Gemeente Bloemendaal heeft een vacature voor een
28-36 uur
Wat ga je doen als Juridisch Adviseur?
Je werkt in het team Juridische Ondersteuning van de afdeling Beleid. Als juridisch adviseur lever je een bijdrage aan de bestuurlijke-juridische kwaliteit van de gemeente Bloemendaal. Je houdt je vooral bezig met het opstellen van juridische procedures en (complexe) bestuurlijk-juridische vraagstukken. Je bent een adviseur en een vraagbaak voor het bestuur en de ambtelijke organisatie.
Daarnaast ben je secretaris van de bezwaarschriftencommissie. Je verricht samen met een aantal collega’s, de inhoudelijke ondersteuning voor de bezwaarschriftencommissie. Je bereidt de zittingen van de commissie voor. Ter voorbereiding van de zittingen check je of de juiste informatie tijdig en compleet beschikbaar is. Je stemt af met alle betrokkenen binnen het bezwarenproces. Ook stel je de conceptadviezen van de commissie op binnen de afgesproken termijnen.
Waar beschik je over?
Wij zoeken een juridisch inhoudelijk zwaargewicht met ruime kennis van de juridische onderwerpen die spelen binnen een gemeente (zoals Algemene wet bestuursrecht, Wet openbaarheid van bestuur, Wet algemene bepalingen omgevingsrecht en de Participatiewet). Je bent flexibel ingesteld, integer en klant- en servicegericht. Je bent een proactieve en prettige collega, die weet van aanpakken, afspraken nakomt en realistisch kan plannen. Daarnaast ben je betrokken bij het werk en deel je waar nodig relevante informatie met collega’s en/of de commissie. Nauwkeurigheid en stressbestendigheid zijn belangrijke eigenschappen in deze functie.
Verder beschik je over:
Wat biedt Gemeente Bloemendaal jou?
Meer weten?
Neem voor meer informatie contact op met Jacqueline Callenfels, coördinator team juridische ondersteuning (j.callenfels@bloemendaal.nl of 023-5225736)
Solliciteren op de functie van Juridisch Adviseur
Heb je interesse in deze functie? Dan nodigen wij jou van harte uit om te reageren. Laat je CV en motivatie uiterlijk zondag 22 september achter via onze sollicitatiepagina. Wij kijken uit naar je reactie!
Wat maakt werken bij Bloemendaal zo leuk?
Gemeente Bloemendaal. Een organisatie waar we samen werken aan een prettige leefomgeving voor onze inwoners. Waar door de hectiek geen dag hetzelfde is. Waar je veel eigen verantwoordelijkheid krijgt, altijd gesteund door het bestuur. Waar we continu streven naar het beste resultaat en er ook aandacht is voor een goede werk-privébalans. Waar we met trots, lef en nieuwsgierigheid ons werk doen. Dat is werken bij Bloemendaal. Word jij onze collega?
Trefwoorden: Adviseur, Juridisch Adviseur, Juridisch Advisering, Bestuursrecht, Overheid, Gemeente
Wat je gaat doen
Als jurist van Kifid word je onderdeel van een team van ca. 45 juristen, dat de volgende specialisaties kent: bank- & hypotheekzaken, beleggingen en verzekeringen. Binnen de functie ligt de focus op het oplossen van problemen tussen consumenten en/of kleinzakelijke ondernemers en hun bank, verzekeraar, beleggingsadviseur, tussenpersoon of een andere financiële dienstverlener. Het is een brede en veelzijdige rol, waarbij je het ene moment bijvoorbeeld bezig bent met een consument met een klacht over een levensverzekering die aan een hypotheek is gekoppeld en het andere moment met een consument met een klacht over een registratie. Het is in iedere zaak van belang dat je je verdiept in beide partijen, dat beide partijen zich gehoord voelen en dat je hen een gelijk speelveld biedt. In eerste instantie onderzoek je de mogelijkheid om te bemiddelen. Indien dit niet mogelijk is, zal de zaak worden voorgelegd aan de Geschillencommissie van Kifid en zul je de zitting voorbereiden en de conceptuitspraak schrijven. Je krijgt de kans je positie met veel eigen verantwoordelijkheid in te richten en hebt vanaf het eerste moment rechtstreeks contact met partijen. Binnen je dagelijkse werkzaamheden werk je nauw samen met de naaste juristen uit het team en heb je overleg met de leden van de Geschillencommissie.
