Ben je klaar voor een nieuwe stap in je juridische carrière? Wil jij werken in een grote, internationale organisatie? Vind je het leuk om betrokken te zijn bij maatschappelijk relevante dossiers? Dan zijn wij mogelijk op zoek naar jou.
Wij zoeken voor de afdeling Juridische Zaken/ Legal Affairs (LA) van het Maastricht University Office een fulltime (Junior) JURIST PRIVAATRECHT
De afdeling LA maakt onderdeel uit van het Maastricht University Office en is belast met de behartiging van de juridische aangelegenheden van de Universiteit Maastricht. De werkzaamheden van de afdeling zijn zowel privaatrechtelijk als bestuursrechtelijk van aard. De afdeling wordt gevormd door een leuk en divers team met een informele werksfeer in een bevlogen organisatie die er maatschappelijk toe doet.
Wat zoeken we?
Wij zoeken iemand met gedegen juridische kennis op het gebied van (internationaal) contractenrecht en algemeen verbintenissenrecht die in staat is om de vragen van de klanten te doorgronden, de belangen van de verschillende stakeholders te begrijpen, oplossingsgericht is en daarnaast politiek-bestuurlijk sensitivitief is. Kennis van rechtspersonenrecht/ondernemingsrecht is een pré. Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal (C1 niveau) gecombineerd met sterke communicatieve vaardigheden in woord en geschrift zijn noodzakelijk. Daarnaast zoeken we naar competenties zoals, pragmatisme, stressbestendigheid en flexibiliteit.
Wat ga je doen?
Je belangrijkste werkzaamheden bestaan uit het opstellen, beoordelen en uitonderhandelen van diverse juridische documenten, waaronder samenwerkingsovereenkomsten, consortium agreements, material transfer agreements, geheimhoudingsovereenkomsten, overeenkomsten van opdracht en intentieovereenkomsten. Je zult een groot deel van deze werkzaamheden voor de Faculty of Health, Medicine and Life Sciences verrichten en deze werkzaamheden zullen grotendeels betrekking hebben op wetenschappelijke onderzoeken. Affiniteit hiermee is dan ook een pré. Daarnaast bestaan je taken uit het adviseren van verschillende eenheden binnen de Universiteit Maastricht over diverse privaatrechtelijke kwesties waarbij het bepalen en mitigeren van risico’s van groot belang is.
Wat bieden we?
Wij bieden een dienstverband van 2 jaar met uitzicht op vast na gebleken geschiktheid en een arbeidsduur van 1,0 fte. De functie is in het kader van de universitaire functieordening ondergebracht in salarisschaal 11, van de CAO Nederlandse Universiteiten, UFO profiel Jurist, niveau 2, minimaal € 3.746,000 en maximaal € 5.127,00 bruto per maand bij een fulltime dienstverband en exclusief vakantiegeld en eindejaarsuitkering (8,33%).
De arbeidsvoorwaarden van de Universiteit Maastricht zijn grotendeels vastgelegd in de CAO Nederlandse Universiteiten. Daarnaast gelden lokale bepalingen, specifiek voor de UM. Voor meer informatie raadpleeg de website http://www.maastrichtuniversity.nl > Support > UM-medewerkers.
De Universiteit Maastricht koestert haar inclusieve cultuur en open sfeer. Dankzij deze strategie heeft de UM een zeer diverse staf- en studentenpopulatie met veel verschillende nationaliteiten en culturen. Wij zijn ervan overtuigd dat diversiteit (in een bredere definitie dan alleen nationaliteit, leeftijd en geslacht) de kwaliteit van onderwijs en onderzoek bevordert. Een universiteit met aandacht voor diversiteit en inclusiviteit groeit uit tot een academische gemeenschap waar individueel talent tot bloei komt. Daarom nodigen we alle gekwalificeerde kandidaten nadrukkelijk uit om op deze functie te solliciteren.
Solliciteren?
Voor nadere informatie kun je contact opnemen met mw. mr. Cenay Akin via Cenay.Akin@maastrichtuniversity.nl.
Wil je reageren op deze vacature, stuur dan vóór 1 juli 2020 je sollicitatiebrief en CV naar povacatures@maastrichtuniversity.nl onder vermelding van het vacaturenummer AT2020.149.
