Nieuwsbrief

Top vacatures

Senior expert Arbeidszaken

Senior expert Arbeidszaken

Opleidingsniveau: WO
Functie groep: Human Resources
Uren per week: 36 uur
Reactietermijn: 02-11-2018

De afdeling
De purpose van LVNL “samen luchtvaart mogelijk maken” vormt de basis van de ambitie van LVNL: “de beste luchtverkeersleidingsorganisatie ter wereld zijn als het gaat om veiligheid, mensen en leverbetrouwbaarheid”. LVNL verbindt zich de komende jaren, 2018-2024, aan de volgende strategische doelen: het ontwikkelen van de organisatie, het versterken van de rol in de keten en het continu verbeteren van de prestatie binnen de randvoorwaarden van veiligheid, efficiency en milieu. Om onze purpose en visie te bereiken, werken wij volgens de kernwaarden Samen, Open, Resultaatgericht en Verantwoordelijkheid. De afdeling Human Resources heeft hierin een belangrijke taak. Met ongeveer 20 HR professionals zorgen we samen voor de in-, door- en uitstroom van ruim 900 bevlogen medewerkers die 24/7 op de locaties Schiphol, Rotterdam, Maastricht, Groningen (Eelde) werken. Van werving tot introductie, welzijn en gezondheid tot arbeidsvoorwaarden, digitalisering van HR processen tot leiderschapsontwikkeling: we zijn volop met elkaar in ontwikkeling! Wij zijn op dit moment op zoek naar een Senior Expert Arbeidszaken die ons team komt versterken en het bestuur en het management ondersteunt om de purpose en visie te bereiken.

De baan
Ben jij iemand die uitdagingen niet uit de weg gaat en veranderingen omarmt? Speel jij als Senior Expert Arbeidszaken en adviseur graag een rol in het ontwikkelen van een modern arbeidsvoorwaardenbeleid voor onze medewerkers? Dan zijn wij op zoek naar jou! De kern van de functie is het ontwikkelen van arbeidsvoorwaardenbeleid, het onderhouden van de CAO LVNL en het waarderen van functies. 

Dit uit zich in het:

  • vormgeven en inrichten van een modern arbeidsvoorwaardenbeleid dat bijdraagt aan een goed functionerende en professionele organisatie die toekomstgericht is;
  • vanuit je specifieke deskundigheid deelnemen aan projecten die belangrijk zijn voor de strategie van de organisatie;
  • zijn van een stevige gesprekspartner in diverse (externe) overleggen, o.a. met vakorganisaties;
  • actualiseren van het functiehuis LVNL en functiewaardering;
  • leiden van of deelnemen aan projecten op gebied van personeels- en organisatieontwikkeling, zoals implementatie Wet normalisering rechtspositie ambtenaren (Wnra) en centraliseren van regiomedewerkers naar Schiphol.

Wie ben jij?
Je bent een krachtige, ervaren senior professional en expert op het gebied van arbeidsvoorwaarden, CAO’s en functiewaardering. Netwerken is je tweede natuur, je onderhoudt actief een netwerk van in- en externe (vak)collega’s. Je bent resultaatgericht en hebt ruime ervaring als leider van projecten. 

Voor dit takenpakket denken wij aan iemand met ruim ontwikkelde adviesvaardigheden en project skills, die resultaatgericht, communicatief vaardig en oplossingsgericht is. Maar ook met competenties als organisatiesensitiviteit, initiatief nemen en volhardend zijn ben je voor ons van toegevoegde waarde. Als persoon weet je anderen positief te inspireren en je werkt het liefst nauw samen met jouw collega HR experts. Vanuit een sterke wil weet je samen de beste organisatieresultaten neer te zetten; met jouw sensitief vermogen weet je informele invloedlijnen binnen en buiten de organisatie makkelijk te doorgronden en op een positieve manier te beïnvloeden; met jouw communicatieve vaardigheden inspireer en motiveer je anderen mee te gaan in jouw ideeën. 

De ideale kandidaat heeft een wo-opleiding (Rechten, Bedrijfskunde) of een hbo-opleiding Personeel en Arbeid met minimaal 10 jaar ervaring in een breed HR veld, waarvan 5 jaar in arbeidsvoorwaarden. Je bent gewend te werken in een veranderende en lerende organisatie. Je kunt snel schakelen en komt makkelijk tot de kern van de zaak. Goede kennis van functiewaardering en -systemen heb je opgedaan gedurende jouw loopbaan, evenals ervaring met arbeidsrecht.

Interesse & extra informatie
Wat maakt ons een goede werkgever? 
Een goed salaris, een eindejaarsuitkering, bijdrage in de ziektekosten, keuze uit opleidingen,  doorgroeimogelijkheden en een open werkcultuur: dit is wat je zeker van ons mag verwachten, maar dit is niet het enige.

Wij bieden je een baan die er echt toe doet. Door je aan te sluiten bij Luchtverkeersleiding Nederland (LVNL) draag jij actief een steentje bij aan de groei van onze organisatie, de Nederlandse vliegvelden én de Nederlandse economie. Dat maakt werken bij ons uniek! 

Het gaat om een functie voor 32 tot 36 uur per week. 

Heb je nog vragen over de inhoud van de functie? Bel dan met Stan Truijens, HR adviseur (020) 406 21 53 of Olivia Winkelman, teamleader HR Expertise a.i. (020) 406 28 60.

Schrijf je anders in vóór 2 november 2018 via de ‘Solliciteer’ button op onze website en laat een duidelijke motivatie en jouw cv achter.

