Nieuwsbrief

Top vacatures

Contractmanager – Faculteit Bouwkunde

Contractmanager – TU Delft faculteit Bouwkunde
38 uur, Delft

Hier ga je werken
Wist je dat de TU Delft heel hoog scoort als het gaat om medewerkerstevredenheid? Er hangt bij ons dan ook een positieve vibe. Op de faculteit Bouwkunde gonst het van de innovatie en wordt door wetenschappers en studenten gewerkt aan de toekomst van de gebouwde omgeving. De faculteit is een van de grootste opleidingen van de TU Delft en een van de meest gerenommeerde architectuurfaculteiten in Europa. Een gedegen ontwerpersopleiding en onderzoek in het domein van de gebouwde omgeving vormen van oudsher de opgave waar de faculteit voor staat.

Je wordt vanuit de directie Legal Services naar de faculteit BK gedetacheerd. Wij spelen een belangrijke rol in het borgen van de juridische accountability van de TU Delft. Zo leveren wij strategisch advies en operationele ondersteuning op juridisch gebied aan het College van Bestuur, de faculteit en de Universiteitsdienst. Naast het team Contractmanagement bestaat de directie uit Legal Affairs, Intellectueel Eigendom/Octrooien, Projectmanagement en Integrale Veiligheid.

Functieomschrijving
Een wezenlijke bijdrage leveren aan een duurzame samenleving door middel van hoogstaand onderzoek en onderwijs. Dat is TU Delft! Het onderzoek van de wetenschappers kan leiden tot baanbrekende innovaties en nieuwe fundamentele inzichten. Hoe bijzonder is het om daar een rol in te spelen. Als contractmanager ben jij verantwoordelijk voor alle contractuele zaken die bij onderzoek komen kijken. Langlopende contracten waar vaak internationale partijen en grote bedragen mee zijn gemoeid? Geen punt voor jou: jij zorgt dat alles contractueel goed geregeld is.

Dit ga je doen
Als contractmanager bij de faculteit Bouwkunde (BK) ben jij verantwoordelijk voor alle contractuele zaken die bij onderzoek komen kijken. De diversiteit aan contracten – van intentieverklaringen tot langlopende samenwerkingscontracten met internationale partijen – is een uitdaging voor jou. Het mag duidelijk zijn: jij bent de contract specialist waar wetenschappers op vertrouwen.

Wetenschappelijk onderzoek kost geld. Veel geld. Onze wetenschappers zijn afhankelijk van subsidies van bijvoorbeeld het rijk en de EU, en financieringen van onderzoek partners. De complexe contracten die jij hiervoor opstelt, zitten juridisch stevig in elkaar en voldoen aan alle (subsidie)voorwaarden. Hiervoor overleg je intern (in teamverband) met projectenbureaus, finance-specialisten, collega contractmanagers, juristen en valorisatiemedewerkers en schakel en onderhandel jij extern met de geldverstrekkers, partners en andere universiteiten.

Van enkele partners en een paar ton, tot tientallen internationale partijen en miljoenen euro’s. Jij onderhoudt meerdere contracten tegelijkertijd. Een heel gepuzzel soms. Gelukkig weet jij slim structuur aan te brengen. Jij bent voor de wetenschappers van de faculteit BK een belangrijke adviseur die hen ondersteunt bij de onderhandelingen, en het juridisch beperken van risico’s. Hierover houd je nauw contact met de onderzoeksleiders. Zijn de contracten rond? Dan zorg jij voor een transparante en zorgvuldige registratie en digitale archivering. Vervolgens lever je managementinformatie aan.

Functie-eisen
Dit ben jij:

  • Academisch niveau en bij voorkeur opgeleid tot jurist, bedrijfseconoom of ingenieur.
  • Juridisch, organisatorisch en administratief/financieel talent.
  • Bij voorkeur ervaring met (internationale) contractonderhandelingen en/of Europese en nationale subsidieprogramma’s en intellectueel eigendom.
  • Bij voorkeur affiniteit met wetenschappelijk onderzoek en de maatschappelijke uitdagingen op het gebied van techniek.
  • Goed thuis in een academische omgeving met verschillende belangen en bestuurlijke verhoudingen.
  • Uitstekende onderhandelingsvaardigheden, dienstverlenend en een goede beheersing van het Nederlands en Engels.
  • Gestructureerd, ook in ad hoc-situaties, resultaatgericht en je weet zaken te relativeren.
  • Plezier in het onderhouden van verschillende contacten.

Arbeidsvoorwaarden
Dit bieden wij:
De functie heeft een omvang van 38 uur (1,0 FTE) per week. Het gaat om een tijdelijk dienstverband voor de duur van 1 of 2 jaar, met bij goed functioneren uitzicht op een vast dienstverband. Het salaris is gebaseerd op schaal 10 of 11 uit de cao Nederlandse Universiteiten met een minimum van € 2.640,- en een maximum van € 4.852,- bruto per maand bij een fulltime aanstelling. Je wordt ingeschaald op basis van kennis en ervaring. Je bouwt pensioen op via het pensioenfonds ABP.

Naast uiteraard het vakantiegeld in mei, ontvang je in december een eindejaarsuitkering ter hoogte van 8,3%. Ook kun je jaarlijks een deel van je arbeidsvoorwaardenpakket zelf samenstellen met behulp van het Individueel Keuzepakket Arbeidsvoorwaarden, waaronder het kopen en verkopen van verlofuren.

Informeren en solliciteren
Interesse?
Mail je motivatie en cv uiterlijk 15 oktober 2018 naar mr. drs. Saskia Voortman, directeur Legal Services, via po.ud@delft.nl of solliciteer direct via de sollicitatiebutton. Vermeld hierbij het vacaturenummer AT/UD/LS/2018-08.

Wil je eerst meer informatie over de functie? Neem dan contact op met Saskia Voortman via 015 – 278 43 31 of s.voortman@tudelft.nl. Voor meer informatie over de sollicitatieprocedure kun je terecht bij Ruth Vidal via 015 – 278 12 23 of po.ud@tudelft.nl. Voor overige informatie kan je ook kijken op www.tudelft.nl.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Bijzonder hoogleraar Mediarecht en Informatiesamenleving (0.2 fte)

De werkzaamheden

  • Het verzorgen van onderwijs binnen het regulier onderwijsprogramma (o.a. in de masterspecialisatie  staats- en bestuursrecht Rechtsgeleerdheid), het opzetten en verzorgen van extra-curriculair onderwijs (o.a. pos-academisch onderwijs), alsmede het coördineren van het onderwijs;
  • Het  verrichten van onderzoek op het gebied van de leerstoel;
  • Begeleiden van wetenschappelijk onderzoek (promotieonderzoek en derde geldstroom onderzoek) van medewerkers en promovendi.

