Nieuwsbrief

Top vacatures

Handhavingsjurist

Handhavingsjurist
32 – 36 uur | Ermelo

We zoeken een handhavingsjurist met lef; je zorgt ervoor dat iedereen binnen de gemeente de wet- en regelgeving naleeft. 

Geef je ambitie de ruimte in Ermelo!

Lijkt het jou ook fijn om te werken in een ambitieuze organisatie met korte lijntjes en veel ruimte om zelf je werk te organiseren? In Ermelo krijg je veel vertrouwen, veel verantwoordelijkheid en veel speelruimte!
Bij jou staat het gesprek van mens tot mens centraal. Samen bepalen we wie welke klus oppakt. Het werkplezier is groot. Spreekt jou dit ook aan? Dan zoeken wij jou! Nieuwsgierig? Onze gemeentesecretaris vertelt er meer over in het filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=qenB7QZ_sdU&feature=youtu.be
 

Dit ga je doen

  • Je behandelt handhavingszaken op het gebied van onder andere gebruik van gronden die in strijd zijn met het bestemmingsplan (waaronder permanente bewoning op recreatieparken), illegale bouw en APV; 
  • Je stelt juridische adviezen op; 
  • Je behandelt bezwaarschriften;
  • Je vertegenwoordigt de gemeente tijdens hoorzittingen;
  • Je behandelt zelfstandig Wob-verzoeken;
  • Je behandelt diverse claims ten aanzien van aansprakelijkheden;
  • Je informeert bestuur en medewerkers over jurisprudentie en ontwikkelingen;
  • Je verricht waar nodig de juridische kwaliteitscontrole over alle voorkomende werkzaamheden op de afdeling.

Jouw talenten

  • Je hebt een HBO/WO werk- en denkniveau;
  • Je hebt minimaal een afgeronde juridische opleiding op Hbo-niveau;
  • Je hebt enkele jaren relevante werkervaring;
  • Je beschikt over kennis van relevante wet- en regelgeving, waaronder de AWB en Wet algemene bepalingen omgevingsrecht;
  • Je bent resultaatgericht, klantgericht en proactief;
  • Je beschikt over een analytisch vermogen;
  • Je kunt je mondeling goed uitdrukken en schrijft in een directe en heldere stijl;
  • Je beschikt over enige bestuurlijke sensitiviteit.

Dit krijg je van ons
De functie is gewaardeerd op schaal 10. Het bruto maandsalaris bij een 36-urige werkweek is, afhankelijk van je ervaring en opleiding, minimaal € 2.943,00 en maximaal € 4.450,00 (salarispeil 1 juli 2020). HR 21 functie medewerker beleidsuitvoering I. De gemeente Ermelo kent daarnaast uitstekende arbeidsvoorwaarden, zoals ouderschapsverlof, zorgverlof, een individueel keuzebudget van 17,05% per maand en flexibele werktijden. Je werkt in een open en flexibele werkomgeving met bijbehorende digitale voorzieningen. Kortom: goed werkgeverschap! 

Laten we kennismaken
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Arjan Steenbergen, senior Handhavingsjurist, tel 0341-567218 of over de procedure met Marga Hovius, HRM-adviseur, tel. 085-1108315.
 
Je kunt solliciteren tot 29 juni 2020 via de sollicitatiebutton.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Trefwoorden: handhavingsjurist, fulltime, gemeente, Ermelo, HBO, jurist, wet- en regelgeving, AWB, wet algemene bepalingen, omgevingsrecht, handhavingszaken, Wob verzoeken, ervaren

Advocaat-stagiaire Arbeidsrecht

Wat heb je ons te bieden?

Wij zoeken een advocaat-stagiaire die in de volledige breedte van het arbeidsrecht verder opgeleid wil worden. Naast een goed analytisch vermogen beschik je over uitstekende sociale en communicatieve vaardigheden. Je bent enthousiast, betrokken, resultaatgericht en krijgt energie van werken in teamverband. We vinden een flexibele, no-nonsens instelling en de wil om je te ontwikkelen erg belangrijk. Bovenal zijn we op zoek naar een stevige persoonlijkheid die ervan houdt om in een hectische omgeving met elkaar goed werk af te leveren. Als advocaat-stagiaire maak je onderdeel uit van het team Arbeidsrecht Arnhem.  

