Nieuwsbrief

Top vacatures

Adviseur juridische zaken (32 uur)

Adviseur juridische zaken (32 uur)
Ervaren huurrechtjurist, Amstelveen

De juridische afdeling van Woonzorg Nederland bestaat op dit moment uit een klein, enthousiast en professioneel team van twee senior juristen. Ter uitbreiding van het team zoekt de afdeling een allround jurist civielrecht met een specialisme binnen het huurrecht.

Je bent verantwoordelijk voor uiteenlopende onderwerpen waarbij juridische aspecten met een hoog afbreukrisico een dominante rol spelen. Hierbij werk je nauw samen met de – landelijk werkzame – clustermanagers en bewonersconsulenten. Je werkt mee aan de kennisontwikkeling binnen de organisatie op het gebied van huurrecht.

Tot je dagelijkse werkzaamheden behoort het beoordelen van vastgoedcontracten, met name huurcontracten en het beantwoorden van alle huurrechtelijke vraagstukken over diverse onderwerpen. Denk hierbij aan vraagstukken met betrekking tot overlast, woonfraude, dringende werkzaamheden versus renovatie, de gebrekenregeling, tijdelijke huurcontracten, Scheiden Wonen en Zorg, maar ook vraagstukken gericht op de Woningwet en de Wet Overleg Verhuurder-Huurders.

Verder stel je – vanuit je vakgebied huurrecht – normdocumenten en richtlijnen op. Ook procedeer je zelfstandig bij de Huurcommissie en ga je jezelf in de nabije toekomst specialiseren in de contractvorming met intramurale zorgverleners. Alle voorkomende juridische geschillen op het gebied van contractenrecht en huurrecht behandel je zelfstandig en indien nodig in nauwe samenwerking met advocaten.

Wie zijn wij?
Onze missie is helder, mensen zo lang mogelijk zelfstandig laten wonen door het bieden van comfortabele woonruimte, een hoogwaardig aanbod van diensten en uitstekende service aan kwetsbare ouderen en mensen met een beperking die beschut willen wonen. Met ruim 29.000 huurwoningen en 15.000 kamers in verzorgings- en verpleeghuizen heeft Woonzorg Nederland een voortrekkersrol in het verbeteren van de woonbeleving van 55-plussers.

Wij maken graag kennis met innovatieve denkers en klantgerichte doeners. We bieden betekenisvol en uitdagend werk binnen een ambitieuze, open en mensgerichte maatschappelijke onderneming.

Ons aanbod
We bieden je veel vrijheid, zelfstandigheid en ruimte om je rol zelf in te vullen. Een uitdagend en afwisselend takenpakket binnen een moderne, open maatschappelijke onderneming met gezonde ambities. Er is ruimte voor persoonlijke groei, onder andere door aantrekkelijke opleidingsmogelijkheden. Een interessante uitdaging waarbij we jouw enthousiasme goed kunnen gebruiken. Wij bieden een salaris in overeenstemming met de zwaarte van de functie. Voor deze functie geldt een salaris in schaal K van de cao Woondiensten (minimaal € 3.836,- en maximaal € 5.185,- bruto per maand bij een fulltime dienstverband van 36 uur).

Je profiel
Je hebt een hands-on mentaliteit en zonder de theorie uit het oog te verliezen is je werkwijze pragmatisch. Hierbij ben je analytisch en besluitvaardig waarbij je over grenzen van de functie heen weet te kijken. Verder plaats je de dagelijkse werkzaamheden in een breder (maatschappelijk en tijds-) kader en je vindt het dan ook leuk om collega’s te ondersteunen in het contact met huurders.

Je beschikt over goede mondelinge communicatieve, sociale– en onderhandelingsvaardigheden en spreekt collega’s aan indien nodig. Je bent bereid en hebt de ambitie om jezelf verder te ontwikkelen binnen het vastgoedrecht. Verder kan je je werkzaamheden zowel zelfstandig als in teamverband verrichten. Je beschikt over een afgeronde universitaire opleiding Nederlands Recht, aangevuld met specialistische opleidingen/cursussen op het gebied van huurrecht.

Daarnaast heb je minimaal vijf jaar relevante en aantoonbare (proces)ervaring als bedrijfsjurist of binnen de advocatuur, in het bijzonder op het gebied van het huurrecht. Kennis en ervaring op het gebied van intramurale zorg, regelgeving omtrent Toegelaten Instellingen en verdere affiniteit met het vastgoedrecht is een pre.

Interesse?
Reageer dan vóór 16 september 2019 via het online sollicitatieformulier op onze website en upload je sollicitatiebrief en cv.