Bedrijfsjurist
Groningen
De energietransitie brengt vele uitdagingen met zich mee voor Gasunie. Met name op juridisch gebied is de uitdaging groot in de complexe en politieke omgeving. Ter versterking van onze afdeling Corporate Legal zoeken we daarom een bedrijfsjurist. Ben je naast een competente jurist, ook bekend met een complexe en politieke werkomgeving? Heb je affiniteit met techniek en de energiebranche? Dan zijn we op zoek naar jou!
Wat ga je doen?
Over Gasunie
Gasunie beheert en onderhoudt de infrastructuur voor grootschalig transport en opslag van gassen in Nederland en Noord-Duitsland. Veiligheid, betrouwbaarheid, duurzaamheid en kostenbewustzijn staan hierbij voorop. Onze organisatie werd in 1963 opgericht, vier jaar na de vondst van aardgas in Groningen. Onze infrastructuur bestaat uit duizenden kilometers aan pijpleidingen en honderden stations. Dit netwerk maakt transport, opslag en doorvoer van gas mogelijk. De infrastructuur van Gasunie is onderdeel van de ‘gasrotonde’ van Europa. Via dit netwerk kan gas makkelijk worden verhandeld en getransporteerd.
De afdeling Corporate Legal bestaat uit een divers team van 17 collegiale juristen met verschillende aandachtsgebieden zoals ondernemingsrecht, energierecht en omgevingsrecht. De afdeling ondersteunt alle onderdelen van Gasunie op juridisch gebied.
Wat vragen we?
Om als bedrijfsjurist bij Gasunie te kunnen werken ben je een teamspeler en herken je jezelf in het profiel: analytisch, onafhankelijk, zelfstandig resultaatgericht en enthousiast. Verder beschik je over:
Wat bieden we je?
Gasunie biedt jou een interessante functie met verantwoordelijkheid in een energieke en inspirerende werkomgeving. De transitie van ons bedrijf zorgt voor uitdagende vraagstukken op jouw expertisegebied. Binnen de afdeling kun je jouw kennis en vaardigheden uitbreiden naar andere aandachtsgebieden. Daarnaast een gebalanceerd pakket met arbeidsvoorwaarden dat o.a. bestaat uit:
Wil je solliciteren naar de vacature van Bedrijfsjurist?
Stuur dan uiterlijk 19 juni je cv en motivatie in via het online sollicitatieformulier. Rond 26 juni laten we je weten of je bent uitgenodigd voor de sollicitatiegesprekken die op 2 juli plaats gaan vinden in Groningen.
Wil je eerst meer weten over de vacature? Bel met Sandra Melman 06-31037316. Of kijk op www.gasunie.nl/werken-bij-gasunie.
Acquisitie stellen wij niet op prijs.
Uitdagende praktijk
Voor ons team IT en privacy zijn we op zoek naar een advocaat-stagiair(e) met een brede belangstelling voor het civiele recht. Het team IT en privacy combineert de advies- met de procespraktijk, waarbij kennis van het contractenrecht, het intellectuele eigendomsrecht en het procesrecht vereist is. Het team houdt zich bezig met het opstellen en uitonderhandelen van allerhande IT-contracten, onder meer op het gebied van licensing, software as a service, cloud diensten en e-commerce, alsook met mislukte automatiseringsprojecten. Daarnaast is het team betrokken bij allerlei vraagstukken op het gebied van het privacyrecht, waaronder de rechtsgeldige verwerking van persoonsgegevens, de (internationale) doorgifte van persoonsgegevens, de invoering van klokkenluidersregelingen en de do’s en dont’s bij online marketing.
Jouw talenten
Je bent op een prettige manier ambitieus. Je bent in staat om snel tot de kern van de zaak door te dringen en om je theoretische kennis om te zetten in pragmatische oplossingen. Je bent communicatief sterk, staat stevig in je schoenen en bezit een proactieve houding. Dat kun je ook omdat je:
Ons aanbod
Wij bieden een uitdagende en interessante functie met een gevarieerd takenpakket. Je werkt samen met bevlogen collega’s in een open, succesvolle en inspirerende werkomgeving. Je wordt intensief begeleid door je opleider(s). Wij vinden het heel belangrijk dat onze medewerkers zich in alle fasen van hun carrière willen blijven ontwikkelen en bieden daarvoor ook volop kansen. Wij werken hard, maar vinden de sfeer ook heel belangrijk. Daarom worden er voor en door onze medewerkers ook veel sociale en sportieve activiteiten georganiseerd. Het gaat om een fulltime functie voor 40 uur per week. Naast een goed salaris kun je rekenen op een eindejaarsuitkering. Wij zijn gevestigd in hartje Rotterdam, aan de Blaak, en goed bereikbaar met het OV.
