SPECIALIST VERWERVING EN ONTEIGENING
Wij maken samen Eindhoven. Een wereldspeler die barst van de kennis, creativiteit en kunde. En van de energie. Met diezelfde energie werken wij aan de stad van vandaag én de toekomst. Werken voor de gemeente Eindhoven is veelzijdig, concreet en heeft betekenis.
De afdeling Ruimtelijke Ordening heeft specialisten in huis op het gebied van bestuursrecht, civiel recht, verwerving en onteigening en planeconomie. Voor dat laatste specialisme zoeken we versterking.
Wat maak jij voor Eindhoven?
Grondeigendom is essentieel om grip te houden op de kwaliteit en duurzaamheid wanneer het gaat om de Eindhovense ambities op het gebied van over verdichting, vergroening en gezond leven.
Jij:
• gaat hoofdzakelijk aan de slag met projecten in Eindhoven Noordwest, zoals de Brainport Industries Campus, het gezicht van de hightech maakindustrie. Daarvoor werk je veel samen met de gebiedsmanager;
• adviseert en ondersteunt projectmanagers bij het tijdig vrij maken van onroerende goederen om ruimtelijke ontwikkelijkingen mogelijk te maken. Daarbij overweeg jij alle opties: van minnelijke verwerving tot onteigening;
• werkt in wisselende teams, brengt financiële gevolgen in kaart en ondersteunt bij onderhandelingen;
• combineert jouw kennis over onroerend-goedrecht met de juridische aspecten van ruimtelijke ontwikkelingen;
• zoekt aanknopingspunten bij nieuwe werkwijzen als ‘burgers aan zet’ en proeftuinen op het gebied van ‘minder regels’;
• verzorgt de juridische begeleiding bij contractvorming en dossieropbouw. Je stelt zelfstandig contracten op.
Samen met de senior specialist verwerving en onteigening zorg je ervoor dat Eindhoven optimaal ondersteunt wordt en dat jullie gezamenlijke kennis geborgd wordt binnen de organisatie.
Hoe maak jij dit waar?
Jij:
• hebt een studie Nederlands recht afgerond, richting privaatrecht;
• hebt een aantal jaar ervaring op het gebied van verwervings- en onteigeningsrecht;
• weet hoe je een sterk juridisch betoog opbouwt dat de gerechtelijke toetsen doorstaat en communiceert helder;
• bent op de hoogte van de nieuwe ontwikkelingen in jouw vakgebied vanuit de Nieuwe Omgevingswet;
• kunt goed samenwerken, bent initiatiefrijk en ondernemend;
hebt affiniteit met het werken in een politiek bestuurlijke omgeving.
Wat krijg je terug voor jouw waardevolle bijdrage?
Ruimte om impact te hebben op de gemeente Eindhoven en de stad. Een informele werksfeer en oog voor een goede werk- en privé balans. Verder mag je rekenen op:
• een jaarcontract voor 32 tot 36 uur per week. Als we van beide kanten tevreden zijn, wordt het omgezet naar een vast contract;
• max. € 4859,- bruto per maand (o.b.v. 36 uur per week);
• ontwikkelmogelijkheden. Kennisontwikkeling staat binnen de afdeling voorop. We moedigen je aan om je kennis op peil te houden en uit te breiden.
• 24 vakantiedagen (o.b.v. 36 uur per week). En je kunt ADV op bouwen;
• een vrij besteedbaar bedrag van 17,05% van je bruto salaris. Dit bestaat uit o.a. de vakantie- en eindejaarsuitkering en levensloopbijdrage;
• een vergoeding voor een trajectkaart van max. € 60,- per maand als je met de trein/bus reist. We hebben ook wandel-, fiets-, en e-bike vergoedingen;
• een werkplek in het centrum van Eindhoven. Verder kun je ook thuis werken en is er veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling.
Kom jij het maken voor Eindhoven?
Al overtuigd? Reageer dan via de ‘Solliciteer’ button. We lezen in jouw motivatiebrief graag wat jij voor Eindhoven komt maken met jouw talenten. Heb je nog vragen? Annet Hardon staat je graag te woord via 06-5276 9256.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Senior Planjurist
32-36 uur | Dordrecht
Wat ga je doen?
Als planjurist adviseer je over de ruimtelijke ordening in de breedste zin van het woord aan zowel projectleiders als andere vakdisciplines en het gemeentebestuur. De werkzaamheden zijn zeer divers en betreffen zowel ontwikkelingsprojecten als projecten in de beheerfase. Hierbij kan je denken aan projecten zoals de Dordtse Kil of ontwikkelplannen voor een buitengebied.