Het succes van Luchtverkeersleiding Nederland is mede afhankelijk van de inzet en deskundigheid van haar medewerkers. We willen een afspiegeling zijn van de maatschappij en zijn op zoek naar mensen met een diversiteit aan achtergronden en ervaringen om gezamenlijk een krachtig team te kunnen vormen. We streven nadrukkelijk naar een betere m/v-verhouding binnen een inclusieve organisatie. LVNL biedt medewerkers een uitdagende en innovatieve werkomgeving waar zij een goede balans kunnen vinden tussen werk en persoonlijk leven.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Officier Jurist bij de Koninklijke Landmacht

Wat ga je doen?

Alle militair juristen volgen de Postacademische Opleiding Militair Juridische Dienst Krijgsmacht (PAO MJD-K), een anderhalfjarige opleiding aan de Koninklijke Militaire Academie (onderdeel van de Nederlandse Defensie Academie) te Breda en aan de Universiteit van Amsterdam. Voor meer informatie over deze opleiding kun je de folder bekijken op www.werkenbijdefensie.nl/vakgebieden/specialisten/juridisch. Als militair-juridisch adviseur geef je adviezen over juridische aangelegenheden waarmee een commandant bij zijn of haar taakuitvoering wordt geconfronteerd. Je adviseert met name op het vlak van internationaal recht, humanitair recht, oorlogsrecht, militair straf- en tuchtrecht en militair ambtenarenrecht. Ook kun je verantwoordelijk worden voor de behandeling van bezwaar- en beroepschriften in individuele rechtspositionele casus.  Jouw takenpakket kan ook met zich meebrengen dat je bij de bestuursrechter optreedt als procesgemachtigde. Net als andere militairen nemen ook juristen deel aan oefeningen en missies.

Waar ga je werken?

Je krijgt een boeiende functie in een dynamische organisatie met ruime mogelijkheden voor professionele en persoonlijke ontwikkeling. Tijdens je carrière bij de Landmacht zul je diverse juridische functies van circa drie jaar bekleden.

Wie zoeken we?

Vooropleiding: Afgeronde Master Rechtsgeleerdheid (voorheen Nederlands Recht), bij voorkeur in een internationaal- of staats- en bestuursrechtelijke richting. Kennis van het bestuurs(proces)recht, het militair straf- en tuchtrecht, de militaire rechtspositie en het ambtenarenrecht is een pre. Daarnaast dien je te voldoen aan de eisen die gelden voor de toegang tot zogenaamde togaberoepen (civiel effect). Nationaliteit: Nederlandse. Maximale leeftijd op het moment van aanstelling: 28 jaar. Net als voor andere militaire functies moet je eerst het keurings- en selectietraject doorlopen, voordat je in dienst kunt treden bij de Koninklijke Landmacht.

Wat bieden we?

Je krijgt een aanstelling als militair bij Defensie. Als officier jurist krijg je een initiële aanstelling voor vijfeneenhalf jaar (anderhalf jaar opleiding en een dienverplichting na afloop van de opleiding van vier jaar) met een proeftijd van zes  maanden. In het laatste jaar van je dienverplichting kun je vragen om een verlenging van je contract of je kunt besluiten de dienst te verlaten. Een jurist wordt aangesteld in de rang van kapitein. Ook gedurende je opleiding ontvang je al salaris. Daarnaast biedt de Landmacht uitstekende overige arbeidsvoorwaarden. Zo kun je gebruik maken van een aantrekkelijk pakket aan studiefaciliteiten, waar je ook buiten de Landmacht je voordeel mee kunt doen. De Landmacht kent een goede gezondheidszorg, uitgebreide reis- en onkostenvergoedingen en ruime sportfaciliteiten. Maar de beste arbeidsvoorwaarde is natuurlijk niet in geld uit te drukken: de unieke ervaring die je bij de Landmacht kunt opdoen!

Hoe kan ik solliciteren?

De Landmacht heeft vier opleidingsplekken beschikbaar met startdatum 2 september 2019. Er zijn geen speciale voorlichtingsbijeenkomsten voor deze functiegroep. Belangstellenden kunnen solliciteren door middel van het invullen van het online belangstellingsformulier (zie button ‘solliciteren’) inclusief het uploaden van een CV en motivatiebrief. De vacature staat open van 29  oktober t/m  22 november 2018. Na afloop van de  reactietermijn vindt er in december 2018 een eerste selectie plaats op basis van de brieven en CV’s. Een aantal sollicitanten zal door de militair juridische dienst worden uitgenodigd voor gesprekken, die plaatsvinden in januari en februari 2019. De meest geschikte kandidaten zullen eind februari of maart 2019 starten met het keuringstraject. Een gesprek met de Aanname en Adviescommissie KMA maakt deel uit van de selectieprocedure.

Voor meer informatie over de inhoud van de functie of voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je een mail sturen naar juristenlandmacht@werkenbijdefensie.nl.

Bedrijfsjurist

Bedrijfsjurist
Ben jij de communicatief vaardige bedrijfsjurist met sterke persoonlijkheid, die PWN zoekt?

Als bedrijfsjurist ben je inzetbaar in de brede juridische praktijk (m.u.v. het arbeidsrecht) van de afdeling Juridische Zaken.

Tot je praktijk behoren onder meer het afhandelen van (schade)claims, het beoordelen en opstellen van diverse overeenkomsten en daarbij het juridisch begeleiden van de bedrijfsprocessen van de sectoren Drinkwater, Natuur, Bedrijfsvoering en de stafafdelingen van de dochterondernemingen PWN-Technologies, Aquanet en De Kennemerduin Campings. Je maakt deel uit van de werkgroep Wet- en Regelgeving en vertegenwoordigt PWN in diverse externe overleggen en zonodig in procedures. 

