Nieuwsbrief

Top vacatures

Advocaat-medewerker/gevorderd stagiair(e) voor de sectie Arbeidsrecht

Bierman Advocaten heeft plaats voor een ambitieuze advocaat
arbeidsrecht. In de altijd enerverende arbeidsrechtpraktijk worden
de hoogste eisen aan jou gesteld op het gebied van kwaliteit,
snelheid en intermenselijke contacten.

Je werkt bij ons in een team met enthousiaste advocaten in een
brede praktijk. Voornamelijk voor werkgevers in de profit en
non-profit sector. Je beheerst alle arbeidsrecht thema’s.

Je hebt een afgeronde relevante specialisatieopleiding of bent
bereid die te volgen. Je hebt affiniteit met de ondernemingspraktijk
om “kansen” te zien. Je werkt nauw samen met andere secties,
vooral op het gebied van herstructurering en reorganisaties.
Eigenschappen die wij belangrijk vinden om dit vak op een hoogstaand
niveau uit te oefenen zijn: zelfstandigheid, creativiteit, inlevingsvermogen
en vooral passie.

Herken jij je hierin? Mail dan jouw CV, met motiveringsbrief
naar:
leenhouts@bierman.nl. Graag gaan wij met je in gesprek over
jouw ambities en onze voorwaarden.

Heb je een vraag over deze vacature, neem dan contact op met
Karel Leenhouts via telefoonnummer 0344 – 677 188.

Advocaat-medewerker/gevorderd stagiair(e) voor de sectie Insolventierecht/Ondernemingsrecht

De sectie Insolventierecht bij Bierman Advocaten bestaat uit
8 advocaten, waarvan 4 benoembare curatoren. Wij zoeken een ambitieuze
en gedreven advocaat.

Door de jarenlange ervaring van de benoembare curatoren op ons
kantoor, is onze kennis op dit rechtsgebied bijzonder groot.
Behalve met faillissementen, surseances en pre-packs, houdt de
sectie zich ook bezig met de herstructurering van ondernemingen
en instellingen. Daarbij staan wij een multidisciplinaire aanpak
voor, zowel intern, met de secties Banking en Finance en Vennootschapsrecht,
als extern, met partijen op het gebied van accountancy, bedrijfskunde,
HRM, IT, e.d.

Wij zoeken dan ook een advocaat met ervaring op het gebied van
Insolventie- én Ondernemingsrecht. Het spreekt voor zich dat
deze uitdagende functie vraagt om een advocaat die als een ondernemer
kan denken. Je dient altijd uit te gaan van de hoogst mogelijke
kwaliteit, daarbij accuraat te zijn en je als teamplayer op te
stellen. Iedere opdracht dien je als een uitdaging te beschouwen.

Herken jij je hierin? Mail dan jouw CV, met motiveringsbrief
naar:
klomp@bierman.nl. Graag gaan wij met je in gesprek over
jouw ambities en onze voorwaarden.

Heb je een vraag over deze vacature, neem dan contact op met
Cees Klomp via telefoonnummer 0344 – 677 188.

Beleidsjurist HR

Beleidsjurist HR

Functieomschrijving

Wij zijn op zoek naar een collega-jurist met een brede HR belangstelling
en flexibele houding. Als beleidsjurist HR monitor en maak je
beleid en regelgeving op het terrein van arbeidsvoorwaarden,
beloning en andere HR gebieden. Je bent direct betrokken bij
de implementatie van het beleid en de vertaling daarvan in concrete
procedures. Je volgt de voor HR relevante, wettelijke en
maatschappelijke ontwikkelingen en adviseert hier proactief over.

Naast de beleidsmatige taken adviseer je over en behandel je
arbeidsjuridische en arbeidsvoorwaardelijke casuïstiek. Je start
in eerste instantie vooral met de behandeling van casuïstiek
en geleidelijk aan ga je meer beleidswerkzaamheden doen. Uiteindelijk
zal de verhouding beleid/casuïstiek ongeveer 50/50 zijn. Secretarisschappen
(medezeggenschap, benoemingsadviescommissies) kunnen ook een
onderdeel van je functie uitmaken.

