Nieuwsbrief

Top vacatures

Recruiter

Wat je gaat doen

Als recruiter ga je aan de slag bij DPA Legal. De focus ligt
op het werven van kandidaten vanaf 4 jaar werkervaring: bedrijfsjuristen,
legal counsels, advocaten, kandidaat-notarissen of general counsels
die een nieuwe uitdaging of tijdelijke opdracht zoeken. Als recruiter
ben je voor kandidaten het gezicht van de organisatie. Je bent
verantwoordelijk voor het searchen en benaderen van potentiële
kandidaten. Daarnaast behandel je (open) sollicitaties en voer
je selectiegesprekken met kandidaten, oriënterend of voor een
concrete positie. Vanuit een natuurlijke interesse ga je bij
kandidaten op zoek naar hun wensen en bespreek je wat de mogelijkheden
zijn. Op het moment dat één van de consultants een aanvraag binnen
krijgt ben jij degene die meteen wordt aangehaakt. In korte tijd
zorg je dat je een aantal kandidaten paraat hebt, vanuit je eigen
netwerk, het reeds bestaande netwerk van DPA of door te searchen
op Linkedin. Het is dus van belang dat je je netwerk goed op
orde hebt.

In een notendop bestaan je werkzaamheden onder ander uit het
volgende:

  • Werven en selecteren van juridische professionals met 3+ jaar
    ervaring;
  • Het voeren van selectiegesprekken met potentiële kandidaten;
  • Opstellen van vacatureteksten en advertenties en deze via verschillende
    kanalen verspreiden;
  • Het opbouwen, beheren en onderhouden van een netwerk van goede
    kandidaten.

Jouw Profiel

  • Een afgeronde HBO- of WO-opleiding;
  • Aantoonbare affiniteit met de juridische wereld;
  • Beschikbaar voor 40 uur per week;
  • Woonachtig in Amsterdam of omstreken;
  • Je bent sociaal, energiek en maakt makkelijk contact;
  • Samenwerking is ontzettend belangrijk, je schakelt de hele dag
    door met de consultants en kan commercieel met hen meedenken;
  • Humor en gezelligheid is jou niet vreemd!

Wat je van ons kunt verwachten

  • De kans om het vak van recruiter te leren en je eigen te maken;
  • Intensieve begeleiding en coaching door ervaren recruiters en
    consultants;
  • Veel ruimte voor eigen initiatief, ondernemerschap en doorgroeimogelijkheden;
  • Aandacht voor persoonlijke en professionele ontwikkeling via
    de DPA Academy en individuele trainingsmogelijkheden. Zie ook:
    https://www.dpa.nl/dpa-academy;
  • Een dynamische en afwisselende rol waarbij geen dag hetzelfde
    is;
  • Onderdeel zijn van een waanzinnig leuk team. Naast hard werken
    is plezier minstens zo belangrijk, denk hierbij aan spontane
    borrels, kwartaal etentjes, het DPA Zomer- en Winterfeest en
    gezellige teamactiviteiten;
  • Een marktconform salaris;
  • 25 vakantiedagen bij een fulltime dienstverband.

Je werkomgeving

DPA is een grote detacheringsorganisatie met verschillende vakgebieden:
Banking & Insurance, Engineering & Consultancy, Finance
& Control, International, IT, Legal, Marketing, Public en
Supply Chain & Procurement. Via gespecialiseerde business
units brengen we opdrachtgevers en talentvolle specialisten bij
elkaar. DPA Legal richt zich op het bemiddelen van juristen binnen
het bedrijfsleven, de advocatuur en de overheid. Onze werkwijze
wordt gekenmerkt door zorgvuldigheid, flexibiliteit en snelheid.

Het team van Legal bestaat uit 7 enthousiaste professionals:
consultants, een recruiter, een fieldmanager en de business unit
manager. Ieder met een eigen verantwoordelijkheid en focus. Er
wordt veel waarde gehecht aan het werken in teamverband en er
is sprake van een intensieve samenwerking. De dynamiek is hoog
en geen dag is hetzelfde.

