Rechter in opleiding
Een rechter ziet iedereen
Een topcrimineel, ruziënde buren, toekomstige exen, een slachtoffer van een verkeersongeval; een rechter ziet veel verschillende mensen in veel verschillende situaties voorbijkomen. Maar of het nu gaat om groot onrecht, klein leed of schrijnende gevallen, al deze mensen hebben behoefte aan een onafhankelijk oordeel. Iemand die een beslissing neemt. Dat doet u als rechter.
Onafhankelijk, onpartijdig, integer en professioneel: zo maakt rechtspraak het verschil tussen recht en onrecht, tussen vertrouwen en wantrouwen, tussen recht voor iedereen en het recht van de sterkste. Zonder rechtspraak worden er geen geschillen beslecht en is de behandeling van strafbare feiten gebaseerd op willekeur. We werken daarom met bijna 2.500 rechters, die per jaar 1,8 miljoen rechtszaken behandelen.
Bent u zoek naar unieke professionele mogelijkheden? Een functie als rechter geeft u de kans om meerdere rechtsgebieden grondig en van alle kanten te leren kennen én er invloed op uit te oefenen.
We hebben binnen de rechtbanken Den Haag, Oost-Brabant, Noord-Holland, Gelderland, Rotterdam en Zeeland-West-Brabant verschillende opleidingsplaatsen beschikbaar per 1 juli 2020.
De opleiding
Afhankelijk van uw ervaring duurt de fulltime opleiding minimaal 1 jaar en drie maanden en maximaal 3 jaar. Om voor een van deze opleidingsplaatsen in aanmerking te komen, heeft u:
• de meestertitel behaald of voldoet u aan de eisen van art. 5 van de wet rechtspositie rechterlijke ambtenaren;
• de Nederlandse nationaliteit;
• ten minste vijf jaar relevante juridische werkervaring na afstuderen als jurist, waarvan ten minste twee jaar buiten de Rechtspraak. Hiermee wordt bedoeld: werkervaring die is opgedaan buiten de gerechten, de Raad voor de rechtspraak en de landelijke diensten van de Rechtspraak, de Raad van State, het College van Beroep voor het bedrijfsleven, de Centrale Raad van Beroep, het wetenschappelijk bureau van de Hoge Raad, de SSR of het Openbaar Ministerie.
De opleiding tot rechter start op 1 juli 2020. Voorafgaand aan de opleiding worden met u afspraken op maat gemaakt met betrekking tot de aard, inhoud en duur van de opleiding en de beloning. Wanneer u na de opleiding wordt aangesteld als rechter, bedraagt het salaris minimaal € 5.597,12 en maximaal € 7.741,61 bij een 36-urige werkweek. Parttime werken is dan mogelijk.
Tijdens de opleiding bedraagt uw aanstelling in de eerste drie maanden 36 uur en daarna ten minste 32 uur per week. Gedurende de opleiding wordt u bezoldigd conform de salariscategorie Opleidingen. Het brutosalaris bedraagt, afhankelijk van uw huidige inkomen, in die periode minimaal € 2.804,07 en maximaal € 5.842,07 per maand.
Voor overstappers vanuit het Openbaar Ministerie (officieren) gelden onder omstandigheden andere (verkorte) selectie- en opleidingseisen en andere aanstellingsvoorwaarden.
De procedure
De Landelijke Selectiecommissie Rechters (LSR) verricht de voorselectie van de kandidaten. Het secretariaat van de LSR is bereikbaar op tel: 088-3611025 of per mail: lsr@rechtspraak.nl.
Interesse?
Reageer via de ‘solliciteer‘ button.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Jurist Apv, DRANK & HORECA
Juridisch up-to-date, vol teamspirit en geen gewauwel maar klare taal. Dat is de jurist die we zoeken voor Team JA!
Juridische kwaliteit vergroten, team ontwikkelen
Je zorgt samen met je collega’s voor het vergroten van de naleving van regels: je ontwikkelt hiervoor instrumenten en zet deze natuurlijk ook in. Je levert bovendien een actieve en vernieuwende bijdrage aan de ontwikkeling van het team. Daarnaast houdt je je onverstoorbaar bezig met de juridische kwaliteit van onze producten op het gebied van vergunningen, toezicht en handhaving (VTH).
Verder:Ben je verantwoordelijk voor de algemene juridische taken zoals het verweer van bezwaren, juridische handhaving en het maken van uitvoeringsbeleid
Zorg je voor de invulling en uitvoering van (pre-)mediation
Voer je regie op projecten in de rol van casemanager
De jurist 2.0: een vernieuwende blik en duidelijke taal
Jij houdt van duidelijke taal. Zowel schriftelijk als mondeling doe jij je juridische en menselijke zegje zonder dat er vragen over blijven. Je komt dankzij jouw analytische kwaliteiten snel tot de kern van de zaak en kijkt er met een innovatieve blik naar.