Wat hebben we jou te bieden?

  • de mogelijkheid om onder deskundige begeleiding uit te      groeien tot een goede advocaat-medewerker binnen een top 20 kantoor;
  • een team dat jou wil helpen in je ontwikkeling op zowel vakinhoudelijk als op persoonlijk gebied;
  • uitdagende zaken van gerenommeerde bedrijven en instellingen;
  • cursussen en training op kantoor waardoor iedereen zijn/haar kennis op peil houdt en kennis en inzichten gedeeld worden;
  • een laagdrempelige bedrijfscultuur waarin het normaal is om bij elkaar binnen te lopen;
  • een iPhone en een Microsoft Surface Pro;
  • prima secundaire arbeidsvoorwaarden zoals 28 vakantiedagen + 2 vaste verlofdagen op jaarbasis en 24 studieverlofdagen.

Wie zijn wij?

Nysingh is een full service advocaten- en notarissenkantoor en een hoogwaardige juridische dienstverlener voor bedrijven, instellingen en overheid. Vanuit Arnhem, Apeldoorn, Zwolle en Utrecht, werken ruim 90 specialisten voor cliënten. Onze juristen hebben de kennis en ervaring die nodig is om elke juridische uitdaging aan te gaan. Omdat juridische vragen zelden beperkt blijven tot één rechtsgebied, werken de specialisten van Nysingh hecht samen. Die intensieve samenwerking stelt ons in staat snel en slagvaardig op te treden. Zo zijn wij partner in business voor al onze cliënten.

De sectie Arbeidsrecht bestaat in totaal uit 17 advocaten, verdeeld over onze locaties in Arnhem, Apeldoorn, Zwolle en Utrecht. De sectie arbeidsrecht is één van de grotere secties binnen Nysingh. Op alle vier locaties zijn gespecialiseerde advocaten op het gebied van arbeidsrecht aanwezig. De sectie richt zich niet alleen op het civiele arbeidsrecht, maar richt zich ook op aanpalende rechtsgebieden zoals het medezeggenschapsrecht (zowel binnen ondernemingen en instellingen als binnen de overheid), CAO-recht, regelgeving met betrekking tot arbeidsomstandig­heden en het sociaal-verzekeringsrecht.

De sectie Arbeidsrecht heeft een belangrijke marktpositie in de plaatsen van vestiging en de regio daar omheen. Zo bedient de sectie naast nationaal of regionaal opererende ondernemingen, (semi)-overheden en (semi)-overheidsinstellingen, onderwijs- en zorginstellingen. De sectie werkt bovendien voor (inter)nationaal opererende bedrijven buiten de regio.

Wil je meer weten?

over de vacature neem dan je contact op met Hanneke Frijlink, advocaat-compagnon (06-12393879). Voor meer informatie over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met onze HR Adviseur, Myrna Boumans 06-20611281 / myrna.boumans@nysingh.nl.

Geïnteresseerd?

Dan nodigen we je van harte uit om direct te solliciteren! Stuur je motivatie, CV, cijferlijsten en eventuele stagebeoordelingen naar solliciteren@nysingh.nl. Uiterlijk een week na ontvangst van jouw sollicitatie hoor je of je wordt uitgenodigd voor de sollicitatieprocedure.

Advocaat-stagiair/medewerker Ondernemingsrecht en Insolventierecht

Het Team
De vele insolventievraagstukken die de ondernemer bij het team insolventierecht & herstructurering neerlegt vormen uitdagende juridische puzzels. Reorganisaties en financiële herstructureringen zijn dan vaak de oplossing voor deze complexe problemen. De benoembaar curatoren van het team worden vooral in de grotere faillissementen door de rechtbank aangesteld en deze worden in teamverband aangepakt. Al die opgedane kennis, gekoppeld aan opleidingen op niveau Grotius, staan garant voor een deskundige uitoefening van dit mooie vak.

