Nieuwsbrief

Top vacatures

Legal Counsel

Endemol Shine Nederland is per direct op zoek naar een Legal
Counsel m/v

Voor de afdeling Juridische Zaken zijn wij op zoek naar een
ervaren en commerciële Legal Counsel.

Endemol Shine Nederland is een toonaangevend mediabedrijf dat
videocontent ontwikkelt en produceert voor alle platforms, waaronder
TV en online. Je kent ons van programma’s als Miljoenenjacht,
Hunted, All You Need is Love, GTST, Vechtershart, Fox Sports
Eredivisie en Ik Vertrek. Maar wij produceren ook de YouTube-hits
Wander (4 miljoen views) en Legends of Gaming (240.000 abonnees)
en het recent gestarte E-divisie.

Endemol Shine Nederland is onderdeel van de Endemol Shine Group;
met meer dan 80 vestigingen in 31 landen de grootste onafhankelijke
content producent ter wereld.

Juridische Zaken houdt zich bezig met juridische vraagstukken
voortkomend uit de dagelijkse praktijk van Endemol Shine Nederland,
waaronder met betrekking tot de ontwikkeling, productie en exploitatie
van televisie programma’s en multimediale concepten.

Als Legal Counsel ben je een belangrijke sparringpartner voor
de business, zowel op juridisch als op commercieel en strategisch
gebied.

De afdeling Juridische Zaken bestaat uit de Manager Juridische
Zaken, 2 Legal Counsels en 1 juridisch assistent. Je rapporteert
aan de Manager Juridische Zaken.

Voornaamste werkzaamheden

  • Adviseren en zelfstandig begeleiden van de verschillende bedrijven
    binnen de businessunit Non-Scripted (waaronder Simpel Media B.V.),
    zowel op verzoek als op eigen initiatief, met een focus op verbintenissenrecht,
    auteursrecht, portretrecht, mediarecht en privacy.
  • Voorbereiden, voeren, uitwerken en vastleggen van onderhandelingen
    met externe partijen (waaronder omroepen) veelal in samenwerking
    met de business.
  • Opstellen en beoordelen van diverse overeenkomsten, zoals productie-,
    licentie- en samenwerkingsovereenkomsten.
  • Verantwoordelijk voor ontwikkeling en implementatie van het
    juridisch beleid binnen Endemol Shine Nederland.
  • Aansturen en begeleiden van advocaten bij geschillen.

Profiel

  • WO opleiding Nederlands recht.
  • 6 tot 8 jaar relevante werkervaring als bedrijfsjurist en/of
    als advocaat.
  • Zelfstandig, proactief en praktisch.
  • In staat om commercieel en strategisch mee te denken.
  • Kennis van en ervaring met het contractenrecht, intellectueel
    eigendomsrecht (met name het auteursrecht) en mediarecht.
  • Beheersing van Nederlandse en Engelse taal in woord en geschrift.
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden.
  • Affiniteit met de media.

Wij bieden

Endemol Shine Nederland is een creatief, jong en energiek bedrijf
waar het beste talent met plezier en trots werkt aan succesvolle
producten op het gebied van content, creatie, productie en exploitatie.
In de rol van Legal Counsel krijg je de mogelijkheid om je verder
te ontwikkelen en door te groeien naar een meer (eind)verantwoordelijke
rol. Het betreft een fulltime functie in Amsterdam-Duivendrecht
(4 dagen is bespreekbaar).

Interesse?

Reageer via onderstaande button

‘solliciteer’
. Sollicitaties zonder motivatie worden niet in behandeling
genomen. Voor vragen kun je contact opnemen met Patricia Houtkamp
of Mascha Beulink telefoonnummer 020-893 15 19 / 11 52.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs
gesteld.



Trefwoorden:Legal Counsel, Legal, Juridisch, Juridische
Vacatures, Jurist, Bedrijfsjurist, Commercieel, Recht, Nederlands
Recht, Advocatie, WO, Vacature Amsterdam-Duivendrecht, Vacature
Noord-Holland


Legal Counsel & Compliance Officer – HealthTech

Functieomschrijving

For a fast growing HealthTech company that wants to improve medical research and healthcare while maintaining patient privacy, we are currently recruiting a Legal Counsel & Compliance Officer.

Description

As Legal Counsel & Compliance Officer you will be part of a young and ambitious team. You will be responsible for a.o.:

  • Contracting;
  • ISO27001 certification;
  • Maintain ISMS and coordinate training and awareness programs
  • Privacy and Compliance.

