Nieuwsbrief

Top vacatures

Juridisch adviseur bestuursrecht

Juridisch adviseur bestuursrecht
20-25 uur | Gorinchem

Wij zoeken vandaag voor het Gorinchem van morgen een juridisch adviseur bestuursrecht.

Ben jij een proactieve juridisch adviseur die graag zelfstandig werkt maar wel de verbinding zoekt? Bijt jij je vast in complexe processen en word je blij van vraagstukken op gebied van bestuursrecht? Denk jij in mogelijkheden en kan je snel schakelen? En ben je daarbij dienstverlenend en resultaatgericht? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Wat ga je doen?

  • Advisering bij vraagstukken op bestuursrechtelijk vlak en het aanbestedingsrecht; 
  • Europees recht en Wet markt en overheid;
  • Deelname in (complexe) projecten gericht op toezicht en handhaving, wabo etc.;
  • Toetsen en opstellen van verordeningen/gemeenschappelijke regelingen;
  • Toetsen en bewaken van de kwaliteit van juridische stukken;
  • Opstellen van actuele juridische regelingen (o.a. mandaat- en volmachtregeling);
  • Behandelen van en vertegenwoordigen van de gemeente in (complexe) bezwaar- en beroepsprocedures.

Wie ben jij?
Je hebt kennis van zaken en deelt deze kennis graag met je collega’s. Je vindt het leuk om mensen te adviseren en ook je advies uit te werken. Je hebt een afgeronde academische juridische opleiding. Je hebt kennis en ervaring op gebied van bestuursrecht. Ervaring bij een gemeentelijke organisatie en met projectmatig werken heeft een pré. Verder vragen we de volgende kwaliteiten en eigenschappen:

  • Denken in oplossingen
  • Jezelf willen blijven ontwikkelen
  • Analytisch vermogen
  • Omgevingsbewustzijn
  • Overtuigingskracht
  • Goede schriftelijke, communicatieve en onderhandelingsvaardigheden
  • Gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen

Wat bieden we je?
Een arbeidsovereenkomst voor één jaar met uitzicht op een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd. Al naar gelang je ervaring word je ingedeeld in de functionele schaal 10 (max. bruto € 4.406,-) met doorgroeimogelijkheden naar uitloopschaal 11 (max. bruto € 5.067,-). Bij ons krijg je de kans om je te ontwikkelen en privé en werk goed te combineren met variabele werktijden en thuiswerken. We kennen ruime opleidingsmogelijkheden, reiskostenvergoeding en het Individueel Keuze Budget van 17.05% van je jaarsalaris dat je op maat in kan zetten.

Waar kom je te werken?
Jij komt te werken binnen team Advies. Naast Juridische zaken bestaat dit team ook uit collega’s van Communicatie, P&O, Inkoop en de secretaris van de OR. Juridische zaken bestaat uit 4 adviseurs, de secretaris bezwaarschriften, een administratieve medewerker en een privacy officer. Een mooi divers team met ambities en mooie opgaves voor de gemeente Gorinchem.

Wil je meer weten?
Neem voor meer informatie over de functie contact op met Esther van den Dungen, teammanager Advies of vraag naar een van de juridische adviseurs. Voor overige informatie kun je contact opnemen met een P&O adviseur, telefoon 0183 659 274.

Enthousiast geworden?
Stuur dan je sollicitatie vóór 1 maart 2020 via de sollicitatiebutton. 

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.
Trefwoorden: WO, juridisch, bestuursrecht, adviseur, parttime, Europees recht, Wet markt en overheid, ervaren, Gorinchem, Zuid-Holland, projectmatig werken

Advocaat Stagiaire/Juridisch Medewerker

De functie

Als advocaat stagiaire/juridisch medewerker werk je steeds met één of meerdere advocaten. Samen bekijken jullie hoe het werk het best verdeeld kan worden en maken afspraken hierover. Het doel is om te komen tot een kwalitatief goed en hoogwaardig processtuk en/of advies, waarbij niet alleen de feiten goed zijn gecontroleerd en de juiste jurisprudentie is geraadpleegd, maar ook het commerciële belang is meegenomen. Jouw werk kan variëren van het opstellen, uitwerken en controleren van stukken tot het voeren van procedures. Van Rooy | Van Kessel Advocaten is vooral actief in arbeidsrecht, personen- en familierecht, huurrecht, bouwrecht, ondernemingsrecht, contractrecht en agrarisch recht.

Wie ben jij?

Je bent in het bezit van een afgeronde WO-opleiding Rechten eventueel aangevuld met enige relevante werkervaring c.q. al werkzaam als advocaat stagiaire. Je werkt met plezier zelfstandig en in teamverband. Je bijt je graag vast in de materie en bent uiterst nauwkeurig. Je wordt aangetrokken door alle aspecten van het juridisch spectrum en wordt blij van uitzoekwerk. Je bent flexibel, denkt mee om tot de juiste adviezen te komen en hebt een commercieel gevoel. Je bent open en in staat om op een prettige manier te communiceren, zowel richting onze klanten als richting je collega’s.

Ons aanbod

We vinden de ontwikkeling van ons kantoor en onze medewerkers belangrijk. Dat betekent dat er ruimte is voor extra persoonlijke en professionele groei. Onze doelstellingen zijn helder en duidelijk, waarbij we uiteraard ook sturen op financiële doelen. Dat geeft je de ruimte om zelfstandig te werken, eigen initiatief te tonen en jezelf verder te ontplooien. We bieden een fulltime baan met een marktconform salaris

Onze organisatie

Van Rooy | Van Kessel Advocaten staat dicht bij zijn klanten, wat zich vertaalt in een eigen manier van adviseren. Hierbij staan kwaliteit en een hoog serviceniveau voorop. Onze cultuur laat zich het best kenmerken als een van stevig werken, realistisch streven naar het hoogst haalbare en is vooral gericht op samenwerken. Collegialiteit en ‘team work’ zijn voor ons geen modewoorden; we kunnen het goed met elkaar vinden en voeren al sinds 2008 in een prettige sfeer een algemene rechtspraktijk voor regionale en landelijke organisaties en instellingen, ondernemers en particulieren.

