Nieuwsbrief

Top vacatures

Arbeidsjurist

Adviseer jij straks het lijnmanagement over complexe juridische kwesties op het gebied van arbeidsrecht, sociale zekerheidsrecht en medezeggenschap?

Wat ga je doen?
Als arbeidsjurist bij Den Haag sta je midden in de gemeentelijke organisatie. Samen met de adviseurs arbeidsrelaties adviseer je het lijnmanagement over complexe juridische kwesties op het gebied van arbeidsrecht, sociale zekerheidsrecht en medezeggenschap. Vanuit jouw juridische expertise weet je de regelgeving te interpreteren en toe te passen. Daarbij schuw je niet om buiten de gebaande paden te denken. Een baan als arbeidsjurist bij de gemeente Den Haag is een afwisselde job, omdat je te maken hebt met veel verschillende interne en externe contacten met diverse achtergronden. Zo ga je bijvoorbeeld na een adviesgesprek met een teamleider van het Haags Veegbedrijf over een ontslagprocedure, met gedrevenheid het gesprek aan met een directeur over een complex ziektedossier. Daarnaast is je werk qua vakinhoud erg afwisselend. Zo verdedig je de gemeentelijke standpunten in juridische procedures. Ook houd je je bezig met advies en procedures inzake integriteitszaken en fungeer je als sparringpartner voor jouw collega’s binnen de P&O-kolom.
 
Naast je adviserende rol in het arbeidsdomein draag je samen met je collega-arbeidsjuristen bij aan kennisoverdracht, expertiseontwikkeling en uitwisseling van casuïstiek binnen de gemeentelijke organisatie. Zo geef je bijvoorbeeld trainingen betreffende allerlei arbeidsrechtelijke onderwerpen aan management of workshops aan de P&O collega’s.
 
Wat vragen wij?
Je bent een enthousiaste en inspirerende collega die klantgericht en resultaatgericht werkt. Je stelt zichtbaar hoge eisen aan je eigen werk en zoekt binnen kaders naar passende oplossingen. Je bent van nature een prettige samenwerkingspartner en zet dit in voor je interne contacten met collega’s, directie, management en medewerkers. Verder ben je een stevige sparringpartner voor het management en ben je in staat om je advies overtuigend neer te zitten. Ook beschik je over goed ontwikkelde netwerkvaardigheden die je inzet voor je externe contacten met gemachtigden, de Bestuursdienst, organisaties en diensten. Daarnaast beschik je over:

• een afgeronde universitaire studie Nederlands Recht met specialisatie Arbeidsrecht;
• minimaal 5 jaar ervaring in een juridische adviesfunctie;
 
Heb je al kennis en ervaring met arbeidsvoorwaarden(beleid) binnen een gemeentelijke organisatie en advisering aan directie en management, reageer dan zeker!
 
Wat bieden wij?
Een juridisch uitdagende functie vol afwisseling in een energiek en enthousiast team. Verder bieden wij:

• salarisschaal 11 met een minimum salaris van €3.491,- en een maximaal salaris van €5.067,- bruto per maand (op basis van een volledige (36-urige) werkweek). Per 1 juli 2020 en 1 oktober 2020 stijgen de lonen met 1%.
• een arbeidsovereenkomst voor de duur van 12 maanden. Bij goed functioneren is er mogelijkheid tot verlenging of een vast dienstverband. Heb je bij de gemeente Den Haag een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd of heb je recht op een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd in verband met de ketenbepaling, dan behoud je je arbeidsrecht;
• een werkweek van 32 – 36 uur en de ruimte om compensatieverlof op te bouwen..
 
Ook kun je rekenen op een uitstekend arbeidsvoorwaardenpakket, zoals:

• diverse opleidings- en ontwikkelmogelijkheden;
• opname in het ABP-pensioenfonds;
• een maandelijkse bijdrage aan de ziektekostenverzekering;
• een individueel Keuzebudget (IKB) ter waarde van 17,05% bovenop jouw salaris wat je naar keuze kunt inzetten voor bijvoorbeeld: extra verlof, salaris of lidmaatschap van de sportschool gevestigd in het stadhuis.
 
Het team
Als arbeidsjurist binnen het Bedrijfsvoeringexpertisecentrum (BEC) kom je terecht in een team van vijf bevlogen arbeidsjuristen. Het hechte team heeft een groot hart voor de gemeentelijke organisatie en het juridische vak.
 
Meer weten?
Voor meer informatie over de vacature en de procedure kun je contact opnemen met Roos Koster Mulder, senior arbeidsjurist, op  telefoonnummer 06 53 69 20 79.
 
Meer informatie

• Meer over onze arbeidsvoorwaarden vind je op www.werkenvoordenhaag.nl/arbeidsvoorwaarden.
• Afhankelijk van je opleiding en werkervaring kun je in de aanloopschaal geplaatst worden.
• Het opvragen van referenties kan een onderdeel zijn van de procedure.
• Het aanvragen van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) kan deel uitmaken van de procedure.

Interesse?
Reageer via de ‘solliciteer‘ button.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Milieu Jurist Handhaving

Bij de Omgevingsdienst Haaglanden werk je samen met ruim 230 deskundige collega’s aan een schoon milieu, natuurbehoud en een veilige leefomgeving. Vergunningen verlenen, toezicht houden en waar nodig handhaven zit in onze genen. Dit betekent voortdurend rekening houden met uiteenlopende belangen. Onze ambitie? Vandaag meedenken over duurzame oplossingen van morgen. Wij werken op steenworp afstand van de Haagse binnenstad en tien minuten lopen vanaf station Den Haag Centraal.

Voor de afdeling Toezicht & Handhaving Milieu zijn wij op zoek naar een:

Milieu Jurist Handhaving
36 uur | Den Haag

Je hebt hart voor het milieu en een scherp oog voor juridische mogelijkheden. Houd jij de regie en zorg je voor een vlot antwoord op vragen en knelpunten van toezichthouders en handhavers? Werk mee aan het beschermen van de leefomgeving en solliciteer.

Wat ga je doen?

  • Je behandelt handhavingszaken op het gebied van milieuwetgeving.
  • Je beoordeelt handhavingsverzoeken en bezwaar- en beroepszaken.
  • Je adviseert andere bestuursorganen.
  • Je draagt bij aan oplossingen, signaleert knelpunten en doet verbetervoorstellen.
  • Je werkt proactief en nauw samen met in- en externe partijen.
  • Je bent sparring- en gesprekspartner voor collega juristen, toezichthouders en het management.

Wat vragen wij van jou?

  • Afgeronde juridische opleiding, bij voorkeur wo.
  • Minimaal drie jaar aantoonbare werkervaring in het bestuursrecht, bij voorkeur vanuit het milieurecht of omgevingsrecht.
  • Je bent analytisch en overtuigend, je herkent politiek- bestuurlijke verhoudingen en je blijft diplomatiek.
  • Je bent enthousiast, flexibel en hebt een open en klantgerichte manier van communiceren.
  • Je bent handig met digitale systemen.

