Ben jij een ervaren jurist? En zoek je een tijdelijke functie omdat je van afwisseling houdt?
Gemeente Bloemendaal zoekt een
Juridisch Adviseur
24 uur per week, schaal 10A
Tijdelijk van 1 september 2018 tot 31 december 2018
Wat ga je doen als juridisch adviseur?
Je werkt in het team Juridische Ondersteuning van de afdeling Beleid. Als juridisch adviseur lever je een bijdrage aan de bestuurlijk-juridische kwaliteit van de gemeente. Je bent een adviseur en een vraagbaak voor het bestuur en de ambtelijke organisatie. Ook werk je samen met je team aan complexe bestuurlijk-juridische vraagstukken.
Daarnaast fungeer je als secretaris van de bezwaarschriftencommissie. Je verricht, samen met een aantal collega’s, de inhoudelijke ondersteuning ten behoeve van de bezwaarschriftencommissie. Je bereidt de zittingen van de commissie voor. Ter voorbereiding van de zittingen check je of de juiste informatie tijdig en compleet beschikbaar is. Je stemt af met alle betrokkenen binnen het bezwarenproces. Je stelt de conceptadviezen van de commissie op binnen de afgesproken termijnen.
Waar beschik je over?
Wij zoeken een juridisch inhoudelijk zwaargewicht met ruime kennis van de juridische onderwerpen die spelen binnen een gemeente (zoals Algemene wet bestuursrecht, Wet openbaarheid van bestuur, Wet algemene bepalingen omgevingsrecht en de Participatiewet). Je bent flexibel ingesteld, integer en klant- en servicegericht. Je bent een proactieve en prettige collega, die weet van aanpakken, afspraken nakomt en realistisch kan plannen. Daarnaast ben je betrokken bij het werk en deel je waar nodig relevante informatie met collega’s en/of de commissie. Tot slot zijn stressbestendigheid en nauwkeurigheid belangrijke eigenschappen in deze functie.
Verder beschik je over:
Wat biedt de gemeente Bloemendaal jou?
Voor deze afwisselende en zelfstandige functie bieden wij afhankelijk van opleiding en ervaring een indicatief salaris van max. € 4.541,– bruto per maand (schaal 10a op basis van 36 uur per week).
De functie is tijdelijk voor drie maanden, van 1 september 2018 tot 1 januari 2019. Vanwege het tijdelijke karakter is deze functie eventueel ook geschikt voor een freelancer/ZZP’er of verloning via een payroll-organisatie.
Meer informatie
Neem voor meer informatie contact op met Paul Dubbe, hoofd van de afdeling Beleid (p.dubbe@bloemendaal.nl of 023 5225590).
Solliciteren op de functie van Juridisch Adviseur
Heb je interesse, solliciteer dan uiterlijk 23 juli 2018 via onze sollicitatiepagina. We kijken uit naar je reactie!
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Trefwoorden: Jurist, Adviseur, Juridisch, Bloemendaal, Bestuursrecht, Academisch, Tijdelijk
Vanwege de groei van ons kantoor zijn wij op zoek naar een:
ADVOCAAT ARBEIDSRECHT
die zich herkent in de volgende beschrijving:
Beschrijving van ons kantoor
In de afgelopen jaren zijn wij een zichtbare speler geworden als arbeidsrechtkantoor met een vaste basis in Noord-Holland.
Wij vormen een hecht team. Daarnaast bieden wij collegiaal overleg, waarneming tijdens vakanties en ziekte, een prettige kantoorruimte en goede praktijkondersteuning.
Wij combineren advocatuur met arbeidsmediation en staan zowel werkgevers als werknemers bij. Door onze specifieke werkwijze, waarin we doortastendheid en resultaatgerichtheid combineren met een persoonlijke benadering, kennen wij een hoge klanttevredenheid.
Interesse?
De aangeboden positie is een uitgelezen kans voor een advocaat die de overstap wil maken van loondienst naar werken op zelfstandige basis. Voor een eerste indruk van ons kantoor verwijzen wij graag naar onze website: www.advocaatlewin.nl of mail voor meer informatie naar mr. Hanneke Lewin (lewin@advocaatlewin.nl).
