Nieuwsbrief

Top vacatures

Juridisch Adviseur

Word jij lid van ons juridisch team? 

Het cluster Juridische Zaken zorgt voor een zo goed mogelijke juridische ondersteuning van de gemeente Schouwen-Duiveland. Samen met andere ondersteunende clusters vormt het de afdeling Bedrijfsvoering 1.
Vanwege vertrek van de huidige medewerker zijn we voor het cluster Juridische Zaken op zoek naar een:

Juridisch Adviseur
voor 36 uur per week voor onbepaalde tijd

Wat ga je doen?
Samen met twee andere juridisch adviseurs zorg je voor de advisering over alle rechtsgebieden waar de gemeente mee te maken heeft. Hoewel de juristen van Juridische Zaken elkaar vervangen, heeft ieder zijn eigen taakgebieden. Voor deze vacature zijn we op zoek naar een bestuursrechtelijk jurist met daarnaast kennis van en ervaring in het privaatrecht. Je bent bijvoorbeeld sparringpartner op het vlak van overeenkomsten, schadevergoeding en nadeelcompensatie en adviseert op het snijvlak subsidie/ overheidsopdracht. Uiteraard is voor verdere verdieping scholing mogelijk. Daarnaast fungeer je als secretaris van de commissie bezwaarschriften. We verwachten echter ook dat je op andere taakvelden je steentje bij kunt dragen. Afhankelijk van jouw expertisegebied is wisselen van taakgebieden in overleg mogelijk. Ook krijg je mogelijk een rol in de gemeentelijke rampenbestrijding.

Jouw profiel
Je bent een enthousiaste flexibele medewerker met een juridische opleiding op hbo-/woniveau (wo is een pre) met minimaal vier à vijf jaar relevante werkervaring als allround juridisch adviseur. Je hebt kennis van het bestuursrecht; ervaring in de publieke sector is een must. Je beweegt je makkelijk door de organisatie, denkt positief mee in wat de gemeente Schouwen-Duiveland wil. Van daaruit probeer je ontwikkelingen mogelijk te maken die de gemeente vanuit haar organisatievisie en strategische visie wil realiseren. Je bent niet bang om aan te geven als dingen niet kunnen en durft tegenspraak te geven op plannen en juridische producten. Je bent daarnaast in staat in te voelen wat de uitwerking van je acties en beslissingen kunnen zijn op andere delen van de organisatie. Je bent toegankelijk en beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk en kan een boodschap goed overbrengen. Als medewerker van het cluster juridische zaken kun je zelfstandig goed uit de voeten en werk je samen met je collega’s om de juridische kwaliteit van de gemeente verder omhoog te brengen.

Wat levert het op?

  • Een uitdagende werkomgeving, waarbij we trots zijn op de behaalde resultaten.
  • Een bruto maandsalaris van maximaal € 4.225,00 voor een 36-urige werkweek (functieschaal 10, peildatum 01 januari 2018).
  • Naast je salaris ontvang je een individueel keuzebudget van 17,05% ( peildatum 1 juli 2018) dat je voor verschillende doelen kunt inzetten, zoals extra inkomen, verlof, een fiets of een fitnessabonnement.
  • Uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een woon-werkverkeervergoeding, een dienstreizenvergoeding, flexibele werktijden, gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof en zeer goede studiefaciliteiten.

Meer informatie?
Esther van de Vreede, coördinator juridische zaken (op maandag en donderdag) tel: 0111-452377 of Saskia Machielse, afdelingshoofd Bedrijfsvoering 1 (op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag) tel: 0111-452170 geven je graag meer informatie over deze vacature. Uitgebreide informatie over de gemeente Schouwen-Duiveland en onze organisatievisie vind je op onze website www.schouwen-duiveland.nl.

Belangstelling?
Je kunt je belangstelling kenbaar maken door vóór 8 maart 2019 te solliciteren via de sollicitatiebutton.
Gesprekken vinden plaats op donderdag 21 maart 2019.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.

Jurist Wet Milieubeheer

Bij de Omgevingsdienst Haaglanden werk je samen met ruim 230 deskundige collega’s aan een schoon milieu, natuurbehoud en een veilige leefomgeving. Vergunningen verlenen, toezicht houden en waar nodig handhaven zit in onze genen. Dit betekent voortdurend rekening houden met uiteenlopende belangen. Onze ambitie? Vandaag meedenken over duurzame oplossingen van morgen. Wij werken op steenworp afstand van de Haagse binnenstad en tien minuten lopen vanaf station Den Haag Centraal.

Op de afdeling Toetsing & Vergunningverlening Milieu zijn wij op zoek naar een

Jurist Wet Milieubeheer
36 uur | Den Haag

Wat ga je doen?

