Nieuwsbrief

Top vacatures

Jurist

Jurist
Chios Media family office, familie van den Ende
Amsterdam, fulltime/parttime

We zijn op zoek naar een jurist die breed inzetbaar is binnen Chios Media en haar gelieerde bedrijven.

Wil jij onderdeel zijn van een professionele kleinschalige organisatie? Vind je het aantrekkelijk om voor diverse ondernemingen en stichtingen uiteenlopende juridische werkzaamheden te verrichten?
Stop dan met zoeken, want wij zijn per direct opzoek naar een Jurist.

Wat ga je doen?

  • Je bent verantwoordelijk voor het opstellen en beoordelen van diverse overeenkomsten.
  • Bereid je procedures, structuurwijzigingen en daarbij behorende documentatie voor.
  • Uitvoering van de diverse werkzaamheden rondom de privacywetgeving.
  • Beoordeel en adviseer je over investeringsdocumentatie.
  • Je bent sparringpartner voor de manager fiscale & juridische zaken.
  • Kort samengevat: ‘You name it’ en wij regelen het voor de familie.

 

Onze ideale collega?

  • Is een jurist met goede kennis van ondernemingsrecht, financieel recht, privacyrecht en algemeen verbintenissenrecht.
  • Kan goed analyseren, is kritisch, leergierig en heeft een positieve instelling.
  • Is praktisch ingesteld.
  • Beheerst de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift.
  • Heeft minimaal 5 jaar ervaring als (bedrijfs)jurist.
  • Ervaring met fondsen, zakelijke beleggingen en werken op een family office is een pre.
  • Is integer en kan goed omgaan met pieken in de werkdruk.

 

Wat hebben wij jou te bieden?

  • Werken in een klein en enthousiast team met korte lijnen.
  • Een bedrijf dat volop in ontwikkeling is.
  • Een goede werksfeer met leuke collega’s.
  • Een functie voor 32 – 40 uur.
  • Bijzondere werkomgeving in Amsterdam, die goed bereikbaar is.

 

Over ons
Chios Media is als family office van de familie Van den Ende verantwoordelijk voor de financiële en juridische organisatie van een groep bedrijven en stichtingen.

Solliciteren
Ben jij enthousiast geworden over bovenstaande functie? Solliciteer dan nu via het online sollicitatieformulier. Voor meer informatie over Chios Media en over de functie kun je contact opnemen met Marijne van der Vliet, manager fiscale & juridische zaken, via 020 – 574 50 00. Reageren kan tot uiterlijk 7 mei 2019.

Acquisitie na aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Senior Jurist Ambtenarenrecht (Den Haag)

Waar kom je te werken?
Het CBS is een ZBO vanuit het ministerie van Economische Zaken en Klimaat. De rechtspositie wordt beheerst door het ARAR, BBRA 1984 en AWB.

Als senior jurist kom je te werken bij de sector Personeel en Organisatie (P&O) van de Hoofddirectie Bedrijfsvoering, IT en Methodologie in Den Haag. De afdeling P&O levert vakkundige dienstverlening op twee vestigingen (Heerlen en Den Haag). De senior jurist behoort binnen P&O tot de tweedelijns advisering en werkt daarbij nauw samen met de HR-adviesteams, die verantwoordelijk zijn voor de eerstelijns advisering richting het management.

Het werk
Als senior jurist ben je werkzaam binnen het cluster arbeidszaken van de directie P&O. Dit cluster is verantwoordelijk voor het ontwikkelen van beleid en uitvoeringskaders op het gebied van arbeidsvoorwaarden, rechtspositie, medezeggenschap en personeelsregelingen. Ook het verlenen van juridische bijstand aan directie en management bij reorganisaties, individuele arbeidsconflicten en het namens het bestuursorgaan voeren van klachten-, bezwaar- en hoger beroepsprocedures behoren tot het werkterrein. Daarnaast lever je kennis en advies aan management en HR-collega’s. 
• Je adviseert gevraagd en ongevraagd op bovengenoemde terreinen en doet dit op een heldere en aansprekende wijze.
• Je schrijft (juridische) beleidsadviezen en behandelt complexe dossiers. Je bent op de hoogte van de laatste ontwikkelingen op het gebied van de regelgeving en deelt deze kennis binnen het cluster arbeidszaken, met de expertises binnen P&O en het management.
• Je treedt namens het bestuursorgaan op in bezwaar-, beroeps- en hoger beroepsprocedures.
• Je bent in staat om arbeidsjuridische trainingen en workshops voor directie en management te verzorgen.

