Juridisch medewerker Vergunningen, Toezicht en Handhaving
Fulltime | Amsterdam
Team procesuitvoering is op zoek naar een juridisch medewerker Vergunningen, Toezicht en Handhaving (VTH) op het gebied van Wabo-vergunningen in stadsdeel Noord.
Ben jij klaar om als ervaren professional ons team te versterken?
De functie
Team Procesuitvoering maakt onderdeel uit van de afdeling Vergunningen, Toezicht en Handhaving Amsterdam-Noord. Binnen het team zijn juridisch medewerkers werkzaam die juridische ondersteuning bieden aan de teams Wabo-vergunningen, Apv-vergunningen en toezichthouders. De ondersteuning bestaat uit advisering bij complexe of gevoelige handhaving- en vergunningdossiers op het gebied van bouwen, strijdig gebruik, brandveiligheid, horeca, evenementen, openbare ruimte en milieu. Daarnaast verzorgt het team handhavingsbesluiten en overige aanschrijvingen. Van jou wordt verwacht dat je voor een groot deel van de tijd jouw juridische kennis en ervaring gaat inzetten om team Wabo-vergunningen te ondersteunen.
Je komt te werken in een dynamische organisatie waarin flexibel en breed gewerkt wordt. Primair geef je juridische ondersteuning aan team vergunningen (Wabo en ruimtelijke ordening), waaronder ook vertegenwoordiging in bezwaar en Bibob-toetsen valt. Daarnaast wordt je als juridisch medewerker bij team Procesuitvoering VTH-breed ingezet op o.a. juridische handhavingsdossiers op het gebied van Wabo, milieu en horeca en ondersteun je medewerkers vergunningen en toezichthouders bij complexe en omvangrijke dossiers. Ook kan je ingezet worden op stedelijke projecten.
Werkzaamheden
Wij vragen
Competenties
Wij bieden
De organisatie
De gemeente Amsterdam wil graag voor klanten op een eenduidige manier werken en diensten verlenen. Dit geldt ook voor de zeven afdelingen Vergunningen Toezicht en
Handhaving die zijn ondergebracht bij de stadsdelen. Vanuit jouw plek, bij een van de stadsdelen, werk je met het gezicht naar buiten en met meer aandacht voor wat er in de gebieden speelt. De stadsdelen kennen nog wel een ieder een eigen organisatie met specifieke opgaven in de verschillende gebieden maar medewerkers kunnen flexibel, stadsbreed, ingezet worden.
Noord
Noord is een van de gebieden in Amsterdam waar de komende 8 jaar bijna 12.000 woningen extra worden gebouwd. Dat gebeurt in gebieden waar voorheen de (scheepsbouw) industrie de boventoon voerde maar waar nu alle ruimte voor woningbouw en stedelijke functies is ontstaan. Ook rond de stations van de noord-zuidlijn wordt fors gebouwd. Het team procesuitvoering geeft juridische, administratieve en financiële ondersteuning aan de afdeling VTH. Het team bestaat uit 5 juridische medewerkers, 4 medewerkers ondersteuning, 1 informatie analist en 1 medewerker bedrijfsvoering.
Sollicitatieprocedure
Heb je belangstelling voor deze functie? Reageer dan uiterlijk 30 december 2018 door te klikken op de sollicitatiebutton.
Het sollicitatiegesprek zal plaatsvinden met een teamleider en een vertegenwoordiging van de afdeling.
Vragen over deze vacature
Neem voor meer informatie over de functie of procedure contact op met Ahmed Ballafikth, senior jurist, bereikbaar via telefoonnummer: 020-252 9965 of per mail: a.ballafkih@amsterdam.nl.
De gemeente Amsterdam wil een diverse en inclusieve organisatie zijn. Een organisatie die ruimte biedt aan iedereen en die de kracht van de diversiteit van medewerkers gebruikt om betere resultaten te halen voor de stad. Talent als basis, diversiteit als kracht. We streven ernaar dat het personeelsbestand een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam met al haar aanwezige verschillen. Vacatures staan open voor iedereen, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.
Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.
Trefwoorden: Juridisch Medewerker Vergunningen, Toezicht en Handhaving, Juridisch Medewerker, Vergunningen, Toezicht, Handhaving, Juridisch, Legal, Gemeente
Ligt jouw passie bij privacy (de AVG) en sta jij sterk in je schoenen?
Wil je een bijdrage leveren aan een toekomstgerichte organisatie? Lees dan gauw verder!
Team Bedrijfsvoering van de gemeente Wageningen is op zoek naar een
Privacy officer
Voor 32 uur per week
Wat ga je doen?
