Directeur bedrijfsvoering Functioneel Parket
Ministerie van Justitie en Veiligheid, Openbaar Ministerie
Functieomschrijving
In je positie als directeur bedrijfsvoering van het Functioneel Parket geef je inhoud aan drie rollen. Als lid van de parketleiding ben je samen met de hoofdofficieren van justitie verantwoordelijk voor de parketresultaten. Je garandeert de gewenste vervlechting van het primaire proces en de bedrijfsvoering.
In je tweede rol denk je als directeur bedrijfsvoering mee met concernbrede ontwikkelingen, richtlijnen en uniformering. En in je derde rol fungeer je als trekker van veranderingen bij het Openbaar Ministerie, vanuit programma’s als OM 2020, Strafvordering 2020 en digitaliseringsambities. Hierbij werk je nauw samen met de plaatsvervangende hoofdofficieren en leg je rechtstreeks verantwoording af aan het College en de procureur-generaal bedrijfsvoering. Concrete taken zijn onder meer:
Als directeur bedrijfsvoering ben je lid van de parketleiding en het managementteam. In samenspraak met de hoofdofficier en de plaatsvervangend hoofdofficier ben je verantwoordelijk voor een parket. Je wordt benoemd door het College van procureurs-generaal.
Functionele aansturing vindt plaats binnen de geldende concernkaders. Hierin ben je verantwoordelijk voor de resultaten van de bedrijfsvoering. Als directeur bedrijfsvoering neem je deel aan het kernberaad bedrijfsvoering en het gremium van alle directeuren bedrijfsvoering uit het land, inclusief de procureur-generaal die is belast met de portefeuille bedrijfsvoering. Ook neem je deel aan landelijke programma’s, stuur- en/of werkgroepen.
Functie-eisen
Arbeidsvoorwaarden
Salarisniveau: schaal 16
Maandsalaris: Min €5.882 – Max. €8.047 (bruto)
Dienstverband: Tijdelijke aanstelling met uitzicht op vaste aanstelling
Contractduur: Tijdelijke aanstelling met uitzicht op vaste aanstelling
Maximaal aantal uren per week: 36
Overige arbeidsvoorwaarden
Naast het salaris en vakantiegeld kun je rekenen op een eindejaarsuitkering, de zogeheten dertiende maand. De Rijksoverheid hecht sterk aan persoonlijke groei en loopbaanontwikkeling en biedt daarvoor tal van mogelijkheden. Tot de secundaire arbeidsvoorwaarden behoren onder meer maximaal 55% betaald ouderschapsverlof (onder voorwaarden), studiefaciliteiten, een extra verlofregeling voor ouderen en een vergoeding woon-werkverkeer. Bovendien kun je je arbeidsvoorwaardenpakket deels zelf samenstellen.
Bijzonderheden
Voor meer inhoudelijke informatie kun je contact opnemen met Marjolein ten Kroode, PG-bedrijfsvoering, via 088-6998423 en de waarnemend Hoofdofficier van het functioneel parket Margreet Fröberg, via 088-6995354
Voor vragen over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Mieke Buijs, MD-adviseur, 0611229091, of Simone Koenis, MD-adviseur 06-18301661 (uitsluitend in de periode van 19 juni t/m 4 juli 2019).
Zie hier de vacature op www.om.nl
Solliciteren
Ministerie van Justitie en Veiligheid, Openbaar Ministerie nodigt je uit op hun site te solliciteren. Via onderstaande knop verlaat je deze site ga je direct naar het sollicitatieformulier. Het Rijk hecht waarde aan een diverse en inclusieve organisatie. Werken in divers samengestelde teams maakt ons effectiever, innovatiever en het werk leuker. Een ieder wordt daarom uitgenodigd te solliciteren.
De functie
De werkzaamheden bestaan uit ongeveer 70% uit het behandelen van dossiers. De overige 30% zijn onder meer (verbeteren van) processen, werkwijzen, samenwerking en de kwaliteit. Deze taken worden verdeeld tussen de senioren.
Kerntaken
Dit heb je
Daarnaast
Voor alle medewerkers van de Gemeente Amsterdam gelden “open, actief en integer” als basiswaarden.
