Senior Jurist
Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ)
Functieomschrijving
Wil jij een bijdrage leveren aan veilige zorg? Kom werken bij Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd.
De Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) is voor haar afdeling Juridische Zaken op zoek naar twee ervaren juristen voor elk 36 uur per week.
Beide senior juristen komen te werken in een team van juristen die gespecialiseerd zijn op het gebied van curatieve zorg, geneesmiddelen en medische technologie. De werkzaamheden van een senior jurist zullen primair betrekking op het terrein van medische hulpmiddelen en geneesmiddelen, van de andere senior jurist voornamelijk op het terrein van de curatieve zorg.
Wat ga je doen?
Je informeert en adviseert het management en inspecteurs op het gebied van de gezondheidszorg over de juridische aspecten van toezicht, zoals:
Daarnaast treed je op in juridische procedures, voortvloeiend uit het handelen van de inspectie op het terrein van:
Functie-eisen
Wie ben jij?
Je hebt een onafhankelijke blik en je hebt zin om met overtuiging en drive te gaan werken aan het doel van de IGJ: behoud en verbetering van de goede Nederlandse zorg- en hulpverlening. Daarbij handel je naar ons motto: duidelijk, onafhankelijk en eerlijk.
Competenties
Analyserend vermogen, overtuigingskracht, organisatie-sensitiviteit, flexibiliteit, netwerkvaardigheid, plannen, organiseren, oplossingsgerichtheid en creativiteit.
Arbeidsvoorwaarden
Salarisniveau: schaal 12
Salarisomschrijving: Je salaris bedraagt maximaal € 5.671,- bruto per maand, schaal 12 (CAO Rijk), op basis van 36 uur per week.
Maandsalaris: Min €3.815 – Max. €5.671 (bruto)
Dienstverband: Arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd met uitzicht op onbepaalde tijd
Contractduur: Je krijgt een tijdelijke arbeidsovereenkomst van 1 jaar met uitzicht op een vast dienstverband
Minimaal aantal uren per week: 36
Maximaal aantal uren per week: 36
Overige arbeidsvoorwaarden
Naast je salaris bieden wij je verschillende secundaire arbeidsvoorwaarden:
Bijzonderheden
Digitaal solliciteren
Het Rijk hecht waarde aan een diverse en inclusieve organisatie. Werken in divers samengestelde teams maakt ons effectiever, innovatiever en het werk leuker. Eenieder wordt daarom uitgenodigd te solliciteren, door te klikken op de solliciteerbutton.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Binnen Visio is een groeiende behoefte aan juridische ondersteuning. We zoeken dan ook een bedrijfsjurist die voor 32 – 36 uur per week het team Bestuursondersteuning komt versterken. Als bedrijfsjurist ondersteun je de Raad van Bestuur, directie en management bij verschillende juridische vraagstukken, voornamelijk op het gebied van gezondheidsrecht, onderwijsrecht, privacyrecht en ondernemingsrecht.
Werken bij Visio is speciaal. Je werkt voor een unieke doelgroep en we hebben als expertisecentrum veel specialistische kennis in huis.
Dit krijg je
Dit ga je doen
Dit ben jij
Enthousiast?
Is dit de baan waarin jij al je kennis, ervaring en ambitie kwijt kunt? Waarvan je blij wordt en waarvan je zeker weet dat ‘ie jou op het lijf geschreven is? Reageer dan snel. Heb je vragen neem dan contact op met Janneke van der Kruijs, telefoon: 06-42981029
Wij ontvangen je sollicitatie met cv graag voor 22 februari 2020 via onze website www.werkenbijvisio.org.
In het kader van ons beleid van sociale veiligheid wordt een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) gevraagd.