Profile

  • Master Degree in Law;
  • Solid knowledge of Commercial Contracts, Data Protection and Privacy;
  • A minimum of 3 years of working experience;
  • Affinity with the Healthcare Industry;
  • Knowledge of ISO27001, GCP, 21 CFR Part 11, HIPAA;
  • Fluent in English;
  • Selfstarter and hands-on.

Job Offer

Challenging role in a young, dynamic, fast paced organisation.

Functieeisen

Legal Counsel, Compliance, HealthTech, Dataprotection, Privacy, ISO27001

Startdatum

asap

Salaris

€55000 – €70000 per annum

Bedrijfsjurist

Bedrijfsjurist

Afdelingsomschrijving

De afdeling juridische zaken bestaat uit een hoofd juridische
zaken, dat fungeert als meewerkend voorman, twee bedrijfsjuristen
en een secretaresse. De afdeling juridische zaken adviseert directie,
management en business op alle voorkomende rechtsgebieden, met
uitzondering van het arbeids- en medezeggenschapsrecht. Daarbij
ligt de focus op het algemeen verbintenissen- en contractenrecht,
het privacyrecht, het aanbestedingsrecht, het huurrecht en de
Wet personenvervoer 2000.

Functieomschrijving

Als bedrijfsjurist van GVB werk je zelfstandig en heb je een
heel gevarieerd takenpakket. Je werkzaamheden lopen uiteen van
het adviseren over allerlei complexe maar soms ook eenvoudiger
juridische vraagstukken waar het management en collega’s uit
de business in de dagelijkse praktijk tegen aan lopen.

Zo vervul je als bedrijfsjurist een belangrijke rol bij inkoop-
en aanbestedingstrajecten, bij de totstandkoming van uiteenlopende,
meer of minder grote (samenwerkings)overeenkomsten, ben je betrokken
bij (complexe) projecten waarbij meerdere (ook externe) partijen
met verschillende belangen een rol (kunnen) spelen en participeer
je in multidisciplinaire (GVB overstijgende/branchebrede) werkgroepen.

Verder vertegenwoordig je GVB in voorkomende gevallen in (gerechtelijke)
procedures en zorg je in die situatie – samen met de betrokken
advocaat en interne collega’s – voor de voorbereiding en begeleiding
van de hele rechtsgang. Dit alles betekent dat je als bedrijfsjurist
nauw samenwerkt met en als sparring partner fungeert voor veel
verschillende afdelingen en collega’s.

Functie-eisen

Je hebt een afgeronde studie Nederlands recht en beschikt over
minimaal zes jaar relevante werkervaring in een vergelijkbare
(bedrijfs)juridische functie. Je beschikt in elk geval over een
ruime kennis en ervaring op het gebied van het algemeen verbintenissen-
en contractenrecht en bij voorkeur ook op het gebied van het
privacy en/of het aanbestedingsrecht. Kennis en ervaring op het
gebied van het bouwrecht, het huurrecht en of de Wet personenvervoer
2000 is een pre maar geen vereiste om voor de functie in aanmerking
te komen.

Wij zijn op zoek naar een generalist met een “hands on” mentaliteit
en een sterk analytisch vermogen. Je bent in staat om complexe
dossiers en vraagstukken snel te doorgronden. Toepasselijke wet-
en regelgeving maak je je – als je hiermee nog niet bekend bent
– snel eigen. Je bent in staat juridische (complexe) vraagstukken
om te zetten in heldere adviezen waar betrokken collega’s in
de praktijk (direct) mee aan de slag kunnen.

Je schakelt snel en gemakkelijk tussen strategisch, tactisch
en operationeel niveau en beschikt over goede communicatieve
vaardigheden, zowel in woord als geschrift. Je bent niet bang
om een standpunt in te nemen en te uiten maar bent je wel steeds
bewust van je rol en plek in de organisatie. Je weet met andere
woorden de grens tussen advisering en besluitvorming – voor jezelf
en naar je collega’s toe – goed te bewaken. Meer in het algemeen
heb je een goed gevoel voor bestuurlijke en organisatorische
verhoudingen.

Arbeidsvoorwaarden

Voor wat hoort wat. Daarom kun jij o.b.v. een 36-urige werkweek
rekenen op:

  • Een bruto maandsalaris van minimaal €3.833,- en maximaal € 5.397,-.
  • ca 21 vrije dagen per jaar (afhankelijk van je leeftijd)
  • Een 13e maand.
  • Tegemoetkoming in de ziektekosten.
  • Gratis reizen met GVB-tram, -bus, -metro en -veerpont.
  • Studiefaciliteiten, waardoor je kunt blijven groeien.