Ploum iets voor jou?
Werken bij Ploum betekent werken voor een echt Rotterdams, no-nonsense advocaten- en notarissenkantoor gevestigd aan de Blaak. Ploum wil met haar betrokkenheid, servicegerichtheid en pragmatische aanpak naadloos aansluiten op de gedrevenheid en de ambities van nationale en internationale ondernemingen met als uitgangspunt ‘begrijpen wat ons verbindt’.
Interesse?
Solliciteer dan via onderstaand sollicitatieformulier (sluitingsdatum 29 februari 2020). Voor meer informatie kun je contact opnemen met Kim van Beest, Senior medewerker HR/Recruiter via +31 610935283.
Senior Jurist Privaatrecht
32-36 uur | Amsterdam
De functie
Amsterdam is een stad in beweging. Grond en Ontwikkeling vervult een belangrijke rol bij de ontwikkeling van de stad. We geven grond uit in erfpacht, zijn betrokken bij erfpachtherzieningen en transformaties, maken beleid en ontwikkelen projecten in de gebiedsontwikkeling. Daarbij is er een ontwikkeling gaande waarbij Amsterdam duurzame energie als uitgangspunt hanteert. In de gebiedsontwikkeling leidt dit tot nieuwe juridische vraagstukken. Het team Juridische Zaken bij Grond en Ontwikkeling is bij al deze activiteiten betrokken en speelt een belangrijke rol in de juridische advisering. Wij zijn voor dit team op zoek naar een senior jurist privaatrecht. Als jurist werkt je in een dynamische omgeving, waarin je nauw samenwerkt met projectleiders, projectmanagers en collega’s van de afdeling Erfpacht en Uitgifte.
In je werk houd je je bezig met diverse juridische werkzaamheden. Je bent onder andere betrokken bij nieuwe uitgiftes, complexe erfpachtdossiers, selectieprocessen en transformatieprojecten. Je bent verantwoordelijk voor de contractvorming en het juridisch beoordelen van contractstukken en geschillen daarover. Je zorgt ook voor de begeleiding en contacten met advocaten als er juridische procedures worden gevoerd. Verder adviseer je over de juridische aspecten van nieuw (erfpacht)beleid.
Als senior jurist kun je worden ingezet voor al deze activiteiten. Je gaat werken in een enthousiast team met tien ervaren juristen. Je taken liggen hoofdzakelijk binnen het privaatrecht (zakelijke rechten, contractenrecht, selectieprocessen en bouwrecht). Daarnaast werk je ook op het snijvlak van privaat – en publiekrecht (Onteigeningswet, Wet voorkeursrecht gemeenten, Wet ruimtelijke ordening, Woningwet, grondbeleid en grondexploitatie). En verder werk je met overige rechtsgebieden, zoals Europees en Energierecht.
Werkzaamheden
Wij vragen
Competenties
Wij bieden
De organisatie
Grond en Ontwikkeling draagt op ondernemende wijze bij aan het realiseren van de gemeentelijke doelstellingen betreffende gebieds- en vastgoedontwikkeling. De afdeling Regie en Advies is het kennis- en adviescentrum van Grond en Ontwikkeling. De afdeling bestaat uit ruim 40 medewerkers. Het team Juridische Zaken is onderdeel van deze afdeling Regie en Advies. Juridische Zaken bestaat uit 10 vaste medewerkers en 2 externe inhuurkrachten.
Sollicitatieprocedure
Heb je belangstelling voor deze functie? Reageer dan uiterlijk 27 januari 2020 via de sollicitatiebutton.
Deze vacature staat gelijktijdig intern en extern uit. Medewerkers van de gemeente Amsterdam hebben voorrang in de procedure.
We willen een diverse en inclusieve organisatie zijn, die ruimte biedt aan iedereen. Diversiteit is een kracht die we gebruiken om betere resultaten te halen voor de stad. We streven naar een personeelsbestand dat een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam, met alle verschillen. Onze vacatures staan open voor iedereen, tenzij in de tekst iets anders staat.
