Gemeente Haarlemmermeer heeft voor haar locatie in Hoofddorp een vacature voor een
2 FTE
(Senior juridisch adviseur grondzaken – 36 uur – min. € 4.490,- tot max. € 5.984 – vast contract)
Haarlemmermeer is een ambitieuze groeigemeente van meer dan 150.000 inwoners in de Metropool Regio Amsterdam (MRA) en de thuisbasis van Schiphol. Er vinden grootschalige ontwikkelingen plaats, zowel op het gebied van woningbouw als bedrijvigheid. Dit brengt grote dynamiek met zich mee. Wij zoeken voor onze locatie in Hoofddorp een senior juridisch adviseur grondzaken met een heldere visie op grondbeleid.
Jouw rol als senior juridisch adviseur grondzaken.
Als senior juridisch adviseur grondzaken verwachten we dat je advies kunt uitbrengen over complexe contracten en dat je deze beoordeelt op (beheers) risico’s. Je neemt in voorkomende gevallen deel aan onderhandelingen, je adviseert de directie, het management en projectmanagers over de op te stellen onderhandelingsstrategieën. Ook toets je projecten/programma’s in het kader van wet- en regelgeving en bepaal je de haalbaarheid en kritische succesfactoren. Wat ga je verder nog doen?
Waar ga je werken
Team Grondzaken is onderdeel van het Cluster Grond- en Vastgoedzaken en bestaat uit planeconomen, projectadviseurs op het gebied van samenwerkingsconstructies en contractvorming en uitgifte juristen (circa 16 FTE). Binnen het team krijg je veel vrijheid en verantwoordelijkheid. De sfeer in het team is vooral informeel en laagdrempelig. Het team is verantwoordelijk voor strategische beleidsontwikkeling op de eigen terreinen. Denk aan het opstellen en regelmatig actualiseren van diverse beleidsnota’s en verordeningen, zoals bijvoorbeeld de Grondprijzennota. Daarnaast geeft het team vakinhoudelijk en projectadvies over alle vormen van grondontwikkeling binnen de gemeentelijke organisatie. Het team draagt zorg voor een professionele uitvoering van alle grondtransacties (koop en verkoop), uitgifte in erfpacht en vestiging van zakelijke rechten. Dit alles is gericht op de realisatie van ruimtelijke, economische en maatschappelijke doelen.
Wat neem je mee
Je begrijpt zowel de private als de publieke sector. Je bent commercieel ingesteld, een stevige onderhandelaar en je stelt scherpe analyses. Je beschikt over goede politieke sensitiviteit en hebt ruime ervaring met het omgaan met ambtelijke top en bestuur. Daarnaast weet je ambtelijk, politiek en maatschappelijk draagvlak te creëren door je deskundigheid, uitstraling, dynamiek en enthousiasme. Vanzelfsprekend beschik je over zeer goede communicatieve vaardigheden. Je bent een echte teamspeler die graag zijn kennis deelt. Tot slot weet je bestaande in- en externe netwerken te onderhouden en uit te bouwen en treedt je op als representant van de gemeente;
Naast bovenstaande competenties vinden wij het volgende belangrijk;
Wat biedt Gemeente Haarlemmermeer jou?
Meer informatie
Voor inhoudelijke informatie over de functie kan je gerust contact opnemen met Marjo Koopman teammanager via (06- 13986134 of via marjo.koopman@haarlemmermeer.nl.
Solliciteren op de functie van Juridisch Adviseur Grondzaken
Herken jij jezelf in de bovenstaande omschrijving? Wij ontvangen graag jouw reactie met een actueel cv en motivatiebrief waarin je aangeeft wat jouw focus is en wat jou inspireert in deze functie. Je kunt uiterlijk reageren tot en met 3november 2019 via onze sollicitatiepagina, door te klikken op de solliciteerbutton. Wij nemen alleen sollicitaties in behandeling die wij via www.werkenbijhaarlemmermeer.nl ontvangen.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Gemeente Bloemendaal heeft een vacature voor een
28-36 uur
Wat ga je doen als Juridisch Adviseur?
Je werkt in het team Juridische Ondersteuning van de afdeling Beleid. Als juridisch adviseur lever je een bijdrage aan de bestuurlijke-juridische kwaliteit van de gemeente Bloemendaal. Je houdt je vooral bezig met het opstellen van juridische procedures en (complexe) bestuurlijk-juridische vraagstukken. Je bent een adviseur en een vraagbaak voor het bestuur en de ambtelijke organisatie.
