Nieuwsbrief

Top vacatures

Advocaat-medewerker vennootschapsrecht / fusies en overnames

Wat ga je doen?
Als advocaat-medewerker ga je volledig meedraaien in onze goed lopende (internationale) fusie- en overnamepraktijk. De focus ligt op het begeleiden van overnames en participaties. Een voorbeeld van een recente zaak is de overname van de Nederlandse keukenleverancier Bribus door de Zweedse branchegenoot Nobia AB.

Het begeleiden van een overname of participatie bestaat onder meer uit het opstellen en uitonderhandelen van transactiedocumentatie, het onderhouden van contact met de cliënt en het uitdenken van de transactiestructuur. Daarnaast zal je in bredere zin adviseren over diverse vennootschapsrechtelijke vraagstukken, stel je bijvoorbeeld aandeelhoudersovereenkomsten op en adviseer en procedeer je over aandeelhoudersgeschillen. Bij al deze werkzaamheden staat het belang van de cliënt voorop. Wat is voor hem de beste route gelet op kosten, baten en risico’s?

Naast het inhoudelijke werk, ben je aanwezig op netwerkevenementen en geef je workshops en lezingen aan (potentiële) cliënten.

In welk team ga je werken?
Je gaat werken op de sectie ondernemingsrecht van onze vestiging in Arnhem. Jouw directe collega’s zijn vijftien advocaten, vijf (kandidaat-)notarissen, juridisch medewerkers en je collega’s van het secretariaat.

De sectie houdt zich bezig met alle facetten van het ondernemingsrecht. Van procesrecht tot (internationaal) contractenrecht en van financieel recht tot overnames en fusies.

Jouw cliënten zijn vooral grote en middelgrote (nationale en internationale) ondernemingen. Zij zijn actief in verschillende branches.

Jouw profiel
Je bent al een aantal jaar advocaat en hebt de beroepsopleiding succesvol afgerond. Je belangstelling ligt bij het ondernemingsrecht en je hebt aantoonbare ervaring met de fusie- en overnamepraktijk. Bij voorkeur ook internationaal. Je beheerst het Engels goed, zowel mondeling als schriftelijk.

Herken je je in dit profiel? Dan maken wij graag kennis met jou.

Arbeidsvoorwaarden
Bij een uitdagende functie horen goede arbeidsvoorwaarden. Je kunt van ons verwachten:

– een passend salaris (afhankelijk van onder meer je werkervaring);
– een goede pensioenregeling;
– een vaste onkostenvergoeding en reiskostenvergoeding;
– 28 vakantiedagen bij een fulltime dienstverband;
– een laptop en een mobiele telefoon;
– veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling, bijvoorbeeld binnen onze eigen Dirkzwager Academy.

Meer informatie of solliciteren?
Wil je nog meer informatie over deze vacature? Check hier de video van deze vacature!

Wil je meer weten over deze vacature, dan kun je contact opnemen met Claudia van der Most, advocaat-partner van de sectie Ondernemingsrecht. Je bereikt Claudia op telefoonnummer 026 – 353 83 10 of via de e-mail op most@dirkzwager.nl.

Wil je solliciteren? Klik dan op de oranje button ‘online solliciteren’ hieronder. Richt je motivatiebrief aan Petra Kiphardt (HR Manager). Wij zien je sollicitatie graag tegemoet.

Advocaat-stagiair(e)s aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht

Wat ga je doen?
Je gaat als advocaat-stagiair(e) aan de slag binnen de algemene schadepraktijk. Dat betekent dat je adviseert en procedeert, zowel binnen het aansprakelijkheidsrecht als binnen het verzekeringsrecht. Zo doe je in brede zin ervaring op. Meer specifiek kun je je o.a. bezighouden met beroeps- en bestuurdersaansprakelijkheid, letselschade (o.a. werkgeversaansprakelijkheid), technische schades (CAR, AVB en BA), productaansprakelijkheid en grensoverschrijdende geschillen.

Je schrijft adviezen en processtukken, gaat (mee) naar de rechtbank en werkt samen met verschillende collega’s. Je wordt specifiek begeleid door je patroon, maar kunt ook altijd bij andere collega’s terecht. Ons doel is om van jou een topadvocaat te maken!

Als je het leuk vindt om te publiceren dan is daar alle gelegenheid voor, zowel op ons kennisplatform als in wetenschappelijke tijdschriften.

Naast je dagelijkse praktijk volg je natuurlijk ook de Beroepsopleiding Advocatuur en biedt de Dirkzwager Academy allerhande mogelijkheden om je ook daarnaast nog op andere manieren te ontwikkelen.

Waar ga je werken?
In verband met de aanhoudend groeiende praktijk breiden we ons team op de sectie Aansprakelijkheid, Schade en Verzekering in Arnhem uit. Onze landelijk en internationaal opererende schadepraktijk staat vooral verzekeraars en hun verzekerden bij en is de grootste in Nederland.

