Vanwege de groei van onze Commerciële Contractenpraktijk is DVAN Advocaten op zoek naar een enthousiaste collega. En zoek jij een omgeving waarin jij met jouw opgedane ervaring en persoonlijkheid het verschil kunt maken? Dan is een loopbaan bij DVAN Advocaten iets voor jou.
Voor ons team Handelsrecht (vestiging Utrecht) zijn wij op zoek naar een:
(Gevorderd) Advocaat-Stagiair / Beginnend Advocaat Medewerker Commerciële Contracten
Over DVAN Advocaten
DVAN Advocaten is hét multi-service advocatenkantoor voor ondernemers, investeerders en familiebedrijven in het groot- en middenbedrijf in Nederland. Met 45 medewerkers (waarvan 30 advocaten) werken wij vanuit onze vestigingen in Utrecht en Rotterdam. DVAN Advocaten richt zich met haar dienstverlening op contracten & geschillen, fusies & overnames, herstructureringen en arbeidsrecht. DVAN Advocaten heeft specialistische kennis binnen de sectoren agri & food, retail, IT & privacy en handel & logistiek.
Jouw profiel
Ons aanbod
Ons motto is: “SAMEN SUCCESVOL.” DVAN Advocaten haalt het beste in jou naar boven, zowel vakinhoudelijk als persoonlijk en biedt je veel ontwikkelmogelijkheden. Jouw ontwikkeling krijgt bij ons vorm door een goede begeleiding in de praktijk. Daarnaast moedigt DVAN Advocaten haar mensen aan om zich o.m. door het schrijven van praktische juridische artikelen en blogs en het verzorgen van presentaties aan ondernemers te profileren in een bepaald rechtsgebied.
Je krijgt een goed salaris en marktconforme secundaire arbeidsvoorwaarden. Je standplaats is Utrecht maar je bent ook bereid om af en toe vanuit ons kantoor in Rotterdam te werken.
Wij bieden jou als (Gevorderd) Advocaat Stagiair / Beginnend Advocaat Medewerker Commerciële Contracten een uitdagende en afwisselende functie in een informele werkomgeving met een positieve werksfeer. De Commerciële Contractenpraktijk vormt de kern van het Handelsrecht team van DVAN. De praktijk valt onder de verantwoordelijkheid van Marco Balhuizen, tevens managing partner, waarmee je nauw samenwerkt.
Ben jij enthousiast?
Herken jij je in dit profiel? Stuur dan je motivatie, CV en cijferlijst naar Peter van Dijk (Kantoordirecteur) via onze sollicitatiepagina, door te klikken op de solliciteerbutton.
Voor vragen of meer informatie over deze vacature kun je ook telefonisch contact opnemen met Marco Balhuizen (partner en advocaat) via 06 – 43376121.
Vertrouwelijkheid
Vanzelfsprekend blijft de in ons kantoor getoonde interesse strikt vertrouwelijk.
Een assessment kan deel uitmaken van de sollicitatieprocedure. In dit ontwikkelassessment worden talenten en competenties gemeten die belangrijk zijn voor deze functie en je verdere loopbaan.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Trefwoorden: Advocaat Stagiair, Advocaat Stagiaire, Beginnend Advocaat, Medewerker Handelsrecht, Jurist, vacature Utrecht
Who we are
With over 2000 staff representing all its 47 member States, the Council of Europe is a multicultural organisation. We all strive towards protecting human rights, democracy and the rule of law and our three core values – professionalism, integrity and respect – guide the way we work.
The European Court of Human Rights oversees the implementation of the European Convention on Human Rights in the member States. See the Court’s website for information about its activities.