Profiel

  • Academisch werk- en denkniveau
  • Gedegen kennis van
    arbeidsrecht, arbeidsvoorwaarden, beloningsbeleid en
    sociaal zekerheidsrecht
  • Recente werkervaringin een soortgelijke functie
  • Brede HR interesse
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden, resultaatgericht en
    hands-on.
  • Een goed gevoel voor bestuurlijke verhoudingen
  • Denkend vanuit kansen en mogelijkheden
  • Teamspeler en flexibel

Organisatie

HR, team Arbeidszaken en Organisatieontwerp io

Team Arbeidszaken en Organisatieontwerp io is één van de zeven
teams binnen HR. In dit team is onder meer expertise op gebied
van HR recht, arbeidsvoorwaarden, arbeidsverhoudingen en medezeggenschap,
functies, formatie en organisatie opgenomen. Het team bestaat
uit tien personen, waaronder vier juristen met wie je nauw zult
samenwerken.

Werken bij het Radboudumc

Het Radboudumc wil voorop lopen in de ontwikkeling van innovatieve,
duurzame en betaalbare gezondheidszorg. Onze missie is: ‘to have
a significant impact on healthcare’. Die missie verwezenlijken
we met persoonsgerichte zorg, aantoonbaar onderscheidende kwaliteit,
doelmatigheid en duurzame netwerken. Al onze inspanningen zijn
er steeds op gericht om tot verbetering en vernieuwing te komen.
De patiënt en zijn kwaliteit van leven vormen hierbij ons uitgangspunt.
Patiëntenzorg, onderzoek en onderwijs gaan bij dit alles hand
in hand.

Om onze missie te kunnen realiseren, zoeken wij collega’s die
deze uitdaging met ons aan willen gaan. Collega’s die goed zijn
in hun vakgebied en het beste uit zichzelf halen door grenzen
te verleggen en ‘net dat stukje meer’ te bieden. Collega’s die
handelen vanuit onze kernwaarden: betrokken zijn, excelleren
en samenwerken. In het Radboudumc krijg je het vertrouwen en
neem je de verantwoordelijkheid om samen de verandering waar
te maken. Voor de beste zorg voor de patiënt en de toekomst van
de gezondheidszorg.

Opmerkingen en contactinformatie

Arbeidsvoorwaarden

  • Het betreft een contract voor onbepaalde tijd
  • Het aangeboden dienstverband betreft een aanstelling voor 32
    – 36 uur per week
  • De

    arbeidsvoorwaarden
    zijn conform Cao umc. Afhankelijk van kennis en ervaring vindt
    inschaling plaats in schaal 11/12: max. € 76849 bruto per jaar
    bij volledig dienstverband (incl. vakantiegeld en eindejaarsuitkering)

Voor meer informatie kun je contact opnemen met mr. Dineke Leeuwma,
manager team Arbeidszaken en Organisatieontwerp, (024) 818 73
31 of via 

Dineke.Leeuwma@radboudumc.nl
. (Gebruik dit mailadres alleen voor informatie. Voor solliciteren
gebruik het online sollicitatieformulier.) 

Graag solliciteren
vóór
17 november via het

online sollicitatieformulier
.

Acquisitie naar aanleiding van onze vacatures stellen wij niet
op prijs.

Bestuurslid (m/v)

Stichting Primair Onderwijs Condor

te Beek Ubbergen (bij Nijmegen)

zoekt een


bestuurslid (m/v)


SPO Condor heeft een toezichthoudend bestuur. De stichting werkt
volgens het Carver model.

De taken van de leden van het toezichthoudend bestuur zijn:

  • het vaststellen van het strategisch beleidsplan;
  • het controleren of het handelen van het management conform het
    strategisch beleidsplan en andere beleidsplannen geschiedt en
    binnen de financiële gestelde kaders wordt gerealiseerd;
  • het gevraagd en ongevraagd adviseren van het management;
  • het benoemen en ontslaan van de algemeen directeur. 