Jouw profiel
Je bent een zelfstandige en initiatiefrijke senior jurist, kunt stevig en duidelijk adviseren en vindt het leuk om kennis te delen. 
Daarnaast: 
• Heb je een afgeronde wo-opleiding als jurist;
• Beschik je over ruime aantoonbare kennis van het ambtenarenrecht;
• Heb je minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met bezwaar- en beroepsprocedures en zwaardere projecten die om stevige juridische inbreng vragen (reorganisaties, beleidswijzigingen, e.d.);
• Ben je analytisch en kun je zaken snel vanuit verschillende invalshoeken overzien en beoordelen;
• Beschik je over goede schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden;
• Ben je samenwerkings- en resultaatgericht en bezit je een grote mate van zelfstandigheid;
• Ben je een betrouwbare en deskundige gesprekspartner voor het management

Ons aanbod
• Een salaris van minimaal €3667,- en maximaal €5450,- bruto per maand (schaal 12) op basis van 36 uur. De inschaling is afhankelijk van kennis en ervaring.
• Een tijdelijke aanstelling met de duur van één jaar
• Een uitdagende baan in een dynamisch werkveld waar eigen verantwoordelijkheid nemen binnen passende eigen regelruimte voorop staat. Een vaste eindejaarsuitkering van 8,3%.
• Vakantiegeld uitkering van 8%.
• Flexibele werktijden en thuiswerkmogelijkheden.
Voor het woon-werkverkeer ontvang je een NS Businesscard.
• De mogelijkheid om bij een fulltime aanstelling (36 uur) 4 uur per week compensatieverlof op te bouwen als je 40 uur werkt. Een studiefaciliteitenregeling.
• Individuele Keuzen Arbeidsvoorwaarden Pakket; de IKAP-regeling stelt je in staat om bijvoorbeeld extra vakantiedagen te kopen of te sporten met korting door middel van belastingvoordeel.

De Standplaats voor deze tijdelijke vacature is Den Haag. Tegelijkertijd zal ook een tijdelijke vacature in Heerlen worden uitgevraagd.

Meer weten?
Voor inhoudelijke informatie over de functie kun je contact opnemen met Wouter Jan van Muiswinkel, Hoofd P&O Den Haag, telefoon 070- 3374022 of e-mail: wj.vanmuiswinkel@cbs.nl.

Voor vragen over de procedure kun je contact opnemen met Hilda Folkerts, Corporate recruiter, via telefoonnummer: 070-3375574 of e-mail: h.folkerts@cbs.nl.
• Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
• Alleen sollicitaties via onze website worden in behandeling genomen.

Reacties
Je reactie op de vacature Senior Jurist Ambtenarenrecht (Den Haag) ontvangen wij graag met je CV en motivatiebrief. Klik op de ”Solliciteer” button.

Jurist | Parttime / Fulltime (V19.0680)

JuristParttime / Fulltime (V19.0680)
Amersfoort, 24-36 uur 
Affiniteit met zorg

Dit ga je doen
Je behandelt gezondheidsrechtelijke vragen en andere vragen van onze collega’s. Je onderhoudt daarbij contact met behandelaren, managers zorg en regiodirecteuren en ondersteunt hen vanuit het juridisch kader (Wgbo, Wkkgz, Boek 1 Burgerlijk Wetboek). Je bent betrokken bij het maken van beleid (bijvoorbeeld multidisciplinair project Veilig en Samenhangend Melden). Je geeft voorlichting en workshops aan zorgprofessionals. Je biedt juridische ondersteuning bij het proces rondom de van instroom van cliënten, het up-to-date houden van zorgovereenkomsten en draagt bij aan de (door)ontwikkeling van het elektronisch cliëntdossier (ECD). Je maakt deel uit van een juridisch team dat niet bang is om ook vragen op te pakken die nieuw zijn.

Dit zijn wij
’s Heeren Loo biedt zorg aan mensen met een verstandelijke beperking. Dat doen we met 14.000 collega’s voor 10.000 cliënten verspreid over onze 15 regio’s in vrijwel heel Nederland. Anderen helpen om hun eigen keuzes te maken en hun dromen te realiseren. Dat doen we met hart en ziel voor mensen met een verstandelijke en/of andere beperking. Samen met de mensen die belangrijk voor hen zijn. Zo zorgen we samen voor een goed leven voor mensen met een beperking. Dit doen wij aan de hand van drie beloftes: Goed leven, mooi werk en een duurzame gezonde organisatie.

Het juridische team bestaat uit zes professionele en zelfstandige medewerkers. Het team adviseert over gezondheidsrecht, overeenkomstenrecht, aanbestedingsrecht, ondernemingsrecht, arbeidsrecht en huurrecht en is tevens verantwoordelijk voor het ambtelijk secretariaat van de klachten- en bezwarencommissies.

Dit ben jij

  • Je bent universitair afgestudeerd en hebt kennis van en ervaring in het gezondheidsrecht.
  • Je straalt vertrouwen uit, bent toegankelijk en kunt mensen op hun gemak stellen.
  • Je beweegt je gemakkelijk in alle lagen van onze zorgorganisatie.
  • Je bent analytisch, oplossingsgericht en daadkrachtig.

Dit bieden wij

  • Een jaarcontract met uitzicht op een vast dienstverband.
  • Inschaling conform de cao Gehandicaptenzorg afhankelijk van opleiding en werkervaring.
  • Werkrooster omvat vrijdag en is verder in overleg (met je collega’s).
  • Persoonlijke groei, inzicht en regie over je eigen ontwikkeling.

Sollicitatieprocedure
Heb je belangstelling, dan ontvangen we graag je sollicitatiebrief met cv via het online sollicitatieformulier: https://ltpx.nl/xzWguj4. De termijn sluit op 30 april 2019.