Je stelt zelfstandig bestemmingplannen op en brengt deze in procedure. Daarnaast toets je ook bestemmingsplannen van anderen en ben je in indien nodig opdrachtgever voor onderzoeken ten behoeve van bestemmingsplannen. In sommige gevallen ben je verantwoordelijk voor de uitbesteding van te maken bestemmingsplannen. Daarnaast vervul je een belangrijke rol bij de ontwikkeling van ruimtelijk beleid.
Als Senior Planjurist neem je de verantwoordelijkheid om de ambities van Dordrecht juridisch planologisch mogelijk te maken. Daarbij analyseer je de mogelijkheden en ben je creatief in het bedenken van oplossingen die passen in de context van de opgave. Dit doe je samen met collega’s van stedenbouw, milieu, projectleiders, externe opdrachtgevers en ontwikkelaars. Jouw adviesvaardigheden komen daarbij goed van pas.
Wat neem je mee?
Als planjurist ben jij bekend met de nieuwste standaarden en ontwikkelingen op het gebied van landelijke wetgeving. In het bijzonder uiteraard de Omgevingswet- Europese wetgeving en jurisprudentie op het gebied van ruimtelijke ordening en aanverwante rechtsgebieden. Affiniteit met digitale aspecten is aanbevolen.
Waar kom je te werken?
Ruimtelijke Kwaliteit bestaat uit acht teams en is verantwoordelijk voor de ontwikkeling en het beheer van de ruimtelijke ordening en openbare ruimte van Dordrecht. Wij adviseren en dragen vanuit kennis en vakmanschap bij aan strategische vraagstukken en opgaven van de stad. Dit doen wij door het organiseren en maken van beleid, programmering, ontwerp, beheer en uitvoering. Op tactisch en operationeel niveau en op strategisch niveau als het gaat om het plan juridische- en erfgoedinstrumentarium.
Werken voor Dordrecht is extra leuk, omdat de stad precies de juiste schaalgrootte heeft: de stad biedt complexe grootstedelijke uitdagingen en tegelijkertijd is de organisatie compact genoeg om slagkracht en korte lijnen te behouden. Dordrecht is daarmee de perfecte omgeving om jouw talent voor in te zetten.
www.werkenbijdordrecht.nl. Er gaat een stad voor je open.
Wat bieden we jou?
Een verantwoordelijke, veelzijdige en uitdagende functie in een plezierige werkomgeving waar initiatieven gewaardeerd worden. Daarnaast werk je samen met enthousiaste collega’s. Het salaris voor deze functie bedraagt afhankelijk van opleiding, kennis en ervaring maximaal € 4.859,- (schaal 11 Car/Uwo) op basis van een 36-urige werkweek. Invulling in deeltijd, 32 uur, is bespreekbaar.
Wij zijn een moderne werkgever. Wij hebben uitstekende arbeidsvoorwaarden op het gebied van reiskosten, pensioen, flexibele werktijden, verlof- en studiefaciliteiten en een Individueel Keuze Budget. Hier vindt je al onze arbeidsvoorwaarden.
Solliciteren of meer weten?
Je kunt direct online solliciteren door te klikken op de sollicitatiebutton. Reageer voor 28 januari 2019. Voor meer informatie over de vacature kan je contact opnemen met Jan Booij, Clustermanager Ruimtelijke Kwaliteit, telefoonnummer 06-20675249. Je kan ook contact opnemen met Peter de Haas, Senior Adviseur Plan juridische Zaken, bereikbaar op telefoonnummer 078 – 770 4899.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
In Heerhugowaard werken wij elke dag aan een betere en veiligere omgeving voor iedereen die hier komt, woont, werkt, onderneemt en leeft. Dit doen we met inzet voor en door iedereen. Want alleen samen maken we het waar.
Heerhugowaard is jouw ruimte als jij met jouw ambities en talent het verschil wilt maken voor iedereen in onze mooie gemeente. Jij bent een publieke professional. Jouw blik is altijd naar buiten gericht en je pakt jouw ruimte om je te blijven ontwikkelen. Als jij groeit, groeit de organisatie mee. Zo zijn we altijd een stap voor.
Met plezier samenwerken voor een TOP dienstverlening: dat is werken bij Heerhugowaard.
Jurist Handhaving
36 uur | Heerhugowaard
Over de functie
De functie valt binnen het organisatieonderdeel Buitenruimte. Het team Handhaving, bestaande uit toezichthouders en handhavingsjuristen, verzorgt het toezicht op ruimtelijke ordening en bouwen, milieu, brandveiligheid, APV, openbare orde en veiligheid. En toezicht op evenementen en de Drank- en horecawet. Samen met je collega-juristen ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van het handhavingsbeleid.