Uw profiel

  • Afgeronde juridische opleiding;
  • Gepromoveerd jurist op het terrein van het mediarecht;
  • Brede algemene kennis van mediarecht en informatiesamenleving;
  • Vooraanstaande expertise op het terrein van het mediarecht en de informatiesamenleving, uitstekende  onderzoekskwaliteiten, blijkende uit diverse nationale en internationale publicaties;
  • In staat vorm en leiding te geven aan innovatieve vormen van onderwijs en onderzoek;
  • In staat fondsen aan te trekken voor het uitvoeren onderzoek en het begeleiden van gefinancierde onderzoeksprojecten;
  • Ervaring en affiniteit met het geven van onderwijs, en
  • Goede didactische kwaliteiten.

Beschrijving faculteit/instituut
De Faculteit Rechtsgeleerdheid is met ruim 5.000 studenten en 450 medewerkers een van de grootste faculteiten van Nederland, die zich in alle verscheidenheid toch kenmerkt door kleinschaligheid. De faculteit richt zich op veelzijdig onderwijs en onderzoek van hoog niveau, nationaal én internationaal. Stimuleren van talent staat hoog in het vaandel van de faculteit die is ondergebracht in het prachtig gerestaureerde Kamerlingh Onnes Gebouw. Werken voor de Faculteit Rechtsgeleerdheid betekent werken in een inspirerende wetenschappelijke omgeving. Zie voor meer informatie www.universiteitleiden.nl/rechtsgeleerdheid.

Als uitvloeisel van de opdracht in het staats- en bestuursrechtelijke onderwijs en ter verdieping van het onderzoek daarbinnen wordt een door het Leids Universitair fonds mogelijk gemaakte bijzondere leerstoel Mediarecht in de informatiesamenleving gevestigd bij de Afdeling staats- en bestuursecht van de Universiteit Leiden.
De afdeling Staats- en bestuursrecht verzorgt staats- en bestuursrechtelijk onderwijs in de bachelor- en masteropleiding Rechtsgeleerdheid. De Afdeling heeft de zorg voor een eigen masterichting staats- en bestuursrecht. Het onderzoek bij deze leerstoel maakt deel uit van het facultaire onderzoeksprogramma ‘Interaction between Legal Systems’ en van de facultaire onderzoeksprogramma ‘Fundamental rights’ en ‘Legitimacy and effectivity of Law and Governance’.

Wij bieden
Aanstelling vindt plaats conform de cao Nederlandse Universiteiten. Het betreft een tijdelijke aanstelling voor de duur van vijf jaar. Het salaris bedraagt, afhankelijk van opleiding en werkervaring, minimaal € 5.441,- en maximaal € 7.921,- bruto per maand bij een fulltime aanstelling (salarisschaal H2).

Daarnaast kent de Universiteit Leiden goede arbeidsvoorwaarden. Zo is er sprake van een eindejaarsuitkering (8,3%), vakantietoeslag (8%), uitstekende opleidingsfaciliteiten, betaald ouderschapsverlof, sabbatical leave en de mogelijkheid om via een keuzemodel arbeidsvoorwaarden op maat te kiezen. Alle informatie hierover kunt u nalezen op https://www.universiteitleiden.nl/werken-bij/sollicitatieprocedure-en-arbeidsvoorwaarden.

De Universiteit Leiden hecht veel waarde aan de kwaliteit van haar onderwijs en stelt als eis aan het wetenschappelijk personeel met een onderwijstaak, dat hij/zij in het bezit is van het Basis Kwalificatie Onderwijs certificaat (BKO) of bereid is dit binnen twee jaar te behalen.

Diversiteit
De Universiteit Leiden hecht groot belang aan diversiteit en verwelkomt daarom graag sollicitaties van mensen die nu in haar instelling ondervertegenwoordigd zijn.

Informatie
Voor meer informatie over de inhoud van deze functie kunt u contact opnemen met prof. dr. Wim Voermans, e-mail w.j.m.voermans@law.leidenuniv.nl  telefoon 071 527 7718.
Voor meer informatie over de procedure kunt u contact opnemen met mevrouw Marian Hoeber, e-mail m.hoeber@law.leidenuniv.nl, telefoon 071 527 7422.

Solliciteren
U kunt online solliciteren via de button ‘Solliciteren’ van ons sollicitatiesysteem. Sollicitaties voorzien van een motivatiebrief en cv kunnen tot en met 24 september 2018 worden gericht aan prof. dr. W. Voermans.

Professor and Chair of Law

Professor and Chair of Law, Wageningen University & Research (F / M)

 

We are looking for
We are looking for an innovative and dynamic scholar to lead the Law Group at Wageningen University & Research (0.8 – 1.0 fte), one of the leading universities on food, health and environment.

The Law Group offers research and education on law and regulation in relation to food and environment, with a focus on food law, transnational law, intellectual property law, human rights, business and environmental law. The research programme evolves around three themes: transnational regulation, business and consumer regulation and new legal research methods. The group teaches courses in a variety of BSc and MSc programmes on food law, European Union law, intellectual property rights, human rights; sustainable development law; and environmental law.

As head of the Law Group, you will strengthen the group’s innovative research and education programme and you will effectively and constructively manage the group’s internal processes. You will ensure the group provides a supportive working environment to young and senior academics. Strengthening the acquisition of external funding for research and attracting PhD candidates are key elements of your responsibility. You will strengthen the profile of the group in national and international networks, and you will further enhance the group’s scientific and societal impact.

The current group (6 scientific staff, 3 PhD candidates and 2 support staff) is efficiently organised and supported by dedicated secretarial, financial and HR advisors. The student community is largely international and the courses of the group are taught in English.

We ask
As a successful candidate, you:

  • Are a scholar with a PhD degree in law and a proven scientific track record of recognised international quality in the field of law and regulation in relation to food, health, environment and/or business;
  • Have a vision for future legal research and education on food and environmental regulatory affairs;
  • Have a demonstrated ability to lead disciplinary and interdisciplinary research;
  • Have the ability to manage professionals and have an inspiring, collegial, and unifying leadership style characterized by a passion to develop people, to build teams, and to create synergy;
  • Are an inspiring teacher and supervisor for students of diverse backgrounds, with proven ability to develop courses at Bachelor, Master, and PhD level, and an interest, vision and capacity to innovate teaching methods;
  • Possess a proven capacity of acquiring, leading and managing externally-funded research projects;
  • Have the ability to effectively interact with professionals and societal partners in the development of research and education.

 

We offer
You will be working for an inspiring international organisation with a large number of interdisciplinary projects all over the world. A strong commitment to teaching and fundamental research, combined with innovative applied research, creates a rich learning environment. Our students – the innovators of tomorrow – also benefit from first-class research and educational facilities.

