Nieuwsbrief

Top vacatures

Bedrijfsjurist M/V

Westland Kaas heeft voor haar locatie in Huizen een vacature voor een

Bedrijfsjurist M/V

24 uur

Functie inhoud 
Als bedrijfsjurist ben je juridisch breed georiënteerd en ben je het juridische geweten van onze organisatie. Aangezien je de enige jurist bent binnen Westland Kaas en wij zoveel mogelijk intern willen organiseren, is het belangrijk dat je zelfstandig en initiatiefrijk bent. Jij bent een ervaren bedrijfsjurist, idealiter heb je eerder werkervaring opgedaan als advocaat. Verder beschik je over een praktische, oplossingsgerichte werkhouding en houd je ervan om juridische zaken tot op de bodem uit te zoeken om tot de beste oplossing te komen. 

Jij kunt goed meegaan in de hectiek op de afdeling, maar behoudt wel overzicht en je laat je niet afschrikken door de vele ad-hoc werkzaamheden die de juridische afdeling passeren. 
Juridische vraagstukken met betrekking tot o.a. contractenrecht, merk-, reclame- & auteursrecht (IE) en ondernemingsrecht benader jij op een efficiënte manier en je weet deze op eenvoudige wijze uit te leggen aan collega’s zonder juridische kennis. Jij bent in staat om de juridische awareness van de business verder te vergroten. 

Je rapporteert aan de CFO en werkt binnen de organisatie nauw samen met alle afdelingen en het managementteam en zorgt voor de afhandeling van juridische zaken. 

Tot je werkzaamheden behoren onder meer de volgende onderdelen:

  • Opstellen en nauwkeurig controleren van (commerciële) contracten, inclusief IE en marketing gerelateerde onderwerpen;
  • Participeren in (internationale) contractonderhandelingen en het geven van (strategisch) juridisch advies aan het management;
  • Bewaken van de Westland merkenportefeuille (in samenwerking met een extern kantoor);
  • In voorkomende gevallen het managen van juridische geschillen in samenwerking met een externe advocaat;
  • Toezien op dataprotectie en het voeren van risk management (bijvoorbeeld: navolgen AVG wetgeving en compliance).

Jouw profiel 
Jij beschikt over een praktische, oplossingsgerichte werkhouding en houdt ervan om juridische zaken tot op de bodem uit te zoeken om tot de beste oplossing te komen. 

Jouw profiel voldoet aan de volgende punten:

  • Een afgeronde wo (master) rechtsgeleerdheid;
  • Minimaal 5 jaar relevante werkervaring;
  • Sterke mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden;
  • Goede beheersing van de Nederlandse en Engelse taal;
  • Je werkt zeer nauwkeurig en je bent uitstekend in staat tot het stellen van de juiste prioriteiten.

Wat biedt Westland Kaas jou? 
Bij ons is werken is veel meer dan een rol als bedrijfsjurist. Je bent dagelijks aan het werk in de sterk veranderende FMCG sector, waar jij je collega’s verder helpt, omdat je kansen vertaalt naar oplossingen. Daarnaast bieden wij:

  • een jaarcontract met uitzicht op een vaste aanstelling;
  • marktconform salaris;
  • 6% prestatiebonus;
  • 10% winstuitkering;
  • 8% vakantiegeld;
  • 24 vakantiedagen (op basis van 36 uur);
  • 11 compensatiedagen (op basis van 36 uur);
  • flexibele werktijden;
  • zeer goede pensioenregeling.

Solliciteren op de functie van Bedrijfsjurist
Heb je interesse in deze functie? Dan nodigen wij jou van harte uit om te reageren. Laat je CV en motivatie achter via onze sollicitatiepagina, door te klikken op de solliciteerbutton.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Trefwoorden: Juridisch Adviseur, Bedrijfsjurist, Arbeidsrecht, Juridisch Medewerker, Bedrijfsjurist

Senior Legal Counsel

Senior Legal Counsel

We are looking for a new colleague who will fulfill the role of Senior Legal Counsel to increase the capacity of the Legal department within BrandLoyalty.

Your team and responsibilities
You will be part of a dynamic team of 7 Legal Counsels (Senior – Medior – Junior) and assist the business teams of BrandLoyalty on all legal matters and challenges worldwide. Whether as an all-round legal counsel and/or a specialist in a certain field of law, you need to be able to guide BrandLoyalty in these matters when- and wherever asked for. In your role as one of BrandLoyalty’s Legal Counsels you will also obtain a broad international in-house legal experience within one of the most dynamic international business environments you can wish for as a lawyer. 

Your responsibilities include: 

  • Give advice to headquarters and group companies on legal matters in the broadest sense;
  • Define BrandLoyalty’s (further growing) strategy, goals and provide hands on support where possible (including the implementation of relevant projects worldwide);
  • Review, draft and negotiate buying, selling, license and other commercial contracts for group companies worldwide;
  • A role in which you are responsible for specific geographical and/or business areas of BrandLoyalty.

Requirements 

  • Master’s degree in Dutch law and/or European Law;
  • Preferably 7+ years of corporate/commercial law experience, as a lawyer in an international law firm and/or preferably as an in-house lawyer within an international company;
  • Solid knowledge in one or more of the following areas; Contract law, Competition law, Consumer Law and/or IP law;
  • Excellent written and verbal communication skills in English. Working knowledge of other languages, especially French will be a big advantage;
  • Strong organizational skills;
  • Service driven attitude, with a hands-on, proactive and pragmatic mindset;
  • Team player with the ability to (cross-cultural) interact with all levels and departments;
  • Willingness to travel on an occasional basis.

