Nieuwsbrief

Top vacatures

Corporate Lawyer

Functieomschrijving

Qualifications and other requirements

  • Master in Dutch Law (with emphasis on company law or notary
    law);
  • Minumum of 3 years relevant working experience gained in an
    organisation active in notary, corporate or financial law.
  • Experience within real estate and/or private equity management
    and funds, financial services or the trust industry is an advantage;
  • Proven track record in developing and maintaining a professional
    network;
  • Excellent Dutch and English written and verbal communication
    skills;
  • Accurate and independent.

Fur further questions please do not hesitate to contact me on
the number below. Please apply if this is the job for you!

Salaris

Competitive

Startende of gevorderde advocaat-stagiaire Intellectueel Eigendom (octrooipraktijk)

Hogan Lovells behoort tot de grootste internationale advocatenkantoren
en heeft meer dan 45 kantoren in Afrika, Azië, Australië, Europa,
Latijns Amerika, het Midden Oosten en de Verenigde Staten. Wereldwijd
werken meer dan 2500 juristen bij Hogan Lovells, waarvan circa
45 advocaten, (kandidaat-) notarissen en fiscalisten aan de Keizersgracht
in Amsterdam.

In Amsterdam wordt geïntegreerd samengewerkt vanuit de business
units Intellectual Property, Media & Technology, Government
Regulatory, Corporate, Mergers & Acquisitions, Banking &
Finance, Tax, Employment en Litigation.

De unit Intellectual Property, Media & Technology adviseert
en procedeert op het gebied van het intellectueel eigendoms-,
media- en informatietechnologierecht. De octrooipraktijk richt
zich op alle technologische gebieden, waaronder Life Sciences,
mobiele communicatie, chemie en elektrotechniek. De unit is toonaangevend
in Nederland.

Wegens uitbreiding van de octrooipraktijk zijn wij op zoek naar
een startende of gevorderde advocaat-stagiaire. Wij zoeken een
talentvolle teamspeler met interesse in techniek, die beschikt
over een gezonde dosis ambitie en zich wil ontplooien binnen
een internationale omgeving.

Geïnteresseerd? Neem contact op met Liesbeth Bakker, Manager
Human Resources, telefoonnummer 020-5533 669 of e-mail je CV,
(middelbare school, bachelor en master)cijferlijsten, motivatie,
scriptie en (stage)beoordelingen naar
amsterdam.recruitment@hoganlovells.com. Zie ook
www.werkenbijhoganlovells.nl.

Associate IP

Functieomschrijving

Het is een internationale praktijk waarin je veel contact hebt
met buitenlandse kantoren en collega’s en waarbij je bijeenkomsten
kunt bijwonen in het buitenland.

Wij komen graag in contact met kandidaten met:

  • Minimaal 5 jaar ervaring op dit vakgebied in de (internationale)
    advocatuur
  • Overtuigende en energieke persoonlijkheid
  • Een praktisch instelling, oplossingsgericht karakter, teamspeler
    mentaliteit een ondernemende aard
  • Goede beheersing van de Engelse taal

De organisatie

De praktijkgroep IPT van DLA Piper te Amsterdam heeft een toonaangevende
internationale praktijk en clientèle. Met ongeveer 15 advocaten
heeft de praktijkgroep veel expertise in huis verdeeld over diverse
specialisaties, waaronder een mooie procespraktijk op het gebied
van intellectuele eigendom, media, reclame en privacy. Ook het
opstellen en uitonderhandelen van commerciële contracten, waaronder
licentieovereenkomsten en algemene voorwaarden, behoort tot de
dagelijkse IP -praktijk. Intellectuele eigendom omvat onder meer
auteursrechten, merken, modellen en octrooien. Een deel van de
praktijkgroep is gespecialiseerd in de specifieke regelgeving
die betrekking heeft op media, entertainment, sport en reclame.
De IT-specialisten houden zich bezig met E-commerce, automatiseringsprojecten
en outsourcingprojecten. Tevens heeft de praktijkgroep ruime
ervaring op het gebied van privacybescherming, agentuur, distributie,
franchising en samenwerkingsovereenkomsten. Het betreft een zelfstandige
IP-praktijk.

Herken jij jezelf in dit profiel en ben je op korte termijn
beschikbaar? Reageer dan nu en stuur je CV.

