‘Een echte doener met oog voor kwaliteit’
UITVOEREND JURIDISCH MEDEWERKER SOCIAAL DOMEIN
voor 32-36 uur per week
een ideale startersfunctie voor de duur van 2 jaar.
Wie zijn wij?
In Scherpenzeel wonen we met bijna tienduizend inwoners in een prettig groene omgeving. Het werkklimaat in onze gemeentelijke organisatie met 79 medewerkers is aangenaam. De werksfeer kenmerkt zich door betrokkenheid, openheid en resultaatgerichtheid met ruimte voor elkaars ideeën. Onze kernwaarden zijn betrokken, dienstverlenend en kracht.
Algemene tekst over afdeling en functie
De afdeling Bedrijfsvoering is de motor van onze organisatie. Zij zorgt ervoor dat de andere afdelingen kunnen bewegen. Onder Bedrijfsvoering vallen de onderdelen: ICT, documentaire informatievoorziening, gegevensbeheer, financiën, juridische kwaliteitszorg, inkoop, P&O, communicatie, veiligheid en bodetaken.
Door de decentralisatie van het sociaal domein zijn er nieuwe taken bijgekomen.
We zoeken versterking rond contractmanagement. Door de decentralisatie zie we ook een toename van bezwaar –en beroepsprocedures. Deze procedures worden behandeld door onze juridische beleidsmedewerkers. Goede (administratieve) ondersteuning daarbij is van groot belang. Durf jij deze uitdaging aan?
Samen met de juridische collega’s maakt je onderdeel uit van de afdeling Bedrijfsvoering, maar ook zal je veelvuldig contact hebben met de collega’s van de afdeling Gemeentewinkel.
Wat zijn je werkzaamheden?
Deze functie biedt een mooie combinatie van administratieve en adviserende taken.
Je beheert het juridisch kennissysteem en je houdt de jurisprudentie rond het sociaal domein bij. Daarnaast beheer je het kwaliteitssysteem van het sociaal domein met daarin: beleid, beleidsregels, producten, beschikkingen, protocollen en processen en werk je mee aan de verdere uitbouw van dit systeem,
Je bent verantwoordelijk voor het contractmanagement van de WMO en biedt ondersteuning bij inkoop en aanbesteding. Ook lever je informatie aan voor de website en de sociale kaart.
Verder begeleidt je bezwaar -en beroep procedures binnen het sociaal domein
Tenslotte geef juridisch advies aan klantmanagers over casuïstiek.
Wat vragen wij van je?
• Een afgeronde juridische hbo-opleiding;
• Een hands-on mentaliteit en je vindt het geen probleem om je bezig te houden met administratieve taken;
• Je kan beleid en uitvoering goed met elkaar verbinden;
• Een nieuw systeem snel eigen maken is voor jou geen enkel probleem;
• Je kunt zowel goed zelfstandig als in een team werken.
Over welke competenties moet je beschikken?
Klant- en servicegericht, kwaliteitsbewust, flexibel, accuraat, krachtig en ondernemend
Wat bieden wij?
Een veelzijdige functie met een afwisselend werkpakket in een collegiale en informele werksfeer. Het betreft in eerste instantie een aanstelling voor de duur van 2 jaar.
Het salaris voor deze boeiende functie is afhankelijk van je vaardigheden, opleiding en werkervaring.
De functie is gewaardeerd in salarisschaal 9 van de CAR-UWO. Bij een 36-urige werkweek betekent dit een bedrag van maximaal € 3.805,00 (peildatum januari 2018).
Bovenop je maandelijkse salaris beschik je over een Individueel Keuzebudget van 16,8%. Je beheert dit budget zelf en je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om dit (of een deel hiervan) te laten uitbetalen, er vakantie uren van te kopen, enzovoort.
Herken jij je in bovenstaand profiel?
Schriftelijk reageren kun je tot en met 17 augustus aanstaande via de ‘Solliciteer’ button of via het e-mailadres van de gemeente Scherpenzeel: werkenin@scherpenzeel.nl. Vermeld bij je reactie het vacaturenummer 2018-09. Let op! Wij verwachten dat je motivatie past op één A4 en je CV op maximaal twee pagina’s.