What do we offer?
Are you up for the challenge? BrandLoyalty wants you to have fun in your work, contribute to our growth and share the successes with your team/company. This is just a short list of what BrandLoyalty can offer you:

  • Purpose driven company – happy people: happy colleagues, happy customers, happy consumers!
  • Personal & professional development opportunities within a multinational growth business.
  • Work in a team with 50+ nationalities in over 55 countries around the world.
  • Part of a Fortune 500 company… with a young & agile attitude.
  • Exceptional terms of employment – compensation, on-site gym with personal trainers, healthy daily lunches cooked by an in-house team and spectacular team gathering.

Interested?
Apply directly via the ‘Apply’ button.

Senior jurist publiek- en privaatrecht

Ben jij die senior jurist die zich graag vastbijt in complexe vraagstukken én er plezier uithaalt om mensen en teams met elkaar te verbinden? En dat binnen een organisatie die elke dag werkt aan de duurzame wereld van morgen? Dan ben jij degene die ons team Juridisch komt versterken als onze nieuwe:

Senior jurist publiek- en privaatrecht
(Incl. aanbestedingsrecht en wet markt en overheid)
Apeldoorn, 36 uur per week
Vacaturenummer: 2019-65

Bedrijfsinfo

Werken bij Waterschap Vallei en Veluwe is werken aan een duurzame wereld van morgen. Met ruim 500 medewerkers werken we iedere dag aan veilige dijken, gezuiverd afvalwater, schoon en voldoende water in sloten, beken en kanalen. Dat doen we voor 1,1 miljoen mensen die wonen in ons gebied verspreid over 37 gemeenten. Voor meer algemene informatie verwijzen wij je naar de waterschapskennisapps www.vallei-veluwe.nl/kennisapps.

Afdeling en team

Het team Juridisch is een onderdeel van de afdeling Bedrijfskundige Ondersteuning en daarmee ondersteunend en adviserend voor het primaire proces en de verschillende (deel)programma’s binnen het waterschap. Binnen het team Juridisch werken zeventien enthousiaste professionals die zich bezighouden met allerlei vakgebieden. Het team wordt gevormd door vier vakgroepen: Publiekrecht, Privaatrecht, Grondzaken en Bestuurszaken. Als senior jurist publiek- en privaatrecht ben je trekker voor de vakgroepen publiek- en privaatrecht. Tevens zorg je voor de verbinden en afstemming met de andere vakgroepen. De juristen houden zich bezig met het geven van juridisch advies op allerlei juridische kwesties waar wij als waterschap mee te maken krijgen: overeenkomsten, inkoop en aanbestedingen, grondaan- en -verkoop, onteigening, gedoogplicht, vergunningen en handhaving, dijkverbeteringstrajecten, AVG, WOB, etc. De vakgroepen Publiek- en Privaatrecht zijn in doorontwikkeling inzake kwaliteit van dienstverlening.

Functieomschrijving

  • Als senior jurist ben jij degene die de complexe juridische vraagstukken oppakt en als sparringpartner fungeert voor andere juristen, strategische beleidsmedewerkers en advocaat.
  • Jij pakt een voortrekkersrol als het gaat om het verbinden van de juridische kennis aan andere vakgebieden, zoals financiën, inkoop, vergunningen en handhaving en projectrealisatie. Je bent daarin een volwaardige gesprekspartner voor de diverse stakeholders binnen de organisatie.
  • Je denkt mee met de teamleider over wat op de lange termijn belangrijke inhoudelijke thema’s zijn om op te pakken samen met het team.
  • Je zorgt samen met het team voor de implementatie van nieuwe wet- en regelgeving binnen de organisatie, waaronder op korte termijn de Omgevingswet.
  • Je hebt oog voor de wereld buiten het waterschap, je signaleert, inventariseert en analyseert relevante ontwikkelingen en kan deze vertalen naar de praktijk van het waterschap. Daarbij acteer je proactief, zodat de juridische kwaliteit binnen het waterschap gewaarborgd blijft.
  • Je bouwt en onderhoudt namens het waterschap een relevant netwerk. Dat kan bijvoorbeeld zijn met andere waterschappen.
  • Je bent een initiator met betrekking tot nieuw te ontwikkelen of te verbeteren beleid en processen en bent vaardig om dit concreet vorm te geven.
  • Je bent in staat om de vakgroepen Publiek- en Privaatrecht op kwaliteit en structuur door te ontwikkelen in samenhang met de ambities van het waterschap.

Arbeidsvoorwaarden

Tot zover wat wij van jou vragen, wat mag jij van ons verwachten? Werken bij Waterschap Vallei en Veluwe betekent zelf de regie mogen pakken over jouw loopbaan. We bieden je daarin veel vrijheid en mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen. Zo krijg je bijvoorbeeld de beschikking over een eigen budget voor opleidingen en vitaliteit. Daarbij heb je de vrijheid om te werken waar en wanneer jij dat wil, als het werk het maar toelaat. De communicatielijnen zijn kort en er is veel ruimte om je eigen verantwoordelijkheid te pakken.

Het salaris zal liggen tussen € 3.920,- en € 5.574,- bruto per maand (schaal 12, exclusief 20% IKB) op basis van een 36-urige werkweek en is afhankelijk van de ervaring die je meebrengt.

Functie-eisen

  • Je beschikt over een afgeronde universitaire opleiding Nederlands Recht.
  • Je hebt ruime kennis van zowel Publiek– als Privaatrecht.
  • Je hebt ruime kennis van het aanbestedingsrecht en Wet markt en Overheid.
  • Je hebt ruime ervaring in een senior functie; daarbij heb je ervaring in het maken van beleid waarin je abstracte eisen hebt weten te vertalen naar concreet beleid.
  • Je weet met jouw juridische kennis en organisatieinzicht het team te verbinden met andere vakgebieden.
  • Je bent collegiaal en gericht op samenwerking.
  • Je bent omgevingsbewust en hebt gevoel voor en inzicht in de politiek bestuurlijke verhouding.
  • Je hebt een zelfstandige, flexibele, resultaat- en klantgerichte instelling.
  • Ervaring in een bestuurlijke/politieke organisatie is een absolute pre.
  • Je bent bestuurlijk- en organisatiesensitief, je hebt oog voor relevante externe en interne factoren, je bent daadkrachtig en een op resultaat gerichte professional.

