Nieuwsbrief

Top vacatures

Senior Jurist

Senior Jurist
Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ)

Functieomschrijving
Je informeert en adviseert het management en inspecteurs op het gebied van de gezondheidszorg over de juridische aspecten van toezicht, zoals:

  • het geven van adviezen aan inspecteurs bij complexe casuïstiek;
  • het adviseren over juridische kaders en ontwikkelingen in het toezicht;
  • het beoordelen van en adviseren over wetgeving en beleidsuitgangspunten vanuit het oogpunt van toezichthouder.
  • Daarnaast treed je op in juridische procedures, voortvloeiend uit het handelen van de inspectie op het terrein van gezondheidsrecht en bestuursrecht.

Functie-eisen
Je hebt een afgeronde master gezondheidsrecht/bestuursrecht. Je bent bedreven in het adviseren over complexe juridische kwesties en hebt veel proceservaring. Ook beschik je over ruime werkervaring in de sector gezondheidszorg en/of de advocatuur en/of een toezichthouder. Een sterk analytisch vermogen is essentieel. Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden en je kan snel schakelen. Je hebt het vermogen om verschillende belevingswerelden met elkaar te verbinden en het vermogen om ontwikkelingen te zien en daar effectief op in te spelen. Je bent gewend om te werken in een hectische omgeving. 

Arbeidsvoorwaarden
Salarisniveau: schaal 12
Salarisomschrijving: Deze functie is gewaardeerd op schaal 12 van het BBRA: maximaal € 5.559,- bruto per maand bij een fulltime dienstverband (36 uur per week). 

Voor Rijksambtenaren met een vast dienstverband geldt in beginsel behoud van het vaste dienstverband. 

Maandsalaris: Min €3.740 – Max. €5.559 (bruto) 
Dienstverband: Tijdelijke aanstelling met uitzicht op vaste aanstelling
Contractduur: Arbeidsovereenkomst voor 1 jaar met vervolgens, bij gebleken geschiktheid, een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd
Minimaal aantal uren per week: 36
Maximaal aantal uren per week: 36

Overige arbeidsvoorwaarden
Naast het salaris en vakantiegeld kun je rekenen op een eindejaarsuitkering, de zogenaamde 13e maand. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer maximaal 60% betaald ouderschapsverlof (onder voorwaarden), studiefaciliteiten, een extra verlofregeling voor ouderen en een vergoeding woon-werkverkeer. Bovendien heb je een aantal individuele keuzemogelijkheden bij het samenstellen van je arbeidsvoorwaardenpakket. 

Bijzonderheden
De functie van Senior Jurist (roepnaam senior adviseur juridische zaken) maakt deel uit van de functiefamilie Advisering in het functiegebouw rijk. Kijk op www.functiegebouwrijksoverheid.nlvoor het volledige functieprofiel. 

Omdat je in deze functie met vertrouwelijke informatie werkt, vragen we tijdens de sollicitatieprocedure om referenties en heb je om in dienst te treden een ‘Verklaring Omtrent Gedrag’ nodig. 

Digitaal solliciteren
Het Rijk hecht waarde aan een diverse en inclusieve organisatie. Werken in divers samengestelde teams maakt ons effectiever, innovatiever en het werk leuker. Eenieder wordt daarom uitgenodigd te solliciteren, door te klikken op de solliciteerbutton.

Jurist Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving

Beschik jij over een gezonde dosis lef en een creatief denkvermogen? Weet jij van aanpakken? Zie jij uitdaging in het oplossen van juridische casussen en bij te dragen aan een veilig en leefbaar Asten. Wil jij hier een zichtbare bijdrage aan leveren en werken in een “jong” team waar je veel verantwoordelijkheid krijgt? Dan zijn wij op zoek naar jou!

De teams Leefbaarheid, Handhaving en Veiligheid (LHV) en Ruimte zetten zich dagelijks in voor een mooier, veiliger, leefbaarder, verkeersveiliger, groener, duurzamer en economisch aantrekkelijker Asten. Zowel op projectbasis als via een individuele aanpak, middels grote en kleine projecten. Dit werk doen we samen op een efficiënte, omgevingsbewuste en klantgerichte wijze.

Op het spannende snijvlak van vergunningen en handhaven zijn we zoek naar een jurist die zowel een uitstekende juridische bijdrage kan leveren aan de kwaliteit van onze vergunningverlening alsmede de juridische uitvoering van onze repressieve handhaving oppakt. Dit zowel op het vlak van openbare orde, veiligheid en het fysieke ruimtelijke domein.

Jurist Vergunningverlening, Toezicht en Handhaving

36 uur per week

Wat ga je doen?
Binnen de teams LHV en Ruimte draag je mede zorg voor:

  • Het behandelen van (complexe) bezwaar en beroepsprocedures bij vergunningverlening en handhavingsprocedures (waaronder ook Damocles/ ondermijningszaken/woonoverlast);
  • Het uitvoeren van repressieve handhaving;
  • Uitwerken van verordeningen, beleidsregels en beleidsdocumenten op gebied van VTH waaronder ook voor de markt en de kermis;
  • Kwaliteitsverbetering tot stand brengen door ontwikkeling van werkprocessen en de inrichting daarvan binnen VTH. 

Om goed te functioneren moet je als jurist samenwerken met partijen zoals de vergunningverleners, toezichthouders en handhavers, beleidsmedewerkers en stedenbouwkundigen.

Wat breng je mee?