Wil je meer informatie?
Wil je weten hoe ’s Heeren Loo is als werkgever? Kijk dan hier. Heb je vragen over de vacature? Neem dan contact op met Robert Collenteur, of op telefoonnummer 088-0371000. Of kijk op www.sheerenloo.nl/werken-bij.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Jurist omgevingsrecht

Samen aan de slag, in Limburg bereiken we meer!

Werken bij de Provincie Limburg 
Wij zijn die eigenzinnige regio die Nederland groter maakt en verbindt met Europa. Waar historie, tradities en cultuur zorgen voor de saamhorigheid die nodig is om vooruit te komen. In een omgeving die bol staat van innovatie en hightech en waar grensoverschrijdend werken en denken vanzelfsprekend is. Als bestuursorgaan stimuleren we welvaart, werkgelegenheid en sociale ontwikkeling, samen met enthousiaste en slagvaardige partners. 

Bij het cluster Juridische zaken en inkoop is de juridische expertise van de organisatie ondergebracht en wordt juridische kennis en ondersteuning op maat geleverd aan bestuur, directie en de andere clusters binnen de organisatie. Dit veronderstelt breed inzetbare medewerkers die niet alleen op specialistische onderwerpen kunnen worden ingezet, maar fungeren als vraagbaak voor vele juridische werkzaamheden. 

Voor dit cluster zoeken we een ervaren jurist omgevingsrecht (1,0 fte) 

Over jouw rol als Jurist
Jij adviseert met jouw juridische expertise (o.a. op het gebied van milieuaspecten in het omgevingsrecht) het cluster VTH (Vergunningen, Toezicht en Handhaving) bij de vergunningverlening op grond van de Wet natuurbescherming in het kader van majeure projecten. Je bent verantwoordelijk voor de interpretatie en de vertaling van de op handen zijnde jurisprudentie rondom de PAS (Programmatische Aanpak Stikstof) naar een praktisch kader. Ook word je nauw betrokken bij de ontwikkelingen in het kader van de Omgevingswet, zoals de gevolgen van de omzetting van de Wet natuurbescherming naar deze nieuwe wet. Daarbij zoek je de samenwerking met collega’s en deel je proactief je kennis. Je vertegenwoordigt de provincie bij geschillen en neemt deel aan landelijke werkgroepen op het gebied van natuurbescherming. 

Over jou
Je hebt een wo-diploma Rechten, met als aandachtsgebied omgevingsrecht. Je bent een daadkrachtige & klantgerichte jurist, zowel intern als richting externe partners. Jij bent flexibel en kunt, per direct, zelfstandig aan het werk. Je hebt het vermogen om verbanden te leggen en op ambtelijk en bestuurlijk niveau goed te communiceren waarbij je beschikt over uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden. Je hebt inzicht in politieke- en bestuurlijke verhoudingen. 
Vanzelfsprekend wil je blijven leren en bij de Provincie krijg je die kans. Je kunt jouw vakinhoudelijke kennis blijven uitbreiden en vernieuwen en altijd werken aan je persoonlijke competenties en vaardigheden. 

Over de arbeidsvoorwaarden
De Provincie Limburg biedt voor deze fulltime baan:

  • een bruto maandsalaris tussen de €3.387,60 en € 4.696,60 in schaal 11 op basis van een 36-urige werkweek, afgestemd op jouw ervaring en vaardigheden.
  • het Individuele Keuze Budget (IKB) van circa 22%. Hierin is onder andere het vakantiegeld (8%) en een structurele eindejaarsuitkering (8,3%) opgenomen. Je bepaalt zelf wanneer je welk deel ervan laat uitbetalen, bovenop je maandelijkse salaris. Zo kan je maandelijks actief keuzes maken die passen bij je individuele behoeften en kun je op deze wijze jouw maandelijkse inkomen beïnvloeden.

Interesse?
Dan zien wij jouw sollicitatie graag vóór 24 april tegemoet. Je kunt deze mailen naar solliciteren@prvlimburg.nl. Adresseer je mail aan het college van Gedeputeerde Staten, Personeel en Organisatie onder vermelding van vacaturenummer 2019JZI01. 

Eerst meer weten? Neem dan contact op met Nathalie Ploem, clustermanager van Juridische Zaken en Inkoop, via telefoonnummer +31 (0)6 50 21 40 18. 

Overige informatie
Een assessment kan deel uitmaken van de selectieprocedure. Voor deze functie geldt het risicoprofiel integriteit. Er is een VOG (Verklaring Omtrent het Gedrag) nodig om deze functie te vervullen.

Letselschadejurist

6 Letselschadejuristen

‘Oplossingsgerichte juristen die mensgericht schade kunnen afhandelen en een passie hebben voor complexe dossiers.’

Standplaats: Utrecht (Kromhout Kazerne)        

Over Ministerie van Defensie
Werken bij Defensie is de kans krijgen om iets te betekenen voor Nederland, namelijk te beschermen wat ons dierbaar is. Bij dat goede werk kan altijd wat mis gaan. Denk aan verkeersschade, schade aan eigendommen of letselschade bij (oud-)defensiemedewerkers. Het is dan mogelijk om een schadevergoeding aan te vragen. De afdeling Claims van het Dienstencentrum Juridische Dienstverlening verzorgt de afwikkeling van alle schade aan Defensie en veroorzaakt door Defensie.

