Nieuwsbrief

Top vacatures

Juridisch Adviseur Ruimtelijke Ordening

Juridisch Adviseur Ruimtelijke Ordening

voor 36 uur per week

Wie ben jij?

  • Houd jij van ruimtelijke uitdagingen en ben jij de inhoudelijk
    expert op ruimtelijk juridisch gebied met een passie voor gebiedsontwikkeling?
  • Ben jij een bruggenbouwer, flexibel, mensgericht en resultaatgericht?
    Beschik je over goede communicatieve vaardigheden, denk je in
    (innovatieve) oplossingen?
  • Ga jij constructief om met belangentegenstellingen, ben je stressbestendig
    en heb je een op samenwerking gerichte werkhouding?
  • Beschik jij ook over eigenaarschap, omgevingsbewustzijn, meesterschap
    en politiek bestuurlijke sensitiviteit?

Dan pas jij misschien wel binnen de Heerhugowaardse werkomgeving. Hoe
die omgeving eruit ziet? Kijk eens op:

https://vacatures.werkeninnoordhollandnoord.nl/organisatie/188

De functie

Als Juridisch Adviseur Ruimtelijke Ordening maak je deel uit
van het organisatieonderdeel Regie en Ontwikkeling. Je werkt
nauw samen met adviseurs op andere beleidsterreinen binnen het
fysieke en sociale domein en je vormt de schakel met de uitvoering
en je collega’s bij Omgevingsvergunning. Je adviseert je collega’s,
projectorganisatie en het bestuur over de juridisch planologische
instrumenten, bouwinitiatieven en ruimtelijke onderbouwingen.
Daarin komt je tot creatieve oplossingen. Je bent een verbinder
en gaat in gesprek met bewoners, je beweegt je soepel door de
organisatie en weet wat er speelt op het gebied van gebiedsontwikkeling.

Wat vragen we van jou?

  • Je toont initiatief en mensen werken graag met jou samen,
    vanwege je kennis en omdat je helder bent in je overtuiging.
  • Je stelt bestemmingsplannen op en redigeert planregels en toelichtingen.
  • Je begeleidt juridische projecten en processen, je verzorgt
    juridische aspecten van ruimtelijke procedures zoals de terinzagelegging,
    zienswijzenbehandeling en beroepsprocedures.
  • Je biedt oplossingen voor juridische aspecten van ruimtelijke
    vraagstukken, zoals het opstellen van stedelijke en juridische
    kaders.
  • Je benadert vraagstukken met een gedegen analyse, inventiviteit
    en creativiteit en inlevingsvermogen naar de diverse actoren
    toe.
  • Je stelt zelfstandig
    adviezen op voor
    bestuurscommissies, college en raadsvoordrachten en
    raadsbesluiten en je hecht aan een tijdig en goed resultaat.
  • Daarnaast ben je op de hoogte van de actuele ontwikkelingen
    en trends en weet je de weg te vinden in relevante wet- en regelgeving
    (Wro, Omgevingswet en jurisprudentie). Ook heb je ervaring met
    projectmatig werken en kan je wanneer het nodig is (vakinhoudelijke)
    sturing geven aan beleidsmedewerkers en uitvoering.
  • Je hebt een afgeronde
    wo
    opleiding (of aantoonbaar werk en denkniveau)
    bijvoorbeeld
    Rechten en bij voorkeur aantoonbare
    meerjarige ervaring in de rechtsgebieden ruimtelijke
    ordening, bestuur, omgeving, bouw, milieu, natuur of water.

Wat bieden wij?

Heerhugowaard werkt op een vernieuwende, praktische en vooral
menselijke manier. Hierbij bieden we een flexibele werkomgeving
en de mogelijkheid om thuis te werken. Je kiest zelf je laptop
en je telefoon waarmee jij het liefst werkt: IOS, Windows of
Android, het is ons om het even. 

Na een tijdelijke aanstelling van een jaar kun je een vast dienstverband
verwachten. Je salaris is maximaal € 4.474,- bruto per maand
(fulltime dienstverband, schaal 10a CAR/UWO, peildatum 1 augustus
2017) en afhankelijk van opleiding en ervaring. De gemeente beschikt
over goede secundaire arbeidsvoorwaarden (16,7% IKB).

Ben je geïnteresseerd?