Functiebeschrijving
Als Junior Jurist Algemeen Verbintenissenrecht ben je direct verantwoordelijk voor je eigen cliëntenbestand. Je adviseert, correspondeert, procedeert en bepaalt in overleg met jouw cliënten de noodzakelijke stappen om een zaak succesvol af te ronden. Dit betekent onder andere het voeren van kantonprocedures en van procedures bij geschillencommissies. Als jurist leg je je volledig toe op dossierbehandeling. Er bestaan ook mogelijkheden je later te specialiseren in een van de andere rechtsgebieden.
Functie-eisen
Voor deze functie zoeken we gemotiveerde WO-juristen, die we onder intensieve begeleiding opleiden. Je bent in bezit van een afgeronde opleiding WO Rechten (Master Privaatrecht). Je bent communicatief vaardig, kunt zelfstandig werken en hebt oog voor praktische oplossingen. Tot slot werk je klantgericht en heb je een leergierige instelling.
De intensieve inwerkperiode en opleiding zal plaatsvinden op ons hoofdkantoor te Leusden. Deze start op maandag 3 september. Volledige beschikbaarheid per die datum is een must. Na ca 2 maanden zul je werkzaam zijn op locatie Amsterdam of Rotterdam. Kandidaten uit ons bedieningsgebied Zuid West Nederland en regio Rotterdam en Amsterdam worden vooral gevraagd te reageren.
Wat bieden we
• Een marktconform salaris van EUR 2.437,- gebaseerd op een 38-urige werkweek;
• Variable werktijden en (eventueel) extra opbouw van roostervrije uren behoren tot de mogelijkheden;
• Goede secundaire arbeidsvoorwaarden waaronder 8% vakantiegeld en een vaste 13e maand;
• Een prima pensioenregeling (middelloon);
• Ruime mogelijkheden voor persoonlijke ontwikkeling en daarnaast het volgen van opleidingen;
• ARAG Vitaliteitsprogramma (waaronder ons sportprogramma);
• Een uitstekende reiskostenregeling.
Onze verdere arbeidsvoorwaarden en werknemersvoordelen kun je vinden op https://www.arag.nl/werken-bij/arbeidsvoorwaarden/
Interesse?
Ben jij de professional die wij zoeken en heb je belangstelling voor deze uitdagende baan? Dan ontvangen wij graag jouw CV en motivatie.
Voor online solliciteren: http://www.arag.nl/over-arag/werken-bij-arag/vacatures
Contactinfo
Voor meer informatie over deze vacature kun je contact opnemen met onze recruiter Danny Rumpel op 06 30 46 07 01 of via d.rumpel@arag.nl
Over ARAG
ARAG is een onafhankelijke rechtsbijstandverzekeraar en juridisch dienstverlener die haar klanten een breed pakket aan verzekeringen en aanvullende diensten aanbiedt. Het verhaal is uniek: het recht toegankelijk en betaalbaar willen maken voor iedereen. De ambitie is helder: de beste juridische dienstverlener van Nederland zijn. Klanttevredenheid en kwaliteit van dienstverlening zijn hierbij de uitgangspunten. ARAG Nederland maakt onderdeel uit van de ARAG Groep, een wereldwijde speler en van oorsprong Duits familiebedrijf met vestigingen in 15 Europese landen, de Verenigde Staten en Canada. Sinds 2011 is ARAG official sponsor van de KNVB scheidsrechters om samen met de KNVB Fair Play binnen het Nederlands voetbal te stimuleren.
Werken bij ARAG betekent opereren in een collegiale en inspirerende omgeving met een open en informele werksfeer. Zo’n 700 professionals doen dit dagelijks met veel enthousiasme en plezier vanuit de ARAG locaties in Amsterdam, Rotterdam, Leusden en Roermond.
Bedrijfsprofiel
ARAG is een grote internationale rechtsbijstandverzekeraar welke maatschappelijk betrokken is en de focus heeft liggen op klanttevredenheid.
Bedrijfscultuur
Een cultuur van je en jij. Elkaar groeten in de gang. Een cultuur waarbij iedereen even tijd voor elkaar vrijmaakt. En waar kennis en successen gedeeld worden. Professioneel richting de klant, informeel richting je collega’s.
