Over de functie
Je geeft 1e-lijns juridisch advies en beoordeelt schademeldingen op polisdekking. Hierbij kijk je of de rechtsvraag past binnen de afgesloten verzekering bij ARAG. Soms is dat een eenvoudige beslissing, maar dit kan ook complex zijn.
Over de afdeling / bedrijfscultuur
Op het Service Center bij ARAG wordt 1e-lijns juridisch advies gegeven. Dit gebeurt vaak telefonisch, maar kan ook per e-mail. Klantgericht werken en kwaliteit zijn onze belangrijkste pijlers. Op onze afdeling werken enthousiaste en deskundige medewerkers. Het uitgangspunt is dat wij altijd helpen. Ook als klanten niet (voldoende) verzekerd zijn, helpen de juristen hen op weg met een juridisch advies.
Een cultuur van je en jij. Elkaar groeten in de gang. Een cultuur waarbij iedereen even tijd voor elkaar vrijmaakt. En waar kennis en successen gedeeld worden. Professioneel richting de klant, informeel richting je collega’s.
Wat vragen wij
Je hebt een afgeronde opleiding HBO Rechten, SJD of WO Rechten. Je bent breed geïnteresseerd in het recht. Je beschikt over een aantal jaren relevante werkervaring opgedaan in de advocatuur, een relevante brancheorganisatie of een andere juridische dienstverlener. Je bent praktisch ingesteld en vindt het leuk om generiek juridisch inhoudelijk bezig te zijn. Je bent een aanpakker en iemand die de verbinding zoekt. Je bent klantgericht, dienstverlenend en vindt het leuk je rol te pakken in een dynamische omgeving. Je bent communicatief sterk. Ook binnen een hectische omgeving lukt het jou creatieve, passende en klantgerichte oplossingen te bedenken.
Wat bieden wij
• Een marktconform salaris gebaseerd op een 38-urige werkweek
• Variabele werktijden en de mogelijkheid tot inruilen van vrije tijd en salaris
• Aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals 8% vakantiegeld, een vaste 13e maand en een goede pensioenregeling
• Ruime mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling en het volgen van opleidingen
• ARAG Vitaliteitsprogramma (waaronder ons sportprogramma)
Interesse?
Ben jij de professional die wij zoeken? Dan ontvangen wij graag jouw CV en motivatie. Heb je nog vragen? Neem dan contact op met Marjolein Hoeksema 033 – 434 2514.
Over ARAG
ARAG is een onafhankelijke rechtsbijstandverzekeraar en juridisch dienstverlener. Wij maken het recht toegankelijk en betaalbaar voor iedereen. Onze ambitie is om de beste juridische dienstverlener van Nederland zijn. Klanttevredenheid en kwaliteit van dienstverlening zijn hierbij de uitgangspunten.
ARAG Nederland maakt onderdeel uit van de ARAG Groep, een van oorsprong Duits familiebedrijf met vestigingen in 15 Europese landen, de Verenigde Staten en Canada. Met zo’n 700 professionals in Nederland werken wij in een collegiale omgeving en informele werksfeer vanuit de locaties in Amsterdam, Rotterdam, Leusden en Roermond. Meer weten? Klik dan op onze bedrijfspagina: https://www.arag.nl/over-arag/
Ben jij de jurist die we zoeken?
Provincie Overijssel heeft voor haar locatie in Zwolle meerdere vacatures voor de functie van
(Junior, Medior, Senior)
Wat ga je doen als Juridisch Adviseur?
Je zult als adviseur betrokken zijn bij beeldbepalende projecten, met grote bestuurlijke of financiële belangen. Denk bijvoorbeeld aan de gebiedsontwikkeling rond luchthaven Twente, de Vechtdalverbinding, Innovatie, Nieuwe energie of Ruimte voor de Vecht. Je geeft juridisch advies aan beleidseenheden, project- en programmaleiders, de directie en soms rechtstreeks aan gedeputeerde staten. Je hebt een expertrol en wordt ingeschakeld als specifieke kennis is vereist. Daarnaast ben je samen met het team verantwoordelijk voor juridische control. Je adviseert in hoge mate zelfstandig. De functie vraagt brede juridische kennis waarbij je dikwijls nieuwe wegen moet onderzoeken. Je kunt jezelf scherpen aan de deskundigheid van jouw directe collega’s in het team Juridische Zaken. We zoeken 3 nieuwe collega’s: een junior adviseur (schaal 10), een medior (schaal 11) en een zeer ervaren senior adviseur (schaal 12). De vacatures zijn ontstaan door uitbreiding en het vertrek van een medewerker.