Daarnaast ben je secretaris van de bezwaarschriftencommissie. Je verricht samen met een aantal collega’s, de inhoudelijke ondersteuning voor de bezwaarschriftencommissie. Je bereidt de zittingen van de commissie voor. Ter voorbereiding van de zittingen check je of de juiste informatie tijdig en compleet beschikbaar is. Je stemt af met alle betrokkenen binnen het bezwarenproces. Ook stel je de conceptadviezen van de commissie op binnen de afgesproken termijnen.
Waar beschik je over?
Wij zoeken een juridisch inhoudelijk zwaargewicht met ruime kennis van de juridische onderwerpen die spelen binnen een gemeente (zoals Algemene wet bestuursrecht, Wet openbaarheid van bestuur, Wet algemene bepalingen omgevingsrecht en de Participatiewet). Je bent flexibel ingesteld, integer en klant- en servicegericht. Je bent een proactieve en prettige collega, die weet van aanpakken, afspraken nakomt en realistisch kan plannen. Daarnaast ben je betrokken bij het werk en deel je waar nodig relevante informatie met collega’s en/of de commissie. Nauwkeurigheid en stressbestendigheid zijn belangrijke eigenschappen in deze functie.
Verder beschik je over:
Wat biedt Gemeente Bloemendaal jou?
Meer weten?
Neem voor meer informatie contact op met Jacqueline Callenfels, coördinator team juridische ondersteuning (j.callenfels@bloemendaal.nl of 023-5225736)
Solliciteren op de functie van Juridisch Adviseur
Heb je interesse in deze functie? Dan nodigen wij jou van harte uit om te reageren. Laat je CV en motivatie uiterlijk zondag 22 september achter via onze sollicitatiepagina. Wij kijken uit naar je reactie!
Wat maakt werken bij Bloemendaal zo leuk?
Gemeente Bloemendaal. Een organisatie waar we samen werken aan een prettige leefomgeving voor onze inwoners. Waar door de hectiek geen dag hetzelfde is. Waar je veel eigen verantwoordelijkheid krijgt, altijd gesteund door het bestuur. Waar we continu streven naar het beste resultaat en er ook aandacht is voor een goede werk-privébalans. Waar we met trots, lef en nieuwsgierigheid ons werk doen. Dat is werken bij Bloemendaal. Word jij onze collega?
Trefwoorden: Adviseur, Juridisch Adviseur, Juridisch Advisering, Bestuursrecht, Overheid, Gemeente
Adviseur juridische zaken (32 uur)
Ervaren huurrechtjurist, Amstelveen
De juridische afdeling van Woonzorg Nederland bestaat op dit moment uit een klein, enthousiast en professioneel team van twee senior juristen. Ter uitbreiding van het team zoekt de afdeling een allround jurist civielrecht met een specialisme binnen het huurrecht.
Je bent verantwoordelijk voor uiteenlopende onderwerpen waarbij juridische aspecten met een hoog afbreukrisico een dominante rol spelen. Hierbij werk je nauw samen met de – landelijk werkzame – clustermanagers en bewonersconsulenten. Je werkt mee aan de kennisontwikkeling binnen de organisatie op het gebied van huurrecht.
Tot je dagelijkse werkzaamheden behoort het beoordelen van vastgoedcontracten, met name huurcontracten en het beantwoorden van alle huurrechtelijke vraagstukken over diverse onderwerpen. Denk hierbij aan vraagstukken met betrekking tot overlast, woonfraude, dringende werkzaamheden versus renovatie, de gebrekenregeling, tijdelijke huurcontracten, Scheiden Wonen en Zorg, maar ook vraagstukken gericht op de Woningwet en de Wet Overleg Verhuurder-Huurders.
Verder stel je – vanuit je vakgebied huurrecht – normdocumenten en richtlijnen op. Ook procedeer je zelfstandig bij de Huurcommissie en ga je jezelf in de nabije toekomst specialiseren in de contractvorming met intramurale zorgverleners. Alle voorkomende juridische geschillen op het gebied van contractenrecht en huurrecht behandel je zelfstandig en indien nodig in nauwe samenwerking met advocaten.
Wie zijn wij?
Onze missie is helder, mensen zo lang mogelijk zelfstandig laten wonen door het bieden van comfortabele woonruimte, een hoogwaardig aanbod van diensten en uitstekende service aan kwetsbare ouderen en mensen met een beperking die beschut willen wonen. Met ruim 29.000 huurwoningen en 15.000 kamers in verzorgings- en verpleeghuizen heeft Woonzorg Nederland een voortrekkersrol in het verbeteren van de woonbeleving van 55-plussers.
Wij maken graag kennis met innovatieve denkers en klantgerichte doeners. We bieden betekenisvol en uitdagend werk binnen een ambitieuze, open en mensgerichte maatschappelijke onderneming.
