Nieuwsbrief

Top vacatures

Vergunningverlener

In Zuid-Holland-Zuid zorgt waterschap Hollandse Delta voor stevige dijken en duinen, voor het zuiveren van afvalwater en voor schoon water in de watergangen, zoals sloten en plassen. In natte tijden gaat het waterschap overstromingen tegen. In droge perioden zorgt Hollandse Delta voor voldoende water in singels, sloten en plassen. Ook onderhoudt het waterschap vrijwel alle wegen en fietspaden buiten de bebouwde kom. Om uitgerust te zijn voor de toekomst ondergaat de organisatie een transformatie naar een regie-organisatie, waarbij Hollandse Delta minder zelf uitvoert en meer werkzaamheden uitbesteedt.

De afdeling Vergunningverlening bestaat uit een jong en energiek team en is de spil van het waterschap als het gaat om het ontwikkelen en toepassen van het beleid bij het verlenen van vergunningen en ontheffingen. Daarnaast toetst en adviseert de afdeling andere overheden op het gebied van ruimtelijke plannen, rioleringen en omgevingsvergunningen.

De afdeling zoekt een:

Vergunningverlener
36 uur | Ridderkerk

Dit ga je doen

  • Je beoordeelt plannen op waterstaatkundige aspecten, behandelt meldingen en stelt vergunningen op.
  • Je adviseert aanvragers van een vergunning over de mogelijkheden en alternatieven.
  • Je maakt een afweging van tegengestelde belangen en mogelijke risico’s.
  • Je volgt en signaleert ontwikkelingen in het vakgebied en draagt actief bij aan de verdere professionalisering van de processen binnen de afdeling.
  • Je treedt op als contactpersoon voor bedrijven en/of instellingen.
  • Je bent vraagbaak voor je (administratieve, technische, toezichthoudende en juridische) collega’s
  • Je adviseert en ondersteunt bij het uitvoeren van vooronderzoeken, ruimtelijk plannen, watervergunningen en omgevingsvergunningen.

 

Dit heb je in huis

  • Een voltooide relevante MBO/HBO opleiding
  • Actuele kennis van het omgevingsrecht (Waterwet, Verkeersregelgeving en Keur)
  • Kennis van relevante jurisprudentie
  • Ervaring op het gebied van vergunningverlening bij een overheidsinstantie

 

Dit is je profiel

  • Een enthousiaste, resultaat- en oplossingsgerichte collega met een proactieve werkstijl die in vernieuwingen een uitdaging ziet;
  • Je hebt affiniteit met de taken van het waterschap of bent bereid je hierin te verdiepen.
  • Een sterke onderhandelaar en hebt oog voor de verschillende belangen.
  • Een echte teamspeler, flexibel, stressbestendig en accuraat en met een goed gevoel voor bestuurlijke verhoudingen;
  • Een collega die ook op zelfstandige wijze resultaten weet te boeken;
  • Een collega die zowel mondeling als schriftelijk helder en compact standpunten en adviezen weet te formuleren en te motiveren;
  • Een omgevingsbewuste en klantgerichte opstelling, deze is zeer wezenlijk voor de uitoefening van de functie.

 

Hier mag je op rekenen
Een dynamische werkomgeving die volop in ontwikkeling is, denk aan het invoeren van de principes van assetmanagement en de toekomstige implementatie van de Omgevingswet. De werkwijze binnen het team wordt gekenmerkt door zelfstandigheid en verantwoordelijkheid bij professionals.
Waterschap Hollandse Delta valt onder de Sectorale Arbeidsvoorwaarden Waterschappen. De SAW is de cao voor de waterschappen. Deze cao bevat een uitgebreid marktconform arbeidsvoorwaardenpakket met onder andere goede regelingen op het gebied van studie en een keuzesysteem voor arbeidsvoorwaarden, zijnde het IKB (individueel keuze budget) waarmee iedere medewerker naast zijn of haar basissalaris beschikt over een vrij besteedbaar budget. Inschaling is afhankelijk van opleiding en ervaring. Het bruto jaarsalaris is maximaal € 51.700,- incl. IKB berekend bij een werkweek van 36 uur (schaal 9).