En Jij?
In jouw studie stond het insolventierecht al centraal. Je bent leergierig, praktisch en proactief. Je weet van aanpakken, maar duikt ook in de theorie omdat jouw kennis top moet zijn. Je bent inventief en creatief, en nieuwe ontwikkelingen zoals het instrumentarium voor de WHOA worden door jou omarmd. Insolventierecht zonder een voorliefde voor de kennis van bedrijfseconomische processen is niet goed toepasbaar, dus jij beschikt daarover. Je bent een teamplayer en een prettige collega waarop wij kunnen bouwen.

Geïnteresseerd?
Stuur dan je motivatiebrief en CV naar onze kantoor/HR-manager Monique Bronk via bronk@bierman.nl Mocht je nog nadere informatie wensen, dan kun je haar tevens bereiken op telefoonnummer 0344 – 677 188.

Advocaat-medewerker Ondernemingsrecht en Arbeidsrecht

Het Team
Wij zijn er voor de ondernemer en die houdt niet van loketjes. Vandaar dat arbeidsrecht bij ons onderdeel is van de sectie ondernemingsrecht. Het team adviseert de ondernemer over de optimale invulling van zijn organisatie. Dit behelst het opstellen van contracten, het opzetten en uitvoeren van reorganisaties, een sociaal plan, ontslagen, VSO’s en reglementen. Binnen de governance adviseert het team niet alleen de ondernemer, maar ook Raden van Commissarissen en Ondernemingsraden. Monitoring en bewaking van die governance is een must. Als er geprocedeerd moet worden, dan gaat dit met verve en staat het team pal achter de ondernemer.

En Jij?
Je hebt al enige jaren ervaring binnen jouw passie, het arbeidsrecht. Jij ziet dit als onlosmakelijk onderdeel van het ondernemingsrecht. Kennis vergaren staat voor jou hoog in het vaandel. Je bent zeer leergierig en wilt altijd op de hoogte zijn van de nieuwe ontwikkelingen. Je presenteert graag en acquisitie en omgang met bestaande relaties is jou op het lijf geschreven. Je bent een ondernemende advocaat die de praktijk eigen maakt en koestert. Als teamplayer ben je sparringpartner voor alle collega’s in de sectie ondernemingsrecht.

Geïnteresseerd?
Stuur dan je motivatiebrief en CV naar onze kantoor/HR-manager Monique Bronk via bronk@bierman.nl Mocht je nog nadere informatie wensen, dan kun je haar tevens bereiken op telefoonnummer 0344 – 677 188.

Advocaat-stagiair Bouw en Vastgoed

Het Team
Je komt in het team van Karel Boersma en Lianne Versluis. Met hun jarenlange ervaring en brede kennis leiden zij jou op tot die volwaardige en zelfstandige advocaat die jij graag wilt zijn. Het vakgebied is veelomvattend en het team procedeert en adviseert op vele gebieden zoals aanbestedingen, projectontwikkeling, commercieel vastgoed, huur etc. Al snel werk je zelfstandig met de cliënten waaronder aannemers, projectontwikkelaars en verhuurders.

En Jij?
Al tijdens je studie was jouw interesse voor dit vakgebied groot en daar heb jij jouw studie op afgestemd. Je bent proactief, leergierig, een teamspeler en met jouw praktische inslag los jij graag ingewikkelde juridische puzzels op. In presentaties deel jij graag jouw kennis met jouw relaties. Binnen kantoor ben je een sparringpartner, vooral ook voor de secties ondernemingsrecht en insolventierecht & herstructurering. Bovenal ben jij die prettige collega die wij zoeken.

Geïnteresseerd?
Stuur dan je motivatiebrief en CV naar onze kantoor/HR-manager Monique Bronk via bronk@bierman.nl Mocht je nog nadere informatie wensen, dan kun je haar tevens bereiken op telefoonnummer 0344 – 677 188.

Bedrijfsjurist

Bedrijfsjurist

Wij zoeken
Een enthousiaste bedrijfsjurist die juridische kwaliteit met praktisch oplossend vermogen weet te combineren. En die verantwoordelijk is voor een uiteenlopende portefeuille die zowel Wageningen University als Wageningen Research omvat. Uit de activiteiten van de WUR komen uiteenlopende vragen op juridisch gebied voort, met name op het gebied van onderzoeksprojecten waarbij diverse partijen zoals (inter)nationale overheden, kennisinstellingen en bedrijven zijn betrokken.