Interim Legal Counsel

Wat je gaat doen

Als Interim Legal Counsel treed je in vaste dienst bij DPA Legal
en ga je als medewerker binnen ons Legal team op tijdelijke basis
aan de slag bij onze opdrachtgevers in de Top 500 van het bedrijfsleven.
Hierdoor krijg je de mogelijkheid om in verschillende keukens
van toonaangevende bedrijven een kijkje te nemen en de sfeer
van uiteenlopende bedrijfsculturen te proeven. Onze consultants
geven je persoonlijke begeleiding en gaan in overleg met jou
op zoek naar passende opdrachten die aansluiten bij jouw ambities.
Wie kan beter vertellen over de praktijk dan onze Interim Legal
Counsels zelf? Lees de ervaringen van
Isabelle Vollenbrock,
Sanne Kennepohlen
Pieter van der Meijs.

Binnen DPA Legal bieden wij je een thuisbasis waarop je altijd
kunt terugvallen. We stimuleren dat collega’s van elkaar leren
en ervaringen uitwisselen door regelmatig (informele) bijeenkomsten
met de Interim Legal Counsels te organiseren. Daarnaast investeren
wij ook in jouw persoonlijke ontwikkeling als juridisch professional,
bijvoorbeeld door het aanbieden van (individuele) opleidingsmogelijkheden.

Meer informatie over werken als
interim legal counsel bij DPA Legal

Jouw Profiel

Herken jij jezelf in het volgende?

  • Afgeronde opleiding WO-Rechten;
  • Tussen de 3,5 en 8 jaar werkervaring als advocaat en/of als
    bedrijfsjurist;
  • Werkervaring op het gebied van (Internationaal) Contractenrecht,
    Ondernemingsrecht, M&A en/of Banking & Finance;
  • Een praktische instelling, klantgericht en communicatief vaardig;
  • Een grote mate van enthousiasme, flexibiliteit en aanpassingsvermogen;
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden
    in Nederlands en Engels;
  • Minstens 32 uur per week beschikbaar.

Wat je van ons kunt verwachten

De functie van Interim Legal Counsel is dé kans om bij verschillende
bedrijven binnen te kijken en inhouse ervaring op te doen. Daarnaast
krijg jij:

  • Afwisselende opdrachten, die aansluiten bij jouw ontwikkeling;
  • Een professioneel en enthousiast team;
  • Een goed salaris en een aantrekkelijk pakket secundaire arbeidsvoorwaarden;
  • Een individueel opleidingsbudget, waarbij een opleiding bij
    de Grotius Academie tot de mogelijkheden behoort.

Je werkomgeving

Talent op de juiste Plek leidt tot Geluk. Dat drijft ons om
iedere dag het allerbeste uit onszelf te halen bij het plaatsen
van de juiste (interim) juridische professionals bij onze opdrachtgevers.
DPA Legal bemiddelt al meer dan 9 jaar ervaren juristen binnen
de Top 500 in het bedrijfsleven, advocatuur en notariaat. Wij
bieden onze opdrachtgevers een totaaloplossing voor juridische
interim,- projectmatige- en werving & selectie vraagstukken.
Voor de tijdelijke invulling van opdrachten en projecten bemiddelen
we onder andere Interim Legal Counsels die bij ons in dienst
zijn. Onze specifieke focus en jarenlange ervaring heeft zich
vertaald in een ijzersterk netwerk en bewezen trackrecord.

Sollicitatieprocedure

Voor meer informatie over deze functie kan je contact opnemen
met Ammarens Lycklama à Nijeholt, recruiter, via

M 06-11599436

E ammarens.lycklama@dpa.nl

Gevorderde advocaat-stagiaire of junior advocaat-medewerker

Starters Ondernemingsrecht • Amsterdam

Voor de internationale ondernemingsrechtpraktijk in Amsterdam
zoeken wij een gevorderde advocaat-stagiaire of een junior advocaat-medewerker
Corporate/Commercial contracting (2 – 4 jaar werkervaring).