Dan wordt het tijd dat wij elkaar ontmoeten! Je sollicitatie
kun je
voor 18 december 2017 richten aan

post@heerhugowaard.nl
onder vermelding van ‘Juridisch adviseur Ruimtelijke ordening’
of versturen via het

online sollicitatieformulier
. Een assessment test kan deel uit maken van de sollicitatieprocedure.

Heb je nog vragen bel of app dan Anton Balm, manager Regie en
Ontwikkeling, telefoonnummer 06-53325866 of Marieka Körössy,
telefoonnummer 06-11351147. Kijk voor meer informatie over onze
organisatie op

www.heerhugowaard.nl
.

Interne kandidaten hebben bij gelijke geschiktheid voorrang
op externe kandidaten. Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie
wordt niet op prijs gesteld.

Senior Interim Privacy Counsel

Wat je gaat doen

We hebben regelmatig uiteenlopende opdrachten bij bedrijven en (semi)overheidsorganisaties. Denk hierbij aan Privacy Impact Assessments (PIA), inventarisatie van datastromen en het opstellen van privacybeleid en cookiestatements. Ook de rol van Data Protection Officer of Functionaris Gegevensbescherming op afstand behoort tot de mogelijkheden.

Jouw Profiel

Je bent gewend om je in verschillende onbekende omgevingen te bewegen. Daarnaast heb je:

  • Een afgeronde wo-opleiding;
  • Meer dan vijf jaar aantoonbare ervaring in het zelfstandig uitvoeren van privacy- en information securityopdrachten;
  • De Wbp, Meldplicht datalekken, de Europese Privacy Verordening, privacy by design/default zijn voor jou geen onbekende begrippen meer;
  • Oftewel: je hebt een overtuigend track record en een privacy opdracht is bij jou in vertrouwde handen!

Wat je van ons kunt verwachten

DPA Privacy biedt mooie opdrachten op het vlak van privacy en data protectie. DPA Privacy maakt onderdeel uit van het beursgenoteerde DPA Group dat professionals detacheert in vrijwel alle sectoren van de Nederlandse economie. Dit staat garant voor een geweldig netwerk vol met interessante opdrachten. DPA biedt een goed salaris en een aantrekkelijk arbeidsvoorwaardenpakket. Een ruim opleidingsbudget en persoonlijke begeleiding behoort ook tot de mogelijkheden.

Je werkomgeving

DPA Privacy richt zich volledig op privacy. We bieden onze opdrachtgevers een totaaloplossing voor het verantwoord omgaan met persoonsgegevens: de juridische, technische en procesmatige aspecten tot en met het privacybewustzijn. Voor de tijdelijke invulling van opdrachten en projecten bemiddelen we Interim Privacy Counsels die bij ons in dienst zijn, maar ook zelfstandige Privacy Counsels. Specialisten die continu meedraaien in de voorhoede van de ontwikkelingen. En die samen met vakgenoten het verschil kunnen maken bij bedrijven en instellingen die aantoonbaar ‘in control’ willen zijn.

Interim Privacy Counsel

Wat je gaat doen

Als Interim Privacy Counsel (IPC) in dienst bij DPA Privacy bescherm jij de reputatie van onze opdrachtgevers. Jij levert een belangrijke bijdrage aan het vormgeven en bewaken van het privacybeleid bij gerenommeerde organisaties. Je helpt hen om privacyrisico’s concreet en beheersbaar te maken. Je voert privacy impact assessments uit en adviseert over privacy compliance. Verder help je om de processen en systemen zo aan te passen dat de organisatie voldoet aan de wet- en regelgeving. Je bent sparring partner over privacyvraagstukken en helpt om de benodigde maatregelen te treffen om het privacybewustzijn in de organisatie te vergroten.

Jouw Profiel

Je bent een resultaatgerichte, ondernemende persoonlijkheid met een goed ontwikkeld analytisch denkvermogen, en met:

  • Een afgeronde wo-opleiding, bij voorkeur juridisch, bedrijfseconomisch, ICT of organisatiekunde;
  • Drie tot vijf jaar (relevante) werkervaring op het gebied van privacy en gegevensbescherming;
  • Actuele kennis van de Wbp, de meldplicht datalekken en de naderende privacywetgeving en bij voorkeur ook kennis van informatiebeveiliging;
  • Je bent communicatief vaardig in de Nederlandse en Engelse taal, en weet complexe zaken helder uit te leggen.

