Nieuwsbrief

Top vacatures

Legal Counsel Real Estate

Functieomschrijving

Our internationa client targets segments of the real estate
market where demand exceeds supply. For each core business, our
clients aims to maximise shareholder value and return on investment
through pro-active management, a dynamic acquisition and disposals
policy, and a high level of expertise in the management of major
development and refurbishment projects.

In the Netherlands, the company has a strong focus on high-quality
shopping centres.

Do you like to work for a fast-growing dynamic international
company? For the Dutch office, based near Schiphol/ Amsterdam
we are looking for an enthusiastic and business-wise

Legal Counsel.


Are you a Legal talent focussed on commercial real estate?

Your role

As legal counsel you will be responsible for all legal aspects
of the commercial real estate portfolio, including investment
and divestment, leasing, project development and disputes, with
the emphasis on lease law. You have excellent knowledge of commercial
law and experience in real estate and lease law.

You will work closely with general management, heads of departments
and support staff. As legal counsel you will be responsible for
drafting and reviewing various legal documents. Your duties will
also include handling and managing claims and disputes, giving
day-to-day support to the various departments and managing external
lawyers.

Your profile

We are looking for a legal counsel who can contribute to the
business ambition of our company. You are business-oriented,
pro-active, result-driven and entrepreneurial and you are able
to draft concise legal analyses. Naturally, you are able to anticipate
possible risks and long-term consequences. Further requirements:

  • Masters in Dutch Law
  • At least 4 years experience in the above-mentioned areas
  • Experienced in drafting commercial contracts
  • Knowledge of real estate and lease law
  • Multi-tasking capabilities
  • Pragmatic, communicative, steadfast
    ,act with integrity
  • Fluent in English and Dutch
  • Team player, service provider mentality

Do you want to know more about this challenging position? Apply
now or contact us.

Functieeisen

Real Estate

Salaris

Competitive

Senior Juridisch Projectadviseur

Haarlemmermeer is een van de grootste gemeenten in Nederland
met 144.500 inwoners. 18.500 hectare land, opgebouwd uit 26 kernen
levert een gebied vol spannende contrasten op. We hebben weidse
landschappen en boerenland en indrukwekkende stedelijke architectuur
en hightech multinationals. En niet te vergeten Schiphol. We
zijn een jonge gemeente, maar hebben tegelijk een rijke historie,
onder andere terug te vinden in de Stelling van Amsterdam met
haar 19e eeuwse gemalen. Haarlemmermeer is volop in ontwikkeling.
Het is een dynamische plek waar mensen graag willen wonen, werken
en recreëren. Het is hier groen en stads tegelijk.

Het bouwen aan Haarlemmermeer en het managen van onze organisatie
vraagt om gedrevenheid. Heb jij dat, in combinatie met resultaatgerichtheid,
dan pas je goed bij ons. En bij onze ambitie om een van de beste
servicegemeenten van Nederland te worden. Daar hebben we professionele

mensen bij nodig, die midden in de maatschappij staan. We bieden
je alle kansen om je breed te ontwikkelen, hebben interessante
arbeidsvoorwaarden en bieden iedere dag een andere werkvloer.

Cluster Grond- en Vastgoedzaken

Cluster Grond- en Vastgoedzaken stelt zich ten doel op professionele
wijze invulling te geven aan het gemeentelijk grond- en vastgoedbeleid
en adviseert bij de voorbereiding en uitvoering van ruimtelijke
en investeringsprojecten. Binnen het nieuwe cluster zijn voor
de taakvelden grond en vastgoed alle taken op het gebied van
beleid, (project)advisering, verwerving, uitgifte en beheer samengebracht.
Het cluster staat voor een solide grondbeleid waarbij situationeel
grondbeleid het uitgangspunt is.