We zoeken een collega voor 32 tot 36 uur per week.
Wat breng jij mee?
Wij vragen een universitaire rechtenopleiding (master of doctoraal). De junior heeft bij voorkeur al enige werkervaring maar kan ook een beginnend jurist zijn met veel potentieel. Dat kan bijvoorbeeld blijken uit cijfers en nevenactiviteiten. Als “medior” heb je meer dan 4 jaar ervaring en de senior adviseur heeft meer dan 7 jaren werkervaring als jurist. Je hebt brede kennis van het algemeen bestuursrecht en daarnaast kennis en ervaring op enkele van de volgende rechtsgebieden: staatsrecht, het omgevingsrecht, subsidierecht, verbintenissenrecht, ondernemingsrecht, Europees recht, aanbestedingsrecht en staatssteun. Gelet op de huidige samenstelling van het team is kennis en ervaring met verbonden partijen, staatssteun en/of ruimtelijke ontwikkeling een pré. Voor alle kandidaten geldt dat je effectief adviseert en denkt in mogelijkheden. Je verplaatst je in de adviesvrager en bent in staat om jouw adviesstijl te variëren. Je beantwoordt niet alleen vragen die worden gesteld maar handelt proactief. Je bent goed in het opbouwen van relaties. Politieke sensitiviteit is een belangrijke kwaliteit. Ook als je nu nog niet helemaal aan de functie-eisen voldoet, maar denkt daaraan binnen afzienbare tijd wel te kunnen voldoen, moedigen we je aan om te solliciteren.
Wat biedt Provincie Overijssel jou?
Jij krijgt voor deze functie – afhankelijk van je ervaring – op basis van 36uur per week, een salaris van:
Daarnaast krijg je een Individueel Keuze Budget van 22% van het jaarsalaris. Je bepaalt zelf binnen grenzen wanneer en waarvoor je dat budget inzet (verlof, vakantiegeld of eindejaarsuitkering, faciliteiten).
De provincie Overijssel biedt een uitdagende en inspirerende werkomgeving. Werken op basis van talenten vinden wij belangrijk, daarom wordt jouw takenpakket daar zo veel mogelijk op afgestemd. Je krijgt bij ons veel ruimte om jezelf verder te ontwikkelen door middel van cursussen en opleidingen. Daarvoor staat een Persoonlijk Ontwikkelbudget (POB) van 5000,- per 5 jaar tot jouw beschikking.
Bekijk onze werkomgeving op www.werkenbijoverijssel.nl.
Jouw plek binnen onze organisatie
Het team Juridische Zaken is het juridische hart van de provincie. De circa 15 medewerkers geven juridisch advies en/of zijn verantwoordelijk voor de behandeling van bezwaarschriften of aansprakelijkstellingen. De sfeer in het team is werkgericht en collegiaal. Plezier en humor zijn belangrijk! Het team maakt deel uit van de eenheid Bedrijfsvoering, een van de acht eenheden binnen de provincie Overijssel. De eenheid Bedrijfsvoering telt ongeveer 150 medewerkers, verdeeld over teams Financiën, Personeel & Organisatie, Informatie, Faciliteiten en Juridische Zaken. De collega’s in de eenheid zijn professioneel, betrokken en trots op hun vak en vakkennis.
Meer informatie over de provincie Overijssel vind je op www.overijssel.nl.
Meer informatie over deze vacature
Alle gesprekken zijn in Zwolle. Tijdens de selectie zul je kennismaken met een aantal medewerk(st)ers van het team. Voor vragen over de vacature en sollicitatieprocedure kun je contact opnemen via het contactformulier.
Solliciteren op de functie van Juridisch Adviseur
Solliciteer via de sollicitatiepagina, door te klikken op de solliciteerbutton, voor 15 september 2018.
Voor in je agenda
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Trefwoorden: Juridische Advisering, Juridisch Advies, Jurist, Adviseur, Juridisch, Provincie Overijsel, Bestuursrecht, Overheid, vacature Zwolle
Compliance Officer
Job Description
Make more of your expert knowledge of financial services regulatory compliance in this highly visible role with SAMCo our dynamic, global in-house asset management company.
