Nieuwsbrief

Top vacatures

Junior Projectjurist

Wat je gaat doen

Als projectjurist ga je, op tijdelijke basis, aan de slag bij een van onze opdrachtgevers in de Top 500 van het bedrijfsleven.

Jouw Profiel

Herken jij jezelf in het volgende?

  • Afgeronde opleiding WO-Rechten (bijvoorbeeld Master in Ondernemingsrecht, Financieel Recht en/of Bedrijfsrecht) met minimaal HAVO als vooropleiding;
  • Tussen de 0 en 3 jaar stage/werkervaring binnen de advocatuur en/of bedrijfsleven op het gebied van (Internationaal) Contractenrecht, Ondernemingsrecht, M&A, en/of Banking & Finance;
  • Naast je studie heb je je bezig gehouden met relevante nevenactiviteiten;
  • Een praktische instelling, klantgericht en communicatief vaardig;
  • Een grote mate van enthousiasme, flexibiliteit en aanpassingsvermogen;
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden in het Nederlands en Engels;
  • Beschikbaar voor 36/40 uur per week.

Wat je van ons kunt verwachten

De functie van projectjurist is dé kans om inhouse ervaring op te doen. Daarnaast krijg jij:

  • Een professioneel en enthousiast team;
  • Salaris tussen de €2100,- en €2500,- op basis van 40 uur per week;
  • Volledige reiskostenvergoeding.

Je werkomgeving

Talent op de juiste Plek leidt tot Geluk. Dat drijft ons om iedere dag het allerbeste uit onszelf te halen bij het plaatsen van de juiste interim juridische young professionals. DPA Legal Services bemiddelt al jarenlang junior juristen binnen de Top 500 in het bedrijfsleven. Onze specifieke focus en jarenlange ervaring heeft zich vertaald in een ijzersterk netwerk en bewezen trackrecord.

Beleidsadviseur Erfpachtbeleid Grond en Ontwikkeling

Vind jij het leuk om collega’s te adviseren vanuit jouw expertise?
Ben je daarnaast ook sterk in het in het schrijven van (beleids)stukken?
Heb je affiniteit en interesse in het Amsterdamse erfpacht-stelsel?
En wil je werken in een klantgerichte organisatie? Dan is de
afdeling Erfpacht en Uitgifte op zoek naar jou!

Beleidsadviseur Erfpachtbeleid Grond en Ontwikkeling

vaste baan, voor 36 uur

De functie

Het (zelfstandig) behandelen van en adviseren over (complexe)
erfpachtdossiers en beleidsvraagstukken. Binnen de afdeling heb
je een belangrijke adviserende en richtinggevende rol ten aanzien
van werkprocedures en toepassing van erfpachtbeleid.

Binnen het organisatieonderdeel Grond & Ontwikkeling van
de gemeente Amsterdam ben je een aanspreekpunt voor erfpachtzaken.

Werkzaamheden:

  • het (mede) formuleren van beleidsvoorstellen en adviezen voor
    de wethouder en het gemeentebestuur aangaande toepassing en vernieuwing
    van het erfpachtstelsel;
  • informatie verstrekken met betrekking tot het vakgebied aan
    belanghebbenden;
  • het adviseren van het management, het directieteam en andere
    afdelingen over complexe erfpachtdossiers en juridische procedures;
  • fungeren als aanspreekpunt voor Juridische Zaken en de Gemeenteadvocaat
    voor de juridische procedures;
  • het leveren van bijdragen aan de cursussen over erfpacht die
    de afdeling Erfpacht en Uitgifte organiseert voor beroepsgroepen
    (bijvoorbeeld makelaars en woningcorporaties);
  • het adviseren, redigeren en opstellen van richtlijnen voor de
    werkinstructies en procedures.

Wij vragen

  • een flexibele, overtuigende en stevige persoonlijkheid, in staat
    op basis van vak inhoud zelfstandig te adviseren en te begeleiden.
    Verantwoordelijkheid nemen is voor jou vanzelfsprekend en je
    hebt bewezen goed in teamverband, maar dus ook individueel te
    kunnen werken;
  • afgeronde opleiding Nederlands en/of Notarieel Recht;
  • kennis van vastgoed- en beleidsontwikkeling;
  • gevoel voor politieke verhoudingen;
  • juridisch inhoudelijk sterk, gekoppeld aan een pragmatische
    instelling;
  • kennis van het Amsterdamse erfpachtstelsel is een vereiste;
  • minimaal 3-5 jaar werkervaring in een juridische werkomgeving.