Heb je nog vragen?
Neem dan contact op met de heer Jan-Willem Berkhof, afdelingshoofd Bedrijfsvoering of de heer Jan Schoeman, afdelingshoofd Gemeentewinkel. Je kunt hen bereiken via telefoonnummer 033 – 277 23 24
Acquisitie n.a.v. deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.
We are looking for
We are looking for an innovative and dynamic scholar to lead the Law Group at Wageningen University & Research (0.8 – 1.0 fte), one of the leading universities on food, health and environment.
The Law Group offers research and education on law and regulation in relation to food and environment, with a focus on food law, transnational law, intellectual property law, human rights, business and environmental law. The research programme evolves around three themes: transnational regulation, business and consumer regulation and new legal research methods. The group teaches courses in a variety of BSc and MSc programmes on food law, European Union law, intellectual property rights, human rights; sustainable development law; and environmental law.
As head of the Law Group, you will strengthen the group’s innovative research and education programme and you will effectively and constructively manage the group’s internal processes. You will ensure the group provides a supportive working environment to young and senior academics. Strengthening the acquisition of external funding for research and attracting PhD candidates are key elements of your responsibility. You will strengthen the profile of the group in national and international networks, and you will further enhance the group’s scientific and societal impact.
The current group (6 scientific staff, 3 PhD candidates and 2 support staff) is efficiently organised and supported by dedicated secretarial, financial and HR advisors. The student community is largely international and the courses of the group are taught in English.
We ask
As a successful candidate, you:
We offer
You will be working for an inspiring international organisation with a large number of interdisciplinary projects all over the world. A strong commitment to teaching and fundamental research, combined with innovative applied research, creates a rich learning environment. Our students – the innovators of tomorrow – also benefit from first-class research and educational facilities.
The scientific quality of Wageningen University is affirmed by the prominent position we occupy in international rankings and citation indexes. Dutch students voted Wageningen University & Research as the best university in the Netherlands for thirteen years in a row.
We offer you a challenging position as full professor and Chair of Law. Besides a competitive salary, we offer a number of additional benefits, such as an end-of-year extra month’s salary, a holiday allowance and a pension plan with the Dutch pension fund for government and education.
Coming from abroad
Wageningen is a centre for research and entrepreneurship. The themes we deal with are relevant to everyone around the world and Wageningen, therefore, has a large international community and a lot to offer to international employees. It is a historic university town of about 36,000 residents in the central Netherlands. The academic community hails from more than 100 countries, giving the town a lively, international feel.
Applicants from abroad moving to the Netherlands may qualify for a special tax relief, by which 30% of their salary is exempt from tax.
Our highly qualified team of advisors on Dutch immigration procedures will help you with the visa application procedures for yourself and, if applicable, for your family. A specialized staffing agency will help your partner to find a job.
The Wageningen University & Research’s International Community page (https://www.wur.nl/en/International-students-and-staff.htm) contains practical information about what we do to support international employees and students coming to Wageningen.
Equal opportunities employer
We are an equal opportunities employer and welcome applications from all suitably qualified persons regardless of their race, sex, disability, religion/belief, sexual orientation or age.
More information
Further information about the position can be obtained from Professor Dr Alfons Oude Lansink, Chair of the Appointment Advisory Committee (Email: alfons.oudelansink@wur.nl Tel: +31317485194). More detailed information on the profile and the LAW Chair Group is available upon request (via esther.roquas@wur.nl).
Application
You are invited to send your complete application to Dr Esther Roquas, esther.roquas@wur.nl. Please include an application letter with curriculum vitae and a separate list of publications. The deadline for applications is 14 September 2018.
The Appointment Advisory Committee will interview selected candidates for this position on 26 October 2018. The Committee will thereafter invite short-listed candidates for a second interview and a trial lecture on 7 December 2018.
We are
Wageningen University & Research
Delivering a substantial contribution to the quality of life. That’s our focus – each and every day. Within our domain of good and safe food & food production, food security and a healthy living environment, we search for answers to issues affecting society – such as sustainable food production, climate change and alternative energy. Of course, we don’t do this alone. Every day, 5500 people work on ‘the quality of life’, turning ideas into reality, on a global scale.