Contactinfo

Als je interesse hebt reageer dan vóór 7 november 2019 via het online sollicitatieformulier.  

De sollicitatiegesprekken zullen plaatsvinden op 25 november 2019 in de middag.

Wil je meer informatie over deze functie, dan kun je contact opnemen met Helga van Boxtel, teamleider Juridisch, tel. 06-22631145. Of kijk voor meer informatie op vallei-veluwe.nl/over-ons/werken-bij/.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

 

 

Adviseur juridische zaken (32 uur)

Adviseur juridische zaken (32 uur)
Ervaren huurrechtjurist, Amstelveen

De juridische afdeling van Woonzorg Nederland bestaat op dit moment uit een klein, enthousiast en professioneel team van twee senior juristen. Ter uitbreiding van het team zoekt de afdeling een allround jurist civielrecht met een specialisme binnen het huurrecht.

Je bent verantwoordelijk voor uiteenlopende onderwerpen waarbij juridische aspecten met een hoog afbreukrisico een dominante rol spelen. Hierbij werk je nauw samen met de – landelijk werkzame – clustermanagers en bewonersconsulenten. Je werkt mee aan de kennisontwikkeling binnen de organisatie op het gebied van huurrecht.

Tot je dagelijkse werkzaamheden behoort het beoordelen van vastgoedcontracten, met name huurcontracten en het beantwoorden van alle huurrechtelijke vraagstukken over diverse onderwerpen. Denk hierbij aan vraagstukken met betrekking tot overlast, woonfraude, dringende werkzaamheden versus renovatie, de gebrekenregeling, tijdelijke huurcontracten, Scheiden Wonen en Zorg, maar ook vraagstukken gericht op de Woningwet en de Wet Overleg Verhuurder-Huurders.

Verder stel je – vanuit je vakgebied huurrecht – normdocumenten en richtlijnen op. Ook procedeer je zelfstandig bij de Huurcommissie en ga je jezelf in de nabije toekomst specialiseren in de contractvorming met intramurale zorgverleners. Alle voorkomende juridische geschillen op het gebied van contractenrecht en huurrecht behandel je zelfstandig en indien nodig in nauwe samenwerking met advocaten.

Wie zijn wij?
Onze missie is helder, mensen zo lang mogelijk zelfstandig laten wonen door het bieden van comfortabele woonruimte, een hoogwaardig aanbod van diensten en uitstekende service aan kwetsbare ouderen en mensen met een beperking die beschut willen wonen. Met ruim 29.000 huurwoningen en 15.000 kamers in verzorgings- en verpleeghuizen heeft Woonzorg Nederland een voortrekkersrol in het verbeteren van de woonbeleving van 55-plussers.

Wij maken graag kennis met innovatieve denkers en klantgerichte doeners. We bieden betekenisvol en uitdagend werk binnen een ambitieuze, open en mensgerichte maatschappelijke onderneming.

Ons aanbod
We bieden je veel vrijheid, zelfstandigheid en ruimte om je rol zelf in te vullen. Een uitdagend en afwisselend takenpakket binnen een moderne, open maatschappelijke onderneming met gezonde ambities. Er is ruimte voor persoonlijke groei, onder andere door aantrekkelijke opleidingsmogelijkheden. Een interessante uitdaging waarbij we jouw enthousiasme goed kunnen gebruiken. Wij bieden een salaris in overeenstemming met de zwaarte van de functie. Voor deze functie geldt een salaris in schaal K van de cao Woondiensten (minimaal € 3.836,- en maximaal € 5.185,- bruto per maand bij een fulltime dienstverband van 36 uur).

Je profiel
Je hebt een hands-on mentaliteit en zonder de theorie uit het oog te verliezen is je werkwijze pragmatisch. Hierbij ben je analytisch en besluitvaardig waarbij je over grenzen van de functie heen weet te kijken. Verder plaats je de dagelijkse werkzaamheden in een breder (maatschappelijk en tijds-) kader en je vindt het dan ook leuk om collega’s te ondersteunen in het contact met huurders.

Je beschikt over goede mondelinge communicatieve, sociale– en onderhandelingsvaardigheden en spreekt collega’s aan indien nodig. Je bent bereid en hebt de ambitie om jezelf verder te ontwikkelen binnen het vastgoedrecht. Verder kan je je werkzaamheden zowel zelfstandig als in teamverband verrichten. Je beschikt over een afgeronde universitaire opleiding Nederlands Recht, aangevuld met specialistische opleidingen/cursussen op het gebied van huurrecht.

Daarnaast heb je minimaal vijf jaar relevante en aantoonbare (proces)ervaring als bedrijfsjurist of binnen de advocatuur, in het bijzonder op het gebied van het huurrecht. Kennis en ervaring op het gebied van intramurale zorg, regelgeving omtrent Toegelaten Instellingen en verdere affiniteit met het vastgoedrecht is een pre.

Interesse?
Reageer dan vóór 16 september 2019 via het online sollicitatieformulier op onze website en upload je sollicitatiebrief en cv.

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Jeannette Klaarenbeek, senior adviseur juridische zaken, via 020-6662666. Of kijk voor meer informatie op www.werkenbijwoonzorg.nl/over_woonzorg/onze_missie.