  • Je beschikt over een relevante WO-opleiding;
  • Daarnaast beschik je over meerdere jaren relevante werkervaring als jurist/juridisch medewerker op het werkgebied vergunningverlening, toezicht en handhaving;
  • Je bent op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van wet- en regelgeving;
  • Je kan goed omgaan met werkdruk en beschikt over een hoge mate van zelfredzaamheid;
  • Je kan schakelen op meerdere beleidsterreinen en tussen diverse belangen tegelijk;
  • Je beschikt over een goede politiek/bestuurlijke antenne;
  • Je bent secuur en kan je werk goed structureren/organiseren;
  • Je bent zowel in- als extern klant- en resultaatgericht. Goede dienstverlening is voor jou vanzelfsprekend;
  • Jouw schriftelijke en mondelinge vaardigheden zijn uitstekend. Je bent flexibel en bereid om de handen uit de mouwen te steken.

Wat bieden we je?

  • Een inspirerende werkomgeving waarbij je gaat werken in twee verschillende teams met korte lijnen naar het bestuur, andere teams en externe partners;
  • Een uitdagende functie met een interessant takenpakket waarbij lef gevraagd wordt. Je krijgt veel verantwoordelijkheid en ruimte voor initiatief en ontwikkeling van jezelf;
  • Afhankelijk van opleiding en ervaring bieden wij een passend salaris van maximaal € 4.362,- bruto per maand (schaal 10, loonpeil oktober 2019). Afhankelijk van opleiding en ervaring kan sprake zijn van plaatsing in een aanloopschaal. Daarnaast hebben wij een interessant pakket secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals flexibele werktijden, een Individueel Keuzebudget ter hoogte van 17,05% van je brutosalaris, een Persoonsgebonden Budget van € 500,- bruto op basis van 36 uur op jaarbasis;
  • Een jaarcontract met de mogelijkheid tot verlenging.

Enthousiast?
Stuur je sollicitatiebrief en CV naar sollicitatie@asten.nl onder vermelding van “Jurist (VTH)”. De uiterste reactiedatum is 15 oktober 2019. De eerste gespreksronde staat gepland op 21 oktober 2019.

Meer informatie?
Nadere informatie over de functie kun je inwinnen bij Anne Fleerakkers (Teamleider Leefbaarheid, Handhaving en Veiligheid) via telefoonnummer: 06-51354632. Voor informatie over de procedure kun je terecht bij Jessica Hanssen (P&O adviseur) via telefoonnummer: 0493-671212.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Juridisch adviseur A

Gemeente Katwijk heeft een vacature voor een

Juridisch Adviseur A

32 uur per week

Je functie
Je handelt allerlei bestuurs- en privaatrechtelijke kwesties zelfstandig af. Dat varieert van een relatief eenvoudige casus tot complexe beroepszaken. Je toetst collegevoorstellen, met name op rechtmatigheid en adviseert over alternatieven en verbeteringen. Je stelt sluitende documenten op, zoals overeenkomsten en verordeningen. In geval van nieuwe of veranderde wetgeving begeleid je de implementatie ervan. Je treedt op bij bezwaar- en beroepszaken en bij rechtszaken vertegenwoordig je de gemeente in rechte.

Jouw visitekaartje
Jij, breed georiënteerde jurist, zet je graag in voor de publieke zaak. Je voelt je verantwoordelijk voor kwaliteit: je regelt zaken graag helder en adequaat. Je behartigt het belang van de gemeente, maar hebt oog voor het belang van andere partijen. Je verkiest alternatieve en redelijke oplossingen boven slepende conflicten. Het spreekt voor zich dat je ontwikkelingen in je vakgebied nauwgezet volgt.

Waar kom je te werken
Je maakt deel uit van ons team Juridische Zaken. Samen met 9 betrokken professionals verleen je ondersteunende diensten. Als team werken jullie autonoom. In onderling overleg verdelen jullie de werkzaamheden. Als jurist werk je voor interne klanten c.q. aan je eigen projecten. Op vaste momenten in de week zitten jij en je collega’s voor overleg bij elkaar en is er gelegenheid om te sparren. Op andere momenten werk je op ‘locatie’ bij je eigen afdeling.

Wij vragen
Voor deze functie vragen wij in ieder geval het volgende van je:

  • met jouw master in de rechtsgeleerdheid (bestuurs- of privaatrecht) en werkervaring in het openbaar bestuur
  • je durft gevraagd en ongevraagd advies te geven, op alle niveaus, en straalt daarbij gezag en vertrouwen uit
  • kennis van de WMO 2015, Jeugdwet, Participatiewet of subsidierecht is een pre. Mis je die kennis? Dan verwachten we dat je je laat bijscholen. Uiteraard faciliteren we je daarin.


Wij bieden
Wij bieden een baan met in waarin je werk en privé in balans houdt, bijvoorbeeld door de ruimte om deels thuis te werken. Waar je als expert je inhoudelijke kennis kunt uitbouwen. Je treedt in dienst voor een jaar, met reëel zicht op een vast dienstverband

  • je salaris bedraagt maximaal € 4.859,- bruto per maand (schaal 11 o.b.v. 36 u/wk)
  • je ontvangt 17,05% bovenop je salaris, dat je naar eigen inzicht inzet. Bijvoorbeeld voor extra salaris, vakantiedagen of opleidingen
  • je krijgt een laptop en een mobiele telefoon tot je beschikking
  • je bouwt pensioen op bij het ABP-pensioenfonds
  • je ontvangt een tegemoetkoming in de reiskosten


Meer informatie
Wil je meer informatie? Neem dan contact op met Chantal Walther (06 – 1204 9518). Chantal is teamleider en vertelt je graag meer over deze vacature. Spreekt deze vacature je aan? Stuur je cv en motivatie voor 26 oktober. Reageer nu via de sollicitatiebutton.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Juridisch adviseur

