Bedrijfsjurist
Velserbroek
Wil jij graag een veelzijdige rol vervullen als bedrijfsjurist in de brede juridische praktijk *) bij een duurzaam bedrijf met een maatschappelijk belang? Dan zijn wij wellicht op zoek naar jou!
Jij, Bedrijfsjurist bij PWN, draagt bij aan de levering van zuiver en betrouwbaar drinkwater en het beheer van ruim 7.300 ha duin- en natuurgebied. Interessant toch?
Wat ga je doen
Als Bedrijfsjurist bij ons op het hoofdkantoor in Velserbroek bieden wij jou een zeer afwisselende functie. Geen dag is hetzelfde. Dat maakt het leuk, als je tenminste van variatie houdt en soepel kunt inspelen op (soms heel onverwachte) ontwikkelingen. Een greep uit zaken waar je mee te maken krijgt: Intellectueel Eigendom, Schadeclaims, Insolventie, Privacy, Bodemsanering, Zakelijk Recht. Je vertegenwoordigt PWN in diverse externe overleggen en waar nodig in procedures.
De context
Je werkt in een klein hecht team, bestaande uit 3 bedrijfsjuristen, 3 juridisch medewerkers en 1 juridisch administratief medewerker. Het team heeft professionalisering hoog op de agenda staan en werkt dagelijks aan verdere verbetering daarvan. Het team is onderdeel van het team Inkoop en Juridische Zaken binnen de sector Bedrijfsvoering.
Wie ben jij
Je hebt een universitaire opleiding rechten afgerond, en minimaal 3-5 jaar werkervaring opgedaan. Je bent communicatief zeer vaardig, staat stevig in je schoenen en hebt een flexibele en praktische instelling.
Wat krijg je ervoor terug
In deze functie maak je deel uit van een maatschappelijke organisatie met een waardevol eindproduct. Er heerst een informele werksfeer waar we veel van elkaar leren. Binnen het team staan we open voor vernieuwingen waarbij je alle kans krijgt om daar als professional aan bij te dragen of het voortouw in te nemen.
Verder bieden we jou
Direct solliciteren of meer weten?
Je kunt direct solliciteren op de vacature via het online sollicitatieformulier. Graag ontvangen wij je reactie voor 27-10-2019.
Voor meer informatie kun je contact opnemen met Corine Borreman, teammanager inkoop en juridische zaken, op telefoonnummer 06-29541892. Of kijk voor meer informatie op pwn.nl/over-pwn.
De sluitingsdatum is niet de datum waarop we starten met de selectie; de selectiegesprekken zullen direct ingepland worden op het moment dat we voldoende aanknopingspunten zien. Het kan dus zijn dat de vacature al is ingevuld voor het bereiken van de sluitingsdatum. Voor vragen over de sollicitatie- of selectieprocedure kun je contact opnemen met Doreen Raaijmakers (Recruiter) 06-83070656.
Sollicitanten screenen wij. De screening bestaat uit het nagaan van referenties, het toetsen van de authenticiteit van identiteitspapieren en diploma’s en het opvragen van een verklaring omtrent het gedrag.
*)m.u.v. het arbeidsrecht en fiscaal recht
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Jurist met accent op arbeids- en privacyrecht
30-40 uur per week
Vacaturenummer AT.UD/LS/2019-05
Universiteitsdienst – Legal Services
Wist je dat de TU Delft hoog scoort als het gaat om medewerkerstevredenheid? Er hangt bij ons dan ook een positieve en toekomstgerichte sfeer. En we groeien stevig: zowel als het gaat om baanbrekend onderzoek als om studentenaantallen. Jij werkt met ongeveer twaalf andere juristen op de afdeling Legal Affairs. We hebben allemaal onze eigen specialisatie – bijvoorbeeld onderwijsrecht, bestuursrecht, privaatrecht of ondernemingsrecht – maar zijn tegelijkertijd van alle markten thuis om elkaar te kunnen ondersteunen en adviseren. Zijn er bepaalde zaken waar jij je graag in wilt vastbijten? Of wil je jezelf verder ontwikkelen? Dan krijg je daar volop ruimte voor.
