Qualifications and other requirements
Fur further questions please do not hesitate to contact me on
the number below. Please apply if this is the job for you!
Competitive
Hogan Lovells behoort tot de grootste internationale advocatenkantoren
en heeft meer dan 45 kantoren in Afrika, Azië, Australië, Europa,
Latijns Amerika, het Midden Oosten en de Verenigde Staten. Wereldwijd
werken meer dan 2500 juristen bij Hogan Lovells, waarvan circa
45 advocaten, (kandidaat-) notarissen en fiscalisten aan de Keizersgracht
in Amsterdam.
In Amsterdam wordt geïntegreerd samengewerkt vanuit de business
units Intellectual Property, Media & Technology, Government
Regulatory, Corporate, Mergers & Acquisitions, Banking &
Finance, Tax, Employment en Litigation.
De unit Intellectual Property, Media & Technology adviseert
en procedeert op het gebied van het intellectueel eigendoms-,
media- en informatietechnologierecht. De octrooipraktijk richt
zich op alle technologische gebieden, waaronder Life Sciences,
mobiele communicatie, chemie en elektrotechniek. De unit is toonaangevend
in Nederland.
Wegens uitbreiding van de octrooipraktijk zijn wij op zoek naar
een startende of gevorderde advocaat-stagiaire. Wij zoeken een
talentvolle teamspeler met interesse in techniek, die beschikt
over een gezonde dosis ambitie en zich wil ontplooien binnen
een internationale omgeving.
Geïnteresseerd? Neem contact op met Liesbeth Bakker, Manager
Human Resources, telefoonnummer 020-5533 669 of e-mail je CV,
(middelbare school, bachelor en master)cijferlijsten, motivatie,
scriptie en (stage)beoordelingen naar
amsterdam.recruitment@hoganlovells.com. Zie ook
www.werkenbijhoganlovells.nl.
Het is een internationale praktijk waarin je veel contact hebt
met buitenlandse kantoren en collega’s en waarbij je bijeenkomsten
kunt bijwonen in het buitenland.
Wij komen graag in contact met kandidaten met:
De organisatie
De praktijkgroep IPT van DLA Piper te Amsterdam heeft een toonaangevende
internationale praktijk en clientèle. Met ongeveer 15 advocaten
heeft de praktijkgroep veel expertise in huis verdeeld over diverse
specialisaties, waaronder een mooie procespraktijk op het gebied
van intellectuele eigendom, media, reclame en privacy. Ook het
opstellen en uitonderhandelen van commerciële contracten, waaronder
licentieovereenkomsten en algemene voorwaarden, behoort tot de
dagelijkse IP -praktijk. Intellectuele eigendom omvat onder meer
auteursrechten, merken, modellen en octrooien. Een deel van de
praktijkgroep is gespecialiseerd in de specifieke regelgeving
die betrekking heeft op media, entertainment, sport en reclame.
De IT-specialisten houden zich bezig met E-commerce, automatiseringsprojecten
en outsourcingprojecten. Tevens heeft de praktijkgroep ruime
ervaring op het gebied van privacybescherming, agentuur, distributie,
franchising en samenwerkingsovereenkomsten. Het betreft een zelfstandige
IP-praktijk.
Herken jij jezelf in dit profiel en ben je op korte termijn
beschikbaar? Reageer dan nu en stuur je CV.
Competitive package
Van Doorne te Amsterdam is al 85 jaar één van de meest gerenommeerde
kantoren van Nederland. Van Doorne is een mensenkantoor. Dit
zorgt voor een no-nonsense aanpak en een laagdrempelige, open
manier van werken. De combinatie van hoogwaardige kwaliteit en
persoonlijke betrokkenheid is wat hen onderscheidt.
Van Doorne is groot genoeg om alle specialismen in huis te hebben
én klein genoeg om elkaar te vinden. Zij bieden ruimte voor
vernieuwing, met veel persoonlijke aandacht voor cliënten en
voor elkaar. Van Doorne is verbindend, ondernemend en scherp.
Van Doorne heeft de afgelopen jaren diverse kwaliteitsprijzen
gewonnen, bijvoorbeeld voor haar goede service. De aanbevelingen
in toonaangevende, internationale gidsen onderstrepen deze erkenning
(Legal 500 EMEA Top Tier 2016. Top Ranked Chambers Europe 2016.
IFLR 1000 Recommended Firm 2016).
Het team
De Praktijkgroep Arbeidsrecht bestaat momenteel uit 17 advocaten.
Het team houdt zich bezig met alle terreinen van het individuele
en collectieve arbeidsrecht en medezeggenschapsrecht. Zij adviseren
en procederen voor grote en middelgrote (internationale) bedrijven
en (overheids)instellingen.