De eerste selectieronde is gepland op 23 september 2019. De tweede selectieronde vindt plaats op 24 september en het arbeidsvoorwaardengesprek is op 27 september gepland. Een assessment kan onderdeel uitmaken van de selectieprocedure.

De vacature wordt gelijktijdig intern en extern uitgezet. Bij gelijke geschiktheid genieten interne kandidaten voorrang.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Bedrijfsjurist

Bedrijfsjurist
Velserbroek

Wil jij graag een veelzijdige rol vervullen als bedrijfsjurist in de brede juridische praktijk *) bij een duurzaam bedrijf met een maatschappelijk belang? Dan zijn wij wellicht op zoek naar jou!

Jij, Bedrijfsjurist bij PWN, draagt bij aan de levering van zuiver en betrouwbaar drinkwater en het beheer van ruim 7.300 ha duin- en natuurgebied. Interessant toch?

Wat ga je doen
Als Bedrijfsjurist bij ons op het hoofdkantoor in Velserbroek bieden wij jou een zeer afwisselende functie. Geen dag is hetzelfde. Dat maakt het leuk, als je tenminste van variatie houdt en soepel kunt inspelen op (soms heel onverwachte) ontwikkelingen. Een greep uit zaken waar je mee te maken krijgt: Intellectueel Eigendom, Schadeclaims, Insolventie, Privacy, Bodemsanering, Zakelijk Recht. Je vertegenwoordigt PWN in diverse externe overleggen en waar nodig in procedures.

De context
Je werkt in een klein hecht team, bestaande uit 3 bedrijfsjuristen, 3 juridisch medewerkers en 1 juridisch administratief medewerker. Het team heeft professionalisering hoog op de agenda staan en werkt dagelijks aan verdere verbetering daarvan. Het team is onderdeel van het team Inkoop en Juridische Zaken binnen de sector Bedrijfsvoering.

Wie ben jij
Je hebt een universitaire opleiding rechten afgerond, en minimaal 3-5 jaar werkervaring opgedaan. Je bent communicatief zeer vaardig, staat stevig in je schoenen en hebt een flexibele en praktische instelling.

Wat krijg je ervoor terug
In deze functie maak je deel uit van een maatschappelijke organisatie met een waardevol eindproduct. Er heerst een informele werksfeer waar we veel van elkaar leren. Binnen het team staan we open voor vernieuwingen waarbij je alle kans krijgt om daar als professional aan bij te dragen of het voortouw in te nemen.

Verder bieden we jou

  • Een bruto jaarinkomen van maximaal € 69.295,00. Dit is inclusief flexibel arbeidsvoorwaardenbudget (FAB) waarbij je o.a. extra vrije dagen kunt kopen en verkopen, inclusief vakantiegeld en inclusief eindejaarsuitkering.
  • Uitstekende arbeidsvoorwaarden met uitgebreide mogelijkheden voor opleiding en ontwikkeling.
  • Faciliteiten om prettig te kunnen werken, zoals een laptop, telefoon, flexibele werktijden en mogelijkheid om thuis te werken.
  • Collectieve regelingen, goede pensioen- en verzekeringsvoorzieningen.
     

Direct solliciteren of meer weten?
Je kunt direct solliciteren op de vacature via het online sollicitatieformulier. Graag ontvangen wij je reactie voor 27-10-2019.

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Corine Borreman, teammanager inkoop en juridische zaken, op telefoonnummer 06-29541892. Of kijk voor meer informatie op pwn.nl/over-pwn.

De sluitingsdatum is niet de datum waarop we starten met de selectie; de selectiegesprekken zullen direct ingepland worden op het moment dat we voldoende aanknopingspunten zien. Het kan dus zijn dat de vacature al is ingevuld voor het bereiken van de sluitingsdatum. Voor vragen over de sollicitatie- of selectieprocedure kun je contact opnemen met Doreen Raaijmakers (Recruiter) 06-83070656.

Sollicitanten screenen wij. De screening bestaat uit het nagaan van referenties, het toetsen van de authenticiteit van identiteitspapieren en diploma’s en het opvragen van een verklaring omtrent het gedrag. 

*)m.u.v. het arbeidsrecht en fiscaal recht

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Jurist Arbeidsrecht

Jurist met accent op arbeids- en privacyrecht
30-40 uur per week
Vacaturenummer AT.UD/LS/2019-05

Universiteitsdienst – Legal Services
Wist je dat de TU Delft hoog scoort als het gaat om medewerkerstevredenheid? Er hangt bij ons dan ook een positieve en toekomstgerichte sfeer. En we groeien stevig: zowel als het gaat om baanbrekend onderzoek als om studentenaantallen. Jij werkt met ongeveer twaalf andere juristen op de afdeling Legal Affairs. We hebben allemaal onze eigen specialisatie – bijvoorbeeld onderwijsrecht, bestuursrecht, privaatrecht of ondernemingsrecht – maar zijn tegelijkertijd van alle markten thuis om elkaar te kunnen ondersteunen en adviseren. Zijn er bepaalde zaken waar jij je graag in wilt vastbijten? Of wil je jezelf verder ontwikkelen? Dan krijg je daar volop ruimte voor.

Functie omschrijving
Ontslagzaken, langdurig zieke medewerkers, een reorganisatie: de HR-afdeling van de TU Delft krijgt met uiteenlopende zaken te maken. Bij complexe kwesties, of wanneer onverhoopt een conflict ontstaat tussen de TU Delft en een medewerker, kom jij als jurist in beeld. Je duikt in de zaak en werkt je advies uit. Komt het tot een procedure bij het UWV of de kantonrechter? Dan ben jij degene die namens de TU Delft procedeert. Naast het arbeidsrecht heb je ook het privacyrecht onder je hoede.