Binnen deze functie werk je in een sterk internationale ondernemingsrechtpraktijk;
je houdt je bezig met (her-)structureringen, advisering ten aanzien
van internationale joint ventures, advisering met betrekking
tot corporate governance en handelscontracten.

Het team richt zich op de Aziatische markt, met name op Japanse,
Zuid-Koreaanse en Chinese cliënten. Om die reden verwachten wij
een goed aanpassings- en inlevingsvermogen. Het uitstekend beheersen
van de Engelse taal in woord en geschrift is een vereiste. Je
bent ambitieus, commercieel ingesteld en je staat stevig in je
schoenen.

Voor deze functie heb je twee tot vier jaar werkervaring als
advocaat in een internationale ondernemingsrechtpraktijk. Ervaring
met contracting is een pré. Je bent een ondernemende en innemende
persoonlijkheid en in staat een goede, langdurige en persoonlijke
relatie op te bouwen met cliënten en collega’s. Naast goed zelfstandig
werken, functioneer je ook uitstekend in een team. Je bent accuraat,
ambitieus, verantwoordelijkheid en stressbestendig.

Je krijgt te maken met alle facetten van zaken en cliënten binnen
onze sectie en de begeleiding is uitstekend. AKD biedt je alle
ruimte om je verder te specialiseren en je talenten te ontwikkelen.
We bieden je hoogwaardige opleidingen, o.a. via ons eigen opleidingshuis
AKDMY.

Als jonge advocaat kies je bewust voor een Top 5-kantoor. Jouw
frisse blik geeft de cliënt vaak een andere kijk op de zaak en
je vecht graag voor jouw ideeën. Je hebt een uitgesproken mening,
ook als het spannend wordt. Je houdt van aanpakken, no-nonsense
en een steile leercurve. Sta je op scherp? Wij maken graag kennis
met jou.

Solliciteren

Ben je geïnteresseerd, vul dan het sollicitatieformulier in
en upload je motivatiebrief, CV, cijferlijst(en) en eventuele
stagebeoordeling.

Senior Corporate Lawyer

Voor onze opdrachtgever, een grote, internationale organisatie
in Amsterdam is NL Juristen op zoek naar een:

Senior Corporate Lawyer , parttime (3 dagen per week) of fulltime
(4 of 5 dagen per week)

Voor deze klant zijn we met name op zoek naar een kandidaat
die veel inhoudelijke ervaring heeft op gebied van het ondernemingsrecht,
bij voorkeur opgedaan in advocatuur en/of bedrijfsleven. Het
is een inhoudelijke, ondernemingsrechtelijke functie waarbij
er ook gevraagd wordt een vraagbaak te zijn voor de rest van
het team, junioren en medioren inhoudelijk aan te sturen en mee
te denken in commerciële en marketing processen. We zijn op zoek
naar een commercieel meedenkend en meewerkend persoon.

  • Het geven van juridisch advies aan multinationals, internationale-
    en beursgenoteerde cliënten, banken en private equity organisaties
    en het zorg dragen voor een correcte uitvoering van de wettelijke
    en financiële regels;
  • Het coördineren van M&A transacties in samenwerking met
    in en externe cliënten;
  • Het uitbreiden van bestaande cliënten en het uitbreiden van
    het bestaande en nieuwe netwerken;
  • Het zijn van een juridisch inhoudelijke vraagbaak voor de rest
    van het team. Het inhoudelijk aansturen van junioren en medioren;
  • Het ontwikkelen van nieuwe mogelijkheden en producten en het
    meedenken in commerciële processen.

Profiel:

  • Afgeronde opleiding Nederlands of Notarieel Recht;
  • Minimaal 5 jaar werkervaring bij voorkeur opgedaan bij een groot
    internationaal advocatenkantoor en/of bedrijfsleven op gebied
    van het ondernemingsrecht;
  • Uitstekende parate kennis op gebied van het ondernemingsrecht;
  • Goede beheersing van de Engelse taal;
  • Een commerciële instelling;
  • Teamgericht;
  • Organisatorisch vermogen, accuraat, hands-on en positieve werkmentaliteit.