Wat ga je doen?
Als juridisch adviseur ga je aan de slag met onderwerpen die onze inwoners raken. Je verleent juridische ondersteuning en adviseert de collega’s van beleid en uitvoering op het gebied van wet- en regelgeving (m.n. Participatiewet), samenwerkings- en uitvoeringsovereenkomsten, beleidsregels, werkprocessen, rechtspersonen etc.
Je adviseert over de mogelijkheden en beperkingen die de wet ons biedt.
Je signaleert relevante ontwikkelingen m.b.t. de Participatiewet en vertaalt deze naar praktijkgerichte informatie. Jouw informatie wordt ook gebruikt bij integrale afwegingen wat eventueel impact heeft voor de inwoners van de gemeente. Indien nodig draag je alternatieve oplossingen aan. Ook signaleer je risico’s en stel je verbeterpunten voor.

Wat verwachten we verder van je?

  • Je vindt het leuk om samen te werken, om kennis en inzicht te delen en je zorgt voor verbinding en draagvlak.
  • Je bent in staat om jouw kennis helder en in begrijpelijke taal over te brengen. Je schrijft gemakkelijk en “to the point”.
  • Je vertegenwoordigt de gemeente bij regionale overleggen.
  • Je adviseert de afdelingsmanager proactief en signaleert mogelijke verbeteringen.
  • Zo nodig treedt je op in bezwaar- en beroepsprocedures.

Jouw profiel
Je bent een ervaren, zelfbewuste adviseur met goed ontwikkelde adviesvaardigheden. Je hebt gevoel voor (bestuurlijke) verhoudingen en oog voor de belangen van de samenleving en inwoners. Het proactief delen van kennis en ervaring met je collega’s vind je leuk en vanzelfsprekend. Je zorgt voor verbinding en draagvlak en je bent in staat jouw kennis helder, to the point en in begrijpelijke taal neer te zetten. Je hebt een open en nieuwsgierige houding gericht op kwaliteitsverbetering, doelmatigheid en rechtmatigheid. Je neemt zelf een adviesrol, regierol of faciliterende rol om dit te bereiken.

Functie-eisen

  • WO werk- en denkniveau, bij voorkeur een universitair diploma Nederlands Recht of een vergelijkbare juridische opleiding;
  • Brede en actuele kennis van het bestuursrecht;
  • Brede en actuele kennis van en ervaring met de Participatiewet en de daarbij horende jurisprudentie;
  • Kennis van (bekendheid met) andere wetgeving in het sociaal domein zoals de Jeugdwet, de Wmo2015 en de AVG;
  • Minimaal 3 jaar werkervaring als juridisch adviseur binnen het sociaal domein;
  • Ervaring met bezwaar- en beroepsprocedures;
  • Je hebt een klantgerichte werkhouding die je weet te combineren met gevoel voor kwaliteit en het nodige inlevingsvermogen;
  • Daarnaast ben je een teamspeler (met humor) die gericht is op samenwerken zowel binnen als buiten de afdeling;
  • Je bent in staat te reflecteren op eigen handelen;
  • Je bent daadkrachtig en hebt een duidelijke eigen mening;
  • Je bent communicatief sterk, zowel mondeling als schriftelijk.

Meer over jouw toekomstige werkomgeving
Je maakt onderdeel uit van het sociaal domein. Binnen het sociaal domein bedenken we samen met de uitvoering, beleid en ketenpartners oplossingen die aansluiten bij vragen vanuit de inwoners. Van jou verwachten we dat je vanuit jouw rol ook toegevoegde waarde hebt binnen het totale spectrum van het sociaal domein. Dit betekent overstijgend denken vanuit de werkzaamheden die je doet.

Ons aanbod
Wij bieden jou een uitdagende baan in een prettige werksfeer. Je maakt onderdeel uit van de afdeling Ontwikkeling & Kwaliteit die de afdelingen binnen het sociaal domein (juridisch) ondersteunt en adviseert.

  • Het betreft een functie van 22 uur per week (0,6 fte);
  • In eerste instantie een tijdelijk dienstverband met uitzicht op een vast dienstverband;
  • Het salaris is, afhankelijk van kennis, opleiding en ervaring, max. € 4.859,00 bruto per maand (schaal 11 CAR UWO) op basis van een 36-urige werkweek;
  • Een Individueel Keuze Budget met daarin vakantiegeld, eindejaarsuitkering, bovenwettelijk verlof en levenslooptoelage. Dit is een vrij besteedbaar budget van ruim 17% van jouw bruto jaarsalaris;
  • Daarnaast biedt de gemeente Ede goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals pensioenopbouw, verlofregelingen en alle ruimte voor plaats- en tijdonafhankelijk werken.

Sollicitatieprocedure
Ben jij de onze nieuwe jurist? Stuur dan je cv en motivatiebrief via de sollicitatiebutton naar Ineke Legtenberg, manager a.i. afdeling Ontwikkeling en Kwaliteit. 

Je kunt reageren t/m 26 september 2019.

Wanneer wij eerder onze droomkandidaat vinden, kan de vacature eerder sluiten.

Voor meer informatie over deze vacature:
Ineke Legtenberg, manager a.i. Ontwikkeling en Kwaliteit, via email ineke.legtenberg@ede.nl of telefonisch via telefoonnummer 0318-680718.

Voor meer informatie over de sollicitatieprocedure:
Ruben van de Pol, Recruiter, via email ruben.van.de.pol@ede.nl of op telefoonnummer 06-39878406.

