Nieuwsbrief

Top vacatures

Advocaat-stagiaire Banking & Finance

CMS biedt gespecialiseerde juridische en fiscale diensten. Met
wereldwijd 4500 juridische professionals in 71 kantoren wereldwijd
bieden wij onze cliënten technische expertise en strategische
kennis. Wij onderscheiden ons daarbij door betrokkenheid en kennis
van onze cliënten en de sectoren waarin zij actief zijn.

In Nederland behoort CMS tot de toonaangevende juridische dienstverleners.
Met ruim 175 advocaten, notarissen en belastingadviseurs, actief
vanuit Amsterdam, Brussel en Utrecht, ondersteunen wij cliënten
met onze kennis, ervaring en creativiteit.

De sectie Banking & Finance bestaat in totaal uit 18 advocaten
die op hoog niveau hun werk verrichten. Deze sectie houdt zich
bezig met het adviseren en procederen op het terrein van insolventierecht,
goederenrecht en contractenrecht. Een deel van de sectie richt
zich met name op de financiële transactiepraktijk en een deel
op de faillissementspraktijk.

Voor onze sectie Banking & Finance in Amsterdam zoeken wij
een advocaat-stagiaire.

In deze functie ben je werkzaam voor de (internationale) transactiepraktijk
en speel je een rol in complexe deals en advisering over financiële
structuren. Afgelopen kalenderjaar vonden er zo’n 150 deals plaats,
waarbij je als advocaat-stagiaire al snel vrijgelaten wordt om
zelfstandig (in eerste instantie kleine) transacties te begeleiden.
Contact met CMS collega’s over de hele wereld is dagelijks aan
de orde.

Voornaamste werkzaamheden en verantwoordelijkheden

  • Het opstellen en beoordelen van lenings- en zekerhedenovereenkomsten;
  • Adviseren over vennootschapsrechtelijke vraagstukken;
  • Ondersteunen van de partners en senior medewerkers van de praktijkgroep
    door een actieve rol te spelen binnen het transactieteam.
Wij vragen

  • afgeronde studie Nederlands recht met uitstekende cijfers;
  • doelgerichtheid en commercieel gedreven;
  • goede communicatieve vaardigheden;
  • teamplayer en commerciële instelling;
  • bovengemiddeld analytisch vermogen en cijfermatig inzicht;
  • stevige persoonlijkheid, stressbestendig;
  • uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, in
    woord en geschrift.
Wij bieden

  • een dynamische en open werkomgeving;
  • een internationale setting;
  • ruime ontplooiings- en specialisatiekansen;
  • een goede opleiding en begeleiding.
Wil je meer informatie?

Neem voor meer informatie contact op met Eduard Scheenstra (Partner
Advocaat), op telefoonnummer 020 301 64 47, of per e-mail:
eduard.scheenstra@cms-dsb.com

Of neem voor meer informatie contact op met Misha Verbeek (Recruiter),
op telefoonnummer 030 2121 740 / 06 54 237 403, of per e-mail:
misha.verbeek@cms-dsb.com.

Wil je solliciteren?

Graag ontvangen wij een sollicitatiebrief met Curriculum Vitae,
een recente cijferlijst en indien aanwezig een stage beoordeling.
Deze kun je per e-mail sturen aan:
recruitment@cms-dsb.comt.a.v. Misha Verbeek

Bijzonderheden

Een assessment maakt onderdeel uit van de procedure.

Advocaat-stagiaire bouw- en aanbestedingsrecht

CMS biedt gespecialiseerde juridische en fiscale diensten. Met
wereldwijd 3200 juridische professionals in 60 kantorenbieden
wij onze cliënten technische expertise en strategische kennis.
Wij onderscheiden ons daarbij door betrokkenheid en kennis van
onze cliënten en de sectoren waarin zij actief zijn.

In Nederland behoort CMS tot de toonaangevende juridische dienstverleners.
Met 175 advocaten, notarissen en belastingadviseurs, actief vanuit
Amsterdam, Brussel en Utrecht, ondersteunen wij cliënten met
onze kennis, ervaring en creativiteit.