Het betreft hier een functie die in te vullen is voor 3 dagen
per week of voor 4 of 5 dagen per week. Het is een internationale
organisatie met veel dynamiek. Er heerst een professionele en
informele werksfeer, een directe en open werkmentaliteit, en
er is veel aandacht voor ontspanning en informele activiteiten.
De invulling start met een jaarcontract met absoluut de intentie
om het contract voort te zetten.

Graag geven wij je meer informatie. Je kunt hiervoor contact
opnemen met Nicole Riviere op nummer 0294-450900 of stuur je
cv naar
n.riviere@nljuristen.nl.

Legal Counsel

Legal Counsel

Bedrijfsinformatie

Bij Kempen & Co heerst een open cultuur waarin jonge talenten
voortdurend alle kans krijgen om snel impact te hebben. Kempen
& Co biedt uitdagingen aan financiële professionals met lef
en ambitie, een nuchtere kijk op zaken en het vermogen om tegengas
te geven op boardroomniveau. Zulke mensen krijgen bij ons alle
kansen. Bij Kempen & Co gebeurt het. Met meer dan 100 jaar
ervaring is Kempen & Co uitgegroeid tot een leidende zakenbank
die gespecialiseerd is in vermogensbeheer, corporate finance,
effectenbemiddeling en private equity. Wij zijn excellent in
onze dienstverlening en daar zijn we trots op!

De bank wordt gekenmerkt door een compacte, daadkrachtige en
dynamische organisatie evenals een open cultuur, korte lijnen
en een informele werksfeer.

Informatie afdeling

De afdeling Legal van Kempen & Co bestaat uit 7 juristen
die door hun proactieve stijl van werken en nauwe betrokkenheid
bij de business een zichtbare bijdrage leveren aan de verdere
ontwikkeling van de bank. Graag komen wij voor deze afdeling
in contact met geïnteresseerde kandidaten voor de positie van
Legal Counsel.

Functieomschrijving

Het aandachtsgebied binnen deze functie zal met name liggen
bij Kempen Capital Management. In nauwe samenwerking met je juridische
collega’s fungeer je als sparring partner voor cliënten, contractspartijen
en collega’s uit de business. Naast advies op het gebied van
beleggingsfondsen en vermogensbeheer houd je je bezig met het
opstellen en onderhandelen van diverse contracten, dienstverleningsvoorwaarden
en prospectussen, alsmede het signaleren van aansprakelijkheidsrisico’s.
Tevens signaleer je relevante wijzigingen in binnen- en buitenlandse
regelgeving en adviseer je over juridische procedures.

Tot de typerende werkzaamheden van een Legal Counsel behoren
o.a. het:

  • Opstellen en uitonderhandelen van vermogensbeheercontracten;
  • Adviseren over de beleggingsfondsen die KCM beheert;
  • Fungeren als juridische vraagbaak voor collega’s van KCM;
  • Signaleren van en anticiperen op relevante ontwikkelingen op
    gebied van regelgeving (o.a. MiFID II, UCITS V).

Functie-eisen

  • 2-5 jaar relevante werkervaring als advocaat en/of bedrijfsjurist;
  • Kennis van het algemene civiele recht, van effectenrecht en
    toezichtwetgeving;
  • Ervaring of affiniteit met beleggingsfondsen en vermogensbeheer;
  • Hands-on en commercieel ingesteld, in staat de vertaalslag te
    maken van juridische inhoud naar pragmatische oplossingen;
  • Goede beheersing van de Engelse taal in woord en geschrift.

Arbeidsvoorwaarden

Zodra je bij ons komt werken, dagen we je uit om echt het verschil
te maken. Daar staat natuurlijk een mooi pakket aan arbeidsvoorwaarden
tegenover. Kempen & Co is gericht op mensen. Wij bieden mensen
kansen en als je deze weet te pakken zijn er volop carrièremogelijkheden.
Met een goed salaris, beoordelingstoeslag, 13e maand en een professionele
werkomgeving, waarin persoonlijke en vakinhoudelijke opleidingsmogelijkheden
centraal staan, dragen wij bij aan een goede werkomgeving. Verder
bieden wij jou een collectief pensioen, collectieve ziektekostenverzekering,
reiskostenvergoeding / of ov-jaarkaart.