Heb je interesse?
Ben jij die enthousiaste collega? Reageer dan vóór 1 september 2018 door te klikken op de sollicitatiebutton. Voor vragen over de functie-inhoud kun je contact opnemen met Erik Willemsen, teamleider (088 974 3306). De gesprekken met kandidaten vinden plaats in week 36 en 37.

Waterschap Hollandse Delta stelt er geen prijs op dat bedrijven op basis van deze advertentie ongevraagd hun diensten aanbieden.

Trefwoorden: Vergunningverlener Vacature Ridderkerk, Vergunningverlener, Waterwet, Verkeersregelgeving, Keur, MBO, HBO

Adviseur Plantoetsing en Regulering

In Zuid-Holland-Zuid zorgt waterschap Hollandse Delta voor stevige dijken en duinen, voor het zuiveren van afvalwater en voor schoon water in de watergangen, zoals sloten en plassen. In natte tijden gaat het waterschap overstromingen tegen. In droge perioden zorgt Hollandse Delta voor voldoende water in singels, sloten en plassen. Ook onderhoudt het waterschap vrijwel alle wegen en fietspaden buiten de bebouwde kom. Om uitgerust te zijn voor de toekomst ondergaat de organisatie een transformatie naar een regie-organisatie, waarbij Hollandse Delta minder zelf uitvoert en meer werkzaamheden uitbesteedt.

De afdeling Vergunningverlening bestaat uit een jong en energiek team en is de spil van het waterschap als het gaat om het ontwikkelen en toepassen van het beleid bij ingrepen in het watersysteem. Daarnaast worden adviezen gegeven aan andere overheden op ruimtelijke plannen, watervergunningen en omgevingsvergunningen. De afdeling vergunningverlening toetst tevens projectplannen voor eigen werken door het waterschap aan de eigen interne regelgeving.

De afdeling zoekt een:

Adviseur Plantoetsing en Regulering
36 uur | Ridderkerk

Dit ga je doen
Je onderhoudt en regisseert contacten met gemeenten en andere partijen over ontwikkelingen op het gebied van ruimtelijke ordening en de daaraan gerelateerde belangen van het waterschap.
Je adviseert bij (in- en externe) plannen op het gebied van water- en wegenbeheer over de mogelijkheden, de risico’s en de alternatieven. Met een kritische afweging van tegengestelde belangen draag je bij aan oplossingen.
Je zorgt voor een goede afhandeling van complexe vergunningaanvragen en ondersteunt en coacht vergunningverleners, zowel inhoudelijk als procesmatig, bij de uitvoering van hun werkzaamheden.
Je bent als deskundige een herkenbare vraagbaak voor collega’s, bestuurders of externen en zoekt actief de communicatie.
Je bent zowel adviseur als projectleider, regisseur of coördinator.
Je blijft op de hoogte van nieuwe ontwikkelingen in het vakgebied en de markt en je bent in staat om je collega’s, management en bestuur je beleidsmatige visie te presenteren.
Je vertegenwoordigt het waterschap in regionale en landelijke overleggen en werkgroepen.

Dit heb je in huis

  • Je hebt een HBO werk- en denkniveau op het gebied van civiele techniek of milieukunde.
  • Je bent ervaren op het gebied van vergunningverlening in het kader van de Waterwet.
  • Je hebt actuele kennis van het omgevingsrecht (Waterwet, Verkeersregelgeving en Keur) en de Algemene wet bestuursrecht.
  • Je bent een sterke onderhandelaar en hebt oog voor de verschillende belangen.
  • Je bent in staat om te anticiperen op veranderende wet- en regelgeving en houdt altijd de doelstellingen van de organisatie in het oog.
  • Je werkt zelfstandig en bent in staat om samenwerking en synergie tot stand te brengen en te stimuleren.

Dit is je profiel

  • Een enthousiaste, resultaat- en oplossingsgerichte collega met een proactieve werkstijl die in vernieuwingen een uitdaging ziet.
  • Je hebt affiniteit met de taken van het waterschap en bent bereid je hierin verder te ontwikkelen.
  • Een sterke onderhandelaar en hebt oog voor de verschillende belangen.
  • Een echte teamspeler, flexibel, stressbestendig en accuraat en met een goed gevoel voor bestuurlijke verhoudingen.
  • Een collega die ook op zelfstandige wijze resultaten weet te boeken.
  • Een collega die zowel mondeling als schriftelijk helder en compact standpunten en adviezen weet te formuleren en te motiveren.
  • Een omgevingsbewuste en klantgerichte opstelling, deze is zeer wezenlijk voor de uitoefening van de functie.

