Geef je carrière als Legal Counsel in het bedrijfsleven een
boost en solliciteer naar de functie van Interim Legal Counsel!
Benieuwd naar ervaringen vanuit de praktijk? Lees de ervaringen
onze (oud) Interim Legal Counsels
Isabelle Vollenbrock,
Sanne Kennepohlen
Pieter van der Meijs.
Herken jij jezelf in het volgende?
Daarnaast krijg jij:
Ben jij na een periode als Interim Legal Counsel toe aan een
vaste functie of wil je toch terug de advocatuur in? Wij denken
daarover graag met je mee. Wij hebben impact op de carrières
van onze Interim Legal Counsels, omdat wij met onze marktkennis
het kunnen verschil maken.
Solliciteer nu of neem contact op met Frederique Renders op
+31 (0)6 5587 50 17 of via
frederique.renders@dpa.nl.
DPA Legal bemiddelt al meer dan 10 jaar ervaren juristen binnen
de Top 500 in het bedrijfsleven, advocatuur en notariaat. Wij
geloven dat talent op de juiste plek leidt tot geluk, voor zowel
werknemer als werkgever. Dat drijft ons om iedere dag het allerbeste
uit onszelf te halen bij het plaatsen van de juiste (interim)
juridische professionals bij onze opdrachtgevers van opdrachten
en projecten. Wij zijn iedere dag in gesprek met zowel werkgevers
als werknemers en weten daarom precies wat er op de markt van
speelt. Met onze jarenlange ervaring en ons ijzersterke netwerk
begeleiden we jou naar passende opdrachten die aansluiten bij
jouw ambities.
Als Young Legal Interim Professional treed je in vaste dienst bij DPA Legal Services en ga je als medewerker binnen ons Legal Services team op tijdelijke basis aan de slag bij onze opdrachtgevers in de Top 500 van het bedrijfsleven. Hierdoor krijg je de mogelijkheid om in verschillende keukens van toonaangevende bedrijven een kijkje te nemen en de sfeer van uiteenlopende bedrijfsculturen te proeven. Onze consultants geven je persoonlijke begeleiding en gaan in overleg met jou op zoek naar passende opdrachten die aansluiten bij jouw ambities. Wie kan je beter vertellen over de praktijk dan een van onze Young Legal Interim Professionals zelf? Lees de ervaring van Stijn Elfrink.
Binnen DPA Legal Services bieden wij je een thuisbasis waarop je altijd kunt terugvallen. Wij stimuleren dat collega’s van elkaar leren en ervaringen uitwisselen door (informele) bijeenkomsten met de Young Legal Interim Professionals te organiseren. Daarnaast investeren wij ook in jouw persoonlijke ontwikkeling als juridisch young professional, bijvoorbeeld door het aanbieden van (individuele) opleidingsmogelijkheden.
Herken jij jezelf in het volgende?
De functie van Young Legal Interim Professionals is dé kans om bij verschillende bedrijven binnen te kijken en inhouse ervaring op te doen. Daarnaast krijg jij:
Talent op de juiste Plek leidt tot Geluk. Dat drijft ons om iedere dag het allerbeste uit onszelf te halen bij het plaatsen van de juiste interim juridische young professionals. DPA Legal Services bemiddelt al jarenlang junior juristen binnen de Top 500 in het bedrijfsleven. Voor de tijdelijke invulling van opdrachten en projecten bemiddelen wij onze Young Legal Interim Professionals die bij ons in dienst zijn. Onze specifieke focus en jarenlange ervaring heeft zich vertaald in een ijzersterk netwerk en bewezen trackrecord.
Sophie van der Hulst 06 10 48 53 26
Sophie van der Hulst 06 10 48 53 26
Als Interim Junior Legal Counsel treed je in vaste dienst bij DPA Legal Services en ga je als medewerker binnen ons Legal Services team op tijdelijke basis aan de slag bij onze opdrachtgevers in de Top 500 van het bedrijfsleven. Hierdoor krijg je de mogelijkheid om in verschillende keukens van toonaangevende bedrijven een kijkje te nemen en de sfeer van uiteenlopende bedrijfsculturen te proeven. Onze consultants geven je persoonlijke begeleiding en gaan in overleg met jou op zoek naar passende opdrachten die aansluiten bij jouw ambities. Wie kan je beter vertellen over de praktijk dan een van onze Interim Junior Legal Counsels zelf? Lees de ervaring van Stijn Elfrink
Binnen DPA Legal Services bieden wij je een thuisbasis waarop je altijd kunt terugvallen. Wij stimuleren dat collega’s van elkaar leren en ervaringen uitwisselen door (informele) bijeenkomsten met de Interim Junior Legal Counsels te organiseren. Daarnaast investeren wij ook in jouw persoonlijke ontwikkeling als juridisch young professional, bijvoorbeeld door het aanbieden van (individuele) opleidingsmogelijkheden.