Competenties

  • Dienstverlenende instelling;
  • Teamplayer;
  • Stressbestendig en doortastend;
  • Omgevingsbewust;
  • Redactionele, contactuele en analytische vaardigheden;
  • Proactieve houding.

Wij bieden

  • Een uitdagende werkkring met een grote diversiteit aan gemotiveerde
    collega’s. Je werkt samen met de andere leden van het team;
  • Voor deze functie bedraagt het salaris, afhankelijk van opleiding
    en werkervaring, maximaal € 4787,- bruto (schaal 11) per maand
    bij een volledige werkweek. Indien er nog niet volledig wordt
    voldaan aan de voor deze functie geldende eisen ten aanzien van
    opleiding, ervaring en bekwaamheid, wordt gebruik gemaakt van
    een aanloopschaal, schaal 10A.
  • De gemeente Amsterdam kent prima opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden
    plus een goed pakket secundaire arbeidsvoorwaarden. Deze secundaire
    arbeidsvoorwaarden bestaan o.a. uit opname in het ABP-pensioenfonds,
    een maandelijkse bijdrage in de ziektekostenverzekering en per
    1 januari 2017 het Individueel Keuzebudget. Dit is een vrij besteedbaar
    budget. Je kunt bijvoorbeeld zelf beslissen wanneer je het budget
    wil laten uitbetalen en hoeveel extra verlof je nodig hebt.

De organisatie

Erfpacht en Uitgifte, Team zakelijk beheer en erfpachtbeleid

Het team zakelijk beheer en erfpachtbeleid bestaat uit 2 onderdelen:
een team dat verantwoordelijk is voor het beheer van erfpachtrechten
met een commerciële bestemming en van woningbouwcorporaties en
een team dat verantwoordelijk is voor het erfpachtbeleid.

Als beleidsadviseur ben je onderdeel van de afdeling Erfpacht
en Uitgifte. Deze afdeling is verantwoordelijk voor het zorgvuldig,
klantgericht en transparant uitvoeren van het Amsterdamse erfpachtstelsel.
Jaarlijks geeft de gemeente Amsterdam grond in erfpacht uit.
Deze contracten worden door de afdeling administratief, juridisch
en financieel beheerd en waar nodig aangepast. Anno 2017 beheert
Erfpacht en Uitgifte inmiddels meer dan 260.000 erfpachtcontracten,
die jaarlijkse zorgen voor ruim € 100 miljoen aan canoninkomsten.
Erfpacht en Uitgifte heeft zowel een juridische als een bedrijfsmatige
kant.

Bij de afdeling Erfpacht & Uitgiftewerken ruim 140 professionals,
verdeeld over 5 teams aan de uitvoering van het erfpachtstelsel.
Erfpacht en Uitgifte is een dynamische afdeling, met een informele
werksfeer, waar klantgerichtheid en resultaatgericht centraal
staan. Bij Erfpacht en Uitgifte krijgen collega’s alle ruimte
om zich te ontwikkelen. Op dit moment wordt ook hard gewerkt
aan de vernieuwing van het erfpachtstelsel. Het stelsel van voortdurende
erfpacht wordt omgezet naar een stelsel van eeuwigdurende erfpacht.
De werkplekken van Erfpacht en Uitgifte zijn gevestigd aan het
Weesperplein.

Het organisatieonderdeel Grond en Ontwikkeling

Erfpacht en Uitgifte is onderdeel van het organisatieonderdeel
Grond en Ontwikkeling. Grond en Ontwikkeling heeft als missie:
“Meer waarde creëren voor de stad en metropool Amsterdam. Grond
en Ontwikkeling is op zijn beurt onderdeel van het cluster Ruimte
en Economie.

Informatie

Neem voor meer informatie over de functie of procedure contact
op met Jeroen van der Ploeg, teamleider Zakelijk beheer en Erfpachtbeleid,
bereikbaar via 06-46630422 en/of per mail: j.van.der.ploeg@amsterdam.nl
of Bas Rijpert, Senior beleidsadviseur, bereikbaar via 06-83640282
en/of per mail: b.rijpert@amsterdam.nl

Sollicitaties

Heb je belangstelling voor deze functie? Reageer dan
uiterlijk 29 oktober 2017onder vermelding van Beleidsadviseur
erfpachtbeleid Grond en Ontwikkeling – 17070331 via de sollicitatiebutton.

