De functie van Junior Jurist is te beschrijven als ontzettend veelzijdig. Zo werk je deels mee als ‘medewerker behandelen en ontwikkelen’, maar werk je ook als adviseur. Je thuisbasis zal de afdeling toezichtbeleid en sancties zijn.
In de beroepspraktijk zal je je veelal bezig houden met het schrijven van sanctiebesluiten en het ontwikkelen van toezichtbeleid. Je werkt in hoge mate zelfstandig, afhankelijk van de aangeboden dossiers. Hierin ken je de intenties van beleid en wetgeving en ben je instaat om het werkveld goed te overzien. Je vindt het belangrijk om verder te kijken dan alleen het handhaven van regels, zo weet je regels en belangen goed af te wegen.
De juridische grondslag van de werkzaamheden is neergelegd in de de Algemene Wet Bestuursrecht, de Telecommunicatiewet, de Wet Informatieuitwisseling Ondergrondse Netten (WION) en de Metrologiewet.
Wij zijn voor deze functie opzoek naar het volgende profiel:
Voor een onderdeel van het Ministerie van Economische Zaken, gevestigd in Groningen, zijn wij opzoek naar een startend jurist voor de afdeling Toezichtbeleid en Sancties. Deze afdeling wil met zoveel mogelijk middelen de grootst mogelijke naleving bereiken. Dit vereist een voortdurend proces van effectmetingen, evaluaties en bijstellingen gericht op het vergroten van de naleving van regels. Dit is een ingewikkeld proces omdat hier vaak grote (bedrijfs)belangen, juridische haken en ogen, politieke wensen, maatschappelijk tendensen en technische aspecten mee zijn gemoeid. Binnen deze organisatie is dan ook geen dag het zelfde.
In deze rol kunnen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit:
• Verwerken van aanvragen, waarbij je o.a. beoordeelt of dossiers volledig zijn en voldoen aan de formele procedureregels;
• Analyseren van het dossier op juridisch-inhoudelijke aspecten en afwegen van de spelende belangen en indien nodig onderzoek verrichten;
• Onderzoeken van de ingediende zaken en deze inhoudelijk analyseren, al dan niet in het licht van nieuwe informatie;
• Bestuderen van de vigerende beleidsregels, de geldende instructies, de jurisprudentie en relevante ambtsberichten;
• Overleggen, indien nodig en na ruggespraak, met betrokkenen bij de zaak (IND- medewerkers, gemachtigde);
• Zorgdragen c.q. zorg laten dragen voor de afhandeling van de beslissing (administratief en
procedureel);
• Onderhouden van noodzakelijke functionele contacten, in- en extern;
• Zorgvuldig formuleren en vastleggen van conceptbeslissingen.
Om in aanmerking te komen voor de functie beslismedewerker voldoe je aan het volgende profiel:
• Je bent in het bezit van een afgeronde HBO opleiding op het gebied van Rechten (HBO Rechten, MER, SJD) of een WO opleiding met minimaal een 7.0 voor de relevante vakken en scriptie;
• Recente kennis van het algemeen bestuurs- , migratie- en/of vreemdelingenrecht;
• Uitstekende schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheden in de Nederlandse taal;
• Half jaar relevante stage- en/of werkervaring is een pré, bijvoorbeeld bij Vluchtelingenwerk Nederland;
• Competenties: flexibel, stressbestendig, gemotiveerd, analytisch, empathisch , zelfstandig, proactief, energiek;
• Flexibel inzetbaar, bereid om in de avonden en weekenden te werken;
• Inzetbaar voor 36/40 uur per week;
Wij bieden:
• Marktconform salaris (voor de inwerkperiode geldt een aangepast salaris);
• De mogelijkheid van €1.200,- als bonus na de eerste 6 maanden op opdracht;
• Contract voor de duur van het project;
• Reiskostenvergoeding;
• Werkervaring opdoen bij dé organisatie op het gebied van vreemdelingenrecht;
• Fieldmanager die jou tijdens het inwerktraject en de verdere opdracht begeleidt.
