Handhavingsjurist
32 – 36 uur | Ermelo
We zoeken een handhavingsjurist met lef; je zorgt ervoor dat iedereen binnen de gemeente de wet- en regelgeving naleeft.
Geef je ambitie de ruimte in Ermelo!
Lijkt het jou ook fijn om te werken in een ambitieuze organisatie met korte lijntjes en veel ruimte om zelf je werk te organiseren? In Ermelo krijg je veel vertrouwen, veel verantwoordelijkheid en veel speelruimte!
Bij jou staat het gesprek van mens tot mens centraal. Samen bepalen we wie welke klus oppakt. Het werkplezier is groot. Spreekt jou dit ook aan? Dan zoeken wij jou! Nieuwsgierig? Onze gemeentesecretaris vertelt er meer over in het filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=qenB7QZ_sdU&feature=youtu.be
Dit ga je doen
Jouw talenten
Dit krijg je van ons
De functie is gewaardeerd op schaal 10. Het bruto maandsalaris bij een 36-urige werkweek is, afhankelijk van je ervaring en opleiding, minimaal € 2.943,00 en maximaal € 4.450,00 (salarispeil 1 juli 2020). HR 21 functie medewerker beleidsuitvoering I. De gemeente Ermelo kent daarnaast uitstekende arbeidsvoorwaarden, zoals ouderschapsverlof, zorgverlof, een individueel keuzebudget van 17,05% per maand en flexibele werktijden. Je werkt in een open en flexibele werkomgeving met bijbehorende digitale voorzieningen. Kortom: goed werkgeverschap!
Laten we kennismaken
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Arjan Steenbergen, senior Handhavingsjurist, tel 0341-567218 of over de procedure met Marga Hovius, HRM-adviseur, tel. 085-1108315.
Je kunt solliciteren tot 29 juni 2020 via de sollicitatiebutton.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Trefwoorden: handhavingsjurist, fulltime, gemeente, Ermelo, HBO, jurist, wet- en regelgeving, AWB, wet algemene bepalingen, omgevingsrecht, handhavingszaken, Wob verzoeken, ervaren
Wat heb je ons te bieden?
Wij zoeken een advocaat-stagiaire die in de volledige breedte van het arbeidsrecht verder opgeleid wil worden. Naast een goed analytisch vermogen beschik je over uitstekende sociale en communicatieve vaardigheden. Je bent enthousiast, betrokken, resultaatgericht en krijgt energie van werken in teamverband. We vinden een flexibele, no-nonsens instelling en de wil om je te ontwikkelen erg belangrijk. Bovenal zijn we op zoek naar een stevige persoonlijkheid die ervan houdt om in een hectische omgeving met elkaar goed werk af te leveren. Als advocaat-stagiaire maak je onderdeel uit van het team Arbeidsrecht Arnhem.
Wat hebben we jou te bieden?
Wie zijn wij?
Nysingh is een full service advocaten- en notarissenkantoor en een hoogwaardige juridische dienstverlener voor bedrijven, instellingen en overheid. Vanuit Arnhem, Apeldoorn, Zwolle en Utrecht, werken ruim 90 specialisten voor cliënten. Onze juristen hebben de kennis en ervaring die nodig is om elke juridische uitdaging aan te gaan. Omdat juridische vragen zelden beperkt blijven tot één rechtsgebied, werken de specialisten van Nysingh hecht samen. Die intensieve samenwerking stelt ons in staat snel en slagvaardig op te treden. Zo zijn wij partner in business voor al onze cliënten.
De sectie Arbeidsrecht bestaat in totaal uit 17 advocaten, verdeeld over onze locaties in Arnhem, Apeldoorn, Zwolle en Utrecht. De sectie arbeidsrecht is één van de grotere secties binnen Nysingh. Op alle vier locaties zijn gespecialiseerde advocaten op het gebied van arbeidsrecht aanwezig. De sectie richt zich niet alleen op het civiele arbeidsrecht, maar richt zich ook op aanpalende rechtsgebieden zoals het medezeggenschapsrecht (zowel binnen ondernemingen en instellingen als binnen de overheid), CAO-recht, regelgeving met betrekking tot arbeidsomstandigheden en het sociaal-verzekeringsrecht.