  • Je borgt de juridische kwaliteit bij de behandeling van aanvragen voor een (complexe) milieu omgevingsvergunning.
  • Daarnaast zijn geluidhinder, vuurwerk, asbest en ruimtelijke milieuaspecten jouw terrein.
  • Je toetst beschikkingen en correspondentie op juridische implicaties.
  • Je behandelt bezwaar- en beroepschriften en vertegenwoordigt het bevoegd gezag in rechte.
  • Je bent de spin in het web bij de afstemming met betrokken partijen.
  • Je volgt en implementeert beleidsontwikkelingen en nieuwe wet- en regelgeving.
  • Je werkt met ons zaaksysteem waarin je het proces, de kwaliteit en de doorlooptijd van jouw procedures bewaakt.
  • Je bent oplossingsgericht en signaleert knelpunten, kunt scherp analyseren en vindingrijk interpreteren, doet verbetervoorstellen en adviseert.
  • Je draagt bij aan de doorontwikkeling van het werkveld milieu.


Wat vragen wij van jou?

  • Afgeronde WO-opleiding (Master of Laws LLM), afstudeerrichting staats- en bestuursrecht.
  • Ruime werkervaring met het bestuursrecht en aantoonbare kennis van de Wet milieubeheer en de Wet geluidhinder.
  • Een open en directe manier van communiceren.
  • Je analyseert scherp, bent verbindend en je kunt goed plannen en organiseren.


Wat krijg je daarvoor terug?

  • Bevlogen en deskundige collega’s.
  • Goede ontwikkelings-, opleidings- en groeimogelijkheden.
  • Afhankelijk van kennis en ervaring een salaris van max € 4.859,00 (schaal 11) bruto bij een 36-urige werkweek.
  • Opbouw Individueel Keuze Budget.
  • Ov-chipkaart voor woon-werkverkeer of fietsvergoeding.
  • Aantrekkelijke bijdrage in pensioenopbouw en ziektekosten.


Kom jij ons team versterken?

Stuur dan voor 7 maart 2019 je motivatie en cv door te klikken op de sollicitatiebutton.

Wil je eerst meer informatie?
Bel met Karin Flikweert (teamleider Procedure- en Milieujuridische Zaken) op 06 150 76 943 of Laura Scholten (P&O-adviseur) 06 528 84 231.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Trefwoorden: Jurist Wet Milieubeheer, Jurist, Wet Milieubeheer, Juridisch, Legal, Milieu, Bestuursrecht, Vacature Den Haag, Wet Geluidhinder, WO, Master of Laws

Jurist

Thuisvester heeft voor haar locatie in Oosterhout een vacature voor een

Jurist

36 uur

Als jurist lever je vanuit juridische en fiscale deskundigheid adviezen met betrekking tot contracten, opdrachten en /of aktes. Je maakt samen met een bedrijfsjurist onderdeel uit van de stafafdeling. Bij Thuisvester hebben de 120 collega’s met elkaar gemeen dat ze graag iets doen voor de maatschappij. Ze werken samen aan een gemeenschappelijk doel; een betaalbaar thuis bieden aan mensen met een klein inkomen.

Wat ga je doen als Jurist?
Als jurist onderzoek, adviseer en analyseer je over juridische/fiscale mogelijkheden bij contracten en opdrachten op het gebied van vastgoed en juridische rechtspersonen. Je stelt contracten op, toetst deze op juridische en fiscale aspecten en adviseert over aanpassingen en risico’s. Je beoordeelt juridische documenten op fouten en onzorgvuldigheden. 

Jouw profiel

  • Je hebt een WO werk- en denkniveau aangevuld met grondige, actuele, kennis van vastgoedrecht, contractrecht en fiscale wet– en regelgeving.
  • Kennis van de woningwet is een pré.
  • Je bent stressbestendig, zelfstandig en kunt goed prioriteiten stellen.
  • Je bent discreet, zorgvuldig en kunt makkelijk schakelen tussen verschillende afdelingen en gesprekspartners.

Wat biedt Thuisvester jou?
Een uitdagende en dynamische functie in een organisatie waar veel nieuwe collega’s aan de slag gaan. Je kunt plaats- en tijdsonafhankelijk werken en er is veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling. Je krijgt jaarlijks een persoonlijk opleidingsbudget dat je kunt gebruiken voor je loopbaanontwikkeling. Daarnaast organiseren we een aantal keer per jaar een Thuisvester Academy waar collega’s hun kennis delen. Deze functie is gewaardeerd op schaal J van de CAO Woondiensten op basis van 36 uur per week. De CAO kent een uitstekende pensioenregeling. 

