Nieuwsbrief

Top vacatures

Junior Projectjurist

Wat je gaat doen

Als projectjurist ga je, op tijdelijke basis, aan de slag bij een van onze opdrachtgevers in de Top 500 van het bedrijfsleven.

Jouw Profiel

Herken jij jezelf in het volgende?

  • Afgeronde opleiding WO-Rechten (bijvoorbeeld Master in Ondernemingsrecht, Financieel Recht en/of Bedrijfsrecht) met minimaal HAVO als vooropleiding;
  • Tussen de 0 en 3 jaar stage/werkervaring binnen de advocatuur en/of bedrijfsleven op het gebied van (Internationaal) Contractenrecht, Ondernemingsrecht, M&A, en/of Banking & Finance;
  • Naast je studie heb je je bezig gehouden met relevante nevenactiviteiten;
  • Een praktische instelling, klantgericht en communicatief vaardig;
  • Een grote mate van enthousiasme, flexibiliteit en aanpassingsvermogen;
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden in het Nederlands en Engels;
  • Beschikbaar voor 36/40 uur per week.

Wat je van ons kunt verwachten

De functie van projectjurist is dé kans om inhouse ervaring op te doen. Daarnaast krijg jij:

  • Een professioneel en enthousiast team;
  • Salaris tussen de €2100,- en €2500,- op basis van 40 uur per week;
  • Volledige reiskostenvergoeding.

Je werkomgeving

Talent op de juiste Plek leidt tot Geluk. Dat drijft ons om iedere dag het allerbeste uit onszelf te halen bij het plaatsen van de juiste interim juridische young professionals. DPA Legal Services bemiddelt al jarenlang junior juristen binnen de Top 500 in het bedrijfsleven. Onze specifieke focus en jarenlange ervaring heeft zich vertaald in een ijzersterk netwerk en bewezen trackrecord.

DPA’s Talentpool Paralegals (Interim en vaste posities)

Wat je gaat doen

Als Paralegal wordt je opgenomen in onze Talentpool Juridisch Ondersteunend Personeel en kun je worden benaderd voor functies bij diverse organisaties. Als paralegal ben je werkzaam op de juridische afdeling van een organisatie. Je bent verantwoordelijk voor het ondersteunen van uiteenlopende juridische werkzaamheden, welke o.a. kunnen bestaan uit het volgende:

  • Het digitaliseren en inrichten van contractmanagement management systemen;
  • Het up to date houden van contracten;
  • Het voorbereiden van dossiers;
  • Ondersteuning bieden bij in- en externe juridische vraagstukken;
  • Het beheren en verhangen van verschillende entiteiten (Corporate Houskeeping);
  • Het verzorgen van alle bijbehorende administratieve werkzaamheden;

Jouw Profiel

Als Paralegal voldoe je aan het volgende profiel:

  • Tenminste een afgeronde juridische HBO-opleiding;
  • Minimaal 2 jaar relevante werkervaring in een soortgelijke functie binnen de commerciële advocatuur of het bedrijfsleven;
  • Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal uitstekend, zowel mondeling als schriftelijk;
  • Je werkt nauwkeurig, zelfstandig en doelgericht;
  • Je bent verantwoordelijk, communicatief sterk en pro-actief ingesteld;
  • Ervaring met Corporate Housekeeping is een grote pré.

Wat je van ons kunt verwachten

Naast enorm veel kennis, persoonlijke aandacht en uitdagende opdrachten bij toonaangevende bedrijven krijg je van ons ook:

  • Een marktconform salaris;
  • Een aantrekkelijke bonusregeling op basis van declarabele uren;
  • Een leaseauto, reiskostenvergoeding of een NS Business Card;
  • Een pensioenregeling;
  • 25 vakantiedagen.

Je werkomgeving

Zodra jij bij, of via, ons komt werken, maak je deel uit van een krachtig, landelijk netwerk van 1.600 deskundige professionals. Zij zetten stuk voor stuk hun expertise in bij 500 bedrijven en non-profitorganisaties, het notariaat, de advocatuur en de overheid.

