Jouw rol
Voor onze sectie Gezondheidzorg zijn wij op zoek naar een advocaat-medewerker met een specifieke interesse in het gezondheidsrecht. Als advocaat-medewerker in deze sectie sta je koepelorganisaties, ziekenhuizen en andere (grote) zorginstellingen, zoals GGZ-instellingen en verpleeghuizen bij. Je houdt je bezig met brede gezondheidsrechtelijke vraagstukken, zoals het adviseren rondom patiëntenrechten, toelating medisch specialisten, statuten, governance, het vormgeven van samenwerkings- en organisatieverbanden, het opstellen van reglementen en overeenkomsten en het begeleiden van fusies en overnames. Je adviseert onze cliënten over overheidsregulering binnen de zorg en het overheidstoezicht (IGJ, NZa). Indien nodig procedeer je voor zowel de civiele rechter, bestuursrechter als de tuchtrechter. Ook het voeren van procedures bij het Scheidsgerecht Gezondheidszorg en de geschilleninstanties binnen de zorg maken onderdeel uit van jouw werkzaamheden. Je volgt de ontwikkelingen in de markt op de voet, bent actief en gedreven om jouw praktijk op te bouwen en naam te maken in het gezondheidsrecht. Zowel binnen als buiten de sectie werk je nauw samen met collega’s om de cliënt van een op maat gesneden advies te voorzien.
De sectie en marktgroep
De sectie Gezondheidszorg bestaat uit drie compagnons en zes advocaten met een enorme passie voor hun vak en de branche. Zij publiceren geregeld, verzorgen bijdragen in handboeken op hun expertisegebieden, spreken op vooraanstaande congressen en bijeenkomsten van vakverenigingen, doceren aan academische instanties en zijn lid van de redactie van vaktijdschriften. Samen met ruim 30 advocaten uit al onze disciplines, maak je deel uit van de marktgroep Zorg. Zo beschikken we in de marktgroep over de benodigde integrale juridische expertise om zorginstellingen op hoog niveau te adviseren.
Wat kun jij verwachten?
> een kwalitatief hoogstaande sectie en marktgroep waarin aansprekende en afwisselende zaken behandeld worden;
> een informele en professionele sfeer;
> ruimte voor verdere ontwikkeling, bijvoorbeeld door het volgen van de Grotius Gezondheidsrecht, cursussen en trainingen;
> goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden;
> aantrekkelijke doorgroeimogelijkheden.
Wat zoeken wij?
Je hebt minimaal vier jaar relevante werkervaring als advocaat binnen de zorg. Je bent gedreven en geeft op een toegewijde manier advies. Je hebt het vermogen om de praktische vertaalslag naar de cliënt te maken.
Je bent in staat om een eigen praktijk op te bouwen en mensen aan je te binden. Je weet wat er in de markt leeft en speelt in op de kansen die je signaleert. Je bent communicatief sterk, ambitieus en krijgt energie van werken in teamverband.
Herken jij je in deze omschrijving, dan nodigen wij jou graag uit om te solliciteren!
We vertellen je graag meer!
Ben je geïnteresseerd in deze vacature, maar wil je graag meer informatie ontvangen, neem dan contact met ons op. Voor inhoudelijke vragen kun je terecht bij Tessa van den Ende, advocaat-compagnon sectie Gezondheidszorg (06-51088279). Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met onze HR-adviseur Hidde Botma (06-12744314).
De procedure
We streven ernaar om je binnen een week na ontvangst van jouw sollicitatie te laten weten of je wordt uitgenodigd voor een eerste gesprek. Een tweede gesprek en assessment maken deel uit van de procedure.
Solliciteren
Stuur je motivatiebrief en curriculum vitae naar solliciteren@nysingh.nl.
