Leden voor de Hoor- en adviescommissie voor bezwaarschriften en klachten (HAC)
4 uur | Haarlem
De organisatie:
De provincie Noord-Holland vindt het belangrijk om bezwaren en klachten goed en zorgvuldig te behandelen. In de eerste plaats handelt het provinciebestuur bezwaren graag informeel af. Door het structureel toepassen van die informele aanpak worden veel geschillen opgelost. Wanneer dat, om welke reden dan ook, niet mogelijk is, wordt een bezwaar of klacht voorgelegd aan een onafhankelijke Hoor- en Adviescommissie (HAC). Nadat de HAC de partijen heeft gehoord adviseert zij aan Gedeputeerde Staten (GS) van Noord-Holland over de afhandeling van het bezwaar of de klacht.
Functie-inhoud:
De HAC is onafhankelijk en adviseert vanuit haar eigen professionaliteit en kennis. Zaken waarover de HAC adviseert gaan onder andere over vergunningverleningen op grond van de Wet Natuurbescherming, subsidieverleningen, handhaving van milieurecht en verzoeken op grond van de Wet openbaarheid van bestuur (WOB). Begrippen als soortenbescherming, stikstof, concessieverlening en ligplaatsen komen regelmatig voorbij. De HAC adviseert ook over klachten, hoewel deze meestal worden opgelost zonder tussenkomst van de HAC.
Als lid hoort u betrokkenen die bezwaar hebben gemaakt of een klacht hebben ingediend. Daarna adviseert u GS over te nemen beslissingen op het bezwaarschrift of de klacht.
De HAC bestaat uit kamers met ieder een Kamervoorzitter en twee leden. Gemiddeld driemaal per maand vinden hoorzittingen plaats. De vergaderingen vinden in principe plaats op donderdagochtend.
Functie-eisen:
U heeft:
U bent ten minste eenmaal per maand op de donderdagochtend beschikhaar.
U bent bekend met digitaal werken of bent daartoe bereid.
Als u ervaring heeft als voorzitter/lid van een bezwarencommissie is dat eveneens een pre.
Leden en (kamer)voorzitters mogen geen deel uitmaken van of werkzaam zijn onder verantwoordelijkheid van een bestuursorgaan van de provincie Noord-Holland of aan de provincie Noord-Holland verbonden partijen of in een ander verband waarmee afbreuk wordt gedaan aan een onafhankelijke positie.
Salaris:
Afhankelijk van opleiding en ervaring.
Gedeputeerde Staten van Noord-Holland benoemen u voor een periode van vier jaar.
De vergoeding bedraagt € 280,60 voor leden en € 336,75 voor (kamer)voorzitters per bijeenkomst.
U ontvangt een reiskostenvergoeding conform de daarvoor geldende regeling.
De provincie zorgt voor een goede ondersteuning vanuit het secretariaat van de HAC. Deskundige ondersteuning van een secretaris en tijdige aanlevering van volledige dossiers zorgen dat u uw werk als commissielid goed kunt doen.
Bijzonderheden:
Stuur uiterlijk 1 april 2020 uw sollicitatie via de sollicitatiebutton.
De sollicitatiegesprekken vinden onder andere plaats met de provinciesecretaris en een lid van het college van Gedeputeerde Staten.
Informatie:
Over de inhoud van de functie kun je contact opnemen met Patrick van Laar, coördinerend secretaris HAC, tel. 023-514 3354. Voor vragen over de procedure kun je terecht bij Servicedesk Info Personeel, tel. 023-5145606
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Trefwoorden: adviescommissie, juridisch, bestuur, academisch, klachtenbehandeling, bestuursrecht, bezwarencommissie, WO, ervaren
Juridisch medewerker handhaving
Fulltime | Wognum
Bij de Gemeente Medemblik zijn we op zoek naar een enthousiaste collega voor de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling.
Algemene functie-informatie
Er komt per 1 maart 2020 een vacature vrij bij het taakveld Handhaving en Veiligheid. Handhaving en Veiligheid is 1 van de 5 taakvelden bij Ruimtelijke Ontwikkeling. Handhaving en Veiligheid is leuk, afwisselend, spannend en uitdagend. Kom jij ons team versterken?
Wij bieden
Een uitdagende functie die jou inspireert om al je talenten in te zetten en jezelf verder te ontwikkelen. Je komt te werken in een professioneel en enthousiast zelfsturend team met een informele sfeer.