Als bedrijfsjurist ben je daarbij een spin in het web en actief betrokken bij het tot stand brengen van financieringen voor baanbrekend onderzoek naar bijvoorbeeld klimaatverandering, stikstof of de eikenprocessierups. Je maakt onderdeel uit van een klein team met collegiale afstemming en veel eigen initiatief. Het team Juridische Zaken van de Environmental Sciences Group bestaat uit 2 juristen en een contractmanager. Zelfstandigheid en verantwoordelijkheid kenmerken onze organisatiecultuur.

Taken in deze interessante en afwisselende functie zijn onder meer:

  • adviezen geven aan projectleiders/onderzoekers en management over de juridische aspecten bij projecten in samenwerking met andere ondersteunende teams als projectcontrol en liaison officers;
  • beoordelen, uitonderhandelen en opstellen, zowel in het Nederlands als Engels van uiteenlopende overeenkomsten, waaronder research-, consortium-, non-disclosure- en grant agreements;
  • adviseren over voorwaarden van diverse (inter)nationale subsidieregelingen en externe tenders;
  • begeleiding bij, en/of advies over (mogelijke) juridische procedures bij geschillen;
  • deelnemen aan projectgroepen op specifieke onderwerpen en onderhouden van contacten met andere juristen binnen WUR.

Wij vragen
Voor deze rol verwachten wij dat jouw profiel voldoet aan de volgende criteria:

  • afgestudeerd in Nederlands Recht met minimaal 3 jaar werkervaring (als dit binnen een onderzoeksinstelling of overheid is dan is dit een duidelijke pre);
  • affiniteit met subsidies en tenders
  • goede analytische vaardigheden en in staat om snel de essentie uit relevante regelingen te halen en dit om te zetten in bruikbare adviezen en heldere  overeenkomsten
  • goed in teamverband kunnen werken en je thuis kunnen voelen bij een internationaal georiënteerde kennisorganisatie ;
  • uitstekende communicatieve vaardigheden en goede mondelinge en schriftelijke beheersing van de Nederlandse en Engelse taal. Waarbij aantoonbare uitstekende kennis van de Engelse taal en de vaardigheid om zelfstandig Engelse (contract)teksten op te stellen een vereiste is;
  • een stevige persoonlijkheid, integer, organisatiesensitief, houdt het overzicht, stelt prioriteiten, je kunt snel schakelen en je bent klantgericht en stressbestendig.

Wij bieden
Wij bieden een dienstverband met een gemiddelde werkweek van 32-36 uur, salaris tot maximaal €5057.- bruto per maand bij een volledige werkweek (schaal 11 CAO Stichting Wageningen Research). Eventueel is een parttime dienstverband ook bespreekbaar. De duur van het dienstverband is in eerste instantie voor de periode van een jaar, met uitzicht op een vast contract.

Daarnaast bieden wij;

  • 8% vakantietoeslag;
  • een structurele eindejaarsuitkering van 3%;
  • uitstekende opleidingsmogelijkheden en secundaire arbeidsvoorwaarden;
  • flexibele werktijden en vakantie kunnen eventueel in overleg worden vastgesteld zodat een optimale balans tussen werk en privé mogelijk is;
  • uitstekende pensioenregeling via ABP;
  • een keuzemodel om een deel van je arbeidsvoorwaarden zelf samen te stellen, zoals een fietsplan;
  • een levendige werkplek waar je gemakkelijk contacten legt en waar veel activiteiten plaatsvinden op de Wageningen Campus. En waar zowel het onderwijs het onderzoek als het bedrijfsleven is vertegenwoordigd;
  • gebruik maken van de op de campus aanwezige sportfaciliteiten tegen een geringe vergoeding.

Er zijn ruime mogelijkheden voor eigen initiatief in een omgeving die continu op zoek is naar verdere ontwikkeling.

Meer informatie
Wil je meer weten over deze vacature? Wij informeren je graag verder. Neem voor inhoudelijke vragen contact op met Joke Hoogendoorn, telefoonnummer: 0317-481712, e-mail: joke.hoogendoorn@wur.nl.