Wil je weten hoe het is om bij ons te werken? Bekijk dan de verhalen van onze medewerkers:
https://www.amsterdam.nl/bestuur-organisatie/werkenbij/medewerkers-aan-het-woord/
Vragen over deze vacature
Vragen over de vacature kun je stellen aan Martine Bos, afdelingshoofd Regie en Advies, bereikbaar op 06-10246071 of m.bos@amsterdam.nl.
Acquisitie stellen we niet op prijs.
Trefwoorden: Senior Jurist Privaatrecht, Jurist, Privaatrecht, Recht, Juridische Zaken, Zakelijke Rechten, Erfpacht, Gemeente Amsterdam, Vacature Amsterdam, Wo
Advocaat-stagiair Intellectuele eigendom (IE), ICT & privacy bij Holla Advocaten
Standplaats:Den Bosch
Beschik jij over een recent behaalde juridische master met civiel effect of verwacht je die op korte termijn af te ronden? Heb je affiniteit met Intellectuele eigendom (IE), ICT en privacy? Ben je daarnaast energiek, enthousiast en een echte team player? We komen graag met je in contact!
Wij bevinden ons in de top 30 van Nederlandse advocatenkantoren en hebben specialisten op een groot aantal rechtsgebieden in huis. De cliëntenkring van Holla is heel divers en bestaat uit zowel nationale als internationale bedrijven en instellingen. Door het aantrekkelijke formaat van ons kantoor en de diversiteit van onze cliënten gaan diepgang en variatie hand in hand.
De Business Unit Intellectuele Eigendom, ICT & Privacy bestaat uit een team van acht advocaten en een paralegal. Het team is gespecialiseerd in onder andere het merken-, auteurs- en modellenrecht, ICT-recht en nieuwe media. Een deel van het team heeft diepgaande kennis van het privacyrecht. Een aantal van de teamleden maakt onderdeel uit van het multidisciplinaire New tech Team. De teamleden zijn actief in zowel de adviespraktijk als de specifieke procespraktijk van het intellectuele eigendom.
Jouw kwaliteiten
Je brengt energie mee, weet jouw collega’s te enthousiasmeren voor je ideeën en initiatieven. Daarnaast kun je goed plannen, ben je commercieel ingesteld, heb je een zakelijke uitstraling en ben je een echte team player. Je bent bereid je vol in te zetten voor de belangen van je cliënten. Je vindt het een uitdaging om altijd net een niveau dieper te gaan dan je wederpartij.
Ook herken je jezelf in de volgende punten:
Naast dat we ons als kantoor steeds verder willen ontwikkelen, stimuleren we ook jouw persoonlijke ontwikkeling. Zo hebben we de Holla Academy, die je toegang geeft tot specialisatie opleidingen en extra vaardigheidstrainingen om nog beter tot je recht te komen. Verder bieden we je een goed arbeidsvoorwaardenpakket en een prettige unieke werksfeer, met daarbij een goede work-life balance.
Interessant om te bekijken zijn de ervaringen van je toekomstige collega’s. Een aantal advocaat-stagiairs geven je doormiddel van video’s een goed beeld van de ontwikkelkansen en de unieke werksfeer binnen Holla.
Interesse?
Stuur je motivatiebrief, CV en eventueel beschikbare schriftelijke getuigschriften via onze website www.werkenbijholla.nl. Direct solliciteren? Klik HIER.
Heb je vragen? Stel ze gerust aan Lindsay Krijnen via 088-4402400 of hr@holla.nl
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet op prijs.
Brielle is een groene gemeente op het Zuid-Hollandse eiland Voorne-Putten. De eeuwenoude vestingstad Brielle en kernen Vierpolders en Zwartewaal tellen in totaal 17.000 inwoners. Een gemeente met veel historie en nog veel meer toekomst. Op 1 april 1572 bestormden de geuzen de poort. Brielle stond daarmee aan het allereerste begin van het Nederland zoals wij dat nu kennen. Eersteling der vrijheid is wat wij graag uitdragen; in historisch oogpunt maar zeker ook hoe wij nu nog steeds in het leven staan.
Concernjurist
32-36 uur | Brielle
Wat wordt er van je verwacht?
Je wordt blij van uitdagingen die met creativiteit en lef aangepakt moeten worden. Het belangrijkste in jouw werk is uiteindelijk toegevoegde waarde creëren voor de inwoners van Brielle. Dat doe je in samenwerking met collega’s van verschillende teams. Samen vullen we elkaar aan en komen we tot de beste oplossingen voor onze inwoners.