De sectie Arbeidsrecht heeft een belangrijke marktpositie in de plaatsen van vestiging en de regio daar omheen. Zo bedient de sectie naast nationaal of regionaal opererende ondernemingen, (semi)-overheden en (semi)-overheidsinstellingen, onderwijs- en zorginstellingen. De sectie werkt bovendien voor (inter)nationaal opererende bedrijven buiten de regio.
Wil je meer weten?
over de vacature neem dan je contact op met Hanneke Frijlink, advocaat-compagnon (06-12393879). Voor meer informatie over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met onze HR Adviseur, Myrna Boumans 06-20611281 / myrna.boumans@nysingh.nl.
Geïnteresseerd?
Dan nodigen we je van harte uit om direct te solliciteren! Stuur je motivatie, CV, cijferlijsten en eventuele stagebeoordelingen naar solliciteren@nysingh.nl. Uiterlijk een week na ontvangst van jouw sollicitatie hoor je of je wordt uitgenodigd voor de sollicitatieprocedure.
Het Team
De vele insolventievraagstukken die de ondernemer bij het team insolventierecht & herstructurering neerlegt vormen uitdagende juridische puzzels. Reorganisaties en financiële herstructureringen zijn dan vaak de oplossing voor deze complexe problemen. De benoembaar curatoren van het team worden vooral in de grotere faillissementen door de rechtbank aangesteld en deze worden in teamverband aangepakt. Al die opgedane kennis, gekoppeld aan opleidingen op niveau Grotius, staan garant voor een deskundige uitoefening van dit mooie vak.
En Jij?
In jouw studie stond het insolventierecht al centraal. Je bent leergierig, praktisch en proactief. Je weet van aanpakken, maar duikt ook in de theorie omdat jouw kennis top moet zijn. Je bent inventief en creatief, en nieuwe ontwikkelingen zoals het instrumentarium voor de WHOA worden door jou omarmd. Insolventierecht zonder een voorliefde voor de kennis van bedrijfseconomische processen is niet goed toepasbaar, dus jij beschikt daarover. Je bent een teamplayer en een prettige collega waarop wij kunnen bouwen.
Geïnteresseerd?
Stuur dan je motivatiebrief en CV naar onze kantoor/HR-manager Monique Bronk via bronk@bierman.nl Mocht je nog nadere informatie wensen, dan kun je haar tevens bereiken op telefoonnummer 0344 – 677 188.
Het Team
Wij zijn er voor de ondernemer en die houdt niet van loketjes. Vandaar dat arbeidsrecht bij ons onderdeel is van de sectie ondernemingsrecht. Het team adviseert de ondernemer over de optimale invulling van zijn organisatie. Dit behelst het opstellen van contracten, het opzetten en uitvoeren van reorganisaties, een sociaal plan, ontslagen, VSO’s en reglementen. Binnen de governance adviseert het team niet alleen de ondernemer, maar ook Raden van Commissarissen en Ondernemingsraden. Monitoring en bewaking van die governance is een must. Als er geprocedeerd moet worden, dan gaat dit met verve en staat het team pal achter de ondernemer.
En Jij?
Je hebt al enige jaren ervaring binnen jouw passie, het arbeidsrecht. Jij ziet dit als onlosmakelijk onderdeel van het ondernemingsrecht. Kennis vergaren staat voor jou hoog in het vaandel. Je bent zeer leergierig en wilt altijd op de hoogte zijn van de nieuwe ontwikkelingen. Je presenteert graag en acquisitie en omgang met bestaande relaties is jou op het lijf geschreven. Je bent een ondernemende advocaat die de praktijk eigen maakt en koestert. Als teamplayer ben je sparringpartner voor alle collega’s in de sectie ondernemingsrecht.