Ben je geïnteresseerd?

Solliciteer online via de
‘Solliciteer’button.

Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs
gesteld

.



Trefwoorden: Vacature, Fulltime, Bank, Juridisch adviseur,
Bedrijfsjurist, Jurist.

Interim Senior Legal Counsel

Voor onze opdrachtgever, een internationale technische organisatie
die wereldwijd actief is, zijn wij op zoek naar een:

Interim Senior Legal Counsel

Taken

  • Actief deelnemen aan onderhandelingen van grote internationale
    contracten en projecten;
  • Adviseren op gebied van joint ventures, aandelentransacties,
    herfinancieringen of andere ondernemingsrechtelijke transacties;
  • Adviseren en ondersteunen van het management en de business
    op alle voorkomende juridische issues;
  • Beoordelen en opstellen van diverse contracten, juridische documenten
    en overeenkomsten.

Profiel

  • Afgeronde academische opleiding Nederlands recht;
  • Minimaal 10 jaar relevante internationale werkervaring (opgedaan
    in de maritieme, technische sector/ offshore/olie-of gasindustrie)
    is een eis;
  • Ervaring met het opstellen, beoordelen en uitonderhandelen van
    complexe internationale contracten;
  • Ruime ervaring met ondernemingsrecht en (internationaal) contractenrecht;
  • Flexibel;
  • Stevige persoonlijkheid die zelfstandig kan werken;
  • Nuchter en no-nonsense;
  • Uitstekende communicatieve vaardigheden;
  • Uitstekende onderhandelingsvaardigheden;
  • Vloeiend Engels en Nederlands (in woord en geschrift);
  • Stressbestendig;
  • Analytisch;
  • Oplossingsgericht.
  • Bereidheid om internationaal te reizen (ongeveer 25% van de
    tijd)

Het betreft een interim –opdracht fulltime met een startdatum
op korte termijn voor in ieder geval zes maanden.

Ben je beschikbaar en voldoe je aan bovenstaande eisen dan ontvangen
we graag je cv per mail
m.emond@nljuristen.nl

Startende Kandidaat-Notaris (circa 0-1 jaar ervaring)

Voor onze opdrachtgever, een professioneel en ambitieus advieskantoor
in Amsterdam, zijn wij op zoek naar een:

Startende Kandidaat-Notaris (circa 0-1 jaar ervaring)

Werkzaamheden:

  • Corporate housekeeping intern en extern;
  • Oprichten en onderhouden van B.V. ’s;
  • Het geven van juridische ondersteuning aan klanten op gebied
    van het ondernemingsrecht;
  • Interne ondernemingsrechtelijke advisering aan juridische consultants;
  • Het onderhouden van contacten met cliënten;
  • Het bewaken van de voortgang van de dossiers.

Profiel:

  • Afgeronde opleiding Notarieel Recht is een eis;
  • Ervaring is geen vereiste, een goede stage of extra curriculaire
    activiteiten zijn een pré;
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse en Engelse taal in
    woord en geschrift;
  • Zelfstandig, kwaliteitsgericht en een probleemoplossend vermogen;
  • Communicatief zeer vaardig, out going, gedrevenheid en werken
    met een passie;
  • Een pro actieve en ondernemende instelling.

Het betreft hier een kwalitatief hoogstaand advieskantoor, professioneel
en ambitieus. Er werken zeer gedreven en goed gemotiveerde, vaak
hoog opgeleide medewerkers in een dynamische en internationale
omgeving.

Er zijn bijzonder goede primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden
waaronder een zeer goed startsalaris, een auto, een laptop en
een telefoon!