Wat krijg je daarvoor terug?

  • Bevlogen en betrokken collega’s die op hun kracht en interesses worden ingezet.
  • Goede ontwikkelings- en opleidingsmogelijkheden.
  • Afhankelijk van kennis en ervaring een salaris tot max. € 5.067,00 bruto per maand bij een 36-urige werkweek.
  • Een maandelijkse opbouw van je Individueel Keuze Budget.
  • Ov-chipkaart voor woon-werkverkeer of fietsvergoeding.
  • Aantrekkelijke bijdrage in pensioenopbouw en ziektekosten.

Kom jij ons team versterken?
Stuur dan voor 12 april 2020 je motivatie en cv voor vacature 2020-08 via de sollicitatiebutton.

Wil je eerst meer informatie?
Bel met Rogier de Vletter (jurist): 06 52884432 of Yvonne van Laar (P&O-adviseur): 06 528 84 225.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.
Trefwoorden: milieu, Jurist Handhaving, Fulltime, jurist, Den Haag, WO, bestuursrecht, politiek- bestuurlijk, ervaren, rechten, omgevingsrecht, handhaving, milieuwetgeving

Medior Jurist Energie (m/v)

Medior Jurist Energie (m/v)

Autoriteit Consument & Markt (ACM)

Functieomschrijving
Ben jij een ervaren jurist die graag de diepte in duikt? Houd je van ingewikkelde analyses en heb je een interesse in economie en marktwerking? Wil je met jouw werk een bijdrage leveren aan de verduurzaming van de Energiesector in Nederland? Dan is de vacature Medior Jurist Energie bij de Autoriteit Consument & Markt (ACM) echt iets voor jou.

Wat ga je doen?     
Als Medior Jurist bij de Directie Energie (DE) werk je dagelijks in teamverband aan projecten die een bijdrage leveren aan een goede Energiemarkt in Nederland. De energietransitie is daarbij een belangrijk aandachtsgebied. Jij volgt de ontwikkelingen op de voet. Enerzijds met het doel om de energietransitie zo soepel mogelijk laten verlopen voor consumenten, zodat de levering van gas, elektriciteit en warmte altijd zeker is en de kosten zo laag mogelijk blijven. Anderzijds om de markt voor investeerders en bedrijven zo toegankelijk mogelijk houden, zodat duurzame initiatieven en innovaties volop de ruimte krijgen.

Daarnaast houd je je dagelijks bezig met zaken die betrekking hebben op de regulering van Netbeheerders en het toezicht op de Warmtewet. Je zoekt omvangrijke dossiers tot op de juridische bodem uit en je maakt gedegen risicoanalyses. Je schrijft besluiten, behandelt geschillen van belanghebbenden met netbeheerders en bent betrokken bij bezwaar- en beroepsprocedures. Met jouw juridische achtergrond ben je sparringpartner voor je collega’s en geef je advies aan het managementteam. Het werk is meer dan alleen juridisch. Je bent ook bezig om samen met economen, technici en gedragsbeïnvloeders te komen tot praktische oplossingen voor marktproblemen. Aan jou de taak om een goede balans te vinden tussen juridische kwaliteit, werkende oplossingen en een efficiënt proces.

Daarnaast draag je bij aan internationale en nationale spelregels voor goed functionerende markten en zorg je voor meer harmonisatie van deze regels tussen verschillende landen. Verder zie je er op toe dat deze regels goed worden nageleefd. Ook draag je bij aan ons doel om de uitwisseling van gas- en elektriciteitsstromen met buurlanden zo flexibel mogelijk te laten verlopen door contacten te onderhouden en binnen de EU goede afspraken te maken.

Wie ben jij?
Jij bent een open en nieuwsgierig persoon. Je houdt van ingewikkelde analyses en kan de uitkomsten van analyses helder weergeven. Je heb een duidelijke schrijfstijl en bent in staat zaken mondeling en schriftelijk helder te formuleren. Je bent een onafhankelijke denker, maar staat ook open voor de ideeën en inzichten van anderen. Je denkt in oplossingen en houdt het einddoel voor ogen dat je in teamverband wil bereiken. Verder ben je goed in plannen en organiseren en werk je gestructureerd en accuraat.

Daarnaast heb je:

  • Een universitaire opleiding afgerond in een relevante juridische richting, bijvoorbeeld Staats- en bestuursrecht, Law and Economics, Europees recht of Energierecht.
  • Minimaal 3 jaar werkervaring als Jurist, bijvoorbeeld binnen de energiesector, een uitvoerende dienst van de Rijksoverheid, een advocatenkantoor of als bedrijfsjurist.
  • Affiniteit met economische vraagstukken en marktwerking.
  • De wens om jezelf (verder) te verdiepen in de energiemarkt en het Energierecht.

Arbeidsvoorwaarden
Salarisniveau: schaal 11, schaal 12
Maandsalaris: Min €3.256 – Max. €5.671 (bruto)
Dienstverband: Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd
Contractduur: 2 jaar
Minimaal aantal uren per week: 32
Maximaal aantal uren per week: 36

Overige arbeidsvoorwaarden
Naast het salaris ontvang je een Individueel Keuzebudget (IKB). Het IKB bestaat uit geld (16,37% van je bruto jaarsalaris) en tijd. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen en kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om een deel van je maandinkomen te laten uitbetalen wanneer jij dat wenst. Ook kun je dit budget omzetten in verlof en andersom of besteden aan fiscaal vriendelijke doelen. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer verschillende studiefaciliteiten, bedrijfsfitness, volledige vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer en gedeeltelijk betaald ouderschapsverlof.

Wat bieden wij?
De ACM is een energieke, hedendaagse werkgever die actief is in het maatschappelijke speelveld waar de dynamiek groot is. Je werkt aan inhoudelijk interessante en zeer actuele zaken. Toezichthouders staan in het centrum van de belangstelling. Media, politiek, bedrijfsleven en het publiek volgen ons werk kritisch. Jouw werk heeft direct impact op consumenten en bedrijven.

Verder kun je rekenen op:

  • Ruime mogelijkheden voor verdere ontwikkeling en specialisatie (o.a. opleidingen binnen en buiten onze eigen Academie, seminars bezoeken, publiceren, etc.).
  • Een arbeidsovereenkomst voor in ieder geval twee jaar, een vast contract behoort daarna tot de mogelijkheden.
  • Salaris conform schaal 11 (min. €3256,- en max. €5003,-), afhankelijk van kennis en ervaring is inschaling in schaal 12 ook mogelijk (min. €3815,- en max. €5671,-), op basis van een 36-urige werkweek. Zie tabel salarisschalen Rijksoverheid.
  • Bovenop het salaris ontvang je 16,37% Individueel Keuzebudget (IKB). Met het IKB kun je een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samenstellen o.a. een fietsregeling, extra verlof opties, voordelig sporten.
  • Werktijden zijn, in onderling overleg, flexibel in te delen, thuiswerken behoort tot de mogelijkheden.
  • Een prettige werkomgeving met goede faciliteiten en een gezellig bedrijfsrestaurant in hartje Den Haag, op loopafstand van het centraal station.