Wat je doet
Jij verzorgt de juridische afhandeling van controles en bevindingen van toezichthouders en handhavers, alsmede handhavingsverzoeken en klachten. Tevens voer je bestuursrechtelijke handhavingsprocedures uit en vertegenwoordig je de gemeente bij bezwaar- en beroepzaken. Hiervoor doe je onderzoek, stel je rapporten op, baseer je de te nemen beslissingen op wet- en regelgeving, volg je de jurisprudentie en het gemeentelijk beleid. Verder onderhoud je het contact met vergunninghouders, opdrachtgevers, aannemers, omwonenden en andere stakeholders.
Wat je nog meer doet
Je verstaat de kunst om de regelgeving ook naar ‘de geest van de wet’ te interpreteren door het maken van zorgvuldige afwegingen tussen de wettekst, het beoogde doel en het maatschappelijke als ook het politieke draagvlak. Je bent in staat om in een hectische maar vooral dynamische omgeving te werken, zelfstandig maar ook in teamverband. Daarbij ben je klantgericht en heb je een goed gevoel voor bestuurlijke verhoudingen.
Wat jij bent, kunt en hebt
Jij hebt een afgeronde HBO-/WO opleiding, met specialismen als bestuursrecht en ruimtelijke ordening. Daarnaast werk je inmiddels enkele jaren in een vergelijkbare functie, bij voorkeur bij een overheidsorganisatie. Jij kunt over de grenzen van je eigen terrein heen kijken en komt tot integrale oplossingen voor complexe vraagstukken in samenwerking met in- en externe collega’s van verschillende disciplines, bijvoorbeeld in gebiedsteams.
Wat wij je bieden
Heerhugowaard werkt op een vernieuwende, praktische en vooral menselijke manier. Dat betekent flexibele werktijden, de mogelijkheid om plaats (bijvoorbeeld vanuit huis) en tijd onafhankelijk te werken. Je kiest zelf je laptop en telefoon (BYOD), deze worden jouw eigendom. Je kunt deze dus ook privé gebruiken. Jouw salaris is maximaal € 4.225,- bruto per maand (fulltime dienstverband, schaal 10, CAR/UWO, salarispeil 1 januari 2018). Naast het recht op vakantie-uren (183,6 uur) kun je ook nog ruim 4 weken verlof kopen via het individuele keuze budget (IKB). Het IKB is 18,45% van jouw bruto salaris en je kunt dit voor verschillende doelen inzetten of opnemen wanneer het jou uitkomt.
Ben je geïnteresseerd?
Ben jij onze jurist Handhaving? Dan wordt het tijd dat wij elkaar ontmoeten. Stuur je sollicitatie met motivatie en CV voor 14 januari 2019 o.v.v. jurist Handhaving door te klikken op de sollicitatiebutton. De gesprekken vinden plaats op 18 januari 2019.
Heb je nog vragen?
Bel of app Peter van Drongelen, manager Buitenruimte, tel 06 – 220 40 686.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Trefwoorden: Jurist Handhaving, Jurist, Handhaving, Toezichthouder, Overheid, Gemeente
Wij zoeken
Een ervaren jurist die juridische kwaliteit met praktisch oplossend vermogen weet te combineren, die goed in teamverband kan werken en zich thuis voelt in een internationaal georiënteerde kennisorganisatie. Ben jij daarnaast resultaatgericht, beschik jij over goede communicatieve- en adviesvaardigheden en heb je een flexibele werkhouding?
Dan hebben wij een interessante en uitdagende positie in een innovatieve en uitdagende werkomgeving voor je!
Je taken zijn:
In deze functie heb je een grote mate van verantwoordelijkheid en zelfstandigheid waarbij intensieve samenwerking met je collega’s binnen ons team en binnen AFSG, een belangrijke plaats inneemt.
Wij vragen
Je bent afgestudeerd in Nederlands Recht en hebt minimaal 5 jaar werkervaring binnen een complexe organisatie. Kennis van en ervaring met verbintenissenrecht en intellectueel eigendomsrecht zijn vereist. Bij voorkeur heb je ook ervaring met (Europese) subsidies. Wij vragen een goede mondelinge en schriftelijke beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.
Wij bieden
Een baan bij een organisatie, die je dagelijks uitdaagt om onze klanten de best mogelijke oplossing te bieden. Als jurist ben je onderdeel van een ambitieus team en werk je gezamenlijk aan diverse vraagstukken. Binnen het team is er volop ruimte voor eigen initiatief. Eigen inbreng en verantwoordelijkheid kenmerken onze organisatiecultuur.