Het betreft een herhaalde oproep.

Trefwoorden: vacature Beleidsadviseur Amsterdam, Juridisch,
Jurist, Vastgoed, Real Estate, Noord-Holland

Adviseur Omgevingsrecht

Als adviseur Omgevingsrecht ben jij een van de medeadviseurs
binnen team Vergunningen, Beleid & Advies. Je bent aanspreekpunt
voor burgers en bedrijven maar ook voor interne en externe adviseurs
op het gebied van omgevingsrecht (Wabo).

Adviseur Omgevingsrecht

Purmerend | 28-36 uur

Als adviseur Omgevingsrecht ben jij een van de medeadviseurs
binnen team Vergunningen, Beleid & Advies. Je bent aanspreekpunt
voor burgers en bedrijven maar ook voor interne en externe adviseurs
op het gebied van omgevingsrecht (Wabo). Je toetst initiatieven
en aanvragen omgevingsvergunningen aan de voorschriften van het
bestemmingsplan. Daarnaast heb je een adviserende rol bij onder
andere ruimtelijke afwijkingsprocedures. Tevens ben je als adviseur
Omgevingsrecht vertegenwoordiger van het college in bezwaarzaken.
Je bent verantwoordelijk voor het opstellen en voeren van mondeling
verweer voor de adviescommissie bezwaren.

Voor deze functie is het nodig dat je weet wat er speelt binnen
het vakgebied, in de politiek en in de stad. Je bent in staat
om binnen het brede vakgebied van het omgevingsrecht (Wabo) te
adviseren. Ondanks dat je adviseert vanuit de wet- en regelgeving
ben je als adviseur Omgevingsrecht oplossings- en klantgericht
met de nodige overtuigingskracht die oog heeft voor de omgeving.
Je bekijkt de vraagstukken vanuit een frisse brede blik en weet
dat te vertalen naar een integraal advies: je overziet de vraagstukken
vanuit de Purmerendse context. Buiten is leidend bij alles wat
je doet en je houdt dan ook steeds het resultaat voor de samenleving
voor ogen. Je begrijpt als geen ander dat de thema’s gevoelig
kunnen liggen en beschikt dan ook over de nodige bestuurlijke
en politieke sensitiviteit. Niet in de laatste plaats sta je
open voor veranderingen en nieuwe manieren van werken, bijvoorbeeld
als gevolg van de komst van de Omgevingswet.

Jouw profiel

• HBO Werk- en Denkniveau;

• achtergrond binnen Omgevingsrecht/ Bestuursrecht;

• sociaal en collegiaal;

• gericht op samenwerking;

• lef en overtuigingskracht;

• resultaat- en klantgericht;

• praktisch- en oplossingsgericht.

Wij bieden

• Een uitdagende functie: adviseren vanuit wet- en regelgeving
met oog voor de context;

• een functie in een nieuwe, inspirerende werkomgeving met de
mogelijkheid om flexibel te werken;

• ontwikkelingsmogelijkheden, zowel vakinhoudelijk als persoonlijk;

• een fijne werkomgeving in een team met hart voor Purmerend;

• functieschaal 10, max. € 4162,- ,- o.b.v. 36 uur;

• bij voldoende functioneren na een jaar een vast dienstverband.

Ben jij een stevige gesprekspartner met de nodige sensitiviteit?
Een echte vraagbaak als het gaat om de Wabo en straks de Omgevingswet?
Dan gaan we graag in gesprek met jou!

Ben je na het lezen enthousiast geraakt en ben jij de ideale
kandidaat voor deze functie? Stuur dan jouw motivatiebrief en
CV via de sollicitatiebutton onder vermelding van de vacaturenaam
voor 13 november 2017. Een opdracht of casus kan onderdeel
uitmaken van de sollicitatieprocedure. Wil je graag meer weten
over de functie? Dan kun je contact opnemen met Josina de Bruijn,
teammanager Vergunningen, Beleid & Advies 0299-452296, e-mailadres:
j.d.Bruijn@purmerend.nl.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs
gesteld

Trefwoorden: Adviseur Omgevingsrecht Gemeente Purmerend, Ruimtelijke
omgeving, Juridisch, Specialist Omgevingsrecht, Wabo, Bestuursrecht,
Omgevingsrecht, Vacature Noord-Holland

General Counsel bij ACT Commodities via DPA Legal

Wat je gaat doen

In deze nieuw gecreëerde positie van General Counsel bij ACT Commodities ben je een sterk inhoudelijke spin in het web en geef je pro-actief adviezen op breed juridisch vlak. Je vertaalt juridische kwesties gemakkelijk naar de business en denkt zoveel mogelijk mee op zowel strategisch als commercieel niveau. Hierbij werk je nauw samen met de CEO’s, de CFO en andere management leden. Ook schakel je regelmatig met het tweede kantoor van ACT Commodities in New York.