Jouw rol
Voor onze sectie Gezondheidzorg zijn wij op zoek naar een advocaat-medewerker met een specifieke interesse in het gezondheidsrecht. Als advocaat-medewerker in deze sectie sta je koepelorganisaties, ziekenhuizen en andere (grote) zorginstellingen, zoals GGZ-instellingen en verpleeghuizen bij. Je houdt je bezig met brede gezondheidsrechtelijke vraagstukken, zoals het adviseren rondom patiëntenrechten, toelating medisch specialisten, statuten, governance, het vormgeven van samenwerkings- en organisatieverbanden, het opstellen van reglementen en overeenkomsten en het begeleiden van fusies en overnames. Je adviseert onze cliënten over overheidsregulering binnen de zorg en het overheidstoezicht (IGJ, NZa). Indien nodig procedeer je voor zowel de civiele rechter, bestuursrechter als de tuchtrechter. Ook het voeren van procedures bij het Scheidsgerecht Gezondheidszorg en de geschilleninstanties binnen de zorg maken onderdeel uit van jouw werkzaamheden. Je volgt de ontwikkelingen in de markt op de voet, bent actief en gedreven om jouw praktijk op te bouwen en naam te maken in het gezondheidsrecht. Zowel binnen als buiten de sectie werk je nauw samen met collega’s om de cliënt van een op maat gesneden advies te voorzien.
De sectie en marktgroep
De sectie Gezondheidszorg bestaat uit drie compagnons en zes advocaten met een enorme passie voor hun vak en de branche. Zij publiceren geregeld, verzorgen bijdragen in handboeken op hun expertisegebieden, spreken op vooraanstaande congressen en bijeenkomsten van vakverenigingen, doceren aan academische instanties en zijn lid van de redactie van vaktijdschriften. Samen met ruim 30 advocaten uit al onze disciplines, maak je deel uit van de marktgroep Zorg. Zo beschikken we in de marktgroep over de benodigde integrale juridische expertise om zorginstellingen op hoog niveau te adviseren.
Wat kun jij verwachten?
Wie zoeken wij?
Je hebt minimaal vier jaar relevante werkervaring als advocaat binnen de zorg. Je bent gedreven en geeft op een toegewijde manier advies. Je hebt het vermogen om de praktische vertaalslag naar de cliënt te maken.
Je bent in staat om een eigen praktijk op te bouwen en mensen aan je te binden. Je weet wat er in de markt leeft en speelt in op de kansen die je signaleert. Je bent communicatief sterk, ambitieus en krijgt energie van werken in teamverband.
Herken jij je in deze omschrijving, dan nodigen wij jou graag uit om te solliciteren!
We vertellen je graag meer!
Ben je geïnteresseerd in deze vacature, maar wil je graag meer informatie ontvangen, neem dan contact met ons op. Voor inhoudelijke vragen kan je terecht bij Tessa van den Ende, advocaat- compagnon sectie Gezondheidszorg (06-51088279). Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met onze HR-adviseur Hidde Botma (06-12744314).
De procedure
We streven ernaar om je binnen een week na ontvangst van jouw sollicitatie te laten weten of je wordt uitgenodigd voor een eerste gesprek. Een tweede gesprek en assessment maken deel uit van de procedure.
Jurist Concentratietoezicht Zorgmarkten
Autoriteit Consument & Markt (ACM)
Functieomschrijving
Wil jij als jurist graag fusiezaken behandelen in de zorgsector? Spreken actuele en maatschappelijk projecten die bijdragen aan gezonde concurrentie en marktwerking jou aan? Dan is de vacature Jurist Concentratietoezicht Zorg bij de Autoriteit Consument & Markt (ACM) echt iets voor jou!
Over de functie
Het Nederlandse zorgstelsel draait om keuzes voor verzekerden en patiënten. Binnen de zorg vinden veel fusies en overnames plaats. De toezichtwerkzaamheden van de Directie Zorg (DZ) zijn te onderscheiden in twee hoofdactiviteiten. Enerzijds de beoordeling of er na een fusie van zorginstellingen voldoende concurrentie overblijft in de zorgmarkt en anderzijds het onderzoeken van samenwerkingen en misbruik van economische machtsposities in de zorgsector. De ACM treedt op tegen afspraken die de concurrentie belemmeren en niet in het belang zijn van de patiënt. Daarnaast geeft de ACM voorlichting aan zorgaanbieders en zorgverzekeraars over de mogelijkheden van samenwerking in de zorg.