Verder:Heb je minimaal een HBO-opleiding afgerond: Rechten of gelijkwaardig
Heb je minimaal twee jaar werkervaring op het gebied van de Apv, de Drank- en Horecawet en bijzondere wetten
Heb je kennis van de Wabo
Een actief team zonder nee-knikkers
Je gaat werken voor Team JA, een hechte club die alle juridische en administratieve taken voor de teams Vergunningen & Bouwtoezicht, Erfgoed en Veiligheid & Toezicht verzorgt. We pakken de VTH-taken op het gebied van de Apv, de Drank en Horecawetgeving en de WABO. Je krijgt veel invloed op je eigen agenda dankzij flexibele werktijden en de mogelijkheid om vanuit huis of op andere plaatsen te werken. Ruimte voor ontwikkeling, eigen initiatief en zelfstandigheid vinden we ook heel belangrijk. Daarom kun je via onze eigen West-Friesland Academie trainingen en cursussen volgen.
Goed om te weten:je salaris is maximaal € 4.406 (functieschaal 10) bruto per maand bij een fulltime dienstverband (exclusief 17,05% Individueel Keuze Budget)
het gaat om een functie voor 32-36 uur
wij bieden een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd met een proeftijd van 2 maanden
Een assessment is onderdeel van de selectieprocedure
Detachering vanuit andere gemeenten is een mogelijkheid
Bel de manager voor meer informatie of solliciteer direct
Reageer vóór 29 januari 2020 en stuur jouw motivatie en CV naar ons toe via de online ”Solliciteer” button.
Wil je meer weten over deze vacature? Neem dan contact op met de heer Ronald Stöcker, Teammanager via telefoonnummer 0229-252200.
Ben je benieuwd naar gemeente Hoorn als werkgever? Kijk dan op werkeninnoordhollandnoord.nl
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie vinden wij ongewenst en vervelend.
CAOP heeft voor haar locatie in Den Haag een vacature voor een
32-38 uur
Het CAOP is het kennis- en dienstencentrum op het gebied van arbeidszaken in het publieke en private domein. Het CAOP draagt bij aan een samenleving waarin mensen betekenisvol kunnen werken. Waarin ze werk kunnen doen dat er in hun ogen toe doet, dat het verschil maakt voor een ander of voor de samenleving als een geheel. Dat doet het CAOP onder meer door juridisch inhoudelijk advies te geven op het gebied van arbeidszaken. Wil jij werken aan betekenisvol werk? Ken jij de uitdagingen van het werken in de publieke sectoren? Solliciteer dan op de functie Juridisch adviseur.
De werkzaamheden
De activiteiten van het team concentreren zich op de ondersteuning van opdrachtgevers bij het creëren van een veilige werkomgeving, inrichten van een effectieve medezeggenschap, advies bij arbeidsjuridische vraagstukken en ondersteuning bij de afwikkeling van geschillen. Dit doen we voornamelijk bij overheden en non-profitorganisaties. Wij leveren expertise en ondersteunen onze opdrachtgevers. Het team bestaat uit enthousiaste en betrokken professionals. Zij leveren onder andere inhoudelijke expertise op het terrein van arbeidsrecht, formatiezaken en functiewaardering, cao’s, medezeggenschap en integriteit.
Als juridisch adviseur werk je volop samen met de interne en externe opdrachtgevers van het CAOP. Je taken zijn vooral gericht op het geven van inhoudelijk juridisch advies rond arbeidszaken. Je fungeert als aanspreekpunt voor opdrachtgevers. In deze functie ondersteun je tevens diverse juridische commissies, zoals geschillen- en klachtencommissies in de rol van secretaris. Verder lever je een actieve bijdrage aan de interne kennisontwikkeling op het vakgebied. Als juridisch adviseur bij het CAOP begeef je je doorgaans op het neutrale middenveld tussen partijen. Procederen behoort niet tot de werkzaamheden.
De functie-eisen
Wij bieden
Een zelfstandige, uitdagende baan in een interessant en complex werkveld en een inspirerende werkomgeving met professionele collega’s. De functie is gewaardeerd in schaal 11, maximaal bruto € 5.405,- (CAO-CAOP). De indeling is afhankelijk van kennis en ervaring en op basis van een 38-urige werkweek, exclusief 8% vakantietoelage en 9,56% individueel keuze budget.
Informatie
Meer informatie over deze functie kun je verkrijgen bij Sandra van ’t Westende, teamverantwoordelijke bij de sector Overheid, telefoonnummer 06-10612052. Voor vragen over de procedure kun je terecht bij Frank Korendijk, HRM-adviseur, tel 070-3765959.