Ons team van 9 bestaat uit advocaten, juridisch medewerkers administratief ondersteuners. Hiërarchie is niets voor ons. Wij werken samen, open, gelijkwaardig en zijn respectvol naar elkaar. Iedereen draagt zo bij aan dat wat ons kantoor nu is. We zitten in het hart van de Meierij, in Boxtel, gemakkelijk bereikbaar tegenover het station, in een modern ingericht historisch gebouw. We hebben een tweede vestiging in Schijndel.

Solliciteren? Denk je dat dit voor jou de perfecte start kan zijn voor een mooie carrière? Laat dat ons dan meteen weten via info@vanrooyvankessel.nl.

Hoe je dat doet, dat laten we graag aan jou over. We zijn erg benieuwd!

 

Mocht je inhoudelijke vragen hebben, neem dan rechtstreeks contact op met Michel van Rooy, 0411-660050. De sluitingsdatum voor je reactie op deze vacature is 1 maart 2020.

 

Juridisch Medewerker

Vind jij het een uitdaging om mensen juridisch te begeleiden onder emotionele omstandigheden?

Juridisch medewerker

Over ons
Slachtofferhulp Nederland helpt na misdrijven, verkeersongevallen, rampen en calamiteiten. Bij ons kan je terecht voor emotionele steun, wij ondersteunen in het strafproces en bij het verhalen van schade. Met bijna 1000 vrijwilligers, 100 stagiairs en 500 betaalde krachten helpen wij jaarlijks 200.000 mensen.

Bij Slachtofferhulp Nederland komen alle medewerkers gezamenlijk op voor de belangen van slachtoffers. Samen helpen wij slachtoffers vandaag verder. 

Hoe help jij onze cliënten verder? 
Na een misdrijf, (verkeers)ongeval, calamiteit of ramp spelen allerlei emoties en krijgen slachtoffers en nabestaanden te maken met verschillende instanties. Het team Juridische Dienstverlening informeert slachtoffers over het strafproces en ondersteunt hen bij het uitvoeren van hun slachtofferrechten. Ook ondersteunen wij het slachtoffer bij het verwerken van de gebeurtenis en waar mogelijk helpen we bij het verlichten van de materiële en immateriële schade. 

Wij nemen deel aan de Zorgvuldig, Snel en op Maat (ZSM) werkwijze, waarbij we met het OM, de politie en andere ketenpartners veelvoorkomende overtredingen en misdrijven op daadkrachtige wijze aanpakken. In de ZSM-werkwijze wordt zo spoedig mogelijk na aanhouding van de verdachte een beslissing genomen over het afdoeningstraject. Onze rol hierbij is dat er recht wordt gedaan aan de positie van het slachtoffer. 

Wat ga je doen?

  • Als juridisch medewerker geef je slachtoffers uitleg over het strafproces en verwijs je eventueel door voor vervolghulp;
  • Je biedt ondersteuning bij het opstellen en onderbouwen van vorderingen van de benadeelde partij en stelt slachtofferverklaringen op;
  • Je staat slachtoffers bij tijdens een zitting in de rechtszaal;
  • Je helpt bij artikel 12 Sv. procedures en bij het aanvragen van financiële tegemoetkomingen bij het Schadefonds Geweldsmisdrijven.

Wat breng je mee?

  • Een afgeronde HBO/WO opleiding Rechten of SJD;
  • Een proactieve, betrouwbare en deskundige houding met oog voor de situatie van slachtoffers;
  • Ambities om je verder te ontwikkelen op het gebied van schade-inventarisaties;
  • Goede sociale en communicatieve vaardigheden en resultaatgerichtheid;
  • Flexibiliteit, je bent 7 dagen per week inzetbaar (ook in de avonduren) en bereid om in overleg op andere locaties in de regio te werken.

Wat bieden wij jou? 
Een uitdagende, verantwoordelijke en afwisselende baan van maatschappelijk belang bij een betrokken organisatie. Met veel verantwoordelijkheid en ruimte voor eigen initiatief. 

De cao Sociaal Werk is van toepassing. Je krijgt onder andere een:

  • individueel loopbaanbudget
  • NS-Business Card op basis van 2e klas
  • individueel keuzebudget*
  • contract voor bepaalde tijd voor 1 jaar, met uitzicht op een vaste baan
  • Salarisindicatie, 2.627,– / 3.742,– (schaal 8)

* Hierdoor heb je de keuze om de 26 bovenwettelijke uren, 8% vakantiegeld en 8,3% eindejaarsuitkering om te zetten naar geld, scholing of vrije tijd. 

We hebben 2 vacatures van 32 uur per week. 

Heb je nog vragen? 
Neem dan contact op met Moniek Peters, teamleider Juridische Dienstverlening via m.peters@slachtofferhulp.nl.

De sollicitatiegesprekken vinden plaats op 14 februari 2020. 

Een antecedenten-/ veiligheidsonderzoek maakt deel uit van de procedure, evenals het overleggen van een Verklaring Omtrent het Gedrag. 