Dit krijg je
Sollicitatieprocedure
Heb je belangstelling voor deze functie? Reageer dan uiterlijk 15 juni 2019 onder vermelding van Senior Jurist VTH- 19040266 via de sollicitatiebutton!
Let op: deze vacature staat zowel intern als extern uit. De voorrangsregels worden in acht gehouden. Verplichte mobiliteitskandidaten hebben voorrang op interne kandidaten en interne kandidaten hebben voorrang op externe kandidaten
Vragen over deze vacature
Neem voor meer inhoudelijke informatie over de functie contact op met Rodine Oldewarris (teammanager stadsdeel Zuid) op 06-19294403. Je kunt ook contact opnemen met Roos de By (teammanager stadsdeel Nieuw West) op 06-20909963.
Voor meer informatie over de sollicitatieprocedure kun je contact opnemen met Milène Moennasing (recruiter).
De organisatie
De gemeente Amsterdam wil graag voor klanten op een eenduidige manier werken en diensten verlenen. Dit geldt ook voor de zeven afdelingen Vergunningen Toezicht en Handhaving die zijn ondergebracht bij de stadsdelen. Vanuit jouw plek, bij een van de stadsdelen, werk je met het gezicht naar buiten en met meer aandacht voor wat er in de gebieden speelt. De stadsdelen kennen nog wel eenieder een eigen organisatie met specifieke opgaven in de verschillende gebieden maar medewerkers kunnen flexibel, stadsbreed, ingezet worden.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.
Trefwoorden: Juridisch, Amsterdam, Overheid, handhaving, vergunningen, dossiers, regionaal.
CMS is een van de grootste advocatenkantoren ter wereld met meer dan 70 kantoren in ruim 40 landen. CMS biedt gespecialiseerde juridische en fiscale diensten. Wij onderscheiden ons daarbij door betrokkenheid en kennis van onze cliënten en de sectoren waarin zij actief zijn.
In Nederland behoort CMS tot de toonaangevende juridische dienstverleners, met ruim 160 advocaten, notarissen en belastingadviseurs die actief zijn vanuit Amsterdam, Brussel en Utrecht.
Ben jij te slim om alleen advocaat te zijn?
Werken bij CMS betekent veel meer dan alleen juridisch inhoudelijk op topniveau actief zijn. Je moet verder kunnen kijken dan je vakgebied groot is en innovatief en internationaal bezig zijn. En het is essentieel dat je je kunt verplaatsen in je cliënt. We kijken niet alleen naar je kennis, maar vooral ook naar je persoonlijkheid, drijfveren en motivatie. Wat je kunt, is een randvoorwaarde, wie je bent is cruciaal. Wij investeren immers veel in je wanneer je bij ons kantoor komt en wij verwachten daarom hetzelfde van jou.
Voor onze praktijkgroep Banking & Finance op ons kantoor in Amsterdam zijn wij op zoek naar een
Advocaat-stagiaire Restructuring & Insolvency
De praktijkgroep Banking & Finance bestaat in totaal uit 18 advocaten die op hoog niveau hun werk verrichten. Tot deze praktijkgroep behoort ook de afdeling Restructuring & Insolvency.
De advocaten van de afdeling Restructuring & Insolvency adviseren zowel Nederlandse als buitenlandse financiële instellingen en ondernemingen (en hun bestuurders en commissarissen) op het gebied van zekerheden, (dreigende) discontinuïteit, insolventie en bij de herstructurering van ondernemingen. Voor deze cliënten worden ook gerechtelijke procedures gevoerd.
Advocaten van de afdeling worden regelmatig benoemd tot stille bewindvoerder, bewindvoerder in surseances van betaling en curator in faillissementen. De afdeling is betrokken (geweest) bij grote, spraakmakende surseances en faillissementen zoals DSB Beheer, Plaza Centers, Deutsche Land, McGregor Group, Portugal Telecom International Finance (Oi), Heiploeg en thans het Slotervaart ziekenhuis.
De afdeling werkt nauw samen met vergelijkbare praktijkgroepen in andere CMS jurisdicties en participeert actief in grensoverschrijdende praktijkgroepen.