Herken jij jezelf in het volgende?
De functie van Interim Junior Legal Counsel is dé kans om bij verschillende bedrijven binnen te kijken en inhouse ervaring op te doen. Daarnaast krijg jij:
Talent op de juiste Plek leidt tot Geluk. Dat drijft ons om iedere dag het allerbeste uit onszelf te halen bij het plaatsen van de juiste interim juridische young professionals. DPA Legal Services bemiddelt al jarenlang junior juristen binnen de Top 500 in het bedrijfsleven. Voor de tijdelijke invulling van opdrachten en projecten bemiddelen wij onze Interim Junior Legal Counsels die bij ons in dienst zijn. Onze specifieke focus en jarenlange ervaring heeft zich vertaald in een ijzersterk netwerk en bewezen trackrecord.
Sophie van der Hulst 06 10 48 53 26
Sophie van der Hulst 06 10 48 53 26
De maritime/offshore branche is in beweging. Waar de sector nu nog de gevolgen voelt van de lage olieprijs, zijn de vooruitzichten voor de komende paar jaar positief. Daarnaast richt deze sector zich niet meer alleen op de bedrijven die zich van oudsher richten op de winning van fossiele brandstoffen, maar vind er een verschuiving plaats waarbij de focus steeds meer wordt gericht op duurzame alternatieven zoals (offshore) windenergie. Tel hier de technologische ontwikkelingen bij op, en je komt uit op een dynamisch en interessant werkveld.
Maar wat ga jij nu precies doen?
Als enige jurist werk je nauw samen met het management team en rapporteer je aan de CFO. Je bent verantwoordelijk voor het complete juridische palet van de onderneming en bent een pro-actieve business partner. Je houdt je onder andere bezig met het opstellen en uitonderhandelen van (internationale) contracten, het bekijken van aanbestedingsdocumentatie, en voorziet de de organisatie van algemeen juridisch advies.
Jouw dagelijkse werkzaamheden bestaan naast het voorgaande uit:
Jij bent standvastig en in staat om door te pakken. Daarnaast heb je geen moeite met het stellen van prioriteiten. Je beweegt je met gemak door een organisatie waarin veel collega’s voornamelijk een technische achtergrond hebben, en je ziet het als een uitdaging om je te verdiepen in een aantal van deze technische aspecten. Je voelt je op je gemak in een organisatie waar een jonge, informele sfeer heerst.
Daarnaast heb jij:
Het salaris voor deze uitdagende functie is marktconform. Er is sprake van een (wettelijke) reiskostenvergoeding en een variabele bonus indien de organisatie goed presteert. Daarnaast is er een company fitness program en veel gezellige collega’s die je beter leert kennen tijdens het kerstfeest, de zeiltripjes, de gezamenlijke lunch in het bedrijfsrestaurant en de vrijdagmiddag borrel.
Je komt te werken voor Seafox, een toonaangevende internationale offshore jack-up organisatie. Seafox heeft inmiddels de grootste accommodatie/support offshore jack-up fleet ter wereld, bestaande uit 12 zelfhijsende jack-ups. Hiermee verleend Seafox ondersteuning aan de olie, gas en duurzame energie sector. Het bereik van Seafox spreidt zich uit over Europa, MENA en de AP regio. Daarnaast staat verdere internationale uitbreiding op de planning.
De core values van deze groeiende onderneming zijn flexibility, integrity, reliability, safety en teamwork. Jouw bureau staat in Hoofddorp, de hoofdvestiging van Seafox. Hier heerst een informele werksfeer. Daar flexibiliteit belangrijk is, kan in overleg ook thuis worden gewerkt.
BZSE is met 10 advocaten het grootste kantoor van Sint Maarten.
BZSE heeft ook een vestiging op Curaçao, waar thans 2 advocaten
werkzaam zijn.
Advocaat-Medewerker
(met bij voorkeur 3-5 jaar werkervaring)
In deze rol kunnen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit:
• Verwerken van aanvragen, waarbij je o.a. beoordeelt of dossiers volledig zijn en voldoen aan de formele procedureregels;
• Analyseren van het dossier op juridisch-inhoudelijke aspecten en afwegen van de spelende belangen en indien nodig onderzoek verrichten;
• Onderzoeken van de ingediende zaken en deze inhoudelijk analyseren, al dan niet in het licht van nieuwe informatie;
• Bestuderen van de vigerende beleidsregels, de geldende instructies, de jurisprudentie en relevante ambtsberichten;
• Overleggen, indien nodig en na ruggespraak, met betrokkenen bij de zaak (IND- medewerkers, gemachtigde);
• Zorgdragen c.q. zorg laten dragen voor de afhandeling van de beslissing (administratief en
procedureel);
• Onderhouden van noodzakelijke functionele contacten, in- en extern;
• Zorgvuldig formuleren en vastleggen van conceptbeslissingen.