De uitgangspunten voor het grondbeleid en voor de financiële
verantwoording zijn in diverse beleidsnota’s vastgelegd en daarmee
geborgd. De beleidsnota’s worden regelmatig geactualiseerd. Advisering
aan ruimtelijke projecten vormt een ander belangrijk onderdeel
van het takenpakket. Ten aanzien van het vastgoed streeft het
cluster naar een optimale balans tussen maatschappelijk en financieel
rendement van de gemeentelijke vastgoedportefeuille. Een planmatige
aanpak vormt hiervoor de basis. De ambitie is om ook voor dit
taakveld tot een stevige verankering van deze aanpak in een strategische
agenda, beleidsnota’s en (meer)jarenplannen te komen.

Team Grondzaken

Team Grondzaken bestaat uit planeconomen, projectadviseurs op
het gebied van samenwerkingsconstructies en contractvorming en
uitgifte juristen (circa 16FTE). Het team is verantwoordelijk
voor strategische beleidsontwikkeling op de eigen terreinen.
Hiertoe behoort het opstellen en regelmatig actualiseren van
diverse beleidsnota’s en verordeningen, zoals bijvoorbeeld de
Grondprijzennota. Daarnaast geeft het team vakinhoudelijk en
projectadvies over alle vormen van grondontwikkeling binnen de
gemeentelijke organisatie. Het team draagt zorg voor een professionele
uitvoering van alle grondtransacties (koop en verkoop), uitgifte
in erfpacht en vestiging van zakelijke rechten. Dit alles is
gericht op de realisatie van ruimtelijke, economische en maatschappelijke
doelen.

Functieomschrijving

Als senior juridisch projectadviseur adviseer je over het opstellen
van complexe contracten en beoordeel je deze op (beheers)risico’s.
In voorkomende gevallen neem je deel aan de te voeren onderhandelingen
en adviseer je de directie, het management en de projectmanagers
over op te stellen onderhandelingsstrategieën. Je toetst projecten/programma’s
in het kader van wet- en regelgeving en bepaalt de haalbaarheid
en kritische succesfactoren.

Taken:

  • Je stelt complexe contracten/overeenkomsten op en toetst deze
    aan de huidige wetgeving;
  • Je brengt alle mogelijke projectrisico’s in kaart en stelt beheersmaatregelen
    voor;
  • Je verricht scenariostudies en ontwikkelt beleid op je vakgebied;
  • Je signaleert kansen en knelpunten en doet voorstellen om deze
    te benutten dan wel op te lossen;
  • Je ontwikkelt en onderhoudt een adequaat netwerk van contacten
    binnen en buiten de gemeente op het gebied van planeconomie,
    grondbeleid en grondexploitaties.

Functie-eisen:

  • Afgeronde relevante universitaire opleiding; 
  • Je hebt minimaal 10 jaar ervaring als juridisch adviseur bij
    complexe (ruimtelijke) projecten;
  • Je hebt kennis van de Wet Ruimtelijke Ordening en van de ontwikkelingen
    rondom de Omgevingswet;
  • Je beschikt over goede politieke sensitiviteit en hebt ervaring
    met het omgaan met ambtelijke top en bestuur;
  • Je beschikt over een zeer sterk ontwikkeld analytisch vermogen
    en weet het overzicht te bewaren; 
  • Je weet ambtelijk, politiek en maatschappelijk draagvlak te
    creëren door je deskundigheid, uitstraling, dynamiek en enthousiasme; 
  • Je beschikt over zeer goede communicatieve vaardigheden, bent
    ambitieus en bereid je verder te ontwikkelen;
  • Je weet bestaande in- en externe netwerken te onderhouden en
    uit te bouwen en treedt op als representant van de gemeente.

Solliciteren?

Herken je jezelf in bovenstaande omschrijving? Laat dan je CV
en motivatie achter via onze
websitewaarin je aangeeft wat jouw focus is, wat jou inspireert
in deze functie en onze gemeente.