De afdeling Claims zoekt maar liefst 6 letselschadejuristen ter uitbreiding van het huidige team van letselschadejuristen. De reden van deze substantiële uitbreiding is een forse stijging van het aantal ingediende en nog te verwachten claims. De letselschadejuristen zullen als dossierbehandelaar optreden op het gebied van beroepsziekten (PTSS, Chroom-6, PX-10, Burnpit), medische aansprakelijkheid, sport- en andere ongevallen.

Wat ga je doen als letselschadejurist?
Je werkt zelfstandig aan neutraal en verdiepend feitenonderzoek en een rechtsgeldige en mensgerichte claimafhandeling. Je werkt onder begeleiding van een ervaren senior collega, die jou de kneepjes van het vak gaat leren.

Je hebt contact met slachtoffers, andere benadeelden en deskundigen en je zet het dossier vanaf het eerste contact meteen goed neer. Je beoordeelt en beslist zelfstandig en stemt samen met je collega’s en andere organisatieonderdelen binnen Defensie de aanpak van het feitenonderzoek af. Je neemt de regie en je bent sturend op het schadeproces. Daarbij streef je altijd naar een eerlijke en rechtvaardige regeling.

Wat biedt het Ministerie van Defensie?

    • Een warm welkom in een team met professionele en bevlogen collega’s. Je start met 5 nieuwe collega’s, die zich net als jij verder willen ontwikkelen en graag laten uitdagen. Samen zetten jullie de schouders eronder om te komen tot een prettige, correcte en rechtvaardige afhandeling van de letselschadedossiers.
    • Een uitdagende functie omdat je een zwaar kaliber dossiers mag afhandelen, bezien vanuit de kant van de werkgever. Je werkt met vertrouwelijke informatie die een grote maatschappelijke impact kunnen hebben. Een maatschappelijk verantwoorde baan, waarbij empathische en sensitieve vaardigheden van pas komen.
    • Een werkbasis op de Kromhoutkazerne in Utrecht, tegenover stadion Galgewaard, goed bereikbaar met het openbaar vervoer. Daarnaast reis je door het hele land om (huis)bezoeken af te leggen.
    • Alle mogelijkheden om je verder te ontwikkelen en om voor een gezonde work-life balance te zorgen, zoals flexibiliteit in werkplek en werktijden.
    • Salaris is ingeschaald in 11 (max. € 4810,22) op grond van het BARD (burgerlijk ambtenarenreglement defensie) en IBBAD (inkomstenbesluit burgerlijke ambtenaren defensie). De inschaling is afhankelijk van kennis en ervaring. Het is een fulltime functie van 38 uur. Deeltijd is bespreekbaar (minimaal 32 uur).
    • Naast het salaris en vakantiegeld kun je rekenen op een eindejaarsuitkering van 6,4%. Defensie hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer maximaal 75% betaald ouderschapsverlof (onder voorwaarden), studiefaciliteiten en een vergoeding woon-werkverkeer.
    • Een tijdelijke aanstelling voor de duur van 2-3 jaar.

Wat vraagt het Ministerie van Defensie?

Om de functie van letselschadejurist succesvol te kunnen vervullen, neem je zeker mee:

    • Een afgeronde academische opleiding Nederlands Recht, bij voorkeur specialisatie privaatrecht of aansprakelijkheidsrecht; je hebt daarnaast affiniteit met bestuurs(proces)recht.
    • Affiniteit met het werkterrein van het Ministerie van Defensie.
    • 5 à 6 jaar ervaring met het zelfstandig afwikkelen van zware letselschadedossiers, zowel met de juridisch inhoudelijke beoordeling als met het onderhandelen/schaderegelen.
    • Of minimaal 3 jaar relevante werkervaring opgedaan en de opleiding OSR middelzwaar letsel met succes voltooid.
    • Zeer goede beheersing van de Nederlandse taal, in zowel woord als schrift.

Meer gewenste functie-eisen en competenties lees je in het uitgebreide functieprofiel.

Herken je jezelf in bovengenoemde punten en ben jij uit het juiste hout gesneden om mee te helpen aan de afhandeling van zeer complexe en maatschappelijk relevante dossiers? Dan nodigen we je van harte uit te reageren!

Meer informatie?
Algemene informatie over de organisatie vind je op de website van het Ministerie van Defensie.

Meer informatie over Defensie Ondersteuningscommando, de Divisie Personeel & Organisatie Defensie en de inhoud van de functie lees je in het functieprofiel dat je bovenaan deze pagina kunt downloaden.

Voor overige vragen kun je contact opnemen met het secretariaat Werving & Search en vragen naar adviseur Birgitte de Keijzer via telefoonnummer (088) 00 868 00.

Solliciteren
Wij zijn benieuwd naar jouw drive!

