Als Paralegal wordt je opgenomen in onze Talentpool Juridisch Ondersteunend Personeel en kun je worden benaderd voor functies bij diverse organisaties. Als paralegal ben je werkzaam op de juridische afdeling van een organisatie. Je bent verantwoordelijk voor het ondersteunen van uiteenlopende juridische werkzaamheden, welke o.a. kunnen bestaan uit het volgende:Het digitaliseren en inrichten van contractmanagement management systemen;Het up to date houden van contracten;Het voorbereiden van dossiers;Ondersteuning bieden bij in- en externe juridische vraagstukken;Het beheren en verhangen van verschillende entiteiten (Corporate Houskeeping);Het verzorgen van alle bijbehorende administratieve werkzaamheden;
Als Paralegal voldoe je aan het volgende profiel:Tenminste een afgeronde juridische HBO-opleiding;Minimaal 2 jaar relevante werkervaring in een soortgelijke functie binnen de commerciële advocatuur of het bedrijfsleven;Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal uitstekend, zowel mondeling als schriftelijk;Je werkt nauwkeurig, zelfstandig en doelgericht;Je bent verantwoordelijk, communicatief sterk en pro-actief ingesteld;Ervaring met Corporate Housekeeping is een grote pré.
Naast enorm veel kennis, persoonlijke aandacht en uitdagende opdrachten bij toonaangevende bedrijven krijg je van ons ook:Een marktconform salaris;Een aantrekkelijke bonusregeling op basis van declarabele uren;Een leaseauto, reiskostenvergoeding of een NS Business Card;Een pensioenregeling;25 vakantiedagen.
Zodra jij bij, of via, ons komt werken, maak je deel uit van een krachtig, landelijk netwerk van 1.600 deskundige professionals. Zij zetten stuk voor stuk hun expertise in bij 500 bedrijven en non-profitorganisaties, het notariaat, de advocatuur en de overheid.DPA Group is beursgenoteerd aan de Euronext Amsterdam en richt zich op de gebieden Banking & Insurance, Engineering & Consultancy, Finance & Control, International, IT, Legal, Marketing, Public en Supply chain & Procurement.DPA Legal werft Paralegals voor de private sector (Multinationals, banken, verzekeraars, pensioenfondsen, de advocatuur, het notariaat en startups) en de overheid. Wij kennen de markt en de behoefte van de opdrachtgever als geen ander en matchen deze met jouw wensen en ambitie als juridisch professional. Zo zorgen wij voor geluk. Voor zowel opdrachtgever, als medewerker.
Als Recruiter ben je verantwoordelijk voor het gehele proces rondom de aanname van kandidaten, van het eerste contact tot aan het tekenen van het contract. Je houdt je bezig met het opbouwen, onderhouden en uitbreiden van je netwerk van professionals op het gebied van Compliance & Risk. Je weet de beste kandidaten te selecteren en enthousiast te maken voor een nieuwe uitdaging binnen DPA Compliance & Risk.
Je werkt nauw samen met de Accountmanager en kunt snel schakelen als werkzaamheden zich ad hoc aandienen. Als de Accountmanager een aanvraag bij je neerlegt weet je direct je netwerk aan te spreken en de juiste match te maken. Zo ben je de hele dag aan het schakelen tussen sollicitaties, aanvragen en gesprekken. Het is dan ook van belang dat je nauwkeurig werkt en het overzicht weet te bewaren.
DPA Compliance & Risk is koploper en specialist in de arbeidsmarkt voor het bemiddelen (young) compliance professionals. Wij bemiddelen compliance professionals op tijdelijke posities binnen financiële instellingen, bedrijven en non-profit instellingen door heel Nederland. We bemiddelen op elk niveau de juiste compliance professionals (van junior tot senior) en ontzorgen opdrachtgevers middels detachering en interim professionals. DPA Compliance & Risk is een business unit van DPA Group N.V.
Wanneer je bij DPA Compliance & Risk in dienst komt als Young Professional, ga je deel uitmaken van een toonaangevende en dynamische onderneming. Wij bieden een open en informele cultuur en met onze persoonlijke benadering streven wij ernaar het beste uit onze mensen te halen. Je wordt daarbij ondersteund door training en coaching van topkwaliteit.