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Jeannette Klaarenbeek, senior adviseur juridische zaken, via 020-6662666. Of kijk voor meer informatie op www.werkenbijwoonzorg.nl/over_woonzorg/onze_missie.

De eerste selectieronde is gepland op 23 september 2019. De tweede selectieronde vindt plaats op 24 september en het arbeidsvoorwaardengesprek is op 27 september gepland. Een assessment kan onderdeel uitmaken van de selectieprocedure.

De vacature wordt gelijktijdig intern en extern uitgezet. Bij gelijke geschiktheid genieten interne kandidaten voorrang.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Ervaren Jurist

Wat ga je doen?

  • Opstellen, beoordelen en onderhandelen van allerhande contracten, bijvoorbeeld ontwikkel- en productiecontracten, cofinancierings- of sponsorcontracten, licentiecontracten, opdrachtcontracten, algemene voorwaarden, inkoopcontracten, verwerkersovereenkomsten;
  • Voeren van correspondentie over juridische aangelegenheden;
  • Brainstormen met en geven van adviezen aan medewerkers, management en directie over uiteenlopende juridische vraagstukken;
  • Creëren en in stand houden van bewustzijn over de relevante toepasselijke regelgeving o.a. door het verzorgen van trainingen aan medewerkers;
  • Behandelen van geschillen, waaronder het uitzetten van de strategie, het schrijven van processtukken en het voeren van pleidooien in (bezwaar-) procedures bij de NPO organisatie of het Commissariaat voor de Media, de Raad voor de Journalistiek of de Reclamecode Commissie, en het waar nodig aansturen van een advocaat;

Wie wij zoeken

Wij zijn op zoek naar iemand met:

  • Een voltooide academische rechtenstudie, met de specialismen (media- en) intellectueel eigendomsrecht, aangevuld met een gedegen kennis van het verbintenissenrecht. Kennis van het bestuursrecht strekt tot aanbeveling;
  • Meerjarige relevante werkervaring (minimaal 4 jaar) als advocaat of als bedrijfsjurist;
    sterk ontwikkeld analytisch en kritisch denkvermogen;
  • Kordate persoonlijkheid met uitstekende contactuele eigenschappen, gekoppeld aan goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid;
  • Collegiaal, praktisch, probleemoplossend, flexibel, sensitief, gedreven en met een hoog verantwoordelijkheidsgevoel.

Wat wij bieden

Een contract voor bepaalde tijd voor een jaar met mogelijkheid op verlenging. De functie is, conform de CAO voor het Omroeppersoneel ingedeeld in schaal H. 

Meer informatie voordat je solliciteert?

Voor meer informatie over de vacature kun je contact opnemen met Heleen Weeber, hoofd Juridische Zaken, e-mail heleen.weeber@kro-ncrv.nl , telefoon 035-6714912.

Solliciteren
Wij ontvangen jouw motivatiebrief en CV graag voor 27 september 2019 via de volgende link: https://werkenbij.kro-ncrv.nl/ervaren-jurist/nl/apply

Advocaat-Stagiair(e)

Over DVAN Advocaten
DVAN Advocaten is het multi-service advocatenkantoor voor ondernemers, investeerders en familiebedrijven in het groot- en middenbedrijf door heel Nederland. Met bijna 50 medewerkers (waarvan ruim 30 advocaten) opereren wij vanuit onze vestigingen in Utrecht en Rotterdam. DVAN Advocaten richt zich met haar dienstverlening op fusies & overnames, contracten & geschillen, herstructureringen en arbeidsrecht. Procederen is een onderdeel van alle genoemde disciplines. DVAN Advocaten heeft specialistische kennis binnen de sectoren agri & food, retail, IT en handel & logistiek. 

Vanwege toenemende vraag naar onze dienstverlening zijn wij voor onze vestiging in Rotterdam op zoek naar een:

Advocaat-Stagiair(e)

Jouw profiel

  • (Bijna) afgeronde opleiding rechtsgeleerdheid (ondernemingsrecht) met affiniteit met het
  • faillissementsrecht.
  • Analytisch en cijfermatig scherp.
  • Zelfstandig maar kan ook goed in teamverband werken.
  • (Op termijn) in staat om uitvoering te geven aan acquisitieactiviteiten.
  • Leergierig, ambitieus en communicatief sterk.
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.

Wat biedt DVAN Advocaten
Ons motto is: “SAMEN SUCCESVOL.” DVAN Advocaten haalt het beste in jou naar boven, op zowel vakinhoudelijk als persoonlijk gebied en biedt je veel ontwikkelmogelijkheden. Je krijgt een goed salaris en goede secundaire arbeidsvoorwaarden. Je standplaats is Rotterdam. 