Solliciteren & contact
Is je interesse gewekt, solliciteer dan nu via onderstaande button met je CV en motivatiebrief. Vragen? Neem contact op met Kelly Veenboer (Senior Corporate Recruiter) via kelly.veenboer@acm.nl of 070-7222525. Kelly vertelt je graag meer over de organisatie, ons aanbod en de selectieprocedure. Voor inhoudelijke vragen over de functie kun je terecht bij Jan de Maa (Teammanager Directie Energie) via jan.de.maa@acm.nl of 070–7222000.

De kennismaking en selectieprocedure bestaan uit minimaal twee gespreksrondes en een afrondend arbeidsvoorwaardengesprek. Het inwinnen van referenties en het maken van een assessment kan onderdeel zijn van de selectieprocedure.

Rijksambtenaren met een vaste aanstelling behouden hun rechtspositie bij de ACM.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Digitaal solliciteren
Het Rijk hecht waarde aan een diverse en inclusieve organisatie. Werken in divers samengestelde teams maakt ons effectiever, innovatiever en het werk leuker. Eenieder wordt daarom uitgenodigd te solliciteren, door te klikken op de solliciteerbutton.

Senior Jurist Aanbestedingsrecht

Wil jij samen met collega’s bouwen aan de toekomst van ruim 2,5 miljoen Noord-Hollanders? Bij de provincie Noord-Holland werk je onder andere aan technologische innovaties, slimme infrastructuur, energietransitie en natuurontwikkeling. Zo lever jij een belangrijke bijdrage aan de samenleving!

Senior Jurist Aanbestedingsrecht
36 uur | Haarlem

Een rol als aanbestedingsjurist bij de Provincie Noord-Holland is uniek in de impact die je kunt maken op de samenleving. Een greep uit jouw werkzaamheden op een willekeurige dag: Overleg over een hoog oplopend geschil met een strategische leverancier, adviseren over een innovatief project als zonnepanelen op vangrails, sparringpartner zijn voor een inkoop collega over een mogelijke belangenverstrengeling of het toetsen van een contract voor een te publiceren aanbesteding.

Bij de provincie werk je bovendien aan je eigen toekomst. Je krijgt de ruimte voor het ontwikkelen van jouw talenten, ambities en persoonlijke groei. Net als de provincie blijf je voortdurend in beweging en maken we samen het verschil.

Achtergrond:
Het inkoop team van Subsidies & Inkoop van de provincie onderhoudt, samen met de opdrachtgevers, alle relaties met onze leveranciers. Relatief kleine projecten of complexe Europese aanbestedingen – we hebben de expertise in huis om steeds de beste oplossingen te vinden voor onze interne opdrachtgevers en onze externe samenwerkingspartners. Dat kunnen we alleen door goed op elkaar ingespeeld te zijn en onze individuele kennis en ervaring in te brengen in het team. Voor ons inkoop team van momenteel 17 medewerkers groot zoeken we een collega.

We zijn trots op ons team. We werken hard, maar maken ook tijd voor een lolletje. We zijn aardig, constructief en kritisch voor elkaar. We werken individueel aan onze projecten, maar zoeken ook de samenwerking. Aanbesteden is wat ons betreft een teamprestatie, want alleen door met elkaar samen te werken kunnen we scoren.

Wij geloven in de kracht van diversiteit: je bent meer dan welkom in ons team.

De uitdaging:
In ons team Subsidies & Inkoop ga je doen waar jij goed in bent en energie van krijgt. We geloven dat je alleen op die manier het beste uit jezelf haalt en ons team kan versterken. Momenteel zijn wij op zoek naar een (senior) jurist aanbestedingsrecht.

In deze functie behandel je heel veel verschillende complexe juridische inkoopvraagstukken. Regelmatig ben je hiernaast betrokken bij organisatie brede vraagstukken en draag je samen met het team bij aan de doorontwikkeling van Inkoop door deelname aan diverse projecten. Je bent hét klankbord voor inkoop- en overige collega’s.

Je werkt samen met interne opdrachtgevers en externe partijen aan aanbestedingsproducten, -diensten en processen. Je werkt daarbij samen met collega’s. Je maakt gebruik van elkaars expertise om een zo goed mogelijk resultaat te boeken.

Wij vragen:

  • Je hebt een afgeronde juridische opleiding op WO-niveau;
  • Je beschikt over actuele kennis van het contracten- en aanbestedingsrecht;
  • Je beschikt over minimaal 5 jaar werkervaring in een soort gelijke functie in een complexe publieke organisatie en hebt affiniteit met bedrijfsvoeringsprocessen en de inrichting daarvan;
  • Ruime ervaring met aanbestedingen voor leveringen, diensten en werken;
  • Je kwalificeert jezelf met name op de competenties oordeelsvorming, overtuigingskracht, onafhankelijkheid, omgevingsbewustzijn, klantgerichtheid, resultaatgerichtheid en verantwoordelijkheid.

Competenties:

  • Organisatie bewust;
  • Je bent analytisch en resultaatgericht;
  • Communicatief sterk;
  • Je kunt werken onder hoge druk;
  • Je bent succesvol in het inzetten van verschillende stijlen van beïnvloeding;
  • Je kunt goed samenwerken met verschillende disciplines en je kunt handelen op verschillende niveaus;
  • Integer en overtuigend.

Wij bieden:

  • Afhankelijk van opleiding en ervaring minimaal € 3957,- en maximaal € 5652,-
  • Wij bieden goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een Individuele Keuze Budget van circa 22% van je bruto jaarsalaris. Je beschikt zelf over dit budget en kunt keuzes maken op gebied van verlofuren en geld. Je bepaalt zelf wanneer je welk deel ervan laat uitbetalen, bovenop je maandelijkse salaris;
  • Verder krijg je alle ruimte om je talent verder te ontwikkelen;
  • Een persoonlijk opleidingsbudget van €5000,- per 5 jaar;
  • Een volledige vergoeding van woon-werkverkeer en dienstreizen bij OV;
  • Goede balans tussen werken en privé, bij ons is 36 uur fulltime. In overleg is veel mogelijk;
  • Een jaarlijkse salarisverhoging van 3%, tot aan het einde van je schaal;
  • Een goede pensioenregeling waaraan de provincie meebetaalt;
  • Een tegemoetkoming in je ziektekostenverzekering;
  • Deze functie is voor de duur van 1 jaar met de intentie tot vaste aanstelling bij gebleken geschiktheid.