Ons aanbod
We bieden je veel vrijheid, zelfstandigheid en ruimte om je rol zelf in te vullen. Een uitdagend en afwisselend takenpakket binnen een moderne, open maatschappelijke onderneming met gezonde ambities. Er is ruimte voor persoonlijke groei, onder andere door aantrekkelijke opleidingsmogelijkheden. Een interessante uitdaging waarbij we jouw enthousiasme goed kunnen gebruiken. Wij bieden een salaris in overeenstemming met de zwaarte van de functie. Voor deze functie geldt een salaris in schaal K van de cao Woondiensten (minimaal € 3.836,- en maximaal € 5.185,- bruto per maand bij een fulltime dienstverband van 36 uur).
Je profiel
Je hebt een hands-on mentaliteit en zonder de theorie uit het oog te verliezen is je werkwijze pragmatisch. Hierbij ben je analytisch en besluitvaardig waarbij je over grenzen van de functie heen weet te kijken. Verder plaats je de dagelijkse werkzaamheden in een breder (maatschappelijk en tijds-) kader en je vindt het dan ook leuk om collega’s te ondersteunen in het contact met huurders.
Je beschikt over goede mondelinge communicatieve, sociale– en onderhandelingsvaardigheden en spreekt collega’s aan indien nodig. Je bent bereid en hebt de ambitie om jezelf verder te ontwikkelen binnen het vastgoedrecht. Verder kan je je werkzaamheden zowel zelfstandig als in teamverband verrichten. Je beschikt over een afgeronde universitaire opleiding Nederlands Recht, aangevuld met specialistische opleidingen/cursussen op het gebied van huurrecht.
Daarnaast heb je minimaal vijf jaar relevante en aantoonbare (proces)ervaring als bedrijfsjurist of binnen de advocatuur, in het bijzonder op het gebied van het huurrecht. Kennis en ervaring op het gebied van intramurale zorg, regelgeving omtrent Toegelaten Instellingen en verdere affiniteit met het vastgoedrecht is een pre.
Interesse?
Reageer dan vóór 16 september 2019 via het online sollicitatieformulier op onze website en upload je sollicitatiebrief en cv.
Voor meer informatie kun je contact opnemen met Jeannette Klaarenbeek, senior adviseur juridische zaken, via 020-6662666. Of kijk voor meer informatie op www.werkenbijwoonzorg.nl/over_woonzorg/onze_missie.
De eerste selectieronde is gepland op 23 september 2019. De tweede selectieronde vindt plaats op 24 september en het arbeidsvoorwaardengesprek is op 27 september gepland. Een assessment kan onderdeel uitmaken van de selectieprocedure.
De vacature wordt gelijktijdig intern en extern uitgezet. Bij gelijke geschiktheid genieten interne kandidaten voorrang.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Bedrijfsjurist
Velserbroek
Wil jij graag een veelzijdige rol vervullen als bedrijfsjurist in de brede juridische praktijk *) bij een duurzaam bedrijf met een maatschappelijk belang? Dan zijn wij wellicht op zoek naar jou!
Jij, Bedrijfsjurist bij PWN, draagt bij aan de levering van zuiver en betrouwbaar drinkwater en het beheer van ruim 7.300 ha duin- en natuurgebied. Interessant toch?
Wat ga je doen
Als Bedrijfsjurist bij ons op het hoofdkantoor in Velserbroek bieden wij jou een zeer afwisselende functie. Geen dag is hetzelfde. Dat maakt het leuk, als je tenminste van variatie houdt en soepel kunt inspelen op (soms heel onverwachte) ontwikkelingen. Een greep uit zaken waar je mee te maken krijgt: Intellectueel Eigendom, Schadeclaims, Insolventie, Privacy, Bodemsanering, Zakelijk Recht. Je vertegenwoordigt PWN in diverse externe overleggen en waar nodig in procedures.
De context
Je werkt in een klein hecht team, bestaande uit 3 bedrijfsjuristen, 3 juridisch medewerkers en 1 juridisch administratief medewerker. Het team heeft professionalisering hoog op de agenda staan en werkt dagelijks aan verdere verbetering daarvan. Het team is onderdeel van het team Inkoop en Juridische Zaken binnen de sector Bedrijfsvoering.
Wie ben jij
Je hebt een universitaire opleiding rechten afgerond, en minimaal 3-5 jaar werkervaring opgedaan. Je bent communicatief zeer vaardig, staat stevig in je schoenen en hebt een flexibele en praktische instelling.
Wat krijg je ervoor terug
In deze functie maak je deel uit van een maatschappelijke organisatie met een waardevol eindproduct. Er heerst een informele werksfeer waar we veel van elkaar leren. Binnen het team staan we open voor vernieuwingen waarbij je alle kans krijgt om daar als professional aan bij te dragen of het voortouw in te nemen.