Could you be one of these people? We give you the space you need.
For further information about working at Wageningen University & Research, take a look at www.wur.nl/career.
Ben jij een gedreven universitaire student Nederlands Recht en zit je minimaal in het derde jaar? Kom dan bij ons stage lopen en maak kennis met de diverse servicegebieden van ons kantoor.
Over Poelmann van den Broek
Deftige juristen met dure praatjes? Niet bij Poelmann van den Broek. Wij zijn de stoere strijders onder de advocaten, al ruim 40 jaar. We beheersen onze specialismen tot in de puntjes. Onze klanten zijn hoofdzakelijk ondernemers. Wij kennen hun branches, weten waar de kansen en bedreigingen liggen en steken graag onze nek uit om resultaten te behalen. Verdedigend als het moet, aanvallend als het kan. Maar altijd strijdend met hart en ziel. En valt er meer te halen door de grenzen op te zoeken? Dan gaan we daarvoor. Zeker wanneer de klant er beter van wordt.
Wat ga je doen?
Je verricht werkzaamheden voor alle servicegebieden binnen ons kantoor en je maakt kennis met alle aspecten van de praktijk van een advocaat. Je doet literatuur- en jurisprudentieonderzoek, schrijft memo’s en helpt mee met het opstellen van processtukken. Daarnaast ga je mee naar zittingen en kan het voorkomen dat je wordt uitgenodigd voor een bespreking met klanten. Het is mogelijk dat je tijdens deze stage een focus legt op een bepaald servicegebied naar jouw keuze. Uiteraard is er ook ruimte voor ontspanning, bijvoorbeeld tijdens de vrijdagmiddagborrel. Op deze manier krijg je een goede indruk van het dagelijkse werk van een advocaat bij Poelmann van den Broek.
Voor wie?
Een PvdB studentstage is mogelijk als je minimaal in het derde jaar van je universitaire studie Nederlands Recht zit. Daarbij beschik je over een goed CV (met nevenactiviteiten) evenals een goede cijferlijst.
Fulltime stage
Onze reguliere fulltime stage beslaat een periode van zes tot acht weken. In overleg kunnen we de stage anders inrichten, bijvoorbeeld een langere of kortere periode en/of minder dan vijf dagen per week.
Interesse?
Wil jij in aanmerking komen voor een studentstage? Reageer dan via onze vacaturepagina. Vermeld in je sollicitatiebrief wat je richting is en geef aan naar welk servicegebied jouw voorkeur uit gaat. Voeg bij je CV een ongeschoonde cijferlijst en eventuele stageverklaring(en) toe. We laten je dan zo snel mogelijk weten of we je uitnodigen voor een kennismakingsgesprek.
Oriënterend gesprek
Heb je behoefte om je wat meer te oriënteren voordat je stage gaat lopen? Het is ook mogelijk om een oriënterend gesprek aan te gaan met een van onze advocaten zodat je een beter beeld kunt vormen over een bepaald rechtsgebied, de advocatuur in zijn geheel en ons kantoor. Als dit je aanspreekt neem dan contact op via hr@pvdb.nl.
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.
Ben jij ondernemend en heb je affiniteit met huur en onroerend goed? Dan zijn wij per direct op zoek naar jou! Wij bieden een stimulerende en dynamische werkomgeving, waar het elke dag anders is. Je maakt onderdeel uit van een ambitieus team waar 3 advocaten werkzaam zijn. De informele en open sfeer tussen alle medewerkers is kenmerkend voor ons kantoor. Bij ons gaat werk en plezier hand in hand en we zijn ons er continu bewust van voor wie we dit doen: onze klanten!
Over Poelmann van den Broek
Deftige juristen met dure praatjes? Niet bij Poelmann van den Broek. Wij zijn de stoere strijders onder de advocaten, al ruim 40 jaar. We beheersen onze specialismen tot in de puntjes. Onze klanten zijn hoofdzakelijk ondernemers. Wij kennen hun branches, weten waar de kansen en bedreigingen liggen en steken graag onze nek uit om resultaten te behalen. Verdedigend als het moet, aanvallend als het kan. Maar altijd strijdend met hart en ziel. En valt er meer te halen door de grenzen op te zoeken? Dan gaan we daarvoor. Zeker wanneer de klant er beter van wordt.