Solliciteren
Stuur ons een motivatie en je CV via onze sollicitatiepagina, door te klikken op de solliciteerbutton.
De eerste gespreksronde vindt plaats 10 februari 2020.
De tweede gespreksronde is op 17 februari 2020.
Een capaciteiten- en talententest en een integriteitscan maken deel uit van de sollicitatieprocedure. Deze staat gepland voor 24 februari 2020.
Voor een referentie check wordt vooraf toestemming gevraagd. Voor deze functie wordt gelijktijdig in- en extern geworven.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Trefwoorden: Adviseur, Juridisch Adviseur, Juridisch Advisering, Arbeidsrecht
Senior Jurist Privaatrecht
32-36 uur | Amsterdam
De functie
Amsterdam is een stad in beweging. Grond en Ontwikkeling vervult een belangrijke rol bij de ontwikkeling van de stad. We geven grond uit in erfpacht, zijn betrokken bij erfpachtherzieningen en transformaties, maken beleid en ontwikkelen projecten in de gebiedsontwikkeling. Daarbij is er een ontwikkeling gaande waarbij Amsterdam duurzame energie als uitgangspunt hanteert. In de gebiedsontwikkeling leidt dit tot nieuwe juridische vraagstukken. Het team Juridische Zaken bij Grond en Ontwikkeling is bij al deze activiteiten betrokken en speelt een belangrijke rol in de juridische advisering. Wij zijn voor dit team op zoek naar een senior jurist privaatrecht. Als jurist werkt je in een dynamische omgeving, waarin je nauw samenwerkt met projectleiders, projectmanagers en collega’s van de afdeling Erfpacht en Uitgifte.
In je werk houd je je bezig met diverse juridische werkzaamheden. Je bent onder andere betrokken bij nieuwe uitgiftes, complexe erfpachtdossiers, selectieprocessen en transformatieprojecten. Je bent verantwoordelijk voor de contractvorming en het juridisch beoordelen van contractstukken en geschillen daarover. Je zorgt ook voor de begeleiding en contacten met advocaten als er juridische procedures worden gevoerd. Verder adviseer je over de juridische aspecten van nieuw (erfpacht)beleid.
Als senior jurist kun je worden ingezet voor al deze activiteiten. Je gaat werken in een enthousiast team met tien ervaren juristen. Je taken liggen hoofdzakelijk binnen het privaatrecht (zakelijke rechten, contractenrecht, selectieprocessen en bouwrecht). Daarnaast werk je ook op het snijvlak van privaat – en publiekrecht (Onteigeningswet, Wet voorkeursrecht gemeenten, Wet ruimtelijke ordening, Woningwet, grondbeleid en grondexploitatie). En verder werk je met overige rechtsgebieden, zoals Europees en Energierecht.
Werkzaamheden
Wij vragen
Competenties
Wij bieden
De organisatie
Grond en Ontwikkeling draagt op ondernemende wijze bij aan het realiseren van de gemeentelijke doelstellingen betreffende gebieds- en vastgoedontwikkeling. De afdeling Regie en Advies is het kennis- en adviescentrum van Grond en Ontwikkeling. De afdeling bestaat uit ruim 40 medewerkers. Het team Juridische Zaken is onderdeel van deze afdeling Regie en Advies. Juridische Zaken bestaat uit 10 vaste medewerkers en 2 externe inhuurkrachten.
Sollicitatieprocedure
Heb je belangstelling voor deze functie? Reageer dan uiterlijk 27 januari 2020 via de sollicitatiebutton.
Deze vacature staat gelijktijdig intern en extern uit. Medewerkers van de gemeente Amsterdam hebben voorrang in de procedure.
We willen een diverse en inclusieve organisatie zijn, die ruimte biedt aan iedereen. Diversiteit is een kracht die we gebruiken om betere resultaten te halen voor de stad. We streven naar een personeelsbestand dat een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam, met alle verschillen. Onze vacatures staan open voor iedereen, tenzij in de tekst iets anders staat.
Wil je weten hoe het is om bij ons te werken? Bekijk dan de verhalen van onze medewerkers:
https://www.amsterdam.nl/bestuur-organisatie/werkenbij/medewerkers-aan-het-woord/
Vragen over deze vacature
Vragen over de vacature kun je stellen aan Martine Bos, afdelingshoofd Regie en Advies, bereikbaar op 06-10246071 of m.bos@amsterdam.nl.
Acquisitie stellen we niet op prijs.