Om te solliciteren, gebruik hiervoor het online sollicitatieformulier volg de stappen zoals aangegeven. Tijdens het proces wordt gevraagd om je emailadres, persoonsgegevens, cv en motivatiebrief. We ontvangen jouw reactie graag uiterlijk op 28 april 2019.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Milieujurist Handhaving

Bij de Omgevingsdienst Haaglanden werk je samen met ruim 230 deskundige collega’s aan een schoon milieu, natuurbehoud en een veilige leefomgeving. Vergunningen verlenen, toezicht houden en waar nodig handhaven zit in onze genen. Dit betekent voortdurend rekening houden met uiteenlopende belangen. Onze ambitie? Vandaag meedenken over duurzame oplossingen van morgen. Wij werken op steenworp afstand van de Haagse binnenstad en tien minuten lopen vanaf station Den Haag Centraal.

Voor de afdeling Toezicht & Handhaving Milieu zijn wij op zoek naar een

Milieujurist Handhaving
36 uur | Den Haag

Je hebt hart voor het milieu en werkt enthousiast en flexibel. Je bent vlot in het beantwoorden van juridische vragen van toezichthouders en handhavers en je houdt de regie bij het oplossen van knelpunten. Werk mee aan het beschermen van de leefomgeving en solliciteer.

Wat ga je doen

  • Je behandelt handhavingszaken op het gebied van milieuwetgeving.
  • Je beoordeelt handhavingsverzoeken en bezwaar- en beroepszaken.
  • Je adviseert andere bestuursorganen.
  • Je bent oplossingsgericht, signaleert knelpunten en doet verbetervoorstellen.
  • Je neemt deel aan projecten waarin je met een proactieve houding nauw samenwerkt met in-en externe partijen.
  • Je bent sparring- en gesprekspartner voor collega juristen, toezichthouders en het management

Wat vragen wij van jou

  • Afgeronde juridische opleiding, bij voorkeur WO.
  • Minimaal drie jaar aantoonbare werkervaring in het bestuursrecht, bij voorkeur in het milieurecht of omgevingsrecht.
  • Een open en klantgerichte manier van communiceren.
  • Je bent analytisch en overtuigend, je herkent politiek- bestuurlijke verhoudingen en je blijft diplomatiek.
  • Je bent handig met digitale systemen.

Wat krijg je daarvoor terug

  • Bevlogen en betrokken collega’s die op hun kracht en interesses worden ingezet.
  • Goede ontwikkelings- en opleidingsmogelijkheden.
  • Afhankelijk van kennis en ervaring een salaris tot max € 4.859,00 (salarisschaal 10 of 11) bruto per maand bij een 36-urige werkweek.
  • Een maandelijkse opbouw van je Individueel Keuze Budget.
  • Ov-chipkaart voor woon-werkverkeer of fietsvergoeding.
  • Aantrekkelijke bijdrage in pensioenopbouw en ziektekosten.

Kom jij ons team versterken?
Stuur dan voor 23 april 2019 je motivatie en cv door te klikken op de sollicitatiebutton.

De kennismakingsgesprekken vinden plaats op 6,7 en 9 mei 2019.

Wil je eerst meer informatie?
Bel met Yvette Lensvelt (teamleider) op 06 468 54 334 of Yvonne van Laar (P&O-adviseur) op 06 528 84 225.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Trefwoorden: Milieujurist Handhaving, Milieujurist, Handhaving, Juridisch, Jurist, Bestuursrecht, Milieurecht, Omgevingsrecht

Opleiding tot Officier van Justitie (meerdere locaties)

Opleiding tot Officier van Justitie (meerdere locaties)

Ministerie van Justitie en Veiligheid, Openbaar Ministerie

Functieomschrijving
Ben jij een ervaren strafrechtjurist, en wil jij de samenleving laten merken dat verdachten worden opgespoord en straffen worden uitgevoerd? En dat er recht wordt gedaan aan de positie van slachtoffers en nabestaanden? Bouw dan met ons mee aan een veilige en rechtvaardige samenleving!

Waar bestaat je werk uit en wat ga je bereiken?
Werken als officier van justitie is dynamisch en onvoorspelbaar. Strafbare feiten worden op alle denkbare plaatsen en tijdstippen gepleegd. Lees hier de verhalen van onze officieren.
Als officier van justitie ben je verantwoordelijk voor het strafrechtelijk handhaven van de rechtsorde, door zorg te dragen voor een adequate en tijdige behandeling en afdoening van strafzaken. Je bekijkt zorgvuldig wat de meest passende interventie is. Ook geef je leiding aan het opsporingsonderzoek van de politie en vertegenwoordig je het OM in overleggen met partners in het maatschappelijk veld. Uiteindelijk presenteer je de bevindingen van het strafrechtelijk onderzoek ‘op zitting’ en leg je een strafeis voor aan de rechtbank. Ook begeleid je assistent-officieren en andere collega’s bij de uitvoering van hun functie.

Opleidingsprogramma
Je volgt een opleiding tot officier van justitie (OIO-opleiding). De startdatum van de OIO-opleiding is 1 oktober 2019, en duurt – afhankelijk van jouw opleiding en werkervaring – tussen de 1,5 en 4 jaar. De opleiding is modulair samengesteld. Dit houdt in dat nauw wordt aangesloten bij jouw kennis en ervaring, maar ook bij de werkzaamheden die je als officier gaat uitvoeren.