The scientific quality of Wageningen University is affirmed by the prominent position we occupy in international rankings and citation indexes. Dutch students voted Wageningen University & Research as the best university in the Netherlands for thirteen years in a row.

We offer you a challenging position as full professor and Chair of Law. Besides a competitive salary, we offer a number of additional benefits, such as an end-of-year extra month’s salary, a holiday allowance and a pension plan with the Dutch pension fund for government and education.

Coming from abroad
Wageningen is a centre for research and entrepreneurship. The themes we deal with are relevant to everyone around the world and Wageningen, therefore, has a large international community and a lot to offer to international employees. It is a historic university town of about 36,000 residents in the central Netherlands. The academic community hails from more than 100 countries, giving the town a lively, international feel.

Applicants from abroad moving to the Netherlands may qualify for a special tax relief, by which 30% of their salary is exempt from tax.

Our highly qualified team of advisors on Dutch immigration procedures will help you with the visa application procedures for yourself and, if applicable, for your family. A specialized staffing agency will help your partner to find a job.

The Wageningen University & Research’s International Community page (https://www.wur.nl/en/International-students-and-staff.htm) contains practical information about what we do to support international employees and students coming to Wageningen.

Equal opportunities employer
We are an equal opportunities employer and welcome applications from all suitably qualified persons regardless of their race, sex, disability, religion/belief, sexual orientation or age.

More information
Further information about the position can be obtained from Professor Dr Alfons Oude Lansink, Chair of the Appointment Advisory Committee (Email: alfons.oudelansink@wur.nl Tel: +31317485194). More detailed information on the profile and the LAW Chair Group is available upon request (via esther.roquas@wur.nl).

Application
You are invited to send your complete application to Dr Esther Roquas, esther.roquas@wur.nl. Please include an application letter with curriculum vitae and a separate list of publications. The deadline for applications is 14 September 2018.

The Appointment Advisory Committee will interview selected candidates for this position on 26 October 2018. The Committee will thereafter invite short-listed candidates for a second interview and a trial lecture on 7 December 2018.

We are
Wageningen University & Research
Delivering a substantial contribution to the quality of life. That’s our focus – each and every day. Within our domain of good and safe food & food production, food security and a healthy living environment, we search for answers to issues affecting society – such as sustainable food production, climate change and alternative energy. Of course, we don’t do this alone. Every day, 5500 people work on ‘the quality of life’, turning ideas into reality, on a global scale.

Could you be one of these people? We give you the space you need.

For further information about working at Wageningen University & Research, take a look at www.wur.nl/career.

Hoogleraar Arbitragerecht

De werkzaamheden

  • Het verzorgen van hoor- en werkcolleges op het terrein van het civiele arbitragerecht. Dat betreft bijvoorbeeld het Engelstalige vak International Commercial Arbitration in de Advanced Master International Civil and Commercial Law alsmede het coördineren van onderwijs en het begeleiden van scripties;
  • Het verrichten van onderzoek op het gebied van het civiele arbitragerecht en het publiceren van de resultaten;
  • Verwerven van onderzoek in 2e en 3e geldstroom;
  • Begeleiden van onderzoek van UHD’s, UD’s en Promovendi.

De gevraagde werkzaamheden houden mede verband met eventuele uitbreiding van de aanstelling in de toekomst.

Uw profiel

  • Een afgeronde juridische opleiding;
  • U bent gepromoveerd op het gebied van burgerlijk recht of burgerlijk procesrecht;
  • Grondige kennis van en inzicht in het Nederlandse en internationale civiele arbitragerecht;
  • Ambitie om onderzoek te verrichten en leiding te geven aan onderzoek op het gebied van de leeropdracht en u heeft een relevant passend nationaal en internationaal netwerk;
  • Ervaring met de praktijk van het arbitragerecht is een pre;
  • Uitstekende onderzoekskwaliteiten, bijvoorbeeld blijkende uit diverse (internationale) publicaties;
  • Ruime ervaring en affiniteit met het geven en coördineren van onderwijs is een pre;
  • Uitstekende didactische kwaliteiten, bijvoorbeeld blijkende uit onderwijsevaluaties;
  • Beheersing van de Engelse taal in woord en geschrift.

Beschrijving faculteit/instituut
De Faculteit Rechtsgeleerdheid is met ruim 5.000 studenten en 450 medewerkers een van de grootste faculteiten van Nederland, die zich in alle verscheidenheid toch kenmerkt door kleinschaligheid. De faculteit richt zich op veelzijdig onderwijs en onderzoek van hoog niveau, nationaal én internationaal. Stimuleren van talent staat hoog in het vaandel van de faculteit die is ondergebracht in het prachtig gerestaureerde Kamerlingh Onnes Gebouw. Werken voor de Faculteit Rechtsgeleerdheid betekent werken in een inspirerende wetenschappelijke omgeving. Zie voor meer informatie www.universiteitleiden.nl/rechtsgeleerdheid.

De afdeling Civiel Recht van het Instituut voor Privaatrecht verzorgt onderwijs in (onder meer) de bacheloropleiding Rechtsgeleerdheid, de master Civiel Recht en de Advanced Master International Civil and Commercial Law. Het onderzoek wordt uitgevoerd in het kader van het onderzoeksprogramma Coherent Privaatrecht. De onderzoekers binnen Coherent Privaatrecht (www.coherentprivaatrecht.nl) houden zich bijvoorbeeld bezig met vragen van coherentie en meerlagigheid in het privaatrecht en de interactie tussen privaatrecht en andere rechtsgebieden en vormen van marktregulering.

Gepromoveerde wetenschappelijke medewerkers van de Faculteit Rechtsgeleerdheid voldoen aan de onderzoekskwalificatie en participeren in de facultaire onderzoeksprogrammering.

Wij bieden
Aanstelling vindt plaats conform de cao Nederlandse Universiteiten, in eerste instantie voor de duur van 5 jaar. Het salaris bedraagt, afhankelijk van opleiding en werkervaring, minimaal € 5.334,- en maximaal € 7.766,- bruto per maand bij een fulltime aanstelling (schaal H2).

Daarnaast kent de Universiteit Leiden goede arbeidsvoorwaarden. Zo is er sprake van een eindejaarsuitkering (8,3%), vakantietoeslag (8%), uitstekende opleidingsfaciliteiten, betaald ouderschapsverlof, sabbatical leave en de mogelijkheid om via een keuzemodel arbeidsvoorwaarden op maat te kiezen. Alle informatie hierover kunt u nalezen op https://www.universiteitleiden.nl/werken-bij/sollicitatieprocedure-en-arbeidsvoorwaarden.