DPA Group is beursgenoteerd aan de Euronext Amsterdam en richt zich op de gebieden Banking & Insurance, Engineering & Consultancy, Finance & Control, International, IT, Legal, Marketing, Public en Supply chain & Procurement.

DPA Legal werft Paralegals voor de private sector (Multinationals, banken, verzekeraars, pensioenfondsen, de advocatuur, het notariaat en startups) en de overheid. Wij kennen de markt en de behoefte van de opdrachtgever als geen ander en matchen deze met jouw wensen en ambitie als juridisch professional. Zo zorgen wij voor geluk. Voor zowel opdrachtgever, als medewerker.

DPA’s Talentpool Paralegals (Interim en vaste posities)

Wat je gaat doen

Als Paralegal wordt je opgenomen in onze Talentpool Juridisch Ondersteunend Personeel en kun je worden benaderd voor functies bij diverse organisaties. Als paralegal ben je werkzaam op de juridische afdeling van een organisatie. Je bent verantwoordelijk voor het ondersteunen van uiteenlopende juridische werkzaamheden, welke o.a. kunnen bestaan uit het volgende:

  • Het digitaliseren en inrichten van contractmanagement management systemen;
  • Het up to date houden van contracten;
  • Het voorbereiden van dossiers;
  • Ondersteuning bieden bij in- en externe juridische vraagstukken;
  • Het beheren en verhangen van verschillende entiteiten (Corporate Houskeeping);
  • Het verzorgen van alle bijbehorende administratieve werkzaamheden;

Jouw Profiel

Als Paralegal voldoe je aan het volgende profiel:

  • Tenminste een afgeronde juridische HBO-opleiding;
  • Minimaal 2 jaar relevante werkervaring in een soortgelijke functie binnen de commerciële advocatuur of het bedrijfsleven;
  • Je beheerst de Nederlandse en Engelse taal uitstekend, zowel mondeling als schriftelijk;
  • Je werkt nauwkeurig, zelfstandig en doelgericht;
  • Je bent verantwoordelijk, communicatief sterk en pro-actief ingesteld;
  • Ervaring met Corporate Housekeeping is een grote pré.

Wat je van ons kunt verwachten

Naast enorm veel kennis, persoonlijke aandacht en uitdagende opdrachten bij toonaangevende bedrijven krijg je van ons ook:

  • Een marktconform salaris;
  • Een aantrekkelijke bonusregeling op basis van declarabele uren;
  • Een leaseauto, reiskostenvergoeding of een NS Business Card;
  • Een pensioenregeling;
  • 25 vakantiedagen.

Je werkomgeving

Zodra jij bij, of via, ons komt werken, maak je deel uit van een krachtig, landelijk netwerk van 1.600 deskundige professionals. Zij zetten stuk voor stuk hun expertise in bij 500 bedrijven en non-profitorganisaties, het notariaat, de advocatuur en de overheid.

DPA Group is beursgenoteerd aan de Euronext Amsterdam en richt zich op de gebieden Banking & Insurance, Engineering & Consultancy, Finance & Control, International, IT, Legal, Marketing, Public en Supply chain & Procurement.

DPA Legal werft Paralegals voor de private sector (Multinationals, banken, verzekeraars, pensioenfondsen, de advocatuur, het notariaat en startups) en de overheid. Wij kennen de markt en de behoefte van de opdrachtgever als geen ander en matchen deze met jouw wensen en ambitie als juridisch professional. Zo zorgen wij voor geluk. Voor zowel opdrachtgever, als medewerker.

Senior Juridisch Planologisch Medewerker

Senior Juridisch Planologisch Medewerker

32-36 uur – Amsterdam

De functie

De afdeling Ruimte & Duurzaamheid van de gemeente Amsterdam
is op zoek naar een Juridisch Planoloog die in eerste instantie
gaat werken in het Team Zuid/West deel Zuid. De Juridisch-Planoloog
werkt aan spraakmakende en maatschappelijk relevante ruimtelijke
projecten. Ook voor de reguliere projecten word je flexibel ingezet
op basis van geschiktheid voor de opgave. Je werkt in het hart
van de ruimtelijke ordening van Amsterdam, waarbij je zowel het
lokale als stedelijke bestuur van Amsterdam adviseert en ondersteunt.