Trefwoorden: Senior Jurist Privaatrecht, Jurist, Privaatrecht, Recht, Juridische Zaken, Zakelijke Rechten, Erfpacht, Gemeente Amsterdam, Vacature Amsterdam, Wo
Ter ondersteuning van onze organisatie zijn wij per direct op zoek naar een:
Jurist
Georiënteerd op internationale handel
Leden van evofenedex kunnen bij ons terecht voor een diversiteit aan vragen, bemiddeling of voor een uitgebreid juridisch advies. Binnen de organisatie zijn ook andere juristen werkzaam op het gebied van arbeidsrecht en vervoerrecht.
Wat maakt jouw functie uitdagend?
Een functie met veel dynamiek, waar je vandaag salescontracten en algemene voorwaarden beoordeelt, morgen distributie- of agentuurcontracten opstelt voor de vele verschillende leden van evofenedex en overmorgen denk je mee over implicaties van relevante wet- en regelgeving en ben je bezig de leden hierover te informeren via publicaties, evenementen, trainingen en advies.
Wat ga je doen als jurist?
Direct na je start bij evofenedex krijg je een afwisselend pakket met werkzaamheden en verantwoordelijkheden op juridisch vlak. De belangrijkste werkzaamheden zijn:
Wat verwachten we van jou als jurist?
Een psychologisch onderzoek maakt vast onderdeel uit van het selectieproces.
Wat bieden wij jou in de functie van jurist?
Wie zijn wij?
evofenedex is dé vereniging voor bedrijven met een logistiek of internationaal belang. Met ruim 15.000 leden is evofenedex een krachtig collectief van handelaren, producenten en exporteurs met kennis van en ervaring in alle aspecten van logistiek en internationaal ondernemen. Via evofenedex nemen zij hindernissen weg in de logistiek en internationaal ondernemen en voegen zij kansen toe. Regionaal, nationaal en internationaal. Van een veiliger en efficiënter magazijn en slimmer vervoer tot goede opslag van gevaarlijke stoffen en meer export.
Wij zijn georganiseerd in kernthema’s: vervoer, internationale handel, magazijnen, gevaarlijke stoffen en supply chain management. Binnen deze kernthema’s werken wij in multidisciplinaire teams van projectmanagers, opleidingsadviseurs, accountmanagers, bedrijfs- en beleidsadviseurs om onze leden te voorzien van sterrenservice! evofenedex heeft een zakelijke cultuur waar persoonlijke groei en afwisseling voorop staat, zodat jij je kennis en je vaardigheden verder kunt ontwikkelen.
Kom jij ons team versterken?
Meer weten over wie we zijn en wat we doen? Kijk op www.evofenedex.nl. Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Sanne Sluijter, hr-adviseur via 079-3467346.
Stuur ons je cv met motivatiebrief of pak je smartphone, camera, Go-Pro of iets dat kan filmen. Neem een video van ongeveer 30 seconden op, waarin je vertelt wie je bent en waarom jij dé kandidaat bent die wij zoeken. Reageren kan via het online sollicitatieformulier.
We kijken uit naar je sollicitatie!
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Senior Jurist
Wij zoeken
“To explore the potential of nature to improve the quality of life”
Wil jij als jurist betrokken zijn bij innovaties die een cruciale rol spelen bij het oplossen van maatschappelijke vraagstukken? Wil je werken in een internationale research organisatie met een breed juridisch werkveld, van IE tot subsidieregelingen? Dat kan bij ons, Wageningen University & Research!
Als ervaren bedrijfsjurist die juridische kwaliteit met praktisch oplossend vermogen weet te combineren, die goed in teamverband kan werken en zich thuis voelt in een internationaal georiënteerde kennisorganisatie, krijg je een uiteenlopende juridische portefeuille die zowel het universiteitsdeel als het research instituut omvat. Uit de activiteiten van de Agrotechnology & Food Sciences Group (AFSG) komen uiteenlopende vragen op juridisch gebied voort die jouw expertise raken zoals het opstellen van contracten met opdrachtgevers en partners (zowel nationaal als internationaal), vragen over intellectueel eigendom, regels rond subsidieregelingen, Nagoya protocol et cetera.
Taken in deze interessante en uitdagende functie zijn:
Wij vragen
Voor deze rol verwachten wij dat jouw profiel voldoet aan de volgende criteria:
Wij bieden
Wij bieden een dienstverband met een gemiddelde werkweek van 32-36 uur, salaris tot maximaal € 5.748,-. bruto per maand bij een volledige werkweek (schaal 12 CAO Wageningen Research, een aanloopschaal 11 kan van toepassing zijn). De duur van het dienstverband is in eerste instantie voor de periode van een jaar, met uitzicht op een vast contract.