Solliciteren op de functie van Advocaat-Stagiair(e)
Ben jij enthousiast? Reageer dan door te klikken op de solliciteerbutton. Stuur je motivatie en CV naar Peter van Dijk (kantoordirecteur). 

Voor vragen of meer informatie over de vacature van advocaat-stagiair(e) kun je ook telefonisch contact opnemen met Matthijs van der Laarse (partner en advocaat) via 010-3133900. 

Vertrouwelijkheid
Vanzelfsprekend blijft de in ons kantoor getoonde interesse strikt vertrouwelijk. Een assessment kan deel uitmaken van de sollicitatieprocedure. In dit ontwikkelassessment worden talenten en competenties gemeten die belangrijk zijn voor deze functie en je verdere loopbaan. 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Rechtsanwalt/Rechtsanwältin German Desk

Über uns
Dirkzwager ist eine der führenden Großkanzleien im Osten der Niederlande. Mit insgesamt rund 310 Mitarbeitern, davon 140 Anwälten, Notaren und Steuerfachleuten, beraten wir nationale und internationale Mandanten. Der German Desk von Dirkzwager ist eine in der Region einzigartige Zusammenarbeit zwischen niederländischen und deutschen Notaren, Steuerberatern und Anwälten. Dadurch sind wir in der Lage, in den Rechtssystemen beider Länder zu beraten und Prozesse zu führen.

Der German Desk unterstützt niederländische und deutsche Unternehmer, die im jeweiligen Nachbarland Geschäftsbeziehungen unterhalten. Noch immer gibt es große Unterschiede zwischen der deutschen und der niederländischen Kultur und zwischen beiden Rechtssystemen. Wir vermitteln hierbei und helfen, die Unterschiede zu überbrücken.

Der German Desk ist für große (nationale und internationale) Unternehmen tätig, einschließlich multinationaler Unternehmen, setzt sich aber auch für kleinere und mittelständische Betriebe ein und solche Betriebe, die einen ersten Schritt in Deutschland wagen wollen.

Wir unterstützen unsere Mandanten u.a. bei folgenden Angelegenheiten:

  • Transaktionen im Bereich Immobiliën
  • Fusionen und Übernahmen
  • Beratung bei Fragen zum Arbeitsrecht sowie Unternehmens- und Gesellschaftsrecht
  • Vertretung in gerichtlichen Verfahren
  • Beurteilung und Erstellung von Verträgen und (allgemeinen)   Geschäftsbedingungen
  • Unterstützung bei Inkassoverfahren.

Unser German Desk-Team
Unser Team des German Desks besteht aktuell neben peteinigen niederländischen Kollegen aus zwei deutschen Rechtsanwältinnen (Susanne Hermsen-Pfeiffer und Ann-Katrin Praus). Zum weiteren Ausbau unserer Praxis im Bereich German Desk suchen wir einen Rechtsanwalt / eine Rechtsanwältin für unser Büro in Arnheim.

Wer sind Sie und was können Sie erwarten?
Sie sind Berufsanfänger mit bis zu einigen Jahren Berufserfahrung. Sie interessieren sich für die Beratung von Mandanten in grenzüberschreitenden Angelegenheiten.

Sie erwartet eine interessante Tätigkeit in einer niederländischen Großkanzlei mit attraktiven Arbeitsbedingungen und angemessener Vergütung. 2018 zählte Dirkzwager zu den Top 5 der Arbeitgeber für Juristen und stand an der Spitze der „Most Attractive Employers“ in den Niederlanden. Sie sind uns willkommen, wenn Sie zwei Staatsexamen in Deutschland erfolgreich absolviert haben und entweder über Kenntnisse der niederländischen Sprache in Wort und Schrift verfügen, oder bereit sind diese zu erlernen. Vorzugsweise haben Sie darüber hinaus gute Englisch Kenntnisse.

Wir freuen uns auf Ihre Bewerbung. Schicken Sie Ihr Bewerbungsschreiben und CV bitte per E-Mail an Frau Petra Kiphardt (HR Manager): kiphardt@dirkzwager.nl.

(Gevorderde) Advocaat-stagiair(e) civielrechtelijke praktijk

Wat ga je doen?
Je gaat primair aan de slag in de algemene civielrechtelijke praktijk van de sectie gezondheidszorg. Je adviseert over onder andere de (rechts)vorm en de organisatie- en governancestructuur van samenwerkingsverbanden waarbij een of meer zorginstellingen zijn betrokken. Daarnaast begeleid je herstructureringen in de zorg- en onderwijssector, stel je overeenkomsten op en sta je zorginstellingen bij in geval van (civielrechtelijke) geschillen. Verder werk je ook in de praktijken van andere advocaten van de sectie Gezondheidszorg. Jouw cliënten zijn overwegend (grote) zorginstellingen.