Geïnteresseerd?
Stuur dan je motivatiebrief en CV naar onze kantoor/HR-manager Monique Bronk via bronk@bierman.nl Mocht je nog nadere informatie wensen, dan kun je haar tevens bereiken op telefoonnummer 0344 – 677 188.
Het Team
Je komt in het team van Karel Boersma en Lianne Versluis. Met hun jarenlange ervaring en brede kennis leiden zij jou op tot die volwaardige en zelfstandige advocaat die jij graag wilt zijn. Het vakgebied is veelomvattend en het team procedeert en adviseert op vele gebieden zoals aanbestedingen, projectontwikkeling, commercieel vastgoed, huur etc. Al snel werk je zelfstandig met de cliënten waaronder aannemers, projectontwikkelaars en verhuurders.
En Jij?
Al tijdens je studie was jouw interesse voor dit vakgebied groot en daar heb jij jouw studie op afgestemd. Je bent proactief, leergierig, een teamspeler en met jouw praktische inslag los jij graag ingewikkelde juridische puzzels op. In presentaties deel jij graag jouw kennis met jouw relaties. Binnen kantoor ben je een sparringpartner, vooral ook voor de secties ondernemingsrecht en insolventierecht & herstructurering. Bovenal ben jij die prettige collega die wij zoeken.
Geïnteresseerd?
Stuur dan je motivatiebrief en CV naar onze kantoor/HR-manager Monique Bronk via bronk@bierman.nl Mocht je nog nadere informatie wensen, dan kun je haar tevens bereiken op telefoonnummer 0344 – 677 188.
Wij zoeken
Een enthousiaste bedrijfsjurist die juridische kwaliteit met praktisch oplossend vermogen weet te combineren. En die verantwoordelijk is voor een uiteenlopende portefeuille die zowel Wageningen University als Wageningen Research omvat. Uit de activiteiten van de WUR komen uiteenlopende vragen op juridisch gebied voort, met name op het gebied van onderzoeksprojecten waarbij diverse partijen zoals (inter)nationale overheden, kennisinstellingen en bedrijven zijn betrokken.
Als bedrijfsjurist ben je daarbij een spin in het web en actief betrokken bij het tot stand brengen van financieringen voor baanbrekend onderzoek naar bijvoorbeeld klimaatverandering, stikstof of de eikenprocessierups. Je maakt onderdeel uit van een klein team met collegiale afstemming en veel eigen initiatief. Het team Juridische Zaken van de Environmental Sciences Group bestaat uit 2 juristen en een contractmanager. Zelfstandigheid en verantwoordelijkheid kenmerken onze organisatiecultuur.
Taken in deze interessante en afwisselende functie zijn onder meer:
Wij vragen
Voor deze rol verwachten wij dat jouw profiel voldoet aan de volgende criteria:
Wij bieden
Wij bieden een dienstverband met een gemiddelde werkweek van 32-36 uur, salaris tot maximaal €5057.- bruto per maand bij een volledige werkweek (schaal 11 CAO Stichting Wageningen Research). Eventueel is een parttime dienstverband ook bespreekbaar. De duur van het dienstverband is in eerste instantie voor de periode van een jaar, met uitzicht op een vast contract.
Daarnaast bieden wij;
Er zijn ruime mogelijkheden voor eigen initiatief in een omgeving die continu op zoek is naar verdere ontwikkeling.
Meer informatie
Wil je meer weten over deze vacature? Wij informeren je graag verder. Neem voor inhoudelijke vragen contact op met Joke Hoogendoorn, telefoonnummer: 0317-481712, e-mail: joke.hoogendoorn@wur.nl.