Wat heb je daarvoor nodig?
Je beschikt over een universitaire studie Nederlands Recht, privaatrechtelijke of ondernemingsrechtelijke richting, bij voorkeur aangevuld met een relevante beroepsopleiding (OvA, SBB). Je hebt 7 tot 10 jaar werkervaring, waarvan enige jaren in een soortgelijke functie. Je bent flexibel en praktisch ingesteld. Daarnaast ben je communicatief vaardig en beschik je over een sterke persoonlijkheid.

Wat biedt PWN je?
Wanneer je bij PWN aan de slag gaat, bieden wij jou:

  • het bruto jaarinkomen voor deze functie bedraagt maximaal € 69.295,00, daarvan stel je 22,11% van je flexibel arbeidsvoorwaardenbudget zelf samen;
  • je kunt hier o.a. extra vrije dagen mee kopen, het iedere maand laten uitkeren of sparen en het in één keer laten uitkeren; de keuze is aan jou!;
  • uitstekende arbeidsvoorwaarden met uitgebreide mogelijkheden voor opleiding en ontwikkeling;
  • faciliteiten om prettig te kunnen werken, zoals een laptop, telefoon en flexibele werktijden;
  • collectieve regelingen, goede pensioen- en verzekeringsvoorzieningen;

Ben je geïnteresseerd?
Je kunt direct solliciteren op de vacature, via het online sollicitatieformulier. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Corine Borreman, teammanager inkoop en juridische zaken, telefoonnummer
06-29541892. Kijk voor meer informatie over ons op www.pwn.nl.

Voor vragen over de sollicitatie- of selectieprocedure kun je contact opnemen met Casper van Piggelen, HR adviseur, telefoonnummer 06-20472597. Graag ontvangen wij je reactie voor 15 oktober 2018.

Sollicitanten worden gescreend. De screening bestaat uit de volgende stappen: het nagaan van referenties, het toetsen van de authenticiteit van identiteitspapieren en diploma’s en het opvragen van een verklaring omtrent het gedrag. 

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Leden bezwaarschriftencommissie

Wil jij jouw kennis en ervaring inzetten om een bijdrage te leveren aan de maatschappij? En vind je het interessant om in een klein team je ‘tanden’ in een interessant bezwarendossier te zetten?

Leden bezwaarschriftencommissie

 

De gemeente Bloemendaal telt ongeveer 23.000 inwoners en is een bos- en duinrijke omgeving in Zuid-Kennemerland. Bloemendaal kent een onafhankelijke bezwaarschriftencommissie die advies uitbrengt aan de bestuursorganen ten behoeve van het definitieve besluit op bezwaarschriften. De commissie vergadert ongeveer twee keer per maand aan het eind van de middag en het begin van de avond. Wij zoeken drie nieuwe leden voor de bezwaarschriftencommissie.

Samenstelling
De commissie bestaat uit leden, waaronder een voorzitter en een plaatsvervangend voorzitter. Per hoorzitting wordt een dagvoorzitter aangewezen, zodat alle leden afwisselend als dagvoorzitter optreden. Ambtelijke secretarissen ondersteunen de commissie. De commissie vergadert bij iedere hoorzitting met drie leden, zodat de commissieleden elkaar afwisselen en niet alle vergaderingen worden ingeroosterd. De werkdruk wordt daardoor gelijkmatig verdeeld en zo mogelijk wordt er bij het inplannen van de zittingen aansluiting gezocht bij de expertise van de commissieleden. Afhankelijk van het aantal te behandelen bezwaarschriften worden de hoorzittingen gemiddeld twee keer per maand gehouden in het gemeentehuis in Bloemendaal. Wij zoeken onafhankelijke leden met brede maatschappelijke belangstelling en een probleemoplossend vermogen


Waar beschik jij over?

  • Juridische kennis van de Algemene wet bestuursrecht.
  • Juridische kennis van het ruimtelijke bestuursrecht, de Participatiewet, de Wet openbaarheid van bestuur en de Wet maatschappelijke ondersteuning is een pre.
  • Ervaring met de afhandeling van bezwaarschriften, evenals enige ervaring met hoorzittingen en advisering.
  • Goede communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.
  • De vaardigheid om door bemiddeling de afhandeling van bezwaarschriften te versnellen.
  • De vaardigheid om samen te werken met de commissieleden en de secretarissen.
  • Een brede maatschappelijke belangstelling.
  • Een probleemoplossend vermogen.
  • Denk- en werkniveau HBO+/WO.
  • Geen binding of betrokkenheid met het gemeentebestuur van Bloemendaal.

 

Wat hebben wij te bieden?
De vergoeding bedraagt € 125,00 per bijgewoonde vergadering voor de leden en € 170,00 per bijgewoonde vergadering voor de dagvoorzitter.

Meer informatie?
Als je meer wilt weten over deze functie neem dan contact op met een van de secretarissen van de commissie, mevrouw R. Winkel, mevrouw mr. S. Loeffen, mevrouw drs. J. Callenfels op nummer 023-5225555.

Solliciteren?
Heb je interesse, stuur dan een sollicitatiebrief met CV voor 8 oktober a.s. via onze sollicitatiepagina. De gesprekken vinden eind oktober plaats.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld!

Bedrijfsjurist Inkoop

Transdev Nederland zoekt een juridische duizendpoot! Lees snel verder!