Functie-inhoud
Wij vragen
Wat zijn je talenten?
Salaris
Afhankelijk van opleiding en ervaring zal aanstelling plaatsvinden in aanloopschaal 9 of definitieve schaal 10, salaris maximaal € 4.225,- bruto per maand, bij een 36-urige werkweek. De gemeente Medemblik heeft uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden zoals een Individueel Keuze Budget van circa 17,05 % van je bruto jaarsalaris.
Informatie
Voor meer informatie over deze functie kun je contact opnemen met Tara Elstgeest, juridisch medewerker handhaving, telefoonnummer (0229) 85 60 00.
Solliciteren
Solliciteer tot uiterlijk 15 maart 2020 via de sollicitatiebutton.
De vacature staat gelijktijdig intern en extern uit. Waarbij interne kandidaten voorrang hebben.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Trefwoorden: juridisch, fulltime, Wognum, Medemblik, HBO, WO, rechten, handhaving, gemeente, ervaren, bezwaarschriften, medewerker
Wie zijn wij?
Een gezellige stadskern, schilderachtige dorpjes, groene polders, bloeiende bollenvelden en zo’n 18 kilometer duurzaam strand. Dat is gemeente Schagen!
Bij ons kom je zonder file op je werk, kun je tijd- en plaatsonafhankelijk werken met je zelfgekozen laptop en telefoon én heb je altijd onze missie voor ogen:
“Alles wat wij doen en laten draagt bij aan het geluk van onze inwoners”.
Ons gemeentehuis is ingericht als ontmoetingsplek voor circa 400 medewerkers en 47.000 inwoners. Wij richten ons op hoogwaardige dienstverlening aan onze inwoners en ondernemers. En we zoeken altijd naar de hoogst mogelijke vorm van participatie. Dat doen we door proces en project gestuurd te werken, (persoonlijk) leiderschap te tonen en door continue te streven naar verbeteringen. We kunnen jouw hulp daar goed bij gebruiken. Zin om mee te doen?
Onze organisatievisie vind je op schagen.nl/organisatievisie
Voor de afdeling Ruimtelijk Ordening zoeken wij een
Senior juridisch beleidsmedewerker Ruimtelijke Ordening Pallas reactor/ Omgevingswet
32-36 uur | Schagen
Wie ben jij?
Jij bent een senior jurist ruimtelijke ordening die stevig in zijn schoenen staat. Jouw hart gaat sneller slaan van het werken aan omvangrijke projecten die een grote impact hebben op hun omgeving, of dat nu lokaal, landelijk of wereldwijd is.
Of het nu gaat om het begeleiden van de planologische procedures voor bijvoorbeeld de nieuwe Pallas reactor of het opstellen van een bestemmingsplan/omgevingsplan met een complex veld van stakeholders: jij weet vanuit jouw juridische kennis en ervaring goed hoe je je moet bewegen in een politiek-bestuurlijke omgeving om het juiste resultaat te bereiken. En als daarbij bezwaren en beroepen behandelt, dan draai je je hand daar niet voor om.
De huidige wet- en regelgeving en de nieuwe Omgevingswet kennen voor jou geen geheimen. Werken vanuit de geest van de Omgevingswet is jouw tweede natuur. Je bent iemand die altijd verbeterkansen ziet voor zichzelf en voor anderen.
Onze organisatievisie en kernwaarden passen jou als een jas: je ziet voor je hoe jij vanuit jouw rol kunt helpen deze visie waar te maken en de kernwaarden te versterken.
Jij krijgt energie als je jouw juridische kennis en ervaring kunt inzetten in een complexe omgeving. Je bent in staat anderen op inhoud te coachen en verder te brengen. Je hebt minimaal 5 tot 7 jaar recente ervaring in de juridische ruimtelijke ordening bij de decentrale overheid, bij voorkeur bij een gemeente. Je werkt en denkt op WO-niveau.
Wat ga je in deze functie doen?