Vragen over de wervingsprocedure kun je stellen aan Centa Grutters HR-adviseur, e-mail: centa.grutters@wur.nl.
Solliciteren kan tot en met 1 maart 2020 via de sollicitatiebutton op deze pagina.
Wij zijn
De missie van Wageningen University & Research is ‘To explore the potential of nature to improve the quality of life’. Binnen Wageningen University & Research bundelen Wageningen University en gespecialiseerde onderzoeksinstituten van Stichting Wageningen Research hun krachten om bij te dragen aan de oplossing van belangrijke vragen in het domein van gezonde voeding en leefomgeving. Met ongeveer 30 vestigingen, 6500 medewerkers en 12.000 studenten behoort Wageningen University & Research (WUR) wereldwijd tot de aansprekende kennisinstellingen binnen haar domein.
De Environmental Sciences Group is een van de vijf kenniseenheden van Wageningen University & Research. Naast uitstekend academisch onderwijs wordt hier dagelijks baanbrekend fundamenteel en toegepast onderzoek gedaan naar bijvoorbeeld klimaatverandering, biodiversiteit, leefbaarheid in steden en duurzaam gebruik van bodem en water. Dit leidt tot vele innovaties die wereldwijd worden ingezet. Van de stikstofproblematiek in Nederland, levende golfbrekers in Bangladesh, herstel van het door erosie bedreigde Loess Plateau in China, tot bosbeheer in Bolivia waarmee tegelijk inkomsten voor medische voorzieningen worden gerealiseerd.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Binnen Visio is een groeiende behoefte aan juridische ondersteuning. We zoeken dan ook een bedrijfsjurist die voor 32 – 36 uur per week het team Bestuursondersteuning komt versterken. Als bedrijfsjurist ondersteun je de Raad van Bestuur, directie en management bij verschillende juridische vraagstukken, voornamelijk op het gebied van gezondheidsrecht, onderwijsrecht, privacyrecht en ondernemingsrecht.
Werken bij Visio is speciaal. Je werkt voor een unieke doelgroep en we hebben als expertisecentrum veel specialistische kennis in huis.
Dit krijg je
Dit ga je doen
Dit ben jij
Enthousiast?
Is dit de baan waarin jij al je kennis, ervaring en ambitie kwijt kunt? Waarvan je blij wordt en waarvan je zeker weet dat ‘ie jou op het lijf geschreven is? Reageer dan snel. Heb je vragen neem dan contact op met Janneke van der Kruijs, telefoon: 06-42981029
Wij ontvangen je sollicitatie met cv graag voor 22 februari 2020 via onze website www.werkenbijvisio.org.
In het kader van ons beleid van sociale veiligheid wordt een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) gevraagd.
Van welke sectie ga je deel uitmaken?
AV&V bestaat uit 15 advocaten, werkzaam op onze locaties in Apeldoorn, Arnhem, Utrecht en Zwolle. De sectie houdt zich bezig met aansprakelijkheidsrecht in brede zin, verzekeringsrecht en (personen)schaderecht.
Wat hebben we jou te bieden?
Wat heb je ons te bieden?
Wij zoeken een advocaat-stagiair(e) met goede studieresultaten, die affiniteit heeft met het aansprakelijkheidsrecht, verzekeringsrecht en/of (personen)schaderecht. Je bent enthousiast, betrokken en krijgt energie van het werken in teamverband. Bovenal zijn wij op zoek naar iemand met een sprankelende, stevige persoonlijkheid die er naar streeft om met elkaar goed werk af te leveren.
Locatie
De werkzaamheden verricht je hoofdzakelijk vanuit onze locatie in Apeldoorn. Leden van de sectie zijn echter mobiel en daardoor regelmatig ook op onze andere locaties in Arnhem, Utrecht en Zwolle te vinden. Deze flexibiliteit verwachten wij ook van jou.
We vertellen je graag meer!
