Nieuwsbrief

Top vacatures

Advocaat-stagiaire Aansprakelijkheid, Verzekering & Vervoer

Van welke sectie ga je deel uitmaken?
AV&V bestaat uit 15 advocaten, werkzaam op onze locaties in Apeldoorn, Arnhem, Utrecht en Zwolle. De sectie houdt zich bezig met aansprakelijkheidsrecht in brede zin, verzekeringsrecht en (personen)schaderecht.

Wat hebben we jou te bieden?

  • de mogelijkheid om onder deskundige begeleiding uit te groeien tot een goede advocaat binnen een top 20 kantoor;
  • een team dat jou wil helpen in je ontwikkeling op zowel vakinhoudelijk als persoonlijk gebied;
  • cursussen en training op en buiten kantoor waardoor iedereen zijn/haar kennis op peil houdt en kennis en inzichten gedeeld worden;
  • een laagdrempelige bedrijfscultuur waarin het normaal is om bij elkaar binnen te lopen;
  • prima secundaire arbeidsvoorwaarden zoals 28 vakantiedagen, 2 vaste verlofdagen en 24 studieverlofdagen per jaar.

Wat heb je ons te bieden?
Wij zoeken een advocaat-stagiair(e) met goede studieresultaten, die affiniteit heeft met het aansprakelijkheidsrecht, verzekeringsrecht en/of (personen)schaderecht. Je bent enthousiast, betrokken en krijgt energie van het werken in teamverband. Bovenal zijn wij op zoek naar iemand met een sprankelende, stevige persoonlijkheid die er naar streeft om met elkaar goed werk af te leveren.

Locatie
De werkzaamheden verricht je hoofdzakelijk vanuit onze locatie in Apeldoorn. Leden van de sectie zijn echter mobiel en daardoor regelmatig ook op onze andere locaties in Arnhem, Utrecht en Zwolle te vinden. Deze flexibiliteit verwachten wij ook van jou.

We vertellen je graag meer!
We begrijpen dat je meer informatie over de vacature wilt. Voor inhoudelijke vragen kun je daarom contact opnemen met advocaat-compagnon Maarten Spronck (06-10923001) of senior advocaat-medewerker Lianne van den Ham (06-20846385). Voor meer informatie over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met onze HR-adviseur, Myrna Boumans (06-20611281 / myrna.boumans@nysingh.nl).

Geïnteresseerd?
Wil jij vertellen wat jij ons te bieden hebt, dan nodigen we je van harte uit om direct te solliciteren! Stuur je motivatiebrief, CV, cijferlijsten, scriptie en stagebeoordelingen naar solliciteren@nysingh.nl.

De procedure
We streven ernaar om je binnen twee weken na ontvangst van jouw sollicitatie te laten weten of je wordt uitgenodigd voor een eerste gesprek. Een assessment maakt deel uit van de procedure.

Advocaat-medewerker Aansprakelijkheid, Verzekering & Vervoer

Van welke sectie ga je deel uitmaken?
AV&V bestaat uit 15 advocaten, werkzaam op onze locaties in Apeldoorn, Arnhem, Utrecht en Zwolle. De sectie houdt zich bezig met aansprakelijkheidsrecht in brede zin, waaronder werkgeversaansprakelijkheid, overheidsaansprakelijkheid, beroepsaansprakelijkheid, productaansprakelijkheid  en aansprakelijkheid voor (verkeers)ongevallen. Ook het verzekeringsrecht en het vervoerrecht worden in brede zin beoefend.

Wat hebben we jou te bieden?

  • Een werkplek bij een gerenommeerd kantoor;
  • een kwalitatief hoogstaande sectie waarin uitdagende en afwisselende zaken behandeld worden;
  • ruimte voor professionele en persoonlijke ontwikkeling;
  • een klantgerichte bedrijfscultuur waarbij je je ontwikkelt tot ‘partner in business’ voor onze cliënten;
  • uitdagende zaken van verzekeraars, lagere overheden en andere interessante marktpartijen;
  • de mogelijkheid om je eigen praktijk op te bouwen;
  • een informele en laagdrempelige sfeer waarin volop kennis en inzichten gedeeld worden;
  • cursussen en trainingen waardoor je je kennis op peil houdt en de mogelijkheid krijgt om je te specialiseren;
  • een IPhone en een Microsoft Surface Pro;
  • arbeidsvoorwaarden die passen bij een top 20 kantoor, waaronder ook bijvoorbeeld 28 vakantiedagen + 2 vaste verlofdagen op jaarbasis bij een fulltime dienstverband

Wat heb je ons te bieden?
Je hebt twee tot vier jaar relevante werkervaring en hebt aantoonbare affiniteit met het aansprakelijkheidsrecht. Je geeft op een toegewijde manier advies en je hebt het vermogen om de praktische vertaalslag naar de cliënt te maken. De cliënt staat bij jou centraal.

Je beschikt in ruime mate over commerciële en acquisitieve vaardigheden die je in staat stellen een eigen praktijk op te bouwen en mensen aan je te binden. Je weet wat er in de markt leeft en speelt in op de kansen die je signaleert. Je bent communicatief sterk, ambitieus en krijgt energie van werken in teamverband. We vinden een flexibele, no-nonsense instelling en de wil om je te ontwikkelen erg belangrijk. Bovenal zijn we op zoek naar een stevige persoonlijkheid die ervan houdt om in een hectische omgeving met elkaar goed werk af te leveren.

Locatie
De werkzaamheden verricht je hoofdzakelijk vanuit onze locatie in Arnhem. Leden van de sectie zijn echter mobiel en daardoor regelmatig ook op onze andere locaties in Zwolle, Apeldoorn en Utrecht te vinden. Deze flexibiliteit verwachten wij ook van jou.

We vertellen je graag meer!
We begrijpen dat je meer informatie over de vacature wilt. Voor inhoudelijke vragen kun je daarom contact opnemen met advocaat-compagnon Anneke Bolt (06-51762956) of senior advocaat-medewerker Esther Ceulen (06-30127528). Voor meer informatie over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met onze HR-adviseur, Myrna Boumans (06-20611281 / myrna.boumans@nysingh.nl).

