Juridisch Medewerker
Vanaf 1 januari 2015 vormen de ambtelijke organisaties van gemeente
Hoogeveen en gemeente De Wolden één organisatie:
Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen. We adviseren
en ondersteunen de twee gemeentebesturen op professionele wijze
bij de uitoefening van alle gemeentelijke taken en we verlenen
diensten aan circa 80.000 inwoners van de twee gemeenten. De
Samenwerkingsorganisatie De Wolden Hoogeveen heeft bijna zevenhonderd
medewerkers in dienst.
Binnen de eenheid Advies en Services, Informatiemanagement en
Archief, team Basisregistraties is een vacature ontstaan.
Daarvoor zoeken wij op dit moment een:
Juridisch Medewerker
(voor gemiddeld 28 uur per week)
De juridisch medewerker is in hoofdzaak belast met het afhandelen
van bezwaarschriften op het terrein van de Wet WOZ en de OZB
(onroerende-zaakbelasting) en het onderhouden van de WOZ-administratie.
Werkzaamheden
- Je behandelt bezwaar en beroepsschriften Wet WOZ/OZB;
- Je rubriceert bezwaar en beroepsschriften;
- Je voert bezwaar en beroepsschriften in het afhandelingsbewakingssysteem
in;
- Je stelt uitspraken, toelichting en verweerschriften op;
- Je vertegenwoordigt de gemeente in bezwaar en beroepszaken;
- Je registreert objectgegevens en heffingsgrondslagen;
- Je fungeert als vraagbaak.
Speelruimte
- Je neemt zelfstandig beslissingen over het behandelen van bezwaarschriften,
bij complexe bezwaarschriften overleg je met de teamleider;
- Fiscale wet- en regelgeving, gemeentelijke belastingverordening,
richtlijnen en voorschriften zijn van belang voor de uitvoering
van de werkzaamheden;
- Je bent verantwoording schuldig aan de teamleider over de inhoud
en kwaliteit van de adviezen en voorstellen, over de voortgang
van het afhandelen van bezwaar en beroepsprocedures en de wijze
van vertegenwoordiging van de gemeente bij bezwaar en beroep;
- Je bent productverantwoordelijk voor de kwalitatieve en kwantitatieve
output van de functie; deze wordt jaarlijks vastgelegd in het
afdelingsplan en periodiek besproken tijdens functionerings en
beoordelingsgesprekken.
Kennis en vaardigheden
- Je hebt kennis van fiscale wet en regelgeving;
- Je hebt kennis van gemeentelijke wetgeving en de WOZ;
- Je hebt kennis van gegevensbeheersprocessen;
- Je hebt inzicht in waardeontwikkelingen van onroerende zaken
en bezwarenprocedures;
- Je bent vaardig in het redigeren van uitspraken en beschikkingen;
- Je bent vaardig in het verdedigen van beslissingen in rechte;
- Je bent vaardig in het onderhouden van belasting en WOZ administraties;
- Je beschikt over een MEAO/MBO diploma aangevuld met een HALO
(Heffings Ambtenaar Lokale Overheid) en een WOZ-diploma;
- Je hebt gedegen kennis van de relevante bijzondere wetten op
fiscaal-juridisch gebied en algemeen juridische kennis op MBO-niveau;
- Je hebt ervaring met soortgelijke werkzaamheden;
- Je kunt werken in teamverband, je bent flexibel, klantgericht
en je beschikt over verantwoordelijkheidsgevoel.
Contacten
- Je hebt externe contacten met belastingplichtigen/ accountantsbureaus/
administratiekantoren over de waarde vaststelling van de WOZ-beschikkingen,
bezwaar en beroepsprocedures, om te informeren en te overleggen/overtuigen;
- Je hebt externe contacten met voorzitters van rechtsprekende
organen over de gemeentelijke beslissingen en overige vragen
om toelichting te geven en te verdedigen.
Salaris
Wij bieden een prettige werksfeer in een team van enthousiaste
professionals, waarbij kwaliteit voorop staat. De functie is
ingedeeld in schaal 8 (max. bruto € 3.184,– per maand bij een
fulltime dienstverband, salarispeil april 2015).
Solliciteren:
Ben je geïnteresseerd? Laat dan je cv en motivatiebrief achter
op onze
sollicitatiepagina
.
Overige informatie
Nadere informatie over de functie kan worden ingewonnen bij
Karin Pastoor via telefoonnummer 140528. Informatie over de procedure
kun je krijgen van Susanne Berg via telefoonnummer 140528.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs
gesteld.