Over de sectie
De sectie gezondheidszorg houdt zich in brede zin bezig met het recht dat van toepassing is op de zorgsector. Iedere advocaat heeft zijn eigen aandachtsgebied. Om je een aantal voorbeelden van deze specialismen te geven: ondernemingsrecht in de zorg, medische aansprakelijkheid, tuchtrecht, privacyrecht, jeugdrecht, bestuursrecht (procedures tegen de NZa), medezeggenschapsrecht en disfunctioneren van medisch specialisten.

Wie ben jij?
Je hebt de master van je rechtenstudie (bijna) afgerond met goede studieresultaten. Jouw interesse ligt vooral bij het verbintenissenrecht en/of ondernemingsrecht. Verder heb je belangstelling voor de zorgsector. Je hebt een vlotte persoonlijkheid en een praktische instelling. Verder sta je stevig in je schoenen, weet je van aanpakken en ben je in staat om zelfstandig te werken. Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk. Ook als je gevorderd advocaat-stagiair(e) bent of (beginnend) medewerker, nodigen wij je van harte uit om te solliciteren.

Arbeidsvoorwaarden
Bij een uitdagende functie horen goede arbeidsvoorwaarden. Je kunt van ons het volgende verwachten:
– een contract voor de duur van je advocaat-stage (meestal: 3 jaar en 3 maanden);
– een advocaat-stagiaire start met een salaris van € 3.226 bruto per maand bij een fulltime dienstverband;
– een goede pensioenregeling;
– een vaste onkostenvergoeding en reiskostenvergoeding;
– 28 vakantiedagen bij een fulltime dienstverband;
– een laptop en een mobiele telefoon;
– veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling. Zowel in de verplichte Beroepsopleiding Advocatuur als binnen onze eigen Dirkzwager Academy.

Meer informatie of solliciteren?
Voor meer informatie over deze vacature kun je contact opnemen met Marieke van Dongen, senior advocaat. Je bereikt Marieke op telefoonnummer: 024-381 31 53 en via e-mail op vandongen@dirkzwager.nl.
Wil je solliciteren? Klik dan op de oranje button ‘online solliciteren’ hieronder. Richt je sollicitatiebrief aan Petra Kiphardt (manager HR).

Advocaat Bestuursrechtelijk Gezondheidsrecht

Wat ga je doen?
Je staat zorgaanbieders bij in uiteenlopende vraagstukken op het gebied van het  gezondheidsrecht. Je praktijk heeft primair een bestuursrechtelijke inslag. Zo adviseer en procedeer je veel over geschillen over zorgtarieven en conflicten op het gebied van handhaving. Vaak is de Nederlandse Zorgautoriteit daarbij je wederpartij. Ook het jeugdrecht en zaken op grond van de Wet maatschappelijke ondersteuning komen veel voor. Je hebt een gevarieerde advies- en procespraktijk.

Waar ga je werken?
Je gaat aan de slag op de sectie gezondheidszorg van onze Nijmeegse vestiging. Jouw directe collega’s zijn 11 advocaten, twee juridisch medewerkers en de secretaresses van de sectie. Iedere advocaat heeft zijn eigen aandachtsgebied.

Wie ben jij?
Je bent een uitstekend jurist met passie voor de zorg. Bij voorkeur heb je een bestuursrechtelijke achtergrond en al een aantal jaren ervaring als advocaat. Ook als je ervaring hebt bij een zelfstandig bestuursorgaan binnen de zorgsector (zoals de NZa) word je van harte uitgenodigd om te solliciteren. Je bent goed thuis in de ‘zorgwetten’, zoals de Zorgverzekeringswet, de Wet marktordening gezondheidszorg en de Jeugdwet, of bent bereid je die wetten snel eigen te maken.

Je bent analytisch sterk en houdt ervan om juridische puzzels op te lossen. Je kunt verbindingen leggen tussen wetten en zo tot creatieve oplossingen komen. Verder kun je zelfstandig werken en vind je het belangrijk om je bijdrage te leveren aan een goede teamsfeer.

Arbeidsvoorwaarden
Bij een uitdagende functie horen goede arbeidsvoorwaarden. Je kunt van ons verwachten:

– marktconform salaris (mede afhankelijk van relevante werkervaring);
– een goede pensioenregeling;
– een vaste onkostenvergoeding en reiskostenvergoeding;
– 28 vakantiedagen bij een fulltime dienstverband;
– een laptop en een mobiele telefoon;
– veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling, bijvoorbeeld binnen onze eigen Dirkzwager Academy.