Verder bieden we jou
Direct solliciteren of meer weten?
Je kunt direct solliciteren op de vacature via het online sollicitatieformulier. Graag ontvangen wij je reactie voor 27-10-2019.
Voor meer informatie kun je contact opnemen met Corine Borreman, teammanager inkoop en juridische zaken, op telefoonnummer 06-29541892. Of kijk voor meer informatie op pwn.nl/over-pwn.
De sluitingsdatum is niet de datum waarop we starten met de selectie; de selectiegesprekken zullen direct ingepland worden op het moment dat we voldoende aanknopingspunten zien. Het kan dus zijn dat de vacature al is ingevuld voor het bereiken van de sluitingsdatum. Voor vragen over de sollicitatie- of selectieprocedure kun je contact opnemen met Doreen Raaijmakers (Recruiter) 06-83070656.
Sollicitanten screenen wij. De screening bestaat uit het nagaan van referenties, het toetsen van de authenticiteit van identiteitspapieren en diploma’s en het opvragen van een verklaring omtrent het gedrag.
*)m.u.v. het arbeidsrecht en fiscaal recht
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Wat ga je doen?
Wie wij zoeken
Wij zijn op zoek naar iemand met:
Wat wij bieden
Een contract voor bepaalde tijd voor een jaar met mogelijkheid op verlenging. De functie is, conform de CAO voor het Omroeppersoneel ingedeeld in schaal H.
Meer informatie voordat je solliciteert?
Voor meer informatie over de vacature kun je contact opnemen met Heleen Weeber, hoofd Juridische Zaken, e-mail heleen.weeber@kro-ncrv.nl , telefoon 035-6714912.
Solliciteren
Wij ontvangen jouw motivatiebrief en CV graag voor 27 september 2019 via de volgende link: https://werkenbij.kro-ncrv.nl/ervaren-jurist/nl/apply
Wie we zijn:
facily LAW is een franchiseformule voor advocaten, juristen en mediators. Aangesloten franchisenemers zijn zelfstandig ondernemers die ondersteund worden vanuit een professionele backoffice. Door gebruik te maken van de grotere slagkracht van het collectief van franchisenemers, is het mogelijk een grotere doelgroep te bedienen. Naast het zelfstandig ondernemerschap maken de franchisenemers deel uit van het gehele team, waardoor het mogelijk is met collega’s te overleggen en zaken gezamenlijk met een collega voort te zetten. Doorverwijzing naar een externe partij is hierdoor niet meer noodzakelijk.
Op dit moment richt facily LAW zich in het bijzonder op de gebieden arbeidsrecht en ondernemingsrecht, maar door de groei doordat zich steeds meer zelfstandig advocaten en juristen aansluiten, komen ook de andere rechtsgebieden in beeld.
facily LAW een informeel kantoor, waarbij de klant en kwaliteit van onze dienstverlening centraal staat. Onze aanpak is praktisch en resultaatgericht, waarbij de kosten voor de klant niet uit het oog worden verloren. Een kantoor dat zich als doel heeft gesteld dat juridische ondersteuning toegankelijk en betaalbaar is en blijft!
Wat we bieden:
Het betreft een functie voor 32-40 uur per week bij de hoofdvestiging in Hoofddorp. Je komt te werken in een modern kantoor, met een informele werksfeer. We bieden je volop ruimte om je te ontwikkelen, waarbij jij ook de mogelijkheid krijgt door te groeien naar franchisenemer of advocaat-stagiair. Onze arbeidsvoorwaarden zijn marktconform; daarnaast bieden wij een goede winstdelingsregeling en kortingen op collectieve verzekeringen. Ook is een pensioenregeling beschikbaar.
Wat we vragen:
Je zult veel samenwerken met onze juristen en advocaat, die dit vak al jarenlang uitoefenen. Ter ondersteuning van hun praktijk zoeken wij een jurist, die naast het overnemen van taken en werkzaamheden, ook zelf klanten spreekt en commercieel is ingesteld. De taken en werkzaamheden zullen bestaan uit het zelfstandig uitzoeken van jurisprudentie, het voeren van besprekingen, het opstellen van stukken, adviezen en notities, het opbouwen van een eigen klantenkring en eventueel het voeren van procedures. We zoeken een jurist met een afgeronde HBO- of WO-opleiding in het civiele recht die kennis heeft van het arbeidsrecht en ondernemingsrecht, en de AVG. Heb jij de ambitie en het vermogen om daarnaast ook een eigen klantenkring op te bouwen? Dan steunen en begeleiden wij jou naar het zelfstandige ondernemerschap.