De functie is ingeschaald in schaal 13 max. €5814,00 op basis
van een 36-urige werkweek. Een assessment kan onderdeel uit maken
van de selectieprocedure. De sluitingsdatum voor de functie is
15 januari 2017.



Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs
gesteld.

Adviseur Uitgifte

Haarlemmermeer is een van de grootste gemeenten in Nederland
met 144.500 inwoners. 18.500 hectare land, opgebouwd uit 26 kernen
levert een gebied vol spannende contrasten op. We hebben weidse
landschappen en boerenland en indrukwekkende stedelijke architectuur
en hightech multinationals. En niet te vergeten Schiphol. We
zijn een jonge gemeente, maar hebben tegelijk een rijke historie,
onder andere terug te vinden in de Stelling van Amsterdam met
haar 19e eeuwse gemalen. Haarlemmermeer is volop in ontwikkeling.
Het is een dynamische plek waar mensen graag willen wonen, werken
en recreëren. Het is hier groen en stads tegelijk.

Het bouwen aan Haarlemmermeer en het managen van onze organisatie
vraagt om gedrevenheid. Heb jij dat, in combinatie met resultaatgerichtheid,
dan pas je goed bij ons. En bij onze ambitie om een van de beste
servicegemeenten van Nederland te worden. Daar hebben we professionele
mensen bij nodig, die midden in de maatschappij staan. We bieden
je alle kansen om je breed te ontwikkelen, hebben interessante
arbeidsvoorwaarden en bieden iedere dag een andere werkvloer.

Cluster Grond- en Vastgoedzaken

Cluster Grond- en Vastgoedzaken stelt zich ten doel op professionele
wijze invulling te geven aan het gemeentelijk grond- en vastgoedbeleid
en adviseert bij de voorbereiding en uitvoering van ruimtelijke
en investeringsprojecten. Binnen het nieuwe cluster zijn voor
de taakvelden grond en vastgoed alle taken op het gebied van
beleid, (project)advisering, verwerving, uitgifte en beheer samengebracht.

Het cluster staat voor een solide grondbeleid waarbij situationeel
grondbeleid het uitgangspunt is. De uitgangspunten voor het grondbeleid
en voor de financiële verantwoording zijn in diverse beleidsnota’s
vastgelegd en daarmee geborgd. De beleidsnota’s worden regelmatig
geactualiseerd. Advisering aan ruimtelijke projecten vormt een
ander belangrijk onderdeel van het takenpakket. Ten aanzien van
het vastgoed streeft het cluster naar een optimale balans tussen
maatschappelijk en

financieel rendement van de gemeentelijke vastgoedportefeuille.
Een planmatige aanpak vormt hiervoor de basis. De ambitie is
om ook voor dit taakveld tot een stevige verankering van deze
aanpak in een strategische agenda, beleidsnota’s en (meer)jarenplannen
te komen.

Team Grondzaken

Team Grondzaken bestaat uit planeconomen, projectadviseurs op
het gebied van samenwerkingsconstructies en contractvorming en
uitgifte juristen (circa 16FTE). Het team is verantwoordelijk
voor strategische beleidsontwikkeling op de eigen terreinen.
Hiertoe behoort het opstellen en regelmatig actualiseren van
diverse beleidsnota’s en verordeningen, zoals bijvoorbeeld de
Grondprijzennota. Daarnaast geeft het team vakinhoudelijk en
projectadvies over alle vormen van grondontwikkeling binnen de
gemeentelijke organisatie. Het team draagt zorg voor een professionele
uitvoering van alle grondtransacties (koop en verkoop), uitgifte
in erfpacht en vestiging van zakelijke rechten. Dit alles is
gericht op de realisatie van ruimtelijke, economische en maatschappelijke
doelen.



Functieomschrijving


Beschikking over grond is één van de sturingsmiddelen die de
gemeente heeft om haar ambities in projecten en ruimtelijke ontwikkelingen
te bevorderen. Dit houdt in dat wij meewerken aan het realiseren
van ruimtelijke visies en voor de gemeente bedrijfseconomisch
en maatschappelijk rendement willen behalen door te ondernemen
met grond.