Contactinformatie

Meer informatie over de functie kan worden ingewonnen bij Lonneke
Burghart, accountmanager Werving en Selectie, tel 06-51 54 00
15. De procedure bestaat uit twee selectiegesprekken. Een assessment
kan onderdeel uitmaken van de procedure.

Solliciteer direct via de
‘Solliciteer’button.

De sluitingsdatum voor deze vacature is
7 mei a.s.

Je ontvangt uiterlijk 2 weken na de sluitingsdatum van ons een
reactie met betrekking tot de sollicitatieprocedure.

GVB verbindt Amsterdam : onze ambities – zo moet openbaar vervoer
zijn.




Acquisitie n.a.v. deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Geen interim functie / opdracht, betreft een dienstverband bij
GVB.





Trefwoorden: Vacature, full-time, GVB, Openbaar vervoer, jurist,
bedrijfsjurist, Nederlands recht, regelgeving, juridisch adviseur

Interim Junior Legal Counsel

Wat je gaat doen

Als Young Legal Interim Professional treed je in vaste dienst bij DPA Legal Services en ga je als medewerker binnen ons Legal Services team op tijdelijke basis aan de slag bij onze opdrachtgevers in de Top 500 van het bedrijfsleven. Hierdoor krijg je de mogelijkheid om in verschillende keukens van toonaangevende bedrijven een kijkje te nemen en de sfeer van uiteenlopende bedrijfsculturen te proeven. Onze consultants geven je persoonlijke begeleiding en gaan in overleg met jou op zoek naar passende opdrachten die aansluiten bij jouw ambities. Wie kan je beter vertellen over de praktijk dan een van onze Young Legal Interim Professionals zelf? Lees de ervaring van Stijn Elfrink.

Binnen DPA Legal Services bieden wij je een thuisbasis waarop je altijd kunt terugvallen. Wij stimuleren dat collega’s van elkaar leren en ervaringen uitwisselen door (informele) bijeenkomsten met de Young Legal Interim Professionals te organiseren. Daarnaast investeren wij ook in jouw persoonlijke ontwikkeling als juridisch young professional, bijvoorbeeld door het aanbieden van (individuele) opleidingsmogelijkheden.

Jouw Profiel

Herken jij jezelf in het volgende?

  • Afgeronde opleiding WO-Rechten (Master in Ondernemingsrecht, Financieel Recht en/of Bedrijfsrecht) met minimaal HAVO als vooropleiding;
  • Tussen de 0 en 2 jaar stage/werkervaring binnen de advocatuur en/of het bedrijfsleven op het gebied van (Internationaal) Contractenrecht, Ondernemingsrecht, M&A, en/of Banking & Finance;
  • Naast je studie heb je je bezig gehouden met relevante nevenactiviteiten;
  • Een praktische instelling, klantgericht en communicatief vaardig;
  • Een grote mate van enthousiasme, flexibiliteit en aanpassingsvermogen;
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden in het Nederlands en Engels;
  • Beschikbaar voor 40 uur per week.

Wat je van ons kunt verwachten

De functie van Young Legal Interim Professionals is dé kans om bij verschillende bedrijven binnen te kijken en inhouse ervaring op te doen. Daarnaast krijg jij:

  • Afwisselende opdrachten;
  • Een professioneel en enthousiast team;
  • Salaris tussen de €2100,- en €2400,- op basis van 40 uur per week;
  • Interessante bonusregeling;
  • Een leaseauto behoort tot de mogelijkheden;
  • Een individueel opleidingsbudget.

Je werkomgeving

Talent op de juiste Plek leidt tot Geluk. Dat drijft ons om iedere dag het allerbeste uit onszelf te halen bij het plaatsen van de juiste interim juridische young professionals. DPA Legal Services bemiddelt al jarenlang junior juristen binnen de Top 500 in het bedrijfsleven. Voor de tijdelijke invulling van opdrachten en projecten bemiddelen wij onze Young Legal Interim Professionals die bij ons in dienst zijn. Onze specifieke focus en jarenlange ervaring heeft zich vertaald in een ijzersterk netwerk en bewezen trackrecord.