 

Transdev Nederland is voor het hoofdkantoor te Hilversum op zoek naar een

 

Bedrijfsjurist Inkoop

(algemeen contractenrecht)

Wat ga je doen?
Als bedrijfsjurist maak je onderdeel uit van de afdeling Juridische Zaken. De afdeling Juridische Zaken bestaat uit zes juristen. Het is een kleine afdeling met ontzettend leuke collega’s. Iedereen werkt zelfstandig en heeft zijn eigen specialismen en aandachtsgebieden. Jij zult je met name focussen op het contractenrecht en hebt affiniteit en ervaring met ICT-recht. Bij voorkeur heb je ook kennis van of wil je kennis opbouwen over het aanbestedingsrecht. Je bent vanuit jouw expertise het directe aanspreekpunt voor onze afdeling inkoop (procurement). Vanuit jouw rol begeleid je inkooptrajecten op juridisch vlak (bijvoorbeeld beoordelen en opstellen contracten, bijdragen aan onderhandelingen, ondersteunen bij implementaties) en lever je onderbouwde en strategisch juridische adviezen voor deze inkooptrajecten. Je signaleert risico’s en knelpunten en draagt bij aan het verhogen van de compliance awareness binnen de organisatie en in het bijzonder op het gebied van inkoop. 

Wie zoeken wij?
Je hebt ruime ervaring als jurist op het gebied van inkoop en/of algemeen contractenrecht en je bent vakinhoudelijk breed onderlegd. Je hebt vanzelfsprekend een afgeronde academische opleiding Rechtsgeleerdheid en hebt de beroepsopleiding bedrijfsjuristen of beroepsopleiding advocatuur afgerond. 

Je bent meer een generalist dan een specialist. Als partner van de business ben je oplossingsgericht en denk je mee over de juridische haalbaarheid en risico’s van de inkooptrajecten. Daarom beschik je over organisatiesensitiviteit en een goed gevoel voor interne verhoudingen. Je beschikt over een sterk analytisch vermogen en de overtuigingskracht welke we van een ervaren jurist mogen verwachten. Naast deze analytische vaardigheden heb je een pragmatische instelling, ben je doortastend en heb je oog voor commerciële belangen. Je beheerst de Engelse taal in woord en geschrift uitstekend. 

Onze organisatie is zeer dynamisch en dat vraagt een flexibele pro actieve instelling van je. Je hebt de capaciteit om relaties gemakkelijk op te bouwen en vast te houden. Jij bent een verbinder, iemand die niet graag opgeeft en het gemeenschappelijk belang altijd voor ogen weet te houden. 

Kortom, Transdev zoekt jou, een juridische duizendpoot met:

  • Een afgeronde wo-opleiding Rechtsgeleerdheid
  • Een afgeronde beroepsopleiding advocatuur/ beroepsopleiding bedrijfsjuristen
  • Ervaring met contractenrecht en ICT- recht, affiniteit met aanbestedingsrecht
  • Een pragmatische instelling, met gevoel voor commerciële belangen

Wie zijn wij?
Transdev Nederland geeft mensen de vrijheid om te reizen. Als toonaangevend mobiliteitsbedrijf zijn we actief in het hele land onder diverse namen zoals Connexxion, Hermes en Breng. We leveren innovatieve mobiliteitsoplossingen voor personenvervoer en dragen met onze duurzame voertuigen en initiatieven bij aan de energietransitie in ons land. Ook verzorgen wij met Witte Kruis het ambulancevervoer in diverse regio’s in Nederland. Bij alles wat we doen staan onze reizigers en medewerkers centraal. Transdev Nederland heeft 12.000 medewerkers en vervoert dagelijks zo’n 500.000 mensen. 

Als onderdeel van een grote internationale organisatie van 82.000 medewerkers in 20 verschillende landen, profiteren we van een enorme hoeveelheid kennis en ervaring. Wij zijn koploper op het gebied van zero-emission personenvervoer en innovatieve mobiliteit. Bovendien zijn we voortdurend op zoek naar talent en de nieuwste technieken en partners. Zo kunnen we als organisatie blijven innoveren en onze ambities realiseren. Wij zoeken een bedrijfsjurist inkoop om hier aan bij te dragen. 

Transdev biedt

  • Een dynamische werkomgeving, waar geen dag hetzelfde is
  • Een baan waarin je een zinvolle bijdrage levert aan duurzame mobiliteit
  • Kansen om je te ontwikkelen
  • Een informele sfeer
  • Faciliteiten zodat je kunt flexwerken
  • Prima arbeidsvoorwaarden
  • Een leuk team om in te werken!

Interesse
Ben je nieuwsgierig geworden en denk je de juiste persoon voor deze functie te zijn? Solliciteer dan op deze vacature via de sollicitatiepagina op onze website. 

Acquisitie naar aanleiding van. deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

 

Trefwoorden: Bedrijfsjurist, Jurist, Contractenrecht, Contractrecht, Contracts, Aanbestedingsrecht, juridisch Adviseur, Inkoop, Recht, Advocatuur, Rechtsgeleerdheid

 

Junior Jurist Bestuursrecht

Je bent net afgestudeerd, maar nog lang niet uitgeleerd. Een uitdagende functie waarin je wordt begeleid om je te ontpoppen tot een deskundige jurist bestuursrecht lijkt je wat. Bij DAS bieden wij jou deze kans. Samen werken aan onze toekomst? We komen graag met je in contact.