Hier mag je op rekenen
Een dynamische werkomgeving die volop in ontwikkeling is, denk aan het invoeren van de principes van assetmanagement en de toekomstige implementatie van de Omgevingswet. De werkwijze binnen het team wordt gekenmerkt door zelfstandigheid en verantwoordelijkheid bij professionals.
Waterschap Hollandse Delta valt onder de Sectorale Arbeidsvoorwaarden Waterschappen. De SAW is de cao voor de waterschappen. Deze cao bevat een uitgebreid marktconform arbeidsvoorwaardenpakket met onder andere goede regelingen op het gebied van studie en een keuzesysteem voor arbeidsvoorwaarden, zijnde het IKB (individueel keuze budget) waarmee iedere medewerker naast zijn of haar basissalaris beschikt over een vrij besteedbaar budget. Inschaling is afhankelijk van opleiding en ervaring. Het bruto jaarsalaris is maximaal € 58.500,- incl. IKB berekend bij een werkweek van 36 uur (schaal 10).

Heb je interesse?
Ben jij die enthousiaste collega? Stuur dan vóór 1 september 2018 een sollicitatie met curriculum vitae door te klikken op de sollicitatiebutton. Voor vragen over de functie-inhoud kun je contact opnemen met Erik Willemsen, teamleider (088 974 3306). De gesprekken met kandidaten vinden plaats in week 36 en 37. Een assessment kan onderdeel zijn van de procedure.

Waterschap Hollandse Delta stelt er geen prijs op dat bedrijven op basis van deze advertentie ongevraagd hun diensten aanbieden.

Trefwoorden: Adviseur Plantoetsing en Regulering Vacature Ridderkerk, Adviseur Plantoetsing en Regulering, Plantoetsing, Civiele Techniek, Milieukunde, HBO

Juridisch Planologisch Adviseur

Juridisch Planologisch adviseur
Standplaats: Baarn
36 uur per week

Voel jij je zowel een planoloog als een jurist in hart en nieren? Wil jij vraagstukken over ruimtelijke ordening binnen een gemeente aanpakken? En zoek je een plek waar je het verschil kan maken? Dan is deze functie in een enthousiast team binnen de gemeente Baarn de baan voor jou! Werk mee aan een omgevingsvisie waarin zowel paleis Soestdijk een nieuwe bestemming krijgt en aan ruimtelijke kaders om een bouwplan vorm te geven. Of de beoordeling van een ontheffingsverzoek.

Verschuiving van juridisering naar een oplossingsgerichte werkwijze is bij ons het uitgangspunt. Juist daarom maak je deel uit van het team waar de ruimtelijke ontwikkelingen in Baarn mogelijk worden gemaakt. Wij geloven in een integrale aanpak vanuit verschillende disciplines. Baarn is een kleine gemeente. Dat betekent dat je als juridisch planologisch adviseur op een breed palet van onderwerpen in het ruimtelijk domein actief bent.

Implementatie van de Omgevingswet en het voorbereiden van een omgevingsvisie en omgevingsplan zijn belangrijke onderwerpen de komende jaren. Samen met bestuurders, managers en medewerkers willen we de (juridische) kwaliteit van de besluiten en processen in het ruimtelijk domein op een hoger niveau brengen. Wij zoeken een collega die onze ambitie deelt.

Jouw werkzaamheden
– Je bent inhoudelijke vraagbaak en klankbord voor de medewerkers, de burgers en het bestuur van Baarn betreffende het omgevingsrecht in brede zin.
– Je geeft gevraagd en ongevraagd juridisch advies over planologische vraagstukken.
– Je bent aanspreekpunt en (mede)verantwoordelijk voor (de implementatie van) de Omgevingswet.
– Je draagt bij aan een goede juridische kwaliteit van brieven, beleidsstukken en besluiten.
– Je vertegenwoordigt in samenwerking met de algemeen juridisch adviseurs de gemeente bij bezwaar- en beroepsprocedures ruimtelijke ordeningen omgevingsrecht.
– Je ondersteunt de beleidsmedewerkers met het opstellen van anterieure overeenkomsten en het afwikkelen van planschadeverzoeken.