Meer weten of solliciteren?
Voor meer informatie over deze vacature kun je contact opnemen met Luuk Arends, advocaat-partner. Je bereikt Luuk op telefoonnummer: (0)24 381 31 28 en via e-mail op arends@dirkzwager.nl.

Wil je solliciteren? Klik dan op de oranje button ‘online solliciteren’ hieronder. Richt je sollicitatiebrief aan Petra Kiphardt (manager P&O).

Advocaat Bestuursrechtelijk Gezondheidsrecht

Wat ga je doen?
Je staat zorgaanbieders bij in uiteenlopende vraagstukken op het gebied van het  gezondheidsrecht. Je praktijk heeft primair een bestuursrechtelijke inslag. Zo adviseer en procedeer je veel over geschillen over zorgtarieven en conflicten op het gebied van handhaving. Vaak is de Nederlandse Zorgautoriteit daarbij je wederpartij. Ook het jeugdrecht en zaken op grond van de Wet maatschappelijke ondersteuning komen veel voor. Je hebt een gevarieerde advies- en procespraktijk.

Waar ga je werken?
Je gaat aan de slag op de sectie gezondheidszorg van onze Nijmeegse vestiging. Jouw directe collega’s zijn 11 advocaten, twee juridisch medewerkers en de secretaresses van de sectie. Iedere advocaat heeft zijn eigen aandachtsgebied.

Wie ben jij?
Je bent een uitstekend jurist met passie voor de zorg. Bij voorkeur heb je een bestuursrechtelijke achtergrond en al een aantal jaren ervaring als advocaat. Ook als je ervaring hebt bij een zelfstandig bestuursorgaan binnen de zorgsector (zoals de NZa) word je van harte uitgenodigd om te solliciteren. Je bent goed thuis in de ‘zorgwetten’, zoals de Zorgverzekeringswet, de Wet marktordening gezondheidszorg en de Jeugdwet, of bent bereid je die wetten snel eigen te maken.

Je bent analytisch sterk en houdt ervan om juridische puzzels op te lossen. Je kunt verbindingen leggen tussen wetten en zo tot creatieve oplossingen komen. Verder kun je zelfstandig werken en vind je het belangrijk om je bijdrage te leveren aan een goede teamsfeer.

Arbeidsvoorwaarden
Bij een uitdagende functie horen goede arbeidsvoorwaarden. Je kunt van ons verwachten:

– marktconform salaris (mede afhankelijk van relevante werkervaring);
– een goede pensioenregeling;
– een vaste onkostenvergoeding en reiskostenvergoeding;
– 28 vakantiedagen bij een fulltime dienstverband;
– een laptop en een mobiele telefoon;
– veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling, bijvoorbeeld binnen onze eigen Dirkzwager Academy.

 

Meer weten of solliciteren?

Voor meer informatie over deze vacature kun je contact opnemen met Luuk Arends, advocaat-partner. Je bereikt Luuk op telefoonnummer: (0)24 381 31 28 en via e-mail op arends@dirkzwager.nl.

Wil je solliciteren? Klik dan op de oranje button ‘online solliciteren’ hieronder. Richt je sollicitatiebrief aan Petra Kiphardt (manager P&O).

Opleiding tot Officier van Justitie (meerdere locaties)

Opleiding tot Officier van Justitie (meerdere locaties)

Ministerie van Justitie en Veiligheid, Openbaar Ministerie

Functieomschrijving
Ben jij een ervaren strafrechtjurist, en wil jij de samenleving laten merken dat verdachten worden opgespoord en straffen worden uitgevoerd? En dat er recht wordt gedaan aan de positie van slachtoffers en nabestaanden? Bouw dan met ons mee aan een veilige en rechtvaardige samenleving!

Waar bestaat je werk uit en wat ga je bereiken?
Werken als officier van justitie is dynamisch en onvoorspelbaar. Strafbare feiten worden op alle denkbare plaatsen en tijdstippen gepleegd. Lees hier de verhalen van onze officieren.
Als officier van justitie ben je verantwoordelijk voor het strafrechtelijk handhaven van de rechtsorde, door zorg te dragen voor een adequate en tijdige behandeling en afdoening van strafzaken. Je bekijkt zorgvuldig wat de meest passende interventie is. Ook geef je leiding aan het opsporingsonderzoek van de politie en vertegenwoordig je het OM in overleggen met partners in het maatschappelijk veld. Uiteindelijk presenteer je de bevindingen van het strafrechtelijk onderzoek ‘op zitting’ en leg je een strafeis voor aan de rechtbank. Ook begeleid je assistent-officieren en andere collega’s bij de uitvoering van hun functie.