Een assessment, het maken van een casus, het opvragen van referenties en (online) screening, bijvoorbeeld via databanken, zoekmachines en sociale netwerken, kunnen deel uitmaken van het sollicitatieproces.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Trefwoorden: Juridisch en Inkoop, Sociaal domein, WO, gemeente, Ede, parttime, participatiewet, adviseur.

Senior jurist Ruimtelijke Ordening

Hoe ziet jou dag eruit bij ons?
Uiteraard is geen dag hetzelfde bij de provincie Zuid-Holland maar wij willen je wel een idee geven over hoe een dag er uit kan zien als jurist.

’s Ochtends vertegenwoordig je eerst de provincie bij de Raad van State over een reactieve aanwijzing op een bestemmingsplan omdat er grootschalige winkels worden toegestaan buiten de winkelcentra. Daarna naar het provinciehuis voor een overleg met de gedeputeerde over een aanpassing van de omgevingsverordening over het wel of niet toestaan van andere functies in glastuinbouwgebieden.

’s Middags adviseer je collega’s over enkele bestemmingsplannen en door gemeente aangevraagde ontheffingen van de provinciale omgevingsverordening. Je adviseert een projectteam dat bezig is met de voorbereidingen van de aanleg van een provinciale weg over het wel of niet inzetten van een provinciaal inpassingsplan.

Aan het eind van de middag heb je nog overleg met de landsadvocaat die in jouw opdracht een advies heeft opgesteld over  een gemeentelijke omgevingsvergunning voor intensieve veehouderij die in strijd is met het provinciaal beleid.

Tot slot lees je de stukken voor een landelijk overleg met andere provincies en de Rijksoverheid over de implementatie van de Omgevingswet. Kortom, een dag met veel verschillende inhoudelijke en juridische onderwerpen op verschillende schaalniveau’s.

Wat neem je mee?
Je wilt je actief inzetten in landelijke netwerken, bijvoorbeeld op het gebied van de Omgevingswet. Je hebt ervaring met het begeleiden van ruimtelijke onderbouwingen voor complexe ruimtelijke initiatieven. Je vindt het een uitdaging om zelfstandig planregels op te stellen en te redigeren. Je wilt je verder ontwikkelten in participatieprocessen bij ruimtelijke planvorming en je zet graag je tanden in bestuurlijke besluitvormingsprocessen. Daarnaast heb je interesse in politiek-bestuurlijke verhoudingen.

Verder bezit je minimaal:

  • een afgeronde wo-opleiding rechten;
  • minimaal 3 jaar aantoonbare kennis en ervaring opgedaan van de Wro, Wabo, Awb, verordeningen en actuele kennis van de Omgevingswet;
  • minimaal 3 jaar aantoonbare ervaring als juridisch (planologisch) adviseur.

Wat bieden wij?
Niet alleen onze functies zijn interessant, ook onze arbeidsvoorwaarden. We bieden een uitgebreid pakket aan secundaire arbeidsvoorwaarden. Een 36-urige werkweek, flexibele werktijden en studiefaciliteiten en de mogelijkheid om thuis te werkern. Je hebt de beschikking over een individueel keuzebudget (IKB) van 22,37% bovenop jouw salaris, dat door jou vrij te besteden is. Bijvoorbeeld voor extra vrijetijd/studie of meer salaris. Verder krijg je bij ons een ABP pensioenregeling, en een reiskostenvergoeding.

Als jij je ontwikkelt, is dat ook goed voor de provincie. Daarom bieden wij je ruime mogelijkheden voor opleiding en ontwikkeling. Zo kun je trainingen en workshops volgen bij de PZH Akademie, je laten inspireren door diverse gastsprekers, of gebruik maken van je persoonlijk ontwikkelbudget van € 5.000,- per 5 jaar.

Het betreft een contract voor bepaalde tijd met uitzicht op vast met een maximumsalaris van € 5.541,52 bruto per maand (schaal 12) op basis van 36 uur.

Waar ga je werken?
De provincie Zuid-Holland staat voor grote opgaven, zoals verstedelijking, (circulaire) economie, energietransitie, klimaatadaptatie en gezondheid. Een enorme uitdaging, ook door de grote diversiteit die Zuid-Holland kenmerkt: met verschillende grote steden, het groene hart, de kust, de haven en meerdere tuinbouwgebieden. Samen zorgen we ervoor dat het prettig, veilig en gezond wonen en werken blijft. Als Senior jurist bij de provincie Zuid-Holland werk je aan de realisatie van complexe ruimtelijke ontwikkelingen. 

Afdeling Ruimte, Wonen en Bodem
Deze afdeling ontwikkelt en realiseert beleid op het gebied van ruimtelijke ontwikkeling, wonen en bodem. De afdeling heeft als missie: “Professioneel en resultaatgericht invulling geven aan de regierol voor een toekomstbestendig ruimtegebruik in Zuid-Holland”. De afdeling bestaat uit 4 bureaus:

  • Bureau Verkenning en Monitoring
  • Bureau Beleid
  • Bureau Ontwikkeling
  • Bureau Beoordeling
     

Meer informatie over de vacature
Ben je enthousiast geworden over deze functie dan nodigen wij jou van harte uit om te solliciteren.

Mocht je nog vragen hebben over de inhoud van het werk? Neem dan contact op met Nicole Dierdorp (Hoofd Ruimtelijke ontwikkeling), tel. 070 441 7296

Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Paul Stad (Recruiter), 06 29401964

De vacature staat open tot 30 september. In oktober willen wij snel de eerste kennismakingsgesprekken inplannen

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Trefwoorden: jurist, juridisch, provincie, Zuid-Holland, WO, Rechten, Wro, Wabo, Awb, verordeningen, Omgevingswet, adviseur.