Omdat wij regelmatig aanvragen krijgen vanuit de IND, komen we altijd graag in contact met goede kandidaten voor deze functie. Nadat je via de website hebt gesolliciteerd, en indien je aan het profiel voldoet, zal er eerst telefonisch contact met je opgenomen worden. Zijn we na afloop van dat gesprek nog steeds enthousiast, dan word je uitgenodigd voor de selectiemiddag bij ons op kantoor. Verloopt ook deze middag succesvol, dan word je opgenomen in onze poule met kandidaten voor de IND en nemen wij contact met je op, zodra we een aanvraag hebben van de IND.
Voor de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) zijn wij voor de locatie Zevenaar opzoek naar geschikte kandidaten voor de functiebeslismedewerker. In deze functie begin je met een inwerkperiode van zes weken.Na het afronden van het inwerktraject ga je zelfstandig aan de slag als beslismedewerkerop een van de locatie in Zevenaar.
Als Senior Jurist treed je in dienst bij DPA Legal Services en ga je op projectbasis aan de slag bij onze opdrachtgever. De opdracht is afwisselend en uitdagend. Jouw verantwoordelijkheden in deze rol bestaan uit:
Beschik jij over de volgende eigenschappen? Dan gaan wij graag in gesprek! Je hebt/bent:
Voor een onderdeel van het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties zijn wij opzoek naar een gedreven Jurist met relevante kennis van de Algemene Wet Bestuursrecht, de Wet BRP, de Wabb en/of de Paspoortwet. De desbetreffende afdeling houdt zich o.a. bezig met het waarborgen en ontwikkelen van het BRP-stelsel, het BSN-stelsel, het PIVA-stelsel en het Reisdocumenten-stelsel. Hierbij zal jij vanuit jouw juridische expertise op deze gebieden adviseren.
Je gaat een aantal business units binnen de organisatie ondersteunen en begeleiden bij internationale lending transacties. Je schakelt met jouw legal counterparts die gevestigd zijn in het buitenland. Daarnaast werk je nauw samen met de business en je bent in staat heldere adviezen te geven.
Je houdt je bezig met standaardisering van juridische documentatie. Je bent op de hoogte van nieuwe wet en regelgeving en bent in staat deze te vertalen naar toepasbaar beleid binnen de organisatie. Je bent samen met jouw collega-juristen verantwoordelijk voor een aantal financiele producten van de organisatie.
Je bent zelfstandig en stressbestendig. Daarnaast ben je resultaatsgericht en communicatief sterk. Je werkt goed samen maar bent ook heel zelfstandig. Verder heb je;
Het salaris voor deze functie is marktconform en de opdrachtgever heeft goede secundaire arbeidsvoorwaarde. De functie kan zowel fulltime als parttime (zijnde 36 uur) worden ingevuld.
Je komt te werken voor een internationele financiële instelling in een team van 30 professionele juristen. Je wordt gemotiveerd om mee te denken en een bijdrage te leveren aan het verbeteren van de financiële producten. De organisatie hecht een groot belang aan de ontwikkeling van zijn werknemers.
Als Interim AanbestedingsCounsel (IAC) treed je in vastedienst bij DPA Legal Services en ga je op tijdelijke basis aan de slag bij onzeopdrachtgevers in de publieke sector. Onze opdrachtgevers verschillen van de Rijksoverheid tot provincies en gemeentes. Je houdt je bezig metaanbestedingsprocedures en biedt ondersteuning en advies bij inkoop enaanbestedingstrajecten. De zaken zijn (complexe) nationale en internationalemeervoudige onderhandse aanbestedingen voor een grote diversiteit vanleveringen en diensten. Je werk is afwisselend, uitdagend en je krijgt de ruimtevoor creativiteit. Gezien de grote diversiteit aan projecten is het voor dezefunctie mogelijk om in te stromen op junior, medior of senior niveau.
Herken jij jezelf in het volgende?