Opleidingsprogramma
Je volgt een opleiding tot officier van justitie (OIO-opleiding). De startdatum van de OIO-opleiding is 1 oktober 2019, en duurt – afhankelijk van jouw opleiding en werkervaring – tussen de 1,5 en 4 jaar. De opleiding is modulair samengesteld. Dit houdt in dat nauw wordt aangesloten bij jouw kennis en ervaring, maar ook bij de werkzaamheden die je als officier gaat uitvoeren.

De opleiding start met een intensieve introductieperiode die wordt afgerond met een proeve van bekwaamheid. Gedurende de hele opleiding volg je diverse leeractiviteiten bij SSR (het Studiecentrum Rechtspleging, het opleidingsinstituut van de rechterlijke macht). Het zwaartepunt van de opleiding ligt in de praktijk: learning on the job.

Bij een succesvolle afronding van de OIO-opleiding stroom je in als officier van justitie. Tijdens de opleiding bij het RP wordt je benoemd tot plv Advocaat-Generaal na succesvolle afronding van de opleiding, ben je minimaal twee jaar werkzaam bij het Ressortsparket. Na deze periode stroom je door naar een werkplek als officier van justitie binnen één van de andere onderdelen van het OM of als advocaat-generaal bij het Ressortsparket.

Meer informatie over de OIO-opleiding vind je op www.OM.nl en www.SSR.nl.

Functie-eisen
Als officier van justitie heb je veel verantwoordelijkheden. Dit vraagt veel van jou als professional.

  • de Nederlandse nationaliteit
  • afgestudeerd in het (Nederlands) recht met civiel effect
  • ruime en aantoonbare kennis van het straf(proces)recht
  • specialistische kennis van straf & zorg, ondermijning, cybercrime of terrorisme is een pre
  • minimaal 6 jaar ruime juridische relevante werkervaring
  • aantoonbaar academisch werk- en denkniveau

Daarnaast is van belang dat je beschikt over de volgende aantoonbare competenties:

  • organisatiesensitiviteit en omgevingsgerichtheid
  • integriteit
  • improvisatievermogen
  • flexibiliteit
  • oordeelsvorming/probleem analyserend vermogen
  • besluitvaardigheid
  • overtuigingskracht en durf
  • leiderschap

Arbeidsvoorwaarden
Salarisomschrijving Je komt in dienst als officier in opleiding, met een tijdelijk dienstverband voor de duur van de OIO-opleiding. De arbeidsduur is in principe fulltime (36 uur per week), maar is in elk geval minimaal 32 uur per week. Gedurende de opleiding vindt inschaling in beginsel plaats in RM-salariscategorie 9A. Voor overstappers vanuit de rechtspraak en specialisten met een verkorte opleiding kunnen tijdens de opleiding andere aanstellingsvoorwaarden gelden.
Dienstverband Tijdelijke aanstelling met uitzicht op vaste aanstelling
Contractduur Tijdelijk aanstelling met uitzicht op vaste aanstelling
Maximaal aantal uren per week 36

Overige arbeidsvoorwaarden
Na positieve afronding van de opleiding en benoeming tot officier van justitie, vindt inschaling plaats in RM-salariscategorie 9. Je hebt zowel tijdens als na de opleiding ook recht op 8 procent vakantiegeld, een eindejaarsuitkering van 8,3 procent en een vaste onkostenvergoeding.

Bijzonderheden

Selectieprocedure
Voldoe jij aan het functieprofiel? Dan ontvangen wij graag jouw sollicitatie. We zoeken officieren in opleiding voor verschillende OM-onderdelen in de regio’s Noord-Nederland en Limburg (sluitingsdatum 15 april) en Arnhem en Den Haag (sluitingsdatum 21 april).

Via het sollicitatieformulier kun jij je regiovoorkeuren aangeven. Een sollicitatiegesprek, een assessment en een gesprek met de Landelijke Selectiecommissie OM (LSOM) zijn onderdeel van de selectieprocedure. De procedure neemt in totaal gemiddeld 4 maanden in beslag.

We zoeken officieren in opleiding voor de vestigingen AP Noord-Nederlandv, AP Limburg, RP Arnhem-Leeuwarden en RP Den Haag. Via het sollicitatieformulier kun jij je regiovoorkeuren aangeven.
Een sollicitatiegesprek, een assessment en een gesprek met de Landelijke Selectiecommissie Openbaar Ministerie zijn onderdeel van de selectieprocedure.
De procedure neemt in totaal gemiddeld vier maanden in beslag.

facily LAW is op zoek naar franchisenemers!

facily LAW heeft op vragen van advocaten, juristen en mediators om samen te werken, een franchiseconcept voor dit soort specialisten ontwikkeld, volgens de Nederlandse Franchise Code (NFC), waarbij de franchisenemer eigen ondernemer is en blijft en ondersteund wordt vanuit een professionele backoffice.

