Als Interim Privacy Counsel (IPC) in dienst bij DPA Privacy bescherm jij de reputatie van onze opdrachtgevers; lever jij een belangrijke bijdrage aan het vormgeven en bewaken van het privacybeleid bij gerenommeerde organisaties. Je helpt hen om privacyrisico’s concreet en beheersbaar te maken. Je voert Privacy Impact Assessments (PIA’s) uit en adviseert over privacy-compliance. Verder help je om de processen en systemen zo aan te passen dat de organisatie voldoet aan de wet- en regelgeving. Je bent sparring partner over privacyvraagstukken, en helpt om de benodigde maatregelen te treffen om het privacybewustzijn in de organisatie te vergroten.
Je bent een resultaatgerichte, ondernemende persoonlijkheid met een goed ontwikkeld analytisch denkvermogen, en met:
• Een afgeronde wo-opleiding, bij voorkeur juridisch, bedrijfseconomisch, ICT of organisatiekunde
• Meer dan drie jaar (relevante) internationale werkervaring op het gebied van privacy en gegevensbescherming
• Actuele kennis van de Wbp, de meldplicht datalekken en de naderende privacywetgeving en bij voorkeur ook kennis van informatiebeveiliging
• Je bent communicatief vaardig in de Nederlandse en Engelse taal, en weet complexe zaken helder uit te leggen
In deze zelfstandige functie krijg je veel verantwoordelijkheid en ben je verzekerd van een steile leercurve op het snijvlak van legal, compliance, risk en ICT. DPA Privacy biedt:
• Afwisselende opdrachten die aansluiten bij jouw ontwikkeling
• Een professioneel en enthousiast team waar je altijd mee kunt sparren
• Een goed salaris en een aantrekkelijk pakket secundaire arbeidsvoorwaarden
• Een ruim opleidingsbudget en persoonlijke begeleiding
DPA Privacy richt zich volledig op privacyvraagstukken. We bieden onze opdrachtgevers een totaaloplossing voor het verantwoord omgaan met persoonsgegevens: de juridische, technische en procesmatige aspecten tot en met het privacybewustzijn. Voor de tijdelijke invulling van opdrachten en projecten bemiddelen we Interim Privacy Counsels die bij ons in dienst zijn, maar ook zelfstandige Privacy Counsels (zzp’ers). Specialisten die continu meedraaien in de voorhoede van de ontwikkelingen. En die samen met vakgenoten het verschil maken bij bedrijven en instellingen die aantoonbaar ‘in control’ willen zijn.
Babette Meijer
Tel: 06-53902629
babette.meijer@dpa.nl
Als junior Interim Privacy Counsell werk je onder de vleugels van een senior privacyprofessional. Door training on-the-job bouw je praktijkervaring op om in de toekomst als zelfstandig privacyprofessional organisaties te adviseren om privacy te borgen in hun strategie. Als junior Interim Privacy Counsel help je mee organisaties privacy proof te maken. Dat kan op beleidsniveau zijn, maar ook praktischer bij bijvoorbeeld het opstellen of reviewen van bewerkersovereenkomsten, meldingen aan de Autoriteit Persoonsgegevens (AP), Privacy Impact Assessments (PIA’s) of het uitrollen van privacy-implementatieprogramma’s.
Je bent een resultaatgericht en ondernemend persoon met een goed ontwikkeld analytisch denkvermogen. Daarnaast heb je:
In deze functie ben je verzekerd van een steile leercurve op het snijvlak van legal, compliance, risk en ICT. DPA Privacy biedt:
DPA Privacy richt zich volledig op privacy. We bieden onze opdrachtgevers een totaaloplossing voor het verantwoord omgaan met persoonsgegevens: de juridische, technische en procesmatige aspecten tot en met het privacybewustzijn. Voor de tijdelijke invulling van opdrachten en projecten bemiddelen we Interim Privacy Counsels die bij ons in dienst zijn, maar ook zelfstandige privacyprofessionals. Specialisten die continu meedraaien in de voorhoede van de ontwikkelingen. En die samen met vakgenoten het verschil kunnen maken bij bedrijven en instellingen die aantoonbaar ‘in control’ willen zijn.