Het Arbeidsrecht team heeft ruime praktijkervaring op het gebied
van:
Profiel
Heb jij minimaal 3 jaar werkervaring (deels) binnen het Arbeidsrecht
en voldoe je aan de bovenstaande voorwaarden? Solliciteer dan
nu of neem contact met op met Dana Verveld-Dits voor meer informatie.
Competitive package
Our client is a young and fast growing international company
in IT-solutions. Their employees come from all over the world
to work with other passionately devoted professionals to create
inspiring IT- products. Your new colleagues believe in promoting
a collaborative, fun and inspiring work environment, by that
way they are committed to creating a beautifully designed product
that inspires their clients.
As a commercial Legal Counsel you will provide legal support
and advice to the business (e.g. commercial, R&D, HR,
compliance, finance) and streamline all legal aspects of a fast
growing international IT-company. You will work closely with
sales teams and support them in the bidding processes and commercial
negotiations in the different time zones in which they operate.
You will be drafting and negotiating a wide variety of commercial
contracts, including software license agreements, consultancy
agreements, project implementation and distribution/resell agreements,
and reviewing other commitments for potential risks and liabilities.
In addition, you will protect software and intellectual property
from illegal use. You will continuously work on improving a legal
framework, processes, templates and standard documents, and contribute
to the roll out of internal compliance policies.
You will work together with 2 other legal counsels and report
to the Head of Legal.
The ideal candidate for this challenging and demanding job will
fit the following profile:
Do you want to know more about this challenging position? Please
apply now or contact us.
€60000 – €75000 per year
Organisatie
Dialogue BV is een bureau voor ontwikkeling van talent en organisaties
van hoogopgeleide mensen. Met advies, coaching, mediation en
training ondersteunt Dialogue organisaties in hun organisatieontwikkeling,
teams in hun teamontwikkeling en individuele personen in hun
persoonlijke- en vaardighedenontwikkeling. Dialogue is werkzaam
op de thema’s leiderschap en persoonlijke groei, mediation en
conflictmanagement, ethiek en integriteit en professionele vaardigheden.
Daarnaast voert Dialogue samen met CPO (onderdeel van de Radboud
Universiteit) in Nijmegen de Beroepsopleiding Advocaten uit,
waarbij Dialogue het vaardigheden- en CPO het cognitieve programma
ten uitvoer brengt.
Ambitie
Het is onze ambitie om organisaties te versterken door de mensen
in organisaties te versterken. Dat doen we met goede, concrete
en praktijkgerichte programma’s waar de theorie van managementvaardigheden
wordt vertaald naar de praktijk en direct kan worden toegepast.
We maken daarbij graag gebruik van alle mogelijkheden die de
digitale wereld ons biedt.
Teams
Onze mediators, coaches en trainers zijn hooggekwalificeerde,
ervaren professionals en hebben ruime kennis van en affiniteit
met de professionele wereld van hun cliënten. Zij zijn vaak zelf
afkomstig uit de wereld van de juridische, medische, financiële,
HR of overheidsprofessionals. Zij werken in zelfsturende teams
die geformeerd zijn rond product- en marktcombinaties en worden
ondersteund door een secretaresse.
Locatie
De professionals van Dialogue zijn werkzaam in heel Nederland.
Het kantoor van Dialogue is gevestigd in Bussum, waar Dialogue
over drie locaties beschikt. Vanuit deze locaties worden trainingen,
seminars en client-events georganiseerd en worden mediations
en coaching gegeven.
Werkzaamheden van de consultant/trainer
Profiel
Voor deze functie hechten wij aan de volgende eigenschappen
Wat bieden wij jou?
Voor deze functie krijg je ruime opleiding in het vak van trainer
en word je begeleid door een senior trainer. Wij bieden jou een
salaris dat overeenkomt met de zwaarte van de functie en de mogelijkheid
om je te ontwikkelen in een dynamisch vakgebied in een groeiende
organisatie.
Sollicitatieprocedure
Na de eerste gespreksronde met de manager beroepsopleiding en
HR, vindt een tweede gesprek plaats met de directeur en directe
collega’s en voer je een opdracht uit. Daarna volgt de beslissing
en het arbeidsvoorwaardengesprek.
Solliciteren?
Je sollicitatie en uitgebreide CV kun je uiterlijk 30 januari
2017 sturen aan Dialogue BV, Lindelaan 10, 1405 AK Bussum t.a.v.
Mary Blaauw, HR manager, T: 035-541 18 44, E:
mblaauw@dialoguebv.nl, I:
www.dialoguebv.nl
Voor vragen over deze functie kun je contact opnemen met Cornelie
Bol, manager beroepsopleiding & hoofddocent vaardigheden,
T: 035-541 18 44
OVER RECHTSTAETE
Wij zijn een topkantoor op het gebied van commercieel vastgoed
in brede zin, met een geïntegreerde civiel- en bestuursrechtelijke
praktijk. RechtStaete is opgericht in 2001 en daarmee het eerste
en oudste Nederlandse niche kantoor van vastgoedadvocaten en
belastingadviseurs.