Als adviseur uitgifte heb je een heldere visie op grondbeleid.
Je weet waar je over praat als het gaat om aankopen, beheren
en verkopen van onroerend goed. Voor jou is het een uitdaging
om zo veel mogelijk rendement te halen uit het ondernemen met
grond. Je bent een allround adviseur, commercieel gedreven en
je bent een kei in onderhandelen op het gebied van grondtransacties
(o.a. bedrijventerreinen) en privaatrechtelijke overeenkomsten.
De nadruk van je werkzaamheden ligt op de uitgifte van (commerciële)
gronden.

Taken:

  • Het opstellen van anterieure/posterieure/koop overeenkomsten; 
  • Verkoop van percelen grond/bloot eigendom percelen grond;
  • Uitgifte in erfpacht;
  • Vestigen van opstalrechten;
  • Vestigen van erfdienstbaarheden;
  • (Mede) vorm geven aan het uitgiftebeleid.

Functie-eisen

  • Afgeronde universitaire opleiding op het gebied van rechten
    of gelijkwaardig; 
  • Je hebt zeer ruime bewezen ervaring als (senior) adviseur uitgifte
    binnen de vastgoedsector (project aan- en verkoop);
  • Je weet de organisatie goed te vertegenwoordigen wanneer er
    samengewerkt wordt met externe partijen; 
  • Je begrijpt zowel de private- als de publieke sector;
  • Je bent bekend met verschillende vormen van (samenwerkings-)overeenkomsten; 
  • Je hebt een heldere en bondige schrijfstijl;
  • Je bent commercieel ingesteld, een stevige onderhandelaar en
    scherp in de analyse, waardoor jouw adviezen de nodige impact
    hebben;
  • Je bent een teamplayer, hebt een klant- en servicegerichte instelling,
    bent onafhankelijk, integer en beschikt over politieke en omgevingssensitiviteit;
  • Je bent, bij voorkeur, goed bekend met erfpacht.

Solliciteren?

Herken je jezelf in bovenstaande omschrijving? Laat dan je CV
en motivatie achter via onze
websitewaarin je aangeeft wat jouw focus is, wat jou inspireert
in deze functie en onze gemeente.

De functie is ingeschaald in schaal 11 max. €4721,00 op basis
van een 36-urige werkweek. Een assessment kan onderdeel uit maken
van de selectieprocedure. De sluitingsdatum voor de functie is
15 januari 2017.



Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs
gesteld.

Interim Legal Counsel

Wat je gaat doen

Als Interim Legal Counsel treed je in vaste dienst bij DPA Legal en ga je als medewerker binnen ons Legal team op tijdelijke basis aan de slag bij onze opdrachtgevers in de Top 500 van het bedrijfsleven. Hierdoor krijg je de mogelijkheid om in verschillende keukens van toonaangevende bedrijven een kijkje te nemen en de sfeer van uiteenlopende bedrijfsculturen te proeven. Onze consultants geven je persoonlijke begeleiding en gaan in overleg met jou op zoek naar passende opdrachten die aansluiten bij jouw ambities. Wie kan beter vertellen over de praktijk dan onze Interim Legal Counsels zelf? Lees de ervaringen van Isabelle Vollenbrock, Sanne Kennepohl en Pieter van der Meijs.

Binnen DPA Legal bieden wij je een thuisbasis waarop je altijd kunt terugvallen. We stimuleren dat collega’s van elkaar leren en ervaringen uitwisselen door regelmatig (informele) bijeenkomsten met de Interim Legal Counsels te organiseren. Daarnaast investeren wij ook in jouw persoonlijke ontwikkeling als juridisch professional, bijvoorbeeld door het aanbieden van (individuele) opleidingsmogelijkheden.

Meer informatie over werken als interim legal counsel bij DPA Legal

Jouw Profiel

Herken jij jezelf in het volgende?