Juridisch Secretaresse
Amsterdam | Fulltime
EEN ORGANISATIE WAAR JE VAN GROEIT
Met 300 advocaten, notarissen en belastingadviseurs, is Houthoff
één van de grootste advocatenkantoren. Onafhankelijk, 100% Nederlands,
maar wel met een sterke internationale focus. Tot onze cliënten
behoren beursgenoteerde bedrijven, grote financiële instellingen,
private equity huizen en overheden, die stuk voor stuk hoge eisen
stellen en intelligente oplossingen wensen.
DE FUNCTIE
Als juridisch secretaresse ondersteun je in de breedste zin
van het woord de juridische praktijk van onze professionals.
Samen met je collega’s zorg je voor een vlekkeloos verloop van
de werkzaamheden. Het uitwerken van juridische documenten, het
editen van teksten en het onderhouden van contact met onze cliënten,
zowel telefonisch als per e-mail, zijn een belangrijk onderdeel
van je werkzaamheden. In jouw rol ontzorg je de advocaten optimaal
op elk gebied: postbehandeling, agendaplanning en declareren
horen ook bij je taken.
Kortom: een veelzijdige secretariële functie met een inhoudelijk
karakter!
DIT MAAKT JOU DE IDEALE KANDIDAAT
Je hebt minimaal een afgeronde HBO-opleiding (bijvoorbeeld Rechten
of Schoevers) en hebt aantoonbaar affiniteit met het recht. Werkervaring
bij een zakelijke dienstverlener is een pré. Je hebt goede mondelinge
en schriftelijke vaardigheden in zowel het Nederlands als Engels
en vindt het een uitdaging om bij een groot kantoor als het onze
te werken. Niemand hoeft jou iets uit te leggen over het Microsoft
Office pakket; je bent zeer bedreven in Word, Excel en Powerpoint.
Je bent een energiek persoon en altijd bereid om iets op te pakken.
Je bent zeer servicegericht, stressbestendig en accuraat. Je
hebt een pragmatische en flexibele instelling en deelt graag
je goede ideeën als het aankomt op het verbeteren en efficiënter
inrichten van onze werkprocessen.
WAT BIEDEN WIJ?
KUN JIJ NIET WACHTEN OM JE CARRIÈRE BIJ HOUTHOFF TE STARTEN?
Herken jij jezelf in bovengenoemde omschrijving en maakt de
vacature je enthousiast over ons kantoor? Solliciteer dan direct
door jouw motivatiebrief, CV en pasfoto te sturen via de sollicitatiebutton.
Wil je nadere inlichtingen over deze vacature, neem dan contact
op met Marijke Bruins (Teamleider Secretariaat) via telefoonnummer
+31 20 605 64 95.
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt uitdrukkelijk
niet op prijs gesteld.
Trefwoorden; Juridisch Secretaresse, Amsterdam, Noord-Holland,
HBO, juridisch medewerker, recht, juridisch, rechten, secretaresse,
officemanager, office manager
Als Interim Legal Counsel ga je een dienstverband aan met DPA Legal en ga je op tijdelijke basis aan de slag bij één van onze opdrachtgevers in de Top 500 van het bedrijfsleven. Hierdoor krijg jij de mogelijkheid om snel veel uiteenlopende bedrijven en bedrijfsculturen te leren kennen. Niet alleen bouw je hierdoor een groot netwerk op, maar ook kun je ontdekken waar jij met jouw kwaliteiten het beste tot je recht komt. In ieder bedrijf wordt de functie van Legal Counsel namelijk nèt iets anders ingevuld waardoor je een enorm steile leercurve kunt doormaken. Legitiem jobhoppen en werken in verschillende teams aan wisselende juridische vraagstukken. Bijvoorbeeld op het gebied van (internationaal) contractenrecht, ondernemingsrecht, financieel recht, privacy en of arbeidsrecht.
Geef je carrière als Legal Counsel in het bedrijfsleven een boost en solliciteer naar de functie van Interim Legal Counsel!
Benieuwd naar ervaringen vanuit de praktijk? Lees de ervaringen onze (oud) Interim Legal Counsels Isabelle Vollenbrock, Sanne Kennepohl en Pieter van der Meijs.
Herken jij jezelf in het volgende?
Binnen DPA Legal bieden wij je een thuisbasis waarop je altijd kunt terugvallen. We stimuleren dat collega’s van elkaar leren en ervaringen uitwisselen door regelmatig informele bijeenkomsten met de Interim Legal Counsels te organiseren. Zo gaan we elk kwartaal met alle Interim Legal Counsels gezellig ergens eten en organiseert DPA twee keer per jaar een groot feest.