Vragen over de wervingsprocedure kun je stellen aan Centa Grutters HR-adviseur, e-mail: centa.grutters@wur.nl.

Solliciteren kan tot en met 1 maart 2020 via de sollicitatiebutton op deze pagina.

Wij zijn
De missie van Wageningen University & Research is ‘To explore the potential of nature to improve the quality of life’. Binnen Wageningen University & Research bundelen Wageningen University en gespecialiseerde onderzoeksinstituten van Stichting Wageningen Research hun krachten om bij te dragen aan de oplossing van belangrijke vragen in het domein van gezonde voeding en leefomgeving. Met ongeveer 30 vestigingen, 6500 medewerkers en 12.000 studenten behoort Wageningen University & Research (WUR) wereldwijd tot de aansprekende kennisinstellingen binnen haar domein.

De Environmental Sciences Group is een van de vijf kenniseenheden van Wageningen University & Research. Naast uitstekend academisch onderwijs wordt hier dagelijks baanbrekend fundamenteel en toegepast onderzoek gedaan naar bijvoorbeeld klimaatverandering, biodiversiteit, leefbaarheid in steden en duurzaam gebruik van bodem en water. Dit leidt tot vele innovaties die wereldwijd worden ingezet. Van de stikstofproblematiek in Nederland, levende golfbrekers in Bangladesh, herstel van het door erosie bedreigde Loess Plateau in China, tot bosbeheer in Bolivia waarmee tegelijk inkomsten voor medische voorzieningen worden gerealiseerd.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Bedrijfsjurist (Bestuursondersteuning)

Binnen Visio is een groeiende behoefte aan juridische ondersteuning. We zoeken dan ook een bedrijfsjurist die voor 32 – 36 uur per week het team Bestuursondersteuning komt versterken. Als bedrijfsjurist ondersteun je de Raad van Bestuur, directie en management bij verschillende juridische vraagstukken, voornamelijk op het gebied van gezondheidsrecht, onderwijsrecht, privacyrecht en ondernemingsrecht.

Werken bij Visio is speciaal. Je werkt voor een unieke doelgroep en we hebben als expertisecentrum veel specialistische kennis in huis.

Dit krijg je

  • een uitdagende en veelzijdige functie op strategisch niveau voor 32-36 uur per week;
  • een werkomgeving waarin hard wordt gewerkt met en door enthousiaste collega’s voor onze slechtziende en blinde cliënten en leerlingen;
  • een dienstverband voor een jaar met mogelijkheid tot verlenging;
  • kansen jezelf te ontwikkelen door opleidingen en trainingen;
  • arbeidsvoorwaarden conform CAO Gehandicaptenzorg;
  • een bruto maandsalaris van maximaal € 5296,- (FWG 65) o.b.v. 36 uur;
  • aanvullende arbeidsvoorwaarden als collectieve verzekeringen en fietsplan

Dit ga je doen

  • Je adviseert en ondersteunt de Raad van Bestuur, directie en management bij juridische vraagstukken op allerlei voorkomende rechtsgebieden, waaronder gezondheidsrecht, onderwijsrecht en ondernemingsrecht;
  • Je fungeert als sparringpartner voor de Raad van Bestuur en directie, bijvoorbeeld bij de behandeling van klachten en het onderzoeken en afwikkelen van calamiteiten en incidenten in zorg of onderwijs en het aangaan van samenwerkingsverbanden;
  • Je hebt specifieke verantwoordelijkheden op het gebied van het privacyrecht en vervult voor Visio de rol van Functionaris Gegevensbescherming;
  • Je regelt en coördineert de inzet van externe juridische expertise en bent voor hen een volwaardig gesprekspartner;
  • Je houdt de organisatie op de hoogte van wijzigingen in relevante wet- en regelgeving;
  • Je werkt nauw samen met en stemt af met de collega’s van het team Bestuursondersteuning, waarvan je deel uitmaakt