Solliciteren op de functie van juridisch medewerker
Heb je interesse in deze functie? Dan nodigen wij jou van harte uit om te reageren. Laat je CV en motivatie achter via onze sollicitatiepagina, door te klikken op de solliciteerbutton.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Trefwoorden: Rechten, SJD, Juridische Dienstverlening

Medewerker Juridische Zaken

Functie­omschrijving
Wil jij een bijdrage leveren aan veilige zorg? Kom werken bij de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd!

Bij de afdeling Juridische Zaken zoeken we een nieuwe collega.

Wat ga je doen?
Als medewerker Juridische Zaken ondersteun je een domeinteam van juristen en het interne IGJ advocatenkantoor. Daarnaast krijg je een rol in de termijnbewaking van de juridische procedurelijsten en vervul je de rol van superuser voor het zaaksysteem SPEC.

Je bent flexibel, beschikt over een hands-on mentaliteit en bent 24 uur per week beschikbaar op de woensdag, donderdag en vrijdag. Je bent bereid om, indien nodig, in de toekomst het aantal uren uit te breiden naar 28 – 32 uur per week.

Functie-eisen
Wie ben jij?
Wij zijn op zoek naar collega’s met een onafhankelijke blik om met overtuiging en drive te gaan werken aan het doel van de IGJ: behoud en verbetering van de goede Nederlandse zorg- en hulpverlening. Daarbij handelen we naar ons motto: duidelijk, onafhankelijk en eerlijk.

• Je hebt een MBO-plus werk- en denkniveau.
• Je hebt kennis van en ervaring met administratieve organisatie in de ondersteuning bij juridische procedures.
• Je hebt kennis van functionele mogelijkheden van administratieve systemen, applicaties en gegevensverzamelingen.
• Je hebt vaardigheid in het planmatig ondersteunen van projecten, het notuleren van besprekingen, het verzamelen en inzichtelijk maken van gegevens.
• Je beheerst de Nederlandse taal uitstekend, zowel mondeling als schriftelijk.
• Je werkt graag samen met anderen en je bent gewend te werken met moderne ICT-hulpmiddelen.
• Daarnaast ben je vertrouwd met Microsoft Office programma’s zoals Word en Excel.

Competenties

• Klantgerichtheid
• Flexibiliteit
• Stressbestendigheid
• Resultaatgericht
• Samenwerken
• Mondelinge uitdrukkingsvaardigheid
• Schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid

Arbeids­voorwaarden
Salaris­niveau schaal 7
Salaris­omschrijving Je salaris bedraagt maximaal € 3.135,- bruto per maand, schaal 7 (CAO Rijk), op basis van 36 uur per week.
Maand­salaris Min €2.405 – Max. €3.135 (bruto)
Dienst­verband Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd
Contract­duur Je krijgt een tijdelijke arbeidsovereenkomst voor de duur van 1 jaar.
Minimaal aantal uren per week 24
Maximaal aantal uren per week 24

Overige arbeids­voorwaarden

Naast je salaris bieden wij je verschillende secundaire arbeidsvoorwaarden:

• De mogelijkheid om extra vakantiedagen op te bouwen;
• Een IKB-budget, dit bedraagt 16,37% van het jaarsalaris. In dit budget zijn de vakantie-uitkering en eindejaarsuitkering opgenomen. Iedere maand bouw je een deel van het IKB-budget op. Dit opgebouwde budget kun je gebruiken;
• Een pensioenregeling bij het ABP;
• Een volledige vergoeding woon-werkverkeer met het OV (2e klasse);
• Mogelijkheden voor opleidingen, trainingen en coaching;
• 166 vakantie-uren bij een fulltime aanstelling (144 wettelijke vakantie-uren en 22 IKB-uren);
• 60% betaald ouderschapsverlof;
• Een laptop, smartphone en een flexibele werkplek in het Stadskantoor Utrecht naast het Centraal Station.

Bijzonderheden
De eerste ronde selectiegesprekken vindt plaats op 12 februari a.s.. De vervolggesprekken vinden plaats 18 februari;
Omdat je in deze functie met vertrouwelijke informatie werkt, vragen we tijdens de sollicitatieprocedure om referenties en heb je om in dienst te treden een Verklaring Omtrent het Gedrag nodig;
Kijk hier (Functieprofiel FGR ) voor het volledige functieprofiel inclusief de bijbehorende competenties van Medewerker Juridische Zaken (medewerker verwerken en behandelen).

Interesse?
Reageer via de ‘solliciteer‘ button.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Juridisch medewerker

Stadstoezicht is op zoek naar een

Juridisch medewerker

Ben jij een juridisch medewerker die klaar is voor een nieuwe stap naar een organisatie waar je als een pionier met nieuwe interessante, maar ook pittige zaken aan de slag gaat, waar je handhaving op verschillende terreinen aanpakt. Denk aan ondermijning, wabo, openbare orde en bijzondere wetten. Waar je met leuke mensen werkt in een mooi groen kantoor. Waar je ook veel vrijheid hebt in de manier waarop je het werk organiseert. Lees dan vooral verder, want dan gaat deze vacature over jou!
En kijk eens naar wat deze collega Francis vertelt over hoe het is om hier te werken, via deze link: https://www.youtube.com/watch?v=CnVT6Q5Vyfs#action=share

Wat ga je doen als Juridisch medewerker?
Tot jouw taken behoren het juridisch correct vastleggen van alle constateringen, het opstellen van vooraanschrijvingen, het opstellen van handhavingsbesluiten, verweerschriften en het voeren van verweer bij bezwaar- en beroepsprocedures. Je doet dit samen met alle toezichthouders en buitengewoon opsporingsambtenaren. Samen met collega’s ben je verantwoordelijk voor het handhavingstraject.