Als projectjurist ga je, op tijdelijke basis, aan de slag bij een van onze opdrachtgevers in de Top 500 van het bedrijfsleven. De opdrachten variëren van gerichte juridische projecten tot projecten waarbij je een generalistische rol als bedrijfsjurist vervult. Zo leer je verschillende bedrijven en sectoren kennen. Ook leer je hoe je op de behoefte van de opdrachtgever kunt inspelen. Dit leidt ertoe dat je je een steeds beter beeld krijgt van welk type bedrijf het beste past bij jou als professional. Voor onze talentpool zijn we opzoek naar junior juristen met een achtergrond in:OndernemingsrechtFinancieel RechtIntellectueel Eigendom (IE)Breed civielrechtPrivacyArbeidsrechtVerzekeringsrechtNa je sollicitatie wordt je profiel opgenomen in onze talent pool, mochten wij een passend project voorbij zien komen dan zullen we direct contact opnemen.
Herken jij jezelf in het volgende?Afgeronde opleiding WO-Rechten (bijvoorbeeld Master in Ondernemingsrecht, Financieel Recht en/of Bedrijfsrecht) met minimaal HAVO als vooropleiding;Tussen de 0 en 3 jaar stage/werkervaring binnen de advocatuur en/of bedrijfsleven op het gebied van bijvoorbeeld (Internationaal) Contractenrecht, Ondernemingsrecht, M&A, en/of Banking & Finance;Naast je studie heb je je bezig gehouden met relevante nevenactiviteiten;Een praktische instelling, klantgericht en communicatief vaardig;Een grote mate van enthousiasme, flexibiliteit en aanpassingsvermogen;Uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden in het Nederlands en Engels;Beschikbaar voor 36/40 uur per week.
De functie van projectjurist is dé kans om inhouse ervaring op te doen. Daarnaast krijg jij:Een professioneel en enthousiast team;Een marktconform salaris;Verscheidene opleidingsmogelijkheden;Goede begeleiding voor en tijdens je opdracht;Volledige reiskostenvergoeding.
Er zijn meerdere wegen naar de (juridische) top. Naast de bekende weg via de advocatuur biedt DPA Legal voor junioren een mooie tegenhanger als kickstarter voor een succesvolle juridische carrière, en dat is iets dat we graag aan je laten zien!Talent op de juiste Plek leidt tot Geluk. Dat drijft ons om iedere dag het allerbeste uit onszelf te halen bij het plaatsen van de juiste interim juridische young professionals. DPA Legal Services bemiddelt al jarenlang junior juristen binnen de Top 500 in het bedrijfsleven. Onze specifieke focus en jarenlange ervaring heeft zich vertaald in een ijzersterk netwerk en bewezen trackrecord.
Als projectjurist ga je, op tijdelijke basis, aan de slag bij een van onze opdrachtgevers in de Top 500 van het bedrijfsleven. De opdrachten variëren van gerichte juridische projecten tot projecten waarbij je een generalistische rol als bedrijfsjurist vervult. Zo leer je verschillende bedrijven en sectoren kennen. Ook leer je hoe je op de behoefte van de opdrachtgever kunt inspelen. Dit leidt ertoe dat je je een steeds beter beeld krijgt van welk type bedrijf het beste past bij jou als professional. Voor onze talentpool zijn we opzoek naar junior juristen met een achtergrond in:OndernemingsrechtFinancieel RechtIntellectueel Eigendom (IE)Breed civielrechtPrivacyArbeidsrechtVerzekeringsrechtNa je sollicitatie wordt je profiel opgenomen in onze talent pool, mochten wij een passend project voorbij zien komen dan zullen we direct contact opnemen.