  • Afgeronde opleiding WO-Rechten;
  • Tussen de 3,5 en 8 jaar werkervaring als advocaat en/of als bedrijfsjurist;
  • Werkervaring op het gebied van (Internationaal) Contractenrecht, Ondernemingsrecht, M&A en/of Banking & Finance;
  • Een praktische instelling, klantgericht en communicatief vaardig;
  • Een grote mate van enthousiasme, flexibiliteit en aanpassingsvermogen;
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden in Nederlands en Engels;
  • Minstens 32 uur per week beschikbaar.

Wat je van ons kunt verwachten

De functie van Interim Legal Counsel is dé kans om bij verschillende bedrijven binnen te kijken en inhouse ervaring op te doen. Daarnaast krijg jij:

  • Afwisselende opdrachten, die aansluiten bij jouw ontwikkeling;
  • Een professioneel en enthousiast team;
  • Een goed salaris en een aantrekkelijk pakket secundaire arbeidsvoorwaarden;
  • Een individueel opleidingsbudget, waarbij een opleiding bij de Grotius Academie tot de mogelijkheden behoort.

Je werkomgeving

Talent op de juiste Plek leidt tot Geluk. Dat drijft ons om iedere dag het allerbeste uit onszelf te halen bij het plaatsen van de juiste (interim) juridische professionals bij onze opdrachtgevers. DPA Legal bemiddelt al meer dan 9 jaar ervaren juristen binnen de Top 500 in het bedrijfsleven, advocatuur en notariaat. Wij bieden onze opdrachtgevers een totaaloplossing voor juridische interim,- projectmatige- en werving & selectie vraagstukken. Voor de tijdelijke invulling van opdrachten en projecten bemiddelen we onder andere Interim Legal Counsels die bij ons in dienst zijn. Onze specifieke focus en jarenlange ervaring heeft zich vertaald in een ijzersterk netwerk en bewezen trackrecord.

Sollicitatieprocedure

Voor meer informatie over deze functie kan je contact opnemen met Ammarens Lycklama à Nijeholt, recruiter, via

M 06-11599436
E ammarens.lycklama@dpa.nl

Kandidaat notaris Corporate

Functieomschrijving

DLA Piper Nederland is onderdeel van DLA Piper, een van de grootste
juridische dienstverleners wereldwijd. DLA Piper is gevestigd
in ruim 78 steden verdeeld over 34 landen in Europa, Azië, Afrika,
het Midden-Oosten, Australië, Canada en de Verenigde Staten.
Als DLA Piper zijn zij een relatief jong merk. DLA Piper is in
korte tijd gegroeid en heeft de ambitie om verder te groeien.
De vestiging in Amsterdam combineert het beste van twee werelden:
ze zijn diepgeworteld in de Nederlandse markt, maar profiteren
ook van de voordelen en uitdagingen van de internationale omvang.
Ook de medewerkers profiteren van deze internationale slagkracht.


Bij DLA Piper Nederland werken we met ruim 100 juristen in verschillende
teams (praktijkgroepen en sectorteams) samen om de cliënten full-service
dienstverlening te kunnen bieden van het hoogste niveau. Dat
doen ze voor grote Nederlandse cliënten en voor toonaangevende
internationale ondernemingen uit verschillende sectoren.

De praktijkgroep Corporate richt zich op de ondernemingsrechtelijke
transactie- en adviespraktijk. De praktijkgroep bestaat uit een
team van zowel (kandidaat-) notarissen als advocaten dat voornamelijk
grote ondernemingen adviseert bij diverse transacties, (her)structureringen
en andere vennootschapsrechtelijke werkzaamheden. De praktijk
kenmerkt zich door een goede mix van nationale en internationale
cliënten.