Salaris

Competitive package

Advocaat medewerker arbeidsrecht

Functieomschrijving

Van Doorne te Amsterdam is al 85 jaar één van de meest gerenommeerde
kantoren van Nederland. Van Doorne is een mensenkantoor. Dit
zorgt voor een no-nonsense aanpak en een laagdrempelige, open
manier van werken. De combinatie van hoogwaardige kwaliteit en
persoonlijke betrokkenheid is wat hen onderscheidt.

Van Doorne is groot genoeg om alle specialismen in huis te hebben
én klein genoeg om elkaar te vinden. Zij bieden ruimte voor
vernieuwing, met veel persoonlijke aandacht voor cliënten en
voor elkaar. Van Doorne is verbindend, ondernemend en scherp.
Van Doorne heeft de afgelopen jaren diverse kwaliteitsprijzen
gewonnen, bijvoorbeeld voor haar goede service. De aanbevelingen
in toonaangevende, internationale gidsen onderstrepen deze erkenning
(Legal 500 EMEA Top Tier 2016. Top Ranked Chambers Europe 2016.
IFLR 1000 Recommended Firm 2016).

Het team

De Praktijkgroep Arbeidsrecht bestaat momenteel uit 17 advocaten.
Het team houdt zich bezig met alle terreinen van het individuele
en collectieve arbeidsrecht en medezeggenschapsrecht. Zij adviseren
en procederen voor grote en middelgrote (internationale) bedrijven
en (overheids)instellingen.

Het Arbeidsrecht team heeft ruime praktijkervaring op het gebied
van:

  • Reorganisaties en herstructurering
  • Overgang van onderneming
  • Outsourcing
  • (Europese) medezeggenschapskwesties
  • Individueel en collectief ontslagrecht
  • Cao-vraagstukken
  • (Collectieve) aanpassing en harmonisering van arbeidsvoorwaarden
  • Flexibilisering van arbeid
  • Bestuurdersontslag en beloningen
  • De zieke werknemer
  • Werkgeversaansprakelijkheid
  • Concurrentie van ex-werknemers.

Profiel

  • Juridisch uitstekend onderlegd
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in
    woord en geschrift
  • Teamplayer
  • Ondernemend en acquisitief en commercieel slagvaardig
  • Uitstekende sociale en communicatieve vaardigheden
  • Ambitieus, praktisch en collegiaal
  • Scherp en ondernemend

Heb jij minimaal 3 jaar werkervaring (deels) binnen het Arbeidsrecht
en voldoe je aan de bovenstaande voorwaarden? Solliciteer dan
nu of neem contact met op met Dana Verveld-Dits voor meer informatie.

Salaris

Competitive package

Legal Counsel

Functieomschrijving

Our client is a young and fast growing international company
in IT-solutions. Their employees come from all over the world
to work with other passionately devoted professionals to create
inspiring IT- products. Your new colleagues believe in promoting
a collaborative, fun and inspiring work environment, by that
way they are committed to creating a beautifully designed product
that inspires their clients.

As a commercial Legal Counsel you will provide legal support
and advice to the business (e.g. commercial, R&D, HR,
compliance, finance) and streamline all legal aspects of a fast
growing international IT-company. You will work closely with
sales teams and support them in the bidding processes and commercial
negotiations in the different time zones in which they operate.
You will be drafting and negotiating a wide variety of commercial
contracts, including software license agreements, consultancy
agreements, project implementation and distribution/resell agreements,
and reviewing other commitments for potential risks and liabilities.
In addition, you will protect software and intellectual property
from illegal use. You will continuously work on improving a legal
framework, processes, templates and standard documents, and contribute
to the roll out of internal compliance policies.

You will work together with 2 other legal counsels and report
to the Head of Legal.

The ideal candidate for this challenging and demanding job will
fit the following profile:

  • University degree in law;
  • At least 4 years of experience as a commercial legal counsel
    in IT/software/technology industry;
  • Proven excellent contract drafting and negotiating skills in
    English;
  • Ability to efficiently close deals consistent with an optimal
    balance of legal/business risks;
  • Business and result oriented with hands on and flexible attitude;
  • Motivated and enthusiastic team player with strong analytical,
    issue-spotting and investigatory skills – able to quickly analyse
    complex factual situations and identify, understand and evaluate
    key risk issues;
  • Service minded self-starter with ability to work independently
    with great communication and interpersonal skills.

Do you want to know more about this challenging position? Please
apply now or contact us.