Geïnteresseerd?
We nodigen je van harte uit om direct te solliciteren! Stuur je motivatiebrief en CV, naar solliciteren@nysingh.nl.

De procedure
We streven ernaar om je binnen twee weken na ontvangst van jouw sollicitatie te laten weten of je wordt uitgenodigd voor een eerste gesprek. Een tweede gesprek en assessment maken deel uit van de procedure.

Advocaat-stagiaire Aansprakelijkheid, Verzekering & Vervoer

Van welke sectie ga je deel uitmaken?
AV&V bestaat uit 15 advocaten, werkzaam op onze locaties in Apeldoorn, Arnhem, Utrecht en Zwolle. De sectie houdt zich bezig met aansprakelijkheidsrecht in brede zin, waaronder werkgeversaansprakelijkheid, beroepsaansprakelijkheid, productaansprakelijkheid, en aansprakelijkheid voor (verkeers)ongevallen. Ook het verzekeringsrecht en het vervoerrecht worden in brede zin beoefend.

 

Wat hebben we jou te bieden?

  • de mogelijkheid om onder deskundige begeleiding uit te groeien tot een goede advocaat binnen een top 20 kantoor;
  • een team dat jou wil helpen in je ontwikkeling op zowel vakinhoudelijk als persoonlijk gebied;
  • uitdagende zaken van verzekeraars, lagere overheden en andere interessante marktpartijen;
  • cursussen en training op en buiten kantoor waardoor iedereen zijn/haar kennis op peil houdt en kennis en inzichten gedeeld worden;
  • een laagdrempelige bedrijfscultuur waarin het normaal is om bij elkaar binnen te lopen;
  • een IPhone en een Microsoft Surface Pro;
  • prima secundaire arbeidsvoorwaarden zoals 28 vakantiedagen, 2 vaste verlofdagen en 24 studieverlofdagen per jaar.

Wat heb je ons te bieden?
Wij zoeken een advocaat-stagiaire met bovengemiddelde studieresultaten, die affiniteit heeft met het aansprakelijkheidsrecht en bij voorkeur ook het bestuurs- en strafrecht. Je bent enthousiast, betrokken en krijgt energie van het werken in teamverband. Bovenal zijn wij op zoek naar iemand met een sprankelende, stevige persoonlijkheid die er naar streeft om met elkaar goed werk af te leveren.

Locatie
De werkzaamheden verricht je hoofdzakelijk vanuit onze locatie in Arnhem. Leden van de sectie zijn echter mobiel en daardoor regelmatig ook op onze andere locaties in Zwolle, Apeldoorn en Utrecht te vinden. Deze flexibiliteit verwachten wij ook van jou.

We vertellen je graag meer!
We begrijpen dat je meer informatie over de vacature wilt. Voor inhoudelijke vragen kun je daarom contact opnemen met advocaat-compagnon Anneke Bolt (06-51762956) of senior advocaat-medewerker Esther Ceulen (06-30127528). Voor meer informatie over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met onze HR-adviseur, Myrna Boumans (06- 20611281 / myrna.boumans@nysingh.nl).

Geïnteresseerd?
Wil jij vertellen wat jij ons te bieden hebt, dan nodigen we je van harte uit om direct te solliciteren! Stuur je motivatiebrief, CV, cijferlijsten en stagebeoordelingen naar solliciteren@nysingh.nl.

De procedure
We streven ernaar om je binnen twee weken na ontvangst van jouw sollicitatie te laten weten of je wordt uitgenodigd voor een eerste gesprek. Een tweede gesprek en assessment maken deel uit van de procedure.

Advocaat-stagiaire Aansprakelijkheid, Verzekering en Vervoer

Jij wordt

opgeleid tot advocaat met focus op het vervoerrecht, verzekeringsrecht, aansprakelijkheidsrecht en de logistieke dienstverlening. Je gaat – onder begeleiding van onze specialisten – adviseren en procederen voor verzekeraars, makelaars en tussenpersonen, overheden en (inter)nationale ondernemingen. Zowel binnen als buiten de sectie werk je nauw samen met je collega’s om onze cliënten optimaal bij te staan. Als advocaat bij Nysingh krijg je veel verantwoordelijkheid en veel kansen. Als advocaat-stagiaire Aansprakelijkheid, Verzekering & Vervoer (AV&V) procedeer je veel. Je schrijft processtukken en treedt op in rechte.

 

De sectie

AV&V bestaat uit 13 advocaten, werkzaam op onze locaties in Apeldoorn, Arnhem, Utrecht en Zwolle. De sectie houdt zich bezig met aansprakelijkheidsrecht in brede zin, waaronder werkgeversaansprakelijkheid, beroepsaansprakelijkheid, productaansprakelijkheid, vervoerdersaansprakelijkheid en aansprakelijkheid voor (verkeers)ongevallen. Ook het verzekeringsrecht wordt in brede zin beoefend. Daarbij gaat het niet alleen om regres en verzekeringsrechtelijke aspecten van verzekeringsovereenkomsten zoals de uitleg van polisbepalingen en dekkingsvragen, maar ook om vraagstukken op het gebied van het toezicht.

 

Jij krijgt

de mogelijkheid om onder deskundige begeleiding uit te groeien tot een goede advocaat binnen een top 20 kantoor;

een team dat jou wil helpen in je ontwikkeling op zowel vakinhoudelijk als persoonlijk gebied;

uitdagende zaken van gerenommeerde verzekeraars en andere partijen;

cursussen en training op en buiten kantoor waardoor iedereen zijn/haar kennis op peil houdt en kennis en inzichten gedeeld worden; een laagdrempelige bedrijfscultuur waarin het normaal is om bij elkaar binnen te lopen;

een IPhone en een Microsoft Surface Pro;

prima secundaire arbeidsvoorwaarden zoals 28 vakantiedagen, 2 vaste verlofdagen en 24 studieverlofdagen per jaar.