Dit ben jij

  • je hebt een masterdiploma of doctoraal rechtsgeleerdheid;
  • je hebt minimaal 5 jaar relevante werkervaring;
  • je hebt actuele kennis van en ervaring met gezondheidsrecht, en affiniteit met onderwijsrecht en ondernemingsrecht;
  • je hebt actuele kennis van en ervaring met het privacyrecht dan wel bent bereid deze op te doen en je te laten bijscholen tot Functionaris Gegevensbescherming;
  • je bent resultaatgericht, analytisch, pragmatisch en oplossingsgericht;
  • van nature beschik je over tact, overtuigingskracht, integriteit, besluitvaardigheid, doorzettingsvermogen en een gezonde dosis humor;
  • je hebt een overtuigende en kernachtige schrijfstijl

Enthousiast?

 

Is dit de baan waarin jij al je kennis, ervaring en ambitie kwijt kunt? Waarvan je blij wordt en waarvan je zeker weet dat ‘ie jou op het lijf geschreven is? Reageer dan snel. Heb je vragen neem dan contact op met Janneke van der Kruijs, telefoon: 06-42981029

Wij ontvangen je sollicitatie met cv graag voor 22 februari 2020 via onze website www.werkenbijvisio.org.

 

In het kader van ons beleid van sociale veiligheid wordt een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) gevraagd.

Advocaat-stagiaire Aansprakelijkheid, Verzekering & Vervoer

Van welke sectie ga je deel uitmaken?
AV&V bestaat uit 15 advocaten, werkzaam op onze locaties in Apeldoorn, Arnhem, Utrecht en Zwolle. De sectie houdt zich bezig met aansprakelijkheidsrecht in brede zin, verzekeringsrecht en (personen)schaderecht.

Wat hebben we jou te bieden?

  • de mogelijkheid om onder deskundige begeleiding uit te groeien tot een goede advocaat binnen een top 20 kantoor;
  • een team dat jou wil helpen in je ontwikkeling op zowel vakinhoudelijk als persoonlijk gebied;
  • cursussen en training op en buiten kantoor waardoor iedereen zijn/haar kennis op peil houdt en kennis en inzichten gedeeld worden;
  • een laagdrempelige bedrijfscultuur waarin het normaal is om bij elkaar binnen te lopen;
  • prima secundaire arbeidsvoorwaarden zoals 28 vakantiedagen, 2 vaste verlofdagen en 24 studieverlofdagen per jaar.

Wat heb je ons te bieden?
Wij zoeken een advocaat-stagiair(e) met goede studieresultaten, die affiniteit heeft met het aansprakelijkheidsrecht, verzekeringsrecht en/of (personen)schaderecht. Je bent enthousiast, betrokken en krijgt energie van het werken in teamverband. Bovenal zijn wij op zoek naar iemand met een sprankelende, stevige persoonlijkheid die er naar streeft om met elkaar goed werk af te leveren.

Locatie
De werkzaamheden verricht je hoofdzakelijk vanuit onze locatie in Apeldoorn. Leden van de sectie zijn echter mobiel en daardoor regelmatig ook op onze andere locaties in Arnhem, Utrecht en Zwolle te vinden. Deze flexibiliteit verwachten wij ook van jou.

We vertellen je graag meer!
We begrijpen dat je meer informatie over de vacature wilt. Voor inhoudelijke vragen kun je daarom contact opnemen met advocaat-compagnon Maarten Spronck (06-10923001) of senior advocaat-medewerker Lianne van den Ham (06-20846385). Voor meer informatie over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met onze HR-adviseur, Myrna Boumans (06-20611281 / myrna.boumans@nysingh.nl).

Geïnteresseerd?
Wil jij vertellen wat jij ons te bieden hebt, dan nodigen we je van harte uit om direct te solliciteren! Stuur je motivatiebrief, CV, cijferlijsten, scriptie en stagebeoordelingen naar solliciteren@nysingh.nl.

De procedure
We streven ernaar om je binnen twee weken na ontvangst van jouw sollicitatie te laten weten of je wordt uitgenodigd voor een eerste gesprek. Een assessment maakt deel uit van de procedure.