Advocaten van de afdeling zijn daarnaast als promovendus, docent, hoofdredacteur en auteur betrokken bij gezaghebbende publicaties op het terrein van het zekerheden- en insolventierecht en participeren actief in Nederlandse en internationale specialisten-verenigingen en organisaties zoals INSOLAD en INSOL Europe.
Voornaamste werkzaamheden en verantwoordelijkheden
– Het begeleiden van (financiële) instellingen en ondernemingen bij (dreigende) discontinuïteit (van kredietnemers);
– Het financieel en/of vennootschappelijk (her)structureren van ondernemingen;
– Het adviseren en/of procederen over (uitwinning van) zekerheden;
– Het ondersteunen van bewindvoerders en curatoren bij de afwikkeling van surseances en faillissementen;
Wij vragen
– Een afgeronde studie Nederlands recht met uitstekende cijfers;
– Sterke analytische vaardigheden en goede communicatieve vaardigheden, zowel in het Nederlands als in het Engels;
– Stevige persoonlijkheid en stressbestendigheid;
– Enthousiasme, zelfstandigheid, pro-activiteit en ambitie;
– Sociale vaardigheid en betrokkenheid.
Wij bieden
– Een dynamische en open werkomgeving;
– Een internationaal georiënteerde praktijk;
– Ruime opleidings- en specialisatiekansen;
– Goede begeleiding. en samenwerking in een groeiend team;
– Secondment mogelijkheden in CMS jurisdicties
Wil je meer informatie?
Neem voor meer informatie contact op met Misha Verbeek (Recruiter), op telefoonnummer +31 20 3016 261, e-mail: misha.verbeek@cms-dsb.com of met Marc van Zanten of Marcel Groenewegen (Advocaat-aandeelhouders) op telefoonnummer +31 20 3016416, e-mail: marc.vanzanten@cms-dsb.com en marcel.groenewegen@cms-dsb.com.
Wil je solliciteren?
Graag ontvangen wij een sollicitatiebrief met curriculum vitae. Deze kun je per e-mail sturen aan: recruitment@cms-dsb.com t.a.v. Misha Verbeek
Bijzonderheden
Een assessment maakt onderdeel uit van de selectieprocedure.
Bij HEUSSEN zijn we trots op ons werk en laten we rechtenstudenten graag zien wat we doen in onze praktijkgroepen Ondernemingsrecht, Banking & Finance, Arbeidsrecht, Commercial Contracting & Litigation en Notariaat.
Wij hebben plaats voor ambitieuze studenten in de laatste fase van hun studie die kennis willen maken met en mee willen werken in onze internationale praktijk. We verwachten van student-stagiaires een meer dan bovengemiddelde interesse, maar vooral veel enthousiasme.
Een stage duurt gemiddeld acht weken en HEUSSEN betaalt een stagevergoeding.
Werkzaamheden
Je neemt deel aan jurisprudentielunches, helpt bij het voorbereiden van processtukken, het beantwoorden van rechtsvragen, het vervaardigen van conceptbrieven aan cliënten, advocaten en wederpartijen. Je wordt begeleid door een advocaat of kandidaat-notaris die je bij alle facetten van ons vak betrekt. Waar mogelijk ga je mee naar besprekingen en zittingen.
Sollicitatieprocedure
Jouw motivatiebrief, CV, cijferlijsten en eventuele (student-)stagebeoordelingen kun je sturen naar hr@heussen-law.nl. Voor meer informatie kun je contact opnemen met Peggy Loogman, kantoormanager (peggy.loogman@heussen-law.nl of 020 312 28 04).
Milieu Inspecteur
32-36 uur | Amstelveen
Wie zijn wij?
De organisatie van gemeente Amstelveen en Aalsmeer werkt voor twee gemeenten en bestaat uit meer dan 1200 medewerkers.
De afdeling Veiligheid en Handhaving (VH) bevordert de veiligheid en leefbaarheid in Amstelveen en Aalsmeer. Enerzijds door de behandeling van aanvragen en vergunningen, anderzijds door professioneel toezicht te houden op de naleving van wet- en regelgeving en vergunningen en deze te handhaven. Daarnaast is de afdeling verantwoordelijk voor het Integraal Veiligheidsbeleid en de uitvoering daarvan. De afdeling VH werkt volgens een integrale en uitvoeringsgerichte aanpak op het terrein van de openbare orde en veiligheid, het omgevingsrecht en handhaving openbare ruimte.