Dit ga je doen
Jij bent binnen de TU Delft één van de experts op het gebied van arbeidsrecht, en hebt twee of drie (van de acht) faculteiten in je account. Dit betekent dat jij voor de HR-adviseurs van deze faculteiten het vaste aanspreekpunt bent als er dossiers zijn waar zij zonder jouw expertise niet uitkomen. Je ondersteunt en adviseert hen vooral bij cases rondom ontslag en arbeidsongeschiktheid. Dit houdt in dat je bijvoorbeeld brieven en processtukken opstelt, voorlichting geeft en regelgeving opstelt. En staat er een reorganisatie op stapel? Dan begeleid jij deze van a tot en met z, zowel juridisch als procesmatig. Komt het ergens toch tot een procedure, dan procedeer jij namens de universiteit.

Ook op het gebied van privacy is een rol voor jou weggelegd. Passen we de regels voor het gebruik van de persoonsgegevens van medewerkers op de juiste manier toe? En voldoen we aan de beveiligingseisen? Heeft iemand binnen de universiteit hier vragen over, dan kan hij of zij bij jou terecht.

Dit heb jij in huis

  • Een wo-diploma Nederlands recht.
  • Ruime kennis van arbeidsrecht en sociaalzekerheidsrecht en ongeveer vijf jaar ervaring als arbeidsjurist.
  • Kennis van en ervaring met privacyrecht en AVG.
  • Analytische vaardigheden en een oplossingsgerichte instelling.
  • Uitstekende taalvaardigheden in het Engels.
  • Goede social skills: je beweegt soepel in een groep, legt makkelijk contact met mensen op verschillende niveaus en weet snel vertrouwen te kweken.

Dit bieden wij

  • Een salaris van € 3.637,- tot € 4.978,- bruto per maand bij een 38-urige werkweek.
  • Een jaarcontract met bij goed functioneren uitzicht op een vast dienstverband.
  • Een uitstekende pensioenregeling.
  • en eindejaarsuitkering van 8,3%.
  • De mogelijkheid om voor een deel zelf je arbeidsvoorwaardenpakket samen te stellen.
  • De ruimte om op flexibele tijden en/of thuis te werken.
  • Gedeeltelijk doorbetaald ouderschapsverlof.
  • Sporten met korting en deelname aan het Health Coach Programma van de TU Delft.

Informeren en solliciteren
Mail je motivatie en cv uiterlijk 18 augustus 2019 naar Gert ter Meulen, hoofd Legal Affairs, via po.ud@tudelft.nl of via het online sollicitatieformulier. Wil je eerst meer informatie over de functie? Neem dan contact op met Gert ter Meulen via telefoonnummer 015 – 278 73 86.

Voor meer informatie over de sollicitatieprocedure kun je terecht bij Ruth Vidal via po.ud@tudelft.nl.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Juridisch adviseur handhaving

Juridisch adviseur
Voor 32- 36 uur per week

Wij zoeken een enthousiaste en ervaren Juridisch adviseur handhaving.

Ben jij dit?
Je vindt het leuk om met anderen samen te werken, je bent #resultaatgericht en kunt snel schakelen. Je bent #creatief, #flexibel en #pragmatisch ingesteld. Je hebt gevoel voor humor en een gezond vermogen tot relativering. Je hebt een goed gevoel voor bestuurlijke verhoudingen en belangen in lokale politiek en hebt uitstekende communicatieve en schriftelijke vaardigheden. Verder heb je relevante werkervaring, een afgeronde juridische opleiding op minimaal hbo-niveau en je bent stressbestendig. Heb je relevante werkervaring maar nog niet zo lang dan nodigen wij jou vooral ook uit te solliciteren.

Wat ga je doen?
In het proces van toezicht en handhaving ben je verantwoordelijk voor alle voorkomende juridische werkzaamheden zoals het opstellen van vooraankondigingen, behandelen van zienswijzen, opstellen lasten onder dwangsom en bestuursdwang. Je verdedigt primaire besluiten bij bezwaar en (hoger) beroep. Je hebt daarnaast veelvuldig contact met belanghebbenden en de behandelend inspecteur. Samen met de andere juridisch adviseurs zorg je voor de juridische kwaliteitszorg van de processen en beslissingen.
Je bent het eerste aanspreekpunt op het gebied van handhaving omgevingsrecht en bent voor de overige vakgebieden als generalist aanspreekpunt. Je levert een bijdrage aan de ontwikkeling en uitvoering van het gemeentelijke vergunning- toezicht- en handhavingsbeleid. Ook ben je vraagbaak en geef je gevraagd en ongevraagd advies aan collega’s, bestuur en externen.

Past dit bij jou?
Wij zijn OVER-gemeenten. De serviceorganisatie van de gemeenten Oostzaan en Wormerland. Twee gemeenten die bestuurlijk zelfstandig zijn. Ons doel is klantgerichte dienstverlening die klaar is voor de toekomst. Jouw professionele inbreng is erg gewenst!
Uitdagend hierbij is het werken in twee samenwerkende gemeenten met een eigen bestuurlijke regie en ‘couleur locale’. Je gaat deel uitmaken van het team Juridische Zaken (8 medewerkers). Het team bestaat uit juridisch beleidsadviseurs die breed inzetbaar zijn.

Wat bieden wij?
Een ambitieuze werkorganisatie met lef. Een organisatie die niet via de gebaande paden werkt maar houdt van experimenteren. Prettige en leuke collega’s die in een informele sfeer met elkaar samenwerken. Een uitdagende functie die jou inspireert om al je talenten in te zetten en verder te ontwikkelen. Korte lijnen en daadkracht. Een lerende organisatie waar je de ruimte en het vertrouwen krijgt om zelf je eigen inbreng te hebben. Afhankelijk van je opleiding en ervaring bieden wij een bruto maandsalaris van maximaal € 4.225,00 functie schaal 10 bij een dienstverband van 36 uur.

