Endemol Shine Nederland is per direct op zoek naar een Legal
Counsel m/v
Voor de afdeling Juridische Zaken zijn wij op zoek naar een
ervaren en commerciële Legal Counsel.
Endemol Shine Nederland is een toonaangevend mediabedrijf dat
videocontent ontwikkelt en produceert voor alle platforms, waaronder
TV en online. Je kent ons van programma’s als Miljoenenjacht,
Hunted, All You Need is Love, GTST, Vechtershart, Fox Sports
Eredivisie en Ik Vertrek. Maar wij produceren ook de YouTube-hits
Wander (4 miljoen views) en Legends of Gaming (240.000 abonnees)
en het recent gestarte E-divisie.
Endemol Shine Nederland is onderdeel van de Endemol Shine Group;
met meer dan 80 vestigingen in 31 landen de grootste onafhankelijke
content producent ter wereld.
Juridische Zaken houdt zich bezig met juridische vraagstukken
voortkomend uit de dagelijkse praktijk van Endemol Shine Nederland,
waaronder met betrekking tot de ontwikkeling, productie en exploitatie
van televisie programma’s en multimediale concepten.
Als Legal Counsel ben je een belangrijke sparringpartner voor
de business, zowel op juridisch als op commercieel en strategisch
gebied.
De afdeling Juridische Zaken bestaat uit de Manager Juridische
Zaken, 2 Legal Counsels en 1 juridisch assistent. Je rapporteert
aan de Manager Juridische Zaken.
Voornaamste werkzaamheden
Profiel
Wij bieden
Endemol Shine Nederland is een creatief, jong en energiek bedrijf
waar het beste talent met plezier en trots werkt aan succesvolle
producten op het gebied van content, creatie, productie en exploitatie.
In de rol van Legal Counsel krijg je de mogelijkheid om je verder
te ontwikkelen en door te groeien naar een meer (eind)verantwoordelijke
rol. Het betreft een fulltime functie in Amsterdam-Duivendrecht
(4 dagen is bespreekbaar).
Interesse?
Reageer via onderstaande button
‘solliciteer’
. Sollicitaties zonder motivatie worden niet in behandeling
genomen. Voor vragen kun je contact opnemen met Patricia Houtkamp
of Mascha Beulink telefoonnummer 020-893 15 19 / 11 52.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs
gesteld.
For a fast growing HealthTech company that wants to improve medical research and healthcare while maintaining patient privacy, we are currently recruiting a Legal Counsel & Compliance Officer.
Description
As Legal Counsel & Compliance Officer you will be part of a young and ambitious team. You will be responsible for a.o.:
Profile
Job Offer
Challenging role in a young, dynamic, fast paced organisation.
Legal Counsel, Compliance, HealthTech, Dataprotection, Privacy, ISO27001
asap
â¬55000 – â¬70000 per annum
Bedrijfsjurist
Afdelingsomschrijving
De afdeling juridische zaken bestaat uit een hoofd juridische
zaken, dat fungeert als meewerkend voorman, twee bedrijfsjuristen
en een secretaresse. De afdeling juridische zaken adviseert directie,
management en business op alle voorkomende rechtsgebieden, met
uitzondering van het arbeids- en medezeggenschapsrecht. Daarbij
ligt de focus op het algemeen verbintenissen- en contractenrecht,
het privacyrecht, het aanbestedingsrecht, het huurrecht en de
Wet personenvervoer 2000.
Functieomschrijving
Als bedrijfsjurist van GVB werk je zelfstandig en heb je een
heel gevarieerd takenpakket. Je werkzaamheden lopen uiteen van
het adviseren over allerlei complexe maar soms ook eenvoudiger
juridische vraagstukken waar het management en collega’s uit
de business in de dagelijkse praktijk tegen aan lopen.
Zo vervul je als bedrijfsjurist een belangrijke rol bij inkoop-
en aanbestedingstrajecten, bij de totstandkoming van uiteenlopende,
meer of minder grote (samenwerkings)overeenkomsten, ben je betrokken
bij (complexe) projecten waarbij meerdere (ook externe) partijen
met verschillende belangen een rol (kunnen) spelen en participeer
je in multidisciplinaire (GVB overstijgende/branchebrede) werkgroepen.