We begrijpen dat je meer informatie over de vacature wilt. Voor inhoudelijke vragen kun je daarom contact opnemen met advocaat-compagnon Maarten Spronck (06-10923001) of senior advocaat-medewerker Lianne van den Ham (06-20846385). Voor meer informatie over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met onze HR-adviseur, Myrna Boumans (06-20611281 / myrna.boumans@nysingh.nl).
Geïnteresseerd?
Wil jij vertellen wat jij ons te bieden hebt, dan nodigen we je van harte uit om direct te solliciteren! Stuur je motivatiebrief, CV, cijferlijsten, scriptie en stagebeoordelingen naar solliciteren@nysingh.nl.
De procedure
We streven ernaar om je binnen twee weken na ontvangst van jouw sollicitatie te laten weten of je wordt uitgenodigd voor een eerste gesprek. Een assessment maakt deel uit van de procedure.
Een rechter ziet iedereen
Een topcrimineel, ruziënde buren, toekomstige exen, een slachtoffer van een verkeersongeval; een rechter ziet veel verschillende mensen in veel verschillende situaties voorbijkomen. Maar of het nu gaat om groot onrecht, klein leed of schrijnende gevallen, al deze mensen hebben behoefte aan een onafhankelijk oordeel. Iemand die een beslissing neemt. Dat doet u als rechter.
Onafhankelijk, onpartijdig, integer en professioneel: zo maakt rechtspraak het verschil tussen recht en onrecht, tussen vertrouwen en wantrouwen, tussen recht voor iedereen en het recht van de sterkste. Zonder rechtspraak worden er geen geschillen beslecht en is de behandeling van strafbare feiten gebaseerd op willekeur. We werken daarom met bijna 2.500 rechters, die per jaar 1,8 miljoen rechtszaken behandelen.
Bent u zoek naar unieke professionele mogelijkheden? Een functie als rechter geeft u de kans om meerdere rechtsgebieden grondig en van alle kanten te leren kennen én er invloed op uit te oefenen.
Binnen rechtbank Gelderland hebben we enkele opleidingsplaatsen beschikbaar per 1 juli 2020.
Het betreft een vacature met een generalistisch karakter. Dit wil zeggen dat u in beginsel in twee teams met twee verschillende rechtsgebieden wordt opgeleid en na de opleiding in meerdere teams inzetbaar bent.
De opleiding
Afhankelijk van uw ervaring duurt de fulltime opleiding minimaal 1 jaar en drie maanden en maximaal 3 jaar. Om voor een van deze opleidingsplaatsen in aanmerking te komen, heeft u:
De opleiding tot rechter start op 1 juli 2020. Voorafgaand aan de opleiding worden met u afspraken op maat gemaakt met betrekking tot de aard, inhoud en duur van de opleiding en de beloning. Wanneer u na de opleiding wordt aangesteld als rechter, bedraagt het salaris minimaal € 5.597,12 en maximaal
€ 7.741,61 bij een 36-urige werkweek. Parttime werken is dan mogelijk, minimaal 32 uur.
Tijdens de opleiding bedraagt uw aanstelling in de eerste drie maanden 36 uur en daarna ten minste 32 uur per week. Gedurende de opleiding wordt u bezoldigd conform de salariscategorie Opleidingen. Het brutosalaris bedraagt, afhankelijk van uw huidige inkomen, in die periode minimaal € 2.616,69 en maximaal € 5.452,26 per maand.
Voor overstappers vanuit het Openbaar Ministerie (officieren) gelden onder omstandigheden andere (verkorte) selectie- en opleidingseisen en andere aanstellingsvoorwaarden.
Rechtbank Gelderland
Werken bij de rechtbank Gelderland betekent werken in een professionele organisatie die een onmisbare rol heeft in het maatschappelijk verkeer. Iedereen die hier werkt, zowel rechters als ondersteunende medewerkers, draagt bij aan efficiënte rechtspraak van hoge kwaliteit. Daarbij staat het belang van de rechtzoekenden voorop en dat doen wij samen.