Wij bieden een dienstverband met een gemiddelde werkweek van 32-36 uur, salaris tot maximaal € 4.934,-. bruto per maand bij een volledige werkweek (schaal 11). De duur van het dienstverband is in eerste instantie voor de periode van een jaar, met uitzicht op een vast contract.
Naast een marktconform salaris bieden wij je goede studie- en verlofregelingen en een pensioenregeling bij het ABP Pensioenfonds.
Meer informatie
Wil je meer weten over deze vacature? Wij informeren je graag verder. Neem voor inhoudelijke vragen contact op met Marjolein van der Glas, manager JZC, (telefoonnummer: 0317-480471, e-mail: marjolein.vanderglas@wur.nl). Vragen over de wervingsprocedure kun je stellen aan Matthijs Boer, HR-adviseur, e-mail: matthijs.boer@wur.nl.
Geïnteresseerd?
U kunt online solliciteren via http://www.wur.nl/nl/Werken-bij/Vacatures.htm tot 20 januari 2019.
Wij zijn
De afdeling Juridische Zaken en Contractmanagement binnen de Agrotechnology & Food Sciences Group (AFSG). Ons team bestaat uit een Manager Juridische Zaken & Contractmanagement, 4 juristen, 4 medewerkers Contractmanagement en 1 administratief medewerker. Wij adviseren projectleiders, business developers, leerstoelhouders en directie op een breed juridisch werkveld, waaronder verbintenissenrecht, kennisvalorisatie, wetenschappelijke integriteit en subsidieregelingen. AFSG kenmerkt zich door een informele, collegiale en dynamische internationale werkomgeving met diverse mogelijkheden om jezelf te (blijven) ontwikkelen.
Agrotechnology & Food Sciences Group is onderdeel van Wageningen University & Research waar fundamenteel en toegepast wetenschappelijk onderzoek elkaar aanvullen. We werken samen met nationale en internationale bedrijven, onderzoeksorganisaties en overheden aan “Healthy food in a biobased society”. Onze innovaties vervullen een cruciale rol bij het oplossen van maatschappelijke vraagstukken. Ondernemerschap en professionaliteit kenmerken ons. Kortom: een interessante, internationale werkgever van formaat!
Wageningen University & Research
Een wezenlijke bijdrage leveren aan de kwaliteit van leven. Dat is ons dagelijks werk. Wij zoeken binnen ons domein van gezonde en veilige voeding en voedselproductie, voedselzekerheid en gezonde leefomgeving naar antwoorden op vragen over maatschappelijke thema’s als duurzame voedselproductie, klimaatverandering en alternatieve energiebronnen. Dat doen we natuurlijk niet alleen. Om dit, ook internationaal, waar te maken werken we elke dag met 5000 mensen aan de kwaliteit van leven.
Wil je hier ook je dagelijks werk van maken? Bij ons krijg je daar de ruimte voor.
Kijk voor meer informatie over werken bij Wageningen University & Research op http://www.wageningenur.nl/nl/Werken-bij.htm.
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.
Kandidaten die eerder op deze vacature gereageerd hebben worden verzocht dat niet nogmaals te doen.
Bij het cluster Ingenieursbureau, team vastgoed, zijn wij op zoek naar een
Vastgoed Jurist
36 uur per week | Emmeloord
Wat ga je doen?
Als vastgoedjurist maak je onderdeel uit van het team vastgoed en ben je verantwoordelijk voor de advisering over complexe vastgoedcontracten en eigendomsvraagstukken. Je vertegenwoordigt de gemeente richting inwoners, projectontwikkelaars en andere partijen, hierbij heb je oog voor je omgeving en houd je rekening met verschillende belangen.
Je houdt je bezig met het opstellen van vastgoedovereenkomsten en het vastleggen van juridische afspraken, bijvoorbeeld in het kader van vastgoedtransacties en (her)ontwikkelingsprojecten. Je ondersteunt de planeconoom en projectleiders. Je adviseert het bestuur en het management in vastgoed juridische zaken. Je ziet er op toe dat contractuele verplichtingen worden nagekomen en behandelt claims als dat nodig is.
De (complexe) verwervingen en huurbeëindigingen, het schrijven van pacht- en huurbeleid, vestigen van zakelijke rechten, het begeleiden van onteigeningen, adviseren over de optimale inzet van grondbeleid instrumenten, controleren en accorderen van schadeloosstelingsberekeningen behoren ook tot je takenpakket.
Wie zoeken wij?