Your role
As a Lawyer, you will:
Manage a certain number of case-files in accordance with the European Convention on Human Rights and the Court’s procedures:
Advise and report to the Head of Unit: report on the results achieved, on further requirements, risks and opportunities of developments or events;
Communicate in matters concerning the case-files:
What we are looking for
As a minimum, you must:
These would be an asset:
What we offer
If successful, you may be offered employment on a renewable fixed-term contract at grade A1/2, depending on your previous professional experience. In Strasbourg, you will receive a basic monthly gross salary of €4 600 (grade A1) or €5 900 (grade A2), which is exempt from national income tax. In our external offices different salary scales are used according to the cost of living conditions. This salary may be supplemented by other allowances depending on your personal situation and you will be affiliated to a Council of Europe pension scheme. You will also benefit from private medical insurance, 32 working days leave per year and other benefits (including flexible working hours, possibility of teleworking, etc.). The Council of Europe and the Court place a strong emphasis on training and development for their staff members. In addition to language courses in both official languages, staff are offered a wide range of training programmes to help them meet the evolving challenges of their work.
This competition is carried out in accordance with Article 15.b of the Regulations on Appointments (Appendix II to the Staff Regulations), which foresees renewable employment on fixed-term contracts. Details on conditions of employment (probationary period, salaries, allowances, pension scheme, social insurance, etc.) can be consulted on our recruitment website. Any changes to these conditions during the recruitment process are updated on this site and will apply at the time of the job offer.
If your profile matches our needs and you are not recruited straight away, you may be placed on a reserve list, valid for a maximum of four years.
Deadline for applications is 02 March 2020 (midnight French time).
For more information on how to apply, please click the ‘Apply’ button.
Wat ga je doen?
We hebben plaats voor iemand die vooruit wil, die kansen ziet en ze grijpt. Als advocaat bouw je aan een eigen, zelfstandige praktijk. Dat betekent dat je zaken zelf oppakt en afwikkelt. Kortom, je doet de hele procedure van A tot Z. Natuurlijk kun je hierbij rekenen op steun van je collega’s.
Hoe zien we je?
Je bent iemand met initiatief en lef. Je bent vaktechnisch sterk en ondernemend commercieel. Je bent in ieder geval al 5 jaar werkzaam als advocaat. Bij voorkeur heb je ondernemingsgerichte ervaring. Mensen kennen je als een open persoon die plezierig communiceert. Je beweegt je graag en gemakkelijk onder mensen en weet verbindingen te leggen. Kansen zie je snel en je benut ze. Je bijt je graag vast in je vak en je bent spits en nauwkeurig. Hoge kwaliteit en dito serviceniveau zijn voor jou vanzelfsprekend.
Ons aanbod
Je bepaalt zelf je salaris en carrière. Bij ons kun je echt stappen maken. Als de klik er is, kan het snel gaan. Dat ligt uiteraard veel aan jezelf. Wij doen er alles aan om je te faciliteren o.a. door opleidingsmogelijkheden. Naast het halen van de bekende opleidingspunten is er veel gelegenheid voor persoonlijke en professionele ontwikkeling. Onze doelstellingen zijn helder: we leveren hoogkwalitatief werk en sturen op financiële targets. Dit geeft je de ruimte eigen initiatief te tonen, je te ontplooien en binnen ons kantoor snel verder te groeien. Wij bieden een fulltime baan met veel kansen en een meer dan goed salaris.
Onze organisatie
Van Rooy | Van Kessel Advocaten staat dicht bij zijn klanten, wat zich vertaalt in een eigen manier van adviseren. Hierbij staan kwaliteit en een hoog serviceniveau voorop. Onze cultuur laat zich het best kenmerken als een van stevig werken, realistisch streven naar het hoogst haalbare en is vooral gericht op samenwerken. Collegialiteit en ‘team work’ zijn voor ons geen modewoorden; we kunnen het goed met elkaar vinden en voeren al sinds 2008 in een prettige sfeer een algemene rechtspraktijk voor regionale en landelijke organisaties en instellingen, ondernemers en particulieren.
Ons team van 9 bestaat uit advocaten, juridisch medewerkers en administratief ondersteuners. Hiërarchie is niets voor ons. Wij werken samen, open, gelijkwaardig en zijn respectvol naar elkaar. Iedereen draagt zo bij aan dat wat ons kantoor nu is. We zitten in het hart van de Meierij, in Boxtel, gemakkelijk bereikbaar tegenover het station, in een modern ingericht historisch gebouw. We hebben een tweede vestiging in Schijndel.