Daarnaast krijg jij:
DPA Legal bemiddelt al meer dan 10 jaar ervaren juristen binnen de Top 500 in het bedrijfsleven, advocatuur en notariaat. Wij geloven dat talent op de juiste plek leidt tot geluk, voor zowel werknemer als werkgever. Dat drijft ons om iedere dag het allerbeste uit onszelf te halen bij het plaatsen van de juiste (interim) juridische professionals bij onze opdrachtgevers van opdrachten en projecten. Wij zijn iedere dag in gesprek met zowel werkgevers als werknemers en weten daarom precies wat er op de markt van speelt. Met onze jarenlange ervaring en ons ijzersterke netwerk begeleiden we jou naar passende opdrachten die aansluiten bij jouw ambities.
Ben jij na een periode als Interim Legal Counsel toe aan een vaste functie of wil je toch terug de advocatuur in? Wij denken daarover graag met je mee. Wij hebben impact op de carrières van onze Interim Legal Counsels, omdat wij met onze marktkennis het kunnen verschil maken.
Enthousiast geworden? Neem contact op met Suzanne Wissink via suzanne.wissink@dpa.nl of + 31 6 11 59 94 36
Als projectjurist ga je, op tijdelijke basis, aan de slag bij
een van onze opdrachtgevers in de Top 500 van het bedrijfsleven.
Herken jij jezelf in het volgende?
De functie van projectjurist is dé kans om inhouse ervaring
op te doen. Daarnaast krijg jij:
Talent op de juiste Plek leidt tot Geluk. Dat drijft ons om
iedere dag het allerbeste uit onszelf te halen bij het plaatsen
van de juiste interim juridische young professionals. DPA Legal
Services bemiddelt al jarenlang junior juristen binnen de Top
500 in het bedrijfsleven. Onze specifieke focus en jarenlange
ervaring heeft zich vertaald in een ijzersterk netwerk en bewezen
trackrecord.
Als Paralegal treed je in vaste dienst bij DPA Legal Services
en ga je als medewerker binnen ons Legal Services team op tijdelijke
basis aan de slag bij onze opdrachtgevers in de Top 500 van het
bedrijfsleven. Hierdoor krijg je de mogelijkheid om in verschillende
keukens van toonaangevende bedrijven een kijkje te nemen en de
sfeer van uiteenlopende bedrijfsculturen te proeven. Onze consultants
geven je persoonlijke begeleiding en gaan in overleg met jou
op zoek naar passende opdrachten die aansluiten bij jouw ambities.
Jouw verantwoordelijkheden bestaan onder andere uit:
• Corporate housekeeping;
• Assisteren bij het opstellen van juridische en corporate documentatie;
• Bijhouden van de contractmanagement database ;
• Assisteren van de (senior) Legal Counsels;
• Bieden van algemene administratieve ondersteuning aan Hoofd
Juridische Zaken.
Binnen DPA Legal Services bieden wij je een thuisbasis waarop
je altijd kunt terugvallen. Wij stimuleren dat collega’s van
elkaar leren en ervaringen uitwisselen door (informele) bijeenkomsten
met de Paralegals en Interim Junior Legal Counsels te organiseren.
Daarnaast investeren wij ook in jouw persoonlijke ontwikkeling
als juridisch (young) professional, bijvoorbeeld door het aanbieden
van (individuele) opleidingsmogelijkheden.
Herken jij jezelf in het volgende?
• In het bezit van een HBO/WO-Rechten diploma met minimaal HAVO
als vooropleiding;
• Minimaal 2 jaar werkervaring als paralegal binnen de advocatuur
en/of bedrijfsleven;
• Een praktische instelling, klantgericht, in staat om met deadline
om te gaan en communicatief vaardig;
• Een grote mate van enthousiasme, flexibiliteit en aanpassingsvermogen;
• Uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden in het
Nederlands en Engels;
• Beschikbaar voor 36/40 uur per week.
De functie van Paralegal is dé kans om bij verschillende bedrijven
binnen te kijken en inhouse ervaring op te doen. Daarnaast krijg
jij:
• Afwisselende opdrachten;
• Een professioneel en enthousiast team;
• Marktconform salaris;
• Interessante bonusregeling;
• Een leaseauto behoort tot de mogelijkheden;
• Een individueel opleidingsbudget.