Jij hebt

de master Rechtsgeleerdheid afgerond met bovengemiddelde resultaten. Minstens zo belangrijk is dat je aantoonbare affiniteit hebt met vervoerrecht, verzekeringsrecht en/of aansprakelijkheidsrecht.

 

Wij zoeken een advocaat-stagiaire die naast een goed analytisch vermogen beschikt over uitstekende sociale en communicatieve vaardigheden. Je bent enthousiast, betrokken, resultaatgericht en krijgt energie van werken in teamverband. We vinden een flexibele, no-nonsense instelling en de wil om je te ontwikkelen erg belangrijk. Bovenal zijn we op zoek naar een stevige persoonlijkheid die goed werk af wil leveren.

 

De procedure

bestaat uit twee gespreksrondes een assessment. Nadat we je sollicitatie hebben ontvangen sturen we je binnen twee werkdagen een ontvangstbevestiging. Binnen een week laten we weten of je wordt uitgenodigd voor een eerste gesprek.

 

Wil je meer weten

over de vacature neem dan contact op met Rutger Evers, advocaat-compagnon. Voor meer informatie over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met onze HR-adviseur, Hidde Botma (06-12744314 / hidde.botma@nysingh.nl).

 

Solliciteren

We nodigen je van harte uit om direct te solliciteren! Stuur je motivatiebrief, CV, cijferlijsten en stagebeoordelingen naar solliciteren@nysingh.nl.

Jurist Verzekeringen

Jij hebt impact
Bij DNB werk je met impact op financiële stabiliteit en duurzame welvaart. Als jurist verzekeringen ben je medeverantwoordelijk voor het toezicht op een verzekeringssector met een balanstotaal van bijna 500 miljard euro verdeeld over zo’n 160 instellingen. Jaarlijks betalen Nederlanders tientallen miljarden euro’s aan premies om zich te verzekeren tegen uiteenlopende risico’s. Je stapt in een omgeving die voortdurend in beweging is; de sector staat volop in de maatschappelijke schijnwerpers en kent de nodige uitdagingen door technologische innovaties, veranderend klantgedrag, lage rentes en ontwikkelingen als consolidatie en internationalisatie. Deze omstandigheden scheppen kansen maar ook risico’s voor instellingen. Jij zorgt als Jurist verzekeringen dat de relevante risico’s bij verzekeraars in beeld komen en worden beheerst. Je komt vanuit je expertise tot een zuiver juridisch oordeel en draagt zo bij aan effectief toezicht. Daarmee heb je directe impact op de verzekeringssector!

Zo doe je dat als jurist verzekeringen bij DNB
Je beoordeelt de risico’s bij de onder toezicht staande instellingen vanuit jouw expertise en je adviseert je collega’s over de juiste aanpak. Je zorgt voor een consistente interpretatie en uitvoering van de prudentiële toezichtwetgeving Wft en Solvency II. Jouw aandachtsgebieden zijn vooral de niet-financiële risico’s zoals juridische- compliance- en integriteitrisico’s. Je bent daarnaast vanuit je expertise bijvoorbeeld betrokken bij onderwerpen zoals fusies en overnames, governance en gedrag en cultuurvraagstukken. Binnen de divisie toezicht verzekeraars ben je samen met twee andere toezichthouder juristen verantwoordelijk voor juridische ondersteuning en advisering van andere toezichthouders en het management van de divisie in de breedste zin van het woord. Je werkt veel in wisselende projectteams en je bent betrokken bij diverse projecten. Een uitdagende functie gericht op versterking van de verzekeringssector en bescherming van polishouderbelangen.

Wat ga je precies doen?

• Je signaleert juridische risico’s en geeft juridische adviezen aan accounttoezichthouders op schade leven en zorgverzekeraars.
• Je houdt je bezig met het afhandelen of begeleiden van inkomende formele verzoeken, zoals ontheffingen, vergunningaanvragen, portefeuilleoverdrachten, fusies, splitsingen, vvgb’s en notificaties.
• Je biedt hulp bij handhavingsdossiers, adviseert bij aangifte Last onder dwangsom en aangifte bestuurlijke boetes.
• Je verleent juridische adviezen ten behoeve van nieuwe regelgeving.
• Je vervult een spilfunctie met andere juristen binnen het juristencluster van de divisie, en de afdelingen • Juridische Zaken en Toezicht Beleid.

Hier doe je dat
De afdeling Toezicht Zorgverzekeraars is onderdeel van de divisie Toezicht Verzekeraars (TV). Deze divisie houdt vanuit ons kantoor in Amsterdam toezicht op alle nationale en internationale verzekeraars in Nederland. Belangrijk uitgangspunt van ons toezicht is de bescherming van de rechten van belanghebbenden, en vooral polishouders van verzekeraars. De divisie werkt permanent aan financiële soliditeit van de sector, waarbij Solvency II een belangrijke basis vormt voor het toezicht. Er werken ongeveer 100 professionals binnen de divisie, verdeeld over 7 afdelingen. Toezichthouden doe je niet alleen maar is bij uitstek een teamsport. Je werkt samen in een multidisciplinair team van academische collega’s. De sfeer in de divisie is open, collegiaal en professioneel. We vinden inhoudelijke gedrevenheid en uitstekende ontwikkelmogelijkheden heel belangrijk.

Dit breng je mee
Bij DNB werk je met inhoudelijke professionals. De kwaliteit van het werk van je collega’s is hoog. Daarom vinden we het belangrijk dat jij over gedegen financieel economische kennis beschikt om juridische vragen van prudentieel toezichthouders te kunnen interpreteren en beantwoorden. Je weet je specialistische kennis en analyse om te zetten in heldere en werkbare adviezen. Je bent analytisch sterk onderlegd, een effectief beïnvloeder en kunt onafhankelijk optreden. Je bent in staat om de veelheid aan activiteiten op een goede en efficiënte wijze te regisseren en je kunt vragen vanuit de toezichtpraktijk in de juiste juridische context plaatsen. Je bent een teamspeler, hebt een praktische instelling en hands-on mentaliteit en in gesprekken met instellingen durf je de confrontatie aan te gaan.