Jouw uitdaging!
Je houdt toezicht bij bedrijven op basis van geldende voorschriften en/ of algemene regels (zoals het Activiteitenbesluit (of de gelijkwaardige voorziening), inclusief het rapporteren van overtredingen en de verslaglegging.
Tevens maak je een risico-inschatting op het bedrijf of de locatie, waar nodig vertaal je dit naar een aanpak op maat voor de inzet van toezicht en handhaving en een inschatting van de risico’s. Daarnaast ga je handhaven op geconstateerde overtredingen conform landelijke handhavingsstrategie; afwegen welk handhavingsinstrument is in een situatie het meest effectief binnen bestuursrecht en strafrecht.
Wat vragen wij van jou?
Wat bieden wij jou?
Enthousiast geraakt?
Kom bij ons het verschil maken en reageer voor 11 juni 2019 via de sollicitatieknop.
Voor vragen kun je bellen met Ed Paap, Teamleider Toezicht en Handhaving (functie inhoudelijk) of Gladys Brunings, Corporate recruiter (arbeidsvoorwaardelijke en procedureel). Beiden zijn bereikbaar via 020-5404911. Je kunt je vragen ook stellen via WhatsApp via 06-10147563 (alleen WhatsApp).
Wat verder goed is om te weten
De AA-organisatie wil een diverse en inclusieve organisatie zijn. Daarom bieden wij ruimte aan iedereen en zetten wij de diversiteit van onze collega’s in om de beste resultaten te behalen voor onze organisatie en de inwoners van Amstelveen en Aalsmeer. Talent als basis, diversiteit als kracht. Vanuit deze visie staan al onze vacatures open voor iedereen.
Trefwoorden: Milieu Inspecteur, Inspectie, Milieu, Inspecteur, Veiligheid, Toezicht, Handhaving, Gemeente, Overheid, Vacature Amstelveen
Wat je gaat doen
Je bent een gedreven jurist, met hart voor de overheid. Jouw interesse ligt op bij het arbeids- en/of ambtenarenrecht en je vindt het interessant om op dit grensvlak te werken. Door aan de slag te gaan als interim professional krijg je de unieke kans om een kijkje te nemen in verschillende keukens – in dit geval van uiteenlopende overheidsinstanties. Bij DPA draait alles om jouw ontwikkeling. In een paar jaar tijd geef je een flinke boost aan je carrière. Jij bepaalt zelf het tempo en de richting.
Met de komst van de Wet normalisering rechtspositie ambtenaren (Wnra) wijzigt de rechtspositie van een ambtenaar, die nu nog wordt vormgegeven op grondslag van de (oude) Ambtenarenwet, ingrijpend. De Wnra gaat gelden voor het merendeel van de overheidsorganisaties en de daar werkzame ambtenaren. Aan jou de taak om alle juridische kwesties te behandelen of te adviseren over hoe deze transitie het beste kan worden vormgegeven. Dat je bij verschillende organisaties ervaring op doet is niet alleen een voordeel voor onze opdrachtgevers, maar dit zorgt er ook voor dat je jezelf kunt blijven ontwikkelen!
Wat we vragen
Een juridisch WO-diploma;
Kennis van het arbeids- en/of het ambtenarenrecht;
Minimaal twee tot vier jaar ervaring binnen de overheid met deze rechtsgebieden;
Een flinke dosis enthousiasme, flexibiliteit en aanpassingsvermogen;
Een sterk analytisch vermogen en goede communicatieve vaardigheden.
Wat we bieden
Wij verbinden je met ons netwerk. We openen nieuwe deuren naar vakinhoudelijke en persoonlijke groei. Doorlopend leren en je talenten ontwikkelen: dat is wat wij je bieden.
We stimuleren dat collega’s van elkaar leren en ervaringen uitwisselen. Daarom zorgen wij voor onderlinge kennisuitwisseling via kennissessies, jurisprudentiebijeenkomsten en onze online community.
Daarnaast krijg jij:
Afwisselende opdrachten, die aansluiten bij jouw ontwikkeling;
Een goed salaris en een aantrekkelijk pakket secundaire arbeidsvoorwaarden;
Een individueel opleidingsbudget, waarmee je je bijvoorbeeld kunt verdiepen in de WNRA of andere relevante wet- en regelgeving om jouw werk optimaal te kunnen uitvoeren.