Herken je jezelf in bovenstaand profiel dan ontvangen we graag
je cv via NL Juristen op emailadres
n.riviere@nljuristen.nl

Legal Assistant / HBO Jurist

Voor onze klant, een internationale organisatie in Amsterdam,
zijn wij op zoek naar een:

Legal Assistant / HBO Jurist

Werkzaamheden:

  • Correspondentie, schriftelijk en telefonisch in het Nederlands
    en Engels, met diverse interne en externe partijen zoals afdelingen,
    banken, toezichthouders en externe adviseurs;
  • Assisteren bij diverse ondernemingsrechtelijke werkzaamheden
    (zoals aandelenoverdrachten);
  • Voorbereiden van vergaderingen en notulen voor de directie en
    aandeelhouders;
  • Opstellen van standaard directie- en aandeelhouderbesluiten,
    leningsovereenkomsten;
  • Signaleren van juridische issues en contact opnemen met de relevante
    partijen;
  • Verantwoordelijk voor correctie registraties bij de KvK;
  • Het pro-actief commentaar geven en beoordelen van juridische
    documenten;
  • Het zorgdragen voor ondertekening van juridische stukken;
  • Bijhouden of alle juridische verplichtingen tijdig worden uitgevoerd;
  • Up-to-date houden van de database.

Profiel

  • Afgeronde juridische HBO-opleiding (MER of HBO Rechten) of Bachelor
    Rechten;
  • Circa 1-3 jaar relevante werkervaring opgedaan in een zakelijke,
    internationale organisatie (bij voorkeur op het gebied van ondernemingsrecht);
  • Kennis van en ervaring met ondernemingsrecht;
  • Uitstekende kennis van de Nederlandse en Engelse taal in woord
    en geschrift;
  • Flexibel en positief ingesteld;
  • Teamplayer;
  • Pro actief en praktisch;
  • Uitstekende organisatorische vaardigheden, goed prioriteiten
    kunnen stellen en deadlines kunnen bewaken.

Kandidaten met een afgeronde universitaire opleiding Rechten
komen niet in aanmerking voor deze functie.

Het betreft hier een fulltime functie in een internationale
organisatie met een professionele uitstraling en een informele
werkcultuur (eventueel is 32 -36 uur per week bespreekbaar).
De functie start met een jaarcontract met de intentie om deze
om te zetten naar een vaste aanstelling.

Heb je interesse en herken je jezelf in bovenstaand profiel,
stuur dan je CV naar
m.emond@nljuristen.nl.

Strategisch Adviseur Public Control

Strategisch Adviseur Public Control

Zaanstad zoekt een echte systeemdenker en verbinder!

De gemeente Zaanstad behoort tot de 20 grootste gemeenten van
Nederland en is, zowel regionaal als landelijk, een relevante
speler. We werken aan de vitaliteit van de Metropoolregio Amsterdam,
aan een klimaatneutrale, duurzame stad en sluiten aan op Europese
ontwikkelingen. Realisatiekracht, betrokkenheid en durf zijn
eigenschappen, waar wij trots op zijn Wij zien de omgeving om
ons heen veranderen, waardoor onze maatschappelijke opgaven ook
veranderen. Dit levert nieuwe vragen op voor onze organisatie
en onze rol in de samenleving. Die ontwikkelingen vragen weer
om ambitieuze, gedreven collega’s, die durven te innoveren en
zich graag verder ontwikkelen.

Als gemeente doen wij een groter beroep op de eigen kracht van
individuele mensen en hun sociale omgeving. Het gaat om een maatschappelijke
systeemverandering, die vraagt om een cultuurverandering in de
uitvoering en in benadering van het individu. Het vereist een
andere focus; van zorgen voor naar zorgen dat, van regeling naar
oplossing en van specialist naar generalist. En in deze verandering
is een zoektocht gaande naar een nieuw evenwicht en ieders verantwoordelijkheid
daarin.

Onze werkomgeving richt zich op leren en ontwikkeling!