Where you fit in
You’ll join Shell Asset Management Company B.V. (SAMCo), the in-house asset manager for Shell’s pension funds and insurance companies, operating under a Dutch AIFM licence including MiFIDII services. It’s a dynamic, global environment with clients in seven different countries and more than 160 professionals. SAMCo is licensed as a fund manager and provides portfolio services. Continuous change in the financial markets and in financial regulations make this a professionally challenging place to work – regulations and Compliance are at the very top of our agenda.
SAMCo invests in fixed income, equities, and alternative investments categories (such as private equity funds and other investment funds) for clients, all over the world. On behalf of its clients, SAMCo also deals in various kinds of swaps and derivatives, repos, securities lending etc. Specific parts of the activities are also outsourced to external managers.
As part of our Legal & Compliance department, you’ll work alongside five legal counsels and an Assistant Compliance Officer to provide timely, cost-effective, high quality legal and compliance advice on the investments made on behalf of SAMCo’s clients; the investment management agreements with SAMCo’s clients and third-party managers; and the regulatory environment SAMCo and its clients are operating in.
What’s the role?
This is a visible and vital role in SAMCo, with great opportunities to work independently and plenty of exposure. We’ll entrust you with full responsibility for SAMCo’s Compliance & Regulatory framework. You’ll provide respected advice and support on anything from SAMCo’s status as a financial regulated entity, on its pension fund and insurance clients and on the investments made on their behalf.
Our decision-makers will rely on you to present Compliance & Regulatory risks clearly and to translate legislation into policy, both at an organisational and personal level. The bonds you build will be crucial – whether that’s coaching your Assistant, delivering training to the wider business, cultivating effective links with members of the Shell Ethics and Compliance Office community or liaising with regulatory bodies.
Country of Work Location
Netherlands
City, State (if applicable)
Rijswijk
Work Location
Rijswijk – Churchilllaan
Company Description
Shell Asset Management Company B.V. (SAMCo) is the dedicated in-house asset manager for the Royal Dutch Shell plc group, sponsored pension funds and insurance companies and currently manages around USD 85 billion of assets for its clients.
SAMCo is supervised by the Authority for the Financial Markets and the Dutch Central Bank.
The company is internationally oriented with clients in 10 different countries and approximately 160 employees. SAMCo’s objective is to provide high quality and cost effective investment advice and asset management services to its clients.
On behalf of its clients, SAMCo invests in fixed income, equities, and alternative investment categories such as private equity funds, real estate funds and other investment funds, all over the world.
Continuous change in financial markets and regulation as well as the diversity of SAMCo’s clients and the products they invest in, make it a professionally challenging environment to work in. By joining SAMCo you will benefit from a high quality professional work environment that will help to propel your career.
Requirements
What we need from you
You’re either a graduate with relevant legal and compliance qualifications (e.g. NCI certified) or, over time, you’ve acquired equivalent professional experience.
We’re keen to hear from men and women with deep understanding of current Dutch and international regulatory developments and expert knowledge of financial services legislation in relation to asset management and pension funds. Experience with the main financial laws and regulations (Dutch Financial Supervision Act (Wft), MiFID II, EMIR, MAD/MAR, AIFMD) is a must.
Beyond that, your CV should include as many of the following as possible:
• Experience in risk management and implementing compliance culture, systems and controls.
• A proven ability to clearly explain and present regulatory compliance risks to senior management.
• Resilience and strength of character; you’ll need to be confident challenging and influencing senior leaders.
• Excellent written and verbal communication skills in Dutch and English.
• Success in cultivating positive working partnerships with clients and stakeholders.
Our values
Shell is a company with shared values. Honesty, integrity, and respect aren’t simply a strapline: they are a part of everything we do. What’s more, Shell is an equal opportunities company, and we place the highest possible value on the diversity of our people and our inclusive approach.
Join us and you’ll belong to a world where you can feel pride in your achievements and propel your career with global opportunities
Women’s perspective
We care deeply about fostering a truly diverse workplace. We believe in doing everything we can to make Shell as flexible, appealing and supportive a place for women to work as possible. And we’ve retained our title as a top employer for women in the Times again in 2017.
We help with things like our formal (and informal) flexible working. Like our global and transparent pay policies backed by a leadership team fully supportive of our diversity ambitions. And we’ll help foster your career through our Women’s Career Development programme and our extensive Women’s Network.
People with an impairment
At Shell, we’re all about top talent. End of story. We want to encourage those of you who may face an impairment to regard Shell as a place where you’ll be fully supported to grow and develop your career. It’s as simple as that.
If you’d like to apply, just let us know about your circumstances. We can support you throughout the process. From application, to interview, to your first day of a rewarding career with us.