Om in aanmerking te komen voor de functie beslismedewerker voldoe je aan het volgende profiel:
• Je bent in het bezit van een afgeronde HBO opleiding op het gebied van Rechten (HBO Rechten, MER, SJD) of een WO opleiding met minimaal een 7.0 voor de relevante vakken en scriptie;
• Recente kennis van het algemeen bestuurs- , migratie- en/of vreemdelingenrecht;
• Uitstekende schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheden in de Nederlandse taal;
• Half jaar relevante stage- en/of werkervaring is een pré, bijvoorbeeld bij Vluchtelingenwerk Nederland;
• Competenties: flexibel, stressbestendig, gemotiveerd, analytisch, empathisch , zelfstandig, proactief, energiek;
• Flexibel inzetbaar, bereid om in de avonden en weekenden te werken;
• Inzetbaar voor 36/40 uur per week;
Wij bieden:
• Marktconform salaris (voor de inwerkperiode geldt een aangepast salaris);
• Bonus van €1.200,- na de eerste 6 maanden op opdracht;
• Contract voor de duur van het project;
• Reiskostenvergoeding;
• Werkervaring opdoen bij dé organisatie op het gebied van vreemdelingenrecht;
• Fieldmanager die jou tijdens het inwerktraject en de verdere opdracht begeleidt.
Omdat wij regelmatig aanvragen krijgen vanuit de IND, komen we altijd graag in contact met goede kandidaten voor deze functie. Nadat je via de website hebt gesolliciteerd, en indien je aan het profiel voldoet, zal er eerst telefonisch contact met je opgenomen worden. Zijn we na afloop van dat gesprek nog steeds enthousiast, dan word je uitgenodigd voor de selectiemiddag bij ons op kantoor. Verloopt ook deze middag succesvol, dan word je opgenomen in onze poule met kandidaten voor de IND en nemen wij contact met je op, zodra we een aanvraag hebben van de IND.
Voor de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) zijn wij doorlopend op zoek naar geschikte kandidaten voor de functiebeslismedewerker. In deze functie begin je met een inwerkperiode van zes weken.Na het afronden van het inwerktraject ga je zelfstandig aan de slag als beslismedewerkerop een van de volgende locaties: Rijswijk, Zevenaar, Doetinchem, Ter Apel,Hoofddorp, Den Bosch, Budel en Zwolle.
Sophie Van der Hulst 06 10 48 53 26
Sophie Van der Hulst 06 10 48 53 26
In deze rol kunnen jouw werkzaamheden o.a. bestaan uit:
• Afnemen van eerste en/of nadere gehoren;
• Vaststellen van de nationaliteit en identiteit;
• In kaart brengen van het vluchtplan;
• Analyseren van dossiers;
• Op waarde schatten van casusspecifieke informatie en meenemen in gehoor;
• Vergaren van landenspecifieke informatie, daarbij is het van belang om te bepalen waar de nadruk op dient te komen liggen;
• Onderhouden van de noodzakelijke functionele contacten, in- en extern;
• Bewaken van de gang van zaken tijdens een gehoor en/of onderzoek;
• Objectief en volledig weergeven van de bevindingen.
Om in aanmerking te komen voor de functie hoormedewerker voldoe je aan het volgende profiel:
• Je bent in het bezit van een afgeronde HBO opleiding op het gebied van Rechten (HBO Rechten, MER, SJD) of een WO opleiding met minimaal een 7.0 voor de relevante vakken en scriptie;
• Recente kennis van het algemeen bestuurs- , migratie- en/of vreemdelingenrecht;
• Uitstekende schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheden in de Nederlandse taal;
• Half jaar relevante stage- en/of werkervaring is een pré, bijvoorbeeld bij Vluchtelingenwerk Nederland;
• Competenties: flexibel, stressbestendig, gemotiveerd, analytisch, empathisch , zelfstandig, proactief, energiek;
• Flexibel inzetbaar, bereid om in de avonden en weekenden te werken;
• Inzetbaar voor 36/40 uur per week.
Wij bieden:
• Marktconform salaris (voor de inwerkperiode geldt een aangepast salaris);
• Bonus van €1.200,- na de eerste 6 maanden op opdracht;
• Contract voor de duur van het project;
• Reiskostenvergoeding;
• Werkervaring opdoen bij dé organisatie op het gebied van vreemdelingenrecht;
• Fieldmanagent die jou tijdens het inwerktraject en de verdere opdracht begeleidt.