We geven jou de kans om binnen de financiële sector aan de slag te gaan. Dit betekent dat je bij een van onze klanten wordt gepresenteerd en de kans krijgt om ervaring op te doen binnen het compliance & risk werkveld. DPA biedt je de kans om jezelf in de praktijk te ontwikkelen en ontplooien als volwaardig compliance professionals bij DPA Compliance & Risk.
Ben jij de nieuwe Young Compliance Professional die wij zoeken en herken jij jezelf in het onderstaande?
DPA Compliance & Risk is koploper en specialist in de arbeidsmarkt voor het bemiddelen (young) compliance professionals. Wij bemiddelen compliance professionals op tijdelijke posities binnen financiële instellingen, bedrijven en non-profit instellingen door heel Nederland. We bemiddelen op elk niveau de juiste compliance professionals (van junior tot senior) en ontzorgen opdrachtgevers middels detachering en interim professionals. DPA Compliance & Risk is een business unit van DPA Group N.V.
Ter voorkoming van witwassen en terrorismefinanciering is verschillende nationale en internationale wet- en regelgeving ingevoerd. De AML specialist vertaalt deze wet- en regelgeving naar transacties, waardoor ongebruikelijke of verdachte betalingen en/of handel transacties worden gedetecteerd en onderzocht.
Daarnaast onderzoekt de AML specialist de verschillende betalingspatronen om zo structuren te kunnen blootleggen en hierop beleid te ontwikkelen.
De AML specialist verzorgt rapportages, stelt beleid op omtrent de transacties en wet- en regelgeving en adviseert het management omtrent AML aangelegenheden.
Je bent verantwoordelijk voor de volgende zaken:
DPA Compliance & Risk is koploper en specialist in de arbeidsmarkt voor Compliance & Risk professionals. Wij bemiddelen Compliance & Risk professionals op tijdelijke posities binnen financiële instellingen, bedrijven en non-profit instellingen door heel Nederland. We bemiddelen op elk niveau de juiste Compliance & Risk professional (van junior tot senior) en ontzorgen opdrachtgevers middels onze diensten detachering en bemiddelen van interim professionals.
DPA Compliance & Risk is een business unit van DPA Group N.V.
Wanneer je bij DPA Compliance & Risk in dienst komt als trainee, ga je deel uitmaken van een toonaangevende en dynamische onderneming. Wij bieden een open en informele cultuur en met onze persoonlijke benadering streven wij ernaar het beste uit onze mensen te halen. Je wordt daarbij ondersteund door training en coaching van topkwaliteit.
We geven jou de kans om binnen de financiële sector aan de slag te gaan. Dit betekent dat je bij een van onze klanten wordt gepresenteerd en de kans krijgt om ervaring op te doen binnen het compliance & risk werkveld. Na een succesvol doorlopen traineeship bieden wij jou de kans om in dienst te komen als Compliance Professional, waarbij je je nog verder in de praktijk kan ontwikkelen om jezelf te ontplooien als volwaardig compliance professional bij DPA Compliance & Risk.
Ben jij de nieuwe Compliance trainee die wij zoeken en herken jij jezelf in het onderstaande?
Een gedreven Compliance & Risk professional is voor bedrijven in de financiële sector van essentieel belang. Het voldoen aan opgelegde regelgeving kan namelijk een behoorlijke last zijn. Nieuwe wetgeving heeft grote impact op het financiële beleid en kan ook de financiële resultaten van ondernemingen beïnvloeden. Het is daardoor belangrijk tijdig te anticiperen op veranderingen in wet- en regelgeving, waardoor onnodige kosten voorkomen kunnen worden.
DPA Compliance & Risk is dé organisatie in het bemiddelen van ervaren professionals in compliance & risk. Door de snel groeiende markt en toenemende vraag vanuit onze opdrachtgevers is er een nieuw traineeship ontwikkeld om talenten aan te trekken die graag de uitdaging aangaan. Wij zorgen voor een perfecte match tussen jou en onze opdrachtgevers!
