De gemeente Purmerend werkt ‘van buiten naar binnen’: de samenleving
is het vertrekpunt en de gemeente bekijkt wat zij daaraan kan
en moet toevoegen. Onze medewerkers gaan daarom meer en meer
het werkveld in, leggen contact met inwoners en bekijken de situatie
ter plekke. Er wordt minder gewerkt vanuit standaarden maar er
wordt meer gezocht naar de meest optimale oplossing. De ondersteunende
teams zijn hier helpend aan.
Van belang is dat onze medewerkers het lef hebben om op deze
andere manier te gaan werken. Hierbij is het nodig om, buiten
de gebaande paden om, samen te werken om het voor de inwoners
van Purmerend gedaan te krijgen.
Juridische en Veiligheidszaken (JVZ) levert een belangrijke
bijdrage aan het voorkomen en beperken van juridische risico’s..
Daarnaast houdt het team zich bezig met openbare orde en veiligheid.
In 2016 hebben wij als team ‘de jurist aan tafel’trofee gewonnen
voor onze vernieuwende werkwijze bij de behandeling van bezwaarschriften.
En daar zijn wij trots op! Wij gaan in gesprek met partijen en
bepalen samen wat nodig is.
Zestien enthousiaste medewerkers adviseren ons college van B&W,
de raad en de domeinen op zowel publiekrechtelijk als privaatrechtelijk
terrein met als doel de samenleving en de stad Purmerend te kunnen
bedienen. Toch gebeurt het dat een partij niet blij is met een
besluit. Daarom zoeken we een:
Ervaren secretaris Bezwaar en Beroep met behoefte aan anders
werken
Purmerend | 24 uur
Jij……
• bent gepokt en gemazeld in het behandelen van bezwaarschriften;
• vindt het leuk om iets anders te proberen en om op een innovatieve
wijze geschillen te beslechten;
• kan de gemeente vertegenwoordigen in gerechtelijke procedures;
• regisseert de interne bezwaarprocedure;
• zet waar gewenst op professionele wijze mediationvaardigheden
in.
Jouw profiel
• minimaal drie jaar ervaring als jurist en met invulling van
de rol van secretaris bezwaar en beroep;
• bekendheid met relevante wetgeving en ontwikkelingen, met
nadruk op de omgevingswetgeving;
• voltooide HBO+ of universitaire opleiding;
• ervaring met de vertegenwoordiging van de gemeente in gerechtelijke
procedures;
• ervaring met de informele aanpak;
• beschikken over mediationvaardigheden.
Wij bieden:
• een baan voor 24 uur, nader in te vullen, met een mogelijkheid
om flexibel te werken.
• een prettige werksfeer, waar je jezelf mag zijn met ruimte
voor eigen inbreng en persoonlijke ontwikkeling.
• een salaris van maximaal € 4.121,= (o.b.v. 36 uur)
• prima secundaire arbeidsvoorwaarden waar ruimte is voor een
gezonde werk-privé balans.
Ben jij die jurist met affiniteit voor bezwaar- en beroepszaken?
Dan zijn wij op zoek naar jou!
Wij ontvangen graag jouw motivatie en cv voor 17 juli 2017.
Graag zien wij in jouw motivatie terug waarom je denkt dat jij
je bij ons als een vis in het water gaat voelen. Je kunt je reactie
mailen via de sollicitatiebutton. Voor meer informatie over de
functie kun je terecht bij Ben van der Meer, teammanager JVZ,
tel. 0299-452775
Acquisitie naar aanleiding van deze advertentie wordt niet op
prijs gesteld.
Trefwoorden: Ervaren Secretaris Bezwaar en Beroep Vacature Gemeente
Purmerend, Vacature Gemeente Purmerend, Juridisch, Jurist B,
Jurist, Werken Bij de Overheid, Juridisch Adviseur
In deze functie zal je mede-verantwoordelijk zijn voor de Indirect Tax planning. Je zal het aanspreekpunt zijn voor alle Indirect Tax vragen van het bedrijf en haar onderliggende entiteiten, zowel Nationaal als Internationaal.
• het geven van hoge kwaliteit Indirect Tax adviezen;
• begeleiden van diverse Nationale en Internationale (goederen) transacties;
• signaleren van risico’s;
• fungeren als contactpersoon met de autoriteiten;
• nauw samenwerken met collega belastingadviseurs en financieel adviseurs.