Ook denk je mee om de handhaafbaarheid van beleid te waarborgen en overtredingen zoveel mogelijk te voorkomen. Handhaving is hierbij het laatste redmiddel. Stimuleren van preventieve handhaving door maatwerk binnen juridische kaders te leveren en te werken vanuit de bedoeling heeft onze voorkeur.

Jouw kracht
Jij bent van nature een daadkrachtig en besluitvaardig persoon en gaat een confrontatie niet uit de weg. Je kan je besluit in heldere taal uitleggen en dit ook verantwoorden. Verder kom je met creatieve oplossingen, is samenwerken je op je lijf geschreven en kijk je breder dan je eigen werkveld. Flexibiliteit en pro-activiteit zijn geen enkel probleem en je bent bereid om net dat stapje extra te zetten.

Dit vragen we verder van je

  • een op de functie afgestemde juridische opleiding op WO niveau;
  • een integere en enthousiaste collega die in staat is in teamverband goed te functioneren;
  • goed ontwikkelde competenties gericht op communicatie, samenwerking, klantgericht;
  • je bent flexibel, stressbestendig en doortastend;
  • aantoonbare kennis van de Algemene wet bestuursrecht;
  • een goed gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen.

 

Het mooie van gemeente Lelystad en de functie
Lelystad is in ontwikkeling. Een veranderende samenleving, die andere eisen aan de overheid stelt, vraagt om een andere manier van organiseren. Vertrouwen geven en verantwoordelijkheid nemen zijn de uitgangspunten. We werken samen, we zijn betrokken en we zorgen ervoor dat het duidelijk is.

Je komt werken in een stad waar de pioniersmentaliteit nog altijd heerst. Dit zie je ook terug in jouw werk. Sterker nog, jij hebt directe invloed op hoe de organisatie overkomt op de inwoners van Lelystad. Je hebt dus een uitdagende baan, vol afwisseling in een energieke organisatie waarin je met veel verschillende partijen te maken hebt.

Het werkveld juristen maakt onderdeel uit van het team Stadstoezicht. Het team stadstoezicht, met ongeveer 40 medewerkers, houdt zich bezig met de zorg voor een stad waar het goed wonen, leven, werken en recreëren is. We zijn klantgericht en dienstverlenend.

Je krijgt hier de ruimte om jezelf te ontwikkelen met veel eigen verantwoordelijkheid.
We bieden een dienstverband voor gemiddeld 36 uur per week voor de duur van een jaar.

Het salaris is afhankelijk van kennis en ervaring, maximaal schaal 10 (max. € 4.406,- euro bij een fulltime dienstverband van 36 uur).
Afhankelijk van opleiding en ervaring kan je eerst in de aanloopschaal 9 geplaatst worden.

Bovenop je salaris ontvang je een Individueel Keuze Budget van 17,05%. Je kiest ervoor om dit flexibel uit te laten betalen, of je koopt er bijvoorbeeld extra verlof van of een fiets. Ook kun je een deel van jouw budget omzetten in een tegemoetkoming voor reiskosten.

En daarnaast zijn onze pluspunten:

  • flexibiliteit werk/privé
  • zeer goede thuiswerkmogelijkheden
  • een ABP-pensioen
  • laptop en smartphone van de zaak
  • informele sfeer
  • een verrassend vitaliteitsbeleid
  • ontwikkelings-en opleidingsmogelijkheden
  • een inspirerende werkplek
  • een station of (betaalde) parkeergelegenheid op 2 minuten

Meer info
Heb jij naar aanleiding van onze vacature nog vragen over deze functie? Neem dan eens contact op met Martien. Naus, teamleider Stadstoezicht, via 06-12389991 of met Diana Borghuis, juridisch medewerker, via 06-25722216.

Solliciteren op de functie van
Hebben we je enthousiast gemaakt? Dan ontvangen we jouw motivatiebrief en cv uiterlijk 9 februari 2020.

De gemeente Lelystad biedt aan iedereen ruimte. We streven naar het zijn van een diverse en inclusieve organisatie. Een organisatie die talent als basis en die kracht van diversiteit van de medewerkers inzet om betere resultaten te halen voor de stad.

Let op! mail vanuit de Gemeente Lelystad kan in je spambox terechtkomen.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Juridisch Medewerker

Vind jij het een uitdaging om mensen juridisch te begeleiden onder emotionele omstandigheden?

Over ons
Slachtofferhulp Nederland helpt na misdrijven, verkeersongevallen, rampen en calamiteiten. Bij ons kan je terecht voor emotionele steun, wij ondersteunen in het strafproces en bij het verhalen van schade. Met ruim 1000 vrijwilligers, 100 stagiairs en 500 betaalde krachten helpen wij jaarlijks 200.000 mensen. 

Bij Slachtofferhulp Nederland komen alle medewerkers gezamenlijk op voor de belangen van slachtoffers. Samen helpen wij slachtoffers vandaag verder. 

Juridisch Medewerker

Hoe help jij onze cliënten verder? 
Na een misdrijf, (verkeers)ongeval, calamiteit of ramp spelen allerlei emoties en krijgen slachtoffers en nabestaanden te maken met verschillende instanties. Het team Juridische Dienstverlening informeert slachtoffers over het strafproces en ondersteunt hen bij het uitvoeren van hun slachtofferrechten. Ook ondersteunen wij het slachtoffer bij het verwerken van de gebeurtenis en waar mogelijk helpen we bij het verlichten van de materiële en immateriële schade. 

Wij nemen deel aan de Zorgvuldig, Snel en op Maat (ZSM) werkwijze, waarbij we met het OM, de politie en andere ketenpartners veelvoorkomende overtredingen en misdrijven op daadkrachtige wijze aanpakken. In de ZSM-werkwijze wordt zo spoedig mogelijk na aanhouding van de verdachte een beslissing genomen over het afdoeningstraject. Onze rol hierbij is dat er recht wordt gedaan aan de positie van het slachtoffer. 