Contract type:Vast contract, onbepaalde tijd
Sluitingsdata:11-04-2018
Ben jij de juridische spin in het web die flexibel kan meedenken?
Houd je van afwisseling? Vind je het leuk om te werken voor een
grotere corporatie die in meerdere regio’s actief is en veel
nieuwbouwprojecten ontwikkelt? Spreekt jou het maatschappelijk
belang van de Alliantie aan? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Wat doet de afdeling Juridische Zaken
De afdeling Juridische Zaken bestaat uit vier bedrijfsjuristen
die voor alle organisatieonderdelen van de Alliantie werken.
De afdeling valt direct onder de bestuurssecretaris.
Als jurist adviseer je directie, management en medewerkers van
zowel de Stichting als onze verbindingen over algemene en complexe
(juridische) vraagstukken. Bij voorkeur denk je mee aan ‘de voorkant’
van een vraagstuk zodat juridische problemen worden voorkomen.
Iedere bedrijfsjurist heeft een aantal specifieke accounts en
expertise. De afdeling adviseert onder andere op de volgende
terreinen: verhuur, verkoop, VvE’s, projectontwikkeling &
bouw, contracten met diverse leveranciers, afspraken met stakeholders,
ondernemingsrecht, governance & toezicht, IT & privacy.
Wat doe jij precies?
Je belangrijkste werkzaamheden zijn het leveren van juridisch
adviezen over ‘corporate’ vraagstukken. Dat wil zeggen vraagstukken
die gaan over de inrichting en besturing van van Stichting de
Alliantie, dus onderwerpen die ondernemingsrechtelijk van aard
zijn. Omdat de Alliantie een zogenaamde toegelaten instelling
is gaat het regelmatig over governancevraagstukken in het licht
van de Woningwet.
Daarnaast ben je flexibel inzetbaar voor andere bedrijfsonderdelen
van Stichting de Alliantie. Bijvoorbeeld voor een van de regiobedrijven
waarbij je betrokken kunt worden bij huurrechtzaken of bij het
opstellen en beoordelen van diverse (verbintenisrechtelijke)
overeenkomsten.
Je houdt de voor je vakgebied belangrijkste ontwikkelingen bij,
deelt deze kennis met de andere bedrijfsjuristen en hebt regelmatig
overleg met hen .
Over de functie zegt collega bedrijfsjurist Karlijn: “ik ben
betrokken bij veel verschillende juridische vraagstukken, ik
ontmoet daardoor veel verschillende collega’s en stakeholders
en heb veel zelfstandigheid en verantwoordelijkheid. Dat maakt
elke werkdag anders!”
Wat neem je mee als succesvolle corporate bedrijfsjurist?
Wat krijg je ervoor terug?
Naast een veelzijdige en afwisselende functie binnen een ambitieuze
organisatie en een enthousiast team van professionals, bieden
wij jou graag:
Ben jij de corporate bedrijfsjurist die het verschil maakt?
Laat van je horen, wij gaan graag met je in gesprek!! Solliciteren
kan tot en met 11 april 2018 via de
‘Solliciteer’button.
Contactpersoon voor deze vacature is Lieke Franssen, bestuurssecretaris
(06 41012607)
De procedure
Een pre-employment screening is onderdeel van de sollicitatieprocedure.
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op
prijs gesteld.
Trefwoorden: Vacature, parttime, Hilversum, Corporate bedrijfsjurist,
adviseur, consultant, advies, recht.
Are you an experienced contracting lawyer with a strong international focus? Do you think it is a challenge to work closely together with the business and do you describe yourself as a real dealmaker? Then LeasePlan is looking for you!
The position
As (Senior) International Legal Counsel you are part of the ambitious legal team located in Amsterdam. You act as an important sparring partner for the International Business department, which is the division that offers leasing and fleet management solutions for the largest, international customers of LeasePlan. As (Senior) International Legal Counsel you will not only be focusing on the negotiating and drafting of international framework agreements, but you will also be responsible for the implementation of these agreements into the local contracts. Besides, with regard to the international contracts you will act as a support for the local legal counsels. Furthermore, you focus strongly on know how development and legal awareness and you will get the chance to be part of several innovation projects. You will report to the General Counsel via the Head of Commercial Contracting.