Herken jij jezelf in het volgende?Afgeronde opleiding WO-Rechten (bijvoorbeeld Master in Ondernemingsrecht, Financieel Recht en/of Bedrijfsrecht) met minimaal HAVO als vooropleiding;Tussen de 0 en 3 jaar stage/werkervaring binnen de advocatuur en/of bedrijfsleven op het gebied van bijvoorbeeld (Internationaal) Contractenrecht, Ondernemingsrecht, M&A, en/of Banking & Finance;Naast je studie heb je je bezig gehouden met relevante nevenactiviteiten;Een praktische instelling, klantgericht en communicatief vaardig;Een grote mate van enthousiasme, flexibiliteit en aanpassingsvermogen;Uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden in het Nederlands en Engels;Beschikbaar voor 36/40 uur per week.
De functie van projectjurist is dé kans om inhouse ervaring op te doen. Daarnaast krijg jij:Een professioneel en enthousiast team;Een marktconform salaris;Verscheidene opleidingsmogelijkheden;Goede begeleiding voor en tijdens je opdracht;Volledige reiskostenvergoeding.
Er zijn meerdere wegen naar de (juridische) top. Naast de bekende weg via de advocatuur biedt DPA Legal voor junioren een mooie tegenhanger als kickstarter voor een succesvolle juridische carrière, en dat is iets dat we graag aan je laten zien!Talent op de juiste Plek leidt tot Geluk. Dat drijft ons om iedere dag het allerbeste uit onszelf te halen bij het plaatsen van de juiste interim juridische young professionals. DPA Legal Services bemiddelt al jarenlang junior juristen binnen de Top 500 in het bedrijfsleven. Onze specifieke focus en jarenlange ervaring heeft zich vertaald in een ijzersterk netwerk en bewezen trackrecord.
Als Paralegal wordt je opgenomen in onze Talentpool Juridisch Ondersteunend Personeel en kun je worden benaderd voor functies bij diverse organisaties. Als paralegal ben je werkzaam op de juridische afdeling van een organisatie. Je bent verantwoordelijk voor het ondersteunen van uiteenlopende juridische werkzaamheden, welke o.a. kunnen bestaan uit het volgende:Het digitaliseren en inrichten van contractmanagement management systemen;Het up to date houden van contracten;Het voorbereiden van dossiers;Ondersteuning bieden bij in- en externe juridische vraagstukken;Het beheren en verhangen van verschillende entiteiten (Corporate Houskeeping);Het verzorgen van alle bijbehorende administratieve werkzaamheden;
Als Paralegal voldoe je aan het volgende profiel:Tenminste een afgeronde juridische HBO-opleiding;Minimaal 2 jaar relevante werkervaring in een soortgelijke functie binnen de commerciële advocatuur of het bedrijfsleven;Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal uitstekend, zowel mondeling als schriftelijk;Je werkt nauwkeurig, zelfstandig en doelgericht;Je bent verantwoordelijk, communicatief sterk en pro-actief ingesteld;Ervaring met Corporate Housekeeping is een grote pré.
Naast enorm veel kennis, persoonlijke aandacht en uitdagende opdrachten bij toonaangevende bedrijven krijg je van ons ook:Een marktconform salaris;Een aantrekkelijke bonusregeling op basis van declarabele uren;Een leaseauto, reiskostenvergoeding of een NS Business Card;Een pensioenregeling;25 vakantiedagen.
Zodra jij bij, of via, ons komt werken, maak je deel uit van een krachtig, landelijk netwerk van 1.600 deskundige professionals. Zij zetten stuk voor stuk hun expertise in bij 500 bedrijven en non-profitorganisaties, het notariaat, de advocatuur en de overheid.DPA Group is beursgenoteerd aan de Euronext Amsterdam en richt zich op de gebieden Banking & Insurance, Engineering & Consultancy, Finance & Control, International, IT, Legal, Marketing, Public en Supply chain & Procurement.DPA Legal werft Paralegals voor de private sector (Multinationals, banken, verzekeraars, pensioenfondsen, de advocatuur, het notariaat en startups) en de overheid. Wij kennen de markt en de behoefte van de opdrachtgever als geen ander en matchen deze met jouw wensen en ambitie als juridisch professional. Zo zorgen wij voor geluk. Voor zowel opdrachtgever, als medewerker.