Rechter in opleiding met ruime juridische werkervaring

Een rechter ziet iedereen

Een topcrimineel, ruziënde buren, toekomstige exen, een slachtoffer van een verkeersongeval; een rechter ziet veel verschillende mensen in veel verschillende situaties voorbijkomen. Maar of het nu gaat om groot onrecht, klein leed of schrijnende gevallen, al deze mensen hebben behoefte aan een onafhankelijk oordeel. Iemand die een beslissing neemt. Dat doet u als rechter.

Onafhankelijk, onpartijdig, integer en professioneel: zo maakt rechtspraak het verschil tussen recht en onrecht, tussen vertrouwen en wantrouwen, tussen recht voor iedereen en het recht van de sterkste. Zonder rechtspraak worden er geen geschillen beslecht en is de behandeling van strafbare feiten gebaseerd op willekeur. We werken daarom met bijna 2.500 rechters, die per jaar 1,8 miljoen rechtszaken behandelen.

Bent u zoek naar unieke professionele mogelijkheden? Een functie als rechter geeft u de kans om meerdere rechtsgebieden grondig en van alle kanten te leren kennen én er invloed op uit te oefenen.

Binnen rechtbank Gelderland hebben we enkele opleidingsplaatsen beschikbaar per 1 juli 2020.

Het betreft een vacature met een generalistisch karakter. Dit wil zeggen dat u in beginsel in twee teams met twee verschillende rechtsgebieden wordt opgeleid en na de opleiding in meerdere teams inzetbaar bent.

De opleiding

Afhankelijk van uw ervaring duurt de fulltime opleiding minimaal 1 jaar en drie maanden en maximaal 3 jaar. Om voor een van deze opleidingsplaatsen in aanmerking te komen, heeft u:

  • de meestertitel behaald of voldoet u aan de eisen van art. 5 van de wet rechtspositie rechterlijke ambtenaren;
  • de Nederlandse nationaliteit;
  • ten minste vijf jaar relevante juridische werkervaring na afstuderen als jurist, waarvan ten minste twee jaar buiten de Rechtspraak. Hiermee wordt bedoeld: werkervaring die is opgedaan buiten de gerechten, de Raad voor de rechtspraak en de landelijke diensten van de Rechtspraak, de Raad van State, het College van Beroep voor het bedrijfsleven, de Centrale Raad van Beroep, het wetenschappelijk bureau van de Hoge Raad, de SSR of het Openbaar Ministerie.

De opleiding tot rechter start op 1 juli 2020. Voorafgaand aan de opleiding worden met u afspraken op maat gemaakt met betrekking tot de aard, inhoud en duur van de opleiding en de beloning. Wanneer u na de opleiding wordt aangesteld als rechter, bedraagt het salaris minimaal € 5.597,12 en maximaal

€ 7.741,61 bij een 36-urige werkweek. Parttime werken is dan mogelijk, minimaal 32 uur.

Tijdens de opleiding bedraagt uw aanstelling in de eerste drie maanden 36 uur en daarna ten minste 32 uur per week. Gedurende de opleiding wordt u bezoldigd conform de salariscategorie Opleidingen. Het brutosalaris bedraagt, afhankelijk van uw huidige inkomen, in die periode minimaal € 2.616,69 en maximaal € 5.452,26 per maand.

Voor overstappers vanuit het Openbaar Ministerie (officieren) gelden onder omstandigheden andere (verkorte) selectie- en opleidingseisen en andere aanstellingsvoorwaarden.

Rechtbank Gelderland

Werken bij de rechtbank Gelderland betekent werken in een professionele organisatie die een onmisbare rol heeft in het maatschappelijk verkeer. Iedereen die hier werkt, zowel rechters als ondersteunende medewerkers, draagt bij aan efficiënte rechtspraak van hoge kwaliteit. Daarbij staat het belang van de rechtzoekenden voorop en dat doen wij samen.

Verantwoordelijkheidsbesef en de bereidheid om samen te werken maar ook nieuwsgierigheid om te onderzoeken hoe wij ons werk ten dienste van de samenleving zo goed mogelijk doen, vinden wij belangrijke eigenschappen. Daarnaast zijn wij een lerende organisatie en dat stimuleren wij door het geven en ontvangen van feedback. Wij werken graag met de kernwaarden vertrouwen, verantwoordelijkheid en verbinding.