You are an experienced, creative and business minded lawyer who is available on a full-time basis. You are highly motivated, have got a hands-on mentality and a professional attitude. Besides, you are used to working in an international organization, have got excellent analytical skills and:
What’s in it for you? As you’d expect from one of the world’s leading fleet management companies, we offer an exciting career and a competitive benefits package. More importantly, we offer the opportunity to help shape the future of one of the world’s most dynamic industries. You will get the possibility to practice your legal profession on the highest level together with professional, ambitious colleagues.
LeasePlan is one of the world’s leading fleet management companies, with 1.7 million vehicles under management in over 30 countries. Their core business involves managing the entire vehicle life-cycle for our clients, taking care of everything from purchasing, insurance and maintenance to car re-marketing. With over 50 years’ experience, they are a trusted partner for our corporate, SME, private and mobility service clients. Their mission is to provide what’s next in mobility via an ‘Any car, Anytime, Anywhere’ service – so you can focus on what’s next for you. Find out more at www.leaseplan.com.
The legal department of LeasePlan Corporation consists of 12 lawyers based in Amsterdam, The Netherlands. The department is divided into a Commercial Contracting team, a Finance team, a Corporate team. As (Senior) International Legal Counsel you will be part of the Commercial Contracting team.
Als Business Manager ben je verantwoordelijk voor de commerciële marktbewerking en het binden en verbinden van professionals aan opdrachtgevers. Het huidige team bestaat uit 100 professionals en zij worden ingezet voor verschillende projecten en interimopdrachten. Zelfstandig onderhoud je de contacten met bestaande relaties en werk je aan het opbouwen van relaties met nieuwe opdrachtgevers.Je acteert als gesprekspartner om de klantwensen en -uitdaging scherp te krijgen en blijft op de hoogte van ontwikkelingen in de markt ter vergroting van de Business Unit. In deze rol word je outputgericht aangestuurd en je krijgt daardoor veel ruimte om ondernemerschap en initiatieven uit te dragen. In deze rol rapporteer je direct aan de Business Unit Manager. Je bent onderdeel van een team van 10 business managers en recruiters.Tot je taken en verantwoordelijkheden horen onder andere:• Verantwoordelijk voor de commerciële marktbewerking;• Onderhouden van contacten met bestaande opdrachtgevers en verder uitbouwen van relaties;• Verbinden van kandidaten bij opdrachtgevers;• Klantwensen en –uitdagingen helder krijgen;• Actief inspelen op marktontwikkelingen gericht op verdere groei van de Business Unit.
Voor deze rol is het belangrijk om als volwaardig gesprekspartner te kunnen fungeren op vakinhoudelijk niveau op het gebied van Compliance & Risk. Ervaring met dit vakgebied en/of binnen de financiele sector en verzekeraars is een grote pré, geen vereiste. Een sterke persoonlijkheid en een afgeronde HBO/WO opleiding verwachten we wel van je.Bij voorkeur ben je woonachtig in regio Noord Holland en bekend met de regio.• Afgeronde bachelor- of masteropleiding (juridische achtergrond is een pré);• Tenminste 3 jaar relevante commerciële werkervaring of ervaring met detachering/toegepaste consultancy;• Affiniteit met de Compliance and Risk sector;• Je bent gedreven, proactief, hands-on en stressbestendig;• Communicatief sterk met een positieve en overtuigende instelling.
• Competitieve primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden;• Aantrekkelijke bonusregeling;• Lease-auto, telefoon en laptop;• 25 vakantiedagen en de mogelijkheid om 5 dagen bij te kopen of te verkopen;• Een jaarlijks opleidingsbudget, te besteden aan relevante opleidingen bij gerenommeerde instituten;• Interne competentiegerichte trainingen binnen de DPA Academy;• Dynamische rol met volop ontwikkelingsmogelijkheden en ruimte voor ondernemersgeest;• Zelfstandige functie met veel ruimte voor eigen initiatief binnen een ambitieuze en succesvolle organisatie.