Als senior juridisch beleidsmedewerker RO werk je mee aan de belangrijkste internationale projecten van Nederland op de Energy & Health Campus binnen gemeente Schagen. Vanaf dit terrein krijgen wereldwijd 30.000 patiënten per dag nucleaire medicijnen die helpen bij het opsporen en bestrijden van ziektes zoals kanker. De nieuwe Pallas reactor die hier gebouwd wordt, zorgt in de toekomst voor deze medicijnen die van levensbelang zijn voor zoveel mensen (zie ook https://30000perdag.nl/). Jij bent de projectjurist die ervoor zorgt dat de Pallas reactor er planologisch komt. Je houdt je bezig met het begeleiden van procedures die daarbij komen kijken. Voor de Energy & Health Campus zal een bestemmingsplan verbrede reikwijdte worden opgesteld (omgevingsplan). Het is de bedoeling dat dit plan voor inwerkingtreding van de Omgevingswet ter visie wordt gelegd. Ook aan dit project ga jij meewerken.
Je maakt onderdeel uit van het team RO-procedures met ongeveer 10 collega’s, die met elkaar de ambities van ons bestuur op een hoogwaardig kwalitatief niveau uitvoert. Je werkt daarbij in de geest van de omgevingswet. Ook draai je mee in pilots – of ga je die zelf draaien – die ons helpen ons optimaal voor te bereiden op de wet. Je levert daarmee een bijdrage aan onze positie als één van de koplopers in Noord-Holland bij de invoering van de omgevingswet.
Wat bieden wij?
Een uitdagende en afwisselende functie in een ambitieuze organisatie die volop in ontwikkeling is. Omdat jouw werkgeluk voor Schagen belangrijk is, hebben we aandacht voor jouw werkvermogen en investeren we graag in jouw ontwikkeling. Onder andere door vijf trainingen die alle medewerkers krijgen en die je helpen je vaardigheden te ontwikkelingen waardoor je je persoonlijk leiderschap kunt vergroten, effectiever en prettiger kunt samenwerken en die je helpen je werkvermogen en werkgeluk te vergroten. Benieuwd hoe collega’s dat ervaren? Bekijk dan ons filmpje hierover.
Wat betreft salaris bieden we schaal 11 (max € 5.067,- op basis van 36 uur). Dit is exclusief 17,05% Individueel Keuzebudget waarmee je meer keuzevrijheid hebt over je geld. Je krijgt budget voor de aanschaf van een laptop en mobiel. Als organisatie werken we tijd- en plaatsonafhankelijk; thuiswerken is – uiteraard in afstemming met je collega’s – dus prima mogelijk.
Meer weten?
Voor vragen of meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Jacqueline van Rijn, teamleider VTH. Je kunt haar bellen of appen via 06 43 84 61 28. Voor vragen of meer informatie over de procedure kun je contact opnemen met Helga Provily, HR-adviseur werving en selectie. Je kunt haar bereiken via 06 22 46 46 23.
Een online assessment en het inwinnen van referenties maken deel uit van de tweede ronde van de selectieprocedure. En natuurlijk kijken we op social media wie je bent 😉
Interesse?
Stuur jouw sollicitatie via de sollicitatiebutton uiterlijk 20 maart. Hebben we een match? Dan nemen we direct contact met je op voor een eerste kennismaking.
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op prijs gesteld.
Trefwoorden: juridisch beleidsmedewerker Ruimtelijke Ordening Gemeente Schagen, Ruimtelijke Omgeving, Ruimtelijke Ordening, Openbare Ruimte, Overheid, Juridisch, Recht, Gemeente Schagen, WO, ervaren
Dialogue in Bussum is een snel groeiende en ambitieuze organisatie. Wij zijn daarom altijd op zoek naar nieuwe collega’s die een goede aanvulling zijn op ons team. Op dit moment zoeken we naar programmamanagers / traine
Wie zijn wij?
Dialogue is dé opleider voor juristen, notarissen en bedrijfsjuristen op het gebied van soft skills, leiderschap en samenwerken. Met een gedreven team zetten wij ons dagelijks in om het beste uit professionals naar boven te halen. Zo dragen we bij aan de ontwikkeling van een duurzame en ethische juridische sector. Dat doen we op onze kenmerkende manier: praktisch, inspirerend én uitdagend.
Door onze jarenlange kennis van de branche zijn wij in staat om ons in te leven in de uitdagingen van juridische organisaties. Wij bieden een inspirerend aanbod voor professionals in iedere fase van hun loopbaan. Zo verzorgen we (samen met CPO) de Beroepsopleiding Advocaten, en hebben wij trainingen en opleidingen die passen bij elke volgende stap op het juridische carrièrepad.
Wie ben jij?