Waar zijn we verder nog naar op zoek?

• Je hebt academische juridische opleiding afgerond.
• Je beschikt over minimaal 5 jaar relevante werkervaring in de verzekeringssector, advocatuur of financiële sector.
• Je beschikt over brede juridische kennis, met name gedetailleerde kennis van de Wft, SII-verordeningen en overige SII-regelgeving.
• Je hebt op hoofdlijnen kennis van de toepasselijke bepalingen in het Burgerlijk Wetboek en de doorwerking van EU wet- en regelgeving in de nationale wetgeving.
• Affiniteit met de verzekeringssector is een pre.
• Je schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden zijn uitstekend, zowel in het Nederlands als in het Engels.

Dit bieden we je
Een 36-urige werkweek met werk midden in de financiële en economische actualiteit. Bij een heel diverse, betrouwbare en maatschappelijk betrokken werkgever, die voortdurend inspeelt op de veranderende eisen van onze omgeving. En die doorlopend innoveert. Dit biedt jou volop kansen je verder te verdiepen en nieuwe ervaringen op te doen. In Nederland, maar ook daarbuiten. Je start met een jaarcontract, bij goed functioneren en wanneer de (organisatorische) omstandigheden niet wijzigen is er uitzicht op voortzetting. De overige goede arbeidsvoorwaarden die horen bij deze functie:

• Een salaris van minimaal € 3.800,– en maximaal € 6.000,– bruto per maand, op basis van een 36-urige werkweek. De uiteindelijke inschaling is onder meer afhankelijk van je kennis en ervaring.
• Een 13de maand en 8% vakantietoeslag berekend over 13 maanden.
• Pensioenopbouw op basis van middelloon met voorwaardelijke indexatie. Eigen bijdrage in de premie 6,1%.
• Een volledige vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer.
• Veel mogelijkheden jezelf door opleiding en training zowel vakinhoudelijk als persoonlijk te blijven ontwikkelen.
• Een goede balans tussen je professionele en je privéleven. In deze functie is het mogelijk om 4 dagen van 9 uur te werken.

Dit allemaal bij een werkgever in hartje Amsterdam, die prima per openbaar vervoer bereikbaar is en waar we ons werk steeds vaker op een agile manier doen.

Solliciteer nu! Want bijdragen aan financiële stabiliteit en duurzame welvaart… dat is werken bij DNB
Wil jij als jurist verzekeringen werken met impact? Solliciteer dan direct op deze vacature! Als sollicitatie ontvangen we graag uiterlijk 11 juli 2019 een motivatiebrief en je complete cv via de ‘solliciteer‘ button. Heb je eerst nog vragen? Neem dan contact op met Edwin Lambregts (manager) via 020 524 2441 of met Saskia Janssen (recruiter) via 06 3102 8483 / s.a.g.janssen@dnb.nl . We vertellen je graag meer over wat werken bij DNB zo uniek maakt!

Bij de beoordeling van kandidaten gaan wij zorgvuldig te werk. Dat vinden wij als betrouwbare werkgever vanzelfsprekend. Tijdens de selectieprocedure vragen we je daarom een e-assessment te maken en eventueel in een schrijfopdracht (case study) te laten zien dat je over voldoende analytische vaardigheden beschikt.

Voor de screeningsprocedure is deze functie ingedeeld in profiel 2a, dit betekent dat er een justitieel antecedentenonderzoek plaatsvindt. Ook online screening kan onderdeel zijn van het proces. Meer informatie over de screening vind je op de pagina Solliciteren.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Jurist

Ter ondersteuning van onze organisatie zijn wij per direct op zoek naar een:

Jurist
georiënteerd op het handels- en vervoerrecht

Leden van evofenedex kunnen bij ons terecht voor een diversiteit aan vragen, bemiddeling of voor een uitgebreid juridisch advies. Binnen de organisatie zijn ook andere juristen werkzaam op het gebied van internationale handel, arbeidsrecht en bestuursrecht.

Wat maakt jouw functie uitdagend?
Een functie met veel dynamiek, waar je vandaag de logistieke contracten van de vele verschillende leden van evofenedex opstelt, morgen helpt bij het verhalen van transportschades en overmorgen meedenkt over de toekomst van relevante wet- en regelgeving en bedrijven informeert via een evenement. Waar je nieuwe wetgeving en beleid tegen het licht houdt en dat alles vertaalt naar de belangen van de leden.

Wat ga je doen als jurist?
Direct na je start bij evofenedex krijg je een afwisselend pakket met werkzaamheden en verantwoordelijkheden op juridisch vlak. De belangrijkste werkzaamheden zijn:

  • Adviseren van leden over verschillende juridische vraagstukken op het gebied van vervoerrecht, handelsrecht, aansprakelijkheid- en verzekeringsrecht.
  • Bijstaan van onze leden in geschillen tot het moment van een eventuele gerechtelijke procedure.
  • Verzorgen van voorlichtingsbijeenkomsten en het schrijven van publicaties voor de evofenedex media.
  • Bijhouden van ontwikkelingen op het gebied van handels- en vervoerrecht, zowel richting onze leden, als in samenwerking met onze beleidsmedewerkers ten behoeve van de collectieve belangenbehartiging.
  • Koppeling maken met overige dienstverlening van evofenedex.

Kortom: een uitdagende functie waarbij ook jij onderdeel wordt van het proces van een grootse implementatiestrategie met meeslepende thema’s!

Wat verwachten we van jou als jurist?

