporten met korting.
Afdeling
Universiteitsdienst – Legal Services.
Hier ga je werken
Wist je dat de TU Delft heel hoog scoort als het gaat om medewerkerstevredenheid? Er hangt bij ons dan ook een positieve vibe. De medewerkers van de faculteit 3mE verrichten grensverleggend en baanbrekend onderzoek dat tot uitdagende toepassingen en nieuwe fundamentele inzichten leidt op de terreinen werktuigbouwkunde, maritieme techniek en materiaalwetenschappen.
Je wordt vanuit de directie Legal Services naar de faulteit 3mE gedetacheerd. Wij spelen een belangrijke rol in het borgen van de juridische accountability van de TU Delft. Zo leveren wij strategisch advies en operationele ondersteuning op juridisch gebied aan het College van Bestuur, de faculteit en de Universiteitsdienst. Naast het team Contractmanagement bestaat de directie uit Legal Affairs, Intellectueel Eigendom/Octrooien, Projectmanagement en Integrale Veiligheid.
Interesse?
Mail je motivatie en cv uiterlijk 22 april 2019 naar mr. drs. Saskia Voortman, directeur Legal Services, via po.ud@tudelft.nl. Vermeld hierbij het vacaturenummer AT/UD/LS/2019. Of solliciteer via het online sollicitatieformulier.
Wil je eerst meer informatie over de functie? Neem dan contact op met Saskia Voortman via 015 – 278 43 31 of s.voortman@tudelft.nl. Voor meer informatie over de sollicitatieprocedure kun je terecht bij Ruth Vidal via 015 – 278 12 23 of po.ud@tudelft.nl.
Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.
Bedrijfsjurist (accent op vastgoed)
Universiteitsdienst – Campus and Real Estate
Hier ga je werken
Wist je dat de TU Delft hoog scoort als het gaat om medewerkerstevredenheid? Er hangt bij ons dan ook een positieve en toekomstgerichte sfeer. En we groeien stevig: zowel als het gaat om baanbrekend onderzoek als om studentenaantallen. Jij werkt met een tiental andere juristen op de afdeling Legal Affairs. We hebben allemaal onze eigen specialisatie – bijvoorbeeld arbeidsrecht, onderwijsrecht, contractenrecht of corporate law – maar zijn tegelijkertijd van alle markten thuis om elkaar te kunnen ondersteunen en adviseren. Zijn er bepaalde zaken waar jij je graag in wilt vastbijten? Of wil je jezelf verder ontwikkelen? Dan krijg je daar volop ruimte voor.
Functieomschrijving
Van moderne faculteitsgebouwen tot rijksmonumenten, en van parkeergarages tot state-of-the-art laboratoria: de TU Delft is met meer dan 60 gebouwen en 161 hectare een van de grootste universiteitscampussen ter wereld. En er worden nogal eens panden en grond aangekocht of verkocht, verhuurd, verbouwd of gesloopt. Als bedrijfsjurist ondersteun en adviseer je bij de vraagstukken die hierbij komen kijken.
Dit ga je doen
Jij levert strategisch advies en ondersteuning aan vooral de directies Campus and Real Estate, maar ook aan het College van Bestuur en de verschillende faculteiten. Je buigt je over allerlei juridische vraagstukken, maar het grootste deel van je werk gaat over vastgoed- en privaatrecht. Zo begeleid je (ver)kooptrajecten, kijk je met een juridisch oog naar huur- en onderhoudscontracten en bestemmingsplannen, en ondersteun je bij Europese aanbestedingen. Je kunt ook worden ingeschakeld bij het opstellen van grote onderzoekscontracten.
Is er een conflict, bijvoorbeeld met een aannemer? Ook dan weten de directies en faculteiten jou te vinden voor juridische ondersteuning. Je bent stressbestendig en weet snel te schakelen als de situatie daarom vraagt. Je wordt ook ingeschakeld voor het toetsen van beleidsvoorstellen aan de wet- en regelgeving en voor hulp bij het implementeren ervan. Eén ding is zeker: geen dag is hetzelfde. Je duikt in de meest uiteenlopende kwesties, waarbij je steeds met andere partijen schakelt en te maken krijgt met de verschillende belangen in onze grote organisatie.