No. of Positions 1
Interested?
Please apply by using the ‘Apply’ button.
Disclaimer
Please note: We occasionally amend or withdraw Shell jobs and reserve the right to do so at any time, including prior to the advertised closing date.
Before applying, you are advised to read our data protection policy. This policy describes the processing that may be associated with your personal data and informs you that your personal data may be transferred to Royal Dutch/Shell Group companies around the world.
The Shell Group and its approved recruitment consultants will never ask you for a fee to process or consider your application for a career with Shell. Anyone who demands such a fee is not an authorised Shell representative and you are strongly advised to refuse any such demand.
Shell is an Equal Opportunity Employer.
Job Expires
23-Aug-2018
Where you fit in
You’ll join Shell Asset Management Company B.V. (SAMCo), the in-house asset manager for Shell’s pension funds and insurance companies, operating under a Dutch AIFM licence including MiFIDII services. SAMCo is licensed as a fund manager and provides portfolio services. Continuous change in the financial markets and in financial regulations make this a professionally challenging place to work – regulations and Compliance are at the very top of our agenda.
As part of our Legal & Compliance department, you’ll work alongside four other legal counsels and our Compliance Officers. Together we provide timely, cost-effective, high quality legal and compliance advice on the investments made on behalf of SAMCo’s clients; the investment management agreements with SAMCo’s clients and third-party managers; and the regulatory environment SAMCo and its clients are operating in.
What’s the role?
This is a visible and vital role in SAMCo, with great opportunities to work independently and plenty of exposure. You’ll be a respected presence, trusted by our senior decision-makers to provide professional, timely, cost-effective and practical legal advice and support to the business.
Your remit covers advising on legal issues that apply to SAMCo, its pension fund and insurance clients and to the investments made for those clients. Your responsibilities include:
Country of Work Location
Netherlands
City, State (if applicable)
Rijswijk
Work Location
Rijswijk – Churchilllaan
Company Description
Shell Asset Management Company B.V. (SAMCo) is the dedicated in-house asset manager for the Royal Dutch Shell plc group, sponsored pension funds and insurance companies and currently manages around USD 85 billion of assets for its clients.
SAMCo is supervised by the Authority for the Financial Markets and the Dutch Central Bank.
The company is internationally oriented with clients in 10 different countries and approximately 160 employees. SAMCo’s objective is to provide high quality and cost effective investment advice and asset management services to its clients.
On behalf of its clients, SAMCo invests in fixed income, equities, and alternative investment categories such as private equity funds, real estate funds and other investment funds, all over the world.
Continuous change in financial markets and regulation as well as the diversity of SAMCo’s clients and the products they invest in, make it a professionally challenging environment to work in. By joining SAMCo you will benefit from a high quality professional work environment that will help to propel your career.
Requirements
What we need from you
You’ll need either a Dutch law degree or a professional legal qualification coupled with a strong academic background. You’ve shown you can provide sound legal advice to a business in a complex financial regulation and compliance-driven environment and that you have the all-round communication skills (in Dutch and English) to work as part of a diverse, global team with both internal and external stakeholders.
Personally, you’re an accomplished networker, a proven problem-solver and confident decision maker with proven drafting skills. On top of that, we’re looking for the following skills and knowledge – or a willingness to acquire them:
Our values
Shell is a company with shared values. Honesty, integrity, and respect aren’t simply a strapline: they are a part of everything we do. What’s more, Shell is an equal opportunities company, and we place the highest possible value on the diversity of our people and our inclusive approach.
Join us and you’ll belong to a world where you can feel pride in your achievements and propel your career with global opportunities
Women’s perspective
We care deeply about fostering a truly diverse workplace. We believe in doing everything we can to make Shell as flexible, appealing and supportive a place for women to work as possible. And we’ve retained our title as a top employer for women in the Times again in 2017.
We help with things like our formal (and informal) flexible working. Like our global and transparent pay policies backed by a leadership team fully supportive of our diversity ambitions. And we’ll help foster your career through our Women’s Career Development programme and our extensive Women’s Network.
People with an impairment
At Shell, we’re all about top talent. End of story. We want to encourage those of you who may face an impairment to regard Shell as a place where you’ll be fully supported to grow and develop your career. It’s as simple as that.
If you’d like to apply, just let us know about your circumstances. We can support you throughout the process. From application, to interview, to your first day of a rewarding career with us.
Interested?
Apply via the ‘Apply‘ button.
Agency calls are not appreciated.