Wie ben jij?
Heb jij een passie voor het aansprakelijkheids- en verzekeringsrecht? Ben jij gedreven, zelfstandig en analytisch sterk en blijkt dit ook uit je studieresultaten? En krijg je er energie van om doordachte juridische stukken op te stellen en creatieve argumenten te bedenken om de rechter van jouw standpunt te overtuigen? Dan maken we graag kennis met jou.

Solliciteer ook gerust als je een gevorderd advocaat-stagiair(e) of beginnend medewerker bent.

Arbeidsvoorwaarden
Bij een uitdagende functie horen goede arbeidsvoorwaarden. Je kunt van ons het volgende verwachten:

een contract voor de duur van de advocaat-stage (meestal: 3 jaar en 3 maanden);
een advocaat-stagiair(e) start met een salaris van € 3.226 bruto per maand bij een fulltime dienstverband;
een goede pensioenregeling;
een vaste onkostenvergoeding en reiskostenvergoeding;
28 vakantiedagen bij een fulltime dienstverband;
een laptop en een mobiele telefoon;
de Beroepsopleiding Advocatuur;
veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling. Zowel in de verplichte Beroepsopleiding Advocatuur als binnen onze eigen Dirkzwager Academy.

Interesse?
Mocht je nog vragen hebben, dan kun je contact opnemen met Daan Baas, partner, Annet van Duijn, associate partner, of Annelijn Bloo-Kroes, senior-advocaat. Je bereikt Daan via 026 353 83 74 of via baas@dirkzwager.nl, Annet via 026 353 83 43 of duijn@dirkzwager.nl en Annelijn via 026 353 84 16 of bloo@dirkzwager.nl

Wil je solliciteren? Klik dan op de oranje button ‘online solliciteren’ hieronder. Je motivatiebrief mag je richten aan Petra Kiphardt (manager HR).

Advocaat-medewerker Gezondheidszorg

Jouw rol

Voor onze sectie Gezondheidzorg zijn wij op zoek naar een advocaat-medewerker met een specifieke interesse in het gezondheidsrecht. Als advocaat-medewerker in deze sectie sta je koepelorganisaties, ziekenhuizen en andere (grote) zorginstellingen, zoals GGZ-instellingen en verpleeghuizen bij. Je houdt je bezig met brede gezondheidsrechtelijke vraagstukken, zoals het adviseren rondom patiëntenrechten, toelating medisch specialisten, statuten, governance, het vormgeven van samenwerkings- en organisatieverbanden, het opstellen van reglementen en overeenkomsten en het begeleiden van fusies en overnames. Je adviseert onze cliënten over overheidsregulering binnen de zorg en het overheidstoezicht (IGJ, NZa). Indien nodig procedeer je voor zowel de civiele rechter, bestuursrechter als de tuchtrechter. Ook het voeren van procedures bij het Scheidsgerecht Gezondheidszorg en de geschilleninstanties binnen de zorg maken onderdeel uit van jouw werkzaamheden. Je volgt de ontwikkelingen in de markt op de voet, bent actief en gedreven om jouw praktijk op te bouwen en naam te maken in het gezondheidsrecht. Zowel binnen als buiten de sectie werk je nauw samen met collega’s om de cliënt van een op maat gesneden advies te voorzien.

De sectie en marktgroep

De sectie Gezondheidszorg bestaat uit drie compagnons en zes advocaten met een enorme passie voor hun vak en de branche. Zij publiceren geregeld, verzorgen bijdragen in handboeken op hun expertisegebieden, spreken op vooraanstaande congressen en bijeenkomsten van vakverenigingen, doceren aan academische instanties en zijn lid van de redactie van vaktijdschriften. Samen met ruim 30 advocaten uit al onze disciplines, maak je deel uit van de marktgroep Zorg. Zo beschikken we in de marktgroep over de benodigde integrale juridische expertise om zorginstellingen op hoog niveau te adviseren.

Wat kun jij verwachten?

> een kwalitatief hoogstaande sectie en marktgroep waarin aansprekende en afwisselende zaken behandeld worden;
> een informele en professionele sfeer;
> ruimte voor verdere ontwikkeling, bijvoorbeeld door het volgen van de Grotius Gezondheidsrecht, cursussen en trainingen;
> goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden;
> aantrekkelijke doorgroeimogelijkheden.

 

Wat zoeken wij?
Je hebt minimaal vier jaar relevante werkervaring als advocaat binnen de zorg. Je bent gedreven en geeft op een toegewijde manier advies. Je hebt het vermogen om de praktische vertaalslag naar de cliënt te maken.

Je bent in staat om een eigen praktijk op te bouwen en mensen aan je te binden. Je weet wat er in de markt leeft en speelt in op de kansen die je signaleert. Je bent communicatief sterk, ambitieus en krijgt energie van werken in teamverband.

Herken jij je in deze omschrijving, dan nodigen wij jou graag uit om te solliciteren!