Wij zoeken een bestuurslid dat:

  • aantoonbare juridische ervaring heeft met voorkeur onderwijs
    gerelateerd;
  • kan functioneren in een teamverband;
  • in staat en bereid is het management te ondersteunen bij de
    uitoefening van de functie;
  • in staat is zijn rol als toezichthouder te onderscheiden van
    de rol van het management;
  • in staat is de dialoog met het management te voeren;
  • in staat is de leidende principes binnen de stichting te bewaken
    en de organisatie te bevragen op de realisatie daarvan;
  • kennis van of ervaring heeft met organisatie-, ontwikkelings-
    en organisatieveranderingsprocessen;
  • inzicht heeft en kan denken en handelen vanuit het principe
    van een lerende organisatie;
  • een abstract niveau heeft om strategisch beleid te ontwikkelen,
    te formuleren en te monitoren. 

Wij bieden:

  • een ambitieuze stichting met 1900 leerlingen en 10 scholen.
  • een professioneel bestuur
  • een stichting Condor met de missie: “Leren leren doen we samen”

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de heer

F. Geurts, algemeen directeur S.P.O. Condor.

Telefoon:024 37 37 909

Mobiel: 06 46 09 46 39

Sollicitaties kunt u tot uiterlijk 14 november 2016 zenden aan:

S.P.O. Condor

T.a.v. Sollicitatiecommissie bestuurslid

Postbus 89

6573 ZH Beek- Ubbergen

Mail :
info@spocondor.nl

Website :
www.spocondor.nl

Bestuurslid (m/v)

Stichting Primair Onderwijs Condor

te Beek Ubbergen (bij Nijmegen)

zoekt een


bestuurslid (m/v)


SPO Condor heeft een toezichthoudend bestuur. De stichting werkt
volgens het Carver model.

De taken van de leden van het toezichthoudend bestuur zijn:

  • het vaststellen van het strategisch beleidsplan;
  • het controleren of het handelen van het management conform het
    strategisch beleidsplan en andere beleidsplannen geschiedt en
    binnen de financiële gestelde kaders wordt gerealiseerd;
  • het gevraagd en ongevraagd adviseren van het management;
  • het benoemen en ontslaan van de algemeen directeur.

Wij zoeken een bestuurslid dat:

  • aantoonbare juridische ervaring heeft met voorkeur onderwijs
    gerelateerd;
  • kan functioneren in een teamverband;
  • in staat en bereid is het management te ondersteunen bij de
    uitoefening van de functie;
  • in staat is zijn rol als toezichthouder te onderscheiden van
    de rol van het management;
  • in staat is de dialoog met het management te voeren;
  • in staat is de leidende principes binnen de stichting te bewaken
    en de organisatie te bevragen op de realisatie daarvan;
  • kennis van of ervaring heeft met organisatie-, ontwikkelings-
    en organisatieveranderingsprocessen;
  • inzicht heeft en kan denken en handelen vanuit het principe
    van een lerende organisatie;
  • een abstract niveau heeft om strategisch beleid te ontwikkelen,
    te formuleren en te monitoren.

Wij bieden:

  • een ambitieuze stichting met 1900 leerlingen en 10 scholen.
  • een professioneel bestuur
  • een stichting Condor met de missie: “Leren leren doen we samen”

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de heer

F. Geurts, algemeen directeur S.P.O. Condor.

Telefoon:024 37 37 909

Mobiel: 06 46 09 46 39

Sollicitaties kunt u tot uiterlijk 14 november 2016 zenden aan:

S.P.O. Condor

T.a.v. Sollicitatiecommissie bestuurslid

Postbus 89

6573 ZH Beek- Ubbergen

Mail :
info@spocondor.nl

Website :
www.spocondor.nl

Interim Pragmatische jurist

Voor onze opdrachtgever, een internationaal commercieel bedrijf,
zijn we op zoek naar een


Interim Pragmatische jurist (24 tot 32 uur per week)

Het betreft hier een zelfstandige allround interim functie in
een informele, no-nonsense organisatie met korte lijnen. Men
is erg gericht op met elkaar samenwerken en samen gaan voor het
resultaat.