Je hebt binnen deze functie de volgende taken:
• Je bent het aanspreekpunt voor vragen op het gebied van privacy binnen de organisatie;
• Je bent verantwoordelijk voor het (verder) opstellen en actualiseren van het register van verwerkingen;
• Je bent verantwoordelijk voor het opstellen en actualiseren van het privacybeleid;
• Je zorgt dat de gemeente, waar nodig, verwerkersovereenkomsten afsluit en bent verantwoordelijk voor de afhandeling hiervan;
• Je voert Privacy Impact Assessments (PIA) uit binnen de organisatie;
• Je zorgt dat de maatregelen die voorkomen uit een PIA worden uitgevoerd;
• Je bent verantwoordelijk voor het opstellen en verbeteren van privacy gerelateerde processen binnen de gemeente (zoals o.a.: PIA’s, rechten van betrokkenen, datalekken);
• Je zorgt voor bewustwording binnen de organisatie;
• Je geeft advies en uitleg over de AVG en aanverwante wet- en regelgeving;
• Je behandelt AVG verzoeken en bezwaar- en beroepsschriften;
• Je signaleert, analyseert en adviseert (gevraagd en ongevraagd) over risico’s, ontwikkelingen op het gebied van privacy;
• Je gaat nauw samenwerken met de adviseur informatiebeveiliging en ENSIA en FG (Functionaris Gegevensbescherming) en andere collega’s die zich bezig houden met privacy.
Als Privacy Officer ben je de privacybeheerder en borg je de bescherming van persoonsgegevens binnen de gemeente. Je adviseert hierover aan bestuur, management en collega’s. Je bevordert de toepassing van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en ziet toe op de naleving ervan. Je werkt binnen het Team Bedrijfsvoering. Binnen dit team zijn ongeveer 60 professionals werkzaam binnen de vijf clusters: Juristen, Financiën & Control, Informatisering, ICT Beheer en P&O & Inkoop.
Waar ga je werken?
Wageningen is een mooie unieke stad met een internationaal karakter. Als City of Life Sciences werkt Wageningen volop aan de kwaliteit van leven. Denk bijvoorbeeld aan innovaties op het gebied van voeding, gezondheid en duurzaamheid. Wageningen is ook Stad der Bevrijding! Elk jaar wordt dit groots herdacht en gevierd op 4 en 5 mei.
Werken bij de gemeente Wageningen? Dat vraagt wat van jou, maar daar krijg je ook heel veel voor terug. Je krijgt ruimte om te innoveren en kan meebouwen aan een organisatie die gaat werken met zelforganiserende teams. Samen met de collega’s in je team sta je voor de afgesproken resultaten en kwaliteit. Of het nu gaat om onze dienstverlening of om het maken van plannen, de inwoner staat centraal. We denken dat we dit beter kunnen bereiken door medewerkers meer zelfstandigheid en verantwoordelijkheid te geven. Dit alles in een uniek gebouw midden in Wageningen!
Voor de gemeente Wageningen staat plezier in je werk centraal.
Wat breng je mee?
• Je hebt HBO werk- en denkniveau en een juridische achtergrond;
• Je bent een krachtige sparringpartner voor het management, collega’s en bestuur;
• Ingewikkelde (juridische) onderwerpen weet je simpel te verwoorden;
• Kennis en ervaring op het gebied van de AVG en aanverwante wet- en regelgeving;
• Kennis en ervaring op het gebied van informatiebeveiliging of interesse daarin is een pré;
• Je bent in staat helder en overtuigend te communiceren op
• Je werkt graag samen, bent aanspreekbaar en durft anderen ook aan te spreken.
• Je hebt oog voor de belangen die spelen.
Wat bieden wij?
Een omgeving waar je je werk met plezier kan doen. Ook kun je rekenen op:
• Een salaris van maximaal € 4.225,00 bruto per maand op basis van een volledige werkweek (36 uur), inschaling in functieschaal 10 (indicatief);
• Een tijdelijke aanstelling voor de periode van één jaar, met de bedoeling om dit bij goed functioneren om te zetten naar een vaste aanstelling;
• Flexibele werktijden met de mogelijkheid om thuis te werken, zodat je werk en privé goed kan combineren;
• Een smartphone die je zowel zakelijk als privé kunt gebruiken;
• Een extra budget boven op je brutosalaris van circa 17,05% (IKB). Dit budget kun je voor een groot deel naar je eigen wensen vormgeven. Zo kan je extra verlof kopen, een fiets aanschaffen met belastingvoordeel of het budget laten uitbetalen voor extra inkomen.
Hoe kun je reageren?
Wil je meer informatie over deze functie neem dan contact op met Terren Smulders, telefoon 0317-492705
Ben je enthousiast over deze functie? Reageren kan tot en met 4 december 2018 via de ‘Solliciteer’ button.
De gesprekken worden gevoerd op 12 december 2018.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
ONLINE SOLLICITEREN?