Contact:
Heb je nadere vragen n.a.v. het bovenstaande, dan kun je contact opnemen met Roy Odekerken via telefoonnummer 085 – 2 10 11 12. Je sollicitatiebrief met daarin een uitgebreide motivatie, voorzien van een curriculum vitae, kun je sturen naar: info@facilyLAW.com. Meer informatie over ons, vind je op https://facilylaw.com/.
Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.
Wij zoeken een enthousiaste en ervaren:
Allround Gemeentejurist / Juridisch Adviseur
Wormer, 24 – 32 uur
Ben jij dit?
Je vindt het leuk om met anderen samen te werken, je bent #resultaatgericht en kunt snel schakelen. Je bent creatief, flexibel en pragmatisch ingesteld, hebt gevoel voor humor en een gezond vermogen tot relativering. Ook laat je je niet snel uit het veld slaan. Je hebt inzicht in bestuurlijke verhoudingen en houdt alle belangen daarbij in het oog. Goed kunnen luisteren en analyseren zijn jouw kwaliteiten. Jezelf nieuwe rechtsgebieden eigen maken gaat je makkelijk af.
Je hebt een duidelijke schrijfstijl en verliest je niet in de komma’s en de punten. Verder heb je minimaal 3 jaar relevante werkervaring en een afgeronde juridische opleiding op bij voorkeur universitair niveau. Naast gedegen kennis van het bestuursrecht is goede kennis van het privaatrecht een pre.
Competenties: resultaatgericht, creatief, flexibel en pragmatisch
Wat ga je doen?
Samen met twee andere juristen vorm je de Vraagbaak Juridische Zaken. De vraagbaak adviseert de gehele organisatie in de breedste zin van het woord. Dat kan variëren van het helpen van een collega bij het schrijven van een brief, de afhandeling van een Wob-besluit tot het strategisch adviseren van het gemeentebestuur bij een complex project. Ook advisering van het bestuur van de gemeenschappelijk regeling behoort tot je takenpakket. Je werkt ondersteunend op alle werkterreinen (generalist). Dit maakt dat je werk zeer afwisselend en is geen dag hetzelfde.
Hoe ga je dat doen?
Je geeft de juridische mogelijkheden aan en je bedenkt creatieve oplossingen. Je bewaakt de juridische grenzen en maakt juridische risico’s transparant. Je werkt in een bestuurlijk en ambtelijk krachtenveld, waarin het bewaren van de goede balans tussen doelmatigheid en rechtmatigheid een belangrijke kernkwaliteit is. Alle betrokken belangen houd je daarbij goed in het oog en je kunt een goede afweging maken.
Past dit bij jou?
Wij zijn OVER-gemeenten. De serviceorganisatie van de gemeenten Oostzaan en Wormerland. Twee gemeenten die bestuurlijk zelfstandig zijn. Ons doel is klantgerichte dienstverlening die klaar is voor de toekomst.
Uitdagend hierbij is het werken in twee samenwerkende gemeenten met een eigen bestuurlijke regie en ‘couleur locale. Je gaat deel uitmaken van het team Juridische Zaken (acht medewerkers). Het team bestaat uit de vraagbaak, juridische handhaving en het bezwaarsecretariaat.
Voor meer informatie over onze organisatie kan je kijken op www.over-gemeenten.nl
Wat bieden wij?
Een ambitieuze werkorganisatie met lef. Een organisatie die niet via de gebaande paden werkt, maar houdt van uitdagingen. Prettige en leuke collega’s, die in een informele sfeer met elkaar samenwerken. Een uitdagende functie die jou inspireert om al je talenten in te zetten en verder te ontwikkelen. Korte lijnen en daadkracht. Een lerende organisatie waar je de ruimte en het vertrouwen krijgt om zelf je eigen inbreng te hebben. Afhankelijk van je opleiding en ervaring bieden wij een bruto maandsalaris van max. € 4.225,- functie schaal 10 bij een dienstverband van 36 uur.
#voegjezelftoe
Ben jij de ervaren Juridisch Adviseur die wij zoeken en passen wij bij jou? Dan horen we dat graag van je. Stuur ons uiterlijk 18 juli 2019 je motivatie met cv of in plaats van cv een link naar een uitgebreid LinkedIn profiel via het online sollicitatieformulier. Gebruik hiervoor de sollicitatiebutton.
Bij het tabblad Overheden, ga je naar OVER-gemeenten en daar zie je het aanbod van actuele vacatures, waaronder deze functie. Je motivatie hoeft trouwens niet in briefvorm, maar kan ook via een andere creatieve vorm. Wij stellen uitdrukkelijk prijs op een motivatiebrief. Alleen een cv zonder motivatie nemen wij niet in behandeling. Houd er rekening mee dat de gesprekken zullen plaatsvinden op maandag 22 juli tussen 14.00 en 17.00 uur op het gemeentehuis in Wormer. Mocht je op vakantie zijn en toch graag willen reageren schroom dan niet om telefonisch contact met ons op te nemen.