Daarnaast bieden wij:
Meer informatie
Wil je meer weten over deze vacature? Wij informeren je graag verder. Neem voor inhoudelijke vragen contact op met Marjolein van der Glas, manager JZC, (telefoonnummer: 0317-480471, e-mail: marjolein.vanderglas@wur.nl). Vragen over de wervingsprocedure kun je stellen aan Greetje van Hulsbeek, HR-adviseur, e-mail: greetje.vandehulsbeek@wur.nl.
Geïnteresseerd?
U kunt online solliciteren via http://www.wur.nl/nl/Werken-bij/Vacatures.htm in ieder geval tot 1 januari 2020, daarna blijft deze vacature openstaan zo lang de geschikte kandidaat nog niet is gevonden.
De eerste gesprekken vinden plaats in de tweede week van januari 2020.
Wij zijn
De afdeling Juridische Zaken en Contractmanagement binnen de Agrotechnology & Food Sciences Group (AFSG). Ons team bestaat uit een Manager Juridische Zaken & Contractmanagement, 4 juristen, 3 medewerkers Contractmanagement, een local privacy officer, een beleidsmedewerker subsidie en een administratief medewerker. Wij adviseren project leiders, business developers, leerstoelhouders en directie op een breed juridisch werkveld, waaronder verbintenissenrecht, kennisvalorisatie, wetenschappelijke integriteit en subsidieregelingen en stellen voor hen contracten op. AFSG kenmerkt zich door een informele, collegiale en dynamische internationale werkomgeving met diverse mogelijkheden om jezelf te (blijven) ontwikkelen.
Agrotechnology & Food Sciences Group is onderdeel van Wageningen University & Research waar fundamenteel en toegepast wetenschappelijk onderzoek elkaar aanvullen. We werken samen met nationale en internationale bedrijven, onderzoeksorganisaties en overheden aan “Healthy food in a biobased society”. Onze innovaties vervullen een cruciale rol bij het oplossen van maatschappelijke vraagstukken. Ondernemerschap en professionaliteit kenmerken ons. Kortom: een interessante, internationale werkgever van formaat!
Wageningen University & Research
Een wezenlijke bijdrage leveren aan de kwaliteit van leven. Dat is ons dagelijks werk. Wij zoeken binnen ons domein van gezonde en veilige voeding en voedselproductie, voedselzekerheid en gezonde leefomgeving naar antwoorden op vragen over maatschappelijke thema’s als duurzame voedselproductie, klimaatverandering en alternatieve energiebronnen. Dat doen we natuurlijk niet alleen. Om dit, ook internationaal, waar te maken werken we elke dag met 5000 mensen aan de kwaliteit van leven.
Wil je hier ook je dagelijks werk van maken? Bij ons krijg je daar de ruimte voor.
Kijk voor meer informatie over werken bij Wageningen UR op http://www.wageningenur.nl/nl/Werken-bij.htm.
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.
Brielle is een groene gemeente op het Zuid-Hollandse eiland Voorne-Putten. De eeuwenoude vestingstad Brielle en kernen Vierpolders en Zwartewaal tellen in totaal 17.000 inwoners. Een gemeente met veel historie en nog veel meer toekomst. Op 1 april 1572 bestormden de geuzen de poort. Brielle stond daarmee aan het allereerste begin van het Nederland zoals wij dat nu kennen. Eersteling der vrijheid is wat wij graag uitdragen; in historisch oogpunt maar zeker ook hoe wij nu nog steeds in het leven staan.
Concernjurist
32-36 uur | Brielle
Wat wordt er van je verwacht?
Je wordt blij van uitdagingen die met creativiteit en lef aangepakt moeten worden. Het belangrijkste in jouw werk is uiteindelijk toegevoegde waarde creëren voor de inwoners van Brielle. Dat doe je in samenwerking met collega’s van verschillende teams. Samen vullen we elkaar aan en komen we tot de beste oplossingen voor onze inwoners.
Je bent een stressbestendige en snel schakelende jurist, die prioriteiten kan stellen en hoofdlijnen vasthoudt zonder de details te vergeten. Je bent enthousiast, benaderbaar, durft een afwijkende mening te hebben, maar bent ook gericht op samenwerking. Mondeling en schriftelijk kun jij je helder uitdrukken. Tact, overtuigingskracht en het zelfstandig kunnen werken in een soms ingewikkelde context zitten in je bloed. Je hebt minimaal vijf jaar ervaring als jurist in een bestuurlijke omgeving.
Wat ga je doen?
Het eerste wat je gaat doen is inhoud geven aan de functie; hiervoor gebruiken wij juridische kwaliteitszorg als algemene noemer. Inhoudelijk zijn de taken heel divers, zoals:
Wat bieden wij?
Het salaris bedraagt, afhankelijk van opleiding en ervaring, maximaal € 5.067,- bruto per maand (schaal 11) bij een 36-urige werkweek.