Wat we vragen
Je bent een oplossingsgerichte jurist met een open mindset. Je bent communicatief vaardig, analytisch, komt snel tot de kern en hebt een uitstekend inlevingsvermogen. Je bent overtuigend en weet verwachtingen te managen.
Kifid vraagt verder van je:
een afgeronde universitaire opleiding Nederlands Recht;
minimaal 3 jaar relevante werkervaring, bij voorkeur opgedaan in de advocatuur, de rechterlijke macht, het onderwijs of bij een financiële dienstverlener;
ervaring met financieel recht is een pré;
ervaring met procederen is een pré;
ervaring met bemiddelen is een pré;
uitstekende schrijfvaardigheden.
Wat we bieden
Als jurist van Kifid word je onderdeel van een team waarin samenwerken centraal staat. Je krijgt de kans om samen met je collega’s bij te dragen aan het bieden van laagdrempelige, deskundige en passende oplossingen aan consumenten en/of kleinzakelijke ondernemers met een klacht over hun financiële dienstverlener. Je komt te werken binnen een organisatie vol proactieve, ambitieuze professionals en krijgt de kans om met nieuwe ideeën te komen.
Bovendien krijg je:
een jaarcontract met uitzicht op een vast contract bij goed functioneren;
een marktconform salaris;
een eindejaarsuitkering in de vorm van een 13de maand;
uitgebreide opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden.
Een assessment kan onderdeel uitmaken van de procedure. Een PES (pre-employment screening) maakt standaard onderdeel uit van de procedure.
Je werkomgeving
Kifid, het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening, is het laagdrempelige en deskundige financiële klachteninstituut waar consumenten en kleinzakelijke ondernemers terecht kunnen met hun klachten over financiële producten of diensten. Kifid is door de Minister van Financiën erkend als bemiddelingsorgaan en bindend adviescollege.
In totaal zijn er ca. 75 mensen werkzaam bij Kifid, waarvan ca. 45 juristen (in de functie van Secretaris). Met elkaar zorgen zij ervoor dat jaarlijks ongeveer 3.000 klachten inhoudelijk kunnen worden behandeld, waarbij de helft wordt opgelost door middel van bemiddeling of schikking. Je komt te werken in een modern pand, gevestigd op het Centraal Station van Den Haag, vanuit waar je een prachtig uitzicht hebt
Wat je gaat doen
Als (Senior) Associate Finance & Regulatory bij PwC Legal word je onderdeel van het (Financial Services) Regulatory team. De Finance activiteiten worden verder uitgebouwd en jij krijgt de kans om daar een belangrijke bijdrage aan te leveren. Je vervult dan ook een veelzijdige functie, waarbij je de mogelijkheid krijgt om in de juridische breedte te adviseren. Binnen je dagelijkse werkzaamheden ben je enerzijds betrokken bij grote (internationale) financieringstransacties, waarvoor je je bijvoorbeeld bezighoudt met het opstellen en beoordelen van leningsdocumentatie (o.a. LMA). Anderzijds zul je verantwoordelijk zijn voor het geven van juridisch advies op het gebied van financial regulatory. Je werkt daarbij voortdurend samen met je naaste, ambitieuze collega’s en krijgt de kans om van hen te leren. Binnen PwC wordt daarnaast sterk gefocust op het bieden van innovatieve en geïntegreerde maatwerkoplossingen aan cliënten, waardoor je veel zult werken in interdisciplinaire teams en steeds schakelt met collega’s van o.a. Tax en Advisory. Bovendien heb je van het begin af aan rechtstreeks klantcontact.