Je start in een stand-alone positie, waarbij je de komende jaren het juridische team van ACT Commodities gaat opzetten. Dit betekent dat je jouw rol voor een groot deel naar eigen inzicht kunt invullen en mee kunt groeien met het bedrijf.

Je dagelijkse werkzaamheden bestaan onder andere uit:

  • Het opstellen, beoordelen en uitonderhandelen van commerciële contracten;
  • Het geven van juridisch en commercieel advies aan de CEO’s, CFO, andere managementleden en aan de traders;
  • Het adviseren over corporate vraagstukken;
  • Het proactief reageren op juridische ontwikkelingen en veranderingen in de regelgeving;
  • Het managen van eventuele claims.


Jouw Profiel

Je bent een ambitieuze, commercieel ingestelde en ondernemende jurist die graag dicht op de business staat en snel kan schakelen. Daarnaast herken je jezelf in onderstaand profiel:

  • Een afgeronde universitaire opleiding Nederlands Recht;
  • Minimaal 8 jaar juridische werkervaring binnen zowel de advocatuur als het bedrijfsleven;
  • Affiniteit met de trading sector;
  • Gedegen ervaring met commerciële contracten;
  • Ervaring met MiFID II is een pré;
  • Vloeiend in Nederlands en Engels. Frans is een pré.

Wat je van ons kunt verwachten

  • Korte lijnen met de directie;
  • Een dynamische omgeving met veel ruimte voor initiatief;
  • De mogelijkheid tot het opbouwen van een eigen juridische afdeling;
  • Een marktconform salaris;
  • Goede secundaire arbeidsvoorwaarden;
  • Flexibele werktijden;
  • Een team van jonge, ambitieuze collega’s vol innovatieve ideeën;
  • Zeer goede opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden (waarbij je o.a. wekelijks een interne coach op kantoor kunt raadplegen);
  • Je dagelijkse werkzaamheden verrichten vanuit een prachtig kantoor aan de Zuidas;
  • Gezellige teamuitjes en wekelijkse vrijdagmiddagborrels.

Je werkomgeving

ACT Commodities is een in 2009 opgerichte Global Trading Company. Het bedrijf is sindsdien enorm gegroeid en telt in Amsterdam inmiddels ruim 60 werknemers. Naast het kantoor in Amsterdam is er een tweede vestiging in New York waar op dit moment bijna 20 mensen werkzaam zijn. ACT Commodities richt zich hoofdzakelijk op de handel in environmental commodities, waarbij je kunt denken aan de handel in certificaten voor renewable enery en carbon emissions. Daarnaast wordt gehandeld in fysieke producten, zoals used cooking oil of andere biofuels.

Werken bij ACT Commodities betekent werken binnen een dynamische, internationale organisatie waar de focus ligt op sales en waar constant wordt gestreefd naar het ontwikkelen van nieuwe ideeën en inzichten om een gat in de markt te creëren. De werkwijze van ACT Commodities kenmerkt zich door investeringen in langetermijnrelaties met repeat business als doelstelling. Voor de werknemers betekent dit dan ook dat er veel ruimte is relaties te onderhouden, om samen te werken, om met elkaar te sparren en ideeën uit te wisselen.

Innovative Legal Counsel

Wat je gaat doen

Als Innovative Legal Counsel treed je in dienst bij onze opdrachtgever. Dit is een grote, internationale speler binnen de financiële dienstverlenening. Je zult deel uitmaken van het legal team dat zich met name focust op syndicated loan facilities. Als Innovative Legal Counsel wordt het je taak om de juridische processen van onze opdrachtgever naar een hoger niveau te tillen. Je verleent je diensten hierbij met name ten behoeve van de grootste klanten van onze opdrachtgever en balanceert daarbij tussen maatwerk en standaardisatie. Je zult je hierbij voortdurend focussen op het verleggen van grenzen en op het gebruik maken van de nieuwste en meest efficiënte technologieën. Bovendien zul je bijdragen aan verscheidene automatiseringsprojecten waarbij gebruikt wordt gemaakt van artificial intelligence. Als Innovative Legal Counsel werk je nauw samen met de andere, buitenlandse vestigingen van onze opdrachtgever. Bovendien fungeer je als een spin in het web voor afdelingen als IT en Product- en Risk Management.