Ruim 15 jaar lang zijn wij adviseur/advocaat van (institutionele)beleggers,
banken, projectontwikkelaars, aannemers, woningcorporaties, overheden,
non-profitorganisaties,
property- en assetmanagers en (vermogende) particulieren. Kortom
alle partijen die actief zijn op de commerciële vastgoedmarkt.
WIJ ZOEKEN EEN ADVOCAAT-STAGIAIRE DIE
JIJ ZULT WERKZAAM ZIJN
RECHTSTAETE BIEDT
Een aangename werkomgeving waar humor zeker niet op de laatste
plaats komt. Regelmatig moet er hard gewerkt worden, maar er
is ook tijd voor bezinning en ontspanning.
Een leergierige en ambitieuze medewerker heeft ruime mogelijkheden
om zichzelf te ontplooien en wordt daarbij ondersteund met goede
begeleiding en opleiding.
Aansprekende cliënten maken het werken bij RechtStaete uitdagend
en interessant. Verder heeft RechtStaete uitstekende arbeidsvoorwaarden.
MEER INFORMATIE
Voor meer informatie kun je contact opnemen met Charles van
Rijckevorsel, partner,
T: 020-5730360
SOLLICITATIE
Biedt bovenstaande mededeling aanleiding om een gesprek aan
te gaan? Stuur dan je sollicitatiebrief en curriculum vitae naar
Luc van Dijk, partner, E:
lvd@RechtStaete.nl.
De financiële sector verandert snel. Steeds meer financiële
marktpartijen melden zich met vernieuwende activiteiten en diensten
terwijl ze niet altijd goed weten aan welke financiële regels
zij moeten voldoen. Als jurist van het Expertisecentrum markttoegang
(ECM) werk je aan het al dan niet toelaten van deze nieuwe financiële
ondernemingen op de markt en het geven van ‘geen bezwaar’ bij
bepaalde toetreding van aandeelhouders. In deze functie krijg
je te maken met uitdagende materie, zowel op de inhoud als in
de samenwerking, en zit je dicht op de actualiteit van nieuwe
deelnemers in de financiële sector. Je treedt pro actief op als
vraagbaak, je neemt het voortouw bij complexe zaken en je hebt
een actieve bijdrage in internationale werkgroepen.
In deze functie ben je verantwoordelijk voor:
ECM bestaat uit een team van circa 15 professionals. De afdeling
maakt deel uit van de divisie Toezicht horizontale functies en
integriteit (THI) en werkt nauw samen met (internationale) collega’s
uit overige expertiseteams en uit afdelingen van het uitvoerend
toezicht, waar de binnentredende instellingen onder toezicht
komen te staan.
Meer informatie
Iris Sluiter, afdelingsmanager, 020 524 3870.
Marjon Reitsma, recruiter, 06 5282 9050.
Arbeidsvoorwaarden
We willen het beste uit onze mensen halen, en dus ook het beste
geven. We streven naar een goede balans tussen werk en privé
voor al onze medewerkers. Daarnaast bieden we een prima salaris
en een modern, flexibel pakket aan arbeidsvoorwaarden. Je krijgt
een jaarcontract met – afhankelijk van goed functioneren en overigens
ongewijzigde (organisatorische) omstandigheden – uitzicht op
voortzetting.
De procedure omvat een uitgebreid antecedentenonderzoek en mogelijk
een e-assessment. Online screening, bijvoorbeeld via zoekmachines
en social networks, kan onderdeel zijn van het selectieproces.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet
op prijs.
Als Interim Legal Counsel treed je in vaste dienst bij DPA Legal en ga je als medewerker binnen ons Legal team op tijdelijke basis aan de slag bij onze opdrachtgevers in de Top 500 van het bedrijfsleven. Hierdoor krijg je de mogelijkheid om in verschillende keukens van toonaangevende bedrijven een kijkje te nemen en de sfeer van uiteenlopende bedrijfsculturen te proeven. Onze consultants geven je persoonlijke begeleiding en gaan in overleg met jou op zoek naar passende opdrachten die aansluiten bij jouw ambities. Wie kan beter vertellen over de praktijk dan onze Interim Legal Counsels zelf? Lees de ervaringen van Isabelle Vollenbrock, Sanne Kennepohl en Pieter van der Meijs.
Binnen DPA Legal bieden wij je een thuisbasis waarop je altijd kunt terugvallen. We stimuleren dat collega’s van elkaar leren en ervaringen uitwisselen door regelmatig (informele) bijeenkomsten met de Interim Legal Counsels te organiseren. Daarnaast investeren wij ook in jouw persoonlijke ontwikkeling als juridisch professional, bijvoorbeeld door het aanbieden van (individuele) opleidingsmogelijkheden.