De praktijkgroep Real Estate & Construction is de grootste
van Nederland en bestaat in totaal uit meer dan negentig medewerkers
die op hoog niveau hun werk verrichten.

Onze praktijkgroep is sterk gespecialiseerd en houdt zich met
alle facetten van vastgoed bezig, van algemeen bestuursrecht,
ruimtelijke ordening en milieurecht tot projectontwikkeling en
(vastgoed)financiering. De advocaten die het cluster bouw- en
aanbestedingsrecht vormen behoren tot de toonaangevende top van
de markt. Op dit moment bevindt dit cluster zich op onze vestiging
in Utrecht, vanaf september 2017 zal de gehele praktijkgroep
werkzaam zijn vanuit het nieuwe kantoor van CMS op de Zuidas
in Amsterdam.

Voor het cluster bouw- en aanbestedingsrecht zoeken wij
per direct een enthousiaste en ambitieuze
Advocaat-stagiaire bouw- en aanbestedingsrecht.

Het accent binnen het cluster bouw- en aanbestedingsrecht ligt
op procederen. Aanbestedingsgeschillen worden in kort geding
beslecht. Bouwrechtelijke geschillen worden zowel bij de burgerlijke
rechter als in arbitrage behandeld..

Advocaat-stagiaires worden intensief begeleid en krijgen tegelijkertijd
alle ruimte om zelfstandig te werken en zich te ontwikkelen.

Voornaamste werkzaamheden en verantwoordelijkheden

  • Juridische stukken opstellen (processtukken, contracten, adviezen)
    en een eerste kennismaking met procederen;
  • Zelfstandig contacten onderhouden met cliënten;
  • Juridisch/inhoudelijke vaardigheden ontwikkelen.
Wij vragen

  • Afgeronde studie Nederlands recht met uitmuntende cijfers;
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in
    woord en geschrift;
  • Enthousiast, zelfstandig en ambitieus;
  • Maatschappelijk brede oriëntatie, geïllustreerd door tijdens
    de studie ondernomen activiteiten;
  • Sociaal vaardig;
  • Betrokken;
  • Sterke communicatieve vaardigheden;
  • Commerciële instelling;
  • Stevige persoonlijkheid, stressbestendig.
Wij bieden

  • Een dynamische en open werkomgeving;
  • Ruime ontplooiings- en specialisatiekansen.
  • Een goede opleiding en begeleiding.
Wil je meer informatie?

Neem voor meer informatie contact op met:

Wil je solliciteren?

Graag ontvangen wij een sollicitatiebrief met Curriculum Vitae,
een recente cijferlijst en indien aanwezig een stage beoordeling.
Deze kun je per e-mail sturen aan:
recruitment@cms-dsb.com t.a.v. Misha Verbeek.



Bijzonderheden


Een assessment maakt deel uit van de selectieprocedure.

Interim Privacy Counsel

Wat je gaat doen

Als Interim Privacy Counsel (IPC) in dienst bij DPA Privacy bescherm jij de reputatie van onze opdrachtgevers. Jij levert een belangrijke bijdrage aan het vormgeven en bewaken van het privacybeleid bij gerenommeerde organisaties. Je helpt hen om privacyrisico’s concreet en beheersbaar te maken. Je voert privacy impact assessments uit en adviseert over privacy compliance. Verder help je om de processen en systemen zo aan te passen dat de organisatie voldoet aan de wet- en regelgeving. Je bent sparring partner over privacyvraagstukken en helpt om de benodigde maatregelen te treffen om het privacybewustzijn in de organisatie te vergroten.

Jouw Profiel

Je bent een resultaatgerichte, ondernemende persoonlijkheid met een goed ontwikkeld analytisch denkvermogen, en met:

  • Een afgeronde wo-opleiding, bij voorkeur juridisch, bedrijfseconomisch, ICT of organisatiekunde;
  • Drie tot vijf jaar (relevante) werkervaring op het gebied van privacy en gegevensbescherming;
  • Actuele kennis van de Wbp, de meldplicht datalekken en de naderende privacywetgeving en bij voorkeur ook kennis van informatiebeveiliging;
  • Je bent communicatief vaardig in de Nederlandse en Engelse taal, en weet complexe zaken helder uit te leggen.