De Universiteit Leiden hecht veel waarde aan de kwaliteit van haar onderwijs en stelt als eis aan het wetenschappelijk personeel met een onderwijstaak, dat hij/zij in het bezit is van het Basis Kwalificatie Onderwijs certificaat (BKO) of bereid is dit binnen twee jaar te behalen.

Diversiteit
De Universiteit Leiden hecht groot belang aan diversiteit en verwelkomt daarom graag sollicitaties van mensen die nu in haar instelling ondervertegenwoordigd zijn.

Informatie
Voor meer informatie over deze functie kunt u contact opnemen met prof. mr. H.B. Krans, hoogleraar Burgerlijk recht en Burgerlijk procesrecht, e-mail h.b.krans@law.leidenuniv.nl.
Voor meer informatie over de procedure kunt u contact opnemen met mevr. drs. J.E. Wessel MA, management-assistente, e-mail j.e.wessel@law.leidenuniv.nl, telefoon 071 527 1326.

Solliciteren
U kunt online solliciteren via de button ‘Solliciteren’ van ons sollicitatiesysteem. Sollicitaties voorzien van een toelichting, cv en publicatielijst kunnen tot en met 1 september 2018 worden gericht aan prof. mr. H.B. Krans.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

Bedrijfsjurist

De RDOG HM beschermt en bevordert de gezondheid en het welbevinden
van burgers in de regio Hollands Midden en ontwikkelt zich steeds
meer door naar een zelforganiserende en procesgerichte organisatie.
Dit doet de RDOG HM voor 19 gemeenten in reguliere omstandigheden
en tijdens een crisis. Om de opdracht goed te vervullen voert
de RDOG HM verschillende taken uit. Voorbeelden hiervan zijn
ambulancevervoer, gezondheidsonderzoek bij kinderen, reizigersvaccinatie,
bestrijding infectieziekten, bescherming kwetsbare kinderen en
geneeskundige hulpverlening.

RDOG Hollands Midden heeft ter versterking van het team Juridische
Zaken en Inkoop van de afdeling Bedrijfsvoering een vacature
voor een veelzijdige, flexibele en ervaren:

Bedrijfsjurist

voor 32 uur per week

Over de functie van Bedrijfsjurist

Als Bedrijfsjurist ben je een duizendpoot die binnen een complexe
organisatie zijn weg weet te vinden en ingezet kan worden op
verschillende juridische- en inkoop gerelateerde vraagstukken
vanuit de gehele organisatie. Primair ben je belast met het geven
van (juridische) adviezen op verschillende (rechts)gebieden met
name op het gebied van ambtenarenrecht, arbeidsrecht, rechtspositie
en WOR maar ook aanbestedingsrecht. Het team Juridische Zaken
en Inkoop is een jong team van vier medewerkers dat volop in
ontwikkeling is, en waaraan jij als professional een bijdrage
wilt en kunt leveren. We verwachten van je dat je samenwerkt,
zowel binnen het team als binnen projectteams.

Als Bedrijfsjurist ben je onder meer belast met de volgende
taken:

  • je adviseert het bestuur, directie, management en medewerkers
    over de diverse juridische vraagstukken binnen de organisatie,
    waarbij de focus ligt op ambtenaren-/ arbeidsrecht en aanbestedingsrecht;
  • je analyseert en interpreteert relevante wet- en regelgeving
    en vertaalt dit naar consequenties voor de RDOG HM in onder andere
    de Arbeidsvoorwaardenregeling RDOG HM en CAO Ambulancezorg;
  • je stelt besluiten en verweerschriften op in het kader van Awb
    procedures;
  • je vertegenwoordigt de RDOG HM in bezwaar- en beroepsprocedures
    en voert overleg met het Georganiseerd Overleg en Ondernemingsraad;
  • je voert zelfstandig, vanaf de opstart van een aanbesteding
    tot en met de implementatie van de overeenkomst, Europese aanbestedingstrajecten
    uit.

Om deze taken goed uit te kunnen voeren vragen wij de volgende
functie-eisen:

  • academisch werk- en denkniveau;
  • een voltooide studie Nederlands Recht, zo mogelijk met aantoonbare
    specialisatie;
  • actuele kennis op het gebied van het ambtenaren-/ arbeidsrecht
    en aanbestedingsrecht;
  • goede mondelinge- en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid;
  • minimaal 5 jaar ervaring in een vergelijkbare functie.

Omdat expertise wordt gevraagd op zowel ambtenaren-/ arbeidsrecht
als aanbestedingsrecht is ervaring op één van deze gebieden voldoende,
mits je de bereidheid hebt om je het andere rechtsgebied eigen
te maken.

Wat biedt RDOG Hollands Midden jou?

Afhankelijk van opleiding en ervaring is het minimumsalaris
€ 2.795,- bruto per maand (aanloopschaal 10) en maximaal € 4.859,-
bruto per maand (functieschaal 11) bij een 36-urige werkweek.
Dit betreft een bruto maandsalaris bij een volledige betrekking
van 36 uur per week, exclusief IKB 16,8%.

Meer informatie

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Paul Happel,
afdelingsmanager Bedrijfsvoering, tel.nr (088- 3084376).

Solliciteren op de functie van Bedrijfsjurist

Herken jij jezelf in bovenstaand profiel? Dan nodigen wij jou
van harte uit om te reageren. Laat je CV en motivatie vóór 11
april 2018 achter via onze

sollicitatiepagina
onder vermelding van vacaturenummer 20.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs
gesteld.

Trefwoorden: Juridisch Adviseur, Bedrijfsjurist, Arbeidsrecht,
Aanbestedingsrecht, Bedrijfsjurist Arbeidsrecht

0

Postdoc ‘Methoden van het staatsrecht’ (0,8 – 1,0 fte)

Faculteit der Rechtsgeleerdheid

Maximum salaris: € 4.757,- bruto/maand

Vacaturenummer: 22.04.18

Reageer uiterlijk op: 10-04-2018

Werkzaamheden

Als postdoc verricht u onderzoek ten behoeve van het onderzoeksproject
‘De wetenschappelijke beoefening van het staatsrecht in de 19e
en 20e eeuw’. U onderzoekt welke methoden Nederlandse staatsrechtbeoefenaren
hebben gebruikt in de afgelopen twee eeuwen en wat hun voor-
en nadelen zijn. Het onderzoek vergroot daarmee de kennis van
de ontwikkeling van het staatsrecht als wetenschapsgebied. Dit
sluit aan bij de onder Nederlandse juristen gevoerde discussie
over de wetenschappelijkheid van de eigen discipline.

Het staatsrecht kenmerkt zich door een verscheidenheid aan methoden.
Het project wordt gefinancierd door een subsidie van het Staatsman
Thorbecke-fonds van de KNAW.