Verantwoordelijkheidsbesef en de bereidheid om samen te werken maar ook nieuwsgierigheid om te onderzoeken hoe wij ons werk ten dienste van de samenleving zo goed mogelijk doen, vinden wij belangrijke eigenschappen. Daarnaast zijn wij een lerende organisatie en dat stimuleren wij door het geven en ontvangen van feedback. Wij werken graag met de kernwaarden vertrouwen, verantwoordelijkheid en verbinding.
De rechtbank Gelderland telt ruim 160 rechters. Samen met de ongeveer 800 medewerkers behandelen zij elk jaar ruim 150.000 rechtszaken. Dat doen wij deskundig en met oog voor de belangen van de individuele rechtzoekende.
De rechtbank telt vier locaties: Apeldoorn, Arnhem, Nijmegen en Zutphen waarvan Arnhem en Zutphen de hoofdlocaties zijn. Onze rechtbank is georganiseerd in clusters: familie en jeugdrecht, kanton en handelsrecht, toezicht, strafrecht, bestuursrecht (waar het belastingteam deel van uitmaakt) en bedrijfsvoering. Rechtbank Gelderland is de enige rechtbank in Nederland met een militaire kamer. Hier staan Nederlandse militairen terecht, voor wetsovertredingen waar ook ter wereld gepleegd.
De procedure
De Landelijke Selectiecommissie Rechters (LSR) verricht de voorselectie van de kandidaten. Het secretariaat van de LSR is bereikbaar op tel: 088-3611025 of per mail: lsr@rechtspraak.nl.
De sollicitatieprocedure duurt ongeveer 10 weken. In week 7 is de briefselectie, in week 8 zijn de analytische testen en in week 9 en 10 vinden de lokale gesprekken bij het gerecht plaats. Het assessment vindt plaats in week 11. In week 13 voert u de eindgesprekken met de Landelijke Selectiecommissie.
Voor functie-inhoudelijke informatie of informatie over de opleiding kunt u contact opnemen met:
Voor functie-inhoudelijke informatie of informatie over de opleiding kunt u contact opnemen met Rémy van Leest (bestuurslid) via 088-3618450. Ook u kunt contact opnemen met Marije Bos (senior rechter en opleidingscoördinator) of Carlijn Pouwels (rio) via 06-52830273.
U kunt uw sollicitatie met bijlagen tot 30 januari 12.00 uur a.s. richten aan de LSR via de reageer button
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Arbeidsrecht is presteren op de top van je kunnen. Je moet altijd alert zijn. De kandidaat die wij zoeken voelt feilloos aan wanneer een ondernemer hulp nodig heeft op het gebied van bedrijfsvoering en personeelsinrichting. Zelfs voordat het probleem zich aandient. Je adviseert proactief over nieuwe wetgeving en ontwikkelingen, en gaat een complexe juridische procedure niet uit de weg.
Team Arbeidsrecht
De advocaten van team Arbeidsrecht begeleiden en adviseren de ondernemer. Van eenmanszaak tot internationaal concern. De advocaten zijn specialist op alle facetten van het arbeidsrecht en optimaliseren de dienstverlening op het hoogste niveau. Van verzuim- en reorganisatiekwesties tot concurrentiebedingen en ontslag: onze specialisten zoeken met de ondernemer naar oplossingen en procederen waar nodig. Kortom, zij zijn de ultieme businesspartner.
Wie zoeken wij?
Wat bieden wij?
Enthousiast geworden?
Laat het ons weten. Je kunt je motivatiebrief, cv en cijferlijst(en) mailen naar mr. Samantha Kranenburg (solliciteer@bierman.nl). Reageren kan tot en met 14 februari 2020. Heb je nog vragen over de vacature, neem dan telefonisch contact op met Samantha Kranenburg via 06 – 13 86 89 16.