Arbeidsjurist

Functie inhoud
Als arbeidsjurist ondersteun en adviseer je, samen met 2 andere arbeidsrechtjuristen, de Raad van Bestuur, het management en adviseurs P&O bij arbeidsrechtelijke vraagstukken en behandel je arbeidsrechtelijke casuïstiek, bijvoorbeeld met betrekking tot beëindiging van de arbeidsrelatie en disciplinaire maatregelen. Daarnaast sta je de Raad van Bestuur en het management bij in interne bezwarenprocedures en in rechte (tot invoering van de WNRA bij de bestuursrechter/ Centrale Raad van Beroep en daarna bij de Kantonrechter). Verder handel je schadeclaims van medewerkers af. Ook lever je een bijdrage aan beleidsontwikkeling.

*WNRA
Naar verwachting zal met ingang van 1 januari 2020 het Ambtenarenrecht en daarmee het Bestuursrecht niet langer van toepassing zijn op de arbeidsrelatie. In dat verband zijn wij op zoek naar iemand die aantoonbaar vertrouwd is met het Arbeidsrecht uit Boek 7 van het Burgelijk Wetboek. Affiniteit met het Ambtenarenrecht/ Bestuursrecht is een pre.

Werkomgeving
In het Erasmus MC werken we hard aan het verbeteren van de zorg van vandaag en de gezondheid van morgen. Baanbrekend werken, grenzen verleggen en voorop lopen. In onderzoek, onderwijs en zorg. We werken met de nieuwste apparatuur, technieken en zorgprocessen in een state-of-the-art gebouw.

Het Erasmus MC is constant in beweging, enerzijds door voortdurende wijzigingen in landelijk beleid en wet- en regelgeving en anderzijds door het veranderende landschap voor zorginstellingen. De afdeling Control & Compliance, onderdeel van het Servicebedrijf, bestaat uit Financieel Beheer, Audit, Business Control (BC) en Juridische Zaken. Juridische Zaken adviseert de Raad van Bestuur, afdelingen en het Servicebedrijf over een breed scala aan onderwerpen op het gebied van patiëntenzorg, onderzoek en onderwijs. Juridische Zaken houdt zich onder meer bezig met de advisering op het gebied van regulering (gezondheidszorg en gegevensbescherming), regionale en (inter-)nationale samenwerking en contractering met zorginstellingen in de keten, (Europese aanbestedingen bij) inkoop-trajecten, contact met Openbaar Ministerie en politie, aansprakelijkheidszaken, medisch-ethische dilemma’s, arbeidsrechtelijke aangelegenheden, klachten- en geschillenbehandeling (patiënten en medewerkers) en mediation.

Profiel
Je hebt een academische opleiding Nederlands Recht afgerond. Je bent een gedreven jurist met minimaal 5 jaar werkervaring in een complexe en omvangrijke organisatie en hebt ruime ervaring met optreden in rechte. Je bent inhoudelijk en analytisch sterk en zoekt naar oplossingen. Je hebt een stevige persoonlijkheid en bent een overtuigende gesprekspartner. Je hebt een coöperatieve en proactieve instelling. Je doorziet het krachtenveld in de organisatie en kan hierop anticiperen. Je hebt een hoog werktempo en weet ook onder druk je werk te plannen en de beoogde resultaten te behalen. Je hebt een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.

Het kunnen overleggen van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is een voorwaarde voor de aanstelling.

Wat bieden wij
In eerste instantie bieden we je een aanstelling voor de duur van een jaar. Bij goed functioneren wordt deze omgezet in een vast dienstverband. Het bruto maandsalaris bedraagt, afhankelijk van opleiding en ervaring, maximaal € 5.226,- (schaal 11) bij een volledige werkweek van 36 uur. Daarnaast bieden wij je een eindejaarsuitkering van 8,3% en een individueel reiskostenbudget. Er is ruimte voor opleiding. De arbeidsvoorwaarden zijn conform de CAO Universitair Medische Centra (UMC).

Inlichtingen en solliciteren
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Gertie van Terwisga of Maria Anna van der Zwaan- de Bont, telefoon: 010 703 20 51. Wil je meer weten over de sollicitatieprocedure dan kun je contact opnemen met Jerry Chandansingh, recruiter, telefoon: 06 500 310 06 of stuur een WhatsApp.

Je kunt solliciteren door gebruik te maken van de ”Solliciteer” button.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie is niet gewenst.

Adviseur juridische zaken (32 uur)

Adviseur juridische zaken (32 uur)
Ervaren huurrechtjurist, Amstelveen

De juridische afdeling van Woonzorg Nederland bestaat op dit moment uit een klein, enthousiast en professioneel team van twee senior juristen. Ter uitbreiding van het team zoekt de afdeling een allround jurist civielrecht met een specialisme binnen het huurrecht.

Je bent verantwoordelijk voor uiteenlopende onderwerpen waarbij juridische aspecten met een hoog afbreukrisico een dominante rol spelen. Hierbij werk je nauw samen met de – landelijk werkzame – clustermanagers en bewonersconsulenten. Je werkt mee aan de kennisontwikkeling binnen de organisatie op het gebied van huurrecht.

