Nieuwsbrief

Top vacatures

Senior Legal Counsel Regulatory bij APG Asset Management via DPA Legal

Wat je gaat doen

Als Senior Legal Counsel Regulatory word je onderdeel van het Regulatory team dat op haar beurt weer deel uit maakt van het ambitieuze legal team van APG Asset Management aan de Zuidas in Amsterdam. Binnen je dagelijkse werkzaamheden zul je je samen met je collega’s bezighouden met de impact van toezichtregelgeving op APG Asset Management als organisatie. Je helpt APG Asset Management op tijd voorbereid te zijn op de toezichtregelgeving die voor een groot deel vanuit Europa komt. Hierbij kun je denken aan regelgeving als MiFID II, EMIR, MAR, SFTR, AIFMD en de Benchmark Regulation. Je ondersteunt de verschillende bedrijfsonderdelen van APG Asset Management door relevante ontwikkelingen in de toezichtregelgeving te signaleren, waar nodig te beïnvloeden en daarover te adviseren binnen APG Asset Management. Samen met je collega’s ben je dan ook nauw betrokken bij belangrijke lobbytrajecten en consultaties in binnen- en buitenland. Als Senior Legal Counsel Regulatory ben je een belangrijke schakel binnen de organisatie. Je werkt dan ook nauw samen met andere afdelingen zoals Compliance, schakelt op directieniveau en hobt bovendien veelvuldig contact met externe partijen zoals de AFM. Je rapporteert direct aan de Head of Regulatory Strategy.

Jouw Profiel

Je bent een ambitieuze jurist met een sterk analytisch vermogen. Je bent collegiaal, op samenwerking gericht en hebt bovendien:

  • Een afgeronde universitaire opleiding Nederlands Recht;
  • Tussen de 4 en 8 jaar relevante werkervaring bij een toezichthouder, een advocatenkantoor of een financiële instelling;
  • Aantoonbare kennis van en interesse in financiële regelgeving
  • Affiniteit met fondsen en investment management in de breedste zin van het woord;
  • Een afgeronde Grotius specialisatieopleiding Effectenrecht is een pré;
  • Vloeiend in Nederlands en Engels in woord en geschrift.

Wat je van ons kunt verwachten

Als Senior Legal Counsel Regulatory krijg je de kans om het juridische vak op hoog niveau uit te oefenen en samen te werken met ambitieuze, professionele collega’s. APG mag zichzelf reeds sinds 2008 Top Employer noemenen je krijgt dan ook:

  • Een uitstekend salaris;
  • Een dertiende maand;
  • Een goed pensioen; en
  • Uitgebreide opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden.

Je werkomgeving

APG verzorgt bestuursadvisering, asset management, pensioenadministratie, -communicatie en werkgeverdiensten voor pensioenfondsen in de collectieve pensioenmarkt. APG regelt, namens zijn opdrachtgevers, het pensioen voor circa 4,5 miljoen mensen. De organisatie opereert wereldwijd met kantoren in Heerlen, Amsterdam, Brussel, New York en Hong Kong.

Het vermogensbeheer van APG wordt verzorgd door APG Asset Management. Met circa 451 miljard euro pensioenvermogen is APG Asset Management één van de grootste fiduciaire beheerders van pensioenvermogen ter wereld. Bij de asset management organisatie werken ongeveer 700 hoog gekwalificeerde medewerkers aan een stabiel investeringsbeleid gericht op de lange termijn. Doel: een goed en betaalbaar pensioen voor huidige en toekomstige generaties.

Senior Jurist VTH

Gemeente Amsterdam heeft een vacature voor een

Senior Jurist VTH

Vaste baan, voor 32-36 uur

 

Wat ga je doen als Jurist Vergunningen Toezicht en Handhaving?

Als senior jurist VTH behandel je onder andere de complexe en/of
meer gevoelige handhavingsdossiers op het gebied van bouwen,
strijdig gebruik, brandveiligheid, horeca, evenementen, openbare
ruimte en milieu. De dossiers komen voort uit constateringen
gedaan door toezichthouders. Daarnaast vertegenwoordig je het
bestuur in bezwaarprocedures, zowel met betrekking tot handhaving
als vergunningen. Je fungeert als vraagbaak en sparringspartner
voor de overige juristen VTH. Niet alleen op de inhoud, je neemt
ook een proactieve houding aan als het gaat om stimuleren van
samenwerking in het team en het gezamenlijk toewerken naar het
teamresultaat. Je neemt regie op afdeling overstijgende dossiers.
Je bewaakt de samenhang tussen processen, instructies en brieven
en stimuleert ketensamenwerking. Je vervangt de coördinator VTH
juristen tijdens afwezigheid.