Wat ga je doen?

  • Als juridisch medewerker geef je slachtoffers uitleg over het strafproces en verwijst eventueel door voor vervolghulp;
  • Je biedt ondersteuning bij het opstellen en onderbouwen van vorderingen van de benadeelde partij en stelt slachtofferverklaringen op;
  • Je staat slachtoffers bij tijdens een zitting in de rechtszaal;
  • Je helpt bij artikel 12 procedures en bij het aanvragen van financiële tegemoetkomingen bij het Schadefonds Geweldsmisdrijven.

Wat breng je mee?

  • Een afgeronde HBO/WO opleiding Rechten of SJD.
  • Een proactieve, betrouwbare en deskundige houding met oog voor de situatie van slachtoffers.
  • Ambities om je verder te ontwikkelen op het gebied van schade-inventarisaties.
  • Goede sociale en communicatieve vaardigheden en resultaatgerichtheid.
  • Flexibiliteit, 7 dagen per week inzetbaar (ook in de avonduren) en bereid om in overleg op andere locaties in de regio te werken.

Wat bieden wij jou? 
Een uitdagende, verantwoordelijke en afwisselende baan van maatschappelijk belang bij een betrokken organisatie. Met veel verantwoordelijkheid en ruimte voor eigen initiatief. 

De cao Sociaal Werk is van toepassing. Je krijgt onder andere een:

  • individueel loopbaanbudget
  • NS Business Card op basis van 2e klas
  • individueel keuzebudget*
  • contract voor bepaalde tijd voor 1 jaar, met uitzicht op een vaste baan

* Hierdoor heb je de keuze om de 26 bovenwettelijke uren, 8% vakantiegeld en 8,3% eindejaarsuitkering om te zetten naar geld, scholing of vrije tijd. 

Heb je nog vragen? 
Neem dan contact op met Leonie van der Does, Teamleider juridische dienstverlening op 088-7463325 of 06-83648251. 

In de week van 27 januari 2020 zullen de sollicitatiegesprekken plaatsvinden. 

Een antecedenten-/ veiligheidsonderzoek maakt deel uit van de procedure, evenals het overleggen van een Verklaring Omtrent het Gedrag. 

Solliciteren op de functie van Juridisch Medewerker
Heb je interesse in deze functie? Dan nodigen wij jou van harte uit om te reageren. Laat je CV en motivatie achter via onze sollicitatiepagina, door te klikken op de solliciteerbutton.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Trefwoorden: Juridisch Medewerker, Juridisch Adviseur, Rechten, SJD, HBO, WO

Juridisch adviseur Arbeidsrecht

Wij zijn opzoek naar een:

Juridisch Adviseur Arbeidsrecht

Vanuit jouw vakmanschap adviseer je het management en de P&O-adviseurs over de uitvoering en toepassing van arbeidsrechtelijke regelingen. Dit betreft zowel de toepasselijkheid van de provinciale cao als het Personeelshandboek.

Wat ga je doen als Juridisch Adviseur Arbeidsrecht?
Als juridisch adviseur ben je samen met je collega jurist binnen het cluster rechtspositie de vraagbaak voor de organisatie op het gebied van het Arbeidsrecht. Vanuit jouw vakmanschap adviseer je het management en de P&O-adviseurs over de uitvoering en toepassing van arbeidsrechtelijke regelingen. Dit betreft zowel de toepasselijkheid van de provinciale cao als het Personeelshandboek.

Je levert een bijdrage aan de ontwikkeling, actualisatie en uitvoering van (arbeidsvoorwaardelijk) beleid. Daarnaast heb je een sturende en initiërende rol bij de actualisering van de onderwerpen zoals opgenomen in het Personeelshandboek, maar ook het up date houden van alle communicatie en communicatiemiddelen die hiervoor gebruikt worden (zoals intranet, brieven en regelingen). Dit in samenwerking met het team P&O, maar ook de backoffice afdeling SSC-ONS. Je bent bekend met de besluitvormingsprocessen richting medezeggenschap, FUWA en fiscale zaken, evenals met het werken in een politieke organisatie.

Tevens ben je 1ste-lijns adviseur voor het management en P&O-adviseurs op themas zoals functie(her)waarderingsvraagstukken, loonheffing en sociale zekerheid. In voorkomende gevallen vertegenwoordig je de werkgever in juridische procedures en treed je op als adviseur met betrekking tot de rechtspositie van bestuurders en provinciale staten.

Je komt terecht in het team Personeel en Organisatie waar je samen met 20 collegas werkt. Binnen dit team werk je samen met drie andere collegas op het terrein van rechtspositie en arbeidsvoorwaarden. We zoeken een collega voor minimaal 32-36 uur per week.

Wat breng jij mee?
Je bent scherp op details en tegelijkertijd ben je in staat het grotere geheel te zien en hoofdzaken van bijzaken te onderscheiden. Naast je inhoudelijke vakmanschap is jouw opstelling de sleutel tot succes in deze rol. Met andere woorden, je kunt inhoudelijk en relationeel comfort bieden. Sleutelwoorden zijn vertrouwen, empathisch vermogen, scherp en excellent op de relatie. In je adviesstijl kun je naast het juridische perspectief ook het organisatie- en medewerkersperspectief in de juiste balans tot uiting laten komen. Dit geldt uiteraard ook voor de schriftelijke stukken. Je bent een teamplayer met analytisch vermogen en je hebt een gezonde dosis stressbestendigheid en relativeringsvermogen. Vanzelfsprekend ontbreekt het je niet aan humor.