Talent op de juiste Plek leidt tot Geluk. Dat drijft ons om
iedere dag het allerbeste uit onszelf te halen bij het plaatsen
van de juiste interim juridische (young) professionals. DPA Legal
Services bemiddelt al jarenlang ervaren paralegals en junior
juristen binnen de Top 500 in het bedrijfsleven. Voor de tijdelijke
invulling van opdrachten en projecten bemiddelen wij onze Paralegals
en Interim Junior Legal Counsels die bij ons in dienst zijn.
Onze specifieke focus en jarenlange ervaring heeft zich vertaald
in een ijzersterk netwerk en bewezen trackrecord.
Het migratierecht is een uitdagend rechtsgebied en vakkennis
en actuele informatie zijn cruciaal voor de migratierechtpraktijk.
Stichting Migratierecht Nederland faciliteert hoogwaardige informatie-
en kennisoverdracht aan advocaten en andere professionals in
het reguliere vreemdelingenrecht. Dit doen we onder meer door
post-academisch onderwijs aan te bieden. De stichting is door
de Nederlandse Orde van Advocaten erkend als opleidingsinstituut.
Ter vervanging wegens ziekte zoekt Stichting Migratierecht Nederland
op korte termijn een
CURSUSCOÖRDINATOR
32 uur per week
Wat je doet
Je programmeert alle onderwijsactiviteiten, inclusief masterclasses
en de halfjaarlijkse bijeenkomsten van de Werkgroep Rechtsbijstand
in Vreemdelingenzaken (ca. 140 personen). Je neemt het voortouw
bij het opstellen van de jaarplanning en begroting voor het onderwijs.
Je bewaakt de kwaliteit van de cursussen en geeft feedback aan
docenten. Je bent verantwoordelijk voor de onderwijsadministratie
en coördineert de werkzaamheden van de secretaresse in dit verband.
Je verzorgt de promotie van cursussen en bijeenkomsten.
Wat wij bieden
De mogelijkheid om je kennis en netwerk te vergroten, ruimte
voor persoonlijke ontwikkeling en eigen initiatief en een prettige
en collegiale werkomgeving in Amsterdam. Daarnaast bieden wij
een salaris in schaal 9 van de CAO Welzijn (max. € 3.910 op basis
van 36 uur), goede (secundaire) arbeidsvoorwaarden cf. de CAO
Welzijn en een aanstelling voor 1 jaar.
Wat wij vragen
Academisch werk- en denkniveau en aantoonbare ervaring in het
migratierecht of een aanverwant rechtsgebied. Je hebt oog voor
de relevante ontwikkelingen in het reguliere vreemdelingenrecht
en kunt daarover met experts van gedachten wisselen. Verder beschik
je over organisatorisch talent en ben je een echte gastheer of
-vrouw.
Interesse?
Nadere informatie over de functie of de procedure kun je inwinnen
bij Heleen Ellemeet, tel. 020 3620500. Je sollicitatie (brief
en CV) kun je sturen naar
hellemeet@stichtingmigratierecht.nl. De reactietermijn sluit
op 2 januari 2018. Het is echter raadzaam z.s.m. te reageren,
omdat we sollicitaties van geschikte kandidaten meteen in behandeling
zullen nemen.
In deze nieuw gecreëerde positie van General Counsel bij ACT Commodities ben je een sterk inhoudelijke spin in het web en geef je pro-actief adviezen op breed juridisch vlak. Je vertaalt juridische kwesties gemakkelijk naar de business en denkt zoveel mogelijk mee op zowel strategisch als commercieel niveau. Hierbij werk je nauw samen met de CEO’s, de CFO en andere management leden. Ook schakel je regelmatig met het tweede kantoor van ACT Commodities in New York.
Je start in een stand-alone positie, waarbij je de komende jaren het juridische team van ACT Commodities gaat opzetten. Dit betekent dat je jouw rol voor een groot deel naar eigen inzicht kunt invullen en mee kunt groeien met het bedrijf.
Je dagelijkse werkzaamheden bestaan onder andere uit:
Je bent een ambitieuze, commercieel ingestelde en ondernemende jurist die graag dicht op de business staat en snel kan schakelen. Daarnaast herken je jezelf in onderstaand profiel:
ACT Commodities is een in 2009 opgerichte Global Trading Company. Het bedrijf is sindsdien enorm gegroeid en telt in Amsterdam inmiddels ruim 60 werknemers. Naast het kantoor in Amsterdam is er een tweede vestiging in New York waar op dit moment bijna 20 mensen werkzaam zijn. ACT Commodities richt zich hoofdzakelijk op de handel in environmental commodities, waarbij je kunt denken aan de handel in certificaten voor renewable enery en carbon emissions. Daarnaast wordt gehandeld in fysieke producten, zoals used cooking oil of andere biofuels.