Bij dit franchiseconcept is het uitgangspunt dat het een soft franchise is, waarbij de klant van de franchisenemer altijd zijn/haar klant is en blijft, ook als de franchisenemer uittreedt uit het franchiseconcept.

Voordelen van het franchiseconcept

Door gebruik te maken van de grotere slagkracht van het collectief van de franchisenemers, is het mogelijk een grotere doelgroep te bedienen. In dit franchiseconcept is het mogelijk diensten, waar je zelf niet voldoende ervaring in hebt, te overleggen met een collega die dat wel heeft. Daarnaast hoef je de klant niet meer door te verwijzen naar een externe partij en is er altijd een collega die de zaak samen met jou voort kan zetten. Ook is het mogelijk gebruik te maken van een (goedkopere) tweedelijns jurist die voor jou uitzoekwerk kan verrichten of processtukken kan opstellen.

Wat bieden wij jou

Teamwork

Wij bieden onze franchisenemers een leuk en professioneel team, waarbij overdracht, teamwork, overleg e.d. altijd mogelijk is.

Secretariaat

De franchisenemers van facily LAW kunnen beschikken over een secretariaat waar de klanten de hele week terecht kunnen met vragen. Ze krijgen altijd een persoon aan de lijn! Deze kan ook goed inschatten of iets prioriteit heeft, of dat er op een later moment contact kan worden opgenomen.

CRM-pakket

Ook is er een uitgebreid CRM-pakket beschikbaar die je wellicht, gelet op de investering, zelf niet altijd zou afnemen. Maar een goede administratie is van levensbelang. Dit wordt je allemaal uit handen genomen (voor zover jij dit zelf wenst, natuurlijk). Daarmee kun jij je bezighouden met hetgeen jij het meest interessant vindt: het adviseren en begeleiden van jouw klant.

Gezamenlijke marketing & PR

Er is een gezamenlijk marketingbudget beschikbaar en ruime kennis en kunde om te adverteren waar nodig en te publiceren via website, social media en de partnerpagina van Mr-online. Middels één “tone of voice” wordt naar buiten gecommuniceerd.

ICT-tools

Voor de franchisenemers binnen het franchiseconcept facily LAW worden ook ICT-tools ontwikkeld, die de dienstverlening naar je klant verder vergemakkelijkt, of zelfs uitbreidt. Zo heb je de beschikking over een tool waarmee contracten automatisch worden gegenereerd, beschik je over een professionele webinar-applicatie en kun je altijd gebruik maken van een ICT-helpdesk.

Wie zoeken wij?

Starter of vergevorderd? Alle zelfstandig werkende advocaten, juristen en mediators kunnen zich aansluiten bij onze franchiseformule.

Advocaten:

Heb je je advocatenopleiding afgerond (opleidingsniveau WO) en wil jij als zelfstandig ondernemer verder? Of ben je al jaren werkzaam als advocaat, maar wil je een nieuwe weg inslaan? Sta je ingeschreven bij de Orde van Advocaten? Meld je dan aan als franchisenemer bij facily LAW.

Juristen:

Heb je je rechtenstudie (HBO of WO-niveau) afgerond en wil jij als zelfstandig ondernemer verder? Meld je dan aan als franchisenemer bij facily LAW.

Mediators:

Heb je minimaal een basisopleiding mediation afgerond, sta je ingeschreven in het kwaliteitsregister van Mediators Federatie Nederland (MfN) of in het ADR Register en wil jij als zelfstandig ondernemer verder? Meld je dan aan als franchisenemer bij facily LAW.

Onze gegevens:

facily LAW Vestigingsadres Hoofdkantoor:

Wegalaan 36, 2132 JC HOOFDDORP

Correspondentieadres:  Postbus 285, 2150 AG NIEUW-VENNEP

T: 085 – 2 10 11 12

E: info@facilylaw.com

W: https://facilylaw.com/franchiseconcept-voor-juristen/ 

Contactpersoon m.b.t. franchiseformule: mr. Roy Odekerken

Advocaat

Vier advocaten voor Fruytier Lawyers in business
Amsterdam, 32-40 uur

Advocaat bij Fruytier, de functie(s)
De advocaten die Fruytier zoekt zijn juridisch specialisten op het gebied van

  • arbeidsrecht
  • IE/ICT
  • ondernemingsrecht of
  • vastgoedrecht

en beschikken over een ondernemende en commerciële mentaliteit.