Verder vertegenwoordig je GVB in voorkomende gevallen in (gerechtelijke)
procedures en zorg je in die situatie – samen met de betrokken
advocaat en interne collega’s – voor de voorbereiding en begeleiding
van de hele rechtsgang. Dit alles betekent dat je als bedrijfsjurist
nauw samenwerkt met en als sparring partner fungeert voor veel
verschillende afdelingen en collega’s.
Functie-eisen
Je hebt een afgeronde studie Nederlands recht en beschikt over
minimaal zes jaar relevante werkervaring in een vergelijkbare
(bedrijfs)juridische functie. Je beschikt in elk geval over een
ruime kennis en ervaring op het gebied van het algemeen verbintenissen-
en contractenrecht en bij voorkeur ook op het gebied van het
privacy en/of het aanbestedingsrecht. Kennis en ervaring op het
gebied van het bouwrecht, het huurrecht en of de Wet personenvervoer
2000 is een pre maar geen vereiste om voor de functie in aanmerking
te komen.
Wij zijn op zoek naar een generalist met een “hands on” mentaliteit
en een sterk analytisch vermogen. Je bent in staat om complexe
dossiers en vraagstukken snel te doorgronden. Toepasselijke wet-
en regelgeving maak je je – als je hiermee nog niet bekend bent
– snel eigen. Je bent in staat juridische (complexe) vraagstukken
om te zetten in heldere adviezen waar betrokken collega’s in
de praktijk (direct) mee aan de slag kunnen.
Je schakelt snel en gemakkelijk tussen strategisch, tactisch
en operationeel niveau en beschikt over goede communicatieve
vaardigheden, zowel in woord als geschrift. Je bent niet bang
om een standpunt in te nemen en te uiten maar bent je wel steeds
bewust van je rol en plek in de organisatie. Je weet met andere
woorden de grens tussen advisering en besluitvorming – voor jezelf
en naar je collega’s toe – goed te bewaken. Meer in het algemeen
heb je een goed gevoel voor bestuurlijke en organisatorische
verhoudingen.
Arbeidsvoorwaarden
Voor wat hoort wat. Daarom kun jij o.b.v. een 36-urige werkweek
rekenen op:
Contactinformatie
Meer informatie over de functie kan worden ingewonnen bij Lonneke
Burghart, accountmanager Werving en Selectie, tel 06-51 54 00
15. De procedure bestaat uit twee selectiegesprekken. Een assessment
kan onderdeel uitmaken van de procedure.
Solliciteer direct via de
‘Solliciteer’button.
De sluitingsdatum voor deze vacature is
7 mei a.s.
Je ontvangt uiterlijk 2 weken na de sluitingsdatum van ons een
reactie met betrekking tot de sollicitatieprocedure.
GVB verbindt Amsterdam : onze ambities – zo moet openbaar vervoer
zijn.
Acquisitie n.a.v. deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Geen interim functie / opdracht, betreft een dienstverband bij
GVB.
Trefwoorden: Vacature, full-time, GVB, Openbaar vervoer, jurist,
bedrijfsjurist, Nederlands recht, regelgeving, juridisch adviseur
Als Young Legal Interim Professional treed je in vaste dienst bij DPA Legal Services en ga je als medewerker binnen ons Legal Services team op tijdelijke basis aan de slag bij onze opdrachtgevers in de Top 500 van het bedrijfsleven. Hierdoor krijg je de mogelijkheid om in verschillende keukens van toonaangevende bedrijven een kijkje te nemen en de sfeer van uiteenlopende bedrijfsculturen te proeven. Onze consultants geven je persoonlijke begeleiding en gaan in overleg met jou op zoek naar passende opdrachten die aansluiten bij jouw ambities. Wie kan je beter vertellen over de praktijk dan een van onze Young Legal Interim Professionals zelf? Lees de ervaring van Stijn Elfrink.