Je bent op de hoogte van actuele ontwikkelingen in het vakgebied en hebt hier een eigen visie op. De ontwikkelingen in en ambities van de gemeente Noordoostpolder spreken je aan en je bent in staat om daar een deskundige en vernieuwende bijdrage aan te leveren. Je bent vertrouwd met de juridische instrumenten van het grondgebied, gebiedsgericht werken, adviseren en het voeren van onderhandelingen.
Je snapt dat het steeds meer gaat om ‘met elkaar’ en minder om ‘tegenover elkaar’ en je zoekt altijd creatief naar oplossingen, al weet je ook duidelijk aan te geven als het onmogelijke wordt gevraagd. Je kunt goed luisteren naar een klant, en je weet de juiste vragen te stellen. Je kunt je inleven in hun situatie en vanuit daar ben je in staat om op een flexibele manier passende oplossingen aan te dragen en over te brengen aan de klant.
Je bent in staat om zelfstandig contractbesprekingen te voeren, juridische contracten op te stellen en bestuurlijke besluitvormingsnota’s op te stellen.
Wij vragen
De kernwaarden van onze organisatie zijn samenwerken, verantwoordelijkheid, lef en creativiteit.
Wij bieden
Een afwisselende baan in een plezierige werkomgeving. Het salaris, afhankelijk van jouw kennis en ervaring, maximaal € 4.541, – bruto per maand (functieschaal 10A) bij een fulltime dienstverband van 36 uur. Ook hebben wij goede secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals het Individuele Keuze Budget van 17,05%. Je kunt dit budget laten uitbetalen of extra verlof voor kopen.
Informatie en sollicitatie
Voor meer informatie kun je contact opnemen met Henri van de Brug, coördinator vastgoed op telefoonnummer 0527 63 34 79.
We ontvangen jouw motivatie met cv graag voor 10 januari 2019 via de sollicitatiebutton.
De gesprekken vinden plaats op maandag 21 januari 2019.
Een assessment maakt onderdeel uit van de procedure.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Trefwoorden: Vastgoed Jurist, Jurist, Legal, Juridisch, Vastgoed, Vastgoedrecht, Privaatrecht, Overheid, Gemeente
Juridisch adviseur fysiek domein
36 uur | Amstelveen
Zoek jij een baan met betekenis en vrijheid? Kom dan bij ons het verschil maken!
Wie zijn wij?
Werken bij de gemeente Amstelveen betekent werken voor 2 gemeentes tegelijk: Aalsmeer heeft namelijk diverse taken uitbesteed aan de ambtelijke organisatie van gemeente Amstelveen. Dit vraagt extra flexibiliteit en sensitiviteit van medewerkers en biedt vooral kansen: het werken voor 2 gemeentebesturen vergroot letterlijk en figuurlijk je netwerk en verbreedt je werkveld aanzienlijk.
Het team Juridische Zaken maakt onderdeel uit van de afdeling Services en bestaat uit 16 juridisch adviseurs, 2 medewerkers frontoffice, 1 juridisch medewerker, 2 klachtencoördinatoren en de teamleider. Als centraal juridisch team vervullen wij een spilfunctie binnen de uitvoeringsorganisatie Amstelveen en Aalsmeer (AA). Onze kerntaken liggen op het gebied van de behandeling van bezwaar- en (hoger) beroepsprocedures, interne juridische advisering op de specifieke terreinen van de Wet tijdelijk huisverbod, Wet openbaarheid van bestuur (Wob), Verzekeringen, Privacy-, Subsidie-, Ambtenaren-, Aanbestedings- en Contractenrecht, Geheimhouding en tot slot de afhandeling van aansprakelijkheidstellingen.
Jouw uitdaging!
Je bent een communicatieve professional die in staat is om op diverse niveaus binnen een middelgrote bestuurlijke en juridische organisatie overtuigend te acteren en je hebt affiniteit met het fysiek domein. (Kennis rondom de Algemene wet bestuursrecht, Wabo, de Omgevingswet en Ruimtelijke Ordening is een must, alsmede kennis van handhaving, APV, woonfraude en de Wob). Onze organisatie kent een ambtelijke bezwaarschriftencommissie. Als juridisch adviseur neem je zitting in de commissie, afwisselend als voorzitter of als secretaris. bij de behandeling van bezwaar- en beroepschriften zoeken wij via snel telefonisch contact actief de dialoog met bezwaarmaker, derde belanghebbende(n) en de interne afdeling, om het geschil buiten een officiële procedure om, op te lossen. Dit alles maakt het werk als juridisch adviseur afwisselend en betekenisvol.