Wat je van ons kunt verwachten

In deze zelfstandige functie krijg je veel verantwoordelijkheid en ben je verzekerd van een steile leercurve op het snijvlak van legal, compliance, risk en ICT. DPA Privacy biedt:

  • Afwisselende opdrachten die aansluiten bij je ontwikkeling;
  • Een professioneel en enthousiast team waar je altijd op kunt steunen;
  • Een goed salaris en een aantrekkelijk pakket secundaire arbeidsvoorwaarden;
  • Een ruim opleidingsbudget en persoonlijke begeleiding.

Je werkomgeving

DPA Privacy richt zich volledig op privacy. We bieden onze opdrachtgevers een totaaloplossing voor het verantwoord omgaan met persoonsgegevens: de juridische, technische en procesmatige aspecten tot en met het privacybewustzijn. Voor de tijdelijke invulling van opdrachten en projecten bemiddelen we Interim Privacy Counsels die bij ons in dienst zijn, maar ook zelfstandige Privacy Counsels. Specialisten die continu meedraaien in de voorhoede van de ontwikkelingen. En die samen met vakgenoten het verschil kunnen maken bij bedrijven en instellingen die aantoonbaar ‘in control’ willen zijn.

International Privacy Counsel

Wat je gaat doen

Als Interim Privacy Counsel (IPC) in dienst bij DPA Privacy bescherm jij de reputatie van onze opdrachtgevers; lever jij een belangrijke bijdrage aan het vormgeven en bewaken van het privacybeleid bij gerenommeerde organisaties. Je helpt hen om privacyrisico’s concreet en beheersbaar te maken. Je voert Privacy Impact Assessments (PIA’s) uit en adviseert over privacy-compliance. Verder help je om de processen en systemen zo aan te passen dat de organisatie voldoet aan de wet- en regelgeving. Je bent sparring partner over privacyvraagstukken, en helpt om de benodigde maatregelen te treffen om het privacybewustzijn in de organisatie te vergroten.

Jouw Profiel

Je bent een resultaatgerichte, ondernemende persoonlijkheid met een goed ontwikkeld analytisch denkvermogen, en met:

• Een afgeronde wo-opleiding, bij voorkeur juridisch, bedrijfseconomisch, ICT of organisatiekunde

• Meer dan drie jaar (relevante) internationale werkervaring op het gebied van privacy en gegevensbescherming

• Actuele kennis van de Wbp, de meldplicht datalekken en de naderende privacywetgeving en bij voorkeur ook kennis van informatiebeveiliging

• Je bent communicatief vaardig in de Nederlandse en Engelse taal, en weet complexe zaken helder uit te leggen

Wat je van ons kunt verwachten

In deze zelfstandige functie krijg je veel verantwoordelijkheid en ben je verzekerd van een steile leercurve op het snijvlak van legal, compliance, risk en ICT. DPA Privacy biedt:

• Afwisselende opdrachten die aansluiten bij jouw ontwikkeling

• Een professioneel en enthousiast team waar je altijd mee kunt sparren

• Een goed salaris en een aantrekkelijk pakket secundaire arbeidsvoorwaarden

• Een ruim opleidingsbudget en persoonlijke begeleiding

Je werkomgeving

DPA Privacy richt zich volledig op privacyvraagstukken. We bieden onze opdrachtgevers een totaaloplossing voor het verantwoord omgaan met persoonsgegevens: de juridische, technische en procesmatige aspecten tot en met het privacybewustzijn. Voor de tijdelijke invulling van opdrachten en projecten bemiddelen we Interim Privacy Counsels die bij ons in dienst zijn, maar ook zelfstandige Privacy Counsels (zzp’ers). Specialisten die continu meedraaien in de voorhoede van de ontwikkelingen. En die samen met vakgenoten het verschil maken bij bedrijven en instellingen die aantoonbaar ‘in control’ willen zijn.