Je maakt onderdeel uit van het team Procesuitvoering, afdeling
Vergunningen Toezicht en Handhaving binnen de bestuurscommissie
Zuid. Het is van belang dat je doortastend kan optreden, in hoge
mate zelfstandig kan werken en je standpunten goed kan onderbouwen.
Het stadsdeel werkt gebiedsgericht, het is daarbij van belang
dat je kan inschatten wanneer het nodig is om een zaak af te
stemmen met de gebiedsteams.

De werkzaamheden bestaan onder meer uit het volgende:

  • Beoordelen van handhavingsverzoeken en op basis daarvan indien
    nodig juridische interventies plegen;
  • Intrekken van niet gebruikte vergunningen;
  • Opstellen van besluiten naar aanleiding van constateringen door
    toezichthouders;
  • Bieden van juridische ondersteuning voor de afdeling VTH;
  • Behandelen zienswijzen en opstellen verweerschriften in bezwaarprocedures;
  • Optreden als vertegenwoordiger van het bestuur bij bezwaarprocedures;
  • Deelname aan stedelijke handhavingsacties en -projecten;
  • Deelname aan stedelijke overleggen;
  • Bijdragen aan de verbetering van (interne) werkprocessen;
  • Bijdragen aan actualisering en kennisdeling van wet- en regelgeving
    en beleid;
  • Begeleiden en inwerken nieuwe medewerkers.

Wij vragen

  • HBO werk- en denkniveau
  • Juridisch opleiding, succesvol afgerond op minimaal HBO niveau
  • Tenminste drie jaar ervaring als jurist VTH (Handhaving en/of
    Vergunningen)
  • Aantoonbare ervaring met juridische advisering en ervaring met
    politiek/bestuurlijke processen;
  • Kennis van Awb, Wabo, Wro, Monumentenwet, Wet Milieubeheer,
    Activiteitenbesluit, APV, Drank- en Horecawet;
  • Affiniteit met en ervaring in coaching van medewerkers;
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden.

Competenties

We zoeken een teamplayer. Je bent gericht op samenwerking en
kan makkelijk sparren/afstemmen. Tegelijkertijd kun je goed zelfstandig
werken en beslissingen nemen.

Verder zijn de volgende competenties van belang:

  • Stevige persoonlijkheid. In staat om constructief te overleggen
    met en te luisteren naar burgers/ondernemers en ketenpartners.
    Zoekt hierin proactief naar de juiste oplossingen. Beschikt over
    overtuigingskracht en kan met weerstand omgaan;
  • Stressbestendig. Kan goed omgaan met tijdsdruk en kan doelmatig
    handelen in spoedeisende situaties;
  • Goede mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden.
    In staat om besluiten voor alle betrokken partijen helder te
    beargumenteren;
  • Beschikt over coaching vaardigheden;
  • Bestuurlijke sensitiviteit;
  • Goed plannen en nauwkeurig werken.

Wat biedt Gemeente Amsterdam jou?

  • Afhankelijk van je opleiding en werkervaring bedraagt het salaris
    minimaal € 3.080,- en maximaal € 4.541,- bruto per maand (salarisschaal
    10A) op basis van 36 uren per week.
  • De gemeente Amsterdam kent prima opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden
    plus een goed pakket secundaire arbeidsvoorwaarden. Deze secundaire
    arbeidsvoorwaarden bestaan o.a. uit opname in het ABP-pensioenfonds,
    een maandelijkse bijdrage in de ziektekostenverzekering en per
    1 januari 2017 het Individueel Keuzebudget. Dit is een vrij besteedbaar
    budget. Je kunt bijvoorbeeld zelf beslissen wanneer je het budget
    wil laten uitbetalen en hoeveel extra verlof je nodig hebt.

De organisatie

De gemeente Amsterdam wil graag voor klanten op een eenduidige
manier werken en diensten verlenen. Dit geldt ook voor de zeven
afdelingen Vergunningen Toezicht en Handhaving die zijn ondergebracht
bij de stadsdelen. Vanuit jouw plek, bij een van de stadsdelen,
werk je met het gezicht naar buiten en met meer aandacht voor
wat er in de gebieden speelt. De stadsdelen kennen nog wel een
ieder een eigen organisatie met specifieke opgaven in de verschillende
gebieden.

Informatie

Neem voor meer informatie over de functie of procedure contact
op met Monique Spiegelenburg, Coördinator juristen VTH, bereikbaar
via telefoon: 020-2521793 en/of per mail:
m.spiegelenburg@amsterdam.nl

Solliciteren op de functie van Jurist VTH

Heb je belangstelling voor deze functie? Reageer dan uiterlijk
29 april 2018 onder vermelding van Senior Jurist VTH – 18030268
via onze

sollicitatiepagina
.