Zaanstad richt zich op innovatie, continu verbeteren en leren.
Met en van elkaar. Dit doen we door een uitdagende leeromgeving
te creëren, kennisdeling te stimuleren en te investeren in de
opleiding van onze professionals. Ook door actief te zijn in
landelijke netwerken (koplopers groep decentralisaties in het
sociaal domein, VNG, G32, 100.000+ gemeenten). Goede initiatieven
worden ondersteund en omarmd. Zoals het experimenteren met nieuwe
werkvormen en het ontwikkelen van een financieel portaal.

De functie:

De afdeling Kaders & Regie is op zoek naar een gedreven,
enthousiaste college! Wat ga je doen als Strategisch Adviseur
Public Control?

Jij weet straks feilloos de weg te vinden binnen onze organisatie.
Je bent de hele dag druk met het halen en brengen van kennis
en informatie, met verbinden en organiseren. Benieuwd hoe jouw
dag er straks uit kan zien? Een voorbeeld:

  • ‘s Ochtends begin je met een overleg van een werkgroep van de
    G32 over een lobbybrief aan de tweede kamer;
  • Daarna leid je een workshop met collega’s om na te gaan hoe
    we de toepassing van risicomanagement kunnen verbreden in de
    organisatie en dit verbinden aan procesmanagement;
  • ’s Middags schuif je aan bij de staf Financiën om de wethouder
    Financiën te informeren over de governance, die we voorstellen
    waarbinnen we experimenten kunnen uitvoeren met data analytics;
  • Tegelijkertijd wordt jou gevraagd om na te denken hoe dit past
    binnen het gemeentelijke sturingsmodel;
  • Aan het einde van de dag spar je nog even met een directe collega,
    die werkt aan de uitwerking van onze IT governance;
  • Bij het naar huis gaan vraagt een andere collega je nog of je
    later die week met haar wil meedenken over het organiseren van
    juridische kwaliteitszorg.

Wij zoeken een nieuwe collega, die snel en op verschillende
niveaus kan schakelen en die zaken, zowel bestuurlijk als strategisch,
snel op kan pakken. Dat vergt een hands-on mentaliteit, doorpakken
en de capaciteit om van operationeel tot strategisch te kunnen
adviseren en verbinden.



Wat meer over onze afdeling:


Steeds meer complexe vraagstukken komen op de gemeente af en
die kunnen we vaak niet meer alleen oppakken. Er worden vaak
andere dingen gevraagd De veranderende maatschappij vraagt vaak
andere dingen dan we gewend zijn. Collega’s van de afdeling Business
Control adviseren direct op deze vraagstukken vanuit de insteek
om innovatie niet te belemmeren maar wel zoveel mogelijk beheerst
plaats te laten vinden. De verbinding tussen deze oplossingen
en de vernieuwing en bestendiging daarin, is de kerntaak van
de afdeling Kaders & Regie. Wij doen dit via spelregels –
governance – en nieuwe werkvormen. Onze afdeling ontwikkelt kaders,
die de organisatie niet in de weg zitten, maar juist helpen bij
het realiseren van maatschappelijke doelen. We bieden tevens
ondersteuning bij het overbrengen van deze kennis.

De afdeling stelt de gemeentelijke begroting en jaarrekening
op en werkt aan de vereenvoudiging van deze processen. Ook zijn
we verantwoordelijk voor het gemeente brede systeem van risicomanagement
en procesmanagement en heeft de afdeling kennis op het gebied
van Treasury en adviseert over nieuwe financieringsinstrumenten.
Naast de afdeling Kaders & Regie (10 fte) bestaat de sector
Control uit de afdeling Business Control (18 fte) en de afdeling
Auditing & Onderzoek (12 fte). Het sectorhoofd is tevens
concerncontroller.