Functie omschrijving
Ontslagzaken, langdurig zieke medewerkers, een reorganisatie: de HR-afdeling van de TU Delft krijgt met uiteenlopende zaken te maken. Bij complexe kwesties, of wanneer onverhoopt een conflict ontstaat tussen de TU Delft en een medewerker, kom jij als jurist in beeld. Je duikt in de zaak en werkt je advies uit. Komt het tot een procedure bij het UWV of de kantonrechter? Dan ben jij degene die namens de TU Delft procedeert. Naast het arbeidsrecht heb je ook het privacyrecht onder je hoede.
Dit ga je doen
Jij bent binnen de TU Delft één van de experts op het gebied van arbeidsrecht, en hebt twee of drie (van de acht) faculteiten in je account. Dit betekent dat jij voor de HR-adviseurs van deze faculteiten het vaste aanspreekpunt bent als er dossiers zijn waar zij zonder jouw expertise niet uitkomen. Je ondersteunt en adviseert hen vooral bij cases rondom ontslag en arbeidsongeschiktheid. Dit houdt in dat je bijvoorbeeld brieven en processtukken opstelt, voorlichting geeft en regelgeving opstelt. En staat er een reorganisatie op stapel? Dan begeleid jij deze van a tot en met z, zowel juridisch als procesmatig. Komt het ergens toch tot een procedure, dan procedeer jij namens de universiteit.
Ook op het gebied van privacy is een rol voor jou weggelegd. Passen we de regels voor het gebruik van de persoonsgegevens van medewerkers op de juiste manier toe? En voldoen we aan de beveiligingseisen? Heeft iemand binnen de universiteit hier vragen over, dan kan hij of zij bij jou terecht.
Dit heb jij in huis
Dit bieden wij
Informeren en solliciteren
Mail je motivatie en cv uiterlijk 18 augustus 2019 naar Gert ter Meulen, hoofd Legal Affairs, via po.ud@tudelft.nl of via het online sollicitatieformulier. Wil je eerst meer informatie over de functie? Neem dan contact op met Gert ter Meulen via telefoonnummer 015 – 278 73 86.
Voor meer informatie over de sollicitatieprocedure kun je terecht bij Ruth Vidal via po.ud@tudelft.nl.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
In verband met uitbreiding van de sectie Intellectuele Eigendom, IT-recht en Privacy van ons kantoor in Arnhem zijn wij op zoek naar een gedreven advocaat-stagiair(e) met een commerciële instelling.
Wat ga je doen?
We vinden het belangrijk dat je gedurende je advocaat-stage kennismaakt met alle pijlers van de IE/IT/Privacy sectie en in brede zin ervaring opdoet. Je gaat dus werken met verschillende collega’s. Jouw patroon wordt mr. Joost Becker, die veel IE-recht doet.
Voor het IE-recht geldt meer specifiek dat onze de praktijk bestaat uit:
Enerzijds word je betrokken in de procespraktijk, waaronder het voeren van kort geding en bodemprocedures, anderzijds begeleid je adviestrajecten en overeenkomsten op IE-vlak.
Voor IT & Privacy geldt dat je voornamelijk cliënten adviseert over:
Naast je dagelijkse praktijk volg je de Beroepsopleiding Advocatuur en biedt de Dirkzwager Academy allerhande mogelijkheden om je ook daarnaast nog op andere manieren te ontwikkelen.
Je draait zo snel mogelijk volwaardig mee in onze acquisitieactiviteiten. Wij vragen, ook hier, een commerciële proactieve houding.
Wat kenmerkt ons?
Wij zijn een hecht team van 10 advocaten, een senior juridisch medewerker en het secretariaat met passie voor het vak. De advocaten hebben verschillende aandachtsgebieden, mét overlap maar zonder dat er verkokering optreedt. Samenwerken is voor ons van groot belang, zo willen we verder groeien.