Sollicitatieprocedure

Babette Meijer

Tel: 06-53902629

babette.meijer@dpa.nl

Junior Interim Privacy Counsel

Wat je gaat doen

Als junior Interim Privacy Counsell werk je onder de vleugels van een senior privacyprofessional. Door training on-the-job bouw je praktijkervaring op om in de toekomst als zelfstandig privacyprofessional organisaties te adviseren om privacy te borgen in hun strategie. Als junior Interim Privacy Counsel help je mee organisaties privacy proof te maken. Dat kan op beleidsniveau zijn, maar ook praktischer bij bijvoorbeeld het opstellen of reviewen van bewerkersovereenkomsten, meldingen aan de Autoriteit Persoonsgegevens (AP), Privacy Impact Assessments (PIA’s) of het uitrollen van privacy-implementatieprogramma’s.


Jouw Profiel

Je bent een resultaatgericht en ondernemend persoon met een goed ontwikkeld analytisch denkvermogen. Daarnaast heb je:

  • Een afgeronde universitaire studie, bij voorkeur rechten, bedrijfseconomie of IT;
  • 0-2 jaar werkervaring in de advocatuur, een juridisch beroep of de consultancy;
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift;
  • Uitstekende communicatievaardigheden en een commerciële werkhouding;
  • Daarnaast werk je goed in teamverband en ben je representatief, open en sociaal ingesteld;
  • Bovenal ben je leergierig en heb je de ambitie om veel te leren en je te ontwikkelen tot een zelfstandig opererende privacyprofessional.

Wat je van ons kunt verwachten

In deze functie ben je verzekerd van een steile leercurve op het snijvlak van legal, compliance, risk en ICT. DPA Privacy biedt:

  • Afwisselende opdrachten die aansluiten bij je ontwikkeling;
  • Een professioneel en enthousiast team waar je altijd op kunt steunen;
  • Een goed salaris en een aantrekkelijk pakket secundaire arbeidsvoorwaarden;
  • Een ruim opleidingsbudget en persoonlijke begeleiding.

Je werkomgeving

DPA Privacy richt zich volledig op privacy. We bieden onze opdrachtgevers een totaaloplossing voor het verantwoord omgaan met persoonsgegevens: de juridische, technische en procesmatige aspecten tot en met het privacybewustzijn. Voor de tijdelijke invulling van opdrachten en projecten bemiddelen we Interim Privacy Counsels die bij ons in dienst zijn, maar ook zelfstandige privacyprofessionals. Specialisten die continu meedraaien in de voorhoede van de ontwikkelingen. En die samen met vakgenoten het verschil kunnen maken bij bedrijven en instellingen die aantoonbaar ‘in control’ willen zijn.

Junior Projectjurist

Wat je gaat doen

Als projectjurist ga je, op tijdelijke basis, aan de slag bij een van onze opdrachtgevers in de Top 500 van het bedrijfsleven.

Jouw Profiel

Herken jij jezelf in het volgende?

  • Afgeronde opleiding WO-Rechten (bijvoorbeeld Master in Ondernemingsrecht, Financieel Recht en/of Bedrijfsrecht) met minimaal HAVO als vooropleiding;
  • Tussen de 0 en 3 jaar stage/werkervaring binnen de advocatuur en/of bedrijfsleven op het gebied van (Internationaal) Contractenrecht, Ondernemingsrecht, M&A, en/of Banking & Finance;
  • Naast je studie heb je je bezig gehouden met relevante nevenactiviteiten;
  • Een praktische instelling, klantgericht en communicatief vaardig;
  • Een grote mate van enthousiasme, flexibiliteit en aanpassingsvermogen;
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden in het Nederlands en Engels;
  • Beschikbaar voor 36/40 uur per week.

Wat je van ons kunt verwachten

De functie van projectjurist is dé kans om inhouse ervaring op te doen. Daarnaast krijg jij:

  • Een professioneel en enthousiast team;
  • Salaris tussen de €2100,- en €2500,- op basis van 40 uur per week;
  • Volledige reiskostenvergoeding.

Je werkomgeving

Talent op de juiste Plek leidt tot Geluk. Dat drijft ons om iedere dag het allerbeste uit onszelf te halen bij het plaatsen van de juiste interim juridische young professionals. DPA Legal Services bemiddelt al jarenlang junior juristen binnen de Top 500 in het bedrijfsleven. Onze specifieke focus en jarenlange ervaring heeft zich vertaald in een ijzersterk netwerk en bewezen trackrecord.