Jurist | Parttime / Fulltime (V19.0680)
Amersfoort, 24-36 uur
Affiniteit met zorg
Dit ga je doen
Je behandelt gezondheidsrechtelijke vragen en andere vragen van onze collega’s. Je onderhoudt daarbij contact met behandelaren, managers zorg en regiodirecteuren en ondersteunt hen vanuit het juridisch kader (Wgbo, Wkkgz, Boek 1 Burgerlijk Wetboek). Je bent betrokken bij het maken van beleid (bijvoorbeeld multidisciplinair project Veilig en Samenhangend Melden). Je geeft voorlichting en workshops aan zorgprofessionals. Je biedt juridische ondersteuning bij het proces rondom de van instroom van cliënten, het up-to-date houden van zorgovereenkomsten en draagt bij aan de (door)ontwikkeling van het elektronisch cliëntdossier (ECD). Je maakt deel uit van een juridisch team dat niet bang is om ook vragen op te pakken die nieuw zijn.
Dit zijn wij
’s Heeren Loo biedt zorg aan mensen met een verstandelijke beperking. Dat doen we met 14.000 collega’s voor 10.000 cliënten verspreid over onze 15 regio’s in vrijwel heel Nederland. Anderen helpen om hun eigen keuzes te maken en hun dromen te realiseren. Dat doen we met hart en ziel voor mensen met een verstandelijke en/of andere beperking. Samen met de mensen die belangrijk voor hen zijn. Zo zorgen we samen voor een goed leven voor mensen met een beperking. Dit doen wij aan de hand van drie beloftes: Goed leven, mooi werk en een duurzame gezonde organisatie.
Het juridische team bestaat uit zes professionele en zelfstandige medewerkers. Het team adviseert over gezondheidsrecht, overeenkomstenrecht, aanbestedingsrecht, ondernemingsrecht, arbeidsrecht en huurrecht en is tevens verantwoordelijk voor het ambtelijk secretariaat van de klachten- en bezwarencommissies.
Dit ben jij
Dit bieden wij
Sollicitatieprocedure
Heb je belangstelling, dan ontvangen we graag je sollicitatiebrief met cv via het online sollicitatieformulier: https://ltpx.nl/xzWguj4. De termijn sluit op 30 april 2019.
Wil je meer informatie?
Wil je weten hoe ’s Heeren Loo is als werkgever? Kijk dan hier. Heb je vragen over de vacature? Neem dan contact op met Robert Collenteur, of op telefoonnummer 088-0371000. Of kijk op www.sheerenloo.nl/werken-bij.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Momenteel hebben we een vacature voor een Advocaat-medewerker Gezondheidsrecht, standplaats Eindhoven.
De Business Unit Gezondheidsrecht
Binnen ons kantoor werken we in Business Units (BU’s), ingedeeld per rechtsgebied. De advocaten in de BU Gezondheidsrecht adviseren en procederen. Zij hebben ruime ervaring op deze terreinen voor verschillende zorginstellingen, (algemene) ziekenhuizen, psychiatrische ziekenhuizen en instellingen op het gebied van ‘V&V’. Daarnaast bestaat het cliëntenbestand uit samenwerkingsverbanden zoals maatschappen, coöperaties en ZBC’s alsook individuele beroepsbeoefenaren. De BU Gezondheidsrecht werkt bovendien nauw samen met de BU Aansprakelijkheidsrecht, Verzekeringen & Vervoerrecht.
Wat verwachten wij?
Jij weet jouw collega’s te enthousiasmeren voor jouw ideeën en initiatieven. Je kunt goed plannen en organiseren en je kunt in meerdere projecten gelijktijdig werken. Uiteraard ben je deskundig op je vakgebied en sterk in woord en geschrift. Je hebt de ambitie je kennis verder te ontwikkelen in het gezondheidsrecht. Je weet de gestelde doelen met succes te realiseren. Je bent ondernemend en draagt op actieve wijze bij aan de ontwikkeling en uitbreiding van onze praktijk en draait zo snel mogelijk volwaardig mee in ons team.
De advocaat-medewerker die wij zoeken:
Wat mag je van ons verwachten?