We hebben veel aandacht voor kennisontwikkeling en verdieping en volgen de laatste ontwikkelingen op de voet, met onder andere wekelijkse gezamenlijke jurisprudentie-, modellen- en themalunches (soms met externe sprekers).
Onze cliëntenkring is zeer divers, uiteenlopend van het MKB tot beursgenoteerde ondernemingen uit verschillende branches, de zorgsector, overheden, IT- en internetbedrijven en onderwijsinstellingen.
Wie ben jij?
Heb jij een passie voor IE, IT & Privacyrecht? Werk jij graag in een hecht team? Ben jij gedreven, zelfstandig en analytisch sterk en blijkt dit uit je studieresultaten? Wil jij met ons bouwen aan onze groeiende sectie? Dan maken we graag kennis met jou!
Arbeidsvoorwaarden
Bij een uitdagende functie horen goede arbeidsvoorwaarden. Je kunt van ons het volgende verwachten:
Interesse?
Wil je meer weten over deze vacature, dan kun je contact opnemen met je beoogd patroon Joost Becker of met sectiehoofd Ernst-Jan van de Pas. Wil je liever eerst met een junior advocaat van gedachten wisselen, bel of mail dan gerust eens met Lisette Gotink of Sven Wakker. Je kunt ons allemaal bereiken op 088-2424 100.
Wil je solliciteren? Klik dan op de oranje button ‘online solliciteren’ hieronder. Je motivatiebrief mag je richten aan Petra Kiphardt (manager HR).
NS is voor de locatie Utrecht op zoek naar een
Daarom kies je voor de vacature privacy officer bij NS
Je werkt bij een bedrijf waar data van 1,2 miljoen reizigers per dag wordt verwerkt. NS is innovatief waardoor je steeds met nieuwe vraagstukken te maken krijgt. Je werkt in het hart van de organisatie, waardoor je veel van het bedrijf ziet. Udo: “Data mag alleen op een maatschappelijk relevante manier ingezet worden. De reiziger moet er beter van worden.”
Zo werkt het
NS brengt dagelijks meer dan één miljoen reizigers per dag naar hun bestemming. Hierdoor worden veel persoonsgegevens verwerkt, die moeten voldoen aan privacyregelgeving. De privacy van onze klanten en werknemers is meer dan moeten voldoen aan wet- en regelgeving. Daarom hebben we vier vertrekpunten gedefinieerd die leidend zijn bij de verwerking van persoonsgegevens: “transparant”, “keuze & control”, “veilig bij NS” en “innovatief en open”. Daarbij is de afgelopen 1,5 jaar de AVG geïmplementeerd d.m.v. een programma.
Als privacy officer krijg je met breed scala aan vraagstukken te maken. Zo wordt er bijvoorbeeld in de NS app gebruik gemaakt van de “zitplaatszoeker”. Een zitplaats zou herkend kunnen worden door de hoeveelheid MAC adressen te detecteren. Maar: kan dit, mag dit en onder welke voorwaarden? Met dit soort initiatieven en vraagstukken krijg jij te maken. Daarnaast doe je nog zoveel meer. Dankzij jouw analytische- en adviesvaardigheden ben jij van onschatbare waarde bij het:
Je werkt in deze mooie job output-gestuurd. Dat betekent dat je een takenpakket krijgt, maar dat jij deze zelf in mag regelen. Jij hebt dus flexibiliteit met hoe jij de rol voor jezelf precies invult.
Hier gebeurt het
Het hoofdkantoor van NS vind je op loop afstand van het Utrecht centraal station. Je wordt gefaciliteerd om overal en op ieder moment je werkt te kunnen doen. Misschien begint jouw werkdag al in de trein. Op de 7e verdieping begroet je jouw collega’s en vervolg je je werkzaamheden, uiteraard met een goede kop koffie of cappuccino!