Salaris

€60000 – €75000 per year

Consultant/trainer Vaardigheden en Ethiek

Organisatie

Dialogue BV is een bureau voor ontwikkeling van talent en organisaties
van hoogopgeleide mensen. Met advies, coaching, mediation en
training ondersteunt Dialogue organisaties in hun organisatieontwikkeling,
teams in hun teamontwikkeling en individuele personen in hun
persoonlijke- en vaardighedenontwikkeling. Dialogue is werkzaam
op de thema’s leiderschap en persoonlijke groei, mediation en
conflictmanagement, ethiek en integriteit en professionele vaardigheden.
Daarnaast voert Dialogue samen met CPO (onderdeel van de Radboud
Universiteit) in Nijmegen de Beroepsopleiding Advocaten uit,
waarbij Dialogue het vaardigheden- en CPO het cognitieve programma
ten uitvoer brengt.

Ambitie

Het is onze ambitie om organisaties te versterken door de mensen
in organisaties te versterken. Dat doen we met goede, concrete
en praktijkgerichte programma’s waar de theorie van managementvaardigheden
wordt vertaald naar de praktijk en direct kan worden toegepast.
We maken daarbij graag gebruik van alle mogelijkheden die de
digitale wereld ons biedt.

Teams

Onze mediators, coaches en trainers zijn hooggekwalificeerde,
ervaren professionals en hebben ruime kennis van en affiniteit
met de professionele wereld van hun cliënten. Zij zijn vaak zelf
afkomstig uit de wereld van de juridische, medische, financiële,
HR of overheidsprofessionals. Zij werken in zelfsturende teams
die geformeerd zijn rond product- en marktcombinaties en worden
ondersteund door een secretaresse.

Locatie

De professionals van Dialogue zijn werkzaam in heel Nederland.
Het kantoor van Dialogue is gevestigd in Bussum, waar Dialogue
over drie locaties beschikt. Vanuit deze locaties worden trainingen,
seminars en client-events georganiseerd en worden mediations
en coaching gegeven.

Werkzaamheden van de consultant/trainer

  • Ontwikkelen en verzorgen van trainingen voor Dialogue en de
    Beroepsopleiding Advocaten in het vak beroepsattitude en beroepsethiek
    en het vaardighedenprogramma;
  • Ontwikkelen van materiaal en e-learning voor beroepsattitude
    en beroepsethiek;
  • Ontwikkelen en nakijken van toetsen beroepsattitude en beroepsethiek; 
  • Bijhouden van know how op het gebied van beroepsethiek van advocaten
    en ontwikkelingen in de advocatuur;
  • Schrijven van artikelen en het geven van lezingen;
  • Plegen van acquisitie;
  • Ontwikkelen van en zorgen voor vaardigheden- en ethiek trainingen
    voor Dialogue in het kader van de permanente educatie.

Profiel

  • Je hebt 5 tot 7 jaar ervaring als advocaat of bedrijfsjurist;
  • Je kiest voor een stap uit de advocatuur en in de wereld van
    het trainen in vaardigheden en om het onderwerp Ethiek en Integriteit
    op de kaart te zetten; 
  • Kennis van compliance vraagstukken en riskmanagement is een
    pre;
  • Je hebt interesse in integriteitsbeleid en gedragsrecht en integriteit
    is voor jou een kernwaarde; 
  • Je ICT affiniteit en kennis bieden de basis voor het leren over
    en ontwikkelen van e-learning;
  • Je bent geïnteresseerd in de didactische kant van trainen en
    opleiden of bereid daarin kennis op te doen. 

Voor deze functie hechten wij aan de volgende eigenschappen

  • Je beschikt over uitstekende communicatieve en presentatievaardigheden;
  • Je vertegenwoordigt de kernwaarden van Dialogue: professioneel,
    proactief, positief, persoonlijk en passie;
  • Het onderwerp Ethiek en Integriteit vormt een rode draad in
    jouw handelen en daarom spreekt deze functie je zo aan;
  • Je volgt nauwgezet de nationale en internationale ontwikkelingen
    in de advocatuur;
  • Je bent sterk in het netwerken en weet kansen om te zetten in
    activiteiten en afspraken;
  • Je kan goed plannen, hebt overzicht en je bent organisatorisch
    sterk;
  • Je hebt uitstekende kennis van de Nederlandse taal in woord
    en geschrift. 