Onze hoogstpersoonlijke aanpak klinkt ook door in de manier waarop we met onze medewerkers omgaan. Daarbij mag je veel van ons verwachten. Eenmaal binnen bij Holla volg je regelmatig interne en externe cursussen voor het uitbreiden en onderhouden van je juridische kennis. We stimuleren en ondersteunen je bij het volgen van een specialisatieopleiding. Naast vakinhoudelijke cursussen, besteden we in ons hoogwaardige opleidingsprogramma ‘De Holla Academy’ aandacht aan vaardigheidstrainingen op maat.
Wij bieden uitstekende arbeidsvoorwaarden en een informele werkomgeving waarin betrokken collega’s een prettig team vormen.
Holla Advocaten
Holla Advocaten is een advocatenkantoor dat zich heeft gespecialiseerd in dienstverlening voor grotere ondernemingen, MKB-bedrijven, overheden, not-for-profit organisaties, waaronder zorginstellingen en individuele zorgverleners. Holla Advocaten behoort tot de top 30 van grootste advocatenkantoren van Nederland.
Bij Holla Advocaten nemen wij het Hoogstpersoonlijk. Dit betekent dat onze advocaten betrokken zijn bij hun cliënten en zij nauw met hen samenwerken. Wij zijn vaak de juridische sparringpartner voor onze cliënten. Wie zich thuis voelt in een ondernemende werkomgeving waar een persoonlijke benadering voorop staat, is bij Holla Advocaten op zijn plek!
Solliciteren?
Spreekt onze hoogstpersoonlijke aanpak je aan en ben je geïnteresseerd in deze functie? Stuur dan jouw motivatiebrief, CV, cijferlijsten (bachelor en master) en eventueel beschikbare schriftelijke getuigschriften en/of stagebeoordeling(en) via onze website www.werkenbijholla.nl aan de afdeling HR. Direct solliciteren? Klik HIER. In geval van vragen kun je contact opnemen met de afdeling HR via telefoonnummer 088 44 02 400 of mail naar hr@holla.nl.
De inschrijving voor deze vacature sluit 7 april 2019.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet op prijs.
Advocaat-stagiair(e) Gezondheidsrecht, standplaats Eindhoven.
Momenteel hebben we een vacature voor een Advocaat-stagiair(e) Gezondheidsrecht, standplaats Eindhoven.
De Business Unit Gezondheidsrecht
Binnen ons kantoor werken we in Business Units (BU’s), ingedeeld per rechtsgebied. De advocaten in de BU Gezondheidsrecht adviseren en procederen. Zij hebben ruime ervaring op deze terreinen voor verschillende zorginstellingen, (algemene) ziekenhuizen, psychiatrische ziekenhuizen en instellingen op het gebied van ‘V&V’. Daarnaast bestaat het cliëntenbestand uit samenwerkingsverbanden zoals maatschappen, coöperaties en ZBC’s alsook individuele beroepsbeoefenaren. De BU Gezondheidsrecht werkt bovendien nauw samen met de BU Aansprakelijkheidsrecht, Verzekeringen & Vervoerrecht.
Wat verwachten wij?
Je draagt op actieve wijze bij aan onze praktijk. Je draait volwaardig mee in ons team. Je start daarom bij aanvang van je carrière ook in ons opleidingsprogramma ‘De Holla Academy’. Dit geeft je een sterke basis binnen het specialisme en hiermee kun je snel jouw talent inzetten in het belang van onze cliënten.
Als advocaat-stagiair(e) gezondheidsrecht bij Holla adviseer en procedeer je over diverse aspecten van zorgspecifieke wetgeving. Nagenoeg alle onderdelen van de gezondheidsrechtelijke wetgeving en dwarsverbanden met andere rechtsgebieden komen in je praktijk aan de orde. Bijzondere aandachtsgebieden zijn:
De BU Gezondheidsrecht is voortdurend bezig om haar positie in de markt verder te verstevigen. Wij bieden jou de mogelijkheid om daar op proactieve wijze aan mee te werken!