Als medewerker concentratietoezicht ga je werken aan de beoordeling van fusies en overnames in de zorg. Deze markt strekt zich uit van ziekenhuizen en eerstelijnszorg tot medische laboratoria en de farmaceutische industrie. Je werkt in multidisciplinaire teams met o.a. juristen, economen en dataexperts die de gevolgen van fusies en overnames onderzoeken op de concurrentie in de zorgmarkt. Het onderzoek dient binnen vastgestelde wettelijke termijnen te worden afgerond. Dit kan flinke tijdsdruk met zich meebrengen. Naast fusiebeoordelingen kun je zo nu en dan betrokken worden bij werkzaamheden op het gebied van onderzoeken naar economische machtsposities en samenwerkingen in de zorgsector.
Jouw werkzaamheden bestaan o.a. uit:
Functie-eisen
Je bent onderzoekend, analytisch en resultaatgericht van aard? Jij houdt van het oplossen van complexe, inhoudelijke problemen. Je gaat graag een open discussies aan, je durft met nieuwe ideeën te komen en kan tot een onafhankelijk oordeel komen. Daarnaast ben je goed in het scheiden van hoofd- en bijzaken. Je vindt het leuk om in een team te werken en je bent communicatief sterk. Je kan goed presteren onder tijdsdruk, je bent zelfstandig en kan gestructureerd werken.
Heb je daarnaast:
Jouw werk bij ACM is maatschappelijk relevant en (zeer) actueel. Het vereist daarom scherpte en accuratesse en dient altijd van hoge kwaliteit te zijn. Je bent besluitvaardig, analytisch en in staat een gebalanceerde afweging te maken tussen de risico’s, kansen en maatschappelijke belangen. Je hebt een praktische inslag en bent een doorzetter gericht op het neerzetten van resultaten. Bij alle werkzaamheden werk je samen met collega’s in een projectteam, de ene keer als projectleider, andere keren als teamlid. De dagelijkse praktijk van een toezichthouder is weerbarstig en kent volop in beweging zijnde dossiers. De buitenwereld is kritisch en kent veel tegengestelde opvattingen.
Arbeidsvoorwaarden
Salarisniveau: schaal 11
Maandsalaris: Min €3.192 – Max. €4.905 (bruto)
Dienstverband: Tijdelijke aanstelling voor de duur van project / traject / werkzaamheden
Contractduur: 2 jaar
Minimaal aantal uren per week: 36
Maximaal aantal uren per week: 36
Overige arbeidsvoorwaarden
Naast het salaris en vakantiegeld kun je rekenen op een eindejaarsuitkering, de zogenaamde 13e maand. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer maximaal 60% betaald ouderschapsverlof (onder voorwaarden), studiefaciliteiten, een extra verlofregeling voor ouderen en een vergoeding woon-werkverkeer. Bovendien heb je een aantal individuele keuzemogelijkheden bij het samenstellen van je arbeidsvoorwaardenpakket.
Bijzonderheden
De ACM is een energieke, hedendaagse werkgever die actief is in het maatschappelijke speelveld waar de dynamiek groot is. Je werkt aan inhoudelijk interessante en zeer actuele zaken. Toezichthouders staan in het centrum van de belangstelling. Media, politiek, bedrijfsleven en het publiek volgen ons werk kritisch. Jouw werk heeft direct impact op mensen en bedrijven.
Verder kun je rekenen op:
Solliciteren & contact
Is je interesse gewekt, solliciteer dan nu via onderstaande button met je CV en motivatiebrief. Vragen? Neem contact op met Kelly Veenboer (Senior Corporate Recruiter) via kelly.veenboer@acm.nl of 070-7222525. Kelly vertelt je graag meer over de organisatie, ons aanbod en de selectieprocedure. Voor inhoudelijke vragen over de functie kun je terecht bij Yvette Peters (Teammanager Directie Zorg) via 070–7222000.