De Privacy Office is op corporate niveau georganiseerd. Er wordt gewerkt vanuit een accountverdeling met eigen bedrijfsonderdelen. Dit betekent dat je autonoom werkt maar daarnaast ook veel samenwerkt met je collega’s. Je collega’s bestaan uit vier andere privacy officers en een paralegal. Je legt verantwoording af aan de Chief Privacy Officer. De CPO vervult onder meer de wettelijk verplichte en wettelijk verankerde functie van Functionaris voor gegevensbescherming.
Daarnaast zijn er binnen de bedrijfsonderdelen Privacy Champions die naast hun reguliere werk “ogen en oren” zijn van de privacy organisatie.
Dit neem je mee
Op NS kun je rekenen
Werken bij NS betekent dat jij hét verschil kunt maken in de wereld van duurzame mobiliteit. Je maakt deel uit van een organisatie die midden in de maatschappij staat en Nederland in beweging brengt. Maar als één van de grootste werkgevers van Nederland hebben we je zoveel meer te bieden. Voor deze functie is dit onder andere:
Solliciteren naar deze baan
Solliciteer direct (maar zeker vóór 28 mei) via de sollicitatiebutton. Binnen enkele minuten ontvang je een automatische sollicitatiebevestiging. Binnen 1 week nemen we dan contact met je op
Je kunt je sollicitatie richten aan Rens Daniël de Koning, corporate recruiter.
Nog vragen? Bel met Karin van de frontoffice via 088 – 67 13 666.
Goed om te weten:
Trefwoorden: Privacy, Compliance, Data Protection, Privacybeleid, Legal, Juridisch, Privacy Recht, IT Security, Cyber Security
Wat je gaat doen
Als interim privacy counsel in dienst bij DPA bescherm jij de reputatie van onze opdrachtgevers. Jij levert een belangrijke bijdrage aan het vormgeven en bewaken van het privacybeleid bij gerenommeerde organisaties. Je helpt hen om privacyrisico’s concreet en beheersbaar te maken. Je voert privacy impact assessments uit en adviseert over privacy compliance. Verder help je om de processen en systemen zo aan te passen dat de organisatie voldoet aan de wet- en regelgeving. Je bent sparring partner over privacyvraagstukken en helpt om de benodigde maatregelen te treffen om het privacybewustzijn in de organisatie te vergroten.
Wat we vragen
Je bent een gemotiveerde en ondernemende persoon met een goed ontwikkeld analytisch denkvermogen. Aangevuld met:
Een afgeronde wo-opleiding, bij voorkeur bij voorkeur rechten, bedrijfseconomie of IT;
Drie tot vijf jaar (relevante) werkervaring op het gebied van privacy en gegevensbescherming binnen de advocatuur, een juridisch beroep of consultancy;
Uitstekende kennis van privacy wetgeving
Vaardig om draagvlak te creëren en te werken op verschillende niveaus;
Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift.
Wat we bieden
In deze functie ben je verzekerd van veelzijdige mogelijkheden om professioneel te groeien op het snijvlak van legal, compliance, risk en ICT. DPA biedt:
Afwisselende opdrachten die aansluiten bij je ontwikkeling;
Een professioneel en enthousiast team waar je altijd op kunt steunen;
Een goed salaris en een aantrekkelijk pakket secundaire arbeidsvoorwaarden;
Een persoonlijk opleidingsbudget en begeleiding.
Je werkomgeving
DPA richt zich op het snijvlak van privacy en informatiebeveiliging. We bieden onze opdrachtgevers een totaaloplossing voor het verantwoord omgaan met persoonsgegevens: de juridische, technische en procesmatige aspecten tot en met het privacybewustzijn. Voor de tijdelijke invulling van opdrachten en projecten bemiddelen we interim privacy counsels en consultants. Specialisten die continu meedraaien in de voorhoede van de ontwikkelingen. In onze projectmatige aanpak is ons doel om onze relaties aantoonbaar ‘in control’ te laten zijn.