Wat doen onze advocaten huur en onroerend goed?
Onze advocaten huur en onroerend goed adviseren met name ontwikkelaars, winkelketens, aannemers en beleggers en procederen over diverse onderwerpen. Denk daarbij aan onderwerpen zoals renovatie, herstel van gebreken, huurprijsherziening, het opstellen en beëindigen van huurovereenkomsten. Maar ook staan zij onze klanten bij op het gebied van zakelijke rechten, VvE-kwesties en koop en verkoop van onroerend goed. Meer weten over het team? Lees dit artikel waarin zij zichzelf voorstellen.
Wat ga jij doen?
Na een gedegen inwerkperiode ondersteun je de advocaten in hun dossiers met feiten- en jurisprudentieonderzoek, conceptbrieven en bij procesvoering. Ook neem je deel aan besprekingen en is het signaleren, beheren en bijhouden van nieuwe of veranderende wetgeving, literatuur en juridische informatievoorziening ten behoeve van het servicegebied een van jouw werkzaamheden. Op termijn en bij gebleken geschiktheid bestaat de mogelijkheid om door te groeien naar de functie advocaat-stagiaire.
Je persoonlijkheid
Je bent een teamspeler die, net zoals wij, hart heeft voor zijn of haar werk. Onze klanten zijn ook jouw klanten en samen doen we er alles aan om voor hen het allerbeste resultaat te bereiken. Streven naar kwaliteit is voor jou een vanzelfsprekendheid. Ter ondersteuning hiervan beschik je over uitstekende juridische probleemanalyse en oordeelsvorming en ben je accuraat, kritisch en gedreven met doorzettingsvermogen. Om deze functie op goed niveau te kunnen uitoefenen, heb je ook nog:
· Afgeronde masteropleiding Nederlands Recht, richting civiel recht;
· Affiniteit met huur en onroerend goed;
· Ondernemingszin en leergierige instelling.
Interesse?
Verstuur dan uiterlijk 22 juni je CV met een korte begeleidende brief via onze vacaturepagina of naar hr@pvdb.nl. Voor inhoudelijke vragen kun je telefonisch contact opnemen met Jeroen Brinkman (teamleider) via 024-3811429. We behandelen je sollicitatie uiteraard vertrouwelijk.
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.
De klanten variëren van grote (inter)nationale ondernemingen tot het midden- en kleinbedrijf. Het team steekt veel tijd en energie in het onderhouden van contacten met belangrijkste cliënten en verwijzers, door middel van een persoonlijke en servicegerichte benadering en een heldere vakinhoudelijke profilering in de markt.
Over Poelmann van den Broek
Deftige juristen met dure praatjes? Niet bij Poelmann van den Broek. Wij zijn de stoere strijders onder de advocaten, al ruim 40 jaar. We beheersen onze specialismen tot in de puntjes. Onze klanten zijn hoofdzakelijk ondernemers. Wij kennen hun branches, weten waar de kansen en bedreigingen liggen en steken graag onze nek uit om resultaten te behalen. Verdedigend als het moet, aanvallend als het kan. Maar altijd strijdend met hart en ziel. En valt er meer te halen door de grenzen op te zoeken? Dan gaan we daarvoor. Zeker wanneer de klant er beter van wordt.
Wat doen onze advocaten Rechtspersonen & Contracteren?
Onze ondernemingsrechtpraktijk bestaat uit 2 teams. We hebben een team dat zich met name bezig houdt met faillissementen, financiering en zekerheden en bedrijven in moeilijkheden. Het andere team, waar het bij deze vacature om gaat, houdt zich met name bezig met rechtspersonenrecht, fusies en overnames, franchise, distributie en agentuur en IE-recht. Dit team heeft behoefte aan uitbreiding met een advocaat (ten minste 4 jaar ervaring) die zich verder wil specialiseren in de ‘Boek 2’-praktijk. Daaronder verstaan we:
· Het begeleiden van overnames, participaties en ontvlechtingen;
· Advisering over het rechtspersonenrecht en personenvennootschappen;
· Corporate litigation (lees: geschillen over aandeelhoudersovereenkomsten, overnameovereenkomsten, jaarrekeningen, 403-verklaringen, aansprakelijkheid van bestuurders, commissarissen en aandeelhouders, enquêteprocedures et cetera).