We vertellen je graag meer!
Ben je geïnteresseerd in deze vacature, maar wil je graag meer informatie ontvangen, neem dan contact met ons op. Voor inhoudelijke vragen kun je terecht bij Tessa van den Ende, advocaat-compagnon sectie Gezondheidszorg (06-51088279). Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met onze HR-adviseur Hidde Botma (06-12744314).

De procedure
We streven ernaar om je binnen een week na ontvangst van jouw sollicitatie te laten weten of je wordt uitgenodigd voor een eerste gesprek. Een tweede gesprek en assessment maken deel uit van de procedure.

Solliciteren
Stuur je motivatiebrief en curriculum vitae naar solliciteren@nysingh.nl.

Ervaren kandidaat-notaris Sectie Vastgoed & Overheid

Jouw rol
Als ervaren kandidaat-notaris Vastgoed vervul je een belangrijke rol als adviseur bij diverse juridische aspecten rondom vastgoed. Hierbij ligt de nadruk op het adviseren en begeleiden van overheden, (semi)-publiekrechtelijke instellingen, zorg- en onderwijs, projectontwikkelaars, bouwbedrijven en beleggers. Jouw advies wordt onder meer gevraagd bij vraagstukken op het gebied van grondverwerving, financiering en zekerheden, planontwikkeling, samenwerkingsvormen en bijzondere vastgoedconstructies.

Wie zijn wij?
Nysingh is een hoogwaardige juridische dienstverlener voor bedrijven, instellingen en overheid. Vanuit Apeldoorn, Arnhem, Utrecht en Zwolle hebben we een sterke positie, zowel landelijk als in de regio. Wij bedienen met 100 specialisten cliënten in het hele land, zijn thuis in Europa en bovendien wereldwijd vertegenwoordigd door het TAGLaw-netwerk.

De sectie Vastgoed & Overheid is één van de grootste secties van het kantoor, waar partners en medewerkers uit het notariaat en de advocatuur nauw samenwerken. De sectie levert maatwerk en heeft de expertise om in het hele traject van vastgoedontwikkeling te kunnen adviseren. De sectie levert een belangrijke bijdrage aan diverse marktgroepen binnen Nysingh.

Wie zoeken wij?

Een kandidaat-notaris met minimaal 6 jaar ervaring met het volgende profiel:

> Je bent een enthousiaste teamspeler met een no-nonsense instelling;
> Je hebt een groot analytisch vermogen en gaat pragmatisch te werk;
> Je houdt er van om maatwerk te leveren;
> Je hebt kennis en ervaring in commercieel vastgoed;
> Je bent waarnemingsbevoegd.

Wat bieden wij?

> Je komt te werken bij een gerenommeerd kantoor met een moderne visie op het notariaat;
> Je werkt binnen een succesvolle en groeiende sectie met een landelijke cliëntenkring;
> Je krijgt de mogelijkheid om in Arnhem en/of Zwolle werkzaam te zijn. Werken vanuit Utrecht behoort ook tot de mogelijkheden;
> Je krijgt ruimte en aandacht voor persoonlijke ontwikkeling en ruimte voor eigen initiatief;
> Je werkt in een informele sfeer en krijgt een diversiteit aan collega’s.

We vertellen je graag meer!
We begrijpen dat je meer informatie over de vacature wilt. Voor inhoudelijke vragen kun je daarom contact opnemen met Notaris-Compagnon, Edith Dutmer 06-51222330. Voor meer informatie over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met onze HR Adviseur, Myrna Boumans 06-20611281 / myrna.boumans@nysingh.nl.

Geïnteresseerd?
Dan nodigen we je van harte uit om direct te solliciteren! Stuur je motivatie en CV naar solliciteren@nysingh.nl. Uiterlijk een week na ontvangst van jouw sollicitatie hoor je of je wordt uitgenodigd voor een eerste gesprek.

Advocaat-medewerker civiel vastgoedrecht

Locatie Arnhem 

Jouw rol

Als advocaat-medewerker civiel vastgoedrecht binnen de sectie Vastgoed & Overheid leg jij je toe op de civielrechtelijke vastgoedpraktijk. Je adviseert en procedeert voor overheden, zorginstellingen, onderwijsinstellingen en (bouw- en vastgoed)ondernemingen op uiteenlopend gebied. Daarnaast volg je de ontwikkelingen in de markt op de voet en ben je actief aan het netwerken om zo je praktijk op- en uit te bouwen. Zowel binnen als buiten de sectie werk je nauw samen met collega’s om de cliënt van een op maat gesneden advies te voorzien.

Vanwege de groeiende praktijk zoeken wij uitbreiding van ons team. Daarom zoeken wij zowel een gevorderd advocaat-stagiaire / (beginnend) advocaat-medewerker als een advocaat medewerker met vier tot zeven jaar ervaring.