Vragen?
Heb je vragen over de inhoud van de functie, dan kun je contact opnemen met Anita Olij, juridisch adviseur (075-6512214).
Heb je vragen over de procedure, dan kun je contact opnemen met Annamaria Bettelli, HR-adviseur: (075-6512206).
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Jij hebt impact
Bij DNB werk je met impact op financiële stabiliteit en duurzame welvaart. Als jurist verzekeringen ben je medeverantwoordelijk voor het toezicht op een verzekeringssector met een balanstotaal van bijna 500 miljard euro verdeeld over zo’n 160 instellingen. Jaarlijks betalen Nederlanders tientallen miljarden euro’s aan premies om zich te verzekeren tegen uiteenlopende risico’s. Je stapt in een omgeving die voortdurend in beweging is; de sector staat volop in de maatschappelijke schijnwerpers en kent de nodige uitdagingen door technologische innovaties, veranderend klantgedrag, lage rentes en ontwikkelingen als consolidatie en internationalisatie. Deze omstandigheden scheppen kansen maar ook risico’s voor instellingen. Jij zorgt als Jurist verzekeringen dat de relevante risico’s bij verzekeraars in beeld komen en worden beheerst. Je komt vanuit je expertise tot een zuiver juridisch oordeel en draagt zo bij aan effectief toezicht. Daarmee heb je directe impact op de verzekeringssector!
Zo doe je dat als jurist verzekeringen bij DNB
Je beoordeelt de risico’s bij de onder toezicht staande instellingen vanuit jouw expertise en je adviseert je collega’s over de juiste aanpak. Je zorgt voor een consistente interpretatie en uitvoering van de prudentiële toezichtwetgeving Wft en Solvency II. Jouw aandachtsgebieden zijn vooral de niet-financiële risico’s zoals juridische- compliance- en integriteitrisico’s. Je bent daarnaast vanuit je expertise bijvoorbeeld betrokken bij onderwerpen zoals fusies en overnames, governance en gedrag en cultuurvraagstukken. Binnen de divisie toezicht verzekeraars ben je samen met twee andere toezichthouder juristen verantwoordelijk voor juridische ondersteuning en advisering van andere toezichthouders en het management van de divisie in de breedste zin van het woord. Je werkt veel in wisselende projectteams en je bent betrokken bij diverse projecten. Een uitdagende functie gericht op versterking van de verzekeringssector en bescherming van polishouderbelangen.
Wat ga je precies doen?
• Je signaleert juridische risico’s en geeft juridische adviezen aan accounttoezichthouders op schade leven en zorgverzekeraars.
• Je houdt je bezig met het afhandelen of begeleiden van inkomende formele verzoeken, zoals ontheffingen, vergunningaanvragen, portefeuilleoverdrachten, fusies, splitsingen, vvgb’s en notificaties.
• Je biedt hulp bij handhavingsdossiers, adviseert bij aangifte Last onder dwangsom en aangifte bestuurlijke boetes.
• Je verleent juridische adviezen ten behoeve van nieuwe regelgeving.
• Je vervult een spilfunctie met andere juristen binnen het juristencluster van de divisie, en de afdelingen • Juridische Zaken en Toezicht Beleid.
Hier doe je dat
De afdeling Toezicht Zorgverzekeraars is onderdeel van de divisie Toezicht Verzekeraars (TV). Deze divisie houdt vanuit ons kantoor in Amsterdam toezicht op alle nationale en internationale verzekeraars in Nederland. Belangrijk uitgangspunt van ons toezicht is de bescherming van de rechten van belanghebbenden, en vooral polishouders van verzekeraars. De divisie werkt permanent aan financiële soliditeit van de sector, waarbij Solvency II een belangrijke basis vormt voor het toezicht. Er werken ongeveer 100 professionals binnen de divisie, verdeeld over 7 afdelingen. Toezichthouden doe je niet alleen maar is bij uitstek een teamsport. Je werkt samen in een multidisciplinair team van academische collega’s. De sfeer in de divisie is open, collegiaal en professioneel. We vinden inhoudelijke gedrevenheid en uitstekende ontwikkelmogelijkheden heel belangrijk.
Dit breng je mee
Bij DNB werk je met inhoudelijke professionals. De kwaliteit van het werk van je collega’s is hoog. Daarom vinden we het belangrijk dat jij over gedegen financieel economische kennis beschikt om juridische vragen van prudentieel toezichthouders te kunnen interpreteren en beantwoorden. Je weet je specialistische kennis en analyse om te zetten in heldere en werkbare adviezen. Je bent analytisch sterk onderlegd, een effectief beïnvloeder en kunt onafhankelijk optreden. Je bent in staat om de veelheid aan activiteiten op een goede en efficiënte wijze te regisseren en je kunt vragen vanuit de toezichtpraktijk in de juiste juridische context plaatsen. Je bent een teamspeler, hebt een praktische instelling en hands-on mentaliteit en in gesprekken met instellingen durf je de confrontatie aan te gaan.