En jij?
Je draait direct mee in een dynamische proces- en adviespraktijk en werkt samen met advocaten van je eigen team en andere rechtsgebieden om tot hoogwaardige, praktijkgerichte en geïntegreerde oplossingen te komen. Je laat niet los, totdat het doel bereikt is. De afwisseling tussen enerzijds het sparren met een ervaren bedrijfsjurist en anderzijds de vraagbaak en steun-en-toeverlaat zijn van niet specifiek juridisch geschoolde ondernemer vind je leuk en uitdagend. Je beschikt over aantoonbare affiniteit en ervaring met de genoemde leerstukken en bent tenminste 4 jaar actief in de advocatuur in een gespecialiseerde ondernemingsrechtpraktijk. De combinatie van een procespraktijk en een transactiepraktijk is jou op het lijf geschreven. Jouw drijfveren zijn het leveren van hoogwaardige en gespecialiseerde dienstverlening in teamverband met als eindresultaat een 9+ klantbeleving binnen een plezierige werkomgeving.
Interesse?
Verstuur dan je CV met begeleidende brief via onze vacaturepagina of naar hr@pvdb.nl. Voor inhoudelijke vragen kun je telefonisch contact opnemen met Tom Teggelaar (teamleider) via 024 – 381 08 85. Vanzelfsprekend garanderen wij de vertrouwelijke behandeling van de sollicitatie. Een assessment kan deel uitmaken van de sollicitatieprocedure.
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.
Ben jij gespecialiseerd in het civiele bouwrecht of heb je de ambitie om je daarin te specialiseren? Dan zijn we per direct op zoek naar jou! Je draait mee in een stimulerende en dynamische werkomgeving, waar het elke dag anders is. Dat typeert ons kantoor en team Bouw in het bijzonder. Je maakt onderdeel uit van een ambitieus team waarin nu vijf advocaten werkzaam zijn. De informele en open sfeer tussen alle medewerkers is kenmerkend voor ons kantoor. Bij ons gaat werk en plezier hand in hand en we zijn ons er continu bewust van voor wie we dit doen: onze klanten.
Over Poelmann van den Broek
Deftige juristen met dure praatjes? Niet bij Poelmann van den Broek. Wij zijn de stoere strijders onder de advocaten, al ruim 40 jaar. We beheersen onze specialismen tot in de puntjes. Onze klanten zijn hoofdzakelijk ondernemers. Wij kennen hun branches, weten waar de kansen en bedreigingen liggen en steken graag onze nek uit om resultaten te behalen. Verdedigend als het moet, aanvallend als het kan. Maar altijd strijdend met hart en ziel. En valt er meer te halen door de grenzen op te zoeken? Dan gaan we daarvoor. Zeker wanneer de klant er beter van wordt.
Hoe ziet jouw team er uit?
Onze advocaten Bouwrecht zijn specialisten in civiel recht. Het werk van onze juristen draait om bouwprojecten, van klein tot groot, van woning tot woonwijken en van wegen tot windmolenparken. Team Bouw werkt veel voor middelgrote en grote bouwbedrijven, maar net zo graag voor projectontwikkelaars, woningbouwcorporaties, brancheorganisaties, ingenieursbureaus en de toeleveringsindustrie. Onze advocaten adviseren over contracten, samenwerkingsvormen, algemene voorwaarden en standaard bouwvoorwaarden, waaronder de UAV, UAV GC en DNR. Zij ondersteunen onze klanten bij geschillen, waarbij ze altijd praktisch en in oplossingen denken, en de commerciële belangen van onze klanten altijd meewegen. Als het niet anders kan procederen ze. Onze advocaten hebben veel ervaring met procederen bij de civiele rechter, de Raad van Arbitrage voor de Bouw en het NAI.
Wat ga jij doen?