De gemeente Amsterdam wil een diverse en inclusieve organisatie
zijn. Een organisatie die ruimte biedt aan iedereen en die de
kracht van de diversiteit van medewerkers gebruikt om betere
resultaten te halen voor de stad. Talent als basis, diversiteit
als kracht. We streven ernaar dat het personeelsbestand een afspiegeling
is van de beroepsbevolking van Amsterdam met al haar aanwezige
verschillen. Vacatures staan open voor iedereen, tenzij uitdrukkelijk
anders vermeld.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs
gesteld.

Trefwoorden: Jurist, Juridisch Medewerker, Jurist Handhaving,
Jurist Vergunningen, Juridisch Adviseur, Overheid, Gemeente,
Awb, Wabo, Wro, Wet Milieubeheer, HBO

0

Consultant Werving & Selectie – Compliance

Wat je gaat doen

Als Consultant Werving en Selectie ben je verantwoordelijk voor het gehele proces rondom de aanname van kandidaten, van het inzetten van passende arbeidsmarktcommunicatie & wervingsbronnen, heet eerste contact tot aan het tekenen van het contract. Je houdt je bezig met het opbouwen, onderhouden en uitbreiden van je netwerk van professionals op het gebied van Compliance. Je weet de beste kandidaten te selecteren en enthousiast te maken voor een nieuwe uitdaging binnen de DPA Business unit.

Je werkt nauw samen met de Business Manager en kunt snel schakelen als werkzaamheden zich ad hoc aandienen. Als de Business Manager een aanvraag bij je neerlegt weet je direct je netwerk aan te spreken en de juiste match te maken. Zo schakel je tussen sollicitaties, aanvragen en gesprekken. Het is dan ook van belang dat je nauwkeurig werkt en het overzicht weet te bewaren.

  • Dagelijks bijhouden van actief werkzoekende op de beschikbare portals;
  • Opzetten van wervingsacties voor specifieke vacatures;
  • Enthousiasmeren van latent werkzoekende voor vacatures;
  • Ontwikkelingen op de arbeidsmarkt signaleren en hier op inspelen;
  • Voeren van sollicitatiegesprekken met kandidaten;
  • Begeleiden van kandidaten gedurende de selectieperiode.

Jouw Profiel

Idealiter heb je al ervaring met arbeidsbemiddeling én op het vakgebied van Compliance. We vinden het echter veel belangrijker dat je gemakkelijk contact maakt met mensen en beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden, doorzettingsvermogen en een gezonde dosis humor. Daarnaast vul je voor een groot deel je eigen agenda, dus zelfstandigheid en een ondernemende instelling komen ook goed van pas.

In het kort:

  • Een afgeronde HBO/WO opleiding;
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden;
  • Een leuke, enthousiaste persoonlijkheid;
  • Je bent sociaal, energiek en maakt makkelijk contact;
  • Affiniteit met arbeidsbemiddeling en/of Compliance is een grote pré;
  • Je hebt 2-5 jaar werkervaring in de arbeidsbemiddeling;
  • Samenwerking is ontzettend belangrijk, je schakelt makkelijk met de consultants en kan commercieel met hen meedenken;
  • Humor en gezelligheid is jou niet vreemd!

Wat je van ons kunt verwachten

We vragen veel, maar we stellen er ook veel tegenover. Naast een goed salaris en een uitstekende bonusstructuur bieden wij je een fantastische baan in een enthousiast en gedreven team met een informele werksfeer. DPA biedt je geen baan, maar een loopbaan! En verder:

  • De kans om het vak verder uit te diepen en je verder te ontwikkelen;
  • Passende reiskostenvergoeding;
  • Laptop en telefoon van de zaak;
  • 25 vakantiedagen met optie om 5 extra dagen te kopen;
  • Veel vrijheid, ruimte voor eigen initiatief en ondernemerschap;
  • Individuele opleiding- en trainingsmogelijkheden via de DPA Academy;
  • Alle ruimte om je werk zelf in te richten. Recruitment is mensenwerk en dat kan alleen als je; werkt vanuit je eigen visie!

Je werkomgeving

DPA Compliance is een business unit van DPA Group N.V. DPA Compliance is koploper en specialist in de arbeidsmarkt voor Compliance professionals. Wij bemiddelen Compliance professionals op tijdelijke posities binnen financiële instellingen, bedrijven en non-profit instellingen door heel Nederland.

Wij brengen goed in kaart waar opdrachtgevers en professionals behoefte aan hebben. Door onze specifieke focus kennen wij de markt eCompliance professional (van junior tot senior) en ontzorgen u door onze drie diensten in te zetten: detachering, interim, consultancy. Daarin streven wij naar een duurzame relatie met onze opdrachtgevers en professionals.

