Over de functie
Je geeft 1e-lijns juridisch advies en beoordeelt schademeldingen op polisdekking. Hierbij kijk je of de rechtsvraag past binnen de afgesloten verzekering bij ARAG. Soms is dat een eenvoudige beslissing, maar dit kan ook complex zijn.
Over de afdeling / bedrijfscultuur
Op het Service Center bij ARAG wordt 1e-lijns juridisch advies gegeven. Dit gebeurt vaak telefonisch, maar kan ook per e-mail. Klantgericht werken en kwaliteit zijn onze belangrijkste pijlers. Op onze afdeling werken enthousiaste en deskundige medewerkers. Het uitgangspunt is dat wij altijd helpen. Ook als klanten niet (voldoende) verzekerd zijn, helpen de juristen hen op weg met een juridisch advies.
Een cultuur van je en jij. Elkaar groeten in de gang. Een cultuur waarbij iedereen even tijd voor elkaar vrijmaakt. En waar kennis en successen gedeeld worden. Professioneel richting de klant, informeel richting je collega’s.
Wat vragen wij
Je hebt een afgeronde opleiding HBO Rechten, SJD of WO Rechten. Je bent breed geïnteresseerd in het recht. Je beschikt over een aantal jaren relevante werkervaring opgedaan in de advocatuur, een relevante brancheorganisatie of een andere juridische dienstverlener. Je bent praktisch ingesteld en vindt het leuk om generiek juridisch inhoudelijk bezig te zijn. Je bent een aanpakker en iemand die de verbinding zoekt. Je bent klantgericht, dienstverlenend en vindt het leuk je rol te pakken in een dynamische omgeving. Je bent communicatief sterk. Ook binnen een hectische omgeving lukt het jou creatieve, passende en klantgerichte oplossingen te bedenken.
Wat bieden wij
• Een marktconform salaris gebaseerd op een 38-urige werkweek
• Variabele werktijden en de mogelijkheid tot inruilen van vrije tijd en salaris
• Aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals 8% vakantiegeld, een vaste 13e maand en een goede pensioenregeling
• Ruime mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling en het volgen van opleidingen
• ARAG Vitaliteitsprogramma (waaronder ons sportprogramma)
Interesse?
Ben jij de professional die wij zoeken? Dan ontvangen wij graag jouw CV en motivatie. Heb je nog vragen? Neem dan contact op met Marjolein Hoeksema 033 – 434 2514.
Over ARAG
ARAG is een onafhankelijke rechtsbijstandverzekeraar en juridisch dienstverlener. Wij maken het recht toegankelijk en betaalbaar voor iedereen. Onze ambitie is om de beste juridische dienstverlener van Nederland zijn. Klanttevredenheid en kwaliteit van dienstverlening zijn hierbij de uitgangspunten.
ARAG Nederland maakt onderdeel uit van de ARAG Groep, een van oorsprong Duits familiebedrijf met vestigingen in 15 Europese landen, de Verenigde Staten en Canada. Met zo’n 700 professionals in Nederland werken wij in een collegiale omgeving en informele werksfeer vanuit de locaties in Amsterdam, Rotterdam, Leusden en Roermond. Meer weten? Klik dan op onze bedrijfspagina: https://www.arag.nl/over-arag/
Transdev Nederland zoekt een juridische duizendpoot! Lees snel verder!
Transdev Nederland is voor het hoofdkantoor te Hilversum op zoek naar een
(algemeen contractenrecht)
Wat ga je doen?
Als bedrijfsjurist maak je onderdeel uit van de afdeling Juridische Zaken. De afdeling Juridische Zaken bestaat uit zes juristen. Het is een kleine afdeling met ontzettend leuke collega’s. Iedereen werkt zelfstandig en heeft zijn eigen specialismen en aandachtsgebieden. Jij zult je met name focussen op het contractenrecht en hebt affiniteit en ervaring met ICT-recht. Bij voorkeur heb je ook kennis van of wil je kennis opbouwen over het aanbestedingsrecht. Je bent vanuit jouw expertise het directe aanspreekpunt voor onze afdeling inkoop (procurement). Vanuit jouw rol begeleid je inkooptrajecten op juridisch vlak (bijvoorbeeld beoordelen en opstellen contracten, bijdragen aan onderhandelingen, ondersteunen bij implementaties) en lever je onderbouwde en strategisch juridische adviezen voor deze inkooptrajecten. Je signaleert risico’s en knelpunten en draagt bij aan het verhogen van de compliance awareness binnen de organisatie en in het bijzonder op het gebied van inkoop.
Wie zoeken wij?