Je dagelijkse werkzaamheden zullen daarbij onder andere bestaan uit:

  • Het onderzoeken van nieuwe mogelijkheden op het gebied van Fintech en het identificeren van bijbehorende juridische risico’s;
  • Het deelnemen aan een implementatieproject van een document generator;
  • Het draften en updaten van standaarddocumentatie;
  • Het oppikken van trends en veranderingen op het gebied van wet- en regelgeving.

Jouw Profiel

Je bent een nieuwsgierige, ambitieuze jurist die in staat is het grotere geheel te zien. Je denkt in mogelijkheden en hebt bovendien:

  • Een afgeronde universitaire opleiding Nederlands Recht;
  • Tussen de 3 en 6 jaar juridische werkervaring bij een vooraanstaand advocatenkantoor, een financiële dienstverlener en/of een internationale corporate;
  • Gedegen ervaring met Banking & Finance en/of Corporate/M&A
  • Interesse in of affiniteit met Legal Tech;
  • Vloeiend in Nederlands en Engels in woord en geschrift.

Wat je van ons kunt verwachten

Als Innovatie Legal Counsel bij onze opdrachtgever kun je een marktconform salaris verwachten. Daarnaast krijg je de mogelijkheid om 36 uur per week te werken en worden je zeer uitgebreide opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden aangeboden. Bovendien ga je deel uitmaken van een inspirerend team binnen een professionele organisatie!

Je werkomgeving

Onze opdrachtgever is een grote, internationale speler binnen de financiële dienstverlening.

Online Marketeer

Wat je gaat doen

Je bent verantwoordelijk voor de instroom van goede kandidaten. Je kijkt hoe onze advertenties en vacatures converteren en hoe bezoekers door onze website navigeren. Het is aan jou om online de match te maken tussen de kandidaat en onze vacatures.

  • Je gaat effectieve AdWords-campagnes beheren om goede kandidaten te vinden.
  • Je analyseert onze Google Analytics gegevens om nog meer kandidaten te bereiken.
  • Bekende jobboards; LinkedIN, Monsterboard, Nationale vacaturebank behoren tot jouw arsenaal.
  • Met analyses en rapprtages zet jij de budgetten zo effectief mogelijk in.
  • Je bedenkt pilots, zet (A/B) experimenten op, creert via email marketing leads en gebruikt marketing automation om kandidaten te bereiken.
  • Je past de website aan daar waar nodig.
  • Jouw rapportages zijn beslissend voor de marketing afdeling beslissingen.

Jouw Profiel

“You love data”, je kunt verbanden leggen tussen alle gegevens uit Adwords, Analytics, etc. Daarnaast heb je rapportages, keyword analyses al tig keer gedaan en SEO advies geef je proactief.

Data informed beslissingen nemen is jouw ding. Je werkt graag op een agile manier en bent een genot om mee samen te werken. Door jouw kennis inspireer en vernieuw je de DPA online aanpak aldoor waarna je jouw successen ook graag samen met ons viert!

In het kort:

  • WO- HBO werk- en denkniveau met 2 a 3 jaar werkervaring.
  • Kennis van AdWords, Analytics, Email marketing, Excel en marketing automation.
  • Iemand die analytisch is met gevoel voor welke content goed scoort op social media.
  • Gewend is om met content managementsystemen te werken om de site bij te houden.
  • Ervaring met recruitment is een pré.
  • Passie om mensen te helpen en online marketing het einde vindt.

Wat je van ons kunt verwachten

Wij zijn bezig om kandidaten zoveel mogelijk relevante informatie te geven om hun droombaan te vinden. Het streven is dat de candidate journey zo soepel en snel mogelijk verloopt voor de kandidaat.

Daarnaast willen we zoveel mogelijk weten van de kandidaat zodat wij relevante vacatures kunnen aanbieden.