Op de TU Delft bruist het van de innovatie. Hoe bijzonder is het om daar als jurist aan bij te dragen? Wordt er bijvoorbeeld een nieuw gebouw neergezet voor die hypermoderne kwantumcomputer? Of staat er een aanpassing aan de universiteitsreactor op de planning? Dan zit jij ook met de wetenschappers aan tafel om te bespreken of hun eisen juridisch gezien haalbaar zijn en help je mee met de aanbestedingstrajecten.
Functie-eisen
Dit heb jij in huis
Arbeidsvoorwaarden
Dit bieden wij
Informeren en solliciteren
Wil je solliciteren? Stuur dan uiterlijk 31 maart 2019 een sollicitatiebrief met cv, gericht aan Gert ter Meulen naar po.ud@tudelft onder vermelding van vacaturenummer AT/UD/CRE/2019-05.
Voor meer informatie over deze vacature kun je contact opnemen met Gert ter Meulen, Hoofd Legal Affairs, e-mail: po.ud@tudelft.nl, tel: 015-278 73 86. Voor meer informatie over de sollicitatieprocedure kun je terecht bij 015 – 278 12 23 of po.ud@tudelft.nl. Kijk voor meer informatie over onze organisatie op www.tudelft.nl.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
DIT GA JE DOEN
Voorop staat dat jij je studie afrondt en daar werken we nauwkeurig naartoe. Dit kan op twee manieren: in de vorm van een meeloopstage of als afstudeerstage. In beide gevallen geldt dat wij een match moeten hebben in de opdracht die jij uitvoert. Dit kan bij ons op kantoor in het Legal Office waar je minimaal drie dagen per week meewerkt aan opdrachten in verbintenisrecht, arbeidsrecht of bestuursrecht. Of we formuleren samen een scherpe probleemstelling voor jouw scriptie die niet alleen aan de eisen van jouw opleiding voldoet, maar nét een stap uitdagender is. Op deze manier vormt jouw onderzoek een theoretische verdieping op onze juridische dienstverlening en voeg je direct waarde toe. Voor ons en onze opdrachtgevers, maar zeker ook voor jezelf. Of je nu meewerkt of afstudeert; je zet sowieso een stap binnen de wereld van legal consultancy en invensteert alvast in jouw talenten en ambities.
ARBEIDSVOORWAARDEN
Wij bieden de omgeving die jou past om met maximaal succes af te studeren. Letterlijk, want voor jou is altijd ruimte om te werken en te sparren op ons kantoor in Arnhem of onze locaties in Amsterdam en Eindhoven. Maar vooral door je te begeleiden vanuit onze juridische expertise. Of je nu meewerkt of afstudeert; jouw begeleider is legal consultant en expert in het vakgebied waar jij in werkt of jouw onderzoek aan hebt verbonden. En, niet onbelangrijk, een ervaren coach. Je ervaart letterlijk hoe onze oplossingen er in de praktijk uitzien door samen opdrachtgevers te bezoeken. Vanzelfsprekend past hier ook een stagevergoeding bij.
Bij EIFFEL streven we naar topprestaties. Altijd. Topsporters en topcoaches vormen voor ons een dagelijkse inspiratiebron. Wij leren continu van hun mentaliteit en het zit inmiddels in ons DNA. Gaan tot het uiterste, kansen zien in de laatste millimeter en de laatste cijfers achter de komma. Daarom spreken wij ook over ‘fit for the job’. Mentale en fysieke fitheid draagt bij aan onze performance, daar zijn wij 100% van overtuigd. Wij bieden verschillende mogelijkheden om mentaal en fysiek fit te blijven. En dat gaat verder dan onze gym op de bovenste verdieping en dagelijks verse lunches. Zo organiseren we elke maand een sportevent, zoals kickboksen en beachvolleybal en hebben we een eigen bedrijfshockeyteam. Maar organiseren we ook trainingen om je mentaal fit te voelen, zoals time management en omgaan met conflicten. Zo is er voor ieder wat wils.