Binnen DPA Legal Services bieden wij je een thuisbasis waarop je altijd kunt terugvallen. Wij stimuleren dat collega’s van elkaar leren en ervaringen uitwisselen door (informele) bijeenkomsten met de Young Legal Interim Professionals te organiseren. Daarnaast investeren wij ook in jouw persoonlijke ontwikkeling als juridisch young professional, bijvoorbeeld door het aanbieden van (individuele) opleidingsmogelijkheden.
Herken jij jezelf in het volgende?
De functie van Young Legal Interim Professionals is dé kans om bij verschillende bedrijven binnen te kijken en inhouse ervaring op te doen. Daarnaast krijg jij:
Talent op de juiste Plek leidt tot Geluk. Dat drijft ons om iedere dag het allerbeste uit onszelf te halen bij het plaatsen van de juiste interim juridische young professionals. DPA Legal Services bemiddelt al jarenlang junior juristen binnen de Top 500 in het bedrijfsleven. Voor de tijdelijke invulling van opdrachten en projecten bemiddelen wij onze Young Legal Interim Professionals die bij ons in dienst zijn. Onze specifieke focus en jarenlange ervaring heeft zich vertaald in een ijzersterk netwerk en bewezen trackrecord.
Sophie van der Hulst 06 10 48 53 26
Sophie van der Hulst 06 10 48 53 26
Als Interim Junior Legal Counsel treed je in vaste dienst bij DPA Legal Services en ga je als medewerker binnen ons Legal Services team op tijdelijke basis aan de slag bij onze opdrachtgevers in de Top 500 van het bedrijfsleven. Hierdoor krijg je de mogelijkheid om in verschillende keukens van toonaangevende bedrijven een kijkje te nemen en de sfeer van uiteenlopende bedrijfsculturen te proeven. Onze consultants geven je persoonlijke begeleiding en gaan in overleg met jou op zoek naar passende opdrachten die aansluiten bij jouw ambities. Wie kan je beter vertellen over de praktijk dan een van onze Interim Junior Legal Counsels zelf? Lees de ervaring van Stijn Elfrink
Binnen DPA Legal Services bieden wij je een thuisbasis waarop je altijd kunt terugvallen. Wij stimuleren dat collega’s van elkaar leren en ervaringen uitwisselen door (informele) bijeenkomsten met de Interim Junior Legal Counsels te organiseren. Daarnaast investeren wij ook in jouw persoonlijke ontwikkeling als juridisch young professional, bijvoorbeeld door het aanbieden van (individuele) opleidingsmogelijkheden.
Herken jij jezelf in het volgende?
De functie van Interim Junior Legal Counsel is dé kans om bij verschillende bedrijven binnen te kijken en inhouse ervaring op te doen. Daarnaast krijg jij:
Talent op de juiste Plek leidt tot Geluk. Dat drijft ons om iedere dag het allerbeste uit onszelf te halen bij het plaatsen van de juiste interim juridische young professionals. DPA Legal Services bemiddelt al jarenlang junior juristen binnen de Top 500 in het bedrijfsleven. Voor de tijdelijke invulling van opdrachten en projecten bemiddelen wij onze Interim Junior Legal Counsels die bij ons in dienst zijn. Onze specifieke focus en jarenlange ervaring heeft zich vertaald in een ijzersterk netwerk en bewezen trackrecord.
Sophie van der Hulst 06 10 48 53 26
Sophie van der Hulst 06 10 48 53 26
Onze klant is een beursgenoteerde multinational met een hoofdkantoor in de Amsterdam regio. De sfeer op dit grote hoofdkantoor is energiek en positief en de organisatie is continu in beweging. De organisatie zorgt goed voor haar medewerkers en de positieve dynamiek in de organisatie zorgt voor mooie interne carriere mogelijkheden. Voor deze organisatie zoeken wij exclusief een Manager Global Employment Tax.
Omschrijving
Job purpose
To provide employment tax and social security expertise, service and support, including the following areas:
Key Accountabilities
Profiel van kandidaat
Aanbod
Global Employment Tax Mobility arbeidsrecht
ASAP
â¬60000 – â¬77000 per annum
Wat doe je nou echt?