Wij werken voor alle Noord-Hollanders. En dat kunnen we het beste doen als wij een afspiegeling vormen van de bevolking van de provincie. Daarom streven wij naar diversiteit in onze teams.

Bijzonderheden:
Bij indiensttreding wordt er om een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) gevraagd.

Enthousiast geworden en herken jij jezelf in de bovenstaande omschrijving? Wij ontvangen graag jouw reactie met een actueel cv en motivatiebrief waarin je aangeeft wat jouw kracht is en wat jou inspireert in deze vacature via de sollicitatiebutton.

De sluitingsdatum voor deze vacature is 6 april 2020.

Informatie:
Over de inhoud van de functie kun je contact opnemen met Jan Willem Boom, sectormanager Subsidies en Inkoop, tel. 06 – 31688021. Voor vragen over de procedure kun je terecht bij Servicedesk Info Personeel, tel. 023-5145606.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.
Trefwoorden: aanbestedingen, WO, fulltime, provincie, Noord-Holland, juridisch, aanbestedingsrecht, contractenrecht, Haarlem, ervaren, bedrijfsvoeringsprocessen, jurist

Senior Jurist Stadsbeheer

Werken in Haaglanden (https://werkeninhaaglanden.nl/) is voor de gemeente Zoetermeer op zoek naar een

Senior Jurist Stadsbeheer
32 – 36 uur

Omschrijving
Als Senior Jurist met affiniteit met verkeer en mobiliteit bij de gemeente Zoetermeer ben je een betrouwbare partner voor het bestuur. Je levert, samen met de adviseurs, een belangrijke bijdrage aan de grote maatschappelijke opgaven zoals de energietransitie, klimaatadaptatie en mobiliteit. Je staat midden in het maatschappelijke debat en kunt impact maken op lokaal niveau.

De werkzaamheden
In deze functie lever je praktische oplossingen die, naast dat ze maatschappelijk worden gedragen, ook juridisch stand houden bij een eventuele bezwaarprocedure. Je zoekt niet alleen verbinding binnen de afdelingen waarmee je samenwerkt, maar zal ook hoor en wederhoor toepassen.

Je taken/ verantwoordelijkheden:

  • Je bent verantwoordelijk voor het adviseren, voorbereiden en uitwerken van complexe juridische vraagstukken;
  • Je bent aanspreekpunt voor de beleidsadviseurs en adviseert over verschillende taakvelden;
  • Je behandelt klachten, bezwaren en beroepsschriften en je vertegenwoordigt de gemeente in de commissie bezwaar en beroep;
  • Je vertegenwoordigt de gemeente in (hoger) beroep bij de rechtbank en de Raad van State;
  • Je levert een bijdrage aan de implementatie van wetgeving, beleid en afspraken met betrekking tot werkprocessen;
  • Je draagt bij aan de ontwikkeling van de afdeling, je deelt proactief kennis, je coacht collega’s inhoudelijk en staat hen met adviezen bij.

Functie eisen
Wie ben jij?

  • Je hebt, als jurist, minimaal 5 jaar werkervaring op het gebied van bestuursrecht;
  • Je specialisatie is bij voorkeur verkeerskunde en jouw adviezen zijn strategisch en tactisch van aard;
  • Je hebt een afgeronde academische opleiding Nederlands recht;
  • Je hebt inzicht in het diverse takenpakket van de afdeling Stadsbeheer, bestuursrechtelijk met kennis van de wegenverkeerswetgeving;
  • Je hebt bestuurlijke en maatschappelijke sensitiviteit en gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen;
  • Je bent communicatief vaardig en zoekt verbinding binnen de afdeling;
  • Je bent van nature overtuigend en zelfbewust en je bent dienstverlenend en flexibel.

Wat kan je van ons verwachten?
Je krijgt van ons ruimte voor ideeën en goede opleidings- en doorgroeimogelijkheden. Ons moderne stadhuis stimuleert ontmoetingen en onderlinge samenwerking en je bent flexibel in het zoeken van je werkplek. Ook kun je rekenen op:

  • een salaris van maximaal €5.067 per maand (schaal 11);
  • prima arbeidsvoorwaarden, zoals een ABP-pensioen, een tegemoetkoming in je ziektekosten en een reiskostenvergoeding;
  • overige arbeidsvoorwaarden die je zelf kunt vormgeven, zoals extra verlof of opleidingen;
  • een aanstelling voor één jaar die we daarna graag omzetten in een vast dienstverband.

Over de werkgever
Zoetermeer is een toekomstgerichte stad. We gaan aan de slag voor de stad, samen met onze partners, inwoners en ondernemers. We spelen in op de behoeften die in de stad leven en doen dat op een manier die voor iedereen het beste resultaat oplevert. Daarbij staan vijf thema’s centraal:

  • Hart voor de Stad – denk bij je werk aan de stad, de inwoners en de ondernemers.
  • Eigen kracht – we stimuleren de eigen kracht van inwoners en medewerkers.
  • Samen bouwen – we werken samen met interne en externe partners.
  • Tijd & Ruimte om te leren – we nemen de tijd en ruimte om te leren binnen ons werk.
  • Samen bewegen – door samen op te trekken kunnen we flexibel inspelen op ontwikkelingen, initiatieven en kansen in de stad.

Over het team
Binnen de afdeling Stadsbeheer ben je vooral actief binnen het cluster Strategie, Beleid & Programmering verantwoordelijk voor de verbinding tussen de bestuurlijke ambities en de realisatie hiervan. Binnen het cluster Installatie & Verkeerstechniek ben je meer inhoudelijk betrokken bij verkeerszaken. De adviseurs en de juristen zijn betrouwbare partners voor het bestuur en leveren een belangrijke bijdrage aan de grote maatschappelijk opgaven zoals de energietransitie, klimaatadaptatie en mobiliteit.

Arbeidsvoorwaarden

Organisatie
Werken in Haaglanden

Standplaats
Zoetermeer

Maximum aantal uren per week
36

Solliciteren?
De opdrachtgever heeft ervoor gekozen om je door te verwijzen naar een andere website waar je een sollicitatieformulier kan invullen.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Trefwoorden: Jurist, Juridisch Adviseur, Bestuursrecht, Verkeerskunde, Stadsbeheer, Bestuursrecht, Wegenverkeerswetgeving, Overheid, Gemeente

Senior juridisch beleidsmedewerker Ruimtelijke Ordening

Wie zijn wij?
Een gezellige stadskern, schilderachtige dorpjes, groene polders, bloeiende bollenvelden en zo’n 18 kilometer duurzaam strand. Dat is gemeente Schagen!

Bij ons kom je zonder file op je werk, kun je tijd- en plaatsonafhankelijk werken met je zelfgekozen laptop en telefoon én heb je altijd onze missie voor ogen:

“Alles wat wij doen en laten draagt bij aan het geluk van onze inwoners”.