  • Je beschikt over een universitairwerk– en denkniveau op het gebied van Nederlands Recht.
  • Kennis op het gebied van vervoerrecht is een voorwaarde.
  • Je hebt enkele jaren werkervaring in een juridische functie in de zakelijke dienstverlening.
  • Je bent resultaatgericht, analytisch, nauwkeurig, klantvriendelijk en beschikt over een goed inlevingsvermogen.
  • Je bent communicatief zeer vaardig en bent in staat om je zowel mondeling als schriftelijk perfect uit te drukken.
  • Je bent proactief, kunt goed omgaan met werkdruk en je instelling is flexibel en no-nonsense.

 
Een psychologisch onderzoek maakt vast onderdeel uit van het selectieproces.

Wat bieden wij jou in de functie van jurist?

  • De salarisindicatie voor deze functie bedraagt maximaal € 4.500,- bruto per maand bij een fulltime dienstverband, afhankelijk van werkervaring en opleiding.
  • Een werkweek van 37,5 uur bij een fulltime dienstverband (5 dagen van 7,5 uur). In overleg is een werkweek van 0,8 of 0,9 FTE mogelijk.
  • 8% vakantiegeld.
  • 28,5 vrije dagen en 2 collectieve vrije dagen.
  • Reiskostenvergoeding.
  • Mobiele telefoon en laptop.
  • Goede pensioensregeling bestaande uit ouderdomspensioen, partnerpensioen en wezenpensioen. Voor de opbouw wordt een beschikbarepremieregeling gehanteerd.
  • Tegemoetkoming in de ziektekosten van € 10,- bruto per maand.
  • De mogelijkheid om deel te nemen aan de collectieve ziektekostenverzekering.
  • Een tijdelijk contract met uitzicht op een contract voor onbepaalde tijd.

Wie zijn wij?
evofenedex is dé vereniging voor bedrijven met een logistiek of internationaal belang. Met ruim 15.000 leden is evofenedex een krachtig collectief van handelaren, producenten en exporteurs met kennis van en ervaring in alle aspecten van logistiek en internationaal ondernemen. Via evofenedex nemen zij hindernissen weg in de logistiek en internationaal ondernemen en voegen zij kansen toe. Regionaal, nationaal en internationaal. Van een veiliger en efficiënter magazijn en slimmer vervoer tot goede opslag van gevaarlijke stoffen en meer export.

Wij zijn georganiseerd in kernthema’s: vervoer, internationale handel, magazijnen, gevaarlijke stoffen en supply chain management. Binnen deze kernthema’s werken wij in multidisciplinaire teams van projectmanagers, opleidingsadviseurs, accountmanagers, bedrijfs- en beleidsadviseurs om onze leden te voorzien van sterrenservice! evofenedex heeft een zakelijke cultuur waar persoonlijke groei en afwisseling voorop staat, zodat jij je kennis en je vaardigheden verder kunt ontwikkelen.

Kom jij ons team versterken?
Meer weten over wie we zijn en wat we doen? Kijk op www.evofenedex.nl. Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Sanne Sluijter, hr-adviseur via 079-3467346.

Stuur ons je cv met motivatiebrief of pak je smartphone, camera, Go-Pro of iets dat kan filmen. Neem een video van ongeveer 30 seconden op, waarin je vertelt wie je bent en waarom jij dé kandidaat bent die wij zoeken. Reageren kan via het online sollicitatieformulier.

We kijken uit naar je sollicitatie!

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

 

Advocaat-stagiair(e)s aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht

Wat ga je doen?
Je gaat als advocaat-stagiair(e) aan de slag binnen de algemene schadepraktijk. Dat betekent dat je adviseert en procedeert, zowel binnen het aansprakelijkheidsrecht als binnen het verzekeringsrecht. Zo doe je in brede zin ervaring op. Meer specifiek kun je je o.a. bezighouden met beroeps- en bestuurdersaansprakelijkheid, letselschade (o.a. werkgeversaansprakelijkheid), technische schades (CAR, AVB en BA), productaansprakelijkheid en grensoverschrijdende geschillen.

Je schrijft adviezen en processtukken, gaat (mee) naar de rechtbank en werkt samen met verschillende collega’s. Je wordt specifiek begeleid door je patroon, maar kunt ook altijd bij andere collega’s terecht. Ons doel is om van jou een topadvocaat te maken!

Als je het leuk vindt om te publiceren dan is daar alle gelegenheid voor, zowel op ons kennisplatform als in wetenschappelijke tijdschriften.

Naast je dagelijkse praktijk volg je natuurlijk ook de Beroepsopleiding Advocatuur en biedt de Dirkzwager Academy allerhande mogelijkheden om je ook daarnaast nog op andere manieren te ontwikkelen.

Waar ga je werken?
In verband met de aanhoudend groeiende praktijk breiden we ons team op de sectie Aansprakelijkheid, Schade en Verzekering in Arnhem uit. Onze landelijk en internationaal opererende schadepraktijk staat vooral verzekeraars en hun verzekerden bij en is de grootste in Nederland.

Wie ben jij?
Heb jij een passie voor het aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht? Ben jij gedreven, zelfstandig en analytisch sterk en blijkt dit ook uit je studieresultaten? En krijg je er energie van om doordachte juridische stukken op te stellen en creatieve argumenten te bedenken om de rechter van jouw standpunt te overtuigen? Dan maken we graag kennis met jou.

Solliciteer ook gerust als je een gevorderd advocaat-stagiair(e) of beginnend medewerker bent.

Arbeidsvoorwaarden
Bij een uitdagende functie horen goede arbeidsvoorwaarden. Je kunt van ons het volgende verwachten:

een contract voor de duur van de advocaat-stage (meestal: 3 jaar en 3 maanden);
een advocaat-stagiair(e) start met een salaris van € 3.226 bruto per maand bij een fulltime dienstverband;
een goede pensioenregeling;
een vaste onkostenvergoeding en reiskostenvergoeding;
28 vakantiedagen bij een fulltime dienstverband;
een laptop en een mobiele telefoon;
de Beroepsopleiding Advocatuur;
veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling. Zowel in de verplichte Beroepsopleiding Advocatuur als binnen onze eigen Dirkzwager Academy.