Heb je interesse in deze vacature? Stuur dan een e-mail met cv en motivatie naar: sollicitaties.026336@werkeningelderland.nl
We lezen graag wat jouw motivatie is om op deze vacature te reageren.
Sollicitaties moeten uiterlijk 04-12-2018 binnen zijn.
Kom werken bij Slachtofferhulp Nederland!
Slachtofferhulp Nederland helpt na misdrijven, verkeersongevallen, rampen en calamiteiten. Bij ons kan je terecht voor emotionele steun, wij ondersteunen in het strafproces en helpen om schade vergoed te krijgen. Met ruim 1000 vrijwilligers, 100 stagiairs en 500 betaalde krachten helpen wij jaarlijks 300.000 mensen.
Bij Slachtofferhulp Nederland komen alle medewerkers gezamenlijk op voor de belangen van slachtoffers. Samen helpen wij slachtoffers vandaag verder.
Kom jij ons team versterken?
Wij zoeken een
Teamleider Juridische Dienstverlening
24 uur per week
Standplaats Almere
Hoe help jij onze cliënten verder?
Na een misdrijf, (verkeers)ongeval, calamiteit of ramp spelen allerlei emoties en krijgen slachtoffers en nabestaanden te maken met verschillende instanties. Het team Juridische Dienstverlening informeert slachtoffers over het strafproces en ondersteunt hen bij het uitvoeren van hun slachtofferrechten. Ook ondersteunen wij het slachtoffer bij het verwerken van de gebeurtenis en waar mogelijk helpen we bij het verlichten van de materiële en immateriële schade.
Wat ga jij doen?
Als teamleider heb je een divers takkenpakket. Je geeft leiding aan een gemengd team van betaalde krachten en vrijwilligers. Je werkt nauw samen met de Politie, het Openbaar Ministerie, de Reclassering en de Raad voor Kinderbescherming in jouw regio en help je bij het verder ontwikkelen van het beleid op tactisch en operationeel niveau.
Wat vraagt dat van jou?
Wij hebben behoefte aan een communicatieve, verbindende en daadkrachtige teamleider die zorg draagt voor zijn of haar team en de teamleden ondersteunt in hun persoonlijke ontwikkeling. Jij werkt graag samen en hebt een gezonde dosis overtuigingskracht. Je krijgt energie van het ontwikkelen, realiseren en implementeren van beleid en bent resultaatgericht.
Een aantal aspecten zijn van belang voor deze functie:
Wat bieden wij jou?
Een uitdagende, verantwoordelijke en afwisselende baan van maatschappelijk belang bij een betrokken organisatie. Met veel verantwoordelijkheid en ruimte voor eigen initiatief. Bij fulltime dienstverband van 36 uur bieden wij, maximaal € 3.988,- bruto per maand, 20 vakantiedagen en een individueel loopbaanbudget. Verder heb je een aantrekkelijk individueel keuzebudget waarin 26 bovenwettelijke uren, 8% vakantiegeld en 8,3% eindejaarsuitkering naar keuze kunnen worden omgezet naar geld, scholing of vrije tijd.
Interesse?
Kom jij ons team versterken? Solliciteer direct via ons sollicitatieformulier of neem contact met ons op. Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met
Agnes van de Avoird (06-36034226).
Een assessment kan deel uitmaken van de procedure. Een antecedenten-/ veiligheidsonderzoek maakt deel uit van de procedure evenals het overleggen van een Verklaring omtrent Gedrag.
Deze vacature wordt tegelijkertijd in- en extern geplaatst.
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.
Trefwoorden: Teamleider Juridische Dienstverlening Rotterdam, Teamleider, Leidinggevende, Juridisch, Juridische vacatures, Legal, Recht, SJD, Sociaal Juridische Dienstverlening, Teamleider Juridische Dienstverlening Almere, Teamleider Juridische Dienstverlening Flevoland
Procesvertegenwoordiger (Den Haag)
Functie omschrijving
Jij vertegenwoordigt het standpunt van de staatssecretaris van Justitie en Veiligheid en de minister van Buitenlandse Zaken als een vreemdeling een beslissing over zijn verblijf aanvecht. Dat doe je bij de Vreemdelingenkamer van de rechtbanken en in hoger beroep bij de Raad van State. Je analyseert beroepsschriften en verzoeken om een voorlopige voorziening, zoekt rechtsvragen uit en stelt verweerschriften en pleitnota’s op. Tijdens de zitting voer je mondeling pleidooi.
Als het gaat om vreemdelingenbewaring heb je contact met de afdeling Vreemdelingenpolitie, Identificatie en Mensenhandel, het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers en de Dienst Terugkeer en Vertrek. Bij het besluit tot opheffing van de bewaring overleg je met de advocaat over een mogelijke schade- of proceskostenvergoeding. Een even verantwoordelijke als gevoelige taak. Maar ook een taak die jou als jurist snelle ontwikkelingskansen biedt.