GOED OM TE WETEN
Om jou te laten slagen binnen de wereld van legal consultancy, staat voorop dat je in de afrondende fase zit van een rechtenstudie en heb je jouw cv al aangevuld met extra curriculaire activiteiten die passen bij je studie. Werk je mee tijdens je stage? Dan zit je bij voorkeur in de laatste fase van de WO-opleiding Rechtsgeleerdheid. Verder heb je goede schriftelijke en communicatieve vaardigheden en kies je bewust voor een professionale organisatie als EIFFEL. Tot slot werk je in een team. Daarom ben je een teamplayer met een krtische, leergierige en pragmatische houding, maar ben je ook goed in staat om zelfstandig te werken.
Kom je voor een afstudeerstage? Dan heb je eventueel al enige ervaring opgedaan in het uitvoeren van een onderzoek, door bijvoorbeeld te participeren in onderzoeken van de universiteit. Daarnaast gebruiken wij de resultaten bij de verdere ontwikkeling van onze dienstverlening.
In the end vieren we niet alleen dat je bent afgestudeerd, maar gaan we zeker ook in gesprek over een dienstverband. Daarom ben je tijdens je stage gewoon al one of us. Onze trainingen, opleidingen, borrels en events zijn voor jou toegankelijk, net als ons vitaliteitsaanbod. Bovendien organiseren we regelmatig dagen om met je mede-stagiairs samen te komen.
Wij zoeken
Een ervaren jurist die juridische kwaliteit met praktisch oplossend vermogen weet te combineren, die goed in teamverband kan werken en zich thuis voelt in een internationaal georiënteerde kennisorganisatie. Ben jij daarnaast resultaatgericht, beschik jij over goede communicatieve- en adviesvaardigheden en heb je een flexibele werkhouding?
Dan hebben wij een interessante en uitdagende positie in een innovatieve en uitdagende werkomgeving voor je!
Je taken zijn:
In deze functie heb je een grote mate van verantwoordelijkheid en zelfstandigheid waarbij intensieve samenwerking met je collega’s binnen ons team en binnen AFSG, een belangrijke plaats inneemt.
Wij vragen
Je bent afgestudeerd in Nederlands Recht en hebt minimaal 5 jaar werkervaring binnen een complexe organisatie. Kennis van en ervaring met verbintenissenrecht en intellectueel eigendomsrecht zijn vereist. Bij voorkeur heb je ook ervaring met (Europese) subsidies. Wij vragen een goede mondelinge en schriftelijke beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.
Wij bieden
Een baan bij een organisatie, die je dagelijks uitdaagt om onze klanten de best mogelijke oplossing te bieden. Als jurist ben je onderdeel van een ambitieus team en werk je gezamenlijk aan diverse vraagstukken. Binnen het team is er volop ruimte voor eigen initiatief. Eigen inbreng en verantwoordelijkheid kenmerken onze organisatiecultuur.
Wij bieden een dienstverband met een gemiddelde werkweek van 32-36 uur, salaris tot maximaal € 4.934,-. bruto per maand bij een volledige werkweek (schaal 11). De duur van het dienstverband is in eerste instantie voor de periode van een jaar, met uitzicht op een vast contract.
Naast een marktconform salaris bieden wij je goede studie- en verlofregelingen en een pensioenregeling bij het ABP Pensioenfonds.
Meer informatie
Wil je meer weten over deze vacature? Wij informeren je graag verder. Neem voor inhoudelijke vragen contact op met Marjolein van der Glas, manager JZC, (telefoonnummer: 0317-480471, e-mail: marjolein.vanderglas@wur.nl). Vragen over de wervingsprocedure kun je stellen aan Matthijs Boer, HR-adviseur, e-mail: matthijs.boer@wur.nl.
Geïnteresseerd?
U kunt online solliciteren via http://www.wur.nl/nl/Werken-bij/Vacatures.htm tot 20 januari 2019.