De Juridisch-Planoloog:

• Is projectleider voor het opstellen van bestemmingsplannen;

• Is verantwoordelijk voor de procedure en het planproces van
juridische producten, zoals bestemmingsplannen en andere ruimtelijke
plannen;

• Is verantwoordelijk voor het zelfstandig redigeren van planregels
en toelichting en het verzorgen van overleg en beantwoording
ex artikel 3.1.1 Bro;

• Is verantwoordelijk voor het zelfstandig opstellen van college-
en raadsvoordrachten en raadsbesluiten op voor bestemmingsplannen
en besluiten van vaststelling hoger waarden op grond van de Wgh;

• Adviseert over en op (bouw)initiatieven, aanvragen en ruimtelijke
onderbouwingen;

• Bereidt ruimtelijke afwegingen voor, o.a. voor bestuurlijke
besluitvorming en geeft uitleg hierover aan burger, bestuur en
collega’s;

• Adviseert collega’s, projectorganisatie en bestuur zowel mondeling
als schriftelijk over de inzet, het type, de inhoud en de interpretatie
van juridisch planologische instrumenten;

• Volgt de landelijke ontwikkelingen op het gebied van omgevingsrecht,
waardoor je ook actuele kennis hebt van de komende Omgevingswet
en aanverwante wetgeving alsmede relevante jurisprudentie;

• Werkt projectmatig, stelt daarbij offertes en planningen op
en is belast met bewaking daarvan alsmede die van de ingezette
capaciteit en beschikbare budgetten;

• Werkt aan relatiebeheer met verschillende afdelingen binnen
de gemeente (projecten, gebieden en vergunningen);

• Begeleidt en ondersteunt junioren en medioren in zowel proces
als product als advisering.

Wij vragen

• Je hebt aantoonbaar affiniteit met tenminste drie van de volgende
focusgebieden: ruimtelijk bestuursrecht, omgevingsrecht, bouwrecht,
milieu-, natuur- en waterrecht;

• Je beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden,
zowel mondeling als schriftelijk;

• Je bent analytisch sterk en hebt een brede blik: daarmee kijk
je graag over de grenzen van het recht en rechtsgebied heen en
bent bekend met het maken van afwegingen in ruimtelijke besluitvorming;

• Je hebt ervaring met en gevoel voor bestuurlijke processen
en bestuurlijke verhoudingen;

• Je verheugt je op het werken in een dynamische en multidisciplinaire
omgeving;

• Je bent integer, proactief en ondernemend; een echte aanpakker;

• Natuurlijk ben je resultaatgericht, je bent goed in het beheren
van relaties en gericht op samenwerken.

OPLEIDING

• Afgeronde opleiding op academisch (master) niveau (rechten)
of andere relevante richting.

RELEVANTE ERVARING:

• Aantoonbare ruime ervaring ten aanzien van het opstellen van
bestemmingsplannen.

Competenties

Er wordt gezocht naar een Juridisch-Planoloog met ´hands on´
mentaliteit die specifiek inzetbaar is voor het opstellen van
bestemmingsplannen en voor de politieke en strategische advisering
van het gemeentebestuur. Daarbij hoort onder meer het onderhouden
van contacten met collega´s binnen de gemeente en het begeleiden
van junioren. Je beweegt makkelijk tussen de verschillende abstractieniveaus
van dossiers en de verschillende bestuurslagen en bent een verbinder.
Verder zijn de volgende competenties van groot belang:

• Initiatiefrijk

• Omgevingsbewustzijn

• Inlevingsvermogen

• Analytisch vermogen

• Inventiviteit

• Samenwerkingsgericht

• Resultaatgerichtheid

• Overtuigingskracht

Wij bieden

• Afhankelijk van je opleiding en werkervaring bedraagt het
salaris minimaal € 3.348,- en maximaal € 4.859,- bruto per maand
(salarisschaal 11) op basis van 36 uren per week.

• Een vaste aanstelling van 32 – 36 uur per week.