De functie bij DPA bied je de kans om bij verschillendeopdrachtgevers binnen te kijken en te werken op afwisselende projecten. Onzeconsultants geven je persoonlijke begeleiding en gaan in overleg met jou opzoek naar passende opdrachten die aansluiten bij jouw ambities en werkervaring.Daarnaast krijg jij:
Talent op de juiste Plek leidt tot Geluk. Dat drijft ons om iedere dag het allerbeste uit onszelf te halen bij het plaatsen van de juiste interim juridische young professionals. DPA Legal Services bemiddelt al jarenlang junior juristen binnen de Top 500 in het bedrijfsleven. Onze specifieke focus en jarenlange ervaring heeft zich vertaald in een ijzersterk netwerk en bewezen trackrecord.
Ter versterking van het Vastgoed team van de opdrachtgever ben ik op zoek naar een Advocaat-Medewerker Huurrecht die toe is aan een volgende stap in zijn of haar carrière. Het Vastgoed team van de opdrachtgever is een toonaangevende speler op het vastgoed gebied en bestaat uit ongeveer 35 advocaten, notarissen en fiscalisten. Zij houden zich onder meer bezig met het adviseren en bijstaan van vastgoedfondsen, projectontwikkelaars, asset managers en (institutionele) beleggingsmaatschappijen. Omdat de opdrachtgever actief is in vele wereldsteden heb je naast nationaal ook internationaal contact.
Herken jij jezelf in het volgende?
Onze opdrachtgever is een toonaangevend en internationaal advocatenkantoor in Amsterdam. Dit kantoor behoort zelfs tot een van de grootste advocaten, notarissen en fiscalisten kantoren ter wereld. Het is een full service kantoor hetgeen betekent dat zij de cliënten kunnen bedienen op alle mogelijke rechtsgebieden. Deze rechtsgebieden zijn opgesplitst in verschillende sectoren zodat de opdrachtgever de cliënt maximaal kan adviseren. Dit toonaangevende kantoor denkt vooruit en door ontwikkelingen te monitoren kunnen zij proactief advies bieden. Naast de vaak grote zaken is er veel aandacht voor opleiding van de medewerkers. Zowel aan de juridisch inhoudelijke ontwikkeling als aan persoonlijke ontwikkeling wordt veel aandacht besteed.
Vanwege de vele ontwikkelingen en de toenemende vraag op de markt is onze opdrachtgever op zoek naar een Professional Support Lawyer die zich binnen het Privacy Team bezig zal houden met het privacyrecht in de meest brede zin van het woord. Je zult je onder andere bezighouden met het signaleren van actualiteiten op het gebied van privacy. Daarnaast wordt van je verwacht dat je onderzoek zult verrichten met betrekking tot zeer complexe privacyvraagstukken. Bovendien zul je ondersteuning bieden bij het opstellen van allerhande modellen en organiseer je het wekelijkse juridisch overleg voor het Privacy Team.
Je bent een ambitieuze, enthousiaste jurist, hecht veel waarde aan collegialiteit en voldoet daarnaast aan onderstaande voorwaarden:
Naast een uitstekend arbeidsvoorwaardenpakket biedt onze opdrachtgever uitgebreide groei- en ontwikkelingsmogelijkheden.
Onze opdrachtgever is een groot, gerenommeerd advocatenkantoor aan de Zuidas in Amsterdam waar in totaal bijna 200 advocaten, notarissen en fiscalisten werkzaam zijn. De cliënten van onze opdrachtgever zijn vooraanstaande ondernemingen binnen de branches waarin zij zich bevinden. Aan hen wordt hoogwaardig juridisch advies geleverd, waarbij een laagdrempelige, no-nonsense aanpak wordt gehanteerd.
Het Privacy Team van onze opdrachtgever bestaat momenteel uit 5 ambitieuze privacy advocaten. Zij leveren voortdurend juridisch advies van topkwaliteit aan zowel nationale, als internationale cliënten. Daarnaast bestaat er binnen het team en eveneens in samenwerking met andere teams een open-deuren-cultuur waar ruimte is voor humor.
Junior juridisch vergunningverlener Wabo (m/v)
bij het team Dienstverlening – Omgevingsvergunning
28 – 32 uur per week
De gemeente Heerhugowaard is volop in ontwikkeling. Dit geldt
ook voor de unit Omgevingsvergunning, die onderdeel uitmaakt
van het team Dienstverlening van de gemeente. De unit is Wabo-proof
en kent een volledig digitaal werkproces (SquitXO). De voorbereidingen
op de inwerkingtreding van de Omgevingswet zijn inmiddels gestart.