Waar zijn we verder nog naar op zoek?
• Je hebt academische juridische opleiding afgerond.
• Je beschikt over minimaal 5 jaar relevante werkervaring in de verzekeringssector, advocatuur of financiële sector.
• Je beschikt over brede juridische kennis, met name gedetailleerde kennis van de Wft, SII-verordeningen en overige SII-regelgeving.
• Je hebt op hoofdlijnen kennis van de toepasselijke bepalingen in het Burgerlijk Wetboek en de doorwerking van EU wet- en regelgeving in de nationale wetgeving.
• Affiniteit met de verzekeringssector is een pre.
• Je schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden zijn uitstekend, zowel in het Nederlands als in het Engels.
Dit bieden we je
Een 36-urige werkweek met werk midden in de financiële en economische actualiteit. Bij een heel diverse, betrouwbare en maatschappelijk betrokken werkgever, die voortdurend inspeelt op de veranderende eisen van onze omgeving. En die doorlopend innoveert. Dit biedt jou volop kansen je verder te verdiepen en nieuwe ervaringen op te doen. In Nederland, maar ook daarbuiten. Je start met een jaarcontract, bij goed functioneren en wanneer de (organisatorische) omstandigheden niet wijzigen is er uitzicht op voortzetting. De overige goede arbeidsvoorwaarden die horen bij deze functie:
• Een salaris van minimaal € 3.800,– en maximaal € 6.000,– bruto per maand, op basis van een 36-urige werkweek. De uiteindelijke inschaling is onder meer afhankelijk van je kennis en ervaring.
• Een 13de maand en 8% vakantietoeslag berekend over 13 maanden.
• Pensioenopbouw op basis van middelloon met voorwaardelijke indexatie. Eigen bijdrage in de premie 6,1%.
• Een volledige vergoeding van je OV-reiskosten woon-werkverkeer.
• Veel mogelijkheden jezelf door opleiding en training zowel vakinhoudelijk als persoonlijk te blijven ontwikkelen.
• Een goede balans tussen je professionele en je privéleven. In deze functie is het mogelijk om 4 dagen van 9 uur te werken.
Dit allemaal bij een werkgever in hartje Amsterdam, die prima per openbaar vervoer bereikbaar is en waar we ons werk steeds vaker op een agile manier doen.
Solliciteer nu! Want bijdragen aan financiële stabiliteit en duurzame welvaart… dat is werken bij DNB
Wil jij als jurist verzekeringen werken met impact? Solliciteer dan direct op deze vacature! Als sollicitatie ontvangen we graag uiterlijk 11 juli 2019 een motivatiebrief en je complete cv via de ‘solliciteer‘ button. Heb je eerst nog vragen? Neem dan contact op met Edwin Lambregts (manager) via 020 524 2441 of met Saskia Janssen (recruiter) via 06 3102 8483 / s.a.g.janssen@dnb.nl . We vertellen je graag meer over wat werken bij DNB zo uniek maakt!
Bij de beoordeling van kandidaten gaan wij zorgvuldig te werk. Dat vinden wij als betrouwbare werkgever vanzelfsprekend. Tijdens de selectieprocedure vragen we je daarom een e-assessment te maken en eventueel in een schrijfopdracht (case study) te laten zien dat je over voldoende analytische vaardigheden beschikt.
Voor de screeningsprocedure is deze functie ingedeeld in profiel 2a, dit betekent dat er een justitieel antecedentenonderzoek plaatsvindt. Ook online screening kan onderdeel zijn van het proces. Meer informatie over de screening vind je op de pagina Solliciteren.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Wie ben je
Gezocht wordt een enthousiaste en leergierige pas (of bijna) afgestuurde jurist (WO). Je hebt goede studieresultaten en wil deze graag in de praktijk toepassen. Tijdens je studie heb je aandacht besteed aan vreemdelingenrecht en bestuursrecht.
Wat ga je doen
De werkzaamheden bestaan uit de variëteit van de algemene kantoorwerkzaamheden. Correspondentie verzorgen, aanvragen gefinancierde rechtsbijstand, communicatie met klanten, rechtbank of openbaar ministerie. Ook het vervaardigen van (concept-) processtukken als bezwaarschriften, beroepschriften, conclusies en dagvaardingen.