Advocaat-stagiair Intellectuele Eigendom, ICT & Privacy
standplaats: ’s-Hertogenbosch
In deze functie draai je zo snel mogelijk volwaardig mee in de Business Unit IE, ICT en Privacy. Je ervaart een grote diversiteit aan vraagstukken. Zo leer je het vak écht.
Zo kom je het beste tot je recht als advocaat-stagiair IE, ICT en Privacy
Als advocaat-stagiair IE, ICT en Privacy zal je werkzaam zijn in een praktijk met uitdagende vraagstukken, die afkomstig zijn van een grote diversiteit van nationale en internationale bedrijven en instellingen. De advocaten van de Business Unit IE, ICT & Privacy zijn ieder gespecialiseerd in één of meerdere gebieden die onder het IE-recht in de brede zin van het woord vallen, zoals het merken-, auteurs-, octrooi-, modellen- en handelsnaamrecht. Een deel van de advocaten is ook bij uitstek deskundig op het gebied van ICT-recht en nieuwe media. Daarnaast is een aantal van de advocaten van deze Business Unit gespecialiseerd op het gebied van het privacy-recht. Deze specialisten adviseren over privacyvraagstukken en beoordelen onder meer welke stappen bedrijven en instelling moeten zetten om compliant te blijven of te worden.
Met hun kennis en ervaring zijn onze advocaten thuis in de specifieke procespraktijk van het Intellectuele Eigendom. Deze praktijk kenmerkt zich doordat er vaak snel wordt geprocedeerd via kort geding-procedures. Maar uiteraard vormt ook het verstrekken van advies een belangrijk onderdeel van de praktijk.
Je zult de rechtsgebieden in al haar facetten leren kennen, waarmee jouw leercurve net even wat steiler wordt.
Je kunt je optrekken aan onze experts binnen én buiten het vakgebied (we kennen zo’n 20 specialisaties binnen ons kantoor). Daardoor ontwikkel je jezelf als specialist, maar kun je ook goed verbanden leggen met het grotere plaatje. Dat maakt jou niet alleen een betere advocaat. Maar onze cliënten waarderen dit ook enorm!
Wij zijn op zoek naar een advocaat-stagiair die aantoonbare affiniteit heeft met tenminste een deel van de hierboven genoemde rechtsgebieden en die zich in die rechtsgebieden verder wil bekwamen.
Jouw kwaliteiten
Dat je een voorliefde dient te hebben voor het intellectueel eigendomsrecht, het ICT-recht en/of privacyrecht, mag duidelijk zijn. Doordat je bij ons gelijk veel ruimte en verantwoordelijkheid krijgt, is het erg belangrijk dat je goed kunt plannen en organiseren. Meerdere projecten goed naast elkaar managen is voor jou dan ook niet moeilijk.
Daarnaast herken je jezelf in deze punten:
Het speelveld
Je vervult een hybride rol binnen de Business Unit IE, ICT en Privacy en bent nauw betrokken bij allerlei soorten dossiers. Je adviseert en procedeert. Daarnaast draag je bij aan de totale ontwikkeling van onze praktijk. Kortom; uitdagingen genoeg. Je kunt rekenen op een team waarmee je hard samenwerkt, maar waarmee je ook samen geniet, van een gewonnen zaak, de informele sfeer op kantoor of een van de feestjes.
Waarom Holla?
Wij bevinden ons in de top 30 van Nederlandse advocatenkantoren en hebben specialisten op meer dan 20 rechtsgebieden in huis. Onze klantenkring is divers en verspreid over heel Nederland. Zo hebben we klanten actief in allerlei verschillende branches. Door het aantrekkelijke formaat van ons kantoor en de diversiteit van onze cliënten gaan diepgang en variatie hand in hand.
We bieden je naast de beschreven uitdagingen en ontwikkelkansen een goed arbeidsvoorwaardenpakket en een prettige unieke werksfeer (al zeggen we het zelf). Ben je overtuigd?
Reageer dan direct op deze vacature!