De advocaat-stagiair(e) die wij zoeken:
Wat mag je van ons verwachten?
Onze hoogstpersoonlijke aanpak klinkt ook door in de manier waarop we met onze medewerkers omgaan. Daarbij mag je veel van ons verwachten. Om de kwaliteit van de begeleiding te waarborgen en de talenten van onze advocaat-stagiair(e)s optimaal te benutten, oefen je onder leiding van een ervaren patroon de praktijk uit. Zo kun je de stageperiode zo succesvol mogelijk doorlopen en bieden we je de mogelijkheid je zowel als persoon en als professional te blijven ontwikkelen.
Eenmaal binnen bij Holla Advocaten volg je regelmatig interne en externe cursussen voor het uitbreiden en onderhouden van je juridische kennis. De door de Orde voorgeschreven permanente opleiding is wat ons betreft de ondergrens. Naast de vakinhoudelijke cursussen, besteden we aandacht aan vaardigheidstrainingen op maat en kun je worden begeleid door een externe coach. Op deze manier bereid je jezelf voor op de volgende stap in je carrière.
Wij bieden uitstekende arbeidsvoorwaarden en een informele werkomgeving waarin betrokken collega’s een prettig team vormen.
Holla Advocaten
Holla Advocaten heeft zich gespecialiseerd in dienstverlening voor grotere ondernemingen, MKB-bedrijven, overheden, non-profit organisaties, zorginstellingen en particulieren. Holla Advocaten behoort tot de top 30 van grootste advocatenkantoren van Nederland.
Bij Holla Advocaten nemen wij het hoogstpersoonlijk. Dit betekent dat wij betrokken zijn bij onze cliënten en nauw met hen samenwerken. Holla Advocaten is de juridische sparringpartner voor haar cliënten. Wie zich thuis voelt in een inspirerende werkomgeving waar een persoonlijke benadering voorop staat, is bij Holla Advocaten op zijn plek.
Solliciteren?
Spreekt onze hoogstpersoonlijke aanpak je aan en ben je geïnteresseerd in deze functie? Stuur dan jouw motivatiebrief, CV, cijferlijsten (bachelor en master), je scriptie en eventueel beschikbare schriftelijke getuigschriften en/of stagebeoordeling(en) aan de afdeling HR. Direct solliciteren? Klik HIER. In geval van vragen kun je contact opnemen met de afdeling HR via telefoonnummer 0884402400 of mail naar hr@holla.nl.
De inschrijving voor deze vacature sluit op 22 maart 2019.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet op prijs.
Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd
Functieomschrijving
In Nederland kunnen we vertrouwen op goede gezondheidszorg en jeugdhulp. Dat willen we graag zo houden. De Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd zet zich hiervoor in. En jij ook, als senior jurist. Met jouw juridische deskundigheid adviseer je het management en draagt zo bij aan gezonde en betrouwbare gezondheids- en jeugdzorg.
Je informeert en adviseert het management en inspecteurs op het gebied van de gezondheidszorg over de juridische aspecten van toezicht. Denk aan het geven van adviezen aan inspecteurs bij complexe casuïstiek en het adviseren over juridische kaders en ontwikkelingen in het toezicht. Maar ook aan het beoordelen van en adviseren over wetgeving en beleidsuitgangspunten, vanuit het oogpunt van toezichthouder.
Daarnaast treed je op in juridische procedures, voortvloeiend uit het handelen van de inspectie op het terrein van gezondheidsrecht en bestuursrecht.
Functie-eisen
Arbeidsvoorwaarden
Salarisniveau: schaal 12
Maandsalaris: Min €3.667 – Max. €5.450 (bruto)
Dienstverband: Vaste aanstelling (eventueel met een proeftijd)
Minimaal aantal uren per week: 36
Maximaal aantal uren per week: 36
Overige arbeidsvoorwaarden
Naast het salaris en vakantiegeld kun je rekenen op een eindejaarsuitkering, de zogeheten dertiende maand. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer maximaal 55% betaald ouderschapsverlof (onder voorwaarden), studiefaciliteiten, een extra verlofregeling voor ouderen en een vergoeding woon-werkverkeer. Bovendien kun je je arbeidsvoorwaardenpakket deels zelf samenstellen.