Interesse?
Mocht je nog vragen hebben, dan kun je contact opnemen met Daan Baas, partner, Annet van Duijn, associate partner, of Annelijn Bloo-Kroes, senior-advocaat. Je bereikt Daan via 026 353 83 74 of via baas@dirkzwager.nl, Annet via 026 353 83 43 of duijn@dirkzwager.nl en Annelijn via 026 353 84 16 of bloo@dirkzwager.nl

Wil je solliciteren? Klik dan op de oranje button ‘online solliciteren’ hieronder. Je motivatiebrief mag je richten aan Petra Kiphardt (manager HR).

Letselschadejurist

6 Letselschadejuristen

‘Oplossingsgerichte juristen die mensgericht schade kunnen afhandelen en een passie hebben voor complexe dossiers.’

Standplaats: Utrecht (Kromhout Kazerne)        

Over Ministerie van Defensie
Werken bij Defensie is de kans krijgen om iets te betekenen voor Nederland, namelijk te beschermen wat ons dierbaar is. Bij dat goede werk kan altijd wat mis gaan. Denk aan verkeersschade, schade aan eigendommen of letselschade bij (oud-)defensiemedewerkers. Het is dan mogelijk om een schadevergoeding aan te vragen. De afdeling Claims van het Dienstencentrum Juridische Dienstverlening verzorgt de afwikkeling van alle schade aan Defensie en veroorzaakt door Defensie.

De afdeling Claims zoekt maar liefst 6 letselschadejuristen ter uitbreiding van het huidige team van letselschadejuristen. De reden van deze substantiële uitbreiding is een forse stijging van het aantal ingediende en nog te verwachten claims. De letselschadejuristen zullen als dossierbehandelaar optreden op het gebied van beroepsziekten (PTSS, Chroom-6, PX-10, Burnpit), medische aansprakelijkheid, sport- en andere ongevallen.

Wat ga je doen als letselschadejurist?
Je werkt zelfstandig aan neutraal en verdiepend feitenonderzoek en een rechtsgeldige en mensgerichte claimafhandeling. Je werkt onder begeleiding van een ervaren senior collega, die jou de kneepjes van het vak gaat leren.

Je hebt contact met slachtoffers, andere benadeelden en deskundigen en je zet het dossier vanaf het eerste contact meteen goed neer. Je beoordeelt en beslist zelfstandig en stemt samen met je collega’s en andere organisatieonderdelen binnen Defensie de aanpak van het feitenonderzoek af. Je neemt de regie en je bent sturend op het schadeproces. Daarbij streef je altijd naar een eerlijke en rechtvaardige regeling.

Wat biedt het Ministerie van Defensie?

    • Een warm welkom in een team met professionele en bevlogen collega’s. Je start met 5 nieuwe collega’s, die zich net als jij verder willen ontwikkelen en graag laten uitdagen. Samen zetten jullie de schouders eronder om te komen tot een prettige, correcte en rechtvaardige afhandeling van de letselschadedossiers.
    • Een uitdagende functie omdat je een zwaar kaliber dossiers mag afhandelen, bezien vanuit de kant van de werkgever. Je werkt met vertrouwelijke informatie die een grote maatschappelijke impact kunnen hebben. Een maatschappelijk verantwoorde baan, waarbij empathische en sensitieve vaardigheden van pas komen.
    • Een werkbasis op de Kromhoutkazerne in Utrecht, tegenover stadion Galgewaard, goed bereikbaar met het openbaar vervoer. Daarnaast reis je door het hele land om (huis)bezoeken af te leggen.
    • Alle mogelijkheden om je verder te ontwikkelen en om voor een gezonde work-life balance te zorgen, zoals flexibiliteit in werkplek en werktijden.
    • Salaris is ingeschaald in 11 (max. € 4810,22) op grond van het BARD (burgerlijk ambtenarenreglement defensie) en IBBAD (inkomstenbesluit burgerlijke ambtenaren defensie). De inschaling is afhankelijk van kennis en ervaring. Het is een fulltime functie van 38 uur. Deeltijd is bespreekbaar (minimaal 32 uur).
    • Naast het salaris en vakantiegeld kun je rekenen op een eindejaarsuitkering van 6,4%. Defensie hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer maximaal 75% betaald ouderschapsverlof (onder voorwaarden), studiefaciliteiten en een vergoeding woon-werkverkeer.
    • Een tijdelijke aanstelling voor de duur van 2-3 jaar.

Wat vraagt het Ministerie van Defensie?

Om de functie van letselschadejurist succesvol te kunnen vervullen, neem je zeker mee:

    • Een afgeronde academische opleiding Nederlands Recht, bij voorkeur specialisatie privaatrecht of aansprakelijkheidsrecht; je hebt daarnaast affiniteit met bestuurs(proces)recht.
    • Affiniteit met het werkterrein van het Ministerie van Defensie.
    • 5 à 6 jaar ervaring met het zelfstandig afwikkelen van zware letselschadedossiers, zowel met de juridisch inhoudelijke beoordeling als met het onderhandelen/schaderegelen.
    • Of minimaal 3 jaar relevante werkervaring opgedaan en de opleiding OSR middelzwaar letsel met succes voltooid.
    • Zeer goede beheersing van de Nederlandse taal, in zowel woord als schrift.

Meer gewenste functie-eisen en competenties lees je in het uitgebreide functieprofiel.

Herken je jezelf in bovengenoemde punten en ben jij uit het juiste hout gesneden om mee te helpen aan de afhandeling van zeer complexe en maatschappelijk relevante dossiers? Dan nodigen we je van harte uit te reageren!

Meer informatie?
Algemene informatie over de organisatie vind je op de website van het Ministerie van Defensie.

Meer informatie over Defensie Ondersteuningscommando, de Divisie Personeel & Organisatie Defensie en de inhoud van de functie lees je in het functieprofiel dat je bovenaan deze pagina kunt downloaden.

Voor overige vragen kun je contact opnemen met het secretariaat Werving & Search en vragen naar adviseur Birgitte de Keijzer via telefoonnummer (088) 00 868 00.