Junior Recruiter – Compliance

Wat je gaat doen

Als Recruiter nemen we jou mee in de wereld van recruitment en leren we je alle facetten van het vak. Van Boolean search tot recruitment marketing en het schrijven van vacatureteksten tot het voeren van sollicitatiegesprekken. Je begint met het verkennen van de arbeidsmarkt en het opbouwen van je netwerk. In de huidige arbeidsmarkt heb je een dosis creativiteit en doorzettingsvermogen hard nodig. Je leert passende kanalen en tools in te zetten om de juiste kandidaten te bereiken. Denk hierbij aan: LinkedIn, Facebook, netwerkgroepen, DPA-database en Boolean search. Je bouwt in samenwerking met je team aan georganiseerde talenten pools. Je kunt snel handelen wanneer er zich werkzaamheden en projecten (ad hoc) aandienen. Het is van belang dat je nauwkeurig werkt en het overzicht tijdens alle werkzaamheden weet te bewaren.

  • Je weet voor DPA Compliance de juiste arbeidsmarktcommunicatie toe te passen;
  • Het ontwikkelen van aansprekende en creatieve vacatureteksten om deze vervolgens online te plaatsen;
  • Je bent verantwoordelijk voor het actief searchen en benaderen van kandidaten;
  • Telefonisch grondig interviewen van kandidaten om zo een eerste screening te doen en ze in te plannen voor een eerste gesprek;
  • Je verwerkt de binnenkomende cv’s in het personeelssysteem en je past meteen een screening toe;
  • Je bouwt in samenwerking met je team talentpools op;
  • Werken binnen een sympathiek, commercieel gedreven organisatie, waar veel ruimte is voor humor en gezellige borrels.

Jouw Profiel

Je bent commercieel gedreven en hebt een proactieve houding. Wij vinden het daarnaast belangrijk dat je sociaal en communicatief vaardig bent, energiek, beschikt over doorzettingsvermogen en je hebt een gezonde dosis humor.

Je vult in overleg met je team jouw agenda. Hiervoor breng je zelfstandigheid en een proactieve houding mee.

  • Een afgeronde HBO/WO-opleiding;
  • Je hebt affiniteit met compliance/de financiële sector;
  • Een commerciële drive en flinke dosis energie;
  • Sociale en communicatieve vaardigheden;
  • Je bent creatief, proactief en zelfstandig.

Wat je van ons kunt verwachten

Naast een goed salaris en bieden wij jou een fantastische baan in een enthousiast en gedreven team, met een informele werksfeer. DPA bied je geen baan, maar een loopbaan! En verder:

  • De kans om het vak van recruiter te leren kennen en je hierin te ontwikkelen;
  • Intensieve begeleiding en coaching door ervaren collega recruiters en consultants;
  • Veel vrijheid, ruimte voor eigen initiatief en creativiteit;
  • Ontwikkelings- en doorgroeimogelijkheden binnen een sympathiek, informeel en dynamisch bedrijf;
  • Aandacht voor persoonlijke en professionele ontwikkeling via de DPA Academy en individuele trainingsmogelijkheden. Zie ook: https://www.dpa.nl/dpa-academy.

Je werkomgeving

DPA richt zich op advies, duurzame en flexibele inzetbaarheid van specialistische professionals en het ontwikkelen van kennis en kunde. Zo helpen we professionals en organisaties om hun prestaties te verbeteren. Hiertoe steunen we naast ruim 1.700 eigen professionals op een landelijk netwerk van hooggekwalificeerde zelfstandigen.

DPA is als onderneming in 1992 opgericht, is beursgenoteerd aan de Euronext en heeft naast autonome groei, door meerdere overnames (o.a. ConQuaestor, Fagro en PeopleGroup) een gestage groei doorgemaakt.

Naast werving en detachering van professionals verzorgen we in toenemende mate toegepaste consultancy en projecten. Onze focus ligt op de vakgebieden Finance, Engineering &

Consultancy, IT, Legal, Public, Supply Chain, Marketing en Services. Via gespecialiseerde businessunits blijven we dicht bij de professionals en opdrachtgevers en weten we talenten te verbinden aan de juiste organisaties en uit te dagen. Organisaties en professionals de best mogelijke ondersteuning bieden om hun ambities te realiseren. Dat is wat DPA als specialisten specialist doet.

Juridisch Adviseur (medior)

Juridisch Adviseur Medior

Locatie: Hilversum

Werkweek: 40

Type vacature: Professionals

Opleidingsniveau: Master

Elke dag bezig willen zijn met wisselende rechtsgebieden in
een groeiende organisatie? Dan zit je als Juridisch Adviseur
goed bij NCOI Groep!

NCOI Groep bestaat inmiddels uit een groot aantal verschillende
labels, zoals onder andere Schoevers, Scheidegger, NTI en Luzac.
Maar NCOI Groep blijft groeien en het is dan ook belangrijk dat
de Juridische afdeling mee kan met deze groei. Daarom kan het
huidige Legal team worden uitgebreid met een nieuwe Juridisch
Adviseur.