Als Paralegal wordt je opgenomen in onze Talentpool Juridisch Ondersteunend Personeel en kun je worden benaderd voor functies bij diverse organisaties. Als paralegal ben je werkzaam op de juridische afdeling van een organisatie. Je bent verantwoordelijk voor het ondersteunen van uiteenlopende juridische werkzaamheden, welke o.a. kunnen bestaan uit het volgende:Het digitaliseren en inrichten van contractmanagement management systemen;Het up to date houden van contracten;Het voorbereiden van dossiers;Ondersteuning bieden bij in- en externe juridische vraagstukken;Het beheren en verhangen van verschillende entiteiten (Corporate Houskeeping);Het verzorgen van alle bijbehorende administratieve werkzaamheden;
Als Paralegal voldoe je aan het volgende profiel:Tenminste een afgeronde juridische HBO-opleiding;Minimaal 2 jaar relevante werkervaring in een soortgelijke functie binnen de commerciële advocatuur of het bedrijfsleven;Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal uitstekend, zowel mondeling als schriftelijk;Je werkt nauwkeurig, zelfstandig en doelgericht;Je bent verantwoordelijk, communicatief sterk en pro-actief ingesteld;Ervaring met Corporate Housekeeping is een grote pré.
Naast enorm veel kennis, persoonlijke aandacht en uitdagende opdrachten bij toonaangevende bedrijven krijg je van ons ook:Een marktconform salaris;Een aantrekkelijke bonusregeling op basis van declarabele uren;Een leaseauto, reiskostenvergoeding of een NS Business Card;Een pensioenregeling;25 vakantiedagen.
Zodra jij bij, of via, ons komt werken, maak je deel uit van een krachtig, landelijk netwerk van 1.600 deskundige professionals. Zij zetten stuk voor stuk hun expertise in bij 500 bedrijven en non-profitorganisaties, het notariaat, de advocatuur en de overheid.DPA Group is beursgenoteerd aan de Euronext Amsterdam en richt zich op de gebieden Banking & Insurance, Engineering & Consultancy, Finance & Control, International, IT, Legal, Marketing, Public en Supply chain & Procurement.DPA Legal werft Paralegals voor de private sector (Multinationals, banken, verzekeraars, pensioenfondsen, de advocatuur, het notariaat en startups) en de overheid. Wij kennen de markt en de behoefte van de opdrachtgever als geen ander en matchen deze met jouw wensen en ambitie als juridisch professional. Zo zorgen wij voor geluk. Voor zowel opdrachtgever, als medewerker.
Als Recruiter ben je verantwoordelijk voor het gehele proces rondom de aanname van kandidaten, van het eerste contact tot aan het tekenen van het contract. Je houdt je bezig met het opbouwen, onderhouden en uitbreiden van je netwerk van professionals op het gebied van Compliance & Risk. Je weet de beste kandidaten te selecteren en enthousiast te maken voor een nieuwe uitdaging binnen DPA Compliance & Risk.
Je werkt nauw samen met de Accountmanager en kunt snel schakelen als werkzaamheden zich ad hoc aandienen. Als de Accountmanager een aanvraag bij je neerlegt weet je direct je netwerk aan te spreken en de juiste match te maken. Zo ben je de hele dag aan het schakelen tussen sollicitaties, aanvragen en gesprekken. Het is dan ook van belang dat je nauwkeurig werkt en het overzicht weet te bewaren.
DPA Compliance & Risk is koploper en specialist in de arbeidsmarkt voor het bemiddelen (young) compliance professionals. Wij bemiddelen compliance professionals op tijdelijke posities binnen financiële instellingen, bedrijven en non-profit instellingen door heel Nederland. We bemiddelen op elk niveau de juiste compliance professionals (van junior tot senior) en ontzorgen opdrachtgevers middels detachering en interim professionals. DPA Compliance & Risk is een business unit van DPA Group N.V.
Als Recruiter ben je verantwoordelijk voor het gehele proces rondom de aanname van kandidaten, van het eerste contact tot aan het tekenen van het contract. Je houdt je bezig met het opbouwen, onderhouden en uitbreiden van je netwerk van professionals op het gebied van Compliance & Risk. Je weet de beste kandidaten te selecteren en enthousiast te maken voor een nieuwe uitdaging binnen DPA Compliance & Risk.