Tot je dagelijkse werkzaamheden behoort het beoordelen van vastgoedcontracten, met name huurcontracten en het beantwoorden van alle huurrechtelijke vraagstukken over diverse onderwerpen. Denk hierbij aan vraagstukken met betrekking tot overlast, woonfraude, dringende werkzaamheden versus renovatie, de gebrekenregeling, tijdelijke huurcontracten, Scheiden Wonen en Zorg, maar ook vraagstukken gericht op de Woningwet en de Wet Overleg Verhuurder-Huurders.

Verder stel je – vanuit je vakgebied huurrecht – normdocumenten en richtlijnen op. Ook procedeer je zelfstandig bij de Huurcommissie en ga je jezelf in de nabije toekomst specialiseren in de contractvorming met intramurale zorgverleners. Alle voorkomende juridische geschillen op het gebied van contractenrecht en huurrecht behandel je zelfstandig en indien nodig in nauwe samenwerking met advocaten.

Wie zijn wij?
Onze missie is helder, mensen zo lang mogelijk zelfstandig laten wonen door het bieden van comfortabele woonruimte, een hoogwaardig aanbod van diensten en uitstekende service aan kwetsbare ouderen en mensen met een beperking die beschut willen wonen. Met ruim 29.000 huurwoningen en 15.000 kamers in verzorgings- en verpleeghuizen heeft Woonzorg Nederland een voortrekkersrol in het verbeteren van de woonbeleving van 55-plussers.

Wij maken graag kennis met innovatieve denkers en klantgerichte doeners. We bieden betekenisvol en uitdagend werk binnen een ambitieuze, open en mensgerichte maatschappelijke onderneming.

Ons aanbod
We bieden je veel vrijheid, zelfstandigheid en ruimte om je rol zelf in te vullen. Een uitdagend en afwisselend takenpakket binnen een moderne, open maatschappelijke onderneming met gezonde ambities. Er is ruimte voor persoonlijke groei, onder andere door aantrekkelijke opleidingsmogelijkheden. Een interessante uitdaging waarbij we jouw enthousiasme goed kunnen gebruiken. Wij bieden een salaris in overeenstemming met de zwaarte van de functie. Voor deze functie geldt een salaris in schaal K van de cao Woondiensten (minimaal € 3.836,- en maximaal € 5.185,- bruto per maand bij een fulltime dienstverband van 36 uur).

Je profiel
Je hebt een hands-on mentaliteit en zonder de theorie uit het oog te verliezen is je werkwijze pragmatisch. Hierbij ben je analytisch en besluitvaardig waarbij je over grenzen van de functie heen weet te kijken. Verder plaats je de dagelijkse werkzaamheden in een breder (maatschappelijk en tijds-) kader en je vindt het dan ook leuk om collega’s te ondersteunen in het contact met huurders.

Je beschikt over goede mondelinge communicatieve, sociale– en onderhandelingsvaardigheden en spreekt collega’s aan indien nodig. Je bent bereid en hebt de ambitie om jezelf verder te ontwikkelen binnen het vastgoedrecht. Verder kan je je werkzaamheden zowel zelfstandig als in teamverband verrichten. Je beschikt over een afgeronde universitaire opleiding Nederlands Recht, aangevuld met specialistische opleidingen/cursussen op het gebied van huurrecht.

Daarnaast heb je minimaal vijf jaar relevante en aantoonbare (proces)ervaring als bedrijfsjurist of binnen de advocatuur, in het bijzonder op het gebied van het huurrecht. Kennis en ervaring op het gebied van intramurale zorg, regelgeving omtrent Toegelaten Instellingen en verdere affiniteit met het vastgoedrecht is een pre.

Interesse?
Reageer dan vóór 16 september 2019 via het online sollicitatieformulier op onze website en upload je sollicitatiebrief en cv.

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Jeannette Klaarenbeek, senior adviseur juridische zaken, via 020-6662666. Of kijk voor meer informatie op www.werkenbijwoonzorg.nl/over_woonzorg/onze_missie.

De eerste selectieronde is gepland op 23 september 2019. De tweede selectieronde vindt plaats op 24 september en het arbeidsvoorwaardengesprek is op 27 september gepland. Een assessment kan onderdeel uitmaken van de selectieprocedure.

De vacature wordt gelijktijdig intern en extern uitgezet. Bij gelijke geschiktheid genieten interne kandidaten voorrang.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Jurist Wet Natuurbescherming

Bij de Omgevingsdienst Haaglanden werk je samen met ruim 230 deskundige collega’s aan een schoon milieu, natuurbehoud en een veilige leefomgeving. Vergunningen verlenen, toezicht houden en waar nodig handhaven zit in onze genen. Dit betekent voortdurend rekening houden met uiteenlopende belangen. Onze ambitie? Vandaag meedenken over duurzame oplossingen van morgen. Wij werken op steenworp afstand van de Haagse binnenstad en tien minuten lopen vanaf station Den Haag Centraal.

Op de afdeling Toetsing & Vergunningverlening Milieu zijn wij op zoek naar een

Jurist Wet Natuurbescherming
36 uur | Den Haag

Wat ga je doen?

  • Je borgt de juridische kwaliteit bij de behandeling van aanvragen voor (complexe) vergunningen of ontheffingen Wet natuurbescherming (Wnb).
  • Je toetst beschikkingen en correspondentie op juridische implicaties.
  • Je behandelt bezwaar- en beroepschriften en vertegenwoordigt het bevoegd gezag in rechte.
  • Je bent de spin in het web bij de afstemming met betrokken partijen.
  • Je volgt en implementeert beleidsontwikkelingen en nieuwe wet- en regelgeving.
  • Je werkt met ons zaaksysteem waarin je het proces, de kwaliteit en de doorlooptijd van jouw procedures bewaakt.
  • Je bent oplossingsgericht en signaleert knelpunten, kunt scherp analyseren en vindingrijk interpreteren, doet verbetervoorstellen en adviseert.
  • Je draagt bij aan de doorontwikkeling van het groene werkveld

 

Wat vragen wij van jou?