De rechtbank Gelderland telt ruim 160 rechters. Samen met de ongeveer 800 medewerkers behandelen zij elk jaar ruim 150.000 rechtszaken. Dat doen wij deskundig en met oog voor de belangen van de individuele rechtzoekende.

De rechtbank telt vier locaties: Apeldoorn, Arnhem, Nijmegen en Zutphen waarvan Arnhem en Zutphen de hoofdlocaties zijn. Onze rechtbank is georganiseerd in clusters: familie en jeugdrecht, kanton en handelsrecht, toezicht, strafrecht, bestuursrecht (waar het belastingteam deel van uitmaakt) en bedrijfsvoering. Rechtbank Gelderland is de enige rechtbank in Nederland met een militaire kamer. Hier staan Nederlandse militairen terecht, voor wetsovertredingen waar ook ter wereld gepleegd.

De procedure

De Landelijke Selectiecommissie Rechters (LSR) verricht de voorselectie van de kandidaten. Het secretariaat van de LSR is bereikbaar op tel: 088-3611025 of per mail: lsr@rechtspraak.nl.

De sollicitatieprocedure duurt ongeveer 10 weken. In week 7 is de briefselectie, in week 8 zijn de analytische testen en in week 9 en 10 vinden de lokale gesprekken bij het gerecht plaats. Het assessment vindt plaats in week 11. In week 13 voert u de eindgesprekken met de Landelijke Selectiecommissie.

Voor functie-inhoudelijke informatie of informatie over de opleiding kunt u contact opnemen met:

Voor functie-inhoudelijke informatie of informatie over de opleiding kunt u contact opnemen met Rémy van Leest (bestuurslid) via 088-3618450. Ook u kunt contact opnemen met Marije Bos (senior rechter en opleidingscoördinator) of Carlijn Pouwels (rio) via 06-52830273.

U kunt uw sollicitatie met bijlagen tot 30 januari 12.00 uur a.s. richten aan de LSR via de reageer button

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Gevorderd advocaat-stagiaire/advocaat-medewerker arbeidsrecht

Arbeidsrecht is presteren op de top van je kunnen. Je moet altijd alert zijn. De kandidaat die wij zoeken voelt feilloos aan wanneer een ondernemer hulp nodig heeft op het gebied van bedrijfsvoering en personeelsinrichting. Zelfs voordat het probleem zich aandient. Je adviseert proactief over nieuwe wetgeving en ontwikkelingen, en gaat een complexe juridische procedure niet uit de weg.

Team Arbeidsrecht

De advocaten van team Arbeidsrecht begeleiden en adviseren de ondernemer. Van eenmanszaak tot internationaal concern. De advocaten zijn specialist op alle facetten van het arbeidsrecht en optimaliseren de dienstverlening op het hoogste niveau. Van verzuim- en reorganisatiekwesties tot concurrentiebedingen en ontslag: onze specialisten zoeken met de ondernemer naar oplossingen en procederen waar nodig. Kortom, zij zijn de ultieme businesspartner.

Wie zoeken wij?

  • Je toont lef, creativiteit en hebt doorzettingsvermogen
  • Je voorziet de ondernemer van zowel gevraagd als ongevraagd advies
  • Je hebt passie voor het arbeidsrecht
  • Je wilt uitgedaagd worden in een team van specialisten
  • Je hebt commercieel inzicht en bent in staat een eigen praktijk te bouwen
  • Je toont initiatieven om je netwerk uit te breiden
  • Je bent een teamplayer

Wat bieden wij?

  • Een breed en leerzaam opleidingsprogramma 
  • De mogelijkheid te specialiseren
  • Uitdagend en inspirerend werk
  • Een open en sociale cultuur
  • Een aantrekkelijk pakket arbeidsvoorwaarden
  • Een goede work-life balance

Enthousiast geworden?

Laat het ons weten. Je kunt je motivatiebrief, cv en cijferlijst(en) mailen naar mr. Samantha Kranenburg (solliciteer@bierman.nl). Reageren kan tot en met 14 februari 2020. Heb je nog vragen over de vacature, neem dan telefonisch contact op met Samantha Kranenburg via 06 – 13 86 89 16.