Jouw kwaliteiten
Je bent een breed inzetbare juridische en planologische adviseur, die houdt van uitdagingen en afwisseling. Je kunt je goed bewegen op alle externe en interne (ambtelijke en bestuurlijke) niveaus, waarbij klantvriendelijkheid voorop staat.

Wat vragen wij?
– Minimaal een afgeronde (juridische) hbo-opleiding op het gebied van ruimtelijke ordening planologie en/of recht.
– Aantoonbaar goede kennis van het omgevingsrecht: Wabo, Wro.
– Meerdere jaren relevante werkervaring in het omgevingsrecht.
– Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel schriftelijk als mondeling.
– Gevoel voor politieke, bestuurlijke verhoudingen, posities en doelstellingen.
– Je bent klantgericht, stressbestendig en onafhankelijk in meningsvorming.
– Je bent oplossings- en resultaatgericht.
– Ervaring met procesvertegenwoordiging en behandeling van bezwaar- en beroepsprocedures.

Wij bieden jou
Het bruto maandsalaris is ingeschaald in schaal 10. Afhankelijk van jouw opleiding en ervaring verdien je bij een fulltime dienstverband tussen € 2.795,- en € 4.225,-.
De functie is bij aanvang voor de duur van 1 jaar. Bij goed functioneren volgt een vaste aanstelling.

Voor gemeenteambtenaren gelden de arbeidsvoorwaarden van de CAR-UWO.

Naast een passend salaris bieden wij:Het Individueel Keuzebudget (IKB). Dit is een vrij besteedbaar budget van 17,05% boven op je bruto salaris. Met het IKB pas je de arbeidsvoorwaarden aan naar jouw eigen omstandigheden. Denk bijvoorbeeld aan het kopen van extra verlofuren.
Een goede balans tussen privé en werk. Dit staat bij ons hoog in het vaandel. Daarom zijn er mogelijkheden voor flexibele werktijden en thuiswerken.
Ontwikkelingsmogelijkheden! We vinden het belangrijk dat onze medewerkers zich kunnen blijven ontwikkelen. De organisatie kent daarom een ruim opleidingsbudget.

Waar kom je te werken?
Bij de gemeente Baarn zijn ruim 150 medewerkers in dienst. Om onze ambities verder te verwezenlijken hebben we enthousiaste mensen nodig die bijdragen aan een transparante gemeente en die hun nek durven uit te steken.

Onze organisatie is groot genoeg voor uitdagend werk en klein genoeg voor korte lijnen met gemeentebestuur en het management. Elke dag is anders met collega’s die graag voor elkaar klaar staan. Wij werken in verbinding met de inwoners en ook intern met onze collega’s van verschillende vakgebieden. Een baan bij ons betekent veel eigen verantwoordelijkheid en ruimte om zaken zelf te regelen.

In onze organisatie zijn loopbaan, mobiliteit, ontwikkeling en opleidingen net zo belangrijk als de koffie, een goed gesprek met je leidinggevende en een prettige werkomgeving. Wie bij ons werkt, kan rekenen op steun van collega’s, een leidinggevende die faciliteert en een interessante werkomgeving.

Wij zijn op zoek naar enthousiaste en talentvolle medewerkers die zich herkennen in onze kernwaarden: lef, samenwerken, klantgericht, transparant, betrouwbaar en flexibel.

Solliciteren
Zin om bij ons te komen werken? Stuur dan je motivatie en cv, onder vermelding van vacaturenummer 18-16, aan het College van Burgemeester en Wethouders van Baarn per mail naar: solliciteer@baarn.nl. Je kunt tot en met 19 augustus 2018 op deze vacature reageren. De gesprekken vinden plaats in week 35 en 36.

Meer informatie over onze gemeente vind je op onze website www.baarn.nl.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld. We komen liever direct in contact met onze toekomstige collega.