De opleiding start met een intensieve introductieperiode die wordt afgerond met een proeve van bekwaamheid. Gedurende de hele opleiding volg je diverse leeractiviteiten bij SSR (het Studiecentrum Rechtspleging, het opleidingsinstituut van de rechterlijke macht). Het zwaartepunt van de opleiding ligt in de praktijk: learning on the job.

Bij een succesvolle afronding van de OIO-opleiding stroom je in als officier van justitie. Tijdens de opleiding bij het RP wordt je benoemd tot plv Advocaat-Generaal na succesvolle afronding van de opleiding, ben je minimaal twee jaar werkzaam bij het Ressortsparket. Na deze periode stroom je door naar een werkplek als officier van justitie binnen één van de andere onderdelen van het OM of als advocaat-generaal bij het Ressortsparket.

Meer informatie over de OIO-opleiding vind je op www.OM.nl en www.SSR.nl.

Functie-eisen
Als officier van justitie heb je veel verantwoordelijkheden. Dit vraagt veel van jou als professional.

  • de Nederlandse nationaliteit
  • afgestudeerd in het (Nederlands) recht met civiel effect
  • ruime en aantoonbare kennis van het straf(proces)recht
  • specialistische kennis van straf & zorg, ondermijning, cybercrime of terrorisme is een pre
  • minimaal 6 jaar ruime juridische relevante werkervaring
  • aantoonbaar academisch werk- en denkniveau

Daarnaast is van belang dat je beschikt over de volgende aantoonbare competenties:

  • organisatiesensitiviteit en omgevingsgerichtheid
  • integriteit
  • improvisatievermogen
  • flexibiliteit
  • oordeelsvorming/probleem analyserend vermogen
  • besluitvaardigheid
  • overtuigingskracht en durf
  • leiderschap

Arbeidsvoorwaarden
Salarisomschrijving Je komt in dienst als officier in opleiding, met een tijdelijk dienstverband voor de duur van de OIO-opleiding. De arbeidsduur is in principe fulltime (36 uur per week), maar is in elk geval minimaal 32 uur per week. Gedurende de opleiding vindt inschaling in beginsel plaats in RM-salariscategorie 9A. Voor overstappers vanuit de rechtspraak en specialisten met een verkorte opleiding kunnen tijdens de opleiding andere aanstellingsvoorwaarden gelden.
Dienstverband Tijdelijke aanstelling met uitzicht op vaste aanstelling
Contractduur Tijdelijk aanstelling met uitzicht op vaste aanstelling
Maximaal aantal uren per week 36

Overige arbeidsvoorwaarden
Na positieve afronding van de opleiding en benoeming tot officier van justitie, vindt inschaling plaats in RM-salariscategorie 9. Je hebt zowel tijdens als na de opleiding ook recht op 8 procent vakantiegeld, een eindejaarsuitkering van 8,3 procent en een vaste onkostenvergoeding.

Bijzonderheden

Selectieprocedure
Voldoe jij aan het functieprofiel? Dan ontvangen wij graag jouw sollicitatie. We zoeken officieren in opleiding voor verschillende OM-onderdelen in de regio’s Noord-Nederland en Limburg (sluitingsdatum 15 april) en Arnhem en Den Haag (sluitingsdatum 21 april).

Via het sollicitatieformulier kun jij je regiovoorkeuren aangeven. Een sollicitatiegesprek, een assessment en een gesprek met de Landelijke Selectiecommissie OM (LSOM) zijn onderdeel van de selectieprocedure. De procedure neemt in totaal gemiddeld 4 maanden in beslag.

We zoeken officieren in opleiding voor de vestigingen AP Noord-Nederlandv, AP Limburg, RP Arnhem-Leeuwarden en RP Den Haag. Via het sollicitatieformulier kun jij je regiovoorkeuren aangeven.
Een sollicitatiegesprek, een assessment en een gesprek met de Landelijke Selectiecommissie Openbaar Ministerie zijn onderdeel van de selectieprocedure.
De procedure neemt in totaal gemiddeld vier maanden in beslag.

Lawyers (Employment Law and Appeals Committee Secretariat)

About the EPO
The European Patent Office
With almost 7 000 employees, the European Patent Office (EPO) is one of the largest public service institutions in Europe. Its headquarters are in Munich and it also has offices in Berlin, Brussels, The Hague and Vienna. The EPO was founded with the aim of strengthening co-operation on patents in Europe. Through the EPO’s centralised patent granting procedure, inventors are able to obtain high-quality patent protection in up to 44 countries, covering a market of some 700 million people. The EPO is also the world’s leading authority in patent information and patent searching.

Within the European Patent Office, the Employment Law Directorate and the Appeals Committee Secretariat are both recruiting qualified lawyers to support their business needs.
 
The Employment Law Directorate is part of the Principal Directorate Human Resources, which with a staff of around 200 aims to provide staff and management with prompt, personal and professional support. The role of the Employment Law Directorate is to give advice on employment law to Office management and personnel departments and to represent the EPO in internal appeals before the Appeals Committee and in complaints before the Administrative Tribunal of the International Labour Organization.
 