Als Juridisch Adviseur ben je verantwoordelijk voor het tijdig
en correct oplossen van juridische (civielrechtelijke) vraagstukken.
Op basis van de dossiers beoordeel je of er wel of geen procedure
opgestart dient te worden en handel je de dossiers af. Verder
fungeer je samen met de rest van je team als de juridische vraagbaak
voor de gehele organisatie. De combinatie van inhoudelijk interessante
vraagstukken en het iedere dag behalen van concrete resultaten
maakt deze functie zo interessant.

Verder bestaan de werkzaamheden uit:

Het voeren van inhoudelijk verweer in woord en geschrift bij
de kantonrechter, de Geschillencommissie, enzovoort.

Het adviseren over en het opstellen van juridisch inhoudelijk
verweer inzake klachten van cursisten.

Het inhoudelijk adviseren van verschillende afdelingen binnen
de organisatie voornamelijk op het gebied van algemeen contractenrecht,
consumentenrecht, vennootschapsrecht, IE, privacy- en onderwijsrecht.

Het Team

Als Juridisch Adviseur maak je samen met twee Juridisch Adviseurs
en een Juridisch Administratief Medewerker deel uit van de afdeling
Legal. Je rapporteert aan het Hoofd Juridische Zaken.

Het profiel

De ideale kandidaat voor deze vacature heeft na het afronden
van een Masteropleiding Rechten minimaal 4 jaar relevante werkervaring
opgedaan binnen een resultaatgerichte omgeving, bijvoorbeeld
bij een rechtsbijstandsverzekeraar. Je voelt je uitstekend thuis
in een zakelijke en dynamische omgeving, waarin jij je juridische
kennis en ervaring kan combineren met je aanpakkers mentaliteit
om zo een expertrol te vervullen.

Bovendien beschik je over:

• Een accurate en doelgerichte werkwijze

• Commercieel inzicht en doorzettingsvermogen

• Visie en overtuigingskracht

• Een goed analytisch denkvermogen

• Goede communicatieve vaardigheden en een uitstekende beheersing
van de Nederlandse taal in woord en schrift

De organisatie

Werkend Nederland sterk maken en sterk houden. Dat is waar NCOI
Groep voor staat. Nogal ambitieus, horen we je denken. Dat klopt.
Ambitie is een belangrijk woord in onze organisatie. Het typeert
ons. We waren al ambitieus toen we in 1996 begonnen. Ons doel
was toen om hét opleidingsinstituut van Nederland te worden.
De grootste, omdat we echt een verschil wilden maken. De beste,
omdat onze doelgroep terecht veeleisend is. De sterkste, omdat
we de bepalende rol in onze samenleving vol verantwoordelijkheid
wilden dragen.

Dat doel is inmiddels gerealiseerd. We zijn de opleider van
werkend Nederland. We maken jaarlijks tienduizenden werkenden
sterker en waardevoller voor de organisaties waarvoor zij werken.
We vergroten hun kennis, vaardigheden en competenties. Dus ja,
we zijn ambitieus. En we blijven dat. Herken je de wil om te
winnen in jezelf? Dan nodigen we je graag uit om met ons mee
te bouwen. Om samen te werken aan een blijvend sterker Nederland.

Het aanbod

Wij bieden je een salaris van €3300,- tot €3800,- per maand
o.b.v. 40 uur, afhankelijk van je ervaringsprofiel

Je kunt nog zo ambitieus en succesvol zijn, zonder werkplezier
is het niet de moeite waard. Vinden wij. Daarom hebben we altijd
bewust gebouwd aan een inspirerende werkcultuur. Waardoor een
aangename wisselwerking ontstaat tussen ons en nieuwe mensen
die zich bij ons aansluiten. We investeren in elkaar. Met tijd,
energie, aandacht. Wij bieden onze mensen een plek waar ze volkomen
zichzelf kunnen zijn. Met een nuchtere cultuur. Een gezonde werk/privé
verhouding. En met een arbeidsvoorwaardenpakket waarmee we je
uitdagen het beste uit jezelf te halen.

Meer informatie

Het is de combinatie van soms zelfs tegengestelde waarden, die
het werken bij NCOI zo uniek maakt. De combinatie van enorme
ambitie aan de ene kant en een nuchtere werksfeer aan de andere.
Van groei en commercieel succes én van maatschappelijke verantwoordelijkheid.
Van een hechte groepsorganisatie én van sterke, afzonderlijke
merken.

Als jij denkt dat de combinatie tussen ons en jou net zo uniek
is, dan maken we graag kennis met je. Stuur ons je motivatie
plus een CV t.a.v. Lieke Janssen via de ‘Solliciteer’ button.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs
gesteld.