Je hebt ruime ervaring als jurist op het gebied van inkoop en/of algemeen contractenrecht en je bent vakinhoudelijk breed onderlegd. Je hebt vanzelfsprekend een afgeronde academische opleiding Rechtsgeleerdheid en hebt de beroepsopleiding bedrijfsjuristen of beroepsopleiding advocatuur afgerond.
Je bent meer een generalist dan een specialist. Als partner van de business ben je oplossingsgericht en denk je mee over de juridische haalbaarheid en risico’s van de inkooptrajecten. Daarom beschik je over organisatiesensitiviteit en een goed gevoel voor interne verhoudingen. Je beschikt over een sterk analytisch vermogen en de overtuigingskracht welke we van een ervaren jurist mogen verwachten. Naast deze analytische vaardigheden heb je een pragmatische instelling, ben je doortastend en heb je oog voor commerciële belangen. Je beheerst de Engelse taal in woord en geschrift uitstekend.
Onze organisatie is zeer dynamisch en dat vraagt een flexibele pro actieve instelling van je. Je hebt de capaciteit om relaties gemakkelijk op te bouwen en vast te houden. Jij bent een verbinder, iemand die niet graag opgeeft en het gemeenschappelijk belang altijd voor ogen weet te houden.
Kortom, Transdev zoekt jou, een juridische duizendpoot met:
Wie zijn wij?
Transdev Nederland geeft mensen de vrijheid om te reizen. Als toonaangevend mobiliteitsbedrijf zijn we actief in het hele land onder diverse namen zoals Connexxion, Hermes en Breng. We leveren innovatieve mobiliteitsoplossingen voor personenvervoer en dragen met onze duurzame voertuigen en initiatieven bij aan de energietransitie in ons land. Ook verzorgen wij met Witte Kruis het ambulancevervoer in diverse regio’s in Nederland. Bij alles wat we doen staan onze reizigers en medewerkers centraal. Transdev Nederland heeft 12.000 medewerkers en vervoert dagelijks zo’n 500.000 mensen.
Als onderdeel van een grote internationale organisatie van 82.000 medewerkers in 20 verschillende landen, profiteren we van een enorme hoeveelheid kennis en ervaring. Wij zijn koploper op het gebied van zero-emission personenvervoer en innovatieve mobiliteit. Bovendien zijn we voortdurend op zoek naar talent en de nieuwste technieken en partners. Zo kunnen we als organisatie blijven innoveren en onze ambities realiseren. Wij zoeken een bedrijfsjurist inkoop om hier aan bij te dragen.
Transdev biedt
Interesse
Ben je nieuwsgierig geworden en denk je de juiste persoon voor deze functie te zijn? Solliciteer dan op deze vacature via de sollicitatiepagina op onze website.
Acquisitie naar aanleiding van. deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Trefwoorden: Bedrijfsjurist, Jurist, Contractenrecht, Contractrecht, Contracts, Aanbestedingsrecht, juridisch Adviseur, Inkoop, Recht, Advocatuur, Rechtsgeleerdheid
Openbaar Ministerie
Functieomschrijving
Ben jij een ervaren strafrechtjurist, en wil jij de samenleving laten merken dat daders worden opgespoord en gecorrigeerd? En dat er recht wordt gedaan aan de positie van slachtoffers en nabestaanden? Bouw dan als aankomend officier van justitie – de spannendste baan die er is – met ons mee aan een veilige en rechtvaardige samenleving.
Werken als officier van justitie is dynamisch en onvoorspelbaar. Strafbare feiten worden immers op alle denkbare plaatsen en tijdstippen gepleegd. Als officier van justitie ben je verantwoordelijk voor het strafrechtelijk handhaven van de rechtsorde, door een passende en tijdige behandeling en afdoening van strafzaken. Je bekijkt zorgvuldig wat de meest passende interventie is. Ook geef je leiding aan het opsporingsonderzoek van de politie en vertegenwoordig je het Openbaar Ministerie in overleg met partners in het maatschappelijke veld. Uiteindelijk presenteer je de bevindingen van het strafrechtelijk onderzoek ‘op zitting’ en leg je een strafeis voor aan de rechtbank. Ook coach je assistent-officieren en andere collega’s bij de uitvoering van hun functie.
Benieuwd naar de verhalen van onze officieren? Lees hun verhalen op onze website.
Jouw opleidingsprogramma
Je volgt een opleiding tot officier van justitie (OIO-opleiding). De startdatum van de OIO-opleiding is 1 april 2019, en duurt – afhankelijk van jouw opleiding en werkervaring – tussen de 1,5 en 4 jaar. De opleiding is modulair samengesteld. Dit houdt in dat nauw wordt aangesloten bij jouw kennis en ervaring, maar ook bij de werkzaamheden die je als officier gaat uitvoeren.