Wat je van ons kunt verwachten

In deze zelfstandige functie krijg je veel verantwoordelijkheid en ben je verzekerd van een steile leercurve op het snijvlak van legal, compliance, risk en ICT. DPA Privacy biedt:

  • Afwisselende opdrachten die aansluiten bij je ontwikkeling;
  • Een professioneel en enthousiast team waar je altijd op kunt steunen;
  • Een goed salaris en een aantrekkelijk pakket secundaire arbeidsvoorwaarden;
  • Een ruim opleidingsbudget en persoonlijke begeleiding.

Je werkomgeving

DPA Privacy richt zich volledig op privacy. We bieden onze opdrachtgevers een totaaloplossing voor het verantwoord omgaan met persoonsgegevens: de juridische, technische en procesmatige aspecten tot en met het privacybewustzijn. Voor de tijdelijke invulling van opdrachten en projecten bemiddelen we Interim Privacy Counsels die bij ons in dienst zijn, maar ook zelfstandige Privacy Counsels. Specialisten die continu meedraaien in de voorhoede van de ontwikkelingen. En die samen met vakgenoten het verschil kunnen maken bij bedrijven en instellingen die aantoonbaar ‘in control’ willen zijn.

Paralegal Corporate

Wat je gaat doen

  • Verzorgen van de corporate housekeeping van een aantal vennootschappen.
  • Opstellen, beoordelen en archiveren van (transactie)volmachten.
  • Beantwoorden van vragen en contact onderhouden met medewerkers wereldwijd (Brazilië, Hong Kong, Australië, Frankrijk etc.).
  • Registreren van gegevens in legal entity management systeem.
  • Coördineren en analyseren van rapportages.
  • Ondersteuning van programma- en project management.
  • Initiëren, coördineren en uitvoeren van kwaliteitscontroles

Jouw Profiel

  • In het bezit van HBO Rechten diploma of Bachelor Rechtsgeleerdheid.
  • Je hebt minimaal een jaar relevante werkervaring als paralegal, legal assistant of juridisch medewerker binnen de advocatuur of bedrijfsleven.
  • Je hebt minimaal een jaar aantoonbare ervaring met corporate housekeeping.
  • Je beheerst de Nederlandse en Engelse uitstekend in woord en geschrift.
  • Je hebt ervaring of affiniteit met procesmanagement.
  • Competenties: teamplayer, netwerker, secuur, proactief, gedreven.
  • Je bent 32 uur per week beschikbaar.

Wat je van ons kunt verwachten

  • Jaarcontract, met kans op verlenging.
  • Veel aandacht voor persoonlijke ontwikkeling.
  • Studiebudget van €2000,- per jaar.
  • Thuiswerken behoort tot de mogelijkheden.
  • Dynamische internationale, innovatieve werkomgeving met afwisselende taken.
  • Salaris tussen €2450,- en €3100,- op basis van 32 uur afhankelijk van werkervaring.

Je werkomgeving

Onze opdrachtgever is een internationale financiële dienstverlener. Het team maakt onderdeel uit van de afdeling Corporate Legal. De afdeling adviseert onder ander op het gebied van vennootschapsrecht en corporate governance. Het team is verantwoordelijk voor procesmatige juridische werkzaamheden, programma management support en functioneel beheer. Hierbij kun je denken aan de corporate housekeeping van een aantal vennootschappen en de beoordeling en uitgifte van interne volmachten en garanties. Ze voeren het functioneel beheer over een aantal applicaties.

Legal Counsel Financiële Instelling

Wat je gaat doen

Voor een vooraanstaande, internationale speler binnen de financiële dienstverlening ben ik op zoek naar een Legal Counsel die er naar uit kijkt om met een team van professionals te werken aan de financiering van grote (internationale) deals. Je zult hierbij nauw samenwerken met de business en met advocaten van andere partijen. Bovendien zul je zo nu en dan tijdelijk intern bij grote klanten op de vloer werken om jouw kennis en expertise te delen.