De ideale kandidaat heeft:
• een afgeronde WO opleiding Fiscaal Recht of Fiscale Economie;
• minimaal 5 jaar ervaring op het gebied van Indirect Tax, bij voorkeur binnen de bedrijfsfiscaliteit;
• is commercieel en communicatief vaardig;
• een uistekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, in woord en geschrift.
Buiten deze uitgelezen mogelijkheid jezelf te ontplooien kan je rekenen op:
• een uitstekend primair salaris pakket;
• goede secundaire arbeidsvoorwaarden als een auto, pensioen en ziektekosten;
• professionele werkomgeving met volop doorgroeimogelijkheden;
• training en persoonlijke ontwikkelingsmogelijkheden.
Deze informele multinational met vestigingen in een aantal wereldsteden is de laatste jaren enorm aan het groeien. Om deze reden krijg je als medewerker de mogelijkheid jezelf te ontplooien en te ontwikkelen op de punten die jij aan jezelf wenst te verbeteren.
• je bent verantwoordelijk voor het voorbereiden, opstellen en indienen van diverse aangiften;
• signaleren en het continu vebetereren van fiscale processen;
• maandelijks herzien van de belastingpositie van de volledige groep;
• betrokken bij het opstellen van de jaarrekening en periodieke closings;
• jaarlijkse herziening van de belastingrapportagepakketten.
De ideale kandidaat heeft:
• een afgeronde WO opleiding Fiscaal Recht of Fiscale Economie;
• minimaal 5 jaar ervaring met fiscale boekhouding en rapportages;
• is commercieel en communicatief vaardig en cijfermatig sterk;
• een uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal, in woord en geschrift.
Naast deze mooie uitdaging kan je rekenen op:
• een uitstekend primair salaris pakket;
• goede secundaire arbeidsvoorwaarden als een auto, pensioen en ziektekosten;
• professionele werkomgeving met volop doorgroeimogelijkheden;
• training en ontwikkelingsmogelijkheden.
Deze wereldspeler wil in alle opzichten voorop lopen. Zij hechten dan ook veel waarde aan de persoonlijke ontwikkeling van haar medewerkers. Naast hard werken wordt er na werk regelmatig een borrel georganiseerd om je collega’s beter en anders te leren kennen.
Als Interim Privacy Counsel (IPC) in dienst bij DPA Privacy bescherm jij de reputatie van onze opdrachtgevers. Jij levert een belangrijke bijdrage aan het vormgeven en bewaken van het privacybeleid bij gerenommeerde organisaties. Je helpt hen om privacyrisico’s concreet en beheersbaar te maken. Je voert privacy impact assessments uit en adviseert over privacy compliance. Verder help je om de processen en systemen zo aan te passen dat de organisatie voldoet aan de wet- en regelgeving. Je bent sparring partner over privacyvraagstukken en helpt om de benodigde maatregelen te treffen om het privacybewustzijn in de organisatie te vergroten.
Je bent een resultaatgerichte, ondernemende persoonlijkheid met een goed ontwikkeld analytisch denkvermogen, en met:
In deze zelfstandige functie krijg je veel verantwoordelijkheid en ben je verzekerd van een steile leercurve op het snijvlak van legal, compliance, risk en ICT. DPA Privacy biedt:
DPA Privacy richt zich volledig op privacy. We bieden onze opdrachtgevers een totaaloplossing voor het verantwoord omgaan met persoonsgegevens: de juridische, technische en procesmatige aspecten tot en met het privacybewustzijn. Voor de tijdelijke invulling van opdrachten en projecten bemiddelen we Interim Privacy Counsels die bij ons in dienst zijn, maar ook zelfstandige Privacy Counsels. Specialisten die continu meedraaien in de voorhoede van de ontwikkelingen. En die samen met vakgenoten het verschil kunnen maken bij bedrijven en instellingen die aantoonbaar ‘in control’ willen zijn.
Als projectjurist ga je, op tijdelijke basis, aan de slag bij een van onze opdrachtgevers in de Top 500 van het bedrijfsleven.
Herken jij jezelf in het volgende?