De opleiding start met een intensieve introductieperiode die op 14 juni 2019 wordt afgerond met een proeve van bekwaamheid waarin het zittingsvaardigheidsbewijs moet worden behaald. Gedurende de hele opleiding volg je diverse leeractiviteiten bij SSR, het Studiecentrum Rechtspleging, het opleidingsinstituut van de rechterlijke macht. De rest van de opleiding vindt in de praktijk plaats. Bij een succesvolle afronding van de OIO-opleiding stroom je in als officier van justitie.
Functie-eisen
Arbeidsvoorwaarden
Salarisniveau: schaal 11, schaal 12 en schaal 13
Salarisomschrijving: Je komt in dienst als officier in opleiding of plaatsvervangend officier, met een tijdelijk dienstverband voor de duur van de OIO-opleiding. De arbeidsduur is in principe fulltime (36 uur per week), maar is in elk geval minimaal 32 uur per week. Na afloop van de opleiding ben je in beginsel minimaal drie jaar aan het parket van plaatsing verbonden. De inschaling is afhankelijk van benodigde opleiding en werkervaring en vindt plaats in de RM-salariscategorie 9A of eventueel in 10 of 9. Je hebt ook recht op 8 procent vakantiegeld en een eindejaarsuitkering van 8,3 procent.
Maandsalaris: Min €3.130 – Max. €6.097 (bruto)
Dienstverband: Tijdelijke aanstelling met uitzicht op vaste aanstelling
Contractduur: zie vacaturetekst
Maximaal aantal uren per week: 36
Bijzonderheden
Digitaal solliciteren
Solliciteer snel en gemakkelijk op deze vacature via onze sollicitatiepagina door te klikken op de solliciteer button. Een ieder, ongeacht het geslacht, wordt uitgenodigd te solliciteren, tenzij anders vermeld.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Contractmanager – TU Delft faculteit Bouwkunde
38 uur, Delft
Hier ga je werken
Wist je dat de TU Delft heel hoog scoort als het gaat om medewerkerstevredenheid? Er hangt bij ons dan ook een positieve vibe. Op de faculteit Bouwkunde gonst het van de innovatie en wordt door wetenschappers en studenten gewerkt aan de toekomst van de gebouwde omgeving. De faculteit is een van de grootste opleidingen van de TU Delft en een van de meest gerenommeerde architectuurfaculteiten in Europa. Een gedegen ontwerpersopleiding en onderzoek in het domein van de gebouwde omgeving vormen van oudsher de opgave waar de faculteit voor staat.
Je wordt vanuit de directie Legal Services naar de faculteit BK gedetacheerd. Wij spelen een belangrijke rol in het borgen van de juridische accountability van de TU Delft. Zo leveren wij strategisch advies en operationele ondersteuning op juridisch gebied aan het College van Bestuur, de faculteit en de Universiteitsdienst. Naast het team Contractmanagement bestaat de directie uit Legal Affairs, Intellectueel Eigendom/Octrooien, Projectmanagement en Integrale Veiligheid.
Functieomschrijving
Een wezenlijke bijdrage leveren aan een duurzame samenleving door middel van hoogstaand onderzoek en onderwijs. Dat is TU Delft! Het onderzoek van de wetenschappers kan leiden tot baanbrekende innovaties en nieuwe fundamentele inzichten. Hoe bijzonder is het om daar een rol in te spelen. Als contractmanager ben jij verantwoordelijk voor alle contractuele zaken die bij onderzoek komen kijken. Langlopende contracten waar vaak internationale partijen en grote bedragen mee zijn gemoeid? Geen punt voor jou: jij zorgt dat alles contractueel goed geregeld is.
Dit ga je doen
Als contractmanager bij de faculteit Bouwkunde (BK) ben jij verantwoordelijk voor alle contractuele zaken die bij onderzoek komen kijken. De diversiteit aan contracten – van intentieverklaringen tot langlopende samenwerkingscontracten met internationale partijen – is een uitdaging voor jou. Het mag duidelijk zijn: jij bent de contract specialist waar wetenschappers op vertrouwen.
Wetenschappelijk onderzoek kost geld. Veel geld. Onze wetenschappers zijn afhankelijk van subsidies van bijvoorbeeld het rijk en de EU, en financieringen van onderzoek partners. De complexe contracten die jij hiervoor opstelt, zitten juridisch stevig in elkaar en voldoen aan alle (subsidie)voorwaarden. Hiervoor overleg je intern (in teamverband) met projectenbureaus, finance-specialisten, collega contractmanagers, juristen en valorisatiemedewerkers en schakel en onderhandel jij extern met de geldverstrekkers, partners en andere universiteiten.