DPA Compliance & Riskis een business unit van DPA Group N.V. DPA Compliance & Risk is koploperen specialist in de arbeidsmarkt voor Compliance professionals. Wij bemiddelenCompliance professionals op tijdelijke posities binnen financiële instellingen,bedrijven en non-profit instellingen door heel Nederland.Wij brengen goed in kaart waar opdrachtgevers en professionals behoefte aanhebben. Door onze specifieke focus kennen wij de markt en volgen wij deontwikkelingen op de voet. Op deze manier bemiddelen wij op elk niveau dejuiste Compliance professional (van junior tot senior) en ontzorgen opdrachtgeversmiddels detachering en interim. Daarin streven wij naar een duurzame relatiemet onze opdrachtgevers en professionals.
Als Business Manager ben je verantwoordelijk voor de commerciële marktbewerking en het binden en verbinden van professionals aan opdrachtgevers. Het huidige team bestaat uit 100 professionals en zij worden ingezet voor verschillende projecten en interimopdrachten. Zelfstandig onderhoud je de contacten met bestaande relaties en werk je aan het opbouwen van relaties met nieuwe opdrachtgevers.
Je acteert als gesprekspartner om de klantwensen en -uitdaging scherp te krijgen en blijft op de hoogte van ontwikkelingen in de markt ter vergroting van de Business Unit. In deze rol word je outputgericht aangestuurd en je krijgt daardoor veel ruimte om ondernemerschap en initiatieven uit te dragen. In deze rol rapporteer je direct aan de Business Unit Manager. Je bent onderdeel van een team van 10 business managers en recruiters.
Tot je taken en verantwoordelijkheden horen onder andere:
• Verantwoordelijk voor de commerciële marktbewerking;
• Onderhouden van contacten met bestaande opdrachtgevers en verder uitbouwen van relaties;
• Verbinden van kandidaten bij opdrachtgevers;
• Klantwensen en –uitdagingen helder krijgen;
• Actief inspelen op marktontwikkelingen gericht op verdere groei van de Business Unit.
Voor deze rol is het belangrijk om als volwaardig gesprekspartner te kunnen fungeren op vakinhoudelijk niveau op het gebied van Compliance & Risk. Ervaring met dit vakgebied en/of binnen de financiele sector en verzekeraars is een grote pré, geen vereiste. Een sterke persoonlijkheid en een afgeronde HBO/WO opleiding verwachten we wel van je.Bij voorkeur ben je woonachtig in regio Noord Holland en bekend met de regio.
• Afgeronde bachelor- of masteropleiding (juridische achtergrond is een pré);
• Tenminste 3 jaar relevante commerciële werkervaring of ervaring met detachering/toegepaste consultancy;
• Affiniteit met de Compliance and Risk sector;
• Je bent gedreven, proactief, hands-on en stressbestendig;
• Communicatief sterk met een positieve en overtuigende instelling.
• Competitieve primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden;
• Aantrekkelijke bonusregeling;
• Lease-auto, telefoon en laptop;
• 25 vakantiedagen en de mogelijkheid om 5 dagen bij te kopen of te verkopen;
• Een jaarlijks opleidingsbudget, te besteden aan relevante opleidingen bij gerenommeerde instituten;
• Interne competentiegerichte trainingen binnen de DPA Academy;
• Dynamische rol met volop ontwikkelingsmogelijkheden en ruimte voor ondernemersgeest;
• Zelfstandige functie met veel ruimte voor eigen initiatief binnen een ambitieuze en succesvolle organisatie.
DPA Compliance & Riskis een business unit van DPA Group N.V. DPA Compliance & Risk is koploperen specialist in de arbeidsmarkt voor Compliance professionals. Wij bemiddelenCompliance professionals op tijdelijke posities binnen financiële instellingen,bedrijven en non-profit instellingen door heel Nederland.