Je reactie is welkom!
Zin in een afwisselende baan? We horen het graag. Stuur je sollicitatie en cv, vóór 13 december 2019 door te klikken op de sollicitatiebutton. Heb je vragen, bel dan naar Hugo Neppelenbroek (0181-471102).
Acquisitie stellen wij niet op prijs.
Trefwoorden: Concernjurist, Jurist, Privaatrecht, Juridische Zaken, Gemeente, Vacature Brielle, Bestuur
De organisatie
De gemeente Gorinchem is volop in beweging waarbij vertrouwen, verantwoordelijkheid, openheid en samenwerking centraal staan. Werken bij de gemeente Gorinchem betekent denken in kansen en mogelijkheden, zaken oppakken en de handen uit de mouwen.
De medewerker
Wij werken met onze medewerkers aan een positieve, proactieve en professionele organisatie. Met de kernwaarden ‘vertrouwen’ en ‘verantwoordelijkheid’ bouwen wij aan een werkomgeving waarin we de verantwoordelijkheid voelen en nemen, waarin vakoverstijgende samenwerking vanzelfsprekend is en waarin er vertrouwen is. Denken in kansen en het goede doen waarbij fouten maken mag. Daarvoor zijn de kernvaardigheden ‘klantgerichtheid’, ‘dialoog voeren’ en ‘feedback geven’ van belang.
Het team
Jij komt te werken binnen het Team Veiligheid en Toezicht. Naast Openbare Orde bestaat dit team ook uit collega’s van Vergunningen APV/Bijzondere Wetten/DHW, Boa’s en CameraUitleesRuimte. Een mooi divers team met ambitie en mooie opgaves voor de gemeente Gorinchem.
Bij de gemeente Gorinchem zoekt Team Veiligheid en Toezicht een:
Handhavingsjurist
32 uur per week
Wat ga je doen?
De functie-eisen:
De gemeente Gorinchem kent een viertal kerncompetenties. Van medewerkers verwachten wij dat zij samenwerkingsgericht zijn, hun doelen weten te realiseren, zich klantgericht en flexibel opstellen. Daarnaast vragen wij voor deze functie dat je beschikt over een aantal functiecompetenties. Je bent omgevingsbewust, je beschikt over een goed analytisch vermogen en overtuigingskracht en denkt oplossingsgericht.
Verder is succes in deze functie sterk afhankelijk van de bagage die wordt meegenomen:
Wat bieden wij?
Een inhoudelijk interessante en uitdagende functie waarbij je binnen een team van collega’s zelfstandig opereert.
Een tijdelijk dienstverband voor de duur van één jaar met uitzicht op een vast dienstverband. Inschaling zal plaatsvinden in schaal 11 (max. bruto € 5.017,-). Deze bedragen zijn bruto per maand bij een fulltime (36 uur) dienstverband.
Daarnaast bieden wij variabele/flexibele werktijden om werk/privé te combineren, een goede pensioenregeling, mogelijkheden voor thuiswerken, een individueel keuzebudget van 17,05% per maand, ruime opleidingsmogelijkheden en mogelijkheden tot (ver)koop van verlofdagen.
Informatie:
Nadere informatie over de functie kan worden ingewonnen bij Charlotte van den Berg, Teammanager Veiligheid en Toezicht op het telefoonnummer 0183 659 415.
Voor overige informatie kun je contact opnemen met Amal Lasri P&O adviseur, telefoon 0183 659 278.
Solliciteren:
Enthousiast geworden?
Stuur dan je brief en cv vóór 16 december 2019 via de sollicitatiebutton.
Een VOG maakt deel uit van het aannamebeleid.
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.
Functionaris voor Gegevensbescherming
Wormer, 24 uur per week
Wij zoeken een pragmatische Functionaris voor Gegevensbescherming (FG)!
Ben jij dit?
Jij bent een #pragmatische FG die met lef en oplossingsgerichtheid onze organisaties proactief adviseert en controleert als het gaat om privacy en persoonsgegevensbescherming. Je kan de ‘geest van de wet’ vertalen en denkt in mogelijkheden. Je bent in ieder geval integer, betrouwbaar en onafhankelijk en beschikt over politieke sensitiviteit. Je bent je bewust van de veranderende omgeving, innovatief en bent daarnaast bereid tot permanente scholing.