Je werkt nauw samen met de Accountmanager en kunt snel schakelen als werkzaamheden zich ad hoc aandienen. Als de Accountmanager een aanvraag bij je neerlegt weet je direct je netwerk aan te spreken en de juiste match te maken. Zo ben je de hele dag aan het schakelen tussen sollicitaties, aanvragen en gesprekken. Het is dan ook van belang dat je nauwkeurig werkt en het overzicht weet te bewaren.
DPA Compliance & Risk is koploper en specialist in de arbeidsmarkt voor het bemiddelen (young) compliance professionals. Wij bemiddelen compliance professionals op tijdelijke posities binnen financiële instellingen, bedrijven en non-profit instellingen door heel Nederland. We bemiddelen op elk niveau de juiste compliance professionals (van junior tot senior) en ontzorgen opdrachtgevers middels detachering en interim professionals. DPA Compliance & Risk is een business unit van DPA Group N.V.
De afdeling Commercial Banking bedient een breed spectrum aan zakelijke klanten. Hun portefeuille bevat zowel kleine MKB’ers als grootzakelijke klanten en ze opereren in alle sectoren van de Nederlandse economie. De relatiemanagers beheren een portefeuille met klanten. Prioriteren aan welke klanten extra aandacht te besteden, voor bijvoorbeeld acquisitie of risicobeheer, is essentieel. Toepasbare inzichten uit data zijn hierbij van grote waarde.
Als Credit Risk Analist verschaf je inzicht in de risico’s van de kredietportefeuille op basis van kwantitatieve informatie. Dit doe je door uit bestaande rapportages trends te halen en te duiden en door zelf data te ontsluiten uit de systemen en databases van de bank. De verkregen inzichten vertaal je in heldere adviezen voor het management van Commercial Banking.
Daarnaast draag je bij aan de ontwikkeling van risicomodellen, het initiëren van en participeren in stress testen, impact analyses en het opstellen van beleid. Recente voorbeelden hiervan zijn de introductie van een nieuw Early Warning and Monitoring System en Basel 4 en IFRS 9 impact analyses.
• WO-werk- en denkniveau, liefst in een exacte richting (bijv. econometrie of technisch bedrijfskunde);
• Inzicht om relevante informatie uit data sets te destilleren waarbij je het grotere geheel niet uit het oog verliest;
• Een aantal jaar ervaring in de zakelijke dienstverlening, ervaring met statistische programma’s en data handling is hierbij een pré;
• Kennis van bancaire producten en credit risk componenten zoals LGD, PD, RARORAC, etc;
• Uitstekende communicatieve vaardigheden en kan effectief samenwerken op verschillende niveaus binnen de organisatie;
• Kennis van klantbehoeften, economische- en marktontwikkelingen, management informatie en veranderingsprocessen;
• Kennis van en ervaring met het analyseren en interpreteren van externe regelgeving van wet- en regelgevers in de jurisdicties waar Commercial Banking actief is.
Wij bieden een werkomgeving waarbij jouw inzichten het dagelijks werk van honderden collega’s makkelijker kan maken. Analyses verdwijnen bij ons niet in een la, maar worden vertaald in concrete verbeteringen. Lijnen met het MT Commercial Banking en Relatiemanagers zijn kort. Je krijgt de vrijheid om zelfstandig te werken en te beslissen over uitdagende vraagstukken. Daarmee draag je direct bij aan de realisatie van de ambities van Commercial Banking en de ambities van onze klanten. We bieden je veel vrijheid om het beste uit jezelf te halen, flexibel te werken in een enthousiast team en de ruimte om te groeien. Het betreft een baan voor minimaal 36 uur.
De afdeling Business Credit Risk Commercial Banking bestaat uit hoogopgeleide professionals uit verschillende disciplines die plezier hebben in hun werk, streven naar de beste kwaliteit en met elkaar sparren om tot heldere adviezen en oplossingen te komen. Jij creëert samen met hen de sfeer! Je rapporteert aan de Manager Business Credit Risk.
Je standplaats is in Amsterdam. Uiteraard staan we open voor het Nieuwe Werken waardoor je, binnen afspraken, kunt werken op andere locaties en momenten.