De sectie

De sectie Vastgoed & Overheid bestaat uit ruim dertig advocaten en (kandidaat-)notarissen.  De sectie heeft specialisten in: Vastgoed Advies & Transacties, Bestuursrecht, Huurrecht, Bouwrecht, Omgevingsrecht, Onteigening & Nadeelcompensatie en Overheid. De sectie levert een belangrijke bijdrage aan diverse Marktgroepen binnen Nysingh, waarin leden van verschillende secties nauw samenwerken om onze cliënten op verschillende rechtsgebieden optimaal te kunnen bedienen.

Wat hebben we jou te bieden?

> een kwalitatief hoogstaande sectie waarin uitdagende en afwisselende zaken behandeld worden;
> werken voor aansprekende cliënten waarvan veel grote bekendheid genieten;
> de mogelijkheid om je eigen praktijk op te bouwen;
> een informele en laagdrempelige sfeer waarin volop kennis en inzichten gedeeld worden;
> cursussen en trainingen waardoor je je kennis op peil houdt en de mogelijkheid krijgt om je te specialiseren;
> arbeidsvoorwaarden die passen bij een top 20 kantoor, waaronder ook bijvoorbeeld 28 vakantiedagen + 2 vaste verlofdagen op jaarbasis bij een fulltime dienstverband

Wat heb je ons te bieden?

Je hebt twee tot zeven jaar relevante werkervaring en hebt aantoonbare affiniteit met de civielrechtelijke vastgoedpraktijk. Je geeft op een toegewijde manier advies en je hebt het vermogen om de praktische vertaalslag naar de cliënt te maken. De cliënt staat bij jou centraal.

Je beschikt in ruime mate over commerciële en acquisitieve vaardigheden die je in staat stellen een eigen praktijk op te bouwen en mensen aan je te binden. Je weet wat er in de markt leeft en speelt in op de kansen die je signaleert. Je bent communicatief sterk, ambitieus en krijgt energie van werken in teamverband. We vinden een flexibele, no-nonsense instelling en de wil om je te ontwikkelen erg belangrijk. Bovenal zijn we op zoek naar een stevige persoonlijkheid die ervan houdt om in een hectische omgeving met elkaar goed werk af te leveren.

Locatie

De werkzaamheden verricht je hoofdzakelijk vanuit onze locatie in Arnhem. Leden van de sectie zijn echter mobiel en daardoor regelmatig ook op onze andere locaties in Zwolle, Apeldoorn en Utrecht te vinden. Deze flexibiliteit verwachten wij ook van jou.

We vertellen je graag meer!

We begrijpen dat je meer informatie over de vacature wilt. Voor inhoudelijke vragen kun je daarom contact opnemen met advocaat-compagnon Erik van der Dussen (06-51228292) of senior advocaat-medewerker Wouter Boonstra (06-12072264) en voor vragen over de procedure kun je contact opnemen HR Adviseur Myrna Boumans (06- 20611281).

Geïnteresseerd?

We nodigen je van harte uit om direct te solliciteren! Stuur je motivatiebrief en CV, naar solliciteren@nysingh.nl.

De procedure

We streven ernaar om je binnen een week na ontvangst van jouw sollicitatie te laten weten of je wordt uitgenodigd voor een eerste gesprek. Een tweede gesprek en assessment maken deel uit van de procedure.

 

Gevorderd advocaat-stagiaire/beginnend advocaat-medewerker civiel vastgoedrecht

Jouw rol

Als advocaat-medewerker civiel vastgoedrecht binnen de sectie Vastgoed & Overheid leg jij je toe op de civielrechtelijke vastgoedpraktijk. Je adviseert en procedeert voor overheden, zorginstellingen, onderwijsinstellingen en (bouw- en vastgoed)ondernemingen op uiteenlopend gebied. Daarnaast volg je de ontwikkelingen in de markt op de voet en ben je actief aan het netwerken om zo je praktijk op- en uit te bouwen. Zowel binnen als buiten de sectie werk je nauw samen met collega’s om de cliënt van een op maat gesneden advies te voorzien.

Vanwege de groeiende praktijk zoeken wij uitbreiding van ons team. Daarom zoeken wij zowel een gevorderd advocaat-stagiaire / (beginnend) advocaat-medewerker als een advocaat medewerker met vier tot zeven jaar ervaring.

De sectie

De sectie Vastgoed & Overheid bestaat uit ruim dertig advocaten en (kandidaat-)notarissen.  De sectie heeft specialisten in: Vastgoed Advies & Transacties, Bestuursrecht, Huurrecht, Bouwrecht, Omgevingsrecht, Onteigening & Nadeelcompensatie en Overheid. De sectie levert een belangrijke bijdrage aan diverse Marktgroepen binnen Nysingh, waarin leden van verschillende secties nauw samenwerken om onze cliënten op verschillende rechtsgebieden optimaal te kunnen bedienen.

Wat hebben we jou te bieden?