Trefwoorden: Vacature, Fulltime, Hilversum, Consultant, Jurist.

Interim Privacy Counsel

Wat je gaat doen

Als Interim Privacy Counsel (IPC) in dienst bij DPA Privacy bescherm jij de reputatie van onze opdrachtgevers. Jij levert een belangrijke bijdrage aan het vormgeven en bewaken van het privacybeleid bij gerenommeerde organisaties. Je helpt hen om privacyrisico’s concreet en beheersbaar te maken. Je voert privacy impact assessments uit en adviseert over privacy compliance. Verder help je om de processen en systemen zo aan te passen dat de organisatie voldoet aan de wet- en regelgeving. Je bent sparring partner over privacyvraagstukken en helpt om de benodigde maatregelen te treffen om het privacybewustzijn in de organisatie te vergroten.

Jouw Profiel

Je bent een resultaatgerichte, ondernemende persoonlijkheid met een goed ontwikkeld analytisch denkvermogen, en met:

  • Een afgeronde wo-opleiding, bij voorkeur juridisch, bedrijfseconomisch, ICT of organisatiekunde;
  • Drie tot vijf jaar (relevante) werkervaring op het gebied van privacy en gegevensbescherming;
  • Actuele kennis van de Wbp, de meldplicht datalekken en de naderende privacywetgeving en bij voorkeur ook kennis van informatiebeveiliging;
  • Je bent communicatief vaardig in de Nederlandse en Engelse taal, en weet complexe zaken helder uit te leggen.

Wat je van ons kunt verwachten

In deze zelfstandige functie krijg je veel verantwoordelijkheid en ben je verzekerd van een steile leercurve op het snijvlak van legal, compliance, risk en ICT. DPA Privacy biedt:

  • Afwisselende opdrachten die aansluiten bij je ontwikkeling;
  • Een professioneel en enthousiast team waar je altijd op kunt steunen;
  • Een goed salaris en een aantrekkelijk pakket secundaire arbeidsvoorwaarden;
  • Een ruim opleidingsbudget en persoonlijke begeleiding.

Je werkomgeving

DPA Privacy richt zich volledig op privacy. We bieden onze opdrachtgevers een totaaloplossing voor het verantwoord omgaan met persoonsgegevens: de juridische, technische en procesmatige aspecten tot en met het privacybewustzijn. Voor de tijdelijke invulling van opdrachten en projecten bemiddelen we Interim Privacy Counsels die bij ons in dienst zijn, maar ook zelfstandige Privacy Counsels. Specialisten die continu meedraaien in de voorhoede van de ontwikkelingen. En die samen met vakgenoten het verschil kunnen maken bij bedrijven en instellingen die aantoonbaar ‘in control’ willen zijn.

Senior Interim Privacy Counsel

Wat je gaat doen

We hebben regelmatig uiteenlopende opdrachten bij bedrijven en (semi)overheidsorganisaties. Denk hierbij aan Privacy Impact Assessments (PIA), inventarisatie van datastromen en het opstellen van privacybeleid en cookiestatements. Ook de rol van Data Protection Officer of Functionaris Gegevensbescherming op afstand behoort tot de mogelijkheden.

Jouw Profiel

Je bent gewend om je in verschillende onbekende omgevingen te bewegen. Daarnaast heb je:

  • Een afgeronde wo-opleiding;
  • Meer dan vijf jaar aantoonbare ervaring in het zelfstandig uitvoeren van privacy- en information securityopdrachten;
  • De Wbp, Meldplicht datalekken, de Europese Privacy Verordening, privacy by design/default zijn voor jou geen onbekende begrippen meer;
  • Oftewel: je hebt een overtuigend track record en een privacy opdracht is bij jou in vertrouwde handen!

Wat je van ons kunt verwachten

DPA Privacy biedt mooie opdrachten op het vlak van privacy en data protectie. DPA Privacy maakt onderdeel uit van het beursgenoteerde DPA Group dat professionals detacheert in vrijwel alle sectoren van de Nederlandse economie. Dit staat garant voor een geweldig netwerk vol met interessante opdrachten. DPA biedt een goed salaris en een aantrekkelijk arbeidsvoorwaardenpakket. Een ruim opleidingsbudget en persoonlijke begeleiding behoort ook tot de mogelijkheden.

Je werkomgeving

DPA Privacy richt zich volledig op privacy. We bieden onze opdrachtgevers een totaaloplossing voor het verantwoord omgaan met persoonsgegevens: de juridische, technische en procesmatige aspecten tot en met het privacybewustzijn. Voor de tijdelijke invulling van opdrachten en projecten bemiddelen we Interim Privacy Counsels die bij ons in dienst zijn, maar ook zelfstandige Privacy Counsels. Specialisten die continu meedraaien in de voorhoede van de ontwikkelingen. En die samen met vakgenoten het verschil kunnen maken bij bedrijven en instellingen die aantoonbaar ‘in control’ willen zijn.