#voegjezelftoe
Ben jij de ervaren juridisch adviseur handhaving die wij zoeken en passen wij bij jou? Dan horen we dat graag van je. Stuur vóór 10 juli 2019 je motivatie met cv via het online sollicitatieformulier. Je motivatie hoeft trouwens niet in briefvorm, maar kan ook via een andere creatieve vorm. Wij stellen uitdrukkelijk prijs op een motivatiebrief alleen een cv zonder motivatie nemen wij niet in behandeling.

Vragen?
Heb je vragen over de inhoud van de functie, dan kun je contact opnemen met Emile Kluijskens, Juridisch adviseur: 075-652 2212.
Heb je vragen over de procedure, dan kun je contact opnemen met Annamaria Bettelli HR-adviseur: (075) 651 22 06.

Voor meer informatie kan je kijken op www.over-gemeenten.nl.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.

Jurist

Ter ondersteuning van onze organisatie zijn wij per direct op zoek naar een:

Jurist
georiënteerd op het handels- en vervoerrecht

Leden van evofenedex kunnen bij ons terecht voor een diversiteit aan vragen, bemiddeling of voor een uitgebreid juridisch advies. Binnen de organisatie zijn ook andere juristen werkzaam op het gebied van internationale handel, arbeidsrecht en bestuursrecht.

Wat maakt jouw functie uitdagend?
Een functie met veel dynamiek, waar je vandaag de logistieke contracten van de vele verschillende leden van evofenedex opstelt, morgen helpt bij het verhalen van transportschades en overmorgen meedenkt over de toekomst van relevante wet- en regelgeving en bedrijven informeert via een evenement. Waar je nieuwe wetgeving en beleid tegen het licht houdt en dat alles vertaalt naar de belangen van de leden.

Wat ga je doen als jurist?
Direct na je start bij evofenedex krijg je een afwisselend pakket met werkzaamheden en verantwoordelijkheden op juridisch vlak. De belangrijkste werkzaamheden zijn:

  • Adviseren van leden over verschillende juridische vraagstukken op het gebied van vervoerrecht, handelsrecht, aansprakelijkheid- en verzekeringsrecht.
  • Bijstaan van onze leden in geschillen tot het moment van een eventuele gerechtelijke procedure.
  • Verzorgen van voorlichtingsbijeenkomsten en het schrijven van publicaties voor de evofenedex media.
  • Bijhouden van ontwikkelingen op het gebied van handels- en vervoerrecht, zowel richting onze leden, als in samenwerking met onze beleidsmedewerkers ten behoeve van de collectieve belangenbehartiging.
  • Koppeling maken met overige dienstverlening van evofenedex.

Kortom: een uitdagende functie waarbij ook jij onderdeel wordt van het proces van een grootse implementatiestrategie met meeslepende thema’s!

Wat verwachten we van jou als jurist?

  • Je beschikt over een universitairwerk– en denkniveau op het gebied van Nederlands Recht.
  • Kennis op het gebied van vervoerrecht is een voorwaarde.
  • Je hebt enkele jaren werkervaring in een juridische functie in de zakelijke dienstverlening.
  • Je bent resultaatgericht, analytisch, nauwkeurig, klantvriendelijk en beschikt over een goed inlevingsvermogen.
  • Je bent communicatief zeer vaardig en bent in staat om je zowel mondeling als schriftelijk perfect uit te drukken.
  • Je bent proactief, kunt goed omgaan met werkdruk en je instelling is flexibel en no-nonsense.

 
Een psychologisch onderzoek maakt vast onderdeel uit van het selectieproces.

Wat bieden wij jou in de functie van jurist?

  • De salarisindicatie voor deze functie bedraagt maximaal € 4.500,- bruto per maand bij een fulltime dienstverband, afhankelijk van werkervaring en opleiding.
  • Een werkweek van 37,5 uur bij een fulltime dienstverband (5 dagen van 7,5 uur). In overleg is een werkweek van 0,8 of 0,9 FTE mogelijk.
  • 8% vakantiegeld.
  • 28,5 vrije dagen en 2 collectieve vrije dagen.
  • Reiskostenvergoeding.
  • Mobiele telefoon en laptop.
  • Goede pensioensregeling bestaande uit ouderdomspensioen, partnerpensioen en wezenpensioen. Voor de opbouw wordt een beschikbarepremieregeling gehanteerd.
  • Tegemoetkoming in de ziektekosten van € 10,- bruto per maand.
  • De mogelijkheid om deel te nemen aan de collectieve ziektekostenverzekering.
  • Een tijdelijk contract met uitzicht op een contract voor onbepaalde tijd.

Wie zijn wij?
evofenedex is dé vereniging voor bedrijven met een logistiek of internationaal belang. Met ruim 15.000 leden is evofenedex een krachtig collectief van handelaren, producenten en exporteurs met kennis van en ervaring in alle aspecten van logistiek en internationaal ondernemen. Via evofenedex nemen zij hindernissen weg in de logistiek en internationaal ondernemen en voegen zij kansen toe. Regionaal, nationaal en internationaal. Van een veiliger en efficiënter magazijn en slimmer vervoer tot goede opslag van gevaarlijke stoffen en meer export.

Wij zijn georganiseerd in kernthema’s: vervoer, internationale handel, magazijnen, gevaarlijke stoffen en supply chain management. Binnen deze kernthema’s werken wij in multidisciplinaire teams van projectmanagers, opleidingsadviseurs, accountmanagers, bedrijfs- en beleidsadviseurs om onze leden te voorzien van sterrenservice! evofenedex heeft een zakelijke cultuur waar persoonlijke groei en afwisseling voorop staat, zodat jij je kennis en je vaardigheden verder kunt ontwikkelen.