Het team is mede vanwege de groeiende praktijk op zoek naar
een enthousiaste kandidaat notaris met een voltooide beroepsopleiding
(associate). Je houdt je binnen de praktijkgroep voor een belangrijk
deel bezig met de advisering en begeleiding van transacties.
Je werkt samen met ambitieuze en enthousiaste collega’s, maar
krijgt daarnaast veel vrijheid en zelfstandigheid. Bij grensoverschrijdende
transacties werk je nauw samen met collega’s in het buitenland.
Je levert een actieve bijdrage aan de verdere uitbouw van de
praktijkgroep.

Ik kom graag in contact met kandidaten met:

* Minimaal 4 jaar relevante werkervaring in het (corporate)
notariaat

* Sterke analytische vaardigheden

* Goede beheersing van zowel de Nederlandse als de Engelse taal

De ontwikkeling van onze mensen vindt DLA Piper belangrijk.
Daarbij spelen zij zelf een actieve rol. DLA Piper vindt de groei
en ontplooiing van haar medewerkers een voorwaarde voor succes.
Zij bieden naast goede arbeidsvoorwaarden aan elke medewerker
de mogelijkheid tot verdere ontwikkeling door een persoonlijk
ontwikkelingsprogramma.


Herken jij jezelf in het bovenstaande profiel en ben jij op
korte termijn beschikbaar? Reageer dan nu via onze website.

Salaris

Competitive

Advocaat medewerker Internationaal arbeidsrecht

Functieomschrijving

Van Doorne is al 85 jaar één van de meest gerenommeerde kantoren
van Nederland. Van Doorne is een mensenkantoor. Dit zorgt voor
een no-nonsense aanpak en een laagdrempelige, open manier van
werken. De combinatie van hoogwaardige kwaliteit en persoonlijke
betrokkenheid is wat hen onderscheidt.

Van Doorne is groot genoeg om alle specialismen in huis te hebben
én klein genoeg om elkaar te vinden. Zij bieden ruimte voor vernieuwing,
met veel persoonlijke aandacht voor cliënten en voor elkaar.
Van Doorne is verbindend, ondernemend en scherp. Van Doorne heeft
de afgelopen jaren diverse kwaliteitsprijzen gewonnen, bijvoorbeeld
voor haar goede service. De aanbevelingen in toonaangevende,
internationale gidsen onderstrepen deze erkenning (Legal 500
EMEA Top Tier 2016. Top Ranked Chambers Europe 2016. IFLR 1000
Recommended Firm 2016).

Het team

De Praktijkgroep Arbeidsrecht bestaat momenteel uit 17 advocaten.
Het team houdt zich bezig met alle terreinen van het individuele
en collectieve arbeidsrecht en medezeggenschapsrecht. Zij adviseren
en procederen voor grote en middelgrote internationale bedrijven
en (overheids)instellingen.

Het Arbeidsrecht team heeft ruime praktijkervaring op het gebied
van:

  • Reorganisaties en herstructurering
  • Overgang van onderneming
  • Outsourcing
  • Internationaal arbeidsrecht
  • (Europese) medezeggenschapskwesties
  • Individueel en collectief ontslagrecht
  • Cao-vraagstukken
  • (Collectieve) aanpassing en harmonisering van arbeidsvoorwaarden
  • Flexibilisering van arbeid
  • Bestuurdersontslag en beloningen
  • De zieke werknemer
  • Werkgeversaansprakelijkheid
  • Concurrentie van ex-werknemers.

Profiel

  • Juridisch uitstekend onderlegd
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in
    woord en geschrift
  • Teamplayer
  • Ondernemend en acquisitief en commercieel slagvaardig
  • Uitstekende sociale en communicatieve vaardigheden
  • Ambitieus, praktisch en collegiaal
  • Scherp en ondernemend

Heb jij minimaal 3 jaar werkervaring (deels) binnen het internationale
Arbeidsrecht en voldoe je aan de bovenstaande voorwaarden? Solliciteer
dan direct of neem contact op met Dana Verveld-Dits voor meer
informatie.