Wij zijn zowel voor Dialogue als voor de Beroepsopleiding Advocaten op zoek naar talentvolle en ervaren juristen die echt impact willen maken. Ben jij toe aan een carrièreswitch maar wil je wel betrokken blijven bij de juridische sector? Wil je je ervaring inzetten voor het ontwikkelen van de vaardigheden van je vakgenoten? Dan gaan we graag met je in dialoog.
Hoe ziet je nieuwe carrière eruit?
Als programmamanager bij Dialogue ontwikkel je inspirerende, uitdagende programma’s voor de juridische wereld. Dat doe je natuurlijk op basis van jouw eigen ervaring en die van collega-advocaten, notarissen en bedrijfsjuristen uit je netwerk, met wie je regelmatig contact onderhoudt. Je volgt de ontwikkeling van het vak op de voet en bent altijd met mensen uit het veld in gesprek. Zo weet je wat er speelt, signaleer je kansen, en zet je onze programma’s op ondernemende wijze uit in de markt. En vanzelfsprekend zet je jouw thought leadership ook in als trainer voor de groep.
Wat vragen we van jou?
Wat kun je van ons verwachten?
Herken jij je in dit profiel en wil je solliciteren?
Stuur je CV en uitgebreide motivatie naar onze HR Manager:
Mary Blaauw
Dialogue Lindelaan 10
1405 AK Bussum
Je kunt Mary ook bereiken via 035 541 18 44, of bekijk voor meer informatie onze website www.dialoguebv.nl.
Sollicitatieprocedure
Na de eerste gespreksronde met de senior opleidingsmanager Academy en de HR manager, vindt een tweede gesprek plaats met de directie en andere directe collega’s. Daarna volgt de beslissing en het arbeidsvoorwaardengesprek.
B Corp voor duurzaamheid
Bij Dialogue vinden we de impact die ons bedrijf heeft op de maatschappij, het milieu en mensen heel belangrijk; niet alles draait om financiële resultaten. Bij alles wat we doen willen we rekening houden met duurzaamheid. Daarom hebben wij ons aangesloten bij de wereldwijde B Corporations community en zijn wij sinds april van dit jaar een B Corp-gecertificeerde onderneming. Dialogue staat voor inclusief werkgeverschap en streeft ernaar een afspiegeling van de samenleving te zijn.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Westland Kaas heeft voor haar locatie in Huizen een vacature voor een
24 uur
Functie inhoud
Als bedrijfsjurist ben je juridisch breed georiënteerd en ben je het juridische geweten van onze organisatie. Aangezien je de enige jurist bent binnen Westland Kaas en wij zoveel mogelijk intern willen organiseren, is het belangrijk dat je zelfstandig en initiatiefrijk bent. Jij bent een ervaren bedrijfsjurist, idealiter heb je eerder werkervaring opgedaan als advocaat. Verder beschik je over een praktische, oplossingsgerichte werkhouding en houd je ervan om juridische zaken tot op de bodem uit te zoeken om tot de beste oplossing te komen.
Jij kunt goed meegaan in de hectiek op de afdeling, maar behoudt wel overzicht en je laat je niet afschrikken door de vele ad-hoc werkzaamheden die de juridische afdeling passeren.
Juridische vraagstukken met betrekking tot o.a. contractenrecht, merk-, reclame- & auteursrecht (IE) en ondernemingsrecht benader jij op een efficiënte manier en je weet deze op eenvoudige wijze uit te leggen aan collega’s zonder juridische kennis. Jij bent in staat om de juridische awareness van de business verder te vergroten.
Je rapporteert aan de CFO en werkt binnen de organisatie nauw samen met alle afdelingen en het managementteam en zorgt voor de afhandeling van juridische zaken.
Tot je werkzaamheden behoren onder meer de volgende onderdelen:
Jouw profiel
Jij beschikt over een praktische, oplossingsgerichte werkhouding en houdt ervan om juridische zaken tot op de bodem uit te zoeken om tot de beste oplossing te komen.
Jouw profiel voldoet aan de volgende punten:
Wat biedt Westland Kaas jou?