Solliciteren?
Denk je dat dit voor jou de perfecte stap kan zijn voor een mooie carrière? Laat dat ons dan meteen weten via info@vanrooyvankessel.nl.
Mocht je inhoudelijke vragen hebben, neem dan rechtstreeks contact op met Michel van Rooy, 0411-660050.
De sluitingsdatum voor je reactie op deze vacature is 1 maart 2020.
Hoe je dat doet dat laten we graag aan jou over. We zijn erg benieuwd!
Senior Legal Counsel
We are looking for a new colleague who will fulfill the role of Senior Legal Counsel to increase the capacity of the Legal department within BrandLoyalty.
Your team and responsibilities
You will be part of a dynamic team of 7 Legal Counsels (Senior – Medior – Junior) and assist the business teams of BrandLoyalty on all legal matters and challenges worldwide. Whether as an all-round legal counsel and/or a specialist in a certain field of law, you need to be able to guide BrandLoyalty in these matters when- and wherever asked for. In your role as one of BrandLoyalty’s Legal Counsels you will also obtain a broad international in-house legal experience within one of the most dynamic international business environments you can wish for as a lawyer.
Your responsibilities include:
Requirements
What do we offer?
Are you up for the challenge? BrandLoyalty wants you to have fun in your work, contribute to our growth and share the successes with your team/company. This is just a short list of what BrandLoyalty can offer you:
Interested?
Apply directly via the ‘Apply’ button.
Vanwege toenemende vraag naar onze dienstverlening zijn wij voor onze vestiging in Rotterdam op zoek naar een:
Over DVAN Advocaten
DVAN Advocaten is het multi-service advocatenkantoor voor ondernemers, investeerders en familiebedrijven in het groot- en middenbedrijf door heel Nederland. Met bijna 50 medewerkers (waarvan ruim 30 advocaten) opereren wij vanuit onze vestigingen in Utrecht en Rotterdam. DVAN Advocaten richt zich met haar dienstverlening op fusies & overnames, contracten & geschillen, herstructureringen en arbeidsrecht. DVAN Advocaten heeft specialistische kennis binnen de sectoren agri & food, retail, IT en handel & logistiek.
Jouw Profiel
Ons aanbod
Ons motto is: “SAMEN SUCCESVOL”. DVAN Advocaten haalt het beste in jou naar boven, op zowel vakinhoudelijk als persoonlijk gebied en biedt je veel ontwikkelmogelijkheden. Je krijgt een goed salaris en goede secundaire arbeidsvoorwaarden. Je standplaats is Rotterdam.
Jouw ontwikkeling krijgt bij ons vorm door goede begeleiding in de praktijk. Daarnaast ga je starten met de beroepsopleiding advocatuur nadat je eerst enige werkervaring hebt opgedaan als juridisch medewerker.
Ben jij enthousiast?
Herken jij je in bovenstaand profiel?
Stuur dan je motivatie, CV en cijferlijst naar Sanne Wolffensperger (Medewerker HR) via onze sollicitatiepagina, door te klikken op de solliciteerbutton. Voor vragen of meer informatie over de vacature van advocaat-stagiair(e) kun je ook telefonisch contact opnemen met Ton van Oosten (partner en advocaat) via 010 – 313 39 00
Vertrouwelijkheid
Vanzelfsprekend blijft de in ons kantoor getoonde interesse strikt vertrouwelijk. Een assessment kan deel uitmaken van de sollicitatieprocedure. In dit ontwikkelassessment worden talenten en competenties gemeten die belangrijk zijn voor deze functie en je verdere loopbaan.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Trefwoorden: Procesrecht, Stagiair(e), Ondernemingsrecht, Advocaat-Stagiair(e)
Vanwege toenemende vraag naar onze dienstverlening zijn wij voor onze vestiging in Rotterdam op zoek naar een:
Advocaat-Stagiair(e) Procesrecht
Over DVAN Advocaten
DVAN Advocaten is het multi-service advocatenkantoor voor ondernemers, investeerders en familiebedrijven in het groot- en middenbedrijf door heel Nederland. Met bijna 50 medewerkers (waarvan ruim 30 advocaten) opereren wij vanuit onze vestigingen in Utrecht en Rotterdam. DVAN Advocaten richt zich met haar dienstverlening op fusies & overnames, contracten & geschillen, herstructureringen en arbeidsrecht. DVAN Advocaten heeft specialistische kennis binnen de sectoren agri & food, retail, IT en handel & logistiek.