De kennismaking en selectieprocedure bestaan uit minimaal twee gespreksrondes en een afrondend arbeidsvoorwaardengesprek. Het inwinnen van referenties kan deel uitmaken van ons wervingsproces. Een assessment kan onderdeel vormen van de selectieprocedure.
Rijksambtenaren met een vaste aanstelling behouden hun rechtspositie bij de ACM.
Digitaal solliciteren
Het Rijk hecht waarde aan een diverse en inclusieve organisatie. Werken in divers samengestelde teams maakt ons effectiever, innovatiever en het werk leuker. Eenieder wordt daarom uitgenodigd te solliciteren, door te klikken op de solliciteerbutton.
Senior Jurist
Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ)
Functieomschrijving
Je informeert en adviseert het management en inspecteurs op het gebied van de gezondheidszorg over de juridische aspecten van toezicht, zoals:
Functie-eisen
Je hebt een afgeronde master gezondheidsrecht/bestuursrecht. Je bent bedreven in het adviseren over complexe juridische kwesties en hebt veel proceservaring. Ook beschik je over ruime werkervaring in de sector gezondheidszorg en/of de advocatuur en/of een toezichthouder. Een sterk analytisch vermogen is essentieel. Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden en je kan snel schakelen. Je hebt het vermogen om verschillende belevingswerelden met elkaar te verbinden en het vermogen om ontwikkelingen te zien en daar effectief op in te spelen. Je bent gewend om te werken in een hectische omgeving.
Arbeidsvoorwaarden
Salarisniveau: schaal 12
Salarisomschrijving: Deze functie is gewaardeerd op schaal 12 van het BBRA: maximaal € 5.559,- bruto per maand bij een fulltime dienstverband (36 uur per week).
Voor Rijksambtenaren met een vast dienstverband geldt in beginsel behoud van het vaste dienstverband.
Maandsalaris: Min €3.740 – Max. €5.559 (bruto)
Dienstverband: Tijdelijke aanstelling met uitzicht op vaste aanstelling
Contractduur: Arbeidsovereenkomst voor 1 jaar met vervolgens, bij gebleken geschiktheid, een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd
Minimaal aantal uren per week: 36
Maximaal aantal uren per week: 36
Overige arbeidsvoorwaarden
Naast het salaris en vakantiegeld kun je rekenen op een eindejaarsuitkering, de zogenaamde 13e maand. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer maximaal 60% betaald ouderschapsverlof (onder voorwaarden), studiefaciliteiten, een extra verlofregeling voor ouderen en een vergoeding woon-werkverkeer. Bovendien heb je een aantal individuele keuzemogelijkheden bij het samenstellen van je arbeidsvoorwaardenpakket.
Bijzonderheden
De functie van Senior Jurist (roepnaam senior adviseur juridische zaken) maakt deel uit van de functiefamilie Advisering in het functiegebouw rijk. Kijk op www.functiegebouwrijksoverheid.nlvoor het volledige functieprofiel.
Omdat je in deze functie met vertrouwelijke informatie werkt, vragen we tijdens de sollicitatieprocedure om referenties en heb je om in dienst te treden een ‘Verklaring Omtrent Gedrag’ nodig.
Digitaal solliciteren
Het Rijk hecht waarde aan een diverse en inclusieve organisatie. Werken in divers samengestelde teams maakt ons effectiever, innovatiever en het werk leuker. Eenieder wordt daarom uitgenodigd te solliciteren, door te klikken op de solliciteerbutton.
