Nieuwsbrief

Top vacatures

Hoofd Juridische Zaken

Hoofd Juridische Zaken
32 – 36 uur | Amsterdam

Hallo Hoofd Juridische Zaken
Bij ons werk je samen met zo’n 500 collega’s aan een fijne leefomgeving voor ruim 80.000 huurders in Amsterdam, Diemen, Zaanstad, Landsmeer en Purmerend. Wij huisvesten mensen in een kleine 40.000 woningen. In buurten waar de uitdagingen soms groot zijn, op het gebied van wonen, maar ook sociaal-economisch. Rochdale zet zich in voor sterke buurten, waar inwoners meer kansen hebben.

Welkom bij het team Juridische Zaken, dat onderdeel is van de afdeling Bedrijfsvoering. Bij Rochdale hebben we te maken met diverse rechtsgebieden. Denk aan huurrecht (woon en bedrijfsruimte), procesrecht, verbintenissenrecht (contracten), appartementsrecht, aansprakelijkheidsrecht, aanbestedingsrecht, bouwrecht en andere regelgeving gerelateerd aan de volkshuisvesting.  Als Hoofd Juridische Zaken ben je verantwoordelijk voor de resultaten en het functioneren van het team Juridische Zaken. Dit team bestaat uit 5 juristen en 1 juridisch secretaresse. Ook de privacy officer is ondergebracht bij Juridische Zaken. Je stuurt hiertoe de afdelingswerkprocessen aan en je bent het aanspreekpunt voor concern brede juridische vraagstukken, die te maken hebben met ons vastgoed en onze huurders. Verder lever je een inhoudelijke bijdrage aan het afdelingsplan Bedrijfsvoering op het gebied van juridische zaken en privacy en ben je verantwoordelijk voor eigen dossiers.

Jouw werkdag
Jij bent een belangrijke spil in de organisatie betreft juridische zaken. Dagelijks faciliteer je jouw team optimaal en zorg je ervoor dat relevante interne en externe ontwikkelingen op het gebied van Juridische Zaken zijn gesignaleerd, gevolgd en geanalyseerd. Jij maakt de consequenties voor het beleid inzichtelijk. In deze rol rapporteer je aan de Manager Bedrijfsvoering. Je bent als Hoofd in gesprek met het Managementteam en Raad van Bestuur over strategische vraagstukken, kansen en keuzes. Je zet dit om in beleidsvoorstellen en adviezen en zorgt er daarbij voor dat het beleid op Juridische Zaken organisatie breed gedragen wordt. Naast het zijn van een inhoudelijk sparringpartner heb je als coachend leidinggevende oog voor de mensen in jouw team. Je bent goed op de hoogte van ieders workload en weet hoe de collega’s in hun vel zitten.

Verder ben je gewend om snel te schakelen tussen inhoudelijke thema’s en breng je vaak vernieuwende ideeën op tafel. Zo heb je al eens nagedacht over criminele ondermijning. Hoe kunnen we hier vanuit juridisch oogpunt strategisch in meedenken om de organisatie verder te brengen? Je handen jeuken om hier mee aan de slag te gaan. Je initieert zelf & proactief belangrijke besluiten en uitingen van Rochdale bij de Raad van Bestuur en je toetst op wet- en regelgeving. Collega’s weten jou te vinden voor adviezen over onder meer huurrecht, appartementsrecht, verbintenissenrecht, aansprakelijkheidsrecht, executie- en beslagrecht, onroerend goed recht en andere regelgeving gerelateerd aan de volkshuisvesting en vastgoed. Maar ook zelf hou jij afdelingen scherp door ongevraagd advies te geven.

Leuke werkdag? Voor deze vacature heb je het volgende in huis:

  • Een afgeronde WO studie Rechten en minimaal 5 jaar werkervaring binnen vastgoed gerelateerde rechtsgebieden;
  • Affiniteit met het leidinggeven aan een team professionals;
  • Uitstekende kennis van rechtsgebieden in de vastgoedsector zoals huurrecht, bouwrecht en kennis van de Woningwet is pré;
  • Een stevige persoonlijkheid, doortastend en je neemt senioriteit mee in denken en handelen;
  • Een proactieve instelling, je hebt lef door initiatieven te nemen en bent zichtbaar op de werkvloer;
  • Je bent een netwerker met feeling voor de business, die informatie van buiten naar binnen brengt en vice versa;
  • Tot slot ben je enthousiast, flexibel, resultaatgericht en klantgericht.

Werk samen voor de straat
Woningcorporatie Rochdale huisvest zo’n 80.000 mensen in de regio Amsterdam. Huisvesten is veel meer dan alleen het bieden van woonruimte: het gaat om je huis, je straat én je buurt. Samen werken wij elke dag aan de kwaliteit van woningen, de leefbaarheid van onze straten en het contact met onze bewoners. Want ons werk draait uiteindelijk om mensen.

We staan voor een mooie opgave en daarom zijn we als bedrijf volop in beweging. Van onze medewerkers vraagt dat creativiteit, denk- én daadkracht. Tegelijkertijd is er veel ruimte voor initiatief en biedt het kansen jezelf te ontwikkelen terwijl je werk een positieve maatschappelijke impact maakt.

In ons kantoor aan het Bos en Lommerplein heerst een open sfeer. En onze bereikbaarheid is prima, want de tram stopt voor de deur en ons kantoor ligt letterlijk boven de A10.

Stap over de drempel
En ga aan de slag als Hoofd Juridische Zaken. Samen met collega’s die net als jij trots zijn op de maatschappelijke rol die wij vervullen. Je inzetten voor de buurt en een positieve bijdrage leveren aan een fijne leefomgeving voor bewoners geeft voldoening. Daarnaast is er veel ruimte voor je professionele ontwikkeling en krijg je op basis van 36 uur per week:

  • Een bruto maandsalaris van maximaal € 6.068,-;
  • Een bijdrage aan je pensioenpremie via Stichting Pensioenfonds Woningcorporaties (SPW);
  • Flexibele werktijden en de mogelijkheid om vanuit huis te werken;
  • Een reiskostenvergoeding van 100% voor ov of een reiskostentegemoetkoming voor de auto;
  • Een eindejaarsgratificatie, afhankelijk van prestaties van de totale organisatie;
  • Bijna 24 vrije dagen per jaar en 8% vakantiegeld;
  • Een jaarlijks opleidingsbudget, waarmee je trainingen kunt volgen en jezelf kunt ontwikkelen. Vitaliteitsprogramma, activiteiten van een actieve personeelsvereniging en meedoen aan sportevenementen zoals de Dam tot Damloop;
  • Verfrissende activiteiten zoals de zomeracademie, maandborrels, lunchsessies en ons koerscafé.