  • Afgeronde WO-opleiding (Master of Laws LLM), afstudeerrichting staats- en bestuursrecht.
  • Ruime werkervaring met het bestuursrecht en aantoonbare kennis van de Wet natuurbescherming en het aspect Soortenbescherming in het bijzonder.
  • Een open en directe manier van communiceren.
  • Je analyseert scherp, bent verbindend en je kunt goed plannen en organiseren.

 

Wat krijg je daarvoor terug?

  • Bevlogen en deskundige collega’s.
  • Goede ontwikkelings-, opleidings- en groeimogelijkheden.
  • Afhankelijk van kennis en ervaring een salaris van max € 4.859,00 (schaal 11) bruto bij een 36-urige werkweek.
  • Opbouw Individueel Keuze Budget.
  • Ov-chipkaart voor woon-werkverkeer of fietsvergoeding.
  • Aantrekkelijke bijdrage in pensioenopbouw en ziektekosten.

 

Kom jij ons team versterken?
Stuur dan voor 15 september 2019 je motivatie en cv via de sollicitatiebutton.

Wil je eerst meer informatie?
Bel met Karin Flikweert (teamleider Procedure- en Milieujuridische Zaken) op 06 150 76 943 of Laura Scholten (P&O-adviseur) 06 528 84 231.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Trefwoorden: Jurist Wet Natuurbescherming, Jurist, Natuurbescherming, Wet Natuurbescherming, Master of Laws, LLM, Staatsrecht, Bestuursrecht, Vacature Den Haag

Jurist Wet Milieubeheer

Bij de Omgevingsdienst Haaglanden werk je samen met ruim 230 deskundige collega’s aan een schoon milieu, natuurbehoud en een veilige leefomgeving. Vergunningen verlenen, toezicht houden en waar nodig handhaven zit in onze genen. Dit betekent voortdurend rekening houden met uiteenlopende belangen. Onze ambitie? Vandaag meedenken over duurzame oplossingen van morgen. Wij werken op steenworp afstand van de Haagse binnenstad en tien minuten lopen vanaf station Den Haag Centraal.

Op de afdeling Toetsing & Vergunningverlening Milieu zijn wij op zoek naar een

Jurist Wet Milieubeheer
36 uur | Den Haag

Wat ga je doen?

  • Je borgt de juridische kwaliteit bij de behandeling van aanvragen voor een (complexe) milieu omgevingsvergunning.
  • Daarnaast zijn geluidhinder, vuurwerk, asbest en ruimtelijke milieuaspecten jouw terrein.
  • Je toetst beschikkingen en correspondentie op juridische implicaties.
  • Je behandelt bezwaar- en beroepschriften en vertegenwoordigt het bevoegd gezag in rechte.
  • Je bent de spin in het web bij de afstemming met betrokken partijen.
  • Je volgt en implementeert beleidsontwikkelingen en nieuwe wet- en regelgeving.
  • Je werkt met ons zaaksysteem waarin je het proces, de kwaliteit en de doorlooptijd van jouw procedures bewaakt.
  • Je bent oplossingsgericht en signaleert knelpunten, kunt scherp analyseren en vindingrijk interpreteren, doet verbetervoorstellen en adviseert.
  • Je draagt bij aan de doorontwikkeling van het werkveld milieu.

 

Wat vragen wij van jou?

  • Afgeronde WO-opleiding (Master of Laws LLM), afstudeerrichting staats- en bestuursrecht.
  • Bij voorkeur ruime werkervaring met het bestuursrecht en aantoonbare kennis van de Wet milieubeheer en de Wet geluidhinder.
  • Een open en directe manier van communiceren.
  • Je analyseert scherp, bent verbindend en je kunt goed plannen en organiseren.

 

Wat krijg je daarvoor terug?

  • Bevlogen en deskundige collega’s.
  • Goede ontwikkelings-, opleidings- en groeimogelijkheden.
  • Afhankelijk van kennis en ervaring een salaris van max € 4.859,00 (schaal 11) bruto bij een 36-urige werkweek.
  • Opbouw Individueel Keuze Budget.
  • Ov-chipkaart voor woon-werkverkeer of fietsvergoeding.
  • Aantrekkelijke bijdrage in pensioenopbouw en ziektekosten.


Kom jij ons team versterken?
Stuur dan voor 15 september 2019 je motivatie en cv via de sollicitatiebutton op deze pagina.

Wil je eerst meer informatie?
Bel met Karin Flikweert (teamleider Procedure- en Milieujuridische Zaken) op 06 150 76 943 of Laura Scholten (P&O-adviseur) 06 528 84 231.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Trefwoorden: Jurist Wet Milieubeheer, Jurist, Wet Milieubeheer, Milieu, Staatsrecht, Bestuursrecht, Wet geluidhinder, Vacature Den Haag, WO, Master of Laws

Jurist strafrecht

Jurist strafrecht

Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit

Functieomschrijving
Nederland kent uitgebreide wetten en regels waar bedrijven zich aan moeten houden en die er voor zorgen dat zij de voedsel- en productveiligheid, het dierenwelzijn en de natuur niet aantasten. Als jurist strafrecht bij de Inlichtingen- en Opsporingsdienst van de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit werk je aan opsporingsonderzoeken naar individuen en organisaties die zich niet aan die wet- en regelgeving houden. Zo neem jij een stukje verantwoording voor het vertrouwen dat eten en andere producten die we hier kopen, veilig voor ons zijn.