Functie eisen
• Je hebt academisch niveau en bij voorkeur een afgeronde universitaire, juridische opleiding.
• Je hebt ruime juridische bagage om als procesvertegenwoordiger bij te dragen aan de uitvoering van het vreemdelingenbeleid.
• Je hebt kennis van het bestuursrecht en hebt affiniteit met het vreemdelingenrecht.
• Je kunt je zowel mondeling als schriftelijk uitstekend uitdrukken.
• Je bent standvastig, stressbestendig en flexibel.
• Je kunt goed omgaan met gevoelige dossiers die in de samenleving nauwlettend worden gevolgd.
• Je hebt overtuigingskracht en een zeer goed analytisch vermogen.
• Je hebt een grote mate van bestuurssensitiviteit, waarbij je rekening houdt met diverse (politieke) verhoudingen, belangen en ontwikkelingen die van invloed kunnen zijn op het werk.
• Je bent creatief, klantgericht en je kunt je werk goed plannen en organiseren.
• Je bent in staat anderen te stimuleren en te betrekken om een bepaald resultaat te bereiken.
• Je bent zelfredzaam, maar je kunt je ook goed samen met anderen richten op een bepaald doel.
Arbeidsvoorwaarden
Salarisniveau schaal 11
Maandsalaris Min €3.130 – Max. €4.809 (bruto)
Dienstverband Vaste aanstelling (eventueel met een proeftijd)
Minimaal aantal uren per week 32
Maximaal aantal uren per week 36
Overige arbeidsvoorwaarden
Naast het salaris en vakantiegeld kun je rekenen op een eindejaarsuitkering, de zogeheten dertiende maand. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer maximaal 55% betaald ouderschapsverlof (onder voorwaarden), studiefaciliteiten, een extra verlofregeling voor ouderen en een vergoeding woon-werkverkeer. Bovendien kun je je arbeidsvoorwaardenpakket deels zelf samenstellen.
Bijzonderheden
• Ben je in dienst van het rijk en heb je een aanwijzing als verplichte Van-Werk-Naar-Werk- of herplaatsingskandidaat? Voeg dan een kopie van de aanwijzingsbrief bij je sollicitatie. Solliciteren kan via de ”Solliciteer” button.
• Als je bij ons in dienst komt vragen we je een recente Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) te overleggen. De kosten van de aanvraag worden achteraf vergoed.
• Een schrijftest/casusbehandeling kan deel uit maken van de selectieprocedure.
• De gesprekken vinden plaats op dinsdag 4, woensdag 5 en donderdag 6 december 2018.
• Als er binnen de organisatie behoefte aan is, kun je directieoverstijgend worden ingezet.
• Afhankelijk van je standplaats procedeer je voor diverse rechtbanken in de omgeving van Den Haag, Den Bosch of Zwolle.
• We zoeken ook meerdere procesvertegenwoordigers voor de locaties Zwolle en Den Bosch, deze staan ook gepubliceerd.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Wat je gaat doen
Het betreft een functie op het gebied van vreemdelingenbewaring. In deze functie bereid je zelfstandig de behandeling van zaken voor, waarvoor je relevante jurisprudentie, toepasselijk beleid en vakliteratuur verzamelt. Je fungeert als griffier ter zitting, bent een volwaardig gesprekspartner van de rechter in de raadkamer en schrijft conceptuitspraken voor de rechter. Verder neem je deel aan jurisprudentie-bijeenkomsten.
Je gaat werken in een fijn team waarin je intensief samenwerkt met rechters, collega juridisch medewerkers en administratief medewerkers.
Wat we je bieden
Een functie vol mogelijkheden om je kennis verder uit te breiden en je persoonlijke ontwikkeling te stimuleren. Onze arbeidsvoorwaarden zijn uitstekend geregeld volgens het ARAR, het algemeen Rijksambtenarenreglement:
Wat we van je vragen
Je beschikt over uitstekende mondelinge – en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden. Je kunt je een eigen oordeel in zaken vormen en weet rechtsproblemen adequaat te analyseren. Verder ben je zorgvuldig en in staat om werkzaamheden onder druk, evenwichtig en over beperkt beschikbare tijd te verdelen. Ervaring met het vreemdelingenrecht is een pre. Om deze functie op goed niveau te kunnen uitoefenen, heb je ook nog:
Interesse?
Zoek jij inhoudelijke veelzijdigheid en uitdaging en wil je een bijdrage leveren aan het functioneren van de rechtsstaat? Dan is deze functie bij de Rechtspraak iets voor jou. Solliciteer direct via onderstaande button. Dit kan tot 21 november 2018. Je brief richt je aan de heer mr. drs. H.A.G. Nijman, teamvoorzitter.