Jouw rol
Voor onze sectie Gezondheidszorg zijn wij op zoek naar een advocaat-stagiaire met een specifieke interesse in het gezondheidsrecht. Je houdt je bezig met brede gezondheidsrechtelijke vraagstukken, zoals het adviseren rondom patiëntenrechten, toelating medisch specialisten, statuten, governance, het vormgeven van samenwerkings- en organisatieverbanden en het opstellen van reglementen en overeenkomsten. Je volgt de ontwikkelingen in de markt op de voet, bent actief en gedreven om je te ontwikkelen tot een uitstekende advocaat-medewerker.
De sectie en marktgroep
De sectie Gezondheidszorg bestaat uit drie compagnons en vier advocaten met een enorme passie voor hun vak en de branche. Zij publiceren geregeld, verzorgen bijdragen in handboeken op hun expertisegebieden, spreken op vooraanstaande congressen en bijeenkomsten van vakverenigingen, doceren aan academische instanties en zijn lid van de redactie van vaktijdschriften. Samen met ruim 30 advocaten uit al onze disciplines, maak je deel uit van de marktgroep Zorg. Zo beschikken we in de marktgroep over de benodigde integrale juridische expertise om zorginstellingen op hoog niveau te adviseren.
Wat kun jij verwachten?
de mogelijkheid om onder deskundige begeleiding uit te groeien tot een goede advocaat-medewerker binnen een top 20 kantoor;
een kwalitatief hoogstaande sectie en marktgroep waarin aansprekende en afwisselende zaken behandeld worden;
cursussen en training op kantoor waardoor iedereen zijn/haar kennis op peil houdt en kennis en inzichten gedeeld worden;
een iPhone en een Microsoft Surface Pro;
prima secundaire arbeidsvoorwaarden zoals 28 vakantiedagen + 2 vaste verlofdagen op jaarbasis en 24 studieverlofdagen.
Wil je weten hoe het is om als advocaat-stagiaire bij Nysingh te werken? Kijk dan op: https://goo.gl/qBDyaj
Wat zoeken wij?
Jij hebt de studie Nederlands recht (bijna) afgerond met goede resultaten en hebt aantoonbare affiniteit met het gezondheidsrecht.
Wij zoeken een advocaat-stagiaire die in de volledige breedte van het gezondheidsrecht verder opgeleid wil worden. Naast een goed analytisch vermogen beschik je over uitstekende sociale en communicatieve vaardigheden. Je bent enthousiast, betrokken, resultaatgericht en krijgt energie van werken in teamverband. We vinden een flexibele, no-nonsense instelling en de wil om je te ontwikkelen erg belangrijk. Bovenal zijn we op zoek naar een stevige persoonlijkheid die ervan houdt om in een hectische omgeving met elkaar goed werk af te leveren.
Herken jij je in deze omschrijving, dan nodigen wij jou graag uit om te solliciteren!
We vertellen je graag meer!
Ben je geïnteresseerd in deze vacature, maar wil je graag meer informatie ontvangen, neem dan contact met ons op. Voor inhoudelijke vragen kan je terecht bij Tessa van den Ende, advocaat- compagnon sectie Gezondheidszorg. Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met onze HR-adviseur Hidde Botma (hidde.botma@nysingh.nl / 06-12744314).
De procedure
Nadat we je sollicitatie hebben ontvangen sturen we je binnen twee werkdagen een ontvangstbevestiging. We streven ernaar om je binnen twee weken na jouw sollicitatie te laten weten of we je uitnodigen voor een eerste gesprek. Een tweede gesprek en assessment maken deel uit van de procedure.
Solliciteren
Stuur je motivatiebrief, CV, ongeschoonde cijferlijsten en stagebeoordelingen naar TeamHR@nysingh.nl.
Jurist Concentratietoezicht Zorgmarkten
Autoriteit Consument & Markt (ACM)
Functieomschrijving
Wil jij als jurist graag fusiezaken behandelen in de zorgsector? Spreken actuele en maatschappelijk projecten die bijdragen aan gezonde concurrentie en marktwerking jou aan? Dan is de vacature Jurist Concentratietoezicht Zorg bij de Autoriteit Consument & Markt (ACM) echt iets voor jou!