Reageren
Stuur jouw motivatiebrief, CV, cijferlijsten (bachelor en master), je scriptie en eventueel beschikbare schriftelijke getuigschriften en/of stagebeoordeling(en) via onze website www.werkenbijholla.nl. Direct solliciteren? Klik HIER.
Heb je vragen? Stel ze gerust aan de afdeling HR via telefoonnummer 088 – 440 24 00 of mail naar hr@holla.nl.
De inschrijving voor deze vacature sluit 3 juni 2019.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet op prijs.
Senior Privacy Officer
36 uur | Amsterdam
De functie
Als Senior Privacy Officer versterk je het privacy bewustzijn bij de gemeente Amsterdam vanuit de afdeling Informatievoorziening (IV). Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de toepassing van privacybeleid voor het gehele cluster en draag je zorg voor vakontwikkeling en privacy management binnen de organisatie. In je functie help je verschillende directies met het naleven van de AVG vereisten. Hierbij werk je nauw samen met de Information Security Officers en je vormt met hen een hecht team. Daarnaast maak je deel uit van de Expertisepool Privacybescherming. Een gemeentebrede pool van vakgenoten om stadsbreed mee samen te werken, kennis uit te wisselen en stedelijke ‘producten’ te ontwikkelen in afstemming met de Functionaris Gegevensbescherming.
Jouw focus ligt voornamelijk bij óf interne dienstverlening waar oa. college B&W, openbare orde en veiligheid, communicatie, personeelszaken en ICT zijn ondergebracht. Of jouw focus ligt bij werkzaamheden en dossiers binnen bij de stadsdelen en stadsbeheer. Dit houdt in dat jij je bezig houdt met privacy-aspecten van de taken binnen Amsterdam die decentraal binnen de stadsdelen worden uitgevoerd. Hieronder valt onder meer gebiedsgericht werken, vergunningverlening aan ondernemingen (bouwgerelateerd), toezicht en handhaving en gebiedsgericht werken, maar ook het beheer van de openbare ruimte van Amsterdam.
Wat ga je doen?
Wij vragen:
Competenties
Wij bieden
Een plek binnen een uitdagende en maatschappelijk relevant organisatieonderdeel en bij een hecht team bestaande uit 8 privacy officers.
Het gaat om een tijdelijke aanstelling van 1 jaar met uitzicht op een vaste aanstelling. Afhankelijk van leeftijd, opleiding en ervaring bieden we bij een fulltime dienstverband (36 uur per week) een salaris van minimaal € 3.348,- en maximaal € 5.520 (schaal 11/12) bruto per maand.
De gemeente Amsterdam biedt goede secundaire arbeidsvoorwaarden zoals vastgelegd in de CAO van de gemeente Amsterdam (NRGA). De secundaire arbeidsvoorwaarden bestaan o.a. uit opname in het ABP-pensioenfonds, een maandelijkse bijdrage in de ziektekostenverzekering en het Individueel Keuzebudget. Dit is een vrij besteedbaar budget (17% van het jaarsalaris) om extra verlofuren mee te kopen, opleidingskosten van te betalen of uit te laten betalen in de vorm van extra inkomen.
Daarnaast is er veel ruimte voor het volgen van opleidingen, zowel intern als extern, om je professioneel verder te ontwikkelen. De gemeente Amsterdam beschikt over een intern opleidingsinstituut, de Amsterdamse School, waar een grote variëteit aan opleidingen wordt gegeven.
De organisatie
Amsterdam groeit! Elk jaar komen er meer bezoekers, bewoners en bedrijven naar onze prachtige stad. Bij de gemeente Amsterdam werken we met 14.000 collega’s dagelijks aan een veilige, schone stad waar het goed wonen, werken en ontspannen is. Dit doen we voor de 2,3 miljoen bezoekers van Sail, maar ook voor de buurman die graag een bloemperkje voor de deur.