Sollicitatieprocedure

Sophie van der Hulst 06 10 48 53 26

Sophie van der Hulst 06 10 48 53 26

Interim Junior Legal Counsel

Wat je gaat doen

Als Interim Junior Legal Counsel treed je in vaste dienst bij DPA Legal Services en ga je als medewerker binnen ons Legal Services team op tijdelijke basis aan de slag bij onze opdrachtgevers in de Top 500 van het bedrijfsleven. Hierdoor krijg je de mogelijkheid om in verschillende keukens van toonaangevende bedrijven een kijkje te nemen en de sfeer van uiteenlopende bedrijfsculturen te proeven. Onze consultants geven je persoonlijke begeleiding en gaan in overleg met jou op zoek naar passende opdrachten die aansluiten bij jouw ambities. Wie kan je beter vertellen over de praktijk dan een van onze Interim Junior Legal Counsels zelf? Lees de ervaring van Stijn Elfrink

Binnen DPA Legal Services bieden wij je een thuisbasis waarop je altijd kunt terugvallen. Wij stimuleren dat collega’s van elkaar leren en ervaringen uitwisselen door (informele) bijeenkomsten met de Interim Junior Legal Counsels te organiseren. Daarnaast investeren wij ook in jouw persoonlijke ontwikkeling als juridisch young professional, bijvoorbeeld door het aanbieden van (individuele) opleidingsmogelijkheden.

Jouw Profiel

Herken jij jezelf in het volgende?

  • Afgeronde opleiding WO-Rechten (Master in Ondernemingsrecht, Financieel Recht en/of Bedrijfsrecht) met minimaal HAVO als vooropleiding;
  • Tussen de 0 en 3 jaar (stage) ervaring binnen de advocatuur en/of bedrijfsleven;
  • Stage/werkervaring op het gebied van (Internationaal) Contractenrecht, Ondernemingsrecht, M&A, en/of Banking & Finance;
  • Naast je studie heb je je bezig gehouden met relevante nevenactiviteiten;
  • Een praktische instelling, klantgericht en communicatief vaardig;
  • Een grote mate van enthousiasme, flexibiliteit en aanpassingsvermogen;
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden in het Nederlands en Engels;
  • Beschikbaar voor 40 uur per week.

Wat je van ons kunt verwachten

De functie van Interim Junior Legal Counsel is dé kans om bij verschillende bedrijven binnen te kijken en inhouse ervaring op te doen. Daarnaast krijg jij:

  • Afwisselende opdrachten;
  • Een professioneel en enthousiast team;
  • Salaris tussen de €2100,- en €2600,- op basis van 40 uur per week;
  • Interessante bonusregeling;
  • Een leaseauto behoort tot de mogelijkheden;
  • Een individueel opleidingsbudget.

Je werkomgeving

Talent op de juiste Plek leidt tot Geluk. Dat drijft ons om iedere dag het allerbeste uit onszelf te halen bij het plaatsen van de juiste interim juridische young professionals. DPA Legal Services bemiddelt al jarenlang junior juristen binnen de Top 500 in het bedrijfsleven. Voor de tijdelijke invulling van opdrachten en projecten bemiddelen wij onze Interim Junior Legal Counsels die bij ons in dienst zijn. Onze specifieke focus en jarenlange ervaring heeft zich vertaald in een ijzersterk netwerk en bewezen trackrecord.

Sollicitatieprocedure

Sophie van der Hulst 06 10 48 53 26

Sophie van der Hulst 06 10 48 53 26

Manager Global Employment Tax – Multinational

Functieomschrijving

Onze klant is een beursgenoteerde multinational met een hoofdkantoor in de Amsterdam regio. De sfeer op dit grote hoofdkantoor is energiek en positief en de organisatie is continu in beweging. De organisatie zorgt goed voor haar medewerkers en de positieve dynamiek in de organisatie zorgt voor mooie interne carriere mogelijkheden. Voor deze organisatie zoeken wij exclusief een Manager Global Employment Tax.

Omschrijving

Job purpose

To provide employment tax and social security expertise, service and support, including the following areas:

  • tax and social security compliance and opportunities in NL (support to the HR, Reward and Payroll teams)
  • tax and social security compliance and opportunities in relation to the organisations International Mobility Programme (support to the Mobility teams)
  • Supporting the wider GET team in relation to employment tax compliance and opportunities in other locations
  • The manager will report to the VP for GET, with day to day support provided by the GET Director.