Van enkele partners en een paar ton, tot tientallen internationale partijen en miljoenen euro’s. Jij onderhoudt meerdere contracten tegelijkertijd. Een heel gepuzzel soms. Gelukkig weet jij slim structuur aan te brengen. Jij bent voor de wetenschappers van de faculteit BK een belangrijke adviseur die hen ondersteunt bij de onderhandelingen, en het juridisch beperken van risico’s. Hierover houd je nauw contact met de onderzoeksleiders. Zijn de contracten rond? Dan zorg jij voor een transparante en zorgvuldige registratie en digitale archivering. Vervolgens lever je managementinformatie aan.
Functie-eisen
Dit ben jij:
Arbeidsvoorwaarden
Dit bieden wij:
De functie heeft een omvang van 38 uur (1,0 FTE) per week. Het gaat om een tijdelijk dienstverband voor de duur van 1 of 2 jaar, met bij goed functioneren uitzicht op een vast dienstverband. Het salaris is gebaseerd op schaal 10 of 11 uit de cao Nederlandse Universiteiten met een minimum van € 2.640,- en een maximum van € 4.852,- bruto per maand bij een fulltime aanstelling. Je wordt ingeschaald op basis van kennis en ervaring. Je bouwt pensioen op via het pensioenfonds ABP.
Naast uiteraard het vakantiegeld in mei, ontvang je in december een eindejaarsuitkering ter hoogte van 8,3%. Ook kun je jaarlijks een deel van je arbeidsvoorwaardenpakket zelf samenstellen met behulp van het Individueel Keuzepakket Arbeidsvoorwaarden, waaronder het kopen en verkopen van verlofuren.
Informeren en solliciteren
Interesse?
Mail je motivatie en cv uiterlijk 15 oktober 2018 naar mr. drs. Saskia Voortman, directeur Legal Services, via po.ud@delft.nl of solliciteer direct via de sollicitatiebutton. Vermeld hierbij het vacaturenummer AT/UD/LS/2018-08.
Wil je eerst meer informatie over de functie? Neem dan contact op met Saskia Voortman via 015 – 278 43 31 of s.voortman@tudelft.nl. Voor meer informatie over de sollicitatieprocedure kun je terecht bij Ruth Vidal via 015 – 278 12 23 of po.ud@tudelft.nl. Voor overige informatie kan je ook kijken op www.tudelft.nl.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Je bent net afgestudeerd, maar nog lang niet uitgeleerd. Een uitdagende functie waarin je wordt begeleid om je te ontpoppen tot een deskundige jurist bestuursrecht lijkt je wat. Bij DAS bieden wij jou deze kans. Samen werken aan onze toekomst? We komen graag met je in contact.
Dit ga je doen als Junior Jurist Bestuursrecht
Als Junior Jurist Bestuursrecht heb je de volgende verantwoordelijkheden:
Waar kom je terecht?
Je komt terecht in het bestuursrechtteam van de vestiging Amsterdam. Dit team is 1 van de 4 juridische teams bij de juridische afdeling in Amsterdam. De afdeling behandelt diverse juridische zaken op het gebied van bestuursrecht, contractueel recht, onroerende zaken en arbeid- en sociaal zekerheidsrecht. Elk team bestaat uit circa twaalf juristen en een teamleider. Een team ondersteuning verricht ondersteunende taken voor alle teams. Ons bestuursrechtteam bestaat uit een mix van juristen van verschillende leeftijden en verschillende ervaringsjaren. Alle bestuursrechtjuristen werken zelfstandig aan een procespraktijk. Waar nodig nemen wij elkaar waar. Het werken bij DAS vraagt veel van jou als jurist, maar binnen het team heerst een ontspannen en sociale sfeer. Er is voldoende ruimte om met elkaar kennis te delen en te sparren over (complexe) juridische vraagstukken. Jouw leergierigheid, interesse en stressbestendigheid voegen veel toe aan dit team. Ons team wil kwalitatief goede rechtsbijstand verlenen waarbij het belang van onze verzekerden altijd voorop staat en de organisatie wordt gekenmerkt door het mensgerichte karakter en collegialiteit . De cultuur van DAS is uit te drukken in de volgende waarden: menselijk, slim, open, betrokken en optimistisch.
Jouw werkplek is goed te bereiken met het openbaar vervoer. Vanaf Amsterdam Bijlmer ArenA is het slechts 5 minuten lopen. Wil je na jouw werk nog een voetbalwedstrijd of concert meepakken? De Johan Cruijff Arena en Ziggo Dome zijn om de hoek. Voor afspraken kan het nodig zijn dat je reist naar andere locaties. Deze locaties bevinden zich in het hele land.
Must have
Nice to have
Ons aanbod
Belangstelling?
Klik op de knop ‘direct solliciteren’ en lever jouw cv, cijferlijsten en motivatiebrief in. Zien wij een match? Dan bestaat de procedure uit een telefonische kennismaking, twee vervolggesprekken, een e-assessment en pre-employmentscreening.