Intern wordt veel samengewerkt met de unit Handhaving, waar de
toezichthoudende taken zijn ondergebracht, en met het team Regie
& Ontwikkeling, dat zich richt op de beleidskaders. De lijnen
binnen de gemeentelijke organisatie zijn kort, vertrouwen in
eigen verantwoordelijkheid, vakmanschap en aandacht voor de omgeving
zijn kernwaarden, er is ruimte voor vernieuwende werk- en denkwijzen,
een flexibele instelling is een vanzelfsprekendheid. De kracht
van de organisatie ligt in de wijze van (samen)werken: menselijk,
innovatief en professioneel.
Graag nodigen wij je uit om je bij ons aan te sluiten!
Wat staat je te wachten?
Hoe vertaalt zich dat?
De omgevingsvergunning vraagt om verbreding van de vakdiscipline.
De nadruk ligt op de uitvoering van juridische werkzaamheden
rond de omgevingsvergunning. Je hebt het in je om de regelgeving
naar ‘de geest van de wet’ te kunnen interpreteren door het maken
van zorgvuldige afwegingen tussen de wettekst, het beoogde doel
en het maatschappelijke als ook het politieke draagvlak. Je bent
in staat mee te denken in oplossingen, die soms de pure vakinhoud
overstijgen.
Vergunningverlener zijn in Heerhugowaard houdt in dat je een
brede blik hebt op de samenleving en de wensen en verwachtingen,
die daar leven. Als junior vergunningverlener wordt van je verwacht
dat je je dat eigen maakt. Dat vraagt behalve vakkennis ook om
andere vaardigheden: communicatievaardigheid, overtuigingskracht,
besluitvaardigheid, omgevingsbewustzijn en oplossingsgerichtheid
zijn daarom je belangrijkste competenties. Daarnaast ben je uiteraard
leergierig en enthousiast om alle aspecten van het vakgebied
verder te leren doorgronden.
Geïnteresseerd?
Wij zoeken een enthousiaste collega met een
relevante(post-)
hbo–
opleidingin het vakgebied (
VROM). Je hebt minstens een jaar werkervaring met de
beschreven werkzaamheden. Je kunt helder en gemakkelijk communiceren
en adviseren, hebt gevoel voor bestuurlijke verhoudingen en kunt
zowel zelfstandig als in teamverband werken.
Je salaris bedraagt (afhankelijk van kennis en ervaring) maximaal
€ 3.712 bruto per maand bij een 36-urige werkweek, schaal 9 CAR/UWO,
peildatum 1 januari 2017.
Wil je meer weten over de inhoud van de functie, de arbeidsvoorwaarden,
of heb je andere vragen? Neem dan gerust contact op met Peter
van Drongelen, manager Dienstverlening (telefoonnummer 14-072).
Kijk op
vacatures.werkeninnoordhollandnoord.nl
voor meer informatie over werken bij de gemeente Heerhugowaard.
Solliciteer via het
online sollicitatieformulier
(onderaan de pagina)
tot en met
17 juli 2017.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs
gesteld.
Hewlett Packard Enterprise is an industry leading technology
company that enables customers to go further, faster. With the
industry’s most comprehensive portfolio, spanning the cloud to
the data center to workplace applications, our technology and
services help customers around the world make IT more efficient,
more productive and more secure.
Hewlett Packard Enterprise’s Legal Department has approximately
500 employees worldwide in 40 countries. We provide legal advice
and support that help our clients achieve the company’s business
objectives in a manner that complies with applicable legal and
ethical standards. Our practice areas include supporting all
Hewlett Packard Enterprise’s business units as well as Ethics
& Compliance, Litigation, Global Functions, Intellectual
Property, Corporate, Securities, Mergers & Acquisitions as
well as the support of all global regions.
An exciting opportunity has arisen for a qualified lawyer to
join HPE in Amstelveen, the Netherlands. The successful applicant
will join an established legal team, currently existing of 3
people, and will fulfil a varied, interesting role in an international,
inspiring environment.