Werkomgeving

De vaksectie Rechtsgeschiedenis kenmerkt zich enerzijds door
positiefrechtelijk onderzoek dat aansluit bij de rechtspraktijk,
anderzijds door onderzoek dat gericht is op de geschiedenis van
de rechtswetenschap en de ontwikkeling van de methoden binnen
de verschillende juridische disciplines. Het onderzoek naar de
methoden van het staatsrecht valt onder het Onderzoekcentrum
Staat en Recht (SteR) en het Onderzoekcentrum Onderneming &
Recht (OO&R). Deze onderzoekscentra maken deel uit van de
Faculteit der Rechtsgeleerdheid van de Radboud Universiteit.

Kerntaken van de faculteit zijn onderwijs en onderzoek. Het
wetenschappelijk onderwijs van de rechtenfaculteit is gericht
op het opleiden van allround juristen en postacademische scholing
van juristen. Kenmerkend voor het grensverleggend wetenschappelijk
onderzoek is dat het veelal in samenwerking met de juridische
beroepspraktijk plaatsvindt.

Het OO&R is een samenwerkingsverband tussen de faculteit
en een aantal toonaangevende advocatenkantoren en multinationale
ondernemingen. Het OO&R doet onderzoek op het terrein van
het recht dat van belang is voor ondernemingen. SteR is gespecialiseerd
in onderzoek naar de grondslagen van het publiekrecht. Het centrum
stelt zich ten doel een stimulerende omgeving te bieden voor
het verrichten van hoogwaardig, nationaal en internationaal,
vernieuwend rechtsgeleerd onderzoek. Ook om bekendheid te geven
aan de onderzoeksresultaten door middel van nationale en internationale
gezaghebbende publicaties, voordrachten, congressen en symposia.

Wij verwachten

Als postdoc:

  • bent u gepromoveerd (of het manuscript van de dissertatie is
    goedgekeurd door de promotiecommissie) in het staatsrecht of
    een ander relevant vakgebied binnen de rechtsgeleerdheid;
  • heeft u aantoonbare belangstelling voor het onderwerp van het
    onderzoek;
  • beschikt u over goede contactuele en organisatorische vaardigheden;
  • heeft u een uitstekende mondelinge en schriftelijke beheersing
    van het Nederlands;
  • leest u Duitse en Engelse vakliteratuur.
Wij bieden

  • aanstelling: 0,8 – 1,0 fte;
  • maximum salaris per maand € 4.757,- bruto op basis van een 38
    urige werkweek (salarisschaal 11);
  • het salaris is exclusief 8% vakantietoeslag en 8.3% eindejaarsuitkering;
  • u krijgt in eerste instantie een tijdelijke aanstelling voor
    de duur van een half jaar. Deze wordt na een positieve beoordeling
    verlengd met 2 jaar;
  • UFO-functieprofiel: Onderzoeker, niveau 3.
Benieuwd naar onze
aantrekkelijke arbeidsvoorwaarden?

Overige informatie

Het onderzoeksvoorstel is op aanvraag beschikbaar bij mr. drs.
J.J.J. (Joost) Sillen, telefoon: 024 3612310, e-mail:
j.sillen@jur.ru.nl.

Meer weten?

Meer over:
Onderzoekcentrum Onderneming &Recht

Meer over:
Onderzoekcentrum voor Staat &Recht

Meer over de inhoud van de vacature:

Prof. mr. C.J.H. Jansen, hoogleraar Rechtsgeschiedenis en Burgerlijk
recht

Telefoon: 024 3616164

E-mail:
c.j.h.jansen@jur.ru.nl

Mr. drs. J.J.J. Sillen, universitair hoofddocent Staats- en
bestuursrecht

Telefoon: 024 3612310

E-mail:
j.sillen@hotmail.com

Interesse?

Solliciteer (ter attentie van prof. mr. C.J.H. Jansen) uitsluitend
via onderstaande button ‘Solliciteer’. De sollicitatie dient
de volgende bijlage(n) (uitsluitend deze) te bevatten:

Plaatsvervangend leden College voor de Rechten van de Mens (belast met oordelende taak gelijke behandeling)

Het College doet onderzoek, adviseert, geeft voorlichting en
oordeelt in individuele gevallen over discriminatie. Het instituut
belicht, bevordert, bewaakt en beschermt de naleving van mensenrechten
in Nederland. De missie is om bij te dragen aan een samenleving
waarin iedereen tot zijn recht komt en geen achterstelling of
uitsluiting plaatsvindt door discriminatie of vooroordelen.

Het College is een overheidsorganisatie, maar heeft een zelfstandige
en onafhankelijke positie als toezichthouder op de naleving van
mensenrechtennormen. In die rol spreekt het College zowel andere
overheidsinstanties als private actoren aan op hun handelen en
verantwoordelijkheden.

Het College hecht eraan een divers samengestelde organisatie
te zijn, in de zin dat er spreiding is van maatschappelijke,
culturele en levensbeschouwelijke achtergronden, deskundigheid
en disciplines. Dit betekent dat er binnen de functievereisten
veel ruimte is voor individuele verschillen tussen mensen. Wij
stimuleren onze medewerkers om in verschillende netwerken te
participeren zodat zij hun blik kunnen verruimen en voeling hebben
met diverse groepen in de samenleving.

Het College heeft een Raad van Advies die het College elk jaar
adviseert over het voorgenomen beleidsplan. Tevens adviseert
de Raad de Minister van Veiligheid en Justitie over de benoeming
van de leden en de plaatsvervangende leden van het College.

De functie

Het plaatsvervangend Collegelid neemt als lid van meervoudige
raadkamers deel aan de behandeling van verzoeken om een oordeel
die getoetst worden aan de gelijkebehandelingswetgeving. Na een
inwerkperiode is er tevens de mogelijkheid om – in overleg met
de voorzitter van het College – ingezet te worden als unus of
als voorzitter van een meervoudige kamer.

Uitgangspunt is dat een plaatsvervangend Collegelid tussen de
zes en tien keer per jaar wordt ingedeeld op zittingen. Daarnaast
is er tenminste eenmaal per jaar een plenaire vergadering met
de Collegeleden en plaatsvervangend Collegeleden waarin de actuele
ontwikkelingen binnen het oordelenproces worden besproken. Het
laagdrempelige karakter van de verzoekprocedure bij het College
maakt dat zittingen niet altijd ruim tevoren worden ingeroosterd.
Dit vergt enige flexibiliteit bij de inzetbaarheid als plaatsvervangend
Collegelid.