Solliciteren op de functie van Jurist
Passen onze kernwaarden lef, samen en duurzaam bij jou en heb je de juiste drive en mentaliteit om binnen Thuisvester het verschil te maken? Reageer dan via onze sollicitatiepagina, door te klikken op de solliciteerbutton.

Voor meer informatie over deze functie kun je bellen naar Tjietra Hanoman (bedrijfsjurist) of Lilly van Zundert (HRM) via 0162 – 49 11 00. 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

 

Trefwoorden: Jurist, Juridisch Medewerker, Woningwet, Vastgoedrecht, Contractrecht, Fiscaal Recht, WO

Senior jurist

Senior jurist

Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd

Functieomschrijving
In Nederland kunnen we vertrouwen op goede gezondheidszorg en jeugdhulp. Dat willen we graag zo houden. De Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd zet zich hiervoor in. En jij ook, als senior jurist. Met jouw juridische deskundigheid adviseer je het management en draagt zo bij aan gezonde en betrouwbare gezondheids- en jeugdzorg.

Je informeert en adviseert het management en inspecteurs op het gebied van de gezondheidszorg over de juridische aspecten van toezicht. Denk aan het geven van adviezen aan inspecteurs bij complexe casuïstiek en het adviseren over juridische kaders en ontwikkelingen in het toezicht. Maar ook aan het beoordelen van en adviseren over wetgeving en beleidsuitgangspunten, vanuit het oogpunt van toezichthouder.

Daarnaast treed je op in juridische procedures, voortvloeiend uit het handelen van de inspectie op het terrein van gezondheidsrecht en bestuursrecht.

Functie-eisen

  • Je hebt een wo-master gezondheidsrecht of bestuursrecht.
  • Je hebt ruime werkervaring in de sector gezondheidszorg en/of de advocatuur en/of een toezichthouder.
  • Je kunt adviseren over complexe juridische kwesties en hebt veel proceservaring.
  • Je hebt een sterk analytisch vermogen, kunt snel schakelen en je hebt goede communicatieve vaardigheden.
  • Je kunt verschillende belevingswerelden met elkaar verbinden en je weet goed in te spelen op de ontwikkelingen die je ziet.
  • Je bent gewend te werken in een hectische omgeving.
  • Je hebt overtuigingskracht, kunt goed plannen en organiseren en je bent oplossingsgericht.

Arbeidsvoorwaarden
Salarisniveau: schaal 12
Maandsalaris: Min €3.667 – Max. €5.450 (bruto)
Dienstverband: Vaste aanstelling (eventueel met een proeftijd)
Minimaal aantal uren per week: 36
Maximaal aantal uren per week: 36

Overige arbeidsvoorwaarden
Naast het salaris en vakantiegeld kun je rekenen op een eindejaarsuitkering, de zogeheten dertiende maand. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer maximaal 55% betaald ouderschapsverlof (onder voorwaarden), studiefaciliteiten, een extra verlofregeling voor ouderen en een vergoeding woon-werkverkeer. Bovendien kun je je arbeidsvoorwaardenpakket deels zelf samenstellen.

Bijzonderheden

  • Omdat je in deze functie met vertrouwelijke informatie werkt, vragen we tijdens de sollicitatieprocedure om referenties.
  • Om in dienst te treden heb je een Verklaring Omtrent het Gedrag nodig.
  • Een functiegericht assessment kan deel uitmaken van de selectieprocedure.

Solliciteren
Het Rijk hecht waarde aan een diverse en inclusieve organisatie. Werken in divers samengestelde teams maakt ons effectiever, innovatiever en het werk leuker. Een ieder wordt daarom uitgenodigd te solliciteren.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld

Juridisch Adviseur Rechtsbeschermingsbedrijf

Juridisch Adviseur Rechtsbeschermingsbedrijf
36 uur per week – WO – Juridisch

Jouw functie
Je rol
De gemeente probeert het wonen, werken en leven in Delft zo prettig mogelijk te maken voor iedereen. Maar het komt weleens voor dat een van onze burgers het niet eens is met een beslissing van de gemeente. Als Juridisch adviseur Rechtsbeschermingsbedrijf speel jij een belangrijke rol in de afhandeling van deze bezwaarschriften (voor zowel Delft als de Veiligheidsregio Haaglanden). Je treedt op als secretaris van de Adviescommissie voor bezwaarschriften én als voorzitter bij bezwaarzaken die via ambtelijk horen worden afgehandeld. Dit houdt in dat je hoorzittingen voorbereidt en/of begeleidt en verslagen en conceptadviezen opstelt en terugkoppelt aan het betrokken cluster. Daarnaast ben je continu bezig met het spotten van verbeterpunten. Wat had er beter gekund? Wat kan er nu nog beter? Zijn er leermomenten die je terug kunt koppelen aan de clusters? Dankzij jouw inzet kan de juridische kwaliteit van de gemeentelijke organisatie worden verbeterd.