Lever jouw bijdrage en werk samen voor de straat met Rochdale!
Niet wachten, maar direct – en voor 19 juli 2020 – solliciteren via de sollicitatiebutton. We zien jouw motivatie en cv graag verschijnen. Kom maar op!

Vragen? Frank van Arensbergen, manager Bedrijfsvoering, geeft antwoord als je belt via 06-13312018.

De gesprekken vinden plaats op 22 en 23 juli. Een uitgebreid assessment is onderdeel van de procedure en vindt plaats op 28 juli van 8:00 uur tot 12:00 uur op locatie in Utrecht. Ook een uitgebreide screening is onderdeel van de procedure.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. 
Trefwoorden: hoofd juridische zaken, Amsterdam, fulltime, WO, rechten, vastgoed, ervaren, huurrecht, bouwrecht, Woningwet, woningcorporatie, leidinggeven, juridisch

Senior Jurist – Ruimte en Duurzaamheid

Senior Jurist – Ruimte en Duurzaamheid

32-36 uur per week
Als Senior Jurist bij Ruimte en Duurzaamheid (R&D) speel je een belangrijke rol in de ruimtelijke ontwikkeling van onze hoofdstad. Regelmatig zie je jouw werk terug op straat én in de actualiteit. Daarnaast zorgt de multidisciplinaire omgeving van R&D ervoor dat je nooit bent uitgeleerd. Spreekt jou dit aan, dan ben je bij ons aan het juiste adres!

De functie

Je hebt als jurist een belangrijke rol bij het adviseren over de toepassing van het omgevingsrecht en het toedelen van functies aan locaties. Je adviseert over concrete ruimtelijke initiatieven die juridisch complex zijn. Ook proactief meedenken en meewerken aan het opstellen van beleidsregels behoort tot je taken. Inhoudelijk betreffen de werkzaamheden ruimtelijke opgaven, waarin de cultuurhistorisch waardevolle omgeving en de dynamiek van het stedelijk leven een gegeven zijn.

Werken bij Ruimte en Duurzaamheid (R&D) betekent werken in een dynamische en multidisciplinaire omgeving. Je werkt samen met stedenbouwkundigen, planologen, architectuurhistorici en openbare ruimte ontwerpers. Je adviseert het bestuur, zowel het dagelijks bestuur van het stadsdeel, als het college. Ook onderhoud je contacten met bewoners en ondernemers. Goede communicatieve vaardigheden zijn dan ook van groot belang. Het maken van scherpe analyses en het inzichtelijk maken van de belangenafweging tussen partijen is onderdeel van jouw functie.

Dit doe je echter niet alleen! Bij R&D werkt een grote groep juristen die zich bezighoudt met de verschillende ruimtelijke opgaven in de stad, en uiteraard ook met de implementatie van de Omgevingswet. Hierdoor heb je de mogelijkheid om kennis te delen met collega’s, of deel te nemen in verschillende projectgroepen. Het volgen van inhoudelijke opleidingen om jouw vakkennis uit te breiden behoort ook tot de mogelijkheden.

Momenteel zijn we op zoek naar meerdere Senior Juristen, voor de gebieden Centrum en Oost.

Werkzaamheden

  • Je adviseert het projectteam over (complexe) ruimtelijke vraagstukken en begeleidt bestemmingsplanprocedures.
  • Je adviseert collega’s over bouwinitiatieven en ruimtelijke onderbouwingen die juridisch complex zijn.
  • Je stelt adviezen op voor het bestuur.
  • Je adviseert collega’s, projectorganisatie en bestuur over de inzet, het type, de inhoud en interpretatie van juridisch planologische instrumenten.
  • Je volgt de landelijke ontwikkelingen op het gebied van omgevingsrecht.
  • Je onderhoudt contact met andere afdelingen van de gemeente, waaronder in ieder geval de stadsdeelorganisaties.
  • Je treedt namens het gemeentebestuur op in beroepszaken bij zowel de Rechtbank als de Raad van State.
  • Je zorgt voor een goede afhandeling van planschadeclaims of adviseert directe collega’s hierover.
  • Je draagt bij aan het verder ontwikkelen van processen en het bevorderen van een goede kennisuitwisseling binnen het team.

Wij vragen

  • Een afgeronde woopleiding richting Nederlands Recht, bij voorkeur met een specialisatie Staats- en Bestuursrecht.
  • Ruime ervaring met complexe (ruimtelijke) projecten binnen een gemeentelijke organisatie en/of andere overheidsinstantie.
  • Je hebt ervaring in het adviseren van bestuur en het onderhouden van contact met verschillende belanghebbenden; je kunt zowel mondeling als schriftelijk uitstekend communiceren.
  • Je hebt actuele kennis van de komende Omgevingswet, aanverwante wetgeving en relevante jurisprudentie.
  • Je hebt ervaring opgedaan in een of meer van de volgende focusgebieden: ruimtelijk bestuursrecht, omgevingsrecht, bouwrecht, milieu-, natuur- en waterrecht.

Competenties
Omgevingsbewust, initiatiefrijk, resultaatgericht, analytisch, overtuigingskracht en relatiebeheer.

Wij bieden

  • Een arbeidsovereenkomst voor de duur van 1 jaar met de mogelijkheid op een vast contract.
  • Je salaris is minimaal € 3.244,- en maximaal € 5.118,- bruto per maand (salarisschaal 10A/11) op basis van 36 uur per week.
  • Werken in een diverse stad met goede bereikbare locaties in Amsterdam en de kans je te blijven ontwikkelen.
  • Een goed pakket secundaire arbeidsvoorwaarden, o.a. opname in het ABP-pensioenfonds, een maandelijkse bijdrage in de ziektekostenverzekering en een Individueel Keuzebudget van 17,05% van jouw jaarsalaris. Je kunt dit inzetten om bijvoorbeeld extra verlofuren te kopen. Voor een overzicht van alle overige arbeidsvoorwaarden, kijk je hier.

De organisatie
De Directie Ruimte en Duurzaamheid (R&D) is verantwoordelijk voor de beleidsontwikkeling en kaderstelling op het gebied van ruimtelijke ordening, stedenbouw en duurzaamheid. Zij werkt in opdracht voor stad en stadsdelen en brengt daarbij kennis in over stedenbouw, planvorming, ontwerp, planologie en duurzaamheid. Dit doet R&D op elk schaalniveau, voor de Amsterdammer van nu en morgen.