Heb je eerst nog vragen? Neem dan contact op met Madelon Tijsma, Hoofd juridische ondersteuning via (06) 256 584 82. Vragen over de sollicitatieprocedure kan je stellen aan Yolande Roso, junior P&O-adviseur (werving en selectie) via (06) 256 584 16 of via wervingenselectie.rb.denhaag@rechtspraak.nl. Let op, sollicitaties op dit e-mailadres worden niet in behandeling genomen.
Bijzonderheden:
Binnen de Rechtspraak weten we heel goed zelf onze kandidaten te bereiken. We reageren daarom ook niet op acquisitie of aanbiedingen van bureaus of tussenpersonen.
Senior juridisch adviseur Grondzaken
Ben jij een ervaren juridisch adviseur die vastgoedontwikkelingen van de grond krijgt? Lees dan verder!
WO | Maximaal €5520 | Schaal 12 | Regulier | Vast | 36 uur
Wat ga je doen?
Als jurist maak je deel uit van een multidisciplinair projectteam dat onder leiding staat van een projectmanager. Dit team bestaat verder onder meer uit een planeconoom, planner, beleidsmedewerker(s), medewerker vastgoed en projectleider opdrachtgeving werken.
Je treedt in projecten op als juridisch adviseur als het gaat om samenwerkingsverbanden, gronduitgiften en verwervingen, inclusief de grondbeleidsinstrumenten voorkeursrecht en onteigening. Als senior jurist zal je met name worden betrokken bij de grote en meer complexe en/of politiekgevoelige projecten. Hierbij heb je continu het besef dat je werkt aan een onderdeel van een groter geheel en ben je in staat om de verschillende belangen goed af te wegen en te verwerken in jouw adviezen en keuzes, waarbij juridische creativiteit belangrijk is. Als een echte verbinder en teamspeler weet jij effectief samen te werken met alle betrokken partijen.
Voor de grote en meer complexe en politiekgevoelige projecten is het bovendien van belang dat je beschikt over een politieke antenne en dat je kunt acteren op directieniveau.
Daarnaast heb jij oog voor relevante (maatschappelijke) ontwikkelingen zoals bijvoorbeeld duurzaamheid en het belang daarvan in het kader van locatie- en gebiedsontwikkeling.
Je neemt deel aan onderhandelingen en onderhandelingsresultaten toets je aan de juridische kaders en vakinhoudelijke regels. In samenwerking met de medewerker vastgoed leg je deze onderhandelingsresultaten vervolgens vast in diverse soorten overeenkomsten en tot slot ben je verantwoordelijk voor de bestuurlijke besluitvorming. Daarbij geef je binnen de vakinhoudelijke regels vorm aan de juridische discipline binnen de portefeuille Ontwikkeling en Realisatie en specifiek binnen de afdeling Grondzaken.
Wat bieden wij?
Jij krijgt bij ons de kans om de extra kennis en ervaring die jij als senior meeneemt ten volle in te zetten voor een stad die enorm in ontwikkeling is. Als senior kan jij een belangrijke rol spelen in het verder professionaliseren van de afdeling door op coachende wijze je minder ervaren collega’s te helpen groeien en ontwikkelen bij de uitvoering van hun werkzaamheden. Verder kun je rekenen op:
• een salaris van maximaal € 5.520,- per maand (schaal 12);
• een tijdelijke aanstelling voor de periode van één jaar, mogelijk twee jaar (interne medewerkers met een vaste aanstelling, behouden hun vaste aanstelling);
• prima ontwikkel- en doorgroeimogelijkheden, o.a. met jouw eigen opleidingsbudget;
• uitstekende arbeidsvoorwaarden, zoals een 36-urige werkweek, een ABP-pensioen en een tegemoetkoming in de premie van je ziektekostenverzekering;
• een individueel keuzebudget, waarmee je je overige arbeidsvoorwaarden naar eigen behoefte kunt vormgeven.
Wat vragen wij?
Van jou als senior jurist verwachten wij dat je extra kennis en ervaring meeneemt op het gebied van gronduitgifte en de daarbij behorende overeenkomsten. Ook heb je kennis en ervaring op het gebied van verwerving waarbij specifieke kennis inzake huurrecht, voorkeursrecht en onteigening een pré is. Verder kun je in de rol van coach minder ervaren collega’s helpen en daarmee zorg jij mede voor het verder professionaliseren van de afdeling Grondzaken.
Je hebt een juridische opleiding (WO) afgerond en kennis van en minimaal vijf jaar werkervaring binnen het vakgebied en werkveld. Daarbij heb je gedegen en actuele kennis van relevante wet- en regelgeving en vastgoed.