> een kwalitatief hoogstaande sectie waarin uitdagende en afwisselende zaken behandeld worden;
> werken voor aansprekende cliënten waarvan veel grote bekendheid genieten;
> de mogelijkheid om je eigen praktijk op te bouwen;
> een informele en laagdrempelige sfeer waarin volop kennis en inzichten gedeeld worden;
> cursussen en trainingen waardoor je je kennis op peil houdt en de mogelijkheid krijgt om je te specialiseren;

> arbeidsvoorwaarden die passen bij een top 20 kantoor, waaronder ook bijvoorbeeld 28 vakantiedagen + 2 vaste verlofdagen op jaarbasis bij een fulltime dienstverband

Wat heb je ons te bieden?

Je hebt twee tot zeven jaar relevante werkervaring en hebt aantoonbare affiniteit met de civielrechtelijke vastgoedpraktijk. Je geeft op een toegewijde manier advies en je hebt het vermogen om de praktische vertaalslag naar de cliënt te maken. De cliënt staat bij jou centraal.

Je beschikt in ruime mate over commerciële en acquisitieve vaardigheden die je in staat stellen een eigen praktijk op te bouwen en mensen aan je te binden. Je weet wat er in de markt leeft en speelt in op de kansen die je signaleert. Je bent communicatief sterk, ambitieus en krijgt energie van werken in teamverband. We vinden een flexibele, no-nonsense instelling en de wil om je te ontwikkelen erg belangrijk. Bovenal zijn we op zoek naar een stevige persoonlijkheid die ervan houdt om in een hectische omgeving met elkaar goed werk af te leveren.

Locatie
De werkzaamheden verricht je hoofdzakelijk vanuit onze locatie in Arnhem. Leden van de sectie zijn echter mobiel en daardoor regelmatig ook op onze andere locaties in Zwolle, Apeldoorn en Utrecht te vinden. Deze flexibiliteit verwachten wij ook van jou.

We vertellen je graag meer!
We begrijpen dat je meer informatie over de vacature wilt. Voor inhoudelijke vragen kun je daarom contact opnemen met advocaat-compagnon Erik van der Dussen (06-51228292) of senior advocaat-medewerker Wouter Boonstra (06-12072264) en voor vragen over de procedure kun je contact opnemen HR Adviseur Myrna Boumans (06- 20611281).

Geïnteresseerd?
We nodigen je van harte uit om direct te solliciteren! Stuur je motivatiebrief en CV, naar solliciteren@nysingh.nl.

De procedure
We streven ernaar om je binnen een week na ontvangst van jouw sollicitatie te laten weten of je wordt uitgenodigd voor een eerste gesprek. Een tweede gesprek en assessment maken deel uit van de procedure.

Juridisch Adviseur Wabo

Omgevingsdienst De Vallei (OddV) is een samenwerkingsverband van de gemeenten Barneveld, Ede, Nijkerk, Scherpenzeel en Wageningen en de provincie Gelderland. We werken nauw samen op het gebied van vergunningverlening, toezicht en handhaving. Met 140 medewerkers zorgen we voor een betere dienstverlening aan bedrijven en inwoners, minder administratieve lasten en kortere procedures.

Voor het team Juridisch Advies zoekt OddV een:

Juridisch adviseur Wabo
36 uur per week
Standplaats: Barneveld

  • Wat je gaat doenJe houdt je bezig met de complexe bestuursrechtelijke handhaving en vergunningverlening rond regelgeving voor bouw, bestemmingsplan en milieu (Wabo).
  • Je adviseert over juridische vraagstukken over omgevingsrecht en je evalueert de naleving van de juridische kaders, richtlijnen en regelgeving.
  • Je adviseert over integrale juridische vraagstukken, handhaving en vergunningverlening Wabo en signaleert risico’s.
  • Je behandelt ook (complexe) bezwaar- en beroepszaken.

Wat je kunt en kent

Je hebt…

  • Minimaal hbowerk– en –denkniveau.
  • Ervaring met vergunningverlening en handhaving van omgevingsrecht in een bestuurlijke, juridisch complexe context.
  • Bestuurlijke voelsprieten.
  • Goede schriftelijke, communicatieve en verbindende vaardigheden.
  • Een duidelijke inbreng in het team over de wijze van aanpak, beleidsvraagstukken, werkprocessen enzovoort.

Je bent…

  • Resultaatgericht.
  • Verbindend en communicatief sterk in je contact met klanten, medewerkers en bestuurders met verschillende achtergronden, ook als de boodschap minder positief is.

Wat we je bieden
Een uitdagende functie in een maatschappelijk relevante organisatie die volop in beweging is en waar je het verschil kunt maken. Een prima arbeidsvoorwaardenpakket en goede ontwikkelingsmogelijkheden. Afhankelijk van kennis en ervaring bedraagt het salaris maximaal schaal 10 (€ 4.225,- bruto per maand bij een 36-urige werkweek).

De aanstelling is voor een jaar, met uitzicht op een vast dienstverband. We bieden ruimte voor plaats- en tijd onafhankelijk werken. Naast je salaris beschik je over een vrij besteedbaar budget: het Individueel Keuzebudget (IKB). Dit budget bedraagt 17,05% van je bruto salaris en bouw je maandelijks op. Je kunt het budget inzetten voor doelen die passen bij je levensfase, persoonlijke wensen en doelen.