Je werkomgeving
Onze overheidsjuristen zijn hardwerkende, loyale, no nonsense professionals. Assertieve specialisten die openstaan voor feedback en zich graag ontwikkelen. Die niet alleen hun vak verstaan, maar ook willen bijdragen aan proces- en kwaliteitsverbetering binnen overheidsorganisaties. Niet in hokjes denken, maar out of the box. Je bent maatschappelijk betrokken. En wilt genoeg tijd hebben voor activiteiten naast je werk. Ook daar is ruimte voor. DPA Professionals is geen “ouderwetse” werkgever. Wij kennen flexibele werkvormen en denken graag met je mee.
Wil jij jouw carrière een boost geven en dit combineren met een baan waarin je gelukkig bent? DPA is dè specialist in het bemiddelen van juridische professionals binnen de overheid. Onze overheidsjuristen zijn gespecialiseerd in het bestuursrecht of in de combinatie van het arbeids- en ambtenarenrecht. Als overheidsjurist bij DPA verbreed je met tijdelijke projecten jouw horizon bij interessante en dynamische overheidsinstanties zoals gemeenten, provincies, omgevingsdiensten, waterschappen en de rijksoverheid. DPA is de voorkeursleverancier van de Rijksoverheid en meerdere provincies en gemeenten en zoeken graag met jou mee naar je ideale werkomgeving.
Jouw ontwikkeling en geluk staat bij ons centraal. Wij ondersteunen je met persoonlijke begeleiding, opleidingen en verdiepingscursussen. Samen bepalen wij jouw stip op de horizon. Ook zorgen wij voor onderlinge kennisuitwisseling met je collega’s via kennissessies, juridsprudentiebijeenkomsten en onze online community. Zo vergroot jij je kennis, kunde én je marktwaarde. Daarnaast bereiden wij je voor op de veranderingen in jouw functie en werkomgeving, zoals bijvoorbeeld de nieuwe Omgevingswet of de WNRA.
Wat je gaat doen
Je bent een gedreven jurist, met hart voor de overheid. Je denkt graag mee over de toekomst van Nederland én die van jezelf. Je gaat aan de slag als interim professional en krijgt je de unieke kans om te werken bij uiteenlopende overheidsinstanties.
Als bestuursrechtjurist bij DPA Professionals ga je bijvoorbeeld aan de slag als handhavingsjurist bij een gemeente, handel je bezwaren en beroepen af voor de Rijksoverheid, verzorg je de afwikkeling van de aardbevingsschadeproblematiek in het hoge Noorden of hou je je binnen de provincie bezig met het opstellen van ruimtelijke plannen. Je gaat regelmatig een nieuwe uitdaging aan en stort je je vol enthousiasme op juridisch complexe zaken. Door deze afwisseling bouw je niet alleen een groot netwerk op, maar kun je ook ontdekken waar jij met jouw kwaliteiten het beste tot je recht komt. Bij DPA draait alles om jouw ontwikkeling. In een paar jaar tijd geef je een flinke boost aan je carrière. Jij bepaalt zelf het tempo en de richting.
Wat we vragen
Je draait al minstens twee tot vier jaar mee in een juridische functie bij de overheid, maar je bent toe aan een nieuwe uitdaging waarin je jouw talenten verder kunt ontwikkelen. Verder vragen we:
Een juridisch hbo- of wo-diploma;
Kennis van de huidige wet- en regelgeving;
Minimaal twee tot vier jaar ervaring met bestuursrechtelijke kwesties (handhaving of bezwaar en beroep);
Een flinke dosis enthousiasme, flexibiliteit en aanpassingsvermogen;
Een sterk analytisch vermogen en goede communicatieve vaardigheden.
Wat we bieden
Wij verbinden je met ons netwerk. We openen nieuwe deuren naar vakinhoudelijke en persoonlijke groei. Doorlopend leren en je talenten ontwikkelen: dat is wat wij je bieden.
We stimuleren dat collega’s van elkaar leren en ervaringen uitwisselen. Daarom zorgen wij voor onderlinge kennisuitwisseling via kennissessies, jurisprudentiebijeenkomsten en onze online community.