Jouw Profiel

Je bent een gedreven, ambitieuze jurist met een natuurlijke overtuigingskracht. Je kijkt er naar uit te fungeren als volwaardige business partner en daarnaast voldoe je aan de volgende voorwaarden.

  • Een afgeronde WO opleiding Nederlands Recht;
  • Tussen de 2 en de 5 jaar werkervaring binnen de advocatuur en/of financiële instelling;
  • Ervaring met Corporate/M&A, Corporate Litigation en/of Banking & Finance;
  • Affiniteit met en/of interesse in de financiële dienstverlening;
  • Ervaring met financieringsdocumentatie (LMA) en zekerheden is een pré;
  • Vloeiend Engels en Nederlands in woord en geschrift.

Wat je van ons kunt verwachten

Onze opdrachtgever biedt een goed salaris, een goede work/life balance en een betrokken team van professionals. Daarnaast kun je deelnemen aan een uitgebreid, intern opleidingsprogramma met de mogelijkheid om verscheidene trainingen in het buitenland te volgen. Bovendien zoeken je collega’s elkaar regelmatig op voor verscheidene activiteiten met het team of een gezellige borrel na werk.

Je werkomgeving

Onze opdrachtgever is een vooraanstaande, internationale speler binnen de financiële dienstverlening.

Advocaat stagiaire/ondernemer

Wij hebben plaats voor een stagiaire/ondernemer, die op basis
van een kostenbijdrage wil toetreden. Wij zijn bekend met de
bijzondere eisen door de Orde van Advocaten aan deze stagiaires
stelt.

Interesse in erfrecht of familierecht strekt tot aanbeveling.
www.shioda.nl
Reacties met uw cv kunt u richten aan mr. D.W.J. Leijs, ‘s-Gravenlandseweg
57, 1217 EH Hilversum, per e-mail:
dwjleijs@shioda.nl, telefoon: 035-6218999.

Junior Projectjurist

Wat je gaat doen

Als projectjurist ga je, op tijdelijke basis, aan de slag bij een van onze opdrachtgevers in de Top 500 van het bedrijfsleven.

Jouw Profiel

Herken jij jezelf in het volgende?

  • Afgeronde opleiding WO-Rechten (bijvoorbeeld Master in Ondernemingsrecht, Financieel Recht en/of Bedrijfsrecht) met minimaal HAVO als vooropleiding;
  • Tussen de 0 en 3 jaar stage/werkervaring binnen de advocatuur en/of bedrijfsleven op het gebied van (Internationaal) Contractenrecht, Ondernemingsrecht, M&A, en/of Banking & Finance;
  • Naast je studie heb je je bezig gehouden met relevante nevenactiviteiten;
  • Een praktische instelling, klantgericht en communicatief vaardig;
  • Een grote mate van enthousiasme, flexibiliteit en aanpassingsvermogen;
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden in het Nederlands en Engels;
  • Beschikbaar voor 36/40 uur per week.

Wat je van ons kunt verwachten

De functie van projectjurist is dé kans om inhouse ervaring op te doen. Daarnaast krijg jij:

  • Een professioneel en enthousiast team;
  • Salaris tussen de €2100,- en €2500,- op basis van 40 uur per week;
  • Volledige reiskostenvergoeding.

Je werkomgeving

Talent op de juiste Plek leidt tot Geluk. Dat drijft ons om iedere dag het allerbeste uit onszelf te halen bij het plaatsen van de juiste interim juridische young professionals. DPA Legal Services bemiddelt al jarenlang junior juristen binnen de Top 500 in het bedrijfsleven. Onze specifieke focus en jarenlange ervaring heeft zich vertaald in een ijzersterk netwerk en bewezen trackrecord.

Business Manager bij DPA Compliance & Risk

Wat je gaat doen

Als Business Line Manager ben je verantwoordelijk voor de zowel recruitment als acquisitie, wat moet leiden tot de uiteindelijke bemiddeling van de juiste Compliance Professional (van junior tot senior) bij de opdrachtgever. Duurzame relaties opbouwen en onderhouden met (potentiële) opdrachtgevers zijn hierbij uitgangspunt. Naast het intensief onderhouden van het bestaande netwerk van (potentiële) opdrachtgevers, breid je dit proactief uit. Je bent hierin creatief en kansen ontgaan je niet.