Kom jij ons team versterken?
Meer weten over wie we zijn en wat we doen? Kijk op www.evofenedex.nl. Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Sanne Sluijter, hr-adviseur via 079-3467346.

Stuur ons je cv met motivatiebrief of pak je smartphone, camera, Go-Pro of iets dat kan filmen. Neem een video van ongeveer 30 seconden op, waarin je vertelt wie je bent en waarom jij dé kandidaat bent die wij zoeken. Reageren kan via het online sollicitatieformulier.

We kijken uit naar je sollicitatie!

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

 

Interim legal counsel bij DPA

Wat je gaat doen
Als interim legal counsel ga je een dienstverband aan met DPA en ga je op tijdelijke basis aan de slag als juridisch medewerker of bedrijfsjurist bij één van onze opdrachtgevers in de Top 500 van het bedrijfsleven. Hierdoor krijg jij de mogelijkheid om snel veel uiteenlopende bedrijven en bedrijfsculturen te leren kennen. Niet alleen bouw je hierdoor een groot netwerk op, maar ook kun je ontdekken waar jij met jouw kwaliteiten het beste tot je recht komt. In ieder bedrijf wordt de functie van Legal Counsel namelijk nèt iets anders ingevuld waardoor je een enorm steile leercurve kunt doormaken. Legitiem jobhoppen en werken in verschillende teams aan wisselende juridische vraagstukken. Bijvoorbeeld op het gebied van (internationaal) contractenrecht, gezondheidsrecht, ondernemingsrecht, financieel recht, privacy en of arbeidsrecht.

Geef je carrière als legal counsel in het bedrijfsleven een boost en solliciteer naar de functie van interim legal counsel! 

Benieuwd naar ervaringen vanuit de praktijk? Lees de ervaringen van onze (oud) interim legal counsel Isabelle Vollenbrock, Hannah Verhoeven en Hugo Hakvoort. Of bekijk de video van Saskia van Haaster, waarin ze vertelt over haar eerste opdracht bij het Stedelijk Museum.

Wat we vragen
Als juridisch medewerker verwachten wij het volgende van jou:

Afgeronde opleiding WO-Rechten;
Tussen de 3 en 8 jaar werkervaring als advocaat en/of als (bedrijfs)jurist;
Werkervaring op het gebied van (Internationaal) Contractenrecht, Ondernemingsrecht, Litigation, M&A en/of Banking & Finance;
Een praktische instelling, klantgericht en communicatief vaardig;
Een grote mate van enthousiasme, flexibiliteit en aanpassingsvermogen;
Uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden in Nederlands en Engels;
Minstens 32 uur per week beschikbaar.
Wat we bieden
Binnen DPA  bieden wij je een thuisbasis waarop je altijd kunt terugvallen. Binnen de specialisatie Legal stimuleren we dat collega’s van elkaar leren en ervaringen uitwisselen. Hiervoor organiseren we regelmatig informele bijeenkomsten met de interim legal counsels. Zo gaan we elk kwartaal met alle interim legal counsels gezellig ergens eten en organiseert DPA twee keer per jaar een groot feest.

Daarnaast krijg jij:

Afwisselende opdrachten, die aansluiten bij jouw ontwikkeling;
Op jou afgestemde loopbaanbegeleiding om jouw ambities te verwezenlijken;
Een professioneel en enthousiast team;
Een goed salaris en een aantrekkelijk pakket secundaire arbeidsvoorwaarden;
Een individueel opleidingsbudget, waarbij een opleiding bij de Grotius Academie tot de mogelijkheden behoort.
Je werkomgeving
 

DPA bemiddelt al meer dan 10 jaar ervaren juristen binnen de Top 500 in het bedrijfsleven, advocatuur en notariaat. Wij geloven dat talent op de juiste plek leidt tot geluk, voor zowel werknemer als werkgever. Dat drijft ons om iedere dag het allerbeste uit onszelf te halen bij het plaatsen van de juiste (interim) juridische professionals bij onze opdrachtgevers van opdrachten en projecten. Wij zijn iedere dag in gesprek met zowel werkgevers als werknemers en weten daarom precies wat er op de markt van speelt. Met onze jarenlange ervaring en ons ijzersterke netwerk begeleiden we jou naar passende opdrachten die aansluiten bij jouw ambities.

Ben jij na een periode als interim legal counsel toe aan een vaste functie of wil je toch terug de advocatuur in? Wij denken daarover graag met je mee. Wij hebben impact op de carrières van onze interim legal counsels, omdat wij met onze marktkennis het kunnen verschil maken.

Juridisch adviseur

Juridisch adviseur
32 uur per week

Wat ga je doen?
Welke aanbestedingsprocedure past in deze situatie? Leent deze opdracht zich voor een concurrentiegerichte dialoog en waar moeten we dan rekening mee houden? Is er sprake van subsidiëring of inkoop? Wat zijn onze mogelijkheden als een partij niet kan leveren conform de inschrijving? Hoe voorkomen we schending van het staatssteunverbod bij de financiering van deze DAEB? Zomaar een aantal voorbeelden van de veelheid aan vragen die aan jou kunnen worden voorgelegd.

Als juridisch adviseur werk je nauw samen met de inkoopadviseurs en contractmanagers van het team Inkoop. Je adviseert hen, maar ook beleidsadviseurs en bestuur, over de aanbestedingsrechtelijke aspecten van inkoop. Daarnaast begeleid je het team Inkoop bij de verschillende aanbestedingsprocedures, met het oog op een rechtmatig verloop van daarvan. Mocht er desondanks een juridisch conflict ontstaan, dan draag je met jouw expertise bij aan de oplossing daarvan. Het team Inkoop is verantwoordelijk voor het interne inkoopbeleid, alsook voor de vereisten en criteria voor aanbestedingen. Jij biedt juridische ondersteuning bij actualisering hiervan, en je toetst een en ander aan de landelijke en Europese aanbestedingsregels.