Wat bieden wij jou?

Voor deze functie krijg je ruime opleiding in het vak van trainer
en word je begeleid door een senior trainer. Wij bieden jou een
salaris dat overeenkomt met de zwaarte van de functie en de mogelijkheid
om je te ontwikkelen in een dynamisch vakgebied in een groeiende
organisatie.

Sollicitatieprocedure

Na de eerste gespreksronde met de manager beroepsopleiding en
HR, vindt een tweede gesprek plaats met de directeur en directe
collega’s en voer je een opdracht uit. Daarna volgt de beslissing
en het arbeidsvoorwaardengesprek.

Solliciteren?

Je sollicitatie en uitgebreide CV kun je uiterlijk 30 januari
2017 sturen aan Dialogue BV, Lindelaan 10, 1405 AK Bussum t.a.v.
Mary Blaauw, HR manager, T: 035-541 18 44, E:
mblaauw@dialoguebv.nl, I:
www.dialoguebv.nl

Voor vragen over deze functie kun je contact opnemen met Cornelie
Bol, manager beroepsopleiding & hoofddocent vaardigheden,
T: 035-541 18 44

Advocaat-Stagiaire Vastgoedrecht

OVER RECHTSTAETE

Wij zijn een topkantoor op het gebied van commercieel vastgoed
in brede zin, met een geïntegreerde civiel- en bestuursrechtelijke
praktijk. RechtStaete is opgericht in 2001 en daarmee het eerste
en oudste Nederlandse niche kantoor van vastgoedadvocaten en
belastingadviseurs.

Ruim 15 jaar lang zijn wij adviseur/advocaat van (institutionele)beleggers,
banken, projectontwikkelaars, aannemers, woningcorporaties, overheden,
non-profitorganisaties,

property- en assetmanagers en (vermogende) particulieren. Kortom
alle partijen die actief zijn op de commerciële vastgoedmarkt.



WIJ ZOEKEN EEN ADVOCAAT-STAGIAIRE DIE

  • bijna of recent is afgestudeerd in het Nederlands recht dan
    wel 1 tot 2 jaar ervaring heeft in de advocatuur of als bedrijfsjurist;
  • affiniteit heeft met juridische aspecten van het vastgoed zoals
    huur, bouw, koop/verkoop en projectontwikkeling dan wel de ambitie
    heeft om zich daarin te verdiepen;
  • analytisch is en over sterke mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden
    beschikt;
  • commercieel is ingesteld en graag betrokken is bij onze organisatie;
  • bereid is om in wisselende teamverbanden te werken.

JIJ ZULT WERKZAAM ZIJN

  • op het gebied van het algemene contractenrecht, koop, huur en
    andere vastgoed gerelateerde rechtsgebieden, maar mogelijk ook
    actief zijn in zaken op het gebied van het bestuursrecht;
  • in een gemengde advies-, transactie- en procespraktijk.

RECHTSTAETE BIEDT

Een aangename werkomgeving waar humor zeker niet op de laatste
plaats komt. Regelmatig moet er hard gewerkt worden, maar er
is ook tijd voor bezinning en ontspanning.

Een leergierige en ambitieuze medewerker heeft ruime mogelijkheden
om zichzelf te ontplooien en wordt daarbij ondersteund met goede
begeleiding en opleiding.

Aansprekende cliënten maken het werken bij RechtStaete uitdagend
en interessant. Verder heeft RechtStaete uitstekende arbeidsvoorwaarden.



MEER INFORMATIE

Voor meer informatie kun je contact opnemen met Charles van
Rijckevorsel, partner,
T: 020-5730360



SOLLICITATIE

Biedt bovenstaande mededeling aanleiding om een gesprek aan
te gaan? Stuur dan je sollicitatiebrief en curriculum vitae naar
Luc van Dijk, partner, E:
lvd@RechtStaete.nl.

Ervaren jurist met affiniteit voor innovaties in de financiële sector

De financiële sector verandert snel. Steeds meer financiële
marktpartijen melden zich met vernieuwende activiteiten en diensten
terwijl ze niet altijd goed weten aan welke financiële regels
zij moeten voldoen. Als jurist van het Expertisecentrum markttoegang
(ECM) werk je aan het al dan niet toelaten van deze nieuwe financiële
ondernemingen op de markt en het geven van ‘geen bezwaar’ bij
bepaalde toetreding van aandeelhouders. In deze functie krijg
je te maken met uitdagende materie, zowel op de inhoud als in
de samenwerking, en zit je dicht op de actualiteit van nieuwe
deelnemers in de financiële sector. Je treedt pro actief op als
vraagbaak, je neemt het voortouw bij complexe zaken en je hebt
een actieve bijdrage in internationale werkgroepen.