Wat we vragen
Je bent een ambitieuze, creatieve jurist die denkt in oplossingen. Je durft te bouwen, bent klantgericht, werkt graag in teamverband en krijgt energie van werken binnen een dynamische, internationale organisatie. Je hebt/bent bovendien:
Een afgeronde universitaire opleiding Nederlands Recht;
Tussen de 3 en 6 jaar werkervaring als advocaat, kandidaat-notaris, bedrijfsjurist of toezichthouder;
Enige ervaring met Finance en – meer specifiek – financieringstransacties;
Ervaring met financial regulatory is een pré;
Vloeiend in Nederlands en Engels in woord en geschrift.
Wat we bieden
Als (Senior) Associate Finance & Regulatory bij PwC Legal krijg je de kans om te werken voor de meest vooraanstaande, internationale cliënten. Je wordt onderdeel van een inspirerend team met een informele werksfeer. Je krijgt de mogelijkheid je functie met veel eigen verantwoordelijkheid in te richten en je krijgt bovendien:
Een marktconform salaris;
Goede secundaire arbeidsvoorwaarden;
Uitgebreide opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden (bijv. Grotius en de PwC Academy);
De mogelijkheid om flexibel te werken en te leven.
Je werkomgeving
PwC is opgericht in 1849 en is inmiddels uitgegroeid tot een wereldwijde zakelijke dienstverlener met activiteiten op het gebied van Digital Technology, Assurance, Tax en Advisory. PwC heeft momenteel vestigingen in bijna 160 landen en er werken in totaal ruim 200.000 mensen, waarvan ca. 5.000 bij PwC Nederland.
Met 3.500 PwC juristen, verspreid over 85 landen behoort PwC Legal tot een van de grootste internationale, juridische netwerken. In Nederland werken meer dan 60 professionals vanuit de vestigingen in Amsterdam en Rotterdam. In het Regulatory team in Amsterdam werken in totaal 10 juristen.
Join PwC and contribute to “building trust in society and solving important problems”.
Jurist
Chios Media family office, familie van den Ende
Amsterdam, fulltime/parttime
We zijn op zoek naar een jurist die breed inzetbaar is binnen Chios Media en haar gelieerde bedrijven.
Wil jij onderdeel zijn van een professionele kleinschalige organisatie? Vind je het aantrekkelijk om voor diverse ondernemingen en stichtingen uiteenlopende juridische werkzaamheden te verrichten?
Stop dan met zoeken, want wij zijn per direct opzoek naar een Jurist.
Wat ga je doen?
Onze ideale collega?
Wat hebben wij jou te bieden?
Over ons
Chios Media is als family office van de familie Van den Ende verantwoordelijk voor de financiële en juridische organisatie van een groep bedrijven en stichtingen.
Solliciteren
Ben jij enthousiast geworden over bovenstaande functie? Solliciteer dan nu via het online sollicitatieformulier. Voor meer informatie over Chios Media en over de functie kun je contact opnemen met Marijne van der Vliet, manager fiscale & juridische zaken, via 020 – 574 50 00. Reageren kan tot uiterlijk 7 mei 2019.
Acquisitie na aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
De Hooge Waerder heeft voor haar locatie in Alkmaar een vacature voor een
(ervaring met compliance in accountancy, 3 of 4 dagen per week)
Je bent inmiddels flink ervaren in het toezien van wet- en regelgeving bij een financiële dienstverlener maar je wilt meer. Je kan overal aan de slag, maar hoe wil jij werken, je ontwikkelen en hoe wil jij dat je dag eruit ziet? Ik, Maurice (partner én kantoordirecteur Alkmaar), werk al 20 jaar bij De Hooge Waerder en vertel je graag hoe het werken bij ons is. Ik zoek namelijk een directe collega!
Hoe ziet jouw dag eruit?