Ervaren jurist huurrecht

Ervaren jurist huurrecht

Senior adviseur juridische zaken

Standplaats Amstelveen, 36 uur

De juridische afdeling van Woonzorg Nederland bestaat op dit
moment uit twee juristen. Ter uitbreiding van het team zoekt
de afdeling een allround jurist civielrecht met een specialisme
binnen het huurrecht. Je bent verantwoordelijk voor uiteenlopende
onderwerpen waarbij juridische aspecten met een hoog afbreukrisico
een dominante rol spelen. Hierbij werk je nauw samen met de –
landelijk werkzame – clustermanagers en de bewonersconsulenten.
Je werkt mee aan de kennisontwikkeling binnen de organisatie
op het gebied van huurrecht. Je beantwoordt alle huurrechtelijke
vraagstukken en neemt actief deel aan het Aedes juristennetwerk.
Je stelt binnen je vakgebied huurrecht, normdocumenten en richtlijnen
op. Je gaat jezelf specialiseren in de contractvorming met intramurale
zorgverleners. Je procedeert zelf bij de Kantonrechter en de
Huurcommissie. Je behandelt zelfstandig – en indien nodig in
nauwe samenwerking met advocaten – alle voorkomende juridische
geschillen op het gebied van contractenrecht en huurrecht. Je
bent bereid om jezelf verder te ontwikkelen binnen het vastgoedrecht.
Daarnaast ben je, in de rol van senior adviseur juridische zaken,
coach en meewerkend voorman/-vrouw en stuur je het team aan.
Op termijn komt daar nog een junior jurist bij die jij gaat begeleiden.
Tot slot ben je namens de afdeling eindeverantwoordelijk voor
de externe afdelingskosten, het inhuren van derden en lever je
tijdig managementinformatie aan bij het Bestuur.

Ons aanbod

We bieden je veel vrijheid, zelfstandigheid en ruimte om je
rol zelf in te vullen. Een uitdagend en afwisselend takenpakket
binnen een moderne, open maatschappelijke onderneming met gezonde
ambities. Er is ruimte voor persoonlijke groei, onder andere
door aantrekkelijke opleidingsmogelijkheden. Bij Woonzorg zijn
we volop aan het veranderen. Een organisatie in ontwikkeling
dus, waar je als jurist medeverantwoordelijk bent voor de verdere
opzet en inrichting van de juridische functie in ons bedrijf.
Een interessante uitdaging waarbij we jouw enthousiasme goed
kunnen gebruiken. Wij bieden een salaris in overeenstemming met
de zwaarte van de functie. Voor deze functie geldt een salaris
in schaal L van de cao Woondiensten (minimaal € 4.017,- en maximaal
€ 5.580,- bruto per maand bij een fulltime dienstverband van
36 uur).

Je profiel

Je beschikt over een
afgeronde universitaire opleiding Nederlands Recht,
aangevuld met specialistische
opleidingen/
cursussen op het gebied van
huurrecht. Je hebt minimaal
acht jaar relevante en
aantoonbare(
proces)
ervaring in het bijzonder op het gebied van het
huurrecht. Je beschikt over goede mondelinge communicatieve,
sociale- en
onderhandelingsvaardigheden en spreekt collega’s
aan indien nodig. Je bent besluitvaardig en het
aansturen van een
team zie je als een uitdaging. Je kijkt over grenzen
van de functie heen en plaatst de dagelijkse werkzaamheden in
een breder (maatschappelijk en tijds-) kader. Je hebt een hands-onmentaliteit
en kunt snel de gevraagde documenten inleveren. Zonder de theorie
uit het oog te verliezen is je werkwijze pragmatisch. Je levert
bijvoorbeeld proactief eigen tekstvoorstellen aan voor je interne
klant. Je hebt een goed gevoel voor politieke verhoudingen en
juridische risico’s. Kennis en ervaring op het gebied van intramurale
zorg en regelgeving omtrent Toegelaten Instellingen, alsmede
ervaring met het begeleiden van een junior jurist is een pre.

Wie zijn wij?

Onze missie is helder, mensen zo lang mogelijk zelfstandig laten
wonen door het bieden van comfortabele woonruimte, een hoogwaardig
aanbod van diensten en uitstekende service aan kwetsbare ouderen
en mensen met een beperking die beschut willen wonen. Met ruim
27.500 huurwoningen en 15.000 plaatsen in verzorgings- en verpleeghuizen
heeft Woonzorg Nederland een voortrekkersrol in het verbeteren
van de woonbeleving van 55-plussers. Wij maken graag kennis met
innovatieve denkers en klantgerichte doeners. We bieden betekenisvol
en uitdagend werk binnen een ambitieuze, open en mensgerichte
maatschappelijke onderneming.