Verder heb je:

  • een afgeronde academische opleiding rechtsgeleerdheid (master/doctoraal), bij voorkeur met specialisatie Arbeidsrecht;
  • een cv waaruit blijkt dat je je kennis up-to-date hebt gehouden;
  • ruime ervaring in een arbeidsjuridische adviesrol bij minimaal twee verschillende professionele organisaties die qua complexiteit en dynamiek vergelijkbaar zijn met een provincie.

Wat bieden wij jou?
Jij krijgt voor deze functie afhankelijk van je ervaring een salaris van minimaal 3.471,56 en maximaal 4.959,40 (schaal 11) bij een 36-urige werkweek. Daarnaast krijg je een Individueel Keuze Budget van circa 22% van je jaarsalaris waar onder andere je vakantiegeld, eindejaarsuitkering en bovenwettelijk verlof is ondergebracht. Je bepaalt zelf binnen grenzen wanneer en waarvoor je het budget inzet. Provincie Overijssel is beoordeeld als Beste Werkgever in haar branche. Jouw talenten en ontwikkeling vinden wij belangrijk. Je takenpakket stemmen we zo veel mogelijk af op jouw talenten. Ook zijn er veel mogelijkheden om cursussen en opleidingen te volgen vanuit een Persoonlijk Ontwikkelbudget. We hebben een informele werksfeer in een werkomgeving waar je kunt flexwerken. Bekijk onze werkomgeving op www.werkenbijoverijssel.nl.

Jouw plek binnen onze organisatie
Je gaat aan de slag bij de eenheid Bedrijfsvoering, één van de acht eenheden binnen de provincie Overijssel. Het werk bij Bedrijfsvoering is samen te vatten in drie taken: adviseren, control(eren) en faciliteren. De eenheid zorgt dat de organisatie haar bestuurlijke en uitvoerende processen zo goed en efficiënt mogelijk kan uitvoeren. Hierdoor kunnen collegas van andere eenheden zich helemaal richten op de provinciale opgaven.
De eenheid bestaat uit zeven teams: Leiding, Financiën, Backoffice Financiën, Personeel & Organisatie, Informatie, Faciliteiten en Juridische Zaken. Meer informatie over de provincie Overijssel vind je op www.overijssel.nl.

Interesse?
Wil je op de hoogte blijven van vacatures die aansluiten bij jouw interesse en achtergrond?

Registreer je dan voor een job alert. Je ontvangt direct een mail wanneer er een interessante vacature voor je verschijnt.

Meer informatie over deze vacature
Tijdens de selectie zul je kennismaken met een aantal medewerk(st)ers van het team. Voor vragen over de functie en procedure kun je contact opnemen via het contactformulier op onze website.

Je kunt solliciteren tot en met 2 januari 2020 via onze sollicitatiepagina, door te klikken op de solliciteerbutton.

Provincie Overijssel maakt voor de invulling van deze vacature geen gebruik van een Werving & Selectiebureau of andere Intermediair.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Trefwoorden: Juridisch Adviseur, Arbeidsrecht, Rechten, Adviseur Arbeidsrecht, Overheid, Provincie Overijssel, vacature Zwolle

Juridisch Medewerker

De Algemene Onderwijsbond is met circa 85.000 leden de grootste bond in alle onderwijssectoren. De bond is aangesloten bij de FNV en heeft een dubbele doelstelling: belangenbehartiging van het onderwijspersoneel en streven naar goed onderwijs met optimale kansen voor elke leerling.

Op de afdeling Algemeen Juridische Dienstverlening op het hoofdkantoor van de AOb aan de Sint Jacobsstraat 22 in Utrecht is een vacature voor een:

Juridisch Medewerker

28 – 35 uur per week (0,8 – 1,0 fte), bepaalde tijd

De afdeling
De afdeling Algemeen Juridische Dienstverlening behartigt de individuele en collectieve belangen van leden of groepen van leden op rechtspositioneel en/of arbeidsvoorwaardelijk terrein door advisering, voorlichting en rechtsbijstand. Op de afdeling werken in totaal zo’n 37 juristen, juridisch medewerkers, advocaten en secretaresses.

De functie juridisch medewerker
Als juridisch medewerker behandel je zelfstandig dossiers. Je behartigt de rechtspositionele belangen van leden o.a. door het geven van advies en voorlichting, het beantwoorden van brieven over arbeidsrecht en uitkeringen alsmede het zelfstandig voeren van bezwaarprocedures en het voorbereiden van beroepsprocedures. Ook al werk je zelfstandig, je maakt deel uit van een team waarbinnen je geregeld casuïstiek bespreekt om van elkaar te leren. Leren doe je ook binnen de afdelings brede of organisatie brede trainingen. Naast deze functionele zaken organiseren we graag gezellige momenten die bijdragen aan de goede sfeer op de afdeling.

Wij vragen
Voor deze functie is het noodzakelijk dat je enkele jaren ervaring hebt met het zelf behandelen van dossiers en dat je een HBO-opleiding sociaal juridische dienstverlening hebt dan wel een studie Nederlands recht met specialisatie arbeidsrecht, sociaal verzekeringsrecht en/of bestuursrecht. Verder is het belangrijk dat je goed onder druk kunt werken en dat je de juiste balans weet te vinden tussen een goed juridisch inzicht en een klantgerichte en pragmatische instelling. Je bent in staat te reflecteren op je aanpak en gedrag en kunt feedback geven én ontvangen. Tenslotte ben jij iemand met wie wij prettig kunnen samenwerken. De functie specifieke competenties zijn: besluitvaardigheid, communicatie, plannen en organiseren, probleemanalyse en stressbestendigheid.