Salaris Competitive

Recruitment Consultant Legal

Functieomschrijving

Belangrijke onderdelen van de functie zijn het:

  • Acquireren en managen van opdrachten bij bestaande en nieuwe
    relaties;
  • Ontwikkelen en onderhouden van het klanten- en kandidatennetwerk;
  • In overleg met de klant vaststellen van de recruitmentstrategie;
  • Selecteren, interviewen, beoordelen en begeleiden van kandidaten
    gedurende het recruitmentproces.

Wij bieden

Wij bieden een afwisselende functie, binnen een informele werkomgeving,
waarbij zelfstandigheid centraal staat, maar je toch in teamverband
werkzaam bent. Robert Walters investeert in haar consultants
onder andere door intensieve training en begeleiding. Robert
Walters heeft een uniek Master Class trainingsprogramma waarin
25 jaar ervaring samenkomt om nieuwe consultants zo snel vertrouwd
te maken met dit fantastische vakgebied.

De keuze voor de functie van Recruitment Consultant bij Robert
Walters impliceert hard werken, maar daar staat veel tegenover.
Je ontmoet interessante mensen, kijkt bij allerlei organisaties
in de keuken en werkt zelfstandig in een team met gemotiveerde,
enthousiaste collega’s. Wij onderscheiden ons in het niveau en
talent van onze mensen. Onze cultuur is er een van ‘afspraak
is afspraak’ en naast de focus op resultaat is er ruimte voor
humor.

Wij vragen

  • Juridische opleiding op academisch niveau;
  • Minimaal 2 jaar werkervaring in een juridische omgeving;
  • Een sprankelende persoonlijkheid met communicatieve en commerciële
    slagkracht;
  • Servicegerichtheid en inzicht in menselijk gedrag.

Over Robert Walters

Robert Walters is de internationale specialist op het gebied
van werving en selectie voor juridische, financiële, tax, treasury
en IT posities. Wij vervullen zowel permanente als interim vacatures.
Tot onze gevarieerde cliëntenportefeuille rekenen wij een groot
aantal bekende en toonaangevende binnen- en buitenlandse multinationals.

Wij hebben een ambitieuze groeidoelstelling, waarbij de kwaliteit
van onze dienstverlening voorop staat. Daarom zijn wij op zoek
naar Recruitment Consultants die het verschil kunnen en willen
maken.

Indien deze functie je aanspreekt solliciteer dan direct.

Salaris

Competitive package

Senior Legal Counsel

Functieomschrijving

Functie inhoud

Als Senior Legal Counsel ben je een generalist met een hands-on
mentaliteit. Je bent een ervaren jurist met een commerciële instelling
die de diverse bedrijfsprocessen binnen de organisatie ondersteunt.
Je onderhandelt met externe stakeholders, zoals klanten, leveranciers
en adviseurs.

Jouw takenpakket bestaat onder andere uit;

  • Onderhandelen en opstellen van diverse contracten.
  • Zorgdragen voor een goed Compliance beleid.
  • Projectmanagement en aansturen van externe advocaten bij procedures.
  • Zorgdragen voor alle voorkomende juridische vraagstukken.
  • Creëren van Legal awareness binnen de organisatie.

Functie eisen

  • Afgeronde studie WO Nederland.
  • Minimaal 6 jaar relevante werkervaring in de advocatuur of bedrijfsleven.
  • Kennis van aanbestedingsrecht.
  • Brede expertise op het gebied van ondernemingsrecht en contracten.
  • Fulltime beschikbaar.
  • Vloeiende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal.

Herken jij jezelf in bovenstaand profiel en wil je meer weten
over deze functie en opdrachtgever? Neem dan graag contact op!

Functieeisen

Contractenrecht

Salaris

€70000 – €95000 per year + car

Pragmatische Bedrijfsjurist

Voor onze opdrachtgever, een financiële instelling in de Randstad,
zijn wij op zoek naar een:

Pragmatische Bedrijfsjurist

Pragmatisch, aanpakken, zelfstandig werken en flexibiliteit
zijn belangrijke sleutelwoorden in deze functie.