Daarnaast krijg jij:
Afwisselende opdrachten, die aansluiten bij jouw ontwikkeling;
Een salaris uit schaal 8 tot 10, afhankelijk van jouw ervaring en skills;
Een aantrekkelijk pakket secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een maandelijks jurisprudentieoverleg, een NS-business card en bonusmogelijkheden;
Een individueel opleidingsbudget.
Je werkomgeving
Onze overheidsjuristen zijn hardwerkende, loyale, no nonsense professionals. Assertieve specialisten die openstaan voor feedback en zich graag ontwikkelen. Die niet alleen hun vak verstaan, maar ook willen bijdragen aan proces- en kwaliteitsverbetering binnen overheidsorganisaties. Niet in hokjes denken, maar out of the box. Je bent maatschappelijk betrokken. DPA Professionals is geen “ouderwetse” werkgever. Wij kennen flexibele werkvormen en denken graag met je mee.
Onze overheidsjuristen zijn gespecialiseerd in het bestuursrecht of in de combinatie van het arbeids- en ambtenarenrecht. Als overheidsjurist bij DPA verbreed je met tijdelijke projecten jouw horizon bij interessante en dynamische overheidsinstanties zoals gemeenten, provincies, omgevingsdiensten, waterschappen en de rijksoverheid. DPA is de voorkeursleverancier van de Rijksoverheid en meerdere provincies en gemeenten en zoeken graag met jou mee naar je ideale werkomgeving.
Jouw ontwikkeling en geluk staat bij ons centraal. Wij ondersteunen je met persoonlijke begeleiding, opleidingen en verdiepingscursussen. Samen bepalen wij jouw stip op de horizon. Ook zorgen wij voor onderlinge kennisuitwisseling met je collega’s via kennissessies, jurisprudentiebijeenkomsten en onze online community. Zo vergroot jij je kennis, kunde én je marktwaarde. Daarnaast bereiden wij je voor op de veranderingen in jouw functie en werkomgeving, zoals bijvoorbeeld de nieuwe Omgevingswet of de WNRA.
Wat je gaat doen
Je bent een gedreven jurist, met hart voor de overheid. Je denkt graag mee over de toekomst van Nederland én die van jezelf. Je gaat aan de slag als interim professional en krijgt je de unieke kans om te werken bij uiteenlopende overheidsinstanties.
Als bestuursrechtjurist bij DPA Professionals ga je bijvoorbeeld aan de slag als handhavingsjurist bij een gemeente, handel je bezwaren en beroepen af voor de Rijksoverheid, verzorg je de afwikkeling van de aardbevingsschadeproblematiek in het hoge Noorden of hou je je binnen de provincie bezig met het opstellen van ruimtelijke plannen. Je gaat regelmatig een nieuwe uitdaging aan en stort je je vol enthousiasme op juridisch complexe zaken. Door deze afwisseling bouw je niet alleen een groot netwerk op, maar kun je ook ontdekken waar jij met jouw kwaliteiten het beste tot je recht komt. Bij DPA draait alles om jouw ontwikkeling. In een paar jaar tijd geef je een flinke boost aan je carrière. Jij bepaalt zelf het tempo en de richting.
Wat we vragen
Je draait al minstens twee tot vier jaar mee in een juridische functie bij de overheid, maar je bent toe aan een nieuwe uitdaging waarin je jouw talenten verder kunt ontwikkelen. Verder vragen we:
Een juridisch hbo- of wo-diploma;
Kennis van de huidige wet- en regelgeving;
Minimaal twee tot vier jaar ervaring met bestuursrechtelijke kwesties (handhaving of bezwaar en beroep);
Een flinke dosis enthousiasme, flexibiliteit en aanpassingsvermogen;
Een sterk analytisch vermogen en goede communicatieve vaardigheden.
Wat we bieden
Wij verbinden je met ons netwerk. We openen nieuwe deuren naar vakinhoudelijke en persoonlijke groei. Doorlopend leren en je talenten ontwikkelen: dat is wat wij je bieden.
We stimuleren dat collega’s van elkaar leren en ervaringen uitwisselen. Daarom zorgen wij voor onderlinge kennisuitwisseling via kennissessies, jurisprudentiebijeenkomsten en onze online community.