Bij ons is werken is veel meer dan een rol als bedrijfsjurist. Je bent dagelijks aan het werk in de sterk veranderende FMCG sector, waar jij je collega’s verder helpt, omdat je kansen vertaalt naar oplossingen. Daarnaast bieden wij:
Solliciteren op de functie van Bedrijfsjurist
Heb je interesse in deze functie? Dan nodigen wij jou van harte uit om te reageren. Laat je CV en motivatie achter via onze sollicitatiepagina, door te klikken op de solliciteerbutton.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Trefwoorden: Juridisch Adviseur, Bedrijfsjurist, Arbeidsrecht, Juridisch Medewerker, Bedrijfsjurist
Jouw functie
Als vaktrainee krijg je de kans om jezelf in twee jaar tijd klaar te stomen met vakinhoudelijke opleidingen en trainingen op het gebied van persoonlijke ontwikkeling. Samen met de andere geselecteerde trainees onderneem je activiteiten, werk je aan projecten en bezoek je bijzondere bouwlocaties. Je ontwikkelt jezelf tot een vakspecialist en dat is nog niet alles. Na het vaktraineeship krijg je – bij goed functioneren – een vast contract zodat jij jezelf nog verder kunt ontwikkelen binnen Gemeente Amsterdam.
Het eerste jaar
Tijdens het eerste jaar van het vaktraineeship werk je in een van de stadsdelen op de afdelingen Vergunningen, Toezicht en Handhaving Bouw en Gebruik. Het eerste half jaar ga je aan de slag als vergunningverlener. Je behandelt aanvragen voor bouwprojecten in de stad. In het tweede half jaar werk je als toezichthouder Bouw en Gebruik. Je bezoekt bijvoorbeeld bouwplaatsen en panden, controleert vergunningen en overlegt met aannemers en architecten over de voortgang.
Het tweede jaar
Wil je verder aan de slag als vergunningverlener of zie je jezelf meer als toezichthouder? In het tweede jaar ga je werken in een ander stadsdeel en krijg je de kans om te kiezen voor een specialisatie in een van de twee functies.
Werken terwijl je leert
Tijdens het vaktraineeship ga je de opleiding ABW-1 en elementaire bouwkunde volgen. Wat je leert breng je direct in de praktijk en andersom. Naast deze opleiding word je op de werkvloer begeleid door gedreven collega’s.
Na het vaktraineeship
Als vaktrainee krijg je de kans om jezelf in twee jaar tijd klaar te stomen met vakinhoudelijke opleidingen en trainingen op het gebied van persoonlijke ontwikkeling. Samen met de andere trainees onderneem je activiteiten, werk je aan projecten en bezoek je bijzondere bouwlocaties. Je ontwikkelt jezelf tot een vakspecialist en dat is nog niet alles. Na het vaktraineeship krijg je bij goed functioneren een vast contract, verdere begeleiding en meer opleidingsmogelijkheden binnen de gemeente aangeboden.
Wij vragen
Competenties
Wij bieden
De organisatie
Je gaat aan de slag bij onze afdeling Vergunningen, Toezicht en Handhaving. We houden ons bezig met uitdagende en veelzijdige (bouw)projecten. Je werkt samen met ons team van vakspecialisten. De afdeling ziet erop toe dat bouwprojecten veilig worden uitgevoerd. Zo draag je bij aan de veiligheid en leefbaarheid van de stad Amsterdam. Dit is ook de afdeling waar vergunningen worden verleend voor het bouwen van grootse complexen zoals de A’DAM Toren, voor de renovatie van rijksmonumenten en voor het (ver)bouwen van particuliere woningen op een manier dat ze in het Amsterdamse straatbeeld passen. Je bewaakt de schoonheid van de stad.
Je werkt samen met collega’s die kennis hebben van bouwkunde, architectuur, recht of sociaaljuridische dienstverlening. Samen bewaken we de kwaliteit, veiligheid en duurzaamheid van de stad en geven we tegelijkertijd ruimte aan nieuwe ontwikkelingen. We doen het samen!
Sollicitatieprocedure
Heb je belangstelling voor deze functie? Reageer dan uiterlijk 9 februari 2020 via https://www.amsterdam.nl/vaktraineeship. De sollicitatieprocedure ziet er als volgt uit:
Vragen over deze vacature
Vragen over de vacature kun je stellen via vaktraineeship@amsterdam.nl of 06-28030456
Jurist Apv, DRANK & HORECA
Juridisch up-to-date, vol teamspirit en geen gewauwel maar klare taal. Dat is de jurist die we zoeken voor Team JA!