Dit ga je doen als Junior Jurist Bestuursrecht

Als Junior Jurist Bestuursrecht heb je de volgende verantwoordelijkheden:

  • Direct zelfstandig behandelen van zaken en juridische kwesties op het vakgebied bestuursrecht;
  • Op een breed juridisch terrein procedures en zaken afhandelen;
  • Beslissen omtrent de dekking van een zaak op grond van polis gegevens;
  • Overleggen met de klant over de inhoud en wijze van behandeling van de zaak en waar nodig externe deskundigen inschakelen.

Waar kom je terecht?

Je komt terecht in het bestuursrechtteam van de vestiging Amsterdam. Dit team is 1 van de 4 juridische teams bij de juridische afdeling in Amsterdam. De afdeling behandelt diverse juridische zaken op het gebied van bestuursrecht, contractueel recht, onroerende zaken en arbeid- en sociaal zekerheidsrecht. Elk team bestaat uit circa twaalf juristen en een teamleider. Een team ondersteuning verricht ondersteunende taken voor alle teams. Ons bestuursrechtteam bestaat uit een mix van juristen van verschillende leeftijden en verschillende ervaringsjaren. Alle bestuursrechtjuristen werken zelfstandig aan een procespraktijk. Waar nodig nemen wij elkaar waar. Het werken bij DAS vraagt veel van jou als jurist, maar binnen het team heerst een ontspannen en sociale sfeer. Er is voldoende ruimte om met elkaar kennis te delen en te sparren over (complexe) juridische vraagstukken. Jouw leergierigheid, interesse en stressbestendigheid voegen veel toe aan dit team. Ons team wil kwalitatief goede rechtsbijstand verlenen waarbij het belang van onze verzekerden altijd voorop staat en de organisatie wordt gekenmerkt door het mensgerichte karakter en collegialiteit . De cultuur van DAS is uit te drukken in de volgende waarden: menselijk, slim, open, betrokken en optimistisch. 

Jouw werkplek is goed te bereiken met het openbaar vervoer. Vanaf Amsterdam Bijlmer ArenA is het slechts 5 minuten lopen. Wil je na jouw werk nog een voetbalwedstrijd of concert meepakken? De Johan Cruijff Arena en Ziggo Dome zijn om de hoek.  Voor afspraken kan het nodig zijn dat je reist naar andere locaties. Deze locaties bevinden zich in het hele land.

Must have

  • Afgeronde WO opleiding Rechten;
  • Klantgericht, flexibel en stressbestendig;
  • Oplossingsgericht en analytisch vermogen;
  • Vaardig in de Nederlandse taal, zowel in woord als geschrift.

Nice to have

  • Interesse in en kennis van het agrarisch recht/fosfaatrecht;
  • Proceservaring;
  • Rijbewijs B.

Ons aanbod

  • Uitdagende, zelfstandige functie met persoonlijke begeleiding door een eigen coach en een opleidingsprogramma aan de DAS Academy;
  • Startsalaris van €2552 op basis van 38 uur met vaste stappen na een half jaar, jaar, twee jaar en drie jaar, 8% vakantiegeld en een 13e maand;
  • Jaarcontract met uitzicht op vast, 25 vakantiedagen en de mogelijkheid tot het opbouwen van spaaruren;
  • Collectieve verzekering voor zorg- en inkomen en een pensioenregeling;
  • Sfeervol kantoor met dakterras;
  • Werken aan jouw vitaliteit met DAS vitaal, door onze fitnessruimte, stoelmassages en fysiotherapie.

Belangstelling?

Klik op de knop ‘direct solliciteren’ en lever jouw cv, cijferlijsten en motivatiebrief in. Zien wij een match? Dan bestaat de procedure uit een telefonische kennismaking, twee vervolggesprekken, een e-assessment en pre-employmentscreening.

DAS heeft de pre-employmentscreening uitbesteed aan CV OK. We doen onderzoek naar deskundigheid en betrouwbaarheid, waarbij voor sommige functies onderzoek gedaan wordt naar jouw financiële achtergrond.

Toch nog vragen?

Voor vragen kan je contact opnemen met Iris de Clerck via irmg.de.clerck@das.nl  / 06-20087624.

 

Jurist Bestuursrecht

Voor de klant ben jij jurist en adviseur ineen als het gaat om het oplossen van juridische kwesties op het vakgebied bestuursrecht. Je hebt regie over de hele zaak, bent, in afstemming met de klant, beslisbevoegd en hebt volledige autonomie. De zaken die je behandelt zijn sterk inhoudelijk en hoog gespecialiseerd in bestuursrecht. Wil jij je verder specialistisch ontwikkelen in bestuursrecht, veel autonomie en samen werken aan onze toekomst? We komen graag met je in contact.

Dit ga je doen als Jurist Bestuursrecht

Als Jurist Bestuursrecht heb je de volgende verantwoordelijkheden:

  • Volledig zelfstandig behandelen van zaken en juridische kwesties op het vakgebied bestuursrecht. Deze zaken zijn zeer inhoudelijk en het is hoog gespecialiseerd werk. Je houdt je onder andere bezig met zaken op het gebied van het ruimtelijk bestuursrecht, waaronder bestemmingsplannen, vergunningen en handhaving en milieurecht;
  • Procedures voeren en zaken afhandelen op een breed juridisch terrein;
  • Op grond van de polisgegevens beslissen omtrent de dekking van een zaak;
  • Met de klant overleggen over de inhoud en wijze van behandeling van de zaak. Zo nodig schakel je externe deskundigen in;
  • Sparren met collega’s over de inhoud van juridische kwesties.

Waar kom je terecht?