Daarnaast krijg jij:
Afwisselende opdrachten, die aansluiten bij jouw ontwikkeling;
Een salaris uit schaal 8 tot 10, afhankelijk van jouw ervaring en skills;
Een aantrekkelijk pakket secundaire arbeidsvoorwaarden, waaronder een maandelijks jurisprudentieoverleg, een NS-business card en bonusmogelijkheden;
Een individueel opleidingsbudget.
Je werkomgeving
Onze overheidsjuristen zijn hardwerkende, loyale, no nonsense professionals. Assertieve specialisten die openstaan voor feedback en zich graag ontwikkelen. Die niet alleen hun vak verstaan, maar ook willen bijdragen aan proces- en kwaliteitsverbetering binnen overheidsorganisaties. Niet in hokjes denken, maar out of the box. Je bent maatschappelijk betrokken. DPA Professionals is geen “ouderwetse” werkgever. Wij kennen flexibele werkvormen en denken graag met je mee.
Onze overheidsjuristen zijn gespecialiseerd in het bestuursrecht of in de combinatie van het arbeids- en ambtenarenrecht. Als overheidsjurist bij DPA verbreed je met tijdelijke projecten jouw horizon bij interessante en dynamische overheidsinstanties zoals gemeenten, provincies, omgevingsdiensten, waterschappen en de rijksoverheid. DPA is de voorkeursleverancier van de Rijksoverheid en meerdere provincies en gemeenten en zoeken graag met jou mee naar je ideale werkomgeving.
Jouw ontwikkeling en geluk staat bij ons centraal. Wij ondersteunen je met persoonlijke begeleiding, opleidingen en verdiepingscursussen. Samen bepalen wij jouw stip op de horizon. Ook zorgen wij voor onderlinge kennisuitwisseling met je collega’s via kennissessies, jurisprudentiebijeenkomsten en onze online community. Zo vergroot jij je kennis, kunde én je marktwaarde. Daarnaast bereiden wij je voor op de veranderingen in jouw functie en werkomgeving, zoals bijvoorbeeld de nieuwe Omgevingswet of de WNRA.
Wat je gaat doen
Je bent een gedreven jurist, met hart voor de overheid. Jouw interesse ligt op bij het arbeids- en/of ambtenarenrecht en je vindt het interessant om op dit grensvlak te werken. Door aan de slag te gaan als interim professional krijg je de unieke kans om een kijkje te nemen in verschillende keukens – in dit geval van uiteenlopende overheidsinstanties. Bij DPA draait alles om jouw ontwikkeling. In een paar jaar tijd geef je een flinke boost aan je carrière. Jij bepaalt zelf het tempo en de richting.
Met de komst van de Wet normalisering rechtspositie ambtenaren (Wnra) wijzigt de rechtspositie van een ambtenaar, die nu nog wordt vormgegeven op grondslag van de (oude) Ambtenarenwet, ingrijpend. De Wnra gaat gelden voor het merendeel van de overheidsorganisaties en de daar werkzame ambtenaren. Aan jou de taak om alle juridische kwesties te behandelen of te adviseren over hoe deze transitie het beste kan worden vormgegeven. Dat je bij verschillende organisaties ervaring op doet is niet alleen een voordeel voor onze opdrachtgevers, maar dit zorgt er ook voor dat je jezelf kunt blijven ontwikkelen!
Wat we vragen
Een juridisch WO-diploma;
Kennis van het arbeids- en/of het ambtenarenrecht;
Minimaal twee tot vier jaar ervaring binnen de overheid met deze rechtsgebieden;
Een flinke dosis enthousiasme, flexibiliteit en aanpassingsvermogen;
Een sterk analytisch vermogen en goede communicatieve vaardigheden.
Wat we bieden
Wij verbinden je met ons netwerk. We openen nieuwe deuren naar vakinhoudelijke en persoonlijke groei. Doorlopend leren en je talenten ontwikkelen: dat is wat wij je bieden.
We stimuleren dat collega’s van elkaar leren en ervaringen uitwisselen. Daarom zorgen wij voor onderlinge kennisuitwisseling via kennissessies, jurisprudentiebijeenkomsten en onze online community.