Interesse?

Upload dan
vóór 27 november 2017 je motivatiebrief en cv
via het

online sollicitatieformulier
. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Chris Postma,
senior adviseur juridische zaken, via 020-6662666. Kijk op 

www.werkenbijwoonzorg.nl
voor meer informatie over onze organisatie als werkgever.

Een assessment kan onderdeel uitmaken van de selectieprocedure.
De vacature wordt gelijktijdig intern en extern uitgezet. Bij
gelijke geschiktheid genieten interne kandidaten voorrang. Acquisitie
naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

General Counsel bij ACT Commodities via DPA Legal

Wat je gaat doen

In deze nieuw gecreëerde positie van General Counsel bij ACT Commodities ben je een sterk inhoudelijke spin in het web en geef je pro-actief adviezen op breed juridisch vlak. Je vertaalt juridische kwesties gemakkelijk naar de business en denkt zoveel mogelijk mee op zowel strategisch als commercieel niveau. Hierbij werk je nauw samen met de CEO’s, de CFO en andere management leden. Ook schakel je regelmatig met het tweede kantoor van ACT Commodities in New York.

Je start in een stand-alone positie, waarbij je de komende jaren het juridische team van ACT Commodities gaat opzetten. Dit betekent dat je jouw rol voor een groot deel naar eigen inzicht kunt invullen en mee kunt groeien met het bedrijf.

Je dagelijkse werkzaamheden bestaan onder andere uit:

  • Het opstellen, beoordelen en uitonderhandelen van commerciële contracten;
  • Het geven van juridisch en commercieel advies aan de CEO’s, CFO, andere managementleden en aan de traders;
  • Het adviseren over corporate vraagstukken;
  • Het proactief reageren op juridische ontwikkelingen en veranderingen in de regelgeving;
  • Het managen van eventuele claims.


Jouw Profiel

Je bent een ambitieuze, commercieel ingestelde en ondernemende jurist die graag dicht op de business staat en snel kan schakelen. Daarnaast herken je jezelf in onderstaand profiel:

  • Een afgeronde universitaire opleiding Nederlands Recht;
  • Minimaal 8 jaar juridische werkervaring binnen zowel de advocatuur als het bedrijfsleven;
  • Affiniteit met de trading sector;
  • Gedegen ervaring met commerciële contracten;
  • Ervaring met MiFID II is een pré;
  • Vloeiend in Nederlands en Engels. Frans is een pré.

Wat je van ons kunt verwachten

  • Korte lijnen met de directie;
  • Een dynamische omgeving met veel ruimte voor initiatief;
  • De mogelijkheid tot het opbouwen van een eigen juridische afdeling;
  • Een marktconform salaris;
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden;
  • Flexibele werktijden;
  • Een team van jonge, ambitieuze collega’s vol innovatieve ideeën;
  • Zeer goede opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden (waarbij je o.a. wekelijks een interne coach op kantoor kunt raadplegen);
  • Je dagelijkse werkzaamheden verrichten vanuit een prachtig kantoor aan de Zuidas;
  • Gezellige teamuitjes en wekelijkse vrijdagmiddagborrels.

Je werkomgeving

ACT Commodities is een in 2009 opgerichte Global Trading Company. Het bedrijf is sindsdien enorm gegroeid en telt in Amsterdam inmiddels ruim 60 werknemers. Naast het kantoor in Amsterdam is er een tweede vestiging in New York waar op dit moment bijna 20 mensen werkzaam zijn. ACT Commodities richt zich hoofdzakelijk op de handel in environmental commodities, waarbij je kunt denken aan de handel in certificaten voor renewable enery en carbon emissions. Daarnaast wordt gehandeld in fysieke producten, zoals used cooking oil of andere biofuels.

Werken bij ACT Commodities betekent werken binnen een dynamische, internationale organisatie waar de focus ligt op sales en waar constant wordt gestreefd naar het ontwikkelen van nieuwe ideeën en inzichten om een gat in de markt te creëren. De werkwijze van ACT Commodities kenmerkt zich door investeringen in langetermijnrelaties met repeat business als doelstelling. Voor de werknemers betekent dit dan ook dat er veel ruimte is relaties te onderhouden, om samen te werken, om met elkaar te sparren en ideeën uit te wisselen.