De afdeling Grondzaken.
Vanuit het Bedrijfsvoeringsexpertisecentrum (BEC) is een vast team van juristen binnen de afdeling Grondzaken werkzaam. Samen met zo’n 50 professionals met verschillende specialisaties werk je aan het realiseren van ruimtelijke ontwikkelingen. Naast juristen bestaat de afdeling onder andere uit dealmakers, verwervers en civieltechnici.
Meer weten?
Voor meer informatie over de functie en de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met
met Femke van Gerven, adjunct manager afdeling Grondzaken, op telefoonnummer +31703539703 of +31652582367.
Solliciteren kan via de ”Solliciteer” button.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Ben jij die juridisch adviseur die vastgoedontwikkelingen van de grond krijgt? Lees dan verder!
WO | Maximaal €4859 | Schaal 11 | Regulier | Vast | 36 uur
Anoniem solliciteren bij gemeente Den Haag
Deze vacature maakt deel uit van de procedure anoniem solliciteren. Wanneer jij je sollicitatie instuurt, maken wij je naam, geboorteland en je geboortedatum anoniem. We vinden bij de gemeente Den Haag namelijk dat kenmerken als afkomst en leeftijd geen rol spelen in je kans om te worden uitgenodigd voor een gesprek. We kijken naar het talent dat je al ontwikkeld hebt en dat je nog hoopt te ontwikkelen.
Hoe verloopt de sollicitatieprocedure bij anoniem solliciteren?
Als je solliciteert voor een functie in de schalen 10 t/m 14, dan vul je je motivatie en relevante werkervaring en opleiding voor deze functie in. Wij halen de elementen die kunnen herleiden tot je afkomst (denk aan geboorteland) en leeftijd (geboortedatum) in de sollicitatie eruit. Dit gebeurt op een zorgvuldige manier zonder dat het leidt tot grote gaten in je motivatie en opgegeven werkervaring. Wanneer je op basis van je motivatie en relevante werkervaring en opleiding wordt geselecteerd voor een gesprek, geven we je volledige CV vrij aan de selectiecommissie.
Onderzoek anoniem solliciteren
De effecten van het anoniem solliciteren laten we monitoren door een externe wetenschappelijke onderzoeksinstelling zonder commerciële doeleinden. Met de kwantitatieve en kwalitatieve gegevens die uit het onderzoek naar voren komen, kijken we hoe anoniem solliciteren leidt tot gelijkere kansen. Ook het invullen van een enquête kan onderdeel zijn van het onderzoek. De gegevens worden verder niet gedeeld.
Indien je bezwaar hebt tegen het gebruik van jouw gegevens voor de monitoring van anoniem solliciteren, dan kun je dat onderaan het sollicitatieformulier aangeven.
Wat ga je doen?
In een multidisciplinair projectteam geef je juridisch advies, specifiek over samenwerkingsverbanden, gronduitgiften en verwervingen, inclusief de grondbeleidsinstrumenten voorkeursrecht en onteigening.
Als jurist ben je verantwoordelijk voor het juridische proces van de afdeling Grondzaken en ben je nauw betrokken bij gebiedsontwikkelingen. Je staat sterk in je schoenen en niet alleen communicatief. Verder ben je een constructieve overleg- en sparringpartner voor burgers, ondernemers en collega’s. Je bent enthousiast en leergierig en wilt graag in allerlei juridische disciplines je strepen halen. Jij kijkt verder dan alleen je eigen afdeling en bent een echte bruggenbouwer tussen de verschillende partners.
Je maakt deel uit van een multidisciplinair projectteam dat onder leiding staat van een projectmanager. Het team bestaat uit een planeconoom, planner, beleidsmedewerker(s), medewerker vastgoed en een projectleider.
Je treedt in projecten op als juridisch adviseur als het gaat om samenwerkingsverbanden, gronduitgiften en verwervingen. Je bent onderdeel van een groter geheel en in staat om de verschillende belangen goed af te wegen en te verwerken in jouw adviezen en keuzes, waarbij juridische creativiteit belangrijk is. Waar nodig zoek je een sparringpartner. Daarnaast heb jij oog voor relevante (maatschappelijke) ontwikkelingen zoals bijvoorbeeld duurzaamheid en het belang daarvan in het kader van locatie- en gebiedsontwikkeling.
Je neemt deel aan onderhandelingen en onderhandelingsresultaten toets je aan de juridische kaders en vakinhoudelijke regels. In samenwerking met de medewerker vastgoed leg je deze onderhandelingsresultaten vervolgens vast in diverse soorten overeenkomsten. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de bestuurlijke besluitvorming en geef je vorm aan de juridische discipline binnen de portefeuille Ontwikkeling en Realisatie, specifiek binnen de afdeling Grondzaken.