Je fungeert als sparringpartner voor opdrachtgevers voor wat betreft benodigde compliance profielen bij onderhavige compliance vraagstukken. Je kent de markt en volgt de ontwikkelingen in het compliance vakgebied op de voet.

Daarnaast onderhoud je je netwerk van Compliance Professionals en ben je verantwoordelijk voor het aansturen, coachen en adviseren van de bemiddelde Compliance Professionals. Voor de professionals die bij DPA Compliance & Risk in dienst zijn, ben je verantwoordelijk voor de gehele HR cyclus (o.a. evaluatie en beoordeling, fieldmanagement) en begeleid je ze in hun ontwikkeling.

Jouw Profiel

  • Minimaal 1 jaar werkervaring, bij voorkeur in een soortgelijke rol voor de financiële dienstverlening
  • Ervaring met Risk is een pré
  • Servicegericht, enthousiast en flexibel
  • Een stevige persoonlijkheid die weet te overtuigen
  • Resultaatgericht met oog voor kwaliteit
  • Afgeronde HBO/WO opleiding

Wat je van ons kunt verwachten

  • Uitstekende arbeidsvoorwaarden (vast en variabel)
  • Een gedreven, professioneel en enthousiast team met een zeer prettige werksfeer
  • Grote mate van flexibiliteit en zelfstandigheid

Je werkomgeving

DPA Compliance & Risk is dé koploper binnen de specialistische arbeidsmarkt van Compliance Professionals. In een paar jaar tijd zijn wij uitgegroeid tot één van de topspelers binnen deze markt. Door onze specifieke focus, hebben wij een actuele en uitgebreide kennis van de ontwikkelingen binnen de (financiële) markt. Daarnaast hebben wij een grote persoonlijke betrokkenheid zowel bij onze professionals als onze opdrachtgevers. Onze manier van werken heeft zich inmiddels vertaald in een ijzersterk netwerk en bewezen trackrecord.

DPA Compliance & Risk is onderdeel van het beursgenoteerde DPA NV. De cultuur wordt gekenmerkt door korte lijnen, veel zelfstandigheid en vrijheid. Bij DPA Compliance & Risk staat persoonlijke en lange termijn samenwerking met kandidaten en opdrachtgevers hoog in het vaandel.

Sollicitatieprocedure

Mail graag je CV en motivatie naar wineke.krull@dpa.nl.

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Wineke Krull op 06 55 87 50 03.

Company Lawyer

Functie

Als company laywer ben je werkzaam op het gebied van internationale
trustactiviteiten en vennootschapsadministratie. Je bent hierbij
verantwoordelijk voor alle juridische en corporate zaken van
je eigen cliëntenportefeuille.

De voornaamste werkzaamheden zullen zijn:

  • Het oprichten en coördineren van trustactiviteiten ten behoeve
    van rechtspersonen naar Nederlands recht;
  • Het voeren van algemene correspondentie en overleg inzake de
    cliënt vennootschap met cliënt, instanties, autoriteiten, banken
    en adviseurs;
  • Het opstellen en beoordelen van aandeelhouders- en directiebesluiten,
    volmachten en contracten;
  • Het beoordelen van statuten, wetgeving en richtlijnen;
  • Het tijdig signaleren van fiscale of juridische aspecten van
    een voorgenomen transactie;
  • Houden van voortdurend contact aangaande de financiële en fiscale
    status van cliëntvennootschappen met (assistent) accountmanagers
    administratie;
  • Compliance werkzaamheden.