Key Accountabilities

  • Manage the Company’s Employment Tax Control Framework in NL
  • Execute on Horizontal Monitoring Covenant with DTA in NL
  • Manage risk of possible Global Employment Tax exposures in NL and support the wider GET team on compliance and risk matters and initiatives to optimise the tax/social security position
  • Provide expert support on global cross-border working to the business – input into guidance, policy and process
  • Be single point of contact, supported by NL GET director, for Corporate Mobility Manager for tax/social security questions
  • Coordinates external firm filing “expat” tax returns, and oversee the tax/social security compliance obligations under the expat programme
  • Manage tracking of Global Mobility in STBV tracking tool, including analysis of movements
  • Advise / assist HR on a variety of employment tax matters
  • Advise / assist Finance (payroll) on a variety of employment tax matters. Ensure timely communication of relevant withholding tax matters
  • Analyse and process invoices for tax consultancy work

Profiel van kandidaat

  • Afgeronde relevante opleiding
  • Minimaal 4 à 5 jaar werkervaring
  • Werkervaring in de global mobility praktijk van een advieskantoor is een grote pré
  • In-house ervaring is geen vereiste
  • Relevante kennis van het Nederlandse belastingsysteem is een must
  • (Algemene) kennis van payroll systemen en HR functies
  • Zeer goed in staat met senior stakeholders in de organisatie te schakelen
  • Sterke en ambitieuze persoonlijkheid
  • Project- en procesmatige instelling

Aanbod

  • Basissalaris: tot € 70.000 / jaar (afhankelijk van werkervaring)
  • Bonus: 10%

Functieeisen

Global Employment Tax Mobility arbeidsrecht

Startdatum

ASAP

Salaris

€60000 – €77000 per annum

Commercieel Talent

Wat je gaat doen

Wat doe je nou echt?

Als Commercieel Talent(met de officiele functietitel Accountmanager) ben je het gezicht van DPA LegalServices naar buiten toe. Je belt elke dag vaste en potentiële opdrachtgevers,om te vragen hoe het op de juridische afdeling gaat en of we hen wellicht nogkunnen helpen. Daarnaast houd je de vacatures in de gaten bij bestaande enmogelijke nieuwe opdrachtgevers. Het doel is om zo snel mogelijk je netwerk aanopdrachtgeverszijde op- en uit te bouwen.

Los van bovenstaandecommerciële acties zal je ook samen met onze recruiter high potential juniorjuristen spreken en selecteren. Specifiek voor bij ons in dienst of eenspecifieke opdracht. Het uitbouwen van dit netwerk is ook essentieel.

Hoe pak je dit aan?

Je weet wat er speeltbinnen de organisaties van onze (potentiële) opdrachtgevers en op dekandidatenmarkt voor startende en junior juristen. Het bijhouden van blogs,websites en kranten is om deze reden belangrijk. Een specifiek nieuwsberichtuit Het Financieel Dagblad kan je net die lead geven die je nodig hebt om bijeen klant aan tafel te komen.

Als je eenmaal bij deopdrachtgever zit en er is een concrete vraag dan ga je deze inventariseren.Als specialist in het bemiddelen van juristen adviseer je gevraagd enongevraagd, over de verschillende oplossingen waar de opdrachtgever uit kankiezen. Daarbij heb je een lange termijn relatie voor ogen. Het kan voorkomendat je een opdrachtgever adviseert om nog geen gebruik te maken van onzediensten, indien dat op dat moment de beste keus is.

Hoe zou een dag bij DPALegal Services eruit kunnen zien?

Voordat je om 0830 uur jecomputer opstart wordt je gebeld door een collega. Hij heeft zojuist een cliëntgesproken en zij zoeken met spoed een junior jurist. Alle details noteer je enje belooft je collega op de hoogte te houden van de ontwikkelingen. In ons CRMsysteem zoek je de specifieke opdrachtgever op, checkt de communicatie die erde laatste tijd is geweest en neemt telefonisch contact op. Na het spreken vande opdrachtgever blijkt dat één van onze high potential juristen diebeschikbaar is perfect op de opdracht te passen. Je gaat die middag nog methaar op gesprek bij de opdrachtgever. De afspraak staat ingepland om 1500 uur.

Vervolgens bel je deinterim jurist met het goede nieuws en spreekt af om een kop koffie te drinkenom 1000 uur zodat je alle details kan bespreken. De interim jurist kan zich nugaan voorbereiden op het gesprek later die middag. Ondertussen heb je 2oproepen gemist. Je luistert je voicemail af. Eén van je interim juristen dieop opdracht zit heeft gebeld. Zij is gevraagd om in dienst te treden bij deopdrachtgever. Je belt haar direct terug en nodigt haar voor de volgende daguit voor een lunch om de casus te bespreken. De andere voicemail is van onzewagenparkbeheerder: Je nieuwe leaseauto staat klaar! Dat is fijn, dan kan jemeteen die middag in je nieuwe auto naar de afspraak om 1500 uur. Snel nog een emailsturen ter bevestiging van de afspraak vanmiddag om 1500 uur. Bij deze emailstuur je tevens het CV en de motivatie van de interim jurist mee. Nu kan de opdrachtgever zich ook goed voorbereiden.