Bijzonderheden
Solliciteren
Het Rijk hecht waarde aan een diverse en inclusieve organisatie. Werken in divers samengestelde teams maakt ons effectiever, innovatiever en het werk leuker. Een ieder wordt daarom uitgenodigd te solliciteren.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld
Advocaat-stagiair(e) Gezondheidsrecht, standplaats Eindhoven.
Momenteel hebben we een vacature voor een Advocaat-stagiair(e) Gezondheidsrecht, standplaats Eindhoven.
De Business Unit Gezondheidsrecht
Binnen ons kantoor werken we in Business Units (BU’s), ingedeeld per rechtsgebied. De advocaten in de BU Gezondheidsrecht adviseren en procederen. Zij hebben ruime ervaring op deze terreinen voor verschillende zorginstellingen, (algemene) ziekenhuizen, psychiatrische ziekenhuizen en instellingen op het gebied van ‘V&V’. Daarnaast bestaat het cliëntenbestand uit samenwerkingsverbanden zoals maatschappen, coöperaties en ZBC’s alsook individuele beroepsbeoefenaren. De BU Gezondheidsrecht werkt bovendien nauw samen met de BU Aansprakelijkheidsrecht, Verzekeringen & Vervoerrecht. Deze BU adviseert en procedeert voor zowel verzekeraars als verzekerden, letselschadeslachtoffers, vervoerders, expediteurs en ladingbelanghebbenden.
Wat verwachten wij?
Je draagt op actieve wijze bij aan onze praktijk. Je draait volwaardig mee in ons team. Je start daarom bij aanvang van je carrière ook in ons opleidingsprogramma ‘De Holla Academy’. Dit geeft je een sterke basis binnen het specialisme en hiermee kun je snel jouw talent inzetten in het belang van onze cliënten.
Als advocaat-stagiair(e) Gezondheidsrecht bij Holla adviseer en procedeer je over diverse aspecten van zorgspecifieke wetgeving. Nagenoeg alle onderdelen van de gezondheidsrechtelijke wetgeving en dwarsverbanden met andere rechtsgebieden komen in je praktijk aan de orde. Bijzondere aandachtsgebieden zijn:
De BU Gezondheidsrecht is voortdurend bezig om haar positie in de markt verder te verstevigen. Wij bieden jou de mogelijkheid om daar op proactieve wijze aan mee te werken!
De advocaat-stagiair(e) die wij zoeken:
Wat mag je van ons verwachten?
Onze hoogstpersoonlijke aanpak klinkt ook door in de manier waarop we met onze medewerkers omgaan. Daarbij mag je veel van ons verwachten. Om de kwaliteit van de begeleiding te waarborgen en de talenten van onze advocaat-stagiair(e)s optimaal te benutten, oefen je onder leiding van een ervaren patroon de praktijk uit. Zo kun je de stageperiode zo succesvol mogelijk doorlopen en bieden we je de mogelijkheid je zowel als persoon en als professional te blijven ontwikkelen.
Eenmaal binnen bij Holla Advocaten volg je regelmatig interne en externe cursussen voor het uitbreiden en onderhouden van je juridische kennis. De door de Orde voorgeschreven permanente opleiding is wat ons betreft de ondergrens. Naast de vakinhoudelijke cursussen, besteden we aandacht aan vaardigheidstrainingen op maat en kun je worden begeleid door een externe coach. Op deze manier bereid je jezelf voor op de volgende stap in je carrière.
Wij bieden uitstekende arbeidsvoorwaarden en een informele werkomgeving waarin betrokken collega’s een prettig team vormen.