De functie van projectjurist is dé kans om inhouse aan de slag te gaan. Daarnaast krijg jij:
Talent op de juiste Plek leidt tot Geluk. Dat drijft ons om iedere dag het allerbeste uit onszelf te halen bij het plaatsen van de juiste interim juridische young professionals. DPA Legal Services bemiddelt al jarenlang junior juristen binnen de Top 500 in het bedrijfsleven. Onze specifieke focus en jarenlange ervaring heeft zich vertaald in een ijzersterk netwerk en bewezen trackrecord.
Als Paralegal treed je in vaste dienst bij DPA Legal Services en ga je als medewerker binnen ons Legal Services team op tijdelijke basis aan de slag bij onze opdrachtgevers in de Top 500 van het bedrijfsleven. Hierdoor krijg je de mogelijkheid om in verschillende keukens van toonaangevende bedrijven een kijkje te nemen en de sfeer van uiteenlopende bedrijfsculturen te proeven. Onze consultants geven je persoonlijke begeleiding en gaan in overleg met jou op zoek naar passende opdrachten die aansluiten bij jouw ambities.
Jouw verantwoordelijkheden bestaan onder andere uit:
• Corporate housekeeping;
• Assisteren bij het opstellen van juridische en corporate documentatie;
• Bijhouden van de contractmanagement database ;
• Assisteren van de (senior) Legal Counsels;
• Bieden van algemene administratieve ondersteuning aan Hoofd Juridische Zaken.
Binnen DPA Legal Services bieden wij je een thuisbasis waarop je altijd kunt terugvallen. Wij stimuleren dat collega’s van elkaar leren en ervaringen uitwisselen door (informele) bijeenkomsten met de Paralegals en Interim Junior Legal Counsels te organiseren. Daarnaast investeren wij ook in jouw persoonlijke ontwikkeling als juridisch (young) professional, bijvoorbeeld door het aanbieden van (individuele) opleidingsmogelijkheden.
Herken jij jezelf in het volgende?
• In het bezit van een HBO/WO-Rechten diploma met minimaal HAVO als vooropleiding;
• Minimaal 2 jaar werkervaring als paralegal binnen de advocatuur en/of bedrijfsleven;
• Een praktische instelling, klantgericht, in staat om met deadline om te gaan en communicatief vaardig;
• Een grote mate van enthousiasme, flexibiliteit en aanpassingsvermogen;
• Uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden in het Nederlands en Engels;
• Beschikbaar voor 36/40 uur per week.
De functie van Paralegal is dé kans om bij verschillende bedrijven binnen te kijken en inhouse ervaring op te doen. Daarnaast krijg jij:
• Afwisselende opdrachten;
• Een professioneel en enthousiast team;
• Marktconform salaris;
• Interessante bonusregeling;
• Een leaseauto behoort tot de mogelijkheden;
• Een individueel opleidingsbudget.
Talent op de juiste Plek leidt tot Geluk. Dat drijft ons om iedere dag het allerbeste uit onszelf te halen bij het plaatsen van de juiste interim juridische (young) professionals. DPA Legal Services bemiddelt al jarenlang ervaren paralegals en junior juristen binnen de Top 500 in het bedrijfsleven. Voor de tijdelijke invulling van opdrachten en projecten bemiddelen wij onze Paralegals en Interim Junior Legal Counsels die bij ons in dienst zijn. Onze specifieke focus en jarenlange ervaring heeft zich vertaald in een ijzersterk netwerk en bewezen trackrecord.
Als projectjurist ga je, op tijdelijke basis, aan de slag bij een van onze opdrachtgevers in de Top 500 van het bedrijfsleven.
Herken jij jezelf in het volgende?
De functie van projectjurist is dé kans om inhouse ervaring op te doen. Daarnaast krijg jij:
Talent op de juiste Plek leidt tot Geluk. Dat drijft ons om iedere dag het allerbeste uit onszelf te halen bij het plaatsen van de juiste interim juridische young professionals. DPA Legal Services bemiddelt al jarenlang junior juristen binnen de Top 500 in het bedrijfsleven. Onze specifieke focus en jarenlange ervaring heeft zich vertaald in een ijzersterk netwerk en bewezen trackrecord.