Werken bij ACT Commodities betekent werken binnen een dynamische, internationale organisatie waar de focus ligt op sales en waar constant wordt gestreefd naar het ontwikkelen van nieuwe ideeën en inzichten om een gat in de markt te creëren. De werkwijze van ACT Commodities kenmerkt zich door investeringen in langetermijnrelaties met repeat business als doelstelling. Voor de werknemers betekent dit dan ook dat er veel ruimte is relaties te onderhouden, om samen te werken, om met elkaar te sparren en ideeën uit te wisselen.
Als Business Manager krijg de mogelijkheid om je eigen praktijk te draaien binnen DPA Tax. Je verbindt opdrachtgevers en professionals met elkaar in de vorm van fiscale projecten, interim en recruitment oplossingen. Belangrijk onderdeel van je rol is acquisitie van nieuwe klanten en het opbouwen van een kwalitatief netwerk. Je bent op de hoogte van de ontwikkelingen in de markt en weet nieuwe kansen te identificeren. Jij weet de klantwensen- en uitdagingen scherp te krijgen en gaat samen met de klant op zoek naar de beste oplossing, waarbij je optreedt op als intermediair en sparringpartner. Door je ondernemende geest en resultaatgerichte aanpak heb jij een significante impact op de ontwikkeling van DPA Tax.
Naast je commerciële rol vervul je ook een rol als people manager. Je stuurt een team van interim professionals aan en begeleid hen gedurende opdrachten. In samenwerking met recruitment bouw je dit team verder uit. Je hebt aandacht voor de ontwikkeling van deze professionals en begeleidt hun persoonlijke groei.
Je beschikt over
Vereiste skills
DPA Tax is een snelgroeiende startup onder het beursgenoteerde DPA Professionals. Het team bestaat uit ambitieuze professionals. Onze dienstverlening richt zich op tax management, interim en recruitment oplossingen. Als relatief nieuwe organisatie in de markt zijn we druk bezig onze naam te vestigen en een kwalitatief hoogwaardig team te bouwen. Ondernemerschap, vrijheid en verantwoordelijk zijn onze kernwaarden. Om ondernemerschap te stimuleren worden resultaten beloond en krijg jij directe verantwoordelijkheid over jouw resultaten.
Klinkt bovenstaande interessant? Neem dan contact op met Robert-Jan Buitenkamp (Business Unit Manager) om de mogelijkheden te bespreken: robert-jan.buitenkamp@dpa.nl of 06 52 65 26 27.
Als Operations Manager / Recruiter word jij verantwoordelijk voor de gehele sourcing van DPA Tax. Je verzorgt de sourcing, managed de operatie en denkt continue mee over hoe de branding van DPA Tax te verbeteren. Je kerntaken richten zich op het recruiten, contractmanagement, marketingactiviteiten en fieldmanagement. Je vindt het leuk om met mensen te werken in een dynamische, ondernemende organisatie. In deze rol maak jij zichtbaar impact op het resultaat en de ontwikkeling van onze organisatie. Als spin in het web zorg jij, tussen alle ondernemende plannen, voor de nodige structuur en overzicht.
Daarnaast ben jij een:
We vragen een hoop van je, maar daar krijg je ook veel voor terug:
DPA Tax is een startup onder het beursgenoteerde DPA professionals. We zijn een jaar geleden opgericht en richten ons op tax management, interim en recruitment oplossingen voor de fiscale markt. Als relatief nieuwe organisatie zijn we druk bezig onze naam te vestigen en een kwalitatief hoogwaardig team te bouwen. We bouwen een organisatie op basis van de volgende kernwaarden: ondernemerschap, vrijheid en verantwoordelijkheid. Hetgeen DPA Tax uniek maakt is de status van startup met alle gemakken van de beursgenoteerde moederorganisatie.
Klinkt bovenstaande interessant? Neem dan contact op met Robert-Jan Buitenkamp (Business Unit Manager) om de mogelijkheden te bespreken: robert-jan.buitenkamp@dpa.nl of 06 52 65 26 27