Inhoud van de functie

Als prudentieel toezichthouder fungeert DNB voor diverse instellingen
als poortwachter tot de financiële sector. In deze functie geef
je uitvoering aan deze activiteit in samenwerking met de relevante
toezichthouders en experts, soms ook in internationaal verband.
Je krijgt als eerste te maken met nieuwe initiatieven op de financiële
markten en beoordeelt of een onderneming binnen de reikwijdte
van de prudentiële toezichtwetgeving valt. Je bent ook betrokken
bij toetreding van aandeelhouders van onder toezicht staande
ondernemingen, als daarvoor een ‘verklaring van geen bezwaar’
is vereist.

In deze functie ben je verantwoordelijk voor:

  • Het behandelen van complexe aanvragen voor vergunningen, verklaringen
    van geen bezwaar en notificatieverzoeken. Het kan gaan om diverse
    instellingen, zoals banken, verzekeraars, betaalinstellingen
    en trustkantoren.
  • Deelname aan diverse nationale en internationale projectgroepen
    en kennisnetwerken, bijvoorbeeld als onderdeel van de werkzaamheden
    van het bankentoezicht in Europees verband.
  • Als expert ben je betrokken bij de totstandkoming van wet- en
    regelgeving en bij het vormen van beleidsstandpunten van DNB. 
Functie-eisen

Je bent bekend met het doorgronden van nieuwe, complexe vraagstukken
op gebied van de financiële sector. Je kan met collega’s van
verschillende afdelingen en met diverse achtergronden, goede
resultaten bereiken. Je bent vaardig en doortastend in het leiden
van een project. Je hebt een brede juridische kennis en belangstelling
en bent bereid om je continu te verdiepen in nieuwe materie.

  • Een academische opleiding in een juridische richting afgerond
    en actuele kennis van financieel recht en/of van vennootschapsrecht.
  • Minimaal 5 jaar relevante juridische werkervaring, bijvoorbeeld
    als advocaat of als jurist in de financiële sector.
  • Affiniteit met innovaties in de financiële sector.
  • Je beschikt over een uitstekende schriftelijke en mondelinge
    uitdrukkingsvaardigheid, zowel in het Nederlands als in het Engels. 
Afdelingsprofiel

DNB heeft als taak het bewaken van de financiële stabiliteit,
onder andere door het uitoefenen van goed toezicht op de in Nederland
actieve financiële ondernemingen. Het Expertisecentrum markttoegang
(ECM) fungeert als ‘poortwachter’ voor alle financiële ondernemingen
die op de Nederlandse markt actief willen worden en waarbij DNB
een toezichthoudende rol vervuld, zoals banken, verzekeraars,
trustkantoren en betaalinstellingen.

ECM bestaat uit een team van circa 15 professionals. De afdeling
maakt deel uit van de divisie Toezicht horizontale functies en
integriteit (THI) en werkt nauw samen met (internationale) collega’s
uit overige expertiseteams en uit afdelingen van het uitvoerend
toezicht, waar de binnentredende instellingen onder toezicht
komen te staan.

Meer informatie

Iris Sluiter, afdelingsmanager, 020 524 3870.

Marjon Reitsma, recruiter, 06 5282 9050.

Arbeidsvoorwaarden

We willen het beste uit onze mensen halen, en dus ook het beste
geven. We streven naar een goede balans tussen werk en privé
voor al onze medewerkers. Daarnaast bieden we een prima salaris
en een modern, flexibel pakket aan arbeidsvoorwaarden. Je krijgt
een jaarcontract met – afhankelijk van goed functioneren en overigens
ongewijzigde (organisatorische) omstandigheden – uitzicht op
voortzetting.