Solliciteren
Wij zijn benieuwd naar jouw drive!

Om te solliciteren, gebruik hiervoor het online sollicitatieformulier volg de stappen zoals aangegeven. Tijdens het proces wordt gevraagd om je emailadres, persoonsgegevens, cv en motivatiebrief. We ontvangen jouw reactie graag uiterlijk op 28 april 2019.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Aankomend Letselschadebehandelaar

Aankomend Letselschadebehandelaar

Wat ga je doen?
Als aankomende letselschadebehandelaar bij Nh1816 Verzekeringen word je intern opgeleid tot letselschadebehandelaar. Je gaat, onder begeleiding, meteen in de praktijk aan de slag. Na het opleidingstraject handel je zelfstandig de complete procedure van letselschadeclaims af.

Daarbij bestudeer je o.a. expertise- en schaderapporten en ben je verantwoordelijk voor de afhandeling van letselschadedossiers. Je staat benadeelden te woord en kunt je goed inleven in hun situatie. Tevens onderhoud je contacten met verzekerden en belangenbehartigers. Als het nodig is, schakel je specifieke deskundigen in o.a. bij re-integratie of voor advisering op medisch gebied.

Zoals je leest is het een uitdagende functie. Het is belangrijk dat je professioneel omgaat met de emoties van de betrokkenen én met die van jezelf!

Jouw verantwoordelijkheden als volleerd letselschadebehandelaar:

  • beoordelen van de dekking en de aansprakelijkheid;
  • informatie en voorlichting verstrekken aan benadeelden en belangenbehartigers;
  • dossierbehandeling volgens de gedragscode behandeling letselschades (GBL);
  • regie voeren in de volledige procedure van letselschaden;
  • frequent contact onderhouden met verzekerden, zijn of haar verzekeringsadviseur en belangenbehartigers en andere betrokken professionals;
  • zelfstandig beslissingen en (oplossing)initiatieven nemen m.b.t. dossiers.

Wat breng je mee?
Je bent doortastend, pragmatisch en je kunt je goed inleven in de situatie en problemen van anderen. Je bent oprecht geïnteresseerd in mensen en kan goed luisteren. Je denkt in mogelijkheden en bent overtuigend, het onderhouden van contacten is voor jou vanzelfsprekend.

We zoeken een ambitieuze professional met hbo/wo werk- en denkniveau (juridische opleiding is een pre) die zich graag wil ontwikkelen! Verder heb je affiniteit met verzekeringen en wil je de regie voeren in de afhandeling en oplossing van letselschaden. Verder heb je de ambitie om je als professional te verdiepen en te verbreden in het vakgebied, om daarmee een waardevolle bijdrage te leveren aan de kwaliteit van processen.

Wat bieden we jou?
Een vakgerichte opleiding tot letselschadebehandelaar met coaching on the job en ontwikkelingskansen, daarbij:

  • Een marktconform salaris.
  • 13e maand.
  • 200 vakantie-uren.
  • Mogelijkheid tot het opbouwen van 104 extra verlofuren.
  • Uitstekende pensioenregeling.

Geïnteresseerd?
Stuur je motivatiebrief met curriculum vitae naar hrm@Nh1816.nl of vul het sollicitatieformulier in via het online sollicitatieformulier. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Hans Bläcker, manager letselschadeafdeling, via hans.blacker@Nh1816.nl.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie stellen wij niet op prijs.

Senior juridisch adviseur Stedelijke Ontwikkeling

Senior juridisch adviseur Stedelijke Ontwikkeling (grondzaken)
36 uur | Amstelveen

Wie zijn wij?
De ambtelijke organisatie Amstelveen werkt voor de gemeenten Amstelveen en Aalsmeer. De organisatie bedient twee gemeentebesturen en in totaal ruim 120.000 inwoners. Amstelveen staat voor een omvangrijke omwenteling als het gaat om de opgave voor vernieuwing van de stad. Lag vroeger de focus op omvangrijke uitleglocaties voor woningbouw, nu verschuift de aandacht naar herontwikkeling en transformatie van de bestaande stad. De missie van de afdeling Stedelijke Ontwikkeling is te zorgen voor een goed ingerichte ruimte in Amstelveen en Aalsmeer waar mensen zich thuis voelen om te wonen, te werken en te verblijven. De afdeling Stedelijke ontwikkeling wil met een slagvaardige en resultaatgerichte kernorganisatie ontwikkelingen initiëren en faciliteren.

Het team projecten en grondzaken bestaat uit projectmanagement, projectondersteuning, stedenbouw, planeconomie en grondzaken. Daarnaast vallen ruimtelijke ordening, wonen,  energietransitie, milieu en omgevingsvergunningen onder de afdeling.

Voor de vakgroep grondzaken zijn wij op zoek naar versterking. Deze vakgroep bestaat op dit moment uit een senior juridisch adviseur, tevens coördinator grondzaken, een juridisch adviseur en een medewerker grondzaken in de vaste kern, aangevuld met extern ingehuurde juridisch adviseurs grondzaken op basis van de werkvraag. Wij hebben behoefte aan een uitbreiding van de vaste kern met een juridisch adviseur en jij komt de vaste kern van deze vakgroep versterken. De vakgroep is verantwoordelijk voor het juridisch begeleiden van gebiedsontwikkelingen en het opstellen van de daarbij behorende overeenkomsten op het gebied van wettelijk kostenverhaal en grondtransacties. Ook de berekening van grondprijzen en het wettelijk kostenverhaal valt onder de verantwoordelijkheid van de vakgroep. Dit laatste in nauwe samenwerking met de vakgroep planeconomie.