Ons gemeentehuis is ingericht als ontmoetingsplek voor circa 400 medewerkers en 47.000 inwoners. Wij richten ons op hoogwaardige dienstverlening aan onze inwoners en ondernemers. En we zoeken altijd naar de hoogst mogelijke vorm van participatie. Dat doen we door proces en project gestuurd te werken, (persoonlijk) leiderschap te tonen en door continue te streven naar verbeteringen. We kunnen jouw hulp daar goed bij gebruiken. Zin om mee te doen?

Onze organisatievisie vind je op schagen.nl/organisatievisie

Voor de afdeling Ruimtelijk Ordening zoeken wij een

Senior juridisch beleidsmedewerker Ruimtelijke Ordening Pallas reactor/ Omgevingswet
32-36 uur | Schagen

Wie ben jij?
Jij bent een senior jurist ruimtelijke ordening die stevig in zijn schoenen staat. Jouw hart gaat sneller slaan van het werken aan omvangrijke projecten die een grote impact hebben op hun omgeving, of dat nu lokaal, landelijk of wereldwijd is.

Of het nu gaat om het begeleiden van de planologische procedures voor bijvoorbeeld de nieuwe Pallas reactor of het opstellen van een bestemmingsplan/omgevingsplan met een complex veld van stakeholders: jij weet vanuit jouw juridische kennis en ervaring goed hoe je je moet bewegen in een politiek-bestuurlijke omgeving om het juiste resultaat te bereiken. En als daarbij bezwaren en beroepen behandelt, dan draai je je hand daar niet voor om.

De huidige wet- en regelgeving en de nieuwe Omgevingswet kennen voor jou geen geheimen. Werken vanuit de geest van de Omgevingswet is jouw tweede natuur. Je bent iemand die altijd verbeterkansen ziet voor zichzelf en voor anderen.

Onze organisatievisie en kernwaarden passen jou als een jas: je ziet voor je hoe jij vanuit jouw rol kunt helpen deze visie waar te maken en de kernwaarden te versterken.

Jij krijgt energie als je jouw juridische kennis en ervaring kunt inzetten in een complexe omgeving. Je bent in staat anderen op inhoud te coachen en verder te brengen. Je hebt minimaal 5 tot 7 jaar recente ervaring in de juridische ruimtelijke ordening bij de decentrale overheid, bij voorkeur bij een gemeente. Je werkt en denkt op WO-niveau.

Wat ga je in deze functie doen?
Als senior juridisch beleidsmedewerker RO werk je mee aan de belangrijkste internationale projecten van Nederland op de Energy & Health Campus binnen gemeente Schagen. Vanaf dit terrein krijgen wereldwijd 30.000 patiënten per dag nucleaire medicijnen die helpen bij het opsporen en bestrijden van ziektes zoals kanker. De nieuwe Pallas reactor die hier gebouwd wordt, zorgt in de toekomst voor deze medicijnen die van levensbelang zijn voor zoveel mensen (zie ook https://30000perdag.nl/). Jij bent de projectjurist die ervoor zorgt dat de Pallas reactor er planologisch komt. Je houdt je bezig met het begeleiden van procedures die daarbij komen kijken. Voor de Energy & Health Campus zal een bestemmingsplan verbrede reikwijdte worden opgesteld (omgevingsplan). Het is de bedoeling dat dit plan voor inwerkingtreding van de Omgevingswet ter visie wordt gelegd. Ook aan dit project ga jij meewerken.

Je maakt onderdeel uit van het team RO-procedures met ongeveer 10 collega’s, die met elkaar de ambities van ons bestuur op een hoogwaardig kwalitatief niveau uitvoert. Je werkt daarbij in de geest van de omgevingswet. Ook draai je mee in pilots – of ga je die zelf draaien – die ons helpen ons optimaal voor te bereiden op de wet. Je levert daarmee een bijdrage aan onze positie als één van de koplopers in Noord-Holland bij de invoering van de omgevingswet.

Wat bieden wij?
Een uitdagende en afwisselende functie in een ambitieuze organisatie die volop in ontwikkeling is. Omdat jouw werkgeluk voor Schagen belangrijk is, hebben we aandacht voor jouw werkvermogen en investeren we graag in jouw ontwikkeling. Onder andere door vijf trainingen die alle medewerkers krijgen en die je helpen je vaardigheden te ontwikkelingen waardoor je je persoonlijk leiderschap kunt vergroten, effectiever en prettiger kunt samenwerken en die je helpen je werkvermogen en werkgeluk te vergroten. Benieuwd hoe collega’s dat ervaren? Bekijk dan ons filmpje hierover.

Wat betreft salaris bieden we schaal 11 (max € 5.067,- op basis van 36 uur). Dit is exclusief 17,05% Individueel Keuzebudget waarmee je meer keuzevrijheid hebt over je geld. Je krijgt budget voor de aanschaf van een laptop en mobiel. Als organisatie werken we tijd- en plaatsonafhankelijk; thuiswerken is – uiteraard in afstemming met je collega’s – dus prima mogelijk.

Meer weten?
Voor vragen of meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Jacqueline van Rijn, teamleider VTH. Je kunt haar bellen of appen via 06 43 84 61 28. Voor vragen of meer informatie over de procedure kun je contact opnemen met Helga Provily, HR-adviseur werving en selectie. Je kunt haar bereiken via 06 22 46 46 23.

Een online assessment en het inwinnen van referenties maken deel uit van de tweede ronde van de selectieprocedure. En natuurlijk kijken we op social media wie je bent 😉

Interesse?
Stuur jouw sollicitatie via de sollicitatiebutton uiterlijk 20 maart. Hebben we een match? Dan nemen we direct contact met je op voor een eerste kennismaking.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.

Trefwoorden: juridisch beleidsmedewerker Ruimtelijke Ordening Gemeente Schagen, Ruimtelijke Omgeving, Ruimtelijke Ordening, Openbare Ruimte, Overheid, Juridisch, Recht, Gemeente Schagen, WO, ervaren 

Bedrijfsjurist

Bedrijfsjurist

Wij zoeken
Een enthousiaste bedrijfsjurist die juridische kwaliteit met praktisch oplossend vermogen weet te combineren. En die verantwoordelijk is voor een uiteenlopende portefeuille die zowel Wageningen University als Wageningen Research omvat. Uit de activiteiten van de WUR komen uiteenlopende vragen op juridisch gebied voort, met name op het gebied van onderzoeksprojecten waarbij diverse partijen zoals (inter)nationale overheden, kennisinstellingen en bedrijven zijn betrokken.

Als bedrijfsjurist ben je daarbij een spin in het web en actief betrokken bij het tot stand brengen van financieringen voor baanbrekend onderzoek naar bijvoorbeeld klimaatverandering, stikstof of de eikenprocessierups. Je maakt onderdeel uit van een klein team met collegiale afstemming en veel eigen initiatief. Het team Juridische Zaken van de Environmental Sciences Group bestaat uit 2 juristen en een contractmanager. Zelfstandigheid en verantwoordelijkheid kenmerken onze organisatiecultuur.