Daarnaast adviseer je de AA-organisatie, het bestuur en de directie van Amstelveen op het gebied van het fysiek domein, de APV en de Wob. Politieke sensitiviteit is daarbij jouw tweede natuur. Je bent in staat om juridische, financiële en politieke risico’s in kaart te brengen en nieuwe wetgeving en jurisprudentie te vertalen naar beleid. Je geeft duiding aan ontwikkelingen binnen het fysiek domein, de APV en de Wob en initieert acties als dit noodzakelijk is. Vanuit deze rol speel je een belangrijke rol bij de inbedding van juridische kwaliteitszorg binnen de organisatie.
Een geheel ander beleidsterrein waar het straf- en bestuursrecht elkaar raken is de behandeling van tijdelijke huisverboden. Als beleidsadviseur adviseer je de burgemeesters van Amstelveen, Aalsmeer, Uithoorn, Diemen en Ouder-Amstel bij het opleggen, verlengen en intrekken van huisverboden.
Wat vragen wij van jou?
Wat bieden wij jou?
Enthousiast geraakt?
Kom bij ons het verschil maken en reageer uiterlijk 13 januari 2019 via de sollicitatieknop. Wij zien je sollicitatie graag tegemoet!
Voor vragen kun je bellen met Alexander Oudendijk, Afdelingshoofd Juridische Zaken of Gladys Brunings, corporate recruiter. Zij zijn bereikbaar via 020-540 49 11. Je kunt je vragen ook stellen via WhatsApp via 06 – 10 14 75 63 (alleen WhatsApp).
Wat verder goed is om te weten
De AA-organisatie wil een diverse en inclusieve organisatie zijn. Daarom bieden wij ruimte aan iedereen en zetten wij de diversiteit van onze collega’s in om de beste resultaten te behalen voor onze organisatie en de inwoners van Amstelveen en Aalsmeer. Talent als basis, diversiteit als kracht. Vanuit deze visie staan al onze vacatures open voor iedereen.
Trefwoorden: Juridisch Adviseur Fysiek Domein, Juridisch Adviseur, Legal, Juridisch Advies, Bestuursrecht, Omgevingsrecht
Ben jij goed in adviseren en onderhandelen? Stel jij je graag op als juridische vraagbaak en ben jij daarnaast gespecialiseerd in ruimtelijke ordening en grondverwerving? Dan zijn wij op zoek naar jou.
Jurist ruimtelijke ordening
(1,0 fte)
De provincie Flevoland is een jonge en snel groeiende provincie in Nederland. Flevoland is de thuishaven voor ruim 400.000 inwoners op een oppervlakte van 2.412 km2 aan land en water. Een gebied waar denken en doen samenkomen in fascinerende projecten en activiteiten. De provincie is een uitdagende en inspirerende werkgever. Een flexibele en slagvaardige organisatie die snel reageert op veranderingen in onze omgeving. We zoeken mensen die deze eigenschappen zelf ook in huis hebben.
De afdeling:
130 medewerkers houden zich bezig met de realisatie van infrastructurele projecten (Ingenieursbureau) en het beheren & onderhouden van de wegen, vaarwegen, bruggen en sluizen (Bureau Wegen & Vaarwegen). De afdeling waar je komt te werken kent een hechte samenhang. Er heerst een open informele sfeer, gericht op het gezamenlijk klaren van de klus.
De afdeling heeft een uitdagende en complexe portefeuille aan werkzaamheden. Zo wordt er momenteel gewerkt aan nieuwe aansluitingen op snelwegen, het onderhouden van de bruggen en sluizen, de haven van Lelystad en Lelystad Airport.
Wat ga je doen:
Je wordt jurist ruimtelijke ordening en grondverwerving binnen de afdeling Infra. Als jurist gespecialiseerd in het ruimtelijke ordening en grondverwerving ben je verantwoordelijk voor de advisering over: grondverwerving en onteigening, bestemmingsplanwijzigingen, gedwongen verlegging van kabels en leidingen en de afhandeling van planschade- en nadeelcompensatieverzoeken.
Je gaat deelnemen aan onderhandelingen, minnelijke geschilbeslechting en je ondersteunt onze advocaat in het geval van een gerechtelijke procedure. Daarnaast ben je in staat om de huidige jurist aanbestedingsrecht bij te staan en indien nodig te vervangen. Van jou verwachten wij dat je algemeen-juridische werkzaamheden binnen de afdeling Infra verricht, zoals het fungeren als een juridische vraagbaak en borgen van de kwaliteit.