Je gaat werken binnen de afdeling Gebieden waarin een teamnetwerk van 7 stadsdelen je thuisbasis wordt. Je representeert het stadsdeel waarvoor je werkt op stedelijk niveau voor wat betreft je eigen expertise en functioneert dicht op het lokale bestuur. Vanuit een gedeconcentreerd team op locatie voer je je werkzaamheden uit en bent daarmee de oren en ogen binnen het stadsdeel.

Sollicitatieprocedure
Heb je belangstelling voor deze functie? Reageer dan uiterlijk 1 juli 2020 via het online sollicitatieformulier.

Deze vacature staat gelijktijdig intern en extern uit. Medewerkers van de gemeente Amsterdam hebben voorrang in de procedure.

In verband met de richtlijnen van het RIVM, werken onze collega’s waar mogelijk thuis. Word je uitgenodigd voor een eerste gesprek, dan plannen wij vooralsnog een videogesprek met je in. Wij nemen tijdig contact met je op om de instructies hiervoor met je door te nemen, ruim voordat het gesprek plaatsvindt.

We willen een diverse en inclusieve organisatie zijn, die ruimte biedt aan iedereen. Diversiteit is een kracht die we gebruiken om betere resultaten te halen voor de stad. We streven naar een personeelsbestand dat een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam, met alle verschillen. Onze vacatures staan open voor iedereen, tenzij in de tekst iets anders staat.

Wil je weten hoe het is om bij ons te werken? Bekijk dan de verhalen van onze medewerkers. Kijk voor meer over werken bij onze organisatie op www.amsterdam.nl/bestuur-organisatie/werkenbij/​​​​​​​.

Vragen over deze vacature
Vragen over de vacature kun je stellen aan Mirjam Fonteijn, Werving & Selectie Adviseur, per e-mail: m.fonteijn@amsterdam.nl of via telefoonnummer: 06-22096834.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

 

 

Bedrijfsjurist

Bedrijfsjurist 
Groningen

De energietransitie brengt vele uitdagingen met zich mee voor Gasunie. Met name op juridisch gebied is de uitdaging groot in de complexe en politieke omgeving. Ter versterking van onze afdeling Corporate Legal zoeken we daarom een bedrijfsjurist. Ben je naast een competente jurist, ook bekend met een complexe en politieke werkomgeving? Heb je affiniteit met techniek en de energiebranche? Dan zijn we op zoek naar jou!

Wat ga je doen?

  • Je gaat met jouw juridische kennis en ervaring een bijdrage leveren aan projecten ten behoeve van de energietransitie.
  • Je bent verantwoordelijk voor de juridische ondersteuning van Gasunie op verschillende aandachtsgebieden.
  • Je adviseert je interne klanten en redigeert contracten met binnenlandse en buitenlandse partijen.
  • Je levert een belangrijke bijdrage aan de beheersing van de risico’s van Gasunie in de diverse externe relaties.
  • Je houdt de relevante ontwikkelingen in de energiesector en op juridisch terrein bij, analyseert deze en betrekt de uitkomsten ervan bij je (proactieve) advisering.

Over Gasunie
Gasunie beheert en onderhoudt de infrastructuur voor grootschalig transport en opslag van gassen in Nederland en Noord-Duitsland. Veiligheid, betrouwbaarheid, duurzaamheid en kostenbewustzijn staan hierbij voorop. Onze organisatie werd in 1963 opgericht, vier jaar na de vondst van aardgas in Groningen. Onze infrastructuur bestaat uit duizenden kilometers aan pijpleidingen en honderden stations. Dit netwerk maakt transport, opslag en doorvoer van gas mogelijk. De infrastructuur van Gasunie is onderdeel van de ‘gasrotonde’ van Europa. Via dit netwerk kan gas makkelijk worden verhandeld en getransporteerd.

De afdeling Corporate Legal bestaat uit een divers team van 17 collegiale juristen met verschillende aandachtsgebieden zoals ondernemingsrecht, energierecht en omgevingsrecht. De afdeling ondersteunt alle onderdelen van Gasunie op juridisch gebied.

Wat vragen we?
Om als bedrijfsjurist bij Gasunie te kunnen werken ben je een teamspeler en herken je jezelf in het profiel: analytisch, onafhankelijk, zelfstandig resultaatgericht en enthousiast. Verder beschik je over:

  • Een woopleiding rechten, het liefst op het gebied van privaatrecht, ondernemingsrecht en/of energierecht.
  • 5 jaar relevante werkervaring bij een bedrijf van vergelijkbare omvang en/of met vergelijkbare uitdagingen als Gasunie of in de advocatuur.
  • Heb je een brede belangstelling, gevoel voor een technische omgeving en publieke belangen.


Wat bieden we je?

Gasunie biedt jou een interessante functie met verantwoordelijkheid in een energieke en inspirerende werkomgeving. De transitie van ons bedrijf zorgt voor uitdagende vraagstukken op jouw expertisegebied. Binnen de afdeling kun je jouw kennis en vaardigheden uitbreiden naar andere aandachtsgebieden. Daarnaast een gebalanceerd pakket met arbeidsvoorwaarden dat o.a. bestaat uit:

  • Een salaris dat past bij de kennis en kunde die jij meebrengt.
  • In eerste instantie een jaarcontract met de intentie tot verlenging voor onbepaalde tijd.
  • Een goede pensioenregeling en een vaste 13e maand.
  • Een jaarlijks bedrag om flexibel te besteden aan bijvoorbeeld meer vrije tijd.
  • Ruime mogelijkheden om cursussen/opleidingen te volgen.
  • Een budget om in te zetten voor jouw duurzame inzetbaarheid.

Wil je solliciteren naar de vacature van Bedrijfsjurist?
Stuur dan uiterlijk 19 juni je cv en motivatie in via het online sollicitatieformulier. Rond 26 juni laten we je weten of je bent uitgenodigd voor de sollicitatiegesprekken die op 2 juli plaats gaan vinden in Groningen.

Wil je eerst meer weten over de vacature? Bel met Sandra Melman 06-31037316. Of kijk op www.gasunie.nl/werken-bij-gasunie.

Acquisitie stellen wij niet op prijs.

Bedrijfsjurist en klachtenfunctionaris

De Regionale Dienst Openbare Gezondheidzorg Hollands Midden (RDOG HM) is een gemeenschappelijke regeling voor de 18 gemeenten in de regio Hollands Midden. De RDOG HM bewaakt, beschermt en bevordert de gezondheid en het welbevinden van de burgers in de regio Hollands Midden in zowel reguliere als crisisomstandigheden. De RDOG HM is een grote organisatie waar onder meer de Jeugdgezondheidszorg, Veilig Thuis, de ambulancevoorziening en de infectieziektebestrijding onder vallen. Wil je meer weten over de RDOG HM? Kijk dan op www.rdoghm.nl. 