Wij brengen goed in kaart waar opdrachtgevers en professionals behoefte aanhebben. Door onze specifieke focus kennen wij de markt en volgen wij deontwikkelingen op de voet. Op deze manier bemiddelen wij op elk niveau dejuiste Compliance professional (van junior tot senior) en ontzorgen opdrachtgeversmiddels detachering en interim. Daarin streven wij naar een duurzame relatiemet onze opdrachtgevers en professionals.
Ben jij een juridisch medewerker met sociaal gevoel? En ben
je op zoek naar een uitdagende en zelfstandige juridische functie
waarin je jezelf verder kunt ontwikkelen?
Gemeente Heemstede heeft een vacature voor een
Juridisch Medewerker Sociale Zaken
36 uur per week
Wat ga je doen als Juridisch Medewerker Sociale Zaken?
In deze functie ben je verantwoordelijk voor de afhandeling
van bezwaar, beroep- en hoger beroepschriften voor alle zaken
op het gebied van de Participatiewet, Bbz en soms WMO. Je vertegenwoordigt
de gemeenten bij bezwaar en beroep zittingen. Je bereidt zaken
goed voor, bestudeert het bezwaar/beroepsdossier grondig en dient
een sterk verweerschrift in. De vragen van de advocaat en de
voorzitter bezwaarschriftencommissie/rechters weet jij adequaat
te beantwoorden. Waar ruimte is voor mediation heeft dat je voorkeur.
Van belang zijnde uitspraken en adviezen communiceer je met
de beleidsmedewerkers, zodat waardevolle inzichten in beleid
kunnen worden omgezet. Je adviseert collega’s voorafgaand aan
de besluitvorming over juridische aangelegenheden. Op het gebied
van Terug- en Invordering en Verhaal verricht je (her-)onderzoeken
en stel je rapportages en beschikkingen op. Indien nodig dien
je verzoekschriften in bij de rechtbank. Het gaat om een uitdagende
functie die je een grote mate van zelfstandigheid en autonomie
biedt. Je dient daarom ook stevig in je schoenen te staan en
met de benodigde professionaliteit de IASZ te kunnen vertegenwoordigen
tijdens bezwaarschriftencommissies of in de rechtbank/CRvB.
Waar kom je te werken?
Je komt te werken bij de Intergemeentelijke Afdeling Sociale
Zaken. Deze afdeling werkt voor drie gemeenten: de gemeente Bloemendaal,
de gemeente Haarlemmerliede en Spaarnwoude en de gemeente Heemstede.
In een ongedwongen sfeer werk je met 35 collega’s vanuit het
flexkantoor in Heemstede. Het contact met de andere afdelingen
is informeel en de communicatielijnen zijn kort. Er is gratis
parkeergelegenheid en het OV stopt voor de deur.
Waar beschik je over?
Wat biedt Gemeente Heemstede jou?
Voor deze afwisselende en zelfstandige functie bieden wij afhankelijk
van opleiding en ervaring een salaris van maximaal € 4.225,-
bruto per maand (schaal 10 o.b.v. 36 uur). Daarnaast bieden wij
uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden, zoals een individueel
keuzebudget van 16,8%. Je kiest elke maand welk deel van dit
budget, dat onder andere bestaat uit jouw vakantiegeld en eindejaarsuitkering,
je laat uitbetalen. De werktijden zijn flexibel. Als medewerker
van de IASZ word je aangesteld bij de gemeente Heemstede. Je
krijgt in deze zelfstandige functie volop mogelijkheden om je
te ontwikkelen en je kennis verder uit te breiden.
Meer weten?
Neem dan contact op met Marc van der Zalm, afdelingshoofd IASZ,
telefoon (023) 548 57 20.
Solliciteren op de functie van Juridisch Medewerker Sociale
Zaken
Herken jij jezelf in bovenstaand profiel? Dan nodigen wij jou
van harte uit om te reageren. Laat je CV en motivatie uiterlijk
8 april achter via onze
sollicitatiepagina
.
Wij kijken uit naar je reactie!
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs
gesteld.
Trefwoorden: Juridisch Medewerker, Medewerker Juridische Zaken,
Sociale Zaken, Overheid, Gemeente