Onder leiding van een projectmanager wordt er samengewerkt in projectgroep verband. Aan ieder project worden vanuit de vakgroep grondzaken en de vakgroep planeconomie een juridisch adviseur en een planeconoom gekoppeld, die nauw samenwerken bij het bereiken van het resultaat. Het gemeentelijke werkproces bij gebiedsontwikkelingen in samenwerking met marktpartijen is zo ingericht, dat er voor iedere fase van de ontwikkeling een overeenkomst wordt aangegaan met daarin de (proces)afspraken voor de betreffende fase van de ontwikkeling. Dat loopt van voorovereenkomst of intentieovereenkomst voor de duur van de haalbaarheidsfase tot en met de overeenkomst met betrekking tot de realisatie van de bestemmingswijziging en de realisatie van het bouwplan en een eventuele grondverkoop of -aankoop. De juridisch adviseur en de planeconoom werken gedurende dit hele proces nauw samen met de projectmanager en de andere betrokken vakdisciplines en spelen een belangrijke rol in het bepalen van de ontwikkel- en onderhandelstrategie en in het vormgeven en vastleggen van de juridische afspraken. De juridisch adviseur beheert zelfstandig zijn eigen dossiers onder supervisie van de coördinator.

Jouw uitdaging!
De senior juridisch adviseur grondzaken/stedelijke ontwikkeling functioneert zelfstandig en is allround op het juridisch vakgebied van gebiedsontwikkeling. Je hebt een stevige persoonlijkheid en bent in staat om snel je weg door de organisatie te vinden om informatie te vergaren en draagvlak te creëren. Je bent in staat om inhoudelijk tegenwicht te bieden aan projectmanagers, marktpartijen en bestuurders en je hebt gevoel voor het werken in een politiek bestuurde organisatie. De functie brengt veel persoonlijke contacten met zich mee, zowel intern als extern. Je beschikt over uitstekende contactuele- en onderhandelingsvaardigheden, strategisch inzicht en overtuigingskracht en je kunt je goed uitdrukken in woord en geschrift.

Wat vragen wij van jou?

  • Je hebt een voor de functie relevante afgeronde WO-opleiding of Hbo-opleiding.
  • Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring op het gebied van gebiedsontwikkeling en grondzaken en hebt aantoonbare kennis van en ervaring met het opstellen van intentieovereenkomsten, anterieure overeenkomsten en (koop)overeenkomsten en hebt up-to-date kennis van de relevante wet- en regelgeving op het gebied van grondtransacties,bestemmingswijzigingen en wettelijk kostenverhaal.
  • Je hebt gevoel voor gebiedsontwikkeling en alle facetten die daarbij komen kijken, zoals inzicht in de belangen van marktpartijen, inzicht in alle onderdelen van het proces van planontwikkeling, ruimtelijke procedures, civiel technische werkzaamheden en de realisatie van het bouwplan.
  • Je beschikt over basiskennis van de totstandkoming van grondprijzen en wettelijk kostenverhaal en kunt hierover inhoudelijk sparren met de planeconoom en de marktpartij.
  • Je hebt ervaring met bestuurlijke besluitvorming en het adviseren in een politiek bestuurde organisatie.
  • Je hebt goede onderhandelingsvaardigheden, strategisch inzicht en bent ervaren in het voeren van onderhandelingen.
  • Je hebt een pragmatische en oplossingsgerichte instelling met als oogmerk meerwaarde voor partijen aan beide zijden van de onderhandelingstafel.
  • Je hebt een gedegen kennis van Word en Excel.

Wat bieden wij jou?

  • Een zelfstandige functie in een professioneel team met hoge ambities.
  • Een functie met uitzicht op een vast dienstverband.
  • Goede arbeidsvoorwaarden, collega’s met humor en een gezond en vooral lekker bedrijfsrestaurant.
  • Een salaris van maximaal € 4859,- bruto per maand (CAR-UWO schaal 11) op basis van een 36-urige werkweek. Inschaling is op basis van kennis en ervaring.
  • Collectiviteitskorting bij diverse zorgverzekeraars.
  • Een groot trainingsaanbod bij onze AA-academie waardoor je volop in ontwikkeling blijft.
  • De gemeente kent flexibele werktijden en een eigentijds arbeidsvoorwaardenpakket, waaraan je op basis van een individueel keuzebudget (IKB) van 17,05% gedeeltelijk zelf invulling kunt geven. Je kan het uit laten betalen en ook gebruiken voor het kopen van verlof. Daarnaast is het mogelijk om dit budget te gebruiken voor belastingvoordeel ten aanzien van reiskosten, aanschaf fiets, aanschaf ICT apparatuur, vakbondscontributie en opleidingen.

Enthousiast geraakt?
Kom bij ons het verschil maken en reageer voor 1 april 2019 via de sollicitatiebutton. Wij zien je sollicitatie graag tegemoet!

Voor vragen kun je bellen met Petra Kegge, Teamleider Projecten en Grondzaken of Joost Gransier, corporate recruiter. Zij zijn bereikbaar via 020-540 49 11. Je kunt je vragen ook stellen via WhatsApp via 06 – 10 14 75 63 (alleen WhatsApp).

 

Wat verder goed is om te weten

  • Iedereen die bij de gemeente Amstelveen of Aalsmeer komt werken moet vóór aanvang van zijn werkzaamheden een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) overleggen. De gemeente geeft aan waarop gescreend moet worden door het Centraal Orgaan Verklaring Omtrent Gedrag. Dit is afhankelijk van de werkzaamheden die uitgevoerd gaan worden.
  • Een diplomacheck maakt deel uit van deze procedure. Een assessment- en referentiecheck kunnen deel uitmaken van de procedure.
  • Deze vacature hebben wij in eigen beheer. Daarom stellen wij acquisitie niet op prijs.

De AA-organisatie wil een diverse en inclusieve organisatie zijn. Daarom bieden wij ruimte aan iedereen en zetten wij de diversiteit van onze collega’s in om de beste resultaten te behalen voor onze organisatie en de inwoners van Amstelveen en Aalsmeer. Talent als basis, diversiteit als kracht. Vanuit deze visie staan al onze vacatures open voor iedereen.

Trefwoorden: Juridisch, gemeente, professional, stedelijke ontwikkeling, adviseren, onderhandelen.