Wegens uitbreiding van het Team Juridische Zaken en Inkoop zijn wij op zoek naar een:

Bedrijfsjurist en klachtenfunctionaris

28 uur per week

Als Bedrijfsjurist en klachtenfunctionaris ben je een duizendpoot die binnen een complexe organisatie zijn weg weet te vinden en ingezet kan worden op verschillende juridische vraagstukken vanuit de gehele organisatie. Je houdt je vooral bezig met het geven van adviezen op het gebied van bestuursrecht, de Wet openbaarheid van bestuur en gemeenschappelijke regelingen. Maar ook in andere rechtsgebieden weet jij je weg te vinden. Tevens werk je voor ongeveer 8 uur per week als klachtenfunctionaris en sta je klagers onder andere bij met betrekking tot het indienen en formuleren van een klacht en het onderzoeken van de mogelijkheden om tot een oplossing van de klacht te komen. 

Je komt terecht in een klein en enthousiast team met twee collega juristen, een inkoopcoördinator, een inkoper (vacature) en klachtenfunctionaris. De onderlinge sfeer is infomeel en open met aandacht voor een goede werk-privé balans

Wat ga je doen als Bedrijfsjurist?

  • Het adviseren van het bestuur, directie, management en medewerkers over de diverse juridische vraagstukken binnen de organisatie, zoals bijvoorbeeld over de gemeenschappelijke regeling, organisatieverordening, het managementstatuut en Wob verzoeken;
  • Adviseren over beleidsmatige, juridische en procedurele kwesties;
  • Analyseren en interpreteren van relevante wet- en regelgeving en vertalen naar consequenties voor de RDOG HM;
  • Voorlichting geven en informatie verstrekken aan
    directie/management/medewerkers over beleidsmatige en juridische kwesties;Het opstellen van besluiten en verweerschriften in het kader van Awb procedures;
  • Het vertegenwoordigen van de RDOG HM in bezwaar- en beroepsprocedures;
  • Het behandelen en afwikkelen van klachten conform de klachtenprocedure van de RDOG HM.

Wat heb je nodig?

  • Academisch werk- en denkniveau;
  • Minimaal 3 jaar ervaring in een vergelijkbare functie;
  • Een voltooide studie Nederlands Recht, zo mogelijk met aantoonbare specialisatie;
  • Actuele kennis op het gebied van het bestuursrecht;
  • Goede mondelinge- en schriftelijke sociale en communicatieve vaardigheden.

Wat biedt RDOG Hollands Midden jou?

  • Afhankelijk van opleiding en ervaring is het minimumsalaris € 2.914,- bruto per maand (aanloopschaal 10) en maximaal € 5.067,- bruto per maand (functieschaal 11) bij een 36-urige werkweek.
  • Je ontvangt een toeslag van 17,05% die je flexibel kunt inzetten voor arbeidsvoorwaarden die voor jou belangrijk zijn. Extra verlofuren? Een nieuwe fiets? Vakantiegeld? Het kan allemaal!
  • We hebben een zeer gunstige pensioenregeling bij het ABP. Zo betalen wij twee derde van jouw pensioen.
  • De arbeidsvoorwaarden zijn conform cao SGO.
  • Je kunt je werk en werktijden flexibel en naar eigen behoefte (in goed overleg) indelen en (deels) thuiswerken behoort tot de mogelijkheden.
  • Je krijgt de beschikking over een laptop en mobiele telefoon.
  • En omdat wij het belangrijk vinden dat je je op het vakgebied kunt blijven ontwikkelen zijn er opleidingsfaciliteiten beschikbaar.

Wil je reageren?
Voor meer informatie kun je contact opnemen met Paul Happel, afdelingsmanager Bedrijfsvoering, tel.nr (088- 3084376). Je schriftelijke sollicitatie kun je onder vermelding van vacaturenummer 036 vóór 22 april a.s. sturen via onze sollicitatiepagina, door te klikken op de solliciteerbutton.

Als je bij ons solliciteert gaan wij uiteraard zorgvuldig om met de gegevens die je aan ons verstrekt. Wil je hier meer over weten, klik dan op deze link https://www.rdoghm.nl/over-de-rdog-hm/privacy voor onze privacyverklaring. 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacatures wordt niet op prijs gesteld.

Trefwoorden: Recht, Nederlands Recht, Jurist, Bedrijfsjurist, Juridisch Medewerker, Bestuursrecht, Klachtenfunctionaris, Juridisch Adviseur, vacature Leiden

Bedrijfsjurist

Zorg jij dat de Mondriaan van morgen goed voorbereid wordt op werk of een vervolgopleiding? ROC Mondriaan is dé huisopleider van Haaglanden als het gaat om middelbaar beroepsonderwijs. Ook voor een taal- of rekencursus, bijscholing of een ander traject kun je bij ROC Mondriaan terecht. Dagelijks zijn ruim 2.000 vakkundige, innovatieve en betrokken medewerkers actief binnen 28 herkenbare scholen en diensten.

Een van deze diensten is het Bestuursbureau: een klein, hecht team met een open collegiale sfeer. Het Bestuursbureau ondersteunt, onder verantwoordelijkheid van de bestuurssecretaris,  het College van Bestuur en de Raad van Toezicht bij de uitvoering van hun respectievelijk bestuurlijke en toezichthoudende taak.

De bedrijfsjuristen maken onderdeel uit van het Bestuursbureau.

Als bedrijfsjurist binnen Mondriaan adviseer je over de juridische kant van diverse onderwijs gerelateerde vraagstukken. Denk daarbij aan vraagstukken in het kader van examinering, bekostiging, bijzondere en maatwerk trajecten. Je houdt ook de wetgeving op dat gebied in de gaten en signaleert en anticipeert op de juridische gevolgen daarvan voor de organisatie. Je onderhoudt samen met collega’s de diverse interne reglementen, zoals het studentenstatuut, het klachtenreglement en de archiefregeling. Verder heb je een adviserende rol bij de overige juridische vraagstukken (zoals klachten, schadeclaims, contracten en privacy) en bestuurlijke aangelegenheden. Je treedt (incidenteel) op als gemachtigde namens Mondriaan in voornamelijk interne bezwaar- en beroepsprocedures en het kantongerecht en functioneert als coördinator voor externe juridische specialisten. Het werk binnen het juridisch team van het Bestuursbureau is dynamisch en veelzijdig. Je hebt daarom een brede interesse waardoor je op verschillende juridische gebieden inzetbaar bent. Je bent in staat jezelf te blijven ontwikkelen en ingewikkelde materie op een begrijpelijke manier voor iedereen te verwoorden.