Als Interim Junior Legal Counsel treed je in vaste dienst bij DPA Legal Services en ga je als medewerker binnen ons Legal Services team op tijdelijke basis aan de slag bij onze opdrachtgevers in de Top 500 van het bedrijfsleven. Hierdoor krijg je de mogelijkheid om in verschillende keukens van toonaangevende bedrijven een kijkje te nemen en de sfeer van uiteenlopende bedrijfsculturen te proeven. Onze consultants geven je persoonlijke begeleiding en gaan in overleg met jou op zoek naar passende opdrachten die aansluiten bij jouw ambities. Wie kan je beter vertellen over de praktijk dan een van onze Interim Junior Legal Counsels zelf? Lees de ervaring van Stijn Elfrink
Binnen DPA Legal Services bieden wij je een thuisbasis waarop je altijd kunt terugvallen. Wij stimuleren dat collega’s van elkaar leren en ervaringen uitwisselen door (informele) bijeenkomsten met de Interim Junior Legal Counsels te organiseren. Daarnaast investeren wij ook in jouw persoonlijke ontwikkeling als juridisch young professional, bijvoorbeeld door het aanbieden van (individuele) opleidingsmogelijkheden.
Herken jij jezelf in het volgende?
De functie van Interim Junior Legal Counsel is dé kans om bij verschillende bedrijven binnen te kijken en inhouse ervaring op te doen. Daarnaast krijg jij:
Talent op de juiste Plek leidt tot Geluk. Dat drijft ons om iedere dag het allerbeste uit onszelf te halen bij het plaatsen van de juiste interim juridische young professionals. DPA Legal Services bemiddelt al jarenlang junior juristen binnen de Top 500 in het bedrijfsleven. Voor de tijdelijke invulling van opdrachten en projecten bemiddelen wij onze Interim Junior Legal Counsels die bij ons in dienst zijn. Onze specifieke focus en jarenlange ervaring heeft zich vertaald in een ijzersterk netwerk en bewezen trackrecord.
Sophie van der Hulst 06 10 48 53 26
Sophie van der Hulst 06 10 48 53 26
Als Business Line Manager ben je verantwoordelijk voor de zowel recruitment als acquisitie, wat moet leiden tot de uiteindelijke bemiddeling van de juiste Compliance Professional (van junior tot senior) bij de opdrachtgever. Duurzame relaties opbouwen en onderhouden met (potentiële) opdrachtgevers zijn hierbij uitgangspunt. Naast het intensief onderhouden van het bestaande netwerk van (potentiële) opdrachtgevers, breid je dit proactief uit. Je bent hierin creatief en kansen ontgaan je niet.
Je fungeert als sparringpartner voor opdrachtgevers voor wat betreft benodigde compliance profielen bij onderhavige compliance vraagstukken. Je kent de markt en volgt de ontwikkelingen in het compliance vakgebied op de voet.
Daarnaast onderhoud je je netwerk van Compliance Professionals en ben je verantwoordelijk voor het aansturen, coachen en adviseren van de bemiddelde Compliance Professionals. Voor de professionals die bij DPA Compliance & Risk in dienst zijn, ben je verantwoordelijk voor de gehele HR cyclus (o.a. evaluatie en beoordeling, fieldmanagement) en begeleid je ze in hun ontwikkeling.
DPA Compliance & Risk is dé koploper binnen de specialistische arbeidsmarkt van Compliance Professionals. In een paar jaar tijd zijn wij uitgegroeid tot één van de topspelers binnen deze markt. Door onze specifieke focus, hebben wij een actuele en uitgebreide kennis van de ontwikkelingen binnen de (financiële) markt. Daarnaast hebben wij een grote persoonlijke betrokkenheid zowel bij onze professionals als onze opdrachtgevers. Onze manier van werken heeft zich inmiddels vertaald in een ijzersterk netwerk en bewezen trackrecord.
DPA Compliance & Risk is onderdeel van het beursgenoteerde DPA NV. De cultuur wordt gekenmerkt door korte lijnen, veel zelfstandigheid en vrijheid. Bij DPA Compliance & Risk staat persoonlijke en lange termijn samenwerking met kandidaten en opdrachtgevers hoog in het vaandel.
Mail graag je CV en motivatie naar wineke.krull@dpa.nl.
Voor meer informatie kun je contact opnemen met Wineke Krull op 06 55 87 50 03.
Onze opdrachtgever is een financiële dienstverlener. Je komt te werken in een projectteam.