Als Compliance Officer heb je een brede, verantwoordelijke rol rechtstreeks onder de partners. Dat bekent dat jij van A tot Z verantwoordelijk bent voor alle compliance werkzaamheden binnen het bedrijf, van het zelf schrijven van rapporten tot het fungeren als kritische gesprekspartner voor alle lagen in de organisatie. Er is enorm veel vrijheid in het verder vormgeven en invullen van deze rol!
Je geeft gevraagd en ongevraagd advies ten aanzien van het compliance beleid en doet verbetervoorstellen. Je adviseert partners en collega’s ten aanzien van de wet- en regelgeving en je draagt zorg voor verslaglegging.
Vanuit jouw specialisme speel je in op nieuwe of gewijzigde wet- en regelgeving en zorgt ervoor dat collega’s bewustzijn rond compliance. Ook schuif je regelmatig aan bij het vaktechnisch overleg van ons bureau Vaktechniek.
Taken en verantwoordelijkheden
Als je mijn collega wordt wat staat daar dan tegenover?
Welke achtergrond past bij deze rol?
Je beschikt over een afgeronde HBO of WO opleiding in een juridische of bedrijfskundige richting en minimaal 5 jaar werkervaring. Je bent op de hoogte van actuele wet- en regelgeving en hebt al eerder bij een accountants- of administratiekantoor gewerkt en je hier beziggehouden met compliance.
Ben jij dé DHW’er die wij zoeken?
Deze functie kun je misschien bij veel bedrijven bekleden, maar er is maar één De Hooge Waerder: korte lijnen in een collegiale en informele werksfeer.
De Hooge Waerder staat voor:
Herken jij je in onze kernwaerden en in deze vacature?
Neem dan contact op met onze Recruiter Cindy Smit via WhatsApp (06- 823 983 26) of vul direct het sollicitatieformulier in, door te klikken op de solliciteerbutton en misschien tot snel?
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Contractmanager
38 uur, Delft
Een wezenlijke bijdrage leveren aan een duurzame samenleving door middel van hoogstaand onderzoek en onderwijs. Dat is TU Delft! Het onderzoek van de wetenschappers kan leiden tot baanbrekende innovaties en nieuwe fundamentele inzichten. Hoe bijzonder is het om daar een rol in te spelen. Als contractmanager ben jij verantwoordelijk voor alle contractuele zaken die bij onderzoek komen kijken. Langlopende contracten waar vaak internationale partijen en grote bedragen mee zijn gemoeid? Geen punt voor jou: jij zorgt dat alles contractueel goed geregeld is.
Dit ga je doen
Als contractmanager bij de faculteit Werktuigbouwkunde, Maritieme Techniek & Technische Materiaalwetenschappen (3mE) ben jij samen met een collega-contractmanager en hoofd contractbureau verantwoordelijk voor alle contractuele zaken die bij onderzoek komen kijken. De diversiteit aan contracten – van intentieverklaringen tot langlopende samenwerkingscontracten met internationale partijen – is een uitdaging voor jou. Het mag duidelijk zijn: jij bent de contract specialist waar wetenschappers op vertrouwen.
Wetenschappelijk onderzoek kost geld. Veel geld. Onze wetenschappers zijn afhankelijk van subsidies van bijvoorbeeld het rijk en de EU, en financieringen van onderzoekspartners en jij bent hun informatiebron over subsidievoorwaarden. De complexe contracten die jij hiervoor opstelt, zitten juridisch stevig in elkaar en voldoen aan alle (subsidie)voorwaarden. Hiervoor overleg je intern (in teamverband) met projectenbureaus, finance-specialisten, collega-contractmanagers, juristen en valorisatiemedewerkers en schakel en onderhandel jij extern met de geldverstrekkers, partners en andere universiteiten.
Van enkele partners en een paar ton, tot tientallen internationale partijen en miljoenen euro’s. Jij onderhoudt meerdere contracten tegelijkertijd en controleert projectbegrotingen. Een heel gepuzzel soms. Gelukkig weet jij slim structuur aan te brengen. Jij bent voor de wetenschappers van de faculteit 3mE een belangrijke adviseur die hen ondersteunt bij de onderhandelingen, en het juridisch beperken van risico’s. Hierover houd je nauw contact met de onderzoeksleiders. Zijn de contracten rond? Dan zorg jij voor een transparante en zorgvuldige registratie en digitale archivering.