Juridische kwaliteit vergroten, team ontwikkelen
Je zorgt samen met je collega’s voor het vergroten van de naleving van regels: je ontwikkelt hiervoor instrumenten en zet deze natuurlijk ook in. Je levert bovendien een actieve en vernieuwende bijdrage aan de ontwikkeling van het team. Daarnaast houdt je je onverstoorbaar bezig met de juridische kwaliteit van onze producten op het gebied van vergunningen, toezicht en handhaving (VTH).
Verder:Ben je verantwoordelijk voor de algemene juridische taken zoals het verweer van bezwaren, juridische handhaving en het maken van uitvoeringsbeleid
Zorg je voor de invulling en uitvoering van (pre-)mediation
Voer je regie op projecten in de rol van casemanager
De jurist 2.0: een vernieuwende blik en duidelijke taal
Jij houdt van duidelijke taal. Zowel schriftelijk als mondeling doe jij je juridische en menselijke zegje zonder dat er vragen over blijven. Je komt dankzij jouw analytische kwaliteiten snel tot de kern van de zaak en kijkt er met een innovatieve blik naar.
Verder:Heb je minimaal een HBO-opleiding afgerond: Rechten of gelijkwaardig
Heb je minimaal twee jaar werkervaring op het gebied van de Apv, de Drank- en Horecawet en bijzondere wetten
Heb je kennis van de Wabo
Een actief team zonder nee-knikkers
Je gaat werken voor Team JA, een hechte club die alle juridische en administratieve taken voor de teams Vergunningen & Bouwtoezicht, Erfgoed en Veiligheid & Toezicht verzorgt. We pakken de VTH-taken op het gebied van de Apv, de Drank en Horecawetgeving en de WABO. Je krijgt veel invloed op je eigen agenda dankzij flexibele werktijden en de mogelijkheid om vanuit huis of op andere plaatsen te werken. Ruimte voor ontwikkeling, eigen initiatief en zelfstandigheid vinden we ook heel belangrijk. Daarom kun je via onze eigen West-Friesland Academie trainingen en cursussen volgen.
Goed om te weten:je salaris is maximaal € 4.406 (functieschaal 10) bruto per maand bij een fulltime dienstverband (exclusief 17,05% Individueel Keuze Budget)
het gaat om een functie voor 32-36 uur
wij bieden een arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd met een proeftijd van 2 maanden
Een assessment is onderdeel van de selectieprocedure
Detachering vanuit andere gemeenten is een mogelijkheid
Bel de manager voor meer informatie of solliciteer direct
Reageer vóór 29 januari 2020 en stuur jouw motivatie en CV naar ons toe via de online ”Solliciteer” button.
Wil je meer weten over deze vacature? Neem dan contact op met de heer Ronald Stöcker, Teammanager via telefoonnummer 0229-252200.
Ben je benieuwd naar gemeente Hoorn als werkgever? Kijk dan op werkeninnoordhollandnoord.nl
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie vinden wij ongewenst en vervelend.
Senior Jurist Privaatrecht
32-36 uur | Amsterdam
De functie
Amsterdam is een stad in beweging. Grond en Ontwikkeling vervult een belangrijke rol bij de ontwikkeling van de stad. We geven grond uit in erfpacht, zijn betrokken bij erfpachtherzieningen en transformaties, maken beleid en ontwikkelen projecten in de gebiedsontwikkeling. Daarbij is er een ontwikkeling gaande waarbij Amsterdam duurzame energie als uitgangspunt hanteert. In de gebiedsontwikkeling leidt dit tot nieuwe juridische vraagstukken. Het team Juridische Zaken bij Grond en Ontwikkeling is bij al deze activiteiten betrokken en speelt een belangrijke rol in de juridische advisering. Wij zijn voor dit team op zoek naar een senior jurist privaatrecht. Als jurist werkt je in een dynamische omgeving, waarin je nauw samenwerkt met projectleiders, projectmanagers en collega’s van de afdeling Erfpacht en Uitgifte.
In je werk houd je je bezig met diverse juridische werkzaamheden. Je bent onder andere betrokken bij nieuwe uitgiftes, complexe erfpachtdossiers, selectieprocessen en transformatieprojecten. Je bent verantwoordelijk voor de contractvorming en het juridisch beoordelen van contractstukken en geschillen daarover. Je zorgt ook voor de begeleiding en contacten met advocaten als er juridische procedures worden gevoerd. Verder adviseer je over de juridische aspecten van nieuw (erfpacht)beleid.