Jij hebt een open houding en weet anderen enthousiast te krijgen om mee te doen. Je luistert serieus naar wat anderen te zeggen hebben en je hebt oor voor nieuwe of andere oplossingen. Je bent #resultaatgericht en spant je actief in om concrete resultaten te bereiken. Je bent #verbindend, weet samenhang en betrokkenheid te stimuleren. Je hebt een #flexibele houding, maar als het nodig is ben je vasthoudend en weet dingen voor elkaar te krijgen. Je begrijpt ook de politieke werkelijkheid van bestuurders en raadsleden en je kunt goed inschatten wat de politieke haalbaarheid is van voorstellen. Je hebt een hbo+ werk– en –denkniveau en een juridische opleiding is een pre. Je hebt daarnaast uitgebreide kennis van de privacy– en gemeentelijke wet– en regelgeving. Kennis op het gebied van informatiebeveiliging is een pre. Je hebt bij voorkeur ervaring met het werken in een gemeente. Tot slot beschik je over uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden. Herken jij jezelf in het bovenstaande profiel? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Wat ga je doen?
Je bent FG voor OVER-gemeenten, gemeente Wormerland, gemeente Oostzaan en alle aanverwante bestuursorganen. Als FG geeft je gevraagd en ongevraagd advies, informeer je de organisatie over de verplichtingen op grond van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en zie je toe op de naleving van de AVG. Je adviseert over gegevensbeschermingeffectbeoordelingen (DPIA’s) en ziet toe op de uitvoering daarvan. Je behandelt zowel interne als externe vragen en klachten op het gebied van privacy en functioneert als eerste aanspreekpunt voor de Autoriteit Persoonsgegevens. Je werkt nauw samen met de CISO en de Privacy ambassadeurs en bevordert samen met hen het bewustzijn bij medewerkers op het gebied van privacy en informatiebeveiliging. Je past de privacywetgeving pragmatisch toe en zorgt samen met de organisatie voor de borging hiervan binnen de processen en systemen. Je rapporteert periodiek over de uitgevoerde activiteiten.
Past dit bij jou?
Wij zijn OVER-gemeenten. De serviceorganisatie van de gemeenten Oostzaan en Wormerland. Twee gemeenten die bestuurlijk zelfstandig zijn. Uitdagend hierbij is het werken in twee samenwerkende gemeentes met een eigen gemeentelijke bestuurlijke regie en ‘couleur locale’. De functie valt onder de Afdeling Bestuur en Organisatie (B&O).
Wat bieden wij?
Een leuke ambitieuze werkorganisatie met lef. Een organisatie die niet via de gebaande paden werkt maar houdt van experimenteren. Prettige en leuke collega’s die in een informele sfeer met elkaar samenwerken. Een uitdagende functie die jou inspireert om al je talenten in te zetten en verder te ontwikkelen. Korte lijnen en daadkracht. Een lerende organisatie waar je de ruimte en het vertrouwen krijgt om zelf je eigen inbreng te hebben. Afhankelijk van je opleiding en ervaring bieden wij voorlopig een bruto maandsalaris van maximaal € 4.362,00 functie schaal 10 bij een dienstverband van 36 uur. Deze functie zal binnenkort, bij de herziening functiehuis, definitief worden gewaardeerd.
#voegjezelftoe
Ben jij de Functionaris voor Gegevensbescherming die wij zoeken en passen wij bij jou? Dan horen we dat graag van je. Stuur vóór 6 december aanstaande je motivatie met cv of in plaats van cv een link naar een uitgebreid LinkedIn profiel, via het online sollicitatieformulier onderaan onze website. Je motivatie hoeft trouwens niet in briefvorm, maar kan ook via een andere creatieve vorm.
Vragen?
Heb je vragen over de inhoud van de functie of over de procedure dan kun je contact opnemen met Grecor de Vries, Afdelingshoofd B&O a.i., telefoonnummer: 075-6512155 of Annamaria Bettelli, HR-adviseur, telefoonnummer: 075-6512206. Of kijk voor meer informatie op www.over-gemeenten.nl.
Competenties
Flexibiliteit, samenwerken en resultaatgericht.
#Pragmatisch #Resultaatgericht #Verbindend #Flexibel
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
De gemeente Midden-Delfland is op zoek naar een ervaren en betrokken
Jurist
36 uur
Welkom in Midden-Delfland!
Midden-Delfland is een authentieke gemeente met een uniek landschap en een rijke historie.
Onze belangrijke kerntaken zijn:
Onze organisatie telt 160 medewerkers. Zij werken bij de afdelingen Bedrijfsvoering, Beheer Openbare Ruimte, Samenleving & Dienstverlening en Landschap, Wonen & Economie. We hebben een informele organisatiecultuur en de lijnen zijn kort.
Onze organisatie omarmt Hostmanship: ‘Thuis! In Midden-Delfland’ als onderdeel van haar cultuur. Dit is verwoord als: ‘In de gemeente Midden-Delfland voel jij je begrepen, geholpen, betrokken en thuis. Daar zorgen we voor door oprechte belangstelling te tonen en deskundig, gedreven en naar de bedoeling te handelen’. Wij vinden het belangrijk dat onze medewerkers dit uitdragen.