Dit ben jij
Dit bieden wij
De functie heeft een omvang van 38 uur (1,0 FTE) per week. Het gaat om een tijdelijk dienstverband voor de duur van 1 of 2 jaar, met bij goed functioneren uitzicht op een vast dienstverband. Het salaris is gebaseerd op schaal 10 of 11 uit de cao Nederlandse Universiteiten met een minimum van € 2.709,- en een maximum van € 4.978, – bruto per maand bij een fulltime aanstelling. Je wordt ingeschaald op basis van kennis en ervaring. Je bouwt pensioen op via het pensioenfonds ABP.
Naast uiteraard het vakantiegeld in mei, ontvang je in december een eindejaarsuitkering ter hoogte van 8,3%. Ook kun je jaarlijks een deel van je arbeidsvoorwaardenpakket zelf samenstellen met behulp van het Individueel Keuzepakket Arbeidsvoorwaarden, waaronder het kopen en verkopen van verlofuren.
Een goede balans tussen werk en privé is belangrijk. Daarom kun je afspraken maken over flexibele werktijden, thuiswerken, heb je veel vakantiedagen en wordt ouderschapsverlof gedeeltelijk doorbetaald.
We vinden het belangrijk dat jij je zo goed mogelijk kunt ontwikkelen en dat je fit je werkzaamheden kunt uitvoeren. Dit ondersteunen we op verschillende manieren, onder andere met een uitgebreid aanbod aan cursussen, loopbaancoaches of sporten met korting.
Afdeling
Universiteitsdienst – Legal Services.
Hier ga je werken
Wist je dat de TU Delft heel hoog scoort als het gaat om medewerkerstevredenheid? Er hangt bij ons dan ook een positieve vibe. De medewerkers van de faculteit 3mE verrichten grensverleggend en baanbrekend onderzoek dat tot uitdagende toepassingen en nieuwe fundamentele inzichten leidt op de terreinen werktuigbouwkunde, maritieme techniek en materiaalwetenschappen.
Je wordt vanuit de directie Legal Services naar de faulteit 3mE gedetacheerd. Wij spelen een belangrijke rol in het borgen van de juridische accountability van de TU Delft. Zo leveren wij strategisch advies en operationele ondersteuning op juridisch gebied aan het College van Bestuur, de faculteit en de Universiteitsdienst. Naast het team Contractmanagement bestaat de directie uit Legal Affairs, Intellectueel Eigendom/Octrooien, Projectmanagement en Integrale Veiligheid.
Interesse?
Mail je motivatie en cv uiterlijk 22 april 2019 naar mr. drs. Saskia Voortman, directeur Legal Services, via po.ud@tudelft.nl. Vermeld hierbij het vacaturenummer AT/UD/LS/2019. Of solliciteer via het online sollicitatieformulier.
Wil je eerst meer informatie over de functie? Neem dan contact op met Saskia Voortman via 015 – 278 43 31 of s.voortman@tudelft.nl. Voor meer informatie over de sollicitatieprocedure kun je terecht bij Ruth Vidal via 015 – 278 12 23 of po.ud@tudelft.nl.
Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.
Young Professional Programme Customer Due Diligence
Stel je eens voor…
Dat jij jouw carrière een vliegende start kan geven en het beste in jezelf kan ontdekken! Dat je financieel-economische criminaliteit kan helpen opsporen en voorkomen om zo de wereld een stukje beter te maken. Dan is het Young Professional Programme Customer Due Diligence (CDD) iets voor jou!