Je bent een stressbestendige en snel schakelende jurist, die prioriteiten kan stellen en hoofdlijnen vasthoudt zonder de details te vergeten. Je bent enthousiast, benaderbaar, durft een afwijkende mening te hebben, maar bent ook gericht op samenwerking. Mondeling en schriftelijk kun jij je helder uitdrukken. Tact, overtuigingskracht en het zelfstandig kunnen werken in een soms ingewikkelde context zitten in je bloed. Je hebt minimaal vijf jaar ervaring als jurist in een bestuurlijke omgeving.
Wat ga je doen?
Het eerste wat je gaat doen is inhoud geven aan de functie; hiervoor gebruiken wij juridische kwaliteitszorg als algemene noemer. Inhoudelijk zijn de taken heel divers, zoals:
Wat bieden wij?
Het salaris bedraagt, afhankelijk van opleiding en ervaring, maximaal € 5.067,- bruto per maand (schaal 11) bij een 36-urige werkweek.
Je reactie is welkom!
Zin in een afwisselende baan? We horen het graag. Stuur je sollicitatie en cv, vóór 13 december 2019 door te klikken op de sollicitatiebutton. Heb je vragen, bel dan naar Hugo Neppelenbroek (0181-471102).
Acquisitie stellen wij niet op prijs.
Trefwoorden: Concernjurist, Jurist, Privaatrecht, Juridische Zaken, Gemeente, Vacature Brielle, Bestuur
Functionaris voor Gegevensbescherming
Wormer, 24 uur per week
Wij zoeken een pragmatische Functionaris voor Gegevensbescherming (FG)!
Ben jij dit?
Jij bent een #pragmatische FG die met lef en oplossingsgerichtheid onze organisaties proactief adviseert en controleert als het gaat om privacy en persoonsgegevensbescherming. Je kan de ‘geest van de wet’ vertalen en denkt in mogelijkheden. Je bent in ieder geval integer, betrouwbaar en onafhankelijk en beschikt over politieke sensitiviteit. Je bent je bewust van de veranderende omgeving, innovatief en bent daarnaast bereid tot permanente scholing.
Jij hebt een open houding en weet anderen enthousiast te krijgen om mee te doen. Je luistert serieus naar wat anderen te zeggen hebben en je hebt oor voor nieuwe of andere oplossingen. Je bent #resultaatgericht en spant je actief in om concrete resultaten te bereiken. Je bent #verbindend, weet samenhang en betrokkenheid te stimuleren. Je hebt een #flexibele houding, maar als het nodig is ben je vasthoudend en weet dingen voor elkaar te krijgen. Je begrijpt ook de politieke werkelijkheid van bestuurders en raadsleden en je kunt goed inschatten wat de politieke haalbaarheid is van voorstellen. Je hebt een hbo+ werk– en –denkniveau en een juridische opleiding is een pre. Je hebt daarnaast uitgebreide kennis van de privacy– en gemeentelijke wet– en regelgeving. Kennis op het gebied van informatiebeveiliging is een pre. Je hebt bij voorkeur ervaring met het werken in een gemeente. Tot slot beschik je over uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden. Herken jij jezelf in het bovenstaande profiel? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Wat ga je doen?
Je bent FG voor OVER-gemeenten, gemeente Wormerland, gemeente Oostzaan en alle aanverwante bestuursorganen. Als FG geeft je gevraagd en ongevraagd advies, informeer je de organisatie over de verplichtingen op grond van de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en zie je toe op de naleving van de AVG. Je adviseert over gegevensbeschermingeffectbeoordelingen (DPIA’s) en ziet toe op de uitvoering daarvan. Je behandelt zowel interne als externe vragen en klachten op het gebied van privacy en functioneert als eerste aanspreekpunt voor de Autoriteit Persoonsgegevens. Je werkt nauw samen met de CISO en de Privacy ambassadeurs en bevordert samen met hen het bewustzijn bij medewerkers op het gebied van privacy en informatiebeveiliging. Je past de privacywetgeving pragmatisch toe en zorgt samen met de organisatie voor de borging hiervan binnen de processen en systemen. Je rapporteert periodiek over de uitgevoerde activiteiten.
Past dit bij jou?