Taken:

  • Beoordelen, opstellen en uitonderhandelen van diverse (internationale)
    contracten met leveranciers en klanten en Algemene Voorwaarden;
  • Behandelen van schadeclaims;
  • Beheren van verzekeringspakket;
  • Juridisch advies op een breed terrein (o.a. .ondernemingsrecht,
    arbeid, aansprakelijkheid, IE);
  • Ondersteunen van de directie (juridisch als ook in voorkomende
    gevallen administratief).

Profiel:

  • Afgeronde universitaire opleiding Rechten (bij voorkeur ondernemingsrecht);
  • Minimaal 5 jaar werkervaring in een commerciële omgeving (bij
    voorkeur in bij een handelsbedrijf);
  • Uitstekende beheersing van de Engelse taal in woord en geschrift;
  • Onderhandelingsvaardigheden;
  • Proactief;
  • Stevige persoonlijkheid;
  • Zelfstandig;
  • Praktische instelling;
  • Flexibel.

De gewenste startdatum is uiterlijk half december 2016 met een
verwachtte duur tot 1 mei 2017 voor 24 tot 32 uur per week.

Het bedrijf is gevestigd in de provincie Gelderland. De inzet
is op basis van een tijdelijk arbeidscontract.

Heb je interesse, dan ontvangen we graag je cv per mail met
een korte toelichting op
m.emond@nljuristen.nl

NL Juristen BV

Slijkstraat 6

1381 BA Weesp

(T) 0294 – 450900

(I) www.nljuristen.nl

(E)
m.emond@nljuristen.nl

Rechter in opleiding met ruime juridische werkervaring (36 uur per week)

Het betreft 5 opleidingsplaatsen, waarvan 2 met de nadruk op
belastingrecht

Rechtbank Gelderland (locaties Arnhem en Zutphen)

Een rechter ziet iedereen

Een topcrimineel, ruziënde buren, toekomstige exen, een slachtoffer
van een verkeersongeval, een ondernemer met navorderingsaanslagen;
een rechter ziet veel verschillende mensen in veel verschillende
situaties voorbijkomen. Maar of het nu gaat om groot onrecht,
klein leed of schrijnende gevallen, al deze mensen hebben behoefte
aan een onafhankelijk oordeel. Iemand die een beslissing neemt.
Dat doet u als rechter.

Onafhankelijk, onpartijdig, integer en professioneel: zo maakt
rechtspraak het verschil tussen recht en onrecht, tussen vertrouwen
en wantrouwen, tussen recht voor iedereen en het recht van de
sterkste. Zonder rechtspraak worden er geen geschillen beslecht
en is de behandeling van strafbare feiten gebaseerd op willekeur.
We werken daarom met bijna
2.500 rechters, die per jaar
1,8 miljoenrechtszaken behandelen.

Bent u zoek naar unieke professionele mogelijkheden? Een functie
als rechter geeft u de kans om meer rechtsgebieden grondig en
van alle kanten te leren kennen én er invloed op uit te oefenen.
Binnen de rechtbank
Gelderlandhebben we
vijfopleidingsplaatsen beschikbaar per
1 april 2017.

De opleiding

Afhankelijk van uw ervaring duurt de fulltime opleiding minimaal
1 jaar en drie maanden en maximaal 3 jaar. U zult in beginsel
in twee teams met twee verschillende rechtsgebieden worden opgeleid
en na de opleiding bent u in meerdere teams inzetbaar. Als jurist
met ervaring binnen het belastingrecht wordt u gedurende de eerste
jaren na afronding van uw opleiding in beginsel in dat rechtsgebied
ingezet. U bent bereid om op termijn op meerdere locaties en
in andere afdelingen ingezet te worden. Om voor een van deze
opleidingsplaatsen in aanmerking te komen, heeft u:

  • de meestertitel behaald of voldoet u aan de eisen van art. 5
    van de wet rechtspositie rechterlijke ambtenaren;
  • de Nederlandse nationaliteit;
  • ten minste vijf jaar relevante juridische werkervaring.