Na de lunch werp je eenblik op je email inbox. Je leest een paar updates, nieuwsberichten en reageertop vragen van opdrachtgevers over opzeggingstermijn, verlenging van eenopdracht en een email waar de opdrachtgever bedankt voor de taart die je hadtoegezonden. Om 1400 uur stap je samen met de interim jurist in de auto om naarde afspraak te gaan. Om 1445 uur arriveer je op locatie. Het is nu 1600 uur. Jeloopt samen met de interim jurist bij de opdrachtgever naar buiten. Het gesprekging erg goed. Alle voorbereiding werd in de praktijk gebracht. De opdrachtgeverheeft aan het einde van het gesprek meteen laten weten de interim jurist tewillen inhuren. Of ze morgen al kan starten? Uiteraard!

Snel terug naar kantoor.Je maakt de opdrachtbevestiging in orde en zorgt er voor dat de interim juristalle informatie heeft om morgen goed te kunnen starten. Je laat deopdrachtbevestiging door een collega checken en stuurt deze vervolgens naar deopdrachtgever. Deze stuurt het document per ommegaande per email getekendretour. Een mooie plaatsing voor de komende 5 maanden is een feit.

Spreekt bovenstaande jeaan? Lees dan snel verder of je aan het gewenste profiel voldoet.

Jouw Profiel

  • 1-5 jaar (sales)ervaring;
  • Bij voorkeur in dearbeidsbemiddeling;
  • Affiniteit met functiesin het werkgebied Legal;
  • Een afgeronde HBO of WOopleiding, een afgeronde rechtenstudie is een grote pré;
  • Uitstekende commerciëleen contactuele vaardigheden en een goed gevoel voor de behoeften van zowel je(toekomstige) klanten als van kandidaten;
  • Relativeringsvermogen enhumor.

Wat je van ons kunt verwachten

  • Salaris;
  • Bonus;
  • Leaseauto;
  • Een baan bij een snelgroeiend onderdeel van DPA Professionals;
  • Ongekend goede werksfeerwaar hard werken en plezier maken hand-in-hand gaan. Zoals onze spontaneborrels, kwartaal etentjes en de legendarische DPA Zomer en Winterfeesten,leuke teamactiviteiten en een informele werksfeer. Een tafelvoetbaltafel isaanwezig op de afdeling;
  • Goede en uitgebreidelunchmogelijkheden;
  • 25 vakantiedagen;
  • Persoonlijke ontwikkelingvia de DPA Academy, individuele trainingsmogelijkheden en intensievebegeleiding;
  • Alle ruimte voor eigeninitiatief, pro actieve houding en doorgroeimogelijkheden.

Je werkomgeving

DPA richt zich op advies,duurzame en flexibele inzetbaarheid van specialistische professionals en hetontwikkelen van kennis en kunde. Zo helpen we professionals en organisaties omhun prestaties te verbeteren. We kunnen hierbij steunen op ruim 1.700 eigenprofessionals en op een landelijk netwerk van hooggekwalificeerdezelfstandigen.

DPA is in 1992opgericht, is beursgenoteerd aan de Euronext en heeft, naast haar autonomegroei, door meerdere overnames (oa.ConQuaestor, Fagro en PeopleGroup), eengestage groei doorgemaakt. Naast werving & selectie en het detachering vanprofessionals verzorgen we in toenemende mate toegepaste consultancy enprojecten. Onze focus ligt op de vakgebieden Finance, Legal, Engineering &Consultancy, IT, Public, Supply Chain, Marketing en Services.

Via onze gespecialiseerdebusiness units blijven we dicht bij de professionals en opdrachtgevers en wetenwe talenten te verbinden aan de juiste organisaties. En bieden we organisatiesen onze professionals de beste ondersteuning om hun ambities te realiseren. Datis wat DPA als specialisten specialist doet.

DPA Legal Services isonderdeel van DPA en richt zich op het bemiddelen van junior juristen binnenhet bedrijfsleven, de advocatuur en de overheid. Onze werkwijze wordtgekenmerkt door zorgvuldigheid, flexibiliteit en snelheid.

Het team van DPA LegalServices bestaat uit een 7 enthousiaste professionals die elk hun eigenverantwoordelijkheid en focus hebben. Tevens wordt er veel waarde gehecht aanhet werken in teamverband en is er sprake van een intensieve samenwerking metje collega’s van DPA Legal, DPA Tax en DPA Privacy. Er is sprake van een hogedynamiek en geen dag is hetzelfde.