Wij zijn OVER-gemeenten. De serviceorganisatie van de gemeenten Oostzaan en Wormerland. Twee gemeenten die bestuurlijk zelfstandig zijn. Uitdagend hierbij is het werken in twee samenwerkende gemeentes met een eigen gemeentelijke bestuurlijke regie en ‘couleur locale’. De functie valt onder de Afdeling Bestuur en Organisatie (B&O).
Wat bieden wij?
Een leuke ambitieuze werkorganisatie met lef. Een organisatie die niet via de gebaande paden werkt maar houdt van experimenteren. Prettige en leuke collega’s die in een informele sfeer met elkaar samenwerken. Een uitdagende functie die jou inspireert om al je talenten in te zetten en verder te ontwikkelen. Korte lijnen en daadkracht. Een lerende organisatie waar je de ruimte en het vertrouwen krijgt om zelf je eigen inbreng te hebben. Afhankelijk van je opleiding en ervaring bieden wij voorlopig een bruto maandsalaris van maximaal € 4.362,00 functie schaal 10 bij een dienstverband van 36 uur. Deze functie zal binnenkort, bij de herziening functiehuis, definitief worden gewaardeerd.
#voegjezelftoe
Ben jij de Functionaris voor Gegevensbescherming die wij zoeken en passen wij bij jou? Dan horen we dat graag van je. Stuur vóór 6 december aanstaande je motivatie met cv of in plaats van cv een link naar een uitgebreid LinkedIn profiel, via het online sollicitatieformulier onderaan onze website. Je motivatie hoeft trouwens niet in briefvorm, maar kan ook via een andere creatieve vorm.
Vragen?
Heb je vragen over de inhoud van de functie of over de procedure dan kun je contact opnemen met Grecor de Vries, Afdelingshoofd B&O a.i., telefoonnummer: 075-6512155 of Annamaria Bettelli, HR-adviseur, telefoonnummer: 075-6512206. Of kijk voor meer informatie op www.over-gemeenten.nl.
Competenties
Flexibiliteit, samenwerken en resultaatgericht.
#Pragmatisch #Resultaatgericht #Verbindend #Flexibel
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Juridisch Adviseur (met nadruk op privacy)
Vacaturenummer 62201, 24 uur per week
Ben jij jurist en op zoek naar een veelzijdige juridische functie? Zelfstartend en met passie voor privacy, lees dan verder, want dit is wat wij jou bieden en zoeken.
Wat ga je doen?
De nadruk in jouw functie ligt op het privacy domein. Als privacy coördinator ben jij verantwoordelijk voor het implementeren en borgen van de algemene verordening gegevensbescherming binnen de gemeente. Binnen onze organisatie ben jij het aanspreekpunt voor vragen op het gebied van privacy en zorg je voor bewustwording op dit gebied. Dat doe je bijvoorbeeld door advies en uitleg te geven over de AVG en aanverwante wet- en regelgeving.
Ook zorg je voor het opstellen en verbeteren van privacygerelateerde processen binnen de gemeente (zoals o.a.: Privacy Impact Assessments (PIA), rechten van betrokkenen, datalekken). Je gaat nauw samenwerken met de adviseur informatiebeveiliging en ENSIA en FG (Functionaris Gegevensbescherming) en andere collega’s die zich bezig houden met privacy.
Naast het inregelen van goede processen ga je inhoudelijk aan de slag met verschillende taken, zoals:
Naast privacy coördinator ben je onze klachten coördinator, lever je een bijdrage aan de juridische kwaliteitszorg binnen de organisatie en ben je betrokken bij de afhandeling van Wob verzoeken.
Kortom, je krijgt een breed juridisch werkterrein dat constant in ontwikkeling is.
Wat neem je mee?
Je bent besluitvaardig en hebt een overtuigende, enthousiaste en wilskrachtige persoonlijkheid. Je handelt naar de bedoeling van de wet en bent in staat om hoofd van bijzaken te scheiden. Vanzelfsprekend ben jij integer en in staat om vanuit eigen regie en vertrouwen en verantwoordelijkheid te werken.
Je hebt goede algemene kennis van en/of affiniteit met de onderwerpen uit je functie. Je werkt zelfstandig, beschikt over een goed analytisch vermogen en bent communicatief sterk
Waar kom je te werken?
“De mens staat centraal in onze organisatie. Door vanuit de gezamenlijke verantwoordelijkheid te sturen op geluk, gedrevenheid en gezondheid halen we het beste uit onszelf en onze mensen waardoor werkplezier en prestaties vergroten en verzuim daalt.”