Arbeidsvoorwaarden (bij volledig dienstverband):
Wij bieden een dienstverband voor een jaar. Het salaris bedraagt minimaal € 3.225,- en maximaal € 4.472,- bruto per maand (salarisklasse VII). Daarbij komt nog 8,333% vakantietoeslag en 8,333% eindejaarsuitkering. De AOb heeft uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden, zodat werk en privé goed te combineren zijn, zoals: 196 vakantie-uren, 2 weken vaderschapsverlof, levensfasebudget, deels betaald ouderschapsverlof enz. De pensioenregeling is ondergebracht bij PFZW, waarbij de werkgever 75% van de premie betaalt. Overige arbeidsvoorwaarden volgens de cao. De mogelijkheid bestaat dat aansluitend het contract wordt verlengd. De mogelijkheid bestaat dat direct of na verlenging een contract voor onbepaalde tijd wordt aangeboden.

Informatie
Indien je nadere informatie wenst over de inhoud van de functie kun je contact opnemen met Marcel Crum (hoofd AJD), telefoon 06-46282786.

Informatie over de sollicitatieprocedure en arbeidsvoorwaarden is verkrijgbaar bij Ineke Kingma, HR-adviseur, telefoon 030-2989115 of 06-41118546.
De AOb is van 23 tot en met 27 december gesloten.

Interesse
Indien je de gevraagde ervaring hebt en ook aan de overige functie eisen voldoet, ontvangen we graag uiterlijk 8 januari je sollicitatiebrief met cv via onze sollicitatiepagina, door te klikken op de solliciteerbutton.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Trefwoorden: Juridisch Medewerker, Recht, Rechten, Sociaal Juridische Dienstverlening, SJD, Legal, Juridische vacatures, HBO

Juridisch Medewerker Vergunningen

Juridisch Medewerker Vergunningen
18 uur | Voorhout

Ben jij een meesterjurist op het gebied van omgevingsrecht, APV en bijzondere wetten? En ben je er trots op als dankzij jouw inspanningen partijen tot elkaar komen? Dan is dit de baan voor jou!

De juridische kwaliteit van de processen en besluiten is op peil. En dat is jouw verdienste
In het proces van vergunningverlening ben jij samen met je collega juridisch medewerker vergunningen verantwoordelijk voor alle voorkomende juridische werkzaamheden. Met zijn tweeën geven jullie juridische ondersteuning aan 14 vergunningverleners. 9 van hen doen dat in overeenstemming met de Wet algemene bepalingen omgevingsrecht (Wabo). De andere 5 volgens de algemene plaatselijke verordening (APV) en Bijzondere wetten. Jouw werkzaamheden bestaan onder andere uit:

·       je collega’s adviseren op het gebied van omgevingsrecht en de APV
·       de gemeenten vertegenwoordigen in bezwaar- en (hoger)beroepzaken bij de externe bezwaarschriftencommissie en rechterlijke instanties
·       het is daarbij voor jou vanzelfsprekend dat je zorgvuldige afwegingen maakt tussen wettekst, beoogd doel en maatschappelijk en politiek draagvlak
·       en natuurlijk kijk je daarbij ook over de juridische grenzen heen om tot de best mogelijke oplossing te komen
·       je geeft gevraagd en ongevraagd advies en
·       je bent de vraagbaak voor je collega’s.

 

Interesse?
Je treedt in eerste instantie in dienst voor een jaar. Zijn we allebei tevreden over het eerste jaar? Dan krijg je een vast dienstverband. Daarnaast bieden we je:

·       een mooi salaris van maximaal € 2.203,- bruto per maand
·       daar bovenop een budget van ruim 17%, dat je in kunt zetten voor de aankoop van extra verlofuren en voor andere (fiscaal vriendelijke) bestedingsdoelen
·       flexibele werktijden
·       gelegenheid om thuis te werken
·       een goed pensioen via het ABP-pensioenfonds
·       een tegemoetkoming in je reiskosten woon-werkverkeer

Dit ben jij ten voeten uit
Met je goede gevoel voor juridische vraagstukken voel je je als een vis in het water bij Vergunningen. Je bent pragmatisch, hebt een gezond relativeringsvermogen en gevoel voor humor. Je ziet snel verbanden en gaat resultaatgericht te werk. Als rasechte mediator denk je vooral in oplossingen. Ook onder druk blijf je goed presteren.

Dit breng jij mee

·       een afgeronde juridische opleiding op minimaal hbo-niveau
·       relevante werkervaring; ook als starter is je sollicitatie van harte welkom
·       uitstekende communicatieve en schriftelijke vaardigheden

 

Team Vergunningen, domein Publieksservice
Je komt werken voor team Vergunningen. Met elkaar zijn we verantwoordelijk voor circa 2.500 vergunningaanvragen en meldingen per jaar.

Daarnaast is het Domein Publieksservice de plek waar de meeste vragen van onze inwoners binnenkomen. We proberen zoveel mogelijk vragen zelf te beantwoorden, zodat we vraagstellers niet het gevoel geven hen van het kastje naar de muur te sturen.

Competenties

•               Flexibiliteit
•               Klantgerichtheid
•               Mondelinge communicatie
•               Omgevingsbewustzijn
•               Samenwerken
•               Schriftelijke communicatie
•               Kwaliteitsgerichtheid
•               Plannen en organiseren

HLTsamen
Met 470 medewerkers vormen wij HLTsamen. Wij zijn de ambtelijke werkorganisatie van de gemeenten Hillegom, Lisse en Teylingen. Wij adviseren de bestuurders van de gemeenten en voeren de gemaakte keuzes uit. Omdat we voor drie gemeenten werken bundelen we kennis en menskracht. Zo helpen we de ruim 80.000 inwoners van onze gemeenten. We zijn creatief in de oplossingen die wij bieden voor maatschappelijke vraagstukken. Ook jouw ideeën en initiatief zijn daarin welkom! Inventief, krachtig en verbindend, dat is waar wij voor staan. De werkorganisatie bestaat vanaf 1 januari 2017. We zijn nog volop in ontwikkeling waardoor er mooie kansen voor jou en ons bestaan om echt het verschil te maken. Ook prettig: de lijnen binnen onze organisatie en die met de bestuurders zijn kort.