Over de functie
Het Nederlandse zorgstelsel draait om keuzes voor verzekerden en patiënten. Binnen de zorg vinden veel fusies en overnames plaats. De toezichtwerkzaamheden van de Directie Zorg (DZ) zijn te onderscheiden in twee hoofdactiviteiten. Enerzijds de beoordeling of er na een fusie van zorginstellingen voldoende concurrentie overblijft in de zorgmarkt en anderzijds het onderzoeken van samenwerkingen en misbruik van economische machtsposities in de zorgsector. De ACM treedt op tegen afspraken die de concurrentie belemmeren en niet in het belang zijn van de patiënt. Daarnaast geeft de ACM voorlichting aan zorgaanbieders en zorgverzekeraars over de mogelijkheden van samenwerking in de zorg.
Als medewerker concentratietoezicht ga je werken aan de beoordeling van fusies en overnames in de zorg. Deze markt strekt zich uit van ziekenhuizen en eerstelijnszorg tot medische laboratoria en de farmaceutische industrie. Je werkt in multidisciplinaire teams met o.a. juristen, economen en dataexperts die de gevolgen van fusies en overnames onderzoeken op de concurrentie in de zorgmarkt. Het onderzoek dient binnen vastgestelde wettelijke termijnen te worden afgerond. Dit kan flinke tijdsdruk met zich meebrengen. Naast fusiebeoordelingen kun je zo nu en dan betrokken worden bij werkzaamheden op het gebied van onderzoeken naar economische machtsposities en samenwerkingen in de zorgsector.
Jouw werkzaamheden bestaan o.a. uit:
Functie-eisen
Je bent onderzoekend, analytisch en resultaatgericht van aard? Jij houdt van het oplossen van complexe, inhoudelijke problemen. Je gaat graag een open discussies aan, je durft met nieuwe ideeën te komen en kan tot een onafhankelijk oordeel komen. Daarnaast ben je goed in het scheiden van hoofd- en bijzaken. Je vindt het leuk om in een team te werken en je bent communicatief sterk. Je kan goed presteren onder tijdsdruk, je bent zelfstandig en kan gestructureerd werken.
Heb je daarnaast:
Jouw werk bij ACM is maatschappelijk relevant en (zeer) actueel. Het vereist daarom scherpte en accuratesse en dient altijd van hoge kwaliteit te zijn. Je bent besluitvaardig, analytisch en in staat een gebalanceerde afweging te maken tussen de risico’s, kansen en maatschappelijke belangen. Je hebt een praktische inslag en bent een doorzetter gericht op het neerzetten van resultaten. Bij alle werkzaamheden werk je samen met collega’s in een projectteam, de ene keer als projectleider, andere keren als teamlid. De dagelijkse praktijk van een toezichthouder is weerbarstig en kent volop in beweging zijnde dossiers. De buitenwereld is kritisch en kent veel tegengestelde opvattingen.
Arbeidsvoorwaarden
Salarisniveau: schaal 11
Maandsalaris: Min €3.130 – Max. €4.809 (bruto)
Dienstverband: Tijdelijke aanstelling voor de duur van project / traject / werkzaamheden
Contractduur: jaar
Minimaal aantal uren per week: 36
Maximaal aantal uren per week: 36
Overige arbeidsvoorwaarden
Naast het salaris en vakantiegeld kun je rekenen op een eindejaarsuitkering, de zogenaamde 13e maand. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer maximaal 55% betaald ouderschapsverlof (onder voorwaarden), studiefaciliteiten, een extra verlofregeling voor ouderen en een vergoeding woon-werkverkeer. Bovendien heb je een aantal individuele keuzemogelijkheden bij het samenstellen van je arbeidsvoorwaardenpakket.