Als Commercieel Talent(met de officiele functietitel Accountmanager) ben je het gezicht van DPA LegalServices naar buiten toe. Je belt elke dag vaste en potentiële opdrachtgevers,om te vragen hoe het op de juridische afdeling gaat en of we hen wellicht nogkunnen helpen. Daarnaast houd je de vacatures in de gaten bij bestaande enmogelijke nieuwe opdrachtgevers. Het doel is om zo snel mogelijk je netwerk aanopdrachtgeverszijde op- en uit te bouwen.
Los van bovenstaandecommerciële acties zal je ook samen met onze recruiter high potential juniorjuristen spreken en selecteren. Specifiek voor bij ons in dienst of eenspecifieke opdracht. Het uitbouwen van dit netwerk is ook essentieel.
Hoe pak je dit aan?
Je weet wat er speeltbinnen de organisaties van onze (potentiële) opdrachtgevers en op dekandidatenmarkt voor startende en junior juristen. Het bijhouden van blogs,websites en kranten is om deze reden belangrijk. Een specifiek nieuwsberichtuit Het Financieel Dagblad kan je net die lead geven die je nodig hebt om bijeen klant aan tafel te komen.
Als je eenmaal bij deopdrachtgever zit en er is een concrete vraag dan ga je deze inventariseren.Als specialist in het bemiddelen van juristen adviseer je gevraagd enongevraagd, over de verschillende oplossingen waar de opdrachtgever uit kankiezen. Daarbij heb je een lange termijn relatie voor ogen. Het kan voorkomendat je een opdrachtgever adviseert om nog geen gebruik te maken van onzediensten, indien dat op dat moment de beste keus is.
Hoe zou een dag bij DPALegal Services eruit kunnen zien?
Voordat je om 0830 uur jecomputer opstart wordt je gebeld door een collega. Hij heeft zojuist een cliëntgesproken en zij zoeken met spoed een junior jurist. Alle details noteer je enje belooft je collega op de hoogte te houden van de ontwikkelingen. In ons CRMsysteem zoek je de specifieke opdrachtgever op, checkt de communicatie die erde laatste tijd is geweest en neemt telefonisch contact op. Na het spreken vande opdrachtgever blijkt dat één van onze high potential juristen diebeschikbaar is perfect op de opdracht te passen. Je gaat die middag nog methaar op gesprek bij de opdrachtgever. De afspraak staat ingepland om 1500 uur.
Vervolgens bel je deinterim jurist met het goede nieuws en spreekt af om een kop koffie te drinkenom 1000 uur zodat je alle details kan bespreken. De interim jurist kan zich nugaan voorbereiden op het gesprek later die middag. Ondertussen heb je 2oproepen gemist. Je luistert je voicemail af. Eén van je interim juristen dieop opdracht zit heeft gebeld. Zij is gevraagd om in dienst te treden bij deopdrachtgever. Je belt haar direct terug en nodigt haar voor de volgende daguit voor een lunch om de casus te bespreken. De andere voicemail is van onzewagenparkbeheerder: Je nieuwe leaseauto staat klaar! Dat is fijn, dan kan jemeteen die middag in je nieuwe auto naar de afspraak om 1500 uur. Snel nog een emailsturen ter bevestiging van de afspraak vanmiddag om 1500 uur. Bij deze emailstuur je tevens het CV en de motivatie van de interim jurist mee. Nu kan de opdrachtgever zich ook goed voorbereiden.
Na de lunch werp je eenblik op je email inbox. Je leest een paar updates, nieuwsberichten en reageertop vragen van opdrachtgevers over opzeggingstermijn, verlenging van eenopdracht en een email waar de opdrachtgever bedankt voor de taart die je hadtoegezonden. Om 1400 uur stap je samen met de interim jurist in de auto om naarde afspraak te gaan. Om 1445 uur arriveer je op locatie. Het is nu 1600 uur. Jeloopt samen met de interim jurist bij de opdrachtgever naar buiten. Het gesprekging erg goed. Alle voorbereiding werd in de praktijk gebracht. De opdrachtgeverheeft aan het einde van het gesprek meteen laten weten de interim jurist tewillen inhuren. Of ze morgen al kan starten? Uiteraard!