In verband met de pensionering van een van de bedrijfsjuristen zoekt het Bestuursbureau van ROC Mondriaan met ingang van uiterlijk 1 juli 2020 een

Bedrijfsjurist

voor 0,8 – 1 fte

Taken:
In samenwerking met de collega-bedrijfsjurist en juridisch medewerker draag je actief bij aan de volgende taken:

  • het verzorgen van juridisch advies aan het College van Bestuur, directie en management met name op het gebied van onderwijsrecht en privaatrecht;
  • het beoordelen en opstellen van interne reglementen en van diverse overeenkomsten, uitgezonderd arbeidDensovereenkomsten;
  • het bijstaan van school- en onderwijsdirecteuren met het behandelen van klachten en bezwaarschriften en het opstellen van verweerschriften en bezwaarschriften;
  • het (incidenteel) voeren van verweer bij de behandeling van beroepen/bezwaren  bij de interne commissies en het Kantongerecht;
  • het verzorgen van juridisch advies op het gebied van diverse onderwijsrechtelijke onderwerpen, zoals examinering en bekostiging.

Wat wij van jou vragen:
We zoeken een collega:  

  • met een afgeronde academische juridische opleiding;
  • met ruime ervaring als jurist op het gebied van privaatrecht en -bij voorkeur- op het gebied van onderwijsrecht;
  • die flexibel is en ernaar uitkijkt om in teamverband te werken;
  • die haar/zijn juridische adviezen op een goede mondelinge dan wel schriftelijke wijze kan verwoorden voor zowel het operationeel, tactisch als strategisch management;
  • die gemakkelijk complexe situaties kan overzien, een goed analytisch vermogen heeft en de vaardigheid bezit om complexe processen te leiden en bij te sturen;
  • die inzicht en gevoel heeft voor sociale, financieel-economische en politiek-bestuurlijke aangelegenheden;
  • die zich goed staande kan houden in een dynamische onderwijswereld en het vermogen heeft om de verschillende belangen van betrokken partijen in overeenstemming te brengen;
  • die oog heeft voor het houden van overzicht en bewaken van de planning op operationeel, tactisch en strategisch niveau;
  • voor wie het een tweede natuur is om de veranderende wetgeving op de voet te volgen;
  • die ervaring heeft met het optreden als gemachtigde in juridische procedures;
  • die ervaring heeft als voorzitter van een klacht/beroepscommissie.

Wat wij je bieden:

Deze functie is structureel. De aanstelling zal in een tijdelijk dienstverband aanvangen.

Wij bieden je een prettige werkomgeving bij een dynamische en op ontwikkeling gerichte organisatie. Het betreft een functie op functieniveau 12. Het salaris bedraagt minimaal € 3687,00 en maximaal € 5414,00 bruto bij een volledige betrekking (1 fte is 37 uur per week).  Daarnaast bieden wij gunstige secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een eindejaarsuitkering van 8,33% in december, reiskostenvergoeding, een tegemoetkoming in de kosten van de zorgverzekering en 30 vakantiedagen. Bovendien kent ROC Mondriaan goede scholings- en opleidingsmogelijkheden.

Informatie:
Voor alle aanstellingen geldt dat men in beginsel op elke plek binnen ROC Mondriaan ingezet kan worden. Voor benoeming is een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) vereist. Het opvragen van referenties maakt onderdeel uit van de procedure. Alleen kandidaten die aan de functie-eisen voldoen, kunnen worden uitgenodigd voor een gesprek.

Deze vacature is zowel intern als extern uitgezet. Bij gelijke geschiktheid hebben interne kandidaten voorrang.

Voor meer informatie over de vacature kan je contact opnemen met Clazinus van de Rotte, bestuurssecretaris, te bereiken op telefoonnummer 088-6664518. 

Heb je belangstelling voor deze functie en voldoe je aan het gewenste profiel, dan kun je solliciteren via onze sollicitatiepagina, door te klikken op de solliciteerbutton.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Trefwoorden: Jurist, Bedrijfsjurist, Juridisch Adviseur, Beleidsadviseur, Juridisch Medewerker, vacature Den Haag, ROC Mondriaan

Arbeidsjurist

Adviseer jij straks het lijnmanagement over complexe juridische kwesties op het gebied van arbeidsrecht, sociale zekerheidsrecht en medezeggenschap?

Wat ga je doen?
Als arbeidsjurist bij Den Haag sta je midden in de gemeentelijke organisatie. Samen met de adviseurs arbeidsrelaties adviseer je het lijnmanagement over complexe juridische kwesties op het gebied van arbeidsrecht, sociale zekerheidsrecht en medezeggenschap. Vanuit jouw juridische expertise weet je de regelgeving te interpreteren en toe te passen. Daarbij schuw je niet om buiten de gebaande paden te denken. Een baan als arbeidsjurist bij de gemeente Den Haag is een afwisselde job, omdat je te maken hebt met veel verschillende interne en externe contacten met diverse achtergronden. Zo ga je bijvoorbeeld na een adviesgesprek met een teamleider van het Haags Veegbedrijf over een ontslagprocedure, met gedrevenheid het gesprek aan met een directeur over een complex ziektedossier. Daarnaast is je werk qua vakinhoud erg afwisselend. Zo verdedig je de gemeentelijke standpunten in juridische procedures. Ook houd je je bezig met advies en procedures inzake integriteitszaken en fungeer je als sparringpartner voor jouw collega’s binnen de P&O-kolom.
 
Naast je adviserende rol in het arbeidsdomein draag je samen met je collega-arbeidsjuristen bij aan kennisoverdracht, expertiseontwikkeling en uitwisseling van casuïstiek binnen de gemeentelijke organisatie. Zo geef je bijvoorbeeld trainingen betreffende allerlei arbeidsrechtelijke onderwerpen aan management of workshops aan de P&O collega’s.
 
Wat vragen wij?
Je bent een enthousiaste en inspirerende collega die klantgericht en resultaatgericht werkt. Je stelt zichtbaar hoge eisen aan je eigen werk en zoekt binnen kaders naar passende oplossingen. Je bent van nature een prettige samenwerkingspartner en zet dit in voor je interne contacten met collega’s, directie, management en medewerkers. Verder ben je een stevige sparringpartner voor het management en ben je in staat om je advies overtuigend neer te zitten. Ook beschik je over goed ontwikkelde netwerkvaardigheden die je inzet voor je externe contacten met gemachtigden, de Bestuursdienst, organisaties en diensten. Daarnaast beschik je over:

• een afgeronde universitaire studie Nederlands Recht met specialisatie Arbeidsrecht;
• minimaal 5 jaar ervaring in een juridische adviesfunctie;
 
Heb je al kennis en ervaring met arbeidsvoorwaarden(beleid) binnen een gemeentelijke organisatie en advisering aan directie en management, reageer dan zeker!
 