  • Het jaarsalaris bestaat uit 13 maandsalarissen en 8% vakantietoeslag
    berekend over 13 maanden.
  • Pensioenopbouw op basis van middelloon met voorwaardelijke indexatie,
    eigen bijdrage in de premie 6,1%.
  • DNB kent een 36-urige werkweek, met de mogelijkheid om – afhankelijk
    van je werkzaamheden – flexibel te werken.
  • DNB is gevestigd in het centrum van Amsterdam en goed bereikbaar
    met het openbaar vervoer.
  • DNB is toonaangevend op het gebied van kennis. Wij vinden het
    belangrijk dat onze medewerkers zich blijven ontwikkelen. Niet
    alleen om te zorgen dat je vakinhoudelijk bijblijft, maar vooral
    ook om je talenten en competenties te stimuleren. Daarom bieden
    we je voortdurend mogelijkheden om te leren en te groeien, zowel
    op persoonlijk als op professioneel vlak. 
Solliciteren

Als sollicitatie ontvangen wij graag uiterlijk 31 januari 2017
een motivatiebrief en een compleet cv.

De procedure omvat een uitgebreid antecedentenonderzoek en mogelijk
een e-assessment. Online screening, bijvoorbeeld via zoekmachines
en social networks, kan onderdeel zijn van het selectieproces.



Acquisitie naar aanleiding van deze vacature stellen wij niet
op prijs.

DPA’s Interim Legal Counsel

Wat je gaat doen

Als Interim Legal Counsel treed je in vaste dienst bij DPA Legal en ga je als medewerker binnen ons Legal team op tijdelijke basis aan de slag bij onze opdrachtgevers in de Top 500 van het bedrijfsleven. Hierdoor krijg je de mogelijkheid om in verschillende keukens van toonaangevende bedrijven een kijkje te nemen en de sfeer van uiteenlopende bedrijfsculturen te proeven. Onze consultants geven je persoonlijke begeleiding en gaan in overleg met jou op zoek naar passende opdrachten die aansluiten bij jouw ambities. Wie kan beter vertellen over de praktijk dan onze Interim Legal Counsels zelf? Lees de ervaringen van Isabelle Vollenbrock, Sanne Kennepohl en Pieter van der Meijs.

Binnen DPA Legal bieden wij je een thuisbasis waarop je altijd kunt terugvallen. We stimuleren dat collega’s van elkaar leren en ervaringen uitwisselen door regelmatig (informele) bijeenkomsten met de Interim Legal Counsels te organiseren. Daarnaast investeren wij ook in jouw persoonlijke ontwikkeling als juridisch professional, bijvoorbeeld door het aanbieden van (individuele) opleidingsmogelijkheden.

Meer informatie over werken als interim legal counsel bij DPA Legal

Jouw Profiel

Herken jij jezelf in het volgende?

  • Afgeronde opleiding WO-Rechten;
  • Tussen de 3,5 en 8 jaar werkervaring als advocaat en/of als bedrijfsjurist;
  • Werkervaring op het gebied van (Internationaal) Contractenrecht, Ondernemingsrecht, M&A en/of Banking & Finance;
  • Een praktische instelling, klantgericht en communicatief vaardig;
  • Een grote mate van enthousiasme, flexibiliteit en aanpassingsvermogen;
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden in Nederlands en Engels;
  • Minstens 32 uur per week beschikbaar.

Wat je van ons kunt verwachten

De functie van Interim Legal Counsel is dé kans om bij verschillende bedrijven binnen te kijken en inhouse ervaring op te doen. Daarnaast krijg jij:

  • Afwisselende opdrachten, die aansluiten bij jouw ontwikkeling;
  • Een professioneel en enthousiast team;
  • Een goed salaris en een aantrekkelijk pakket secundaire arbeidsvoorwaarden;
  • Een individueel opleidingsbudget, waarbij een opleiding bij de Grotius Academie tot de mogelijkheden behoort.

Je werkomgeving

Talent op de juiste Plek leidt tot Geluk. Dat drijft ons om iedere dag het allerbeste uit onszelf te halen bij het plaatsen van de juiste (interim) juridische professionals bij onze opdrachtgevers. DPA Legal bemiddelt al meer dan 9 jaar ervaren juristen binnen de Top 500 in het bedrijfsleven, advocatuur en notariaat. Wij bieden onze opdrachtgevers een totaaloplossing voor juridische interim,- projectmatige- en werving & selectie vraagstukken. Voor de tijdelijke invulling van opdrachten en projecten bemiddelen we onder andere Interim Legal Counsels die bij ons in dienst zijn. Onze specifieke focus en jarenlange ervaring heeft zich vertaald in een ijzersterk netwerk en bewezen trackrecord.