Impact creëren
Customer Due Diligence staat vrij vertaald voor: ‘Ken je klant’. En dat is belangrijk, onze klanten kennen. Allereerst omdat we ze willen helpen om hun ambities te realiseren. Met adviezen en producten die goed aansluiten bij hun behoeften. Maar ook omdat we klanten en onszelf willen beschermen tegen integriteitsrisico’s. Denk daarbij aan risico’s als witwassen of terrorismefinanciering. Als Young Professional CDD kan jij hierin het verschil maken door:
• Vier of vijf verschillende opdrachten te doen in verschillende teams binnen de CDD afdeling, zoals Complexe Klantgroepen, Sancties of FEC Signalen;
• Grondig onderzoek te doen naar klanten waarbij je bijvoorbeeld kijkt naar de bedrijfsstructuur, activiteiten en geldstromen;
• Te zorgen dat klanten de diensten van de Rabobank niet gebruiken voor witwassen, fraude en terrorismefinanciering;
• Nauw contact te onderhouden met de klanten en collega’s van verschillende afdelingen;
• Een uitgebreid netwerk op te bouwen.
Het Young Professional Programme CDD duurt 1,5 jaar en richt zich volledig op jouw persoonlijke en professionele ontwikkeling. Je leert de CDD afdeling én Rabobank van binnen en buiten kennen door de verschillende rotaties. Daarnaast werk je een dagdeel in de week samen met de andere Young Professionals aan verschillende ‘business challenges’ of volg je samen diverse trainingen.
We blijven je ook na afloop van het Young Professional Programme CDD stimuleren en begeleiden in je professionele en persoonlijke ontwikkeling. Waarom? Omdat we ervan overtuigd zijn dat we door ons continu te ontwikkelen de meeste impact te kunnen hebben voor klanten, elkaar en de wereld om ons heen.
Met elkaar
Samenwerken is de manier waarop we werken. Bij het CDD bundelen we onze krachten met de andere Rabobank onderdelen. Samen brengen we actuele integriteitsrisico’s bij specifieke klantgroepen in beeld zodat we daar tijdig en goed op kunnen inspelen. Met jou erbij als Young Professional CDD investeren we in zowel jou als onze toekomst.
Eiso Bos, Hoofd CDD: “Dit YPP is voor jou een unieke kans om je als high potential te oriënteren en ontwikkelen tot analist CDD. Een uitdagend vakgebied waar volop kansen zijn om jouw eigen carrièrepad vorm te geven.”
Met jouw talenten
Je bent leergierig, ondernemend, resultaatgericht en nieuwsgierig. Daarnaast zijn jouw analytisch vermogen, goede rapportagevaardigheden en oordeelsvorming onmisbaar als Young Professional CDD. Bovendien is het belangrijk dat je je in alle onderdelen van onderstaande checklist herkent:
• Afgeronde hbo- of wo-opleiding, bij voorkeur financieel-economisch, Criminologie of op juridisch gebied;
• Maximaal 2 jaar werkervaring;
• Affiniteit met de financiële sector;
• Persoonlijke en professionele ontwikkeling is belangrijk voor jou;
• Samenwerken vind je vanzelfsprekend en je weet anderen te inspireren en te overtuigen met jouw vernieuwende ideeën;
Bij de Rabobank
Dat de Rabobank een financiële dienstverlener is voor meer dan 8,5 miljoen klanten in 40 landen, wist je vast al. Weet je ook dat we met elkaar werken aan een betere wereld? Dit doen we op 101 manieren, zoals:
• Elk jaar geven we een deel van onze winst terug aan de maatschappij. Dit geld- dat wij coöperatief dividend noemen- investeren we in verschillende lokale initiatieven;
• Wij zijn betrokken bij onze omgeving en klanten en steken regelmatig de handen uit de mouwen als vrijwilliger.
Wil jij dit ook?
De beste versie van jezelf worden? Wij helpen je er graag bij door jouw ontwikkeling centraal te stellen en te investeren in een omgeving waarin je blijft leren. We geven je de ruimte om te innoveren en ondernemen. Zo bieden we je volop groeikansen en helpen je verwachtingen te overtreffen en het goede buitengewoon goed te doen, zodat je kan groeien als professional. Daarbovenop kan je bij ons (o.b.v. een 36-urige werkweek) ook rekenen op:
• een bruto maandsalaris dat ligt tussen EUR 2.700 en EUR 3.850.