Informatievoorziening (IV) De afdeling Informatievoorziening heeft de opdracht om een blijvend betrouwbare en samenhangende informatiehuishouding en informatievoorziening te creëren met de daarbij behorende organisatie en bedrijfsvoering, die de primaire processen van de organisatie ondersteunt en een bijdrage levert aan de gemeentebrede processen (zoals bijvoorbeeld dienstverlening, gebiedsgericht werken, etc.).
De gemeentebrede Expertisepool Privacybescherming, met daarin alle Privacy Officers, is ondergebracht in de afdeling Informatievoorziening Sociaal. Het team heeft onlangs veel nieuwe mensen aangetrokken, die graag iets voor de Amsterdamse samenleving betekenen. Deze drive kenmerkt zich door nieuwe ideeën en een vooruitstrevende werkwijze.
Sollicitatieprocedure
Heb je belangstelling voor deze functie? Reageer dan uiterlijk 5 mei 2019 via de solliciteerknop.
Een capaciteitentest kan onderdeel uitmaken van de selectieprocedure.
De gemeente Amsterdam wil een diverse en inclusieve organisatie zijn. Een organisatie die ruimte biedt aan iedereen en die de kracht van de diversiteit van medewerkers gebruikt om betere resultaten te halen voor de stad. Talent als basis, diversiteit als kracht. We streven ernaar dat het personeelsbestand een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam met al haar aanwezige verschillen. Vacatures staan open voor iedereen, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld.
Het overleggen van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) maakt onderdeel uit van de werving- en selectieprocedure.
Deze vacature wordt tegelijk in- en extern gepubliceerd. Interne kandidaten hebben voorrang in deze werving.
Wil je meer informatie over de functie? Neem dan contact op met Bas Sluijsmans, teammanager Privacybescherming. Hij is bereikbaar via 06-5343 1710, B.Sluijsmans@amsterdam.nl.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet op prijs.
Trefwoorden: Senior Privacy Officer, Privacy Officer, Nederlands Recht, Algemene Verordening Gegevensbescherming, AVG, Gemeente, Overheid, Vacature Amsterdam
Jurist
Chios Media family office, familie van den Ende
Amsterdam, fulltime/parttime
We zijn op zoek naar een jurist die breed inzetbaar is binnen Chios Media en haar gelieerde bedrijven.
Wil jij onderdeel zijn van een professionele kleinschalige organisatie? Vind je het aantrekkelijk om voor diverse ondernemingen en stichtingen uiteenlopende juridische werkzaamheden te verrichten?
Stop dan met zoeken, want wij zijn per direct opzoek naar een Jurist.
Wat ga je doen?
Onze ideale collega?
Wat hebben wij jou te bieden?
Over ons
Chios Media is als family office van de familie Van den Ende verantwoordelijk voor de financiële en juridische organisatie van een groep bedrijven en stichtingen.
Solliciteren
Ben jij enthousiast geworden over bovenstaande functie? Solliciteer dan nu via het online sollicitatieformulier. Voor meer informatie over Chios Media en over de functie kun je contact opnemen met Marijne van der Vliet, manager fiscale & juridische zaken, via 020 – 574 50 00. Reageren kan tot uiterlijk 7 mei 2019.
Acquisitie na aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Wetterskip Fryslân, cluster Juridische Zaken en Eigendomsbeheer zoekt een:
Senior Juridisch Adviseur
36 uur | Leeuwarden
Wat houdt de functie in?
Wat vragen wij?
Wat bieden wij?
Informatie
Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Gjil de Jong, clustermanager Juridische Zaken en Eigendomsbeheer, telefoon 058-292 2090.
Solliciteren
Je kunt tot uiterlijk 2 mei 2019 solliciteren via de sollicitatiebutton.