Daarnaast krijg jij:
Afwisselende opdrachten, die aansluiten bij jouw ontwikkeling;
Een goed salaris en een aantrekkelijk pakket secundaire arbeidsvoorwaarden;
Een individueel opleidingsbudget, waarmee je je bijvoorbeeld kunt verdiepen in de WNRA of andere relevante wet- en regelgeving om jouw werk optimaal te kunnen uitvoeren.
Je werkomgeving
Onze overheidsjuristen zijn hardwerkende, loyale, no nonsense professionals. Assertieve specialisten die openstaan voor feedback en zich graag ontwikkelen. Die niet alleen hun vak verstaan, maar ook willen bijdragen aan proces- en kwaliteitsverbetering binnen overheidsorganisaties. Niet in hokjes denken, maar out of the box. Je bent maatschappelijk betrokken. En wilt genoeg tijd hebben voor activiteiten naast je werk. Ook daar is ruimte voor. DPA Professionals is geen “ouderwetse” werkgever. Wij kennen flexibele werkvormen en denken graag met je mee.
Wil jij jouw carrière een boost geven en dit combineren met een baan waarin je gelukkig bent? DPA is dè specialist in het bemiddelen van juridische professionals binnen de overheid. Onze overheidsjuristen zijn gespecialiseerd in het bestuursrecht of in de combinatie van het arbeids- en ambtenarenrecht. Als overheidsjurist bij DPA verbreed je met tijdelijke projecten jouw horizon bij interessante en dynamische overheidsinstanties zoals gemeenten, provincies, omgevingsdiensten, waterschappen en de rijksoverheid. DPA is de voorkeursleverancier van de Rijksoverheid en meerdere provincies en gemeenten en zoeken graag met jou mee naar je ideale werkomgeving.
Jouw ontwikkeling en geluk staat bij ons centraal. Wij ondersteunen je met persoonlijke begeleiding, opleidingen en verdiepingscursussen. Samen bepalen wij jouw stip op de horizon. Ook zorgen wij voor onderlinge kennisuitwisseling met je collega’s via kennissessies, juridsprudentiebijeenkomsten en onze online community. Zo vergroot jij je kennis, kunde én je marktwaarde. Daarnaast bereiden wij je voor op de veranderingen in jouw functie en werkomgeving, zoals bijvoorbeeld de nieuwe Omgevingswet of de WNRA.
Wat je gaat doen
Als Associate Corporate/M&A bij onze opdrachtgever treed je in dienst bij een internationaal advocatenkantoor in Amsterdam. Binnen deze functie ben je verantwoordelijk voor de advisering van o.a. internationale corporates, financiële instellingen en private equity firms op het gebied van Corporate/M&A in de breedste zin van het woord. Binnen je dagelijkse werkzaamheden zul je je bijvoorbeeld bezighouden met publieke- en private overnames, joint ventures, fusies, split-offs, divestments en overige corporate transacties. Je zult hierbij voortdurend samenwerken met je collega’s binnen de praktijkgroep en schakelt eveneens veelvuldig met collega’s van andere secties. Bovendien heb je een coördinerende rol met betrekking tot nationale en internationale in-house counsels.
Wat we vragen
Je bent een ambitieuze advocaat die voortdurend op de deal gefocust is. Je bent klantgericht, hebt een sterk analytisch vermogen en je levert topkwaliteit. Bovendien heb je:
Een afgeronde universitaire opleiding Nederlands Recht;
Tussen de 4 en 8 jaar relevante werkervaring bij een vooraanstaand advocatenkantoor;
Gedegen ervaring met Corporate/M&A;
Uitstekende drafting skills;
Vloeiend in Nederlands en Engels in woord en geschrift.
Wat we bieden
Als Associate Corporate/M&A bij onze opdrachtgever ben je werkzaam binnen de top van de advocatuur. Je krijgt de kans om internationale ervaring op te doen en het juridische vak op het hoogste niveau uit te oefenen. Bovendien krijg je een team vol ambitieuze collega’s, een uitstekend salaris en uitgebreide opleidings- en ontwikkelingsmogelijkheden.
Je werkomgeving
Onze opdrachtgever is een internationaal advocatenkantoor in Amsterdam.