Sollicitatieprocedure

  • Diederik Gelauff – Business Unit Manager – DPA Legal Services;
  • diederik.gelauff@dpa.nl
  • 0646592571

Recruitment Consultant Tax

Functieomschrijving

Michael Page, onderdeel van de PageGroup, is één van ’s werelds meest toonaangevende bedrijven op het gebied van werving en selectie. Onze diensten zijn gericht op de bemiddeling van professionals op permanente en interim basis vanuit meer dan 15 verschillende gespecialiseerde disciplines. Michael Page biedt uitstekende opleidingen die tot de beste in de markt behoren en vanwege onze continue groei hebben onze consultants zeer goede (internationale) doorgroeimogelijkheden.

Door ons succes in de markt zoeken wij een ambitieuze, ondernemende en commerciële consultant om de divisie Tax verder te laten groeien. De divisie Tax bemiddelt landelijk ervaren fiscalisten binnen het bedrijfsleven en belastingadviespraktijken. Je moet dan denken aan posities als (senior) Associate, Tax Manager, Tax Director, Head of Tax en partner. De divisie Tax werkt vanuit ons kantoor in Amsterdam. Omdat je een aantal keer per week klanten bezoekt die door het hele land zijn gevestigd, kan je naar eigen inzicht vanuit onze kantoren in Utrecht, Rotterdam en Tilburg werken.

Omschrijving

Alles wat wij doen is gericht op kwaliteit, groei, ontwikkeling en succes voor onze klanten, kandidaten en consultants. Als je het een uitdaging vindt om aan de basis te staan van een sterk groeiende divisie met landelijke verantwoordelijkheid, dan is dit het moment om er bij te komen. Als (senior) Recruitment Consultant heb je de volgende verantwoordelijkheden:

Managen van ons sterke klanten- en kandidatenportfolio:

  • Verantwoordelijk voor business development en (key) accountmanagement;
  • werken met zowel advieskantoren als grote (internationale) ondernemingen;
  • onderhouden van ons sterke en uitgebreide netwerk van kandidaten;
  • medeverantwoordelijk voor het bepalen van de te volgen strategieën van de divisie Tax;
  • adviseren en sparren met gerenommeerde klanten, met name op management- en directieniveau (Partners, CFO’s, Tax Directors en HR) over marktontwikkelingen en recruitmentstrategieën.

Managen van het volledige werving- en selectieproces:

  • Met de klant het gewenste inhoudelijke en persoonlijke profiel bepalen;
  • bepalen van de te volgen headhunt of werving & selectie strategie;
  • de juiste kandidaten in de markt identificeren, interviewen, selecteren en introduceren bij de klant;
  • begeleiden van het sollicitatie proces en het bemiddelen bij de arbeidsvoorwaarden.

Profiel van kandidaat

  • Een afgeronde HBO of WO opleiding, bij voorkeur in een fiscale, economische, juridische of commerciële richting;
  • succesvolle commerciële en/of recruitment werkervaring;
  • gedreven en ambitieuze teamplayer met hoge “gunfactor”;
  • sterke visie, ondernemend, overtuigend, creatief, resultaat- en servicegericht;
  • vloeiend Nederlands en een goede beheersing van de Engelse taal;
  • goed gevoel voor humor.

Aanbod

  • Goed salaris;
  • aantrekkelijke (ongelimiteerde) bonus;
  • leaseauto die je ook privé kan rijden;
  • smartphone;
  • goede pensioenregeling;
  • een plek in een jong, hecht en ambitieus team binnen een internationale organisatie;
  • een modern en open kantoor op de Zuidas op één minuut lopen van station Amsterdam Zuid;
  • een top sfeer met (vrijdagmiddag-)borrels en veel andere activiteiten en events.

Functieeisen

Consultant, Consultancy, Commercieel, Commercie, verkoop, accountmanagement, business development, recruitment, werving en selectie

Startdatum

ASAP

Legal Counsel Seafox

Wat je gaat doen

De maritime/offshore branche is in beweging. Waar de sector nu nog de gevolgen voelt van de lage olieprijs, zijn de vooruitzichten voor de komende paar jaar positief. Daarnaast richt deze sector zich niet meer alleen op de bedrijven die zich van oudsher richten op de winning van fossiele brandstoffen, maar vind er een verschuiving plaats waarbij de focus steeds meer wordt gericht op duurzame alternatieven zoals (offshore) windenergie. Tel hier de technologische ontwikkelingen bij op, en je komt uit op een dynamisch en interessant werkveld.

Maar wat ga jij nu precies doen?