Wij zijn
De afdeling Juridische Zaken en Contractmanagement binnen de Agrotechnology & Food Sciences Group (AFSG). Ons team bestaat uit een Manager Juridische Zaken & Contractmanagement, 4 juristen, 4 medewerkers Contractmanagement en 1 administratief medewerker. Wij adviseren projectleiders, business developers, leerstoelhouders en directie op een breed juridisch werkveld, waaronder verbintenissenrecht, kennisvalorisatie, wetenschappelijke integriteit en subsidieregelingen. AFSG kenmerkt zich door een informele, collegiale en dynamische internationale werkomgeving met diverse mogelijkheden om jezelf te (blijven) ontwikkelen.
Agrotechnology & Food Sciences Group is onderdeel van Wageningen University & Research waar fundamenteel en toegepast wetenschappelijk onderzoek elkaar aanvullen. We werken samen met nationale en internationale bedrijven, onderzoeksorganisaties en overheden aan “Healthy food in a biobased society”. Onze innovaties vervullen een cruciale rol bij het oplossen van maatschappelijke vraagstukken. Ondernemerschap en professionaliteit kenmerken ons. Kortom: een interessante, internationale werkgever van formaat!
Wageningen University & Research
Een wezenlijke bijdrage leveren aan de kwaliteit van leven. Dat is ons dagelijks werk. Wij zoeken binnen ons domein van gezonde en veilige voeding en voedselproductie, voedselzekerheid en gezonde leefomgeving naar antwoorden op vragen over maatschappelijke thema’s als duurzame voedselproductie, klimaatverandering en alternatieve energiebronnen. Dat doen we natuurlijk niet alleen. Om dit, ook internationaal, waar te maken werken we elke dag met 5000 mensen aan de kwaliteit van leven.
Wil je hier ook je dagelijks werk van maken? Bij ons krijg je daar de ruimte voor.
Kijk voor meer informatie over werken bij Wageningen University & Research op http://www.wageningenur.nl/nl/Werken-bij.htm.
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.
Kandidaten die eerder op deze vacature gereageerd hebben worden verzocht dat niet nogmaals te doen.
Bijdragen aan een betere wereld door onderscheidend onderwijs en grensverleggend onderzoek. Dat is de ambitie van de VU. Heldere keuze voor maatschappelijke verantwoordelijkheid. De afdeling Bestuurlijke en Juridische Zaken ondersteunt CvB en organisatie. Kwalitatief hoogwaardige advisering en informatievoorziening op juridisch en bestuurlijk vlak, governance en compliance.
Afdelingshoofd is managerial verantwoordelijk voor 14 (senior) professionals. Bovendien voortrekker en procesleider van een aantal universiteitsbrede dossiers. Heeft oog voor interne en externe ontwikkelingen en de juridische impact hiervan. Legt contact, verbindt inhoud en mensen. Stemt af en stelt prioriteiten. Mooie rol voor breed onderlegde jurist met leidinggevende ervaring op bestuurlijk niveau in complexe organisatie. Proactief en dienstverlenend, stevig en besluitvaardig. Relativeringsvermogen, open vizier, collegiaal. Warme belangstelling voor onderwijs en onderzoek.
Jaarsalaris max. ca. € 90K.
De VU wordt in de werving ondersteund door het bureau Ebbinge. Heeft u interesse in een profielbeschrijving of heeft u vragen over deze positie, dan kunt u contact opnemen met Wenchi Liu van Ebbinge: wenchi.liu@ebbinge.nl / 06 11 300 299.
Uw sollicitatie ontvangen we graag via: https://www.ebbinge.nl/open-posities/hoofd-bestuurlijke-en-juridische-zaken
Lector Recht en Veiligheid
0,6 fte
Wie: een inspirerende verbinder met passie en kunde voor onderzoek en onderwijs
Wat: kennis (laten) ontwikkelen binnen het lectoraatsthema via praktijkgericht onderzoek
Waar: ’s-Hertogenbosch en Tilburg
Wanneer: zo snel mogelijk
Uitdagend werk
U werkt voor een vernieuwd lectoraat van het Expertisecentrum Veiligheid (EV). Uw primaire taak is om binnen het thema kennis te (laten) ontwikkelen door het verrichten van praktijkgericht onderzoek. U borgt en bevordert niet alleen de inhoudelijke en methodologische kwaliteit van het onderzoek, maar zorgt ook voor de wisselwerking tussen onderzoek en onderwijs en met het werkveld. Dit doet u door kenniskringen met docent-onderzoekers in te richten en hen te coachen. Door studenten en professionals een leeromgeving aan te bieden. En door in- en extern op te treden als expert en kwaliteitsdrager van allerlei onderzoeksgerelateerde zaken. U werft extern gefinancierde projecten die passen in de context van het onderwijs en het onderzoek. Door dit alles draagt u via onderzoek bij aan de vergroting van de handelingsbekwaamheid en weerbaarheid van (aanstaand) professionals en aan de regionale profilering van de opleiding HBO-Rechten van de Juridische Hogeschool Avans-Fontys.