Snel terug naar kantoor.Je maakt de opdrachtbevestiging in orde en zorgt er voor dat de interim juristalle informatie heeft om morgen goed te kunnen starten. Je laat deopdrachtbevestiging door een collega checken en stuurt deze vervolgens naar deopdrachtgever. Deze stuurt het document per ommegaande per email getekendretour. Een mooie plaatsing voor de komende 5 maanden is een feit.
Spreekt bovenstaande jeaan? Lees dan snel verder of je aan het gewenste profiel voldoet.
DPA richt zich op advies,duurzame en flexibele inzetbaarheid van specialistische professionals en hetontwikkelen van kennis en kunde. Zo helpen we professionals en organisaties omhun prestaties te verbeteren. We kunnen hierbij steunen op ruim 1.700 eigenprofessionals en op een landelijk netwerk van hooggekwalificeerdezelfstandigen.
DPA is in 1992opgericht, is beursgenoteerd aan de Euronext en heeft, naast haar autonomegroei, door meerdere overnames (oa.ConQuaestor, Fagro en PeopleGroup), eengestage groei doorgemaakt. Naast werving & selectie en het detachering vanprofessionals verzorgen we in toenemende mate toegepaste consultancy enprojecten. Onze focus ligt op de vakgebieden Finance, Legal, Engineering &Consultancy, IT, Public, Supply Chain, Marketing en Services.
Via onze gespecialiseerdebusiness units blijven we dicht bij de professionals en opdrachtgevers en wetenwe talenten te verbinden aan de juiste organisaties. En bieden we organisatiesen onze professionals de beste ondersteuning om hun ambities te realiseren. Datis wat DPA als specialisten specialist doet.
DPA Legal Services isonderdeel van DPA en richt zich op het bemiddelen van junior juristen binnenhet bedrijfsleven, de advocatuur en de overheid. Onze werkwijze wordtgekenmerkt door zorgvuldigheid, flexibiliteit en snelheid.
Het team van DPA LegalServices bestaat uit een 7 enthousiaste professionals die elk hun eigenverantwoordelijkheid en focus hebben. Tevens wordt er veel waarde gehecht aanhet werken in teamverband en is er sprake van een intensieve samenwerking metje collega’s van DPA Legal, DPA Tax en DPA Privacy. Er is sprake van een hogedynamiek en geen dag is hetzelfde.
Michael Page, onderdeel van de PageGroup, is één van ’s werelds meest toonaangevende bedrijven op het gebied van werving en selectie. Onze diensten zijn gericht op de bemiddeling van professionals op permanente en interim basis vanuit meer dan 15 verschillende gespecialiseerde disciplines. Michael Page biedt uitstekende opleidingen die tot de beste in de markt behoren en vanwege onze continue groei hebben onze consultants zeer goede (internationale) doorgroeimogelijkheden.
Door ons succes in de markt zoeken wij een ambitieuze, ondernemende en commerciële consultant om de divisie Tax verder te laten groeien. De divisie Tax bemiddelt landelijk ervaren fiscalisten binnen het bedrijfsleven en belastingadviespraktijken. Je moet dan denken aan posities als (senior) Associate, Tax Manager, Tax Director, Head of Tax en partner. De divisie Tax werkt vanuit ons kantoor in Amsterdam. Omdat je een aantal keer per week klanten bezoekt die door het hele land zijn gevestigd, kan je naar eigen inzicht vanuit onze kantoren in Utrecht, Rotterdam en Tilburg werken.
Omschrijving
Alles wat wij doen is gericht op kwaliteit, groei, ontwikkeling en succes voor onze klanten, kandidaten en consultants. Als je het een uitdaging vindt om aan de basis te staan van een sterk groeiende divisie met landelijke verantwoordelijkheid, dan is dit het moment om er bij te komen. Als (senior) Recruitment Consultant heb je de volgende verantwoordelijkheden:
Managen van ons sterke klanten- en kandidatenportfolio:
Managen van het volledige werving- en selectieproces:
Profiel van kandidaat
Aanbod
Consultant, Consultancy, Commercieel, Commercie, verkoop, accountmanagement, business development, recruitment, werving en selectie
ASAP
De maritime/offshore branche is in beweging. Waar de sector nu nog de gevolgen voelt van de lage olieprijs, zijn de vooruitzichten voor de komende paar jaar positief. Daarnaast richt deze sector zich niet meer alleen op de bedrijven die zich van oudsher richten op de winning van fossiele brandstoffen, maar vind er een verschuiving plaats waarbij de focus steeds meer wordt gericht op duurzame alternatieven zoals (offshore) windenergie. Tel hier de technologische ontwikkelingen bij op, en je komt uit op een dynamisch en interessant werkveld.