Als senior jurist kun je worden ingezet voor al deze activiteiten. Je gaat werken in een enthousiast team met tien ervaren juristen. Je taken liggen hoofdzakelijk binnen het privaatrecht (zakelijke rechten, contractenrecht, selectieprocessen en bouwrecht). Daarnaast werk je ook op het snijvlak van privaat – en publiekrecht (Onteigeningswet, Wet voorkeursrecht gemeenten, Wet ruimtelijke ordening, Woningwet, grondbeleid en grondexploitatie). En verder werk je met overige rechtsgebieden, zoals Europees en Energierecht.
Werkzaamheden
Wij vragen
Competenties
Wij bieden
De organisatie
Grond en Ontwikkeling draagt op ondernemende wijze bij aan het realiseren van de gemeentelijke doelstellingen betreffende gebieds- en vastgoedontwikkeling. De afdeling Regie en Advies is het kennis- en adviescentrum van Grond en Ontwikkeling. De afdeling bestaat uit ruim 40 medewerkers. Het team Juridische Zaken is onderdeel van deze afdeling Regie en Advies. Juridische Zaken bestaat uit 10 vaste medewerkers en 2 externe inhuurkrachten.
Sollicitatieprocedure
Heb je belangstelling voor deze functie? Reageer dan uiterlijk 27 januari 2020 via de sollicitatiebutton.
Deze vacature staat gelijktijdig intern en extern uit. Medewerkers van de gemeente Amsterdam hebben voorrang in de procedure.
We willen een diverse en inclusieve organisatie zijn, die ruimte biedt aan iedereen. Diversiteit is een kracht die we gebruiken om betere resultaten te halen voor de stad. We streven naar een personeelsbestand dat een afspiegeling is van de beroepsbevolking van Amsterdam, met alle verschillen. Onze vacatures staan open voor iedereen, tenzij in de tekst iets anders staat.
Wil je weten hoe het is om bij ons te werken? Bekijk dan de verhalen van onze medewerkers:
https://www.amsterdam.nl/bestuur-organisatie/werkenbij/medewerkers-aan-het-woord/
Vragen over deze vacature
Vragen over de vacature kun je stellen aan Martine Bos, afdelingshoofd Regie en Advies, bereikbaar op 06-10246071 of m.bos@amsterdam.nl.
Acquisitie stellen we niet op prijs.
Trefwoorden: Senior Jurist Privaatrecht, Jurist, Privaatrecht, Recht, Juridische Zaken, Zakelijke Rechten, Erfpacht, Gemeente Amsterdam, Vacature Amsterdam, Wo
De gemeente Purmerend is op zoek naar een
Juridisch Adviseur Handhaving (milieu)
32-36 uur | Purmerend
De 300 medewerkers van het Ruimtelijk domein werken aan de ontwikkeling, het beheer en het onderhoud van de openbare buitenruimte in Purmerend en Beemster. Ook zorgen zij voor de vergunningen, het toezicht en de handhaving. Zij werken hierbij dagelijks samen met collega’s van het Maatschappelijk domein. Domein Bedrijfsvoering en Diensten ondersteunt hierbij. Het team Vergunningen, Beleid en Advies is een betrokken en open team, waarbij de medewerkers zich dagelijks inzetten om de gemeenten Purmerend en Beemster schoner, veiliger en dus leefbaarder te maken.
Als juridisch adviseur handhaving bent je inzetbaar op onderwerpen die onder het omgevingsrecht (Wabo) vallen; milieu, APV en bouwen. Het accent van jouw takenpakket ligt op milieu. Je kunt met de onderwerpen te maken krijgen zoals ; het plaatsen van vloeistofdichte vloeren om bodemverontreiniging te voorkomen door bedrijven, voldoen aan geluidsvoorschriften van bijvoorbeeld evenementen en waterpompen, controleren of bedrijven energiebesparende maatregelen doorvoeren. Je bekijkt de juridische vraagstukken vanuit een frisse brede blik en overziet deze vanuit de Purmerendse context. Hierbij heb je oog voor wat er werkelijk nodig is en handel je niet vanuit bestaande of standaard oplossingen. Je bent verantwoordelijk voor het handhavingstraject; onderzoek van mogelijke legalisaties en maken van (voor) aanschrijvingen. Ook stem je af met collega’s waaronder omgevingsinspecteurs en wijkmanagers. Je overlegt met het bestuur en behandelt (mede) bezwaar- en beroepschriften en vertegenwoordigt (mede) de gemeente in rechte. Daarnaast lever je een bijdrage aan het handhavingsbeleid en geeft daar juridische uitvoering aan. In de dagelijkse praktijk geef je uitvoering aan de Nota integrale vergunningverlening en handhaving en de Uitvoeringsprogramma’s van Purmerend en Beemster.