Ja! Dit is mijn baan
Heb je nog vragen? Bel dan met Onno Persoon, teammanager Publieksservice, via telefoonnummer 06-44534134.

Wil jij meteen solliciteren? Reageer dan voor 6 januari 2020 door te klikken op de sollicitatiebutton. Stuur ons je cv en een korte motivatie.

Een ontwikkelassessment kan deel uitmaken van de procedure.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Trefwoorden: Juridisch Medewerker Vergunningen, Juridisch Medewerker, Vergunningen, Gemeente, Juridische Dienstverlening, Omgevingsrecht, APV, Vacature Voorhout, Hbo

 

 

Juridisch Consulent ECZ

Juridisch Consulent
Expertise Centrum Zelfstandigen (ECZ)
32 uur – Utrecht

Wat ga je doen?
Als juridisch consulent ben je een spin in het web. Jij bent het eerste aanspreekpunt voor leden van FNV Zelfstandigen met juridische vragen. Je houdt je vooral bezig met het telefonisch en schriftelijk adequaat adviseren over juridische vraagstukken van zelfstandigen zonder personeel. Deze rechtsbijstandsverzoeken behandel je in een digitaal dossier. Daarnaast signaleer je zaken die van belang zijn voor beleidsontwikkeling bij individuele-en/of collectieve belangenbehartiging en zorg  je voor kennisdeling door verbinding met het team ECZ . Je kan op termijn regelmatig cursussen aan (startende) zelfstandig ondernemers geven over allerlei onderwerpen. Als consulent draag je door een positieve klantbenadering en een goede dienstverlening direct bij aan de doelen van het ECZ en de FNV. Deze doelen zijn onder andere het behouden van leden en binden van nieuwe zzp leden.

Wat vragen wij?

  • Je hebt een afgeronde HBO opleiding en gedegen juridische kennis op het gebied van verbintenissen/contractenrecht, aansprakelijkheidsrecht, huurrecht, verzekeringsrecht,
    intellectueel eigendom, insolventierecht en sociaal zekerheidsrecht.
  • Affiniteit met zelfstandig ondernemers.
  • Inzicht in welke informatie van belang is om te kunnen beoordelen of vraag onder de voorwaarden voor rechtshulp valt.
  • Ervaring met dossieropbouw in een digitaal geautomatiseerd systeem.
  • Enthousiasme en eventueel ervaring om cursussen te kunnen geven aan ondernemers over juridische onderwerpen en praktische vaardigheden.
  • Kennis van en vaardigheid met Basenet en AFAS is een pre.
  • Goede schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden.
  • Je hebt een leergierige instelling, bereidheid om kennis te nemen van nieuwe rechtsgebieden.
  • Je bent een teamplayer met eigen inbreng die bereid is om zijn kennis te delen en om kennis te vergaren.
  • Je bent klantgericht, met gevoel voor communicatie, initiatiefrijk en innovatievermogen.
  • Je kunt zorgvuldig werken en hebt een hands on mentaliteit.
  • Je kunt goed werken met toegepaste software-applicaties.

Wij bieden

  • Een contract van 32 uur per week voor bepaalde tijd van 6 maanden met verlenging bij gebleken geschiktheid. Werkdagen/tijden in overleg maar in ieder geval elke werkdag (behalve de woensdag)  tijdens het juridisch spreekuur van 9.30 uur tot 14.00 uur.  
  • Een prima salaris en goede secundaire arbeidsvoorwaarden.
  • De functie is ingedeeld in schaal 8 van de cao FNV-organisaties (€ 2.441 – € 3.187) op basis van een 35-urige werkweek.
  • De standplaats is Utrecht.
  • Een leuk team met veel kennis over zelfstandigen zonder personeel.
  • De mogelijkheid om, zowel op individueel dossierniveau als in groepsverband leden te adviseren over vele rechtsgebieden.

Wil je meer weten?
Voor meer informatie neem contact op met Marjan van Noort, Manager ECZ  via e-mail marjan.vannoort@fnv.nl (geen sollicitaties naar dit e-mailadres) of 06-22528658.

Sollicitatieprocedure
Een casus maakt onderdeel uit van de sollicitatieprocedure

Reageren?
Solliciteer uiterlijk 24 december via de sollicitatiebutton rechts op deze pagina.

Over de FNV
De FNV behartigt de belangen van bijna 1 miljoen werkende en niet-werkende leden. Wij zijn de grootste vakbond in Nederland voor alle sectoren in onze samenleving en vertolken de stem van werkenden, gepensioneerden en uitkeringsgerechtigden op het gebied van arbeid en inkomen. Dat doet de FNV in de politiek, zowel nationaal en internationaal. En in sectoren, bedrijven en organisaties, zowel en regionaal als lokaal.

Het ECZ maakt onderdeel uit van de FNV. Ze behartigt al 20 jaar de belangen van zelfstandigen, ook in politiek Den Haag. Ze biedt hulp en ondersteuning aan zelfstandig ondernemers zonder personeel, zoals professioneel advies, rechtsbijstand en hulp bij incassoproblemen. Daarnaast verzorgt  het ECZ workshops en biedt ze een inspirerend netwerk.  Meer informatie kun je vinden op www.fnvzzp.nl

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.