Voorwaarde voor benoeming tot plaatsvervangend lid is dat een
Verklaring omtrent het Gedrag kan worden overlegd. In verband
met de onafhankelijkheid van het College komen ambtenaren die
werken onder de verantwoordelijkheid van een minister niet in
aanmerking voor benoeming (artikel 17 lid 3 van de Wet College
voor de Rechten van de Mens).
Kennis en ervaring

Wij zoeken goede juristen, nieuwsgierige mensen en kritische
denkers die een bijdrage willen leveren aan de missie van het
College. Het plaatsvervangend Collegelid heeft de graad van Master
op het gebied van het recht (of een daaraan gelijkgestelde titel
in de rechtsgeleerdheid) behaald en heeft ten minste vijf jaar
relevante juridische werkervaring. Kennis en ervaring van het
gelijkebehandelingsrecht en/of het arbeidsrecht is een pré. Verder
is het wenselijk dat het plaatsvervangend Collegelid beschikt
over aantoonbare relevante maatschappelijke ervaring.

Competenties

De volgende competenties zijn van belang voor de functie van
plaatsvervangend Collegelid:

  • Omgevingsbewustzijn;
  • Analytisch vermogen;
  • Luisteren;
  • Overtuigingskracht;
  • Oordeelsvorming;
  • Besluitvaardigheid.
Huidige vacatures

Het College is op dit moment op zoek naar een of mogelijk meerdere
plaatsvervangend leden.

Termijn en bezoldiging

De plaatsvervangend Collegeleden worden benoemd voor ten hoogste
zes jaar. Herbenoeming is mogelijk. U maakt aanspraak op een
vacatievergoeding per deelgenomen zitting (kan uit twee zaken
bestaan) of vergadering ad € 279,-, conform de Notitie Vacatiegelden
Plaatsvervangend Collegeleden in het oordelenproces. Tevens kunt
u op basis van deze Notitie uw gemaakte reiskosten declareren.

Meer informatie

Voor inhoudelijke vragen kunt u contact opnemen met Jan-Peter
Loof, Ondervoorzitter Frontoffice & Oordelen. Heeft u vragen
over de sollicitatieprocedure, dan kunt u terecht bij Joyce van
Dijk-Nieuwenbroek, HR adviseur. Beiden zijn bereikbaar via telefoonnummer
030 888 38 88.

Solliciteren

Hoewel de reactietermijn sluit op 10 april willen we niet uitsluiten
dat wij op een latere termijn wellicht nog een vacature voor
eenzelfde functie hebben. We nodigen u daarom van harte uit om
ook na de reactietermijn uw belangstelling kenbaar te maken.
We zullen uw sollicitatie dan in portefeuille houden’. Stuur
uw motivatiebrief en cv per e-mail naar
sollicitatie@mensenrechten.nl.

Hoogleraar Ondernemingsrecht

Hoogleraar Ondernemingsrecht (0,8 tot 1,0 fte)

Functie

De leerstoelhouder wordt geacht zich over de gehele breedte
van het ondernemingsrecht te kunnen bewegen, zowel wat betreft
onderwijs als onderzoek, waarbij een eigen specialisatie toegejuicht
wordt. U beschikt over een gedegen kennis van de algemene leerstukken,
alsmede de Europeesrechtelijke achtergrond daarvan, en u bent
in één van die leerstukken gepromoveerd.

De hoogleraar Ondernemingsrecht geeft op inspirerende en vanuit
een wetenschappelijke, onafhankelijke positie, vorm en inhoud
aan het onderwijs en het onderzoek binnen de leerstoel Ondernemingsrecht,
alsook aan het executive (postacademisch) onderwijs. U geeft
leiding aan de master Recht en Onderneming en draagt (deels)
inhoudelijke verantwoordelijkheid voor de mastervakken Ondernemingsrecht,
Onderneming, Arbeid en Markt, International Corporate Law, Capita
Selecta Ondernemingsrecht en het scriptie-traject (het zgn. OST-traject).
Tevens draagt u bij aan het bacheloronderwijs op het vakgebied.

De leerstoelhouder entameert, ontwikkelt en verricht (nationaal
en internationaal) aansprekend onderzoek, met voldoende aandacht
voor internationale en Europeesrechtelijke ontwikkelingen. Afhankelijk
van de inhoudelijke focus zal het onderzoek plaatsvinden binnen
een van de Utrechtse onderzoekscentra: UCALL (Utrecht Centre
for Accountability and Liability Law), RENFORCE (Utrecht Centre
for Regulation and Enforcement in Europe) of het Montaigne Centrum
voor rechtspleging en Conflictoplossing. Ook onderzoek binnen
de parels Water & Duurzaamheid (Centre for Water, Oceans
and Sustainability law) of Familie & Recht (UCERF) is niet
uitgesloten.

De hoogleraar Ondernemingsrecht levert een actieve bijdrage
aan de verdere ontwikkeling van één van de universitaire strategische
thema’s en focusgebieden en draagt verantwoordelijkheid voor
de kwaliteit en medefinanciering van het onderwijs en onderzoek
binnen de eigen leerstoel, onder meer door het aantrekken en
begeleiden van multidimensionale en (inter)nationale onderzoeksprojecten
in het kader van de tweede en derde geldstroom.

Profiel

  • U beschikt over brede kennis van en ervaring op het terrein
    van het ondernemingsrecht, inclusief de Europeesrechtelijke aspecten,
    en de plaats daarvan binnen het privaatrecht;
  • U behoort tot de top van het vakgebied en bent een initiatiefrijke
    autoriteit binnen de academische netwerken op het terrein van
    de leerstoel;
  • U beschikt over uitstekende wetenschappelijke kwalificaties,
    blijkend uit een proefschrift op het terrein van de leerstoel
    en andere (internationale) gezaghebbende publicaties;
  • U beschikt over een grote kennis van en inzicht in het (Europese/internationale)
    wetenschappelijke debat op het terrein van de leerstoel en bent
    in staat en bereid om op dit terrein zowel monodisciplinair als
    multidisciplinair onderzoek te verrichten;
  • U bent bereid tot goede organisatorische en inhoudelijke samenwerking
    met de leerstoelhouders Arbeidsrecht en Mededingingsrecht en
    hebt een visie op de mogelijkheden en ontwikkeling van die samenwerking;
  • U hebt bij voorkeur affiniteit en ervaring met onderzoek en
    onderwijs in het buitenland en met Europees juridisch en/of rechtsvergelijkend
    onderzoek;
  • U hebt ervaring met het opzetten en begeleiden van promotieonderzoek
    en beschikt over het vermogen om jonge onderzoekers te enthousiasmeren
    en te stimuleren;
  • U bent in staat om kansrijke aanvragen in de tweede en derde
    geldstroom te ontwikkelen en de daaruit voortvloeiende onderzoeksprogramma’s
    en onderzoeken tot een goed einde te brengen;
  • U beschikt aantoonbaar over goede didactische kwaliteiten (BKO
    en SKO onderwijs of vergelijkbare kwalificaties en goede studentevaluaties)
    en bent in staat onderwijs op hoog niveau te verzorgen op het
    gebied van de leerstoel voor zowel Nederlandse als buitenlandse
    studenten;
  • U hebt goede bestuurlijke, organisatorische en leidinggevende
    kwaliteiten en de bereidheid om deze aan te wenden op de onderscheiden
    bestuurlijke niveaus;
  • U beschikt over zeer goede contactuele eigenschappen;
  • U beschikt over een uitstekende beheersing van de Nederlandse
    en Engelse taal in woord en geschrift;
  • U bent fulltime beschikbaar (0,8 – 1,0 fte);
  • Kennis van het geldende recht inzake beursvennootschappen en
    van de Wft is een pré;
  • Praktijkervaring op het vlak van het ondernemingsrecht strekt
    tot aanbeveling.