Je draait direct mee in de proces- en adviespraktijk van ons team Bouw en werkt ook samen met advocaten van andere servicegebieden (zoals Huur en Onroerend goed en Omgeving en Overheid) om tot hoogwaardige oplossingen te komen. Naast het werken voor bestaande klanten van team Bouw verwachten we dat je op termijn in staat bent om een eigen klantenportefeuille op te bouwen, waarbij we alle mogelijke ondersteuning bieden.
Wij bieden
· De mogelijkheid om je te ontwikkelen tot een superspecialist in het Bouwrecht die snel zelfstandig werkt voor topklanten;
· Uitstekende arbeidsvoorwaarden, waaronder een meer dan marktconform salaris;
· Werken op een locatie in het centrum van het bruisende Nijmegen;
· Een kantoor dat goed bereikbaar is met parkeerplek voor de deur;
· Veel sociale activiteiten, zoals: gezamenlijke skivakantie, karttoernooi, cabaret, uitjes, etc.
Jouw profiel
· Afgeronde opleiding Nederlands Recht, richting civiel recht;
· 3-6 jaar relevante ervaring;
· Accuraat, kritisch, gedreven en met doorzettingsvermogen;
· Goede juridische probleemanalyse en oordeelsvorming;
· Creatief en nieuwsgierig;
· Interesse in de technische aspecten van de bouw;
· Uitstekende commerciële vaardigheden.
Interesse?
Verstuur dan je CV met begeleidende brief via onze vacaturepagina of naar hr@pvdb.nl. Voor inhoudelijke vragen over de functie kun je telefonisch contact opnemen met Koen Roordink, (teamleider) via 024 381 14 67. Vanzelfsprekend garanderen wij de vertrouwelijke behandeling van de sollicitatie. Een assessment kan deel uitmaken van de sollicitatieprocedure.
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.
Ben jij de jurist die veel weet van marktbenaderingsstrategieën en contractvormen? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Jurist
Vacaturenummer: T-JRZ 106570-102820
Locatie: Tiel – 0,78 fte
Afdeling
Het team Juridische Zaken bestaat uit ongeveer 10 vakbekwame juristen en behandelt een breed scala aan onderwerpen. Per 1 juli gaat het team onderdeel uitmaken van een nieuwe afdeling Bedrijfsvoering en krijgt het de naam Team Bestuurs- en Juridische Zaken dat uit ongeveer 15 fte zal gaan bestaan. De jurist werkt onder leiding van teamleider Bestuurs- en Juridische Zaken.
Als jurist ben je onder andere verantwoordelijk voor:
We zoeken een collega die:
Arbeidsvoorwaarden
Het salaris voor deze functie ligt tussen € 3.232,00 en € 4.552,00 bruto per maand bij een werkweek van 36 uur (schaal 11). Inschaling zal gebeuren n.a.v. opleiding en ervaring. Naast het maandsalaris heb je ook een Individueel Keuze Budget (IKB) ter waarde van ca. 20% van het salaris (inclusief vakantiegeld en eindejaarsuitkering). Dit budget kun je inzetten voor verschillende doelen, waaronder verlof. Daarnaast bieden we uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden.
Als je belangstelling hebt voor deze functie, reageer dan voor 8 juni 2018 via het online sollicitatieformulier.
Sollicitatiegesprekken staan gepland op 18 juni 2018 (met de selectiecommissie en de adviescommissie).
Contactpersoon
Als je meer informatie over de functie wilt, kun je contact opnemen met Henk Peterse, teamleider ad interim, telefoonnummer 0344-649150 of met Richard Meeuwsen, senior-jurist telefoonnummer 0344-649172.
Kijk voor meer informatie over onze organisatie op www.waterschaprivierenland.nl.
Waterschap Rivierenland stelt er geen prijs op dat bedrijven op basis van deze advertentie ongevraagd hun diensten aanbieden.
Rechtbank Gelderland (locatie Arnhem)
Onafhankelijk, onpartijdig, integer en professioneel: zo maakt
rechtspraak het verschil tussen recht en onrecht, tussen vertrouwen
en wantrouwen, tussen recht voor iedereen en het recht van de
sterkste. Zonder rechtspraak worden er geen geschillen beslecht
en is de behandeling van strafbare feiten gebaseerd op willekeur.
We werken daarom met bijna
2.500 rechters, die per jaar
1,8 miljoen rechtszaken behandelen.