Wat bieden wij?
• een salaris van maximaal € 4.859,- per maand (schaal 11);
• Een aanstelling voor één jaar met uitzicht op een vaste aanstelling (interne medewerkers met een vaste aanstelling, behouden hun vaste aanstelling);
• prima ontwikkel- en doorgroeimogelijkheden, o.a. met jouw eigen opleidingsbudget;
• uitstekende arbeidsvoorwaarden, zoals een 36-urige werkweek, een ABP-pensioen en
• een tegemoetkoming in de premie van je ziektekostenverzekering;
• een individueel keuzebudget, waarmee je je overige arbeidsvoorwaarden naar eigen behoefte kunt vormgeven.
Wat vragen wij?
Je hebt een juridische opleiding afgerond en kennis van en werkervaring binnen het vakgebied en werkveld. Daarbij heb je gedegen en actuele kennis van relevante wet- en regelgeving. Je bent een echte teamspeler en gaat voor resultaat. Je bent communicatief sterk, sociaal vaardig en weet juridische standpunten helder te verwoorden.
De afdeling Grondzaken.
Vanuit het Bedrijfsvoeringsexpertisecentrum (BEC) is een vast team van juristen binnen de afdeling Grondzaken werkzaam. Samen met zo’n 50 professionals met verschillende specialisaties werk je aan het realiseren van ruimtelijke ontwikkelingen. Naast juristen bestaat de afdeling onder andere uit dealmakers, verwervers en civieltechnici.
Interesse?
Solliciteer direct via de ‘Solliciteer’ button.
Meer weten?
Voor meer informatie over de functie en de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met
Femke van Gerven, adjunct manager afdeling Grondzaken, op telefoonnummer +31703539703 of +31652582367
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
De functie
Voor de afdeling Rechtshulp op onze vestiging Rotterdam zijn wij op zoek naar een jurist Sociaal Zekerheidsrecht.
Als jurist Sociaal Zekerheidsrecht behartig je de belangen van de cliënt in zaken binnen het Sociaal zekerheidsrecht. Zowel werkgevers als werknemers komen in aanraking met het sociaal zekerheidsrecht en kunnen voor advisering terecht bij ARAG maar zeker ook voor procedurele bijstand in bezwaarprocedures bij onder andere het UWV, de Sociale Verzekeringsbank of gemeenten alsmede in beroepsprocedures bij de sector bestuursrecht van de Rechtbank en, de Centrale Raad van Beroep. Het speerpunt van de functie ligt op geschillen op het gebied van WIA, WW, Participatiewet, Wmo en WLZ). Je adviseert, correspondeert en bepaalt in overleg met jouw cliënten de noodzakelijke stappen om een zaak succesvol af te ronden. Je bent in staat zelfstandig en creatief te werk te gaan.
Over de afdeling / bedrijfscultuur
ARAG Breda is op 24 november 2016 verhuisd naar Rotterdam. Ons kantoor is gevestigd in het gebouw van HNK Rotterdam Scheepvaartkwartier. In Rotterdam zijn we van start gegaan met CENI. In onze klantbenadering zorgen we voor meer face to face contact. En we hebben met elkaar een aanpak ontwikkeld die we “onweerstaanbaar ARAG” noemen. De vestiging in Rotterdam telt momenteel 42 medewerkers. Vanuit 2 teams worden o.a. de rechtsgebieden algemeen verbintenissenrecht, arbeidsrecht, letselschade, sociaal zekerheidsrecht en vervoerrecht behandeld.
Een cultuur van je en jij. Elkaar groeten in de gang. Een cultuur waarbij iedereen even tijd voor elkaar vrijmaakt. En waar kennis en successen gedeeld worden. Professioneel richting de klant, informeel richting je collega’s.
Wat vragen wij
Het is van belang dat je over actuele ervaring beschikt met de procedures en werkwijze met betrekking tot de behandeling van bezwaar- en beroepszaken en/of het schrijven van beschikkingen. Je hebt enige relevante ervaring op het gebied van het sociaal zekerheidsrecht. Affiniteit met Arbeidsrecht een pré.
Uiteraard heb je je studie Nederlands Recht voltooid, beschik je over goede communicatieve vaardigheden en ben je bereid deel te nemen aan de permanente opleiding Rechtshulp.
Wat bieden wij
• Een marktconform salaris gebaseerd op een 38-urige werkweek
• Variabele werktijden en de mogelijkheid tot inruilen van vrije tijd en salaris
• Aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals 8% vakantiegeld, een vaste 13e maand en een goede pensioenregeling
• Ruime mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling en het volgen van opleidingen
• ARAG Vitaliteitsprogramma (waaronder ons sportprogramma)
Interesse?