Aanbod

Het betreft een tijdelijke functie voor vijf jaar. Uw salaris
bedraagt – afhankelijk van relevante werkervaring en kwalificaties
– minimaal € 5.334,- en maximaal € 9.375,- (schaal H2/H1 cao
Nederlandse Universiteiten) bruto per maand bij een fulltime
dienstverband. Daarnaast mag u rekenen op aantrekkelijke secundaire
arbeidsvoorwaarden, zoals 8% vakantiegeld en een eindejaarsuitkering
van 8,3%. Verder heeft de Universiteit Utrecht een aantrekkelijk
pakket arbeidsvoorwaarden, waaronder keuze voor een goede balans
tussen werk en privé (o.a. goede verlofregeling), ontwikkelingsmogelijkheden
en een uitstekende pensioenregeling. Kijk voor meer informatie:
werken bij de Universiteit Utrecht.

Over de organisatie

Een betere toekomst voor iedereen. Die ambitie motiveert onze
wetenschappers bij hun toponderzoek en het geven van inspirerend
onderwijs. Bij de
Universiteit Utrechtwerken diverse disciplines intensief
samen aan maatschappelijk belangrijke thema’s. Onze focus ligt
op Dynamics of Youth, Institutions for Open Societies, Life Sciences
en Sustainability.

De
faculteit Recht, Economie, Bestuur en Organisatieis een
faculteit die midden in de samenleving staat en sterk verbonden
is met maatschappelijke vraagstukken. Met rechtsgeleerdheid,
economie, bestuur & organisatie hebben we een combinatie
van wetenschappelijke disciplines in huis die elkaar aanvullen
en versterken.

Die bundeling van krachten maakt onze faculteit uniek.

Het departement Rechtsgeleerdheidis één van de oudste departementen
van de Universiteit Utrecht, ondergebracht in een aantal monumentale
panden in het centrum van de stad Utrecht, met ca. 3200 studenten
en 400 personeelsleden. Het departement kent een breed scala
aan disciplines, een veelzijdig onderwijsaanbod, gerenommeerde
onderzoeksprogramma’s en een uitstekend geoutilleerde Juridische
Bibliotheek.

‘Recht in Utrecht’ staat voor multidimensionaal onderzoek op
de hoofdgebieden van het recht en voor intensief en gevarieerd
juridisch onderwijs in een kleinschalige academische gemeenschap.
Het onderwijs en onderzoek richt zich primair op de kerngebieden
van het recht – privaatrecht, strafrecht, staats-, bestuursrecht
en rechtstheorie, alsmede internationaal en Europees recht –
en de verbanden daartussen.

Het departement wil een actieve en onderscheidende rol blijven
spelen met innovatief juridisch onderzoek naar wetenschappelijk
en maatschappelijk relevante thema’s en met uitdagend onderwijs
dat studenten opleidt tot juristen die leiding kunnen geven aan
maatschappelijke veranderingen.

U gaat werken bij het
Molengraaff Instituut voor Privaatrechtvan het departement
Rechtsgeleerdheid. Deze afdeling verzorgt onderwijs in de bachelor-
en masteropleidingen en in executive onderwijs van het departement,
neemt deel aan de departementale en universitaire onderzoeksprogramma’s
en in tweede en derde geldstroomprojecten. Zij kent leerstoelen
in het burgerlijk recht:

aansprakelijkheidsrecht/burgerlijk procesrecht, rechtspleging,
contractenrecht, en goederenrecht/notarieel recht. Daarnaast
zijn er leerstoelen op het terrein van financieel recht , auteurs-communicatie-
en mediarecht, familierecht en rechtsvergelijking, IPR, Europees
goederenrecht, executie- en beslagrecht, intellectuele eigendom
en andere fundamentele rechten, en gezondheidsrecht.

Aanvullende informatie

Het structuurrapport van de leerstoel is opvraagbaar bij mw.
Lolita van Toledo (beleidsmedewerker), e-mail
L.L.S.vanToledo@uu.nl, tel. 030 – 253 48 34.

Solliciteren

Richt uw schriftelijke sollicitatie tot en met uiterlijk 1 maart
aan prof. mr. dr. E. Bauw, tel. 030 – 253 71 85.

Solliciteer via onderstaande knop.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op
prijs gesteld.

Reageren uiterlijk

01/03/2018

Hoogleraar ICT en privaatrecht

Werkzaamheden

Als hoogleraar ICT en privaatrecht verricht u onderzoek en verzorgt
u onderwijs dat zich vooral richt op de verbindingen van informatieverwerking/beveiliging
en andere ICT-toepassingen met het burgerlijk recht. Uw onderzoek
en onderwijs combineren kennis van en inzicht in de cybersecurity
met het commerciële privaatrecht (burgerlijk- en ondernemingsrecht).

Persoonsgegevens vertegenwoordigen in de moderne maatschappij
een grote vermogenswaarde. Steeds meer ondernemingen baseren
hun verdienmodel op verwerking van (persoons)gegevens. Daarbij
kunnen allerlei vermogensrechtelijke vragen rijzen met betrekking
op de mate waarin zulke gegevens op geld waardeerbaar zijn bijvoorbeeld
bij de verkoop van klantenbestanden (na faillissement).