Jouw Profiel
Ons aanbod
Ons motto is: “SAMEN SUCCESVOL”. DVAN Advocaten haalt het beste in jou naar boven, op zowel vakinhoudelijk als persoonlijk gebied en biedt je veel ontwikkelmogelijkheden. Je krijgt een goed salaris en goede secundaire arbeidsvoorwaarden. Je standplaats is Rotterdam.
Jouw ontwikkeling krijgt bij ons vorm door goede begeleiding in de praktijk. Daarnaast ga je starten met de beroepsopleiding advocatuur nadat je eerst enige werkervaring hebt opgedaan als juridisch medewerker.
Ben jij enthousiast?
Herken jij je in bovenstaand profiel?
Stuur dan je motivatie, CV en cijferlijst naar Sanne Wolffensperger (Medewerker HR) via onze sollicitatiepagina. Voor vragen of meer informatie over de vacature van advocaat-stagiair(e) kun je ook telefonisch contact opnemen met Ton van Oosten (partner en advocaat) via 010 – 313 39 00.
Vertrouwelijkheid
Vanzelfsprekend blijft de in ons kantoor getoonde interesse strikt vertrouwelijk. Een assessment kan deel uitmaken van de sollicitatieprocedure. In dit ontwikkelassessment worden talenten en competenties gemeten die belangrijk zijn voor deze functie en je verdere loopbaan.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Trefwoorden: Procesrecht, Stagiair(e), Ondernemingsrecht, Advocaat-Stagiair(e)
Jouw functie
Als advocaat in dienstbetrekking maak je deel uit van een team van 12 advocaten. Het team adviseert en procedeert over verschillende civielrechtelijke onderwerpen. De advocaten hebben ieder een eigen specialisme en voeren een eigen praktijk, maar werken ook regelmatig samen. Dat gaat in een plezierige Rotterdamse sfeer. De advocaten worden aangemoedigd om voortdurend het beste uit zichzelf te halen.
Wat ga jij doen?
Als advocaat adviseer je Rotterdam bij gebiedsontwikkelingen. Je probeert juridische risico’s zoveel mogelijk te vermijden of te beperken. Waar nodig vertegenwoordig je Rotterdam in juridische procedures. Het opstellen, beoordelen en procederen over verschillende overeenkomsten, zoals grondreserverings-, samenwerkings-, grondexploitatie-, bouw- en koopovereenkomsten behoort ook tot je taken. Je wordt enthousiast van de maatschappelijke context van juridische vraagstukken bij een G4 gemeente.
Jouw profiel
Jij neemt mee
• Minimaal vijf jaar werkervaring als advocaat.
• Ervaring met advisering bij gebiedsontwikkeling.
• Specialistische expertise op het gebied van vastgoedrecht en bouwrecht
• Expertise op het gebied van staatssteun en omgevingsrecht.
• Ervaring met het opstellen, beoordelen van en procederen over verschillende overeenkomsten.
• Je weet je als adviseur staande te houden in een ingewikkelde politiek-bestuurlijke omgeving.
Ons aanbod
• Een salaris dat past bij wie je bent en wat je kunt. Hoeveel precies stemmen we graag met je af; het start vanaf € 4.490,- (schaal 13), en kan oplopen tot maximaal € 5.984,- (schaal 13) op basis van een 36-urige werkweek.
• Goede arbeidsvoorwaarden die je voor een groot deel zelf kunt bepalen.