• De gemeente Amsterdam kent prima opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden
plus een goed pakket secundaire arbeidsvoorwaarden. Deze secundaire
arbeidsvoorwaarden bestaan o.a. uit opname in het ABP-pensioenfonds,
een maandelijkse bijdrage in de ziektekostenverzekering en per
1 januari 2017 het Individueel Keuzebudget. Dit is een vrij besteedbaar
budget. Je kunt bijvoorbeeld zelf beslissen wanneer je het budget
wil laten uitbetalen en hoeveel extra verlof je nodig hebt.

De organisatie

Ruimte en Duurzaamheid is verantwoordelijk voor de beleidsontwikkeling
en kaderstelling op het gebied van ruimtelijke ordening, stedenbouw
en duurzaamheid. Zij werkt in opdracht voor stadsdelen en grootstedelijke
projecten en brengt daarbij kennis in over stedenbouw, planvorming,
ontwerp, planologie en duurzaamheid. Ruimte en Duurzaamheid werkt
op ieder schaalniveau: van portiek tot metropool.

Informatie

Inhoudelijke informatie over deze vacature kan worden ingewonnen
bij Jacob van der Zwan via j.van.der.zwan@amsterdam.nl of via
06-13081242. Informatie over de sollicitatieprocedure kan worden
ingewonnen bij Hedwig Wubbolt via vacatures.rd@amsterdam.nl of
telefonisch op 06-12661256.

Sollicitaties

Heb je belangstelling voor deze functie? Reageer dan
uiterlijk 7 februari 2018via de sollicitatiebutton.

De sollicitatiegesprekken zullen worden gevoerd op dinsdag 13
en woensdag 14 februari 2018.

De gemeente Amsterdam wil een diverse en inclusieve organisatie
zijn. Een organisatie die ruimte biedt aan iedereen en die de
kracht van de diversiteit van medewerkers gebruikt om betere
resultaten te halen voor de stad. Talent als basis, diversiteit
als kracht. We streven ernaar dat het personeelsbestand een afspiegeling
is van de beroepsbevolking van Amsterdam met al haar aanwezige
verschillen. Vacatures staan open voor iedereen, tenzij uitdrukkelijk
anders vermeld.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.

Trefwoorden: Senior Juridisch Planologisch Medewerker Vacature
Amsterdam, Juridisch, Planoloog, Vacature Amsterdam, Ruimtelijk
Bestuursrecht, Omgevingsrecht, Bouwrecht

Interim Paralegal

Wat je gaat doen

Je takenpakket bestaat uit:

• Verzorgen van de corporate housekeeping van vennootschappen, zoals opstellen volmachten, AVA besluiten opstellen en deponeren bij KvK.

• Functioneel testen van en gegevens registreren in legal entity management systeem.

• Opstellen, beoordelen en archiveren van (transactie)volmachten.

Jouw Profiel

• Je hebt een relevante HBO-opleiding (bij voorkeur HBO Rechten) of hoger afgerond

• Je hebt aantoonbaar ervaring met corporate housekeeping

• Je beheerst de MS Office applicaties, waaronder Excel

• Je bent een teamplayer en procesmatig sterk

• Je beheerst de Nederlandse én Engelse taal uitstekend in woord en geschrift

• Je hebt een positieve en proactieve houding en voert opdrachten nauwkeurig uit

Wat je van ons kunt verwachten

• Opdracht van 2-3 maanden.

• Dynamische werksfeer.

Je werkomgeving

De afdeling adviseert o.a. op het gebied van vennootschapsrecht en corporate governance. De taken zijn gericht op procesmatige juridische werkzaamheden, programma management support en functioneel beheer. Het team verzorgt de corporate housekeeping van een aantal vennootschappen en de beoordeling en uitgifte van interne volmachten en garanties. Ze voeren het functioneel beheer over diverse applicaties.Daarnaast leveren ze programma management support aan juridische beleidsprogramma’s. Er is continue aandacht om processen efficiënter te maken en werkzaamheden te standaardiseren. Het team kent een informele sfeer waar collegialiteit en samenwerking vanzelfsprekend zijn.

Senior Interim Privacy Counsel

Wat je gaat doen

We hebben regelmatig uiteenlopende opdrachten bij bedrijven en (semi)overheidsorganisaties. Denk hierbij aan Privacy Impact Assessments (PIA), inventarisatie van datastromen en het opstellen van privacybeleid en cookiestatements. Ook de rol van Data Protection Officer of Functionaris Gegevensbescherming op afstand behoort tot de mogelijkheden.