Wat bieden wij?
Een juridisch uitdagende functie vol afwisseling in een energiek en enthousiast team. Verder bieden wij:

• salarisschaal 11 met een minimum salaris van €3.491,- en een maximaal salaris van €5.067,- bruto per maand (op basis van een volledige (36-urige) werkweek). Per 1 juli 2020 en 1 oktober 2020 stijgen de lonen met 1%.
• een arbeidsovereenkomst voor de duur van 12 maanden. Bij goed functioneren is er mogelijkheid tot verlenging of een vast dienstverband. Heb je bij de gemeente Den Haag een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd of heb je recht op een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd in verband met de ketenbepaling, dan behoud je je arbeidsrecht;
• een werkweek van 32 – 36 uur en de ruimte om compensatieverlof op te bouwen..
 
Ook kun je rekenen op een uitstekend arbeidsvoorwaardenpakket, zoals:

• diverse opleidings- en ontwikkelmogelijkheden;
• opname in het ABP-pensioenfonds;
• een maandelijkse bijdrage aan de ziektekostenverzekering;
• een individueel Keuzebudget (IKB) ter waarde van 17,05% bovenop jouw salaris wat je naar keuze kunt inzetten voor bijvoorbeeld: extra verlof, salaris of lidmaatschap van de sportschool gevestigd in het stadhuis.
 
Het team
Als arbeidsjurist binnen het Bedrijfsvoeringexpertisecentrum (BEC) kom je terecht in een team van vijf bevlogen arbeidsjuristen. Het hechte team heeft een groot hart voor de gemeentelijke organisatie en het juridische vak.
 
Meer weten?
Voor meer informatie over de vacature en de procedure kun je contact opnemen met Roos Koster Mulder, senior arbeidsjurist, op  telefoonnummer 06 53 69 20 79.
 
Meer informatie

• Meer over onze arbeidsvoorwaarden vind je op www.werkenvoordenhaag.nl/arbeidsvoorwaarden.
• Afhankelijk van je opleiding en werkervaring kun je in de aanloopschaal geplaatst worden.
• Het opvragen van referenties kan een onderdeel zijn van de procedure.
• Het aanvragen van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) kan deel uitmaken van de procedure.

Interesse?
Reageer via de ‘solliciteer‘ button.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Bedrijfsjurist

Bedrijfsjurist
24-40 uur | Rijsenhout

Als bedrijfsjurist beoordeel je contracten en algemene voorwaarden ten behoeve van onze bedrijfsuitoefening en adviseer je in de onderhandelingen daarover. Daarnaast bereid je de vergaderingen van de Raad van Commissarissen, Audit commissie en Algemene Vergadering voor en notuleer je deze. De verdere invulling van deze nieuwe functie binnen onze organisatie is in overleg met jou in te vullen. Dit is uiteraard afhankelijk van jouw kennis en ervaring. Het juridische team bestaat naast jou uit een medewerker vergunningen en de bestuurssecretaris/ manager juridische zaken onder wiens verantwoordelijkheid je werkzaam zult zijn. Je krijgt te maken met complexe vraagstukken op diverse juridische terreinen, wat deze functie zeer dynamisch en uitdagend maakt.

Werkzaamheden:

  • Contracten en algemene voorwaarden beoordelen en het adviseren van de business;
  • Uitvoerend secretaris voor de RvC, Audit commissie en de Algemene Vergadering;
  • Corporate housekeeping;
  • Fungeren als juridische vraagbaak voor collega’s;
  • Je verdere werkzaamheden zullen we nader invullen op basis van je kennis en ervaring.

Jouw profiel:

  • Afgeronde HBO of WO bedrijfsjuridische opleiding;
  • Bij voorkeur 2-3 jaar werkervaring;
  • Communicatief vaardig en een goede pen;
  • Analytisch sterk;
  • Ervaring met notuleren is een pre;
  • Je herkent je in de karakterisering: integer, zorgvuldig, verantwoordelijk, oplossingsgericht en stressbestendig.

Als bedrijfsjurist bij Meerlanden mag je rekenen op:

  • Een marktconform salaris. Ons voorstel zal afhankelijk zijn van jouw kennis en ervaring;
  • Een contract voor één jaar met uitzicht op een contract voor onbepaalde tijd;
  • Mobiele telefoon, laptop en kilometervergoeding € 0,19 ct. per kilometer;
  • Maandelijks 1,8% levenslooptoeslag, om een gezonde leefstijl te stimuleren;
  • Een winstuitkering in juni wanneer je in het betreffende jaar werkzaam bent geweest en een eindejaarsuitkering 3.25% in december;
  • Pensioenopbouw waarvan 2/3 door ons betaald;
  • Ruimte voor persoonlijke ontwikkeling, waaronder een online opleidingsaanbod met meer dan 100 opleidingen.

Hebben we je interesse gewekt?
Wacht dan niet langer en laat ons weten wie je bent door jouw curriculum vitae en je motivatie naar ons te sturen via de sollicitatiebutton.

Voor meer informatie kan je contact opnemen met Marc Schoolmeesters (bestuurssecretaris) of Esther van den Helder (recruiter) via 0297-381777.

Meerlanden is een innovatief grondstoffen- en energiebedrijf en beheerder van de openbare ruimte. Als partner van acht gemeenten en 4.000 bedrijven werken wij aan een schone en duurzame leef- en werkomgeving. Meerlanden zit in de top van afvalbedrijven in Nederland op het vlak van duurzaamheid en levert een bijdrage aan (rest) afvalpreventie, hergebruik en recycling van grondstoffen en vermindering van uitstoot van CO2. Zo produceren wij zelf groene energie uit gft-afval. Door duurzaam beheer van de openbare ruimte dragen wij bij aan de regionale biodiversiteit en een klimaat adaptieve omgeving. Meerlanden biedt werkgelegenheid aan ruim 500 enthousiaste medewerkers waarbij de organisatie nadrukkelijk oog heeft voor sociale participatie, de transitie grondstoffen regisseur en regionale aanjager is van circulaire economie.