Je werkplek 
Kwaliteit, tijdigheid en betaalbaarheid: dat is nodig bij de afhandeling van bezwaarschriften. Minder complexe bezwaarschriften worden daarom via ambtelijk horen afgehandeld. Voor de complexe bezwaarschriften heeft de gemeente een Adviescommissie voor bezwaarschriften ingesteld. Deze bestaat uit vier kamers, met elk een eigen specialisatie.
• Kamer I: belast met zaken op het gebied van bouwen, wonen en verkeer
• Kamer II: belast met zaken op het gebied van werk, inkomen en zorg
• Kamer III: belast met zaken, anders dan genoemd onder I, II en IV
• Kamer IV: belast met zaken omtrent de rechtspositie van gemeentelijk personeel en personeel van de Veiligheidsregio Haaglanden

Ook geven we je graag nog wat extra informatie over het Rechtsbeschermingsbedrijf. Deze maakt namelijk deel uit van de afdeling Juridische Zaken. De afdeling is aan de ene kant een businesspartner van alle clusters, aan de andere kant is zij ook het juridisch geweten binnen de gemeente. Een team gemeentejuristen is onderdeel van de afdeling om ervoor te zorgen dat alle taken die bij de juridische functie horen, goed kunnen worden uitgevoerd.  

Over jou
Analytisch en resultaatgericht: dat is wat je moet zijn om deze adviesfunctie goed te kunnen uitoefenen. Daarnaast ben jij iemand die niet terugdeinst voor het tonen van initiatief en heb jij veel empathisch vermogen. Je kunt goed samenwerken, hebt oog voor de belangen die spelen en kunt op basis van gezag en gepaste communicatie anderen overtuigen.

Andere eisen:
• Je beschikt over academisch werk- en denkniveau en over een relevante juridische opleiding.
• Je hebt kennis van juridische processen bij (lokale) overheid.
• Je bent ervaren in het adviseren over juridische aangelegenheden.
• Ervaring als secretaris van een bezwarencommissie en met ambtelijk horen is een pré.
• Je hebt kennis van relevante wet- en regelgeving.

Wat we bieden
Je salaris is, afhankelijk van opleiding en ervaring, maximaal €4.859,- bruto bij een 36-urige werkweek (schaal 11). Door het Individueel Keuze Budget heb je maandelijks de beschikking over een deel van je vakantiegeld en eindejaarsuitkering. Je kunt een bedrag laten uitbetalen of o.a. gebruiken voor de aanschaf van een fiets of het kopen van bovenwettelijk verlof. Het ouderschapsverlof wordt gedeeltelijk door ons betaald.

Tot slot: je werkt in ons moderne en duurzame kantoorgebouw boven station Delft. Gemakkelijk per openbaar vervoer te bereiken en midden in de binnenstad. De werktijden zijn flexibel en er zijn thuiswerkmogelijkheden.

Delft. Laat zien wat je kan
Delft, een stad van contrasten. Tot ver in het buitenland beroemd om de prachtige, historische binnenstad (en om Delfts blauw). Maar ook om innovatieve kenniscentra als de TU, TNO en Deltares. Een stad van monumenten en experimenten. Delft heeft een rijke historie én is, mede door tienduizenden studenten, jong gebleven. De jongste oude stad van Nederland. Vernieuwing is al eeuwenlang onderdeel van het DNA van Delft. Ook vandaag kijkt de stad reikhalzend uit naar morgen. Het bepaalt de agenda van het bestuur en de gemeentelijke organisatie. Spraakmakende infrastructurele projecten, sociale en bestuurlijke vernieuwing. De organisatie omarmt nieuwe inzichten en creatieve oplossingen.

Contact
Wil jij meer informatie ontvangen voordat je op de solliciteer-knop drukt? Neem dan contact op met Jennifer van Luijk (Afdelingshoofd Juridische Zaken) via telefoonnummer 06 40 14 12 96.

Direct solliciteren kan natuurlijk ook! Upload jouw motivatie en cv voor 17 februari 2019 via de ‘Solliciteer’ button.

Medewerkers van de Gemeente Delft en Werken in Haaglanden hebben bij gelijke geschiktheid voorrang op andere kandidaten.

Een assessment kan deel uitmaken van de sollicitatieprocedure.

Op acquisitie gaat gemeente Delft niet in.

Jurist Wet Natuurbescherming

Bij de Omgevingsdienst Haaglanden werk je samen met ruim 230 deskundige collega’s aan een schoon milieu, natuurbehoud en een veilige leefomgeving. Vergunningen verlenen, toezicht houden en waar nodig handhaven zit in onze genen. Dit betekent voortdurend rekening houden met uiteenlopende belangen. Onze ambitie? Vandaag meedenken over duurzame oplossingen van morgen. Wij werken op steenworp afstand van de Haagse binnenstad en tien minuten lopen vanaf station Den Haag Centraal.