Bijzonderheden
De ACM is een energieke, hedendaagse werkgever die actief is in het maatschappelijke speelveld waar de dynamiek groot is. Je werkt aan inhoudelijk interessante en zeer actuele zaken. Toezichthouders staan in het centrum van de belangstelling. Media, politiek, bedrijfsleven en het publiek volgen ons werk kritisch. Jouw werk heeft direct impact op mensen en bedrijven.
Verder kun je rekenen op:
Solliciteren & contact
Is je interesse gewekt, solliciteer dan nu via onderstaande button met je CV en motivatiebrief. Vragen? Neem contact op met Kelly Veenboer (Senior Corporate Recruiter) via kelly.veenboer@acm.nl of 070-7222525. Kelly vertelt je graag meer over de organisatie, ons aanbod en de selectieprocedure. Voor inhoudelijke vragen over de functie kun je terecht bij Yvette Peters (Teammanager Directie Zorg) via 070–7222000.
De kennismaking en selectieprocedure bestaan uit minimaal twee gespreksrondes en een afrondend arbeidsvoorwaardengesprek. Het inwinnen van referenties kan deel uitmaken van ons wervingsproces. Een assessment kan onderdeel vormen van de selectieprocedure.
Rijksambtenaren met een vaste aanstelling behouden hun rechtspositie bij de ACM.
Wat ga je doen?
Je staat zorgaanbieders bij in uiteenlopende vraagstukken op het gebied van het gezondheidsrecht. Je praktijk heeft primair een bestuursrechtelijke inslag. Zo adviseer en procedeer je veel over geschillen over zorgtarieven en conflicten op het gebied van handhaving. Vaak is de Nederlandse Zorgautoriteit daarbij je wederpartij. Ook het jeugdrecht en zaken op grond van de Wet maatschappelijke ondersteuning komen veel voor. Je hebt een gevarieerde advies- en procespraktijk.
Waar ga je werken?
Je gaat aan de slag op de sectie gezondheidszorg van onze Nijmeegse vestiging. Jouw directe collega’s zijn 11 advocaten, twee juridisch medewerkers en de secretaresses van de sectie. Iedere advocaat heeft zijn eigen aandachtsgebied.
Wie ben jij?
Je bent een uitstekend jurist met passie voor de zorg. Bij voorkeur heb je een bestuursrechtelijke achtergrond en al een aantal jaren ervaring als advocaat. Ook als je ervaring hebt bij een zelfstandig bestuursorgaan binnen de zorgsector (zoals de NZa) word je van harte uitgenodigd om te solliciteren. Je bent goed thuis in de ‘zorgwetten’, zoals de Zorgverzekeringswet, de Wet marktordening gezondheidszorg en de Jeugdwet, of bent bereid je die wetten snel eigen te maken.
Je bent analytisch sterk en houdt ervan om juridische puzzels op te lossen. Je kunt verbindingen leggen tussen wetten en zo tot creatieve oplossingen komen. Verder kun je zelfstandig werken en vind je het belangrijk om je bijdrage te leveren aan een goede teamsfeer.
Arbeidsvoorwaarden
Bij een uitdagende functie horen goede arbeidsvoorwaarden. Je kunt van ons verwachten:
– marktconform salaris (mede afhankelijk van relevante werkervaring);
– een goede pensioenregeling;
– een vaste onkostenvergoeding en reiskostenvergoeding;
– 28 vakantiedagen bij een fulltime dienstverband;
– een laptop en een mobiele telefoon;
– veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling, bijvoorbeeld binnen onze eigen Dirkzwager Academy.
Meer weten of solliciteren?
Voor meer informatie over deze vacature kun je contact opnemen met Luuk Arends, advocaat-partner. Je bereikt Luuk op telefoonnummer: (0)24 381 31 28 en via e-mail op arends@dirkzwager.nl.
Wil je solliciteren? Klik dan op de oranje button ‘online solliciteren’ hieronder. Richt je sollicitatiebrief aan Petra Kiphardt (manager P&O).
Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd
Functieomschrijving
Je informeert en adviseert het management over de beleidsjuridische aspecten van toezicht(beleid), zoals:
Functie-eisen
Arbeidsvoorwaarden
Salarisniveau: schaal 12
Salarisomschrijving: Deze functie is gewaardeerd op schaal 12 van het BBRA (maximaal € 5559,- bruto per maand, bij een fulltime dienstverband).
Maandsalaris: Min €3.667 – Max. €5.450 (bruto)
Dienstverband: Vaste aanstelling (eventueel met een proeftijd)
Minimaal aantal uren per week: 36
Maximaal aantal uren per week: 36
Overige arbeidsvoorwaarden
Naast het salaris en vakantiegeld kun je rekenen op een eindejaarsuitkering, de zogeheten dertiende maand. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer maximaal 55% betaald ouderschapsverlof (onder voorwaarden), studiefaciliteiten, een extra verlofregeling voor ouderen en een vergoeding woon-werkverkeer. Bovendien kun je je arbeidsvoorwaardenpakket deels zelf samenstellen.
Bijzonderheden
Solliciteren
Het Rijk hecht waarde aan een diverse en inclusieve organisatie. Werken in divers samengestelde teams maakt ons effectiever, innovatiever en het werk leuker. Een ieder wordt daarom uitgenodigd te solliciteren, door te klikken op de solliciteerbutton.
Wat ga je doen?
Je staat zorgaanbieders bij in uiteenlopende vraagstukken op het gebied van het gezondheidsrecht. Je praktijk heeft primair een bestuursrechtelijke inslag. Zo adviseer en procedeer je veel over geschillen over zorgtarieven en conflicten op het gebied van handhaving. Vaak is de Nederlandse Zorgautoriteit daarbij je wederpartij. Ook het jeugdrecht en zaken op grond van de Wet maatschappelijke ondersteuning komen veel voor. Je hebt een gevarieerde advies- en procespraktijk.
Waar ga je werken?
Je gaat aan de slag op de sectie gezondheidszorg van onze Nijmeegse vestiging. Jouw directe collega’s zijn 11 advocaten, twee juridisch medewerkers en de secretaresses van de sectie. Iedere advocaat heeft zijn eigen aandachtsgebied.
Wie ben jij?
Je bent een uitstekend jurist met passie voor de zorg. Bij voorkeur heb je een bestuursrechtelijke achtergrond en al een aantal jaren ervaring als advocaat. Ook als je ervaring hebt bij een zelfstandig bestuursorgaan binnen de zorgsector (zoals de NZa) word je van harte uitgenodigd om te solliciteren. Je bent goed thuis in de ‘zorgwetten’, zoals de Zorgverzekeringswet, de Wet marktordening gezondheidszorg en de Jeugdwet, of bent bereid je die wetten snel eigen te maken.
Je bent analytisch sterk en houdt ervan om juridische puzzels op te lossen. Je kunt verbindingen leggen tussen wetten en zo tot creatieve oplossingen komen. Verder kun je zelfstandig werken en vind je het belangrijk om je bijdrage te leveren aan een goede teamsfeer.
Arbeidsvoorwaarden
Bij een uitdagende functie horen goede arbeidsvoorwaarden. Je kunt van ons verwachten:
– marktconform salaris (mede afhankelijk van relevante werkervaring);
– een goede pensioenregeling;
– een vaste onkostenvergoeding en reiskostenvergoeding;
– 28 vakantiedagen bij een fulltime dienstverband;
– een laptop en een mobiele telefoon;
– veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling, bijvoorbeeld binnen onze eigen Dirkzwager Academy.
Meer weten of solliciteren?
Voor meer informatie over deze vacature kun je contact opnemen met Luuk Arends, advocaat-partner. Je bereikt Luuk op telefoonnummer: (0)24 381 31 28 en via e-mail op arends@dirkzwager.nl.
Wil je solliciteren? Klik dan op de oranje button ‘online solliciteren’ hieronder. Richt je sollicitatiebrief aan Petra Kiphardt (manager P&O).