Jouw Profiel

Je bent gewend om je in verschillende onbekende omgevingen te bewegen. Daarnaast heb je:

  • Een afgeronde wo-opleiding;
  • Meer dan vijf jaar aantoonbare ervaring in het zelfstandig uitvoeren van privacy- en information securityopdrachten;
  • De Wbp, Meldplicht datalekken, de Europese Privacy Verordening, privacy by design/default zijn voor jou geen onbekende begrippen meer;
  • Oftewel: je hebt een overtuigend track record en een privacy opdracht is bij jou in vertrouwde handen!

Wat je van ons kunt verwachten

DPA Privacy biedt mooie opdrachten op het vlak van privacy en data protectie. DPA Privacy maakt onderdeel uit van het beursgenoteerde DPA Group dat professionals detacheert in vrijwel alle sectoren van de Nederlandse economie. Dit staat garant voor een geweldig netwerk vol met interessante opdrachten. DPA biedt een goed salaris en een aantrekkelijk arbeidsvoorwaardenpakket. Een ruim opleidingsbudget en persoonlijke begeleiding behoort ook tot de mogelijkheden.

Je werkomgeving

DPA Privacy richt zich volledig op privacy. We bieden onze opdrachtgevers een totaaloplossing voor het verantwoord omgaan met persoonsgegevens: de juridische, technische en procesmatige aspecten tot en met het privacybewustzijn. Voor de tijdelijke invulling van opdrachten en projecten bemiddelen we Interim Privacy Counsels die bij ons in dienst zijn, maar ook zelfstandige Privacy Counsels. Specialisten die continu meedraaien in de voorhoede van de ontwikkelingen. En die samen met vakgenoten het verschil kunnen maken bij bedrijven en instellingen die aantoonbaar ‘in control’ willen zijn.

Interim Privacy Counsel

Wat je gaat doen

Als Interim Privacy Counsel (IPC) in dienst bij DPA Privacy bescherm jij de reputatie van onze opdrachtgevers. Jij levert een belangrijke bijdrage aan het vormgeven en bewaken van het privacybeleid bij gerenommeerde organisaties. Je helpt hen om privacyrisico’s concreet en beheersbaar te maken. Je voert privacy impact assessments uit en adviseert over privacy compliance. Verder help je om de processen en systemen zo aan te passen dat de organisatie voldoet aan de wet- en regelgeving. Je bent sparring partner over privacyvraagstukken en helpt om de benodigde maatregelen te treffen om het privacybewustzijn in de organisatie te vergroten.

Jouw Profiel

Je bent een resultaatgerichte, ondernemende persoonlijkheid met een goed ontwikkeld analytisch denkvermogen, en met:

  • Een afgeronde wo-opleiding, bij voorkeur juridisch, bedrijfseconomisch, ICT of organisatiekunde;
  • Drie tot vijf jaar (relevante) werkervaring op het gebied van privacy en gegevensbescherming;
  • Actuele kennis van de Wbp, de meldplicht datalekken en de naderende privacywetgeving en bij voorkeur ook kennis van informatiebeveiliging;
  • Je bent communicatief vaardig in de Nederlandse en Engelse taal, en weet complexe zaken helder uit te leggen.

Wat je van ons kunt verwachten

In deze zelfstandige functie krijg je veel verantwoordelijkheid en ben je verzekerd van een steile leercurve op het snijvlak van legal, compliance, risk en ICT. DPA Privacy biedt:

  • Afwisselende opdrachten die aansluiten bij je ontwikkeling;
  • Een professioneel en enthousiast team waar je altijd op kunt steunen;
  • Een goed salaris en een aantrekkelijk pakket secundaire arbeidsvoorwaarden;
  • Een ruim opleidingsbudget en persoonlijke begeleiding.