Senior Legal Counsel bij Statkraft

Functie

The Statkraft Group Legal Department currently consists of about
40 lawyers and has offices in Oslo, London, Stockholm, Amsterdam,
Düsseldorf, Tirana, Istanbul, Delhi, Lima, Florianopolis and
Santiago. The group is currently looking for a senior lawyer
to join Statkraft Legal in Amsterdam, as a means to strengthen
the international trading and origination business of Statkraft.
The new Senior Legal Counsel team member will be a significant
contributor to all key stages of commercial business, from advising
on the regulatory framework and developing the business ideas,
including the contractual framework for implementation, to deal
negotiation and execution. Legal works in close cooperation with
Statkraft businesses all over the European continent and beyond,
facilitating transactions, while ensuring appropriate legal risk
management. The new Senior Legal Counsel is expected to collaborate
closely with especially front office staff in Amsterdam and San
Francisco.

Main tasks:

  • Advise on regulatory regimes, including and in relation to renewable
    energy in Europe and in North America (primarily the USA);
  • Negotiate standard commodity trading framework agreements (e.g.
    single trade agreements and master agreements);
  • Assist in the development and negotiation of bespoke trading
    and origination transactions;
  • Support the front office teams with regards to any other legal
    matter in relation to the trading and origination activities,
    such as notifications to authorities, obtaining of licenses,
    power exchange or clearing bank issues, claims, etc;
  • Conduct thorough regulatory and compliance review on new business
    lines and transaction types;
  • Advise on legal risk, including providing input to Risk Management
    and senior management;
  • Instruct and manage the work of external counsel when and where
    appropriate;
  • Create and implement comprehensive and efficient processes to
    maintain and stay up to date with required aspects of regulatory
    compliance.

Bedrijf

Statkraft, 100% owned by the State of Norway, is Europe’s largest
generator of renewable energy. Since 1998 the company expanded
its activities outside Norway and has become a leading European
trader of power, gas, renewable and emission certificates as
well as a broad range of structured products. Statkraft is one
of the larger players and service providers in managing distributed
energy generation in for example the UK and Germany. Statkraft
consists of 3800 committed and ambitious colleagues sharing a
passion for renewable energy.

Aanbod

  • Professional and personal development in a financially stable
    company with a clear and long term ambition to be an important
    part of the fast changing energy business;
  • Opportunity to help grow Statkraft’s newly-formed North American/US
    business;
  • A working environment characterized by professionalism, collegiality,
    responsibility and motivation;
  • A diverse workplace with regard to gender, age and cultural
    background;
  • Competitive terms of employment.

Profiel

  • Qualified lawyer, preferably with both US and Dutch law background
    (ex: JD, LLM, or Bar Exam) (US lawyer having worked in the Netherlands
    or vice versa), with five years of professional experience within
    an international law firm or in a multinational energy company;
  • Experience in drafting contracts, ideally energy related ones
    such as PPAs and certificates trading agreements;
  • Knowledge of energy regulation;
  • Excellent English skills; another language such as Dutch, German
    or French is an advantage;
  • Result driven, self-starter and able to take initiative;
  • Ability to balance legal and commercial objectives;
  • Good team player;
  • High level of personal integrity;
  • Willingness to work across geographies and time zones.

Meer informatie over de vacature:

Senior Legal Counsel bij Statkraft

Belastingadviseur (2-5 jaar) bij Arcagna

Functie

Vanwege de groeiende praktijk is Arcagna op zoek naar zowel
een junior (2-5 jaar werkervaring) als meer senior (6-8 jaar
werkervaring) belastingadviseur.

Samen met het team van fiscalisten, advocaten en (kandidaat-)notarissen
adviseer je vermogende particulieren en familiebedrijven (“private
clients”). De advisering richt zich op het structureren van het
familievermogen, zowel het ondernemings- als privévermogen. De
werkzaamheden zijn veelomvattend en bestaan onder andere uit
het structureren van (internationale) investeringen, het adviseren
over de bescherming van privacy, bedrijfsopvolging, de gevolgen
van (r)emigratie en estate planning.

In internationale zaken werk je samen met een netwerk van gespecialiseerde
buitenlandse kantoren. Indien een specifieke vraag of wens van
een cliënt dat verlangt, kan je ook in Nederland een beroep doen
op een netwerk van topadviseurs en professionals. Op deze manier
is Arcagna voor cliënten een one-stop-shop.

Arcagna richt zich op het tot stand brengen van een duurzame
vertrouwensrelatie met haar cliënten. Dat schept de basis van
waaruit je op de hoogte bent van de zaken die spelen in de familie
en onderneming, zodat jij jouw expertise ten volle kunt inzetten.