DAS heeft de pre-employmentscreening uitbesteed aan CV OK. We doen onderzoek naar deskundigheid en betrouwbaarheid, waarbij voor sommige functies onderzoek gedaan wordt naar jouw financiële achtergrond.
Toch nog vragen?
Voor vragen kan je contact opnemen met Iris de Clerck via irmg.de.clerck@das.nl / 06-20087624.
Voor de klant ben jij jurist en adviseur ineen als het gaat om het oplossen van juridische kwesties op het vakgebied bestuursrecht. Je hebt regie over de hele zaak, bent, in afstemming met de klant, beslisbevoegd en hebt volledige autonomie. De zaken die je behandelt zijn sterk inhoudelijk en hoog gespecialiseerd in bestuursrecht. Wil jij je verder specialistisch ontwikkelen in bestuursrecht, veel autonomie en samen werken aan onze toekomst? We komen graag met je in contact.
Dit ga je doen als Jurist Bestuursrecht
Als Jurist Bestuursrecht heb je de volgende verantwoordelijkheden:
Waar kom je terecht?
Je komt terecht in het bestuursrechtteam van de vestiging Amsterdam. Dit team is 1 van de 4 juridische teams bij de juridische afdeling in Amsterdam. De afdeling behandelt diverse juridische zaken op het gebied van bestuursrecht, contractueel recht, onroerende zaken en arbeid- en sociaal zekerheidsrecht. Elk team bestaat uit circa twaalf juristen en een teamleider. Een team ondersteuning verricht ondersteunende taken voor alle teams. Ons bestuursrechtteam bestaat uit een mix van juristen van verschillende leeftijden en verschillende ervaringsjaren. Alle bestuursrechtjuristen werken zelfstandig aan een procespraktijk. Waar nodig nemen wij elkaar waar. Het werken bij DAS vraagt veel van jou als jurist, maar binnen het team heerst een ontspannen, sociale en laagdrempelige sfeer. Er is voldoende ruimte om met elkaar kennis te delen en te sparren over (complexe) juridische vraagstukken. Jouw leergierigheid, interesse en stressbestendigheid voegen veel toe aan dit team. Ons team wil kwalitatief goede rechtsbijstand verlenen waarbij het belang van onze verzekerden altijd voorop staat en de organisatie wordt gekenmerkt door het mensgerichte karakter en collegialiteit. De cultuur van DAS is uit te drukken in de volgende waarden: menselijk, slim, open, betrokken en optimistisch.
Jouw werkplek is goed te bereiken met het openbaar vervoer. Vanaf Amsterdam Bijlmer ArenA is het slechts 5 minuten lopen. Wil je na jouw werk nog een voetbalwedstrijd of concert meepakken? De Johan Cruijff Arena en Ziggo Dome zijn om de hoek. Voor afspraken kan het nodig zijn dat je reist naar andere locaties. Deze locaties bevinden zich in het hele land.
Must have
Ons aanbod
Belangstelling?
Klik op de knop ‘direct solliciteren’ en lever jouw cv en motivatiebrief in. Zien wij een match? Dan bestaat de procedure uit een telefonische kennismaking, twee vervolggesprekken, een e-assessment en pre-employmentscreening.
DAS heeft de pre-employmentscreening uitbesteed aan CV OK. We doen onderzoek naar deskundigheid en betrouwbaarheid, waarbij voor sommige functies onderzoek gedaan wordt naar jouw financiële achtergrond.
Toch nog vragen?
Voor vragen over de procedure kan je contact opnemen met Iris de Clerck, recruiter, via irmg.de.clerck@das.nl/06-20087624. Neem voor inhoudelijke vragen contact op met Johan Breeuwer, Teamleider Bestuursrecht, via j.breeuwer@das.nl.
Ministerie van Justitie en Veiligheid, Openbaar Ministerie
Functieomschrijving
Ben jij een afgestudeerde jurist met minimaal twee jaar werkervaring, en wil jij de samenleving laten merken dat daders worden gecorrigeerd? Draag jij bij aan het vergroten van de verkeersveiligheid? Kortom: bouw jij mee aan een rechtvaardige samenleving? Solliciteer snel naar een van de vijf plaatsen voor de opleiding tot assistent-officier bij Parket CVOM, met startdatum januari 2019.
De opleiding tot assistent-officier duurt twaalf maanden. Naast vakinhoudelijke kennis, is er ook aandacht voor jouw persoonlijke ontwikkeling. Je start met een intensief introductieprogramma van tien weken, dat je afsluit met een proeve van bekwaamheid. Rond je deze met een positief resultaat af? Dan behaal je het zittingsvaardigheidsbewijs (ZVB), waarmee je de rest van jouw opleiding kunt vervolgen, in combinatie met het (zelfstandig) werken als assistent-officier.