Je komt terecht in het bestuursrechtteam van de vestiging Amsterdam. Dit team is 1 van de 4 juridische teams bij de juridische afdeling in Amsterdam. De afdeling behandelt diverse juridische zaken op het gebied van bestuursrecht, contractueel recht, onroerende zaken en arbeid- en sociaal zekerheidsrecht. Elk team bestaat uit circa twaalf juristen en een teamleider. Een team ondersteuning verricht ondersteunende taken voor alle teams. Ons bestuursrechtteam bestaat uit een mix van juristen van verschillende leeftijden en verschillende ervaringsjaren. Alle bestuursrechtjuristen werken zelfstandig aan een procespraktijk. Waar nodig nemen wij elkaar waar. Het werken bij DAS vraagt veel van jou als jurist, maar binnen het team heerst een ontspannen, sociale en laagdrempelige sfeer. Er is voldoende ruimte om met elkaar kennis te delen en te sparren over (complexe) juridische vraagstukken. Jouw leergierigheid, interesse en stressbestendigheid voegen veel toe aan dit team. Ons team wil kwalitatief goede rechtsbijstand verlenen waarbij het belang van onze verzekerden altijd voorop staat en de organisatie wordt gekenmerkt door het mensgerichte karakter en collegialiteit. De cultuur van DAS is uit te drukken in de volgende waarden: menselijk, slim, open, betrokken en optimistisch.

Jouw werkplek is goed te bereiken met het openbaar vervoer. Vanaf Amsterdam Bijlmer ArenA is het slechts 5 minuten lopen. Wil je na jouw werk nog een voetbalwedstrijd of concert meepakken? De Johan Cruijff Arena en Ziggo Dome zijn om de hoek. Voor afspraken kan het nodig zijn dat je reist naar andere locaties. Deze locaties bevinden zich in het hele land.

Must have

  • Afgeronde wo opleiding rechten. Bij voorkeur heb je een master staats- en bestuursrecht afgerond;
  • Minimaal drie jaar werkervaring in een soortgelijke functie;
  • Proceservaring;
  • Klantgericht, stressbestendig, flexibel en sterk in plannen en organiseren;
  • Vrolijke en positieve instelling;
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden in woord en geschrift.

Ons aanbod

  • Zelfstandige, autonome functie waarbij je sterk inhoudelijke juridische kwesties behandelt op het gebied van bestuursrecht;
  • Leuke, enthousiaste collega’s;
  • Salaris tussen de €3400 en €4900 voor 38 uur. Dit is gebaseerd op aantal jaren werkervaring en exclusief 8% vakantiegeld en een 13e maand;
  • Jaarcontract met uitzicht op vast, 25 vakantiedagen en de mogelijkheid tot het opbouwen van spaaruren;
  • Collectieve verzekering voor zorg- en inkomen en een pensioenregeling;
  • Flexibele werktijden en mogelijkheid tot parttime- en thuiswerken;
  • Sfeervol kantoor met dakterras;
  • Werken aan jouw vitaliteit met DAS vitaal, door onze fitnessruimte, stoelmassages en fysiotherapie.

Belangstelling?

Klik op de knop ‘direct solliciteren’ en lever jouw cv en motivatiebrief in. Zien wij een match? Dan bestaat de procedure uit een telefonische kennismaking, twee vervolggesprekken, een e-assessment en pre-employmentscreening.

DAS heeft de pre-employmentscreening uitbesteed aan CV OK. We doen onderzoek naar deskundigheid en betrouwbaarheid, waarbij voor sommige functies onderzoek gedaan wordt naar jouw financiële achtergrond.

Toch nog vragen?

Voor vragen over de procedure kan je contact opnemen met Iris de Clerck, recruiter, via irmg.de.clerck@das.nl/06-20087624. Neem voor inhoudelijke vragen contact op met Johan Breeuwer, Teamleider Bestuursrecht, via j.breeuwer@das.nl.

Senior Jurist VTH

Senior Jurist VTH
32-36 uur
Vacaturenummer: 18030268

De functie
Als senior jurist VTH (Vergunningen, Toezicht en Handhaving) behandel je onder andere de complexe en/of meer gevoelige handhaving –en vergunning dossiers op het gebied van bouwen, strijdig gebruik, brandveiligheid, horeca, evenementen, openbare ruimte en milieu. Je vertegenwoordig het bestuur in bezwaarprocedures, zowel met betrekking tot handhaving als vergunningen. Je hebt daarbij oog voor juridische houdbaarheid, effectiviteit, bestuurlijke prioriteiten en maatschappelijk draagvlak.

Je coacht je collega’s op de inhoud en fungeert als vraagbaak/sparringpartner. Daarnaast neem je een proactieve houding aan als het gaat om stimuleren van samenwerking in het team en het gezamenlijk toewerken naar het teamresultaat. Je stimuleert ook de samenwerking met onder andere de toezichthouders, juridische bureau, vergunningen, het gebied, ruimtelijke ordening etc.. Je neemt regie op dossiers door de hele keten heen.

Je bewaakt voor zowel handhaving als vergunningen de samenhang tussen processen, instructies en brieven. Je helpt de afdeling met het leren van bezwaarzaken, zodat we het steeds een beetje beter doen. Je vervangt de coördinator VTH juristen tijdens afwezigheid.

Je maakt onderdeel uit van het team Procesuitvoering, afdeling Vergunningen Toezicht en Handhaving binnen de bestuurscommissie Zuid. Het is van belang dat je doortastend kan optreden, in hoge mate zelfstandig kan werken en je standpunten goed kan onderbouwen. Het stadsdeel werkt gebiedsgericht, als senior heb je een verbindingsrol richting het gebied.