Je treedt ook op als adviseur van de adviseur, zoals accountants,
belastingadviseurs en family offices die de expertise van Arcagna
inroepen. Gezamenlijk zorg je dan voor het beste advies voor
de cliënt.

Bedrijf

Arcagna is een onafhankelijk nichekantoor dat zich exclusief
richt op de geïntegreerde fiscale en juridische advisering van
vermogende private clients. Met fiscale en juridische expertise
biedt Arcagna oplossingen die passen bij de wensen van cliënten.
Het doel van Arcagna is het creëren van rust en helderheid.

Aanbod

Bij Arcagna werk je in een dynamisch en betrokken team, waarbij
jouw talent ten volle tot bloei kan komen in een inspirerende
werkomgeving. Arcagna vindt het hierbij belangrijk dat je direct
klantcontact hebt. Daarnaast wordt eigen initiatief gestimuleerd
en is er veel ruimte voor persoonlijke ontwikkeling. Zo krijg
je bijvoorbeeld begeleiding van een professionele coach, zodat
je het beste uit jezelf kunt halen.

Het salaris bij Arcagna is marktconform en vergelijkbaar met
de Zuidas-kantoren. Ook de secundaire arbeidsvoorwaarden zijn
uitstekend (o.a. pensioen en 30 vakantiedagen).

Profiel

  • Afgeronde masteropleiding fiscaal recht en/of fiscale economie
    en 2 tot 8 jaar fiscale werkervaring;
  • Echte vakliefhebber met brede interesse en de ambitie om op
    diverse fiscale rechtsgebieden actief te zijn;
  • Uitstekend fiscaal-juridisch inzicht;
  • Bestand tegen de uitdagingen van een baan in het topsegment;
  • Humor, gezonde dosis relativeringsvermogen en eigen initiatief.

Meer informatie over de vacature:

Belastingadviseur (2-5 jaar) bij Arcagna

Stage Online Marketing bij DPA Group N.V.

Wat je gaat doen

Tijdens je stage periode zul je meer leren over: Zoekmachine optimalisatie, Zoekmachine adverteren, Email Marketing, Content Marketing, Social media kanalen, Google AdWords & Google Analytics.Je zult stage lopen in het marketing team van DPA Professionals en je onder andere bezighouden met de volgende taken:Het schrijven van advertenties en beheren van campagnes;Het opzetten en inrichten van succesvolle online wervingscampagnes;Doelgroep analyses uitvoeren en Social media activiteiten monitoren;Onze eigen Community website en Partner websites optimaliseren voor zowel zoekmachines als bezoekers;Conversie optimalisatie op landingspagina’s;Bezoekers analyseren en rapportages opstellen van resultaten;Het schrijven en verbeteren van webteksten.

Jouw Profiel

Wil jij een relevante bijdrage leveren aan onze online marketing/communicatie strategie? Wij zoeken een student die een HBO/WO opleiding volgt in de richting van commercie/communicatie/marketing en die zich herkent in onderstaande eigenschappen:Je bent proactief ingesteld;Je neemt initiatieven en komt met verbetervoorstellen of oplossingen;Je bent leergierig;Je houdt van creatief denken en ondernemend te werk gaan;Je bent een teamplayer maar ook zelfstandig;Ervaring op het gebied van Online Marketing (minor, cursus) is een pre;Ervaring met Adobe Photoshop en/of InDesign is een pre;Ervaring met HTML, CSS of Programmeertalen als .net, php of java is een pre.Benoem in je motivatiebrief welk onderdeel van online marketing je aanspreek en wat je hiervan graag zou willen leren.

Wat je van ons kunt verwachten

Fantastische stage periode voor een eindscriptie of werk stage voor onze opdrachtgevers;Kans op een vaste aanstelling in ons team;Professionele maar informele sfeer;Een jong en enthousiast team;Stage vergoeding 450,-;Vrijheid om jezelf door te ontwikkelen.

Je werkomgeving

DPA richt zich op advies, duurzame en flexibele inzetbaarheid van specialistische professionals en het ontwikkelen van kennis en kunde. Onze aanpak is erop gericht om mensen en organisaties in staat te stellen om hun prestaties te verbeteren. Hiertoe steunt DPA naast onze ruim 1.600 vaste medewerkers DPA op een landelijk netwerk van hooggekwalificeerde zelfstandige professionals. De onderneming komt voort uit DPA Flex, dat in 1992 is opgericht en in 1999 als DPA Group een beursnotering aan Euronext Amsterdam kreeg. DPA ging in 2011 samen met de Nederlandse Interim Groep, en maakt sindsdien een gestage groei door. In 2012 voegde Benkis zich bij de groep, gevolgd door Cauberg-Huygen Raadgevende Ingenieurs in 2013 en Fagro in 2014.