• een dertiende maand en vakantiegeld;
• een Employee Benefit Budget (9% van je maandinkomen). Hoe jij dit budget inzet, is aan jou. Denk bijvoorbeeld aan het kopen van extra vakantiedagen of een extra storting in je pensioen;
• 100% vergoeding van woon- werkverkeer als je met ov reist! Toch met auto of motor? Kies dan voor een woon- werkverkeervergoeding;
• een pensioenregeling waar je zelf maar 5% aan bijdraagt.
Laten we kennismaken.
Ben jij hem/haar? Onze nieuwe collega die de Rabobank wil versterken als ambitieuze Young Professional CDD? En zo het verschil wil maken voor jezelf, onze klanten én de maatschappij? We ontvangen graag jouw sollicitatie op deze vacature in Zeist. Je motivatiebrief of video, en CV zijn welkom bij Linda van Gogh, Recruiter.
Handig om te weten:
• Solliciteren kan via de “Solliciteer” button.
• Als je vragen hebt over de inhoud van de vacature, kan je die stellen aan Michelle Van Geenen-Goedhart, HR Businesspartner via 0622717663 of via Michelle.van.Geenen-Goedhart@rabobank.nl.
• Linda van Gogh, Recruiter, beantwoordt graag je vragen over de sollicitatieprocedure via 0620536111 of Linda.van.Gogh@rabobank.nl.
• Het Young Professional Programme CDD start op 1 april 2019. Hierbij behouden wij ons het recht voor om deze vacature eerder te sluiten op het moment dat wij voldoende kandidaten hebben voor ons programma.
• De standplaats voor deze vacature is Zeist. We hebben een eigen, directe verbinding tussen het hoofdkantoor in Utrecht en het kantoor in Zeist waardoor je binnen 25 minuten in Zeist bent.
• Screening is onderdeel van de sollicitatieprocedure. We toetsen op basis van de screening procedures die binnen de Rabobank gelden of nieuwe medewerkers voldoende betrouwbaar zijn om werkzaamheden bij de Rabobank te verrichten.
• Jouw privacy is belangrijk voor ons. Mocht je hier meer over willen weten, klik dan op deze link.
• Iedereen is anders, en juist de verschillen in mensen helpen ons om een nog betere bank te zijn. Daarom zijn we benieuwd naar wie jíj bent!
Informatie
Baker McKenzie is één van ’s werelds grootste en meest toonaangevende advocatenkantoor, met 77 kantoren in 47 landen. Als eerste advocatenkantoor in Nederland met een internationale praktijk, heeft Baker McKenzie Amsterdam de meeste ervaring in de grensoverschrijdende advocatuur. In Amsterdam werken circa 200 advocaten, fiscalisten en notarissen voor internationale en Nederlandse topcliënten. Wil jij écht weten hoe het eraan toegaat op een internationaal advocatenkantoor? Kom dan student-stage lopen! Wij bieden je de mogelijkheid om twee maanden fulltime mee te lopen op ons kantoor. Bij onze civiele praktijk kun je als Student-stagiaire terecht bij de secties: Corporate/M&A, Banking & Finance, Employment, Litigation, IP/IT & Commercial, Real Estate en Competition & Trade. Bij welke sectie je stage kan lopen, hangt af van je eigen ambitie, je afstudeerrichting en je persoonlijke kwaliteiten. Vermeld bij je sollicitatie duidelijk naar welke sectie je voorkeur uitgaat en waarom.
Functie
Als Student-stagiaire werk je mee aan projecten met de Baker McKenzie collega’s en lever je o.a. bijdrage door het doen van due diligence en het schrijven van memo’s. Je wordt uitgedaagd om je kennis en ervaring creatief in te zetten op een specifiek werkgebied. Uiteraard dragen wij zorg voor goede begeleiding en ben je ook van harte welkom bij sociale kantoor en/of sectie gerelateerde evenementen.