Maar wat ga jij nu precies doen?
Als enige jurist werk je nauw samen met het management team en rapporteer je aan de CFO. Je bent verantwoordelijk voor het complete juridische palet van de onderneming en bent een pro-actieve business partner. Je houdt je onder andere bezig met het opstellen en uitonderhandelen van (internationale) contracten, het bekijken van aanbestedingsdocumentatie, en voorziet de de organisatie van algemeen juridisch advies.
Jouw dagelijkse werkzaamheden bestaan naast het voorgaande uit:
Jij bent standvastig en in staat om door te pakken. Daarnaast heb je geen moeite met het stellen van prioriteiten. Je beweegt je met gemak door een organisatie waarin veel collega’s voornamelijk een technische achtergrond hebben, en je ziet het als een uitdaging om je te verdiepen in een aantal van deze technische aspecten. Je voelt je op je gemak in een organisatie waar een jonge, informele sfeer heerst.
Daarnaast heb jij:
Het salaris voor deze uitdagende functie is marktconform. Er is sprake van een (wettelijke) reiskostenvergoeding en een variabele bonus indien de organisatie goed presteert. Daarnaast is er een company fitness program en veel gezellige collega’s die je beter leert kennen tijdens het kerstfeest, de zeiltripjes, de gezamenlijke lunch in het bedrijfsrestaurant en de vrijdagmiddag borrel.
Je komt te werken voor Seafox, een toonaangevende internationale offshore jack-up organisatie. Seafox heeft inmiddels de grootste accommodatie/support offshore jack-up fleet ter wereld, bestaande uit 12 zelfhijsende jack-ups. Hiermee verleend Seafox ondersteuning aan de olie, gas en duurzame energie sector. Het bereik van Seafox spreidt zich uit over Europa, MENA en de AP regio. Daarnaast staat verdere internationale uitbreiding op de planning.
De core values van deze groeiende onderneming zijn flexibility, integrity, reliability, safety en teamwork. Jouw bureau staat in Hoofddorp, de hoofdvestiging van Seafox. Hier heerst een informele werksfeer. Daar flexibiliteit belangrijk is, kan in overleg ook thuis worden gewerkt.
Van Schie Advocatuuris een gespecialiseerd advocatenkantoor
gevestigd aan de Spaarndamseweg 82 te Haarlem. Als jong kantoor
zijn we een grote speler op het gebied van bouwrecht, aansprakelijkheidsrecht,
ruimtelijke ordening en onteigeningsrecht in Nederland.
Onze cliënten zijn zowel overheidsinstellingen als toonaangevende
bedrijven en projectontwikkelaars. Onze adviserende rol en de
procespraktijk dekken het gehele proces vanaf verwerving tot
aan de realisatie.
Voor onze organisatie te Haarlem zoeken wij op korte termijn
een talentvolle
Jurist / Advocaat
Van Schie Advocatuur biedt:
Wij bieden een boeiende baan in een compact team en hij of zij
krijgt de mogelijkheid onze cliënten bij te staan op het gebied
van ruimtelijke ordeningsrecht en milieurecht.
Wij vragen:
Wij vragen HBO werk- en denk niveau met enige relevante werkervaring,
bij voorkeur een afgeronde beroepsopleiding /stage binnen de
advocatuur, en een grote mate van zelfstandigheid.
Ben je geïnteresseerd in de vacature Jurist / Advocaat?
Ben je geïnteresseerd en heb je affiniteit met innovatief ondernemerschap
toon dan initiatief en laat een korte brief en CV achter via
onze
sollicitatiepagina
.
Kijk voor meer informatie op
www.vanschieadvocatuur.nl.
Acquisitie n.a.v. deze vacature wordt niet op prijs gesteld.