Heb je vragen?
Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Marcel van der Voet, manager Juridisch Advies: 088 – 11 69 901. Voor meer informatie over de procedure neem je contact op met Roxanne van den Tweel, personeelsconsulent via 088 – 11 69 868.

Voor meer informatie over de organisatie kan je kijken op: www.oddevallei.nl/over-ons.

Zo solliciteer je
Stuur je sollicitatiebrief met cv vóór 15 juli 2019 naar sollicitaties.030578@werkeningelderland.nl.

We hebben begrip voor acquisitie, maar zullen daar niet op ingaan.

Jurist

Jurist 36 uur

Het Ctgb staat voor de deskundige en wetenschappelijk verantwoorde beoordelingen van gewasbeschermingsmiddelen en biociden binnen de kaders van Europese en nationale wetgeving. We dragen daarmee bij aan een verantwoord gebruik van deze middelen op nationaal en Europees niveau, met het oog op de veiligheid van mens, dier en milieu.

Hoe? Door onze kennis in te zetten bij het ontwerp en de uitvoering van het toelatingsproces en toetsingskaders in Nederland en Europa. We zien een positie bij de Europese top (inhoudelijk en procesmatig) van toelatingsautoriteiten als een waarborg voor blijvende invloed op het nationale en Europese toelatingsproces. 

Als ambitieuze organisatie streven wij naar een hoge kwaliteit en optimaliseren wij continu het toelatingsproces. Helpt jouw deskundigheid ons hierbij verder?

Wat…
Als Jurist draag je bij aan een betrouwbare juridische kwaliteit en correctheid van onze besluiten. 

Je bent verantwoordelijk voor:
• de vertegenwoordiging van het Ctgb in bezwaar- of beroepsprocedures en/of de begeleiding van een daarvoor ingeschakelde advocaat.
• de mondelinge en schriftelijke advisering aan en ondersteuning van collega’s, het Management Team en het College naar aanleiding van vragen of ontwikkelingen op juridisch en bestuurlijk gebied.
• het opstellen van regelgeving van het Ctgb en ondersteuning bij het opstellen van hogere wet- en regelgeving.
Je herkent (potentiële) juridische risico’s, creëert oplossingen en neemt initiatief tot verander- en/of verbetermaatregelen, waarbij je de praktische uitvoerbaarheid niet uit het oog verliest.

Waardoor…
Je staat stevig in je schoenen, komt snel tot een scherpe juridische analyse die je gevraagd en ongevraagd naar voren 
brengt en bent in staat om deze te vertalen naar andere disciplines.

Je kunt overtuigen, maar ook luisteren en weet soepel om te gaan met grote, vaak tegengestelde belangen. 
Op grond van juridische argumenten durf je een standpunt in te nemen, waarbij je verschillende communicatiekanalen inzet. 
Daarnaast heb je gevoel voor bestuurlijke verhoudingen en inzicht in het brede krachtenveld waarin het Ctgb opereert. 
Als een gedreven teamspeler combineer je vakkennis, flexibiliteit en creativiteit met prestatiegerichtheid. 

Waarmee…
Van een Jurist verwachten wij:
• Gedegen kennis van en ervaring met Nederlands bestuursrecht en Europees recht of één van de relevante rechtsgebieden.
• Een WO werk- en denkniveau.
• Ervaring met het behandelen van bezwaar- en beroepsprocedures.
• Ervaring met openbaarmakingszaken is een pré.
• Ervaring met advisering in een complexe bestuurlijke en wetenschappelijke omgeving.
• Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.
• Creativiteit, flexibiliteit en overtuigingskracht.
• Affiniteit met het werk(terrein) van het Ctgb.

Waarvoor…
Je kunt van ons een stimulerende en uitdagende werkomgeving verwachten in een organisatie met een belangrijke maatschappelijke betekenis. Er heerst een informele en professionele werksfeer. Persoonlijke en professionele ontwikkeling staan bij ons hoog in het vaandel. Uiteraard krijg je goede arbeidsvoorwaarden en een salaris conform schaal 11 van het BBRA (min € 3.130,07 / max € 4.809,66), vakantiegeld (8%), een eindejaarsuitkering (8,3%) en een keuzepakket aan arbeidsvoorwaarden. 

Wanneer…
Je kunt solliciteren tot 11 april 2019. 
Voor inhoudelijke informatie kun je contact opnemen met mevrouw mr. C. Gommans, Teamleider Juristen, telefoonnummer 0317-471810 of via website www.ctgb.nl. 
Je kunt je motivatiebrief en CV sturen via de ‘Solliciteer’ button o.v.v.: vacature 19022606 Jurist Ctgb.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

College voor de toelating van gewasbeschermingsmiddelen en biociden, Bennekomseweg 41, 6717 LL Ede

Jurist Omgevingswet

Jurist Omgevingswet
24-36 uur per week | Harderwijk

De organisatie
De gemeente Harderwijk bereidt zich actief voor op de Omgevingswet. Er wordt onder andere al gewerkt aan een Omgevingsvisie en het Omgevingsplan.