Legal Counsel (f/m)
Full time
Responsibilities
Skills
To be successful in this role there are a number of personal
characteristics we think you must have, being:
As a legal counsel for HPE’s Legal team in the Netherlands you
will deal with a broad variety of legal matters. You will be
part of a professional, international, dynamical and high quality
working environment, where personal development is stimulated
and personal initiatives are encouraged. Due to the huge variety
of your legal work, combined with good understanding of the business,
you have a great opportunity to further develop both your personal
and legal skills as well as to build your career within our global
organization.
Due to extensive social benefits, a competitive salary and shared
values, HPE is one of the world’s most attractive employers.
Has your interest been awakened? Then we are looking forward
to receiving your application via our
job portal
on
job number 1007787.
Follow us:
www.facebook.com/hpecareers
Senior juridisch vergunninglverlener Wabo (m/v)
bij het team Dienstverlening – Omgevingsvergunning
36 uur per week
De gemeente Heerhugowaard is volop in ontwikkeling. Dit geldt
ook voor de unit Omgevingsvergunning, die onderdeel uitmaakt
van het team Dienstverlening van de gemeente. De unit is Wabo-proof
en kent een volledig digitaal werkproces (SquitXO). De voorbereidingen
op de inwerkingtreding van de Omgevingswet zijn inmiddels gestart.
Intern wordt veel samengewerkt met de unit Handhaving, waar de
toezichthoudende taken zijn ondergebracht, en met het team Regie
& Ontwikkeling, dat zich richt op de beleidskaders. De lijnen
binnen de gemeentelijke organisatie zijn kort, vertrouwen in
eigen verantwoordelijkheid, vakmanschap en aandacht voor de omgeving
zijn kernwaarden, er is ruimte voor vernieuwende werk- en denkwijzen,
een flexibele instelling is een vanzelfsprekendheid. De kracht
van de organisatie ligt in de wijze van (samen)werken: menselijk,
innovatief en professioneel.
Graag nodigen wij je uit om je bij ons aan te sluiten!
Wat staat je te wachten?
Hoe vertaalt zich dat?
De omgevingsvergunning vraagt om verbreding van de vakdiscipline.
De nadruk ligt op de complexere juridische werkzaamheden rond
de omgevingsvergunning, waarbij ervaring met de milieuwetgeving
een pre is. Je hebt de vaardigheid om de regelgeving naar ‘de
geest van de wet’ te kunnen interpreteren door het maken van
zorgvuldige afwegingen tussen de wettekst, het beoogde doel en
het maatschappelijke als ook het politieke draagvlak. Je bent
in staat mee te denken in oplossingen, die soms de pure vakinhoud
overstijgen.
Vergunningverlener zijn in Heerhugowaard houdt in dat je een
brede blik hebt op de samenleving en de wensen en verwachtingen,
die daar leven. En dat vraagt behalve vakkennis ook om andere
vaardigheden: communicatievaardigheid, overtuigingskracht, besluitvaardigheid,
omgevingsbewustzijn en oplossingsgerichtheid zijn daarom je belangrijkste
competenties.
Geïnteresseerd?
Wij zoeken een enthousiaste collega met een
relevante(post-)
hbo–
opleidingin het vakgebied (
VROM). Minimaal
drie jaar werkervaringmet de beschreven werkzaamheden
is een must! Je kunt helder en gemakkelijk
communicerenen
adviseren, hebt gevoel voor bestuurlijke verhoudingen
en kunt zowel zelfstandig als in teamverband werken.
Je salaris bedraagt (afhankelijk van kennis en ervaring) maximaal
€ 4.121 bruto per maand bij een 36-urige werkweek, schaal
10 CAR/UWO, peildatum 1 januari 2017.
Wil je meer weten over de inhoud van de functie, de arbeidsvoorwaarden,
of heb je andere vragen? Neem dan gerust contact op met Peter
van Drongelen, manager Dienstverlening (telefoonnummer 14-072).
Kijk op
vacatures.werkeninnoordhollandnoord.nl
voor meer informatie over werken bij de gemeente Heerhugowaard.
Solliciteer via het
online sollicitatieformulier
(onderaan de pagina) tot en met
17 juli 2017.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs
gesteld.