De opleiding tot rechter start op 1 april 2017. Voorafgaand
aan de opleiding worden met u afspraken op maat gemaakt met betrekking
tot de aard, inhoud en duur van de opleiding en de beloning.
Wanneer u na de opleiding wordt aangesteld als rechter, bedraagt
het salaris minimaal € 5.150,97 en maximaal € 7.124,52 (salariscategorie
9 Rechterlijke Macht) bij een 36-urige werkweek. Parttime werken
is dan mogelijk.

Tijdens de opleiding bedraagt uw aanstelling in de eerste drie
maanden 36 uur en daarna ten minste 32 uur per week. Gedurende
de opleiding wordt u bezoldigd conform de salariscategorie Opleidingen.
Het brutosalaris bedraagt, afhankelijk van uw huidige inkomen,
in die periode maximaal € 5.376,98 per maand.

Voor overstappers vanuit het Openbaar Ministerie (officieren)
gelden onder omstandigheden andere (verkorte) selectie- en opleidingseisen
en andere aanstellingsvoorwaarden.

De rechtbank Gelderland

Werken bij de rechtbank Gelderland betekent werken in een professionele
organisatie die een onmisbare rol heeft in het maatschappelijk
verkeer. Iedereen die hier werkt, zowel rechters als ondersteunende
medewerkers, draagt bij aan efficiënte rechtspraak van hoge kwaliteit.
Daarbij staat het belang van de rechtzoekenden voorop.

Verantwoordelijkheidsbesef en de bereidheid om samen te werken
maar ook nieuwsgierigheid die erop gericht is om te onderzoeken
hoe wij ons werk ten dienste van de samenleving zo goed mogelijk
doen, vinden wij belangrijke eigenschappen. Wij zijn een lerende
organisatie en stimuleren het geven en ontvangen van feedback.
Kernwaarden die wij hanteren in onze manier van werken zijn vertrouwen,
verbinding en verantwoordelijkheid.

Ruim 160 rechters telt de rechtbank Gelderland. Samen met de
ongeveer 600 medewerkers behandelen zij elk jaar zo’n 175.000
rechtszaken. Dat doen wij deskundig en met oog voor de belangen
van de individuele rechtzoekende.

De rechtbank telt vier locaties: Apeldoorn, Arnhem, Nijmegen
en Zutphen. De hoofdlocaties zijn gevestigd in Arnhem en Zutphen.
De rechtbank is georganiseerd in afdelingen: bestuursrecht, civiel
recht, strafrecht en bedrijfsvoering. Rechtbank Gelderland is
de enige rechtbank in Nederland met een militaire kamer. Hier
staan Nederlandse militairen terecht, voor wetsovertredingen
waar ook ter wereld gepleegd.

Wie zoeken wij

Wij zoeken goede juristen, nieuwsgierige mensen en kritische
denkers die een bijdrage willen leveren aan het vertrouwen in
de rechtstaat. Juristen die er elke dag opnieuw naar streven
om samen met collega’s het beste resultaat af te leveren.

De procedure

De Landelijke Selectiecommissie Rechters (LSR) verricht de voorselectie
van de kandidaten. Het secretariaat van de LSR is bereikbaar
op tel: 088-3611025 of per mail:
lsr@rechtspraak.nl. Na gebleken geschiktheid nodigt de selectiecommissie
van de rechtbank u uit voor een sollicitatiegesprek.

De sollicitatieprocedure duurt ongeveer 10 weken. In week 45
van 2016 is de briefselectie, in week 46 zijn de analytische
testen en in week 47 de voorgesprekken. In week 48 en 49 zijn
de assessments en in week 50 zijn de eindgesprekken bij de LSR
en na de lokale selectie in week 1 en 2 van 2017 eindigt de procedure
in week 3.

Voor functie-inhoudelijke informatie of informatie over de opleiding
kunt u contact opnemen met Margreet Blaisse (President) via 088-361
8873 of Jan Catsburg (Afdelingsvoorzitter bestuursrecht) via
06-30397600. Of neem contact op met Maarten Pieterse (oud-rio)
via 06-55420608 of Joost Helsloot (rio) via 06-31796116.