Meer informatie over werken als interim legal counsel bij DPA Legal
Herken jij jezelf in het volgende?
De functie van Interim Legal Counsel is dé kans om bij verschillende bedrijven binnen te kijken en inhouse ervaring op te doen. Daarnaast krijg jij:
Talent op de juiste Plek leidt tot Geluk. Dat drijft ons om iedere dag het allerbeste uit onszelf te halen bij het plaatsen van de juiste (interim) juridische professionals bij onze opdrachtgevers. DPA Legal bemiddelt al meer dan 9 jaar ervaren juristen binnen de Top 500 in het bedrijfsleven, advocatuur en notariaat. Wij bieden onze opdrachtgevers een totaaloplossing voor juridische interim,- projectmatige- en werving & selectie vraagstukken. Voor de tijdelijke invulling van opdrachten en projecten bemiddelen we onder andere Interim Legal Counsels die bij ons in dienst zijn. Onze specifieke focus en jarenlange ervaring heeft zich vertaald in een ijzersterk netwerk en bewezen trackrecord.
De gemeente Purmerend werkt ‘van buiten naar binnen’: de samenleving
is het vertrekpunt en de gemeente bekijkt wat zij daaraan kan
en moet toevoegen. Onze medewerkers gaan daarom meer en meer
het werkveld in, leggen contact met inwoners en bekijken de situatie
ter plekke. Er wordt minder gewerkt vanuit standaarden maar er
wordt meer gezocht naar de meest optimale oplossing.
Van belang is dat onze medewerkers het lef hebben om op deze
andere manier te gaan werken. Hierbij is het nodig om, buiten
de organisatiestructuur om, samen te werken om het voor de inwoners
van Purmerend gedaan te krijgen.
Heeft het omgevingsrecht geen geheimen voor jou?
De gemeente Purmerend is op zoek naar
Juridisch Beleidsmedewerker Handhaving Omgevingsrecht
(32-36 uur)
Als Juridisch Beleidsmedewerker Handhaving omgevingsrecht weet
je wat er speelt binnen het vakgebied. Je bent breed inzetbaar
op alle onderwerpen die onder het omgevingsrecht (Wabo) vallen,
zoals bouwen, strijdigheid bestemmingsplan, brandveiligheid,
milieu en APV (Algemeen Plaatselijke Verordening).
Je stelt het handhavingsbeleid mede op en geeft daar juridische
uitvoering aan. In de dagelijkse praktijk geef je uitvoering
aan de Nota integrale vergunningverlening en handhaving 2016-2019
en de Uitvoeringsprogramma’s van Purmerend en Beemster. Je stelt
adviezen op met betrekking tot handhaving vraagstukken. Daarnaast
volg je de ontwikkelingen op het werkgebied en bent in staat
jurisprudentie en wet- en regelgeving te vertalen naar de uitvoeringspraktijk.
Je behandelt (mede) bezwaar- en beroepschriften en vertegenwoordigt
(mede) de gemeente in rechte.
Je bent klantgericht met de nodige overtuigingskracht die oog
heeft voor de omgeving. Je bekijkt de vraagstukken vanuit een
frisse brede blik: je overziet de vraagstukken vanuit de Purmerendse
context. Je hebt oog voor wat er werkelijk nodig is en handelt
niet vanuit bestaande of standaard oplossingen. Buiten is leidend
bij alles wat je doet en je houdt dan ook steeds het resultaat
voor de samenleving voor ogen. Je begrijpt als geen ander dat
de thema’s gevoelig kunnen liggen en beschikt dan ook over de
nodige bestuurlijke en politieke sensitiviteit.
De afdeling
De Juridisch Beleidsmedewerker Handhaving werkt voor het team
Vergunningen, Beleid en Advies binnen het domein Ruimtelijk.
Jouw profiel
Wij bieden:
Ben jij een bevlogen type? En omgevingsgericht? Dan gaan we
graag in gesprek met jou!
Ben je na het lezen enthousiast geraakt en ben jij de ideale
kandidaat voor deze functie? Stuur dan uiterlijk
15 januari 2017een korte motivatiebrief en CV via de sollicitatiebutton
onder vermelding van VTH2017JurBel.
Een opdracht of rollenspel kan onderdeel uitmaken van de sollicitatieprocedure.
Wil je graag meer weten over de functie? Dan kun je contact opnemen
met Josina de Bruijn, Teammanager Vergunningen, Beleid en Advies,
0299 – 45 22 96.
Trefwoorden: vacature Jurist Purmerend, Juridisch Professional,
Legal, Noord-Holland