Gemeente Zwijndrecht is een middelgrote gemeente met 44.654 inwoners en telt een oppervlakte van 22,77 km² (waarvan 2,35 km² water). Er werken circa 240 mensen bij Gemeente Zwijndrecht. Wij zijn een ambitieuze organisatie. Normaal gesproken is de gemeenteraad verdeeld in een coalitie en een oppositie en wordt door de coalitie de koers voor de nieuwe bestuurlijke periode van 4 jaar vastgesteld. In Zwijndrecht heeft de gemeenteraad echter besloten om niet meer in deze vorm te werken, maar om samen te werken. Er is daarom gezamenlijk een ambitieus raadsprogramma opgesteld voor de bestuurlijke periode 2018-2022. Op deze manier kan Zwijndrecht zich het beste ontwikkelen tot een sterke, toekomstbestendige gemeente.
De komende 4 thema’s staan centraal in het raadsprogramma:
De wens van Gemeente Zwijndrecht is om van een beheerorganisatie toe te groeien naar een ontwikkelorganisatie. Een organisatie die zich focust op een aantal complexe opgaven die van grote waarde zijn voor de Zwijndrechtse samenleving. Dit betekent voor de organisatie een andere focus. Deze focus is door vertaald in onze besturingsfilosofie met als kernwaarden:
In alles wat we doen:
Je thuisbasis is de afdeling Staf die de eenheden Ondersteuning, Control & Financiën, Advies en OOV (openbare orde en veiligheid) omvat.
Wat bieden we jou?
Je komt in een collegiale professionele werkomgeving waarin jouw talent centraal staat, je uitgedaagd wordt het beste uit jezelf te halen én bij te dragen aan maatschappelijke opgaven. Wij zijn een moderne werkgever. Wij kennen uitstekende arbeidsvoorwaarden op het gebied van reiskosten, flexibele werktijden, verlofregelingen en studiefaciliteiten. Daarnaast beschik je als medewerker over een Individueel Keuze Budget van 17,05% van je bruto jaarsalaris. Je beheert dit budget zelf en je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om dit (of een deel hiervan) te laten uitbetalen of er vakantie uren van te kopen.
De salarisindicatie bedraagt maximaal € 5.017,- bruto per maand (schaal 11) op basis van een 36-urige werkweek en is afhankelijk van ervaring en opleiding. De vacature wordt opengesteld voor 24 uur. Een VOG maakt onderdeel uit van de procedure.
Solliciteren of meer weten?
Graag ontvangen we je sollicitatie zo spoedig mogelijk (uiterlijk 25 november) via het online sollicitatieformulier.
Wil je meer informatie over de functie, neem dan contact op met Peter de Nooijer, Hoofd afdeling Staf via 078-770 3524 of met Jannes Blokstra via 078-770 3708. Meer weten? Kijk voor meer informatie over onze gemeente op onze website: www.zwijndrecht.nl
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
GEMEENTE GORINCHEM
De organisatie
De gemeente Gorinchem is volop in beweging waarbij vertrouwen, verantwoordelijkheid, openheid en samenwerking centraal staan. Werken bij de gemeente Gorinchem betekent denken in kansen en mogelijkheden, zaken oppakken en de handen uit de mouwen.
De medewerker
Wij werken met onze medewerkers aan een positieve, proactieve en professionele organisatie. Met de kernwaarden ‘vertrouwen’ en ‘verantwoordelijkheid’ bouwen wij aan een werkomgeving waarin we de verantwoordelijkheid voelen en nemen, waarin vakoverstijgende samenwerking vanzelfsprekend is en waarin er vertrouwen is. Denken in kansen en het goede doen waarbij fouten maken mag. Daarvoor zijn de kernvaardigheden ‘klantgerichtheid’, ‘dialoog voeren’ en ‘feedback geven’ van belang.
Het team
Jij komt te werken binnen Team Advies. Naast juridische zaken bestaat dit team ook uit collega’s van communicatie, P&O, inkoop en de secretaris van de OR. Juridische zaken bestaat uit 4 adviseurs, de secretaris bezwaarschriften, een administratieve medewerker en een privacy officer. Een mooi divers team met ambitie en mooie opgaves voor de gemeente Gorinchem.
Bij de gemeente Gorinchem zoekt voor het Team Advies een:
Juridisch Adviseur
(Gericht op gebiedsontwikkelingen en vastgoed)
32-36 uur | Gorinchem
Wat ga je doen?