Je werkomgeving

DPA Privacy richt zich volledig op privacy. We bieden onze opdrachtgevers een totaaloplossing voor het verantwoord omgaan met persoonsgegevens: de juridische, technische en procesmatige aspecten tot en met het privacybewustzijn. Voor de tijdelijke invulling van opdrachten en projecten bemiddelen we Interim Privacy Counsels die bij ons in dienst zijn, maar ook zelfstandige Privacy Counsels. Specialisten die continu meedraaien in de voorhoede van de ontwikkelingen. En die samen met vakgenoten het verschil kunnen maken bij bedrijven en instellingen die aantoonbaar ‘in control’ willen zijn.

International Privacy Counsel

Wat je gaat doen

Als Interim Privacy Counsel (IPC) in dienst bij DPA Privacy bescherm jij de reputatie van onze opdrachtgevers; lever jij een belangrijke bijdrage aan het vormgeven en bewaken van het privacybeleid bij gerenommeerde organisaties. Je helpt hen om privacyrisico’s concreet en beheersbaar te maken. Je voert Privacy Impact Assessments (PIA’s) uit en adviseert over privacy-compliance. Verder help je om de processen en systemen zo aan te passen dat de organisatie voldoet aan de wet- en regelgeving. Je bent sparring partner over privacyvraagstukken, en helpt om de benodigde maatregelen te treffen om het privacybewustzijn in de organisatie te vergroten.

Jouw Profiel

Je bent een resultaatgerichte, ondernemende persoonlijkheid met een goed ontwikkeld analytisch denkvermogen, en met:

• Een afgeronde wo-opleiding, bij voorkeur juridisch, bedrijfseconomisch, ICT of organisatiekunde

• Meer dan drie jaar (relevante) internationale werkervaring op het gebied van privacy en gegevensbescherming

• Actuele kennis van de Wbp, de meldplicht datalekken en de naderende privacywetgeving en bij voorkeur ook kennis van informatiebeveiliging

• Je bent communicatief vaardig in de Nederlandse en Engelse taal, en weet complexe zaken helder uit te leggen

Wat je van ons kunt verwachten

In deze zelfstandige functie krijg je veel verantwoordelijkheid en ben je verzekerd van een steile leercurve op het snijvlak van legal, compliance, risk en ICT. DPA Privacy biedt:

• Afwisselende opdrachten die aansluiten bij jouw ontwikkeling

• Een professioneel en enthousiast team waar je altijd mee kunt sparren

• Een goed salaris en een aantrekkelijk pakket secundaire arbeidsvoorwaarden

• Een ruim opleidingsbudget en persoonlijke begeleiding

Je werkomgeving

DPA Privacy richt zich volledig op privacyvraagstukken. We bieden onze opdrachtgevers een totaaloplossing voor het verantwoord omgaan met persoonsgegevens: de juridische, technische en procesmatige aspecten tot en met het privacybewustzijn. Voor de tijdelijke invulling van opdrachten en projecten bemiddelen we Interim Privacy Counsels die bij ons in dienst zijn, maar ook zelfstandige Privacy Counsels (zzp’ers). Specialisten die continu meedraaien in de voorhoede van de ontwikkelingen. En die samen met vakgenoten het verschil maken bij bedrijven en instellingen die aantoonbaar ‘in control’ willen zijn.

Sollicitatieprocedure

Babette Meijer

Tel: 06-53902629

babette.meijer@dpa.nl

Junior Interim Privacy Counsel

Wat je gaat doen

Als junior Interim Privacy Counsell werk je onder de vleugels van een senior privacyprofessional. Door training on-the-job bouw je praktijkervaring op om in de toekomst als zelfstandig privacyprofessional organisaties te adviseren om privacy te borgen in hun strategie. Als junior Interim Privacy Counsel help je mee organisaties privacy proof te maken. Dat kan op beleidsniveau zijn, maar ook praktischer bij bijvoorbeeld het opstellen of reviewen van bewerkersovereenkomsten, meldingen aan de Autoriteit Persoonsgegevens (AP), Privacy Impact Assessments (PIA’s) of het uitrollen van privacy-implementatieprogramma’s.