Functie-eisen

  • Een afgeronde universitaire opleiding civiel, notarieel of fiscaal
    recht; met een focus op ondernemingsrecht;
  • 2 – 3 jaar relevante werkervaring het liefst in de trust en/
    of financiële sector;
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engels taal, één
    of meerdere moderne talen is een pré;
  • Proactief, assertief, zelfstandig, teamspeler, accuraat, communicatief
    vaardig en resultaat gericht;
  • Geen 9 – 5 mentaliteit, goed prioriteiten kunnen stellen, kunnen
    werken met deadlines en flexibel. 

Aanbod

  • Een uitdagende en diverse baan;
  • Doorgroei mogelijkheden indien je naar behoren presteert; 
  • Werken bij een groeiend bedrijf met een informeel, internationaal
    en dynamisch team! 

Sollicitatie

Vivianne de Wit

vdewit@legalmatters.com

+31 (0)6 155 37905

of

Eleanor Oehlmann

eoehlmann@legalmatters.com

+31 (0)6 3176 7744

Vastgoedjurist

Vacature Vastgoedjurist

Voor onze juridische afdeling zoeken wij een nieuwe collega.
Wij zijn op zoek naar een enthousiaste, zelfstandig werkende,
ondernemende jurist met vastgoedkennis en bij voorkeur kennis
van de Wet op het financieel toezicht (beleggingsfondsen). Wil
jij graag werken in een klein team bij een dynamische organisatie?
Hou je van korte lijnen? En het belangrijkste: klaar voor een
nieuwe uitdaging?

Lees dan verder en hopelijk ontmoeten we je snel.

Wie zijn wij?

Annexum is opgericht in 2000 en al ruim 17 jaar een voortrekker
in het transparant maken van beleggingsproducten. Kort gezegd
kunnen particuliere beleggers bij ons beleggen in vastgoed: winkels,
supermarkten, kantoren, woningen, maar ook in bijzondere producten
als Dutch Microfund en het verhuurconcept FlexOffiZ.

Dagelijks werken op ons kantoor in het World Trade Center in
Amsterdam ruim 40 (vastgoed)professionals aan het structureren,
plaatsen en beheren van onze beleggingsproducten.

Taken en verantwoordelijkheden:

In deze functie heb je een adviserende, bewakende en uitvoerende
rol voor alle juridische zaken in de organisatie, met een focus
op juridische aspecten van vastgoed en financieel toezichtrecht.

Jouw verantwoordelijkheden zijn onder andere:

  • Adviseren en begeleiden van aankoop en verkoop onroerend goed; 
  • Adviseren omtrent huurrecht; 
  • Juridische (her)structurering beleggingsfondsen; prospectus
    schrijven, etc. 
  • Conflict management; 
  • Signaleren en implementeren van nieuwe wetgeving; 
  • AO/IC bewaking en risk management; 
  • Correspondentie toezichthouders; 
  • Coördinatie juridisch/fiscaal adviseurs; 
  • Corporate housekeeping; 
  • Algemene overige juridische werkzaamheden. 

Opleiding en kennis:

We zoeken iemand die beschikt over de volgende opleiding en
kennis:

  • Afgeronde universitaire opleiding Nederlands of notarieel recht; 
  • Tussen de 2 en 5 jaar werkervaring als advocaat en/of bedrijfsjurist; 
  • Aantoonbare kennis en ervaring op het gebied van juridische
    aspecten onroerend goed; 
  • Kennis en ervaring op het gebied van financiële toezichtwetgeving
    of de ambitie om zich daarin te ontwikkelen;
  • Goede beheersing van de Engelse taal in woord en geschrift.

Wie ben jij:

  • zelfstandig, communicatief; 
  • representatief, klantgericht; 
  • organiserend vermogen; 
  • accuraat; 
  • resultaatgericht; 
  • stressbestendig; 
  • proactieve houding; 
  • flexibel qua werkhouding en werktijden. 

Wij bieden:

Annexum biedt een marktconform salaris in combinatie met goede
secundaire arbeidsvoorwaarden. Je gaat werken bij een toonaangevend
vastgoedbedrijf in een dynamische omgeving met veel afwisseling
in enthousiast team van jonge vastgoedprofessionals.

Ben je geïnteresseerd? Reageer nu!

Stuur je motivatiebrief en CV naar:
vacature.annexum@annexum.nl

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.