Werkzaamheden

  • Optreden als regisseur in de voorbereiding en uitwerking bij het opleggen van (bestuurlijke) sancties.
  • Adviseert bestuur, management en collega’s op handhavings- en/of vergunningsdossiers en op regelgeving, beleid –en jaarplannen.
  • Behandelen zienswijzen, opstellen verweerschriften en optreden als vertegenwoordiger van het bestuur bij bezwaarprocedures. Hierbij moet je in bewaarzaken op vergunningen in staat zijn om besluiten te verdedigen die niet door jouzelf zijn opgesteld.
  • Levert een bijdrage aan complexe en omvangrijke gemeente brede projecten, kan daarbij optreden als projectsecretaris of projectleider.
  • Levert een actieve bijdrage aan de verbetering van (interne) werkprocessen, actualisering en kennisdeling van wet- en regelgeving en beleid en de juridische kwaliteit.
  • Treedt op bij inhoudelijke knelpunten of conflicten op als vertegenwoordiger van het team, de afdeling of de organisatie.
  • Levert als informant een bijdrage aan plannings-, voortgangs- en beoordelingsgesprekken.
  • Kan belast worden met coördinerende taken zoals coaching en werkverdeling.

Wij vragen

  • Hbowerk– en –denkniveau.
  • Juridisch opleiding, succesvol afgerond op minimaal hbo-niveau.
  • Tenminste vijf jaar ervaring als jurist, ervaring in het VTH domein is een pre.
  • Aantoonbare ervaring met juridische advisering en ervaring met politiek/bestuurlijke processen.
  • Proceservaring (zittingen).
  • Kennis van Awb, Wabo, Wro, Monumentenwet, Wet Milieubeheer, Activiteitenbesluit, APV, Drank- en Horecawet.
  • Affiniteit met en ervaring in coaching van medewerkers.
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden.

Competenties

  • We zoeken een teamplayer. Je bent gericht op samenwerking en kan makkelijk sparren/afstemmen.
  • Tegelijkertijd kun je goed zelfstandig werken en beslissingen nemen.
  • Verder zijn de volgende competenties van belang:
  • Stevige persoonlijkheid. In staat om constructief te overleggen met en te luisteren naar burgers/ondernemers en ketenpartners. Zoekt hierin proactief naar de juiste oplossingen. Beschikt over overtuigingskracht en kan met weerstand omgaan.
  • Stressbestendig. Kan goed omgaan met tijdsdruk en kan doelmatig handelen in spoedeisende situaties.
  • Goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden. In staat om besluiten voor alle betrokken partijen helder te beargumenteren.
  • Beschikt over coaching vaardigheden.
  • Bestuurlijke sensitiviteit.
  • Goed plannen en nauwkeurig werken.

Wij bieden

  • Afhankelijk van je opleiding en werkervaring bedraagt het salaris minimaal € 3.348,- en maximaal € 4.859,- bruto per maand (salarisschaal  11) op basis van 36 uren per week.
  • De gemeente Amsterdam kent prima opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden plus een goed pakket secundaire arbeidsvoorwaarden. Deze secundaire arbeidsvoorwaarden bestaan o.a. uit opname in het ABP-pensioenfonds, een maandelijkse bijdrage in de ziektekostenverzekering en per 1 januari 2017 het Individueel Keuzebudget. Dit is een vrij besteedbaar budget. Je kunt bijvoorbeeld zelf beslissen wanneer je het budget wil laten uitbetalen en hoeveel extra verlof je nodig hebt.

De organisatie
De gemeente Amsterdam wil graag voor klanten op een eenduidige manier werken en diensten verlenen. Dit geldt ook voor de zeven afdelingen Vergunningen Toezicht en Handhaving die zijn ondergebracht bij de stadsdelen. Vanuit jouw plek, bij een van de stadsdelen, werk je met het gezicht naar buiten en met meer aandacht voor wat er in de gebieden speelt. De stadsdelen kennen nog wel een ieder een eigen organisatie met specifieke opgaven in de verschillende gebieden.

Informatie
Neem voor meer informatie over de functie of procedure contact op met Monique Spiegelenburg, Coördinator juristen, bereikbaar via telefoon: 06-23952944 en/of per mail: m.spiegelenburg@amsterdam.nl.

Sollicitaties
Heb je belangstelling voor deze functie? Reageer dan uiterlijk 19 september 2018 onder vermelding van Senior Jurist VTH – 18030268.

De gemeente Amsterdam wil een diverse en inclusieve organisatie zijn. Een organisatie die ruimte biedt aan iedereen en die de kracht van de diversiteit van medewerkers gebruikt om betere resultaten te halen voor de stad. Talent als basis, diversiteit als kracht. We streven ernaar dat het personeelsbestand een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam met al haar aanwezige verschillen. Vacatures staan open voor iedereen, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld. #LI-POST

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.

Commercial Lawyer

Here at Zoomin we’re passionate about enriching and broadening our Gen Z’s lives through inspiring, emotionally compelling and empowering content. We’ve been doing this since 2001 and grew to a company of over 200 people, with over 35 nationalities and offices in Europe, Latin America and Asia.

We’re growing fast and changed to a new management a couple of months ago and are fully part of Swedish stock listed and leading international digital entertainment group: Modern Times Group

Together with our 3’000+ video journalist around the world, we’re producing 400+ premium videos a month, in 18 languages, distributed over more than 2’000 publishing websites resulting in over 3 billion views a month. This is also why we work with all the major advertisers and media agencies around the world.