Ben jij de professional die wij zoeken? Dan ontvangen wij graag jouw CV en motivatie via wervingselectie@arag.nl
Heb je nog vragen? Neem dan contact op met onze recruiter Danny Rumpel via 06 30 46 07 01.
Over de functie
Als Junior Jurist Algemeen Verbintenissenrecht ben je direct verantwoordelijk voor je eigen cliëntenbestand. Je adviseert, correspondeert, procedeert en bepaalt in overleg met jouw cliënten de noodzakelijke stappen om een zaak succesvol af te ronden. Dit betekent onder andere het voeren van kantonprocedures en van procedures bij geschillencommissies. Als jurist leg je je volledig toe op dossierbehandeling. Er bestaan ook mogelijkheden je later te specialiseren in één van de andere rechtsgebieden.
Wat vragen wij
Voor deze functie zoeken we gemotiveerde juristen, die wij onder intensieve begeleiding opleiden. Je bent in bezit van een afgeronde universitaire opleiding (Master Privaatrecht). Je bent communicatief vaardig, kunt zelfstandig werken en hebt oog voor praktische oplossingen. Tot slot werk je klantgericht en heb je een leergierige instelling.
De intensieve inwerkperiode en opleiding zal plaatsvinden op ons hoofdkantoor te Leusden. Deze start op maandag 14 januari 2019. Volledige beschikbaarheid per die datum is een must. Na circa 2 maanden zal je werkzaam zijn op locatie Amsterdam, Leusden of Rotterdam.
De procedure:
De 1e selectieronde zal plaatsvinden op woensdag 28 november 2018 op het hoofdkantoor in Leusden en bestaat uit 2 gesprekken van 30 minuten. Een assessment maakt deel uit van de procedure en wordt vooraf afgenomen.
Wat bieden wij
Een marktconform salaris gebaseerd op een 38-urige werkweek
Variabele werktijden en de mogelijkheid tot inruilen van vrije tijd en salaris
Aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals 8% vakantiegeld, een vaste 13e maand en een goede pensioenregeling
Ruime mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling en het volgen van opleidingen
ARAG Vitaliteitsprogramma (waaronder ons sportprogramma)
Interesse?
Ben jij de professional die wij zoeken? Dan ontvangen wij graag jouw CV en motivatie. Heb je nog vragen? Neem dan contact op met onze recruiter Danny Rumpel via 06 30 46 07 01.
Over de functie
Als Junior Jurist Algemeen Verbintenissenrecht ben je direct verantwoordelijk voor je eigen dossierbestand. Je staat zowel particulieren als ondernemers bij. Je adviseert, correspondeert, procedeert en bepaalt in overleg met jouw cliënten de noodzakelijke stappen om een zaak succesvol af te ronden. Dit betekent onder andere het voeren van kantonprocedures en van procedures bij geschillencommissies. Daarnaast volg je een permanent opleidingsprogramma om je kennis up-to-date te houden.
ARAG Roermond
De vestiging Roermond is een van de nevenvestigingen (sinds februari 2003), naast Amsterdam en Rotterdam, van het hoofdkantoor dat is gevestigd in Leusden. Op dit moment werken er circa 60 medewerkers in Roermond. De volgende rechtsgebieden worden behandeld, te weten: Algemeen verbintenissenrecht, ambtenarenrecht, arbeidsrecht, bestuursrecht, letsel en sociaal zekerheidsrecht.
In onze vestiging staan teamgevoel en betrokkenheid centraal, maakt iedereen tijd voor elkaar vrij om elkaar te helpen. We zijn professioneel richting klant en informeel richting collega’s.
Wat vragen wij
Voor deze functie zoeken we gemotiveerde juristen, die wij onder intensieve begeleiding opleiden. Je bent in het bezit van een afgeronde universitaire opleiding (Master Privaatrecht). Je bent communicatief vaardig, kunt zelfstandig werken en hebt oog voor praktische oplossingen. Tot slot werk je klantgericht en heb je een leergierige instelling.
Wat bieden wij
Een marktconform salaris gebaseerd op een 38-urige werkweek
Variabele werktijden en de mogelijkheid tot inruilen van vrije tijd en salaris
Aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals 8% vakantiegeld, een vaste 13e maand en een goede pensioenregeling
Ruime mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling en het volgen van opleidingen
ARAG Vitaliteitsprogramma (waaronder ons sportprogramma)
Interesse?
Wil jij werken in een informele en professionele cultuur, waarin collega’s elkaar helpen en we onze klant op de best mogelijke manier bijstaan?
Dan ben jij de professional die wij zoeken! Graag ontvangen wij dan jouw CV en motivatiebrief. Heb je nog vragen? Neem dan contact op met onze recruiter Danny Rumpel via 06 30 46 07 01.