Taken in deze interessante en afwisselende functie zijn onder meer:

  • adviezen geven aan projectleiders/onderzoekers en management over de juridische aspecten bij projecten in samenwerking met andere ondersteunende teams als projectcontrol en liaison officers;
  • beoordelen, uitonderhandelen en opstellen, zowel in het Nederlands als Engels van uiteenlopende overeenkomsten, waaronder research-, consortium-, non-disclosure- en grant agreements;
  • adviseren over voorwaarden van diverse (inter)nationale subsidieregelingen en externe tenders;
  • begeleiding bij, en/of advies over (mogelijke) juridische procedures bij geschillen;
  • deelnemen aan projectgroepen op specifieke onderwerpen en onderhouden van contacten met andere juristen binnen WUR.

Wij vragen
Voor deze rol verwachten wij dat jouw profiel voldoet aan de volgende criteria:

  • afgestudeerd in Nederlands Recht met minimaal 3 jaar werkervaring (als dit binnen een onderzoeksinstelling of overheid is dan is dit een duidelijke pre);
  • affiniteit met subsidies en tenders
  • goede analytische vaardigheden en in staat om snel de essentie uit relevante regelingen te halen en dit om te zetten in bruikbare adviezen en heldere  overeenkomsten
  • goed in teamverband kunnen werken en je thuis kunnen voelen bij een internationaal georiënteerde kennisorganisatie ;
  • uitstekende communicatieve vaardigheden en goede mondelinge en schriftelijke beheersing van de Nederlandse en Engelse taal. Waarbij aantoonbare uitstekende kennis van de Engelse taal en de vaardigheid om zelfstandig Engelse (contract)teksten op te stellen een vereiste is;
  • een stevige persoonlijkheid, integer, organisatiesensitief, houdt het overzicht, stelt prioriteiten, je kunt snel schakelen en je bent klantgericht en stressbestendig.

Wij bieden
Wij bieden een dienstverband met een gemiddelde werkweek van 32-36 uur, salaris tot maximaal €5057.- bruto per maand bij een volledige werkweek (schaal 11 CAO Stichting Wageningen Research). Eventueel is een parttime dienstverband ook bespreekbaar. De duur van het dienstverband is in eerste instantie voor de periode van een jaar, met uitzicht op een vast contract.

Daarnaast bieden wij;

  • 8% vakantietoeslag;
  • een structurele eindejaarsuitkering van 3%;
  • uitstekende opleidingsmogelijkheden en secundaire arbeidsvoorwaarden;
  • flexibele werktijden en vakantie kunnen eventueel in overleg worden vastgesteld zodat een optimale balans tussen werk en privé mogelijk is;
  • uitstekende pensioenregeling via ABP;
  • een keuzemodel om een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samen te stellen, zoals een fietsplan;
  • een levendige werkplek waar je gemakkelijk contacten legt en waar veel activiteiten plaatsvinden op de Wageningen Campus. En waar zowel het onderwijs het onderzoek als het bedrijfsleven is vertegenwoordigd;
  • gebruik maken van de op de campus aanwezige sportfaciliteiten tegen een geringe vergoeding.

Er zijn ruime mogelijkheden voor eigen initiatief in een omgeving die continu op zoek is naar verdere ontwikkeling.

Meer informatie
Wil je meer weten over deze vacature? Wij informeren je graag verder. Neem voor inhoudelijke vragen contact op met Joke Hoogendoorn, telefoonnummer: 0317-481712, e-mail: joke.hoogendoorn@wur.nl.

Vragen over de wervingsprocedure kun je stellen aan Centa Grutters HR-adviseur, e-mail: centa.grutters@wur.nl.

Solliciteren kan tot en met 1 maart 2020 via de sollicitatiebutton op deze pagina.

Wij zijn
De missie van Wageningen University & Research is ‘To explore the potential of nature to improve the quality of life’. Binnen Wageningen University & Research bundelen Wageningen University en gespecialiseerde onderzoeksinstituten van Stichting Wageningen Research hun krachten om bij te dragen aan de oplossing van belangrijke vragen in het domein van gezonde voeding en leefomgeving. Met ongeveer 30 vestigingen, 6500 medewerkers en 12.000 studenten behoort Wageningen University & Research (WUR) wereldwijd tot de aansprekende kennisinstellingen binnen haar domein.

De Environmental Sciences Group is een van de vijf kenniseenheden van Wageningen University & Research. Naast uitstekend academisch onderwijs wordt hier dagelijks baanbrekend fundamenteel en toegepast onderzoek gedaan naar bijvoorbeeld klimaatverandering, biodiversiteit, leefbaarheid in steden en duurzaam gebruik van bodem en water. Dit leidt tot vele innovaties die wereldwijd worden ingezet. Van de stikstofproblematiek in Nederland, levende golfbrekers in Bangladesh, herstel van het door erosie bedreigde Loess Plateau in China, tot bosbeheer in Bolivia waarmee tegelijk inkomsten voor medische voorzieningen worden gerealiseerd.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Jurist

Werken in Haaglanden zoekt voor de Gemeente Zoetermeer

Jurist
Bachelor – WO  32 – 36 uur

Omschrijving
Als Jurist bij de Gemeente Zoetermeer heb je maatschappelijke impact. Je houdt je bezig met (regionale) integrale handhavingsacties, het sluiten van (horeca) panden, ondermijning en andere (soms bestuurlijk gevoelige) zaken op gebied van handhaving. Denk je dit is mij op het lijf geschreven. Solliciteer dan!

Wat ga je doen als Jurist?
Primair ben je de behandelaar van (zeer) complexe handhavingszaken op het gebied van de APV, bijzondere wetten (o.a. Drank-en Horecawet, Opiumwet) en Openbare orde en veiligheid. Daarnaast ben je goed in staat juridisch te adviseren over Wabo-vraagstukken. Bij ingewikkelde, vaak bestuurlijk gevoelige materie zorg jij binnen de afdeling Veiligheid, Vergunningen en Handhaving (VVH) voor de feilloze juridische uitvoering, ondersteuning en advisering. Je neemt de regie in de afstemming met betrokken partijen. Je behandelt bezwaar- en beroepschriften en vertegenwoordigt het bevoegd gezag. Voor je collegas ben je een echte sparringpartner en vraagbaak. Je geeft adviezen over de uitvoerbaarheid of handhaafbaarheid van regels en je denkt mee in de verbetering van het werkproces handhaving.