Are you becoming our new:

Commercial Lawyer

As the Commercial Lawyer you will have the unique opportunity to be leading the contract negotiations with publishers, OTT, media and telecom companies. You will be an integral member of our Legal team and will assume responsibility for specific project areas. This will involve the provision of legal and solutions-driven support for all aspects our business.

What we like you to do and be responsible for:

  • Drafting & negotiation commercial contracs – in particular, media right agreements
  • Providing legal advice, guidance and solution-based recommendations to our Sales and Account Management Departments
  • Monitoring legal developments in key markets
  • Developing, building and maintaining strong relationships with current and future media partners
  • Providing broad-ranging commercially – focused legal advice to internal clients
  • Working closely with Sales and Marketing teams in respect of sales and rights delivery

In this role, you will also be afforded the opportunity to gain exposure in other commercial agreements, like branded content and advertising deals.

What you need to bring to the table:

  • University level degree (3-5 years of relevant job experience)
  • Extensive track record of dealing with high value and global media agreements
  • Able to work under pressure and with tight deadlines
  • Good understanding of IP and competition law issues
  • Excellent negotiation and relationship management skills
  • A good understanding of intellectual property issues
  • The abililty to work both autonomously and as a part of a team

Experience of drafting and negotiating premium Media and Online rights agreements in English (whether in an in-house or private practice or commercial environment) is essential for this role. You must also have a professional qualification entitling you to practice law.

Previous experience in (Commercial) Media Marketing, Online, TV, media and/or sponsorship activities is a strong preference.

Did we catch your attention?

Then become part of our family and use this unique opportunity to develop a truly international career and send your CV and covering letter to Angelina van Groezen at jobs@zoomin.tv

Juridisch Adviseur

Ben jij een ervaren jurist? Wil jij aan de slag in een uitdagende adviesfunctie én voor onze bezwaarschriftencommissie?

Gemeente Bloemendaal heeft een vacature voor een

Juridisch Adviseur

36 uur per week, schaal 10A

Wat ga je doen als Juridisch Adviseur?
Je werkt in het team Juridische Ondersteuning van de afdeling Beleid. Als juridisch adviseur lever je een bijdrage aan de bestuurlijk-juridische kwaliteit van de gemeente. Je bent een adviseur en een vraagbaak voor het bestuur en de ambtelijke organisatie. Ook werk je samen met je team aan complexe bestuurlijk-juridische vraagstukken.

Daarnaast fungeer je als secretaris van de bezwaarschriftencommissie. Je verzorgt de administratie en planning van inkomende bezwaarschriften. Tevens verricht je, samen met een aantal collega’s, de inhoudelijke ondersteuning ten behoeve van de bezwaarschriftencommissie. Je bereidt de zittingen van de commissie voor. Ter voorbereiding van de zittingen check je of de juiste informatie tijdig en compleet beschikbaar is. Je stemt af met alle betrokkenen binnen het bezwarenproces. Je stelt de conceptadviezen van de commissie op binnen de afgesproken termijnen.

Waar beschik je over?
Wij zoeken een juridisch inhoudelijk zwaargewicht met ruime kennis van de juridische onderwerpen die spelen binnen een gemeente (zoals Algemene wet bestuursrecht, Wet openbaarheid van bestuur, Wet algemene bepalingen omgevingsrecht en de Participatiewet). Je bent flexibel ingesteld, integer en klant- en servicegericht. Je bent een proactieve en prettige collega, die weet van aanpakken, afspraken nakomt en realistisch kan plannen. Daarnaast ben je betrokken bij het werk en deel je waar nodig relevante informatie met collega’s en/of de commissie. Tot slot zijn stressbestendigheid en nauwkeurigheid belangrijke eigenschappen in deze functie.

Verder beschik je over:

  • Bij voorkeur een afgeronde juridische opleiding op minimaal hbo-niveau;
  • Meerdere jaren ervaring in een vergelijkbare functie en complexe (overheids)omgeving;
  • Analytische vaardigheden, relevante juridische kennis, gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen en een goed inlevingsvermogen;
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden, zowel mondeling als schriftelijk.

Wat biedt Gemeente Bloemendaal jou?
Voor deze afwisselende en zelfstandige functie bieden wij afhankelijk van opleiding en ervaring een salaris van max. € 4.541,– bruto per maand (schaal 10A, bij een 36-urige werkweek). Het salaris wordt aangevuld met een Individueel Keuze Budget van 16,8%. De gemeente Bloemendaal investeert graag in de ontwikkeling van haar medewerkers en biedt verder een aantrekkelijk pakket aan secundaire arbeidsvoorwaarden met o.a. flexibele werktijden en een smartphone.

Bij het gemeentehuis kun je gratis parkeren.

Waarom werken bij Bloemendaal?
Gemeente Bloemendaal is één van de mooiste gemeenten van Nederland, omgeven door duinen en groen. Met 200 collega’s werken we vanuit een modern flexkantoor. De werksfeer is informeel en de lijnen zijn kort. Veel functies zijn generalistisch met een breed takenpakket en veel eigen verantwoordelijkheid. Word jij onze nieuwe collega?

Meer weten?
Neem voor meer informatie contact op met Paul Dubbe, hoofd van de afdeling Beleid (p.dubbe@bloemendaal.nl of 023-5225590).

Solliciteren op de functie van Juridisch Adviseur
Heb je interesse, solliciteer dan uiterlijk zondag 5 augustus 2018 via onze sollicitatiepagina. Wij kijken uit naar je reactie!

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

Trefwoorden: Juridische Advisering, Juridisch Advies, Jurist, Adviseur, Juridisch, Bloemendaal, Bestuursrecht, Overheid