Juridisch Beleidsmedewerker Handhaving Omgevingsrecht

De gemeente Purmerend werkt ‘van buiten naar binnen’: de samenleving
is het vertrekpunt en de gemeente bekijkt wat zij daaraan kan
en moet toevoegen. Onze medewerkers gaan daarom meer en meer
het werkveld in, leggen contact met inwoners en bekijken de situatie
ter plekke. Er wordt minder gewerkt vanuit standaarden maar er
wordt meer gezocht naar de meest optimale oplossing.

Van belang is dat onze medewerkers het lef hebben om op deze
andere manier te gaan werken. Hierbij is het nodig om, buiten
de organisatiestructuur om, samen te werken om het voor de inwoners
van Purmerend gedaan te krijgen.

Heeft het omgevingsrecht geen geheimen voor jou?

De gemeente Purmerend is op zoek naar

Juridisch Beleidsmedewerker Handhaving Omgevingsrecht

(32-36 uur)

Als Juridisch Beleidsmedewerker Handhaving omgevingsrecht weet
je wat er speelt binnen het vakgebied. Je bent breed inzetbaar
op alle onderwerpen die onder het omgevingsrecht (Wabo) vallen,
zoals bouwen, strijdigheid bestemmingsplan, brandveiligheid,
milieu en APV (Algemeen Plaatselijke Verordening).

Je stelt het handhavingsbeleid mede op en geeft daar juridische
uitvoering aan. In de dagelijkse praktijk geef je uitvoering
aan de Nota integrale vergunningverlening en handhaving 2016-2019
en de Uitvoeringsprogramma’s van Purmerend en Beemster. Je stelt
adviezen op met betrekking tot handhaving vraagstukken. Daarnaast
volg je de ontwikkelingen op het werkgebied en bent in staat
jurisprudentie en wet- en regelgeving te vertalen naar de uitvoeringspraktijk.
Je behandelt (mede) bezwaar- en beroepschriften en vertegenwoordigt
(mede) de gemeente in rechte.

Je bent klantgericht met de nodige overtuigingskracht die oog
heeft voor de omgeving. Je bekijkt de vraagstukken vanuit een
frisse brede blik: je overziet de vraagstukken vanuit de Purmerendse
context. Je hebt oog voor wat er werkelijk nodig is en handelt
niet vanuit bestaande of standaard oplossingen. Buiten is leidend
bij alles wat je doet en je houdt dan ook steeds het resultaat
voor de samenleving voor ogen. Je begrijpt als geen ander dat
de thema’s gevoelig kunnen liggen en beschikt dan ook over de
nodige bestuurlijke en politieke sensitiviteit.

De afdeling

De Juridisch Beleidsmedewerker Handhaving werkt voor het team
Vergunningen, Beleid en Advies binnen het domein Ruimtelijk.

Jouw profiel

  • HBO werk- en denkniveau 
  • Meerdere jaren ervaring als Juridisch Beleidsmedewerker
  • Kennis van het vakgebied VTH (o.a. omgevingsrecht en APV)
  • Hebt oog voor de ontwikkelingen; 
  • Bent resultaat- en klantgericht met de nodige overtuigingskracht
  • Bent politiek sensitief en bent in staat de vertaalslag naar
    het werkveld te maken. 

Wij bieden:

  • ontwikkelingsmogelijkheden, zowel vakinhoudelijk als persoonlijk 
  • een fijne werkomgeving in een team met hart voor Purmerend 
  • functieschaal 10, max. € 4.121,- o.b.v. 36 uur 
  • een tijdelijke aanstelling voor de duur van een jaar met mogelijkheid
    tot verlenging 

Ben jij een bevlogen type? En omgevingsgericht? Dan gaan we
graag in gesprek met jou!

Ben je na het lezen enthousiast geraakt en ben jij de ideale
kandidaat voor deze functie? Stuur dan uiterlijk
15 januari 2017een korte motivatiebrief en CV via de sollicitatiebutton
onder vermelding van VTH2017JurBel.

Een opdracht of rollenspel kan onderdeel uitmaken van de sollicitatieprocedure.
Wil je graag meer weten over de functie? Dan kun je contact opnemen
met Josina de Bruijn, Teammanager Vergunningen, Beleid en Advies,
0299 – 45 22 96.



Trefwoorden: vacature Jurist Purmerend, Juridisch Professional,
Legal, Noord-Holland