Je taken/ verantwoordelijkheden
je geeft juridische begeleiding en gemeentelijke vertegenwoordiging bij dossiers op het gebied van bestuursrechtelijke handhaving op het gebied van het Omgevingsrecht (Wabo) en bijzondere wetten (zoals Algemeen Plaatselijke Verordening, Drank- en Horecawet en Openbare orde vraagstukken), waarbij het zwaartepunt op de bijzondere wetten ligt;

  • je toetst aan wet- en regelgeving ter bepaling of sprake is van een overtreding
  • je stelt complexe gedoogbeschikkingen, waarschuwingsbrieven, vooraankondigingen, spoedbestuursdwang besluiten, last onder bestuursdwang, last onder dwangsom en invorderingsbesluiten op
  • je behandelt zienswijzen, zowel schriftelijk als mondeling
  • je vertegenwoordigt zelfstandig in rechte bij de externe commissie voor de bezwaar- en beroepschriften, de rechtbank en de Afdeling bestuursrechtspraak van de Raad van State
  • je pleegt overleg met handhavingsinstanties en ketenpartners
  • je bewaakt afstemming gemeentelijke regelgeving (beleid) en verordeningen
  • je levert input op door VVH en andere afdelingen op te stellen gemeentelijk beleid en bestemmingsplannen inzake de handhaafbaarheid hiervan
  • je fungeert als juridische vraagbaak binnen VVH op gebied van handhaving
  • je bent juridisch aanspreekpunt voor de inspecteurs bouw- en woningtoezicht en de toezichthouder openbare ruimte
  • je bent gesprekspartner in het informele traject (mediation) naar aanleiding van bezwaar;
  • je stelt informerende notities op voor de bestuurder en het college
  • je ondersteunt bij implementatie, interpretatie en toepassing van complexe wet- en regelgeving en bij het opstellen van complexe juridische correspondentie en beschikkingen e.d.
  • je voert collegiale (lees)toets uit

Wie ben jij?
Je wilt echt een bijdrage leveren aan de groeiende stad Zoetermeer en je doet dat op een manier die jouw senioriteit weerspiegelt: inhoudelijke kennis en ervaring, rustig, met overtuiging en gevoel voor bestuurlijke en politieke verhoudingen. Je kunt denken vanuit de andere kant. Behalve de stad beter laten worden, ben je ook scherp op je eigen ontwikkeling.

Verder neem je mee:

  • een afgeronde juridische opleiding op wo-niveau, afstudeerrichting staats- en bestuursrecht
  • minimaal drie tot vijf jaar ervaring in de functie van handhavingsjurist, bij een gemeente, andere overheid of in de advocatuur

Arbeidsvoorwaarden

Organisatie
Gemeente Zoetermeer

Min. Salaris
€3491 bruto per maand

Max. Salaris
€5067 bruto per maand

Standplaats
Zoetermeer

Contractduur
1 jaar

Maximum aantal uren per week
36

Bijzonderheden

Competentieprofiel
Klik hier voor het competentieprofiel: https://www.werkenbijzoetermeer.nl/competentieprofiel/ontwikkeling-beleid/

Functieprofiel
De gemeente Zoetermeer werkt met generieke functiebeschrijvingen. Klik hier voor het profiel van de generieke functie.

Over de werkgever

Gemeente Zoetermeer
Zoetermeer is een toekomstgerichte stad. We gaan aan de slag voor de stad, samen met onze partners, inwoners en ondernemers. We spelen in op de behoeften die in de stad leven en doen dat op een manier die voor iedereen het beste resultaat oplevert.
Daarbij staan vijf themas centraal:

  • Hart voor de Stad denk bij je werk aan de stad, de inwoners en de ondernemers
  • Eigen kracht we stimuleren de eigen kracht van inwoners en medewerkers
  • Samen bouwen we werken samen met interne en externe partners
  • Tijd & Ruimte om te leren we nemen de tijd en ruimte om te leren binnen ons werk
  • Samen bewegen door samen op te trekken kunnen we flexibel inspelen op ontwikkelingen, initiatieven en kansen in de stad.

Veiligheid, Vergunningen en Handhaving
De afdeling Veiligheid, Vergunningen en Handhaving bestaat uit 2 teams: het team Vergunningen, Toezicht en Handhaving en Openbare Orde en Veiligheid.
Het team Vergunningen, Toezicht en Handhaving (team VTH) is primair een uitvoeringsgericht team. Het team is verantwoordelijk voor de uitvoering van wettelijke taken ten aanzien van vergunningverlening, het houden van (bouw)toezicht en de juridische handhaving van het overtreden van wet- en regelgeving binnen de fysieke leefomgeving.
Het team Openbare Orde en Veiligheid (team OOV) is verantwoordelijk voor de beleidsvorming en bestuursondersteuning ten aanzien van veiligheid en openbare orde in de stad. Binnen OOV is ook het team Handhaving gepositioneerd dat zich bezig houdt met het toezicht op de openbare ruimte etc.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Trefwoorden: Jurist, Recht, Juridisch, Regelgeving, HBO, Bestuursrecht, Overheid, Gemeente

Wetgevingsjurist Tweede Kamer der Staten Generaal

Wat ga je doen?

Als wetgevingsjurist draag je bij aan de wetgevende taak van de Tweede Kamer. Je stelt amendementen en initiatiefwetgeving op over allerlei verschillende onderwerpen, ter uitwerking van de politieke en beleidsmatige wensen van Kamerleden. Verder schrijf je notities ten behoeve van Kamercommissies over wetgevingsaangelegenheden en staatsrechtelijke vraagstukken, stel je stemmingslijsten op en help je fracties met het beantwoorden van juridische vragen.

Verder:

  • ondersteun je Kamerleden bij het opstellen van amendementen en initiatiefwetgeving;
  • ben je verantwoordelijk voor het opstellen van stemmingslijsten;
  • stel je op verzoek van Kamercommissies notities over wetgeving op;
  • adviseer je Enquêtecommissies en Ondervragingscommissies op juridisch gebied.

Wat neem je mee?

  • Je hebt een rechtenopleiding en de opleiding tot wetgevingsjurist aan de Academie voor de Wetgeving voltooid;
  • je beschikt over een flexibele instelling en kunt snel schakelen tussen onderwerpen;
  • je bent een generalist, maar tegelijkertijd in staat in korte tijd verdieping in een onderwerp te initiëren;
  • je hecht grote waarde aan integriteit en bent in staat politiek neutraal te adviseren;
  • je houdt ervan zelfstandig te werken, maar stelt input en advies van collega’s zeer op prijs;
  • je hebt affiniteit met een politieke werkomgeving.

Jouw kracht

Als wetgevingsjurist ben je een belangrijke adviseur van Kamerleden op het gebied van wetgeving. Je bent klantgericht, zorgvuldig en analytisch. Je werkt integer en hebt vertrouwelijkheid hoog in het vaandel staan. Dat je je politiek neutraal opstelt, staat buiten kijf. Je brengt een gezonde dosis politieke sensitiviteit mee. Jouw mondelinge en schriftelijke vaardigheden zijn uitstekend.