Op de afdeling Toetsing & Vergunningverlening Milieu zijn wij op zoek naar een

Jurist Wet Natuurbescherming
Fulltime | Den Haag

Wat ga je doen?

  • Je borgt de juridische kwaliteit bij de behandeling van aanvragen voor een (complexe) vergunning of ontheffing Wet natuurbescherming.
  • Je toetst beschikkingen en correspondentie op juridische implicaties.
  • Je behandelt bezwaar- en beroepschriften en vertegenwoordigt het bevoegd gezag in rechte.
  • Je bent de spin in het web bij de afstemming met betrokken partijen.
  • Je volgt en implementeert beleidsontwikkelingen en nieuwe wet- en regelgeving.
  • Je werkt met het zaaksysteem Squit XO waarin je het proces, de kwaliteit en de doorlooptijd van jouw procedures bewaakt.
  • Je bent oplossingsgericht en signaleert knelpunten, kunt scherp analyseren en vindingrijk interpreteren, doet verbetervoorstellen en adviseert.
  • Je draagt bij aan de doorontwikkeling van het groene werkveld.

 


Wat vragen wij van jou?

  • Afgeronde WO-opleiding (Master of Laws LLM), afstudeerrichting staats- en bestuursrecht.
  • Ruime werkervaring met het bestuursrecht en aantoonbare kennis van de Wet natuurbescherming.
  • Een open en directe manier van communiceren.
  • Je analyseert scherp, bent verbindend en kunt goed plannen en organiseren.

Wat krijg je daarvoor terug?

  • Bevlogen en deskundige collega’s.
  • Goede ontwikkelings-, opleidings- en groeimogelijkheden.
  • Afhankelijk van kennis en ervaring een salaris van max € 4.859,00 (schaal 11) bruto bij een 36-urige werkweek.
  • Opbouw Individueel Keuze Budget.
  • Ov-chipkaart voor woon-werkverkeer of fietsvergoeding.
  • Aantrekkelijke bijdrage in pensioenopbouw en ziektekosten.

Kom jij ons team versterken?
Stuur dan uiterlijk voor 8 februari 2019 je motivatie en cv door te klikken op de sollicitatiebutton.

Wil je eerst meer informatie?
Bel met Karin Flikweert (teamleider Procedure- en Milieujuridische Zaken) op 06 150 76 943 of Laura Scholten (P&O-adviseur) op 06 528 84 231.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Trefwoorden: Jurist Wet Natuurbescherming, Jurist, Wet Natuurbescherming, WO, Bestuursrecht, Vacature Den Haag

 

facily LAW is op zoek naar franchisenemers!

facily LAW heeft op vragen van advocaten, juristen en mediators om samen te werken, een franchiseconcept voor dit soort specialisten ontwikkeld, volgens de Nederlandse Franchise Code (NFC), waarbij de franchisenemer eigen ondernemer is en blijft en ondersteund wordt vanuit een professionele backoffice.

Bij dit franchiseconcept is het uitgangspunt dat het een soft franchise is, waarbij de klant van de franchisenemer altijd zijn/haar klant is en blijft, ook als de franchisenemer uittreedt uit het franchiseconcept.

Voordelen van het franchiseconcept

Door gebruik te maken van de grotere slagkracht van het collectief van de franchisenemers, is het mogelijk een grotere doelgroep te bedienen. In dit franchiseconcept is het mogelijk diensten, waar je zelf niet voldoende ervaring in hebt, te overleggen met een collega die dat wel heeft. Daarnaast hoef je de klant niet meer door te verwijzen naar een externe partij en is er altijd een collega die de zaak samen met jou voort kan zetten. Ook is het mogelijk gebruik te maken van een (goedkopere) tweedelijns jurist die voor jou uitzoekwerk kan verrichten of processtukken kan opstellen.

Wat bieden wij jou

Teamwork

Wij bieden onze franchisenemers een leuk en professioneel team, waarbij overdracht, teamwork, overleg e.d. altijd mogelijk is.

Secretariaat

De franchisenemers van facily LAW kunnen beschikken over een secretariaat waar de klanten de hele week terecht kunnen met vragen. Ze krijgen altijd een persoon aan de lijn! Deze kan ook goed inschatten of iets prioriteit heeft, of dat er op een later moment contact kan worden opgenomen.