Bedrijfsjurist

Over MAIN Energie

Sinds 2003 zijn wij dé energieleverancier voor de zakelijke
markt en leveren wij duurzaam energie aan heel uiteenlopende
bedrijven. Aan melkveehouders, restauranteigenaren, retailers
en bouwbedrijven bijvoorbeeld. We onderscheiden ons door onze
persoonlijke benadering, transparante manier van zaken doen en
het ontwikkelen van innovatieve producten en diensten met en
voor onze klanten. We zijn daarin zeer flexibel richting onze
klanten. Dit maakt dat we jaarlijks groeien in de continue veranderende
energiemarkt.

Dat is MAIN Energie als bedrijf, maar hoe zijn wij als werkgever?
Kom het ervaren en je zult al snel ontdekken al snel dat de communicatie
persoonlijk, face to face is, en verloopt via korte lijnen. We
benaderen niet alleen onze klanten persoonlijk maar ook onze
ruim 120 werknemers. Daarnaast zal je zien dat er hard wordt
gewerkt en plezier wordt gemaakt. In de dagelijkse samenwerking,
maar ook met elkaar bij bedrijfsuitjes.

Sinds medio 2017 is MAIN Energie onderdeel van Audax Energía.
MAIN is een snelgroeiende energieleverancier met de focus op
de zakelijke markt.

Functiebeschrijving

Als Legal Counsel bij MAIN Energie ben je een allround bedrijfsjurist.
Je bent direct betrokken bij de strategische beslissingen van
de directie en zult van tijd tot tijd adviseren over fusies en
overnames. Als sparring partner van de directie ben je op de
hoogte van de laatste ontwikkelingen binnen het bedrijf.

Je bent een belangrijke adviseur en gesprekspartner voor het
management en de business. Je werkt stand alone en jouw oordeel
wordt gevraagd over een groot uiteenlopend aantal onderwerpen.
Je juridische kennis en finesse worden dus constant uitgedaagd.
Je geeft advies op het gebied van contractenrecht, arbeidsrecht,
doet juridische ondersteuning bij overnames en adviseert over
de implicaties van de energie- en consumentenwetgeving en het
toezicht van de ACM. Vanzelfsprekend zal je ook adviseren over
de impact van de nieuwe privacywet op de organisatie en de wijze
van implementatie. Het overzien van compliance aan energie-,
privacy- en consumentenwetgeving is ook een groot onderdeel van
je werk.

Wij zijn op zoek naar een bedrijfsjurist voor een snel groeiend
bedrijf die snel kan reageren op nieuwe ontwikkelingen. Je staat
midden in het bedrijf en werkt samen met mensen van allerlei
verschillende afdelingen. We verwachten dat je voldoende tijd
besteed aan het leren kennen van het bedrijf en de sector. Als
bedrijfsjurist ben je het centrale aanspreekpunt voor alle juridische
kwesties binnen het bedrijf. Je rapporteert aan de financieel
directeur en hebt een functie met veel vrijheid en (eind)verantwoordelijkheid.

Je hebt de beschikking over een juridische database als ondersteuning
bij je werk. Van tijd tot tijd zal werk kunnen worden uitbesteed
aan een externe advocaat. Ter vervanging van de huidige Bedrijfsjurist
zijn wij nu op zoek naar haar opvolger.

Functievereisten

  • WO-achtergrond met 3 tot 6 jaar ervaring als advocaat en/of
    bedrijfsjurist.
  • Ervaring met bedrijfsjuridische werkzaamheden in brede zin,
    met name contractenrecht, privacywetgeving en IT-wetgeving;
  • Pragmatische instelling, flexibel en initiatiefrijk. Je wordt
    verwacht veel contact te initiëren en te onderhouden met de stakeholders
    binnen de organisatie, zowel op managementniveau als daaronder.
  • Er wordt een grote mate van zelfstandigheid van je verwacht.
    Je bent in staat om zelf prioriteiten te stellen en nieuwe projecten
    op poten te zetten. Je werkt met en in de business en hebt dus
    van dag tot dag veel contact met je collega’s op de afdelingen
    IT, Inkoop, Business Development, Sales, HR, Marketing en Finance.
    Je bent dus ook een teamplayer, een leuke collega, die informatie
    opzoekt op de werkvloer. Soms doen zich uitdagingen voor, waarbij
    van jou wordt verwacht om samen met je collega’s tot een oplossing
    te komen.
  • Je hebt een sterke persoonlijkheid met flair.
  • Foutloos Nederlands en Engels in woord en geschrift. Kennis
    van het Spaans (met het oog op de Spaanse aandeelhouder) is een
    pré.