Het lectoraatsthema is én breed én diep. Het veiligheidsdomein beschrijvend op de dimensies publiek-privaat en sociaal-fysiek, zal de eerste focus van het eigen onderzoek liggen in het segment ‘publiek-sociaal’ in aansluiting bij het domein waar de proactieve afgestudeerde werkzaam zal zijn. Met als mogelijke onderzoeksonderwerpen verstoring openbare orde, overlast, verloedering, leefbaarheid, criminaliteit, wijkontwerp en –beheer en crisisbeheersing. Het segment ‘privaat-fysiek’ vormt de tweede focus van het lectoraat, omdat daar veel nieuwe kansen liggen voor hbo-afgestudeerden. Met onderzoeksonderwerpen als gevaarlijke stoffen/werkprocessen/werkplekken, veiligheid van gebouwen en hulpmiddelen, bedrijfs- en privé-ongevallen, bedrijfshulpverlening en zelfredzaamheid. Het segment ‘publiek-fysiek’ zal alleen aan de orde zijn voor zover het onderzoek(s resultaat) consequenties heeft voor ruimtelijke orde en/of milieu. En voor wat betreft de onderwerpen in het vierde segment ‘privaat-sociaal’ zal primair worden aangesloten bij thema’s van andere lectoraten binnen het EV.
Juiste match
Inspirerende omgeving
Het Expertisecentrum Veiligheid is een kenniscentrum van Avans Hogeschool en doet praktijkgericht onderzoek op het gebied van sociaal maatschappelijke veiligheid. Het expertisecentrum bestaat uit zes lectoraten. Zij versterken en verbreden elkaar en hebben elk hun eigen benadering van veiligheid. Vanuit juridisch, sociaal-agogisch, veiligheidskundig en bestuurlijk perspectief. Het onderzoek draagt bij aan de inhoudelijke kwaliteit van de opleidingen van vier academies. Geeft antwoord op vragen uit het bedrijfsleven en maatschappelijke partners. En vergroot de deskundigheid van docenten en studenten die deelnemen. Het Expertisecentrum Veiligheid heeft als missie om bij te dragen aan de vergroting van de weerbaarheid van (aanstaande) professionals. Elk lectoraat voegt inhoudelijk en methodologisch unieke expertise en een uniek werkveld toe, waardoor meerwaarde in de multidisciplinaire samenwerking in onderzoek en met onderwijs en werkveld ontstaat.
Goede werkgever
Avans Hogeschool haalt graag het allerbeste uit mensen. We staan bekend als goede werkgever. Dat ziet u terug in onze arbeidsvoorwaarden.
Bewuste keus
U bent ervan overtuigd dat deze functie bij u past en u heeft zin om aan de slag te gaan bij Avans. Solliciteer dan voor 1 november 2018 via de ‘Solliciteer’ button. Vermeld vacaturenummer 18/209. Wij streven ernaar u binnen 2 weken na de sluitingsdatum te informeren over de status van uw sollicitatie. Heeft u vragen over de inhoud van de functie, neem dan contact op met drs. Ine van Zon, manager van het Expertisecentrum Veiligheid, 06-2061 9030.
We hebben de vacature zowel intern als extern uitgezet. Na de sluitingsdatum verwijderen wij de vacaturetekst van de website. Aan de inhoud van deze vacature kunt u geen rechten ontlenen. Acquisitie naar aanleiding van deze tekst stellen wij niet op prijs.( Please do not contact us with unsolicited services or offers)
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.