CRM-pakket

Ook is er een uitgebreid CRM-pakket beschikbaar die je wellicht, gelet op de investering, zelf niet altijd zou afnemen. Maar een goede administratie is van levensbelang. Dit wordt je allemaal uit handen genomen (voor zover jij dit zelf wenst, natuurlijk). Daarmee kun jij je bezighouden met hetgeen jij het meest interessant vindt: het adviseren en begeleiden van jouw klant.

Gezamenlijke marketing & PR

Er is een gezamenlijk marketingbudget beschikbaar en ruime kennis en kunde om te adverteren waar nodig en te publiceren via website, social media en de partnerpagina van Mr-online. Middels één “tone of voice” wordt naar buiten gecommuniceerd.

ICT-tools

Voor de franchisenemers binnen het franchiseconcept facily LAW worden ook ICT-tools ontwikkeld, die de dienstverlening naar je klant verder vergemakkelijkt, of zelfs uitbreidt. Zo heb je de beschikking over een tool waarmee contracten automatisch worden gegenereerd, beschik je over een professionele webinar-applicatie en kun je altijd gebruik maken van een ICT-helpdesk.

Wie zoeken wij?

Starter of vergevorderd? Alle zelfstandig werkende advocaten, juristen en mediators kunnen zich aansluiten bij onze franchiseformule.

Advocaten:

Heb je je advocatenopleiding afgerond (opleidingsniveau WO) en wil jij als zelfstandig ondernemer verder? Of ben je al jaren werkzaam als advocaat, maar wil je een nieuwe weg inslaan? Sta je ingeschreven bij de Orde van Advocaten? Meld je dan aan als franchisenemer bij facily LAW.

Juristen:

Heb je je rechtenstudie (HBO of WO-niveau) afgerond en wil jij als zelfstandig ondernemer verder? Meld je dan aan als franchisenemer bij facily LAW.

Mediators:

Heb je minimaal een basisopleiding mediation afgerond, sta je ingeschreven in het kwaliteitsregister van Mediators Federatie Nederland (MfN) of in het ADR Register en wil jij als zelfstandig ondernemer verder? Meld je dan aan als franchisenemer bij facily LAW.

Onze gegevens:

facily LAW Vestigingsadres Hoofdkantoor:

Wegalaan 36, 2132 JC HOOFDDORP

Correspondentieadres:  Postbus 285, 2150 AG NIEUW-VENNEP

T: 085 – 2 10 11 12

E: info@facilylaw.com

W: https://facilylaw.com/franchiseconcept-voor-juristen/ 

Contactpersoon m.b.t. franchiseformule: mr. Roy Odekerken

Juridisch adviseur privaatrecht

Juridisch adviseur privaatrecht

Functieomschrijving
Wat is mooier dan een bijdrage leveren aan wegen, vaarwegen en watersystemen waar dagelijks miljoenen mensen gebruik van maken? Jouw juridische adviezen bepalen mede het succes van de infrastructurele projecten van Rijkswaterstaat. Als juridisch adviseur privaatrecht schep je duidelijkheid in uiteenlopende aanbestedingsvraagstukken. Zo zorg je dat we juridisch in control blijven.

Privaatrechtelijk-juridische ontwikkelingen worden door jou in kaart gebracht en je maakt specialistische kennis bruikbaar voor je collega’s binnen Rijkswaterstaat. Je behandelt complexe dossiers en draagt bij aan de uniformering van de werkwijze van de diverse diensten. Daarnaast draag je bij aan de ontwikkeling van beleid, wet- en regelgeving, en aan de evaluatie daarvan. Je informeert onze klanten tijdig over ontwikkelingen binnen de relevante rechtsgebieden.

Als jurist adviseer jij alle geledingen van Rijkswaterstaat en ben je verantwoordelijk voor het afhandelen van uiteenlopende vraagstukken op het gebied van overeenkomsten, aanbestedingen, algemene voorwaarden, intellectueel eigendom, aansprakelijkheid, staatssteun en ondernemingsrecht. De aard van deze vragen varieert van ‘een korte vraag’ tot complexe politiekgevoelige vraagstukken waarbij diverse dwarsverbanden bestaan met andere rechtsgebieden. Je neemt deel aan departementale werkgroepen op het gebied van privaatrecht en verzorgt mede het up-to-date houden van kennis over relevante literatuur en jurisprudentie.

In jouw rol ben je een contactvaardige adviseur die mede door kennisdeling draagvlak verkrijgt bij partijen met tegengestelde belangen. Daarmee draag je bij aan het optreden van Rijkswaterstaat als betrouwbare partner. Dit doe je zowel intern als extern en zowel richting samenwerkingspartners, als richting het bedrijfsleven en burgers. In eerste instantie ben je gericht op probleemoplossing in plaats van formele procedures, maar uiteraard houd je wel de (inter)nationale juridische regels, kaders en procedures voor ogen. Je hebt en onderhoudt daarvoor een relevant netwerk van interne en externe partijen. Je levert met jouw kennis binnen de juridische keten een bijdrage aan de innovatie van (advies)producten en hebt daarbij oog voor de samenhang met aanpalende vakgebieden.