Wat breng je mee:
Wat bieden wij jou:
Meer informatie en reageren:
Wil jij je talenten graag inzetten bij provincie Flevoland? Reageer dan vóór 13 januari via het sollicitatieformulier, door te klikken op de solliciteerbutton. Wil je eerst meer weten over deze vacature, dan kun je contact opnemen met Otto Telkamp, manager van het Ingenieursbureau van de afdeling Infrastructuur: 06 – 28902742. Een assessment kan deel uitmaken van de selectieprocedure.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
De organisatie
Royal HaskoningDHV is al meer dan 135 jaar toonaangevend als ingenieursbureau, in advies en projectmanagement. Vanuit onze vestigingen in meer dan 30 landen werken 6.000 professionals aan projecten in 150 landen. Wereldwijd ontwikkelen we samen met klanten, partners en kennisinstellingen toekomstbestendige oplossingen voor steden, water, transport en industrie. Wij willen bijdragen aan een betere samenleving, een duurzamere toekomst realiseren voor onze kinderen en kleinkinderen. Dat noemen we: ‘enhancing society together’.
Royal HaskoningDHV Legal Consultancy is een hechte groep ervaren en enthousiaste juristen die adviseert over alle facetten van het ruimtelijke ontwikkelingsproces op zowel privaatrechtelijk- als publiekrechtelijk vlak. Uitgedaagd door de dynamiek en complexiteit van de ruimtelijke ontwikkeling zoeken de juristen voor overheden, woningcorporaties en private partijen naar juridische oplossingen. Royal HaskoningDHV Legal Consultancy is de ideale juridische partner. Werken bij ons vereist praktijk- en procesgericht werken, collegialiteit, delen van ervaring en kennis, plezier en creativiteit, maar ook resultaat, hersens, durf, humor en visie.
Het profiel
Wij zijn op zoek naar versterking van ons team met een ondernemende professional die:
* up-to-date gedegen kennis heeft van het contractenrecht (in ieder geval UAV-GC, concessies en samenwerkingsovereenkomsten);
* breed inzetbaar is op de verschillende werkterreinen van Royal HaskoningDHV (met name gebiedsontwikkeling, infra en bouw) en kennis heeft van de verschillende fasen van het ontwikkelingsproces van ruimtelijke- en bouwprojecten;
* met plezier en proactief bijdraagt aan acquisitie en businessontwikkeling, extern en intern;
* er plezier in heeft om samen te werken met collega juristen en technische en financiële experts in multidisciplinaire projectteams.
Dit vragen we van je:
* Je hebt ongeveer 5-8 jaar relevante werkervaring;
* Je hebt de universitaire opleiding Rechtsgeleerdheid met succes afgerond;
* Je bent ondernemend, commercieel, flexibel, zelfstandig, analytisch, (organisatie)sensitief, een teamspeler met gevoel voor inhoud en proces;
* Je stelt hoge eisen aan de kwaliteit van je eigen werkzaamheden;
* Je werkt met plezier in grote zelfstandigheid binnen een hecht team;
* Je beschikt over uitstekende mondelinge én schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden;
* Je vindt het leuk om afwisselend op kantoor en bij opdrachtgevers te werken;
* Je wilt een belangrijke bijdrage leveren aan de uitbreiding en verdere professionalisering van de juridische dienstverlening van Royal HaskoningDHV.
Het aanbod
* Je komt te werken in een organisatie met professionaliteit en collegialiteit;
* Je wordt onderdeel van een multidisciplinair team met brede ervaring op het gebied van legal consultancy en management consultancy;
* Je krijgt een ontwikkeltraject met opleidings- en doorgroeimogelijkheden, voor meer dan alleen juridische expertise;
* Je komt te werken aan maatschappelijk relevante en spraakmakende projecten, met een bestuurlijke en politieke context;
* Je ontvangt een prima salaris en dito arbeidsvoorwaarden en veel vrijheid om je werk in te delen.
De procedure
Voor meer informatie bel of mail je Peter Schils, Associate Director van de afdeling Legal Consultancy op telefoonnummer 06-29429806 of peter.schils@rhdhv.com of ga direct naar de website van RoyalHaskoningDHV en solliciteer.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld. Kijk voor meer informatie over de adviesgroep op de volgende link: Legal Consultancy.
Om de ambities van de gemeente Katwijk juridisch in goede banen te leiden zijn wij op zoek naar een:
Jurist / juridisch adviseur contracten
32 uur per week | Katwijk | wo
Wat ga je doen?