Functie-eisen
Voor deze functie zoeken wij juridisch toptalent. We hebben daarom een aantal specifieke functie-eisen:
Arbeidsvoorwaarden
Salarisniveau: schaal 9 en schaal 10
Maandsalaris: Min €2.631 – Max. €4.229 (bruto)
Dienstverband: Tijdelijke aanstelling voor de duur van project / traject / werkzaamheden
Contractduur: 2 jaar
Maximaal aantal uren per week: 36
Overige arbeidsvoorwaarden
Naast het salaris en vakantiegeld kun je rekenen op een eindejaarsuitkering, de zogeheten dertiende maand. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer maximaal 55% betaald ouderschapsverlof (onder voorwaarden), studiefaciliteiten, een extra verlofregeling voor ouderen en een vergoeding woon-werkverkeer. Bovendien kun je je arbeidsvoorwaardenpakket deels zelf samenstellen.
Bijzonderheden
Het is belangrijk dat je goed onder druk kunt werken en beslissingen durft te nemen. Ook kun je een balans vinden tussen betrokkenheid en distantie, en snelheid en zorgvuldigheid. Wij vragen commitment om je voor twee jaar aan Parket CVOM te verbinden. De zittingen vinden door het hele land plaats, wat betekent dat je bereid bent om hiervoor te reizen. In verband met de spreiding van het werk, gaat onze voorkeur uit naar juristen die buiten de randstad wonen.
Dit is een dienstverband van (in eerste instantie) twee jaar.
Hou de volgende data alvast vrij in je agenda:
Digitaal solliciteren
Solliciteer snel en gemakkelijk op deze vacature via onze sollicitatiepagina, door te klikken op de solliciteerbutton. Een ieder, ongeacht het geslacht, wordt uitgenodigd te solliciteren, tenzij anders vermeld.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Ministerie van Justitie en Veiligheid, Openbaar Ministerie
Functieomschrijving
Met het gebruik van nieuwe digitale technologieën neemt ook de cybercriminaliteit toe. De bestrijding van deze criminaliteit is voor het Openbaar Ministerie een prioriteit. Met jouw ervaring als strafrechtjurist en je kennis van cybercrime, -security of IT lever je daaraan een waardevolle bijdrage. Je werkt als commissiesecretaris aan omvangrijke strafzaken en zet je in voor de ontwikkeling van onze cyberkennis.
Jouw werkplek is het Ressortsparket (RP) in Den Haag, waar je je inzet voor de portefeuille cybercriminaliteit. Als commissiesecretaris cybercriminaliteit werk je intensief samen met de cyberadvocaten-generaal. Door de omvang en diversiteit van de zaken die de vestiging behandelt heb je een gevarieerd werkpakket en kent jouw werkomgeving de nodige reuring. Je levert een belangrijke bijdrage in de voorbereiding en strafrechtelijke afdoening op zitting van grote en juridisch complexe strafzaken in hoger beroep. Hierbij ga je zelfstandig en besluitvaardig te werk. Je herkent juridische kernpunten en pakt de noodzakelijke werkzaamheden in de voorbereiding van de strafzaak op.
Hoe meer cyberkennis we hebben, hoe effectiever we cybercriminaliteit kunnen bestrijden. Het is dan ook van cruciaal belang dat de kwaliteit van de cyberkennis binnen het RP en het Openbaar Ministerie als geheel geborgd is. Hierin heb jij als commissiesecretaris een belangrijke taak. Je houdt de jurisprudentie en wet- en regelgeving op het vakgebied bij en levert input op verschillende cyberthema’s. Ook werk je mee aan het verzorgen van opleidingsbijeenkomsten voor alle advocaten-generaal en secretarissen binnen het RP.
In je functie van commissiesecretaris onderhoud je contacten met de verschillende partijen die deelnemen aan de strafrechtspleging. Zo nodig neem je het initiatief tot overleg met collega’s van het RP of de eerste lijn en zoek je contact met de ketenpartners. Hoewel jouw standplaats de vestiging in Den Haag is, kan het voorkomen dat we je vragen op een van de andere vier vestigingen van het RP werkzaamheden te verrichten voor specialistische cyberzaken.