Fruytier zoekt juristen met meerdere jaren werkervaring op een van de gevraagde rechtsgebieden. Deze ervaring is bij voorkeur opgedaan bij een advocatenkantoor.

Binnen Fruytier bestaat een praktijk waarin zowel geadviseerd als geprocedeerd wordt. Je beschikt tevens over de kwaliteiten om binnen enkele jaren jouw – al relevante – netwerk te verstevigen en weet op jouw vakgebied maar ook op de rechtsgebieden van collega’s – een substantiële omzet te genereren. Je kiest er bewust voor om juist bij Fruytier jouw praktijk uit te breiden en voort te zetten. Het werken bij een advocatenkantoor als Fruytier, geeft jou die inspirerende omgeving om te blijven excelleren en de praktijk verder uit te bouwen.

Als echte teamplayer bouw je mee aan de uitbouw van het kantoor. Niet in de laatste plaats geldt dat je een plezierige kantoorgenoot bent, want Fruytier hecht grote waarde aan de sfeer binnen het kantoor.
Partnerperspectief is zeker aanwezig. Voor advocaten die een relevante praktijk meebrengen is participeren in Fruytier al op korte termijn mogelijk.

Functie-eisen
De geschikte kandidaten beschikken over:

  • ruime ervaring en bij voorkeur over een netwerk;
  • ondernemerskwaliteiten om de opdrachtgever als businesspartner te kunnen bijstaan;
  • de spirit om Fruytier collegiaal verder uit te bouwen;
  • creativiteit in het vinden van verrassende oplossingen;
  • de tijd en energie om ook buiten de reguliere werktijden netwerkbijeenkomsten bij te wonen en Fruytier onder netwerkcontacten verder onder de commerciële aandacht te brengen;
  • affiniteit met het midden- en kleinbedrijf;
  • juridische scherpzinnigheid;
  • zeer goede schriftelijke en mondelinge communicatievaardigheden (Nederlands én Engels);
  • een evenwichtige integere persoonlijkheid die door inzet, houding, gedrag en deskundigheid een hoge klanttevredenheid weet te bereiken;
  • teamplayer-mentaliteit waardoor het plezierig samenwerken is.

De ideale kandidaten zijn netwerkers en zijn commercieel ingesteld. Zij zijn in staat om met een sterk netwerk nieuwe business te genereren.
Een stevige persoonlijkheid met gezond zelfbewustzijn en heeft reeds bewezen vertrouwen bij opdrachtgevers op te kunnen bouwen. Een dienstverlenende instelling én een hoog energieniveau zijn noodzakelijk, evenals integriteit, gewetensvol handelen en respect voor eenieder in de organisatie. Hij/zij is een creatieve vakspecialist en kan als businesspartner ondernemers ondersteunen.

Fruytier Lawyers in Business
Fruytier Lawyers in Business is een middelgroot Amsterdams advocatenkantoor met een duidelijke hands-on mentaliteit. De advocaten van Fruytier voeren een advies- en procespraktijk gericht op ondernemingen. Al veertig jaar wordt er door de advocaten van dit kantoor in oplossingen gedacht en niet in conflicten.

Het kantoor is gespecialiseerd in juridische advisering en begeleiding van ondernemingen (MKB), is gevestigd in een modern kantoorgebouw en telt in totaal 13 medewerkers waarvan 8 advocaten.
De partners en medewerkers bruisen van energie om het kantoor op korte termijn te laten groeien tot 15- 18 advocaten.

Fruytier is een ambitieuze en ondernemende omgeving met een constante aandacht voor hoge juridische kwaliteit. Een prettig modern kantoor waar geïnvesteerd wordt in de groei en ontwikkeling van mensen en praktijk. Een open, motiverende en collegiale werksfeer waar de menselijke maat en gezamenlijk ondernemerschap de norm is.

Solliciteren
Terra Legal Search begeleidt de sollicitatieprocedure voor deze vacatures.

Op de site van Terra Management Search: www.terralegal.nl kun je een informatienotitie downloaden over deze vacatures en de sollicitatieprocedure.

Wanneer je geïnteresseerd bent in een van de vacatures, ontvangt Terra Legal Search graag zo spoedig mogelijk je motivatie en curriculum vitae via het online sollicitatieformulier.

Wil je bij sollicitatie vermelden waar je deze vacature voor het eerst zag?

Voor resterende vragen nodigen we je uit ons te bellen of e-mailen. Dianne Kurvers, search Consultant, terra@terrasearch.nl, 085 0702597.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.