Met ons Generatiepact streven we binnen onze organisatie een goed evenwicht tussen jonge en oude medewerkers na. Gelet op de huidige onevenwichtige leeftijdsopbouw van ons personeelbestand roepen wij, zonder uitsluiting van andere leeftijdsgroepen, nadrukkelijk jongeren op om te solliciteren.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Trefwoorden: juridisch, adviseur, waterrecht, waterschapsrecht, aanbestedingsrecht, privaatrecht, ondernemingsrecht, staats- en bestuursrecht, analytisch, probleemoplossend, oog voor detail
Bedrijfsinformatie
Werken met water wordt steeds belangrijker. Voor nu en morgen. Het vraagt om kennis, ambitie en innovatief vermogen om de kwaliteit en de veiligheid van het water te waarborgen en duurzame oplossingen te ontwikkelen. In het oosten van Brabant zorgen wij voor veilig, voldoende, schoon en natuurlijk water. Waterschap Aa en Maas is een ambitieuze organisatie die het maatschappelijk belang optimaal wil dienen. We leveren dagelijks een hoog niveau van betrouwbaarheid en staan tegelijkertijd, met het oog op de toekomst, steeds weer voor nieuwe uitdagingen. Wij hechten veel waarde aan open communicatie en het geven van heldere feedback. Er is alle ruimte voor eigen verantwoordelijkheid en ontplooiing. Mede daardoor zijn wij ook de beste overheidsorganisatie van 2018!
Het team Juridische Zaken, als onderdeel van de Concernstaf, bestaat uit vijf medewerkers en wordt aangestuurd door een teamcoördinator. Het team houdt zich bezig met juridische beleidsontwikkeling, juridisch advies en uitvoering van juridische werkzaamheden voor de directie en de afdelingen van het waterschap. Het team heeft verder een kaderstellende en een controlerende rol op juridisch gebied voor de organisatie. Binnen het team zijn wij op zoek naar:
(32-36 uur per week, standplaats `’s-Hertogenbosch)
Dit ga je doen
Je adviseert over privaatrechtelijke en bestuursrechtelijke aangelegenheden. Onderdeel van deze veelzijdige functie is onder meer de advisering over (samenwerkings-)overeenkomsten en de beantwoording van vragen op onder meer het gebied van aanbestedingsrecht en privacy. Daarnaast behandel je Wob-verzoeken en schuif je op verzoek aan bij overleg ten behoeve van de calamiteitenbestrijding.
Functie-eisen
Dit heb je in huis
Dit is je profiel
Je bent accuraat, analytisch sterk, resultaatgericht en organisatiesensitief. Communicatief ben je sterk, zowel mondeling als schriftelijk. Verder heb je een oplossingsgerichte werkhouding en bent flexibel als het nodig is. Je kunt goed onder (tijds)druk werken.
Arbeidsvoorwaarden
Afhankelijk van opleiding en ervaring bedraagt het bruto jaarsalaris, inclusief individueel Keuzebudget (IKB), maximaal € 62.596,- bij een werkweek van 36 uur (functieschaal 10 van de salarisschalen waterschapspersoneel).
Het IKB is een toeslag van 20% (inclusief 8% vakantiegeld) op je bruto jaarsalaris en kun je gebruiken voor het kiezen van een aantal arbeidsvoorwaarden. Zo kun je bijvoorbeeld extra verlof kopen of ervoor kiezen dit bedrag uit te laten betalen.
Onze secundaire arbeidsvoorwaarden zijn uitstekend. Zo ontvang je een tegemoetkoming in de reiskosten woon-werkverkeer en hebben wij een solide pensioenregeling. Omdat wij persoonlijke ontwikkeling en vitaliteit belangrijk vinden, krijg je een Persoonsgebonden Basis Budget (PBB) van € 5.000,- per vijf jaar.
Contactinfo
Heb je nog vragen? Bel Anne-Marie van den Oever, Coördinator Juridische Zaken, telefoonnummer (073) 615 6641. Enthousiast geworden? Je kunt jouw sollicitatiebrief vergezeld van CV tot en met 7 april a.s. insturen via onderstaande button.
De eerste gespreksronde staat gepland op donderdag 11 april a.s. in de middag.
Voor de veiligheid van waterschap Aa en Maas, vragen wij alle nieuwe medewerkers een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) aan te leveren. Tijdens de selectieprocedure zal dit verder besproken worden.