Wie zoeken wij
Wij zoeken goede juristen, nieuwsgierige mensen en kritische
denkers die een bijdrage willen leveren aan het vertrouwen in
de rechtstaat. Juristen die er elke dag opnieuw naar streven
om samen met collega’s het beste resultaat af te leveren.
U kunt uw sollicitatie met bijlagen tot en met
vrijdag 11 mei a.s. richten aan de LSR via het digitale
sollicitatieformulier onder de sollicitatieknop.
Faculteit der Rechtsgeleerdheid
Maximum salaris: € 4.757,- bruto/maand
Vacaturenummer: 22.04.18
Reageer uiterlijk op: 10-04-2018
Werkzaamheden
Als postdoc verricht u onderzoek ten behoeve van het onderzoeksproject
‘De wetenschappelijke beoefening van het staatsrecht in de 19e
en 20e eeuw’. U onderzoekt welke methoden Nederlandse staatsrechtbeoefenaren
hebben gebruikt in de afgelopen twee eeuwen en wat hun voor-
en nadelen zijn. Het onderzoek vergroot daarmee de kennis van
de ontwikkeling van het staatsrecht als wetenschapsgebied. Dit
sluit aan bij de onder Nederlandse juristen gevoerde discussie
over de wetenschappelijkheid van de eigen discipline.
Het staatsrecht kenmerkt zich door een verscheidenheid aan methoden.
Het project wordt gefinancierd door een subsidie van het Staatsman
Thorbecke-fonds van de KNAW.
Werkomgeving
De vaksectie Rechtsgeschiedenis kenmerkt zich enerzijds door
positiefrechtelijk onderzoek dat aansluit bij de rechtspraktijk,
anderzijds door onderzoek dat gericht is op de geschiedenis van
de rechtswetenschap en de ontwikkeling van de methoden binnen
de verschillende juridische disciplines. Het onderzoek naar de
methoden van het staatsrecht valt onder het Onderzoekcentrum
Staat en Recht (SteR) en het Onderzoekcentrum Onderneming &
Recht (OO&R). Deze onderzoekscentra maken deel uit van de
Faculteit der Rechtsgeleerdheid van de Radboud Universiteit.
Kerntaken van de faculteit zijn onderwijs en onderzoek. Het
wetenschappelijk onderwijs van de rechtenfaculteit is gericht
op het opleiden van allround juristen en postacademische scholing
van juristen. Kenmerkend voor het grensverleggend wetenschappelijk
onderzoek is dat het veelal in samenwerking met de juridische
beroepspraktijk plaatsvindt.
Het OO&R is een samenwerkingsverband tussen de faculteit
en een aantal toonaangevende advocatenkantoren en multinationale
ondernemingen. Het OO&R doet onderzoek op het terrein van
het recht dat van belang is voor ondernemingen. SteR is gespecialiseerd
in onderzoek naar de grondslagen van het publiekrecht. Het centrum
stelt zich ten doel een stimulerende omgeving te bieden voor
het verrichten van hoogwaardig, nationaal en internationaal,
vernieuwend rechtsgeleerd onderzoek. Ook om bekendheid te geven
aan de onderzoeksresultaten door middel van nationale en internationale
gezaghebbende publicaties, voordrachten, congressen en symposia.
Wij verwachten
Als postdoc:
Overige informatie
Het onderzoeksvoorstel is op aanvraag beschikbaar bij mr. drs.
J.J.J. (Joost) Sillen, telefoon: 024 3612310, e-mail:
j.sillen@jur.ru.nl.
Meer weten?
Meer over:
Onderzoekcentrum Onderneming &Recht
Meer over:
Onderzoekcentrum voor Staat &Recht
Meer over de inhoud van de vacature:
Prof. mr. C.J.H. Jansen, hoogleraar Rechtsgeschiedenis en Burgerlijk
recht
Telefoon: 024 3616164
E-mail:
c.j.h.jansen@jur.ru.nl
Mr. drs. J.J.J. Sillen, universitair hoofddocent Staats- en
bestuursrecht
Telefoon: 024 3612310
E-mail:
j.sillen@hotmail.com
Interesse?