Omdat wij regelmatig aanvragen krijgen vanuit de IND, komen we altijdgraag in contact met goede kandidaten voor deze functie. Nadat je via dewebsite hebt gesolliciteerd, en indien je aan het profiel voldoet, zal er eersttelefonisch contact met je opgenomen worden. Zijn we na afloop van dat gespreknog steeds enthousiast, dan word je uitgenodigd voor de selectiemiddag bij onsop kantoor. Verloopt ook deze middag succesvol, dan word je opgenomen in onzepoule met kandidaten voor de IND en nemen wij contact met je op zodra we eenaanvraag hebben van de IND.
Voor de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) zijn wij doorlopend op zoek naar geschikte kandidaten voor de functie hoormedewerker.In deze functie begin je met een inwerkperiode van zes weken. Na het afrondenvan het inwerktraject ga je zelfstandig aan de slag als hoormedewerker op eenvan de volgende locaties: Rijswijk, Zevenaar, Doetinchem, Ter Apel, Hoofddorp,Den Bosch, Budel en Zwolle.
Sophie Van der Hulst 06 10 48 53 26
Sophie Van der Hulst 06 10 48 53 26
Als Paralegal treed je in vaste dienst bij DPA Legal Services en ga je als medewerker binnen ons Legal Services team op tijdelijke basis aan de slag bij onze opdrachtgevers in de Top 500 van het bedrijfsleven. Hierdoor krijg je de mogelijkheid om in verschillende keukens van toonaangevende bedrijven een kijkje te nemen en de sfeer van uiteenlopende bedrijfsculturen te proeven. Onze consultants geven je persoonlijke begeleiding en gaan in overleg met jou op zoek naar passende opdrachten die aansluiten bij jouw ambities.
Jouw verantwoordelijkheden bestaan onder andere uit:
• Corporate housekeeping;
• Assisteren bij het opstellen van juridische en corporate documentatie;
• Bijhouden van de contractmanagement database ;
• Assisteren van de (senior) Legal Counsels;
• Bieden van algemene administratieve ondersteuning aan Hoofd Juridische Zaken.
Binnen DPA Legal Services bieden wij je een thuisbasis waarop je altijd kunt terugvallen. Wij stimuleren dat collega’s van elkaar leren en ervaringen uitwisselen door (informele) bijeenkomsten met de Paralegals en Interim Junior Legal Counsels te organiseren. Daarnaast investeren wij ook in jouw persoonlijke ontwikkeling als juridisch (young) professional, bijvoorbeeld door het aanbieden van (individuele) opleidingsmogelijkheden.
Herken jij jezelf in het volgende?
• In het bezit van een HBO/WO-Rechten diploma met minimaal HAVO als vooropleiding;
• Minimaal 2 jaar werkervaring als paralegal binnen de advocatuur en/of bedrijfsleven;
• Een praktische instelling, klantgericht, in staat om met deadline om te gaan en communicatief vaardig;
• Een grote mate van enthousiasme, flexibiliteit en aanpassingsvermogen;
• Uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden in het Nederlands en Engels;
• Beschikbaar voor 36/40 uur per week.
De functie van Paralegal is dé kans om bij verschillende bedrijven binnen te kijken en inhouse ervaring op te doen. Daarnaast krijg jij:
• Afwisselende opdrachten;
• Een professioneel en enthousiast team;
• Marktconform salaris;
• Interessante bonusregeling;
• Een leaseauto behoort tot de mogelijkheden;
• Een individueel opleidingsbudget.
Talent op de juiste Plek leidt tot Geluk. Dat drijft ons om iedere dag het allerbeste uit onszelf te halen bij het plaatsen van de juiste interim juridische (young) professionals. DPA Legal Services bemiddelt al jarenlang ervaren paralegals en junior juristen binnen de Top 500 in het bedrijfsleven. Voor de tijdelijke invulling van opdrachten en projecten bemiddelen wij onze Paralegals en Interim Junior Legal Counsels die bij ons in dienst zijn. Onze specifieke focus en jarenlange ervaring heeft zich vertaald in een ijzersterk netwerk en bewezen trackrecord.
Als projectjurist ga je, op tijdelijke basis, aan de slag bij een van onze opdrachtgevers in de Top 500 van het bedrijfsleven.
Herken jij jezelf in het volgende?
De functie van projectjurist is dé kans om inhouse ervaring op te doen. Daarnaast krijg jij:
Talent op de juiste Plek leidt tot Geluk. Dat drijft ons om iedere dag het allerbeste uit onszelf te halen bij het plaatsen van de juiste interim juridische young professionals. DPA Legal Services bemiddelt al jarenlang junior juristen binnen de Top 500 in het bedrijfsleven. Onze specifieke focus en jarenlange ervaring heeft zich vertaald in een ijzersterk netwerk en bewezen trackrecord.