Functie-eisen
Arbeidsvoorwaarden
Salarisniveau: schaal 10
Maandsalaris: Min €2.631 – Max. €4.229 (bruto)
Dienstverband: Tijdelijke aanstelling met uitzicht op vaste aanstelling
Contractduur: 1 jaar met uitzicht op een vaste aanstelling
Maximaal aantal uren per week: 36
Overige arbeidsvoorwaarden
Naast het salaris en vakantiegeld kun je rekenen op een eindejaarsuitkering, de zogeheten dertiende maand. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer maximaal 55% betaald ouderschapsverlof (onder voorwaarden), studiefaciliteiten, een extra verlofregeling voor ouderen en een vergoeding woon-werkverkeer. Bovendien kun je je arbeidsvoorwaardenpakket deels zelf samenstellen.
Bijzonderheden
Digitaal solliciteren
Solliciteer snel en gemakkelijk op deze vacature via onze sollicitatiepagina, door te klikken op de solliciteerbutton. Een ieder, ongeacht het geslacht, wordt uitgenodigd te solliciteren, tenzij anders vermeld.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Ben jij de jurist die we zoeken?
Provincie Overijssel heeft voor haar locatie in Zwolle meerdere vacatures voor de functie van
(Junior, Medior, Senior)
Wat ga je doen als Juridisch Adviseur?
Je zult als adviseur betrokken zijn bij beeldbepalende projecten, met grote bestuurlijke of financiële belangen. Denk bijvoorbeeld aan de gebiedsontwikkeling rond luchthaven Twente, de Vechtdalverbinding, Innovatie, Nieuwe energie of Ruimte voor de Vecht. Je geeft juridisch advies aan beleidseenheden, project- en programmaleiders, de directie en soms rechtstreeks aan gedeputeerde staten. Je hebt een expertrol en wordt ingeschakeld als specifieke kennis is vereist. Daarnaast ben je samen met het team verantwoordelijk voor juridische control. Je adviseert in hoge mate zelfstandig. De functie vraagt brede juridische kennis waarbij je dikwijls nieuwe wegen moet onderzoeken. Je kunt jezelf scherpen aan de deskundigheid van jouw directe collega’s in het team Juridische Zaken. We zoeken 3 nieuwe collega’s: een junior adviseur (schaal 10), een medior (schaal 11) en een zeer ervaren senior adviseur (schaal 12). De vacatures zijn ontstaan door uitbreiding en het vertrek van een medewerker.
We zoeken een collega voor 32 tot 36 uur per week.
Wat breng jij mee?
Wij vragen een universitaire rechtenopleiding (master of doctoraal). De junior heeft bij voorkeur al enige werkervaring maar kan ook een beginnend jurist zijn met veel potentieel. Dat kan bijvoorbeeld blijken uit cijfers en nevenactiviteiten. Als “medior” heb je meer dan 4 jaar ervaring en de senior adviseur heeft meer dan 7 jaren werkervaring als jurist. Je hebt brede kennis van het algemeen bestuursrecht en daarnaast kennis en ervaring op enkele van de volgende rechtsgebieden: staatsrecht, het omgevingsrecht, subsidierecht, verbintenissenrecht, ondernemingsrecht, Europees recht, aanbestedingsrecht en staatssteun. Gelet op de huidige samenstelling van het team is kennis en ervaring met verbonden partijen, staatssteun en/of ruimtelijke ontwikkeling een pré. Voor alle kandidaten geldt dat je effectief adviseert en denkt in mogelijkheden. Je verplaatst je in de adviesvrager en bent in staat om jouw adviesstijl te variëren. Je beantwoordt niet alleen vragen die worden gesteld maar handelt proactief. Je bent goed in het opbouwen van relaties. Politieke sensitiviteit is een belangrijke kwaliteit. Ook als je nu nog niet helemaal aan de functie-eisen voldoet, maar denkt daaraan binnen afzienbare tijd wel te kunnen voldoen, moedigen we je aan om te solliciteren.
Wat biedt Provincie Overijssel jou?
Jij krijgt voor deze functie – afhankelijk van je ervaring – op basis van 36uur per week, een salaris van:als junior, minimaal 2.811,95 en maximaal 4.017,08 (schaal 10);
als medior, minimaal 3.287,60 en maximaal 4.696,60 (schaal 11);
als senior, minimaal 3.746,99 en maximaal 5.352,83 (schaal 12).
Daarnaast krijg je een Individueel Keuze Budget van 22% van het jaarsalaris. Je bepaalt zelf binnen grenzen wanneer en waarvoor je dat budget inzet (verlof, vakantiegeld of eindejaarsuitkering, faciliteiten).
De provincie Overijssel biedt een uitdagende en inspirerende werkomgeving. Werken op basis van talenten vinden wij belangrijk, daarom wordt jouw takenpakket daar zo veel mogelijk op afgestemd. Je krijgt bij ons veel ruimte om jezelf verder te ontwikkelen door middel van cursussen en opleidingen. Daarvoor staat een Persoonlijk Ontwikkelbudget (POB) van 5000,- per 5 jaar tot jouw beschikking.