Werkzaamheden:

  • Juridisch aanspreekpunt voor de organisatie (adviseren van de
    directie en de afdelingen);
  • Opstellen en beoordelen van diverse contracten;
  • Begeleiden van juridische procedures;
  • Deelnemen aan diverse (multidisciplinaire) projecten;
  • Marketingacties beoordelen op geldende wetgeving;
  • Behandelen van fraudes;
  • Onderhouden van contact met de toezichthouders;
  • Adviseren inzake de afhandeling van klachten;
  • Opstellen van beleid n.a.v. nieuwe wetgeving;
  • Juridisch beheer van alle vennootschappen.

Functie-eisen:

  • Afgeronde universitaire opleiding Rechten;
  • Circa 3 -6 jaar relevante werkervaring in de financiële sector;
  • Affiniteit met bankproducten en de financiële sector;
  • Kennis van Wft;
  • Beroepsopleiding Bedrijfsjuristen is een pré;
  • Gevoel voor en betrokkenheid met de business;
  • Sterke communicatieve en sociale vaardigheden;
  • Pragmatisch;
  • Accuraat;
  • Goed kunnen schrijven;
  • Goede kennis van de Engelse taal (in woord en geschrift);
  • Zelfstandig;
  • Helicopterview;
  • Teamplayer.
Aanbod:

  • Uitdagende functie bij een dynamisch bedrijf;
  • Marktconforme beloning;
  • Uitstekende opleidings- en ontplooiingsmogelijkheden.
Heb je interesse en herken je jezelf in dit profiel dan ontvangen
we graag je cv op
m.emond@nljuristen.nl.

NL Juristen BV

Slijkstraat 6

1381 BA Weesp

(T) 0294 – 450900

(E)
m.emond@nljuristen.nl

(I)
www.nljuristen.nl

Junior Kandidaat-Notaris (circa 0-1 jaar ervaring)

Voor onze opdrachtgever, een professioneel en ambitieus advieskantoor
in Amsterdam en/of Rotterdam, zijn wij op zoek naar een:

Junior Kandidaat-Notaris (circa 0-1 jaar ervaring)

Werkzaamheden:

  • Corporate housekeeping intern en extern;
  • Oprichten en onderhouden van B.V. ’s; 
  • Het geven van juridische ondersteuning aan klanten op gebied
    van het ondernemingsrecht;
  • Interne ondernemingsrechtelijke advisering aan juridische consultants;
  • Het onderhouden van contacten met cliënten;
  • Het bewaken van de voortgang van de dossiers;

Profiel:

  • Een recente afgeronde opleiding Notarieel Recht is een eis;
  • Ervaring is geen vereiste, een stage binnen de zakelijke dienstverlening
    alsmede extra curriculaire activiteiten in een zakelijke omgeving
    zijn wel een vereiste; 
  • Affiniteit en aantoonbare interesse in het ondernemingsrecht
    is een eis;
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in
    woord en geschrift;
  • Zelfstandig, kwaliteitsgericht en een probleemoplossend vermogen;
  • Communicatief zeer vaardig, out going, gedrevenheid en werken
    met een passie;
  • Een pro actieve en ondernemende instelling. 

Het betreft hier een kwalitatief hoogstaand advieskantoor, professioneel
en ambitieus. Er werken zeer gedreven en goed gemotiveerde, vaak
hoog opgeleide medewerkers in een dynamische en internationale
omgeving. Het is de bedoeling dat je hier de beroepsopleiding
gaat volgen!

Er zijn bijzonder goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden
waaronder een zeer goed startsalaris, een auto, een laptop en
een telefoon!

Herken je jezelf in bovenstaand profiel dan ontvangen we graag
je cv via NL Juristen op emailadres
n.riviere@nljuristen.nl.