U kunt uw sollicitatie met bijlagen

tot 28 oktober
aanstaande richten aan de LSR via het digitale sollicitatieformulier:

Heeft u interesse in de generalistische versie van de opleiding?
Gebruik dan dit
digitale sollicitatieformulier.

Heeft u interesse in de fiscale versie van de opleiding? Gebruik
dan dit
digitale sollicitatieformulier.

A
cquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op
prijs gesteld.

Raadsheer in opleiding afdeling strafrecht 1 vacature 36 uur per week

Gerechtshof Arnhem-Leeuwarden

Het gerechtshof Arnhem-Leeuwarden is één organisatie waarbinnen
de werkzaamheden ongeacht de locatie in nauwe onderlinge samenwerking
op hetzelfde hoge niveau worden uitgevoerd. Om deze doelstelling
ten volle te kunnen realiseren zijn de medewerkers van het gerechtshof
Arnhem-Leeuwarden deskundig, vaardig, flexibel en inventief.
De kernwaarden Verbinden, Vertrouwen en het waarderen van Vakmanschap
vormen de basis voor de wijze waarop in het gerechtshof wordt
samengewerkt en gestuurd.

Door onder meer de aanstaande invoering van de professionele
standaarden heeft het gerechtshof Arnhem-Leeuwarden meerdere
vacatures raadsheer strafrecht open gesteld; waaronder de vacature:



Raadsheer in opleiding afdeling strafrecht

1 vacature 36 uur per week

Wat gaat u doen?

De raadsheer in opleiding wordt aan de hand van een op maat
gesneden opleidingsplan binnen 1-4 jaar opgeleid tot raadsheer.
De opleiding bestaat een combinatie van landelijke cursussen
en trainingen met een lokale praktijkopleiding. Gedurende uw
opleiding werkt u aan uw portfolio die tussentijds en aan het
einde van uw opleiding door een landelijke beoordelingscommissie
wordt getoetst. Het gerechtsbestuur stelt uw beoordeling vast.
Na een positieve beoordeling volgt uw benoeming tot raadsheer.

Als raadsheer (in opleiding) behandelt u binnen een team van
de afdeling strafrecht –vrijwel altijd meervoudig- hoger beroepzaken.
Binnen de teams is er gelegenheid tot verdieping op een aandachtgebied
en is het mogelijk reeds bestaande specialismen verder te ontwikkelen.
De werkzaamheden zijn gericht op het spreken van recht in strafzaken
met voortdurende aandacht voor rechtseenheid, rechtsontwikkeling
en rechtsbescherming tegen de achtergrond van de onderliggende
problemen in de samenleving. De raadsheer werkt nauw samen met
andere raadsheren en gerechtsambtenaren.

Wie zoeken wij?

Van de raadsheer in opleiding wordt een ruime kennis en ervaring
als jurist op het gebied van het strafrecht en strafprocesrecht
verwacht. Uw luistervaardigheid, mondelinge en schriftelijke
uitdrukkingsvaardigheid en uw oordeelsvorming zijn van een hoog
niveau. Bij voorkeur bent u inzetbaar op meerdere aandachtsgebieden
in het strafrecht (breed georiënteerd) en/of beschikt u over
specialistische kennis op onderdelen van het materiële of formele
strafrecht. Meer informatie over het ambt vindt u terug in het
referentieprofiel van raadsheer.

Salaris

Het salaris bedraagt minimaal € 7.124,52 en maximaal € 7.853,81
bruto per maand (salariscategorie 8) bij een 36-urige werkweek,
exclusief 8% vakantietoeslag en 8,3% eindejaarsuitkering.

Bijzonderheden?

Deze vacature is specifiek bestemd voor geïnteresseerden die
de opleiding tot rechter nog niet hebben afgerond. Voor deze
opleidingsplaats gelden landelijke criteria. Nadere gegevens
zijn gepubliceerd op
www.rechtspraak.nl

Meer informatie?