Functie eisen

• Je hebt een wo-diploma privaatrecht.
• Je hebt kennis van en minstens zeven jaar ervaring op het gebied van privaatrecht binnen een overheidsorganisatie.
• Je hebt bij voorkeur affiniteit met aanbestedingsrecht.
• Je hebt oog voor zowel de juridische kaders als de Rijkswaterstaatbelangen.
• Je bent een open en klantvriendelijke persoonlijkheid die overtuigend adviezen uiteenzet.
• Je gaat verstandig om met gevoelige materie.
• Je bent zowel mondeling als schriftelijk communicatief vaardig en kunt onder druk van deadlines presteren. Je gaat precies te werk, met oog voor detail.
• Je herkent je in onze kernwaarden: resultaatgericht, aanspreekbaar, dienstverlenend, integer, ondernemend en verbindend.

Arbeidsvoorwaarden
Salaris­niveau schaal 13
Maand­salaris Min €4.086 – Max. €6.097 (bruto)
Dienst­verband Vaste aanstelling (eventueel met een proeftijd)
Maximaal aantal uren per week 36

Overige arbeidsvoorwaarden
Naast het salaris en vakantiegeld kun je rekenen op een eindejaarsuitkering, de zogenaamde 13e maand. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer maximaal 55% betaald ouderschapsverlof (onder voorwaarden), studiefaciliteiten, een extra verlofregeling voor ouderen en een vergoeding woon-werkverkeer. Bovendien heb je een aantal individuele keuzemogelijkheden bij het samenstellen van je arbeidsvoorwaardenpakket.

Bijzonderheden
Een (online) voorselectietest of een assessment kan onderdeel zijn van het sollicitatieproces. Het maken van een casus en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, kan eveneens deel uitmaken van het sollicitatieproces. Het inwinnen van referenties maakt deel uit van het sollicitatieproces.

Solliciteren kan via de ”Solliciteer” button.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Juridisch adviseur aanbestedingsrecht

Je adviseert alle geledingen van Rijkswaterstaat. Aanbestedingsprocedures, overeenkomsten, zakelijke rechten, intellectueel eigendom, aansprakelijkheid en ondernemingsrecht; het zijn allemaal onderwerpen waarmee jij wel raad weet. Of het nu gaat om een simpele vraag of om complexe politiek gevoelige vraagstukken met diverse dwarsverbanden met andere rechtsgebieden.

Zelfs onder druk blijf je kalm, ga je precies te werk en lever je op tijd. Je behandelt complexe dossiers en draagt bij aan de uniformering van de werkwijze. Hierbij ben je in eerste instantie gericht op probleemoplossing. Uiteraard houd je wel de (inter)nationele juridische regelgeving, kaders en procedures voor ogen. Door je kennis en ervaring te delen, weet je draagvlak te krijgen bij partijen met tegengestelde belangen. Zo draag je bij aan het imago van Rijkswaterstaat als betrouwbare partner. Dit doe je zowel in- als extern en zowel richting samenwerkingspartners als richting het bedrijfsleven en burgers.

Mede dankzij jou is onze kennis over relevante literatuur en jurisprudentie rondom aanbestedingsrecht up-to-date. Je kennis en ervaring zet je in voor de betere en vernieuwende (advies) producten samen met andere overheden.. Hierbij heb je oog voor de samenhang met andere vakgebieden. Als aanspreekpunt voor inkoopafdelingen breng je voor hen privaatrechtelijk-juridische ontwikkelingen in kaart en maak je specialistische kennis bruikbaar voor je collega’s. Daarnaast draag je bij aan de ontwikkeling en evaluatie van beleid, wet- en regelgeving. Je neemt deel aan departementale (ad-hoc-)werkgroepen op het gebied van aanbestedingsrecht en privaatrecht. Klanten informeer je tijdig over ontwikkelingen binnen voor hen relevante rechtsgebieden.

Functie-eisen
• Je hebt een wo-diploma privaatrecht, met een aanvullende specialisatie in aanbestedingsrecht en bij voorkeur (internationaal) contractenrecht.
• Je hebt kennis minimaal vijf jaar ervaring met aanbestedingsrecht en privaatrecht binnen een overheidsorganisatie.
• Je hebt bij voorkeur ervaring met het geven van advies aan een inkoopafdeling binnen de overheid.
• Je kunt juridische adviezen, zowel mondeling als schiftelijk, helder formuleren.
• Je durft collega’s aan te spreken op juridische onjuistheden in hun denken en handelen en weet bij tegengestelde belangen anderen te overtuigen.
• Je bent open en klantvriendelijk en een teamspeler met een hands-on-mentaliteit.
• Je bent proactief en kunt goed netwerken, analyseren, plannen en organiseren.
• Je bent je bewust van de (in)formele regels, verschillende posities, ontwikkelingen, gevoeligheden en krachtenvelden binnen en buiten de organisatie en handelt hiernaar.
• Je herkent je in onze kernwaarden: resultaatgericht, aanspreekbaar, dienstverlenend, integer, ondernemend en verbindend.