Het online marketingteam bestaat uit een 4 man. Wij houden ons bezig met het optimaliseren van campagnes, creëren mooie content, bepalen de digitale strategie en creëren groei met growth hacking. Samen met onze business units ben je continue aan het kijken wat er in hun markt verandert en waar de kansen liggen.

Waarom DPA bij jou past?

  • Omdat in de marketing bubble een klantgerichte werksfeer heerst.
  • De vrijdagmiddag borrel op jou wacht en de teamuitjes nog gepland moeten worden.
  • Goed bereikbaar in Amsterdam op loopafstand van Amsterdam Sloterdijk.
  • 25 vakantiedagen.
  • Reiskostenvergoeding en pensioenregeling.
  • Online seminars, trainingen en events die jouw online kennis nog meer vergroten.
  • Je 40 uur werken geen probleem vindt.

Je werkomgeving

DPA Group NV richt zich op hoogwaardig advies, duurzame en flexibele inzetbaarheid van specialistische professionals en ontwikkeling van kennis en kunde. DPA biedt oplossingen voor vernieuwings- en verandertrajecten, projecten, complexe vraagstukken en tijdelijke vervanging. DPA is genoteerd aan de Euronext Amsterdam. Meer informatie is beschikbaar via www.dpa.nl.

Legal Counsel

Legadex is marktleider in vernieuwende bedrijfsjuridische diensten,
projectmatig werk voor paralegals en bedrijfsjuristen en M&A
begeleiding. We maken bij onze dienstverlening gebruik van ‘state
of the art’ juridische software. Inmiddels rekenen we ruim 300
bedrijven, private equity participaties en advocatenkantoren
tot onze klanten. 

Legadex groeit en daarom hebben we ruimte voor een

Legal Counsel

Als Legal Counsel van Legadex werk je voor verschillende grote
en middelgrote bedrijven. Dat kunnen beursgenoteerde of familiebedrijven
zijn maar een relatief groot deel van onze klanten is portfolio
bedrijf van Private Equity partijen. Je bent direct betrokken
bij het juridisch werk binnen deze bedrijven en het werk kent
een hoge mate van afwisseling.

Je bent een belangrijke adviseur en gesprekspartner voor het
management en de business. Soms in de rol van enige bedrijfsjurist
en bij grote corporates binnen de juridische afdeling. Je geeft
advies op het gebied van het brede ondernemingsrecht, waaronder
het vennootschapsrecht en contractenrecht. Juridische begeleiding
bij M&A transacties, herstructureringen en herfinancieringen
behoort eveneens tot de taken. Indien nodig stuur je externe
advocaten en notarissen aan. Je werkt gemiddeld in 2 tot 3 uitdagende
projecten naast elkaar zodat geen dag hetzelfde is.

Wil jij je razendsnel ontwikkelen als Legal Counsel met een
focus op corporate en commercial? Dan is het tijd voor een kennismaking!

Jouw profiel

  • WO Rechten en tussen de 3 en 6 jaar werkervaring binnen een
    (middel)groot advocatenkantoor, het notariaat of het bedrijfsleven; 
  • Je hebt ervaring met het ondernemingsrecht en (commerciële)
    contracten en je hebt interesse in M&A;
  • Je hebt uitstekende communicatievaardigheden en bent klantgericht;
  • Je bent daarnaast ondernemend en ambitieus.

Ons aanbod

  • Een brede Legal Counsel functie bij Nederlands markleider in
    vernieuwende juridische diensten;
  • Werken in verschillende projecten waardoor je een snelle ontwikkeling
    doormaakt;
  • Uitstekende opleidingsmogelijkheden; 
  • Je wordt opgenomen in een professioneel team van ervaren Legal
    Counsel waarmee het goed sparren is.

Nieuwsgierig geworden? Voor vragen over deze vacature kun je
contact met ons opnemen via 020 820 83 96. Indien je wilt solliciteren
ontvangen we graag je cv en motivatiebrief via
vacatures@legadex.comt.a.v. Margreet van der Veen. 

Paralegal

Wat je gaat doen

Als Paralegal treed je in vaste dienst bij DPA Legal Services en ga je als medewerker binnen ons Legal Services team op tijdelijke basis aan de slag bij onze opdrachtgevers in de Top 500 van het bedrijfsleven. Hierdoor krijg je de mogelijkheid om in verschillende keukens van toonaangevende bedrijven een kijkje te nemen en de sfeer van uiteenlopende bedrijfsculturen te proeven. Onze consultants geven je persoonlijke begeleiding en gaan in overleg met jou op zoek naar passende opdrachten die aansluiten bij jouw ambities.