Op het snijvlak van cybersecurity en privaatrecht zal het vaak
gaan om aansprakelijkheidskwesties. Bijvoorbeeld bij schending
van de vertrouwelijkheid, een data breach of om onrechtmatige
verwerking van gegevens. Bij de onrechtmatige daadsactie moet
steeds (dreigende) schade worden aangetoond, maar het is nog
niet duidelijk hoe concreet die schade moet zijn. Wat als de
melding van een breach te laat gebeurt of op foutieve of onjuiste
wijze plaatsvindt? Bij de aansprakelijkheid gaat het bovendien
vaak om de schending van zorgplichten. Dat roept vragen op over
de inhoud en de zwaarte van de zorgplichten van partijen die
actief zijn op ICT-gebied. Denk bijvoorbeeld aan informatie-
en waarschuwingsplichten en de plicht te voorzien in adequate
software-updates. Verder zorgt de toepasselijkheid van algemene
voorwaarden bij de aanschaf van ICT voor allerlei nieuwe vragen
op het snijvlak met het consumentenrecht.

Onderzoek

U zet een eigen onderzoekslijn op, met aansluiting bij het lopend
onderzoek binnen iCIS en OO&R. U begeleidt (mede) promovendi.
Uw onderzoek mondt uit in (regelmatige) wetenschappelijke publicaties
en lezingen. Tevens verwerft u onderzoeksgelden uit de tweede
en derde geldstroom.

Onderwijs

U verzorgt onderwijs op het gebied van cybersecurity en (privaat)recht,
op zowel bachelor- als masterniveau, binnen de informatica en
informatiekunde opleidingen. Dit in goede afstemming met de naaste
collega’s en de onderwijsdirecteur.

Management

Uw managementtaken beperken zich tot (a) coördinatie van het
rechtenonderwijs binnen iCIS, en (b) organisatie van onderzoek
gerelateerde activiteiten, zoals seminars en subsidieaanvragen.
Tevens heeft u een coördinerende rol bij de activiteiten van
de Radboud Universiteit met betrekking tot het thema Safety en
Security van de onderzoeksagenda Digitale Samenleving van de
VSNU.

Wij verwachten

U bent een gepromoveerd jurist met een aantoonbaar track record
op het snijvlak van ICT en (Nederlands) privaatrecht. U heeft
affiniteit met ICT, blijkend uit (meerdere) publicaties in wetenschappelijke
tijdschriften. U heeft grondige kennis van en inzicht in het
burgerlijk recht in ruime zin, inclusief de internationale en
Europeesrechtelijke aspecten en in het bijzonder ook de commerciële
(ondernemingsgerichte) aspecten. Affiniteit met de rechtspraktijk
strekt tot aanbeveling. Verder heeft u een interdisciplinaire
instelling. U bent in staat om in het Engels college te geven,
zowel voor de bachelor- als de masteropleiding.

Wij bieden

  • aanstelling: 0,5 fte;
  • maximum salaris per maand € 7.766,- bruto op basis van een 38
    urige werkweek (salarisschaal H2);
  • het salaris is exclusief 8% vakantietoeslag en 8.3% eindejaarsuitkering;
  • contractduur: 5 jaar;
  • het UFO-functieprofiel Hoogleraar, niveau 2 is op deze functie
    van toepassing.
Meer weten?

Meer over:
Institute for Computing and Information Sciences(iCIS)

Meer over de inhoud van de vacature:

Prof. dr. B.P.F. Jacobs

Telefoon: 024 365 22 36

E-mail:
bart@cs.ru.nl



Interesse?

Solliciteer (ter attentie van mevrouw W. van der Pluijm) door
een mail te sturen naar vacatures@fnwi.ru.nl . De sollicitatie
dient de volgende bijlage(n) (uitsluitend deze) te bevatten:

  • motivatiebrief
  • CV, inclusief relevante ervaring op het gebied van onderzoek
    en onderwijs
Voor meer informatie over uw sollicitatie: 024 365 21 31.

Senior Docent/Onderzoeker Gezondheidsrecht

In het kort

vacaturenummer : C.18.ED.SV.01

sluitingsdatum : uiterlijk 14 januari 2018

Senior Docent/Onderzoeker Gezondheidsrecht m/v, Leiden



De functie


Bent u een ervaren, bij voorkeur gepromoveerde onderzoeker Rechtsgeleerdheid
en deskundig op het gebied van de gezondheidszorg? Wij zijn op
zoek naar een gedreven en ambitieuze collega voor onderzoek en
onderwijs in het gezondheidsrecht. In deze functie participeert
u in de onderwijsactiviteiten van de sectie Ethiek & Recht
(E&R). U neemt deel aan commissies waarin gezondheidsrechtelijke
expertise van belang is en u zet zich in voor de consultatieve
taken van de sectie E&R. Vanzelfsprekend verricht u ook wetenschappelijk
onderzoek op het gebied van het gezondheidsrecht.

Het profiel

U bent een bevlogen collega die:

• in het bezit is van een afgeronde master Rechtsgeleerdheid;

• aantoonbare ervaring heeft binnen de gezondheidszorg;

• aantoonbare ervaring heeft met wetenschappelijk onderzoek;

• de ambitie heeft leiding te geven aan de subsectie Gezondheidsrecht;

• het certificaat basiskwalificatie onderwijs (BKO) heeft of
bereid is dit te halen.

Het aanbod

U werkt in een dienstverband van 36 uur per week. Bent u een
nieuwe medewerker, dan krijgt u in eerste instantie een aanstelling
voor één jaar met uitzicht op een vast dienstverband. Het salaris
is afhankelijk van uw opleiding en ervaring en bedraagt maximaal
€ 4.917,- bruto per maand bij een fulltime dienstverband (schaal
11, CAO UMC).



Werken bij het LUMC


Het LUMC is een centrum van medische vernieuwing, dat de patiëntenzorg
wil verbeteren door internationaal vooraanstaand onderzoek. We
werken daarbij patiëntveilig en gastvrij. Om dit te realiseren
zijn artsen, gespecialiseerde zorgverleners, ondersteunend personeel
en wetenschappelijke onderzoekers nodig. De sectie E&R bestaat
uit een actieve groep van juristen en ethici. Samen verzorgen
zij onderwijstaken, voeren onderzoek uit en geven advies over
vragen die rijzen in de patiëntenzorg. In commissieverband dragen
de leden van de groep bij aan de ontwikkeling van beleid. De
groep werkt nauw samen met de faculteit der Rechtsgeleerdheid
van de Universiteit Leiden.

Meer informatie

De uitgebreide vacaturetekst kunt u vinden op
www.lumc.nl/vacatures. Daarnaast kunt u contact opnemen
met

prof. dr. Martine de Vries, hoogleraar Normatieve aspecten van
de geneeskunde, telefoon 071 529 89 50. Voor deze vacature kunnen
referenties worden opgevraagd. Tevens kan het geven van een presentatie
tot de procedure behoren.



Solliciteren


Wilt u solliciteren, vul dan uiterlijk 14 januari 2018 ons sollicitatieformulier
in. U kunt ook direct solliciteren via
www.lumc.nl/vacatures.