Als enige jurist werk je nauw samen met het management team en rapporteer je aan de CFO. Je bent verantwoordelijk voor het complete juridische palet van de onderneming en bent een pro-actieve business partner. Je houdt je onder andere bezig met het opstellen en uitonderhandelen van (internationale) contracten, het bekijken van aanbestedingsdocumentatie, en voorziet de de organisatie van algemeen juridisch advies.

Jouw dagelijkse werkzaamheden bestaan naast het voorgaande uit:

  • Het signaleren en mitigeren van contractuele risico’s;
  • Meewerken aan commerciele projecten;
  • Het adviseren van het management op het gebied van compliance, waarbij ook rekening gehouden dient te worden met regulering omtrent milieu, gezondheid, arbeidsrecht en veiligheid;
  • Het behandelen van claims en het bepalen van de strategie bij juridische procedures;
  • Monitoren van de verzekeringsportefeuille tezamen met de CFO;

Jouw Profiel

Jij bent standvastig en in staat om door te pakken. Daarnaast heb je geen moeite met het stellen van prioriteiten. Je beweegt je met gemak door een organisatie waarin veel collega’s voornamelijk een technische achtergrond hebben, en je ziet het als een uitdaging om je te verdiepen in een aantal van deze technische aspecten. Je voelt je op je gemak in een organisatie waar een jonge, informele sfeer heerst.

Daarnaast heb jij:

  • Een afgeronde universitaire opleiding Nederlands Recht;
  • Bij voorkeur tussen de 5 en 7 jaar ervaring als advocaat of bedrijfsjurist in de maritieme of offshore industrie;
  • Ervaring met BIMCO, Logic, FIDIC en Crine;
  • Kennis van het Angelsaksisch rechtsysteem en (internationaal) contractenrecht;
  • Beheersing van de Engelse taal in woord en geschrift.

Wat je van ons kunt verwachten

Het salaris voor deze uitdagende functie is marktconform. Er is sprake van een (wettelijke) reiskostenvergoeding en een variabele bonus indien de organisatie goed presteert. Daarnaast is er een company fitness program en veel gezellige collega’s die je beter leert kennen tijdens het kerstfeest, de zeiltripjes, de gezamenlijke lunch in het bedrijfsrestaurant en de vrijdagmiddag borrel.

Je werkomgeving

Je komt te werken voor Seafox, een toonaangevende internationale offshore jack-up organisatie. Seafox heeft inmiddels de grootste accommodatie/support offshore jack-up fleet ter wereld, bestaande uit 12 zelfhijsende jack-ups. Hiermee verleend Seafox ondersteuning aan de olie, gas en duurzame energie sector. Het bereik van Seafox spreidt zich uit over Europa, MENA en de AP regio. Daarnaast staat verdere internationale uitbreiding op de planning.

De core values van deze groeiende onderneming zijn flexibility, integrity, reliability, safety en teamwork. Jouw bureau staat in Hoofddorp, de hoofdvestiging van Seafox. Hier heerst een informele werksfeer. Daar flexibiliteit belangrijk is, kan in overleg ook thuis worden gewerkt.

Jurist / Advocaat

Van Schie Advocatuuris een gespecialiseerd advocatenkantoor
gevestigd aan de Spaarndamseweg 82 te Haarlem. Als jong kantoor
zijn we een grote speler op het gebied van bouwrecht, aansprakelijkheidsrecht,
ruimtelijke ordening en onteigeningsrecht in Nederland.

Onze cliënten zijn zowel overheidsinstellingen als toonaangevende
bedrijven en projectontwikkelaars. Onze adviserende rol en de
procespraktijk dekken het gehele proces vanaf verwerving tot
aan de realisatie.

Voor onze organisatie te Haarlem zoeken wij op korte termijn
een talentvolle

Jurist / Advocaat

Van Schie Advocatuur biedt:

Wij bieden een boeiende baan in een compact team en hij of zij
krijgt de mogelijkheid onze cliënten bij te staan op het gebied
van ruimtelijke ordeningsrecht en milieurecht.

Wij vragen:

Wij vragen HBO werk- en denk niveau met enige relevante werkervaring,
bij voorkeur een afgeronde beroepsopleiding /stage binnen de
advocatuur, en een grote mate van zelfstandigheid.

Ben je geïnteresseerd in de vacature Jurist / Advocaat?

Ben je geïnteresseerd en heb je affiniteit met innovatief ondernemerschap
toon dan initiatief en laat een korte brief en CV achter via
onze

sollicitatiepagina
.

Kijk voor meer informatie op
www.vanschieadvocatuur.nl.



Acquisitie n.a.v. deze vacature wordt niet op prijs gesteld.

0