De organisatie bestaat uit 4 domeinen (Bestuur & Organisatie, Samenleving, Ruimte en Stadsbedrijf). Een deel van de bedrijfsvoeringstaken is ondergebracht in het samenwerkingsverband Meerinzicht, waarin Harderwijk, Ermelo en Zeewolde participeren. Meer achtergrondinformatie over de gemeente Harderwijk vind je op www.harderwijk.nl

Het domein
Binnen het domein Ruimte werken ruim 65 medewerkers aan de ontwikkeling van Harderwijk tot een aantrekkelijke stad waar het prettig wonen, werken en verblijven is. In het domein is de expertise op het gebied van ruimtelijke ordening, gebiedsontwikkeling, economie, duurzaamheid, bouwzaken en inrichting van de openbare ruimte samengebracht.

Er wordt gewerkt in een teamgerichte structuur, waarbij medewerkers zoveel mogelijk samen in het team verantwoordelijkheid nemen voor het teamresultaat. De teams zijn samengesteld rondom een logisch pakket van samenhangende activiteiten:

  • team Ruimtelijke ontwikkeling en Grondzaken
  • team Duurzaam en Wonen
  • team Economie, Mobiliteit en Erfgoed
  • team Vergunningen, Toezicht en Handhaving Bouwen.

Dit ga je doen
Als Jurist Omgevingsrecht ben je verantwoordelijk voor het:

  • Adviseren over diverse vraagstukken op het terrein van het omgevingsrecht.
  • Adviseren, dan wel opstellen van beschikkingen ten aanzien van (complexe) aanvragen op grond van de Wabo.
  • Opstellen van beschikkingen ten aanzien van (complexe) handhavingszaken en het doen van aanschrijvingen in het kader van bouwen en ruimtelijke ordening.
  • Toetsen van een aanvraag aan het bestemmingsplan/omgevingsplan en het beoordelen van afwijkingsmogelijkheden.
  • Beoordelen wel/niet meewerken aan een initiatief en planologische medewerking.
  • Adviseren over het geëigende juridische/planologische instrument voor een initiatief.
  • Voorbereiden, motiveren, opstellen en laten nemen van een afwijkingsbesluit.
  • Behandelen van bezwaar- en beroepschriften, verzoeken voorlopige voorzieningen en zienswijzen, opstellen verweerschriften en vertegenwoordigen van de gemeente bij de behandeling hiervan.
  • Behandelen en begeleiden van handhavingsprocedures.

Jouw talenten
Je hebt minimaal een afgeronde juridische HBO-opleiding, bijvoorbeeld Ruimtelijke Ordening & Planologie en/of Ruimtelijk bestuursrecht/Omgevingsrecht. Je bent gericht op samenwerking intern maar vooral ook extern. Daarnaast zijn de volgende kennis en vaardigheden van belang:

  • Visie en creativiteit en buiten de kaders kunnen denken.
  • Oplossingen kunnen bieden voor juridische aspecten van complexe ruimtelijke en/of juridische vraagstukken.
  • Diverse belangen kunnen verwerken in één integraal advies.
  • Klant- en resultaatgericht.
  • Goede verbindende kwaliteiten en durf.
  • Goed kunnen plannen en organiseren.
  • Organisatie- en politiek sensitief.
  • Zelfstandig en snel inzetbaar op dossiers.
  • Flexibel en denken in kansen en niet in bedreigingen.
  • Je volgt actief de ontwikkelingen op het gebied van de Omgevingswet.

Dit krijg je van ons
De functie is van Jurist Omgevingswet ingeschaald in functieschaal 11. Afhankelijk van kennis en ervaring bieden wij een salaris (voltijds) van minimaal € 3.348,- en maximaal € 4.859,- . Daarnaast ontvang je een vrij te besteden Individueel Keuze Budget van in totaal 17,05 % van je brutosalaris.

Laten we kennismaken
Informatie wordt verstrekt door Peter Mulder (teamleider VTH Bouwen), telefoonnummer 0341- 411911. Voor de procedure kun je contact opnemen met Joyce Tekke, HRM-adviseur via 085-1108148.

Je kunt solliciteren tot 29 maart 2019.
De sollicitatiegesprekken zijn gepland op:   
– eerste ronde: 9 april 2019
– tweede ronde: 15 april 2019
Wij verzoeken u rekening te houden met deze data!