Arbeidsvoorwaarden

  • Minimaal 24 uur per week, te verdelen over 3+ dagen.
  • Bij deze functie hoort een marktconform salaris.
  • Daarnaast hebben wij een aantrekkelijk pakket aan secundaire
    arbeidsvoorwaarden, waaronder een premievrij pensioen, bedrijfsauto,
    mobiele telefoon, deelname aan onze collectieve ziekenkostenverzekering
    en 24 vakantiedagen (o.b.v. een fulltime dienstverband). Ook
    heb je de mogelijkheid om deel te nemen aan juridische cursussen
    en trainingen.



Solliciteren op de vacature Bedrijfsjurist / Legal Counsel?


Kunnen de klanten op jou rekenen? Dan is dit jouw nieuwe baan.
Stuur je CV en motivatie via de

‘Solliciteer’
button en onze Corporate Recruiter zal zo snel mogelijk iets
laten horen.


Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs
gesteld.

Trefwoorden: 
Vacature, fulltime, parttime, Amsterdam, bedrijfsjurist, legal
counsel, juridisch
adviseur

Operations Manager/ Recruiter Tax

Wat je gaat doen

Als Operations Manager / Recruiter word jij verantwoordelijk voor de gehele sourcing van DPA Tax. Je verzorgt de sourcing, managed de operatie en denkt continue mee over hoe de branding van DPA Tax te verbeteren. Je kerntaken richten zich op het recruiten, contractmanagement, marketingactiviteiten en fieldmanagement. Je vindt het leuk om met mensen te werken in een dynamische, ondernemende organisatie. In deze rol maak jij zichtbaar impact op het resultaat en de ontwikkeling van onze organisatie. Als spin in het web zorg jij, tussen alle ondernemende plannen, voor de nodige structuur en overzicht.

Jouw Profiel

  • Afgeronde HBO/WO-opleiding
  • Minimaal 5 jaar relevante ervaring
  • Kennis/ Ervaring in de fiscale markt is een pre

Daarnaast ben jij een:

  • Hunter, je benadert professionals proactief en bouwt een kwalitatief netwerk van professionals op.
  • Strateeg, je denkt mee over hoe wij onze organisatie kunnen versterken, efficiënter kunnen maken en verdere groei kunnen realiseren.
  • Regelaar, je draagt zorg voor contractuele zaken en managed de operatie effectief en gestructureerd.
  • Adviseur, je adviseert je collega over ontwikkelingen in de markt en draagt alternatieve oplossingen aan.

Wat je van ons kunt verwachten

We vragen een hoop van je, maar daar krijg je ook veel voor terug:

  • Uitstekend basissalaris en een interessante bonusregeling
  • Mogelijkheid voor een leaseauto of reiskostenvergoeding
  • Goede overige secundaire voorwaarden zoals een pensioenregeling etc.
  • Organisatie gericht op vrijheid, verantwoordelijkheid en ondernemerschap
  • Mogelijkheid om iets moois op te bouwen.

Je werkomgeving

DPA Tax is een startup onder het beursgenoteerde DPA professionals. We zijn een jaar geleden opgericht en richten ons op tax management, interim en recruitment oplossingen voor de fiscale markt. Als relatief nieuwe organisatie zijn we druk bezig onze naam te vestigen en een kwalitatief hoogwaardig team te bouwen. We bouwen een organisatie op basis van de volgende kernwaarden: ondernemerschap, vrijheid en verantwoordelijkheid. Hetgeen DPA Tax uniek maakt is de status van startup met alle gemakken van de beursgenoteerde moederorganisatie.

Sollicitatieprocedure

Klinkt bovenstaande interessant? Neem dan contact op met Robert-Jan Buitenkamp (Business Unit Manager) om de mogelijkheden te bespreken: robert-jan.buitenkamp@dpa.nl of 06 52 65 26 27