Jouw verantwoordelijkheden bestaan onder andere uit:

• Corporate housekeeping;

• Assisteren bij het opstellen van juridische en corporate documentatie;

• Bijhouden van de contractmanagement database ;

• Assisteren van de (senior) Legal Counsels;

• Bieden van algemene administratieve ondersteuning aan Hoofd Juridische Zaken.

Binnen DPA Legal Services bieden wij je een thuisbasis waarop je altijd kunt terugvallen. Wij stimuleren dat collega’s van elkaar leren en ervaringen uitwisselen door (informele) bijeenkomsten met de Paralegals en Interim Junior Legal Counsels te organiseren. Daarnaast investeren wij ook in jouw persoonlijke ontwikkeling als juridisch (young) professional, bijvoorbeeld door het aanbieden van (individuele) opleidingsmogelijkheden.

Jouw Profiel

Herken jij jezelf in het volgende?

• In het bezit van een HBO/WO-Rechten diploma met minimaal HAVO als vooropleiding;

• Minimaal 2 jaar werkervaring als paralegal binnen de advocatuur en/of bedrijfsleven;

• Een praktische instelling, klantgericht, in staat om met deadline om te gaan en communicatief vaardig;

• Een grote mate van enthousiasme, flexibiliteit en aanpassingsvermogen;

• Uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden in het Nederlands en Engels;

• Beschikbaar voor 36/40 uur per week.

Wat je van ons kunt verwachten

De functie van Paralegal is dé kans om bij verschillende bedrijven binnen te kijken en inhouse ervaring op te doen. Daarnaast krijg jij:

• Afwisselende opdrachten;

• Een professioneel en enthousiast team;

• Marktconform salaris;

• Interessante bonusregeling;

• Een leaseauto behoort tot de mogelijkheden;

• Een individueel opleidingsbudget.

Je werkomgeving

Talent op de juiste Plek leidt tot Geluk. Dat drijft ons om iedere dag het allerbeste uit onszelf te halen bij het plaatsen van de juiste interim juridische (young) professionals. DPA Legal Services bemiddelt al jarenlang ervaren paralegals en junior juristen binnen de Top 500 in het bedrijfsleven. Voor de tijdelijke invulling van opdrachten en projecten bemiddelen wij onze Paralegals en Interim Junior Legal Counsels die bij ons in dienst zijn. Onze specifieke focus en jarenlange ervaring heeft zich vertaald in een ijzersterk netwerk en bewezen trackrecord.

Ambitieuze advocaat

Is jouw specialisatie vastgoedrecht en heb je ervaring op het
gebied van omgevingsrecht, civiel bouwrecht en huurrecht?

Dan zijn wij op zoek naar jou!
Wij zijn

Wij zijn Knuwer advocaten, een middelgroot kantoor met vestigingen
in Den Helder en Alkmaar. Onze dienstverlening onderscheidt zich
doordat wij gedegen juridische kennis op een moderne, informele
wijze met onze cliënten delen. Leden van onze vastgoedsectie
zijn probleemoplossers met gedegen juridische kennis en een praktische
kijk op zaken. Zodoende zijn wij sparringpartner geworden van
o.a. woningcorporaties, bouwbedrijven, projectontwikkelaars,
makelaarskantoren, vastgoedbeheerders en enkele gemeenten.

Jij bent

Natuurlijk ben je analytisch, pro-actief en heb je goede communicatieve
vaardigheden. Maar wij zoeken iemand die ook commercieel, ambitieus
en gezellig is en sterk in zijn of haar schoenen staat. En daarnaast
heb je ook verstand van het huur-, bouw- en/of omgevingsrecht. Als
je voldoet aan dit profiel en je hebt daarbij de wil en ambitie
om met ons te werken aan het uitbouwen van Knuwer advocaten en
om te zijner tijd toe te treden tot de maatschap, dan zien wij
jouw sollicitatiebrief graag tegemoet.

Wij bieden

Wij bieden een goed lopende praktijk met interessante zaken
en dossiers. Onze cultuur is open en informeel en er is voor
jou volop ruimte voor verdere ontwikkeling, zowel op juridisch
vlak als op het gebied van ondernemerschap. De door Knuwer advocaten
geboden arbeidsvoorwaarden zijn marktconform. Kijk anders ook
eens op:
www.knuwer.nl.