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Trefwoorden: Jurist Omgevingswet, Jurist, Omgevingswet, Ruimtelijke Ordening, Planologie, Bestuursrecht, Omgevingsrecht, Juridisch, Vacature Harderwijk

 

 

Bedrijfsjurist

Bedrijfsjurist
Barneveld, 40 uur

Plek in de organisatie
Je werkt nauw samen met ruim 95 collega’s, verdeeld over 3 vestigingen met het hoofdkantoor in Barneveld. Als bedrijfsjurist zijn je taken en verantwoordelijkheden zeer afwisselend en divers. De ene dag ben je bezig met het checken en opstellen van contracten en algemene voorwaarden. De volgende dag buig je je over een ontslagzaak en AVG-wetgeving, behandel je een aansprakelijkheidsvraagstuk en adviseer je bij het bepalen van de juridische richting van commerciële trajecten. Kortom, een veelzijdige en uitdagende functie!

Jouw werkzaamheden

  • Je bent de inhoudelijke gesprekspartner en juridisch adviseur voor onze directie en MT-leden voor de verschillende labels van P-services op het gebied van arbeidsrecht, contractenrecht, aansprakelijkheidsrecht, privacyrecht en internationaal werkgeverschap. De focus ligt op het arbeidsrecht en privacyrecht/(borgen van) AVG(-opvolging).
  • Je bent samen met onze professional juridische zaken verantwoordelijk voor het borgen en delen van de juridische kennis in onze organisatie. Je adviseert proactief over (nieuwe) wet- en regelgeving onder andere in de vorm van nieuwsbrieven en kennissessies.
  • Je signaleert en anticipeert op ontwikkelingen in wet- en regelgeving op relevante expertisegebieden door het ontwikkelen en implementeren van beleid voor onze bedrijfsonderdelen.
  • Je bent woordvoerder voor externen op jouw vakgebied.
  • Je beantwoordt eerstelijns juridische vragen van collega’s die je waar nodig clustert om hen van een passende, eenduidige reactie te voorzien. Op een enthousiaste en inspirerende wijze neem je hen daarbij mee in de materie.

 

Dit vragen we van jou

  • Je beschikt over een afgeronde universitaire opleiding Nederlands Recht, aangevuld met circa 3 jaar werkervaring als jurist arbeidsrecht, advocaat of legal professional.
  • Je hebt affiniteit en ervaring met arbeidsrecht, privaatrecht (verbintenissenrecht), privacy wetgeving/AVG en kennis van wet– en regelgeving m.b.t. internationaal werken.
  • Je hebt ervaring in het begeleiden en afhandelen van individuele casuïstiek en met het schrijven en implementeren van beleid.
  • Je kunt projectmatig werken, bent analytisch en gestructureerd en hebt overtuigingskracht; je bent een stevige gesprekspartner op alle niveaus.
  • Je ziet overal kansen, gaat proactief te werk en deelt graag je kennis met collega’s.
  • Je bent flexibel, intrinsiek gemotiveerd, resultaat- en klantgericht, veranderingsbereid en organisatiebewust.
  • Je bent in staat om op een positieve manier om te gaan met de uitdagingen die onze veranderende organisatie ondergaat.
  • In bezit van rijbewijs B.
  • Reistijd bij voorkeur binnen 30 minuten van Barneveld.

 

Dit zijn wij
P-services is specialist op het gebied van personeel. Al 15 jaar werken we samen met werkgevers en uitzendbureaus. We ontzorgen hen op het gebied van verzuimbegeleiding en (personeels)administratie en geven HR-advies. Met onze kennis en ervaring over arbeidswet en -regelgeving bieden we hulp. Vanuit onze kantoren in Barneveld (hoofdkantoor), Oss en Heerenveen bedienen we heel Nederland. Een goede samenwerking tussen opdrachtgever en medewerker is een pre in ons werk. We willen namelijk dat medewerkers juist geïnformeerd aan het werk kunnen, tijdig worden betaald en eerlijke arbeidsvoorwaarden ontvangen. Ook heeft persoonlijk contact onze voorkeur. Steeds meer bedrijven en uitzendbureaus schakelen onze hulp in voor hun personeelsbeleid, daarom maken we een mooie groei door. Kom jij ons team versterken?

Dit bieden we jou

Uitdagende functie binnen een ambitieus bedrijf in ontwikkeling waar jij met jouw vakkennis en toegevoegde waarde het verschil kan maken.
Veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling.
Een goed salaris en bijbehorende arbeidsvoorwaarden, zoals pensioen, collectieve verzekeringen, fietsplan en bedrijfsfitness.

Heb je vragen over de vacature?
Gerwin beantwoordt ze graag voor je. Je kunt hem bereiken via onderstaande gegevens. 

Naam: Gerwin van den Berg
Functie: algemeen directeur
Telefoonnummer: 0342 – 401 209
E-mailadres: sollicitatie@p-services.nl

Kijk op www.p-services.nl voor meer informatie over onze organisatie.

Direct solliciteren?
Is dit jouw baan? We ontvangen je cv met aantoonbare ervaring en uitgebreide motivatie graag uiterlijk 29 maart 2019 via onderstaande gegevens:

E-mailadres: sollicitatie@p-services.nl
Naam: Gerwin van den Berg
Functie: algemeen directeur

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.