Jouw Profiel

Je bent een resultaatgericht en ondernemend persoon met een goed ontwikkeld analytisch denkvermogen. Daarnaast heb je:

  • Een afgeronde universitaire studie, bij voorkeur rechten, bedrijfseconomie of IT;
  • 0-2 jaar werkervaring in de advocatuur, een juridisch beroep of de consultancy;
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift;
  • Uitstekende communicatievaardigheden en een commerciële werkhouding;
  • Daarnaast werk je goed in teamverband en ben je representatief, open en sociaal ingesteld;
  • Bovenal ben je leergierig en heb je de ambitie om veel te leren en je te ontwikkelen tot een zelfstandig opererende privacyprofessional.

Wat je van ons kunt verwachten

In deze functie ben je verzekerd van een steile leercurve op het snijvlak van legal, compliance, risk en ICT. DPA Privacy biedt:

  • Afwisselende opdrachten die aansluiten bij je ontwikkeling;
  • Een professioneel en enthousiast team waar je altijd op kunt steunen;
  • Een goed salaris en een aantrekkelijk pakket secundaire arbeidsvoorwaarden;
  • Een ruim opleidingsbudget en persoonlijke begeleiding.

Je werkomgeving

DPA Privacy richt zich volledig op privacy. We bieden onze opdrachtgevers een totaaloplossing voor het verantwoord omgaan met persoonsgegevens: de juridische, technische en procesmatige aspecten tot en met het privacybewustzijn. Voor de tijdelijke invulling van opdrachten en projecten bemiddelen we Interim Privacy Counsels die bij ons in dienst zijn, maar ook zelfstandige privacyprofessionals. Specialisten die continu meedraaien in de voorhoede van de ontwikkelingen. En die samen met vakgenoten het verschil kunnen maken bij bedrijven en instellingen die aantoonbaar ‘in control’ willen zijn.

Legal Counsel

Functieomschrijving

Scatec Solar is an integrated independent solar power producer, delivering affordable, rapidly deployable and sustainable source of clean energy worldwide. A long term player, Scatec Solar develops, builds, owns, operates and maintains solar power plants, and already has an installation track record of close to 600 MW.

The company is producing electricity from 322 MW of solar power plants in the Czech Republic, South Africa, Rwanda, Honduras and Jordan. With an established global presence, the company is growing briskly with a project backlog and pipeline of more than 1.8 GW under development in the Americas, Africa, Asia and the Middle East. Scatec Solar is headquartered in Oslo, Norway.

Responsibilities Legal Counsel

  • Directorship Presence during board meetings, Act in the best interest of the Company, Ad-hoc decision taking, practical and quick-thinker, Assess Dutch Law and Director’s liability in all undertakings as a Director and advise co-Directors accordingly, Ability to defend your view and verbally and in writing share your arguments if requests from the organization or 3rd parties harm the compliance of the Dutch platform
  • Corporate secretarial duties Prepare board materials/ invites, Prepare board meeting minutes, Ensure proper and timely filings of financial statements, AGM’s are timely held, Arrange for/review of legal opinions/PoA’s, Monitor transactions in accordance with Dutch Law, Keep the Dutch companies in good legal standing
  • Closings/ major transactions Review transaction documents from a Director’s liability point of view and from a Dutch Law perspective
  • Relationships Build strong relationships with Scatec Solar Legal team, External Dutch counsel, local counsel as well as legal counter-parts and Directors from JV partners, co-investors and other stakeholders

Qualifications Legal Counsel

  • Master degree in Law
  • Minimal of 4 years of experience within the corporate service industry or as a corporate/transaction lawyer/ candidate-notary

Competencies

  • Excellent knowledge of Dutch corporate Law and compliance procedures, Excellent communication skills,
  • Dedicated and someone who takes “ownership” to tasks and responsibilities, flexible, adaptable and solution-oriented,
  • Driven, always looking for ways to improve and having high aspirations for own work,
  • Social and intercultural competence, able to coordinate and communicate with external parties and to manage work of others,
  • Proficient in spoken and written English

We offer

Scatec Solar is an exciting, innovative and ambitious company operating in a growing industry. We offer a challenging and interesting position where you will be part of a flexible and truly international working environment consisting of highly competent and committed colleagues.

Do you want to know more about this exciting vacancy in Amsterdam? Contact the Legal Division at Robert Walters, or apply now!

Functieeisen

Legal, corporate, jurist, compliance

Startdatum

ASAP