The Directorate Appeals Committee Secretariat has the task of supporting the Appeals Committee (ApC) in its operations. Among other duties it is responsible for registering and administering appeals, preparing hearings and internal deliberations and carrying out legal studies. It also manages the electronic tools available to support the work of Appeals Committee members. The Appeals Committee itself is an advisory administrative body which provides for a peer review of disputed decisions as part of the EPO’s formal dispute settlement procedures.

 
Your main responsibilities as a lawyer in the Employment Law Directorate
 
– Advising on implementation of the EPO’s employment-related legal framework, and helping to develop that framework by drafting legal opinions, submissions and regulations
– Helping to settle internal and external disputes initiated by serving or former EPO staff, by preparing meetings, drafting legal opinions or submissions, and making oral pleadings
– Providing legal advice on new policies, reforms and reform projects
– Advising EPO management or statutory bodies on a range of strategic and operational questions whilst ensuring alignment with EPO rules and business objectives
– Conducting proceedings under EPO employment-law rules, and preparing decisions
– Providing legal support and expertise to various HR departments on:

            °  HR operations and allowances
            °  HR services to management and business areas
            °  Case management
–  Any other tasks and duties upon request, depending on business needs

Your main responsibilities as a lawyer in the Appeals Committee Secretariat
 
– Supervising the registration of internal appeals
– Advising on legal formalities arising with internal appeals
– Legal studies on questions of international civil-service law; analysing national and international court judgments relevant to the EPO
– Drafting documents for discussion by the Appeals Committee members
– Drafting internal notes and opinions for the Appeals Committee
– Correspondence with parties to appeal proceedings
– Taking part in hearings and internal discussions (minute-writing)
– Maintaining the Appeals Committee’s databases

What we expect from you
 
– Ability to work effectively under pressure and to strict deadlines
– Specialised knowledge in administrative international law, and knowledge of the fundamentals of private law, including employment law
– Experience in drafting legal opinions and legislation
– Advanced legal research, analysis and drafting skills
– Ability to present clear, concise and persuasive arguments
– A well-organised, systematic and results-oriented approach
– An understanding of political and legislative processes
– Excellent command of English and a good working knowledge of French and German

 
Your qualifications
 
– Diploma of completed university studies at master’s level or – in exceptional cases – equivalent professional experience
– Excellent knowledge of one official language and ability to understand the other two
– Citizenship of one of the member states of the European Patent Organisation

Timeframe
It is intended to hold the interviews between week 19 and 21 in Munich.
Job group: 4
 Grade: G7 to G10 (net (basic) monthly salary* for this vacancy: EUR 5 685,84 to 8052,18)
 Duration of appointment : 3 years
 Career path: Technical
 Location: Munich
 Application deadline: 11.04.2019
 * after deduction of EPO internal tax and before deduction of staff contributions to the social-security and pension schemes. The salary range depends on experience.
To foster gender diversity, EPO encourages applications from female candidates.
The EPO is an equal opportunities employer and supports workforce diversity as a signatory to the Diversity Charter (Charta der Vielfalt) since 2010.
 All applications for vacant positions will be welcomed and considered on the professional merits of the applicant against the role profile for the position regardless of nationality, ethnic origin, gender, sexual orientation, marital status, disability, parental responsibilities, age, religion or belief.

Jurist

Jurist 36 uur

Het Ctgb staat voor de deskundige en wetenschappelijk verantwoorde beoordelingen van gewasbeschermingsmiddelen en biociden binnen de kaders van Europese en nationale wetgeving. We dragen daarmee bij aan een verantwoord gebruik van deze middelen op nationaal en Europees niveau, met het oog op de veiligheid van mens, dier en milieu.

Hoe? Door onze kennis in te zetten bij het ontwerp en de uitvoering van het toelatingsproces en toetsingskaders in Nederland en Europa. We zien een positie bij de Europese top (inhoudelijk en procesmatig) van toelatingsautoriteiten als een waarborg voor blijvende invloed op het nationale en Europese toelatingsproces. 

Als ambitieuze organisatie streven wij naar een hoge kwaliteit en optimaliseren wij continu het toelatingsproces. Helpt jouw deskundigheid ons hierbij verder?

Wat…
Als Jurist draag je bij aan een betrouwbare juridische kwaliteit en correctheid van onze besluiten. 

Je bent verantwoordelijk voor:
• de vertegenwoordiging van het Ctgb in bezwaar- of beroepsprocedures en/of de begeleiding van een daarvoor ingeschakelde advocaat.
• de mondelinge en schriftelijke advisering aan en ondersteuning van collega’s, het Management Team en het College naar aanleiding van vragen of ontwikkelingen op juridisch en bestuurlijk gebied.
• het opstellen van regelgeving van het Ctgb en ondersteuning bij het opstellen van hogere wet- en regelgeving.
Je herkent (potentiële) juridische risico’s, creëert oplossingen en neemt initiatief tot verander- en/of verbetermaatregelen, waarbij je de praktische uitvoerbaarheid niet uit het oog verliest.

Waardoor…
Je staat stevig in je schoenen, komt snel tot een scherpe juridische analyse die je gevraagd en ongevraagd naar voren 
brengt en bent in staat om deze te vertalen naar andere disciplines.