Salarisomschrijving   

  • Het salaris is afhankelijk van ervaring en varieert van € 4252,00 tot € 6374,52 bruto (schaal 13, afhankelijk van ervaring) op basis van een 36-urige werkweek, exclusief individueel keuzebudget 16,37%). Afhankelijk van ervaring kan gedurende een jaar sprake zijn van inschaling in schaal 12.
  • Het betreft een vaste functie. We bieden je een arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd voor de duur van een jaar aan, met de intentie deze na goed functioneren om te zetten in een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd.
    Je komt te werken in een divers team waarin collega’s met verschillende mate van werkervaring samenwerken om tot een mooi resultaat te komen.

Overige arbeidsvoorwaarden

Bovenop je salaris ontvang je van ons een maandelijks individueel keuzebudget (IKB) van 16,37%. Met het IKB maak jij de keuzes die bij jou passen. Zo kun je dit (maandelijks) uit laten betalen, extra vakantie-uren kopen voor een langere reis of een fiets aanschaffen.
Ook bouw je pensioen op bij het ABP, zijn er aanvullende regelingen voor ouderschapsverlof en studiefaciliteiten, en een vergoeding voor woon-werkverkeer.

Bijzonderheden

Als onderdeel van de sollicitatieprocedure vragen wij, in het kader van ons integriteitsbeleid, een Verklaring Omtrent Gedrag.
Aangezien de Tweede Kamer gewoonlijk ook in de avonduren vergadert, kan het nodig zijn ook buiten kantoortijden werkzaamheden te verrichten.

Jurist Omgevingsrecht

Jurist Omgevingsrecht
36 uur | Zwijndrecht

Zoek jij zelfstandigheid in je functie? Vind jij het belangrijk om te werken in een organisatie met een goede werksfeer en oog voor talent en talentontwikkeling? Houd jij je graag bezig met juridische vraagstukken en vind je het leuk om de gemeente in rechte te vertegenwoordigen? Reageer dan snel!

Wat ga je doen?
Als jurist bij onze gemeente ben je zowel inhoudelijk als procesmatig bezig, onder andere met het omgevingsrecht. Je gaat voor ons diverse (complexe) juridische dossiers behandelen. Je bent verantwoordelijk voor de afhandeling van bezwaar-, beroep-, en hoger beroepszaken. Je pakt handhavingszaken die spelen in het Buitengebied en reguliere handhavingszaken op. Je kunt bestemmingsplannen verder in procedure brengen.

Je adviseert jouw collega’s en het bestuur over juridische mogelijkheden en -onmogelijkheden, zonder daarbij aan het maatschappelijk effect voorbij te gaan. Je bent aanspreekpunt voor de collega’s van de afdeling en andere afdelingen als het gaat om publiekrechtelijke onderwerpen. Waar nodig verstrek je gevraagd en ongevraagd mondelinge- en schriftelijke informatie vanuit het vakgebied aan interne en externe klanten. Waar nodig voer je overleg met diverse interne en externe samenwerkingspartners. Tevens zorg je er voor dat er sprake is van een uitmuntende dossieropbouw.

Wat neem je mee?

  • Afgeronde opleiding wo Nederlands recht;
  • Minimaal 3 jaar werkervaring in voornoemde of soortgelijke functies bij een gemeentelijke organisatie;
  • Kennis van relevante wet- en regelgeving (Wabo, MOR, BOR, bestemmingsplannen, WOB, Gemeentewet en Awb);
  • Goede mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden. Het opstellen van kwalitatief hoogwaardige processtukken kost je geen moeite.

Je bent scherp en analytisch. Je bent je bewust welk maatschappelijk effect jouw rol heeft. Je hebt daarbij oog voor de Zwijndrechtse samenleving. Ook heb je kennis van en ervaring met het werken in een bestuurlijk-ambtelijk krachtenveld en een goed ontwikkeld gevoel voor bestuurlijk verhoudingen. Je hebt daarbij het lef om een bestuurder stevig te adviseren in de inhoudelijke overleggen. Je weet lastige boodschappen op een goede manier aan anderen over te brengen. En je bent flexibel en je kunt je goed aan veranderende omstandigheden aanpassen.

Waar kom je te werken?
Als jurist Omgevingsrecht ben je werkzaam op de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling. Deze afdeling bestaat uit 45 medewerkers. De afdeling bestaat uit 2 teams: Team Beleid en Accounts en Team Ruimtelijke Ordening. Jij komt te werken in het team Ruimtelijke Ordening dat bestaat uit 23 medewerkers. Binnen het Team Ruimtelijke Ordening houden we ons bezig met GEO, planologie, advisering op en verlenen van omgevingsvergunningen, handhaving en juridische advisering.

Wie zijn wij?
De gemeente Zwijndrecht stimuleert samenwerking bij de uitvoering van het werk tussen en met inwoners, ondernemers en andere organisaties. Wij zien hen niet meer als klanten met vragen, maar als belangrijke partners met kennis en kunde.
Wij geloven in de kracht van de samenleving voor antwoorden op (toekomstige) maatschappelijke vragen en opgaven. Als gemeente hebben we hierbij de kennis, initiatieven, nieuwe ideeën en inzet vanuit de samenleving nodig. Samen zijn we beter in staat om te reageren en in te spelen op dit soort opgaven.

In Zwijndrecht noemen wij deze manier van werken samenlevingsgericht werken. Wij willen ons hierin de komende tijd verder ontwikkelen. Wij zoeken collega’s die hieraan hun steentje willen bijdragen!

Wat bieden we jou?
Je krijgt een afwisselende en uitdagende functie voor 36 uur per week binnen een ambitieuze organisatie in ontwikkeling én met volop ontwikkelingskansen. De salarisindicatie bedraagt maximaal € 4.406,- bruto per maand (schaal 10) op basis van een 36-urige werkweek. Deze functie wordt her gewaardeerd. Jouw inschaling is afhankelijk van ervaring, kennis en opleiding. Deze functie biedt uitzicht op een vast dienstverband bij ons.

Verder krijg jij bij ons uitstekende arbeidsvoorwaarden op het gebied van pensioen, reiskosten, flexibele werktijden, verlofregelingen en studiefaciliteiten. Daarnaast beschik je als medewerker over een Individueel Keuze Budget van 17,05% van je bruto jaarsalaris. Je beheert dit budget zelf en je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om dit (of een deel hiervan) te laten uitbetalen of er vakantie uren van te kopen.

Solliciteren of meer weten?
Enthousiast geworden? Solliciteer dan gelijk via de sollicitatiebutton. Reageer voor 10 maart 2020. Wil je nog meer weten over deze functie? Neem dan contact op met mw. Rabia Soebhan (Teamleider Ruimtelijke Ordening) via 078-7703681 of 06-23383573.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Trefwoorden: Jurist Omgevingsrecht, Jurist, Omgevingsrecht, Juridische Zaken, WO, Nederlands Recht, Gemeentewet, Wabo, WOB, Vacature Zwijndrecht, Gemeente