Holla Advocaten
Holla Advocaten heeft zich gespecialiseerd in dienstverlening voor grotere ondernemingen, MKB-bedrijven, overheden, non-profit organisaties, zorginstellingen en particulieren. Holla Advocaten behoort tot de top 30 van grootste advocatenkantoren van Nederland.
Bij Holla Advocaten nemen wij het hoogstpersoonlijk. Dit betekent dat wij betrokken zijn bij onze cliënten en nauw met hen samenwerken. Holla Advocaten is de juridische sparringpartner voor haar cliënten. Wie zich thuis voelt in een inspirerende werkomgeving waar een persoonlijke benadering voorop staat, is bij Holla Advocaten op zijn plek.
Solliciteren?
Spreekt onze hoogstpersoonlijke aanpak je aan en ben je geïnteresseerd in deze functie? Stuur dan jouw motivatiebrief, CV, cijferlijsten (bachelor en master), je scriptie en eventueel beschikbare schriftelijke getuigschriften en/of stagebeoordeling(en) aan de afdeling HR. Direct solliciteren? Klik HIER. In geval van vragen kun je contact opnemen met de afdeling HR via telefoonnummer 0884402400 of mail naar hr@holla.nl.
De inschrijving voor deze vacature sluit op 6 januari 2019.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet op prijs.
Stafjurist
Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd
Functieomschrijving
We kunnen in Nederland vertrouwen op goede gezondheidszorg en jeugdhulp. Altijd, overal en voor iedereen. Dat willen we zo houden, ook voor volgende generaties. Daarom bewaakt en bevordert de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd de veiligheid en kwaliteit van de gezondheidszorg en jeugdhulp. Als stafjurist voor het Beleidsregieteam heb jij daarin een belangrijke rol.
Je informeert en adviseert het management over de beleidsjuridische aspecten van toezicht(beleid). Complexe onderwerpen van algemene, strategische en/of (politiek-)bestuurlijke aard voorzie jij van een gedegen advies. Daarnaast coördineer je adviesverzoeken en verzorg je de beleidsjuridische inbreng van de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) voor stukken van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) aan het parlement.
Het adviseren over en ontwikkelen en onderhouden van het relatiebeheer van de IGJ en het kerndepartement van VWS, behoort ook tot je takenpakket. Evenals het adviseren over het beleidsjuridische kader en ontwikkelingen in het toezicht. Tot slot bereid je politiek-gevoelige IGJ-standpunten voor.
Functie-eisen
Arbeidsvoorwaarden
Salarisniveau: schaal 12
Maandsalaris: Min €3.667 – Max. €5.450 (bruto)
Dienstverband: Vaste aanstelling (eventueel met een proeftijd)
Minimaal aantal uren per week: 36
Maximaal aantal uren per week: 36
Overige arbeidsvoorwaarden
Naast het salaris en vakantiegeld kun je rekenen op een eindejaarsuitkering, de zogeheten dertiende maand. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer maximaal 55% betaald ouderschapsverlof (onder voorwaarden), studiefaciliteiten, een extra verlofregeling voor ouderen en een vergoeding woon-werkverkeer. Bovendien kun je je arbeidsvoorwaardenpakket deels zelf samenstellen.
Bijzonderheden
Een functiegericht assessment kan deel uitmaken van de selectieprocedure.
Digitaal solliciteren
Het Rijk hecht waarde aan een diverse en inclusieve organisatie. Werken in divers samengestelde teams maakt ons effectiever, innovatiever en het werk leuker. Een ieder wordt daarom uitgenodigd te solliciteren.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Over de functie
Je beoordeelt dossiers op hun feitelijke en juridische merites. Je adviseert slachtoffers, voert schikkingsonderhandelingen en soms procedures. Het berekenen en opstellen van schadeclaims behoort ook tot je werkzaamheden. Op eigen initiatief bezoek je slachtoffers en nabestaanden. Letselschade is een specialisme binnen ARAG met een specifiek opleidingsprogramma. Door het volgen van zowel inhoudelijke opleidingen als vaardigheidstrainingen kan je jezelf ontwikkelen tot een ervaren jurist.