Inlichtingen over de vacature kunnen ingewonnen worden bij de
heer mr. R.C.C. van Leest MPM, voorzitter afdeling strafrecht,
telefoon 06-13359945. Voor informatie over het referentieprofiel
en de procedure kunt u contact opnemen met mw. J. Berendsen-Huisman,
P&O adviseur,
j.huisman@rechtspraak.nl.



Reageren?


Hebt u interesse in het ambt van raadsheer in opleiding, dan
kunt u uw sollicitatiebrief voorzien van uw curriculum vitae
vóór 16 september 2016 sturen aan de president van het gerechtshof
Arnhem-Leeuwarden, de heer mr. A.R. van der Winkel MPM, door
tussenkomst van P&O, Postbus 9030, 6800 EM Arnhem of mail
naar
solliciteren.gh.arnhem-leeuwarden@rechtspraak.nl

Raadsheer afdeling strafrecht (4 vacatures in Arnhem en 2 vacatures in Leeuwarden)

Gerechtshof Arnhem-Leeuwarden

Het gerechtshof Arnhem-Leeuwarden is één organisatie waarbinnen
de werkzaamheden ongeacht de locatie in nauwe onderlinge samenwerking
op hetzelfde hoge niveau worden uitgevoerd. Om deze doelstelling
ten volle te kunnen realiseren zijn de medewerkers van het gerechtshof
Arnhem-Leeuwarden deskundig, vaardig, flexibel en inventief.
De kernwaarden Verbinden, Vertrouwen en het waarderen van Vakmanschap
vormen de basis voor de wijze waarop in het gerechtshof wordt
samengewerkt en gestuurd.

Door onder meer de aanstaande invoering van de professionele
standaarden heeft het gerechtshof Arnhem-Leeuwarden zes vacatures:

Raadsheer afdeling strafrecht

(4 vacatures in Arnhem en 2 vacatures in Leeuwarden)

Wat gaat u doen?

Als raadsheer behandelt en beslist u –vrijwel altijd als lid
van meervoudige kamer- strafzaken in hoger beroep. U werkt binnen
één van de teams van de afdeling strafrecht (met uw basiswerkplek
in de kantoorlocatie Arnhem of Leeuwarden). Uw werkzaamheden
zijn gericht op het spreken van recht in individuele strafzaken
met voortdurende aandacht voor rechtseenheid, rechtsontwikkeling
en rechtsbescherming tegen de achtergrond van de onderliggende
problemen in de samenleving. Een raadsheer werkt nauw samen met
andere raadsheren en gerechtsambtenaren.

Wie zoeken wij?

Van de raadsheer wordt een ruime kennis en ervaring op het gebied
van het strafrecht verwacht. Uw luistervaardigheid, mondelinge
en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid en uw oordeelsvorming
zijn van een hoog niveau. Ruime ervaring in de rechtspraak is
een vereiste. Bij voorkeur bent u inzetbaar op meerdere aandachtsgebieden
in het strafrecht (breed georiënteerd) en/of beschikt u over
specialistische kennis op onderdelen van het strafrecht. Meer
informatie over de functie vindt u terug in het referentieprofiel
van raadsheer.

Salaris

Het salaris bedraagt minimaal € 7.124,52 en maximaal € 7.853,81
bruto per maand (salariscategorie 8) bij een 36-urige werkweek,
exclusief 8% vakantietoeslag en 8,3% eindejaarsuitkering.

Bijzonderheden?

Het gerechtshof Arnhem-Leeuwarden is op zoek naar kandidaten
die een ruime ervaring hebben als rechter of raadsheer, in het
bijzonder in de strafrechtspraak. Deze vacature is daarom niet
bestemd voor geïnteresseerden die de opleiding tot rechter nog
niet hebben afgerond. Daarnaast bent u bereid om incidenteel
ook in de overige zittingsplaatsen van het gerechtshof zitting
te doen. De omvang van het ambt betreft 32-36 uur per week.

Meer informatie?

Inlichtingen over het ambt kunnen ingewonnen worden bij de heer
mr. R.C.C. van Leest MPM, voorzitter afdeling strafrecht, telefoon
06-13359945. Voor informatie over het referentieprofiel en de
procedure kunt u contact opnemen met mw. J. Berendsen-Huisman,
P&O adviseur,
j.huisman@rechtspraak.nl.