Solliciteer (ter attentie van prof. mr. C.J.H. Jansen) uitsluitend
via onderstaande button ‘Solliciteer’. De sollicitatie dient
de volgende bijlage(n) (uitsluitend deze) te bevatten:
Klantmanager Evenementen
22 uur | Harderwijk
De gemeente Harderwijk bestaat uit vier domeinen: Bestuur &
Organisatie, Ruimte, Samenleving en het Stadsbedrijf. Het domein
Samenleving is in vele opzichten het gezicht van de organisatie
naar buiten toe. Zij vormt de ogen en oren die nodig zijn om
onze ambities – een open, ondernemende en ontspannen organisatie
zijn – waar te maken. Binnen het domein werken bijna 100 collega’s
binnen de teams Vergunningverlening, Informatievoorziening &
Beheer (VIB), het Klantcontactcentrum en het onderdeel Samenleving.
Als klantmanager evenementen ga je werken binnen het domein Samenleving,
team VIB.
Wat ga je doen?
In de functie van klantmanager evenementen zorg je voor de behandeling
van vergunningaanvragen én informatieverzoeken voor evenementen
in de stad Harderwijk. Je voert overleg met belanghebbenden over
de vergunningaanvragen en initiatieven. Je organiseert waar nodig
informatiebijeenkomsten om de vergunningverlening kwalitatief
naar een hoger niveau te brengen. Je bent eerste aanspreekpunt
voor organisatoren van evenementen en (interne) adviseurs die
een rol spelen bij de uiteindelijke vergunningverlening. Je bent
in staat om belangen van organisatoren en de veiligheid en aanverwante
regelgeving van een evenement enerzijds en bewoners rondom evenemententerreinen
anderzijds tegen elkaar te kunnen afwegen. Je werkt nauw samen
met je collega klantmanagers en zorgt voor de verdere doorontwikkeling
van de functie naar een één loket principe voor de vergunningverlening
van evenementen. Je draagt bij aan een helder beleid en procedures
en werkafspraken.
De klantmanager is in staat op verschillende niveaus en vanuit
verschillende rollen te communiceren en hiertussen te schakelen.
Hierbij zal de klantmanager onder andere belast zijn met het:
• In overleg met de organisatoren van evenementen komen tot
een tijdige en complete vergunningaanvraag.
• Toetsen van aanvragen aan wettelijke regelingen/richtlijnen
en beleidsuitgangspunten.
• Adviseren over vergunningaanvragen en, na ingewonnen adviezen
besluiten tot het afgeven of weigeren van de vergunning.
• In samenspraak met de andere klantmanagers, adviseurs én de
organisatoren komen tot een verdere professionalisering van evenementenaanvragen.
Het communiceren over de stand van zaken.
Wat heb je gedaan?
Je hebt een HBO diploma, bij voorkeur op het terrein van eventmanagement.
Je bent communicatief en klantgericht ingesteld en je houdt het
overzicht, ook als er veel spelers zijn.
Planmatig ben je sterk. Kennis van de APV, vergunningverlening
evenementen en juridische zaken is een pre.
Arbeidsvoorwaarden
De functie van klantmanager evenementen (functieprofiel: Adviseur
B) is gewaardeerd in schaal 9. De functie heeft een minimumsalaris
van € 2.335,- en een maximaal salaris van € 4.225,- bruto per
maand bij een aanstelling van 36 uur per week. Daarnaast ontvang
je een IKB-budget van 16,8% per maand en zijn er goede secundaire
arbeidsvoorwaarden.
Informatie
Informatie wordt verstrekt door de teamleider VIB, mevrouw E.
Canninga of de heer P. de Moor, directeur domein samenleving,
te bereiken via: 0341-411 911
Sollicitatie
Je kunt
tot 16 februari 2018solliciteren via de sollicitatiebutton.
De gesprekken voor de eerste ronde vinden plaats op 2 maart
2018.
De gesprekken voor de tweede ronde vinden plaats op de middag
van 7 maart 2018.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs
gesteld.
Trefwoorden: Klantmanager Evenementen Vacature Harderwijk, Klantmanager,
Vergunningaanvragen, Evenementen, Overheid, Vacature Harderwijk,
HBO