Jouw profiel:

  • Je hebt een afgeronde WO-opleiding (bijvoorbeeld op het snijvlak
    van bedrijfswetenschappen, organisatiekunde, bestuurskunde, recht
    en/of IT);
  • Je hebt een afgeronde CPC opleiding (of bent bereid deze te
    volgen);
  • Je bent een systeemdenker en je hebt affiniteit met het vakgebied
    van control en organisatiekunde/bedrijfskunde;
  • Jij bent zeer sterk in verbinden en je levert inhoudelijk toegevoegde
    waarde;
  • Je hebt durf, visie, je bent proactief en communicatief zeer
    sterk;
  • Vanzelfsprekend ben je onafhankelijk en autonoom in je gedrag.
    Je blijft graag op de hoogte van nieuwe trends en ontwikkelingen;
  • Jij bent een echte businesspartner met innovatieve adviesvaardig;
  • Je hebt goed gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen.
    Je weet het management en de bestuurder tijdig en adequaat en
    overtuigend te adviseren.

Ons aanbod:

De functie Strategisch Adviseur Public Control is uitdagende
baan op niveau. Het salaris bedraagt maximaal € 5644,- (schaal
13 o.b.v. 36 uur, afhankelijk van je kennis en ervaring). Zaanstad
is een fijne werkgever, die investeert in de ontwikkeling van
haar professionals. Naast een goed salaris, zijn er diverse interessante
arbeidsvoorwaarden, zoals 36-urige werkweek, flexibiliteit in
arbeidstijden en een uitstekende pensioenvoorziening. Daarnaast
ontvang je vanaf 2017 elke maand een Individueel Keuze Budget
om naar eigen inzicht te besteden, bijvoorbeeld aan extra vakantiedagen
Je gaat werken met gedreven, enthousiaste collega’s én je hebt
een geweldige werkplek. Het unieke stadhuis van Zaanstad ligt
naast het NS station en is uitstekend bereikbaar met het openbaar
vervoer. Kijk voor een uitgebreid overzicht van onze arbeidsvoorwaarden
op
www.werkenbijzaanstad.nl.

Interesse?

Denk jij als strategisch adviseur control een mooie bijdrage
te kunnen leveren aan het functioneren van onze organisatie?
Dan zien wij jouw sollicitatie heel graag tegemoet via onze website!

Daarnaast ontvangen wij graag een kort filmpje van je (+- 1
minuut) met een korte pitch, waarin jij ons op overtuigende manier
duidelijk maakt, waarom jij de ideale adviseur voor Zaanstad
bent. De uiterste reactiedatum voor deze vacature is
30 oktober 2016.

Acquisitie wordt niet op prijs gesteld.

Trefwoorden: vacature Adviseur Public Control Zaanstad, Strateeg,
Risk, Control, Consultant, Overheid, Noord-Holland

Interim hands-on bedrijfsjurist (4-6 jaar werkervaring)

Voor onze opdrachtgever, een adviesorganisatie gevestigd in
regio Amsterdam, zijn wij met spoed op zoek naar een

Interim hands-on bedrijfsjurist (4-6 jaar werkervaring)

Taken

  • Opstellen, beoordelen en uitonderhandelen van diverse contracten
    en algemene voorwaarden;
  • Juridisch ondersteuningen bieden aan de business (op gebied
    van contracten, aanbestedingen en privacy recht;
  • Beoordelen en beheersen van juridische risico’s.

Profiel

  • Afgeronde universitaire opleiding Rechten;
  • Circa 4-6 jaar relevante werkervaring als allround bedrijfsjurist;
  • Ervaring met bedrijfsjuridische werkzaamheden in de breedste
    zin, met name contractenrecht;
  • Ervaring met aanbestedingen en privacy recht is een pré;
  • Snel van begrip;
  • Doortastend;
  • Zelfstandig en zeer snel inzetbaar;
  • Goede communicatieve vaardigheden;
  • Accuraat.

Het betreft hier een interim-opdracht met een startdatum op
zo kort mogelijke termijn (fulltime waarbij 32 uur per week bespreekbaar
is). Het is een harde eis dat je uiterlijk a.s. maandag 24 oktober
voor minimaal 32 uur kunt starten. De verwachte duur van het
project is 3 maanden.

Herken je jezelf in dit profiel en ben je op zeer korte termijn
beschikbaar dan ontvangen we graag je cv met een korte toelichting
op
m.emond@nljuristen.nl.