Reageren?

Hebt u interesse in het ambt van raadsheer, dan kunt u uw sollicitatiebrief
voorzien van uw curriculum vitae en de namen met mailadressen
van 3 referenten vóór 16 september 2016 sturen aan de president
van het gerechtshof Arnhem-Leeuwarden, de heer mr. A.R. van der
Winkel MPM, door tussenkomst van P&O, Postbus 9030, 6800
EM Arnhem of mail naar
solliciteren.gh.arnhem-leeuwarden@rechtspraak.nl

Daarnaast wordt er contact opgenomen met de president van uw
gerecht voor informatie.

Juristen met ervaring voor de opleiding tot rechter

De rechtbank Gelderland, locatie Arnhem en Zutphen, heeft 3
fulltime plaatsen beschikbaar voor:

Juristen met ervaring voor de opleiding tot rechter

Een topcrimineel, ruziënde buren, toekomstige exen, een slachtoffer
van een verkeersongeval; een rechter ziet veel verschillende
mensen in veel verschillende situaties voorbijkomen. Maar of
het nu gaat om groot onrecht, klein leed of schrijnende gevallen,
al deze mensen hebben behoefte aan een onafhankelijk oordeel.
Iemand die een beslissing neemt. Dat doet u als rechter.

Bent u zoekende naar unieke professionele mogelijkheden? Een
functie als rechter geeft u de kans om alle rechtsgebieden grondig
en van alle kanten te leren kennen én er invloed op uit te oefenen.

Tijdens de opleiding ligt de nadruk zowel op de inhoudelijke
kennis en schrijfvaardigheden, als op het opdoen van zittingservaring
en –vaardigheden. U bent bereid om – op termijn – op meerdere
locaties en in andere afdelingen van de rechtbank Gelderland
ingezet te worden.

Wij vragen:

U voldoet aan de formele vereisten voor een rechterlijke benoeming.

Wij bieden:

Het salaris van een rechter is afhankelijk van opleiding en
ervaring. De opleiding tot rechter start op 1 januari 2017. Voor
overstappers vanuit het Openbaar Ministerie (officieren) gelden
onder omstandigheden andere (verkorte) selectie- en opleidingseisen
en andere aanstellingsvoorwaarden.

De rechtbank Gelderland

Werken bij de rechtbank Gelderland betekent werken in een professionele
organisatie die een onmisbare rol heeft in het maatschappelijk
verkeer. Iedereen die hier werkt, zowel rechters als ondersteunende
medewerkers, draagt bij aan efficiënte rechtspraak van hoge kwaliteit.
Daarbij staat het belang van de rechtzoekenden voorop. Verantwoordelijkheidsbesef
en de bereidheid om samen te werken maar ook nieuwsgierigheid
die erop gericht is om te onderzoeken hoe wij ons werk ten dienste
van de samenleving zo goed mogelijk doen, vinden wij belangrijke
eigenschappen. Wij zijn een lerende organisatie en stimuleren
het geven en ontvangen van feedback. Kernwaarden die wij hanteren
in onze manier van werken zijn vertrouwen, verbinding en verantwoordelijkheid.
Informatie over de rechtbank Gelderland vindt u op www.rechtspraak.nl.



Uw reactie


Is uw belangstelling gewekt? Kijk voor meer informatie op www.rechtspraak.nl/Organisatie-encontact/Organisatie/Werken-en-opleiding/Werken-bij-de-rechtspraak/Paginas/Rechter-raadsheer-ofgriffier-worden.aspx.
Informatie over de inhoud van de functie kunt u verkrijgen door
te bellen met Margreet Blaisse 088 – 361 8873, president of Hans
Evers 088 – 362 5470, bestuurslid. 

 

De sluitingsdatum is 7 augustus 2016. Vacaturenummer 2016000358.
Het digitale sollicitatieformulier vindt u op voornoemde site.

Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op
prijs gesteld.