Je kunt overtuigen, maar ook luisteren en weet soepel om te gaan met grote, vaak tegengestelde belangen. 
Op grond van juridische argumenten durf je een standpunt in te nemen, waarbij je verschillende communicatiekanalen inzet. 
Daarnaast heb je gevoel voor bestuurlijke verhoudingen en inzicht in het brede krachtenveld waarin het Ctgb opereert. 
Als een gedreven teamspeler combineer je vakkennis, flexibiliteit en creativiteit met prestatiegerichtheid. 

Waarmee…
Van een Jurist verwachten wij:
• Gedegen kennis van en ervaring met Nederlands bestuursrecht en Europees recht of één van de relevante rechtsgebieden.
• Een WO werk- en denkniveau.
• Ervaring met het behandelen van bezwaar- en beroepsprocedures.
• Ervaring met openbaarmakingszaken is een pré.
• Ervaring met advisering in een complexe bestuurlijke en wetenschappelijke omgeving.
• Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.
• Creativiteit, flexibiliteit en overtuigingskracht.
• Affiniteit met het werk(terrein) van het Ctgb.

Waarvoor…
Je kunt van ons een stimulerende en uitdagende werkomgeving verwachten in een organisatie met een belangrijke maatschappelijke betekenis. Er heerst een informele en professionele werksfeer. Persoonlijke en professionele ontwikkeling staan bij ons hoog in het vaandel. Uiteraard krijg je goede arbeidsvoorwaarden en een salaris conform schaal 11 van het BBRA (min € 3.130,07 / max € 4.809,66), vakantiegeld (8%), een eindejaarsuitkering (8,3%) en een keuzepakket aan arbeidsvoorwaarden. 

Wanneer…
Je kunt solliciteren tot 11 april 2019. 
Voor inhoudelijke informatie kun je contact opnemen met mevrouw mr. C. Gommans, Teamleider Juristen, telefoonnummer 0317-471810 of via website www.ctgb.nl. 
Je kunt je motivatiebrief en CV sturen via de ‘Solliciteer’ button o.v.v.: vacature 19022606 Jurist Ctgb.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

College voor de toelating van gewasbeschermingsmiddelen en biociden, Bennekomseweg 41, 6717 LL Ede

Aankomend Letselschadebehandelaar

Aankomend Letselschadebehandelaar

Wat ga je doen?
Als aankomende letselschadebehandelaar bij Nh1816 Verzekeringen word je intern opgeleid tot letselschadebehandelaar. Je gaat, onder begeleiding, meteen in de praktijk aan de slag. Na het opleidingstraject handel je zelfstandig de complete procedure van letselschadeclaims af.

Daarbij bestudeer je o.a. expertise- en schaderapporten en ben je verantwoordelijk voor de afhandeling van letselschadedossiers. Je staat benadeelden te woord en kunt je goed inleven in hun situatie. Tevens onderhoud je contacten met verzekerden en belangenbehartigers. Als het nodig is, schakel je specifieke deskundigen in o.a. bij re-integratie of voor advisering op medisch gebied.

Zoals je leest is het een uitdagende functie. Het is belangrijk dat je professioneel omgaat met de emoties van de betrokkenen én met die van jezelf!

Jouw verantwoordelijkheden als volleerd letselschadebehandelaar:

  • beoordelen van de dekking en de aansprakelijkheid;
  • informatie en voorlichting verstrekken aan benadeelden en belangenbehartigers;
  • dossierbehandeling volgens de gedragscode behandeling letselschades (GBL);
  • regie voeren in de volledige procedure van letselschaden;
  • frequent contact onderhouden met verzekerden, zijn of haar verzekeringsadviseur en belangenbehartigers en andere betrokken professionals;
  • zelfstandig beslissingen en (oplossing)initiatieven nemen m.b.t. dossiers.

Wat breng je mee?
Je bent doortastend, pragmatisch en je kunt je goed inleven in de situatie en problemen van anderen. Je bent oprecht geïnteresseerd in mensen en kan goed luisteren. Je denkt in mogelijkheden en bent overtuigend, het onderhouden van contacten is voor jou vanzelfsprekend.

We zoeken een ambitieuze professional met hbo/wo werk- en denkniveau (juridische opleiding is een pre) die zich graag wil ontwikkelen! Verder heb je affiniteit met verzekeringen en wil je de regie voeren in de afhandeling en oplossing van letselschaden. Verder heb je de ambitie om je als professional te verdiepen en te verbreden in het vakgebied, om daarmee een waardevolle bijdrage te leveren aan de kwaliteit van processen.

Wat bieden we jou?
Een vakgerichte opleiding tot letselschadebehandelaar met coaching on the job en ontwikkelingskansen, daarbij:

  • Een marktconform salaris.
  • 13e maand.
  • 200 vakantie-uren.
  • Mogelijkheid tot het opbouwen van 104 extra verlofuren.
  • Uitstekende pensioenregeling.

Geïnteresseerd?
Stuur je motivatiebrief met curriculum vitae naar hrm@Nh1816.nl of vul het sollicitatieformulier in via het online sollicitatieformulier. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Hans Bläcker, manager letselschadeafdeling, via hans.blacker@Nh1816.nl.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie stellen wij niet op prijs.