Over de afdeling / bedrijfscultuur
Een cultuur van je en jij. Elkaar groeten in de gang. Een cultuur waarbij iedereen even tijd voor elkaar vrijmaakt. En waar kennis en successen gedeeld worden. Professioneel richting de klant, informeel richting je collega’s.
Voor deze functie zoeken wij juridisch talent met 1 tot 3 jaar ervaring met letselschade. Je bent een professional met een afgeronde opleiding WO Nederlands Recht. Je hebt goed rekenkundig inzicht en bent in staat zelfstandig te werken. Je bent creatief in het oplossen van complexe vraagstukken. Daarnaast ben je communicatief en sociaal vaardig. Bij voorkeur heb je al enige kennis en ervaring op het gebied van letselschade. Je bent een evenwichtige persoonlijkheid en in staat om professioneel om te gaan met de emoties van betrokkenen.
Wat bieden wij
• Een marktconform salaris gebaseerd op een 38-urige werkweek
• Variabele werktijden
• Mogelijkheid tot inruilen van vrije tijd en salaris
• Aantrekkelijke secundaire arbeidsvoorwaarden zoals 8% vakantiegeld en een vaste 13e maand en een goede pensioenregeling
• Ruime mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling en het volgen van opleidingen
• ARAG Vitaliteitsprogramma (waaronder ons sportprogramma)
Interesse?
Ben jij de professional die wij zoeken? Dan ontvangen wij graag jouw CV en motivatie. Heb je nog vragen? Neem dan contact op met Natascha Siegertsz, Teamleider via 033 – 434 21 41 of met onze Recruiter Danny Rumpel op 06 30 46 07 of via d.rumpel@arag.nl
Over ARAG
ARAG is een onafhankelijke rechtsbijstandverzekeraar en juridisch dienstverlener. Wij maken het recht toegankelijk en betaalbaar voor iedereen. Onze ambitie is om de beste juridische dienstverlener van Nederland zijn. Klanttevredenheid en kwaliteit van dienstverlening zijn hierbij de uitgangspunten.
ARAG Nederland maakt onderdeel uit van de ARAG Groep, een van oorsprong Duits familiebedrijf met vestigingen in 15 Europese landen, de Verenigde Staten en Canada. Met zo’n 700 professionals in Nederland werken wij in een collegiale omgeving en informele werksfeer vanuit de locaties in Amsterdam, Rotterdam, Leusden en Roermond. Meer weten? Klik dan op onze bedrijfspagina: https://www.arag.nl/over-arag/
Functie
U gaat deel uitmaken van een multidisciplinaire commissie van de Gezondheidsraad die de Minister voor
Volksgezondheid, Welzijn en Sport op basis van de stand van de wetenschap en de relevante (komende en in voorbereiding zijnde) nationale- en Europese wetgeving gaat adviseren over de wenselijke bewaartermijn van implantaatgegevens.
Profielen
Voor het vormen van de multidisciplinaire commissie zijn wij op zoek naar drie enthousiaste commissieleden met een kritische constructieve houding. U dient beschikbaar te zijn op 3 december 2018, 18 februari 2019 en 25 maart 2019.
Werkzaamheden
De Commissie Bewaartermijnen implantaatgegevens zal op maandagmiddag 3 december 2018, maandagmiddag 18 februari 2019 en maandagmiddag 25 maart 2019 bijeenkomen bij de Gezondheidsraad in Den Haag. De Commissie zal naast een ethicus, jurist en medisch specialist bestaan uit een voorzitter en twee secretarissen. Tijdens de eerste bijeenkomst (installatievergadering) zal de adviesaanvraag worden besproken. Hierna volgt een hoorzitting met enkele medische wetenschappelijke verenigingen. Op basis van informatie die tijdens de vergadering en de hoorzitting is verzameld wordt een conceptadvies opgesteld door het secretariaat van de Gezondheidsraad. Tijdens de overige twee commissievergaderingen bespreekt u met de andere leden dit conceptadvies.