De Inlichtingen- en Opsporingsdienst van de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit (NVWA-IOD) komt in actie bij ernstige fraudes op de NVWA-domeinen. De afdeling Opsporing van de IOD is verantwoordelijk voor het uitvoeren van de opsporingsonderzoeken, die uiteindelijk moeten leiden tot een effectieve strafvervolging. Jij voert binnen de diverse onderzoeksteams een aantal specialistische werkzaamheden uit.

Ten behoeve van het procesdossier van een opsporingsonderzoek stel je in procesverbaalvorm het juridisch kader op. Ook stel je een concept voor de tenlastelegging op en een bewijsmatrix. Door middel van die matrix geef je de projectleider juridische ondersteuning bij de sturing van het onderzoek. Daarnaast lever je een juridische bijdrage aan de verhoorplannen en treed je eventueel op als medeverhoorder.

Ook schrijf je proces-verbalen over de meer complexe bestanddelen van de bewijsmatrix. En je voert een totaaltoets op het procesdossier uit. De resultaten daarvan gaan naar het Openbaar Ministerie. Verder ben je een klankbord voor de projectleider en de Officier van Justitie of parketsecretaris. Je neemt ook regelmatig deel aan diverse kenniskringen, zowel binnen als buiten de NVWA-IOD.

Functie-eisen

  • Je hebt ruime kennis van en ervaring met straf- en bestuursrecht, bij voorkeur op het vlak van de bijzondere ordeningsregelgeving en milieuwetgeving, zowel nationaal- als Europees- en internationaalrechtelijk.
  • Je hebt de benodigde opsporingsbevoegdheid (AOA) en/of bent bereid om de daarvoor relevante (opsporings)opleidingen te volgen.
  • Je hebt aantoonbare kennis van en ervaring met het recherchevak en het (samenvattend) schrijven van complexe zaaks-processen-verbaal.
  • Je hebt ervaring met projectmatig werken en geautomatiseerde gegevensverwerking.
  • Je bent breed inzetbaar, samenwerkingsgericht en bent in staat teamleden te coachen en feedback te geven.
  • Je kunt informatie, ontwikkelingen en problemen signaleren en inhoudelijk analyseren en daarbij alternatieven, creatieve oplossingsrichtingen en advies geven.
  • Je kunt je overtuigend mondeling en schriftelijk uitdrukken.
  • Je begrijpt hoe de organisatie in elkaar zit en werkt accuraat, efficiënt en doelgericht.
  • Je bent bereid buiten de reguliere werktijden te werken als dat in het belang van een opsporingsonderzoek is.

Arbeidsvoorwaarden
Salarisniveau: schaal 11
Maandsalaris: Min €3.192 – Max. €4.905 (bruto)
Dienstverband: Vaste aanstelling (eventueel met een proeftijd)
Minimaal aantal uren per week: 32
Maximaal aantal uren per week: 36

Overige arbeidsvoorwaarden
Naast het salaris en vakantiegeld kun je rekenen op een eindejaarsuitkering, de zogeheten dertiende maand. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer maximaal 60% betaald ouderschapsverlof (onder voorwaarden), studiefaciliteiten, een extra verlofregeling voor ouderen en een vergoeding woon-werkverkeer. Bovendien kun je je arbeidsvoorwaardenpakket deels zelf samenstellen.

Bijzonderheden

  • Wanneer je solliciteert bij de Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit is het belangrijk dat je beschikt over de gevraagde opleiding(en) zoals omschreven in de functie-eisen. Geef dit duidelijk aan in je cv.
  • Wanneer je een beroep doet op een voorrangspositie, stuur dan een kopie van je beschikking als bijlage mee met je sollicitatie.
  • De sollicitaties worden volgens geldende afspraken in beschouwing genomen, waaronder de PUB-, ARAR- en NVP-sollicitatiecode.
  • Na de sluitingsdatum is het niet mogelijk om je sollicitatie in behandeling te nemen.
  • We nemen je sollicitatie alleen in behandeling wanneer je op de juiste manier reageert via de sollicitatiebutton, en je cv en motivatiebrief zijn bijgesloten.
  • Een competentietest en/of een assessment kunnen deel uitmaken van de selectieprocedure.
  • De selectiecommissie behoudt zich het recht voor om referenties in te winnen, als de commissie dat voor de selectie nodig acht. Je wordt dan hiervan op de hoogte gesteld.
  • Online screening, bijvoorbeeld via zoekmachines en sociale media, kan onderdeel zijn van het selectieproces.
  • Je werkt met gevoelige en vertrouwelijke informatie die vaak in de actualiteit staat. Integriteit is daarbij uiteraard van groot belang. Om die reden is een uitgebreide screening B door de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst onderdeel van de selectieprocedure. Geven zij geen Verklaring van Geen Bezwaar (VGB) af, dan kun je niet voor deze functie worden aangenomen.

Digitaal solliciteren
Nederlandse Voedsel- en Warenautoriteit nodigt je uit op hun site te solliciteren. Via onderstaande knop verlaat je deze site ga je direct naar het sollicitatieformulier. Het Rijk hecht waarde aan een diverse en inclusieve organisatie. Werken in divers samengestelde teams maakt ons effectiever, innovatiever en het werk leuker. Eenieder wordt daarom uitgenodigd te solliciteren, door te klikken op de solliciteerbutton.

 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.