Als juridisch adviseur contracten voer je diverse juridische werkzaamheden uit, maar werk je vooral intensief samen met de projectleider infrastructuur en ruimtelijke ontwikkeling. Op juridisch vlak ben je zijn sparringpartner. Mede dankzij jou sluit de gemeente Katwijk de best mogelijke deals binnen de mogelijkheden en beperkingen van wet- en regelgeving. Jouw belangrijkste verantwoordelijkheden zijn:
De gemeente Katwijk
Ruim 450 medewerkers zetten zich dagelijks in voor de inwoners van Katwijk. Katwijk is met 65.000 inwoners de grootste gemeente in de Duin- en Bollenstreek. In de komende jaren realiseert de gemeente onder andere 7.500 woningen, grote nieuwe wegverbindingen en tal van initiatieven om over te schakelen naar duurzame energie. Deze ontwikkelingen vragen veel van de gemeente, mede omdat er steeds hogere eisen worden gesteld aan het juridisch handelen.
Het team en de collega’s
Het team Juridische Zaken, bestaande uit negen juristen, behandelen juridische vraagstukken die spelen binnen de gemeentelijke organisatie. Het team adviseert college, raad en de eigen organisatie over strategische en gecompliceerde dossiers, begeleidt contractbesprekingen en vertegenwoordigt de gemeente bij (dreigende) conflicten. Onze juristen zijn nauw betrokken bij de implementatie van nieuwe wetgeving en bij het opstellen van nota’s.
Profiel
Je herkent jezelf in de volgende eigenschappen:
Functie-eisen
Als juridisch adviseur contracten beschik je minimaal over:
Wat wij je bieden
Werken voor de gemeente Katwijk is een baan met maatschappelijk betrokkenheid, maar ook een baan waarin je werk en privé goed met elkaar kunt combineren. Bijvoorbeeld door werktijden die je flexibel kunt inrichten en mogelijkheden om thuis te werken. Daarnaast bieden wij je:
Meer informatie en solliciteren
Wil je graag meer weten over deze vacature of over het werken bij de gemeente Katwijk? Neem dan contact op met Chantal Walther (06-120 49 518). Chantal is teamleider van het team Juridische Zaken. Ze vertelt je graag over deze baan, de gemeente Katwijk en haar team. Kijk voor meer informatie over onze organisatie op www.katwijk.nl.
Ben je al enthousiast? Laat ons dan uiterlijk 7 januari a.s. weten dat je als jurist / juridisch adviseur contracten bij de gemeente Katwijk aan de slag wilt via de sollicitatiebutton! Een assessment is mogelijk onderdeel van de selectieprocedure. Voorwaarde voor benoeming is het kunnen overleggen van een geldige verklaring omtrent gedrag (VOG), uiteraard vergoeden wij de kosten die je hiervoor maakt.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet op prijs.
De gemeente Urk heeft veel ambitie en is volop in ontwikkeling.
Wij zijn op zoek naar een nieuwe collega voor de functie van
Jurist Toezicht en Handhaving
18-24 uur | Urk
Ben jij een allround en zelfstandig jurist met passie voor je vakgebied? Sta jij voor het bevorderen van de leefbaarheid en ben jij creatief in het vinden van oplossingen? Reageer dan op deze functie!
Jouw bijdrage aan onze ambities
Als Jurist Toezicht en Handhaving heb je veel contact met in- en externe partijen; de gemeente, verzoekers om handhaving en overtreders. Het opstellen van waarschuwingen, vooraankondigingen en lastgevingen in het kader van regelgeving op het gebied van Wabo, Wro, Bouwbesluit, APV en bijzondere wetten is voor jou geen probleem. Je fungeert als vraagbaak voor collega’s. Het delen van relevante ontwikkelingen op jouw werkterrein met collega’s en in specifieke situaties met het management en het bevoegd gezag behoort ook tot jouw takenpakket. Je draagt bij aan het opstellen van beleid en uitvoeringsprogramma’s. Tot slot vertegenwoordig je de gemeente in bezwaar- en beroepsprocedures.
Wat breng je mee
Wat wij je bieden
Heb je interesse?
Een assessment maakt deel uit van de procedure. Medewerkers die in dienst komen van de gemeente Urk overleggen een positieve verklaring omtrent het gedrag en worden beëdigd. Fred Brouwer (leidinggevende) of Lub Ras (juridisch beleidsmedewerker) verstrekken je graag inlichtingen over deze functie. Zij zijn telefonisch bereikbaar via 0527-689868.
Sollicitatie
Jij voelt je aangesproken door deze boeiende functie? In dat geval kun je tot uiterlijk 3 januari 2019 je motivatiebrief met cv per e-mail versturen door te klikken op de sollicitatiebutton.
De gesprekken vinden plaats op donderdagmiddag 10 januari 2019. We verzoeken kandidaten hier rekening mee te houden.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Trefwoorden: Jurist Toezicht en Handhaving, Jurist, Recht, Legal, Handhaving, Overheid, Gemeente, Vacature Urk