Verder vragen we de volgende kwaliteiten en eigenschappen:
Wat bieden wij?
Een inhoudelijk interessante en uitdagende functie waarbij je binnen een team van collega’s zelfstandig opereert.
Een dienstverband voor de duur van één jaar met uitzicht op een vast dienstverband. Al naar gelang je ervaring word je ingedeeld in de functionele schaal 10 (max. bruto € 4.362,-) met doorgroeimogelijkheden naar de uitloopschaal 11 (max. bruto € 5.017,-). Daarnaast bieden wij variabele/flexibele werktijden om werk/privé te combineren, een goede pensioenregeling, mogelijkheden voor thuiswerken, een individueel keuzebudget van 17,05% per maand, ruime opleidingsmogelijkheden en mogelijkheden tot (ver)koop van verlofdagen.
Informatie:
Nadere informatie over de functie kan worden ingewonnen bij Esther van den Dungen, Teammanager Advies of vraag naar een van de juridische adviseurs op het telefoonnummer 0183 659 279.
Voor overige informatie kun je contact opnemen met Amal Lasri P&O adviseur, telefoon 0183 659 278.
Solliciteren:
Enthousiast geworden? Stuur dan je brief en cv vóór 11 november 2019 via de sollicitatiebutton. Een VOG maakt deel uit van het aannamebeleid.
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.
Trefwoorden: Juridisch Adviseur, Juridisch Advies, Vastgoed, Gebiedsontwikkelingen, Gemeente, Legal Advice, Vacature Gorinchem
Compliance Officer
Wat ga je doen?
Als Compliance Officer bij Nh1816 ben je verantwoordelijk voor de beheersing van compliance risico’s. Je houdt daarbij toezicht op de interne naleving van wet- en regelgeving.
Je zorgt voor een adequaat compliancebeleid en bent in staat om praktisch invulling te geven aan complexe vraagstukken. Je treedt op als adviseur voor management en directie en denkt actief mee over de manier waarop Nh1816 regelgeving effectief kan toepassen binnen de bedrijfsvoering.
Onderdeel van deze functie is de rol van Functionaris Gegevensbescherming. Hierbij ben je verantwoordelijk voor het interne toezicht op de naleving van wet- en regelgeving op het gebied van de bescherming van persoonsgegevens, maar heb je ook uitvoerende taken.
Taken en verantwoordelijkheden
Wat breng je mee?
Je hebt inzicht in de bedrijfsprocessen binnen een verzekeringsmaatschappij en bent in staat om wet- en regelgeving te vertalen naar de praktijk. Hiervoor beschik je over analytisch vermogen, ben je zelfstandig, organisatiesensitief en kan je anderen op een natuurlijke manier meenemen.
En tevens:
Wie zijn wij?
Nh1816 Verzekeringen is door financiële adviseurs al 12 keer uitgeroepen tot de beste particuliere schadeverzekeraar van Nederland. Het is dan ook niet verwonderlijk dat steeds meer adviseurs er voor kiezen verzekeringen bij Nh1816 onder te brengen. Dat maakt ons met ruim 355 miljoen euro omzet, 1,8 miljoen polissen en ruim 430 duizend verzekerden de marktleider op het gebied van particuliere schadeverzekeringen via financieel adviseurs. Om deze ontwikkeling succesvol voort te zetten zijn wij op zoek naar jou! Meer informatie over onze organisatie vind je op onze website: www.nh1816.nl
Bij Nh1816 Verzekeringen heerst een nuchtere instelling, een no-nonsense mentaliteit met korte lijnen. Nh1816 kenmerkt zich daarbij door een open en informele werksfeer. Grote en kleine successen vieren wij samen. Daarom organiseren wij regelmatig leuke evenementen voor jou en je collega’s.
Wat bieden we jou?
Wij bieden een uitdagende functie en ontwikkelingskansen. Reken daarnaast op:
Geïnteresseerd?
Voor meer informatie kun je contact opnemen met Remon Chattellon, directeur, via remon.chattellon@nh1816.nl.
Je sollicitatie, inclusief motivatie en cv, stuur je naar remon.chattellon@nh1816.nl of via het online sollicitatieformulier.
Een screening kan onderdeel uitmaken van de selectieprocedure.
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie stellen wij niet op prijs.