Ons kantoor
Bij Justiceforyou wordt het recht in de praktijk toegepast. Onze rechtsgebieden zijn strafrecht, sociaal verzekeringsrecht, vreemdelingenrecht en civiel recht.
Civiel met name op het gebied van huurrecht, bewindvoering en schuldsanering. Wij zijn met twee advocaten, met een actieve procespraktijk. Het is de bedoeling dat je in hooguit twee jaar zelf advocaat wordt.
Wat wij bieden
Spreekt dit je aan?
Stuur dan je motivatiebrief met CV, cijferlijsten Bachelor en Master en eventuele stagebeoordeling(en) naar mamkarsten@justiceforyou.nl
Neem voor vragen contact op met mr. drs. M.A.M. Karsten, 06-19552817 www.verdedigingswerk.nl
Juridisch adviseur
Voor 32- 36 uur per week
Wij zoeken een enthousiaste en ervaren Juridisch adviseur handhaving.
Ben jij dit?
Je vindt het leuk om met anderen samen te werken, je bent #resultaatgericht en kunt snel schakelen. Je bent #creatief, #flexibel en #pragmatisch ingesteld. Je hebt gevoel voor humor en een gezond vermogen tot relativering. Je hebt een goed gevoel voor bestuurlijke verhoudingen en belangen in lokale politiek en hebt uitstekende communicatieve en schriftelijke vaardigheden. Verder heb je relevante werkervaring, een afgeronde juridische opleiding op minimaal hbo-niveau en je bent stressbestendig. Heb je relevante werkervaring maar nog niet zo lang dan nodigen wij jou vooral ook uit te solliciteren.
Wat ga je doen?
In het proces van toezicht en handhaving ben je verantwoordelijk voor alle voorkomende juridische werkzaamheden zoals het opstellen van vooraankondigingen, behandelen van zienswijzen, opstellen lasten onder dwangsom en bestuursdwang. Je verdedigt primaire besluiten bij bezwaar en (hoger) beroep. Je hebt daarnaast veelvuldig contact met belanghebbenden en de behandelend inspecteur. Samen met de andere juridisch adviseurs zorg je voor de juridische kwaliteitszorg van de processen en beslissingen.
Je bent het eerste aanspreekpunt op het gebied van handhaving omgevingsrecht en bent voor de overige vakgebieden als generalist aanspreekpunt. Je levert een bijdrage aan de ontwikkeling en uitvoering van het gemeentelijke vergunning- toezicht- en handhavingsbeleid. Ook ben je vraagbaak en geef je gevraagd en ongevraagd advies aan collega’s, bestuur en externen.
Past dit bij jou?
Wij zijn OVER-gemeenten. De serviceorganisatie van de gemeenten Oostzaan en Wormerland. Twee gemeenten die bestuurlijk zelfstandig zijn. Ons doel is klantgerichte dienstverlening die klaar is voor de toekomst. Jouw professionele inbreng is erg gewenst!
Uitdagend hierbij is het werken in twee samenwerkende gemeenten met een eigen bestuurlijke regie en ‘couleur locale’. Je gaat deel uitmaken van het team Juridische Zaken (8 medewerkers). Het team bestaat uit juridisch beleidsadviseurs die breed inzetbaar zijn.
Wat bieden wij?
Een ambitieuze werkorganisatie met lef. Een organisatie die niet via de gebaande paden werkt maar houdt van experimenteren. Prettige en leuke collega’s die in een informele sfeer met elkaar samenwerken. Een uitdagende functie die jou inspireert om al je talenten in te zetten en verder te ontwikkelen. Korte lijnen en daadkracht. Een lerende organisatie waar je de ruimte en het vertrouwen krijgt om zelf je eigen inbreng te hebben. Afhankelijk van je opleiding en ervaring bieden wij een bruto maandsalaris van maximaal € 4.225,00 functie schaal 10 bij een dienstverband van 36 uur.
#voegjezelftoe
Ben jij de ervaren juridisch adviseur handhaving die wij zoeken en passen wij bij jou? Dan horen we dat graag van je. Stuur vóór 10 juli 2019 je motivatie met cv via het online sollicitatieformulier. Je motivatie hoeft trouwens niet in briefvorm, maar kan ook via een andere creatieve vorm. Wij stellen uitdrukkelijk prijs op een motivatiebrief alleen een cv zonder motivatie nemen wij niet in behandeling.
Vragen?
Heb je vragen over de inhoud van de functie, dan kun je contact opnemen met Emile Kluijskens, Juridisch adviseur: 075-652 2212.
Heb je vragen over de procedure, dan kun je contact opnemen met Annamaria Bettelli HR-adviseur: (075) 651 22 06.
Voor meer informatie kan je kijken op www.over-gemeenten.nl.
Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.