• Ruimte voor eigen initiatieven ten aanzien van praktijkontwikkeling.
• Ruime mogelijkheden om jezelf verder te ontwikkelen, bijvoorbeeld door het volgen van een specialisatie opleiding.
• Een gezellig en hecht team van professionals dat weet dat er soms geborreld moet worden.
• Het betreft in het begin een tijdelijk contract voor 1 jaar en bij goed functioneren mogelijkheid tot vaste aanstelling binnen de gemeente Rotterdam.
De afdeling
De afdeling Juridische diensten is onderdeel van het cluster Bestuurs- en Concernondersteuning (BCO). De medewerkers van BCO zorgen ervoor dat het bestuur van de stad en de gemeentelijke organisatie zich zonder zorgen op hun dagelijkse werk kunnen richten. BCO regelt de zaken rondom inkoop, communicatie, ICT, facilitaire zaken, HR, onderzoek, financiën en juridische zaken. Voor het college van Burgemeester en Wethouders, de gemeenteraad en natuurlijk ook voor de ruim 11.000 Rotterdamse ambtenaren.
Onze organisatie
Werken voor de gemeente Rotterdam is werken voor een stad die zichzelf steeds opnieuw uitvindt. Die bekend staat als innovatief en internationaal. Een stad ook met complexe vraagstukken en grote maatschappelijke opgaven. In deze voorhoede werk jij, voor en samen met meer dan 620.000 Rotterdammers. Bij zo’n stad hoort een eigentijdse overheid. Wij bieden je ruimte en kansen om Rotterdam en daarmee jezelf vooruit te blijven helpen. Met arbeidsvoorwaarden die dat mogelijk maken.
Heb je interesse?
Solliciteren kan via de ”Solliciteer” button. Je kunt je inhoudelijke vragen stellen en je sollicitatie richten aan Bert Verheij-van Belle, Teamleider, tel. 06-14758328.
Heb je vragen die betrekking hebben op de sollicitatieprocedure, dan kun je contact op nemen met Hanan Bahida, Recruiter, te bereiken via tel. 06-12231023.
Belangstellenden die na de reactietermijn reageren, zullen niet meer in de selectieprocedure worden meegenomen.
NB Herplaatsingskandidaten- en reïntegratiekandidaten van de gemeente Rotterdam hebben bij gebleken geschiktheid voorrang op andere interne of externe sollicitanten, ongeacht in welke fase van de procedure zij solliciteren. Bij gelijke geschiktheid krijgt een interne kandidaat de voorkeur boven een externe kandidaat.
Werken bij de gemeente Rotterdam vereist een verklaring omtrent gedrag.
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.
De gemeente Rotterdam is lid van het Rotterdams Platform tegen Arbeidsdiscriminatie. Samen met andere Rotterdamse organisaties maken wij ons sterk voor gelijke kansen en tegen discriminatie op de arbeidsmarkt.
Je bent thuis in het bestuursrecht en hebt een warm hart voor milieu en omgeving. Je werkt enthousiast en diplomatiek en houdt regie bij het oplossen van vraagstukken. Werk mee aan het beschermen van de leefomgeving en solliciteer.
Wat ga je doen
Wat vragen wij van jou
Wat krijg je daarvoor terug
Kom jij ons team versterken?
Solliciteer dan voor 28 oktober 2019 met motivatie en cv. We zoeken meerdere juristen.
Wil je eerst meer informatie?
Bel met Yvette Lensvelt (teamleider) op 06 468 54 334 of Yvonne van Laar (P&O-adviseur) op 06 528 84 225.
Bij de provincie werk je bovendien aan je eigen toekomst. Je krijgt de ruimte voor het ontwikkelen van jouw talenten, ambities en persoonlijke groei. Net als de provincie blijf je voortdurend in beweging en maken we samen het verschil.
Achtergrond:
Als nieuwe collega val je onder de sector Juridische zaken, bureau PNH-advocaten.
De sector Juridische Zaken ondersteunt het provinciaal bestuur en directies bij alle voorkomende juridische zaken. Binnen de sector is het bureau PNH-advocaten vooral gericht op het voorkomen en oplossen van juridische geschillen.