Voor het opstellen en actualiseren van regelgeving op het gebied van subsidies ben jij primair verantwoordelijk. Verder adviseer je collega’s en bestuur over aangelegenheden op het gebied van subsidies en staatssteun.

Naast je adviserende rol naar collega’s en bestuur, heb je een grote rol in de uitbreiding van juridische kennis op het gebied van inkoop, in het bijzonder (Europese) aanbesteding, en subsidies binnen de gemeente. Je signaleert kennisbehoeften, ontwikkelt cursussen en trainingen en verzorgt deze ook zelf. Ook binnen het team JZ willen we de kennis op het gebied van (Europese) aanbesteding en subsidies verder ontwikkelen. Jij neemt hierin het voortouw en je coacht je collega’s op dit vlak.

Aanbestedingen en subsidies zijn jouw aandachtsgebieden, maar naast het vorenstaande neem je ook juridische vragen en verzoeken over andere gemeentelijke aangelegenheden in behandeling.

We zoeken jou!
Je hebt een universitaire master rechtsgeleerdheid afgerond. Daarnaast heb je je als jurist meerdere jaren bij een overheidsorganisatie, bij voorkeur een gemeente, beziggehouden met complexere vraagstukken op het gebied van aanbestedingsrecht. Je hebt liefst ervaring, maar in elk geval affiniteit met subsidierecht. Op aanbestedingen en subsidies is Europese regelgeving van toepassing. Het is dan ook van belang dat je thuis bent in het Europese recht op dit gebied.

Je bent een collega die zelfstandig kan werken, maar die ook samenwerking hoog in het vaandel heeft staan. Je legt en onderhoudt gemakkelijk contacten op verschillende niveaus binnen en buiten de gemeentelijke organisatie. Hiervoor is gevoel voor politieke en bestuurlijke verhoudingen onontbeerlijk.

Daarnaast kun je je deskundigheid inzetten om verschillende partijen op heldere en overtuigende wijze te adviseren, zowel mondeling als schriftelijk. Ook ben je in staat om binnen de kaders van de wet- en regelgeving creatieve adviezen te formuleren, waarbij je oog hebt voor zowel het organisatie- als het maatschappelijke belang ervan.

Wat wij jou bieden
Het betreft een aanstelling voor één jaar waarbij de intentie bestaat voor een aanstelling voor onbepaalde tijd.

Dit betreft een vacature voor 32 uur per week. Afhankelijk van opleiding en ervaring is het salaris maximaal € 5.520,00 bruto per maand (schaal 12, op fulltime basis).

Bovendien heeft werken bij de Gemeente Breda het voordeel dat:

    • je opleidingen en trainingen kunt volgen via onze academie YourGoals;
    • je opleidings- en certificeringstrajecten kunt volgen, zodat jouw kennis up-to-date blijft;
    • je gebruik kan maken van een zeer goede studiekostenregeling;
    • keuzevrijheid in het arbeidsvoorwaardenpakket door IKB (Individueel Keuze Budget);
    • je veel ruimte krijgt en flexibel bent in het organiseren van jouw werk, zodat je werk en privé optimaal kunt afstemmen;
    • je gratis kunt fitnessen in onze fitnessruimte;
    • we een goed bedrijfsrestaurant hebben;
    • je werkt op loopafstand van het centrum en openbaar vervoer;
    • je gebruik kunt maken van een goede parkeervergoeding;
    • wij bieden een prettige werksfeer die gekenmerkt wordt door een informele en collegiale sfeer, waarin er ruimte is voor ideeën en suggesties.

Wie zijn wij
Werken bij de Gemeente Breda

Lees meer over de gemeente Breda: https://www.breda.nl/gemeente-breda-bedrijfsinformatie.

Breda is een prachtige stad, waar interessante dingen gebeuren. Daar zijn we trots op. De Gemeente Breda zet zich dan ook voortdurend in voor de ontwikkeling, het beheer en het onderhoud van de stad en voor dienstverlening aan burgers, bedrijven en instellingen. Dat doet zij niet alleen, maar samen met de inwoners van Breda en met de partners in de stad en in de regio.

Binnen de gemeentelijke organisatie is de afdeling Financiën, Inkoop & Juridische Zaken verantwoordelijk voor financiën, inkoop en juridische zaken. Het team Juridische Zaken (JZ) adviseert het college, de raad en de organisatie over afdeling overstijgende juridische dossiers en dossiers met een hoog juridisch, financieel of politiek afbreukrisico en complexe casuïstiek. Daarnaast vertegenwoordigt het team de gemeente bij juridische conflicten en is het team betrokken bij de implementatie van nieuwe wetgeving.

Binnen het team JZ is een vacature ontstaan voor een juridisch adviseur, die zich vooral gaat bezighouden met vraagstukken op het gebied van (Europees) aanbesteding- en subsidierecht.

Ben je enthousiast geworden
Meer weten over deze functie? Bel dan met mevrouw Miranda Uijens, teamleider JZ, telefoonnummer 06-15862503.

Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je bellen met mevrouw Gerry Verwijmeren, HRM-assistent, telefoonnummer 076-5293480.

Ben je enthousiast over deze vacature bij de afdeling Financiën, Inkoop en Juridische Zaken van de Gemeente Breda, dan zien we jouw inspirerende cv en overtuigende motivatie graag tegemoet.

Reageren kan uitsluitend digitaal tot en met 7 april 2019 via het online sollicitatieformulier. De (eerste) selectiegesprekken vinden plaats op 18 april 2019.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.