Voor de afdeling Bestuur en Management Ondersteuning (BMO), team Juridische Zaken zijn wij op zoek naar een ervaren en betrokken jurist. Meer weten? Lees hieronder meer over jouw toekomstig team, wat jouw taken binnen dit team worden en wie wij zoeken.
De afdeling en het team
Je werkt als jurist binnen de afdeling BMO, direct onder de verantwoordelijkheid van de gemeentesecretaris en onder aansturing van een coördinator. Jij maakt deel uit van het team juridische zaken. Een team van 5 jonge betrokken juristen die het managementteam, de bestuurders en de medewerkers op alle onderwerpen juridisch ondersteunt en adviseert. Jouw werkomgeving is dus bijzonder dynamisch en je moet snel schakelen tussen de verschillende dossiers waarvoor je verantwoordelijk bent. Dit maakt het werk afwisselend en interessant. Een generalist komt binnen ons team dan ook goed tot zijn/haar recht!
Wij vinden het belangrijk dat wij met onze collega’s meedenken (ook buiten de juridische kaders) en een proactieve houding hebben; wij geven gevraagd en ongevraagd advies. Daarbij zijn wij altijd positief kritisch naar de inhoud en houden we het grote overkoepelende belang voor ogen.
Kom jij ons juridisch team versterken?
Wat ga je doen als Jurist?
De belangrijkste taak van onze jurist is het adviseren en ondersteunen van het bestuur en de organisatie. Daarnaast houd je je als jurist ook nog bezig met:
Naar wie zijn wij op zoek?
Onze ideale kandidaat is open, gedreven, collegiaal, daadkrachtig en heeft passie voor het juridische werk. Je vindt dynamiek in je werk leuk en presteert goed onder een gezonde werkdruk. Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk, zodat je een boodschap duidelijk overbrengt. Je denkt niet in problemen, maar vindt oplossingen. Je beweegt je gemakkelijk door een organisatie en betrekt de juiste mensen bij jouw vragen. Je bent klantgericht en weet daardoor wat de behoefte is van de ander. Je bent flexibel, beweegt mee, maar je houdt wel het grote overkoepelende belang voor ogen. Je hebt een resultaatgerichte instelling en het leveren van kwaliteit vind je belangrijk. Je straalt enthousiasme en flair uit. Overtuigen doe je op basis van argumenten, kennis en relativerende humor. Je bent bewust van je omgeving, je onderhoudt relevante netwerken en bent in staat de gemeente goed te vertegenwoordigen.
In jouw bagage heb je in ieder geval:
Midden-Delfland geeft je de ruimte!
We bieden jou een uitdagende functie waarin je laat zien wat je kunt, wie je bent en wat je ambities zijn. We geven je de ruimte om jezelf te ontwikkelen. En dat allemaal in een fijne organisatie!
Wat biedt Gemeente Midden-Delfland jou?
Het salaris voor deze functie bedraagt maximaal € 4.362,- bruto per maand (functieschaal 10, indicatief). En een individueel keuzebudget (vakantiegeld, eindejaarsuitkering) van 17% van het jaarsalaris.
Je wordt het eerste jaar aangesteld in tijdelijke dienst. Bij voldoende functioneren wordt de tijdelijke aanstelling omgezet in een vaste aanstelling.
De gemeente Midden-Delfland heeft goede secundaire arbeidsvoorwaarden waaronder de mogelijkheid door te groeien naar een volgende loonschaal, flexibele arbeidstijden, opleidingsmogelijkheden en een reiskostenvergoeding woon- werkverkeer.
Enthousiast geworden? Solliciteer voor 9 december 2019!
We maken graag kennis met je. Stuur je motivatiebrief en CV via onze sollicitatiepagina, door te klikken op de solliciteerbutton. Solliciteer je liever op een andere manier? Bijvoorbeeld door een video? Dat mag en kan natuurlijk ook!
Informatie
Wil je meer weten over onze gemeente, kijk dan op www.middendelfland.nl en www.cittaslow-nederland.nl. Voor meer informatie over de inhoud van de functie kun je terecht bij Smahan Benahmida. Smahan is teamcoördinator en beleidsmedewerker juridische zaken en telefonisch te bereiken op (015) 380 42 83. Voor vragen over de procedure kun je contact opnemen met P&O advizeur Ilze Groenewegen via telefoonnummer (015) 380 41 56.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Trefwoorden: Jurist, Juridisch Medewerker, Juridisch Adviseur, Juridische Advisering, Bestuursrecht, Overheid, Gemeente