Functie-inhoud:
Binnen het bureau PNH-advocaten is een vacature ontstaan voor een ervaren advocaat civiel recht met specifieke kennis van het bouw- en aanbestedingsrecht.
PNH-advocaten bestaat momenteel uit zeven advocaten op het gebied van het civiele recht en het omgevingsrecht. De advocaten werken in dienst van de provincie.
Als advocaat ben jij vooral actief op civielrechtelijk terrein, specifiek bouw- en aanbestedingsrecht. Dit betekent advisering van het bestuur, directie en management en vertegenwoordiging van de provincie in juridische procedures. Je onderhoudt tevens contacten met de externe huisadvocaat. Je bent gericht op het onderhouden van een goede relatie met de interne klant. Je draagt bij aan effectieve samenwerking en bevordert de uitwisseling van kennis.
Gezocht wordt naar een advocaat die in staat is overtuigend en zichtbaar te acteren. Wij bieden een uitdagende functie met een veelzijdigheid aan dossiers in een dynamische, veeleisende maar informele werkomgeving.
Functie-eisen:
Wij bieden
Salaris:
Afhankelijk van opleiding en ervaring minimaal € 4212,- en maximaal € 6018,-
De provincie Noord-Holland bied je een inspirerende werkomgeving, waar veel ruimte is voor innovatie en persoonlijke ontwikkeling. Wil je fulltime werken (36 uur per week) of misschien minder? Dat is bespreekbaar. Ons kantoor is gevestigd in het centrum van Haarlem.
De provincie Noord-Holland biedt goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een Individueel Keuze Budget van circa 22 procent van het bruto jaarsalaris. Je beschikt zelf over dit budget en kunt keuzes maken op gebied van verlofuren en geld. Je bepaalt zelf wanneer je welk deel ervan laat uitbetalen, bovenop je maandelijkse salaris. Verder krijg je alle ruimte om je talent verder te ontwikkelen.
Bijzonderheden:
De sluitingsdatum voor deze vacature is 21 oktober 2019.
Bij indiensttreding wordt er om een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) gevraagd.Een assessment kan deel uit maken van de procedure.Referenties worden gevraagd.
Informatie:
Over de inhoud van de functie kun je contact opnemen met Pauline Kreuwel, sectormanager Juridische zaken, tel. 06-36306260. Voor vragen over de procedure kun je terecht bij Servicedesk Info Personeel, tel. 023-5145606
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Trefwoorden: Overheid, provincie, Noord-Holland, juridisch, bouw, aanbesteding, advocatuur, geschilprocedures, contracten
Heb jij een passie voor vastgoed, wil jij werken met bouwrecht en bestuursrecht en krijg jij energie van het oplossen van puzzels in huurkwesties, ruimtelijke ordening en projectontwikkeling? Lees dan verder, team Bouw & Vastgoed zoekt namelijk versterking.
De advocaten van team Bouw en Vastgoed begeleiden en adviseren aannemers, projectontwikkelaars en vastgoedeigenaren. Voor hen voeren zij ook procedures over aanneming van werk, vastgoedrecht, huurrecht en aanbestedingen. Zo zijn zij vaak bij de rechtbank en de Raad van Arbitrage voor de Bouw.
Of het nu adviseren is of procederen, uitgangspunten zijn: het samen met de cliënt oplossen en dienstverlening op het hoogste niveau. De advocaten zijn dan ook specialist op hun gebied en werken voortdurend aan verbetering van kennis en kunde.
Het team heeft versterking nodig van een advocaat die talent koppelt aan commercieel inzicht. Die de drive heeft de bestaande praktijk verder uit te bouwen. Die voortdurend de eigen kennis verder ontwikkelt.
Wie zoeken wij?
Wat bieden wij?
Lid worden van ons team?
Wil jij je bij ons aansluiten, stuur dan uiterlijk 30 september 2019 je motivatiebrief met cv naar Karel Boersma (solliciteer@bierman.nl).