Arbeids­voorwaarden

Salaris­niveau 
schaal 12
Maand­salaris
Min €3.667 – Max. €5.450 (bruto)
Dienst­verband 
Vaste aanstelling (eventueel met een proeftijd)
Minimaal aantal uren per week 
32
Maximaal aantal uren per week 
36

Overige arbeids­voorwaarden

Naast het salaris en vakantiegeld kun je rekenen op een eindejaarsuitkering, de zogenaamde 13e maand. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer maximaal 55% betaald ouderschapsverlof (onder voorwaarden), studiefaciliteiten, een extra verlofregeling voor ouderen en een vergoeding woon-werkverkeer. Bovendien heb je een aantal individuele keuzemogelijkheden bij het samenstellen van je arbeidsvoorwaardenpakket.

Interesse?

Solliciteer direct via de ‘Solliciteer’ button.

Bijzonderheden

Inschaling gebeurt op basis van opleiding en ervaring.
Een (online) voorselectietest of een assessment kan onderdeel zijn van het sollicitatieproces. Het maken van een casus en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, kan eveneens deel uitmaken van het sollicitatieproces. Het inwinnen van referenties maakt deel uit van het sollicitatieproces.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Flight Claim Jurist

Flight Claim is een dochter onderneming van de rechtsbijstand verzekeraar ARAG. Flight Claim is gespecialiseerd in het verkrijgen van compensatie bij vertraagde of geannuleerde vluchten volgens de Europese verordening 261/2004.

Je bent bezig met de laatste loodjes van je studie HBO/WO Rechten of hebt deze net afgerond. Misschien heb je ook al enige praktijkervaring in het bedrijfsleven. Kan je niet wachten om aan de slag te gaan in een klein team, je kennis te verrijken met de laatste ontwikkelingen ten aanzien van de rechten van de reiziger en flink wat proceservaring op te doen tegenover grote partijen als KLM, Transavia of Corendon?

Lees dan verder!

Dienstverband/Industrie

Gedupeerde reizigers hebben ons keihard nodig voor het claimen van vergoedingen ten gevolge van bijvoorbeeld vluchtvertragingen of – annuleringen. Via onze website weet de reiziger binnen een paar klikken of hij/zij recht heeft op vergoeding. Deze klanten zijn meestal net teruggekomen van een reis en hebben met vertragingen te maken gehad. Je begrijpt, zij balen. Afhankelijk van een aantal criteria, kunnen zij in aanmerking komen voor een vergoeding door de inzet van het (onafhankelijke) Flight Claim team. Flight Claim werkt op basis van no cure, no pay, dus – met name voor de niet-verzekerde – kan dit een aantrekkelijke route zijn om het ervaren ongemak ietwat te compenseren. Wat kun je tijdens jouw dag zoal verwachten….

• Je bent verantwoordelijk voor klantcontact, voert haalbaarheidsonderzoeken uit en informeert de klant of de klacht in behandeling kan worden genomen

• Je stuurt de zogenaamde aansprakelijkstelling naar de luchtvaartmaatschappij, weerlegt eventueel verweer en onderhandelt over de schikking

• Je stelt processtukken zoals dagvaardingen en replieken op

• Bij een gerechtelijke procedure vertegenwoordig je de klant

• Je draagt bij aan het actueel houden van de juridische kennis van het team

Vereiste opleiding, vaardigheden en kwalificaties

• Je bent een afgestudeerd HBO-er Rechten met enige ervaring of je hebt je (universitaire) Bachelor of Master Nederlands en/of Europees Recht (bijna) afgerond

• Je beschikt over goed inlevingsvermogen, overtuigingskracht en een prettige telefoonstem

• Je beschikt over goede communicatieve en sociale vaardigheden en spreekt en schrijft vloeiend Nederlands en Engels.

• Naast zelfstandig kunnen werken, ben je een echte teamplayer

• Je zet graag de puntjes op de ‘i’, bent digital savvy & ervaren met CRM, MS Office en Google/Gmail gebruiker

• Je hebt interesse in wat een Europese verordening betekent op Nederlands en Europees niveau

• Wij hebben je minimaal 4 dagen per week nodig; fulltime is een pré.