Meer informatie over de organisatie is te vinden op onze website www.meerlanden.nl.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Trefwoorden: Bedrijfsjurist, fulltime, Rijsenhout, juridisch, jurist, corporate housekeeping, adviseren, uitvoerend secretaris, HBO, WO, bedrijfsjuridische opleiding, analytisch, notuleren, ervaren

Juridisch Consulent Expertise Centrum Zelfstandigen (ECZ)

Juridisch Consulent Expertise Centrum Zelfstandigen (ECZ)

van de FNV

Wij zoeken jou! 
Als je aan de FNV denkt, dan denk je waarschijnlijk niet direct aan zelfstandigen. Toch behartigen wij al vele jaren succesvol de belangen van zelfstandig professionals in polder en politiek Den Haag. We bieden hulp en ondersteuning aan ondernemers zonder personeel. Dat doen we in de vorm van professioneel advies, rechtsbijstand, hulp bij incassoproblemen, kortingen op verzekeringen en een inspirerend netwerk. We zijn per direct op zoek naar een Juridisch consulent. 

Wat ga je doen? 
Als juridisch consulent ben je met recht een spin in het web. Jij bent namelijk het eerste aanspreekpunt voor leden van FNV Zelfstandigen met juridische vragen. Je houdt je vooral bezig met het geven van telefonisch en schriftelijk juridisch advies aan zzp’ers. Hun rechtsbijstandsverzoeken behandel je in een digitaal dossier. Vanwege je veelvuldig contact met zzp-leden ben je feitelijk de ogen en oren van FNV Zelfstandigen. In die rol signaleer je kansen en zaken die van belang zijn voor beleidsontwikkeling bij individuele- en/of collectieve belangenbehartiging en zorg je voor kennisdeling door verbinding met het team ECZ. Je zult, op termijn, regelmatig cursussen gaan geven aan (startende) zelfstandig ondernemers over allerlei onderwerpen. Je staat daarmee midden tussen de mensen voor wie je dagelijks werkt. Als consulent draag je door een positieve klantbenadering en een goede dienstverlening direct bij aan de doelen van het ECZ en de FNV. Deze doelen zijn onder andere het bouwen aan een socialer Nederland en een arbeidsmarkt waarin zelfstandigen goede tarieven betaald krijgen, waardoor zij zich kunnen verzekeren tegen arbeidsongeschiktheid en pensioen kunnen opbouwen. 

Wat vragen wij?

  • Je hebt een afgeronde HBO opleiding en gedegen juridische kennis op het gebied van verbintenissen/contractenrecht, aansprakelijkheidsrecht, huurrecht, verzekeringsrecht, intellectueel eigendom, insolventierecht en sociaal zekerheidsrecht.
  • Affiniteit met zelfstandig ondernemers.
  • Inzicht in welke informatie van belang is om te kunnen beoordelen of een vraag onder de voorwaarden voor rechtshulp valt.
  • Ervaring met dossieropbouw in een digitaal geautomatiseerd systeem.
  • Enthousiasme en eventueel ervaring om cursussen te kunnen geven aan ondernemers over juridische onderwerpen en praktische vaardigheden.
  • Kennis van en vaardigheid met Basenet en AFAS is een pre.
  • Goede schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden.
  • Je hebt een leergierige instelling en bereid om je te verdiepen in nieuwe rechtsgebieden.
  • Je bent een teamplayer met eigen inbreng die zijn kennis up-to-date houdt en ook bereid is deze te delen met collega’s.
  • Je bent klantgericht, met gevoel voor communicatie, initiatiefrijk en innovatievermogen.
  • Je kunt zorgvuldig werken en houdt van aanpakken.
  • Je kunt goed werken met toegepaste software-applicaties.

Wij bieden

  • Een contract van 32 uur per week voor bepaalde tijd tot en met 31 december 2020 met verlenging bij gebleken geschiktheid. Bij voorkeur start je zo spoedig mogelijk.
  • Werkdagen/tijden in overleg, maar in ieder geval elke werkdag (behalve de woensdag) tijdens het juridisch spreekuur van 9.30 uur tot 14.00 uur.
  • Een prima salaris en goede secundaire arbeidsvoorwaarden.
  • De functie is ingedeeld in schaal 8 van de cao FNV-organisaties (€ 2.441 – € 3.187) op basis van een 35-urige werkweek.
  • Standplaats is Utrecht.
  • Een leuk team met veel kennis over zelfstandigen zonder personeel.
  • De mogelijkheid om zowel op individueel dossierniveau als in groepsverband leden te adviseren over vele rechtsgebieden.

Wil je meer weten? 
Voor meer informatie neem contact op met Marjan van Noort, Manager ECZ via e-mail marjan.vannoort@fnv.nl (geen sollicitaties naar dit e-mailadres) of 06-22528658. 

Sollicitatieprocedure
Een casus maakt onderdeel uit van de sollicitatieprocedure. 

Reageren? 
Solliciteer uiterlijk 25 februari via de sollicitatiebutton rechts op deze pagina. 

Over de FNV
De FNV behartigt de belangen van bijna 1 miljoen werkende en niet-werkende leden. Wij zijn de grootste vakbond in Nederland voor alle sectoren in onze samenleving en vertolken de stem van werkenden, gepensioneerden en uitkeringsgerechtigden op het gebied van arbeid en inkomen. Dat doet de FNV in de politiek, zowel nationaal en internationaal. En in sectoren, bedrijven en organisaties, zowel en regionaal als lokaal. 

Het ECZ maakt onderdeel uit van de FNV. Ze behartigt al 20 jaar de belangen van zelfstandigen, ook in politiek Den Haag. Meer informatie kun je vinden op www.fnvzzp.nl

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Bedrijfsjurist (Bestuursondersteuning)

Binnen Visio is een groeiende behoefte aan juridische ondersteuning. We zoeken dan ook een bedrijfsjurist die voor 32 – 36 uur per week het team Bestuursondersteuning komt versterken. Als bedrijfsjurist ondersteun je de Raad van Bestuur, directie en management bij verschillende juridische vraagstukken, voornamelijk op het gebied van gezondheidsrecht, onderwijsrecht, privacyrecht en ondernemingsrecht.

Werken bij Visio is speciaal. Je werkt voor een unieke doelgroep en we hebben als expertisecentrum veel specialistische kennis in huis.