Reageren

Informatie kan worden verkregen bij Harm van Lingen via 072
– 5127117.

Solliciteren kan via
sollicitaties@knuwer.nl

Jurist Privacyrecht

LegalMatters.com is op zoek naar een Jurist privaatrecht recht
met een focus op het intellectueel eigendomsrecht en privacy
recht. 




Wat bieden wij?

  • Je krijgt in de functie veel zelfstandigheid, maar ook heb je
    de mogelijkheid om met je collega’s te sparren;
  • Je kunt ervoor kiezen om 32 of 40 uur te werken; 
  • Je ontvangt een prima arbeidsvoorwaardenpakket met een marktconform
    salaris, bonusregeling, pensioenregeling, 25 vakantiedagen op
    basis van een fulltime werkweek en 8 % vakantiegeld;
  • Je werkt in hartje Amsterdam aan de Keizersgracht.

Wat ga je doen?

Je werkt in een enthousiast team van juristen aan de afhandeling
van dossiers en zal worden gedetacheerd bij onze opdrachtgevers.
Er wordt gewerkt aan dossiers op het gebied van civielrecht,
arbeidsrecht en algemeen (internationaal) contractenrecht. De
detachering zal met name op het gebied van privacy recht zijn.

Jij bent verantwoordelijk voor je eigen dossiers op het gebied
van algemeen verbintenissenrecht. Je voert zelfstandig procedures
en hebt contact met je eigen cliëntenbestand. Je geeft juridisch
advies aan de hand van eigen onderzoek. Verder ben je verantwoordelijk
voor het opstellen van correspondentie, documenten en processtukken.
Ook zal je in deze functie contracten beoordelen aan de hand
van standaards en richtlijnen. Je doet onderzoek naar jurisprudentie
en deelt kennis met je collega’s tijdens jurisprudentieoverleg
en schrijft zo nu en dan een blog voor onze website.

Daarnaast zal je mogelijk op externe projecten in gezet kunnen
worden, bijvoorbeeld bij grote (internationale) ondernemingen
om daar de corporate housekeeping op orde te brengen of onze
externe privacy juristen ondersteunen met het ‘privacy proof’
maken van de ondernemingen.

Wie zoeken wij?

Wij zoeken een jurist die is afgestudeerd in het Nederlands
Recht, met de nadruk op civielrechtelijke vakken en in het bijzonder
Algemeen Verbintenissenrecht, intellectueel eigendomsrecht en
privacy recht. Daarnaast heb je minimaal 2 jaar relevante werkervaring
opgedaan.

Wat voor type zoeken wij?

Wij zijn op zoek naar een enthousiaste jurist die een pragmatische
en zelfstandige werkmentaliteit heeft. Hij/zij is proactief en
houdt van werken in een dynamische werkomgeving. De jurist die
wij zoeken kan goed omgaan met een hoge werkdruk en staat stevig
in zijn/haar schoenen.

Wie zijn wij?

LegalMatters.com biedt een total solution kit aan juridische
oplossingen aan voor de MKBers. Zo kan er onder andere onbeperkt
worden gebeld met een eigen jurist voor € 47,- per maand en worden
dossiers tegen vaste bedragen afgehandeld. Daarnaast helpen we
bij interim oplossingen of zoeken we vaste juristen voor onze
klanten. We bieden toegankelijke en betaalbare juridische oplossingen,
altijd tegen een vaste prijs.

LegalMatters.com werkt transparant en maakt juridische zaken
begrijpelijk zodat ondernemers weten waar zij aan toe zijn en
wat zij moeten doen.

Bij LegalMatters.com werkt een sterk team van gedreven en jonge
juristen. Wij helpen onze cliënten vanaf ons kantoor aan de Keizersgracht
maar wanneer nodig ook in-house.

Hoe kom je in contact met LegalMatters.com?

Ben je na het lezen van deze vacature enthousiast en ben je
ervan overtuigd dat jij met jouw persoonlijkheid en kennis de
juiste kandidaat bent, stuur dan je CV + motivatie naar Vivianne
de Wit, via
vdewit@legalmatters.com.

Als je vragen hebt over de vacature dan kun je bellen naar Vivianne
de Wit op 088 – 6288 388.

Wij zoeken iemand die z.s.m. kan beginnen.