Onafhankelijkheid
Kandidaat-commissieleden moeten aan de hand van een uitvoerige belangenverklaring inzicht geven in hun mogelijke financiële belangen, persoonlijke relaties die tot belangen kunnen leiden, opdrachtonderzoek en publiekprivate samenwerking. De leiding beoordeelt of deze (schijnbare) belangen het lidmaatschap in de weg staan. Als uit de belangenverklaring blijkt dat er een belangenconflict kan optreden dan kan niet worden deelgenomen aan de commissie. Belangenverklaringen van commissieleden worden gepubliceerd op de website van de Gezondheidsraad.
Vergoeding
Leden krijgen per vergadering vacatiegeld en hun reiskosten vergoed.
Sollicitatie
U kunt uw sollicitatie onder vermelding van het vacaturenummer: cie063/01 richten aan mevrouw R.E. van Hellemondt naar vacaturecommissieleden@gr.nl vóór 12 oktober 2018 om 12.00u.
Wilt u zo vriendelijk zijn om bij uw sollicitatie te vermelden via welk kanaal u de vacature heeft gevonden?
De gesprekken kunnen plaatsvinden op 15,17 of 22 oktober 2018.
Meer informatie over de functie
mr. dr. R.E. van Hellemondt, wetenschappelijke secretaris Commissie Bewaartermijn implantaatgegevens
Voor informatie over de Gezondheidsraad ga naar gezondheidsraad.nl
Senior beleidsjurist
Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd
Functieomschrijving
We kunnen in Nederland vertrouwen op goede gezondheidszorg en jeugdhulp. Altijd, overal en voor iedereen. Dat willen we zo houden, ook voor volgende generaties. Daarom bewaakt en bevordert de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd de veiligheid en kwaliteit van de gezondheidszorg en jeugdhulp. Als senior beleidsjurist voor het Beleidsregieteam heb jij daarin een belangrijke rol.
Je informeert en adviseert het management over de beleidsjuridische aspecten van toezicht(beleid). Complexe onderwerpen van algemene, strategische en/of (politiek-)bestuurlijke aard voorzie jij van een gedegen advies. Daarnaast coördineer je adviesverzoeken en verzorg je de beleidsjuridische inbreng van de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd (IGJ) voor stukken van het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport (VWS) aan het parlement.
Het adviseren over en ontwikkelen en onderhouden van het relatiebeheer van de IGJ en het kerndepartement van VWS, behoort ook tot je takenpakket. Evenals het adviseren over het beleidsjuridische kader en ontwikkelingen in het toezicht. Tot slot bereid je politiek-gevoelige IGJ-standpunten voor.
Functie-eisen
Arbeidsvoorwaarden
Salarisniveau: schaal 12
Salarisomschrijving: Deze functie is gewaardeerd op schaal 12 van het BBRA (maximaal € 5.450,88 bruto per maand, bij een fulltime dienstverband).
Maandsalaris: Min €3.667 – Max. €5.450 (bruto)
Dienstverband: Vaste aanstelling (eventueel met een proeftijd)
Minimaal aantal uren per week: 36
Maximaal aantal uren per week: 36
Overige arbeidsvoorwaarden
Naast het salaris en vakantiegeld kun je rekenen op een eindejaarsuitkering, de zogeheten dertiende maand. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer maximaal 55% betaald ouderschapsverlof (onder voorwaarden), studiefaciliteiten, een extra verlofregeling voor ouderen en een vergoeding woon-werkverkeer. Bovendien kun je je arbeidsvoorwaardenpakket deels zelf samenstellen.
Bijzonderheden
Digitaal solliciteren
Solliciteer snel en gemakkelijk op deze vacature via onze sollicitatiepagina door te klikken op de solliciteer button. Een ieder, ongeacht het geslacht, wordt uitgenodigd te solliciteren, tenzij anders vermeld.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.