Buiten is leidend bij alles wat je doet en je houdt dan ook steeds het resultaat voor de samenleving voor ogen. Om dit te kunnen bereiken heb je collegialiteit hoog in het vaandel, je doet het samen. Je begrijpt als geen ander dat de thema’s gevoelig kunnen liggen en beschikt dan ook over de nodige bestuurlijke en politieke sensitiviteit. Iedere zaak is anders, je levert maatwerk en werkt voor zowel inwoners en ondernemers, dat maakt de functie zo leuk en veelzijdig.
Jouw profiel
Wij bieden
Ben je na het lezen enthousiast geraakt en ben jij de ideale kandidaat voor deze functie? Solliciteer dan voor 2 februari 2020 via de sollicitatiebutton. Wil je graag meer weten over de functie? Dan kun je contact opnemen met Josina de Bruijn, teammanager Vergunningen, Beleid & Advies 0299-452296.
Het verkrijgen van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) is een voorwaarde om bij ons te kunnen werken.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Trefwoorden: Juridisch adviseur handhaving, juridisch advies, legal counsel, handhaving, milieu, vacature purmerend, gemeente, omgevingsrecht, milieukunde, hbo
Werken bij de Woonbond betekent actief zijn in een landelijke toonaangevende organisatie die de stem is van hurend Nederland. De Woonbond vertegenwoordigt ruim 1,5 miljoen huurwoningen. Wij staan voor goede en betaalbare woningen, leefbare buurten en een sterke positie van huurdersorganisaties. Wij staan niet stil en zoeken voortdurend naar mogelijkheden om de belangenbehartiging voor hurend Nederland te verbeteren. Een uitdaging waaraan jij een bijdrage kunt leveren.
Voor het landelijk kantoor in Amsterdam zoeken wij een zelfstandige, gedreven en proactieve:
Jurist senior
Amsterdam, 28-32 uur per week
Samen met een collega-jurist ben je verantwoordelijk voor het mondeling en schriftelijk adviseren van leden over juridische vraagstukken. Je signaleert maatschappelijke en juridische ontwikkelingen en wijzigingen in wet- en regelgeving en maakt de vertaalslag naar wat dit voor huurders betekent.
Wij vragen
Je beantwoordt vragen en geeft advies aan leden en huurdersorganisaties. Dit doe je onder meer door mee te draaien aan de Huurderslijn, de telefonische ledenservicelijn. Je maakt onderdeel uit van het Huurderslijnteam en bent mede verantwoordelijk voor het optimaal functioneren van de Huurderslijn. Je zorgt voor mondelinge en schriftelijke dienstverlening aan de leden. Daarnaast adviseer en ondersteun je collega’s bij juridische kwesties. Je signaleert maatschappelijke en juridische ontwikkelingen en wijzigingen in wet- en regelgeving en maakt de vertaalslag naar wat dit voor huurders betekent. Je initieert acties en voert deze (deels) uit. Je levert een bijdrage aan het actualiseren van brochures, de website van de Woonbond en andere vormen van publieksvoorlichting. Je bent proactief in het overdragen van informatie, zowel in- als extern en beschikt over goede schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden.
Jij bent
Een professional met een academische opleiding en een dito werk- en -denkniveau. Je hebt kennis van wetgeving op het gebied van huren en aanverwante rechtsgebieden. Je hebt ervaring in een soortgelijke functie en bent zelfstandig, proactief en kunt communiceren op verschillende niveaus (huurders, verhuurders, juristen).
Wij bieden
Interesse?
Stuur dan je motivatiebrief en cv vóór 3 januari 2020 aan de Nederlandse Woonbond, t.a.v. de heer P.F.C. Jansen, algemeen directeur, Nieuwe Achtergracht 17, 1018 XV, Amsterdam per e-mail naar vacature@woonbond.nl.
Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Max Wondergem, via 020-5517700. De eerste gespreksronde vindt plaats op maandag 13 januari 2020. Het opvragen van referenties en/of een assessment kunnen onderdeel van de procedure zijn.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.