Eisen
Baker McKenzie is altijd op zoek naar gemotiveerde Student- stagiaires. Je kiest bewust voor een stage bij een groot, internationaal kantoor en kunt dit goed motiveren. Je zit minimaal in het derde jaar van je universitaire studie Nederlands Recht en beschikt over een goed CV (met nevenactiviteiten) evenals een goede cijferlijst cijferlijst. Daarnaast heb je een goede beheersing van de Nederlandse- en Engelse taal en wil je graag stage komen lopen in een team om te werken aan grensoverschrijdende zaken. Je wilt jezelf ontwikkelen en je kennis verdiepen en verbreden in een internationale omgeving. Ook vind je het leuk om op sociaal vlak actief te zijn binnen de sectie.
Interesse
Ben jij klaar voor deze uitdaging en herken jij jezelf in bovengenoemde functieomschrijving? Solliciteer dan middels onze website www.werkenbijbaker.nl.
Jurist / secretaris Klachtencommissie NBA
32-40 uur | Amsterdam
Over de Klachtencommissie
De Klachtencommissie NBA behandelt klachten van derden over de beroepsuitoefening van accountants. De commissie wordt daarbij ondersteund door twee secretarissen. In verband met het vertrek van een van hen zijn wij op zoek naar een secretaris m/v.
Over de werkzaamheden
Als secretaris verzorg je de communicatie met de partijen in de klachtenprocedure, concipieer je verslagen van hoorzittingen en van beslissingen. Je bewaakt de termijnen in de klachtenbehandeling en de juridische kant van de klachtenprocedure. Ook geef je voorlichting aan potentiële klagers over de mogelijkheden tot het indienen van een klacht.
Samen met de voorzitters ben je verantwoordelijk voor het beleid van de Klachtencommissie. Je verzorgt ook de communicatie rondom de Klachtencommissie. Denk daarbij aan het jaarlijkse verslag, aan het actueel houden van informatiebrochures en aan kennisdeling. Je werkt hierbij samen met andere afdelingen binnen de NBA.
Wij vragen
Wij beloven
Een uitdagende functie in een organisatie die volop in beweging is. Een functie met een hoge mate van zelfstandigheid en met volop ruimte voor persoonlijke en vakinhoudelijke ontwikkeling. In een omgeving waarin collegialiteit en professionaliteit hand in hand gaan.
Wij bieden
Informatie en reactie
Heb je vragen, neem dan contact op met Eefje Nelwan, Secretaris Klachtencommissie 020 3010 419. Een schriftelijke reactie kun je richten aan de afdeling HRM, ter attentie van Anke van der Linden, HR Adviseur via HRM@nba.nl.
Je kunt solliciteren door te klikken op de sollicitatiebutton.
Een assessment kan onderdeel uitmaken van de sollicitatieprocedure.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Trefwoorden: Jurist, Secretaris, Klachtencommissie, Juridisch, Recht, Juridische Adviseur, Nederlands Recht
The Role
InnoEnergy offers a challenging environment in a unique organization which is fully aimed at growth within the sustainable energy sector. InnoEnergy is a European company, with offices throughout Europe, headquartered in Eindhoven, the Netherlands. The legal department currently consists of four persons stationed in our Eindhoven office and two lawyers stationed in Poland.
InnoEnergy is currently looking for a legal counsel. You will provide legal advice to various stakeholders inside and outside the organisation. You will coordinate and supervise the involvement of external lawyers where needed. You work autonomously and are part of a group of strong professionals with different backgrounds, working in an international environment. You will be able to contribute to further professionalizing our legal department.
The Person
The following minimum requirements apply to this position:
Reporting
You report to our Head of Legal
Our Offer
A 1 year fixed term contract initially. A competitive salary with excellent secondary conditions and the chance to develop yourself at the forefront of the sustainable energy sector in a unique, international and dynamic setting.
Apply
Please send your CV and cover letter to marco.verburgh@innoenergy.com.