Bekijk onze werkomgeving op www.werkenbijoverijssel.nl.
Jouw plek binnen onze organisatie
Het team Juridische Zaken is het juridische hart van de provincie. De circa 15 medewerkers geven juridisch advies en/of zijn verantwoordelijk voor de behandeling van bezwaarschriften of aansprakelijkstellingen. De sfeer in het team is werkgericht en collegiaal. Plezier en humor zijn belangrijk! Het team maakt deel uit van de eenheid Bedrijfsvoering, een van de acht eenheden binnen de provincie Overijssel. De eenheid Bedrijfsvoering telt ongeveer 150 medewerkers, verdeeld over teams Financiën, Personeel & Organisatie, Informatie, Faciliteiten en Juridische Zaken. De collega’s in de eenheid zijn professioneel, betrokken en trots op hun vak en vakkennis.
Meer informatie over de provincie Overijssel vind je op www.overijssel.nl.
Meer informatie over deze vacature
Alle gesprekken zijn in Zwolle. Tijdens de selectie zul je kennismaken met een aantal medewerk(st)ers van het team. Voor vragen over de vacature en sollicitatieprocedure kun je contact opnemen via het contactformulier.
Solliciteren op de functie van Juridisch Adviseur
Solliciteer via de sollicitatiepagina voor 15 september 2018.
Voor in je agenda
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Trefwoorden: Juridische Advisering, Juridisch Advies, Jurist, Adviseur, Juridisch, Provincie Overijsel, Bestuursrecht, Overheid, vacature Zwolle
Senior Jurist VTH
32-36 uur
Vacaturenummer: 18030268
De functie
Als senior jurist VTH (Vergunningen, Toezicht en Handhaving) behandel je onder andere de complexe en/of meer gevoelige handhaving –en vergunning dossiers op het gebied van bouwen, strijdig gebruik, brandveiligheid, horeca, evenementen, openbare ruimte en milieu. Je vertegenwoordig het bestuur in bezwaarprocedures, zowel met betrekking tot handhaving als vergunningen. Je hebt daarbij oog voor juridische houdbaarheid, effectiviteit, bestuurlijke prioriteiten en maatschappelijk draagvlak.
Je coacht je collega’s op de inhoud en fungeert als vraagbaak/sparringpartner. Daarnaast neem je een proactieve houding aan als het gaat om stimuleren van samenwerking in het team en het gezamenlijk toewerken naar het teamresultaat. Je stimuleert ook de samenwerking met onder andere de toezichthouders, juridische bureau, vergunningen, het gebied, ruimtelijke ordening etc.. Je neemt regie op dossiers door de hele keten heen.
Je bewaakt voor zowel handhaving als vergunningen de samenhang tussen processen, instructies en brieven. Je helpt de afdeling met het leren van bezwaarzaken, zodat we het steeds een beetje beter doen. Je vervangt de coördinator VTH juristen tijdens afwezigheid.
Je maakt onderdeel uit van het team Procesuitvoering, afdeling Vergunningen Toezicht en Handhaving binnen de bestuurscommissie Zuid. Het is van belang dat je doortastend kan optreden, in hoge mate zelfstandig kan werken en je standpunten goed kan onderbouwen. Het stadsdeel werkt gebiedsgericht, als senior heb je een verbindingsrol richting het gebied.
Werkzaamheden
Wij vragen
Competenties
Wij bieden
De organisatie
De gemeente Amsterdam wil graag voor klanten op een eenduidige manier werken en diensten verlenen. Dit geldt ook voor de zeven afdelingen Vergunningen Toezicht en Handhaving die zijn ondergebracht bij de stadsdelen. Vanuit jouw plek, bij een van de stadsdelen, werk je met het gezicht naar buiten en met meer aandacht voor wat er in de gebieden speelt. De stadsdelen kennen nog wel een ieder een eigen organisatie met specifieke opgaven in de verschillende gebieden.
Informatie
Neem voor meer informatie over de functie of procedure contact op met Monique Spiegelenburg, Coördinator juristen, bereikbaar via telefoon: 06-23952944 en/of per mail: m.spiegelenburg@amsterdam.nl.
Sollicitaties
Heb je belangstelling voor deze functie? Reageer dan uiterlijk 19 september 2018 onder vermelding van Senior Jurist VTH – 18030268.
De gemeente Amsterdam wil een diverse en inclusieve organisatie zijn. Een organisatie die ruimte biedt aan iedereen en die de kracht van de diversiteit van medewerkers gebruikt om betere resultaten te halen voor de stad. Talent als basis, diversiteit als kracht. We streven ernaar dat het personeelsbestand een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam met al haar aanwezige verschillen. Vacatures staan open voor iedereen, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld. #LI-POST
Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.