Dit krijg je

  • een uitdagende en veelzijdige functie op strategisch niveau voor 32-36 uur per week;
  • een werkomgeving waarin hard wordt gewerkt met en door enthousiaste collega’s voor onze slechtziende en blinde cliënten en leerlingen;
  • een dienstverband voor een jaar met mogelijkheid tot verlenging;
  • kansen jezelf te ontwikkelen door opleidingen en trainingen;
  • arbeidsvoorwaarden conform CAO Gehandicaptenzorg;
  • een bruto maandsalaris van maximaal € 5296,- (FWG 65) o.b.v. 36 uur;
  • aanvullende arbeidsvoorwaarden als collectieve verzekeringen en fietsplan

Dit ga je doen

  • Je adviseert en ondersteunt de Raad van Bestuur, directie en management bij juridische vraagstukken op allerlei voorkomende rechtsgebieden, waaronder gezondheidsrecht, onderwijsrecht en ondernemingsrecht;
  • Je fungeert als sparringpartner voor de Raad van Bestuur en directie, bijvoorbeeld bij de behandeling van klachten en het onderzoeken en afwikkelen van calamiteiten en incidenten in zorg of onderwijs en het aangaan van samenwerkingsverbanden;
  • Je hebt specifieke verantwoordelijkheden op het gebied van het privacyrecht en vervult voor Visio de rol van Functionaris Gegevensbescherming;
  • Je regelt en coördineert de inzet van externe juridische expertise en bent voor hen een volwaardig gesprekspartner;
  • Je houdt de organisatie op de hoogte van wijzigingen in relevante wet- en regelgeving;
  • Je werkt nauw samen met en stemt af met de collega’s van het team Bestuursondersteuning, waarvan je deel uitmaakt

Dit ben jij

  • je hebt een masterdiploma of doctoraal rechtsgeleerdheid;
  • je hebt minimaal 5 jaar relevante werkervaring;
  • je hebt actuele kennis van en ervaring met gezondheidsrecht, en affiniteit met onderwijsrecht en ondernemingsrecht;
  • je hebt actuele kennis van en ervaring met het privacyrecht dan wel bent bereid deze op te doen en je te laten bijscholen tot Functionaris Gegevensbescherming;
  • je bent resultaatgericht, analytisch, pragmatisch en oplossingsgericht;
  • van nature beschik je over tact, overtuigingskracht, integriteit, besluitvaardigheid, doorzettingsvermogen en een gezonde dosis humor;
  • je hebt een overtuigende en kernachtige schrijfstijl

Enthousiast?

 

Is dit de baan waarin jij al je kennis, ervaring en ambitie kwijt kunt? Waarvan je blij wordt en waarvan je zeker weet dat ‘ie jou op het lijf geschreven is? Reageer dan snel. Heb je vragen neem dan contact op met Janneke van der Kruijs, telefoon: 06-42981029

Wij ontvangen je sollicitatie met cv graag voor 22 februari 2020 via onze website www.werkenbijvisio.org.

 

In het kader van ons beleid van sociale veiligheid wordt een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) gevraagd.

Bedrijfsjurist

Zorg jij dat de Mondriaan van morgen goed voorbereid wordt op werk of een vervolgopleiding? ROC Mondriaan is dé huisopleider van Haaglanden als het gaat om middelbaar beroepsonderwijs. Ook voor een taal- of rekencursus, bijscholing of een ander traject kun je bij ROC Mondriaan terecht. Dagelijks zijn ruim 2.000 vakkundige, innovatieve en betrokken medewerkers actief binnen 28 herkenbare scholen en diensten. 

Het Bestuursbureau ondersteunt het College van Bestuur en de Raad van Toezicht bij de uitvoering van hun respectievelijk bestuurlijke en toezichthoudende taak. Het Bestuursbureau is een klein team waarbinnen twee bedrijfsjuristen, een juridisch medewerker, twee beleidsadviseurs en drie bestuurssecretaresses onder aansturing van de Bestuurssecretaris, tevens secretaris van de Raad van Toezicht, werken. 

In verband met de pensionering van een van de bedrijfsjuristen zoekt het Bestuursbureau van ROC Mondriaan met ingang van 1 juni 2020 een

Bedrijfsjurist

(Beleidsadviseur)
voor 0,8 – 1 fte

Taken:
In samenwerking met de collega-bedrijfsjurist en juridisch medewerker verricht u de volgende taken:

  • het verzorgen van juridisch advies aan het College van Bestuur, directie en management met name op het gebied van onderwijsrecht, ondernemingsrecht en bestuursrecht;
  • het beoordelen van diverse overeenkomsten en het opstellen van diverse overeenkomsten.
  • het behandelen van bezwaarschriften en het opstellen van verweerschriften en bezwaarschriften;
  • het desgewenst voeren van verweer bij de behandeling van beroepen bij de commissies van beroep en Kantongerecht.

Wat wij van jou vragen: 
We zoeken een collega met:

  • een afgeronde academische juridische opleiding, bij voorkeur op een van de eerdergenoemde rechtsgebieden;
  • een flexibele instelling die gewend is om in teamverband te werken;
  • communicatieve vaardigheden op strategisch en operationeel niveau;
  • vaardigheid in het leiden en (bij)sturen van complexe processen;
  • inzicht in sociale, financieel-economische en politiek-bestuurlijke aangelegenheden;
  • het vermogen om de verschillende belangen van betrokken partijen af te stemmen;
  • oog voor het houden van overzicht en bewaken van de planning op operationeel, tactisch en strategisch niveau.

Wat wij je bieden: 
Deze functie is structureel. De aanstelling zal in een tijdelijk dienstverband aanvangen. 

Wij bieden je een prettige werkomgeving bij een dynamische en op ontwikkeling gerichte organisatie. Het betreft een functie op functieniveau 12. Het salaris bedraagt minimaal € 3687,00 en maximaal € 5414,00 bruto bij een volledige betrekking (1 fte is 37 uur per week). Daarnaast bieden wij gunstige secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een eindejaarsuitkering van 8,33% in december, reiskostenvergoeding, een tegemoetkoming in de kosten van de zorgverzekering en 30 vakantiedagen. Bovendien kent ROC Mondriaan goede scholings- en opleidingsmogelijkheden. 

Informatie: 
Voor alle aanstellingen geldt dat men in beginsel op elke plek binnen ROC Mondriaan ingezet kan worden. Voor benoeming is een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) vereist. Het opvragen van referenties maakt onderdeel uit van de procedure. Alleen kandidaten die aan de functie-eisen voldoen, kunnen worden uitgenodigd voor een gesprek. 

Deze vacature is zowel intern als extern uitgezet. Bij gelijke geschiktheid hebben interne kandidaten voorrang. 

Voor meer informatie over de vacature kan je contact opnemen met Clazinus van de Rotte, bestuurssecretaris, te bereiken op telefoonnummer 088-6664518. 

Heb je belangstelling voor deze functie en voldoe je aan het gewenste profiel, dan kun je solliciteren via onze sollicitatiepagina, door te klikken op de solliciteerbutton.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Trefwoorden: Jurist, Bedrijfsjurist, Juridisch Adviseur, Beleidsadviseur, Juridisch Medewerker, vacature Den Haag, ROC Mondriaan